abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48938757
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:59 schreef Jojogirl het volgende:
De dingen die je zegt zijn niet raar, maar vaak wel erg bot en kortzichtig. Het zal je leeftijd wel zijn ofzo, maar bij mij schiet je manier van posten ook vaak in het verkeerde keelgat.
ja maar wat moet ik dan zeggen als jullie jezelf maar blijven vergelijk met topsporters en andere uitzonderingen
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:14:52 #103
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48938931
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar wat moet ik dan zeggen als jullie jezelf maar blijven vergelijk met topsporters en andere uitzonderingen
Soms moet je heel bewust niet reageren.

De meesten hier hebben al meerdere (al dan niet succesvolle) pogingen ondernomen om af te vallen. En we zijn allemaal weer aangekomen.
Ik viel 2 jaar geleden ook in no time 10 kilo af met south beach en daarna dacht ik wel weer "gewoon" te kunnen gaan eten. Nou, niet dus. Dus nu kies ik er voor om gewoon lekker te blijven eten, maar meer bewuste keuzes te maken. Dan gaat het maar langzamer.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 20:18:07 #104
43556 miss_dynastie
pi_48939072
Voel je je alweer wat beter Liejannuh?
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:19:19 #105
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_48939135
Niemand hier vergeleek zichzelf met een topsporter, er gaf alleen één iemand een voorbeeld waaruit blijkt dat BMI ook niet alles over het ideale gezonde lichaam zegt.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:19:21 #106
57434 Marloes
Digital Love
pi_48939136
Gatver, volgens m'n weegschaal ben ik in een paar dagen tijd 3 kilo aangekomen terwijl ik voor mijn gevoel juist wel stabiel was gebleven
Ik moet niet ongsteld worden ofzo.. Nouja ik kijk morgenochtend nog even en anders spring ik van de dichstbijzinde brug
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 20:20:19 #107
43556 miss_dynastie
pi_48939174
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:19 schreef Marloes het volgende:
Ik moet niet ongsteld worden ofzo.. Nouja ik kijk morgenochtend nog even en anders spring ik van de dichstbijzinde brug
Zou ik niet doen, je bent al de derde met dit probleem.
Laten we het wijten aan het weer
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:23:15 #108
57434 Marloes
Digital Love
pi_48939303
Het verpest ook echt m'n hele humeur.. Dit weekend voelde ik me heel goed en was alles leuk, en toen ik dat zag zat ik gelijk weer in een dip
The more that I appear.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:34:08 #109
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48939769
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:19 schreef Marloes het volgende:
Gatver, volgens m'n weegschaal ben ik in een paar dagen tijd 3 kilo aangekomen terwijl ik voor mijn gevoel juist wel stabiel was gebleven
Cool, nog een vocht slachtoffer
Volgens mij is het heel erg besmettelijk!

Misschien moeten we maar eens een "Fok! Watervasthoudclub" beginnen!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_48939780
Dames, Miss S is misschien niet altijd even aardig of laten we het zo zeggen, ze drukt zich niet altijd even tactisch uit, maar jullie gaan soms ook wel even tegen haar tekeer en zijn ook onredelijk soms. Als iemand je irriteert, ga er dan gewoon niet steeds op in.

Anyway, ik voelde me echt niet beledigd dat Miss S zei dat ik dat ijsje dan beter maar kan laten als ik af wil vallen, dat is ook zo. Als ik af wil vallen, dan moet ik geen ijs eten want dan val ik (blijkbaar) niet af. Ze zegt nergens dat ik pas ijs mag eten als ik slank ben, volgens mij.

Voor mensen die goed in hun vel zitten met een hoge bmi, reageren jullie soms toch erg geprikkeld op soms onschuldige opmerkingen. Ik snap best dat het af en toe vechten is tegen de buitenwereld, maar je hoeft je ook niet gelijk keihard op te stellen tegen mensen die een andere mening hebben.

Ik vind Miss_S ook niet altijd even fijn reageren, maar ik vind het echt naar om te zien dat er hier mensen tegen haar gaan zitten katten, ook als ze niets bijzonders zegt.
Sanity is (not) statistical
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 20:38:07 #111
43556 miss_dynastie
pi_48939976
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:23 schreef Marloes het volgende:
Het verpest ook echt m'n hele humeur.. Dit weekend voelde ik me heel goed en was alles leuk, en toen ik dat zag zat ik gelijk weer in een dip
Ff nuchter: heb je in een paar dagen tijd ruim 20000 KCal méér gegeten dan 'mag'? Nee? Dan is het gewoon vocht en geen reden om je zorgen te maken of je humeur te laten verpesten. Koop een bleekselderijtje, komkommer en drink lekker veel vocht.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:38:51 #112
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48940006
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Voel je je alweer wat beter Liejannuh?
Nou, nog niet echt. Wel een paar uur geslapen vanmiddag, dat heeft wel iets geholpen.
Vrees wel dat ik de rest van de week maar gewoon thuis blijf.

Voordeel: geen eetlust.
Nadeel: geen beweging behalve slaapkamer-woonkamer.

Ach, het gaat wel weer over.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:39:38 #113
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48940047
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Maeghan het volgende:
Dames, Miss S is misschien niet altijd even aardig of laten we het zo zeggen, ze drukt zich niet altijd even tactisch uit, maar jullie gaan soms ook wel even tegen haar tekeer en zijn ook onredelijk soms. Als iemand je irriteert, ga er dan gewoon niet steeds op in.

Anyway, ik voelde me echt niet beledigd dat Miss S zei dat ik dat ijsje dan beter maar kan laten als ik af wil vallen, dat is ook zo. Als ik af wil vallen, dan moet ik geen ijs eten want dan val ik (blijkbaar) niet af. Ze zegt nergens dat ik pas ijs mag eten als ik slank ben, volgens mij.

Voor mensen die goed in hun vel zitten met een hoge bmi, reageren jullie soms toch erg geprikkeld op soms onschuldige opmerkingen. Ik snap best dat het af en toe vechten is tegen de buitenwereld, maar je hoeft je ook niet gelijk keihard op te stellen tegen mensen die een andere mening hebben.

Ik vind Miss_S ook niet altijd even fijn reageren, maar ik vind het echt naar om te zien dat er hier mensen tegen haar gaan zitten katten, ook als ze niets bijzonders zegt.
Volgens mij begon ik best normaal tegen haar, ik geef mensen graag het voordeel van de twijfel. Maar als zij blijft zagen dat ik niet lekker in mijn vel zou mogen zitten zolang mijn BMI niet de heilige 25 heeft bereikt... dan krijg je ook mij pissed. Ze heeft gewoon een totaal onrealistisch wereldbeeld... en op zich is dat prima, maar val ons er niet mee lastig.
***Levi was here***
pi_48940285
Dat zei ze toch niet? Ze vindt het alleen jammer dat mensen het opgeven bij een BMI van 30 en niet meer door willen gaan/de moed opgeven daarna. Tenminste, zo interpreteerde ik het. Ik kan haar eerlijkgezegd geen ongelijk geven. Een bmi van 30 is nog niet zo gezond en natuurlijk is 30 beter dan 35, zo realistisch ben ik heus wel, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er daadwerkelijk tevreden mee kan zijn. Dat je dan trots kan zijn op jezelf, dat je goed in je vel zit, prima. Maar dat je tevreden bent met je situatie betekent niet dat je niet meer kan willen. Net als dat ik het prima naar m'n zin heb op m'n werk, maar er niet aan moet denken dat ik dit m'n hele leven moet doen, omdat ik uiteindelijk toch meer wil bereiken.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:45:37 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48940327
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Levitation het volgende:

[..]

Misschien moeten we maar eens een "Fok! Watervasthoudclub" beginnen! [afbeelding]
* meldt zich aan

spongefok squarepants..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:00:48 #116
57434 Marloes
Digital Love
pi_48941053
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ff nuchter: heb je in een paar dagen tijd ruim 20000 KCal méér gegeten dan 'mag'? Nee? Dan is het gewoon vocht en geen reden om je zorgen te maken of je humeur te laten verpesten. Koop een bleekselderijtje, komkommer en drink lekker veel vocht.
Ja je hebt wel gelijk.. Maar toch... Ik voel me dan ook gelijk 10 kilo zwaarder
The more that I appear.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:02:45 #117
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48941136
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:44 schreef Maeghan het volgende:
Dat zei ze toch niet? Ze vindt het alleen jammer dat mensen het opgeven bij een BMI van 30 en niet meer door willen gaan/de moed opgeven daarna. Tenminste, zo interpreteerde ik het. Ik kan haar eerlijkgezegd geen ongelijk geven. Een bmi van 30 is nog niet zo gezond en natuurlijk is 30 beter dan 35, zo realistisch ben ik heus wel, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er daadwerkelijk tevreden mee kan zijn. Dat je dan trots kan zijn op jezelf, dat je goed in je vel zit, prima. Maar dat je tevreden bent met je situatie betekent niet dat je niet meer kan willen. Net als dat ik het prima naar m'n zin heb op m'n werk, maar er niet aan moet denken dat ik dit m'n hele leven moet doen, omdat ik uiteindelijk toch meer wil bereiken.
Ok, dit klinkt misschien erg verwaand... maar so be it:
Ik zie er gewoon prima uit bij een BMI van 30. Ik ben dan gezond genoeg, fit, in proportie en kan dan weer leuk shoppen.

Misschien ben ik sneller tevreden dan een ander.... maar kom op hé! Je leeft maar 1 keer, probeer er een beeeetje van te genieten! Nu moet ik toegeven dat ik enorm bof met een hele leuke/lieve vriend die mij mooi vind, ook bij een BMI van 30 en zelfs bij een BMI van 35! Jaja, ze bestaan!

Als we allemaal wat eerder tevreden zouden zijn, zou er een hoop minder ellende op deze aardkloot zijn!
***Levi was here***
pi_48941222
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:44 schreef Maeghan het volgende:
zo bedoelde ik het ook
pi_48941294
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ok, dit klinkt misschien erg verwaand... maar so be it:
Ik zie er gewoon prima uit bij een BMI van 30. Ik ben dan gezond genoeg, fit, in proportie en kan dan weer leuk shoppen.

Misschien ben ik sneller tevreden dan een ander.... maar kom op hé! Je leeft maar 1 keer, probeer er een beeeetje van te genieten! Nu moet ik toegeven dat ik enorm bof met een hele leuke/lieve vriend die mij mooi vind, ook bij een BMI van 30 en zelfs bij een BMI van 35! Jaja, ze bestaan!

Als we allemaal wat eerder tevreden zouden zijn, zou er een hoop minder ellende op deze aardkloot zijn!
ik had ook een vriend die me mooi vond met een bmi van 35
maar gelukkig doe ik het voor mezelf en weet ik dus wel beter

en met een bmi van 30 kan je er zeker goed uit zien maar je zegt zelf al gezond GENOEG dus niet echt gezond
en fit.....dat vraag ik me af
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:13:03 #120
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48941564
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:

en met een bmi van 30 kan je er zeker goed uit zien maar je zegt zelf al gezond GENOEG dus niet echt gezond
Een BMI van 30 is alvast gezonder dan een BMI van 35.
Dat fit valt met de meeste mensen hier ook wel mee. Er wordt genoeg bewogen.
pi_48941638
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:

Joh, misschien wil ze voor nu gewoon realistische doelen hebben en een bmi van 30 voelt voor haar een stuk realistischer dan een bmi van 25. Maar wie weet hoe ze daar over denkt als ze eenmaal de 30 heeft gehaald, misschien wil ze dan nog meer afvallen En zo niet, dan is een bmi van 30 al een geweldig resultaat!

Tegenwoordig zijn artsen zo reëel dat ze weten dat veel afvallen meestal geen blijvend resultaat geeft (ik zeg meestal hè, ik hoop altijd dat de meesten in deze topicreeksen de uitzondering op de regel zijn). Daarom is een medisch realistisch doel het verlies van 10% van het lichaamsgewicht. Dát is al een stuk beter voor je lijf en ook een stuk beter dan extreem lijnen om dan vervolgens alles weer aan te komen. Daarbij is jojo'en slecht voor je zelfbeeld en gevoel van eigenwaarde.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48941698
Ik denk dat een hele hoop mensen met een "gezond" BMI nog een puntje kunnen zuigen aan ons bewegingspatroon..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48941708
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:13 schreef Liejannuh het volgende:
Dat fit valt met de meeste mensen hier ook wel mee. Er wordt genoeg bewogen.
Ik ken weinig mensen die zoveel sporten als jij
En ik heb een verhaal gelezen van een marathonloper met aardig wat overgewicht, die kreeg dat er niet af. En ik denk dat niemand zou durven beweren dat deze dikke man niet fit was
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:18:52 #124
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48941833
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken weinig mensen die zoveel sporten als jij
En ik heb een verhaal gelezen van een marathonloper met aardig wat overgewicht, die kreeg dat er niet af. En ik denk dat niemand zou durven beweren dat deze dikke man niet fit was
Ik heb ook ooit zo iemand in een documentaire over dikke mensen gezien. Hij was niet super snel, maar liep die 42 km wel uit! Maar eerlijk is eerlijk, ik zie mezelf zoiets niet snel doen.
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:25:55 #125
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48942125
Lees dit boek eens:
Coutney Rubin - Dagboek van een doorzetter
Boek gaat over Courtney Rubin, journaliste, en haar eeuwige strijd tegen de kilo's. Erg herkenbaar en leuk geschreven. Zij heeft dus ook een marathon gelopen.

Owja, en ik heb mijn huisarts vorige week verteld dat ik niet nog meer ging sporten om mijn bloeddruk omlaag te krijgen.
pi_48942229
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Joh, misschien wil ze voor nu gewoon realistische doelen hebben en een bmi van 30 voelt voor haar een stuk realistischer dan een bmi van 25. Maar wie weet hoe ze daar over denkt als ze eenmaal de 30 heeft gehaald, misschien wil ze dan nog meer afvallen En zo niet, dan is een bmi van 30 al een geweldig resultaat!

Tegenwoordig zijn artsen zo reëel dat ze weten dat veel afvallen meestal geen blijvend resultaat geeft (ik zeg meestal hè, ik hoop altijd dat de meesten in deze topicreeksen de uitzondering op de regel zijn). Daarom is een medisch realistisch doel het verlies van 10% van het lichaamsgewicht. Dát is al een stuk beter voor je lijf en ook een stuk beter dan extreem lijnen om dan vervolgens alles weer aan te komen. Daarbij is jojo'en slecht voor je zelfbeeld en gevoel van eigenwaarde.
maar als die 10% gelukt is lijkt me toch wel dat iedereen verder wil gaan
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:34:15 #127
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48942537
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En daar gaat het mis... we denken niet allemaal het zelfde... simpel!
***Levi was here***
pi_48942652
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:34 schreef Levitation het volgende:

[..]

En daar gaat het mis... we denken niet allemaal het zelfde... simpel!
ja maar leg dan uit waarom dat bij jou dat niet zo is
als het toch goed gaat?
pi_48942705
Als je al heel lang doet over die 10%, dan ben je blij dat die er af is...
Ik stel mijn streefgewicht echt niet voor niets maar met 5 kilo bij per keer..
Ik kijk wel wanneer mijn lijf aangeeft dat het zo goed is, en dan zie ik wel wat de weegschaal zegt..

Zet ik mijn streefgewicht op de BMI grens van 25, dan stop ik nu gelijk.. Dat is nog zo'n groot getal van wat eraf moet, daar wordt ik echt moedeloos van.
Ik zou nu dan net op de helft zijn.
Ik kijk liever naar wat ik al gewonnen heb. En dat mijn BMI dan misschien nog steeds te hoog is, jammer dan. Ik ben kerngezond, en ik beweeg genoeg, dus daar zal het niet aan liggen.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:38:17 #130
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48942781
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar leg dan uit waarom dat bij jou dat niet zo is
als het toch goed gaat?
Schat, ik doe de hele dag al niet anders!
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:39:59 #131
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48942871
quote:

[..]

De een wel, de ander niet. Iedereen is nu eenmaal anders.

Ik zag gister een documentaire op SBS 6 over 2 hele dikke Nieuw Zeelandse dames. En als ik zeg heel dik, dan bedoel ik ook echt heel dik. Ze konden zichzelf alleen maar wegen in de keuken van het plaatselijke ziekenhuis en wogen beide 265 kilo.
Ze konden eerst amper naar de voordeur lopen thuis, laat staan dat ze de deur uit kwamen.
Het was voor hun een doorbraak toen ze zelf naar de brievenbus konden lopen om de post op te halen.
Echt heel bizar, maar wel heel goed dat ze er wat aan wilden doen en eens per week gingen zwemmen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:42:52 #132
4177 Jojogirl
pi_48942979
quote:

[..]

Ja dat lijkt jou, maar dat is dus niet zo. Sommige mensen vinden het dat gewoon niet waard of geven niet zoveel om een maatje 36. Iedereen is anders en dat is mooi.
pi_48943104
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:42 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ja dat lijkt jou, maar dat is dus niet zo. Sommige mensen vinden het dat gewoon niet waard of geven niet zoveel om een maatje 36. Iedereen is anders en dat is mooi.
ok....
en toch vind ik dat raar maar dat zal wel aan mij liggen
en dan bedoel ik niet dat maatje 36 maar gewoon een maat 38 of 40
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:52:29 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_48943466
"Gewoon" een maat 38 of 40.

Jij vindt dat gewoon, maar dat wil nog niet zeggen dat dat gewoon is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48943537
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef Troel het volgende:

als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:54:01 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48943542
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef Troel het volgende:

wat is er niet gewoon aan dan?
Niet meer actief op Fok!
pi_48943702
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:54 schreef Viking84 het volgende:
Het is een heel gewone maat voor meisjes/tieners. Het is geen gewone maat voor vrouwen, zeker die maat 38 niet. Als 44 het Nederlands gemiddelde is denk ik dat maat 40-42 al een stuk 'gewoner' is.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:57:51 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_48943745
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?
Kun je nou eens iets minder selectief lezen? Niet iedereen met een BMI van 30 is per se dik. Of te dik. Of obees.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:58:12 #139
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48943764
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dik zijn is behoorlijk subjectief... wat 25 jaar geleden nog "normaal" was wordt nu gezien als "vet".
Als jij pas happy met jezelf bent bij een BMI van 25 is dat prima. Ik ben gewoon al snel tevreden.

En nu kap ik met deze oeverloze-nergens-toe-leidende-toch-niet-dichterbij-elkaar-komende "discussie" .
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:58:28 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_48943786
quote:

[..]

Volgens mij is maat 42/44 al jaren de standaard damesmaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48943830
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:58 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dik zijn is behoorlijk subjectief... wat 25 jaar geleden nog "normaal" was wordt nu gezien als "vet".
Als jij pas happy met jezelf bent bij een BMI van 25 is dat prima. Ik ben gewoon al snel tevreden.

En nu kap ik met deze oeverloze-nergens-toe-leidende-toch-niet-dichterbij-elkaar-komende "discussie" .
het spijt me maar ik vind het toch allemaal klinken als smoesjes
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:59:35 #142
4177 Jojogirl
pi_48943837
quote:

[..]

Dat er maar heel weinig vrouwen boven de 25 zijn die een maatje 36 hebben. Dat is gewoon niet haalbaar voor de meeste vrouwen met een gemiddelde Hollandse bouw.
pi_48943887
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Dat er maar heel weinig vrouwen boven de 25 zijn die een maatje 36 hebben. Dat is gewoon niet haalbaar voor de meeste vrouwen met een gemiddelde Hollandse bouw.
nee maar maat 40 wel

of ik kom echt hele andere mensen tegen dan jullie maar daar is 42/44 echt niet gemiddeld
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:02:18 #144
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48943975
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat spijt mij ook erg voor jou...
Zijn we het toch nog over iets eens!
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:02:25 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_48943981
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Prima, als jij nou gewoon denkt wat jij denkt, maar er verder gewoon je mond over houdt, dan zijn wij blij dat jij je mond houdt en hoef jij niet meer te zeuren dat we enkel negatief op je reageren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:03:20 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_48944027
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee maar maat 40 wel

of ik kom echt hele andere mensen tegen dan jullie maar daar is 42/44 echt niet gemiddeld
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:05:14 #147
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48944109
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee maar maat 40 wel

Dat komt ook vast omdat de meeste van jouw vriendinnen van jouw leeftijd zijn en nog geen kinderen hebben gekregen. Dat in tegenstelling tot mijn vriendinnen.
En als ik naar collega's kijk, daar zitten ook een paar van die ultra magere gevallen tussen. Die zijn altijd zo geweest en die zullen nooit dik worden omdat dat gewoon hun bouw niet is. Ik ga me daar niet aan spiegelen, dat is voor mezelf een stuk prettiger.
pi_48944136
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Troel het volgende:
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.
Ik denk dat van mijn moeders vriendinnen, mijn tantes (8) en mijn volwassen collega's nog niet een kwart een kledingmaat onder de 42-44 heeft. En dan ben ik optimistisch
pi_48944140
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Troel het volgende:

[..]

ik begeef me vooral onder volwassenen
pi_48944152
Gezellig weer hier

Ik ben net naar het theater geweest, Steef Cuypers, was leuk! Alleen ligt Gerbert nu wel ziek in bed. Nu maar hopen dat het vrijdag over is
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:06:49 #151
43556 miss_dynastie
pi_48944174
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:06 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben net naar het theater geweest, Steef Cuypers, was leuk! Alleen ligt Gerbert nu wel ziek in bed. Nu maar hopen dat het vrijdag over is
O jee
Ik hoop dat ie gauw opknapt!
pi_48944241
Ik snap sowieso niet waarom dit volgens jou smoesjes zouden zijn Miss_S
Ik zie jou nergens ingaan op verhalen die wij hier neerzetten, het enige wat je lijkt te doen is jouw mening verkondigen.

Onderbouw die dan eens een keer goed, of hou je mond..
Dat jij al 5 jaar je leven opzij schuift om af te kunnen vallen, ok, maar wij willen graag wel een normaal leven leiden, omdat we gemerkt hebben dat het ons in ieder geval niet lukt, onder andere door werk, een sociaal leven en andere verplichtingen..
Juist bij afvallen hoor je lief voor jezelf te zijn.. En daarbij hoort ook jezelf zo af en toe wat gunnen, ook al val je dan eens wat minder af. Dat kan een keer naar een sauna gaan zijn, maar ook gewoon eens een keer wat minder opletten op een feestje.. En wat je dan merkt is dat het sowieso minder uit de hand loopt dan eerst, je hebt je levensstijl aangepast..

Nee, wij hebben geen ouders waar we nog in huis wonen, die ons kostje koken, en voor jou een hele sportschool aanschaffen.. Maar ook zonder dat vallen wij heus wel af, het gebeurt alleen niet op jouw tempo en op jouw manier..
Snap dat nou eindelijk eens...
pi_48944321
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:08 schreef teigan het volgende:

Nee, wij hebben geen ouders waar we nog in huis wonen, die ons kostje koken, en voor jou een hele sportschool aanschaffen.. Maar ook zonder dat vallen wij heus wel af, het gebeurt alleen niet op jouw tempo en op jouw manier..
Snap dat nou eindelijk eens...
ja het heeft gelukkig niets met discipline te maken
mijn ouders doen alles voor me

en om op al die smoesjes te reageren is wel erg veel werk
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:10:27 #154
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48944339
quote:
Gezellig weer hier

Da's wel balen, zeg!
Ik hoop voor jullie dat hij snel opknapt
***Levi was here***
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:13:28 #155
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48944485
Beterschap voor Gerbert Fannetje!
Als ie morgen niet wat fitter is, gelijk de huisarts bellen en uitleggen dat je op vakantie gaat en geen zin hebt om met een zieke vriend op vakantie te gaan.
pi_48944567
quote:
Gezellig weer hier

Altijd leuk om naar het theater te gaan.

Beterschap voor Gerbert.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48944625
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja het heeft gelukkig niets met discipline te maken
mijn ouders doen alles voor me

en om op al die smoesjes te reageren is wel erg veel werk
dan vind ik dat het voor jou ook teveel werk is om hier te lezen.. Kun je daar wel tegen, al die verhalen met smoesjes?

En kun je dan wel tegen je eigen smoesjes die je continu loopt te verkondigen?
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:16:37 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_48944650
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:13 schreef Liejannuh het volgende:
Als ie morgen niet wat fitter is, gelijk de huisarts bellen en uitleggen dat je op vakantie gaat en geen zin hebt om met een zieke vriend op vakantie te gaan.
Beterschap!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48944708
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:16 schreef teigan het volgende:

[..]

dan vind ik dat het voor jou ook teveel werk is om hier te lezen.. Kun je daar wel tegen, al die verhalen met smoesjes?

En kun je dan wel tegen je eigen smoesjes die je continu loopt te verkondigen?
welke smoesjes verkondig ik?

en die verhalen hier zijn soms wel grappig ja
pi_48944897
Ik zie jou regelmatig roepen dat je heus niet elke dag 500 kcal eet.. Toch zijn er een heleboel dagen dat je het "toevallig" wel weer voor elkaar krijgt.

maar weet je, ik wil dit topic gewoon leuk houden, en dit draagt er niet aan bij.. Ik hou het hierbij, en wens je veel succes met jouw manier van leven.. Ik heb geen zin meer in deze zinloze discussies
pi_48944903
dames deze keer voor iedereen: KAPPEN NOU.

miss-s probeer eens wat minder te reageren in dit topic.

en voor de rest van de dames: doe net als ik nergeer modus. alleen wel vol blijven houden dan.

en dit doe ik alleen maar omdat ik er nu strontgenoeg van heb. ik vind het leuk om de verhalen van mensen te lezen, om mensen te leren kennen via dit topic, en om mensen te steunen met hun dieet, maar ik krijg er steeds minder zin in om hier te komen.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:24:19 #162
4177 Jojogirl
pi_48945057
* Jojogirl is het ook zat.

Dit topic lijkt tegenwoordig minstens 2 dagen per week het leslokaal waar miss_s even uitlegt wat we hier allemaal verkeerd doen. En ja ik weet dat het van twee kanten komt, maar zolang miss_s zich hier niet laat zien is het ineens weer over, lijkt me wel een causaal verbandje.
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:25:11 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_48945090
Nouja, jullie weten me wel te vinden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48945099
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:21 schreef teigan het volgende:
Ik zie jou regelmatig roepen dat je heus niet elke dag 500 kcal eet.. Toch zijn er een heleboel dagen dat je het "toevallig" wel weer voor elkaar krijgt.
2 dagen in de afgelopen 4 maanden is dat inderdaad gebeurt
pi_48945285
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:13 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, dat lijkt me inderdaad wel het beste, of in ieder geval vrijdag!

Ik vind het ook zo moeilijk in te schatten, hij is eigenlijk nooit ziek, maar kan wel heel erg zielig doen als hij iets heeft (mannenkwaaltje, volgens mij!).

Nou ja, hopelijk vertel ik hier morgen dat het allemaal wel meevalt.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:31:07 #166
43556 miss_dynastie
pi_48945375
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:29 schreef Fannetje het volgende:
Ik vind het ook zo moeilijk in te schatten, hij is eigenlijk nooit ziek, maar kan wel heel erg zielig doen als hij iets heeft (mannenkwaaltje, volgens mij!).
Oh, zo een had ik er ook liggen vandaag.
Ff in tags omdat het zo dom is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar hij heeft de griep en ik hooikoorts, volgens mij. Dan helpt slapen ook niet echt
pi_48945430
miss_d
pi_48945491
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Levitation het volgende:

Misschien moeten we maar eens een "Fok! Watervasthoudclub" beginnen!
*Meldt zich ook bij de Watervasthoudclub*. Eén warme dag te weinig drinken en het is al helemaal mis bij mij, zelfs als ik stil zit zwellen mijn vingers op. En morgen is weer weegdag... Ben benieuwd maar ik zou liever mijn kop een weekje in het zand steken.

Over die hele discussie die hier nu weer gaande is:
Een BMI van 25 is niet heilig. Mensen met een hogere BMI kunnen best fitter en gezonder zijn dan mensen met een lage BMI. Voorbeeldje, mijn magere broertje eet zich soms misselijk aan slagroom en mayo. Hij is dun, maar ik durf te wedden dat de eerste tekenen van atherosclerose zullen komen.
Dik en ongezond is aan elkaar gerelateerd, maar dit moet je niet veralgemeniseren (mooi woord). Dunne mensen kunnen ook ongezond zijn, en dikke mensen gezond. Hier wil ik wel bij opmerken dat het wél bewezen is dat mensen met een BMI van boven de 30 wél meer risico's lopen wat betreft gezondheid.
Vandaag trouwens geleerd dat obesitas (BMI > 30 dus) een risicofactor is voor verschillende aangeboren afwijkingen (complex verhaal met hormonen en invloeden op genen).

Enfin, ik vind dat iedereen zelf moet weten hoeveel hij of zij af wil vallen en dat en BMI van 25 hierbij geen 'eindgetal' is. Dan zou ik met mijn BMI van nu 23,4 toch niet af hoeven vallen, terwijl mijn bumper bij mijn buik toch echt niet zo gezond is? Lekker doen wat je zelf wilt en andere mensen in hun waarde laten.

De Miss_S-hetze moet hier nu maar eens stoppen. Zodra zij eens iets zegt staat iedereen hier op de achterste poten. En Miss_S maakt het alleen maar erger door zo kortzichtig en soms bot te reageren.
@ Miss_S: ik denk dat je beter na moet denken wat je zegt en hoe je het formuleert. Soms moet je gewoon even NIET reageren.
@ Rest: Jullie verdraaien de woorden van Miss_S soms, en is het nu zo moeilijk om gewoon NIET op haar te reageren als ze weer eens kortzichtig is?
pi_48945606
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:33 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Over die hele discussie die hier nu weer gaande is:
Een BMI van 25 is niet heilig. Mensen met een hogere BMI kunnen best fitter en gezonder zijn dan mensen met een lage BMI. Voorbeeldje, mijn magere broertje eet zich soms misselijk aan slagroom en mayo. Hij is dun, maar ik durf te wedden dat de eerste tekenen van atherosclerose zullen komen.
Dik en ongezond is aan elkaar gerelateerd, maar dit moet je niet veralgemeniseren (mooi woord). Dunne mensen kunnen ook ongezond zijn, en dikke mensen gezond. Hier wil ik wel bij opmerken dat het wél bewezen is dat mensen met een BMI van boven de 30 wél meer risico's lopen wat betreft gezondheid.
Vandaag trouwens geleerd dat obesitas (BMI > 30 dus) een risicofactor is voor verschillende aangeboren afwijkingen (complex verhaal met hormonen en invloeden op genen).

Enfin, ik vind dat iedereen zelf moet weten hoeveel hij of zij af wil vallen en dat en BMI van 25 hierbij geen 'eindgetal' is. Dan zou ik met mijn BMI van nu 23,4 toch niet af hoeven vallen, terwijl mijn bumper bij mijn buik toch echt niet zo gezond is? Lekker doen wat je zelf wilt en andere mensen in hun waarde laten.

De Miss_S-hetze moet hier nu maar eens stoppen. Zodra zij eens iets zegt staat iedereen hier op de achterste poten. En Miss_S maakt het alleen maar erger door zo kortzichtig en soms bot te reageren.
@ Miss_S: ik denk dat je beter na moet denken wat je zegt en hoe je het formuleert. Soms moet je gewoon even NIET reageren.
@ Rest: Jullie verdraaien de woorden van Miss_S soms, en is het nu zo moeilijk om gewoon NIET op haar te reageren als ze weer eens kortzichtig is?
even vergeten dat er al gemeld is dat het gezeik nu afgelopen moet zijn, dus ook dit gezeik. (in ieder geval mijn mening, en met mij waarschijnlijk vele anderen)
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:36:23 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_48945657
Weet je Plukie, als we niet reageren gaat ze ook door en dan gaat ze ongetwijfeld ook zeuren dat we niet op haar reageren en dat we smoesjes gebruiken waarom we niet op haar reageren, want tenslotte is het heel normaal om op iedereen te reageren en dan moeten we niet op anderen reageren en tevreden zijn met alleen op die mensen reageren want je moet doorzetten en volhouden en dat moet ons lukken, want zij kan het ook.
miss_d, ik prop altijd tissues in mijn neus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48945732
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom miss_s hier reageert. Ze 'hoort'in het slank in de zomer topic qua BMI , en voegt hier niet echt iets toe. Meid, hou dan de eer aan jezelf.
pi_48945760
Plukie86, lief dat je wilt bemiddelen, maar je bent er eigenlijk al iets te laat mee....

Wat betrefd het vocht vasthouden, ik krijg het niet voor elkaar om genoeg te drinken op een dag lijkt het... Ik zit nu op iets meer dan 2 liter, maar het loopt nog niet echt door..
Verder zijn mijn hormonen van slag, dus dat is ook heel vervelend, maar hopelijk gaat dat ook weer beter straks...
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:38:35 #173
43556 miss_dynastie
pi_48945777
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:36 schreef Troel het volgende:
miss_d, ik prop altijd tissues in mijn neus
Maar dan ben ik bang dat er stukjes achterblijven
pi_48945784
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:37 schreef octopussy het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom miss_s hier reageert. Ze 'hoort'in het slank in de zomer topic qua BMI , en voegt hier niet echt iets toe. Meid, hou dan de eer aan jezelf.
daar zit ik ook
maar soms zie ik hier ook nog dingen waarop ik wil reageren
pi_48945806
Weet iemand nog in welk dieetclubtopic zo'n mooie lijst met alle dieetclubtopics stond?b Ikd acht dat ik die gebookmarkt had, maar niet dus.
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:40:17 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_48945855
Ik denk in ons normale tempo een topic of drie terug, maar met miss_S erbij een topic of 7 a 10
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48945892
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:40 schreef Troel het volgende:
Ik denk in ons normale tempo een topic of drie terug, maar met miss_S erbij een topic of 7 a 10
ik zal eens gaan zoeken, weet nog iemand wie dat er neer had gezet? Was jij dat, octopussy? (zoekt wat makkelijker)
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:43:02 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48945991
Geen idee wie dat gepost had, maar een mooi overzichtje zou wel handig zijn. Het gaat wel erg snel.

lekker op tijd met een tvp

Beterschap voor Gerbert!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:43:44 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946030
Nee, het was iemand anders.

Was het niet Pinball ofzo? Het was in ieder geval een lijstjes persoon. Ik geloof dat octo begonnen was met zoeken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946059
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:43 schreef YPPY het volgende:
Geen idee wie dat gepost had, maar een mooi overzichtje zou wel handig zijn. Het gaat wel erg snel.
Stuk sneller dan 'vroeger'.
pi_48946068
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:35 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

even vergeten dat er al gemeld is dat het gezeik nu afgelopen moet zijn, dus ook dit gezeik. (in ieder geval mijn mening, en met mij waarschijnlijk vele anderen)
Ja, maar toen ik begon met het typen van dit bericht waren we nog maar bij de post over de zieke Gerbert van Fannetje. Dus was jouw bericht nog niet gepost. Zo snel typte ik niet...
*Plukie verlaat topic maar weer*
pi_48946094
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

daar zit ik ook
maar soms zie ik hier ook nog dingen waarop ik wil reageren
waarom wil je op dingen reageren hier? Ik denk dat ik niet alleen voor mij spreek als ik zeg dat we niet echt op je adviezen zitten te wachten. Misschien bedoel je het goed, maar het komt vaak wel betweterig over.
Ik heb een beetje het gevoel alsof je iets tegen dikke mensen hebt.
pi_48946141
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:45 schreef octopussy het volgende:

[..]

waarom wil je op dingen reageren hier? Ik denk dat ik niet alleen voor mij spreek als ik zeg dat we niet echt op je adviezen zitten te wachten. Misschien bedoel je het goed, maar het komt vaak wel betweterig over.
Ik heb een beetje het gevoel alsof je iets tegen dikke mensen hebt.
gedeeltelijk klopt dat ook
en kennelijk ergens geloof ik nog dat ik wel kan helpen met die adviezen
pi_48946191
Pinball was het toverwoord Fok!Dieetclub deel 144
pi_48946209
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

gedeeltelijk klopt dat ook
en kennelijk ergens geloof ik nog dat ik wel kan helpen met die adviezen
je bedoelt dat je gedeeltelijk ook iets tegen dikke mensen hebt? Of begrijp ik je verkeerd?
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:48:17 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946233
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:44 schreef Plukie86 het volgende:

Kijk, dat hoeft nou ook weer niet. Wat mij betreft is iedereen hier welkom, mits er gewoon op een normale manier (en dan bedoel ik elkaar steunen, niet altijd elkaar op fouten wijzen en als je dat doet niet enorm negatief en al helemaal niet constant zeggen dat jij het kan en dat dus een ander het ook moet kunnen). Ik kan misschien de doorzettingskracht en weet ik veel wat allemaal hebben om een kilometer hoog over een dun touw te lopen zonder zekering, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan. Op het moment dat er gewoon leuk gepost wordt, dan is het hier hartstikke gezellig, dat kan dan zelfs inclusief miss_S. Alleen blijkt die hint al tijden lang niet echt over te komen.

Jeetje, ik weet nog dat ik op een gegeven moment uit een topicreeks in ONZ werd gezet op straffe van een ban, jammer dat dat tegenwoordig niet eens in serieuze fora kan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946261
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:44 schreef Plukie86 het volgende:
Ja, maar toen ik begon met het typen van dit bericht waren we nog maar bij de post over de zieke Gerbert van Fannetje. Dus was jouw bericht nog niet gepost. Zo snel typte ik niet...
Zo bedoelde ze het vast niet Daarbij, geloof ik niet dat jouw post de laatste was over het onderwerp
pi_48946314
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:47 schreef octopussy het volgende:

[..]

je bedoelt dat je gedeeltelijk ook iets tegen dikke mensen hebt? Of begrijp ik je verkeerd?
nee dat begrijp je goed
maar dan hebben we het niet over mensen met een gemiddelde maat volgens jullie
pi_48946352
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Kijk, dat hoeft nou ook weer niet. Wat mij betreft is iedereen hier welkom, mits er gewoon op een normale manier (en dan bedoel ik elkaar steunen,
maar als iemand mij steunt is het niet goed
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 22:51:59 #190
43556 miss_dynastie
pi_48946384
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee dat begrijp je goed
Vind je dat nou niet hetzelfde als een kinderhater in OUD? En geloof me, die worden er nog sneller uitgekotst dan jij hier.
pi_48946387
lucht je hart eens: wat heb je precies tegen dikke mensen?
Dan kunnen wij misschien proberen te begrijpen wat er in jouw hoofd omgaat.

en ik ben wel degelijk dik trouwens
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:52:28 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946408
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee dat begrijp je goed
Jij hebt een anders idee over gemiddelde maat dan de rest van Nederland.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946460
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:52 schreef octopussy het volgende:
lucht je hart eens: wat heb je precies tegen dikke mensen?
Dan kunnen wij misschien proberen te begrijpen wat er in jouw hoofd omgaat.

en ik ben wel degelijk dik trouwens
misschien heb ik niet iets tegen ze maar is het gewoon dat ik het totaal niet kan begrijpen dat iemand zo slecht voor zijn eigen lichaam zorgt
pi_48946496
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vind je dat nou niet hetzelfde als een kinderhater in OUD? En geloof me, die worden er nog sneller uitgekotst dan jij hier.
tsss kinderen. Hadden jullie maar een rubbertje moeten gebruiken

pi_48946504
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo bedoelde ze het vast niet Daarbij, geloof ik niet dat jouw post de laatste was over het onderwerp
nee zo bedoelde ik het zeker niet, ik wil gewoon dat de discussies tussen miss-s en de rest afgelopen zijn. of in ieder geval dat niet elke discussie op een ruzie tussen 2 partijen uitloopt, want dat komt de sfeer van dit topic zeker niet ten goede.
pi_48946550
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:54 schreef gothic-blackie het volgende:

nee zo bedoelde ik het zeker niet, ik wil gewoon dat de discussies tussen miss-s en de rest afgelopen zijn. of in ieder geval dat niet elke discussie op een ruzie tussen 2 partijen uitloopt, want dat komt de sfeer van dit topic zeker niet ten goede.
En daar kan ik je alleen maar gelijk in geven
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:56:01 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946552
Kan dat misschien in een ander topic? Klinkt misschien heel lullig, maar ik denk dat anderen dat ook wel een interessante discussie vinden en zo kan heel fok zich weer even uitleven, scheelt weer een tien andere topics zeg maar?

En ik vind het eigenlijk helemaal niet interessant
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:02:02 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946790
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:48 schreef Troel het volgende:
Ik kan misschien de doorzettingskracht en weet ik veel wat allemaal hebben om een kilometer hoog over een dun touw te lopen zonder zekering, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan.
Ik wil nog even hier op terug komen.

Stel je voor dat een ander ook over dat touw wil lopen. Dan kan ik zeggen "ja, je moet het zo en zo doen, want zo werkt het bij mij ook". Ik kan ook zeggen, je zou het zo en zo eens kunnen proberen en als dat niet werkt kun je het nog op die manier proberen. EN ALS DAT NIET WERKT, DAN WIL IK BEST JE HANDJE VASTHOUDEN ALS JE BESLUIT DAT HET GEWOON NIET GAAT WERKEN VOOR JE. Ik wil ze die hand geven om het touw op te komen, om op het touw te blijven, maar ook als steun als ze het touw even niet meer kunnen zien, om wat voor een reden dan ook.

En dat laatste is wat we hier veel doen, iemand steun geven op het moment dat die het even niet ziet zitten. En ik weet uit ervaring, (mensen die hier vijf jaar rondlopen zouden dat ook moeten weten) dat de mensen die het even niet zien zitten, na verloop van tijd het wel weer zien zitten en nog een keer dat touw opklimmen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946831
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Stel je voor dat een ander ook over dat touw wil lopen. Dan kan ik zeggen "ja, je moet het zo en zo doen, want zo werkt het bij mij ook". Ik kan ook zeggen, je zou het zo en zo eens kunnen proberen en als dat niet werkt kun je het nog op die manier proberen. EN ALS DAT NIET WERKT, DAN WIL IK BEST JE HANDJE VASTHOUDEN ALS JE BESLUIT DAT HET GEWOON NIET GAAT WERKEN VOOR JE.
kom op we zijn toch geen kleine kinderen
pi_48946859
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

misschien heb ik niet iets tegen ze maar is het gewoon dat ik het totaal niet kan begrijpen dat iemand zo slecht voor zijn eigen lichaam zorgt
Ik zorg prima voor mijn lichaam. Ik was het, ik koester het (ok, soms haat ik het), ik doe er smeerseltjes op, ik doe een pleister op een wondje, ik geef het brandstof, ik voed het met vitamines en mineralen, ik geef het rust en beweging, ik stop er weinig drank in en geen drugs en ik probeer het te genezen als het ziek is.

Dat staat voor mij compleet los van het feit dat ik niet van mijn 'eetverslaving' afkom zonder hulp. Want het is een soort verslaving bij mij. Ik kan het een poos onderdrukken en afvallen, maar ik kom er nooit vanaf. Simpelweg omdat eten overal is, het ook een deel van mijn sociale leven is en ik ook eet als ik troost wil of als ik gefrustreerd ben. Je moet het mentale aspect zeker niet onderschatten.
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:04:35 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_48946895
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

kom op we zijn toch geen kleine kinderen
Het feit dat je er zo op reageert geeft al aan dat je reactie niet helemaal klopt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48946956
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Stel je voor dat een ander ook over dat touw wil lopen. Dan kan ik zeggen "ja, je moet het zo en zo doen, want zo werkt het bij mij ook". Ik kan ook zeggen, je zou het zo en zo eens kunnen proberen en als dat niet werkt kun je het nog op die manier proberen. EN ALS DAT NIET WERKT, DAN WIL IK BEST JE HANDJE VASTHOUDEN ALS JE BESLUIT DAT HET GEWOON NIET GAAT WERKEN VOOR JE.

En dat laatste is wat we hier veel doen, iemand steun geven op het moment dat die het even niet ziet zitten. En ik weet uit ervaring, (mensen die hier vijf jaar rondlopen zouden dat ook moeten weten) dat de mensen die het even niet zien zitten, na verloop van tijd het wel weer zien zitten en nog een keer dat touw opklimmen.
Nu ik het nog eens lees doet het mij vooral ook denken aan mijn stage.. Ik kan van 10 mensen 10 verschillende verhalen horen over hoe je een bepaalde klas aan moet pakken.. Maar uiteindelijk zullen geen van die 10 manieren goed werken, omdat het niet mijn stijl is... Ik moet dus dan zelf de elfde manier uitvinden waardoor ik met die klas wel kan werken..
Zo werkt het ook met afvallen.. Als je het vergelijkt met lesgeven zal Miss_S een docent zijn die heel streng is, en iedereen er om het minste of geringste uittrapt. Dat kan dan twee kanten uit, of de klas accepteerd het, of ze gaan er dan ook 10 keer zo hard tegenin, en dan heb je echt een probleem.
Ik doe het liever wat losser. Dan bereik ik meer met die klas, en de conflicten die er zijn kunnen makkelijker uitgepraat worden..

Iedereen heeft zijn eigen stijl in alles.. En dat past ook bij die persoon, het zou pas saai worden als iedereen hetzelfde was.. En die eigen stijl zul je gewoon moeten accepteren, net zoals je een persoon accepteerd en respecteerd, ook al is zijn/haar mening niet jouw mening..
En dat is wat ik hier de laatste tijd nog wel eens mis..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')