En mijn reactie op de reactie op mijn laatste postquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Om de aanvallen richting evolutie buiten het centrale evolutie topic te houden bij deze dit topic.
Voor de duidelijkheid, het is dus de bedoeling hier een poging te doen om het liefst via de wetenschappelijke methode evolutie te ontkrachten. Kom dus met duidelijke redenen en onderbouw deze, evt. met een linkje naar een artikel of website.
game on
Dat gaat dus gradueel, eerst heb je vinnen, dan heb je vinnen die ook enigszins als pootjes gebruikt kunnen worden, dan heb je vinnen die vooral als pootjes gebruikt worden en als dat beest dan (definitief) op land gaat leven (dus niet meer van de ene plas naar de andere kruipen) dan krijgt \'ie voordeel als die vinnen meer en meer op wat wij poten noemen gaan lijken. En op een gegeven moment heb je dus wat wij poten noemen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja maar ergens moeten er toch een keer iets wat op pootjes lijkt en bruikbaar was zijn ontstaan.
Nee, maar als je het daarover wilt hebben, kun je bijvoorbeeld hier terechtquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
9/11 is ook een heel raar verhaal
Nou, om te beginnen kun je eens rondneuzen op deze (young earth) site: http://www.users.bigpond.com/rdoolan/creationtips.htmlquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:39 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Nogmaals: waar heb je dat gevonden? Je moet eens wegblijven van die propaganda-sites.
Waar het om gaat is dat het hele idee van 'basisinformatie' niet echt ergens op slaat in genetische zin. Heel simpel gezegd is het definiërende aspect van DNA een stukje tekst op basis van een alfabet bestaande uit de letters A,T, C en G. Door mutatie kunnen delen uit deze tekst veranderen, gekopieerd of verplaatst worden, waardoor nieuwe eigenschappen ontstaan (wederom een oversimplificatie). Basisinformatie, in de vorm die jij hier schetst, impliceert dat er specifieke gescheiden setten van informatie zijn, terwijl dit op basis van genetica nergens uit blijkt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja op het moment weet ik niet welke dieren tot dezelfde soort behoren, voortplanting lijkt me in ieder geval geen goed criterium (wat ik hier wel vaak langs zie komen), genetisch zal het op een gegeven moment wel vast te stellen zijn denk ik. En die basissoort met alle genetische informatie om varieteit te produceren is nog steeds logisch hoor. De wandelende tak vond ik daar wel een leuk voorbeeld van, die soms zijn vleugels weer terugkreeg en soms weer niet. De genetische informatie is gebleven maar kwam soms niet tot expressie (omdat het niet gewenst was in een bep. omgeving). Je kan niet aantonen dat die informatie voor vleugels toevallig is ontstaan dus is het net zo logisch als die er vanaf het begin al was.
Waarom is voortplanting geen goede? Op het moment dat 2 populaties zo ver uit elkaar zijn gegaan dat ze niet meer poortplanten zullen mutaties die bij de 1 voorkomen niet meer bij de ander terecht komen. Dergelijke dingen versterken het onstane verschil alleen maar en zullen er dus voor zorgen dat de soorten (ook genetisch gezien) steeds verder uit elkaar gaan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja op het moment weet ik niet welke dieren tot dezelfde soort behoren, voortplanting lijkt me in ieder geval geen goed criterium (wat ik hier wel vaak langs zie komen), genetisch zal het op een gegeven moment wel vast te stellen zijn denk ik.
Overerving en biologie in het algemeen werkt simpelweg niet zo... Je kan natuurlijk de aanname maken dat biologie vroeger anders werkte...quote:En die basissoort met alle genetische informatie om varieteit te produceren is nog steeds logisch hoor.
zie eerder.quote:De wandelende tak vond ik daar wel een leuk voorbeeld van, die soms zijn vleugels weer terugkreeg en soms weer niet. De genetische informatie is gebleven maar kwam soms niet tot expressie (omdat het niet gewenst was in een bep. omgeving). Je kan niet aantonen dat die informatie voor vleugels toevallig is ontstaan dus is het net zo logisch als die er vanaf het begin al was.
Vroeger, toen de biologie zich nog netjes aan de bijbel hield?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:
Overerving en biologie in het algemeen werkt simpelweg niet zo... Je kan natuurlijk de aanname maken dat biologie vroeger anders werkte...
Dat is de theorie ja, geen feit. wat je vergeet is dat een vis niet zomaar op het land kan leven, daarvoor zijn veel meer veranderingen nodig. Zo moeten de kiewen ook verdwijnen, de schubben moeten op zijn minst veranderen, de ogen moeten ook anders worden, voortplanting enz. Hoe groot is de kans dat dat allemaal toevallig op het juiste moment in de juiste omgeving in de juiste volgorde gebeurt?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:03 schreef Wombcat het volgende:
Vorige topics:
Evolutie ontkrachten
Evolutie ontkrachten 2
Doel van het topic:
[..]
En mijn reactie op de reactie op mijn laatste post:
[..]
Dat gaat dus gradueel, eerst heb je vinnen, dan heb je vinnen die ook enigszins als pootjes gebruikt kunnen worden, dan heb je vinnen die vooral als pootjes gebruikt worden en als dat beest dan (definitief) op land gaat leven (dus niet meer van de ene plas naar de andere kruipen) dan krijgt \'ie voordeel als die vinnen meer en meer op wat wij poten noemen gaan lijken. En op een gegeven moment heb je dus wat wij poten noemen.
Je hebt longvissen. Die kunnen zowel op het land als onder water leven. Nou u weer!quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is de theorie ja, geen feit. wat je vergeet is dat een vis niet zomaar op het land kan leven, daarvoor zijn veel meer veranderingen nodig. Zo moeten de kiewen ook verdwijnen, de schubben moeten op zijn minst veranderen, de ogen moeten ook anders worden, voortplanting enz. Hoe groot is de kans dat dat allemaal toevallig op het juiste moment in de juiste omgeving in de juiste volgorde gebeurt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mudskipperquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is de theorie ja, geen feit. wat je vergeet is dat een vis niet zomaar op het land kan leven, daarvoor zijn veel meer veranderingen nodig. Zo moeten de kiewen ook verdwijnen, de schubben moeten op zijn minst veranderen, de ogen moeten ook anders worden, voortplanting enz. Hoe groot is de kans dat dat allemaal toevallig op het juiste moment in de juiste omgeving in de juiste volgorde gebeurt?
Je negeert nu de voorbeelden van dat soort organismen (modderkruiper) die nu al bestaan en eerder gegeven zijn in deze topicreeks. Vissen kunnen trouwens enige tijd overleven op land, en je slaat de plank ook mis dat het allemaal per se in één keer moet gebeuren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weer dat eeuwige oversimplisme. Vissen gingen niet zomaar ineens op het lang leven. Ze gingen eerst dichter bij de oppervlakte hangen, toen langzamerhand met het hoofdje korte tijden boven water, steeds langer, en toen konden ze met iets sterkere vinnen rondsputteren in een poel met modder... borduur daar eens op voort in een periode van 1 miljoen jaar oid en je hebt je op een gegeven moment een landdier.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
ja maar hoe denk je dat die vis er uit zal zien over miljoenen jaren?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mudskipper
Deze vis red zich er ook prima zonder al die aanpassingen
Het probleem/voordeel (net wat je wilt) met evolutie is dat het om zoveel tijd gaat, dat elk verhaaltje er wel in te passen is. Ik hoop dat verder onderzoek laat zien in hoeverre het waarschijnlijk is dat in een tijdsbestek van enkele miljoenen jaren zo'n enorme diversiteit aan dieren kan ontstaan (de eerder genoemde Cambrische explosie)quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Weer dat eeuwige oversimplisme. Vissen gingen niet zomaar ineens op het lang leven. Ze gingen eerst dichter bij de oppervlakte hangen, toen langzamerhand met het hoofdje korte tijden boven water, steeds langer, en toen konden ze met iets sterkere vinnen rondsputteren in een poel met modder... borduur daar eens op voort in een periode van 1 miljoen jaar oid en je hebt je op een gegeven moment een landdier.
Jij doet alsof vissen ineens een kindje krijgen met longen, pootjes en gehoor voor boven water. Toont alleen maar weer aan dat je niet weet waar je het over hebt.![]()
http://palaeo.gly.bris.ac(...)iggers/triggers.htmlquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:22 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Het probleem/voordeel (net wat je wilt) met evolutie is dat het om zoveel tijd gaat, dat elk verhaaltje er wel in te passen is. Ik hoop dat verder onderzoek laat zien in hoeverre het waarschijnlijk is dat in een tijdsbestek van enkele miljoenen jaren zo'n enorme diversiteit aan dieren kan ontstaan (de eerder genoemde Cambrische explosie)
Geen idee. Was vooral als voorbeeld bedoelt om aan te geven dat de problemen die ali ziet niet of nauwlijks bestaan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja maar hoe denk je dat die vis er uit zal zien over miljoenen jaren?
ik denk dat wij er ook heel anders uitzien over een miljoen jaar, als we nog bestaan
Er zijn toch duidelijk beperkingen..? bijvoorbeeld al die experimenten met fruitvliegen. Daar kregen ze extra poten, geen poten, extra of geen vleugels, 3 delen, 2 delen enz.. Maar ze kregen nooit iets wat je bij een ander dier of zelfs maar bij een andere vlieg aan zal treffen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat het hele idee van 'basisinformatie' niet echt ergens op slaat in genetische zin. Heel simpel gezegd is het definiërende aspect van DNA een stukje tekst op basis van een alfabet bestaande uit de letters A,T, C en G. Door mutatie kunnen delen uit deze tekst veranderen, gekopieerd of verplaatst worden, waardoor nieuwe eigenschappen ontstaan (wederom een oversimplificatie). Basisinformatie, in de vorm die jij hier schetst, impliceert dat er specifieke gescheiden setten van informatie zijn, terwijl dit op basis van genetica nergens uit blijkt.
Verzin dr eens één die aansluit op de tot op heden gevonden fossielen en chromosomale/genetische overeenkomsten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:22 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Het probleem/voordeel (net wat je wilt) met evolutie is dat het om zoveel tijd gaat, dat elk verhaaltje er wel in te passen is. Ik hoop dat verder onderzoek laat zien in hoeverre het waarschijnlijk is dat in een tijdsbestek van enkele miljoenen jaren zo'n enorme diversiteit aan dieren kan ontstaan (de eerder genoemde Cambrische explosie)
En hier toon je opnieuw hoe diep je misvattingen zijn. Lees je wel wat mensen schrijven? Heb je uberhaupt opgelet?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat dat allemaal toevallig op het juiste moment in de juiste omgeving in de juiste volgorde gebeurt?
quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://palaeo.gly.bris.ac.uk/Palaeofiles/Cambrian/triggers/triggershot.html
Ik hoop niet dat je probeert te zeggen dat dit 'probleem' al is opgelost?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://palaeo.gly.bris.ac(...)iggers/triggers.html
...en hier alweer...quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er zijn toch duidelijk beperkingen..? bijvoorbeeld al die experimenten met fruitvliegen. Daar kregen ze extra poten, geen poten, extra of geen vleugels, 3 delen, 2 delen enz.. Maar ze kregen nooit iets wat je bij een ander dier of zelfs maar bij een andere vlieg aan zal treffen.
Die ziijn er wel alleen voor zover ik weet niet met fruitvliegjes. Er bestaan tegenwoordig strengen E-coli (iirc) die insuline produceren. Hier zijn wel meer voorbeelden van maar dit is de duidelijkstequote:Op donderdag 1 februari 2007 14:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er zijn toch duidelijk beperkingen..? bijvoorbeeld al die experimenten met fruitvliegen. Daar kregen ze extra poten, geen poten, extra of geen vleugels, 3 delen, 2 delen enz.. Maar ze kregen nooit iets wat je bij een ander dier of zelfs maar bij een andere vlieg aan zal treffen.
Nee. Wel dat er mogelijke (en plausibele) verklaringen zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:33 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je probeert te zeggen dat dit 'probleem' al is opgelost?
Ja, super, geweldig beest, perfect aangepast aan zijn leefomgeving, geen simpele tussenvorm.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mudskipper
Deze vis red zich er ook prima zonder al die aanpassingen
Dus alleen observatie van soortvorming accepteer je als bewijs? Terwijl je weet dat het lang duurt, duizenden, zo niet miljoenen jaren?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oke dat van die vis was misschien een beetje te simpel gedacht van me, maar het blijft toch een miljoenenjarenverhaal, geen observatie.
Verder bleek nogmaals uit de hond dat evolutie geen miljoenen jaren hoeft te duren.
Ja, maar dat zijn nog steeds bacterieen... Hij gelooft het pas als er een bacterie ontstaat met een slurf en hoeven (want dan is het niet meer van dezelfde 'soort')quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die ziijn er wel alleen voor zover ik weet niet met fruitvliegjes. Er bestaan tegenwoordig strengen E-coli (iirc) die insuline produceren. Hier zijn wel meer voorbeelden van maar dit is de duidelijkste
Elke tussenvorm is aangepast aan zijn leefomgeving, anders zou 'ie überhaupt niet bestaan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, super, geweldig beest, perfect aangepast aan zijn leefomgeving, geen simpele tussenvorm.
Het moet haast wel, anders zou 'ie het niet geloven.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:34 schreef eRixx het volgende:
Alsof observatie een voorwaarde is. Creationistisch argument. Het weerhoudt je er niet van om wel te beweren dat god het gedaan heeft. Heb je dat gezien?
Jep, met die fruitvlieg experimenten had het al lang bewezen kunnen worden namelijk.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus alleen observatie van soortvorming accepteer je als bewijs? Terwijl je weet dat het lang duurt, duizenden, zo niet miljoenen jaren?
Vraag je altijd onmogelijke dingen?
Oh ja, er zijn een heleboel computermodellen gefabriceerd waarmee de evolutie wordt nagelopen, een onderdeel van de bioinformatics. Ik weet niet of je universitair student bent, maar dan kun je hier een paper lezen met een grote verscheidenheid aan verschillende computermodellen die gebruikt worden om tot speciatie te komen:quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Geen idee, dat zal jij wel weten. Heb je er een link voor, klinkt interessant.
Nee dit beestje wordt vaak als een missing link aangegeven en ik ben het daar niet mee eens.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Elke tussenvorm is aangepast aan zijn leefomgeving, anders zou 'ie überhaupt niet bestaan.
Je bent nu gewoon aan het trollen![]()
Die observatie is er uit fossielen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oke dat van die vis was misschien een beetje te simpel gedacht van me, maar het blijft toch een miljoenenjarenverhaal, geen observatie.
Verder bleek nogmaals uit de hond dat evolutie geen miljoenen jaren hoeft te duren.
Het IS al bewezen. Jij accepteert het niet als bewijs omdat jij niet kunt beseffen dat het wel degelijk een nieuwe 'soort' is, ook al lijkt het hetzelfde vliegje.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jep, met die fruitvlieg experimenten had het al lang bewezen kunnen worden namelijk.
Ben universitair student maar kom er niet op. Studeer in Tilburg daar zijn geen beta studies mssn dat het daar aan ligt ?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh ja, er zijn een heleboel computermodellen gefabriceerd waarmee de evolutie wordt nagelopen, een onderdeel van de bioinformatics. Ik weet niet of je universitair student bent, maar dan kun je hier een paper lezen met een grote verscheidenheid aan verschillende computermodellen die gebruikt worden om tot speciatie te komen:
http://www.journals.uchicago.edu/cgi-bin/resolve?id=doi:10.1086/338370
Hoe vaak moeten we nog in herhaling vallen? Jouw idee van "simpele tussenvorm" klopt niet, en is volstrekt niet in overeenstemming met de evolutietheorie. Elke soort (zelfs tussenvormen) die ooit heeft bestaan was in haar tijd perfect aangepast aan haar leefomgeving.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, super, geweldig beest, perfect aangepast aan zijn leefomgeving, geen simpele tussenvorm.
Het is niet aangegeven als Missing link, dat zou ook onzin zijn, want dan zou het beest in die vorm al miljoenen jaren moeten bestaan. En dat doet het niet (voor zover ik weet). Het is dus niet dé missing link tussen land- en zeedieren. Wel het bewijs dat er een dier kan zijn dat zowel op land als in de zee kan leven.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dit beestje wordt vaak als een missing link aangegeven en ik ben het daar niet mee eens.
Nee dat is dus niet zo, het overgrote deel bestaat uit gedrochten, als je dat een nieuwe soort wil noemen ga je gang maar ze komen uit fruitvliegen, zijn fruitvliegen en zullen fruitvliegen produceren (als ze zich al voort kunnen planten).quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:44 schreef eRixx het volgende:
[..]
Het IS al bewezen. Jij accepteert het niet als bewijs omdat jij niet kunt beseffen dat het wel degelijk een nieuwe 'soort' is, ook al lijkt het hetzelfde vliegje.
Vraag: Geef jij eens een beschrijving van een nieuwe diersoort?
Dit discussiepunt zijn we al 5 keer langs geweest, hebben we al 5 keer neergehaalt en je blijft er maar steeds op terugkomen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zo, het overgrote deel bestaat uit gedrochten, als je dat een nieuwe soort wil noemen ga je gang maar ze komen uit fruitvliegen, zijn fruitvliegen en zullen fruitvliegen produceren (als ze zich al voort kunnen planten).
Oke het is geen simpele tussenvorm (ook voor speknek) maar dat beest heb ik een aantal maal door mensen aan zien voeren als een soort van tussenvorm, vandaar. Het feit dat een dier op land en in zee (kustwateren) kan leven zegt toch verder niets anders dan dat dat mogelijk is? Wat voor andere conclusies kan je daar nou uit trekken?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is niet aangegeven als Missing link, dat zou ook onzin zijn, want dan zou het beest in die vorm al miljoenen jaren moeten bestaan. En dat doet het niet (voor zover ik weet). Het is dus niet dé missing link tussen land- en zeedieren. Wel het bewijs dat er een dier kan zijn dat zowel op land als in de zee kan leven.
En een mogelijke tussenvorm naar nieuwe landdieren. Maar zoals gezegd: alles wat nnu leeft is een tussenvorm.
Dat is WEL zo. Er is een vlieg in het laboratorium 'ontwikkeld' die zich uitsluitend onderling kan voortplanten. Het is dus geen fruitvlieg meer, het is een aparte 'soort' geworden. Waar jij problemen mee hebt is dat het nog steeds LIJKT op een fruitvlieg. Derhalve neem je aan dat het er ook wel één zal zijn. Dat is fout en grappig omdat je hiermee toevallig ook een evolutionair mechanisme in woorden vat. Sommige dieren ontwikkelen zich dusdanig dat ze lijken op een (bijvoorbeeld) gevaarlijke soort, terwijl ze dat in het geheel niet zijn (dit geeft ze een voordeel in hun leefomgeving).quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zo, het overgrote deel bestaat uit gedrochten, als je dat een nieuwe soort wil noemen ga je gang maar ze komen uit fruitvliegen, zijn fruitvliegen en zullen fruitvliegen produceren (als ze zich al voort kunnen planten).
Bijvoorbeeld de conclusie dat jouw claim dat een vis opeens pootjes moeten hebben onterecht is.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke het is geen simpele tussenvorm (ook voor speknek) maar dat beest heb ik een aantal maal door mensen aan zien voeren als een soort van tussenvorm, vandaar. Het feit dat een dier op land en in zee (kustwateren) kan leven zegt toch verder niets anders dan dat dat mogelijk is? Wat voor andere conclusies kan je daar nou uit trekken?
De meeste 'missing links' gaan dood omdat ze weg worden geconcureerd door hun betere versies. Dit is slechts een voorbeeld voor diehard creationisten om in te zien hoe een diersoort die in de evolutielijn van water naar land eruit kan zien, en hoe deze kan werken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dit beestje wordt vaak als een missing link aangegeven en ik ben het daar niet mee eens.
Alsof een tussenvorm dat niet isquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
hey, je user-icoon is opeens wegquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Alsof een tussenvorm dat niet is
Was overigens niet het punt dat ik wou maken maargoed.
Het is niet te hopen, maar ik haal het weer aan omdat ik net dit er over lees (aangezien het miljoenenjarenverhaal weer wordt aangehaald)quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit discussiepunt zijn we al 5 keer langs geweest, hebben we al 5 keer neergehaalt en je blijft er maar steeds op terugkomen.
Is er iets mis met je lange termijngeheugen? Nee serieus. Dit vraag ik uit bezorgdheid.
Mjah de utwente ftp deed het niet meer. Maar ff aangepastquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
hey, je user-icoon is opeens weg
http://www.pathlights.com/ce_encyclopedia/10mut10.htmquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is niet te hopen, maar ik haal het weer aan omdat ik net dit er over lees (aangezien het miljoenenjarenverhaal weer wordt aangehaald)
"The fruit fly has long been the favorite object of mutational experiments because of its fast gestation period [twelve days]. X rays have been used to increase the mutation rate in the fruit fly by 15,000 percent. All in all, scientists have been able to "catalyze the fruit fly evolutionary process, such that what has been seen to occur in Drosophila is the equivalent of the many millions of years of normal mutations and evolution."
"Out of 400 mutations that have been provided by Drosophila melanogaster, there is not one that can be called a new species. It does not seem, therefore, that the central problem of evolution can be solved by mutations."—*Maurice Caullery, Genetics and Heredity (1964), p. 119.
*"Richard Goldschmidt fell into despair. The changes, he lamented, were so hopelessly micro [insignificant] that if a thousand mutations were combined in one specimen, there would still be no new species."—Norman Macbeth, Darwin Retried (1971), p. 33.
"In the best-known organisms, like Drosophila, innumerable mutants are known. If we were able to combine a thousand or more of such mutants in a single individual, this still would have no resemblance whatsoever to any type known as a [new] species in nature."—*Richard B. Goldschmidt, "Evolution, As Viewed by One Geneticist," American Scientist, January 1952, p. 94.
quote:"God was very careful in Genesis to state that each of the animals were created `after his kind.' After 80 years and millions of generations, God was proven right: A fruit fly will always be a fruit fly."—"Evolutionists Still Looking for a `Good Accident,' " Battle Cry, July-August, 1990.
Oke, foutje van mij. Sorryquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de conclusie dat jouw claim dat een vis opeens pootjes moeten hebben onterecht is.
Het zou je als universitair student sieren als je eens wat meer in wetenschappelijke publicaties dook in plaats van creationistische sitejes.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is niet te hopen, maar ik haal het weer aan omdat ik net dit er over lees (aangezien het miljoenenjarenverhaal weer wordt aangehaald)
"The fruit fly has long been the favorite object of mutational experiments because of its fast gestation period [twelve days]. X rays have been used to increase the mutation rate in the fruit fly by 15,000 percent. All in all, scientists have been able to "catalyze the fruit fly evolutionary process, such that what has been seen to occur in Drosophila is the equivalent of the many millions of years of normal mutations and evolution."
"Out of 400 mutations that have been provided by Drosophila melanogaster, there is not one that can be called a new species. It does not seem, therefore, that the central problem of evolution can be solved by mutations."—*Maurice Caullery, Genetics and Heredity (1964), p. 119.
*"Richard Goldschmidt fell into despair. The changes, he lamented, were so hopelessly micro [insignificant] that if a thousand mutations were combined in one specimen, there would still be no new species."—Norman Macbeth, Darwin Retried (1971), p. 33.
"In the best-known organisms, like Drosophila, innumerable mutants are known. If we were able to combine a thousand or more of such mutants in a single individual, this still would have no resemblance whatsoever to any type known as a [new] species in nature."—*Richard B. Goldschmidt, "Evolution, As Viewed by One Geneticist," American Scientist, January 1952, p. 94.
Verexcuseer je niet. Pas het toe. SNAP vanaf nu dus dat dat niet zo is. Bezie welke gevolgen het heeft voor de rest van je 'argumentatie'.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, foutje van mij. Sorry
Je loopt achter, het is al wel voorgekomenquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En voor jou zal het ook wel weer geen voldoende soortvorming zijn, want ze hebben geen extra poten of zo gekregenquote:Onderzoekers uit Trinidad verhuisden guppen van de soort Poecilia reticulata van een poel onderaan een waterval naar een tot op dat moment guppieloze poel stroomopwaarts. Het grote verschil was dat er in de poel beneden een aantal verschillende predatoren huisde, en boven slechts ��n. Die at voornamelijk hele kleine visjes.
Elf jaar en achttien gupgeneraties later bleek dat de stroomopwaartse guppen zich aan aan hun nieuwe, minder gevaarlijke omgeving hadden aangepast. Ze werden minder snel geslachtsrijp en een stuk groter dan de guppen beneden. Ook hadden ze minder, maar wel grotere nakomelingen. Uit labonderzoek bleek dat het hier daadwerkelijk ging om genetische veranderingen. De guppen evolueerden 10.000 keer sneller dan men op basis van fossiele vondsten zou verwachten, aldus de onderzoekers.
Fruitvliegen kunnen ook zeer snel evolueren. In 1971 rapporteerden de onderzoekers Dobzhansky en Pavlovsky het ontstaan van een nieuw soort fruitvlieg in hun lab. Ze begonnen in 1958 een cultuur met ��n zwangere fruitvlieg van de soort Drosophila paulistorum uit Colombia. Haar nakomelingen bleken zich te kunnen voortplanten met een ander type D. paulistorum, afkomstig uit een ander gebied. In 1963 ontdekten de onderzoekers dat er iets was veranderd: de twee typen fruitvlieg konden nog steeds paren, maar de nakomelingen bleken onvruchtbaar. Wat er in die vijf jaar precies is gebeurd, is onduidelijk. Maar uiteindelijk waren er dus twee soorten fruitvliegen in plaats van ��n.
Sommigen menen dat de kunstmatige hoge selectiedruk onder experimentele omstandigheden een vertekend beeld geeft. In de natuur zelf zou soortvorming nooit zo snel gaan. Onderzoekers van de universiteit van Massachusetts vonden echter een voorbeeld van snelle soortvorming van zalmen in de vrije natuur. In Lake Washington werd in 1937 een zalmsoort uitgezet. In 1992 bleek dat de zalmen zich hadden gesplitst in twee afzonderlijke populaties. Een groep legde eieren aan de rand van het meer, de andere groep legde eieren aan de monding van een rivier die uitkomt in het meer. De onderzoekers vonden kleine genetische verschillen tussen de groepen. Volgens de auteurs is deze reproductieve isolatie de eerste stap op weg naar soorvorming, in slechts vijftig jaar.
De quotes komen uit wetenschappelijke publicaties, kan je toch zien aan de referenties.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zou je als universitair student sieren als je eens wat meer in wetenschappelijke publicaties dook in plaats van creationistische sitejes.
Behalve die zijn er nog meer, die je zelf mag bedenken, ze staan hier.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, foutje van mij. Sorry
De nieuwste van deze experimenten is uit 1964. En dan begon m'n begeleider bij TNO al z'n hoofd te schudden toen ik een standaardwerk uit de psychologie uit 1975 gebruikte..quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja hoor, maar selectief quoten uit wetenschappelijke artikelen is niet zo moeilijk, een coherente paper produceren die door peer reviews heen is gekomen is wat anders.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De quotes komen uit wetenschappelijke publicaties, kan je toch zien aan de referenties.
Citaten filteren op je eigen doel (creationisme onderbouwen) is NIET WETENSCHAPPELIJK.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De quotes komen uit wetenschappelijke publicaties, kan je toch zien aan de referenties.
Hier kan ik me helemaal in vinden, geweldig om te zien hoe snel deze dieren zich aanpassen het maximale uit hun omgeving weten te halen. Maar het blijven guppen fruitvliegen en zalmen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je loopt achter, het is al wel voorgekomen
http://www.kennislink.nl/web/show?id=79149
Guppen in een poel, en fruitvliegen in een laboratorium.
En zalmen in een meer, hoewel daar nog niet echt sprake is van soortvorming.
[..]
En voor jou zal het ook wel weer geen voldoende soortvorming zijn, want ze hebben geen extra poten of zo gekregen
Nee joh, er is er al eentje bij van 1971!quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:10 schreef speknek het volgende:
[..]
De nieuwste van deze experimenten is uit 1964. En dan begon m'n begeleider bij TNO al z'n hoofd te schudden toen ik een standaardwerk uit de psychologie uit 1975 gebruikte..
TalkOrigins Observed instances of speciation
Man zie het over een spanne van duizenden, miljoenen jaren en dan gebeurt het wel. Ik begrijp dat het moeilijk is zo'n lange periode te bevatten, maar probeer het eens; zie verschillende soorten ontstaan die weer verder doorevolueren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hier kan ik me helemaal in vinden, geweldig om te zien hoe snel deze dieren zich aanpassen het maximale uit hun omgeving weten te halen. Maar het blijven guppen fruitvliegen en zalmen.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heb je god wel eens iets zien creeëren dan? Want als je net zo kritisch bent over de evolutietheorie als over god, dan snap ik werkelijk niet hoe je daar in kunt geloven.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hier kan ik me helemaal in vinden, geweldig om te zien hoe snel deze dieren zich aanpassen het maximale uit hun omgeving weten te halen. Maar het blijven guppen fruitvliegen en zalmen.
Dat is dus fantasie en geen wetenschap en precies de reden waarom het niet als zodanig verkondigd moet worden.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:13 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Man zie het over een spanne van duizenden, miljoenen jaren en dan gebeurt het wel. Ik begrijp dat het moeilijk is zo'n lange periode te bevatten, maar probeer het eens; zie verschillende soorten ontstaan die weer verder doorevolueren.![]()
Dit is fantasie voor jou, omdat je het niet gelooft. Het hele idee wordt onderbouwd door onderzoek en constant benadrukt door onderzoek; het enige wat er tegenover staat zijn een paar wankele creationisten die aan hun laatste beetje geloof vasthouden en nonsens onderbouwingen proberen te vinden voor hun ideeën.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is dus fantasie en geen wetenschap en precies de reden waarom het niet als zodanig verkondigd moet worden.
1. God kan alles. Hoef je niet bij geweest te zijn om dat te geloven.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:07 schreef sexbierum het volgende:
Ali, waar kwam het water voor de zondvloed vandaan en waar is het gebleven?
Gelukkig erken je nu dat evolutie een geloof is, net zoals religie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je god wel eens iets zien creeëren dan? Want als je net zo kritisch bent over de evolutietheorie als over god, dan snap ik werkelijk niet hoe je daar in kunt geloven.
Waarom? Het wordt ondersteund door het hele assortiment fossielen die we hebben.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is dus fantasie en geen wetenschap en precies de reden waarom het niet als zodanig verkondigd moet worden.
Fantasie is roepen dat iets geen nieuwe soort is ZONDER dat je soort kunt defineren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gelukkig erken je nu dat evolutie een geloof is, net zoals religie.
Jouw opvatting van evolutie is een geloof. De evolutietheorie is een feit.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, dat erken ik niet, want de ET wordt ondersteund door stapels bewijzen dit itt tot je geloof.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is slechts een interpretatie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom? Het wordt ondersteund door het hele assortiment fossielen die we hebben.
De ET is nog niet gefalsificeerd.
Het duurde maar liefst 3 topics voordat dit voorspelbare woordgrapje eindelijk eens boven komt drijven. Ik ben zeer onder de indruk!quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een interpretatie is niet falsifiseerbaar in ALLE aspecten en vakgebieden van 'de wetenschap'. Dat is alleen weggelegd voor werkende modellen ;-)quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is slechts een interpretatie.
Man daar heb ik nou al meerdere pogingen tot gedaan. Als ik een waterdichte definitie heb ben jij de eerste die m hoort ja.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:18 schreef eRixx het volgende:
[..]
Fantasie is roepen dat iets geen nieuwe soort is ZONDER dat je soort kunt defineren.
Ga dan daar eerst maar eens aan werken voordat je gaat roepen dat er geen nieuwe soorten ontstaan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Man daar heb ik nou al meerdere pogingen tot gedaan. Als ik een waterdichte definitie heb ben jij de eerste die m hoort ja.
naja, het was dus speknekquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:10 schreef speknek het volgende:
[..]
De nieuwste van deze experimenten is uit 1964. En dan begon m'n begeleider bij TNO al z'n hoofd te schudden toen ik een standaardwerk uit de psychologie uit 1975 gebruikte..
TalkOrigins Observed instances of speciation
Maar ik wil meer zien over die fruitvliegjes,guppen en dergelijkequote:Op donderdag 1 februari 2007 15:19 schreef eRixx het volgende:
[..]
Jouw opvatting van evolutie is een geloof. De evolutietheorie is een feit.theorie
"twee populaties zijn van een verschillende soort als ze zich niet samen (succesvol) voortplanten" Lijkt me nogsteeds een goeie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Man daar heb ik nou al meerdere pogingen tot gedaan. Als ik een waterdichte definitie heb ben jij de eerste die m hoort ja.
Waterdicht in de zin dat elke mogelijk voorbeeld van soortvorming binnen de definitie valt zeker?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Evolutie is een feit. (je streepte het verkeerde door)quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:24 schreef bigore het volgende:
[..]
Maar ik wil meer zien over die fruitvliegjes,guppen en dergelijke
Ho. Aangezien jij niet eens weet wat je ZELF onder soort verstaan moet, snijdt dit argument geen hout meer. Als je immers geen soort kunt duiden, kun je geenzins defineren wat 'een variatie' moet betekenen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En dit is nou wat ik bedoel met die 'bewijzen'. De bewijzen voor 'soortvorming' bij fruitvliegen, zalmen en guppen hebben als resultaat variatie (of gedrochten) binnen de familie fruitvliegen, zalmen en guppen. Iets anders komt er niet uit! Dat moet je er zelf bij fantaseren en daar kun je fossielen bij gebruiken maar uiteraard heb je daar hetzelfde principe van variaties.
Weer laat je een volkomen onbegrip van de werking van evolutie zien. Wat verwacht je..dat er bij het aanpassen van een fruitvlieg een zalm ontstaat?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En dit is nou wat ik bedoel met die 'bewijzen'. De bewijzen voor 'soortvorming' bij fruitvliegen, zalmen en guppen hebben als resultaat variatie (of gedrochten) binnen de familie fruitvliegen, zalmen en guppen. Iets anders komt er niet uit! Dat moet je er zelf bij fantaseren en daar kun je fossielen bij gebruiken maar uiteraard heb je daar hetzelfde principe van variaties.
anders moet 'ie de ET nog erkennenquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waterdicht in de zin dat elke mogelijk voorbeeld van soortvorming binnenbuiten de definitie valt zeker?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |