Yup. Samen met Alpha Centauri is IV m'n favoriet. In ieder geval, sinds ik m'n nieuwe pc heb.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:54 schreef Yestuuur het volgende:
en is het even leuk als Civ2? (mijn favoriet)
Geloof geen invloed? Dan moet je eens met je Great Prophet een tempel bouwen in de stad waar een wijdverspreid geloof gesticht is.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:16 schreef Shakes het volgende:
Ik vond Civilization 4 echt slecht. Totaal niet maar ala civ. Civilization II en Civilization III zijn stukken beter. Dit leek meer op Empire Earth o.i.d., totaal niet mijn stijl. Het geloof voegt echt niets toe, vond bij Civ3 de cultuur al mwa.
Heb het daarom amper gespeeld, 1 week max. Terwijl Civ2 en Civ3 me nog steeds boeien.
Daarom vind ik er juist niets aan, het klassieke concept is vaarwel gezegdquote:The original Civilization is among the most enjoyable, influential games of all time. Its sequels have sought to build upon the basic model by adding greater levels of complexity and streamlining the interface. And though the sequels were definitely great games, they were still rooted in an interface and gameplay style that had changed very little since the original was released in 1991.
That's not the case with Civilization IV. It reenergizes the core concepts of the series, staying faithful to what fans expect while also creating a wholly original game. While the game hasn't lost any depth or detail, every aspect of the design has been streamlined to make it easier for new players to jump in and less monotonous for veterans. Die-hard fans will definitely find that the game offers up so much more variety this time around. The shape of each game is quite different, from the ways you build up your empire to the ways you tear down the empires of others.
Ik vond in het begin dat nieuwe combatsysteem heel erg wennen. Ik vond het alleen maar irritant en lastig om te leren. Nu vind ik het een van de beste vondsten.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:16 schreef Sidekick het volgende:
Ik vond de complexiteit en de mate van detail qua graphics in het begin ook erg wennen. Na een paar maanden ging ik echter weer civ3 spelen, maar toen bleek hoe saai en simpel dat spel eigenlijk is.
Eternity lies ahead of us, and behind.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yup. Samen met Alpha Centauri is IV m'n favoriet. In ieder geval, sinds ik m'n nieuwe pc heb.
Die heb ik beide niet gespeeld.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:11 schreef Dodecahedron het volgende:
Wat vond je van Call To Power I en II, Shakes?
Religie kan ook langs de "natuurlijke weg" verspreiden. Meestal inderdaad bij steden zonder religie, maar vaak ook bij een stad die al een religie aanhangt.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:05 schreef Sidekick het volgende:
Volgens mij komt een religie alleen aangewaaid als de stad nog zonder religie is. Open Borders voor binnenkomende missionairies is dan de enige methode.
Het ging allemaal voortvarend en Athene en Sparta waren ook geen probleem. Cortinthe bleef echter flink achter en daar moest ik de laatste 500 jaar dan ook de nadruk op gaan leggen. Veel wonder building daar dus en alles in dienst van de cultuur.quote:Op donderdag 12 april 2007 08:29 schreef pfaf het volgende:
k Heb gisteren een standard snakey Archipelago map met de Grieken gestart. Zonder time en voor het eerst sinds 5 potjes ofzo space race weer aan. Barbs een keer uitgezet en andere geen agressive AI. M'n doel is een keer een cultural victory met een civ die niet cultureel georrienteerd is.
Aangezien ik met m'n 3 scouts ( 1 van de start en 2 van m'n vriendelijke inboorlingen ) het eiland al snel verkend had kwam ik er al spoedig achter dat ik alleen op het eiland zat! Zonder barbs, dus m'n focus ging volledig op culture en science. In sommige steden had ik rond het jaar 0 alleen maar een scout ter verdediging. Door deze omstandigheden loop ik momenteel (500AD) lekker mee met ongeveer alle punten behalve power uiteraard. Maar nu ik sinds een paar jaar Iron heb, moet ik toch maar eens aan m'n military gaan werken, voor ik het weet staat er een compleet vloot voor m'n deur en verdedig ik m'n Stonehenge, Pyramids en Hanging Gardens met een warrior en een scout.
Een van de dingen die in FfH is opgelost door als je een religion tech uitvindt je sowieso een missionary van de bijbehorende religie te geven, ongeacht of je de eerste bent. Kleine moeite, groot plezierquote:Op donderdag 12 april 2007 11:54 schreef pfaf het volgende:
Ja, da' s m'n grootste probleem, ik zit voorlopig nog vast aan m'n eigen twee religies (Judaism en Christianity ), want de overige religies willen nog geen voet aan grond krijgen op mijn eiland/continent. Is er een mogelikheid om de ' import' van religies te bevorderen? Behalve natuurlijk geen Theocracy nemen.
Mod...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:58 schreef Sidekick het volgende:
Er kunnen maximaal 18 civs in een potje.
Ow.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef Monidique het volgende:
Huge, 32 AI wordt uiteindelijk wel een probleem.
BTS Pre-release Chat with Firaxis (Q&A)quote:Have you improved forts?
<alexman> Yes, forts are GREATLY improved. Forts act like cities in many ways.
<alexman> So you can base aircraft in them, you can enter them with ships, and you can paradrop from them
<alexman> You can even use them to connect resources.
Dat is wel jammer.quote:What happened to the collateral damage of siege artillery to the besieged city ?
<alexman> Siege weapon combat has changed a bit
Will seige weapons work more like Civ3?
<alexman> No, but they will not be as powerful as they are in Warlords
Die quests lijken me cool.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:41 schreef Sidekick het volgende:
Flink wat meer info over Beyond the Sword onderhand.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=222075
http://www.gamespot.com/pc/strategy/civilizationivbeyondthesword/news.html?sid=6172983&mode=recent (met 64 screenshots en 4 movies)
http://pc.ign.com/articles/798/798385p1.html
http://pc.gamespy.com/pc/(...)-sword/798801p1.html
Paratroopers, met coole animatie en ze houden een movement over na een paradrop.
Mja, na een paar keer had je het ook wel gezien.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:53 schreef RickoKun het volgende:
Ik vond het altijd zo vet om met die eerdere civs dat je dan na een poosje je kasteel kon veranderen, en je troonkamer!
Da's nog eens een leuk prijsje! Warlords was bij de release een fullpricetitel (40 piek dus) toch?quote:Civilization 4 Beyond the Sword Add-On
Civilization is één van de diepste games ooit. Met een enorme toevoeging van 10 beschavingen, 64 gebouwen, 12 scenario's, 5 wonderen, 6 technologieën, corporatie, een spionage systeem en uitgebreidere handelsroutes, overtreft deze Civ uw stouste verwachtingen!
Voorinschrijvingsprijs 16,99
Normale winkelprijs 19,99
Reserveer nu!
Verwachte releasedatum:20 juli 2007
Ik heb 'm zojuist besteld!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:48 schreef Sidekick het volgende:
Nee. Wel was het in de winkels iets van 30 euro, en op internet 20-25.
Maar 17 euro is idd een heel leuk prijsje.
Als je twee computers hebt, ja hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:29 schreef Dodecahedron het volgende:
Kun je Warlords en BTS beide tegelijkertijd spelen?
Gegeven dat dat bij verschillende versies van third-party mods al geen probleem is, verwacht ik geen BtS problemenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:14 schreef Frollo het volgende:
Zo slim zullen ze nu toch ook wel weer zijn?
Begreep ik nou goed dat Fall From Heaven onderdeel gaat zijn van BTS? Is het helemaal af dan en zijn alle balance issues opgelost?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat dat bij verschillende versies van third-party mods al geen probleem is, verwacht ik geen BtS problemen.
Alleen "Age of Ice".quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
Begreep ik nou goed dat Fall From Heaven onderdeel gaat zijn van BTS? Is het helemaal af dan en zijn alle balance issues opgelost?
En is het wat?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:54 schreef jogy het volgende:
Ik heb beyond the sword binnen. Nog niet gespeeld overigens. Maar the dutch zitten erin!
!
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=232121quote:People installing Beyond The Sword may have noticed that their Civ4 and warlords installs have been being patched - Civ4 to version 1.74, and Warlords to version 2.13.
Whilst these patches don't appear to be available for download on 2k Games or on Firaxis yet, you can apparently get them in-game from going to the main menu and choosing "advanced" and then "check for updates".
Weet het al, draait helemaal goedquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:35 schreef -scorpione- het volgende:
Klein vraagje: draait Civ IV ook op Vista?![]()
City spawn... geen goed idee,quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:47 schreef -scorpione- het volgende:
Wat een verschil met deel 1Ik moet weer helemaal winnen, mijn oude taktiekjes werken niet zo goed
![]()
Ik mis de diplomaten, waar zijn diequote:
Ja, is het ook wel, al moet ik het nog iets vaker spelen.quote:
Als je bedoelt dat je hem gedownload hebt, wat ik wel vermoed gezien de aanhalingstekens, kan ik je mededelen dat ik het als een eer beschouw dat ik als betalend Civ-speler een bijdrage mag leveren aan jouw spelplezier.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:08 schreef pfaf het volgende:
Ik heb 'm ook 'gekocht.'
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat je hem gedownload hebt, wat ik wel vermoed gezien de aanhalingstekens, kan ik je mededelen dat ik het als een eer beschouw dat ik als betalend Civ-speler een bijdrage kan leveren aan jouw spelplezier.
Breek me de bek niet open, als ik in totaal vijf uur Warlords heb gespeeld is het veel.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb vanilla wel orgineel, maar Warlords niet ( die was het achteraf gelukkig ook niet waard ). Als deze bevalt ben ik bereid weer een substantieel deel van m'n studiefinanciering af te staan, per gespeeld uur is CIV natuurlijk spotgoedkoop.
Och, ik heb Civ3 ook gedownload en door mijn groeiende verslaving heb ik Civ4 + Warlods gekocht en zal ik Beyond the Sword ook gaan kopen. Dus wellicht betaalt hij gewoon mee aan Civ5.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat je hem gedownload hebt, wat ik wel vermoed gezien de aanhalingstekens, kan ik je mededelen dat ik het als een eer beschouw dat ik als betalend Civ-speler een bijdrage mag leveren aan jouw spelplezier.
Net een Vermeer inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mooi detail, dat typische Gouden Eeuw-licht dat door het raam valt.
Dan moet je het geloof van de bondgenoten aannemen.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:39 schreef -scorpione- het volgende:
Zo, net even mijn eerste volledige spel gewonnen met Time![]()
Ik vind het nog niet makkelijk. Ontwikkelen van mijn beschaving gaat wel, maar ik heb nog weinig feeling met de verschillende opties en consequenties. Ik probeer het maximale uit religie te halen, maar dat lukt nog niet. Het enige wat je bereikt is dat je bondgenoten zich ergeren aan jouw heidense geloof![]()
Civ I is Civ I, deel 2 en 3 heb ik aan mij voorbij laten gaanquote:Op zondag 22 juli 2007 13:44 schreef pfaf het volgende:
Bedoel je met deel 1 Civ 1, of Civ 4 vanilla?
quote:Op zondag 22 juli 2007 13:53 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dan moet je het geloof van de bondgenoten aannemen.
Als je een geloof hebt moet je het zo snel mogelijk bij een bondgenoot door de strot drukken.
Ja misschien, maar men bleef mij maar tolereren omdat ik zo advanced was.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:09 schreef Dodecahedron het volgende:
Een ander geloof hebben als de rest is wel een goede manier om een oorlog uit te lokken zonder vieze handen te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |