En dan lekker wat missionarissen overal heensturen, dat levert altijd massa's goud op na een tijdjequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:16 schreef STING het volgende:
Civ 4 BTS, bijna weer net zo verslavend als Civ2! Heerlijk spel.
Op het begin altijd zoveel mogelijk Religions stichten, zodat ik zoveel mogelijk van die religion 'wonders' kan bouwen
Doe je dat uit role-playing perspectief, of zit er gameplay-technisch voordeel aan?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:04 schreef -scorpione- het volgende:
Ik probeer altijd maar juist 1 religie toe te laten, ik vind het niks als de ene stad joods is en de andere islamitisch. Ik kies één religie en daar moet het hele rijk aan geloven. En als ik vervelende heidenen als buren heb die hun ketterpraat willen verspreiden dan adopteer ik wel een tijdje een theocracy.
Role playing vooral ook. Maar ook omdat ik graag een staatsreligie heb en die is het effectiefst al iedere stad in het rijk er onder valt. Verder wil het ook wel helpen dat jouw religie dan makkelijk verspreid naar buurlanden die dan weer bevriend raken en je houdt in ieder geval ten dele andere religies op. Dat ik niet alle religies wil uitvinden is omdat ik graag wat verscheidenheid op de wereldkaart zie, is leuker voor de dynamiek. Het is zonde het competatieve element van relgie uit te schakelen door alle religies uit te gaan vinden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:11 schreef STING het volgende:
[..]
Doe je dat uit role-playing perspectief, of zit er gameplay-technisch voordeel aan?
(voordeel bij MP kan ik me wel wat bij voorstellen, maar niet bij SP)
Nee joh! Gewoon alle steden alle religien en dan freedom of religion! Happyness all aroundquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:04 schreef -scorpione- het volgende:
Ik probeer altijd maar juist 1 religie toe te laten, ik vind het niks als de ene stad joods is en de andere islamitisch. Ik kies één religie en daar moet het hele rijk aan geloven. En als ik vervelende heidenen als buren heb die hun ketterpraat willen verspreiden dan adopteer ik wel een tijdje een theocracy.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:19 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nee joh! Gewoon alle steden alle religien en dan freedom of religion! Happyness all around
Ja, ik ben er wel aan toe een niveautje hoger te gaan, dat kloptquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:33 schreef Monidique het volgende:
Als je een hogere moeilijkheidsgraad neem, vind je niet alle religies uit.
Omdat, net zoals in het echt, alleen geld te verdienen valt met religion en niet met atheismequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:35 schreef MaxC het volgende:
Ik heb altijd schijthekel aan Religion(net zoals in het echt)
Wat ik altijd doe:
Er is 1 wonder(weet ik zo de naam niet) die alle Religion Civics unlocked. Ik rush die wonder altijd en kies dan Free Religion. Zo heb ik geen gezeik met andere Leaders die aan het zeuren zijn en is iedereen happy![]()
Waarom zit er geen Atheïsme in het spel?![]()
Die neiging heb ik inderdaad ook, omdat ik irl een schijthekel heb aan religie probeer ik altijd zsm de Shwedagon Paya te bouwen zo dat je voor "free religion" kan gaan. Of dat het handigste is in Civ4 vraag ik me echter afquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:35 schreef MaxC het volgende:
Ik heb altijd schijthekel aan Religion(net zoals in het echt)
Wat ik altijd doe:
Er is 1 wonder(weet ik zo de naam niet) die alle Religion Civics unlocked. Ik rush die wonder altijd en kies dan Free Religion. Zo heb ik geen gezeik met andere Leaders die aan het zeuren zijn en is iedereen happy![]()
Waarom zit er geen Atheïsme in het spel?![]()
Ga je dan ook iets als kerken of moskeeën bouwen om dat atheisme uit te dragen? En een aantal wetten waar atheisten zich aan moeten houden zoals 'gij zult niet geloven'quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:23 schreef Ego8 het volgende:
Nog nooit gezien zeg...
Maar wat mij betreft mogen ze Atheïsme wel in het spel modden. Dat wordt dan direct mijn staatsgodsdienst. (A)
Dat zegt al genoeg ...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:23 schreef Ego8 het volgende:
Nog nooit gezien zeg...
Maar wat mij betreft mogen ze Atheïsme wel in het spel modden. Dat wordt dan direct mijn staatsgodsdienst. (A)
En je kan, net zoals in het echt, fanatiekere soldaten krijgen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:47 schreef STING het volgende:
[..]
Omdat, net zoals in het echt, alleen geld te verdienen valt met religion en niet met atheisme![]()
Ik kan het me zo niet voor de geest halen, heb je een screenshotje?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:16 schreef Sidekick het volgende:
Wie weet wat het zandlopertje en de rode munt in de City Screen (F1) betekenen?
Geen idee.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:05 schreef Frollo het volgende:
Ok
Maar waren die icoontjes er ook al vóór BtS?
Dan annuleer je je bestelling toch en koop je hem gewoon waar de rest van de wereld hem ook vandaan heeft...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:34 schreef Frollo het volgende:
Ik heb BtS overigens nog steeds niet. Het leek me zo slim, preorderen bij de Dynabyte, maar mooi dat ik nog niks van ze gehoord heb. Paar dagen geleden zelf maar eens gebeld, maar nee hoor, ze hadden nog niets binnen. Terwijl de hele wereld allang zit te spelen. Ik voel me zo gepwnd.
Dus mensen: preorder niet bij Dynabyte!
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:46 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dan annuleer je je bestelling toch en koop je hem gewoon waar de rest van de wereld hem ook vandaan heeft...

Wat is daar vreemd of lachwekkend aan? Dat Yestuur en jij op mijn kosten zitten te spelen en dat nog normaal vinden ook, dát is pas vreemd.quote:
Teveel geld betalen voor een spel wat je nog niet eens hebt vind ik pas vreemdquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat is daar vreemd of lachwekkend aan? Dat Yestuur en jij op mijn kosten zitten te spelen en dat nog normaal vinden ook, dát is pas vreemd.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Teveel geld betalen voor een spel wat je nog niet eens hebt vind ik pas vreemd [afbeelding]
Bij Large komen er ook meer civs in de wereld van zelf. Ik denk dat er nog 6 andere civs ergens rondlopen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
[afbeelding]
Yestuuur en ik zitten nu naast elkaar te spelen. Ik denk dat het toch onze studie gaat kosten
En wat heb je aan dat stemmen ofzo nadat je een palace ofzo hebt gemaakt? En in de eerste 25 beurten ofzo heb ik al 6 tegenstanders gevonden terwijl ik large koos![]()
En ik heb natuurlijk judaism in Amsterdam![]()
Dat was ook niet leuk, veel steden. Vond ik. Veel te veel micro-management.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:59 schreef De_Ananas het volgende:
Ik vind de mappen te klein![]()
Je kan niet meer zoveel steden maken
Probeer een Huge Terra map eens. En speel als Darius I met de Holy Roman Empire.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:59 schreef De_Ananas het volgende:
Kheb de 1 na grootste map gekozen om te beginnen maar die is wel erg klein en drukquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Probeer een Huge Terra map eens. En speel als Darius I met de Holy Roman Empire.
Financial + Organized + Rathaus = Veel geld, weinig (maintenance)kosten. Kan je veel steden veroorloven
Terra is in het begin wel druk ja, maar er is daarnaast nog een groot continent zonder civs (alleen barbaren).quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Kheb de 1 na grootste map gekozen om te beginnen maar die is wel erg klein en druk![]()
Zelf 10 steden maken zit er amper in
toch heb je in vergelijking met Civ3 per civ meer ruimte om steden te bouwen, de AI bouwt wel hun steden veel slimmer, meer gefocused op resources http://forums.civfanatics.com/showpost.php?p=3231434&postcount=16quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:59 schreef De_Ananas het volgende:
Of juist meer AI's.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Terra is in het begin wel druk ja, maar er is daarnaast nog een groot continent zonder civs (alleen barbaren).
Je kan ook gewoon minder AI's mee laten doen, dan heb je meer ruimte.
"3-2"?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:20 schreef De_Ananas het volgende:
Je wint of verliest trouwens wel erg vaak met 3-2. Zelfs tegen catapulten of trebuchets![]()
heerlijk zul je bedoel... heb vandaag heel de dag zitten spelen. Met de Dutch natuurlijk, met een mooi symbool enzo. bovendien zijn die Dikes best handig. echt relaxed spel. goede beginsteden zijn echt essentieel. ik maak superveel workers zodat heel mijn rijk goed gebouwd is +railroad etc.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:02 schreef Frollo het volgende:
Wat is daar vreemd of lachwekkend aan? Dat Yestuur en jij op mijn kosten zitten te spelen en dat nog normaal vinden ook, dát is pas vreemd.
jaa en dan zo een berenvel op de grond, met een pimp troon, en romeinse pilarenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:53 schreef RickoKun het volgende:
Ik vond het altijd zo vet om met die eerdere civs dat je dan na een poosje je kasteel kon veranderen, en je troonkamer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |