Mijn CANSarm?quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Levi, hoe is het met je de-nieuwe-naam-voor-RSI?
Ik beschuldig niemand van het volgen van een crashdieet.quote:
Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.quote:
Hier moest ik even om lachenquote:
Gelukkig is het dus niet helemaal meer kansarm? Fijnquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Mijn CANSarm?![]()
Redelijk... heb de indruk dat het langzaam beter wordt. Alleen naar mijn smaak wat erg langzaam.![]()
Dat was het eerste wat ik dacht toen jij zei dat het tegenwoordig CANS heet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier moest ik even om lachenWat een ongelukkige term eigenlijk
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:00 schreef locutus51 het volgende:
Het valt me nu pas op dat mijn BMI onder de 30 is (29) soooo dat is langgeleden!
Never mind... ik trek me terug uit deze onzin discussie.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Ach, Miss_S lust zelf ook graag een ijsje, hè, Miss_S. Maar ze heeft m.i. wel gelijk: als je niet meer afvalt, terwijl je wel te zwaar bent, mankeert er iets aan je eetpatroon. Dan zou je toch dat ijsje maar eens moeten laten zitten, lijkt me (en dan heb ik het natuurlijk niet over 1 ijsje per week en ook niet over een Festini fruitijsje).
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Vier hier met mij mee dat...... ik na heel veel mailen met de klantenservice (sinds 12 maart) vandaag mijn eerste krant heb ontvangen
Vergeet ook niet dat de meeste mensen hier aanwezig al tig pogingen hebben ondernomen om kilo's kwijt te raken en dat bevordert het afvallen ook niet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.
Dank jequote:Op woensdag 2 mei 2007 10:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wow! Wat een prestatie!17kg is echt knap!
Over BMI: ik heb er allang "vrede" mee dat ik nooit een BMI van 25 zal bereiken. Ik moet daarvoor 72kg wegen en dat woog ik toen ik 13 was.Ik zou al een gat in de lucht springen als mijn BMI onder de 30 komt. Ik weet wel dat ik dat kan, dus is dat mijn streven. Als mijn BMI onder de 30 is, is mijn tailleomtrek ook weer binnen de "gezonde zone"... we zijn nu eenmaal niet allemaal zo geschapen dat we uiteindelijk een vedergewicht bereiken.
![]()
Succes met de laatste "loodjes"! Je bent al goed op weg, dus het komt vast wel helemaal goed.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:07 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dank je![]()
Ik zal ook nooit een vedergewicht bereiken hoor, en dat wil ik ook niet eens! Ik ben nou eenmaal raar, ik weeg veel meer dan dat ik eruit zie zeg maar.
Ik zou zeer blij zijn met een kilootje of 78. Dan is mijn BMI nog steeds 25+, maar dat vind ik niet zo ernstig, belangrijkste is dat mijn tailleomvang gezond is, en dat issie nu al!
Nou ik zal je vertellen dat ik ben afgevallen door een gezond eetpatroon aan te nemen. Dieeten werken niet en daar doe ik dus ook niet aan. Ik blijf dus doorgaan met dat eetpatroon en dan zal ik niet meer aankomen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik niet zo goed snap: jullie hebben allemaal een bepaald BMI / gewicht in je hoofd zitten. En als je dat bereikt hebt, wat dan? Ga je dan weer net zo leven als je deed?
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt. Misschien kom je verder of minder ver dan je gedacht had.
Och...quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Gefeliciteerd met je BMI onder de 30 Locutus51!
En jij gefeliciteerd met je eerste krant Miss D!
Dan ga ik zo weer verkassen naar de bank wegens ziek.
yep dat klopt helemaal!quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
BMI is nu eenmaal een slechte manier om vast te stellen of iemand te zwaar/ongezond is. Er spelen veel meer factoren mee. Vetpercentage zegt bijvoorbeeld al veel meer, net als de tailleomtrek een goede indicatie is.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Dan ga ik zo weer verkassen naar de bank wegens ziek.
* gothic-blackie komt eraan rennen met haar volgende bakkie theequote:Op woensdag 2 mei 2007 12:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Och...
* freecell stopt Liejannuh onder
Je moet toch ergens een doel stellen om naartoe te werken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik niet zo goed snap: jullie hebben allemaal een bepaald BMI / gewicht in je hoofd zitten. En als je dat bereikt hebt, wat dan? Ga je dan weer net zo leven als je deed?
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt. Misschien kom je verder of minder ver dan je gedacht had. Ik ben het overigens wel met Miss_S eens dat jullie misschien te snel genoegen nemen met een hoog BMI / gewicht, omdat jullie denken dat je toch niet verder komt. Ga gewoon zo door als je nu doet, zorg dat je afvalt en kijk gewoon hoe ver je komt.
Als je dat gaat lezen zou ik ook de bijbel lezen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Nog tips over welk boek ik eerst moet gaan lezen Viking84?
Ik heb nu staan:
- Maarten 't Hart, De schrift betwist en Wie God verlaat
- Richard Dawkins, The God delusion en The aancestor's Tale
- Sam Harris, The end of Faith
En uiteraard nog wat lichter leesmateriaal.
Die is er vroeger al ingestampt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je dat gaat lezen zou ik ook de bijbel lezen.
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdjequote:Het brein is blind voor vet
Overgewicht wordt vaak toegeschreven aan een gebrek aan ruggengraat.
Volgens een recent Amerikaans onderzoek bij muizen komt zwaarlijvigheid echter niet door een gebrek aan wilskracht, maar door biologisch falen. De hersenen zijn zich er niet van bewust dat het lichaam te dik is.
Dat zit zo: vetcellen door het hele lichaam maken leptine aan, een hormoon dat de eetlust onderdrukt. Deze hormonen gaan naar het hersengebied dat betrokken is bij sensaties zoals honger en dorst, de hypothalamus. In theorie geldt: hoe meer vetcellen in het lijf, hoe mee leptine er wordt afgescheiden, hoe minder eetlust. Zo wordt de hoeveelheid energie gegenereerd die het lichaam nodig heeft.
Wetenschappers dachten dan ook altijd dat het toedienen van leptine overgewicht kon tegengaan. Maar uit het recente onderzoek blijkt dat het brein bij mensen met overgewicht ongevoelig wordt voor dit hormoon, en de eetlust dus onvoldoende onderdrukt wordt. Moeite hebben met afvallen lijkt dus ook een biologische reden hebben.
cell metabolism, maart 2007
Ondanks dat het misschien een biologische reden heeft, is wilskracht natuurlijk daar onlosmakend mee verbonden. Des te meer hongergevoel des te meer er gevraagd wordt van je wilskracht en andersom natuurlijk ook.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef octopussy het volgende:
Uit Psychologie magazine van afgelopen maand:
[..]
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdje![]()
Als fictieroman lezen is misschien wel helemaal het andere uiterste van het lezen van de bijbel. Maar het niet zo serieus nemen ervan is wel goed wanneer je het gaat lezen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk
Al die mensen die aan het zeuren zijn dat er niets van waar is, zouden hem eens als een fictieroman moeten lezen, ook dat is het een mooi boek.
Er is veel meer geschreven over dit vechten tegen de bierkaai principe. Wat me het meest is bijgebleven is dat je nooit bewuste handelingen in stand kunt houden tegen fysiologische processen. Daar helpt geen enkele zelfdiscipline tegen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef octopussy het volgende:
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdje![]()
Of zoals een niet verder te noemen vriendin van me ooit vrolijk uitriep nadat ze in een politiecel alleen de bijbel maar mocht hebben: "Sas, ik heb de avonturen van Jezus gelezen!"quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk
Al die mensen die aan het zeuren zijn dat er niets van waar is, zouden hem eens als een fictieroman moeten lezen, ook dat is het een mooi boek.
Dan moet je handelingen lezen! Als je dat achter elkaar leest is het echt een heel erg tof verhaal!quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of zoals een niet verder te noemen vriendin van me ooit vrolijk uitriep nadat ze in een politiecel alleen de bijbel maar mocht hebben: "Sas, ik heb de avonturen van Jezus gelezen!"
Nou als afvallen gelijk staat met het hebben van zelfdiscipline, dan heb ik al die jaren telkens WEL zelfdiscipline gehad en na een lange tijd weer GEEN zelfdiscipline.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:35 schreef locutus51 het volgende:
Dit fysiologisch proces zorgt er niet voor dat je aankomt/afvalt, maar zorgt ervoor dat je het makkelijker/moeilijker hebt, lijkt mij toch een vorm van zelfdiscipline... (niet dat het altijd voldoende is natuurlijk, iedereen heeft zo zijn zwakte(moment)...
Het is wel erg hè?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:27 schreef freecell het volgende:
FOK! wordt overspoeld door dit soort discussies momenteel
Zelfs de dieetclub is besmet
Volgens mij is het tijd voor een opwekking in Nederland
Het hebben van zelfdiscipline is niet gelijk aan afvallen, net zo min dat een fysiologisch proces zoals eerder beschreven dit is, dat is wat ik er met duidelijk wilde maken. Het een hoort bij het andere en is onderdeel van het proces dat afvallen heet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:47 schreef octopussy het volgende:
[..]
Nou als afvallen gelijk staat met het hebben van zelfdiscipline, dan heb ik al die jaren telkens WEL zelfdiscipline gehad en na een lange tijd weer GEEN zelfdiscipline.
Ik vind mezelf geen mislukkeling, ik weet dat ik best een doorzetter ben, redelijk intelligent ook. En toch lukt het niet om BLIJVEND af te vallen. Ik heb wel het idee dat het een gevecht tegen mijn lichaam is. Dat gevoel had ik absoluut nog niet toen ik de eerste keer op dieet ging.
deden christenen dat ook maar eens, dan was er veel minder gezeik in de wereld.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk
Hoi.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:56 schreef Viking84 het volgende:
deden christenen dat ook maar eens, dan was er veel minder gezeik in de wereld.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is wel erg hè?
Je zou je bijna af gaan vragen welke studie de topicstarters doen. Ik sluit echt niet uit dat het een studieopdracht is waarbij ze verschillende standpunten moeten belichten. Niets is makkelijker om dan en discussie op een forum te starten en te kijken waar die heen gaat. Je krijgt zelfs bronvermeldingen erbij, gratis en voor niets.![]()
Ja hoi!quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoi.
Zullen we deze discussie in godsnaamuit deze topicreeks houden? Alvast bedankt.
Hoezo 'laat ik het toe'. Ik zag dat je die bovenste post aan MinderMutsig al in een ander topic had geplakt en ik dacht dat je dus klaar was met offtopic gaan. Dan is het een beetje onzinnig om er nog wat van te zeggen. Maar het bleek dat ik te snel was met mijn conclusie en je was zo te zien nog helemaal niet klaar. Ja, dan zeg ik er wat van.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoi!
Oh, dus je laat het een half topic lang toe en zodra ik iets zeg wat anderen in het verkeerde keelgat kan schieten moet ik maar weer weg? Pff.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja hoi!
Oh, dus je laat het een half topic lang toe en zodra ik iets zeg wat anderen in het verkeerde keelgat kan schieten moet ik maar weer weg? Pff.
Sorry, was niet mijn bedoeling dat er een hele discussie over zou ontstaan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoi.
Zullen we deze discussie in godsnaam uit deze topicreeks houden? Alvast bedankt.
Ok. Dan houden we erover op en gaan we in WFL wel verderquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Sorry, was niet mijn bedoeling dat er een hele discussie over zou ontstaan.![]()
Back on topic: mijn Ice-tea is heerlijk![]()
Ik moet alleen nog steeds naar de bieb en naar de winkel dus dat ga ik bij deze maar doen.
Ik snap eigenlijk niet dat ik niet buiten ga zitten. Ik zit maar een beetje binnen te zitten en dan is buiten zitten toch een beter idee.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit de hele dag een beetje buiten te zitten. Maar vanavond moet ik weer naar bootcamp.
Ik zit ook al de hele dag binnen. Denk alleen niet dat mijn baas het accepteert als ik nu buiten ga zitten.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat ik niet buiten ga zitten. Ik zit maar een beetje binnen te zitten en dan is buiten zitten toch een beter idee.
Ik heb wel een laptop, én een netwerkkabel die lang genoeg is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zit niet buiten omdat ik geen laptop heb, ik ben verslaafd, het is triest.![]()
Ik hoop het niet... zit hier met het zelfde probleem... ik hou ook zoveel vocht vast dat mijn weegschaal er van flipt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:49 schreef debuurvrouw het volgende:
het kan niet zo zijn dat ik in een week tijd meer dan 3 kg aankom..toch?!![]()
Misschien een keer door de sapcentrifuge?quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:04 schreef Levitation het volgende:
Eigenljk wel jammer, ik weet namelijk wél hoe ik van vet af moet komen, maar ik heb geen idee hoe ik van dat vocht af kom.![]()
met bijkomend voordeel dat je daarna zo misselijk bent van het draaien dat je dagen geen trek hebt..quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien een keer door de sapcentrifuge?
Ik begrijp dat mijn mail wél is ontvangen? (Heb geen reactie gehad)quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:10 schreef Troel het volgende:
Klopt het trouwens dat ik alleen nog niets van Isa gehoord heb wat betreft de 16e?
(als in mail/overboeking, of wat dan ook)
Donderdagavond komt ceremoniemeester, dus dan worden de laatste lijsten geupdated.
Goeie tip!quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien een keer door de sapcentrifuge?
Ik heb ceremoniemeester gemaild naar aanleiding van het geld wat ik zag verschijnenquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:11 schreef teigan het volgende:
ik had wel overgeboekt, maar ik had tot een uurtje geleden nog niets gemailed... Is het toch wel doorgekomen?
Ik heb een magimix 5200 xl. Dat moet toch lukken hoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:14 schreef Levitation het volgende:
[..]
Goeie tip!![]()
Heb het even geprobeerd, maar ik kreeg alleen mijn grote teen er in. Die is nu wel een stuk gestroomlijnder!![]()
Ik heb wel een mailtje gestuurd dat ik zou komen, maar niet meer over dat arrangement. Kan dat nog?quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb ceremoniemeester gemaild naar aanleiding van het geld wat ik zag verschijnen
Het mailadres gaat naar ceremoniemeester, dus ik zie niet alles langskomen. Als je gemaild hebt en je hebt geen error teruggekregen, dan kun je ervanuit gaan dat het aangekomen is. Ik zal jullie hoe dan ook even op mijn lijst zetten voor het geval dat.
Levi, je kan het geld het beste overmaken, dan kan je namelijk zonder te betalen naar binnen. Het arrangement is namelijk niet geldig aan de kassa
Dus als je goedkoop wilt, dan moet je het van te voren overmaken, dan kunnen we het namelijk bestellen bij de dierentuin. Ik geloof dat ik wel ergens aangegeven heb waar het heen moet.
Ik heb een mailtje gestuurd dat ik de 16e de hele dag kom.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:10 schreef Troel het volgende:
Klopt het trouwens dat ik alleen nog niets van Isa gehoord heb wat betreft de 16e?
(als in mail/overboeking, of wat dan ook)
Donderdagavond komt ceremoniemeester, dus dan worden de laatste lijsten geupdated.
Super!quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een mailtje gestuurd dat ik de 16e de hele dag kom.
We zijn breed genoegquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:22 schreef Troel het volgende:
Oew, het gaat gezellig worden! Gaan jullie allemaal zo staan zodat ik bepaalde mensen niet zie? Dat zou fijn zijn
En mijquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:22 schreef Levitation het volgende:
Troel kun je ons (octo en mij) niet even PM-en met het rekeningnr enzo?![]()
Jij luilakquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:22 schreef Levitation het volgende:
Troel kun je ons (octo en mij) niet even PM-en met het rekeningnr enzo?![]()
Wij krijgen niets... maar we hoeven ook niets te betalenquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:05 schreef teigan het volgende:We krijgen flink wat geld terug van de belastingdienst
tuurlijk lust ik ook ijsquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Ach, Miss_S lust zelf ook graag een ijsje, hè, Miss_S. Maar ze heeft m.i. wel gelijk: als je niet meer afvalt, terwijl je wel te zwaar bent, mankeert er iets aan je eetpatroon. Dan zou je toch dat ijsje maar eens moeten laten zitten, lijkt me (en dan heb ik het natuurlijk niet over 1 ijsje per week en ook niet over een Festini fruitijsje).
heeft de anti kraak geen andere anti kraak woning? of anders even bij je vriend in trekken? of bij andere vrienden in leiden en omgeving?quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:03 schreef Ikiskoel het volgende:
TVP
En tevens even melden dat ik de 15e mn huis uit moet (anti-kraak) en dus met spoed op zoek ben naar een andere woning. Iemand tips?
maar wat ik ook zeg word nu gewoon negatief gezienquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik beschuldig niemand van het volgen van een crashdieet.![]()
Ik denk gewoon dat jij anderen niet met een minderwaardigheidsgevoel moet opzadelen. Je hebt de neiging heel negatief op anderen te reageren. Ik ben liever te zwaar met een wat positievere kijk op het leven en anderen dan zijn zoals jij. Blijkbaar waardeer ik andere dingen in mensen dan jij. Sorry, ik hou niet van geruzie... maar ik vind dat je wel érg negatief doet. We zijn hier een gezellig groepje dat elkaar steunt en adviezen geeft, elkaar opbouwen is ons doel.
ja maar wat moet ik dan zeggen als jullie jezelf maar blijven vergelijk met topsporters en andere uitzonderingenquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:59 schreef Jojogirl het volgende:
De dingen die je zegt zijn niet raar, maar vaak wel erg bot en kortzichtig. Het zal je leeftijd wel zijn ofzo, maar bij mij schiet je manier van posten ook vaak in het verkeerde keelgat.
Soms moet je heel bewust niet reageren.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar wat moet ik dan zeggen als jullie jezelf maar blijven vergelijk met topsporters en andere uitzonderingen
Zou ik niet doen, je bent al de derde met dit probleem.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:19 schreef Marloes het volgende:
Ik moet niet ongsteld worden ofzo.. Nouja ik kijk morgenochtend nog even en anders spring ik van de dichstbijzinde brug
Cool, nog een vocht slachtofferquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:19 schreef Marloes het volgende:
Gatver, volgens m'n weegschaal ben ik in een paar dagen tijd 3 kilo aangekomen terwijl ik voor mijn gevoel juist wel stabiel was gebleven
Ik moet niet ongsteld worden ofzo.. Nouja ik kijk morgenochtend nog even en anders spring ik van de dichstbijzinde brug
Ff nuchter: heb je in een paar dagen tijd ruim 20000 KCal méér gegeten dan 'mag'? Nee? Dan is het gewoon vocht en geen reden om je zorgen te maken of je humeur te laten verpesten. Koop een bleekselderijtje, komkommer en drink lekker veel vocht.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:23 schreef Marloes het volgende:
Het verpest ook echt m'n hele humeur.. Dit weekend voelde ik me heel goed en was alles leuk, en toen ik dat zag zat ik gelijk weer in een dip
Nou, nog niet echt. Wel een paar uur geslapen vanmiddag, dat heeft wel iets geholpen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Voel je je alweer wat beter Liejannuh?
Volgens mij begon ik best normaal tegen haar, ik geef mensen graag het voordeel van de twijfel. Maar als zij blijft zagen dat ik niet lekker in mijn vel zou mogen zitten zolang mijn BMI niet de heilige 25 heeft bereikt... dan krijg je ook mij pissed. Ze heeft gewoon een totaal onrealistisch wereldbeeld... en op zich is dat prima, maar val ons er niet mee lastig.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Maeghan het volgende:
Dames, Miss S is misschien niet altijd even aardig of laten we het zo zeggen, ze drukt zich niet altijd even tactisch uit, maar jullie gaan soms ook wel even tegen haar tekeer en zijn ook onredelijk soms. Als iemand je irriteert, ga er dan gewoon niet steeds op in.
Anyway, ik voelde me echt niet beledigd dat Miss S zei dat ik dat ijsje dan beter maar kan laten als ik af wil vallen, dat is ook zo. Als ik af wil vallen, dan moet ik geen ijs eten want dan val ik (blijkbaar) niet af. Ze zegt nergens dat ik pas ijs mag eten als ik slank ben, volgens mij.
Voor mensen die goed in hun vel zitten met een hoge bmi, reageren jullie soms toch erg geprikkeld op soms onschuldige opmerkingen. Ik snap best dat het af en toe vechten is tegen de buitenwereld, maar je hoeft je ook niet gelijk keihard op te stellen tegen mensen die een andere mening hebben.
Ik vind Miss_S ook niet altijd even fijn reageren, maar ik vind het echt naar om te zien dat er hier mensen tegen haar gaan zitten katten, ook als ze niets bijzonders zegt.
* meldt zich aanquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
Cool, nog een vocht slachtoffer![]()
Volgens mij is het heel erg besmettelijk!
![]()
Misschien moeten we maar eens een "Fok! Watervasthoudclub" beginnen! [afbeelding]
Ja je hebt wel gelijk.. Maar toch... Ik voel me dan ook gelijk 10 kilo zwaarderquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ff nuchter: heb je in een paar dagen tijd ruim 20000 KCal méér gegeten dan 'mag'? Nee? Dan is het gewoon vocht en geen reden om je zorgen te maken of je humeur te laten verpesten. Koop een bleekselderijtje, komkommer en drink lekker veel vocht.
Ok, dit klinkt misschien erg verwaand... maar so be it:quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:44 schreef Maeghan het volgende:
Dat zei ze toch niet? Ze vindt het alleen jammer dat mensen het opgeven bij een BMI van 30 en niet meer door willen gaan/de moed opgeven daarna. Tenminste, zo interpreteerde ik het. Ik kan haar eerlijkgezegd geen ongelijk geven. Een bmi van 30 is nog niet zo gezond en natuurlijk is 30 beter dan 35, zo realistisch ben ik heus wel, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er daadwerkelijk tevreden mee kan zijn. Dat je dan trots kan zijn op jezelf, dat je goed in je vel zit, prima. Maar dat je tevreden bent met je situatie betekent niet dat je niet meer kan willen. Net als dat ik het prima naar m'n zin heb op m'n werk, maar er niet aan moet denken dat ik dit m'n hele leven moet doen, omdat ik uiteindelijk toch meer wil bereiken.
zo bedoelde ik het ookquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:44 schreef Maeghan het volgende:
Dat zei ze toch niet? Ze vindt het alleen jammer dat mensen het opgeven bij een BMI van 30 en niet meer door willen gaan/de moed opgeven daarna. Tenminste, zo interpreteerde ik het. Ik kan haar eerlijkgezegd geen ongelijk geven. Een bmi van 30 is nog niet zo gezond en natuurlijk is 30 beter dan 35, zo realistisch ben ik heus wel, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er daadwerkelijk tevreden mee kan zijn. Dat je dan trots kan zijn op jezelf, dat je goed in je vel zit, prima. Maar dat je tevreden bent met je situatie betekent niet dat je niet meer kan willen. Net als dat ik het prima naar m'n zin heb op m'n werk, maar er niet aan moet denken dat ik dit m'n hele leven moet doen, omdat ik uiteindelijk toch meer wil bereiken.
ik had ook een vriend die me mooi vond met een bmi van 35quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ok, dit klinkt misschien erg verwaand... maar so be it:
Ik zie er gewoon prima uit bij een BMI van 30.Ik ben dan gezond genoeg, fit, in proportie en kan dan weer leuk shoppen.
Misschien ben ik sneller tevreden dan een ander.... maar kom op hé! Je leeft maar 1 keer, probeer er een beeeetje van te genieten! Nu moet ik toegeven dat ik enorm bof met een hele leuke/lieve vriend die mij mooi vind, ook bij een BMI van 30 en zelfs bij een BMI van 35! Jaja, ze bestaan!![]()
![]()
![]()
Als we allemaal wat eerder tevreden zouden zijn, zou er een hoop minder ellende op deze aardkloot zijn!![]()
Een BMI van 30 is alvast gezonder dan een BMI van 35.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:
en met een bmi van 30 kan je er zeker goed uit zien maar je zegt zelf al gezond GENOEG dus niet echt gezond
en fit.....dat vraag ik me af
Joh, misschien wil ze voor nu gewoon realistische doelen hebben en een bmi van 30 voelt voor haar een stuk realistischer dan een bmi van 25. Maar wie weet hoe ze daar over denkt als ze eenmaal de 30 heeft gehaald, misschien wil ze dan nog meer afvallenquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:
en met een bmi van 30 kan je er zeker goed uit zien maar je zegt zelf al gezond GENOEG dus niet echt gezond
en fit.....dat vraag ik me af
Ik ken weinig mensen die zoveel sporten als jijquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:13 schreef Liejannuh het volgende:
Dat fit valt met de meeste mensen hier ook wel mee. Er wordt genoeg bewogen.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken weinig mensen die zoveel sporten als jij
En ik heb een verhaal gelezen van een marathonloper met aardig wat overgewicht, die kreeg dat er niet af. En ik denk dat niemand zou durven beweren dat deze dikke man niet fit was
maar als die 10% gelukt is lijkt me toch wel dat iedereen verder wil gaanquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Joh, misschien wil ze voor nu gewoon realistische doelen hebben en een bmi van 30 voelt voor haar een stuk realistischer dan een bmi van 25. Maar wie weet hoe ze daar over denkt als ze eenmaal de 30 heeft gehaald, misschien wil ze dan nog meer afvallenEn zo niet, dan is een bmi van 30 al een geweldig resultaat!
Tegenwoordig zijn artsen zo reëel dat ze weten dat veel afvallen meestal geen blijvend resultaat geeft (ik zeg meestal hè, ik hoop altijd dat de meesten in deze topicreeksen de uitzondering op de regel zijn). Daarom is een medisch realistisch doel het verlies van 10% van het lichaamsgewicht. Dát is al een stuk beter voor je lijf en ook een stuk beter dan extreem lijnen om dan vervolgens alles weer aan te komen. Daarbij is jojo'en slecht voor je zelfbeeld en gevoel van eigenwaarde.
En daar gaat het mis... we denken niet allemaal het zelfde... simpel!quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar als die 10% gelukt is lijkt me toch wel dat iedereen verder wil gaan
ja maar leg dan uit waarom dat bij jou dat niet zo isquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
En daar gaat het mis... we denken niet allemaal het zelfde... simpel!
quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar leg dan uit waarom dat bij jou dat niet zo is
als het toch goed gaat?
De een wel, de ander niet. Iedereen is nu eenmaal anders.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja dat lijkt jou, maar dat is dus niet zo. Sommige mensen vinden het dat gewoon niet waard of geven niet zoveel om een maatje 36. Iedereen is anders en dat is mooi.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ok....quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:42 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ja dat lijkt jou, maar dat is dus niet zo. Sommige mensen vinden het dat gewoon niet waard of geven niet zoveel om een maatje 36. Iedereen is anders en dat is mooi.
als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef Troel het volgende:
"Gewoon" een maat 38 of 40.
Jij vindt dat gewoon, maar dat wil nog niet zeggen dat dat gewoon is.
wat is er niet gewoon aan dan?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef Troel het volgende:
"Gewoon" een maat 38 of 40.
Jij vindt dat gewoon, maar dat wil nog niet zeggen dat dat gewoon is.
Het is een heel gewone maat voor meisjes/tieners. Het is geen gewone maat voor vrouwen, zeker die maat 38 niet. Als 44 het Nederlands gemiddelde is denk ik dat maat 40-42 al een stuk 'gewoner' is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:54 schreef Viking84 het volgende:
wat is er niet gewoon aan dan?
Kun je nou eens iets minder selectief lezen? Niet iedereen met een BMI van 30 is per se dik. Of te dik. Of obees.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?
Dik zijn is behoorlijk subjectief... wat 25 jaar geleden nog "normaal" was wordt nu gezien als "vet".quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?
Volgens mij is maat 42/44 al jaren de standaard damesmaat.quote:
het spijt me maar ik vind het toch allemaal klinken als smoesjesquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dik zijn is behoorlijk subjectief... wat 25 jaar geleden nog "normaal" was wordt nu gezien als "vet".
Als jij pas happy met jezelf bent bij een BMI van 25 is dat prima. Ik ben gewoon al snel tevreden.
En nu kap ik met deze oeverloze-nergens-toe-leidende-toch-niet-dichterbij-elkaar-komende "discussie" .
Dat er maar heel weinig vrouwen boven de 25 zijn die een maatje 36 hebben. Dat is gewoon niet haalbaar voor de meeste vrouwen met een gemiddelde Hollandse bouw.quote:
nee maar maat 40 welquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Dat er maar heel weinig vrouwen boven de 25 zijn die een maatje 36 hebben. Dat is gewoon niet haalbaar voor de meeste vrouwen met een gemiddelde Hollandse bouw.
Dat spijt mij ook erg voor jou...quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het spijt me maar ik vind het toch allemaal klinken als smoesjes
Prima, als jij nou gewoon denkt wat jij denkt, maar er verder gewoon je mond over houdt, dan zijn wij blij dat jij je mond houdt en hoef jij niet meer te zeuren dat we enkel negatief op je reageren.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het spijt me maar ik vind het toch allemaal klinken als smoesjes
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar maat 40 wel
of ik kom echt hele andere mensen tegen dan jullie maar daar is 42/44 echt niet gemiddeld
Dat komt ook vast omdat de meeste van jouw vriendinnen van jouw leeftijd zijn en nog geen kinderen hebben gekregen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar maat 40 wel
of ik kom echt hele andere mensen tegen dan jullie maar daar is 42/44 echt niet gemiddeld
Ik denk dat van mijn moeders vriendinnen, mijn tantes (8) en mijn volwassen collega's nog niet een kwart een kledingmaat onder de 42-44 heeft. En dan ben ik optimistischquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Troel het volgende:
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.
ik begeef me vooral onder volwassenenquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.
O jeequote:Op woensdag 2 mei 2007 22:06 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben net naar het theater geweest, Steef Cuypers, was leuk! Alleen ligt Gerbert nu wel ziek in bed. Nu maar hopen dat het vrijdag over is
ja het heeft gelukkig niets met discipline te makenquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:08 schreef teigan het volgende:
Nee, wij hebben geen ouders waar we nog in huis wonen, die ons kostje koken, en voor jou een hele sportschool aanschaffen.. Maar ook zonder dat vallen wij heus wel af, het gebeurt alleen niet op jouw tempo en op jouw manier..
Snap dat nou eindelijk eens...
Da's wel balen, zeg!quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:06 schreef Fannetje het volgende:
Gezellig weer hier
Ik ben net naar het theater geweest, Steef Cuypers, was leuk! Alleen ligt Gerbert nu wel ziek in bed. Nu maar hopen dat het vrijdag over is
Altijd leuk om naar het theater te gaan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:06 schreef Fannetje het volgende:
Gezellig weer hier
dan vind ik dat het voor jou ook teveel werk is om hier te lezen.. Kun je daar wel tegen, al die verhalen met smoesjes?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja het heeft gelukkig niets met discipline te maken
mijn ouders doen alles voor me
en om op al die smoesjes te reageren is wel erg veel werk
Beterschap!quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:13 schreef Liejannuh het volgende:
Beterschap voor Gerbert Fannetje!
Als ie morgen niet wat fitter is, gelijk de huisarts bellen en uitleggen dat je op vakantie gaat en geen zin hebt om met een zieke vriend op vakantie te gaan.
welke smoesjes verkondig ik?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:16 schreef teigan het volgende:
[..]
dan vind ik dat het voor jou ook teveel werk is om hier te lezen.. Kun je daar wel tegen, al die verhalen met smoesjes?
En kun je dan wel tegen je eigen smoesjes die je continu loopt te verkondigen?
2 dagen in de afgelopen 4 maanden is dat inderdaad gebeurtquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:21 schreef teigan het volgende:
Ik zie jou regelmatig roepen dat je heus niet elke dag 500 kcal eet.. Toch zijn er een heleboel dagen dat je het "toevallig" wel weer voor elkaar krijgt.
Ja, dat lijkt me inderdaad wel het beste, of in ieder geval vrijdag!quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:13 schreef Liejannuh het volgende:
Beterschap voor Gerbert Fannetje!
Als ie morgen niet wat fitter is, gelijk de huisarts bellen en uitleggen dat je op vakantie gaat en geen zin hebt om met een zieke vriend op vakantie te gaan.
Oh, zo een had ik er ook liggen vandaag.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:29 schreef Fannetje het volgende:
Ik vind het ook zo moeilijk in te schatten, hij is eigenlijk nooit ziek, maar kan wel heel erg zielig doen als hij iets heeft (mannenkwaaltje, volgens mij!).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hij heeft de griep en ik hooikoorts, volgens mij. Dan helpt slapen ook niet echt![]()
*Meldt zich ook bij de Watervasthoudclub*. Eén warme dag te weinig drinken en het is al helemaal mis bij mij, zelfs als ik stil zit zwellen mijn vingers op.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Levitation het volgende:
Cool, nog een vocht slachtoffer![]()
Volgens mij is het heel erg besmettelijk!
![]()
Misschien moeten we maar eens een "Fok! Watervasthoudclub" beginnen!
even vergeten dat er al gemeld is dat het gezeik nu afgelopen moet zijn, dus ook dit gezeik. (in ieder geval mijn mening, en met mij waarschijnlijk vele anderen)quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:33 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Over die hele discussie die hier nu weer gaande is:
Een BMI van 25 is niet heilig. Mensen met een hogere BMI kunnen best fitter en gezonder zijn dan mensen met een lage BMI. Voorbeeldje, mijn magere broertje eet zich soms misselijk aan slagroom en mayo. Hij is dun, maar ik durf te wedden dat de eerste tekenen van atherosclerose zullen komen.
Dik en ongezond is aan elkaar gerelateerd, maar dit moet je niet veralgemeniseren (mooi woord). Dunne mensen kunnen ook ongezond zijn, en dikke mensen gezond. Hier wil ik wel bij opmerken dat het wél bewezen is dat mensen met een BMI van boven de 30 wél meer risico's lopen wat betreft gezondheid.
Vandaag trouwens geleerd dat obesitas (BMI > 30 dus) een risicofactor is voor verschillende aangeboren afwijkingen (complex verhaal met hormonen en invloeden op genen).![]()
Enfin, ik vind dat iedereen zelf moet weten hoeveel hij of zij af wil vallen en dat en BMI van 25 hierbij geen 'eindgetal' is. Dan zou ik met mijn BMI van nu 23,4 toch niet af hoeven vallen, terwijl mijn bumper bij mijn buik toch echt niet zo gezond is?Lekker doen wat je zelf wilt en andere mensen in hun waarde laten.
De Miss_S-hetze moet hier nu maar eens stoppen. Zodra zij eens iets zegt staat iedereen hier op de achterste poten. En Miss_S maakt het alleen maar erger door zo kortzichtig en soms bot te reageren.
@ Miss_S: ik denk dat je beter na moet denken wat je zegt en hoe je het formuleert. Soms moet je gewoon even NIET reageren.
@ Rest: Jullie verdraaien de woorden van Miss_S soms, en is het nu zo moeilijk om gewoon NIET op haar te reageren als ze weer eens kortzichtig is?
daar zit ik ookquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:37 schreef octopussy het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom miss_s hier reageert. Ze 'hoort'in het slank in de zomer topic qua BMI , en voegt hier niet echt iets toe. Meid, hou dan de eer aan jezelf.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:40 schreef Troel het volgende:
Ik denk in ons normale tempo een topic of drie terug, maar met miss_S erbij een topic of 7 a 10
Stuk sneller dan 'vroeger'.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:43 schreef YPPY het volgende:
Geen idee wie dat gepost had, maar een mooi overzichtje zou wel handig zijn. Het gaat wel erg snel.
Ja, maar toen ik begon met het typen van dit bericht waren we nog maar bij de post over de zieke Gerbert van Fannetje. Dus was jouw bericht nog niet gepost. Zo snel typte ik niet...quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:35 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
even vergeten dat er al gemeld is dat het gezeik nu afgelopen moet zijn, dus ook dit gezeik. (in ieder geval mijn mening, en met mij waarschijnlijk vele anderen)
waarom wil je op dingen reageren hier? Ik denk dat ik niet alleen voor mij spreek als ik zeg dat we niet echt op je adviezen zitten te wachten. Misschien bedoel je het goed, maar het komt vaak wel betweterig over.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daar zit ik ook
maar soms zie ik hier ook nog dingen waarop ik wil reageren
gedeeltelijk klopt dat ookquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:45 schreef octopussy het volgende:
[..]
waarom wil je op dingen reageren hier? Ik denk dat ik niet alleen voor mij spreek als ik zeg dat we niet echt op je adviezen zitten te wachten. Misschien bedoel je het goed, maar het komt vaak wel betweterig over.
Ik heb een beetje het gevoel alsof je iets tegen dikke mensen hebt.
je bedoelt dat je gedeeltelijk ook iets tegen dikke mensen hebt? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
gedeeltelijk klopt dat ook
en kennelijk ergens geloof ik nog dat ik wel kan helpen met die adviezen
Kijk, dat hoeft nou ook weer niet. Wat mij betreft is iedereen hier welkom, mits er gewoon op een normale manier (en dan bedoel ik elkaar steunen, niet altijd elkaar op fouten wijzen en als je dat doet niet enorm negatief en al helemaal niet constant zeggen dat jij het kan en dat dus een ander het ook moet kunnen). Ik kan misschien de doorzettingskracht en weet ik veel wat allemaal hebben om een kilometer hoog over een dun touw te lopen zonder zekering, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan. Op het moment dat er gewoon leuk gepost wordt, dan is het hier hartstikke gezellig, dat kan dan zelfs inclusief miss_S. Alleen blijkt die hint al tijden lang niet echt over te komen.quote:
Zo bedoelde ze het vast nietquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:44 schreef Plukie86 het volgende:
Ja, maar toen ik begon met het typen van dit bericht waren we nog maar bij de post over de zieke Gerbert van Fannetje. Dus was jouw bericht nog niet gepost. Zo snel typte ik niet...
*Plukie verlaat topic maar weer*
nee dat begrijp je goedquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:47 schreef octopussy het volgende:
[..]
je bedoelt dat je gedeeltelijk ook iets tegen dikke mensen hebt? Of begrijp ik je verkeerd?
maar als iemand mij steunt is het niet goedquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijk, dat hoeft nou ook weer niet. Wat mij betreft is iedereen hier welkom, mits er gewoon op een normale manier (en dan bedoel ik elkaar steunen,
Vind je dat nou niet hetzelfde als een kinderhater in OUD? En geloof me, die worden er nog sneller uitgekotst dan jij hier.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee dat begrijp je goed
maar dan hebben we het niet over mensen met een gemiddelde maat volgens jullie
Jij hebt een anders idee over gemiddelde maat dan de rest van Nederland.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee dat begrijp je goed
maar dan hebben we het niet over mensen met een gemiddelde maat volgens jullie
misschien heb ik niet iets tegen ze maar is het gewoon dat ik het totaal niet kan begrijpen dat iemand zo slecht voor zijn eigen lichaam zorgtquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:52 schreef octopussy het volgende:
lucht je hart eens: wat heb je precies tegen dikke mensen?
Dan kunnen wij misschien proberen te begrijpen wat er in jouw hoofd omgaat.
en ik ben wel degelijk dik trouwens
tsss kinderen. Hadden jullie maar een rubbertje moeten gebruikenquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vind je dat nou niet hetzelfde als een kinderhater in OUD? En geloof me, die worden er nog sneller uitgekotst dan jij hier.
nee zo bedoelde ik het zeker niet, ik wil gewoon dat de discussies tussen miss-s en de rest afgelopen zijn. of in ieder geval dat niet elke discussie op een ruzie tussen 2 partijen uitloopt, want dat komt de sfeer van dit topic zeker niet ten goede.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo bedoelde ze het vast nietDaarbij, geloof ik niet dat jouw post de laatste was over het onderwerp
![]()
En daar kan ik je alleen maar gelijk in gevenquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:54 schreef gothic-blackie het volgende:
nee zo bedoelde ik het zeker niet, ik wil gewoon dat de discussies tussen miss-s en de rest afgelopen zijn. of in ieder geval dat niet elke discussie op een ruzie tussen 2 partijen uitloopt, want dat komt de sfeer van dit topic zeker niet ten goede.
Ik wil nog even hier op terug komen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:48 schreef Troel het volgende:
Ik kan misschien de doorzettingskracht en weet ik veel wat allemaal hebben om een kilometer hoog over een dun touw te lopen zonder zekering, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan.
kom op we zijn toch geen kleine kinderenquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wil nog even hier op terug komen.
Stel je voor dat een ander ook over dat touw wil lopen. Dan kan ik zeggen "ja, je moet het zo en zo doen, want zo werkt het bij mij ook". Ik kan ook zeggen, je zou het zo en zo eens kunnen proberen en als dat niet werkt kun je het nog op die manier proberen. EN ALS DAT NIET WERKT, DAN WIL IK BEST JE HANDJE VASTHOUDEN ALS JE BESLUIT DAT HET GEWOON NIET GAAT WERKEN VOOR JE.
Ik zorg prima voor mijn lichaam. Ik was het, ik koester het (ok, soms haat ik het), ik doe er smeerseltjes op, ik doe een pleister op een wondje, ik geef het brandstof, ik voed het met vitamines en mineralen, ik geef het rust en beweging, ik stop er weinig drank in en geen drugs en ik probeer het te genezen als het ziek is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
misschien heb ik niet iets tegen ze maar is het gewoon dat ik het totaal niet kan begrijpen dat iemand zo slecht voor zijn eigen lichaam zorgt
Het feit dat je er zo op reageert geeft al aan dat je reactie niet helemaal klopt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:03 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kom op we zijn toch geen kleine kinderen
Nu ik het nog eens lees doet het mij vooral ook denken aan mijn stage.. Ik kan van 10 mensen 10 verschillende verhalen horen over hoe je een bepaalde klas aan moet pakken.. Maar uiteindelijk zullen geen van die 10 manieren goed werken, omdat het niet mijn stijl is... Ik moet dus dan zelf de elfde manier uitvinden waardoor ik met die klas wel kan werken..quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wil nog even hier op terug komen.
Stel je voor dat een ander ook over dat touw wil lopen. Dan kan ik zeggen "ja, je moet het zo en zo doen, want zo werkt het bij mij ook". Ik kan ook zeggen, je zou het zo en zo eens kunnen proberen en als dat niet werkt kun je het nog op die manier proberen. EN ALS DAT NIET WERKT, DAN WIL IK BEST JE HANDJE VASTHOUDEN ALS JE BESLUIT DAT HET GEWOON NIET GAAT WERKEN VOOR JE.
En dat laatste is wat we hier veel doen, iemand steun geven op het moment dat die het even niet ziet zitten. En ik weet uit ervaring, (mensen die hier vijf jaar rondlopen zouden dat ook moeten weten) dat de mensen die het even niet zien zitten, na verloop van tijd het wel weer zien zitten en nog een keer dat touw opklimmen.
wat ik me nog wel afvraag als ik dit zo lees.. Ga jij dan naast je operatie ook nog psychologische hulp zoeken?quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:03 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik zorg prima voor mijn lichaam. Ik was het, ik koester het (ok, soms haat ik het), ik doe er smeerseltjes op, ik doe een pleister op een wondje, ik geef het brandstof, ik voed het met vitamines en mineralen, ik geef het rust en beweging, ik stop er weinig drank in en geen drugs en ik probeer het te genezen als het ziek is.
Dat staat voor mij compleet los van het feit dat ik niet van mijn 'eetverslaving' afkom zonder hulp. Want het is een soort verslaving bij mij. Ik kan het een poos onderdrukken en afvallen, maar ik kom er nooit vanaf. Simpelweg omdat eten overal is, het ook een deel van mijn sociale leven is en ik ook eet als ik troost wil of als ik gefrustreerd ben. Je moet het mentale aspect zeker niet onderschatten.
zo zou ik dus niet zijn als docentquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:06 schreef teigan het volgende:
[..]
Nu ik het nog eens lees doet het mij vooral ook denken aan mijn stage.. Ik kan van 10 mensen 10 verschillende verhalen horen over hoe je een bepaalde klas aan moet pakken.. Maar uiteindelijk zullen geen van die 10 manieren goed werken, omdat het niet mijn stijl is... Ik moet dus dan zelf de elfde manier uitvinden waardoor ik met die klas wel kan werken..
Zo werkt het ook met afvallen.. Als je het vergelijkt met lesgeven zal Miss_S een docent zijn die heel streng is, en iedereen er om het minste of geringste uittrapt. Dat kan dan twee kanten uit, of de klas accepteerd het, of ze gaan er dan ook 10 keer zo hard tegenin, en dan heb je echt een probleem.
Ik doe het liever wat losser. Dan bereik ik meer met die klas, en de conflicten die er zijn kunnen makkelijker uitgepraat worden..
Zo kom jij hier wel over, je komt hier over alsof je alles op jouw manier wil, en lukt dat niet, dan ga je moeilijk doen.. Ik heb een collega die het zo doet, en die heeft de meeste ordeproblemen van iedereen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zo zou ik dus niet zijn als docent
want dat zijn kinderen dus heel anders dan waar we het nu over hebben
dat weet ikquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:10 schreef teigan het volgende:
[..]
ik heb het nu over pubers, ik geef les vanaf de derde klas, voorgezet onderwijs op alle niveaus..
Slaap lekker, Jojobabequote:
Truste Jojo!quote:
maar dat heb ik dus nietquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:10 schreef teigan het volgende:
[..]
Zo kom jij hier wel over, je komt hier over alsof je alles op jouw manier wil, en lukt dat niet, dan ga je moeilijk doen.. Ik heb een collega die het zo doet, en die heeft de meeste ordeproblemen van iedereen.
dat weet ik nog niet precies, dat ligt er een beetje aan hoe het gaat met me. Ik heb wel veel steun aan mensen uit het WLS forum. Denk ook niet dat ik er echt vanaf kom om te gaan eten als ik me niet fijn voel, maar ik weet wel dat het dan een gedwongen kleine portie is. Dus geen zak chips meer, of een pak koekjes (dat kan sowieso niet meer vanwege dumpings).quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:07 schreef teigan het volgende:
[..]
wat ik me nog wel afvraag als ik dit zo lees.. Ga jij dan naast je operatie ook nog psychologische hulp zoeken?
dat is lastig.. Ik moet trouwens ook zeggen dat het initiele probleem aanpakken ook moeilijk is.. Ik heb er een half jaar deeltijdopname voor gehad, en nog worstel ik er soms enorm mee..quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:17 schreef octopussy het volgende:
[..]
dat weet ik nog niet precies, dat ligt er een beetje aan hoe het gaat met me. Ik heb wel veel steun aan mensen uit het WLS forum. Denk ook niet dat ik er echt vanaf kom om te gaan eten als ik me niet fijn voel, maar ik weet wel dat het dan een gedwongen kleine portie is. Dus geen zak chips meer, of een pak koekjes (dat kan sowieso niet meer vanwege dumpings).
Ik weet dat ik dus niet echt het initiele probleem aanpak, maar ik heb dan wel een 'work-around', en hopelijk een gezond gewicht. Stiekem hoop ik wel een beetje dat mijn houding tov eten ook veranderd.
hmm hoepelen is voor mijn gevoel voor kinderen, net zoals dat nordic walken voor bejaarden is (hopelijk trap ik nu niet tegen bepaalde scheenbenen aan van mensen, maar komt gewoon omdat je alleen bejaarden deze sport ziet doen)quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:18 schreef freecell het volgende:
Ik heb vandaag gehoepeld
Een half uurtje! En nu al last van mn buikspieren en mijn heupen. Ik wil echt wel zelf ook een hoepel!
Maar ik krijg er misschien één
Hoepelen is tof
Freecell is dan ook jong van geestquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:25 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
hmm hoepelen is voor mijn gevoel voor kinderen, net zoals dat nordic walken voor bejaarden is (hopelijk trap ik nu niet tegen bepaalde scheenbenen aan van mensen, maar komt gewoon omdat je alleen bejaarden deze sport ziet doen)
Lieve schat, dat bedoel ik toch helemaal niet? Ik zeg nergens dat je niet tevreden moet zijn daarmee of jezelf niet mooi mag vinden. Maar als jij een bmi van 30 hebt bereikt of om het even welk streefgetal, en het is nog volgens de 'normen' gezond (hoewel ik de BMI ook twijfelachtig vind) en je kan nog een paar kilo kwijt, dan zul je het niet laten neem ik aan. Ik zal echt blij zijn als ik ooit de 75 zou halen, maar als het dan op redelijk normale wijze mogelijk is om er nog 10 kilo af te krijgen zal ik het niet nalaten. En dat heeft niets te maken met onrealistische doelen stellen, want ik weet best dat 75 al moeilijk genoeg zal zijn en 65 voorlopig niet haalbaar is, maar mocht het ooit wel binnen bereik komen, dan ga ik wel door.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ok, dit klinkt misschien erg verwaand... maar so be it:
Ik zie er gewoon prima uit bij een BMI van 30.Ik ben dan gezond genoeg, fit, in proportie en kan dan weer leuk shoppen.
Misschien ben ik sneller tevreden dan een ander.... maar kom op hé! Je leeft maar 1 keer, probeer er een beeeetje van te genieten! Nu moet ik toegeven dat ik enorm bof met een hele leuke/lieve vriend die mij mooi vind, ook bij een BMI van 30 en zelfs bij een BMI van 35! Jaja, ze bestaan!![]()
![]()
![]()
Als we allemaal wat eerder tevreden zouden zijn, zou er een hoop minder ellende op deze aardkloot zijn!![]()
Als ik kijk naar mijn vrouwelijke collega's boven de 18 wel hoor. Alleen de 16-jarige vulploegertjes zijn dun. Alle collega's die er al jaren werken en die vroeger dun waren, zijn vanzelf dikker geworden toen ze ouder werden. En dan heb ik het echt over van 36/38 naar 40/42 of nog wel meer.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar maat 40 wel
hmm toch raarquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:22 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als ik kijk naar mijn vrouwelijke collega's boven de 18 wel hoor. Alleen de 16-jarige vulploegertjes zijn dun. Alle collega's die er al jaren werken en die vroeger dun waren, zijn vanzelf dikker geworden toen ze ouder werden. En dan heb ik het echt over van 36/38 naar 40/42 of nog wel meer.
Je ouders kunnen niet voor je lijnen, maar laten we wel wezen: als alles voor je gedaan wordt qua huishouden en onderhoud aan het huis en zo, en je hebt de ruimte, het geld en de gelegenheid om te sporten in een eigen kamer vol apparaten (ook al heb je daar de helft aan bijgedragen - dat was het toch?), dan heb je het gewoon iets makkelijker dan wanneer je op jezelf woont, of in slechtere omstandigheden thuis woont of zo.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja het heeft gelukkig niets met discipline te maken
mijn ouders doen alles voor me
en om op al die smoesjes te reageren is wel erg veel werk
maar wie zegt dat ik niets doe?quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je ouders kunnen niet voor je lijnen, maar laten we wel wezen: als alles voor je gedaan wordt qua huishouden en onderhoud aan het huis en zo, en je hebt de ruimte, het geld en de gelegenheid om te sporten in een eigen kamer vol apparaten (ook al heb je daar de helft aan bijgedragen - dat was het toch?), dan heb je het gewoon iets makkelijker dan wanneer je op jezelf woont, of in slechtere omstandigheden thuis woont of zo.
feit is ook dat ik 50 tot 60 uur in de week werk/stage loopquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:38 schreef Maeghan het volgende:
Dan heb jij dus de mazzel dat je thuis kunt blijven wonen. Mijn moeder wilde me er eigenlijk al vanaf m'n 13e uit hebben en zelfs het thuis blijven wonen voor m'n studie was een hele strijd, die ik voornamelijk 'gewonnen' heb omdat ik gewoon geen huis kon betalen. Mijn ouders zouden me ook nooit die ruimte in huis geven of meebetalen aan zoiets. Dat betekent inderdaad niet dat jij niets doet, integendeel. Ik vind het heel knap dat je er zoveel in investeert, maar het feit blijft dat je geluk hebt dat je de ruimte krijgt om dit te doen.
het is zeker niet bijzonderquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:49 schreef Maeghan het volgende:
Mens, 90% van m'n personeel heeft op z'n minst zoveel werk en stage als jij, zo bijzonder ben je niet wat dat betreft. Dat soort opmerkingen hoef je bij mij niet mee aan te komen.
Maar 'ze' klagen niet en al helemaal niet tegen miss_s!quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:55 schreef Viking84 het volgende:
Maar dan moeten ze niet klagen dat ze niet afvallen, dat ben ik wel met je eens.
Afvallen heeft niet alleen met sporten te maken.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:55 schreef Viking84 het volgende:
Ze hoeven zich door jou (Miss_S) niet verplicht te voelen om tegen hun zin drie keer per week in de sportschool te gaan staan. Maar dan moeten ze niet klagen dat ze niet afvallen, dat ben ik wel met je eens.
ik zeg er toch ook niets meer vanquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar 'ze' klagen niet en al helemaal niet tegen miss_s!
Swets was 40 kg afgevallen zonder 1 seconde extra aan sport te doenquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:05 schreef Troel het volgende:
Afvallen heeft niet alleen met sporten te maken.
dat weet ik ook wel, maar het helpt welquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Afvallen heeft niet alleen met sporten te maken.
Jeetje, wat vervelend Isa. Ik heb, vooral bij beeldige schoenen die eigenlijk véél te krap zijn, veel last van blaren. Er liggen bij mij thuis standaard blarenpleister van compeed in de la. Zijn vrij prijzig, maar ze werken echt. Direct verlichting zodra je de pleister op de blaar doet. Wellicht is dat iets voor jou? Rust is trouwens ook een goede remedie....quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn opstakel zijn momenteel mijn blaren. Ik wil vandaag wel gaan wandelen, maar ik vrees dat ik het daar allemaal nòg erger mee maak. Ben nu al 2x gaan wandelen terwijl het na 10 minuten al veel pijn deed. Lijkt me ook niet goed. Stomme stomme blaren![]()
En dat denk ik dus ookquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:07 schreef locutus51 het volgende:
Ik tennis sinds kort 1 maal in de week, maar verder niets. Denk wel dat ik wat beweging nodig ben om de boel wat "strakker" te krijgen.
Ik heb al menig pakketje compeed (knalduur idd) versleten en die zitten nu ook op mijn hielen en op mijn kleine teentjes. Maar houden de pijn niet tegen. Mijn hele huid ligt open ter grootte van een 2 euro muntstuk, beide hakken. En ik wilde juist niet rustenquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:07 schreef Ikiskoel het volgende:
Jeetje, wat vervelend Isa. Ik heb, vooral bij beeldige schoenen die eigenlijk véél te krap zijn, veel last van blaren. Er liggen bij mij thuis standaard blarenpleister van compeed in de la. Zijn vrij prijzig, maar ze werken echt. Direct verlichting zodra je de pleister op de blaar doet. Wellicht is dat iets voor jou? Rust is trouwens ook een goede remedie....
Ik heb en speciale wandelsokken en hardloopsokken.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:14 schreef Pandorah het volgende:
Isa, heb je dan wel speciale wandelsokken gekocht? Vaak komt het ook door de sokken die je draagt...
Ik heb gelukkig geen probleem met het blubberen van vel... terwijl ik toch al 16 kilo kwijt ben, blijkbaar heb ik zeer veerkrachtig vel..quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat denk ik dus ookIk denk dat je sporten nodig hebt bij het afvallen om:
- mooie contouren te maken (met spierweefsel)
- je basaalmetabolisme op peil te houden
Je vel zal er trouwens niet minder om blubberen en dat je je fit voelt en je conditie vooruit gaat zijn leuke bijkomstigheden, maar lijken me niet essentieel om af te kunnen vallen. De extra verbranding tijdens sporten is ook prettig, maar zet qua afvallen ook niet echt zoden aan de dijk: daarvoor moet je gewoon nog steeds minder energie opnemen.
Van een schaafplek moet je vooral afblijven (ook geen sodabadjes, dat maakt de huid juist poreus en vatbaar voor infecties). En je elleboog is inderdaad een rotplek. Het enige wat goed werkt voor sneller herstel is een vochtig wondbed en bescherming van de wond. Je zou er bijv. tegaderm op kunnen doen, dat is een doorzichtig wondfolie dat nog het meest doet denken aan huishoudfolie (maar dan andersquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:17 schreef teigan het volgende:
Isa, ik vroeg me wat af..
Ik heb door die valpartij met skaten een oppervlakkige schaafwond op mijn elleboog.. Nu wilde die eerst niet echt goed dicht.. Ik heb het gisteren geweekt in soda, en nu lijkt het beter.. Maar het bloedt nu echt bij het minste geringste, en dat was niet zo toen ik gevallen was..
Ik heb er nu butimonpoeder opzitten om het in te laten drogen, maar door de rotplek scheurt het nog wel open.. Kan ik er nog iets aan doen om het beter te laten genezen?
Ik heb trouwens het idee dat ik op mijn buik vel over begin te houden.. Het valt nog niet echt op, maar ik zie veel rimpeltjes op mijn buik... En ik hoopte nog zo dat het mee zou vallen omdat ik zo langzaam afval...
Ik heb hoge wandelschoenen gekocht voor mijn enkels en ik ben helemaal geen hoge schoenen gewend. NMaar nu ik dit zo schrijf: nog niet 1x last gehad van mijn enkelsquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:23 schreef Pandorah het volgende:
Hmmm... eigenaardig hoor met die schoenen. Kan het misschien zijn dat je wandelschoenen voor de bergen hebt gekocht (van die hoge)? Ik heb ook aparte wandelschoenen (van die lage) voor de hardere ondergrond (lees: de wegen in Nederland in de stad). Met die hoge wandelschoenen heb ik eigenlijk nooit last gehad van blaren, alleen dus bij hardlopen. Misschien toch die antiblaartape kopen?
Dat klinkt wel als een goed ideequote:Op donderdag 3 mei 2007 12:32 schreef YPPY het volgende:
Vervelend van die blaren. Kun je de schoenen eventueel nog terugbrengen? Met de avondvierdaagse () deden we een pleister op de blaar en daaroverheen leukoplast. Dat werkte goed. De pleister zodat je de blaar niet kapot trekt bij het eraf halen en de leukoplast zorgde dat je weer door kon lopen.
Die rimpels aan de binnenkant van mijn bovenbenen heb ik ook ja, ziet er ook niet zo charmant uit...quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik 20 kg was afgevallen begonnen de binnenkanten van mijn bovenbenen te rimpelen. Van dat oude wijven losse vel. Oh, wat vond ik dát lelijk. Ja, ik kon een kleinere maat broek aan, maar ik vond mezelf er niet mooier op wordenEn ik had bij jou wel verwacht dat het mee zou vallen, je huid heeft toch rustig de tijd om een beetje mee te rekken en je bent ook nog eens jong.
Maar ze zaten ook fantastisch en de eerste paar keer wandelen ha dik ook nergens last van. Ze zitten nog steeds goed, alleen heb ik nu blaren en ik denk echt dat dat komt omdat ik geen hoge schoen gewend ben. Maar dat verklaart dan weer niet de blaren op mijn beide kleine teentjesquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:43 schreef YPPY het volgende:
Nou, toen wij wandelschoenen hebben gekocht, zei de verkoper dat we ze ook terug mochten brengen en ruilen als ze buiten niet bevielen. We vroegen of we ze thuis konden proberen, omdat je pas na wat langer lopen weet of ze echt goed zitten.
ik heb nog geen rimpels, maar wel al van kleins af aan littekens op mijn bovenbenen, dus super mooi zullen ze er nooit uit zien.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:43 schreef teigan het volgende:
[..]
Die rimpels aan de binnenkant van mijn bovenbenen heb ik ook ja, ziet er ook niet zo charmant uit...
Ik zal mijn elleboog verder met rust laten, de reden dat ik hem in een sodabadje had gedaan was omdat het niet echt dicht wilde, er zat in het midden een rare gele zachte korst zeg maar.. Nu lijkt het beter dicht te zijn..
Och hemel, ik zie het al voor me. Allemaal Rubensvrouwen die staan te hoepelenquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef Tangarine het volgende:
Ga je actief doen, krijg je zoiets, *hug isa*
volgens mij moet Freecell een hoepel-workshop gaan geven in het plantsoen ofzo
bij mij komt het omdat ik als klein kind (jaar of 2 (uit mijn hoofd) wratten had op de binnenkant van mijn benen. en dat moest natuurlijk wel weg gehaald worden met stikstof. en juist doordat het op die plek zit is het behoorlijk zichtbaar zijn eigenlijk paarse strepen en stippen. best wel balen maar ja, hoort er denk ik bij.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef teigan het volgende:
ik denk dat het bij mij de striae is die ontstaan is van toen ik zoveel aankwam, en nu ik afval, zie je die littekentjes daarvan nog eens extra duidelijk..
Maar dat verklaart de rimpeltjes op mijn buik niet echt..
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemel, ik zie het al voor me. Allemaal Rubensvrouwen die staan te hoepelen
Ik heb dat ook. Ik had onwijs veel striae toen ik zwanger was van Sara, echt een knoepert van een buik en soms voelde ik 't gewoon scheuren.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef teigan het volgende:
ik denk dat het bij mij de striae is die ontstaan is van toen ik zoveel aankwam, en nu ik afval, zie je die littekentjes daarvan nog eens extra duidelijk..
Maar dat verklaart de rimpeltjes op mijn buik niet echt..
Noujazeg! Wat een prutskrant!quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Wéér geen krant he [afbeelding]
Vanaf 12 maart heb ik hem dus al één keer gehad! Grrr....
Isa, het zou best kunnen zijn dat je ze terug mag brengen hoor, da's hier wel de regel(vanuit de gedachte: pas na een poosje kan je echt voelen of ze goed zitten).
Nee, want ik wil echt die krant (financieele dagblad), omdat ik ondernemingsrecht wil gaan doen en daar heb je hem echt wel bij nodig als je een beetje op de hoogte wil zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:24 schreef Liejannuh het volgende:
Noujazeg! Wat een prutskrant!
Is opzeggen en je geld terug eisen geen oplossing?
Morgen ben je beterquote:Ben benieuwd wat ik morgen heb.![]()
Ok, dat is vrij duidelijk. Typisch punt is dan natuurlijk waarom zo'n krant zijn zaken niet op orde heeft. Jullie wonen nu toch ook niet echt in de middle of nowhere!quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, want ik wil echt die krant (financieele dagblad), omdat ik ondernemingsrecht wil gaan doen en daar heb je hem echt wel bij nodig als je een beetje op de hoogte wil zijn.
Daar doe ik het voor!quote:[..]
Morgen ben je beter!
2 meter is best lang voor een vrouw.quote:
Jemig man, daar voel ik me nog klein bij!quote:
Nah, onder de 17 wordt het toch pas anorexia?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig man, daar voel ik me nog klein bij!
Ymme, volgens mij klopt er iets niet aan je ticker. Je hebt toch niet echt een BMI van 17,4 als doel? Dat is namelijk ondergewicht en dat wordt hier niet getolereerd.
Onder de 18,5 is ondergewicht toch?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nah, onder de 17 wordt het toch pas anorexia?
Maar ik denk dat er iets niet aan de instellingen klopt. Misschien moet je daar je lengte in inches invullen en is daar iest mis gegaan oid.
Nee joh, d'r lengte is 1.67quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef Liejannuh het volgende:
Ymme, volgens mij klopt er iets niet aan je ticker. Je hebt toch niet echt een BMI van 17,4 als doel? Dat is namelijk ondergewicht en dat wordt hier niet getolereerd.
Dat had ik 2 dagen geleden. Alsof ik uit het verkeerde gat moest plassen (sorry als je aan het eten bent).quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:12 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik heb werkelijk de ideale ziekte, nu. Alles dat ik eet en drink komt er zo, hatseflats, weer uit. Voorom of achterom, instantaneously.
Als ik erachter kom wat het veroorzaakt zal ik het u wel even melden want het is echt een uitkomst.
*heeft hier eigenlijk niets te zoeken maar ziet hier iets staan over blaren op kleine teentjes en heeft dat ook lang gehad* ... ik ben toen terug gegaan naar de sportzaak (het ging om hardloopschoenen). Ze hadden daar een soort tangetje ofzo, en daarmee maakten ze de stof/het leer rondom mn kleine teen wat wijder/soepeler. Daardoor was er meer ruimte voor mn kleine teentjes en nooit meer last van blaren gehad.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ze zaten ook fantastisch en de eerste paar keer wandelen ha dik ook nergens last van. Ze zitten nog steeds goed, alleen heb ik nu blaren en ik denk echt dat dat komt omdat ik geen hoge schoen gewend ben. Maar dat verklaart dan weer niet de blaren op mijn beide kleine teentjesDenk dat je je schoenen bij een betere sportzaak hebt gekocht als ik
![]()
Het kan vanalles zijn, in combinatie met mijn vervallen weerstand door teveel werken en te weinig slapen, denk ik. Het lelijke kotsende meisje in de tram, die appel die te oud was, halflauwe roti, ik weet het niet meerquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat had ik 2 dagen geleden. Alsof ik uit het verkeerde gat moest plassen (sorry als je aan het eten bent).
Maar bij mij kwam het van een soort cranberry-drankje. Denk ik. Heb nog een halve fles in de koelkast, maar durf er niet aan
Dus moet je een paar dagen rustig aan doen en een beetje voorzichtig doen met eten.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:44 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het kan vanalles zijn, in combinatie met mijn vervallen weerstand door teveel werken en te weinig slapen, denk ik. Het lelijke kotsende meisje in de tram, die appel die te oud was, halflauwe roti, ik weet het niet meer.
Ik had geen idee dat dat kon en ik ga morgen nog langs om te vragen of ze dat ook kunnenquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:40 schreef Chicolate het volgende:
*heeft hier eigenlijk niets te zoeken maar ziet hier iets staan over blaren op kleine teentjes en heeft dat ook lang gehad* ... ik ben toen terug gegaan naar de sportzaak (het ging om hardloopschoenen). Ze hadden daar een soort tangetje ofzo, en daarmee maakten ze de stof/het leer rondom mn kleine teen wat wijder/soepeler. Daardoor was er meer ruimte voor mn kleine teentjes en nooit meer last van blaren gehad.
Misschien een ideetje?
Nou, eh, ik zou het nu ook ontraden aangezien vliegen het er niet beter op maakt. Maar tegen het advies van een huisarts kan je gewoon ingaan, ik vraag me af of de vliegmaatschappij hier ook iets over in het reglement heeft...quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:05 schreef Fannetje het volgende:
Isa, een huisarts adviseert niet gauw om niet op vakantie te gaan he?
Dank jequote:Op donderdag 3 mei 2007 19:31 schreef teigan het volgende:
je moet bij het opgeven van je lengte even instellen dat je via het metrisch/ SI systeem wilt..
Dan kan je het in meters en centimeters opgeven.
Lichte verhoging, rond de 38.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:07 schreef Liejannuh het volgende:
Wat waardeloos Fannetje!
Heeft hij koorts? Voor zover ik weet mag je met koorts namelijk eigenlijk niet vliegen.
een hoepelende tangarine lijkt me wel watquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef Tangarine het volgende:
Ga je actief doen, krijg je zoiets, *hug isa*
volgens mij moet Freecell een hoepel-workshop gaan geven in het plantsoen ofzo
Wat vervelend joh... Ik hoop echt dat hij zich morgen weer wat beter voelt dan..quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Lichte verhoging, rond de 38.
Ah nee he, dat ziet er wel kut uit zo![]()
Ik kan wel janken
Ach nee! Wat waardeloos!quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Lichte verhoging, rond de 38.
Ah nee he, dat ziet er wel kut uit zo![]()
Ik kan wel janken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |