quote:Op donderdag 26 april 2007 19:50 schreef Triggershot het volgende:
Terug naar essentie van het topic (zie TT; Evolutie wetenschappelijk weerleggen.) Reacties in dit topic wat geen wetenschappelijke (weerleggende) waarde heeft zal geedit worden. Wellicht dat dit topic wat niveau krijgt, dus:
- Verwijs naar iets of iemand.
- Plaats geen vermoedelijke wetenschapsargumenten, geen pseudeowetenschap.
- Vragen zijn welkom enkel als men het voor informatieve doeleinden doet.
- Niet trollen, ook niet persoonlijk reageren.
Jij komt er wel.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:56 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik las laatst het nieuws en ik las daar dat een jongen zichzelf per ongeluk in zijn hoofd had geschoten. En toen besefte ik dat de evolutietheorie waar is. De dommere minder sterke worden er automatisch uitgefilterd.
Of een ''domme'' die geld nodig heeft voor zijn drugs schiet jou even overhoop.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:56 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik las laatst het nieuws en ik las daar dat een jongen zichzelf per ongeluk in zijn hoofd had geschoten. En toen besefte ik dat de evolutietheorie waar is. De dommere minder sterke worden er automatisch uitgefilterd.
Jawel joh. Dan gooit er vast eentje een atoombom en is de natuur eindelijk af van de plaag die mens heet.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:11 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Of een ''domme'' die geld nodig heeft voor zijn drugs schiet jou even overhoop.
De dommen filteren de slimmen er automatisch uit.
Anyways de evolutie theorie werkt/klopt nu niet meer en dat is goed te zien in bijv Amerika
Dat is inderdaad dom. Wiij denken idd dat wij de natuur niet nodig hebben en de dieren ook niet.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jawel joh. Dan gooit er vast eentje een atoombom en is de natuur eindelijk af van de plaag die mens heet.
Sowieso hoe dom kun je als mens zijn, de mens is het enige diersoort welke zichzelf perse niet als dier wil zien. uhu
Misschien is de mens ook wel het enige dier dat over zoïets nadenktquote:Op donderdag 26 april 2007 19:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jawel joh. Dan gooit er vast eentje een atoombom en is de natuur eindelijk af van de plaag die mens heet.
Sowieso hoe dom kun je als mens zijn, de mens is het enige diersoort welke zichzelf perse niet als dier wil zien. uhu
Onzin. Wie de evolutietheorie ontkracht, helpt de wetenschap verder en bewijst de wetenschap daarmee dus een grote dienst.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:29 schreef Megumi het volgende:
De evolutie theorie is wetenschapplijk. Dat weerlegen is de wetenschap afwijzen en weer terug keren naar de middeleeuwen.
Het is absoluut één van de zwakste. Scheele houdt alleen een retorisch pleidooi om ruimte te maken voor een schepper. Pertinent geen wetenschap; alleen loos stromannen schieten. Scheele moet eerst maar eens proberen te snappen wat de evolutietheorie is.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:36 schreef Kogando het volgende:
Misschien wel leuk om te vermelden in de OP en als aanvullende discussie stof. Het is toch wel een van de betere theoriën die tegen de evolutie theorie ingaat.
http://www.degeneratie.nl
Vooralsnog heeft hij een goed punt met het gegeven dat er nog nooit is aangetoond dat door evolutie een verrijking van genetische informatie terug te vinden is. Met andere woorden; evolutie beweert dat het leven steeds 'beter' wordt, maar uit genetisch onderzoek blijkt het tegendeel. We worden als mens en dier, genetisch gezien, alleen maar slapper.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:40 schreef Invictus_ het volgende:Het is absoluut één van de zwakste. Scheele houdt alleen een retorisch pleidooi om ruimte te maken voor een schepper. Pertinent geen wetenschap; alleen loos stromannen schieten.
Kom maar met bewijs; hoeven we ook niet te discussiëren.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:53 schreef Kogando het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft hij een goed punt met het gegeven dat er nog nooit is aangetoond dat door evolutie een verrijking van genetische informatie terug te vinden is. Met andere woorden; evolutie beweert dat het leven steeds 'beter' wordt, maar uit genetisch onderzoek blijkt het tegendeel. We worden als mens en dier, genetisch gezien, alleen maar slapper.
Als ik met dat in mijn achterhoofd toch moet geloven dat we uiteindelijk vooruit gaan dan vind ik dat erg lastig. Ik moet het dan zoeken in bepaalde virussen die zich aanpassen. Maar imho is een virus toch een ander verhaal dan een gemiddeld dier of mens.
Die hele evolutie is allemaal gerommel in de marge. Het enige wat we als mens waarnemen is diversiteit. Je zet een witte en een zwarte kat bij elkaar; yes, een zwart-witte kat, een nieuwe soort! Leve de evolutie.
Natuurlijk is er een zekere vorm van evolutie, anders zou iedereen als een kloon op elkaar lijken. Maar er vanuitgaande dat het woord 'evolutie' een zekere vooruitgang en verrijking impliceert moet ik de conclusie trekken dat dat toch niet het geval is.
Darwin was een intelligente man, maar hij heeft gewoon te grote conclusies getrokken. Iets wat hij zelf overigens her en der als kanttekening noteerde, maar daar lopen de meeste mensen voor het gemak maar aan voorbij.
Enfin, ik ben eigenlijk ook niet van plan om me voor de zoveelste keer aan deze discussie te wagen. Uiteindelijk komt het er op neer of we gemaakt zijn of dat we toevallig ontstaan zijn. Het ene is inherent aan een Godswezen, het andere niet. De ene mens wil aan die gedachte, de andere niet.
Dat doet er niet toe, of je aan die gedachte wilt of niet. Het is waar.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:53 schreef Kogando het volgende:
Enfin, ik ben eigenlijk ook niet van plan om me voor de zoveelste keer aan deze discussie te wagen. Uiteindelijk komt het er op neer of we gemaakt zijn of dat we toevallig ontstaan zijn. Het ene is inherent aan een Godswezen, het andere niet. De ene mens wil aan die gedachte, de andere niet.
Met bewijs (argumenten) komen heet discussiëren. Ik zeg dan bijvoorbeeld dat uit DNA onderzoek blijkt dat er alleen genetische informatie verloren gaat, en noem dan bijvoorbeeld de aalscholver (om maar even bij Darwin te blijven) als dier waarbij dat aangetoond is. In mijn ogen is dat een bewijs.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:58 schreef Invictus_ het volgende:
Kom maar met bewijs; hoeven we ook niet te discussiëren.
Precies. Maar er spelen dus meerdere belangen.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:10 schreef baNEEL het volgende:
Dat doet er niet toe, of je aan die gedachte wilt of niet. Het is waar.
Ik wil ook liever niet dat PSV 3e wordt. Maar wat ik wil doet er helaas niet veel toe.
[edit] Nou, in deze topics werkt het meestal anders. Er komt een discussie waarin wordt gesuggereerd dat er bewijs is; maar als we er naar vragen komt er nooit wat van. Dus als jij voor de verandering kunt komen met bewijs dat jouw argumenten ondersteund, zijn wij blij.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:11 schreef Kogando het volgende:
[..]
Met bewijs (argumenten) komen heet discussiëren.
Emergence of nylon oligomer degradation enzymes in Pseudomonas aeruginosa PAO through experimental evolutionquote:Ik zeg dan bijvoorbeeld dat uit DNA onderzoek blijkt dat er alleen genetische informatie verloren gaat, en noem dan bijvoorbeeld de aalscholver (om maar even bij Darwin te blijven) als dier waarbij dat aangetoond is. In mijn ogen is dat een bewijs.
Nee hoor, ik ga je vragen om de degenratietheorie te definiëren. Nee, eigenlijk zou je moeten definiëren wat die 'informatie' is die alleen zou kunnen degenereren.quote:Jij gaat me dan vertellen dat dat wel zo kan zijn. Maar dat er ook echt wel micro superbeestjes cq organismen cq levensvormen bestaan die wel keihard genetische verrijking hebben. En, niet te vergeten, dat we niet zomaar in enkele decennia onderzoek genoeg informatie kunnen verzamelen om de hele lijn van de evolutie te ontkrachten. Want in al die triljarden jaren kan er natuurlijk zo ontzaggelijk veel gebeuren, daar kunnen we amper met ons verstand bij.
Claim CI001.4: Intelligent design in biology has been supported by several peer-reviewed journals and booksquote:Op donderdag 26 april 2007 21:26 schreef Dwerfion het volgende:
Voor de mensen die tegen de wetenschappelijke massa in willen gaan, kun je hier wat peer-reviewed materiaal lezen over Intelligent Design. Ik ben wel benieuwd of het nog wat gaat worden met ID. Met alleen maar statistiek gaan ze het niet redden denk ik zo. Dat is ook de kracht van de evolutietheorie. Door random mutaties en heel veel tijd is in principe heel veel te verklaren. Het zal moeilijk worden om dat te gaan ontkrachten.
Inderdaad , de wetenschappelijke massa.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:26 schreef Dwerfion het volgende:
[url=http://www.discovery.org/scripts/viewDB/index.php?command=view&id=2640&program=CSC%20-%20Scientific%20Research%20and%20Scholarship%20-%20Science]Voor de mensen die tegen de wetenschappelijke massa in willen gaan
Bij het beoordelen of een tekst waard is om te lezen of te overdenken, selecteer ik o.a. op spelfouten. Deze site is het lezen niet waard, laat staan het overdenken.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:36 schreef Kogando het volgende:
Misschien wel leuk om te vermelden in de OP en als aanvullende discussie stof. Het is toch wel een van de betere theoriën die tegen de evolutie theorie ingaat.
lees de hele tekst als je inzicht wilt krijgen in evolutietheorie en diens betekenis: (niet alleen jij kogandoquote:Op donderdag 26 april 2007 20:53 schreef Kogando het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft hij een goed punt met het gegeven dat er nog nooit is aangetoond dat door evolutie een verrijking van genetische informatie terug te vinden is. Met andere woorden; evolutie beweert dat het leven steeds 'beter' wordt, maar uit genetisch onderzoek blijkt het tegendeel. We worden als mens en dier, genetisch gezien, alleen maar slapper.
Ik snap geen f*k van je hele verhaal.quote:Op vrijdag 27 april 2007 01:02 schreef koffiegast het volgende:
Als je iets niet snapt, vraag maar raak.
Ik vind het eerlijk gezegd KUT, dat taal nog steeds geen methode heeft om expliciet uit te leggen hoe je dingen moet zien/volgorde van inzichten en diens regels.
Ach, er zijn vast wel weer andere propaganda sites die de door jouw genoemd propaganda ook weer onderuit halen.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:36 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Claim CI001.4: Intelligent design in biology has been supported by several peer-reviewed journals and books
[edit]
Je kan ook al die 'peer reviewed' dingen individueel door de 'search' van The Panda's Thumb halen. Blijft weinig van die lijst over.
Evolutie werkt wel. De best aangepaste overleeft. In onze huidige samenleving is een persoon die een gun op iemand uitprobeert blijkbaar beter aangepast dan iemand die zijn pistool op zichzelf uitprobeert.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:11 schreef Aasgier het volgende:
Of een ''domme'' die geld nodig heeft voor zijn drugs schiet jou even overhoop.
De dommen filteren de slimmen er automatisch uit.
Anyways de evolutie theorie werkt/klopt nu niet meer en dat is goed te zien in bijv Amerika
Vindt er maar eentje die wordt onderhouden door biologie wetenschappers.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:36 schreef Dwerfion het volgende:
Ach, er zijn vast wel weer andere propaganda sites die de door jouw genoemd propaganda ook weer onderuit halent.
De quote in m'n onderschrift vond ik wel aardig met betrekking tot het 'design argument'.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:36 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ach, er zijn vast wel weer andere propaganda sites die de door jouw genoemd propaganda ook weer onderuit halent.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
De quote in m'n onderschrift vond ik wel aardig met betrekking tot het 'design argument'.
Ik ben het eigenlijk wel met je quote eens. Het feit dat er uberhaupt 'iets' is, zou al een lichtje kunnen doen laten branden. Vervolgens kun je uit het feit dat er wel 'laws or regularities' zijn, afleiden dat we niet met een 'idiot' hebben te maken.quote:"Even a universe that is completely chaotic, without any laws or regularities, could be supposed to have been designed by an idiot."
Want?quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:36 schreef Dwerfion het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met je quote eens. Het feit dat er uberhaupt 'iets' is, zou al een lichtje kunnen doen laten branden.
Nee, het zegt juist dat er geen ontwerp kan worden afgeleid omdat de motieven van de ontwerper niet bekend zijn. Mensen projecteren hun eigen aard op een metafysische entiteit om die motieven te bepalen, maar waarom zou zo'n entiteit ook maar iets op de mens lijken?quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:36 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het eigenlijk wel met je quote eens. Het feit dat er uberhaupt 'iets' is, zou al een lichtje kunnen doen laten branden. Vervolgens kun je uit het feit dat er wel 'laws or regularities' zijn, afleiden dat we niet met een 'idiot' hebben te maken.
Waarom zou er zomaar 'iets' zijn? Dat gaat er bij veel mensen al niet in. Natuurlijk wijst dat niet dwingend op een God en kun je ook zeggen dat er misschien wel iets is dat groter is dan ons, maar dat dat geen God hoeft te zijn. Dat zou je ook kunnen zeggen.quote:
Daarom gaat het hier ook helemaal niet om de ontwerper. Wat ze naar mijn idee hebben willen doen is laten zien dat sommige systemen principieel niet door toeval kunnen zijn ontstaan (net zoals sommige eigenschappen van deeltjes principieel niet voorspeld kunnen worden achter de voorspelbaarheidshorizon). Of ze daar in slagen zal ik in het midden laten, maar de poging op zich kan ik zeker waarderen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, het zegt juist dat er geen ontwerp kan worden afgeleid omdat de motieven van de ontwerper niet bekend zijn. Mensen projecteren hun eigen aard op een metafysische entiteit om die motieven te bepalen, maar waarom zou zo'n entiteit ook maar iets op de mens lijken?
Als je de vraag zo stelt, belemmert de formulering dat er een antwoord mogelijk is. "Waarom" vraagt immers naar een reden, terwijl "zomaar" impliceert dat er geen reden is.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:57 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Waarom zou er zomaar 'iets' zijn? Dat gaat er bij veel mensen al niet in. Natuurlijk wijst dat niet dwingend op een God en kun je ook zeggen dat er misschien wel iets is dat groter is dan ons, maar dat dat geen God hoeft te zijn. Dat zou je ook kunnen zeggen.
Dat proberen ze inderdaad en dat lukt nog steeds niet. Bovendien is de dichotomie 'toeval' <> 'ontwerp' filosofisch niet houdbaar.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:16 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Daarom gaat het hier ook helemaal niet om de ontwerper. Wat ze naar mijn idee hebben willen doen is laten zien dat sommige systemen principieel niet door toeval kunnen zijn ontstaan.
WIl je dat eens wat uitgebreider uitleggen? Een link misschien waar het uitgewerkt wordt?quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bovendien is de dichotomie 'toeval' <> 'ontwerp' filosofisch niet houdbaar.
Dat iets géén toeval is, hoeft niet te betekenen dat het dús ontwerp is. Het kan noodzaak zijn. Het kan gevolg zijn. Dat ik leef, betekent noodzakelijkerwijs dat er een plek in het universum is waar leven kan zijn. Dat een bal die je op een hellend vlak ligt naar beneden rolt is een gevolg van de zwaartekracht.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:49 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
WIl je dat eens wat uitgebreider uitleggen? Een link misschien waar het uitgewerkt wordt?
Jammer dat je inhoudelijk niks kunt aandragen. Het zou leuk zijn als dit soort 'er zijn vast wel argumenten'-argumenten iets meer onderbouwing zouden krijgen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:36 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ach, er zijn vast wel weer andere propaganda sites die de door jouw genoemd propaganda ook weer onderuit halen.
Helaas moet ik nu werken, ik zal vanavond wel eens op de argumenten van degenratie in gaan, ik zag er al een paar die totaal niet klopte.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:36 schreef Kogando het volgende:
'Verrijking' is een vrij subjectieve term. Wordt bedoeld dat er geen nieuwe informatie wordt toegevoegd? Dat is namelijk gewoon onjuist en zelfs een van de kernprincipes van mutaties.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:53 schreef Kogando het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft hij een goed punt met het gegeven dat er nog nooit is aangetoond dat door evolutie een verrijking van genetische informatie terug te vinden is.
Nee dat beweert de evolutietheorie helemaal niet. Ten eerste gaat natuurlijke selectie uit van aanpassing aan de omgeving, niet een subjectieve kwalificatie als 'beter'. Daarnaast is natuurlijke selectie als enige mechanisme in de evolutionaire biologie ook alweer achterhaald. Google bijvoorbeeld eens op genetische drift.quote:Met andere woorden; evolutie beweert dat het leven steeds 'beter' wordt, maar uit genetisch onderzoek blijkt het tegendeel. We worden als mens en dier, genetisch gezien, alleen maar slapper.
Dat is weer een misvatting van speciatie. Speciatie vind over het algemeen niet plaats doordat twee dieren zich voortplanten en er spontaan een nieuwe soort ontstaat. De gangbare manier is een populatie die zich opsplitst waarbij na vele jaren uiteindelijk twee nieuwe soorten zijn ontstaan.quote:Als ik met dat in mijn achterhoofd toch moet geloven dat we uiteindelijk vooruit gaan dan vind ik dat erg lastig. Ik moet het dan zoeken in bepaalde virussen die zich aanpassen. Maar imho is een virus toch een ander verhaal dan een gemiddeld dier of mens.[/quote[
We gingen dus niet 'vooruit'.
[quote]
Die hele evolutie is allemaal gerommel in de marge. Het enige wat we als mens waarnemen is diversiteit. Je zet een witte en een zwarte kat bij elkaar; yes, een zwart-witte kat, een nieuwe soort! Leve de evolutie.
Wetenschap is geen persoonsverering. Naast Darwin zijn er duizenden andere biologen die de theorie kritisch hebben bekeken en inmiddels alweer behoorlijk begeschaafd. Er kwam zelfs een andere wetenschapper tegelijk met Darwin met een soortgelijke theorie, zijn naam ben ik even kwijt.quote:Natuurlijk is er een zekere vorm van evolutie, anders zou iedereen als een kloon op elkaar lijken. Maar er vanuitgaande dat het woord 'evolutie' een zekere vooruitgang en verrijking impliceert moet ik de conclusie trekken dat dat toch niet het geval is.[/quoite]
Dat beweert de evolutionaire biologie dan ook nog steeds niet.
[quote]
Darwin was een intelligente man, maar hij heeft gewoon te grote conclusies getrokken. Iets wat hij zelf overigens her en der als kanttekening noteerde, maar daar lopen de meeste mensen voor het gemak maar aan voorbij.
Dat moet je zelf weten, maar dan is het ook niet handig om zelf te komen aanzetten met degeneratie.quote:Enfin, ik ben eigenlijk ook niet van plan om me voor de zoveelste keer aan deze discussie te wagen. Uiteindelijk komt het er op neer of we gemaakt zijn of dat we toevallig ontstaan zijn. Het ene is inherent aan een Godswezen, het andere niet. De ene mens wil aan die gedachte, de andere niet.
wat is dit voor beredenering precies? Ik zie de logica niet eensquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:38 schreef Kaffer het volgende:
Degeneratie klopt wel.
Voorbeeld : 12 mljn. jaar geleden ontstond de grote katachtige.
3 miljoen jaar geleden de grote brulkatten , wellicht mutantjes van die grote katachtige.
Die mutantjes hebben elk maar een stuk van de genen van die grote katachtige.
Dagdagelijks voorbeeld : vuilbakrassen zijn sterker dan rashonden , rashonden hebben maar een beperkt aantal genen van de hondachtige , vuilbakrassen veel meer.
Ik kan het u niet kwalijk nemen dat je als evolutionist de logica niet ziet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:47 schreef koffiegast het volgende:
[..]
wat is dit voor beredenering precies? Ik zie de logica niet eens
Hij heeft z'n eigen logica ontwikkeld, die van de wetenschap was atheistisch.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:47 schreef koffiegast het volgende:
[..]
wat is dit voor beredenering precies? Ik zie de logica niet eens
In de volksmond heet het ook wel enorm beroerde kennis van genetica.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:52 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ik kan het u niet kwalijk nemen dat je als evolutionist de logica niet ziet.
Dieren splitsen zich op in mutantengroepen die op hun beurt weer worden opgesplitst enz...
Hoe minder eksemplaren men heeft hoe minder genenmateriaal er uitgewisselt kan worden , geneverarming dus.
Logica.
Ik denk dat je 'allelen in de genpoel' bedoeld. Overigens vind ik het wel leuk als je ook af en toe wat bronnetjes aanhaalt bij je gekwak; maakt het allemaal wat inhoudelijker.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:38 schreef Kaffer het volgende:
Dagdagelijks voorbeeld : vuilbakrassen zijn sterker dan rashonden , rashonden hebben maar een beperkt aantal genen van de hondachtige , vuilbakrassen veel meer.
Men vergeet dat slechte mutatie's eruit gepikt worden door natuurlijke selectie om zich niet of minder voort te planten. Dus een slecht voorbeeld om evolutie te ontkrachtenquote:fruitvliegjes met poten op de kop in plaats van antennes. Men zegt dan dat antennes uit vroegere poten zijn ontstaan. Echter genetisch gezien wordt er bij de bouw van antennes gewoon een 'verkeerde afslag' genomen naar de informatie van een poot in plaats van een antenne. Dit is dus een vorm van degeneratie en heeft niets met evolutie te maken. Zo kunnen er ook op de antennes en het hele lichaam oogdelen verschijnen
Een heel mooi voorbeeld van evolutie dus. Dieren in grotten hebben toch niks aan ogen dus waarom zou je ze dan houden? Kost alleen maar extra energie. En er is altijd strijd om het bestaan, dus ook strijd om voedsel. En dieren die minder energie nodig hebben hebben dus meer overlevings kansen. Duidelijk voorbeeld van evolutie dus.quote:Veel dieren die in afgesloten donkere grotten leven, verliezen hun pigment en zelfs hun ogen (die ze daar toch niet nodig hebben). Dit verlies is dus een vorm van degeneratie, niet van evolutie.
Men vergeet dat niet alle dieren succesvol door evolueren. Sommige dieren soorten sterven uit zonder iets in de wereld na van zich te laten.quote:De cheetah is genetisch gezien zo verarmd dat elke cheetah als een tweelingbroertje lijkt op een andere. Men vreest daardoor voor het voortbestaan van de cheetah. Door de extreme selectie die van de cheetah zo'n snel dier heeft gemaakt, is ze evolutionair op een dood spoor geraakt.
Weer een mooi voorbeeld van evolutie. Deze aalscholvers konden beter aan voedsel komen in het water dan op het land. Dus na verloop van tijd werden ze steeds meer aangepast aan het leven in het water. Geen degeneratie maar simpelweg evolutie.quote:De niet-vliegende aalscholver heeft het vermogen om te vliegen verloren. Dit is een duidelijk voorbeeld van degeneratie en dus niet van evolutie.
Ik ga ervan uit dat iedereen weet dat vuibakrassen sterker zijn dan rashonden.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:13 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je 'allelen in de genpoel' bedoeld. Overigens vind ik het wel leuk als je ook af en toe wat bronnetjes aanhaalt bij je gekwak; maakt het allemaal wat inhoudelijker.
Mjah, en daarom haal jij allelen en genen door elkaar. Trouwens is het meer een oefening voor jou; je bent nogal slecht in het aanleveren van onderbouwing.quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:16 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat iedereen weet dat vuibakrassen sterker zijn dan rashonden.
Daarvoor ga ik echt geen links beginnen zoeken , er bestaat ook nog zoiets als algemene kennis.
DNA is niet heilig, een gemiddelde kiwi heeft meer DNA dan jij en ik. De mens heeft niet de meeste genen of chromosomen ook, maar toch mag je algemeen aannemen dat wij verder geevolueerd zijn, of niet? Ik denk dat het helemaal afhangt van wat je definitie van evolutie is eigenlijk, zoals regelmatig uit de reacties in dit topic blijkt weten veel mensen het verschil tussen genetische verbetering en verslechtering niet uit elkaar te houden.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:11 schreef Kogando het volgende:
[..]
Met bewijs (argumenten) komen heet discussiëren. Ik zeg dan bijvoorbeeld dat uit DNA onderzoek blijkt dat er alleen genetische informatie verloren gaat, en noem dan bijvoorbeeld de aalscholver (om maar even bij Darwin te blijven) als dier waarbij dat aangetoond is. In mijn ogen is dat een bewijs.
Jij gaat me dan vertellen dat dat wel zo kan zijn. Maar dat er ook echt wel micro superbeestjes cq organismen cq levensvormen bestaan die wel keihard genetische verrijking hebben. En, niet te vergeten, dat we niet zomaar in enkele decennia onderzoek genoeg informatie kunnen verzamelen om de hele lijn van de evolutie te ontkrachten. Want in al die triljarden jaren kan er natuurlijk zo ontzaggelijk veel gebeuren, daar kunnen we amper met ons verstand bij.
Genen en allelen leveren over het algemeen prima argumenten, ik heb jou nog nergens mee zien komen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:18 schreef Kaffer het volgende:
En het blijft hier maar voortduren , de evolutionisten blijven maar zeulen met allelen en genen alsof hun leven ervan afhangt.
Tot op heden heb ik geen enkele evolutionist ook maar een begin van bewijs zien leveren , jullie blijven maar doorzeuren met filosofietjes , statistiekjes , schemaatjes allerhande .
Straks beginnen ze hier weer over hun Darwinvinken.
Weten jullie wel dat wetenschap uit bewijs bestaat?
Welnu , lever een bewijs of ga op bedevaart naar Lourdes!
Dat komt meer omdat jij a) niet snapt wat evolutie is, b) de evolutietheorie niet kent, c) weigert aangedragen informatie te bestuderen en d) weigert op zoek te gaan naar onderbouwing voor je eigen degenratieve panspermie idee. Wil je bewijs: lees eens wat artikelen uit bijv. PLoS of welk ander wetenschappelijke publicatie. Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolutionquote:Op zaterdag 28 april 2007 01:18 schreef Kaffer het volgende:
En het blijft hier maar voortduren , de evolutionisten blijven maar zeulen met allelen en genen alsof hun leven ervan afhangt.
Tot op heden heb ik geen enkele evolutionist ook maar een begin van bewijs zien leveren , jullie blijven maar doorzeuren met filosofietjes , statistiekjes , schemaatjes allerhande .
Straks beginnen ze hier weer over hun Darwinvinken.
Weten jullie wel dat wetenschap uit bewijs bestaat?
Welnu , lever een bewijs of ga op bedevaart naar Lourdes!
Q.E.D.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:47 schreef Kaffer het volgende:
Ik snap maar al te goed wat evolutie is.
Oerpaardje Mesohippus ontstond 40 mljn. jaar geleden , schouderhoogte24 cm.
Het leefde tot 32 mljn. jaar geleden , schouderhoogte 24 cm.
Toen ontstond de Miohippus , schouderhoogte 60 cm.
De Mesohippus is geleidelijk aan tot de Miohippus geevolueerd zegt de evolutie.
Doe mij dan maar de kaboutertjes.
Doe mij maar een schepper van het alomvattende universum die zich persoonlijk met elk zieltje hier op een minuscuul uithoekje van dat immense universum bezighoudtquote:
waar wil je heen... je snapt nog steeds nix van het evolutie systeem, je zoekt enkel af naar 'overgangen' al dan niet onbewezen en interpreteert dan naar wat jou mogelijk lijkt / beter lijkt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:47 schreef Kaffer het volgende:
Zo algemeen dat jij de enige bent die het weetquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:16 schreef Kaffer het volgende:
Ik ga ervan uit dat iedereen weet dat vuibakrassen sterker zijn dan rashonden.
Daarvoor ga ik echt geen links beginnen zoeken , er bestaat ook nog zoiets als algemene kennis.
Het is flauw om zo over iemand te praten terwijl je zelf ook niet genoeg op de materie in kan gaan. 99% van de mensen hier in dit topic basseert evolutie op geloof. Darwins boek klinkt jou logisch maar je hebt zelf 0% bewijs dat wat hij geschreven heeft waar is. Zeggen dat iemand kennis ontbreekt terwijl je eigen kennis ook minimaal is komt meer over als kinderlijk gedrag. Laat mij maar overtuigd worden door mensen die daadwerkelijk onderzoek hebben gedaan. Hetzelfde zal voor jou moeten gelden. Hiermee zeg ik helemaal niets over evolutie, maar wel over hoe jij je zou kunnen opstellen tegenover een andersdenkende.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:02 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Zo algemeen dat jij de enige bent die het weet![]()
Maar kaffer, kerel, jongen, ga je nog eens een keer darwins werk lezen, misschien kan je dan eens inhoudelijk op de materie ingaat zonder dat je onzin uitkraamt.
Misschien moet je het één en ander terug lezen. Dan zou je snappen dat zelfs het gemiddelde brugklasbiologieproefwerk beter op de materie ingaat dan de gemiddelde post van Kaffer. Je komt over alsof je vanuit jouw ivoren toren ons, het plebs, wel even zult vertellen hoe wij het allemaal toch niet snappen; beetje jammer.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:11 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Het is flauw om zo over iemand te praten terwijl je zelf ook niet genoeg op de materie in kan gaan. 99% van de mensen hier in dit topic basseert evolutie op geloof. Darwins boek klinkt jou logisch maar je hebt zelf 0% bewijs dat wat hij geschreven heeft waar is. Zeggen dat iemand kennis ontbreekt terwijl je eigen kennis ook minimaal is komt meer over als kinderlijk gedrag. Laat mij maar overtuigd worden door mensen die daadwerkelijk onderzoek hebben gedaan. Hetzelfde zal voor jou moeten gelden. Hiermee zeg ik helemaal niets over evolutie, maar wel over hoe jij je zou kunnen opstellen tegenover een andersdenkende.
jammer dat je het zo opvat, maar het was niet dat punt wat ik duidelijk maakte.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:33 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Misschien moet je het één en ander terug lezen. Dan zou je snappen dat zelfs het gemiddelde brugklasbiologieproefwerk beter op de materie ingaat dan de gemiddelde post van Kaffer. Je komt over alsof je vanuit jouw ivoren toren ons, het plebs, wel even zult vertellen hoe wij het allemaal toch niet snappen; beetje jammer.
En weet je wat het leuke is aan de evolutietheorie? Er tal van manieren om zelf bewijs te verzamelen. Met tomatenplantjes in de vensterbank, met een verrekijker door het bos of kijk eens in je familiealbums.
ja dat kan wel zo zijn maar ik ken barts zijn post verleden ook wel een beetjequote:Op zaterdag 28 april 2007 15:06 schreef koffiegast het volgende:
Boomstam, kaffer heeft nu hoeveel topics over evolutie wel niet bespamt met door hem geinterpreteerde bewijs van degeneratie/evolutie niet bestaat, de bewijs waarmee hij komt is veelal van creationisten die niet wetenschap hebben bekeken noch weten wat inhoudt. De woorden en de manier waarop hij het evolutie afkraakt getuigt van geen tot amper kennis van de biologie en na al die topics blijkt steeds maar weer dat hij het niet begrijpt in evolutie in mekaar steekt. Hij interpreteert dingen subjectief, acht dingen wat hij goed vindt of niet, niet wat objectief goed/beter is. Het jammere is dat hij het nog steeds niet begrijpt na de tientallen verwijzingen naar bewijs van evolutie, theorieen uitleg en vraag naar bewijs voor zijn standpunten. De meeste van ons zijn er wel onderhand aan gewend.
Het is bekend dat op een topic in internet lastig je standpunten te vermelden is. Zoals wij hebben in het topic toren van babel, wat ik maar achter me laat gezien er om elkaar heen wordt gediscussierd.
Waarom is dat zo moeilijk te geloven? Blijkbaar groeiden de bladeren steeds horen aan de bomen bij een Mesohippus populaite.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:47 schreef Kaffer het volgende:
Ligt er aan wat je "verder" noemt. Bacterieën gaan veel efficienter met energie om dan wij.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:23 schreef tre het volgende:
[..]
DNA is niet heilig, een gemiddelde kiwi heeft meer DNA dan jij en ik. De mens heeft niet de meeste genen of chromosomen ook, maar toch mag je algemeen aannemen dat wij verder geevolueerd zijn, of niet?
Ik vraag me af wat linkjes plaatsen met discussieren te maken heeft.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:26 schreef Tybris het volgende:
Ik vraag me toch af wat dit hele forum met wetenschap te maken heeft.
Anyway. http://scholar.google.nl/scholar?q=bacteria+resistance
Mee eens, zoals ik al zei, het hangt allemaal van je definitie van 'verder' danwel evolutie af. Desalniettemin is een bacterie natuurlijk vele malen eenvoudiger en is het dan ook simpeler om efficienter te zijn. En alleen dat is niet voldoende om 'verder' te zijn imo, een Cheetah kan harder rennen dan de mens en wordt niet ziek van het eten van rauw vlees, is een Cheetah verder geevolueerd? Een kleine toren is vele malen sterker dan de Petronas towers, maar is dat kleine torentje daarom beter? Het is altijd een kwestie van concessies maken denk ik..quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:20 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je "verder" noemt. Bacterieën gaan veel efficienter met energie om dan wij.
Zo lang iedereen pertinent weigert de wetenschap die als argument wordt aangedragen te negeren kun je nauwelijks spreken van een (wetenschappelijke) discussie, alleen van ja/nee geroep.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:32 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat linkjes plaatsen met discussieren te maken heeft.
Peer reviewed is geen propagandaquote:Op vrijdag 27 april 2007 08:36 schreef Dwerfion het volgende:
Ach, er zijn vast wel weer andere propaganda sites die de door jouw genoemd propaganda ook weer onderuit halen.
Heb je kaffer zijn reactie's wel eens gezien, hij leest niks blijft dingen roepen die al ontkracht zijn. En enige energie in steken om er achter te komen hoe de evolutie theorie echt in elkaar zit, ho maar, dat doet ie niet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:11 schreef Boomstam het volgende:
Het is flauw om zo over iemand te praten terwijl je zelf ook niet genoeg op de materie in kan gaan. 99% van de mensen hier in dit topic basseert evolutie op geloof. Darwins boek klinkt jou logisch maar je hebt zelf 0% bewijs dat wat hij geschreven heeft waar is. Zeggen dat iemand kennis ontbreekt terwijl je eigen kennis ook minimaal is komt meer over als kinderlijk gedrag. Laat mij maar overtuigd worden door mensen die daadwerkelijk onderzoek hebben gedaan. Hetzelfde zal voor jou moeten gelden. Hiermee zeg ik helemaal niets over evolutie, maar wel over hoe jij je zou kunnen opstellen tegenover een andersdenkende.
Lezen jongen, lezen...quote:
quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:54 schreef Haushofer het volgende:
Doe mij maar een schepper van het alomvattende universum die zich persoonlijk met elk zieltje hier op een minuscuul uithoekje van dat immense universum bezighoudt
Lees zelfquote:Op zaterdag 28 april 2007 16:29 schreef Dwerfion het volgende:
Lezen jongen, lezen...
Ja, dat weet ik allang. Ontken ik ook niet, dus waarom je dat als reactie op mij geeft is me een vraag.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:43 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Lees zelfPeer reviewed is geen propaganda.
Nou, TalkOrigins Archive 'propaganda' noemen scheelt niet veel. Gelukkig heb je wel een helder beeld over het Discovery Institute.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:03 schreef Dwerfion het volgende:
Ontken ik ook niet
Als dat zo is, be my guest en laat eens zien hoe met algemene biologie kennis evolutie omver is te werpen. Ik heb het je nog nooit eerder zien doen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:55 schreef Kaffer het volgende:
Ik vind het raar dat ik aangevallen word op mijn gebrek aan kennis over die rare evolutietheorie op zich.
Vergelijk het met dit : moet ik de werken van Marx , Lenin en Trotski gelezen hebben om te kunnen bewijzen dat communisme onzin is?
Een portie algemene kennis volstaat om communisme af te maken , wat betreft evolutie volstaat een portie algemene kennis biologie om het af te maken.
En wat betreft allelen , genenpoelen en darwinvinken , ik heb dat ook geleerd , maar ik heb het eruit gefilterd wegens volstrekt overbodige informatie.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:55 schreef Kaffer het volgende:
Ik vind het raar dat ik aangevallen word op mijn gebrek aan kennis over die rare evolutietheorie op zich.
Vergelijk het met dit : moet ik de werken van Marx , Lenin en Trotski gelezen hebben om te kunnen bewijzen dat communisme onzin is?
Een portie algemene kennis volstaat om communisme af te maken , wat betreft evolutie volstaat een portie algemene kennis biologie om het af te maken.
En wat betreft allelen , genenpoelen en darwinvinken , ik heb dat ook geleerd , maar ik heb het eruit gefilterd wegens volstrekt overbodige informatie.
Ja, als jij inhoudelijke kritiek op het communisme wilt geven wat verder gaat dan "communisten zijn een stel mongolen die een gebrek aan ambitie hebben", dan zul je je inderdaad flink moeten inlezen. Vervelend ej, moeite moeten doen om een gefundeerde mening ergens over te gevenquote:Op zaterdag 28 april 2007 18:55 schreef Kaffer het volgende:
Kaffer doet aan een soort van degeneratieve panspermie; god heb ik in zijn 'dingetjes' nog niet voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, als jij inhoudelijke kritiek op het communisme wilt geven wat verder gaat dan "communisten zijn een stel mongolen die een gebrek aan ambitie hebben", dan zul je je inderdaad flink moeten inlezen. Vervelend ej, moeite moeten doen om een gefundeerde mening ergens over te geven![]()
Ik kan me trouwens nog steeds erg moeilijk voorstellen dat een geloof iemand zo verblindt en zo'n plaat voor de harses brengt om dit soort kromme uitspraken te doen. Het is dat er meer mensen als jij hier ronddolen, anders had ik een troll achter je gezocht.
Zoals ik al eerder zei, jij interpreteert of iets goed/beter is, dat is dus FOUT.quote:Als je ziet dat dieren gehandicapte partners kiezen en aan inteelt doen weet je dat je evolutie in de vuilnismand mag gooien.
Dus jij verwachtte dat ze onderhand bommen en granaten hadden om te gebruiken tegen vijanden? Dat die ene merel erzo op reageerde wilt zeggen dat de rest van de diersoorten het ook zo doen? Reken maar dat je problemen krijgt als een tijger een bedreiging voelt voor haar jongen. Merel kan op dat moment weinig anders dan kwetteren, iets voor jou niet bedreigend, maar andere dieren wellicht wel. Het feit dat die merel in jouw tuin op het moment nu na al die miljoenen jaren er is, is een reden om te doen geloven dat diens genen voor de soort werken voor overleven, immers nieuwe soorten ontstaan toch niet he kaffer?quote:Daarjuist zat een merel in mijn tuin zijn jongen te verwittigen dat ik naderde , hoe dichter ik kwam hoe luider dat beest begon te kwetteren.
Alleen uitgaan van mutaties is inderdaad te beperkt. Bacterien hebben mechanismen aan boord om erfelijk materiaal uit te wisselen (plasmiden, conjugatie) of zelfs op te pikken van dode bacterien ("los rondslingerend DNA"). Maar mutaties krijgen pas een kans als ze een voordeel opleveren.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:04 schreef tre het volgende:
Bacterien worden oa resistent door mutaties in de voortplanting die toevallig goed uitpakken. Slordigheidjes dus, die in ieder individu voorkomen. Valt bijvoorbeeld een antibioticum een eiwit aan die door die mutatie licht veranderd is, dan is het mogelijk dat het antibioticum het eiwit niet meer kan herkennen en dus onwerkzaam wordt. Zo zijn er nog wel meer manieren bekend ook trouwens, waarop het mogelijk is.
Dat is een volkomen verkeerd uitgangspunt. Evolutie is niet gelijk aan verrijking van genetische informatie. Het draait om succesvolle aanpassing aan veranderende omstandigheden. De Aarde is geen statische omgeving, de Aarde verandert continu. Soorten kunnen alleen overleven als ze goed in kunnen spelen op hun omgeving.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:53 schreef Kogando het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een zekere vorm van evolutie, anders zou iedereen als een kloon op elkaar lijken. Maar er vanuitgaande dat het woord 'evolutie' een zekere vooruitgang en verrijking impliceert moet ik de conclusie trekken dat dat toch niet het geval is.
Je kunt evolutie alleen ontkrachten als je een model hebt wat de observaties die men heeft gedaan en nog steeds doet beter kan verklaren. Ik ben zeer benieuwd; dat is in de afgelopen pakweg 150 jaar niet gelukt dus kunnen we wel stellen dat de aannemelijkheid van evolutie toch wel erg groot is.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:54 schreef Petera het volgende:
[..]
Onzin. Wie de evolutietheorie ontkracht, helpt de wetenschap verder en bewijst de wetenschap daarmee dus een grote dienst.
Vervolgens zou de wetenschap dan op zoek kunnen naar een model dat wél klopt.
Hoe de fuck moet ik deze clown serieus nemen dan?quote:Het nationaal socialisme van Hitler tot en met de Endlosung, is het gevolg van een concequent doordenken van Darwins principes op het menselijk ras.
http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB102.htmlquote:Op donderdag 26 april 2007 20:53 schreef Kogando het volgende:
[..]
Stroman argument. Dit is niet wat evolutie inhoud en dat weet je prima.quote:Als ik met dat in mijn achterhoofd toch moet geloven dat we uiteindelijk vooruit gaan dan vind ik dat erg lastig. Ik moet het dan zoeken in bepaalde virussen die zich aanpassen. Maar imho is een virus toch een ander verhaal dan een gemiddeld dier of mens.
Je trapt wederom in dezelfde val als Peter M. Je hebt een waarde-oordeel over een ongeleid proces.quote:Natuurlijk is er een zekere vorm van evolutie, anders zou iedereen als een kloon op elkaar lijken. Maar er vanuitgaande dat het woord 'evolutie' een zekere vooruitgang en verrijking impliceert moet ik de conclusie trekken dat dat toch niet het geval is.
...en na 150 jaar onderzoek staan zijn conclusies nog steeds.quote:Darwin was een intelligente man, maar hij heeft gewoon te grote conclusies getrokken. Iets wat hij zelf overigens her en der als kanttekening noteerde, maar daar lopen de meeste mensen voor het gemak maar aan voorbij.
Niet waar - evolutie heeft _niets_ te maken met het bestaan van een Godswezen of niet. Alleen mischien als je een zeer nauwe interpretatie van een bepaald boek aanhangt. Evolutie is _slechts_ wat wij _observeren_ in de natuur.quote:Enfin, ik ben eigenlijk ook niet van plan om me voor de zoveelste keer aan deze discussie te wagen. Uiteindelijk komt het er op neer of we gemaakt zijn of dat we toevallig ontstaan zijn. Het ene is inherent aan een Godswezen, het andere niet. De ene mens wil aan die gedachte, de andere niet.
Goed verhaal, ik kan er alleen nog bijvermelden dat antibiotica voor het overgrote deel uit schimmels komen. En aangezien bacterien en schimmels een soort wapenwedloop voeren bestaat resistentie veelal al omdat bepaalde soorten bacterien het antibioticum al lang kenden (en er wat tegen hadden 'bedacht') voordat wij mensen het op te grote schaal gingen gebruiken. Zo hou je inderdaad het contact tussen de bacteria en antibiotica in stand en hou je de selectiedruk er op. De hoop is nu dan ook gevestigd op nieuwe synthetische antibiotica. Voor het DNA-werk in het lab maken we trouwens veelvuldig gebruik van dit principe, bacterien met het gewenste genetische materiaal selecteren op resistentie, duidelijk is dan te zien dat resistentie ontzettend effectief van bacteriesoort op bacteriesoort overspringt (door plasmiden zoals je al zei).quote:Op zondag 29 april 2007 11:26 schreef drexciya het volgende:
[..]
Een nieuw antibioticum voor mensen bleek heel snel tegen resistente bacterien te moeten vechten. Dat kwam omdat een vergelijkbaar middel in de bioindustrie werd gebruikt. Doordat bacterien uit die omgeving in contact kwamen met andere bacterien werd resistentie doorgegeven.
LOLquote:Op zondag 29 april 2007 11:44 schreef wijsneus het volgende:
Ik heb hier, op mijn schoot liggen "DEGENERATIE het einde van de evolutietheorie" geschreven door Peter m Scheele.
Op pagina 19 lees ik:
[..]
Hoe de fuck moet ik deze clown serieus nemen dan?
daar heeft ie toch gelijk in? de bijbel is vaker misbruikt voor verkeerde dingen, waarom zou dat niet met darwins werk ook kunnen zijn?quote:Op zondag 29 april 2007 11:44 schreef wijsneus het volgende:
Ik heb hier, op mijn schoot liggen "DEGENERATIE het einde van de evolutietheorie" geschreven door Peter m Scheele.
Op pagina 19 lees ik:
[..]
Hoe de fuck moet ik deze clown serieus nemen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |