Is het misschien een goede suggestie om in de TT het woord "ontkrachten" te vervangen door "weerleggen".quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:26 schreef Alicey het volgende:
TT aangepast.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:35 schreef barthol het volgende:
[..]
Is het misschien een goede suggestie om in de TT het woord "ontkrachten" te vervangen door "weerleggen".
Dat is een net iets wetenschappelijker term.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:43 schreef Frollo het volgende:
TVP want ik vind dit altijd wel een vermakelijke reeks. Ik ben zelf niet zo'n beta dat ik de ET op eigen houtje kan verdedigen, maar ik heb alle vertrouwen in jullie.
O, en mocht de TT nog aangepast gaan worden, dan graag de spatie vóór het uitroepteken weg. We zijn toch geen Belgen?
Als je een volledig uitgewerkte nieuwe theorie wil zul je op een forum als fok! niet ver komen natuurlijk. Een punt wat ik wel interessant vind is, zijn er nieuwe/andere theorieën. En waar liggen de grootste tekortkomingen van de huidige evolutie theorie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:31 schreef Knipoogje het volgende:
Je zou het topic ook kunnen aanpassen met : welke alternatieve theorie is sterker dan de evolutietheorie?
En als dat zo is, dan moet deze theorie dus alles verklaren/voorspellen dat evolutie ook doet. Er mogen geen aantoonbare gaten inzitten die niet met dezelfde theorie mogelijk te verklaren valt.
Het gaat ook om wetenschap, dus een buitennatuurlijk iets mag niet in de theorie meegenomen worden ,want dan kun je er niets mee (niet falsificeren en/of bewijzen) en verleg je de vraagstelling alleen.
Een volkomen andere theorie en volkomen verwerping van de evolutietheorie zijn natuurlijk vrijwel ondenkbaar. Aanpassingen of uitbreidingen als punctuated equilibrium en de rol van genetische drift zijn daarentegen zeker niet ondenkbaar. Het is natuurlijk frustrerend voor mensen die de evolutietheorie niet bevalt, maar de hoeveelheid ondersteunend bewijs vanuit allerlei disciplines heeft er voor gezorgd dat de evolutietheorie gewoon een enorm sterke basis heeft. Er is echt een erg revolutionaire ontdekking voor nodig om deze basis weg te nemen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je een volledig uitgewerkte nieuwe theorie wil zul je op een forum als fok! niet ver komen natuurlijk. Een punt wat ik wel interessant vind is, zijn er nieuwe/andere theorieën. En waar liggen de grootste tekortkomingen van de huidige evolutie theorie.
Als je weet waar de schoen wringt kun je hem lappen.
Probleem is tot nu toe dat er iemand komt die schopt wat tegen de evolutietheorie door over jonge/oude aarde te beginnen, irreducable complexity of een andere zaak die of met 5 seconden googlen al valt te weerleggen, of men kan niet eens een definitie geven (definitie van soort bijvoorbeeld) zonder deze continue aan te passen zodra de definitie niet houdbaar blijkt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je een volledig uitgewerkte nieuwe theorie wil zul je op een forum als fok! niet ver komen natuurlijk. Een punt wat ik wel interessant vind is, zijn er nieuwe/andere theorieën. En waar liggen de grootste tekortkomingen van de huidige evolutie theorie.
Als je weet waar de schoen wringt kun je hem lappen.
Wat ik wil doen is inderdaad het oorspronkelijke Darwinisme en het Neo-Darwinisme naast elkaar leggen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een volkomen andere theorie en volkomen verwerping van de evolutietheorie zijn natuurlijk vrijwel ondenkbaar. Aanpassingen of uitbreidingen als punctuated equilibrium en de rol van genetische drift zijn daarentegen zeker niet ondenkbaar. Het is natuurlijk frustrerend voor mensen die de evolutietheorie niet bevalt, maar de hoeveelheid ondersteunend bewijs vanuit allerlei disciplines heeft er voor gezorgd dat de evolutietheorie gewoon een enorm sterke basis heeft. Er is echt een erg revolutionaire ontdekking voor nodig om deze basis weg te nemen.
Wetenschappelijke theorieën worden voortdurend weerlegd door andere wetenschappers. Dat is zo ongeveer ons beroepquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:26 schreef Triggershot het volgende:
Wat ik mij nog steeds afvraag hé.
Als evolutie wetenschappelijk is, dan is de vraag in TT toch niet correct?
Dat is volstrekt onvoldoende.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Zijn er alternatieve theorieën?
Definiëer 'valkuilen' ?quote:Wat zijn de valkuilen van (huidige) evolutie theorie?
Kijk, dat is echt de énige manier waarmee je er komt. Als je de evolutietheorie onderuit wilt halen zul je moeten aantonen dat hij inhoudelijk niet klopt.quote:Zijn er dingen die niet te verklaren zijn door de evolutie theorie?
Wetenschappelijk bewezen hypotheses worden weerlegt door andere wetenschappers?quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wetenschappelijke theorieën worden voortdurend weerlegd door andere wetenschappers. Dat is zo ongeveer ons beroep
Waarom niet ?quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:51 schreef Triggershot het volgende:
Wetenschappelijk bewezen hypotheses worden weerlegt door andere wetenschappers?
Als B, A weerlegt (wetenschappelijk) noem ik A niet meer wetenschappelijk, daarom niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:00 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Waarom niet ?
Zoals Einstein, Newtons theorieen weerlegde en de stringhypothese mogelijk andere natuurkundige theorieen kan gaan weerleggen.
Ik weet niet of Newtons theorieen niet meer wetenschappelijk genoemd mogen worden. Newton is veel eenvoudiger en voor vele toepassingen adequaat. De grenzen ervan zul je je echter bewust moeten zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:01 schreef Triggershot het volgende:
Als B, A weerlegt (wetenschappelijk) noem ik A niet meer wetenschappelijk, daarom niet.
A kan een theorie opwerpen die op een wetenschappelijke manier onderbouwd is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als B, A weerlegt (wetenschappelijk) noem ik A niet meer wetenschappelijk, daarom niet.
Wat digitaLL zegt: ook al is Einstein "meer correct" dan Newton, dat wil nog niet zeggen dat Newton heeft afgedaan. Sterker nog, de Apollo-missies naar de maan gebruikten alleen Newton voor baanberekeningen ed. Missies als Cassini, die veel verder weg en veel nauwkeuriger moeten, gebruiken Einstein.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch grappig dat zélfs alles dat door mensen gecreëerd en bedacht wordt aan evolutie onderhevig is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:21 schreef barthol het volgende:
Dat is wetenschap in beweging en de evolutie van het inzicht.
Een hypothese / theorie is vaak ook niet 100% correct of 100% incorrect. Zo zijn er bijvoorbeeld ook al een aantal aanpassingen op Darwin's originele theorie, zoals Barthol bijvoorbeeld al aangaf. Het komt ook wel eens voor dat er inderdaad fundamentele nieuwe inzichten komen waardoor theorieen rigoreus herzien worden, maar dit is wel behoorlijk zeldzaam.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wetenschappelijk bewezen hypotheses worden weerlegt door andere wetenschappers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |