Van een schaafplek moet je vooral afblijven (ook geen sodabadjes, dat maakt de huid juist poreus en vatbaar voor infecties). En je elleboog is inderdaad een rotplek. Het enige wat goed werkt voor sneller herstel is een vochtig wondbed en bescherming van de wond. Je zou er bijv. tegaderm op kunnen doen, dat is een doorzichtig wondfolie dat nog het meest doet denken aan huishoudfolie (maar dan andersquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:17 schreef teigan het volgende:
Isa, ik vroeg me wat af..
Ik heb door die valpartij met skaten een oppervlakkige schaafwond op mijn elleboog.. Nu wilde die eerst niet echt goed dicht.. Ik heb het gisteren geweekt in soda, en nu lijkt het beter.. Maar het bloedt nu echt bij het minste geringste, en dat was niet zo toen ik gevallen was..
Ik heb er nu butimonpoeder opzitten om het in te laten drogen, maar door de rotplek scheurt het nog wel open.. Kan ik er nog iets aan doen om het beter te laten genezen?
Ik heb trouwens het idee dat ik op mijn buik vel over begin te houden.. Het valt nog niet echt op, maar ik zie veel rimpeltjes op mijn buik... En ik hoopte nog zo dat het mee zou vallen omdat ik zo langzaam afval...
Ik heb hoge wandelschoenen gekocht voor mijn enkels en ik ben helemaal geen hoge schoenen gewend. NMaar nu ik dit zo schrijf: nog niet 1x last gehad van mijn enkelsquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:23 schreef Pandorah het volgende:
Hmmm... eigenaardig hoor met die schoenen. Kan het misschien zijn dat je wandelschoenen voor de bergen hebt gekocht (van die hoge)? Ik heb ook aparte wandelschoenen (van die lage) voor de hardere ondergrond (lees: de wegen in Nederland in de stad). Met die hoge wandelschoenen heb ik eigenlijk nooit last gehad van blaren, alleen dus bij hardlopen. Misschien toch die antiblaartape kopen?
Dat klinkt wel als een goed ideequote:Op donderdag 3 mei 2007 12:32 schreef YPPY het volgende:
Vervelend van die blaren. Kun je de schoenen eventueel nog terugbrengen? Met de avondvierdaagse () deden we een pleister op de blaar en daaroverheen leukoplast. Dat werkte goed. De pleister zodat je de blaar niet kapot trekt bij het eraf halen en de leukoplast zorgde dat je weer door kon lopen.
Die rimpels aan de binnenkant van mijn bovenbenen heb ik ook ja, ziet er ook niet zo charmant uit...quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik 20 kg was afgevallen begonnen de binnenkanten van mijn bovenbenen te rimpelen. Van dat oude wijven losse vel. Oh, wat vond ik dát lelijk. Ja, ik kon een kleinere maat broek aan, maar ik vond mezelf er niet mooier op wordenEn ik had bij jou wel verwacht dat het mee zou vallen, je huid heeft toch rustig de tijd om een beetje mee te rekken en je bent ook nog eens jong.
Maar ze zaten ook fantastisch en de eerste paar keer wandelen ha dik ook nergens last van. Ze zitten nog steeds goed, alleen heb ik nu blaren en ik denk echt dat dat komt omdat ik geen hoge schoen gewend ben. Maar dat verklaart dan weer niet de blaren op mijn beide kleine teentjesquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:43 schreef YPPY het volgende:
Nou, toen wij wandelschoenen hebben gekocht, zei de verkoper dat we ze ook terug mochten brengen en ruilen als ze buiten niet bevielen. We vroegen of we ze thuis konden proberen, omdat je pas na wat langer lopen weet of ze echt goed zitten.
ik heb nog geen rimpels, maar wel al van kleins af aan littekens op mijn bovenbenen, dus super mooi zullen ze er nooit uit zien.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:43 schreef teigan het volgende:
[..]
Die rimpels aan de binnenkant van mijn bovenbenen heb ik ook ja, ziet er ook niet zo charmant uit...
Ik zal mijn elleboog verder met rust laten, de reden dat ik hem in een sodabadje had gedaan was omdat het niet echt dicht wilde, er zat in het midden een rare gele zachte korst zeg maar.. Nu lijkt het beter dicht te zijn..
Och hemel, ik zie het al voor me. Allemaal Rubensvrouwen die staan te hoepelenquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef Tangarine het volgende:
Ga je actief doen, krijg je zoiets, *hug isa*
volgens mij moet Freecell een hoepel-workshop gaan geven in het plantsoen ofzo
bij mij komt het omdat ik als klein kind (jaar of 2 (uit mijn hoofd) wratten had op de binnenkant van mijn benen. en dat moest natuurlijk wel weg gehaald worden met stikstof. en juist doordat het op die plek zit is het behoorlijk zichtbaar zijn eigenlijk paarse strepen en stippen. best wel balen maar ja, hoort er denk ik bij.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef teigan het volgende:
ik denk dat het bij mij de striae is die ontstaan is van toen ik zoveel aankwam, en nu ik afval, zie je die littekentjes daarvan nog eens extra duidelijk..
Maar dat verklaart de rimpeltjes op mijn buik niet echt..
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemel, ik zie het al voor me. Allemaal Rubensvrouwen die staan te hoepelen
Ik heb dat ook. Ik had onwijs veel striae toen ik zwanger was van Sara, echt een knoepert van een buik en soms voelde ik 't gewoon scheuren.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef teigan het volgende:
ik denk dat het bij mij de striae is die ontstaan is van toen ik zoveel aankwam, en nu ik afval, zie je die littekentjes daarvan nog eens extra duidelijk..
Maar dat verklaart de rimpeltjes op mijn buik niet echt..
Noujazeg! Wat een prutskrant!quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Wéér geen krant he [afbeelding]
Vanaf 12 maart heb ik hem dus al één keer gehad! Grrr....
Isa, het zou best kunnen zijn dat je ze terug mag brengen hoor, da's hier wel de regel(vanuit de gedachte: pas na een poosje kan je echt voelen of ze goed zitten).
Nee, want ik wil echt die krant (financieele dagblad), omdat ik ondernemingsrecht wil gaan doen en daar heb je hem echt wel bij nodig als je een beetje op de hoogte wil zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:24 schreef Liejannuh het volgende:
Noujazeg! Wat een prutskrant!
Is opzeggen en je geld terug eisen geen oplossing?
Morgen ben je beterquote:Ben benieuwd wat ik morgen heb.![]()
Ok, dat is vrij duidelijk. Typisch punt is dan natuurlijk waarom zo'n krant zijn zaken niet op orde heeft. Jullie wonen nu toch ook niet echt in de middle of nowhere!quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, want ik wil echt die krant (financieele dagblad), omdat ik ondernemingsrecht wil gaan doen en daar heb je hem echt wel bij nodig als je een beetje op de hoogte wil zijn.
Daar doe ik het voor!quote:[..]
Morgen ben je beter!
2 meter is best lang voor een vrouw.quote:
Jemig man, daar voel ik me nog klein bij!quote:
Nah, onder de 17 wordt het toch pas anorexia?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig man, daar voel ik me nog klein bij!
Ymme, volgens mij klopt er iets niet aan je ticker. Je hebt toch niet echt een BMI van 17,4 als doel? Dat is namelijk ondergewicht en dat wordt hier niet getolereerd.
Onder de 18,5 is ondergewicht toch?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nah, onder de 17 wordt het toch pas anorexia?
Maar ik denk dat er iets niet aan de instellingen klopt. Misschien moet je daar je lengte in inches invullen en is daar iest mis gegaan oid.
Nee joh, d'r lengte is 1.67quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef Liejannuh het volgende:
Ymme, volgens mij klopt er iets niet aan je ticker. Je hebt toch niet echt een BMI van 17,4 als doel? Dat is namelijk ondergewicht en dat wordt hier niet getolereerd.
Dat had ik 2 dagen geleden. Alsof ik uit het verkeerde gat moest plassen (sorry als je aan het eten bent).quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:12 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik heb werkelijk de ideale ziekte, nu. Alles dat ik eet en drink komt er zo, hatseflats, weer uit. Voorom of achterom, instantaneously.
Als ik erachter kom wat het veroorzaakt zal ik het u wel even melden want het is echt een uitkomst.
*heeft hier eigenlijk niets te zoeken maar ziet hier iets staan over blaren op kleine teentjes en heeft dat ook lang gehad* ... ik ben toen terug gegaan naar de sportzaak (het ging om hardloopschoenen). Ze hadden daar een soort tangetje ofzo, en daarmee maakten ze de stof/het leer rondom mn kleine teen wat wijder/soepeler. Daardoor was er meer ruimte voor mn kleine teentjes en nooit meer last van blaren gehad.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ze zaten ook fantastisch en de eerste paar keer wandelen ha dik ook nergens last van. Ze zitten nog steeds goed, alleen heb ik nu blaren en ik denk echt dat dat komt omdat ik geen hoge schoen gewend ben. Maar dat verklaart dan weer niet de blaren op mijn beide kleine teentjesDenk dat je je schoenen bij een betere sportzaak hebt gekocht als ik
![]()
Het kan vanalles zijn, in combinatie met mijn vervallen weerstand door teveel werken en te weinig slapen, denk ik. Het lelijke kotsende meisje in de tram, die appel die te oud was, halflauwe roti, ik weet het niet meerquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat had ik 2 dagen geleden. Alsof ik uit het verkeerde gat moest plassen (sorry als je aan het eten bent).
Maar bij mij kwam het van een soort cranberry-drankje. Denk ik. Heb nog een halve fles in de koelkast, maar durf er niet aan
Dus moet je een paar dagen rustig aan doen en een beetje voorzichtig doen met eten.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:44 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het kan vanalles zijn, in combinatie met mijn vervallen weerstand door teveel werken en te weinig slapen, denk ik. Het lelijke kotsende meisje in de tram, die appel die te oud was, halflauwe roti, ik weet het niet meer.
Ik had geen idee dat dat kon en ik ga morgen nog langs om te vragen of ze dat ook kunnenquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:40 schreef Chicolate het volgende:
*heeft hier eigenlijk niets te zoeken maar ziet hier iets staan over blaren op kleine teentjes en heeft dat ook lang gehad* ... ik ben toen terug gegaan naar de sportzaak (het ging om hardloopschoenen). Ze hadden daar een soort tangetje ofzo, en daarmee maakten ze de stof/het leer rondom mn kleine teen wat wijder/soepeler. Daardoor was er meer ruimte voor mn kleine teentjes en nooit meer last van blaren gehad.
Misschien een ideetje?
Nou, eh, ik zou het nu ook ontraden aangezien vliegen het er niet beter op maakt. Maar tegen het advies van een huisarts kan je gewoon ingaan, ik vraag me af of de vliegmaatschappij hier ook iets over in het reglement heeft...quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:05 schreef Fannetje het volgende:
Isa, een huisarts adviseert niet gauw om niet op vakantie te gaan he?
Dank jequote:Op donderdag 3 mei 2007 19:31 schreef teigan het volgende:
je moet bij het opgeven van je lengte even instellen dat je via het metrisch/ SI systeem wilt..
Dan kan je het in meters en centimeters opgeven.
Lichte verhoging, rond de 38.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:07 schreef Liejannuh het volgende:
Wat waardeloos Fannetje!
Heeft hij koorts? Voor zover ik weet mag je met koorts namelijk eigenlijk niet vliegen.
een hoepelende tangarine lijkt me wel watquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef Tangarine het volgende:
Ga je actief doen, krijg je zoiets, *hug isa*
volgens mij moet Freecell een hoepel-workshop gaan geven in het plantsoen ofzo
Wat vervelend joh... Ik hoop echt dat hij zich morgen weer wat beter voelt dan..quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Lichte verhoging, rond de 38.
Ah nee he, dat ziet er wel kut uit zo![]()
Ik kan wel janken
Ach nee! Wat waardeloos!quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Lichte verhoging, rond de 38.
Ah nee he, dat ziet er wel kut uit zo![]()
Ik kan wel janken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |