Mijn CANSarm?quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Levi, hoe is het met je de-nieuwe-naam-voor-RSI?
Ik beschuldig niemand van het volgen van een crashdieet.quote:
Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.quote:
Hier moest ik even om lachenquote:
Gelukkig is het dus niet helemaal meer kansarm? Fijnquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Mijn CANSarm?![]()
Redelijk... heb de indruk dat het langzaam beter wordt. Alleen naar mijn smaak wat erg langzaam.![]()
Dat was het eerste wat ik dacht toen jij zei dat het tegenwoordig CANS heet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier moest ik even om lachenWat een ongelukkige term eigenlijk
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:00 schreef locutus51 het volgende:
Het valt me nu pas op dat mijn BMI onder de 30 is (29) soooo dat is langgeleden!
Never mind... ik trek me terug uit deze onzin discussie.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Ach, Miss_S lust zelf ook graag een ijsje, hè, Miss_S. Maar ze heeft m.i. wel gelijk: als je niet meer afvalt, terwijl je wel te zwaar bent, mankeert er iets aan je eetpatroon. Dan zou je toch dat ijsje maar eens moeten laten zitten, lijkt me (en dan heb ik het natuurlijk niet over 1 ijsje per week en ook niet over een Festini fruitijsje).
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Vier hier met mij mee dat...... ik na heel veel mailen met de klantenservice (sinds 12 maart) vandaag mijn eerste krant heb ontvangen
Vergeet ook niet dat de meeste mensen hier aanwezig al tig pogingen hebben ondernomen om kilo's kwijt te raken en dat bevordert het afvallen ook niet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.
Dank jequote:Op woensdag 2 mei 2007 10:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wow! Wat een prestatie!17kg is echt knap!
Over BMI: ik heb er allang "vrede" mee dat ik nooit een BMI van 25 zal bereiken. Ik moet daarvoor 72kg wegen en dat woog ik toen ik 13 was.Ik zou al een gat in de lucht springen als mijn BMI onder de 30 komt. Ik weet wel dat ik dat kan, dus is dat mijn streven. Als mijn BMI onder de 30 is, is mijn tailleomtrek ook weer binnen de "gezonde zone"... we zijn nu eenmaal niet allemaal zo geschapen dat we uiteindelijk een vedergewicht bereiken.
![]()
Succes met de laatste "loodjes"! Je bent al goed op weg, dus het komt vast wel helemaal goed.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:07 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dank je![]()
Ik zal ook nooit een vedergewicht bereiken hoor, en dat wil ik ook niet eens! Ik ben nou eenmaal raar, ik weeg veel meer dan dat ik eruit zie zeg maar.
Ik zou zeer blij zijn met een kilootje of 78. Dan is mijn BMI nog steeds 25+, maar dat vind ik niet zo ernstig, belangrijkste is dat mijn tailleomvang gezond is, en dat issie nu al!
Nou ik zal je vertellen dat ik ben afgevallen door een gezond eetpatroon aan te nemen. Dieeten werken niet en daar doe ik dus ook niet aan. Ik blijf dus doorgaan met dat eetpatroon en dan zal ik niet meer aankomen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik niet zo goed snap: jullie hebben allemaal een bepaald BMI / gewicht in je hoofd zitten. En als je dat bereikt hebt, wat dan? Ga je dan weer net zo leven als je deed?
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt. Misschien kom je verder of minder ver dan je gedacht had.
Och...quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Gefeliciteerd met je BMI onder de 30 Locutus51!
En jij gefeliciteerd met je eerste krant Miss D!
Dan ga ik zo weer verkassen naar de bank wegens ziek.
yep dat klopt helemaal!quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
BMI is nu eenmaal een slechte manier om vast te stellen of iemand te zwaar/ongezond is. Er spelen veel meer factoren mee. Vetpercentage zegt bijvoorbeeld al veel meer, net als de tailleomtrek een goede indicatie is.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Dan ga ik zo weer verkassen naar de bank wegens ziek.
* gothic-blackie komt eraan rennen met haar volgende bakkie theequote:Op woensdag 2 mei 2007 12:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Och...
* freecell stopt Liejannuh onder
Je moet toch ergens een doel stellen om naartoe te werken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik niet zo goed snap: jullie hebben allemaal een bepaald BMI / gewicht in je hoofd zitten. En als je dat bereikt hebt, wat dan? Ga je dan weer net zo leven als je deed?
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt. Misschien kom je verder of minder ver dan je gedacht had. Ik ben het overigens wel met Miss_S eens dat jullie misschien te snel genoegen nemen met een hoog BMI / gewicht, omdat jullie denken dat je toch niet verder komt. Ga gewoon zo door als je nu doet, zorg dat je afvalt en kijk gewoon hoe ver je komt.
Als je dat gaat lezen zou ik ook de bijbel lezen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Nog tips over welk boek ik eerst moet gaan lezen Viking84?
Ik heb nu staan:
- Maarten 't Hart, De schrift betwist en Wie God verlaat
- Richard Dawkins, The God delusion en The aancestor's Tale
- Sam Harris, The end of Faith
En uiteraard nog wat lichter leesmateriaal.
Die is er vroeger al ingestampt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je dat gaat lezen zou ik ook de bijbel lezen.
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdjequote:Het brein is blind voor vet
Overgewicht wordt vaak toegeschreven aan een gebrek aan ruggengraat.
Volgens een recent Amerikaans onderzoek bij muizen komt zwaarlijvigheid echter niet door een gebrek aan wilskracht, maar door biologisch falen. De hersenen zijn zich er niet van bewust dat het lichaam te dik is.
Dat zit zo: vetcellen door het hele lichaam maken leptine aan, een hormoon dat de eetlust onderdrukt. Deze hormonen gaan naar het hersengebied dat betrokken is bij sensaties zoals honger en dorst, de hypothalamus. In theorie geldt: hoe meer vetcellen in het lijf, hoe mee leptine er wordt afgescheiden, hoe minder eetlust. Zo wordt de hoeveelheid energie gegenereerd die het lichaam nodig heeft.
Wetenschappers dachten dan ook altijd dat het toedienen van leptine overgewicht kon tegengaan. Maar uit het recente onderzoek blijkt dat het brein bij mensen met overgewicht ongevoelig wordt voor dit hormoon, en de eetlust dus onvoldoende onderdrukt wordt. Moeite hebben met afvallen lijkt dus ook een biologische reden hebben.
cell metabolism, maart 2007
Ondanks dat het misschien een biologische reden heeft, is wilskracht natuurlijk daar onlosmakend mee verbonden. Des te meer hongergevoel des te meer er gevraagd wordt van je wilskracht en andersom natuurlijk ook.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef octopussy het volgende:
Uit Psychologie magazine van afgelopen maand:
[..]
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdje![]()
Als fictieroman lezen is misschien wel helemaal het andere uiterste van het lezen van de bijbel. Maar het niet zo serieus nemen ervan is wel goed wanneer je het gaat lezen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk
Al die mensen die aan het zeuren zijn dat er niets van waar is, zouden hem eens als een fictieroman moeten lezen, ook dat is het een mooi boek.
Er is veel meer geschreven over dit vechten tegen de bierkaai principe. Wat me het meest is bijgebleven is dat je nooit bewuste handelingen in stand kunt houden tegen fysiologische processen. Daar helpt geen enkele zelfdiscipline tegen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef octopussy het volgende:
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdje![]()
Of zoals een niet verder te noemen vriendin van me ooit vrolijk uitriep nadat ze in een politiecel alleen de bijbel maar mocht hebben: "Sas, ik heb de avonturen van Jezus gelezen!"quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk
Al die mensen die aan het zeuren zijn dat er niets van waar is, zouden hem eens als een fictieroman moeten lezen, ook dat is het een mooi boek.
Dan moet je handelingen lezen! Als je dat achter elkaar leest is het echt een heel erg tof verhaal!quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of zoals een niet verder te noemen vriendin van me ooit vrolijk uitriep nadat ze in een politiecel alleen de bijbel maar mocht hebben: "Sas, ik heb de avonturen van Jezus gelezen!"
Nou als afvallen gelijk staat met het hebben van zelfdiscipline, dan heb ik al die jaren telkens WEL zelfdiscipline gehad en na een lange tijd weer GEEN zelfdiscipline.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:35 schreef locutus51 het volgende:
Dit fysiologisch proces zorgt er niet voor dat je aankomt/afvalt, maar zorgt ervoor dat je het makkelijker/moeilijker hebt, lijkt mij toch een vorm van zelfdiscipline... (niet dat het altijd voldoende is natuurlijk, iedereen heeft zo zijn zwakte(moment)...
Het is wel erg hè?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:27 schreef freecell het volgende:
FOK! wordt overspoeld door dit soort discussies momenteel
Zelfs de dieetclub is besmet
Volgens mij is het tijd voor een opwekking in Nederland
Het hebben van zelfdiscipline is niet gelijk aan afvallen, net zo min dat een fysiologisch proces zoals eerder beschreven dit is, dat is wat ik er met duidelijk wilde maken. Het een hoort bij het andere en is onderdeel van het proces dat afvallen heet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:47 schreef octopussy het volgende:
[..]
Nou als afvallen gelijk staat met het hebben van zelfdiscipline, dan heb ik al die jaren telkens WEL zelfdiscipline gehad en na een lange tijd weer GEEN zelfdiscipline.
Ik vind mezelf geen mislukkeling, ik weet dat ik best een doorzetter ben, redelijk intelligent ook. En toch lukt het niet om BLIJVEND af te vallen. Ik heb wel het idee dat het een gevecht tegen mijn lichaam is. Dat gevoel had ik absoluut nog niet toen ik de eerste keer op dieet ging.
deden christenen dat ook maar eens, dan was er veel minder gezeik in de wereld.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk
Hoi.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:56 schreef Viking84 het volgende:
deden christenen dat ook maar eens, dan was er veel minder gezeik in de wereld.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is wel erg hè?
Je zou je bijna af gaan vragen welke studie de topicstarters doen. Ik sluit echt niet uit dat het een studieopdracht is waarbij ze verschillende standpunten moeten belichten. Niets is makkelijker om dan en discussie op een forum te starten en te kijken waar die heen gaat. Je krijgt zelfs bronvermeldingen erbij, gratis en voor niets.![]()
Ja hoi!quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoi.
Zullen we deze discussie in godsnaamuit deze topicreeks houden? Alvast bedankt.
Hoezo 'laat ik het toe'. Ik zag dat je die bovenste post aan MinderMutsig al in een ander topic had geplakt en ik dacht dat je dus klaar was met offtopic gaan. Dan is het een beetje onzinnig om er nog wat van te zeggen. Maar het bleek dat ik te snel was met mijn conclusie en je was zo te zien nog helemaal niet klaar. Ja, dan zeg ik er wat van.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoi!
Oh, dus je laat het een half topic lang toe en zodra ik iets zeg wat anderen in het verkeerde keelgat kan schieten moet ik maar weer weg? Pff.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja hoi!
Oh, dus je laat het een half topic lang toe en zodra ik iets zeg wat anderen in het verkeerde keelgat kan schieten moet ik maar weer weg? Pff.
Sorry, was niet mijn bedoeling dat er een hele discussie over zou ontstaan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoi.
Zullen we deze discussie in godsnaam uit deze topicreeks houden? Alvast bedankt.
Ok. Dan houden we erover op en gaan we in WFL wel verderquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Sorry, was niet mijn bedoeling dat er een hele discussie over zou ontstaan.![]()
Back on topic: mijn Ice-tea is heerlijk![]()
Ik moet alleen nog steeds naar de bieb en naar de winkel dus dat ga ik bij deze maar doen.
Ik snap eigenlijk niet dat ik niet buiten ga zitten. Ik zit maar een beetje binnen te zitten en dan is buiten zitten toch een beter idee.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit de hele dag een beetje buiten te zitten. Maar vanavond moet ik weer naar bootcamp.
Ik zit ook al de hele dag binnen. Denk alleen niet dat mijn baas het accepteert als ik nu buiten ga zitten.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat ik niet buiten ga zitten. Ik zit maar een beetje binnen te zitten en dan is buiten zitten toch een beter idee.
Ik heb wel een laptop, én een netwerkkabel die lang genoeg is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zit niet buiten omdat ik geen laptop heb, ik ben verslaafd, het is triest.![]()
Ik hoop het niet... zit hier met het zelfde probleem... ik hou ook zoveel vocht vast dat mijn weegschaal er van flipt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:49 schreef debuurvrouw het volgende:
het kan niet zo zijn dat ik in een week tijd meer dan 3 kg aankom..toch?!![]()
Misschien een keer door de sapcentrifuge?quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:04 schreef Levitation het volgende:
Eigenljk wel jammer, ik weet namelijk wél hoe ik van vet af moet komen, maar ik heb geen idee hoe ik van dat vocht af kom.![]()
met bijkomend voordeel dat je daarna zo misselijk bent van het draaien dat je dagen geen trek hebt..quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien een keer door de sapcentrifuge?
Ik begrijp dat mijn mail wél is ontvangen? (Heb geen reactie gehad)quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:10 schreef Troel het volgende:
Klopt het trouwens dat ik alleen nog niets van Isa gehoord heb wat betreft de 16e?
(als in mail/overboeking, of wat dan ook)
Donderdagavond komt ceremoniemeester, dus dan worden de laatste lijsten geupdated.
Goeie tip!quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien een keer door de sapcentrifuge?
Ik heb ceremoniemeester gemaild naar aanleiding van het geld wat ik zag verschijnenquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:11 schreef teigan het volgende:
ik had wel overgeboekt, maar ik had tot een uurtje geleden nog niets gemailed... Is het toch wel doorgekomen?
Ik heb een magimix 5200 xl. Dat moet toch lukken hoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:14 schreef Levitation het volgende:
[..]
Goeie tip!![]()
Heb het even geprobeerd, maar ik kreeg alleen mijn grote teen er in. Die is nu wel een stuk gestroomlijnder!![]()
Ik heb wel een mailtje gestuurd dat ik zou komen, maar niet meer over dat arrangement. Kan dat nog?quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb ceremoniemeester gemaild naar aanleiding van het geld wat ik zag verschijnen
Het mailadres gaat naar ceremoniemeester, dus ik zie niet alles langskomen. Als je gemaild hebt en je hebt geen error teruggekregen, dan kun je ervanuit gaan dat het aangekomen is. Ik zal jullie hoe dan ook even op mijn lijst zetten voor het geval dat.
Levi, je kan het geld het beste overmaken, dan kan je namelijk zonder te betalen naar binnen. Het arrangement is namelijk niet geldig aan de kassa
Dus als je goedkoop wilt, dan moet je het van te voren overmaken, dan kunnen we het namelijk bestellen bij de dierentuin. Ik geloof dat ik wel ergens aangegeven heb waar het heen moet.
Ik heb een mailtje gestuurd dat ik de 16e de hele dag kom.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:10 schreef Troel het volgende:
Klopt het trouwens dat ik alleen nog niets van Isa gehoord heb wat betreft de 16e?
(als in mail/overboeking, of wat dan ook)
Donderdagavond komt ceremoniemeester, dus dan worden de laatste lijsten geupdated.
Super!quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een mailtje gestuurd dat ik de 16e de hele dag kom.
We zijn breed genoegquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:22 schreef Troel het volgende:
Oew, het gaat gezellig worden! Gaan jullie allemaal zo staan zodat ik bepaalde mensen niet zie? Dat zou fijn zijn
En mijquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:22 schreef Levitation het volgende:
Troel kun je ons (octo en mij) niet even PM-en met het rekeningnr enzo?![]()
Jij luilakquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:22 schreef Levitation het volgende:
Troel kun je ons (octo en mij) niet even PM-en met het rekeningnr enzo?![]()
Wij krijgen niets... maar we hoeven ook niets te betalenquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:05 schreef teigan het volgende:We krijgen flink wat geld terug van de belastingdienst
tuurlijk lust ik ook ijsquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Ach, Miss_S lust zelf ook graag een ijsje, hè, Miss_S. Maar ze heeft m.i. wel gelijk: als je niet meer afvalt, terwijl je wel te zwaar bent, mankeert er iets aan je eetpatroon. Dan zou je toch dat ijsje maar eens moeten laten zitten, lijkt me (en dan heb ik het natuurlijk niet over 1 ijsje per week en ook niet over een Festini fruitijsje).
heeft de anti kraak geen andere anti kraak woning? of anders even bij je vriend in trekken? of bij andere vrienden in leiden en omgeving?quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:03 schreef Ikiskoel het volgende:
TVP
En tevens even melden dat ik de 15e mn huis uit moet (anti-kraak) en dus met spoed op zoek ben naar een andere woning. Iemand tips?
maar wat ik ook zeg word nu gewoon negatief gezienquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik beschuldig niemand van het volgen van een crashdieet.![]()
Ik denk gewoon dat jij anderen niet met een minderwaardigheidsgevoel moet opzadelen. Je hebt de neiging heel negatief op anderen te reageren. Ik ben liever te zwaar met een wat positievere kijk op het leven en anderen dan zijn zoals jij. Blijkbaar waardeer ik andere dingen in mensen dan jij. Sorry, ik hou niet van geruzie... maar ik vind dat je wel érg negatief doet. We zijn hier een gezellig groepje dat elkaar steunt en adviezen geeft, elkaar opbouwen is ons doel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |