Yup. Samen met Alpha Centauri is IV m'n favoriet. In ieder geval, sinds ik m'n nieuwe pc heb.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:54 schreef Yestuuur het volgende:
en is het even leuk als Civ2? (mijn favoriet)
Geloof geen invloed? Dan moet je eens met je Great Prophet een tempel bouwen in de stad waar een wijdverspreid geloof gesticht is.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:16 schreef Shakes het volgende:
Ik vond Civilization 4 echt slecht. Totaal niet maar ala civ. Civilization II en Civilization III zijn stukken beter. Dit leek meer op Empire Earth o.i.d., totaal niet mijn stijl. Het geloof voegt echt niets toe, vond bij Civ3 de cultuur al mwa.
Heb het daarom amper gespeeld, 1 week max. Terwijl Civ2 en Civ3 me nog steeds boeien.
Daarom vind ik er juist niets aan, het klassieke concept is vaarwel gezegdquote:The original Civilization is among the most enjoyable, influential games of all time. Its sequels have sought to build upon the basic model by adding greater levels of complexity and streamlining the interface. And though the sequels were definitely great games, they were still rooted in an interface and gameplay style that had changed very little since the original was released in 1991.
That's not the case with Civilization IV. It reenergizes the core concepts of the series, staying faithful to what fans expect while also creating a wholly original game. While the game hasn't lost any depth or detail, every aspect of the design has been streamlined to make it easier for new players to jump in and less monotonous for veterans. Die-hard fans will definitely find that the game offers up so much more variety this time around. The shape of each game is quite different, from the ways you build up your empire to the ways you tear down the empires of others.
Ik vond in het begin dat nieuwe combatsysteem heel erg wennen. Ik vond het alleen maar irritant en lastig om te leren. Nu vind ik het een van de beste vondsten.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:16 schreef Sidekick het volgende:
Ik vond de complexiteit en de mate van detail qua graphics in het begin ook erg wennen. Na een paar maanden ging ik echter weer civ3 spelen, maar toen bleek hoe saai en simpel dat spel eigenlijk is.
Eternity lies ahead of us, and behind.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yup. Samen met Alpha Centauri is IV m'n favoriet. In ieder geval, sinds ik m'n nieuwe pc heb.
Die heb ik beide niet gespeeld.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:11 schreef Dodecahedron het volgende:
Wat vond je van Call To Power I en II, Shakes?
Religie kan ook langs de "natuurlijke weg" verspreiden. Meestal inderdaad bij steden zonder religie, maar vaak ook bij een stad die al een religie aanhangt.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:05 schreef Sidekick het volgende:
Volgens mij komt een religie alleen aangewaaid als de stad nog zonder religie is. Open Borders voor binnenkomende missionairies is dan de enige methode.
Het ging allemaal voortvarend en Athene en Sparta waren ook geen probleem. Cortinthe bleef echter flink achter en daar moest ik de laatste 500 jaar dan ook de nadruk op gaan leggen. Veel wonder building daar dus en alles in dienst van de cultuur.quote:Op donderdag 12 april 2007 08:29 schreef pfaf het volgende:
k Heb gisteren een standard snakey Archipelago map met de Grieken gestart. Zonder time en voor het eerst sinds 5 potjes ofzo space race weer aan. Barbs een keer uitgezet en andere geen agressive AI. M'n doel is een keer een cultural victory met een civ die niet cultureel georrienteerd is.
Aangezien ik met m'n 3 scouts ( 1 van de start en 2 van m'n vriendelijke inboorlingen ) het eiland al snel verkend had kwam ik er al spoedig achter dat ik alleen op het eiland zat! Zonder barbs, dus m'n focus ging volledig op culture en science. In sommige steden had ik rond het jaar 0 alleen maar een scout ter verdediging. Door deze omstandigheden loop ik momenteel (500AD) lekker mee met ongeveer alle punten behalve power uiteraard. Maar nu ik sinds een paar jaar Iron heb, moet ik toch maar eens aan m'n military gaan werken, voor ik het weet staat er een compleet vloot voor m'n deur en verdedig ik m'n Stonehenge, Pyramids en Hanging Gardens met een warrior en een scout.
Een van de dingen die in FfH is opgelost door als je een religion tech uitvindt je sowieso een missionary van de bijbehorende religie te geven, ongeacht of je de eerste bent. Kleine moeite, groot plezierquote:Op donderdag 12 april 2007 11:54 schreef pfaf het volgende:
Ja, da' s m'n grootste probleem, ik zit voorlopig nog vast aan m'n eigen twee religies (Judaism en Christianity ), want de overige religies willen nog geen voet aan grond krijgen op mijn eiland/continent. Is er een mogelikheid om de ' import' van religies te bevorderen? Behalve natuurlijk geen Theocracy nemen.
Mod...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:58 schreef Sidekick het volgende:
Er kunnen maximaal 18 civs in een potje.
Ow.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef Monidique het volgende:
Huge, 32 AI wordt uiteindelijk wel een probleem.
BTS Pre-release Chat with Firaxis (Q&A)quote:Have you improved forts?
<alexman> Yes, forts are GREATLY improved. Forts act like cities in many ways.
<alexman> So you can base aircraft in them, you can enter them with ships, and you can paradrop from them
<alexman> You can even use them to connect resources.
Dat is wel jammer.quote:What happened to the collateral damage of siege artillery to the besieged city ?
<alexman> Siege weapon combat has changed a bit
Will seige weapons work more like Civ3?
<alexman> No, but they will not be as powerful as they are in Warlords
Die quests lijken me cool.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:41 schreef Sidekick het volgende:
Flink wat meer info over Beyond the Sword onderhand.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=222075
http://www.gamespot.com/pc/strategy/civilizationivbeyondthesword/news.html?sid=6172983&mode=recent (met 64 screenshots en 4 movies)
http://pc.ign.com/articles/798/798385p1.html
http://pc.gamespy.com/pc/(...)-sword/798801p1.html
Paratroopers, met coole animatie en ze houden een movement over na een paradrop.
Mja, na een paar keer had je het ook wel gezien.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:53 schreef RickoKun het volgende:
Ik vond het altijd zo vet om met die eerdere civs dat je dan na een poosje je kasteel kon veranderen, en je troonkamer!
Da's nog eens een leuk prijsje! Warlords was bij de release een fullpricetitel (40 piek dus) toch?quote:Civilization 4 Beyond the Sword Add-On
Civilization is één van de diepste games ooit. Met een enorme toevoeging van 10 beschavingen, 64 gebouwen, 12 scenario's, 5 wonderen, 6 technologieën, corporatie, een spionage systeem en uitgebreidere handelsroutes, overtreft deze Civ uw stouste verwachtingen!
Voorinschrijvingsprijs 16,99
Normale winkelprijs 19,99
Reserveer nu!
Verwachte releasedatum:20 juli 2007
Ik heb 'm zojuist besteld!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:48 schreef Sidekick het volgende:
Nee. Wel was het in de winkels iets van 30 euro, en op internet 20-25.
Maar 17 euro is idd een heel leuk prijsje.
Als je twee computers hebt, ja hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:29 schreef Dodecahedron het volgende:
Kun je Warlords en BTS beide tegelijkertijd spelen?
Gegeven dat dat bij verschillende versies van third-party mods al geen probleem is, verwacht ik geen BtS problemenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:14 schreef Frollo het volgende:
Zo slim zullen ze nu toch ook wel weer zijn?
Begreep ik nou goed dat Fall From Heaven onderdeel gaat zijn van BTS? Is het helemaal af dan en zijn alle balance issues opgelost?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat dat bij verschillende versies van third-party mods al geen probleem is, verwacht ik geen BtS problemen.
Alleen "Age of Ice".quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
Begreep ik nou goed dat Fall From Heaven onderdeel gaat zijn van BTS? Is het helemaal af dan en zijn alle balance issues opgelost?
En is het wat?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:54 schreef jogy het volgende:
Ik heb beyond the sword binnen. Nog niet gespeeld overigens. Maar the dutch zitten erin!
!
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=232121quote:People installing Beyond The Sword may have noticed that their Civ4 and warlords installs have been being patched - Civ4 to version 1.74, and Warlords to version 2.13.
Whilst these patches don't appear to be available for download on 2k Games or on Firaxis yet, you can apparently get them in-game from going to the main menu and choosing "advanced" and then "check for updates".
Weet het al, draait helemaal goedquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:35 schreef -scorpione- het volgende:
Klein vraagje: draait Civ IV ook op Vista?![]()
City spawn... geen goed idee,quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:47 schreef -scorpione- het volgende:
Wat een verschil met deel 1Ik moet weer helemaal winnen, mijn oude taktiekjes werken niet zo goed
![]()
Ik mis de diplomaten, waar zijn diequote:
Ja, is het ook wel, al moet ik het nog iets vaker spelen.quote:
Als je bedoelt dat je hem gedownload hebt, wat ik wel vermoed gezien de aanhalingstekens, kan ik je mededelen dat ik het als een eer beschouw dat ik als betalend Civ-speler een bijdrage mag leveren aan jouw spelplezier.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:08 schreef pfaf het volgende:
Ik heb 'm ook 'gekocht.'
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat je hem gedownload hebt, wat ik wel vermoed gezien de aanhalingstekens, kan ik je mededelen dat ik het als een eer beschouw dat ik als betalend Civ-speler een bijdrage kan leveren aan jouw spelplezier.
Breek me de bek niet open, als ik in totaal vijf uur Warlords heb gespeeld is het veel.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb vanilla wel orgineel, maar Warlords niet ( die was het achteraf gelukkig ook niet waard ). Als deze bevalt ben ik bereid weer een substantieel deel van m'n studiefinanciering af te staan, per gespeeld uur is CIV natuurlijk spotgoedkoop.
Och, ik heb Civ3 ook gedownload en door mijn groeiende verslaving heb ik Civ4 + Warlods gekocht en zal ik Beyond the Sword ook gaan kopen. Dus wellicht betaalt hij gewoon mee aan Civ5.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat je hem gedownload hebt, wat ik wel vermoed gezien de aanhalingstekens, kan ik je mededelen dat ik het als een eer beschouw dat ik als betalend Civ-speler een bijdrage mag leveren aan jouw spelplezier.
Net een Vermeer inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mooi detail, dat typische Gouden Eeuw-licht dat door het raam valt.
Dan moet je het geloof van de bondgenoten aannemen.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:39 schreef -scorpione- het volgende:
Zo, net even mijn eerste volledige spel gewonnen met Time![]()
Ik vind het nog niet makkelijk. Ontwikkelen van mijn beschaving gaat wel, maar ik heb nog weinig feeling met de verschillende opties en consequenties. Ik probeer het maximale uit religie te halen, maar dat lukt nog niet. Het enige wat je bereikt is dat je bondgenoten zich ergeren aan jouw heidense geloof![]()
Civ I is Civ I, deel 2 en 3 heb ik aan mij voorbij laten gaanquote:Op zondag 22 juli 2007 13:44 schreef pfaf het volgende:
Bedoel je met deel 1 Civ 1, of Civ 4 vanilla?
quote:Op zondag 22 juli 2007 13:53 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dan moet je het geloof van de bondgenoten aannemen.
Als je een geloof hebt moet je het zo snel mogelijk bij een bondgenoot door de strot drukken.
Ja misschien, maar men bleef mij maar tolereren omdat ik zo advanced was.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:09 schreef Dodecahedron het volgende:
Een ander geloof hebben als de rest is wel een goede manier om een oorlog uit te lokken zonder vieze handen te maken.
Free Record Shop, 19.99quote:Op maandag 23 juli 2007 09:48 schreef Frollo het volgende:
Vraagje aan de kopers: waar hebben jullie 'm vandaan dan?
Chieftain, hoezo?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:48 schreef Frutsel het volgende:
Welk level speel je dan Jogy?
Deze is echt een stuk leuker dan vic2, die ik ook tot in den treure heb gespeeld maar hier kan ( hoeft niet ) je het micromanagement van je land helemaal automatiserenquote:Op maandag 23 juli 2007 09:54 schreef remlof het volgende:
Ik zweer nog steeds bij Civ2, maar zal hier ook nog eens naar kijken. Derhalve een tvp.
Nee zomaar, ik speel zelf op warlords op multiplayer en noble op singleplayer..quote:
Erg goedkope prijsquote:Op maandag 23 juli 2007 10:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Free Record Shop, 19.99
Verrassend aangezien Warlords in de winkels 29.99 kostte, en dit volgens mij een grotere uitbreiding is.
Ah misschien moet ik daar dan maar de VVV bonnen aan besteden die ik nog heb liggenquote:Op maandag 23 juli 2007 10:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Free Record Shop, 19.99
Verrassend aangezien Warlords in de winkels 29.99 kostte, en dit volgens mij een grotere uitbreiding is.
Ben ik met je eens.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:49 schreef pfaf het volgende:
Aan het spionage-aspect kan ik nog niet echt wennen, weet nog niet wat ik daar van moet denken. De random events zijn gaaf en realistisch, of ze dat over 5 potjes nog zijn is natuurlijk wel de vraag.
De Dutch vind ik vooralsnog erg okay om mee te spelen, lekker gebalanceerd en overall. Wel grappig dat de Babyloniers en Sumeriers 2 handen op 1 buik zijn. Mocht ik wat willen beginnen tegen de 1 zal ik gegarandeerd gedonder met de ander krijgen.
Und waarum?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:25 schreef De_Ananas het volgende:
Civilization heeft zijn afkomst verworpen
Ow, please..quote:Op maandag 23 juli 2007 15:15 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Omdat het spel ongeveer 99% anders is dan civ 1![]()
En niet positief![]()
Tis wel zo, het is veel te grootquote:
Erh, bij civ2 moest je je pas met alles en nogwat bezig houden hoor, zelfs de workers moest je elke keer een nieuwe klus geven, nu pleur je er gewoon 80 op full automatic en alles wordt voor je gedaan. Nee, vic4 heeft alle vervelende klusjes makkelijker gemaakt. Al kan je natuurlijk nog steeds micromanagen tot je een ons weegt als je daar de wens toe hebt.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:35 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Tis wel zo, het is veel te groot. Vroeger had je van die snelle stoere games en nu moet je je met van alles en nog wat bezig houden
. Het aftakelen begon al bij civ3 btw.
Workers automaten, dat heb ik nou nog nooit gedurfd. Is het wat?quote:Op maandag 23 juli 2007 15:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Erh, bij civ2 moest je je pas met alles en nogwat bezig houden hoor, zelfs de workers moest je elke keer een nieuwe klus geven, nu pleur je er gewoon 80 op full automatic en alles wordt voor je gedaan. Nee, vic4 heeft alle vervelende klusjes makkelijker gemaakt. Al kan je natuurlijk nog steeds micromanagen tot je een ons weegt als je daar de wens toe hebt.
In civ2 kon je ook je workers al op automatic zetten hoor. Soms kwamen ze dan in een oneindige loop terecht maar daar werd je dan voor gewaarschuwd.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Erh, bij civ2 moest je je pas met alles en nogwat bezig houden hoor, zelfs de workers moest je elke keer een nieuwe klus geven, nu pleur je er gewoon 80 op full automatic en alles wordt voor je gedaan. Nee, vic4 heeft alle vervelende klusjes makkelijker gemaakt. Al kan je natuurlijk nog steeds micromanagen tot je een ons weegt als je daar de wens toe hebt.
Ja, ze doen gewoon wat ze moeten doen, leggen wegen aan, railroad is binnen 10/15 beurten helemaal verspreidt, mijnen, boerderijen en weet ik het allemaal wat, alles lekkerquote:Op maandag 23 juli 2007 15:40 schreef Frollo het volgende:
[..]
Workers automaten, dat heb ik nou nog nooit gedurfd. Is het wat?
Niet dat maar het feit met religie en grondgebieden en grondstoffen verzamelen etcquote:Op maandag 23 juli 2007 15:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Erh, bij civ2 moest je je pas met alles en nogwat bezig houden hoor, zelfs de workers moest je elke keer een nieuwe klus geven, nu pleur je er gewoon 80 op full automatic en alles wordt voor je gedaan. Nee, vic4 heeft alle vervelende klusjes makkelijker gemaakt. Al kan je natuurlijk nog steeds micromanagen tot je een ons weegt als je daar de wens toe hebt.
vic3 heb ik ook weinig gespeeld, dat is waar. Maar 4 heeft, zeker inclusief de addons een goede te pakken.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:42 schreef remlof het volgende:
[..]
In civ2 kon je ook je workers al op automatic zetten hoor. Soms kwamen ze dan in een oneindige loop terecht maar daar werd je dan voor gewaarschuwd.
Verder vind ik wel dat De_Ananas een punt heeft. De reden dat ik civ4 nog steeds niet heb gekocht is dat ik enorm teleurgesteld was in civ3
Die het spel alleen maar uitbreiden. Nog meer uitdagingen? Toch leuk? Oorlog om olie? Motivaties om bepaalde dingen te doen. Beter dan Civ1. Nieuwe tech, nieuwe units, dat is het.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Niet dat maar het feit met religie en grondgebieden en grondstoffen verzamelen etc
Ah ok, tja ieder zijn smaak, ik vind het juist wel weer wat realistischer en landen kapotmaken met je culture is ook leukquote:Op maandag 23 juli 2007 15:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Niet dat maar het feit met religie en grondgebieden en grondstoffen verzamelen etc
Dat zeg ik. Het is te groot geworden. De simpele basis van Civ1/Civ2 is verdwenen. Daar moest je gewoon veel knokken enzo. Het voelt ook niet echt meer als Civquote:Op maandag 23 juli 2007 15:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die het spel alleen maar uitbreiden. Nog meer uitdagingen? Toch leuk? Oorlog om olie? Motivaties om bepaalde dingen te doen. Beter dan Civ1. Nieuwe tech, nieuwe units, dat is het.
Specialiseren? Ik bouw gewoon alles tot er niets meer over is en dan ga ik over op culture/goldquote:Op maandag 23 juli 2007 16:26 schreef pfaf het volgende:
Tsja, ik zou denken dat Civ-fans juist houden van meer diepgang. De stereotype doet dat in ieder geval.
Workers automate ik in principe niet, heel soms verder in de game als ik het overzicht begin kwijt te raken. Nadeel van geautomatiseerde workers is dat je steden niet goed kan specialiseren.
Toch wel op een logische volgorde mag ik dan toch hopen?quote:Op maandag 23 juli 2007 16:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Specialiseren? Ik bouw gewoon alles tot er niets meer over is en dan ga ik over op culture/gold.
.
Ah ok, dan kan je beter niet op automate zetten nee, en je wel op een logische volgorde, voor mij danquote:Op maandag 23 juli 2007 16:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Toch wel op een logische volgorde mag ik dan toch hopen?
Ik doelde overigens meer op het feit dat workers windmolens gaan bouwen, waar ik bij een 'productiestad' alleen maar mijnen wil. Bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 23 juli 2007 16:26 schreef pfaf het volgende:
Tsja, ik zou denken dat Civ-fans juist houden van meer diepgang. De stereotype doet dat in ieder geval.
Workers automate ik in principe niet, heel soms verder in de game als ik het overzicht begin kwijt te raken. Nadeel van geautomatiseerde workers is dat je steden niet goed kan specialiseren.
Komt door het lage niveau waar je op speelt. Ik zou toch minstens Noble spelen, maar Prince is ook wel leuk. Dan krijg je ook een hele diplomatieke dimensie om sterke vijanden van je af te houden, om bij te blijven in de techrace, en bondgenoten krijgen voor je militaire missies. En dan leer je tenminste ook wat. En het is niet zo dat he opeens onmogelijk wordt; ik ben nu op Prince bezig en ik heb 2 vijanden weggevaagd, de opkomende Stalin teruggeworpen, en nu sta ik met Infantry en Artillery tegenover Longbowman en Maceman (en Cavalry die ze net hebben) van de eens zo sterke Fransen.quote:Op maandag 23 juli 2007 16:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Specialiseren? Ik bouw gewoon alles tot er niets meer over is en dan ga ik over op culture/gold.
.
Juh, ik zal mijn volgende potje wel een niveautje hoger zetten inderdaad maar ik vind het gewoon lekker tijdsvermaak om het zo makkelijk te doen, lekker USAtje spelen over de wereld maar dan op een aardige manier, meestal danquote:Op maandag 23 juli 2007 17:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Komt door het lage niveau waar je op speelt. Ik zou toch minstens Noble spelen, maar Prince is ook wel leuk. Dan krijg je ook een hele diplomatieke dimensie om sterke vijanden van je af te houden, om bij te blijven in de techrace, en bondgenoten krijgen voor je militaire missies. En dan leer je tenminste ook wat. En het is niet zo dat he opeens onmogelijk wordt; ik ben nu op Prince bezig en ik heb 2 vijanden weggevaagd, de opkomende Stalin teruggeworpen, en nu sta ik met Infantry en Artillery tegenover Longbowman en Maceman (en Cavalry die ze net hebben) van de eens zo sterke Fransen.
Punten zeggen met ook niets, maar zulke scores haalde ik noooit van z'n leven in deel 1.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:05 schreef Sidekick het volgende:
Punten zeggen mij niets, eigenlijk. Ik ben soms in de gelegenheid om het hele continent leeg te vegen voor een vroege Domination Victorie, maar ik doe het vrijwel nooit. Ik speel liever gewoon normaal door, met hier en daar goed gecoordineerde militaire campagnes. Daardoor win ik pas vaak met een SPace Race vivtorie.
Capitalizationquote:Op maandag 23 juli 2007 19:00 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Punten zeggen met ook niets, maar zulke scores haalde ik noooit van z'n leven in deel 1.
Space race schakel ik uit, net als culturele overwinning. Beide vind ik geen zak aan.
Automaten van workers isHeerlijk, dat vond ik altijd zo'n gedonder.
En gelukkig zijn er nu wat meer gebouwen en het mogen er van mij nog 2x zoveel zijn. Vaak aan het einde van het spel heb ik geen gebouwen meer te bouwen en dat is heel irritant. Heel mooi dat je dus nu productie om kunnen in geld of cultuur. Ik heb dan ook bakken vol goud. Waar ik dan vaak weer weinig aan heb, maar het is beter dan een tekort![]()
Zeer, zeer te spreken over de vorderingen van het spel. BTS ga ik ook zeker straks aanschaffen![]()
Heh, in BTS kan je zelfs corporations opzetten en executives sturen naar andere landen zodat ze daar ook een kantoor opzetten waar jouw land dan weer 5G per beurt voor krijgt per kantoorquote:
En wat heeft het precies met Civ te maken?quote:Op maandag 23 juli 2007 19:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Heh, in BTS kan je zelfs corporations opzetten en executives sturen naar andere landen zodat ze daar ook een kantoor opzetten waar jouw land dan weer 5G per beurt voor krijgt per kantoor.
Allesquote:Op maandag 23 juli 2007 19:52 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En wat heeft het precies met Civ te maken?
Nou, de betekenis van de titel vertaald in het Nederlands is anders behoorlijk duidelijk toch? De enige reden dat civ2 en 1 in elkaar zaten als ze deden was omdat de pc's en de programmeurs van civ nog niet zo ver waren met de kennis e.d. Nu wel.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:52 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En wat heeft het precies met Civ te maken?
En dat heeft dus weinig met de oude civ te makenquote:Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Nou, de betekenis van de titel vertaald in het Nederlands is anders behoorlijk duidelijk toch? De enige reden dat civ2 en 1 in elkaar zaten als ze deden was omdat de pc's en de programmeurs van civ nog niet zo ver waren met de kennis e.d. Nu wel.
Grondstoffen, religie, handel, corporaties, technologie etc. zijn allemaal inherent aan een beschaving op dit moment.
Probeer het bedrijf eerst maar eens te stichten, en dan nog is het alleen mogelijk bij landen die ook bepaalde grondstoffen heeft die het bedrijf nodig heeft om te functioneren.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En dat heeft dus weinig met de oude civ te maken
Maar serieus, kan je gewoon een bedrijfje geld laten halen?![]()
Wat een onzin. Als het destijds mogelijk was zat het er allemaal in. Je moet ergens beginnen. Het was voor die tijd al een enorm uitgebreid spel en het is sindsdien met de ontwikkelingen meegegroeid maar in de basis zeker zichzelf gebleven als je het mij vraagt.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En dat heeft dus weinig met de oude civ te maken
toch vraag ik me af waarom ze soms Forten bouwen op bijv aluminium of erstsmijnenquote:Op maandag 23 juli 2007 15:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, ze doen gewoon wat ze moeten doen, leggen wegen aan, railroad is binnen 10/15 beurten helemaal verspreidt, mijnen, boerderijen en weet ik het allemaal wat, alles lekker.
Goeie vraag, ik kijk eigenlijk nooit om naar die knakkers.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
toch vraag ik me af waarom ze soms Forten bouwen op bijv aluminium of erstsmijnen
Ik zag het toevallig eergister toen ik een spelletje speeldequote:Op maandag 23 juli 2007 21:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Goeie vraag, ik kijk eigenlijk nooit om naar die knakkers.
Ja, in Civ 1 kwam je met je stoerequote:Op maandag 23 juli 2007 15:15 schreef De_Ananas het volgende:
Omdat het spel ongeveer 99% anders is dan civ 1![]()
En niet positief![]()
Die avatars zijn geweldigquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, in Civ 1 kwam je met je stoere [afbeelding] een miezerige [afbeelding] tegen, en verloor je gewoon.....
En dat terwijl de graphics van Civ4 ten opzichte van 3 spectaculair zijn verbeterd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:27 schreef Shakes het volgende:
Ik zal Civ4 weer eens 'kopen'. Had hem gespeeld maar vond er absoluut niets aan. Civ2 blijft voor mij veruit het beste. Civ3 was iets minder maar door de verbeterde graphics (civ2 ziet er erg oud uit) wel beter speelbaar. Met Civ4 had ik helemaal niets. Kan me voorstellen dat het meer mensen aantrekt maar ik vond het weinig civ. Maar zal dus nogmaals een poging wagen.
Remlof, waarom?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:06 schreef remlof het volgende:
Woei, gister Civ4 en de Warlords add-on samen gekocht voor 27 euro (bij Dynabyte), hoefde ik maar 2 euro bij m'n kadobonnen te leggen
Ziet er goed uit, heb bijna de hele afgelopen nacht gespeeld
Ook goed dat je weer in een window kan spelen, itt Civ3!
Ik heb em vanmiddag bij V&D gekocht voor 19,99 euro. Was ongeveer de laatste winkel waar ik keek, bij de rest (FRS, MediaMarkt, Dynabyte en een gameshop) hadden ze em nog niet binnen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:46 schreef Frollo het volgende:
Gvd, iedereen hier zit al een week lekker BTS te spelen en ik zit maar te wachten op een belletje van Dynabyte dat mijn preorder binnen is.
Maat van mij heeft 'm net gehaald bij de Dynabyte in Arnhem. We waren daarvoor al bij de MM geweest en daar was het van: 'Nee joh, die komt nog láááng niet uit!'quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb em vanmiddag bij V&D gekocht voor 19,99 euro. Was ongeveer de laatste winkel waar ik keek, bij de rest (FRS, MediaMarkt, Dynabyte en een gameshop) hadden ze em nog niet binnen.
Klopt, mijn kameraad had de laatste.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:23 schreef remlof het volgende:
Bij de Dynabyte in Arnhem is ie nu uitverkocht.
Lol, idd, dan staat er zoiets als 'Beweeg je Strijder (Warrior) naar het vakje waarop een vijandelijke eenheid staat als je deze eenheid met je Strijder (Warrior) wilt aanvallen.'quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:25 schreef remlof het volgende:
En BtS heeft tenminste een engelse manual, wat moet je met de nederlandse vertalingen van al die units, maakt het er niet echt duidelijker op
Gelukkig zijn de engelse manuals wel met bittorrent te vinden (die link uit de OP doet het niet meer).
Euh, zo te horen heb je Civ III gekocht.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:15 schreef Monidique het volgende:
Net even gekocht in de winkel voor ¤18,50. Netjes. Boekje zitten lezen en mooi dat je forten nu buiten je gebied kunt bouwen en er koloniën zijn.
Uhhh? In Civ 4 Vanilla kon je toch geen forten buiten je gebied bouwen?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:09 schreef Frollo het volgende:
[..]
Euh, zo te horen heb je Civ III gekocht.
Ik maakte een mopje.quote:Op zondag 29 juli 2007 14:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uhhh? In Civ 4 Vanilla kon je toch geen forten buiten je gebied bouwen?
Ja... maar nee... Nu kun je je overzeese (?) steden onafhankelijkheid gunnen.quote:Op zondag 29 juli 2007 15:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik maakte een mopje.
Het bouwen van forten en kolonies zat in Civ III, was verwijderd in Civ IV en is nu blijkbaar toch weer terug. Daarom grapte ik: Nou, dan heb je zeker Civ III gekocht!
Aha, zo!quote:Op zondag 29 juli 2007 15:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja... maar nee... Nu kun je je overzeese (?) steden onafhankelijkheid gunnen.
Ik citeer:quote:Op zondag 29 juli 2007 15:07 schreef Frollo het volgende:
[..]
Aha, zo!
Alleen... wat bedoel je met 'onafhankelijkheid gunnen'?![]()
quote:To deal with this expense, players may turn the cities on an overseas continent into a "Colony" . By granting... own, distinct civilization and become a vassal of the player.
Ik zag het ook ja. Mooi scenario trouwens, heel uitgebreid. Gelijk met moderne wapens vechten in een allesomvattende oorlog, maar het probleem is wel dat je veel tijd kwijt bent om alles een beetje te overzien zodat je goede keuzes kan maken.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:31 schreef Dodecahedron het volgende:
Pfff, heeft iemand tips voor wanneer je Civ4 blijft crashen? Het lijkt alsof ik met BTS er nog meer last van heb dan anders. Mijn systeem voldoet aan de aanbevolen eisen.
Ik zag net dat WO2-scenario ... ze hebben dhr. A. Hitler er netjes uit weggemanouvreerd.
Leider van de Sovjets: Stalin
Leider van de Amerikanen: Roosevelt
Leider van de Fransen: De Gaulle
Leider van de Italianen: Mussolini
Leider van de Duitsers: Hi .. oh ... von Papen
Inderdaad dat helpt.quote:Op zondag 29 juli 2007 22:18 schreef Sidekick het volgende:
Heb je de laatste patch van BtS al, D? Misschien dat dat helpt.
quote:Op maandag 23 juli 2007 15:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee, dat was de bedoeling van het spel.
MĘNNUS BAGGEREN !!!11!EINZquote:Op maandag 30 juli 2007 01:53 schreef remlof het volgende:
Damn, het is weer bijna net zo verslavend als toen civ2 net uit was... Heb een uurtje of twintig gespeeld dit weekend
Ik draai civ4 in een window zodat ik ONZ af en toe kan checkenquote:Op maandag 30 juli 2007 01:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
MĘNNUS BAGGEREN !!!11!EINZ
Ontopic: Waarom kan je niet gewoon met een manneke iemands land inlopen zodat je oorlog krijgt? Ik kan geen oorlog met Zweden krijgen als Finland zijnde in ww2![]()
Rechtsonder op Zweden klikken (of de naam van de leider van Zweden, weet niet hoe dat zit in dat scenario) en dan kom je in een dialoogscherm. Daar kun je hem de oorlog verklaren.quote:Op maandag 30 juli 2007 01:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
MĘNNUS BAGGEREN !!!11!EINZ
Ontopic: Waarom kan je niet gewoon met een manneke iemands land inlopen zodat je oorlog krijgt? Ik kan geen oorlog met Zweden krijgen als Finland zijnde in ww2![]()
*noteert*quote:Op maandag 30 juli 2007 09:39 schreef Frollo het volgende:
Of Alt+klikken, dan heb je meteen oorlog zonder dat je he-le-maal naar dat dialoogscherm moet.
En met Ctrl+klik ga je meteen naar het handelsscherm geloof ik.quote:
Soms kan je geen oorlog verklaren. Dit is binnen de 10 turns na een vredesovereenkomst, de eerste 10 turns na een Advanced Start, en scenario/mod specifieke belemmeringen. Bij WW2 mag je eerst ook geen oorlog verklaren (en wanneer je kiest voor de historische verloop van zaken dan kan je volgens mij nooit zelf bepalen wanneer het oorlog wordt).quote:Op maandag 30 juli 2007 01:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
MĘNNUS BAGGEREN !!!11!EINZ
Ontopic: Waarom kan je niet gewoon met een manneke iemands land inlopen zodat je oorlog krijgt? Ik kan geen oorlog met Zweden krijgen als Finland zijnde in ww2![]()
Staat er niet tussen, dat vond ik al zo gekquote:Op maandag 30 juli 2007 09:15 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Rechtsonder op Zweden klikken (of de naam van de leider van Zweden, weet niet hoe dat zit in dat scenario) en dan kom je in een dialoogscherm. Daar kun je hem de oorlog verklaren.
F5, of F2 en dan muis over de unit costs houden.quote:Op maandag 30 juli 2007 01:04 schreef De_Ananas het volgende:
En waar kan je zien hoeveel poppetjes je in je leger hebt
City Screen, bovenaan bij de governorknoppen.quote:, een gebouw af kan kopen
F12.quote:en de civilepeida (ofzoiets)
Met F1 zie je al je steden, als je dat bedoelt.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:55 schreef De_Ananas het volgende:
Kan je ook ergens zien hoeveel alles kost? In Civ2 drukte je op f5 en zag je bij al je steden hoeveel income/science ze hadden en welke gebouwen je had en wat ze kosten
Als het jou puur om oorlog voeren gaat, ga je toch lekker C&C spelen oid.quote:Op maandag 30 juli 2007 01:38 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Deel 3 en 4 zijn veel minder militair gericht dus het klopt gewoon![]()
Deel 1 & 2 was veel vechten in vergelijking met 3 & 4quote:Op maandag 30 juli 2007 11:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Als het jou puur om oorlog voeren gaat, ga je toch lekker C&C spelen oid.
Snap je eigenlijk wel wat Sid Meier's intentie is geweest met het creeren van de Civilization reeks?![]()
Leuk idee pfaf! Helaas komt er niet veel van, toch drukker dan verwacht. Sorry voor de fans.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:16 schreef pfaf het volgende:
En aangezien ik vakantie heb, het weer prachtig is om de ochtenden achter de pc te slijten en ik het ook eens wil proberen, zal ik eens proberen verslag van m'n spel uit te brengen. Civfanatics-stijl.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:28 schreef MaxC het volgende:ik was een fan! Wat gaat er nou gebeuren?
![]()
De AI probeert bondgenoten te vinden, logischerwijs, en koopt andere civs om om mee te doen. Maar dat lukt alleen wanneer die civs al geen goede relatie met je hebben. De AI is niet heel denderend in oorlogvoeren, en in BtS hebben ze daar verandering in gemaakt en dit is wrs een voorbeeld.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:12 schreef DiviFilius het volgende:
Ik weet niet of het al eerder in deze reeks is opgebracht, maar het er valt mij sinds Bts ineens iets op.
Iedere keer als ik een hoge score heb dan wordt ik op een gegeven moment aangevallen ( op zich nog niet zo bijzonder vreemd, gebeurd weleens ) door een iets lagere tegenstander. Logischerwijs versla ik de aanval van deze tegenstander dan ook. Echter als deze oorlog enigsinds in mijn voordeel begint te werken verklaart ineens de gehele wereld ( met uitzondering van 1 of 2 landjes ) mij de oorlog, allemaal in dezelfde turn.
Dit is nu al meerdere malen gebeurd en het is bijzonder irritant, aangezien een aanval van de gehele wereld bijna niet te verslaan is. Gebeurt dit anderen ook welleens en is er iets tegen te doen ?
Heeft het te maken met het feit dat ik vaak eerste sta op het moment dat ik aangevallen wordt ?
quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:49 schreef Sidekick het volgende:
Handelsroutes blokkeren, duh.
Maar dan moet je alle vakjes bezetten? En er is toch nog land en via-via kun je nog handelen...quote:Over dat gebied kunnen anderen geen handel drijven, vooral handig wanneer er nog geen handel over oceaan mogelijk is, of een ingelosten gebied isoleren ofzo.
En dan lekker wat missionarissen overal heensturen, dat levert altijd massa's goud op na een tijdjequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:16 schreef STING het volgende:
Civ 4 BTS, bijna weer net zo verslavend als Civ2! Heerlijk spel.
Op het begin altijd zoveel mogelijk Religions stichten, zodat ik zoveel mogelijk van die religion 'wonders' kan bouwen
Doe je dat uit role-playing perspectief, of zit er gameplay-technisch voordeel aan?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:04 schreef -scorpione- het volgende:
Ik probeer altijd maar juist 1 religie toe te laten, ik vind het niks als de ene stad joods is en de andere islamitisch. Ik kies één religie en daar moet het hele rijk aan geloven. En als ik vervelende heidenen als buren heb die hun ketterpraat willen verspreiden dan adopteer ik wel een tijdje een theocracy.
Role playing vooral ook. Maar ook omdat ik graag een staatsreligie heb en die is het effectiefst al iedere stad in het rijk er onder valt. Verder wil het ook wel helpen dat jouw religie dan makkelijk verspreid naar buurlanden die dan weer bevriend raken en je houdt in ieder geval ten dele andere religies op. Dat ik niet alle religies wil uitvinden is omdat ik graag wat verscheidenheid op de wereldkaart zie, is leuker voor de dynamiek. Het is zonde het competatieve element van relgie uit te schakelen door alle religies uit te gaan vinden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:11 schreef STING het volgende:
[..]
Doe je dat uit role-playing perspectief, of zit er gameplay-technisch voordeel aan?
(voordeel bij MP kan ik me wel wat bij voorstellen, maar niet bij SP)
Nee joh! Gewoon alle steden alle religien en dan freedom of religion! Happyness all aroundquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:04 schreef -scorpione- het volgende:
Ik probeer altijd maar juist 1 religie toe te laten, ik vind het niks als de ene stad joods is en de andere islamitisch. Ik kies één religie en daar moet het hele rijk aan geloven. En als ik vervelende heidenen als buren heb die hun ketterpraat willen verspreiden dan adopteer ik wel een tijdje een theocracy.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:19 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nee joh! Gewoon alle steden alle religien en dan freedom of religion! Happyness all around
Ja, ik ben er wel aan toe een niveautje hoger te gaan, dat kloptquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:33 schreef Monidique het volgende:
Als je een hogere moeilijkheidsgraad neem, vind je niet alle religies uit.
Omdat, net zoals in het echt, alleen geld te verdienen valt met religion en niet met atheismequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:35 schreef MaxC het volgende:
Ik heb altijd schijthekel aan Religion(net zoals in het echt)
Wat ik altijd doe:
Er is 1 wonder(weet ik zo de naam niet) die alle Religion Civics unlocked. Ik rush die wonder altijd en kies dan Free Religion. Zo heb ik geen gezeik met andere Leaders die aan het zeuren zijn en is iedereen happy![]()
Waarom zit er geen Atheďsme in het spel?![]()
Die neiging heb ik inderdaad ook, omdat ik irl een schijthekel heb aan religie probeer ik altijd zsm de Shwedagon Paya te bouwen zo dat je voor "free religion" kan gaan. Of dat het handigste is in Civ4 vraag ik me echter afquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:35 schreef MaxC het volgende:
Ik heb altijd schijthekel aan Religion(net zoals in het echt)
Wat ik altijd doe:
Er is 1 wonder(weet ik zo de naam niet) die alle Religion Civics unlocked. Ik rush die wonder altijd en kies dan Free Religion. Zo heb ik geen gezeik met andere Leaders die aan het zeuren zijn en is iedereen happy![]()
Waarom zit er geen Atheďsme in het spel?![]()
Ga je dan ook iets als kerken of moskeeën bouwen om dat atheisme uit te dragen? En een aantal wetten waar atheisten zich aan moeten houden zoals 'gij zult niet geloven'quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:23 schreef Ego8 het volgende:
Nog nooit gezien zeg...
Maar wat mij betreft mogen ze Atheďsme wel in het spel modden. Dat wordt dan direct mijn staatsgodsdienst. (A)
Dat zegt al genoeg ...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:23 schreef Ego8 het volgende:
Nog nooit gezien zeg...
Maar wat mij betreft mogen ze Atheďsme wel in het spel modden. Dat wordt dan direct mijn staatsgodsdienst. (A)
En je kan, net zoals in het echt, fanatiekere soldaten krijgen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:47 schreef STING het volgende:
[..]
Omdat, net zoals in het echt, alleen geld te verdienen valt met religion en niet met atheisme![]()
Ik kan het me zo niet voor de geest halen, heb je een screenshotje?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:16 schreef Sidekick het volgende:
Wie weet wat het zandlopertje en de rode munt in de City Screen (F1) betekenen?
Geen idee.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:05 schreef Frollo het volgende:
Ok
Maar waren die icoontjes er ook al vóór BtS?
Dan annuleer je je bestelling toch en koop je hem gewoon waar de rest van de wereld hem ook vandaan heeft...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:34 schreef Frollo het volgende:
Ik heb BtS overigens nog steeds niet. Het leek me zo slim, preorderen bij de Dynabyte, maar mooi dat ik nog niks van ze gehoord heb. Paar dagen geleden zelf maar eens gebeld, maar nee hoor, ze hadden nog niets binnen. Terwijl de hele wereld allang zit te spelen. Ik voel me zo gepwnd.
Dus mensen: preorder niet bij Dynabyte!
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:46 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dan annuleer je je bestelling toch en koop je hem gewoon waar de rest van de wereld hem ook vandaan heeft...
Wat is daar vreemd of lachwekkend aan? Dat Yestuur en jij op mijn kosten zitten te spelen en dat nog normaal vinden ook, dát is pas vreemd.quote:
Teveel geld betalen voor een spel wat je nog niet eens hebt vind ik pas vreemdquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat is daar vreemd of lachwekkend aan? Dat Yestuur en jij op mijn kosten zitten te spelen en dat nog normaal vinden ook, dát is pas vreemd.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Teveel geld betalen voor een spel wat je nog niet eens hebt vind ik pas vreemd [afbeelding]
Bij Large komen er ook meer civs in de wereld van zelf. Ik denk dat er nog 6 andere civs ergens rondlopen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
[afbeelding]
Yestuuur en ik zitten nu naast elkaar te spelen. Ik denk dat het toch onze studie gaat kosten
En wat heb je aan dat stemmen ofzo nadat je een palace ofzo hebt gemaakt? En in de eerste 25 beurten ofzo heb ik al 6 tegenstanders gevonden terwijl ik large koos![]()
En ik heb natuurlijk judaism in Amsterdam![]()
Dat was ook niet leuk, veel steden. Vond ik. Veel te veel micro-management.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:59 schreef De_Ananas het volgende:
Ik vind de mappen te klein![]()
Je kan niet meer zoveel steden maken
Probeer een Huge Terra map eens. En speel als Darius I met de Holy Roman Empire.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:59 schreef De_Ananas het volgende:
Ik vind de mappen te klein![]()
Je kan niet meer zoveel steden maken
Kheb de 1 na grootste map gekozen om te beginnen maar die is wel erg klein en drukquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Probeer een Huge Terra map eens. En speel als Darius I met de Holy Roman Empire.
Financial + Organized + Rathaus = Veel geld, weinig (maintenance)kosten. Kan je veel steden veroorloven
Terra is in het begin wel druk ja, maar er is daarnaast nog een groot continent zonder civs (alleen barbaren).quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Kheb de 1 na grootste map gekozen om te beginnen maar die is wel erg klein en druk![]()
Zelf 10 steden maken zit er amper in
toch heb je in vergelijking met Civ3 per civ meer ruimte om steden te bouwen, de AI bouwt wel hun steden veel slimmer, meer gefocused op resources http://forums.civfanatics.com/showpost.php?p=3231434&postcount=16quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:59 schreef De_Ananas het volgende:
Ik vind de mappen te klein![]()
Je kan niet meer zoveel steden maken
Of juist meer AI's.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Terra is in het begin wel druk ja, maar er is daarnaast nog een groot continent zonder civs (alleen barbaren).
Je kan ook gewoon minder AI's mee laten doen, dan heb je meer ruimte.
"3-2"?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:20 schreef De_Ananas het volgende:
Je wint of verliest trouwens wel erg vaak met 3-2. Zelfs tegen catapulten of trebuchets![]()
heerlijk zul je bedoel... heb vandaag heel de dag zitten spelen. Met de Dutch natuurlijk, met een mooi symbool enzo. bovendien zijn die Dikes best handig. echt relaxed spel. goede beginsteden zijn echt essentieel. ik maak superveel workers zodat heel mijn rijk goed gebouwd is +railroad etc.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:02 schreef Frollo het volgende:
Wat is daar vreemd of lachwekkend aan? Dat Yestuur en jij op mijn kosten zitten te spelen en dat nog normaal vinden ook, dát is pas vreemd.
jaa en dan zo een berenvel op de grond, met een pimp troon, en romeinse pilarenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:53 schreef RickoKun het volgende:
Ik vond het altijd zo vet om met die eerdere civs dat je dan na een poosje je kasteel kon veranderen, en je troonkamer!
Hmmm je bedoelt dat als je 2 units aanvalt met 3, dat je dan verliest?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het is toch bijna altijd 3vs3 in het begin
3 dood van de 1 en 2 van der ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |