En mijn reactie op de reactie op mijn laatste postquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Om de aanvallen richting evolutie buiten het centrale evolutie topic te houden bij deze dit topic.
Voor de duidelijkheid, het is dus de bedoeling hier een poging te doen om het liefst via de wetenschappelijke methode evolutie te ontkrachten. Kom dus met duidelijke redenen en onderbouw deze, evt. met een linkje naar een artikel of website.
game on
Dat gaat dus gradueel, eerst heb je vinnen, dan heb je vinnen die ook enigszins als pootjes gebruikt kunnen worden, dan heb je vinnen die vooral als pootjes gebruikt worden en als dat beest dan (definitief) op land gaat leven (dus niet meer van de ene plas naar de andere kruipen) dan krijgt \'ie voordeel als die vinnen meer en meer op wat wij poten noemen gaan lijken. En op een gegeven moment heb je dus wat wij poten noemen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja maar ergens moeten er toch een keer iets wat op pootjes lijkt en bruikbaar was zijn ontstaan.
Nee, maar als je het daarover wilt hebben, kun je bijvoorbeeld hier terechtquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
9/11 is ook een heel raar verhaal
Nou, om te beginnen kun je eens rondneuzen op deze (young earth) site: http://www.users.bigpond.com/rdoolan/creationtips.htmlquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:39 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Nogmaals: waar heb je dat gevonden? Je moet eens wegblijven van die propaganda-sites.
Waar het om gaat is dat het hele idee van 'basisinformatie' niet echt ergens op slaat in genetische zin. Heel simpel gezegd is het definiėrende aspect van DNA een stukje tekst op basis van een alfabet bestaande uit de letters A,T, C en G. Door mutatie kunnen delen uit deze tekst veranderen, gekopieerd of verplaatst worden, waardoor nieuwe eigenschappen ontstaan (wederom een oversimplificatie). Basisinformatie, in de vorm die jij hier schetst, impliceert dat er specifieke gescheiden setten van informatie zijn, terwijl dit op basis van genetica nergens uit blijkt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja op het moment weet ik niet welke dieren tot dezelfde soort behoren, voortplanting lijkt me in ieder geval geen goed criterium (wat ik hier wel vaak langs zie komen), genetisch zal het op een gegeven moment wel vast te stellen zijn denk ik. En die basissoort met alle genetische informatie om varieteit te produceren is nog steeds logisch hoor. De wandelende tak vond ik daar wel een leuk voorbeeld van, die soms zijn vleugels weer terugkreeg en soms weer niet. De genetische informatie is gebleven maar kwam soms niet tot expressie (omdat het niet gewenst was in een bep. omgeving). Je kan niet aantonen dat die informatie voor vleugels toevallig is ontstaan dus is het net zo logisch als die er vanaf het begin al was.
Waarom is voortplanting geen goede? Op het moment dat 2 populaties zo ver uit elkaar zijn gegaan dat ze niet meer poortplanten zullen mutaties die bij de 1 voorkomen niet meer bij de ander terecht komen. Dergelijke dingen versterken het onstane verschil alleen maar en zullen er dus voor zorgen dat de soorten (ook genetisch gezien) steeds verder uit elkaar gaan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja op het moment weet ik niet welke dieren tot dezelfde soort behoren, voortplanting lijkt me in ieder geval geen goed criterium (wat ik hier wel vaak langs zie komen), genetisch zal het op een gegeven moment wel vast te stellen zijn denk ik.
Overerving en biologie in het algemeen werkt simpelweg niet zo... Je kan natuurlijk de aanname maken dat biologie vroeger anders werkte...quote:En die basissoort met alle genetische informatie om varieteit te produceren is nog steeds logisch hoor.
zie eerder.quote:De wandelende tak vond ik daar wel een leuk voorbeeld van, die soms zijn vleugels weer terugkreeg en soms weer niet. De genetische informatie is gebleven maar kwam soms niet tot expressie (omdat het niet gewenst was in een bep. omgeving). Je kan niet aantonen dat die informatie voor vleugels toevallig is ontstaan dus is het net zo logisch als die er vanaf het begin al was.
Vroeger, toen de biologie zich nog netjes aan de bijbel hield?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:
Overerving en biologie in het algemeen werkt simpelweg niet zo... Je kan natuurlijk de aanname maken dat biologie vroeger anders werkte...
Dat is de theorie ja, geen feit. wat je vergeet is dat een vis niet zomaar op het land kan leven, daarvoor zijn veel meer veranderingen nodig. Zo moeten de kiewen ook verdwijnen, de schubben moeten op zijn minst veranderen, de ogen moeten ook anders worden, voortplanting enz. Hoe groot is de kans dat dat allemaal toevallig op het juiste moment in de juiste omgeving in de juiste volgorde gebeurt?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:03 schreef Wombcat het volgende:
Vorige topics:
Evolutie ontkrachten
Evolutie ontkrachten 2
Doel van het topic:
[..]
En mijn reactie op de reactie op mijn laatste post:
[..]
Dat gaat dus gradueel, eerst heb je vinnen, dan heb je vinnen die ook enigszins als pootjes gebruikt kunnen worden, dan heb je vinnen die vooral als pootjes gebruikt worden en als dat beest dan (definitief) op land gaat leven (dus niet meer van de ene plas naar de andere kruipen) dan krijgt \'ie voordeel als die vinnen meer en meer op wat wij poten noemen gaan lijken. En op een gegeven moment heb je dus wat wij poten noemen.
Je hebt longvissen. Die kunnen zowel op het land als onder water leven. Nou u weer!quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is de theorie ja, geen feit. wat je vergeet is dat een vis niet zomaar op het land kan leven, daarvoor zijn veel meer veranderingen nodig. Zo moeten de kiewen ook verdwijnen, de schubben moeten op zijn minst veranderen, de ogen moeten ook anders worden, voortplanting enz. Hoe groot is de kans dat dat allemaal toevallig op het juiste moment in de juiste omgeving in de juiste volgorde gebeurt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mudskipperquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is de theorie ja, geen feit. wat je vergeet is dat een vis niet zomaar op het land kan leven, daarvoor zijn veel meer veranderingen nodig. Zo moeten de kiewen ook verdwijnen, de schubben moeten op zijn minst veranderen, de ogen moeten ook anders worden, voortplanting enz. Hoe groot is de kans dat dat allemaal toevallig op het juiste moment in de juiste omgeving in de juiste volgorde gebeurt?
Je negeert nu de voorbeelden van dat soort organismen (modderkruiper) die nu al bestaan en eerder gegeven zijn in deze topicreeks. Vissen kunnen trouwens enige tijd overleven op land, en je slaat de plank ook mis dat het allemaal per se in één keer moet gebeuren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weer dat eeuwige oversimplisme. Vissen gingen niet zomaar ineens op het lang leven. Ze gingen eerst dichter bij de oppervlakte hangen, toen langzamerhand met het hoofdje korte tijden boven water, steeds langer, en toen konden ze met iets sterkere vinnen rondsputteren in een poel met modder... borduur daar eens op voort in een periode van 1 miljoen jaar oid en je hebt je op een gegeven moment een landdier.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
ja maar hoe denk je dat die vis er uit zal zien over miljoenen jaren?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mudskipper
Deze vis red zich er ook prima zonder al die aanpassingen
Het probleem/voordeel (net wat je wilt) met evolutie is dat het om zoveel tijd gaat, dat elk verhaaltje er wel in te passen is. Ik hoop dat verder onderzoek laat zien in hoeverre het waarschijnlijk is dat in een tijdsbestek van enkele miljoenen jaren zo'n enorme diversiteit aan dieren kan ontstaan (de eerder genoemde Cambrische explosie)quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Weer dat eeuwige oversimplisme. Vissen gingen niet zomaar ineens op het lang leven. Ze gingen eerst dichter bij de oppervlakte hangen, toen langzamerhand met het hoofdje korte tijden boven water, steeds langer, en toen konden ze met iets sterkere vinnen rondsputteren in een poel met modder... borduur daar eens op voort in een periode van 1 miljoen jaar oid en je hebt je op een gegeven moment een landdier.
Jij doet alsof vissen ineens een kindje krijgen met longen, pootjes en gehoor voor boven water. Toont alleen maar weer aan dat je niet weet waar je het over hebt.![]()
http://palaeo.gly.bris.ac(...)iggers/triggers.htmlquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:22 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Het probleem/voordeel (net wat je wilt) met evolutie is dat het om zoveel tijd gaat, dat elk verhaaltje er wel in te passen is. Ik hoop dat verder onderzoek laat zien in hoeverre het waarschijnlijk is dat in een tijdsbestek van enkele miljoenen jaren zo'n enorme diversiteit aan dieren kan ontstaan (de eerder genoemde Cambrische explosie)
Geen idee. Was vooral als voorbeeld bedoelt om aan te geven dat de problemen die ali ziet niet of nauwlijks bestaan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja maar hoe denk je dat die vis er uit zal zien over miljoenen jaren?
ik denk dat wij er ook heel anders uitzien over een miljoen jaar, als we nog bestaan
Er zijn toch duidelijk beperkingen..? bijvoorbeeld al die experimenten met fruitvliegen. Daar kregen ze extra poten, geen poten, extra of geen vleugels, 3 delen, 2 delen enz.. Maar ze kregen nooit iets wat je bij een ander dier of zelfs maar bij een andere vlieg aan zal treffen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat het hele idee van 'basisinformatie' niet echt ergens op slaat in genetische zin. Heel simpel gezegd is het definiėrende aspect van DNA een stukje tekst op basis van een alfabet bestaande uit de letters A,T, C en G. Door mutatie kunnen delen uit deze tekst veranderen, gekopieerd of verplaatst worden, waardoor nieuwe eigenschappen ontstaan (wederom een oversimplificatie). Basisinformatie, in de vorm die jij hier schetst, impliceert dat er specifieke gescheiden setten van informatie zijn, terwijl dit op basis van genetica nergens uit blijkt.
Verzin dr eens één die aansluit op de tot op heden gevonden fossielen en chromosomale/genetische overeenkomsten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:22 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Het probleem/voordeel (net wat je wilt) met evolutie is dat het om zoveel tijd gaat, dat elk verhaaltje er wel in te passen is. Ik hoop dat verder onderzoek laat zien in hoeverre het waarschijnlijk is dat in een tijdsbestek van enkele miljoenen jaren zo'n enorme diversiteit aan dieren kan ontstaan (de eerder genoemde Cambrische explosie)
En hier toon je opnieuw hoe diep je misvattingen zijn. Lees je wel wat mensen schrijven? Heb je uberhaupt opgelet?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat dat allemaal toevallig op het juiste moment in de juiste omgeving in de juiste volgorde gebeurt?
quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://palaeo.gly.bris.ac.uk/Palaeofiles/Cambrian/triggers/triggershot.html
Ik hoop niet dat je probeert te zeggen dat dit 'probleem' al is opgelost?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://palaeo.gly.bris.ac(...)iggers/triggers.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |