Mijn CANSarm?quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Levi, hoe is het met je de-nieuwe-naam-voor-RSI?
Ik beschuldig niemand van het volgen van een crashdieet.quote:
Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.quote:
Hier moest ik even om lachenquote:
Gelukkig is het dus niet helemaal meer kansarm? Fijnquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Mijn CANSarm?![]()
Redelijk... heb de indruk dat het langzaam beter wordt. Alleen naar mijn smaak wat erg langzaam.![]()
Dat was het eerste wat ik dacht toen jij zei dat het tegenwoordig CANS heet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier moest ik even om lachenWat een ongelukkige term eigenlijk
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:00 schreef locutus51 het volgende:
Het valt me nu pas op dat mijn BMI onder de 30 is (29) soooo dat is langgeleden!
Never mind... ik trek me terug uit deze onzin discussie.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Ach, Miss_S lust zelf ook graag een ijsje, hè, Miss_S. Maar ze heeft m.i. wel gelijk: als je niet meer afvalt, terwijl je wel te zwaar bent, mankeert er iets aan je eetpatroon. Dan zou je toch dat ijsje maar eens moeten laten zitten, lijkt me (en dan heb ik het natuurlijk niet over 1 ijsje per week en ook niet over een Festini fruitijsje).
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Vier hier met mij mee dat...... ik na heel veel mailen met de klantenservice (sinds 12 maart) vandaag mijn eerste krant heb ontvangen
Vergeet ook niet dat de meeste mensen hier aanwezig al tig pogingen hebben ondernomen om kilo's kwijt te raken en dat bevordert het afvallen ook niet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Wat jij misschien niet zo voor ogen hebt, de mensen in de dieetclub zijn gemiddeld (nee, niet allemaal) wat ouder dan wij in slank de zomer in. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om de kilo's eraf te krijgen. Dan kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment al erg blij bent met 10 kilo eraf in plaats van een perfect BMI. Afvallen is altijd beter dan niet, en het gaat er meer om dat je het goed volhoudt, dan dat het zo snel mogelijk gebeurd.
Dank jequote:Op woensdag 2 mei 2007 10:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wow! Wat een prestatie!17kg is echt knap!
Over BMI: ik heb er allang "vrede" mee dat ik nooit een BMI van 25 zal bereiken. Ik moet daarvoor 72kg wegen en dat woog ik toen ik 13 was.Ik zou al een gat in de lucht springen als mijn BMI onder de 30 komt. Ik weet wel dat ik dat kan, dus is dat mijn streven. Als mijn BMI onder de 30 is, is mijn tailleomtrek ook weer binnen de "gezonde zone"... we zijn nu eenmaal niet allemaal zo geschapen dat we uiteindelijk een vedergewicht bereiken.
![]()
Succes met de laatste "loodjes"! Je bent al goed op weg, dus het komt vast wel helemaal goed.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:07 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dank je![]()
Ik zal ook nooit een vedergewicht bereiken hoor, en dat wil ik ook niet eens! Ik ben nou eenmaal raar, ik weeg veel meer dan dat ik eruit zie zeg maar.
Ik zou zeer blij zijn met een kilootje of 78. Dan is mijn BMI nog steeds 25+, maar dat vind ik niet zo ernstig, belangrijkste is dat mijn tailleomvang gezond is, en dat issie nu al!
Nou ik zal je vertellen dat ik ben afgevallen door een gezond eetpatroon aan te nemen. Dieeten werken niet en daar doe ik dus ook niet aan. Ik blijf dus doorgaan met dat eetpatroon en dan zal ik niet meer aankomen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik niet zo goed snap: jullie hebben allemaal een bepaald BMI / gewicht in je hoofd zitten. En als je dat bereikt hebt, wat dan? Ga je dan weer net zo leven als je deed?
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt. Misschien kom je verder of minder ver dan je gedacht had.
Och...quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Gefeliciteerd met je BMI onder de 30 Locutus51!
En jij gefeliciteerd met je eerste krant Miss D!
Dan ga ik zo weer verkassen naar de bank wegens ziek.
yep dat klopt helemaal!quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
BMI is nu eenmaal een slechte manier om vast te stellen of iemand te zwaar/ongezond is. Er spelen veel meer factoren mee. Vetpercentage zegt bijvoorbeeld al veel meer, net als de tailleomtrek een goede indicatie is.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:08 schreef Liejannuh het volgende:
Dan ga ik zo weer verkassen naar de bank wegens ziek.
* gothic-blackie komt eraan rennen met haar volgende bakkie theequote:Op woensdag 2 mei 2007 12:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Och...
* freecell stopt Liejannuh onder
Je moet toch ergens een doel stellen om naartoe te werken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik niet zo goed snap: jullie hebben allemaal een bepaald BMI / gewicht in je hoofd zitten. En als je dat bereikt hebt, wat dan? Ga je dan weer net zo leven als je deed?
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt. Misschien kom je verder of minder ver dan je gedacht had. Ik ben het overigens wel met Miss_S eens dat jullie misschien te snel genoegen nemen met een hoog BMI / gewicht, omdat jullie denken dat je toch niet verder komt. Ga gewoon zo door als je nu doet, zorg dat je afvalt en kijk gewoon hoe ver je komt.
Als je dat gaat lezen zou ik ook de bijbel lezen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Nog tips over welk boek ik eerst moet gaan lezen Viking84?
Ik heb nu staan:
- Maarten 't Hart, De schrift betwist en Wie God verlaat
- Richard Dawkins, The God delusion en The aancestor's Tale
- Sam Harris, The end of Faith
En uiteraard nog wat lichter leesmateriaal.
Die is er vroeger al ingestampt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je dat gaat lezen zou ik ook de bijbel lezen.
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdjequote:Het brein is blind voor vet
Overgewicht wordt vaak toegeschreven aan een gebrek aan ruggengraat.
Volgens een recent Amerikaans onderzoek bij muizen komt zwaarlijvigheid echter niet door een gebrek aan wilskracht, maar door biologisch falen. De hersenen zijn zich er niet van bewust dat het lichaam te dik is.
Dat zit zo: vetcellen door het hele lichaam maken leptine aan, een hormoon dat de eetlust onderdrukt. Deze hormonen gaan naar het hersengebied dat betrokken is bij sensaties zoals honger en dorst, de hypothalamus. In theorie geldt: hoe meer vetcellen in het lijf, hoe mee leptine er wordt afgescheiden, hoe minder eetlust. Zo wordt de hoeveelheid energie gegenereerd die het lichaam nodig heeft.
Wetenschappers dachten dan ook altijd dat het toedienen van leptine overgewicht kon tegengaan. Maar uit het recente onderzoek blijkt dat het brein bij mensen met overgewicht ongevoelig wordt voor dit hormoon, en de eetlust dus onvoldoende onderdrukt wordt. Moeite hebben met afvallen lijkt dus ook een biologische reden hebben.
cell metabolism, maart 2007
Ondanks dat het misschien een biologische reden heeft, is wilskracht natuurlijk daar onlosmakend mee verbonden. Des te meer hongergevoel des te meer er gevraagd wordt van je wilskracht en andersom natuurlijk ook.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef octopussy het volgende:
Uit Psychologie magazine van afgelopen maand:
[..]
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdje![]()
Als fictieroman lezen is misschien wel helemaal het andere uiterste van het lezen van de bijbel. Maar het niet zo serieus nemen ervan is wel goed wanneer je het gaat lezen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk
Al die mensen die aan het zeuren zijn dat er niets van waar is, zouden hem eens als een fictieroman moeten lezen, ook dat is het een mooi boek.
Er is veel meer geschreven over dit vechten tegen de bierkaai principe. Wat me het meest is bijgebleven is dat je nooit bewuste handelingen in stand kunt houden tegen fysiologische processen. Daar helpt geen enkele zelfdiscipline tegen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef octopussy het volgende:
Dat vechten-tegen-de-bierkaai gevoel heb ik al een tijdje![]()
Of zoals een niet verder te noemen vriendin van me ooit vrolijk uitriep nadat ze in een politiecel alleen de bijbel maar mocht hebben: "Sas, ik heb de avonturen van Jezus gelezen!"quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk
Al die mensen die aan het zeuren zijn dat er niets van waar is, zouden hem eens als een fictieroman moeten lezen, ook dat is het een mooi boek.
Dan moet je handelingen lezen! Als je dat achter elkaar leest is het echt een heel erg tof verhaal!quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of zoals een niet verder te noemen vriendin van me ooit vrolijk uitriep nadat ze in een politiecel alleen de bijbel maar mocht hebben: "Sas, ik heb de avonturen van Jezus gelezen!"
Nou als afvallen gelijk staat met het hebben van zelfdiscipline, dan heb ik al die jaren telkens WEL zelfdiscipline gehad en na een lange tijd weer GEEN zelfdiscipline.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:35 schreef locutus51 het volgende:
Dit fysiologisch proces zorgt er niet voor dat je aankomt/afvalt, maar zorgt ervoor dat je het makkelijker/moeilijker hebt, lijkt mij toch een vorm van zelfdiscipline... (niet dat het altijd voldoende is natuurlijk, iedereen heeft zo zijn zwakte(moment)...
Het is wel erg hè?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:27 schreef freecell het volgende:
FOK! wordt overspoeld door dit soort discussies momenteel
Zelfs de dieetclub is besmet
Volgens mij is het tijd voor een opwekking in Nederland
Het hebben van zelfdiscipline is niet gelijk aan afvallen, net zo min dat een fysiologisch proces zoals eerder beschreven dit is, dat is wat ik er met duidelijk wilde maken. Het een hoort bij het andere en is onderdeel van het proces dat afvallen heet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:47 schreef octopussy het volgende:
[..]
Nou als afvallen gelijk staat met het hebben van zelfdiscipline, dan heb ik al die jaren telkens WEL zelfdiscipline gehad en na een lange tijd weer GEEN zelfdiscipline.
Ik vind mezelf geen mislukkeling, ik weet dat ik best een doorzetter ben, redelijk intelligent ook. En toch lukt het niet om BLIJVEND af te vallen. Ik heb wel het idee dat het een gevecht tegen mijn lichaam is. Dat gevoel had ik absoluut nog niet toen ik de eerste keer op dieet ging.
deden christenen dat ook maar eens, dan was er veel minder gezeik in de wereld.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef Troel het volgende:
Bijbellezen is heerlijk
Hoi.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:56 schreef Viking84 het volgende:
deden christenen dat ook maar eens, dan was er veel minder gezeik in de wereld.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is wel erg hè?
Je zou je bijna af gaan vragen welke studie de topicstarters doen. Ik sluit echt niet uit dat het een studieopdracht is waarbij ze verschillende standpunten moeten belichten. Niets is makkelijker om dan en discussie op een forum te starten en te kijken waar die heen gaat. Je krijgt zelfs bronvermeldingen erbij, gratis en voor niets.![]()
Ja hoi!quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoi.
Zullen we deze discussie in godsnaamuit deze topicreeks houden? Alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |