ja maar wat moet ik dan zeggen als jullie jezelf maar blijven vergelijk met topsporters en andere uitzonderingenquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:59 schreef Jojogirl het volgende:
De dingen die je zegt zijn niet raar, maar vaak wel erg bot en kortzichtig. Het zal je leeftijd wel zijn ofzo, maar bij mij schiet je manier van posten ook vaak in het verkeerde keelgat.
Soms moet je heel bewust niet reageren.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar wat moet ik dan zeggen als jullie jezelf maar blijven vergelijk met topsporters en andere uitzonderingen
Zou ik niet doen, je bent al de derde met dit probleem.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:19 schreef Marloes het volgende:
Ik moet niet ongsteld worden ofzo.. Nouja ik kijk morgenochtend nog even en anders spring ik van de dichstbijzinde brug
Cool, nog een vocht slachtofferquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:19 schreef Marloes het volgende:
Gatver, volgens m'n weegschaal ben ik in een paar dagen tijd 3 kilo aangekomen terwijl ik voor mijn gevoel juist wel stabiel was gebleven
Ik moet niet ongsteld worden ofzo.. Nouja ik kijk morgenochtend nog even en anders spring ik van de dichstbijzinde brug
Ff nuchter: heb je in een paar dagen tijd ruim 20000 KCal méér gegeten dan 'mag'? Nee? Dan is het gewoon vocht en geen reden om je zorgen te maken of je humeur te laten verpesten. Koop een bleekselderijtje, komkommer en drink lekker veel vocht.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:23 schreef Marloes het volgende:
Het verpest ook echt m'n hele humeur.. Dit weekend voelde ik me heel goed en was alles leuk, en toen ik dat zag zat ik gelijk weer in een dip
Nou, nog niet echt. Wel een paar uur geslapen vanmiddag, dat heeft wel iets geholpen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Voel je je alweer wat beter Liejannuh?
Volgens mij begon ik best normaal tegen haar, ik geef mensen graag het voordeel van de twijfel. Maar als zij blijft zagen dat ik niet lekker in mijn vel zou mogen zitten zolang mijn BMI niet de heilige 25 heeft bereikt... dan krijg je ook mij pissed. Ze heeft gewoon een totaal onrealistisch wereldbeeld... en op zich is dat prima, maar val ons er niet mee lastig.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Maeghan het volgende:
Dames, Miss S is misschien niet altijd even aardig of laten we het zo zeggen, ze drukt zich niet altijd even tactisch uit, maar jullie gaan soms ook wel even tegen haar tekeer en zijn ook onredelijk soms. Als iemand je irriteert, ga er dan gewoon niet steeds op in.
Anyway, ik voelde me echt niet beledigd dat Miss S zei dat ik dat ijsje dan beter maar kan laten als ik af wil vallen, dat is ook zo. Als ik af wil vallen, dan moet ik geen ijs eten want dan val ik (blijkbaar) niet af. Ze zegt nergens dat ik pas ijs mag eten als ik slank ben, volgens mij.
Voor mensen die goed in hun vel zitten met een hoge bmi, reageren jullie soms toch erg geprikkeld op soms onschuldige opmerkingen. Ik snap best dat het af en toe vechten is tegen de buitenwereld, maar je hoeft je ook niet gelijk keihard op te stellen tegen mensen die een andere mening hebben.
Ik vind Miss_S ook niet altijd even fijn reageren, maar ik vind het echt naar om te zien dat er hier mensen tegen haar gaan zitten katten, ook als ze niets bijzonders zegt.
* meldt zich aanquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
Cool, nog een vocht slachtoffer![]()
Volgens mij is het heel erg besmettelijk!
![]()
Misschien moeten we maar eens een "Fok! Watervasthoudclub" beginnen! [afbeelding]
Ja je hebt wel gelijk.. Maar toch... Ik voel me dan ook gelijk 10 kilo zwaarderquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ff nuchter: heb je in een paar dagen tijd ruim 20000 KCal méér gegeten dan 'mag'? Nee? Dan is het gewoon vocht en geen reden om je zorgen te maken of je humeur te laten verpesten. Koop een bleekselderijtje, komkommer en drink lekker veel vocht.
Ok, dit klinkt misschien erg verwaand... maar so be it:quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:44 schreef Maeghan het volgende:
Dat zei ze toch niet? Ze vindt het alleen jammer dat mensen het opgeven bij een BMI van 30 en niet meer door willen gaan/de moed opgeven daarna. Tenminste, zo interpreteerde ik het. Ik kan haar eerlijkgezegd geen ongelijk geven. Een bmi van 30 is nog niet zo gezond en natuurlijk is 30 beter dan 35, zo realistisch ben ik heus wel, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er daadwerkelijk tevreden mee kan zijn. Dat je dan trots kan zijn op jezelf, dat je goed in je vel zit, prima. Maar dat je tevreden bent met je situatie betekent niet dat je niet meer kan willen. Net als dat ik het prima naar m'n zin heb op m'n werk, maar er niet aan moet denken dat ik dit m'n hele leven moet doen, omdat ik uiteindelijk toch meer wil bereiken.
zo bedoelde ik het ookquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:44 schreef Maeghan het volgende:
Dat zei ze toch niet? Ze vindt het alleen jammer dat mensen het opgeven bij een BMI van 30 en niet meer door willen gaan/de moed opgeven daarna. Tenminste, zo interpreteerde ik het. Ik kan haar eerlijkgezegd geen ongelijk geven. Een bmi van 30 is nog niet zo gezond en natuurlijk is 30 beter dan 35, zo realistisch ben ik heus wel, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er daadwerkelijk tevreden mee kan zijn. Dat je dan trots kan zijn op jezelf, dat je goed in je vel zit, prima. Maar dat je tevreden bent met je situatie betekent niet dat je niet meer kan willen. Net als dat ik het prima naar m'n zin heb op m'n werk, maar er niet aan moet denken dat ik dit m'n hele leven moet doen, omdat ik uiteindelijk toch meer wil bereiken.
ik had ook een vriend die me mooi vond met een bmi van 35quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ok, dit klinkt misschien erg verwaand... maar so be it:
Ik zie er gewoon prima uit bij een BMI van 30.Ik ben dan gezond genoeg, fit, in proportie en kan dan weer leuk shoppen.
Misschien ben ik sneller tevreden dan een ander.... maar kom op hé! Je leeft maar 1 keer, probeer er een beeeetje van te genieten! Nu moet ik toegeven dat ik enorm bof met een hele leuke/lieve vriend die mij mooi vind, ook bij een BMI van 30 en zelfs bij een BMI van 35! Jaja, ze bestaan!![]()
![]()
![]()
Als we allemaal wat eerder tevreden zouden zijn, zou er een hoop minder ellende op deze aardkloot zijn!![]()
Een BMI van 30 is alvast gezonder dan een BMI van 35.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:
en met een bmi van 30 kan je er zeker goed uit zien maar je zegt zelf al gezond GENOEG dus niet echt gezond
en fit.....dat vraag ik me af
Joh, misschien wil ze voor nu gewoon realistische doelen hebben en een bmi van 30 voelt voor haar een stuk realistischer dan een bmi van 25. Maar wie weet hoe ze daar over denkt als ze eenmaal de 30 heeft gehaald, misschien wil ze dan nog meer afvallenquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:
en met een bmi van 30 kan je er zeker goed uit zien maar je zegt zelf al gezond GENOEG dus niet echt gezond
en fit.....dat vraag ik me af
Ik ken weinig mensen die zoveel sporten als jijquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:13 schreef Liejannuh het volgende:
Dat fit valt met de meeste mensen hier ook wel mee. Er wordt genoeg bewogen.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken weinig mensen die zoveel sporten als jij
En ik heb een verhaal gelezen van een marathonloper met aardig wat overgewicht, die kreeg dat er niet af. En ik denk dat niemand zou durven beweren dat deze dikke man niet fit was
maar als die 10% gelukt is lijkt me toch wel dat iedereen verder wil gaanquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Joh, misschien wil ze voor nu gewoon realistische doelen hebben en een bmi van 30 voelt voor haar een stuk realistischer dan een bmi van 25. Maar wie weet hoe ze daar over denkt als ze eenmaal de 30 heeft gehaald, misschien wil ze dan nog meer afvallenEn zo niet, dan is een bmi van 30 al een geweldig resultaat!
Tegenwoordig zijn artsen zo reëel dat ze weten dat veel afvallen meestal geen blijvend resultaat geeft (ik zeg meestal hè, ik hoop altijd dat de meesten in deze topicreeksen de uitzondering op de regel zijn). Daarom is een medisch realistisch doel het verlies van 10% van het lichaamsgewicht. Dát is al een stuk beter voor je lijf en ook een stuk beter dan extreem lijnen om dan vervolgens alles weer aan te komen. Daarbij is jojo'en slecht voor je zelfbeeld en gevoel van eigenwaarde.
En daar gaat het mis... we denken niet allemaal het zelfde... simpel!quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar als die 10% gelukt is lijkt me toch wel dat iedereen verder wil gaan
ja maar leg dan uit waarom dat bij jou dat niet zo isquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
En daar gaat het mis... we denken niet allemaal het zelfde... simpel!
quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar leg dan uit waarom dat bij jou dat niet zo is
als het toch goed gaat?
De een wel, de ander niet. Iedereen is nu eenmaal anders.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja dat lijkt jou, maar dat is dus niet zo. Sommige mensen vinden het dat gewoon niet waard of geven niet zoveel om een maatje 36. Iedereen is anders en dat is mooi.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ok....quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:42 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ja dat lijkt jou, maar dat is dus niet zo. Sommige mensen vinden het dat gewoon niet waard of geven niet zoveel om een maatje 36. Iedereen is anders en dat is mooi.
als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef Troel het volgende:
"Gewoon" een maat 38 of 40.
Jij vindt dat gewoon, maar dat wil nog niet zeggen dat dat gewoon is.
wat is er niet gewoon aan dan?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef Troel het volgende:
"Gewoon" een maat 38 of 40.
Jij vindt dat gewoon, maar dat wil nog niet zeggen dat dat gewoon is.
Het is een heel gewone maat voor meisjes/tieners. Het is geen gewone maat voor vrouwen, zeker die maat 38 niet. Als 44 het Nederlands gemiddelde is denk ik dat maat 40-42 al een stuk 'gewoner' is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:54 schreef Viking84 het volgende:
wat is er niet gewoon aan dan?
Kun je nou eens iets minder selectief lezen? Niet iedereen met een BMI van 30 is per se dik. Of te dik. Of obees.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?
Dik zijn is behoorlijk subjectief... wat 25 jaar geleden nog "normaal" was wordt nu gezien als "vet".quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als jullie zo tevreden zijn met dik zijn waarom doen je dan nog moeite om af te vallen?
Volgens mij is maat 42/44 al jaren de standaard damesmaat.quote:
het spijt me maar ik vind het toch allemaal klinken als smoesjesquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dik zijn is behoorlijk subjectief... wat 25 jaar geleden nog "normaal" was wordt nu gezien als "vet".
Als jij pas happy met jezelf bent bij een BMI van 25 is dat prima. Ik ben gewoon al snel tevreden.
En nu kap ik met deze oeverloze-nergens-toe-leidende-toch-niet-dichterbij-elkaar-komende "discussie" .
Dat er maar heel weinig vrouwen boven de 25 zijn die een maatje 36 hebben. Dat is gewoon niet haalbaar voor de meeste vrouwen met een gemiddelde Hollandse bouw.quote:
nee maar maat 40 welquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Dat er maar heel weinig vrouwen boven de 25 zijn die een maatje 36 hebben. Dat is gewoon niet haalbaar voor de meeste vrouwen met een gemiddelde Hollandse bouw.
Dat spijt mij ook erg voor jou...quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het spijt me maar ik vind het toch allemaal klinken als smoesjes
Prima, als jij nou gewoon denkt wat jij denkt, maar er verder gewoon je mond over houdt, dan zijn wij blij dat jij je mond houdt en hoef jij niet meer te zeuren dat we enkel negatief op je reageren.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het spijt me maar ik vind het toch allemaal klinken als smoesjes
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar maat 40 wel
of ik kom echt hele andere mensen tegen dan jullie maar daar is 42/44 echt niet gemiddeld
Dat komt ook vast omdat de meeste van jouw vriendinnen van jouw leeftijd zijn en nog geen kinderen hebben gekregen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar maat 40 wel
of ik kom echt hele andere mensen tegen dan jullie maar daar is 42/44 echt niet gemiddeld
Ik denk dat van mijn moeders vriendinnen, mijn tantes (8) en mijn volwassen collega's nog niet een kwart een kledingmaat onder de 42-44 heeft. En dan ben ik optimistischquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Troel het volgende:
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.
ik begeef me vooral onder volwassenenquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Voor kinderen wel ja. Voor meiden tot een jaar of 20 misschien wel. Als je uitgegroeid bent niet echt meer. Misschien moet je je eens tussen volwassenen begeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |