abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 11:40:45 #1
43556 miss_dynastie
pi_48921060
Het vorige topic: Fok! dieetclub #155

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #63 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale \\\"5 jaar dieetclub-meet\\\". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in Di-eetclubmeeting XXIII

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
pi_48921116
en voor Levi
ik doe niet aan een crashdieet
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 11:42:38 #3
43556 miss_dynastie
pi_48921142
Levi, hoe is het met je de-nieuwe-naam-voor-RSI?
pi_48921185
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Levi, hoe is het met je de-nieuwe-naam-voor-RSI?
Mijn CANSarm?
Redelijk... heb de indruk dat het langzaam beter wordt. Alleen naar mijn smaak wat erg langzaam.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_48921328
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef Miss_S het volgende:
en voor Levi
Ik beschuldig niemand van het volgen van een crashdieet.

Ik denk gewoon dat jij anderen niet met een minderwaardigheidsgevoel moet opzadelen. Je hebt de neiging heel negatief op anderen te reageren. Ik ben liever te zwaar met een wat positievere kijk op het leven en anderen dan zijn zoals jij. Blijkbaar waardeer ik andere dingen in mensen dan jij. Sorry, ik hou niet van geruzie... maar ik vind dat je wel érg negatief doet. We zijn hier een gezellig groepje dat elkaar steunt en adviezen geeft, elkaar opbouwen is ons doel.
***Levi was here***
pi_48921363
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef Miss_S het volgende:
en voor Levi
Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.
Het mooi kotsende meisje.
pi_48921535
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:43 schreef Levitation het volgende:
Mijn CANSarm?
Hier moest ik even om lachen Wat een ongelukkige term eigenlijk

Ik vind het overigens fascinerend hoe Miss S iedereen steeds onbedoeld zo tegen haar in het harnas weet te jagen. Ze zegt met regelmaat hele logische dingen, alleen weet ze het op zo'n manier te brengen dat het iedereen tegen de haren instrijkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isabeau op 02-05-2007 11:59:13 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 11:56:54 #8
43556 miss_dynastie
pi_48921683
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:43 schreef Levitation het volgende:

[..]

Mijn CANSarm?
Redelijk... heb de indruk dat het langzaam beter wordt. Alleen naar mijn smaak wat erg langzaam.
Gelukkig is het dus niet helemaal meer kansarm? Fijn
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:59:41 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48921781
Ach, Miss_S lust zelf ook graag een ijsje, hè, Miss_S . Maar ze heeft m.i. wel gelijk: als je niet meer afvalt, terwijl je wel te zwaar bent, mankeert er iets aan je eetpatroon. Dan zou je toch dat ijsje maar eens moeten laten zitten, lijkt me (en dan heb ik het natuurlijk niet over 1 ijsje per week en ook niet over een Festini fruitijsje).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:00:17 #10
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48921803
Het valt me nu pas op dat mijn BMI onder de 30 is (29) soooo dat is langgeleden!
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:02:37 #11
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48921864
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier moest ik even om lachen Wat een ongelukkige term eigenlijk
Dat was het eerste wat ik dacht toen jij zei dat het tegenwoordig CANS heet.
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:03:19 #12
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48921899
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:00 schreef locutus51 het volgende:
Het valt me nu pas op dat mijn BMI onder de 30 is (29) soooo dat is langgeleden!
Gefeliciteerd!
***Levi was here***
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 12:03:58 #13
43556 miss_dynastie
pi_48921916
Vier hier met mij mee dat...... ik na heel veel mailen met de klantenservice (sinds 12 maart) vandaag mijn eerste krant heb ontvangen
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:05:41 #14
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48921968
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Ach, Miss_S lust zelf ook graag een ijsje, hè, Miss_S . Maar ze heeft m.i. wel gelijk: als je niet meer afvalt, terwijl je wel te zwaar bent, mankeert er iets aan je eetpatroon. Dan zou je toch dat ijsje maar eens moeten laten zitten, lijkt me (en dan heb ik het natuurlijk niet over 1 ijsje per week en ook niet over een Festini fruitijsje).
Never mind... ik trek me terug uit deze onzin discussie.

Ik is er weer ingevliegd.
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:06:08 #15
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48921988
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Vier hier met mij mee dat...... ik na heel veel mailen met de klantenservice (sinds 12 maart) vandaag mijn eerste krant heb ontvangen
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:06:51 #16
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48922014
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.
Vergeet ook niet dat de meeste mensen hier aanwezig al tig pogingen hebben ondernomen om kilo's kwijt te raken en dat bevordert het afvallen ook niet.
Voor mezelf ben ik gewoon helemaal tevreden als ik een winkel in kan lopen en iets uit het rek kan pakken wat gewoon past. En dat dan in plaats van hopen dat je iets vindt dat past.
pi_48922041
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:52 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wow! Wat een prestatie! 17kg is echt knap!

Over BMI: ik heb er allang "vrede" mee dat ik nooit een BMI van 25 zal bereiken. Ik moet daarvoor 72kg wegen en dat woog ik toen ik 13 was. Ik zou al een gat in de lucht springen als mijn BMI onder de 30 komt. Ik weet wel dat ik dat kan, dus is dat mijn streven. Als mijn BMI onder de 30 is, is mijn tailleomtrek ook weer binnen de "gezonde zone"... we zijn nu eenmaal niet allemaal zo geschapen dat we uiteindelijk een vedergewicht bereiken.
Dank je
Ik zal ook nooit een vedergewicht bereiken hoor, en dat wil ik ook niet eens! Ik ben nou eenmaal raar, ik weeg veel meer dan dat ik eruit zie zeg maar.
Ik zou zeer blij zijn met een kilootje of 78. Dan is mijn BMI nog steeds 25+, maar dat vind ik niet zo ernstig, belangrijkste is dat mijn tailleomvang gezond is, en dat issie nu al!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:08:38 #18
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48922085
Gefeliciteerd met je BMI onder de 30 Locutus51!
En jij gefeliciteerd met je eerste krant Miss D!

Dan ga ik zo weer verkassen naar de bank wegens ziek.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:09:36 #19
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48922110
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:07 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dank je
Ik zal ook nooit een vedergewicht bereiken hoor, en dat wil ik ook niet eens! Ik ben nou eenmaal raar, ik weeg veel meer dan dat ik eruit zie zeg maar.
Ik zou zeer blij zijn met een kilootje of 78. Dan is mijn BMI nog steeds 25+, maar dat vind ik niet zo ernstig, belangrijkste is dat mijn tailleomvang gezond is, en dat issie nu al!
Succes met de laatste "loodjes"! Je bent al goed op weg, dus het komt vast wel helemaal goed.
***Levi was here***
pi_48922228
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik niet zo goed snap: jullie hebben allemaal een bepaald BMI / gewicht in je hoofd zitten. En als je dat bereikt hebt, wat dan? Ga je dan weer net zo leven als je deed?
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt. Misschien kom je verder of minder ver dan je gedacht had.
Nou ik zal je vertellen dat ik ben afgevallen door een gezond eetpatroon aan te nemen. Dieeten werken niet en daar doe ik dus ook niet aan. Ik blijf dus doorgaan met dat eetpatroon en dan zal ik niet meer aankomen.
Ook als ik mijn streef bereikt heb ga ik door met dit patroon. Heb ook al bewezen dat ik dit gewoon met gemak kan, ben sinds nov 2004 bezig met afvallen, nu bijna 17 kilo kwijt. Ben ook maandenlang stabiel gebleven, komt helemaal goed dus. Ik ontzeg mezelf ook niks he, dat is ook dé tip. 1 keer per week snoep ik en/of eet ik patat of pizza. Echt de beste manier om af te vallen: je eetpatroon blijvend aanpassen en meer bewegen!
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
pi_48922297
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Gefeliciteerd met je BMI onder de 30 Locutus51!
En jij gefeliciteerd met je eerste krant Miss D!

Och...
* freecell stopt Liejannuh onder
pi_48922389
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

BMI is nu eenmaal een slechte manier om vast te stellen of iemand te zwaar/ongezond is. Er spelen veel meer factoren mee. Vetpercentage zegt bijvoorbeeld al veel meer, net als de tailleomtrek een goede indicatie is.
yep dat klopt helemaal!
Heb laatst ergens gelezen dat tailleomvang belangrijker is dan BMI.
wat dat betreft ben ik dus gezond. Tailleomvang is 78 cm en BMI is momenteel 28,4. Als deze verschillen moet je kijken naar tailleomvang, ik ben dus gezond
Maar goed, heb nu broekmaat 42/44 en dat vind ik net aan de grote kant, wil gaan voor broekmaat 40! Ik hoop dat dan ook mijn onder- en bovenlijf wat meer in verhouding met elkaar komen, want nu scheelt dat zooo enorm.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:27:08 #23
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48922637
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Beterschap!
Wat voor een "ziek" heb je? Griepje?
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:36:13 #24
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48922920
Ik heb dat was Isabeau vorige week had.
Ze zegt wel dat de incubatietijd 4 dagen is, maar dat zal bij mij wel weer anders zijn ofzo.
Nouja, gaat wel over.
pi_48922923
Beterschap Liejannuh, wat rot voor je
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48923000
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Och...
* freecell stopt Liejannuh onder
* gothic-blackie komt eraan rennen met haar volgende bakkie thee

ik blijf er wel mee slepen hoor
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_48923214
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik niet zo goed snap: jullie hebben allemaal een bepaald BMI / gewicht in je hoofd zitten. En als je dat bereikt hebt, wat dan? Ga je dan weer net zo leven als je deed?
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt. Misschien kom je verder of minder ver dan je gedacht had. Ik ben het overigens wel met Miss_S eens dat jullie misschien te snel genoegen nemen met een hoog BMI / gewicht, omdat jullie denken dat je toch niet verder komt. Ga gewoon zo door als je nu doet, zorg dat je afvalt en kijk gewoon hoe ver je komt .
Je moet toch ergens een doel stellen om naartoe te werken.
De meeste mensen in dit topic zijn niet bezig met een dieet maar hebben hun eet-, en beweegpatroon aangepast. Daarmee willen ze naar dat doel toewerken. Dat betekend niet dat ze dat overboord gooien als ze dat gewicht bereikt hebben. Ik heb de neiging om te zeggen in tegenstelling tot veel van de mensen in 'Slank de zomer in'. Daar zijn er namelijk veel meer die even streng aan het diëten slaan om wat kilootjes kwijt te raken om daarna weer verder te gaan zoals ze deden. Even drie weken leven op konijnenvoer en kipfilet en dan weer verder zoals voorheen.
Wat dat betreft is de instelling hier over het algemeen gezonder dan daar m.i.

Mijn doel is ook niet om onder de 25 te komen, dat is met mijn bouw niet haalbaar, het zou niet mooi zijn en het zou niet gezond zijn.
Het is echt onzin om te denken dat de grens van gezond bij een BMI van 25 ligt.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:54:30 #28
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48923448
De grens van gezond m.b.t. BMI ligt natuurlijk ook aan je lichaamsbouw, voor sommigen kan een BMI van 25 perfect zijnterwijl een ander eruitziet als iemand dia aan hongersnood lijdt.
pi_48923525
Beterschap Lieannuh, geen weer om ziek te zijn.

Ik ga zo even lekker naar de bieb, heb n.a.v. een aantal topics op FOK! een aantal boeken op mijn lijstje staan die ik toch maar eens moet gaan lezen.

En ze hebben bij de Action tuinstoelen in de aanbieding, 2 voor ¤20,-. Geen idee of het wat is maar ze hebben er vier voor me achter gehouden dus daar ga ik zo ook nog even naar kijken.

En dan vanmiddag lekker in de tuin met een fruitsalade en een kan zelfgemaakte ice-tea.
Ik heb een potje groene thee gezet dat nu staat af te koelen, straks even wat ijsblokjes, citroen en munt erin en dan lekker in het zonnetje.

Nog tips over welk boek ik eerst moet gaan lezen Viking84?
Ik heb nu staan:
- Maarten 't Hart, De schrift betwist en Wie God verlaat
- Richard Dawkins, The God delusion en The aancestor's Tale
- Sam Harris, The end of Faith

En uiteraard nog wat lichter leesmateriaal.
pi_48923869
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Nog tips over welk boek ik eerst moet gaan lezen Viking84?
Ik heb nu staan:
- Maarten 't Hart, De schrift betwist en Wie God verlaat
- Richard Dawkins, The God delusion en The aancestor's Tale
- Sam Harris, The end of Faith

En uiteraard nog wat lichter leesmateriaal.
Als je dat gaat lezen zou ik ook de bijbel lezen.
pi_48923985
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je dat gaat lezen zou ik ook de bijbel lezen.
Die is er vroeger al ingestampt.
Maar die staat ook wel weer op mijn lijstje, zeker omdat in die boeken de bijbel vaak aangehaald wordt en ik nu niet bepaald alle bijbelboeken en versen uit mijn hoofd ken. Ik was dus wel van plan om hem er naast te houden.
pi_48924222
Uit Psychologie magazine van afgelopen maand:
quote:
Het brein is blind voor vet

Overgewicht wordt vaak toegeschreven aan een gebrek aan ruggengraat.
Volgens een recent Amerikaans onderzoek bij muizen komt zwaarlijvigheid echter niet door een gebrek aan wilskracht, maar door biologisch falen. De hersenen zijn zich er niet van bewust dat het lichaam te dik is.
Dat zit zo: vetcellen door het hele lichaam maken leptine aan, een hormoon dat de eetlust onderdrukt. Deze hormonen gaan naar het hersengebied dat betrokken is bij sensaties zoals honger en dorst, de hypothalamus. In theorie geldt: hoe meer vetcellen in het lijf, hoe mee leptine er wordt afgescheiden, hoe minder eetlust. Zo wordt de hoeveelheid energie gegenereerd die het lichaam nodig heeft.
Wetenschappers dachten dan ook altijd dat het toedienen van leptine overgewicht kon tegengaan. Maar uit het recente onderzoek blijkt dat het brein bij mensen met overgewicht ongevoelig wordt voor dit hormoon, en de eetlust dus onvoldoende onderdrukt wordt. Moeite hebben met afvallen lijkt dus ook een biologische reden hebben.
cell metabolism, maart 2007
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdje
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:19:45 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_48924231
Bijbellezen is heerlijk

Al die mensen die aan het zeuren zijn dat er niets van waar is, zouden hem eens als een fictieroman moeten lezen, ook dat is het een mooi boek.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:27:05 #34
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48924452
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef octopussy het volgende:
Uit Psychologie magazine van afgelopen maand:
[..]

Ondanks dat het misschien een biologische reden heeft, is wilskracht natuurlijk daar onlosmakend mee verbonden. Des te meer hongergevoel des te meer er gevraagd wordt van je wilskracht en andersom natuurlijk ook.
pi_48924458
FOK! wordt overspoeld door dit soort discussies momenteel
Zelfs de dieetclub is besmet

Volgens mij is het tijd voor een opwekking in Nederland
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:29:14 #36
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48924520
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk

Al die mensen die aan het zeuren zijn dat er niets van waar is, zouden hem eens als een fictieroman moeten lezen, ook dat is het een mooi boek.
Als fictieroman lezen is misschien wel helemaal het andere uiterste van het lezen van de bijbel. Maar het niet zo serieus nemen ervan is wel goed wanneer je het gaat lezen.

Persoonlijk zie ik het meer als boek waar nuttige tips in staan voor het leven zelf, en niet als geloof/historisch correct iets.
pi_48924591
Er stond in de Natuur en Techniek ook wel een artikel over overgewicht, maar ik heb het nog niet gelezen.. Op het eerste gezicht leek het heel veel op een artikel wat er vorig jaar ook al instond..

En ik weet niet meer wie het vroeg, maar mocht ik ooit op een mooi streefgewicht komen, dan hoef ik niet echt anders te eten dan nu... Misschien iets meer, maar dan houdt het op..
Ik schrap niet vanalles, en ik voel me hier goed bij, dit is vol te houden..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48924602
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef octopussy het volgende:
Er is veel meer geschreven over dit vechten tegen de bierkaai principe. Wat me het meest is bijgebleven is dat je nooit bewuste handelingen in stand kunt houden tegen fysiologische processen. Daar helpt geen enkele zelfdiscipline tegen.
pi_48924660
quote:
Bijbellezen is heerlijk

Of zoals een niet verder te noemen vriendin van me ooit vrolijk uitriep nadat ze in een politiecel alleen de bijbel maar mocht hebben: "Sas, ik heb de avonturen van Jezus gelezen!"
pi_48924685
ik houd mezelf op dit moment psychologisch tegen om af te vallen... Trek me even niet zoveel aan van gezond eten, gun mezelf iets meer..
Gevolg is dus ook dat ik weinig tot niets afval(en zelf het idee heb dat ik kilo's aankom).. Ik heb voor deze maand dan ook maar afgesproken met vriendje om er weer wat serieuzer mee bezig te gaan..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:35:56 #41
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48924712
Dit fysiologisch proces zorgt er niet voor dat je aankomt/afvalt, maar zorgt ervoor dat je het makkelijker/moeilijker hebt, lijkt mij toch een vorm van zelfdiscipline... (niet dat het altijd voldoende is natuurlijk, iedereen heeft zo zijn zwakte(moment)...
pi_48924722
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Of zoals een niet verder te noemen vriendin van me ooit vrolijk uitriep nadat ze in een politiecel alleen de bijbel maar mocht hebben: "Sas, ik heb de avonturen van Jezus gelezen!"
Dan moet je handelingen lezen! Als je dat achter elkaar leest is het echt een heel erg tof verhaal!
De bijbel moet je in grote stukken lezen, niet in hoofdstukjes of teksten.
Boeken als "Ruth" en dergelijke moet je eigenlijk gewoon in één keer uitlezen
pi_48925073
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:35 schreef locutus51 het volgende:
Dit fysiologisch proces zorgt er niet voor dat je aankomt/afvalt, maar zorgt ervoor dat je het makkelijker/moeilijker hebt, lijkt mij toch een vorm van zelfdiscipline... (niet dat het altijd voldoende is natuurlijk, iedereen heeft zo zijn zwakte(moment)...
Nou als afvallen gelijk staat met het hebben van zelfdiscipline, dan heb ik al die jaren telkens WEL zelfdiscipline gehad en na een lange tijd weer GEEN zelfdiscipline.

Ik vind mezelf geen mislukkeling, ik weet dat ik best een doorzetter ben, redelijk intelligent ook. En toch lukt het niet om BLIJVEND af te vallen. Ik heb wel het idee dat het een gevecht tegen mijn lichaam is. Dat gevoel had ik absoluut nog niet toen ik de eerste keer op dieet ging.
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:48:24 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48925108
@ MinderMutsig: ik ga even op je boekentips in in een ander topic (ws: Wie God verlaat in WFL).
Niet meer actief op Fok!
pi_48925136
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:27 schreef freecell het volgende:
FOK! wordt overspoeld door dit soort discussies momenteel
Zelfs de dieetclub is besmet

Volgens mij is het tijd voor een opwekking in Nederland
Het is wel erg hè?
Je zou je bijna af gaan vragen welke studie de topicstarters doen. Ik sluit echt niet uit dat het een studieopdracht is waarbij ze verschillende standpunten moeten belichten. Niets is makkelijker om dan en discussie op een forum te starten en te kijken waar die heen gaat. Je krijgt zelfs bronvermeldingen erbij, gratis en voor niets.
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:51:02 #46
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48925202
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:47 schreef octopussy het volgende:

[..]

Nou als afvallen gelijk staat met het hebben van zelfdiscipline, dan heb ik al die jaren telkens WEL zelfdiscipline gehad en na een lange tijd weer GEEN zelfdiscipline.

Ik vind mezelf geen mislukkeling, ik weet dat ik best een doorzetter ben, redelijk intelligent ook. En toch lukt het niet om BLIJVEND af te vallen. Ik heb wel het idee dat het een gevecht tegen mijn lichaam is. Dat gevoel had ik absoluut nog niet toen ik de eerste keer op dieet ging.
Het hebben van zelfdiscipline is niet gelijk aan afvallen, net zo min dat een fysiologisch proces zoals eerder beschreven dit is, dat is wat ik er met duidelijk wilde maken. Het een hoort bij het andere en is onderdeel van het proces dat afvallen heet.

Afvallen is ook een gevecht met je lichaam, je lichaam is verwend (in de meeste gevallen dan, wanneer iemand wil afvallen, ziektes daar gelaten) en moet nu genoegen nemen met minder/anders. Verander lichaam in een persoon en je begrijpt direct hoe het voelt wanneer je minder krijgt dan je gewend bent.
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:56:33 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48925409
quote:
Bijbellezen is heerlijk

deden christenen dat ook maar eens, dan was er veel minder gezeik in de wereld.
Niet meer actief op Fok!
pi_48925465
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:56 schreef Viking84 het volgende:
deden christenen dat ook maar eens, dan was er veel minder gezeik in de wereld.
Hoi.

Zullen we deze discussie in godsnaam uit deze topicreeks houden? Alvast bedankt.
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:58:19 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48925466
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:49 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het is wel erg hè?
Je zou je bijna af gaan vragen welke studie de topicstarters doen. Ik sluit echt niet uit dat het een studieopdracht is waarbij ze verschillende standpunten moeten belichten. Niets is makkelijker om dan en discussie op een forum te starten en te kijken waar die heen gaat. Je krijgt zelfs bronvermeldingen erbij, gratis en voor niets.
. Het is geen studieopdracht, hoor . Ik heb braaf de lijst boeken gelezen die ik in WFL heb gepost .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:59:09 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48925497
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoi.

Zullen we deze discussie in godsnaam uit deze topicreeks houden? Alvast bedankt.
Ja hoi!

Oh, dus je laat het een half topic lang toe en zodra ik iets zeg wat anderen in het verkeerde keelgat kan schieten moet ik maar weer weg? Pff .
Niet meer actief op Fok!
pi_48925605
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoi!

Oh, dus je laat het een half topic lang toe en zodra ik iets zeg wat anderen in het verkeerde keelgat kan schieten moet ik maar weer weg? Pff .
Hoezo 'laat ik het toe'. Ik zag dat je die bovenste post aan MinderMutsig al in een ander topic had geplakt en ik dacht dat je dus klaar was met offtopic gaan. Dan is het een beetje onzinnig om er nog wat van te zeggen. Maar het bleek dat ik te snel was met mijn conclusie en je was zo te zien nog helemaal niet klaar. Ja, dan zeg ik er wat van.
pi_48925703
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja hoi!

waarom voel je je zo aangesproken?
pi_48925741
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoi.

Sorry, was niet mijn bedoeling dat er een hele discussie over zou ontstaan.

Back on topic: mijn Ice-tea is heerlijk

Ik moet alleen nog steeds naar de bieb en naar de winkel dus dat ga ik bij deze maar doen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:08:06 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48925786
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Sorry, was niet mijn bedoeling dat er een hele discussie over zou ontstaan.

Back on topic: mijn Ice-tea is heerlijk

Ik moet alleen nog steeds naar de bieb en naar de winkel dus dat ga ik bij deze maar doen.
Ok. Dan houden we erover op en gaan we in WFL wel verder . Zo goed, Isa? .

Ik zit de hele dag een beetje buiten te zitten . Maar vanavond moet ik weer naar bootcamp.
Niet meer actief op Fok!
pi_48925800
Ik moet nog steeds ontbijten, maar er is niet echt iets in huis en ik heb geen zin om weg te gaan. Lopen doet pijn (blaren op 4 plaatsen en die second skin dingetjes helpen maar een beetje).
pi_48925887
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:08 schreef Viking84 het volgende:

Ik zit de hele dag een beetje buiten te zitten . Maar vanavond moet ik weer naar bootcamp.
Ik snap eigenlijk niet dat ik niet buiten ga zitten. Ik zit maar een beetje binnen te zitten en dan is buiten zitten toch een beter idee.
pi_48926114
Ik zit niet buiten omdat ik geen laptop heb, ik ben verslaafd, het is triest.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:20:56 #58
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48926175
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet dat ik niet buiten ga zitten. Ik zit maar een beetje binnen te zitten en dan is buiten zitten toch een beter idee.
Ik zit ook al de hele dag binnen. Denk alleen niet dat mijn baas het accepteert als ik nu buiten ga zitten.

Vanavond ga ik weer lekker zwemmen, heb er echt zin in!
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:23:24 #59
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48926245
Ik zit ook "lekker" binnen... pff volgens mij is het hier binnen warmer dan buiten...Wil graag buiten zitten, kan ik een beetje gaan werken aan mijn kleur... schiet al aardig op (hele weekend in de tuin bezig doet wonder)
pi_48926392
het is hiet best fris buiten.

oja ik moet morgen even opnieuw laten prikken maar dan voor wat infectieziekten, B12 en wat leverwaarden. Ook heb ik een verwijzing gekregen voor een manueel therapeut omdat mijn nekspieren wel vastzitten volgens mijn huisarts. Dat kan mogelijk de dagelijkse hoofdpijn verklaren.

Vanochtend dus naar de huisarts geweest en weer naar huis gegaan en tot 12.30 geslapen.
Het plan was om halve dagen te gaan werken, maar slapen is zoveel aantrekkelijker als je erg moe bent
pi_48926543
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zit niet buiten omdat ik geen laptop heb, ik ben verslaafd, het is triest.
Ik heb wel een laptop, én een netwerkkabel die lang genoeg is.
Maar ik zit binnen omdat mijn balkon op het zuiden een garantie voor verbranden is...
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:41:27 #62
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48926888
Ik zit op mijn werk, en thuis heb ik wel een laptop, maar moet ff een extra wireless card hebben of een zeer langen netwerkkabel...
pi_48926946
Ik zit ook op mijn werk.. maar heb zeer weinig te doen vandaag, dus dan maar fokken he
pi_48926947
ik kan wel met mijn laptop in de tuin gaan zitten. Maar dan zie ik niets meer op het scherm, zelfs als ik in de schaduw zit.

* octopussy laptop gaat ontwerpen die in de zon te gebruiken is.
pi_48926983
Dat is natuurlijk ook zo, de zon is erg onaardig mbt mijn beeldscherm.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:45:40 #66
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48927034
Vanavond een verjaardag, vinden jullie dat ook altijd zo lastig wanneer er van allerlie lekkers op tafel staat. Met gebak heb ik trouwens geen enkele moeite, vind het heerlijk, maar kan goed zonder...
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:49:15 #67
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48927164
ik zit afwisselend binnen en buiten. Mijn tuin is nog niet af, er moet nog bestrating in enzo (na verbouwing) dus echt lekker zitten doe je ook niet.
nadat ik eerst was afgevallen hield ik vocht vast vanwege "that time of the month" vervolgens bleef ik aankomen

ondanks dat ik minder eet en meer sport. gelukkig is nu de weg naar beneden weer ingezet en zit ik weer op het gewicht als in de tabel. ik weigerde het weer naar bovenaan te passen.
het kan niet zo zijn dat ik in een week tijd meer dan 3 kg aankom..toch?!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:04:10 #68
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48927638
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:49 schreef debuurvrouw het volgende:

het kan niet zo zijn dat ik in een week tijd meer dan 3 kg aankom..toch?!
Ik hoop het niet... zit hier met het zelfde probleem... ik hou ook zoveel vocht vast dat mijn weegschaal er van flipt. Ga er vanuit dat het vocht is, geen vet want zoveel heb ik ook weer niet gegeten dat ik zoveel kan zijn aangekomen. Eigenljk wel jammer, ik weet namelijk wél hoe ik van vet af moet komen, maar ik heb geen idee hoe ik van dat vocht af kom.
***Levi was here***
pi_48927710
Veel blijven drinken misschien Levitation, op een gegeven moment merk ik dan dat het gaat doorlopen...
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:07:21 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_48927744
Gaatje in je buik prikken, dan drupt het er vanzelf uit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 15:08:05 #71
43556 miss_dynastie
pi_48927772
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:04 schreef Levitation het volgende:
Eigenljk wel jammer, ik weet namelijk wél hoe ik van vet af moet komen, maar ik heb geen idee hoe ik van dat vocht af kom.
Misschien een keer door de sapcentrifuge?
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:10:13 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48927857
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

met bijkomend voordeel dat je daarna zo misselijk bent van het draaien dat je dagen geen trek hebt..

ben nóg meer water gaan drinken, en dat lijkt te helpen. Tenminste, pies me een ongeluk..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:10:50 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_48927883
Klopt het trouwens dat ik alleen nog niets van Isa gehoord heb wat betreft de 16e?

(als in mail/overboeking, of wat dan ook )

Donderdagavond komt ceremoniemeester, dus dan worden de laatste lijsten geupdated.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48927926
ik had wel overgeboekt, maar ik had tot een uurtje geleden nog niets gemailed... Is het toch wel doorgekomen?
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:11:56 #75
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48927928
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:10 schreef Troel het volgende:
Klopt het trouwens dat ik alleen nog niets van Isa gehoord heb wat betreft de 16e?

Donderdagavond komt ceremoniemeester, dus dan worden de laatste lijsten geupdated.
Ik begrijp dat mijn mail wél is ontvangen? (Heb geen reactie gehad)
Hoe zit dat met dat tientje? Moet ik dat gewoon aan je overmaken? Snapte ff niet hoe dat precies werkt. (Heb m'n hyper-intelligentie even uitgezet, slurpt energie!)
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:14:44 #76
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48928023
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Goeie tip!
Heb het even geprobeerd, maar ik kreeg alleen mijn grote teen er in. Die is nu wel een stuk gestroomlijnder!
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:16:14 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_48928086
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:11 schreef teigan het volgende:
ik had wel overgeboekt, maar ik had tot een uurtje geleden nog niets gemailed... Is het toch wel doorgekomen?
Ik heb ceremoniemeester gemaild naar aanleiding van het geld wat ik zag verschijnen

Het mailadres gaat naar ceremoniemeester, dus ik zie niet alles langskomen. Als je gemaild hebt en je hebt geen error teruggekregen, dan kun je ervanuit gaan dat het aangekomen is. Ik zal jullie hoe dan ook even op mijn lijst zetten voor het geval dat.

Levi, je kan het geld het beste overmaken, dan kan je namelijk zonder te betalen naar binnen. Het arrangement is namelijk niet geldig aan de kassa
Dus als je goedkoop wilt, dan moet je het van te voren overmaken, dan kunnen we het namelijk bestellen bij de dierentuin. Ik geloof dat ik wel ergens aangegeven heb waar het heen moet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 15:17:06 #78
43556 miss_dynastie
pi_48928114
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:14 schreef Levitation het volgende:

[..]

Goeie tip!
Heb het even geprobeerd, maar ik kreeg alleen mijn grote teen er in. Die is nu wel een stuk gestroomlijnder!
Ik heb een magimix 5200 xl. Dat moet toch lukken hoor
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:19:18 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_48928190
Oew, als er 5200 kilo in kan, dan kunnen we er zelfs met zijn allen in!

Da's een keer wat anders dan een bubbelbad of een helikopterspeelttuigomhooggaanding.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48928205
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb ceremoniemeester gemaild naar aanleiding van het geld wat ik zag verschijnen

Het mailadres gaat naar ceremoniemeester, dus ik zie niet alles langskomen. Als je gemaild hebt en je hebt geen error teruggekregen, dan kun je ervanuit gaan dat het aangekomen is. Ik zal jullie hoe dan ook even op mijn lijst zetten voor het geval dat.

Levi, je kan het geld het beste overmaken, dan kan je namelijk zonder te betalen naar binnen. Het arrangement is namelijk niet geldig aan de kassa
Dus als je goedkoop wilt, dan moet je het van te voren overmaken, dan kunnen we het namelijk bestellen bij de dierentuin. Ik geloof dat ik wel ergens aangegeven heb waar het heen moet.
Ik heb wel een mailtje gestuurd dat ik zou komen, maar niet meer over dat arrangement. Kan dat nog?
wat bedoel je trouwens met overboeking?
pi_48928264
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:10 schreef Troel het volgende:

Ik heb een mailtje gestuurd dat ik de 16e de hele dag kom.
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:21:30 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_48928266
Ik heb je al opgegeven voor het arrangement

Voor de overboeking, check even andere forum enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48928308
Ik heb nog niets betaald trouwens, ga ik straks direct doen
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:22:53 #84
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48928322
Troel kun je ons (octo en mij en Isa) niet even PM-en met het rekeningnr enzo?
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:22:55 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_48928326
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een mailtje gestuurd dat ik de 16e de hele dag kom.
Super!

Oew, het gaat gezellig worden! Gaan jullie allemaal zo staan zodat ik bepaalde mensen niet zie? Dat zou fijn zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48928336
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:22 schreef Troel het volgende:

Oew, het gaat gezellig worden! Gaan jullie allemaal zo staan zodat ik bepaalde mensen niet zie? Dat zou fijn zijn
We zijn breed genoeg
pi_48928351
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:22 schreef Levitation het volgende:
Troel kun je ons (octo en mij) niet even PM-en met het rekeningnr enzo?
En mij (oh oh wat zijn we lui! )
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:23:49 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_48928353
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:22 schreef Levitation het volgende:
Troel kun je ons (octo en mij) niet even PM-en met het rekeningnr enzo?
Jij luilak
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:24:50 #89
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48928395
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Jij luilak
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:27:01 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_48928466
Asjeblieft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48929915
We krijgen flink wat geld terug van de belastingdienst
pi_48933098
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:05 schreef teigan het volgende:
We krijgen flink wat geld terug van de belastingdienst
Wij krijgen niets... maar we hoeven ook niets te betalen

Gerbert is ziek aan 't worden, hij ligt hier nu op de bank.. en over 3 dagen gaan we op vakantie...
pi_48933920
Oeh, dat is vervelend Fannetje.. hopelijk is hij snel weer op de been..
pi_48934086
tvp
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48934486
TVP

En tevens even melden dat ik de 15e mn huis uit moet (anti-kraak) en dus met spoed op zoek ben naar een andere woning. Iemand tips?
It is your friends who make your world!
pi_48934892
waar kom je vandaan, wat zoek je?

wellicht proberen een urgentieverklaring te regelen?
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48934964
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef Viking84 het volgende:
tuurlijk lust ik ook ijs
pi_48935196
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:03 schreef Ikiskoel het volgende:
TVP

En tevens even melden dat ik de 15e mn huis uit moet (anti-kraak) en dus met spoed op zoek ben naar een andere woning. Iemand tips?
heeft de anti kraak geen andere anti kraak woning? of anders even bij je vriend in trekken? of bij andere vrienden in leiden en omgeving?
pi_48935314
In deze flats wonen héél veel anti-krakers en iedereen moet er tegelijk uit. Een vervangende woonruimte via Ad Hoc regelen wordt dus last helaas. En ik woon hier dus samen met mn vriend, dus kan ik niet meer bij hem intrekken, haha.
Ach, we proberen het wel te regelen via een makelaar ofzo. Vrijdag mogen we sowieso weer gaan kijken naar een huisje via de woningbouw, maar ik heb de hoop dat we het krijgen al opgegeven...
pi_48935841
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:47 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik beschuldig niemand van het volgen van een crashdieet.

Ik denk gewoon dat jij anderen niet met een minderwaardigheidsgevoel moet opzadelen. Je hebt de neiging heel negatief op anderen te reageren. Ik ben liever te zwaar met een wat positievere kijk op het leven en anderen dan zijn zoals jij. Blijkbaar waardeer ik andere dingen in mensen dan jij. Sorry, ik hou niet van geruzie... maar ik vind dat je wel érg negatief doet. We zijn hier een gezellig groepje dat elkaar steunt en adviezen geeft, elkaar opbouwen is ons doel.
maar wat ik ook zeg word nu gewoon negatief gezien
want volgens mij zeg ik toch echt geen rare dingen
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:59:39 #101
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_48938355
De dingen die je zegt zijn niet raar, maar vaak wel erg bot en kortzichtig. Het zal je leeftijd wel zijn ofzo, maar bij mij schiet je manier van posten ook vaak in het verkeerde keelgat.
pi_48938757
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:59 schreef Jojogirl het volgende:
De dingen die je zegt zijn niet raar, maar vaak wel erg bot en kortzichtig. Het zal je leeftijd wel zijn ofzo, maar bij mij schiet je manier van posten ook vaak in het verkeerde keelgat.
ja maar wat moet ik dan zeggen als jullie jezelf maar blijven vergelijk met topsporters en andere uitzonderingen
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:14:52 #103
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48938931
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar wat moet ik dan zeggen als jullie jezelf maar blijven vergelijk met topsporters en andere uitzonderingen
Soms moet je heel bewust niet reageren.

De meesten hier hebben al meerdere (al dan niet succesvolle) pogingen ondernomen om af te vallen. En we zijn allemaal weer aangekomen.
Ik viel 2 jaar geleden ook in no time 10 kilo af met south beach en daarna dacht ik wel weer "gewoon" te kunnen gaan eten. Nou, niet dus. Dus nu kies ik er voor om gewoon lekker te blijven eten, maar meer bewuste keuzes te maken. Dan gaat het maar langzamer.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 20:18:07 #104
43556 miss_dynastie
pi_48939072
Voel je je alweer wat beter Liejannuh?
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:19:19 #105
4177 Jojogirl
pi_48939135
Niemand hier vergeleek zichzelf met een topsporter, er gaf alleen één iemand een voorbeeld waaruit blijkt dat BMI ook niet alles over het ideale gezonde lichaam zegt.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:19:21 #106
57434 Marloes
Digital Love
pi_48939136
Gatver, volgens m'n weegschaal ben ik in een paar dagen tijd 3 kilo aangekomen terwijl ik voor mijn gevoel juist wel stabiel was gebleven
Ik moet niet ongsteld worden ofzo.. Nouja ik kijk morgenochtend nog even en anders spring ik van de dichstbijzinde brug
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 20:20:19 #107
43556 miss_dynastie
pi_48939174
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:19 schreef Marloes het volgende:
Ik moet niet ongsteld worden ofzo.. Nouja ik kijk morgenochtend nog even en anders spring ik van de dichstbijzinde brug
Zou ik niet doen, je bent al de derde met dit probleem.
Laten we het wijten aan het weer
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:23:15 #108
57434 Marloes
Digital Love
pi_48939303
Het verpest ook echt m'n hele humeur.. Dit weekend voelde ik me heel goed en was alles leuk, en toen ik dat zag zat ik gelijk weer in een dip
The more that I appear.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:34:08 #109
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48939769
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:19 schreef Marloes het volgende:
Gatver, volgens m'n weegschaal ben ik in een paar dagen tijd 3 kilo aangekomen terwijl ik voor mijn gevoel juist wel stabiel was gebleven
Cool, nog een vocht slachtoffer
Volgens mij is het heel erg besmettelijk!

Misschien moeten we maar eens een "Fok! Watervasthoudclub" beginnen!
***Levi was here***
pi_48939780
Dames, Miss S is misschien niet altijd even aardig of laten we het zo zeggen, ze drukt zich niet altijd even tactisch uit, maar jullie gaan soms ook wel even tegen haar tekeer en zijn ook onredelijk soms. Als iemand je irriteert, ga er dan gewoon niet steeds op in.

Anyway, ik voelde me echt niet beledigd dat Miss S zei dat ik dat ijsje dan beter maar kan laten als ik af wil vallen, dat is ook zo. Als ik af wil vallen, dan moet ik geen ijs eten want dan val ik (blijkbaar) niet af. Ze zegt nergens dat ik pas ijs mag eten als ik slank ben, volgens mij.

Voor mensen die goed in hun vel zitten met een hoge bmi, reageren jullie soms toch erg geprikkeld op soms onschuldige opmerkingen. Ik snap best dat het af en toe vechten is tegen de buitenwereld, maar je hoeft je ook niet gelijk keihard op te stellen tegen mensen die een andere mening hebben.

Ik vind Miss_S ook niet altijd even fijn reageren, maar ik vind het echt naar om te zien dat er hier mensen tegen haar gaan zitten katten, ook als ze niets bijzonders zegt.
Sanity is (not) statistical
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 20:38:07 #111
43556 miss_dynastie
pi_48939976
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:23 schreef Marloes het volgende:
Het verpest ook echt m'n hele humeur.. Dit weekend voelde ik me heel goed en was alles leuk, en toen ik dat zag zat ik gelijk weer in een dip
Ff nuchter: heb je in een paar dagen tijd ruim 20000 KCal méér gegeten dan 'mag'? Nee? Dan is het gewoon vocht en geen reden om je zorgen te maken of je humeur te laten verpesten. Koop een bleekselderijtje, komkommer en drink lekker veel vocht.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:38:51 #112
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48940006
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Voel je je alweer wat beter Liejannuh?
Nou, nog niet echt. Wel een paar uur geslapen vanmiddag, dat heeft wel iets geholpen.
Vrees wel dat ik de rest van de week maar gewoon thuis blijf.

Voordeel: geen eetlust.
Nadeel: geen beweging behalve slaapkamer-woonkamer.

Ach, het gaat wel weer over.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:39:38 #113
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48940047
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Maeghan het volgende:
Dames, Miss S is misschien niet altijd even aardig of laten we het zo zeggen, ze drukt zich niet altijd even tactisch uit, maar jullie gaan soms ook wel even tegen haar tekeer en zijn ook onredelijk soms. Als iemand je irriteert, ga er dan gewoon niet steeds op in.

Anyway, ik voelde me echt niet beledigd dat Miss S zei dat ik dat ijsje dan beter maar kan laten als ik af wil vallen, dat is ook zo. Als ik af wil vallen, dan moet ik geen ijs eten want dan val ik (blijkbaar) niet af. Ze zegt nergens dat ik pas ijs mag eten als ik slank ben, volgens mij.

Voor mensen die goed in hun vel zitten met een hoge bmi, reageren jullie soms toch erg geprikkeld op soms onschuldige opmerkingen. Ik snap best dat het af en toe vechten is tegen de buitenwereld, maar je hoeft je ook niet gelijk keihard op te stellen tegen mensen die een andere mening hebben.

Ik vind Miss_S ook niet altijd even fijn reageren, maar ik vind het echt naar om te zien dat er hier mensen tegen haar gaan zitten katten, ook als ze niets bijzonders zegt.
Volgens mij begon ik best normaal tegen haar, ik geef mensen graag het voordeel van de twijfel. Maar als zij blijft zagen dat ik niet lekker in mijn vel zou mogen zitten zolang mijn BMI niet de heilige 25 heeft bereikt... dan krijg je ook mij pissed. Ze heeft gewoon een totaal onrealistisch wereldbeeld... en op zich is dat prima, maar val ons er niet mee lastig.
***Levi was here***
pi_48940285
Dat zei ze toch niet? Ze vindt het alleen jammer dat mensen het opgeven bij een BMI van 30 en niet meer door willen gaan/de moed opgeven daarna. Tenminste, zo interpreteerde ik het. Ik kan haar eerlijkgezegd geen ongelijk geven. Een bmi van 30 is nog niet zo gezond en natuurlijk is 30 beter dan 35, zo realistisch ben ik heus wel, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er daadwerkelijk tevreden mee kan zijn. Dat je dan trots kan zijn op jezelf, dat je goed in je vel zit, prima. Maar dat je tevreden bent met je situatie betekent niet dat je niet meer kan willen. Net als dat ik het prima naar m'n zin heb op m'n werk, maar er niet aan moet denken dat ik dit m'n hele leven moet doen, omdat ik uiteindelijk toch meer wil bereiken.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:45:37 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48940327
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Levitation het volgende:

[..]

Misschien moeten we maar eens een "Fok! Watervasthoudclub" beginnen! [afbeelding]
* meldt zich aan

spongefok squarepants..
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:00:48 #116
57434 Marloes
Digital Love
pi_48941053
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ff nuchter: heb je in een paar dagen tijd ruim 20000 KCal méér gegeten dan 'mag'? Nee? Dan is het gewoon vocht en geen reden om je zorgen te maken of je humeur te laten verpesten. Koop een bleekselderijtje, komkommer en drink lekker veel vocht.
Ja je hebt wel gelijk.. Maar toch... Ik voel me dan ook gelijk 10 kilo zwaarder
The more that I appear.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:02:45 #117
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48941136
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:44 schreef Maeghan het volgende:
Dat zei ze toch niet? Ze vindt het alleen jammer dat mensen het opgeven bij een BMI van 30 en niet meer door willen gaan/de moed opgeven daarna. Tenminste, zo interpreteerde ik het. Ik kan haar eerlijkgezegd geen ongelijk geven. Een bmi van 30 is nog niet zo gezond en natuurlijk is 30 beter dan 35, zo realistisch ben ik heus wel, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er daadwerkelijk tevreden mee kan zijn. Dat je dan trots kan zijn op jezelf, dat je goed in je vel zit, prima. Maar dat je tevreden bent met je situatie betekent niet dat je niet meer kan willen. Net als dat ik het prima naar m'n zin heb op m'n werk, maar er niet aan moet denken dat ik dit m'n hele leven moet doen, omdat ik uiteindelijk toch meer wil bereiken.
Ok, dit klinkt misschien erg verwaand... maar so be it:
Ik zie er gewoon prima uit bij een BMI van 30. Ik ben dan gezond genoeg, fit, in proportie en kan dan weer leuk shoppen.

Misschien ben ik sneller tevreden dan een ander.... maar kom op hé! Je leeft maar 1 keer, probeer er een beeeetje van te genieten! Nu moet ik toegeven dat ik enorm bof met een hele leuke/lieve vriend die mij mooi vind, ook bij een BMI van 30 en zelfs bij een BMI van 35! Jaja, ze bestaan!

Als we allemaal wat eerder tevreden zouden zijn, zou er een hoop minder ellende op deze aardkloot zijn!
***Levi was here***
pi_48941222
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:44 schreef Maeghan het volgende:
zo bedoelde ik het ook
pi_48941294
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik zie er gewoon prima uit bij een BMI van 30. Ik ben dan gezond genoeg, fit, in proportie en kan dan weer leuk shoppen.

Misschien ben ik sneller tevreden dan een ander.... maar kom op hé! Je leeft maar 1 keer, probeer er een beeeetje van te genieten! Nu moet ik toegeven dat ik enorm bof met een hele leuke/lieve vriend die mij mooi vind, ook bij een BMI van 30 en zelfs bij een BMI van 35! Jaja, ze bestaan!

Als we allemaal wat eerder tevreden zouden zijn, zou er een hoop minder ellende op deze aardkloot zijn!
ik had ook een vriend die me mooi vond met een bmi van 35
maar gelukkig doe ik het voor mezelf en weet ik dus wel beter

en met een bmi van 30 kan je er zeker goed uit zien maar je zegt zelf al gezond GENOEG dus niet echt gezond
en fit.....dat vraag ik me af
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:13:03 #120
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48941564
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:

en met een bmi van 30 kan je er zeker goed uit zien maar je zegt zelf al gezond GENOEG dus niet echt gezond
Een BMI van 30 is alvast gezonder dan een BMI van 35.
Dat fit valt met de meeste mensen hier ook wel mee. Er wordt genoeg bewogen.
pi_48941638
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:

Joh, misschien wil ze voor nu gewoon realistische doelen hebben en een bmi van 30 voelt voor haar een stuk realistischer dan een bmi van 25. Maar wie weet hoe ze daar over denkt als ze eenmaal de 30 heeft gehaald, misschien wil ze dan nog meer afvallen En zo niet, dan is een bmi van 30 al een geweldig resultaat!

Tegenwoordig zijn artsen zo reëel dat ze weten dat veel afvallen meestal geen blijvend resultaat geeft (ik zeg meestal hè, ik hoop altijd dat de meesten in deze topicreeksen de uitzondering op de regel zijn). Daarom is een medisch realistisch doel het verlies van 10% van het lichaamsgewicht. Dát is al een stuk beter voor je lijf en ook een stuk beter dan extreem lijnen om dan vervolgens alles weer aan te komen. Daarbij is jojo'en slecht voor je zelfbeeld en gevoel van eigenwaarde.
pi_48941698
Ik denk dat een hele hoop mensen met een "gezond" BMI nog een puntje kunnen zuigen aan ons bewegingspatroon..
pi_48941708
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:13 schreef Liejannuh het volgende:
Dat fit valt met de meeste mensen hier ook wel mee. Er wordt genoeg bewogen.
Ik ken weinig mensen die zoveel sporten als jij
En ik heb een verhaal gelezen van een marathonloper met aardig wat overgewicht, die kreeg dat er niet af. En ik denk dat niemand zou durven beweren dat deze dikke man niet fit was
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:18:52 #124
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48941833
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken weinig mensen die zoveel sporten als jij
En ik heb een verhaal gelezen van een marathonloper met aardig wat overgewicht, die kreeg dat er niet af. En ik denk dat niemand zou durven beweren dat deze dikke man niet fit was
Ik heb ook ooit zo iemand in een documentaire over dikke mensen gezien. Hij was niet super snel, maar liep die 42 km wel uit! Maar eerlijk is eerlijk, ik zie mezelf zoiets niet snel doen.
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:25:55 #125
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48942125
Lees dit boek eens:
Coutney Rubin - Dagboek van een doorzetter
Boek gaat over Courtney Rubin, journaliste, en haar eeuwige strijd tegen de kilo's. Erg herkenbaar en leuk geschreven. Zij heeft dus ook een marathon gelopen.

Owja, en ik heb mijn huisarts vorige week verteld dat ik niet nog meer ging sporten om mijn bloeddruk omlaag te krijgen.
pi_48942229
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Joh, misschien wil ze voor nu gewoon realistische doelen hebben en een bmi van 30 voelt voor haar een stuk realistischer dan een bmi van 25. Maar wie weet hoe ze daar over denkt als ze eenmaal de 30 heeft gehaald, misschien wil ze dan nog meer afvallen En zo niet, dan is een bmi van 30 al een geweldig resultaat!

Tegenwoordig zijn artsen zo reëel dat ze weten dat veel afvallen meestal geen blijvend resultaat geeft (ik zeg meestal hè, ik hoop altijd dat de meesten in deze topicreeksen de uitzondering op de regel zijn). Daarom is een medisch realistisch doel het verlies van 10% van het lichaamsgewicht. Dát is al een stuk beter voor je lijf en ook een stuk beter dan extreem lijnen om dan vervolgens alles weer aan te komen. Daarbij is jojo'en slecht voor je zelfbeeld en gevoel van eigenwaarde.
maar als die 10% gelukt is lijkt me toch wel dat iedereen verder wil gaan
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:34:15 #127
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48942537
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En daar gaat het mis... we denken niet allemaal het zelfde... simpel!
***Levi was here***
pi_48942652
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:34 schreef Levitation het volgende:

[..]

En daar gaat het mis... we denken niet allemaal het zelfde... simpel!
ja maar leg dan uit waarom dat bij jou dat niet zo is
als het toch goed gaat?
pi_48942705
Als je al heel lang doet over die 10%, dan ben je blij dat die er af is...
Ik stel mijn streefgewicht echt niet voor niets maar met 5 kilo bij per keer..
Ik kijk wel wanneer mijn lijf aangeeft dat het zo goed is, en dan zie ik wel wat de weegschaal zegt..

Zet ik mijn streefgewicht op de BMI grens van 25, dan stop ik nu gelijk.. Dat is nog zo'n groot getal van wat eraf moet, daar wordt ik echt moedeloos van.
Ik zou nu dan net op de helft zijn.
Ik kijk liever naar wat ik al gewonnen heb. En dat mijn BMI dan misschien nog steeds te hoog is, jammer dan. Ik ben kerngezond, en ik beweeg genoeg, dus daar zal het niet aan liggen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:38:17 #130
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48942781
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar leg dan uit waarom dat bij jou dat niet zo is
als het toch goed gaat?
Schat, ik doe de hele dag al niet anders!
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:39:59 #131
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48942871
quote:

[..]

De een wel, de ander niet. Iedereen is nu eenmaal anders.

Ik zag gister een documentaire op SBS 6 over 2 hele dikke Nieuw Zeelandse dames. En als ik zeg heel dik, dan bedoel ik ook echt heel dik. Ze konden zichzelf alleen maar wegen in de keuken van het plaatselijke ziekenhuis en wogen beide 265 kilo.
Ze konden eerst amper naar de voordeur lopen thuis, laat staan dat ze de deur uit kwamen.
Het was voor hun een doorbraak toen ze zelf naar de brievenbus konden lopen om de post op te halen.
Echt heel bizar, maar wel heel goed dat ze er wat aan wilden doen en eens per week gingen zwemmen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:42:52 #132
4177 Jojogirl
pi_48942979
quote:

[..]

Ja dat lijkt jou, maar dat is dus niet zo. Sommige mensen vinden het dat gewoon niet waard of geven niet zoveel om een maatje 36. Iedereen is anders en dat is mooi.
pi_48943104
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:42 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ja dat lijkt jou, maar dat is dus niet zo. Sommige mensen vinden het dat gewoon niet waard of geven niet zoveel om een maatje 36. Iedereen is anders en dat is mooi.
ok....
en toch vind ik dat raar maar dat zal wel aan mij liggen
en dan bedoel ik niet dat maatje 36 maar gewoon een maat 38 of 40
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:52:29 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_48943466
"Gewoon" een maat 38 of 40.

Jij vindt dat gewoon, maar dat wil nog niet zeggen dat dat gewoon is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48943537
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef Troel het volgende:

als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:54:01 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48943542
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef Troel het volgende:

wat is er niet gewoon aan dan?
Niet meer actief op Fok!
pi_48943702
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:54 schreef Viking84 het volgende:
Het is een heel gewone maat voor meisjes/tieners. Het is geen gewone maat voor vrouwen, zeker die maat 38 niet. Als 44 het Nederlands gemiddelde is denk ik dat maat 40-42 al een stuk 'gewoner' is.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:57:51 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_48943745
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?
Kun je nou eens iets minder selectief lezen? Niet iedereen met een BMI van 30 is per se dik. Of te dik. Of obees.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:58:12 #139
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48943764
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dik zijn is behoorlijk subjectief... wat 25 jaar geleden nog "normaal" was wordt nu gezien als "vet".
Als jij pas happy met jezelf bent bij een BMI van 25 is dat prima. Ik ben gewoon al snel tevreden.

En nu kap ik met deze oeverloze-nergens-toe-leidende-toch-niet-dichterbij-elkaar-komende "discussie" .
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:58:28 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_48943786
quote:

[..]

Volgens mij is maat 42/44 al jaren de standaard damesmaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48943830
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:58 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dik zijn is behoorlijk subjectief... wat 25 jaar geleden nog "normaal" was wordt nu gezien als "vet".
Als jij pas happy met jezelf bent bij een BMI van 25 is dat prima. Ik ben gewoon al snel tevreden.

En nu kap ik met deze oeverloze-nergens-toe-leidende-toch-niet-dichterbij-elkaar-komende "discussie" .
het spijt me maar ik vind het toch allemaal klinken als smoesjes
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:59:35 #142
4177 Jojogirl
pi_48943837
quote:

[..]

Dat er maar heel weinig vrouwen boven de 25 zijn die een maatje 36 hebben. Dat is gewoon niet haalbaar voor de meeste vrouwen met een gemiddelde Hollandse bouw.
pi_48943887
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Dat er maar heel weinig vrouwen boven de 25 zijn die een maatje 36 hebben. Dat is gewoon niet haalbaar voor de meeste vrouwen met een gemiddelde Hollandse bouw.
nee maar maat 40 wel

of ik kom echt hele andere mensen tegen dan jullie maar daar is 42/44 echt niet gemiddeld
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:02:18 #144
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48943975
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat spijt mij ook erg voor jou...
Zijn we het toch nog over iets eens!
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:02:25 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_48943981
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Prima, als jij nou gewoon denkt wat jij denkt, maar er verder gewoon je mond over houdt, dan zijn wij blij dat jij je mond houdt en hoef jij niet meer te zeuren dat we enkel negatief op je reageren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:03:20 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_48944027
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee maar maat 40 wel

of ik kom echt hele andere mensen tegen dan jullie maar daar is 42/44 echt niet gemiddeld
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:05:14 #147
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48944109
quote:

[..]

nee maar maat 40 wel

Dat komt ook vast omdat de meeste van jouw vriendinnen van jouw leeftijd zijn en nog geen kinderen hebben gekregen. Dat in tegenstelling tot mijn vriendinnen.
En als ik naar collega's kijk, daar zitten ook een paar van die ultra magere gevallen tussen. Die zijn altijd zo geweest en die zullen nooit dik worden omdat dat gewoon hun bouw niet is. Ik ga me daar niet aan spiegelen, dat is voor mezelf een stuk prettiger.
pi_48944136
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Troel het volgende:
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.
Ik denk dat van mijn moeders vriendinnen, mijn tantes (8) en mijn volwassen collega's nog niet een kwart een kledingmaat onder de 42-44 heeft. En dan ben ik optimistisch
pi_48944140
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Troel het volgende:

[..]

ik begeef me vooral onder volwassenen
pi_48944152
Gezellig weer hier

Ik ben net naar het theater geweest, Steef Cuypers, was leuk! Alleen ligt Gerbert nu wel ziek in bed. Nu maar hopen dat het vrijdag over is
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:06:49 #151
43556 miss_dynastie
pi_48944174
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:06 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben net naar het theater geweest, Steef Cuypers, was leuk! Alleen ligt Gerbert nu wel ziek in bed. Nu maar hopen dat het vrijdag over is
O jee
Ik hoop dat ie gauw opknapt!
pi_48944241
Ik snap sowieso niet waarom dit volgens jou smoesjes zouden zijn Miss_S
Ik zie jou nergens ingaan op verhalen die wij hier neerzetten, het enige wat je lijkt te doen is jouw mening verkondigen.

Onderbouw die dan eens een keer goed, of hou je mond..
Dat jij al 5 jaar je leven opzij schuift om af te kunnen vallen, ok, maar wij willen graag wel een normaal leven leiden, omdat we gemerkt hebben dat het ons in ieder geval niet lukt, onder andere door werk, een sociaal leven en andere verplichtingen..
Juist bij afvallen hoor je lief voor jezelf te zijn.. En daarbij hoort ook jezelf zo af en toe wat gunnen, ook al val je dan eens wat minder af. Dat kan een keer naar een sauna gaan zijn, maar ook gewoon eens een keer wat minder opletten op een feestje.. En wat je dan merkt is dat het sowieso minder uit de hand loopt dan eerst, je hebt je levensstijl aangepast..

Nee, wij hebben geen ouders waar we nog in huis wonen, die ons kostje koken, en voor jou een hele sportschool aanschaffen.. Maar ook zonder dat vallen wij heus wel af, het gebeurt alleen niet op jouw tempo en op jouw manier..
Snap dat nou eindelijk eens...
pi_48944321
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:08 schreef teigan het volgende:

Nee, wij hebben geen ouders waar we nog in huis wonen, die ons kostje koken, en voor jou een hele sportschool aanschaffen.. Maar ook zonder dat vallen wij heus wel af, het gebeurt alleen niet op jouw tempo en op jouw manier..
Snap dat nou eindelijk eens...
ja het heeft gelukkig niets met discipline te maken
mijn ouders doen alles voor me

en om op al die smoesjes te reageren is wel erg veel werk
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:10:27 #154
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48944339
quote:
Gezellig weer hier

Da's wel balen, zeg!
Ik hoop voor jullie dat hij snel opknapt
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:13:28 #155
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48944485
Beterschap voor Gerbert Fannetje!
Als ie morgen niet wat fitter is, gelijk de huisarts bellen en uitleggen dat je op vakantie gaat en geen zin hebt om met een zieke vriend op vakantie te gaan.
pi_48944567
quote:
Gezellig weer hier

Altijd leuk om naar het theater te gaan.

Beterschap voor Gerbert.
pi_48944625
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dan vind ik dat het voor jou ook teveel werk is om hier te lezen.. Kun je daar wel tegen, al die verhalen met smoesjes?

En kun je dan wel tegen je eigen smoesjes die je continu loopt te verkondigen?
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:16:37 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_48944650
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:13 schreef Liejannuh het volgende:
Als ie morgen niet wat fitter is, gelijk de huisarts bellen en uitleggen dat je op vakantie gaat en geen zin hebt om met een zieke vriend op vakantie te gaan.
Beterschap!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48944708
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:16 schreef teigan het volgende:

[..]

dan vind ik dat het voor jou ook teveel werk is om hier te lezen.. Kun je daar wel tegen, al die verhalen met smoesjes?

En kun je dan wel tegen je eigen smoesjes die je continu loopt te verkondigen?
welke smoesjes verkondig ik?

en die verhalen hier zijn soms wel grappig ja
pi_48944897
Ik zie jou regelmatig roepen dat je heus niet elke dag 500 kcal eet.. Toch zijn er een heleboel dagen dat je het "toevallig" wel weer voor elkaar krijgt.

maar weet je, ik wil dit topic gewoon leuk houden, en dit draagt er niet aan bij.. Ik hou het hierbij, en wens je veel succes met jouw manier van leven.. Ik heb geen zin meer in deze zinloze discussies
pi_48944903
dames deze keer voor iedereen: KAPPEN NOU.

miss-s probeer eens wat minder te reageren in dit topic.

en voor de rest van de dames: doe net als ik nergeer modus. alleen wel vol blijven houden dan.

en dit doe ik alleen maar omdat ik er nu strontgenoeg van heb. ik vind het leuk om de verhalen van mensen te lezen, om mensen te leren kennen via dit topic, en om mensen te steunen met hun dieet, maar ik krijg er steeds minder zin in om hier te komen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:24:19 #162
4177 Jojogirl
pi_48945057
* Jojogirl is het ook zat.

Dit topic lijkt tegenwoordig minstens 2 dagen per week het leslokaal waar miss_s even uitlegt wat we hier allemaal verkeerd doen. En ja ik weet dat het van twee kanten komt, maar zolang miss_s zich hier niet laat zien is het ineens weer over, lijkt me wel een causaal verbandje.
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:25:11 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_48945090
Nouja, jullie weten me wel te vinden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48945099
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:21 schreef teigan het volgende:
Ik zie jou regelmatig roepen dat je heus niet elke dag 500 kcal eet.. Toch zijn er een heleboel dagen dat je het "toevallig" wel weer voor elkaar krijgt.
2 dagen in de afgelopen 4 maanden is dat inderdaad gebeurt
pi_48945285
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:13 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, dat lijkt me inderdaad wel het beste, of in ieder geval vrijdag!

Ik vind het ook zo moeilijk in te schatten, hij is eigenlijk nooit ziek, maar kan wel heel erg zielig doen als hij iets heeft (mannenkwaaltje, volgens mij!).

Nou ja, hopelijk vertel ik hier morgen dat het allemaal wel meevalt.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:31:07 #166
43556 miss_dynastie
pi_48945375
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:29 schreef Fannetje het volgende:
Ik vind het ook zo moeilijk in te schatten, hij is eigenlijk nooit ziek, maar kan wel heel erg zielig doen als hij iets heeft (mannenkwaaltje, volgens mij!).
Oh, zo een had ik er ook liggen vandaag.
Ff in tags omdat het zo dom is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar hij heeft de griep en ik hooikoorts, volgens mij. Dan helpt slapen ook niet echt
pi_48945430
miss_d
pi_48945491
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Levitation het volgende:

Misschien moeten we maar eens een "Fok! Watervasthoudclub" beginnen!
*Meldt zich ook bij de Watervasthoudclub*. Eén warme dag te weinig drinken en het is al helemaal mis bij mij, zelfs als ik stil zit zwellen mijn vingers op. En morgen is weer weegdag... Ben benieuwd maar ik zou liever mijn kop een weekje in het zand steken.

Over die hele discussie die hier nu weer gaande is:
Een BMI van 25 is niet heilig. Mensen met een hogere BMI kunnen best fitter en gezonder zijn dan mensen met een lage BMI. Voorbeeldje, mijn magere broertje eet zich soms misselijk aan slagroom en mayo. Hij is dun, maar ik durf te wedden dat de eerste tekenen van atherosclerose zullen komen.
Dik en ongezond is aan elkaar gerelateerd, maar dit moet je niet veralgemeniseren (mooi woord). Dunne mensen kunnen ook ongezond zijn, en dikke mensen gezond. Hier wil ik wel bij opmerken dat het wél bewezen is dat mensen met een BMI van boven de 30 wél meer risico's lopen wat betreft gezondheid.
Vandaag trouwens geleerd dat obesitas (BMI > 30 dus) een risicofactor is voor verschillende aangeboren afwijkingen (complex verhaal met hormonen en invloeden op genen).

Enfin, ik vind dat iedereen zelf moet weten hoeveel hij of zij af wil vallen en dat en BMI van 25 hierbij geen 'eindgetal' is. Dan zou ik met mijn BMI van nu 23,4 toch niet af hoeven vallen, terwijl mijn bumper bij mijn buik toch echt niet zo gezond is? Lekker doen wat je zelf wilt en andere mensen in hun waarde laten.

De Miss_S-hetze moet hier nu maar eens stoppen. Zodra zij eens iets zegt staat iedereen hier op de achterste poten. En Miss_S maakt het alleen maar erger door zo kortzichtig en soms bot te reageren.
@ Miss_S: ik denk dat je beter na moet denken wat je zegt en hoe je het formuleert. Soms moet je gewoon even NIET reageren.
@ Rest: Jullie verdraaien de woorden van Miss_S soms, en is het nu zo moeilijk om gewoon NIET op haar te reageren als ze weer eens kortzichtig is?
pi_48945606
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:33 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Over die hele discussie die hier nu weer gaande is:
Een BMI van 25 is niet heilig. Mensen met een hogere BMI kunnen best fitter en gezonder zijn dan mensen met een lage BMI. Voorbeeldje, mijn magere broertje eet zich soms misselijk aan slagroom en mayo. Hij is dun, maar ik durf te wedden dat de eerste tekenen van atherosclerose zullen komen.
Dik en ongezond is aan elkaar gerelateerd, maar dit moet je niet veralgemeniseren (mooi woord). Dunne mensen kunnen ook ongezond zijn, en dikke mensen gezond. Hier wil ik wel bij opmerken dat het wél bewezen is dat mensen met een BMI van boven de 30 wél meer risico's lopen wat betreft gezondheid.
Vandaag trouwens geleerd dat obesitas (BMI > 30 dus) een risicofactor is voor verschillende aangeboren afwijkingen (complex verhaal met hormonen en invloeden op genen).

Enfin, ik vind dat iedereen zelf moet weten hoeveel hij of zij af wil vallen en dat en BMI van 25 hierbij geen 'eindgetal' is. Dan zou ik met mijn BMI van nu 23,4 toch niet af hoeven vallen, terwijl mijn bumper bij mijn buik toch echt niet zo gezond is? Lekker doen wat je zelf wilt en andere mensen in hun waarde laten.

De Miss_S-hetze moet hier nu maar eens stoppen. Zodra zij eens iets zegt staat iedereen hier op de achterste poten. En Miss_S maakt het alleen maar erger door zo kortzichtig en soms bot te reageren.
@ Miss_S: ik denk dat je beter na moet denken wat je zegt en hoe je het formuleert. Soms moet je gewoon even NIET reageren.
@ Rest: Jullie verdraaien de woorden van Miss_S soms, en is het nu zo moeilijk om gewoon NIET op haar te reageren als ze weer eens kortzichtig is?
even vergeten dat er al gemeld is dat het gezeik nu afgelopen moet zijn, dus ook dit gezeik. (in ieder geval mijn mening, en met mij waarschijnlijk vele anderen)
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:36:23 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_48945657
Weet je Plukie, als we niet reageren gaat ze ook door en dan gaat ze ongetwijfeld ook zeuren dat we niet op haar reageren en dat we smoesjes gebruiken waarom we niet op haar reageren, want tenslotte is het heel normaal om op iedereen te reageren en dan moeten we niet op anderen reageren en tevreden zijn met alleen op die mensen reageren want je moet doorzetten en volhouden en dat moet ons lukken, want zij kan het ook.
miss_d, ik prop altijd tissues in mijn neus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48945732
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom miss_s hier reageert. Ze 'hoort'in het slank in de zomer topic qua BMI , en voegt hier niet echt iets toe. Meid, hou dan de eer aan jezelf.
pi_48945760
Plukie86, lief dat je wilt bemiddelen, maar je bent er eigenlijk al iets te laat mee....

Wat betrefd het vocht vasthouden, ik krijg het niet voor elkaar om genoeg te drinken op een dag lijkt het... Ik zit nu op iets meer dan 2 liter, maar het loopt nog niet echt door..
Verder zijn mijn hormonen van slag, dus dat is ook heel vervelend, maar hopelijk gaat dat ook weer beter straks...
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:38:35 #173
43556 miss_dynastie
pi_48945777
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:36 schreef Troel het volgende:
miss_d, ik prop altijd tissues in mijn neus
Maar dan ben ik bang dat er stukjes achterblijven
pi_48945784
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:37 schreef octopussy het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom miss_s hier reageert. Ze 'hoort'in het slank in de zomer topic qua BMI , en voegt hier niet echt iets toe. Meid, hou dan de eer aan jezelf.
daar zit ik ook
maar soms zie ik hier ook nog dingen waarop ik wil reageren
pi_48945806
Weet iemand nog in welk dieetclubtopic zo'n mooie lijst met alle dieetclubtopics stond?b Ikd acht dat ik die gebookmarkt had, maar niet dus.
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:40:17 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_48945855
Ik denk in ons normale tempo een topic of drie terug, maar met miss_S erbij een topic of 7 a 10
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48945892
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:40 schreef Troel het volgende:
Ik denk in ons normale tempo een topic of drie terug, maar met miss_S erbij een topic of 7 a 10
ik zal eens gaan zoeken, weet nog iemand wie dat er neer had gezet? Was jij dat, octopussy? (zoekt wat makkelijker)
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:43:02 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48945991
Geen idee wie dat gepost had, maar een mooi overzichtje zou wel handig zijn. Het gaat wel erg snel.

lekker op tijd met een tvp

Beterschap voor Gerbert!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:43:44 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946030
Nee, het was iemand anders.

Was het niet Pinball ofzo? Het was in ieder geval een lijstjes persoon. Ik geloof dat octo begonnen was met zoeken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946059
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:43 schreef YPPY het volgende:
Geen idee wie dat gepost had, maar een mooi overzichtje zou wel handig zijn. Het gaat wel erg snel.
Stuk sneller dan 'vroeger'.
pi_48946068
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:35 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

even vergeten dat er al gemeld is dat het gezeik nu afgelopen moet zijn, dus ook dit gezeik. (in ieder geval mijn mening, en met mij waarschijnlijk vele anderen)
Ja, maar toen ik begon met het typen van dit bericht waren we nog maar bij de post over de zieke Gerbert van Fannetje. Dus was jouw bericht nog niet gepost. Zo snel typte ik niet...
*Plukie verlaat topic maar weer*
pi_48946094
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

daar zit ik ook
maar soms zie ik hier ook nog dingen waarop ik wil reageren
waarom wil je op dingen reageren hier? Ik denk dat ik niet alleen voor mij spreek als ik zeg dat we niet echt op je adviezen zitten te wachten. Misschien bedoel je het goed, maar het komt vaak wel betweterig over.
Ik heb een beetje het gevoel alsof je iets tegen dikke mensen hebt.
pi_48946141
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:45 schreef octopussy het volgende:

[..]

waarom wil je op dingen reageren hier? Ik denk dat ik niet alleen voor mij spreek als ik zeg dat we niet echt op je adviezen zitten te wachten. Misschien bedoel je het goed, maar het komt vaak wel betweterig over.
Ik heb een beetje het gevoel alsof je iets tegen dikke mensen hebt.
gedeeltelijk klopt dat ook
en kennelijk ergens geloof ik nog dat ik wel kan helpen met die adviezen
pi_48946191
Pinball was het toverwoord Fok!Dieetclub deel 144
pi_48946209
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

gedeeltelijk klopt dat ook
en kennelijk ergens geloof ik nog dat ik wel kan helpen met die adviezen
je bedoelt dat je gedeeltelijk ook iets tegen dikke mensen hebt? Of begrijp ik je verkeerd?
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:48:17 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946233
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:44 schreef Plukie86 het volgende:

Kijk, dat hoeft nou ook weer niet. Wat mij betreft is iedereen hier welkom, mits er gewoon op een normale manier (en dan bedoel ik elkaar steunen, niet altijd elkaar op fouten wijzen en als je dat doet niet enorm negatief en al helemaal niet constant zeggen dat jij het kan en dat dus een ander het ook moet kunnen). Ik kan misschien de doorzettingskracht en weet ik veel wat allemaal hebben om een kilometer hoog over een dun touw te lopen zonder zekering, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan. Op het moment dat er gewoon leuk gepost wordt, dan is het hier hartstikke gezellig, dat kan dan zelfs inclusief miss_S. Alleen blijkt die hint al tijden lang niet echt over te komen.

Jeetje, ik weet nog dat ik op een gegeven moment uit een topicreeks in ONZ werd gezet op straffe van een ban, jammer dat dat tegenwoordig niet eens in serieuze fora kan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946261
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:44 schreef Plukie86 het volgende:
Ja, maar toen ik begon met het typen van dit bericht waren we nog maar bij de post over de zieke Gerbert van Fannetje. Dus was jouw bericht nog niet gepost. Zo snel typte ik niet...
Zo bedoelde ze het vast niet Daarbij, geloof ik niet dat jouw post de laatste was over het onderwerp
pi_48946314
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:47 schreef octopussy het volgende:

[..]

je bedoelt dat je gedeeltelijk ook iets tegen dikke mensen hebt? Of begrijp ik je verkeerd?
nee dat begrijp je goed
maar dan hebben we het niet over mensen met een gemiddelde maat volgens jullie
pi_48946352
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Kijk, dat hoeft nou ook weer niet. Wat mij betreft is iedereen hier welkom, mits er gewoon op een normale manier (en dan bedoel ik elkaar steunen,
maar als iemand mij steunt is het niet goed
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:51:59 #190
43556 miss_dynastie
pi_48946384
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee dat begrijp je goed
Vind je dat nou niet hetzelfde als een kinderhater in OUD? En geloof me, die worden er nog sneller uitgekotst dan jij hier.
pi_48946387
lucht je hart eens: wat heb je precies tegen dikke mensen?
Dan kunnen wij misschien proberen te begrijpen wat er in jouw hoofd omgaat.

en ik ben wel degelijk dik trouwens
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:52:28 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946408
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee dat begrijp je goed
Jij hebt een anders idee over gemiddelde maat dan de rest van Nederland.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946460
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:52 schreef octopussy het volgende:
lucht je hart eens: wat heb je precies tegen dikke mensen?
Dan kunnen wij misschien proberen te begrijpen wat er in jouw hoofd omgaat.

en ik ben wel degelijk dik trouwens
misschien heb ik niet iets tegen ze maar is het gewoon dat ik het totaal niet kan begrijpen dat iemand zo slecht voor zijn eigen lichaam zorgt
pi_48946496
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vind je dat nou niet hetzelfde als een kinderhater in OUD? En geloof me, die worden er nog sneller uitgekotst dan jij hier.
tsss kinderen. Hadden jullie maar een rubbertje moeten gebruiken

pi_48946504
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo bedoelde ze het vast niet Daarbij, geloof ik niet dat jouw post de laatste was over het onderwerp
nee zo bedoelde ik het zeker niet, ik wil gewoon dat de discussies tussen miss-s en de rest afgelopen zijn. of in ieder geval dat niet elke discussie op een ruzie tussen 2 partijen uitloopt, want dat komt de sfeer van dit topic zeker niet ten goede.
pi_48946550
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:54 schreef gothic-blackie het volgende:

nee zo bedoelde ik het zeker niet, ik wil gewoon dat de discussies tussen miss-s en de rest afgelopen zijn. of in ieder geval dat niet elke discussie op een ruzie tussen 2 partijen uitloopt, want dat komt de sfeer van dit topic zeker niet ten goede.
En daar kan ik je alleen maar gelijk in geven
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:56:01 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946552
Kan dat misschien in een ander topic? Klinkt misschien heel lullig, maar ik denk dat anderen dat ook wel een interessante discussie vinden en zo kan heel fok zich weer even uitleven, scheelt weer een tien andere topics zeg maar?

En ik vind het eigenlijk helemaal niet interessant
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:02:02 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946790
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:48 schreef Troel het volgende:
Ik kan misschien de doorzettingskracht en weet ik veel wat allemaal hebben om een kilometer hoog over een dun touw te lopen zonder zekering, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan.
Ik wil nog even hier op terug komen.

Stel je voor dat een ander ook over dat touw wil lopen. Dan kan ik zeggen "ja, je moet het zo en zo doen, want zo werkt het bij mij ook". Ik kan ook zeggen, je zou het zo en zo eens kunnen proberen en als dat niet werkt kun je het nog op die manier proberen. EN ALS DAT NIET WERKT, DAN WIL IK BEST JE HANDJE VASTHOUDEN ALS JE BESLUIT DAT HET GEWOON NIET GAAT WERKEN VOOR JE. Ik wil ze die hand geven om het touw op te komen, om op het touw te blijven, maar ook als steun als ze het touw even niet meer kunnen zien, om wat voor een reden dan ook.

En dat laatste is wat we hier veel doen, iemand steun geven op het moment dat die het even niet ziet zitten. En ik weet uit ervaring, (mensen die hier vijf jaar rondlopen zouden dat ook moeten weten) dat de mensen die het even niet zien zitten, na verloop van tijd het wel weer zien zitten en nog een keer dat touw opklimmen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946831
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Stel je voor dat een ander ook over dat touw wil lopen. Dan kan ik zeggen "ja, je moet het zo en zo doen, want zo werkt het bij mij ook". Ik kan ook zeggen, je zou het zo en zo eens kunnen proberen en als dat niet werkt kun je het nog op die manier proberen. EN ALS DAT NIET WERKT, DAN WIL IK BEST JE HANDJE VASTHOUDEN ALS JE BESLUIT DAT HET GEWOON NIET GAAT WERKEN VOOR JE.
kom op we zijn toch geen kleine kinderen
pi_48946859
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

misschien heb ik niet iets tegen ze maar is het gewoon dat ik het totaal niet kan begrijpen dat iemand zo slecht voor zijn eigen lichaam zorgt
Ik zorg prima voor mijn lichaam. Ik was het, ik koester het (ok, soms haat ik het), ik doe er smeerseltjes op, ik doe een pleister op een wondje, ik geef het brandstof, ik voed het met vitamines en mineralen, ik geef het rust en beweging, ik stop er weinig drank in en geen drugs en ik probeer het te genezen als het ziek is.

Dat staat voor mij compleet los van het feit dat ik niet van mijn 'eetverslaving' afkom zonder hulp. Want het is een soort verslaving bij mij. Ik kan het een poos onderdrukken en afvallen, maar ik kom er nooit vanaf. Simpelweg omdat eten overal is, het ook een deel van mijn sociale leven is en ik ook eet als ik troost wil of als ik gefrustreerd ben. Je moet het mentale aspect zeker niet onderschatten.
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:04:35 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946895
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

kom op we zijn toch geen kleine kinderen
Het feit dat je er zo op reageert geeft al aan dat je reactie niet helemaal klopt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946956
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Stel je voor dat een ander ook over dat touw wil lopen. Dan kan ik zeggen "ja, je moet het zo en zo doen, want zo werkt het bij mij ook". Ik kan ook zeggen, je zou het zo en zo eens kunnen proberen en als dat niet werkt kun je het nog op die manier proberen. EN ALS DAT NIET WERKT, DAN WIL IK BEST JE HANDJE VASTHOUDEN ALS JE BESLUIT DAT HET GEWOON NIET GAAT WERKEN VOOR JE.

En dat laatste is wat we hier veel doen, iemand steun geven op het moment dat die het even niet ziet zitten. En ik weet uit ervaring, (mensen die hier vijf jaar rondlopen zouden dat ook moeten weten) dat de mensen die het even niet zien zitten, na verloop van tijd het wel weer zien zitten en nog een keer dat touw opklimmen.
Nu ik het nog eens lees doet het mij vooral ook denken aan mijn stage.. Ik kan van 10 mensen 10 verschillende verhalen horen over hoe je een bepaalde klas aan moet pakken.. Maar uiteindelijk zullen geen van die 10 manieren goed werken, omdat het niet mijn stijl is... Ik moet dus dan zelf de elfde manier uitvinden waardoor ik met die klas wel kan werken..
Zo werkt het ook met afvallen.. Als je het vergelijkt met lesgeven zal Miss_S een docent zijn die heel streng is, en iedereen er om het minste of geringste uittrapt. Dat kan dan twee kanten uit, of de klas accepteerd het, of ze gaan er dan ook 10 keer zo hard tegenin, en dan heb je echt een probleem.
Ik doe het liever wat losser. Dan bereik ik meer met die klas, en de conflicten die er zijn kunnen makkelijker uitgepraat worden..

Iedereen heeft zijn eigen stijl in alles.. En dat past ook bij die persoon, het zou pas saai worden als iedereen hetzelfde was.. En die eigen stijl zul je gewoon moeten accepteren, net zoals je een persoon accepteerd en respecteerd, ook al is zijn/haar mening niet jouw mening..
En dat is wat ik hier de laatste tijd nog wel eens mis..
pi_48947017
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:03 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ik zorg prima voor mijn lichaam. Ik was het, ik koester het (ok, soms haat ik het), ik doe er smeerseltjes op, ik doe een pleister op een wondje, ik geef het brandstof, ik voed het met vitamines en mineralen, ik geef het rust en beweging, ik stop er weinig drank in en geen drugs en ik probeer het te genezen als het ziek is.

Dat staat voor mij compleet los van het feit dat ik niet van mijn 'eetverslaving' afkom zonder hulp. Want het is een soort verslaving bij mij. Ik kan het een poos onderdrukken en afvallen, maar ik kom er nooit vanaf. Simpelweg omdat eten overal is, het ook een deel van mijn sociale leven is en ik ook eet als ik troost wil of als ik gefrustreerd ben. Je moet het mentale aspect zeker niet onderschatten.
wat ik me nog wel afvraag als ik dit zo lees.. Ga jij dan naast je operatie ook nog psychologische hulp zoeken?
pi_48947031
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:06 schreef teigan het volgende:

[..]

Nu ik het nog eens lees doet het mij vooral ook denken aan mijn stage.. Ik kan van 10 mensen 10 verschillende verhalen horen over hoe je een bepaalde klas aan moet pakken.. Maar uiteindelijk zullen geen van die 10 manieren goed werken, omdat het niet mijn stijl is... Ik moet dus dan zelf de elfde manier uitvinden waardoor ik met die klas wel kan werken..
Zo werkt het ook met afvallen.. Als je het vergelijkt met lesgeven zal Miss_S een docent zijn die heel streng is, en iedereen er om het minste of geringste uittrapt. Dat kan dan twee kanten uit, of de klas accepteerd het, of ze gaan er dan ook 10 keer zo hard tegenin, en dan heb je echt een probleem.
Ik doe het liever wat losser. Dan bereik ik meer met die klas, en de conflicten die er zijn kunnen makkelijker uitgepraat worden..
zo zou ik dus niet zijn als docent
want dat zijn kinderen dus heel anders dan waar we het nu over hebben
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:08:21 #205
4177 Jojogirl
pi_48947047
Tot een gezelliger moment dames.
pi_48947123
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zo zou ik dus niet zijn als docent
want dat zijn kinderen dus heel anders dan waar we het nu over hebben
Zo kom jij hier wel over, je komt hier over alsof je alles op jouw manier wil, en lukt dat niet, dan ga je moeilijk doen.. Ik heb een collega die het zo doet, en die heeft de meeste ordeproblemen van iedereen.

(ik heb het nu over pubers, ik geef les vanaf de derde klas, voorgezet onderwijs op alle niveaus..)
pi_48947154
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:10 schreef teigan het volgende:

[..]

ik heb het nu over pubers, ik geef les vanaf de derde klas, voorgezet onderwijs op alle niveaus..
dat weet ik
maar dat zijn ook nog kinderen
geen volwassen mensen
pi_48947242
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:08 schreef Jojogirl het volgende:
Slaap lekker, Jojobabe
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:14:00 #209
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48947265
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:08 schreef Jojogirl het volgende:
Truste Jojo!
pi_48947325
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:10 schreef teigan het volgende:

[..]

Zo kom jij hier wel over, je komt hier over alsof je alles op jouw manier wil, en lukt dat niet, dan ga je moeilijk doen.. Ik heb een collega die het zo doet, en die heeft de meeste ordeproblemen van iedereen.
maar dat heb ik dus niet
pi_48947414
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:07 schreef teigan het volgende:

[..]

wat ik me nog wel afvraag als ik dit zo lees.. Ga jij dan naast je operatie ook nog psychologische hulp zoeken?
dat weet ik nog niet precies, dat ligt er een beetje aan hoe het gaat met me. Ik heb wel veel steun aan mensen uit het WLS forum. Denk ook niet dat ik er echt vanaf kom om te gaan eten als ik me niet fijn voel, maar ik weet wel dat het dan een gedwongen kleine portie is. Dus geen zak chips meer, of een pak koekjes (dat kan sowieso niet meer vanwege dumpings).

Ik weet dat ik dus niet echt het initiele probleem aanpak, maar ik heb dan wel een 'work-around', en hopelijk een gezond gewicht. Stiekem hoop ik wel een beetje dat mijn houding tov eten ook veranderd.
pi_48947448
Ik heb vandaag gehoepeld
Een half uurtje! En nu al last van mn buikspieren en mijn heupen. Ik wil echt wel zelf ook een hoepel!
Maar ik krijg er misschien één

Hoepelen is tof
pi_48947743
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:17 schreef octopussy het volgende:

[..]

dat weet ik nog niet precies, dat ligt er een beetje aan hoe het gaat met me. Ik heb wel veel steun aan mensen uit het WLS forum. Denk ook niet dat ik er echt vanaf kom om te gaan eten als ik me niet fijn voel, maar ik weet wel dat het dan een gedwongen kleine portie is. Dus geen zak chips meer, of een pak koekjes (dat kan sowieso niet meer vanwege dumpings).

Ik weet dat ik dus niet echt het initiele probleem aanpak, maar ik heb dan wel een 'work-around', en hopelijk een gezond gewicht. Stiekem hoop ik wel een beetje dat mijn houding tov eten ook veranderd.
dat is lastig.. Ik moet trouwens ook zeggen dat het initiele probleem aanpakken ook moeilijk is.. Ik heb er een half jaar deeltijdopname voor gehad, en nog worstel ik er soms enorm mee..
Nu heb ik dan haptotherapie, en dat helpt ook, maar soms lijkt het dat ik met elk stuk wat ik achter mij laat het volgende stuk voor mijn kiezen krijg, wat me dan weer down maakt..

Kijk anders toch ook eens of je ergens een ondersteuning op dat gebied kan krijgen.. Als je de juiste perso(o)n(en) daarvoor vind, kan je daar heel veel aan hebben.

Ik ga zo ook pitten, het is wel weer "leuk" geweest voor vandaag!
pi_48947765
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:18 schreef freecell het volgende:
Ik heb vandaag gehoepeld
Een half uurtje! En nu al last van mn buikspieren en mijn heupen. Ik wil echt wel zelf ook een hoepel!
Maar ik krijg er misschien één

Hoepelen is tof
hmm hoepelen is voor mijn gevoel voor kinderen, net zoals dat nordic walken voor bejaarden is (hopelijk trap ik nu niet tegen bepaalde scheenbenen aan van mensen, maar komt gewoon omdat je alleen bejaarden deze sport ziet doen)
pi_48948154
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:25 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

hmm hoepelen is voor mijn gevoel voor kinderen, net zoals dat nordic walken voor bejaarden is (hopelijk trap ik nu niet tegen bepaalde scheenbenen aan van mensen, maar komt gewoon omdat je alleen bejaarden deze sport ziet doen)
Freecell is dan ook jong van geest

ik heb trouwens wel eens een show gezien met een paar dames die echt verschrikkelijk mooi konden dansen met hoepels. Volgens mij is het ook heel goed voor je. Mits je er de ruimte voor hebt
pi_48949406
Tjonge wat een discussie als ik even naar de Spider Man ben! Ik heb grotendeels van de M&M's af weten te blijven, dat vind ik best knap van mezelf .

En nog even dit: 40/42 is wel degelijk gemiddeld. Deze maat is altijd als eerste weg...
En vanmiddag heb ik een t-shirtje maatje M gekocht .
Aniwee: negeer miss_s, ze leeft toch in haar eigen wereldje.

Welterusten en beterschap voor de ziekelingen!
pi_48949423
Oh... (ik ben te lui om in te loggen) hoelahoepenmeet
pi_48949492
Hoepelen is gaaf
pi_48949590
Ik ga mooi niet met een hoepelmeet meedoen
pi_48949678
Ja, dan moet ik bewegen. Ben toch zeker geen topsporter
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:20:29 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_48953077
Bewegen is vies.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48953339
Ik kan niet hoepelen...
Iig niet om mijn middel...
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:52:46 #223
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48953518
Gisteren weer 20 kruiwagens met zand versleept, kan het iedereen aanbevelen, perfecte beweging, alleen mijn handen vinden het niet zo fijn meer.....

Gisteravond verjaardag gehad, geen gebak gehad, alleen ff een stukje kaas met komkommer!!!
  donderdag 3 mei 2007 @ 09:11:02 #224
4177 Jojogirl
pi_48953882
Bewegen is leuk ow en hoepelen kan ik ook niet. Dat heb ik ook al jaren niet meer geprobeerd trouwens
  donderdag 3 mei 2007 @ 09:18:34 #225
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48954062
Goeiemorgen allemaal!
Weer een nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe cansen ( )...

Ik ben helemaal in een oppietoppie positieve bui en geen mens die dat voor mij verstoort!
***Levi was here***
pi_48955707
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Lieve schat, dat bedoel ik toch helemaal niet? Ik zeg nergens dat je niet tevreden moet zijn daarmee of jezelf niet mooi mag vinden. Maar als jij een bmi van 30 hebt bereikt of om het even welk streefgetal, en het is nog volgens de 'normen' gezond (hoewel ik de BMI ook twijfelachtig vind) en je kan nog een paar kilo kwijt, dan zul je het niet laten neem ik aan. Ik zal echt blij zijn als ik ooit de 75 zou halen, maar als het dan op redelijk normale wijze mogelijk is om er nog 10 kilo af te krijgen zal ik het niet nalaten. En dat heeft niets te maken met onrealistische doelen stellen, want ik weet best dat 75 al moeilijk genoeg zal zijn en 65 voorlopig niet haalbaar is, maar mocht het ooit wel binnen bereik komen, dan ga ik wel door.

Als jij een bmi hebt van 30 zul je ook doorgaan met gezond eten neem ik aan en zul je ook nog weleens hopen dat er een kilo af is als je een week veel gelopen hebt, lijkt me. Dat is het enige wat ik ermee probeer te zeggen. Mensen willen toch uiteindelijk altijd beter dan de situatie waar ze inzitten, ook als ze daar op dat moment gelukkig mee zijn.
pi_48955813
quote:

[..]

nee maar maat 40 wel

Als ik kijk naar mijn vrouwelijke collega's boven de 18 wel hoor. Alleen de 16-jarige vulploegertjes zijn dun. Alle collega's die er al jaren werken en die vroeger dun waren, zijn vanzelf dikker geworden toen ze ouder werden. En dan heb ik het echt over van 36/38 naar 40/42 of nog wel meer.
pi_48955890
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:22 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Als ik kijk naar mijn vrouwelijke collega's boven de 18 wel hoor. Alleen de 16-jarige vulploegertjes zijn dun. Alle collega's die er al jaren werken en die vroeger dun waren, zijn vanzelf dikker geworden toen ze ouder werden. En dan heb ik het echt over van 36/38 naar 40/42 of nog wel meer.
hmm toch raar
ik weet wel dat de meeste mensen waar ik me om ga ook gezond leven enzo maar kennelijk is dat dus een uitzondering aan het worden
pi_48955960
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Je ouders kunnen niet voor je lijnen, maar laten we wel wezen: als alles voor je gedaan wordt qua huishouden en onderhoud aan het huis en zo, en je hebt de ruimte, het geld en de gelegenheid om te sporten in een eigen kamer vol apparaten (ook al heb je daar de helft aan bijgedragen - dat was het toch?), dan heb je het gewoon iets makkelijker dan wanneer je op jezelf woont, of in slechtere omstandigheden thuis woont of zo.
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:27:52 #230
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48955997
Gezond leven wil niet zeggen dat je niet kunt aankomen. De heb ook nog het feit dat je lichaam nu eenmaal op een bepaalde leeftijd meer zaken gaat vasthouden, niet alles blijft meer op de plaats waar het hoort te zitten.

Om hetzelfde te blijven voor de rest van je leven zou betekenen dat je steeds meer moet sporten, steeds minder/anders (blijven dieeten) eten. (uitzonderingen daar gelaten)
pi_48956184
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:26 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je ouders kunnen niet voor je lijnen, maar laten we wel wezen: als alles voor je gedaan wordt qua huishouden en onderhoud aan het huis en zo, en je hebt de ruimte, het geld en de gelegenheid om te sporten in een eigen kamer vol apparaten (ook al heb je daar de helft aan bijgedragen - dat was het toch?), dan heb je het gewoon iets makkelijker dan wanneer je op jezelf woont, of in slechtere omstandigheden thuis woont of zo.
maar wie zegt dat ik niets doe?
ik heb er ook voor gekozen om thuis te blijven wonen vanwege die spullen die ik inderdaad ruim voor de helft zelf betaalt heb
pi_48956294
Dan heb jij dus de mazzel dat je thuis kunt blijven wonen. Mijn moeder wilde me er eigenlijk al vanaf m'n 13e uit hebben en zelfs het thuis blijven wonen voor m'n studie was een hele strijd, die ik voornamelijk 'gewonnen' heb omdat ik gewoon geen huis kon betalen. Mijn ouders zouden me ook nooit die ruimte in huis geven of meebetalen aan zoiets. Dat betekent inderdaad niet dat jij niets doet, integendeel. Ik vind het heel knap dat je er zoveel in investeert, maar het feit blijft dat je geluk hebt dat je de ruimte krijgt om dit te doen.
pi_48956412
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:38 schreef Maeghan het volgende:
Dan heb jij dus de mazzel dat je thuis kunt blijven wonen. Mijn moeder wilde me er eigenlijk al vanaf m'n 13e uit hebben en zelfs het thuis blijven wonen voor m'n studie was een hele strijd, die ik voornamelijk 'gewonnen' heb omdat ik gewoon geen huis kon betalen. Mijn ouders zouden me ook nooit die ruimte in huis geven of meebetalen aan zoiets. Dat betekent inderdaad niet dat jij niets doet, integendeel. Ik vind het heel knap dat je er zoveel in investeert, maar het feit blijft dat je geluk hebt dat je de ruimte krijgt om dit te doen.
feit is ook dat ik 50 tot 60 uur in de week werk/stage loop
en ook gewoon help in het huishouden

maar goed de ruimte is inderdaad geweldig en hebben we ook pas een jaar
en dat het zo goed is dat ik de ruimte krijg van mijn ouders laten we daar maar niet op in gaan
pi_48956674
Mens, 90% van m'n personeel heeft op z'n minst zoveel werk en stage als jij, zo bijzonder ben je niet wat dat betreft. Dat soort opmerkingen hoef je bij mij niet mee aan te komen.
pi_48956725
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:49 schreef Maeghan het volgende:
Mens, 90% van m'n personeel heeft op z'n minst zoveel werk en stage als jij, zo bijzonder ben je niet wat dat betreft. Dat soort opmerkingen hoef je bij mij niet mee aan te komen.
het is zeker niet bijzonder
mijn ouders werken minsten 90 uur per week

maar ik geef gewoon aan dat ik ook gewoon werk en niet een student ben die de hele dag thuis zit
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:55:10 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48956874
Verder heeft ook niet iedereen zin om elke dag een uur te sporten. Sterker nog: sommige mensen hebben een hekel aan sporten. Iedereen mag zelf weten wat hij doet met zijn vrije tijd. De een sport graag en de ander leest liever een boek op de bank. De ene activiteit is niet minder belangrijk / waardevol dan de andere. Met sporten sterk je je lijf, met lezen sterk je je geest. Ze hoeven zich door jou (Miss_S) niet verplicht te voelen om tegen hun zin drie keer per week in de sportschool te gaan staan. Maar dan moeten ze niet klagen dat ze niet afvallen, dat ben ik wel met je eens.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 11:04:40 #237
43556 miss_dynastie
pi_48957159
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:55 schreef Viking84 het volgende:
Maar dan moeten ze niet klagen dat ze niet afvallen, dat ben ik wel met je eens.
Maar 'ze' klagen niet en al helemaal niet tegen miss_s!
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:05:05 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_48957173
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:55 schreef Viking84 het volgende:
Ze hoeven zich door jou (Miss_S) niet verplicht te voelen om tegen hun zin drie keer per week in de sportschool te gaan staan. Maar dan moeten ze niet klagen dat ze niet afvallen, dat ben ik wel met je eens.
Afvallen heeft niet alleen met sporten te maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48957347
Mag ik trouwens wel klagen als ik niet afval maar wel veel sport?
Maar eh, beginnen we weer met die zinloze discussie zonder einde?
pi_48957367
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar 'ze' klagen niet en al helemaal niet tegen miss_s!
ik zeg er toch ook niets meer van
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:38:58 #241
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48958603
En toen was het rustig...
pi_48959659
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:05 schreef Troel het volgende:
Swets was 40 kg afgevallen zonder 1 seconde extra aan sport te doen (en nee, hij sportte ook niet al voor het afvallen)

Mijn opstakel zijn momenteel mijn blaren. Ik wil vandaag wel gaan wandelen, maar ik vrees dat ik het daar allemaal nòg erger mee maak. Ben nu al 2x gaan wandelen terwijl het na 10 minuten al veel pijn deed. Lijkt me ook niet goed. Stomme stomme blaren
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:05:06 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48959757
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:05 schreef Troel het volgende:

[..]

dat weet ik ook wel, maar het helpt wel .
Ik sport zelf ook vrij weinig en ik val ook gewoon af dus ik snap ook niet helemaal waar het idee dat je alleen met een combi van sporten en gezonder eten kunt afvallen vandaan komt.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:07:09 #244
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48959854
Ik tennis sinds kort 1 maal in de week, maar verder niets. Denk wel dat ik wat beweging nodig ben om de boel wat "strakker" te krijgen.
pi_48959860
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn opstakel zijn momenteel mijn blaren. Ik wil vandaag wel gaan wandelen, maar ik vrees dat ik het daar allemaal nòg erger mee maak. Ben nu al 2x gaan wandelen terwijl het na 10 minuten al veel pijn deed. Lijkt me ook niet goed. Stomme stomme blaren
Jeetje, wat vervelend Isa. Ik heb, vooral bij beeldige schoenen die eigenlijk véél te krap zijn, veel last van blaren. Er liggen bij mij thuis standaard blarenpleister van compeed in de la. Zijn vrij prijzig, maar ze werken echt. Direct verlichting zodra je de pleister op de blaar doet. Wellicht is dat iets voor jou? Rust is trouwens ook een goede remedie....
pi_48960131
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:07 schreef locutus51 het volgende:
Ik tennis sinds kort 1 maal in de week, maar verder niets. Denk wel dat ik wat beweging nodig ben om de boel wat "strakker" te krijgen.
En dat denk ik dus ook Ik denk dat je sporten nodig hebt bij het afvallen om:
- mooie contouren te maken (met spierweefsel)
- je basaalmetabolisme op peil te houden

Je vel zal er trouwens niet minder om blubberen en dat je je fit voelt en je conditie vooruit gaat zijn leuke bijkomstigheden, maar lijken me niet essentieel om af te kunnen vallen. De extra verbranding tijdens sporten is ook prettig, maar zet qua afvallen ook niet echt zoden aan de dijk: daarvoor moet je gewoon nog steeds minder energie opnemen.
pi_48960156
Isa, heb je dan wel speciale wandelsokken gekocht? Vaak komt het ook door de sokken die je draagt...
pi_48960196
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:07 schreef Ikiskoel het volgende:

Jeetje, wat vervelend Isa. Ik heb, vooral bij beeldige schoenen die eigenlijk véél te krap zijn, veel last van blaren. Er liggen bij mij thuis standaard blarenpleister van compeed in de la. Zijn vrij prijzig, maar ze werken echt. Direct verlichting zodra je de pleister op de blaar doet. Wellicht is dat iets voor jou? Rust is trouwens ook een goede remedie....
Ik heb al menig pakketje compeed (knalduur idd) versleten en die zitten nu ook op mijn hielen en op mijn kleine teentjes. Maar houden de pijn niet tegen. Mijn hele huid ligt open ter grootte van een 2 euro muntstuk, beide hakken. En ik wilde juist niet rusten Nou ja, misschien als het niet te hard waait ga ik vandaag maar een gigantisch stuk fietsen of zo. Ik vind fietsen alleen erg als het hard waait
pi_48960215
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:14 schreef Pandorah het volgende:
Isa, heb je dan wel speciale wandelsokken gekocht? Vaak komt het ook door de sokken die je draagt...
Ik heb en speciale wandelsokken en hardloopsokken.

Het zijn gewoon de nieuwe schoenen
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:17:13 #250
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48960248
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat denk ik dus ook Ik denk dat je sporten nodig hebt bij het afvallen om:
- mooie contouren te maken (met spierweefsel)
- je basaalmetabolisme op peil te houden

Je vel zal er trouwens niet minder om blubberen en dat je je fit voelt en je conditie vooruit gaat zijn leuke bijkomstigheden, maar lijken me niet essentieel om af te kunnen vallen. De extra verbranding tijdens sporten is ook prettig, maar zet qua afvallen ook niet echt zoden aan de dijk: daarvoor moet je gewoon nog steeds minder energie opnemen.
Ik heb gelukkig geen probleem met het blubberen van vel... terwijl ik toch al 16 kilo kwijt ben, blijkbaar heb ik zeer veerkrachtig vel..

Verbranding is goed, alleen moet je goed uitkijken met de energie die je opneemt, te weinig is tijdens sporten niet goed lijkt me.
pi_48960272
Isa, ik vroeg me wat af..
Ik heb door die valpartij met skaten een oppervlakkige schaafwond op mijn elleboog.. Nu wilde die eerst niet echt goed dicht.. Ik heb het gisteren geweekt in soda, en nu lijkt het beter.. Maar het bloedt nu echt bij het minste geringste, en dat was niet zo toen ik gevallen was..
Ik heb er nu butimonpoeder opzitten om het in te laten drogen, maar door de rotplek scheurt het nog wel open.. Kan ik er nog iets aan doen om het beter te laten genezen?

Ik heb trouwens het idee dat ik op mijn buik vel over begin te houden.. Het valt nog niet echt op, maar ik zie veel rimpeltjes op mijn buik... En ik hoopte nog zo dat het mee zou vallen omdat ik zo langzaam afval...
pi_48960471
Hmmm... eigenaardig hoor met die schoenen. Kan het misschien zijn dat je wandelschoenen voor de bergen hebt gekocht (van die hoge)? Ik heb ook aparte wandelschoenen (van die lage) voor de hardere ondergrond (lees: de wegen in Nederland in de stad). Met die hoge wandelschoenen heb ik eigenlijk nooit last gehad van blaren, alleen dus bij hardlopen. Misschien toch die antiblaartape kopen?
pi_48960533
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:17 schreef teigan het volgende:
Isa, ik vroeg me wat af..
Ik heb door die valpartij met skaten een oppervlakkige schaafwond op mijn elleboog.. Nu wilde die eerst niet echt goed dicht.. Ik heb het gisteren geweekt in soda, en nu lijkt het beter.. Maar het bloedt nu echt bij het minste geringste, en dat was niet zo toen ik gevallen was..
Ik heb er nu butimonpoeder opzitten om het in te laten drogen, maar door de rotplek scheurt het nog wel open.. Kan ik er nog iets aan doen om het beter te laten genezen?

Ik heb trouwens het idee dat ik op mijn buik vel over begin te houden.. Het valt nog niet echt op, maar ik zie veel rimpeltjes op mijn buik... En ik hoopte nog zo dat het mee zou vallen omdat ik zo langzaam afval...
Van een schaafplek moet je vooral afblijven (ook geen sodabadjes, dat maakt de huid juist poreus en vatbaar voor infecties). En je elleboog is inderdaad een rotplek. Het enige wat goed werkt voor sneller herstel is een vochtig wondbed en bescherming van de wond. Je zou er bijv. tegaderm op kunnen doen, dat is een doorzichtig wondfolie dat nog het meest doet denken aan huishoudfolie (maar dan anders ). En een foamverband kan ook, maar dat is wel erg duur voor een schaafwondje hoor. Of gewoon aan de lucht laten drogen en even niets dragen wat over die wond heenvalt.

Toen ik 20 kg was afgevallen begonnen de binnenkanten van mijn bovenbenen te rimpelen. Van dat oude wijven losse vel. Oh, wat vond ik dát lelijk. Ja, ik kon een kleinere maat broek aan, maar ik vond mezelf er niet mooier op worden En ik had bij jou wel verwacht dat het mee zou vallen, je huid heeft toch rustig de tijd om een beetje mee te rekken en je bent ook nog eens jong.
pi_48960642
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:23 schreef Pandorah het volgende:
Hmmm... eigenaardig hoor met die schoenen. Kan het misschien zijn dat je wandelschoenen voor de bergen hebt gekocht (van die hoge)? Ik heb ook aparte wandelschoenen (van die lage) voor de hardere ondergrond (lees: de wegen in Nederland in de stad). Met die hoge wandelschoenen heb ik eigenlijk nooit last gehad van blaren, alleen dus bij hardlopen. Misschien toch die antiblaartape kopen?
Ik heb hoge wandelschoenen gekocht voor mijn enkels en ik ben helemaal geen hoge schoenen gewend. NMaar nu ik dit zo schrijf: nog niet 1x last gehad van mijn enkels Dus dát helpt in ieder geval. Nu moet de huid alleen nog wennen.

En ik ben een beetje huiverig voor de blarentape...heb dat wel in huis en heb dat in het verleden ook wel een keer gebruikt, maar het hielp toen niet en ik heb toen echt stukken huid van mijn voet afgetrokken toen ik de tape (na weken in water) probeerde te verwijderen. Dus misschien doe ik het wel helemaal verkeerd. Ik heb geen voorbeeld hoe je dat hoort te gebruiken.
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:32:06 #255
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48960832
Vervelend van die blaren. Kun je de schoenen eventueel nog terugbrengen? Met de avondvierdaagse ( ) deden we een pleister op de blaar en daaroverheen leukoplast. Dat werkte goed. De pleister zodat je de blaar niet kapot trekt bij het eraf halen en de leukoplast zorgde dat je weer door kon lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_48960902
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:32 schreef YPPY het volgende:
Vervelend van die blaren. Kun je de schoenen eventueel nog terugbrengen? Met de avondvierdaagse ( ) deden we een pleister op de blaar en daaroverheen leukoplast. Dat werkte goed. De pleister zodat je de blaar niet kapot trekt bij het eraf halen en de leukoplast zorgde dat je weer door kon lopen.
Dat klinkt wel als een goed idee En schoenen terugbrengen na minstens 20 uur buiten wandelen? Nah, daar geloof ik niet in
pi_48961259
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toen ik 20 kg was afgevallen begonnen de binnenkanten van mijn bovenbenen te rimpelen. Van dat oude wijven losse vel. Oh, wat vond ik dát lelijk. Ja, ik kon een kleinere maat broek aan, maar ik vond mezelf er niet mooier op worden En ik had bij jou wel verwacht dat het mee zou vallen, je huid heeft toch rustig de tijd om een beetje mee te rekken en je bent ook nog eens jong.
Die rimpels aan de binnenkant van mijn bovenbenen heb ik ook ja, ziet er ook niet zo charmant uit...
Ik zal mijn elleboog verder met rust laten, de reden dat ik hem in een sodabadje had gedaan was omdat het niet echt dicht wilde, er zat in het midden een rare gele zachte korst zeg maar.. Nu lijkt het beter dicht te zijn..
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:43:49 #258
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48961263
Nou, toen wij wandelschoenen hebben gekocht, zei de verkoper dat we ze ook terug mochten brengen en ruilen als ze buiten niet bevielen. We vroegen of we ze thuis konden proberen, omdat je pas na wat langer lopen weet of ze echt goed zitten.
*OUD heilige*
pi_48961348
Ik zou toch in ieder geval even terug gaan om het probleem voor te leggen Isa...
Ik neem aan dat zij jouw deze schoenen hebben aangeraden, en nu heb je er dus flinke problemen mee.. Misschien dat zij nog tips hebben..
pi_48961393
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:43 schreef YPPY het volgende:
Nou, toen wij wandelschoenen hebben gekocht, zei de verkoper dat we ze ook terug mochten brengen en ruilen als ze buiten niet bevielen. We vroegen of we ze thuis konden proberen, omdat je pas na wat langer lopen weet of ze echt goed zitten.
Maar ze zaten ook fantastisch en de eerste paar keer wandelen ha dik ook nergens last van. Ze zitten nog steeds goed, alleen heb ik nu blaren en ik denk echt dat dat komt omdat ik geen hoge schoen gewend ben. Maar dat verklaart dan weer niet de blaren op mijn beide kleine teentjes Denk dat je je schoenen bij een betere sportzaak hebt gekocht als ik
pi_48961737
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:43 schreef teigan het volgende:

[..]

Die rimpels aan de binnenkant van mijn bovenbenen heb ik ook ja, ziet er ook niet zo charmant uit...
Ik zal mijn elleboog verder met rust laten, de reden dat ik hem in een sodabadje had gedaan was omdat het niet echt dicht wilde, er zat in het midden een rare gele zachte korst zeg maar.. Nu lijkt het beter dicht te zijn..
ik heb nog geen rimpels, maar wel al van kleins af aan littekens op mijn bovenbenen, dus super mooi zullen ze er nooit uit zien.
pi_48961799
ik denk dat het bij mij de striae is die ontstaan is van toen ik zoveel aankwam, en nu ik afval, zie je die littekentjes daarvan nog eens extra duidelijk..
Maar dat verklaart de rimpeltjes op mijn buik niet echt..
pi_48961801
Ga je actief doen, krijg je zoiets, *hug isa*

volgens mij moet Freecell een hoepel-workshop gaan geven in het plantsoen ofzo
pi_48962229
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef Tangarine het volgende:

Och hemel, ik zie het al voor me. Allemaal Rubensvrouwen die staan te hoepelen
pi_48962253
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef teigan het volgende:
ik denk dat het bij mij de striae is die ontstaan is van toen ik zoveel aankwam, en nu ik afval, zie je die littekentjes daarvan nog eens extra duidelijk..
bij mij komt het omdat ik als klein kind (jaar of 2 (uit mijn hoofd) wratten had op de binnenkant van mijn benen. en dat moest natuurlijk wel weg gehaald worden met stikstof. en juist doordat het op die plek zit is het behoorlijk zichtbaar zijn eigenlijk paarse strepen en stippen. best wel balen maar ja, hoort er denk ik bij.
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:31:27 #266
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48963072
zoals de grote meester zei: "elk voordeel heeft zijn nadeel" of was het nu andersom..
pi_48964466
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och hemel, ik zie het al voor me. Allemaal Rubensvrouwen die staan te hoepelen
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:50:26 #268
105850 Fuente
mamamuts
pi_48966200
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef teigan het volgende:
Ik heb dat ook. Ik had onwijs veel striae toen ik zwanger was van Sara, echt een knoepert van een buik en soms voelde ik 't gewoon scheuren.
Die striae is nu wel aardig licht geworden, maar ik zie nu al dat de huid gaat rimpelen, het kan nooit meer een mooi glad velletje worden Echt lelijk, maar goed, het is niet anders..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 16:08:43 #269
43556 miss_dynastie
pi_48969297
Wéér geen krant he
Vanaf 12 maart heb ik hem dus al één keer gehad! Grrr....

Isa, het zou best kunnen zijn dat je ze terug mag brengen hoor, da's hier wel de regel (vanuit de gedachte: pas na een poosje kan je echt voelen of ze goed zitten).
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:24:38 #270
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48972082
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Wéér geen krant he [afbeelding]
Vanaf 12 maart heb ik hem dus al één keer gehad! Grrr....

Isa, het zou best kunnen zijn dat je ze terug mag brengen hoor, da's hier wel de regel (vanuit de gedachte: pas na een poosje kan je echt voelen of ze goed zitten).
Noujazeg! Wat een prutskrant!
Is opzeggen en je geld terug eisen geen oplossing?

Ik heb trouwens per dag wisselende klachten. Dinsdag liep het snot mijn neus uit, gister had ik heel veel last van mijn hoofd en vandaag ben ik aan het hoesten totdat ik duizelig wordt. Nu is dat duizelig worden al vrij snel, dus dat hoesten valt ook wel mee eigenlijk.
Ben benieuwd wat ik morgen heb.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 17:29:57 #271
43556 miss_dynastie
pi_48972223
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:24 schreef Liejannuh het volgende:
Noujazeg! Wat een prutskrant!
Is opzeggen en je geld terug eisen geen oplossing?
Nee, want ik wil echt die krant (financieele dagblad), omdat ik ondernemingsrecht wil gaan doen en daar heb je hem echt wel bij nodig als je een beetje op de hoogte wil zijn.
quote:
Ben benieuwd wat ik morgen heb.
Morgen ben je beter !
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:37:27 #272
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48972449
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, want ik wil echt die krant (financieele dagblad), omdat ik ondernemingsrecht wil gaan doen en daar heb je hem echt wel bij nodig als je een beetje op de hoogte wil zijn.
Ok, dat is vrij duidelijk. Typisch punt is dan natuurlijk waarom zo'n krant zijn zaken niet op orde heeft. Jullie wonen nu toch ook niet echt in de middle of nowhere!
quote:
[..]

Morgen ben je beter !
Daar doe ik het voor!
pi_48973703

pi_48974402
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:22 schreef ymme het volgende:
[afbeelding]

2 meter is best lang voor een vrouw.
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:50:30 #275
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48974541
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

2 meter is best lang voor een vrouw.
Jemig man, daar voel ik me nog klein bij!

Ymme, volgens mij klopt er iets niet aan je ticker. Je hebt toch niet echt een BMI van 17,4 als doel? Dat is namelijk ondergewicht en dat wordt hier niet getolereerd.
pi_48974582
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig man, daar voel ik me nog klein bij!

Ymme, volgens mij klopt er iets niet aan je ticker. Je hebt toch niet echt een BMI van 17,4 als doel? Dat is namelijk ondergewicht en dat wordt hier niet getolereerd.
Nah, onder de 17 wordt het toch pas anorexia?

Maar ik denk dat er iets niet aan de instellingen klopt. Misschien moet je daar je lengte in inches invullen en is daar iest mis gegaan oid.
pi_48974610
Deze heb ik ooit gemaakt:

Maar daar staat dus geen BMI bij.
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:53:46 #278
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48974642
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nah, onder de 17 wordt het toch pas anorexia?

Maar ik denk dat er iets niet aan de instellingen klopt. Misschien moet je daar je lengte in inches invullen en is daar iest mis gegaan oid.
Onder de 18,5 is ondergewicht toch?
Geen idee wanneer het anorexia wordt, dat weet jij vast beter dan ik.

Misschien heeft Ymme 16 feet en 8 inches ingevuld? Of 1 feet en 68 inches?
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 19:05:23 #279
43556 miss_dynastie
pi_48975034
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef Liejannuh het volgende:
Nee joh, d'r lengte is 1.67

En ik wilde nog iets zeggen maar ik ben vergeten wat
pi_48975131
tvp
vanavond lekker uit eten met mijn die ik een week moest missen
Morgen weer boodschappen doen en gezond bezig gaan
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:12:09 #281
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48975223
Wanneer ging je ook alweer op vakantie Omareos? Heel binnenkort toch?

Even terug lopen Miss D. Werkt meestal wel als je niet meer weet wat je wilt zeggen.

Ontopic: ik ga zo denk maar een paar kiwi's eten, voor de vitamientjes.
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:12:42 #282
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_48975247
Ik heb werkelijk de ideale ziekte, nu. Alles dat ik eet en drink komt er zo, hatseflats, weer uit. Voorom of achterom, instantaneously.
Als ik erachter kom wat het veroorzaakt zal ik het u wel even melden want het is echt een uitkomst.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_48975635
Ik ben inderdaad 1.67 kort.
Ik snap niet hoe de ticker erbij komt, dat ik 2 meter ben

Ik snap het al, het gaat met feet en inches. Ik ben dus 1.67, ff aanpassen dus.

[ Bericht 30% gewijzigd door ymme op 03-05-2007 20:01:25 ]
pi_48975954
je moet bij het opgeven van je lengte even instellen dat je via het metrisch/ SI systeem wilt..
Dan kan je het in meters en centimeters opgeven.
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:32:02 #285
4177 Jojogirl
pi_48975955
1m67 is 5 foot en 5.5 inches als ik er een online converter bij pak.
pi_48976118
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:12 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik heb werkelijk de ideale ziekte, nu. Alles dat ik eet en drink komt er zo, hatseflats, weer uit. Voorom of achterom, instantaneously.
Als ik erachter kom wat het veroorzaakt zal ik het u wel even melden want het is echt een uitkomst.
Dat had ik 2 dagen geleden. Alsof ik uit het verkeerde gat moest plassen (sorry als je aan het eten bent).
Maar bij mij kwam het van een soort cranberry-drankje. Denk ik. Heb nog een halve fles in de koelkast, maar durf er niet aan
pi_48976253
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ze zaten ook fantastisch en de eerste paar keer wandelen ha dik ook nergens last van. Ze zitten nog steeds goed, alleen heb ik nu blaren en ik denk echt dat dat komt omdat ik geen hoge schoen gewend ben. Maar dat verklaart dan weer niet de blaren op mijn beide kleine teentjes Denk dat je je schoenen bij een betere sportzaak hebt gekocht als ik
*heeft hier eigenlijk niets te zoeken maar ziet hier iets staan over blaren op kleine teentjes en heeft dat ook lang gehad* ... ik ben toen terug gegaan naar de sportzaak (het ging om hardloopschoenen). Ze hadden daar een soort tangetje ofzo, en daarmee maakten ze de stof/het leer rondom mn kleine teen wat wijder/soepeler. Daardoor was er meer ruimte voor mn kleine teentjes en nooit meer last van blaren gehad.

Misschien een ideetje?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:44:24 #288
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_48976377
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat had ik 2 dagen geleden. Alsof ik uit het verkeerde gat moest plassen (sorry als je aan het eten bent).
Maar bij mij kwam het van een soort cranberry-drankje. Denk ik. Heb nog een halve fles in de koelkast, maar durf er niet aan
Het kan vanalles zijn, in combinatie met mijn vervallen weerstand door teveel werken en te weinig slapen, denk ik. Het lelijke kotsende meisje in de tram, die appel die te oud was, halflauwe roti, ik weet het niet meer .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:50:52 #289
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48976633
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:44 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Het kan vanalles zijn, in combinatie met mijn vervallen weerstand door teveel werken en te weinig slapen, denk ik. Het lelijke kotsende meisje in de tram, die appel die te oud was, halflauwe roti, ik weet het niet meer .
Dus moet je een paar dagen rustig aan doen en een beetje voorzichtig doen met eten.
Wel irritant hoor, als je zo brak bent.
pi_48977108
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:40 schreef Chicolate het volgende:
*heeft hier eigenlijk niets te zoeken maar ziet hier iets staan over blaren op kleine teentjes en heeft dat ook lang gehad* ... ik ben toen terug gegaan naar de sportzaak (het ging om hardloopschoenen). Ze hadden daar een soort tangetje ofzo, en daarmee maakten ze de stof/het leer rondom mn kleine teen wat wijder/soepeler. Daardoor was er meer ruimte voor mn kleine teentjes en nooit meer last van blaren gehad.

Misschien een ideetje?
Ik had geen idee dat dat kon en ik ga morgen nog langs om te vragen of ze dat ook kunnen
pi_48977178
Nou, Gerbert is dus nog niet beter

Hij ligt nu al in bed. Hij is vandaag wel gaan werken, maar is volgens eigen zeggen "helemaal kapot" nu. Hij ziet er ook ziek uit; heeft overgegeven, diarree en de afgelopen dagen bijna niets gegeten (tja, wat er nu uitkomt weet ik dus ook niet, volgens mij heeft hij echt iets verkeerds gegeten!)

Vanmiddag waren de steken in zijn buik die hij vannacht had over, maar net klaagde hij er weer over.
Hij heeft morgen een afspraak bij de huisarts, maar ik hoop eigenlijk dat het vannacht opeens over is, waardoor hij niet hoeft te gaan (kan de huisarts iig ook niet adviseren om niet op vakantie te gaan, want dat zou ik echt héél erg vinden

Isa, een huisarts adviseert niet gauw om niet op vakantie te gaan he?
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:06:39 #292
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48977206
Laat even weten of dat lukt, want ik heb ook altijd blaren bij de kleine teen van mijn rechtervoet en dat is op zich niet zo'n drama, ware het niet dat mijn teen er daarna altijd 3 weken uitziet alsof ie er ieder moment vanaf kan vallen.
En dat is nogal smakeloos, zeker in de tijd van de teenslippers.
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:07:49 #293
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48977252
Wat waardeloos Fannetje!
Heeft hij koorts? Voor zover ik weet mag je met koorts namelijk eigenlijk niet vliegen.
pi_48977253
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:05 schreef Fannetje het volgende:
Isa, een huisarts adviseert niet gauw om niet op vakantie te gaan he?
Nou, eh, ik zou het nu ook ontraden aangezien vliegen het er niet beter op maakt. Maar tegen het advies van een huisarts kan je gewoon ingaan, ik vraag me af of de vliegmaatschappij hier ook iets over in het reglement heeft...
pi_48977257
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:31 schreef teigan het volgende:
je moet bij het opgeven van je lengte even instellen dat je via het metrisch/ SI systeem wilt..
Dan kan je het in meters en centimeters opgeven.
Dank je
pi_48977348
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:07 schreef Liejannuh het volgende:
Wat waardeloos Fannetje!
Heeft hij koorts? Voor zover ik weet mag je met koorts namelijk eigenlijk niet vliegen.
Lichte verhoging, rond de 38.

Ah nee he, dat ziet er wel kut uit zo Ik kan wel janken
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:12:32 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48977426
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef Tangarine het volgende:

een hoepelende tangarine lijkt me wel wat .
Niet meer actief op Fok!
pi_48977558
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Wat vervelend joh... Ik hoop echt dat hij zich morgen weer wat beter voelt dan..
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:17:05 #299
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48977597
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ach nee! Wat waardeloos!
Prop 'm vol met paracetamol, trek hem 3 lagen kleding aan en laat hem alles uitzweten! Owja, vergeet hem niet te drinken te geven.
Wanneer vliegen jullie? Zaterdag toch pas? Dan heeft hij nog 2 nachten om weer fitter te worden.

* Liejannuh gaat heel hard voor Fannetje duimen dat Gerbert zich heeeeeeeel snel herstelt!
pi_48977681
Ja, zaterdag. Maar ja, als de dokter morgen vliegen gaat afraden...! Ik kan overigens niets vinden over koort en niet mogen vliegen!

Paracatemol heeft ie al veel op, hij ligt onder een dik dekbed en water heeft ie volgens mij ook al veel op. Ik hoop eigenlijk gewoon dat ie goed slaapt nu...en 't over is.

Damn, nooit ziek en dan net op zo'n moment als dit
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:30:13 #301
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')