quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Om de aanvallen richting evolutie buiten het centrale evolutie topic te houden bij deze dit topic.
Voor de duidelijkheid, het is dus de bedoeling hier een poging te doen om het liefst via de wetenschappelijke methode evolutie te ontkrachten. Kom dus met duidelijke redenen en onderbouw deze, evt. met een linkje naar een artikel of website.
game on
Wat heeft dat in een evolutietopic te zoeken?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:51 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ik tracht te bewijzen dat nieuw leven ook op andere manieren kan ontstaan , vanuit de ruimte bijvoorbeeld .
Hier komt de griep .
Be awared !
http://www.space.com/scie(...)in_space_000121.html
http://www.panspermia.org/Cantest.htm
Ik kan me voorstellen dat het ergens vermakelijk is, maar topics van deze strekking zorgen toch vaak voor mensen met het kleinste ego het hardst gaan schreeuwen en schelden als ze geen gelijk krijgen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:42 schreef koffiegast het volgende:
ik vind het wel leuk om weer tegenargumenten te vinden voor de belachelijke beredeneringen die je af en toe hier tegenkomt...
Ongeveer alles .quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Wat heeft dat in een evolutietopic te zoeken?
Dat moet de evolutietheorie maar eens uitleggen .quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:04 schreef Rasing het volgende:
Kaffer, je zegt dat de kerkuil 58 miljoen jaar oud is. Waar komt die dan vandaan? Uit de ruimte?
Dus omdat er 17 miljoen mist schrijf je het toe aan iets anders?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:55 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Dat moet de evolutietheorie maar eens uitleggen .
Er zijn geen links van de huidige vogelsoorten naar de prehistorische vogelsoorten of vliegende dino's .
De laatste vliegende dino stierf 77 miljoen jaar geleden uit , de eerste huidige vogelsoorten ontstonden 60 miljoen jaar geleden .
Vogelsoorten en andere ontstaan telkens opnieuw plots .
Vanwaar ze komen weet ik niet , maar het is niet uit evolutie .
Bij isolaten zeg je ook niet: 'Nah, we kunnen geen ander verwantschap vinden dus we nemen aan dat dit zo uit de ruimte is komen vallen.'quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:59 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dus omdat er 17 miljoen mist schrijf je het toe aan iets anders?
Goed ten eerste gaat evolutie niet over het ontstaan van het leven. Dat is het gebeid van abiogenese. Verder vind ik de stap van virus naar complexe levensvorm ietwat groot... heb je hier een onderbouwing of bewijs voor?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:52 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ongeveer alles .
Als er al virussen kunnen ontstaan door meteorietenstof kunnen complexere levensvormen ook ontstaan door komeetinslagen .
Sommige kometen bevatten aminozuren .
Een botsing met de stratosdfeer en de aarde veroorzaakt een chaos van helium koolstof , zuurstof en vooral radioactiviteit .
Radioactiviteit kan zorgen voor razendsnelle mutaties binnen één generatie , zie tsjernobyl .
Ik heb op het vorige deel al uitgelegd dat dieren niet kunnen evolueren , seksuele selectie : Vrouwtjes vallen op genetisch defecte mannetjes .quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:06 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Bij isolaten zeg je ook niet: 'Nah, we kunnen geen ander verwantschap vinden dus we nemen aan dat dit zo uit de ruimte is komen vallen.'
Heb ik al zooooooooo vaaaaaak uitgelegd, maar jij gaat maar door. Totaal zinloos om op je in te gaanquote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:55 schreef Kaffer het volgende:
Dat moet de evolutietheorie maar eens uitleggen .
Er zijn geen links van de huidige vogelsoorten naar de prehistorische vogelsoorten of vliegende dino's .
De laatste vliegende dino stierf 77 miljoen jaar geleden uit , de eerste huidige vogelsoorten ontstonden 60 miljoen jaar geleden .
Vogelsoorten en andere ontstaan telkens opnieuw plots .
Vanwaar ze komen weet ik niet , maar het is niet uit evolutie .
Mannetje's die een handicap hebben dat ze er mooi uit zien dat moet wel betekenen dat ze sterk genoeg zijn om te overleven. Vinden die vrouwtjes prachtig.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:44 schreef Kaffer het volgende:
Ik heb op het vorige deel al uitgelegd dat dieren niet kunnen evolueren , seksuele selectie : Vrouwtjes vallen op genetisch defecte mannetjes .
Wat heeft dit met sexueele selectie te maken??quote:Dieren hangen ook naar inteelt .
Voorbeeld : De ooievaars .
ooievaars zijn zeldzaam .
Jonge ooievaars keren steeds terug naar hun geboortestreek om er te paren ;
Ze paren dus steeds opnieuw met familieleden ;
Na x aantal generaties krijg je dus inteelt en dus genenverarming .
Het gaat niet om ontstaan van leven maar om ontstaan van nieuwe levensvormen .quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Goed ten eerste gaat evolutie niet over het ontstaan van het leven. Dat is het gebeid van abiogenese. Verder vind ik de stap van virus naar complexe levensvorm ietwat groot... heb je hier een onderbouwing of bewijs voor?
De mannetjes die er het mooist uitzien sterven het rapst , dat is bewezen .quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:47 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Mannetje's die een handicap hebben dat ze er mooi uit zien dat moet wel betekenen dat ze sterk genoeg zijn om te overleven. Vinden die vrouwtjes prachtig.
[..]
Wat heeft dit met sexueele selectie te maken??
Nou en, als ze hun genen maar voldoende doorgeven dan is hun taak volbracht. Trouwens, waarom is volgens jou dan de pauw nog niet uitgestorven?? Die mannetjes zien er heel erg mooi uit.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:54 schreef Kaffer het volgende:
De mannetjes die er het mooist uitzien sterven het rapst
Oh?? Geef maar eens een wetenschappelijke bron.quote:dat is bewezen
Er mooit uitzien en goed kunnen overleven is dubbel prijs.quote:Is een lage overlevingsgraad relevant voor een soort ?
Je hebt natuurlijk een lijst met bronnen die deze uitspraak ondersteunen die je graag met ons deelt?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:54 schreef Kaffer het volgende:
[..]
De mannetjes die er het mooist uitzien sterven het rapst , dat is bewezen .
Is een lage overlevingsgraad relevant voor een soort ?
Waarom denk je dat er al 35 miljoen jaar geen nieuwe vogelsoorten zojn bijgekomen en geen nieuwe zijn ontstaan ?
Het aantal soorten daalt permanent .
Wat heeft 'instinct' te maken met 'evolueren'? Sinds wanneer heeft een organisme een instinct nodig om te evolueren?quote:En wat betreft inteelt , dat heeft niets met seksuele selectie te maken uiteraard , het is een tweed gedragspatroon waaruit blijkt dat dieren niet het instinct hebben te evolueren.
Dieren gaan niet bewust evolueren. Een bacterie heeft totaal geen hersenen en toch evolueren ze. Ik zag trouwens een presentatie van kennith miller (cel bioloog) die vertelde dat men bacterien gevonden heeft die een enzym kunnen maken waarmee ze nylon mee kunnen afbreken. Hoe lang bestaat nylon? Ik geloof nog geen 50 jaar. Dus binnen 50 jaar tijd heeft een bactarie een enzym "ontwikkeld" waarmee hij nieuw voedsel mee kan verteren. Ze gingen heust niet denken, oh laten we eens een enzym maken waarmee dat kan. Dat gebeurde gewoon. Een set gunstige mutatie's die daar voor gezorgd heeft.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:54 schreef Kaffer het volgende:
En wat betreft inteelt , dat heeft niets met seksuele selectie te maken uiteraard , het is een tweed gedragspatroon waaruit blijkt dat dieren niet het instinct hebben te evolueren.
Volgens mij heeft 'de biologie' meer rudeonlines dan dat er zandkorrels in de oceaan zweven. Misschien zou WFL een maandelijkse verkiezing van 'de rudeonline van het moment' kunnen organiseren; de ontvanger krijgt een maand lang een licht-roze username en wordt af en toe serieus genomen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:29 schreef speknek het volgende:
Wordt dit de rudeonline van de biologie?
Juist omdat dieren geen willoze wezens zijn, is er seksuele selectie.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:50 schreef Kaffer het volgende:
Dieren zijn geen willoze wezens waarop naar hartelust evolutieschemaatjes op kunnen worden toegepast ;
Ik zit nu echt met open mond je posts te lezen...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:44 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ik heb op het vorige deel al uitgelegd dat dieren niet kunnen evolueren , seksuele selectie : Vrouwtjes vallen op genetisch defecte mannetjes .
Dieren hangen ook naar inteelt .
Voorbeeld : De ooievaars .
ooievaars zijn zeldzaam .
Jonge ooievaars keren steeds terug naar hun geboortestreek om er te paren ;
Ze paren dus steeds opnieuw met familieleden ;
Na x aantal generaties krijg je dus inteelt en dus genenverarming .
En het verschil is? Ik neem aan dat je dan soortvorming bedoelt?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:50 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Het gaat niet om ontstaan van leven maar om ontstaan van nieuwe levensvormen .
En rond pluto zweeft een paarse theepot.quote:Alle levensvormen kunnen plots vanuit de ruimte ontstaan zijn .
Onderbouw die hypothese dan. Evolutie theorie is het hypothese stadium allang voorbij.quote:Uiteraard is dit slechts eenn hypothese , maar wel een betere hypothese dan de evolutietheorie waarvan simpelweg is gebleken dat het niet kan ;
quote:Dieren zijn geen willoze wezens waarop naar hartelust evolutieschemaatjes op kunnen worden toegepast ;
Hebben ze ook niet nodig.quote:Dieren hebben niet het instinct te kunnen evolueren .
Bewijs?????quote:En dat is de reden waarom soorten nu al miljoenen jaren uitsterven en dat er geen soorten bijkomen .
Voorbeeld : De vleermuizen ;
Vleermuizen ontstonden zo'n 49 miljoen jaar geleden .
De meeste soorten zijn intussen uitgestorven , geen enkele nieuwe soort is de laatste tientallen miljoenen jaar ontstaan .
Evolutie ?????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |