Ja zaterdagochtend nog een potje... heb vrijdagavond een concert dus ik ben bang dat het niet veel wordtquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:50 schreef Norrage het volgende:
Jammer Vulture. Moet je nog een wedstrijd?
Tuurlijk en ik heb geen tentamens, maar begin wel maandag met een nieuwe baan.quote:
Ik speel bij Lacoste. Al woon ik dus sindskort in Den Haag en speel ik volgend seizoen hier.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:25 schreef Norrage het volgende:
Is het ook echt bij je eigen club of gewoon in je omgeving?
Ik reageer ook maar even, speel weliswaar bij FUST en niet in de buurt, maar ook van FUST (http://www.hetfust.nl) zal een delegatie richting Lust gaan. Ikzelf alleen helaas niet, begin zaterdag bij m'n nieuwe baan + ben tijdelijk gestopt met studeren, heb dus mijn OV in moeten leveren, en om dan van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden te reizen zonder OV.. Nee. Kom volgend jaar wel!quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:41 schreef XL het volgende:
Norrage, speel jij op LUST?
Wat heb jij op je spelerspasje staan voor niveau?quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gisteren weer getraind met het competitie team, ging best goed. Service zit al weer lekker op tempo, ik schat zo rond de 170km/u en het spel aan het net stelde ook niet teleur. Soms nog ietwat verkeerd geraakte balen midden in een rally die dan opeens afzwaaien, maar dat komt door een te gespannen slag denk ik zelf.
De service duwen is voor huisvrouwenquote:Op woensdag 28 maart 2007 18:35 schreef -Sandstorm- het volgende:
zo weer tennissen met het team. Zondag toernooitje van de club en dan nog volgende week maandag en woensdag.
Zo hoop ik dat ik klaargestoomd ben voor vlg. week zaterdag.
Service liep redelijk. Heb alleen problemen met 2e service.
Doorslaan is nu nog meer doorduwen.
Net moet ik me meer gaan concentreren.
Dit zijn een beetje mijn aandachtspunten tot nu toe.
Van ons gaat ook wel een kleine delegatie. Wat een fijne naam trouwens "het fust"quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik reageer ook maar even, speel weliswaar bij FUST en niet in de buurt, maar ook van FUST (http://www.hetfust.nl) zal een delegatie richting Lust gaan. Ikzelf alleen helaas niet, begin zaterdag bij m'n nieuwe baan + ben tijdelijk gestopt met studeren, heb dus mijn OV in moeten leveren, en om dan van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden te reizen zonder OV.. Nee. Kom volgend jaar wel!![]()
Lijkt me wel lachen trouwens, als ik dan gewoon mensen zou ontmoeten die ook altijd in dit topic posten!
Geen lobjesquote:
Huisvrouwen service dus!quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:55 schreef -Sandstorm- het volgende:
Beetje lafjes slaan is wat ik nu doe.
Service ?quote:
Kun je dan niet wat minder risico nemen en vaker in slaan?quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:58 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Service ?
Denk dat als mijn service in is je weinig kans maaktMaar helaas heb ik een 1st service percentage van 29% ofzo
Scholieren, omdat Leeuwarden geen universiteit heeft? (wel drie hogescholen)quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Van ons gaat ook wel een kleine delegatie. Wat een fijne naam trouwens "het fust"Maar studenten in Leeuwarden?
Scholieren bedoel je?
Zou inderdaad wel grappig zijn om de tennisgekken van dit forum te ontmoetenMaar ja, volgend jaar beter.
Gaan jullie nog naar het NSK in Amsterdam toevallig? (Ik weet het nog niet)
Dat is heel Delfts om te zeggenquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Scholieren, omdat Leeuwarden geen universiteit heeft? (wel drie hogescholen)Jammer...
Jullie bestaan ook nog niet zo lang? Of is de site gewoon nieuw?quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Scholieren, omdat Leeuwarden geen universiteit heeft? (wel drie hogescholen)Jammer...
Over een paar weken bestaan 'we' vier jaar (ik ben lid sinds september 2005quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jullie bestaan ook nog niet zo lang? Of is de site gewoon nieuw?
Wij zijn ook pas opgericht ergens in 2005 en dus redelijk nieuw. Dat er toch nog zo veel ontwikkeling nodig is.
Zesjes, lastig punten verdienen in de jeugdklasse (dit jaar eindelijk senior geworden), en speel mijn competitie in een erg lage klasse (deed vorig jaar ook al mee met senioren) waardoor ik vrijwel alleen maar 7 a 8 spelers tegenover me krijg. Komt doordat de vrouwelijke helft van het team wat achterloopt op de mannelijke helft zeg maar. Het is wel erg gezellig, dus ik vind het wel best zo. (we spelen met zn viertjes, verder niemand in het team). Wel van plan dit jaar veel punten te pakken op open toernooien.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Wat heb jij op je spelerspasje staan voor niveau?
Ssssht!quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik speel lekker al vanaf maandag buiten.
Ik zelf speelde in dezelfde training met mij nieuwe racket (Head Radical) al goed, maar de echte beheersing laat dan toch wel een paar maandjes op zich wachten.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:01 schreef -Sandstorm- het volgende:
Hmmm ben aan het twijfelen om me zaterdag een nieuw racket te halen. Mijn Wilson Hyper Hammer (model weet ik even niet, een wit/zwarte i.i.g) is nu een jaar of 4 oud.
Maar is dat wel verstandig zo een week voor de competitie, of ben je snel gewend aan een nieuw racket ?
Wat hij hier zegt boven. Heb vanaf zomer vorig jaar nieuw racket aangeschaft en pas in de winter dacht ik: 'Verrek, wat speelt dit ding lekker'quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik zelf speelde in dezelfde training met mij nieuwe racket (Head Radical) al goed, maar de echte beheersing laat dan toch wel een paar maandjes op zich wachten.
Hoe was LUST?quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:26 schreef XL het volgende:
[..]
Ik speel bij Lacoste. Al woon ik dus sindskort in Den Haag en speel ik volgend seizoen hier.
Er zijn ook klaar terwijl u wacht winkels hoor. Commercieel best interessant, je loopt toch 20 minuten producten te bekijken in die sportshop. Tenniskantines zijn ook vrijwel altijd klaar terwijl u wacht.quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:53 schreef Norrage het volgende:
Racket bespannen duurt altijd wel een dagje of twee...zeker als je het naar een winkel brengt...
Maar heb wel eens meegemaakt dat ik het dezelfde dag nog kreeg, maar ter plekke wachten lijkt me niet echt mogelijk
Oke, dank je! Succes in ieder gevalquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:41 schreef Norrage het volgende:
ZOver ik weet zijn er geen verschillende regels. Bij de dubbels mag je geen zwakker team opstellen in de eerste dan in de tweede, maar je mag wel 2 7/8 combo's op de baan zetten...Je hoeft dus niet persé 7/7 op te stellen...
En jij mazzelpik, nu al beginnen met competitieIk moet nog een week wachten
Matchpoint is bij ons altijd gewoon "bierbal"quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:29 schreef Norrage het volgende:
3e helft met tennis? Je bedoelt de 6e (of 4e) set?
Niet doen alsof je 't niet begrijpt, jij. 3e helft is gewoonquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:29 schreef Norrage het volgende:
3e helft met tennis? Je bedoelt de 6e (of 4e) set?
Je mag geen 2 toernooien in één week spelen (tegenwoordig), maar als er 2 toernooien in 2 opvolgende weken zijn en het overlapt elkaar een beetje, dat is geen probleem.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Volgens mij mag je meedoen aan zoveel toernooien als je zelf wilt, vroeger ook wel eens 2 gelijk gedaan.
Oke, bedankt! Had vorig jaar ook zoiets gehoord, maar wist het niet zeker.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:12 schreef Komakie het volgende:
Dat zijn verschillende weken.
Als het toernooi op zaterdag begint dan heet dat samen met de zondag het "voorweekeinde"
geeft al een beetje aan dat het voor het eigenlijke toernooi is.
Als je 2 toernooien hebt en je komt dus in 1 toernooi in het finale weekend. Dan is het toernooi met het voorweekeinde verplicht om zich te schikken in de tijden van het andere toernooi.
Iets waar ze soms wel eens moeilijk over doen trouwens....
is al gelukt via www.tournamentsoftware.comquote:Op maandag 7 mei 2007 15:28 schreef TubewayDigital het volgende:
ik wil iemand zijn spelersprofiel weten maar ik heb alleen een achternaam (en een vermoedelijke rating). Kan ik daar via de site van de knltb achter komen?
Ligt aan het soort kunstlicht en of de overgang van gewoon licht naar kunstlicht goed is gegaan. Als je al staat te spelen en ze wachten te lang met de lichten aan doen dan is de overgang echt klote.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:49 schreef TubewayDigital het volgende:
vinden jullie buiten spelen met kunstlicht ook zo kut?
Je moet district weglaten en op plaats zoeken. Tenminste, dat deed ik foutquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:05 schreef TubewayDigital het volgende:
ik kan via de site van de knltb geen toernooi vinden voor volwassenen (18+) voor komende maand
doe ik iets fout of zijn ze er gewoon niet?
Is nu net door de knltb toegegeven. Had een mailtje naar ze gestuurd. Wordt gewerkt aan een oplossing.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:38 schreef TubewayDigital het volgende:
ik weet zo ontzettend zeker dat die zoeker niet goed werkt.
In Helmond (oost brabant) is een open toernooi maar die wordt niet gevonden als je ook nog eens het district oost brabant selecteerd
17-05-2007
- 27-05-2007 071906 4e VCL Open T.V. 't Trambaantje
5704 CB HELMOND Open toernooi
3 (HD, DD), 4 (HD, DD), 5 17+ (HD, DD, GD), 6 17+ (HD, DD, GD), 7 17+ (HD, DD, GD), 8 17+ (HD, DD, GD) OBR
Doe wat je hart je ingeeftquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:00 schreef TubewayDigital het volgende:
Heb al een poosje een moeilijk wedstrijd racket van HEAD. Even wennen maar mijn wedstrijdjes gaan steeds beter met het racket. Toch twijfelde ik, of ik een niet iets vergevingsgezinder racket nodig heb, zo'n goeie rating heb ik tenslotte (nog) niet. Zat een BABOLAT te denken.
Ga ik vandaag even tennisen met een racket van WILSON. Een nog moeilijker racket dan die HEAD. Echt zo'n racket dat gemaakt is voor 0.0001% van de spelers. Wat denk je: speelt waanzinnig fijn. Het voelde zo ontzettend goed.
Ik zit nu dus echt zo van wat moet ik nu. Dat racket giert de hele tijd door mijn kop. Dit berichtje is dan ook een beetje een soort therapie.
Nog een paar keer mee spelen. Soms speelt een racket de eerste keer wel aardig en als je er dan nog een keer mee gespeeld hebt is het ineens helemaal kut.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:00 schreef TubewayDigital het volgende:
Heb al een poosje een moeilijk wedstrijd racket van HEAD. Even wennen maar mijn wedstrijdjes gaan steeds beter met het racket. Toch twijfelde ik, of ik een niet iets vergevingsgezinder racket nodig heb, zo'n goeie rating heb ik tenslotte (nog) niet. Zat een BABOLAT te denken.
Ga ik vandaag even tennisen met een racket van WILSON. Een nog moeilijker racket dan die HEAD. Echt zo'n racket dat gemaakt is voor 0.0001% van de spelers. Wat denk je: speelt waanzinnig fijn. Het voelde zo ontzettend goed.
Ik zit nu dus echt zo van wat moet ik nu. Dat racket giert de hele tijd door mijn kop. Dit berichtje is dan ook een beetje een soort therapie.
Zaterdag is regionaal (bij de damescompetitie beetje huisvrouwen-tennis-ideequote:Op zondag 27 mei 2007 16:06 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is nou het verschil tussen zaterdag en zondagcompetitie
Persoonlijk hou ik er niet zo van. Als ik een grotere grip wil hebben moet ik een racket kopen met een grotere gripmaat. Niet me grip na het kopen groter maken. Je maakt toch een aanpassing aan je racket die er niet normaal gesproken in zit. Dus naar mijn idee is het nooit zo goed als het normale idee.quote:Op zondag 27 mei 2007 16:14 schreef TubewayDigital het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met het groter maken van je grip door middel van een gipskousje? Als ik er dan nog extra grip over heen doe, kan dat? Speelt dat nog wel fijn?
Hoeveel kost zo'n gipskousje?
Ik hou niet van overgrips.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:55 schreef TubewayDigital het volgende:
bedankt
en wat vind je van overgrip? Heb er nu een en dat bevalt best goed. Het is meer de combinatie gipskousje + overgrip waar ik over twijfel.
Nee, dan moet je per direct stoppen met spelen!quote:Op maandag 28 mei 2007 15:24 schreef TubewayDigital het volgende:
Als je nou tijdens de rally een snaar door slaat kan je dan de rally zelf wel uitspelen?
Met het nieuwe DSS systeem heeft het niet meer alles te maken met de plaats op de nederlandse ranglijst.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:47 schreef TubewayDigital het volgende:
Waar ligt de grens om 1 te zijn?
Zit je dan bij de beste 30 van nederland of beste 20?
Ik zag dat je zelfs met een top-100 notering nog 3 kon zijn![]()
Toernooien spelen is dan ook leukquote:Op maandag 28 mei 2007 23:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Alweer ingeschreven voor 't eerste toernooi van het seizoen! (voor DSS dan!)
DE7 en DD7...Vandaag is de inschrijving gesloten.. ben zo benieuwd naar de indeling!!
Heb er zin in!![]()
Wat zijn jouw ambities exact?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:47 schreef TubewayDigital het volgende:
Waar ligt de grens om 1 te zijn?
Zit je dan bij de beste 30 van nederland of beste 20?
Ik zag dat je zelfs met een top-100 notering nog 3 kon zijn![]()
Wimbledon 2008!quote:
die komen nog welquote:
Een soort van exvriendje van me is 'vroeger' A-speler geweest.. maar hij had teveel last van z'n schouder telkens, en dat bleef aanhouden, omdat ie zoveel trainde (moest ook wel, dat niveau..).. dus toen issie gestopt.. Jammer eigenlijk, is een heel lange jongen (1.99 geloof ikquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:13 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
die komen nog wel
ken iemand die ging voor de 1 maar heeft het net niet gered. Hij was dus waarschijnlijk top - 40. Ook niet slecht
Meestal een paar dagen tot een week nadat het toernooi is afgelopen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:10 schreef TubewayDigital het volgende:
als je een wedstrijd op een toernooi speelt. Hoe lang duurt het dan voordat je het DSS resultaat kan nalezen op de knltb site?
Maar, dan win je toch gewoon alles in de 5, als je beweert niet in die klasse thuis te horen? (niet verkeerd bedoeldquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:29 schreef Komakie het volgende:
ook maar eens voor een paar toernooien ingeschreven.
Doet echt pijn om een 5je in te moeten tikken bij speelsterkte single
ik zei niet dat ik niet in die klasse thuis hoor. Het doet echter wel pijn om te realiseren dat je niet meer (op je pasje) het niveau hebt dat je eerst wel had...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:01 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Maar, dan win je toch gewoon alles in de 5, als je beweert niet in die klasse thuis te horen? (niet verkeerd bedoeldmaar gewoon zo van: gezien jij meent dat je niet in die klasse thuis hoort)
Verdien je ook nog een zakcentje mee..
Sorry, ik had in m'n hoofd dat je eind vorig seizoen zoiets gezegd had. Dat je niet in de vijf thuis zo horen. Misschien had je gezegd dat je er niet in wílde thuishoren oid.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
ik zei niet dat ik niet in die klasse thuis hoor. Het doet echter wel pijn om te realiseren dat je niet meer (op je pasje) het niveau hebt dat je eerst wel had...
Ach ik weet niet meer wat ik toen gezegd heb. Misschien dat ik in mijn teleurstelling zoiets gezegd heb ofzo. Zou natuurlijk wel kunnen. Ik kan me wel voorstellen dat ik vorig jaar zoiets dacht en op basis van eerdere jaren vind ik ook dat ik daar niet in thuis hoor. Maar ja, dit jaar speel ik tot nu toe ook nog niet geweldig dus op dit moment denk ik wel. We zullen zien wat de toernooien voor uitkomst bieden. Als ik dan 5 blijf dan is het niet meer dan terecht. Als ik 4 word denk ik dat het een ander verhaal is maar goedquote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Sorry, ik had in m'n hoofd dat je eind vorig seizoen zoiets gezegd had. Dat je niet in de vijf thuis zo horen. Misschien had je gezegd dat je er niet in wílde thuishoren oid.
Maar niet dus. Ik heb niets gezegd, oke?![]()
Maar het lijkt me idd frustrerend niet op je 'eigen'/oude niveau te zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 21:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gezien het geringe aantal dubbels dat ik gespeeld heb, hing het er bij mij om of ik op 3.5 zou eindingen of als 4Dubbel verloren dus werd het 4
Anyway, zoals verwacht terug gegaan naar 5 in de single. Volgend jaar zonder blessures (hopelijk) ertegenaan en gewoon weer 4 worden.
Ik heb me trouwens van het weekend opgegeven bij mijn nieuwe club voor de competitie.
Zal waarschijnlijk 4de klasse zondag gemengd gaan worden...
Dan wordt het wel tijd dat je een niveautje hoger komt te spelen. Als je bijna alles wint zit je een beetje te laag ingeschaald.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Kon 't niet laten het even op te zoeken.
[..]
Maar het lijkt me idd frustrerend niet op je 'eigen'/oude niveau te zitten.
Ik heb getennist van mijn 8e t/m m'n 15e.. toen ben ik gestopt, en heb het (bijna twee jaar geleden) op mijn 18e weer opgepakt.. Duurde zeker een halfjaar voordat ik weer tenniste als op m'n 15e.. ongeveer dan.. aantal wedstrijden gewonnen met competitie toen. Ik weet niet precies wat m'n speelsterkte was, toen ik stopte, volgens mij gewoon D2, maar wist m'n actuele rating enzo niet.. was ik ook nooit mee bezig. Jammer, want ben er nu wel benieuwd naar.
Maar nu gaat het in ieder geval wel lekker.. Volgens mij speel ik nu beter dan toen ik stopte.. ben nu 7/7, maar m'n actuele rating is al hoger!
Hele competitie (18 wedstrijden gespeeld) maar 3 van verloren.En speelde de eerste damesenkel en eerste gemengd dubbel
(vorig jaar van alles de tweede
)
Moest 4 keer enkelen tegen 8'jes. (of iig, 3 keer tegen 8, 1 keer tegen 7 met een actuele rating van 8.4 ofzo) --> alles ruim gewonnenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan wordt het wel tijd dat je een niveautje hoger komt te spelen. Als je bijna alles wint zit je een beetje te laag ingeschaald.
Moet je ff checken op KNLTB.nl en dan kalender en je regio. De wedstrijden die daarop staan zijn allemaal bij de KNLTB aangemeld, dus voor de ranking.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Kan iemand me vertellen of dit toernooi meetelt voor DSS?
http://www.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=13722
Kan het er niet echt uit opmaken, en de wedstrijdleiding neemt de telefoon niet op
, de kantine ook niet.
![]()
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Week Datum Nummer Toernooi Organisatie/Parkgegevens ToernooiCategorie District
26 25-06-2007
- 01-07-2007 072112 Senior Open Molentoernooi T.V. De Molen
8924 JJ LEEUWARDEN Open toernooi
6 17+, 6 35+, 7 17+, 7 35+, 8 17+, 8 35+ FRI
Hij staat erbij!Bedankt, -sandstorm-! [afbeelding]
Oeps! Bezint eer ge begint!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Ik gisteren voor clubkampioenschappen getennist. Raket van 2 maanden oud -> Babolat NCT Tour. Krijg ik 3 volle smashen die ik goed raak, heeft de tegenstander ze alle 3. Bij bal 3 lobt die gek zo over mij en mn partner heen. Ik uit frustratie mijn racket vanuit het net tegen de omheining geboomerangd.
En nu zit mijn heel racket onder de schaven en deuken![]()
Ranken gaat dan lekker snel in de 6quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:48 schreef Boterham het volgende:
Ik mag ook weer eens een leuk toernooitje uit gaan zoeken. Ik ben jaren gestopt met tennissen, maar ben sinds 2 maandjes geleden weer vol op aan het trainen. 8 op mn pasje, maar wil weer mee gaan draaien in de 6. De 5 is nog net iets te hoog gegrepen voor me denk ik
Ach je kunt op zijn minst in een 6 toernooi een keer inschrijven dan ben je al een stuk verder. Maar als je alles wint word je vanzelf ook wel 6quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Moest 4 keer enkelen tegen 8'jes. (of iig, 3 keer tegen 8, 1 keer tegen 7 met een actuele rating van 8.4 ofzo) --> alles ruim gewonnen
1 keer tegen een 7 (gewonnen in drie sets)
1 keer tegen een 6. (verloren met 6-3 6-0)![]()
Die 6 was echt heel goed, plus ze had de ondergrond mee (kunstgras).
Weet niet of ik wel in de 6 thuishoor, heb aankomende week wel een toernooitje in de 7 (single), ben 4e geplaatst.
hou ons op de hoogte, ben zeer benieuwd hoe je het er vanaf brengtquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:48 schreef Boterham het volgende:
Ik mag ook weer eens een leuk toernooitje uit gaan zoeken. Ik ben jaren gestopt met tennissen, maar ben sinds 2 maandjes geleden weer vol op aan het trainen. 8 op mn pasje, maar wil weer mee gaan draaien in de 6. De 5 is nog net iets te hoog gegrepen voor me denk ik
tja beetje risico moet je nemen hequote:Op maandag 11 juni 2007 14:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Wellicht later in de zomer dat ik me eens inschrijf in de 6. Maar waar ik bang voor ben, is dat ik dan direct tegen een 'goede' zes moet en er na één ronde uit lig...![]()
hoeveel inch is datquote:Op maandag 11 juni 2007 14:27 schreef TubewayDigital het volgende:
zijn er hier mensen die met < 600 cm2 bladoppervlak spelen?
95 inch is dacht ik 613 cm2, dus dan zal 98 iets van 630 zijn ofzoiets...Ik speel zelf met 95 inch blad. Volgens mij spelen alleen de 1'tjes met zulke kleine bladen, want je techniek moet wel uitstekend zijn wil je met zulke kleine bladen goed kunnen spelen.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
tja beetje risico moet je nemen he
Daarnaast is het wel een goeie leerschool en alleen maar winnen is ook niet echt leuk (hoewel....)
[..]
hoeveel inch is dat
Ik speel iig met Mid Wide Plus. Iets wat neer komt op 98inch als ik me niet vergis...
Je moet de bal gewoon precies in het midden van de sweetspot raken. Dan sla ik in ieder geval harder dan met een prince racket o.i.d. omdat de kracht veel gecontreerder is. Ik snap wel wat je bedoelt, want als m'n bespanning slap wordt (ik laat m bespannen op 27 kg) dan vliegen de ballen vaker het gordijn in, omdat ze er ineens ongecontroleerd hard afvliegen, maar ik heb t over gecontroleerde kracht.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:27 schreef Komakie het volgende:
Een heel klein racketblad geeft over het algemeen niet veel power, alleen meer controle. Maar dan moet je hem ook nog eens heel precies raken...
fed heeft 581 cm2quote:Op maandag 11 juni 2007 21:26 schreef Norrage het volgende:
Het lijkt me wel supercool om met zo'n racket te spelen om één of andere reden...maar het lijkt me vooral voor de technisch begaafden het geschikst..daarom speelt Fed er denk ik ook mee
Okee, dan zit ik boven de 600cm2. Maar is dat zo groot dan? Ik ken weinig rackets die kleiner zijn..quote:Op maandag 11 juni 2007 21:50 schreef TubewayDigital het volgende:
Babolat is vaak 645 cm2
Dankjewel. We hebben gewonnen, maar vraag niet hoe.quote:
agassie had dacht ik 690 cm2.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:44 schreef erkel het volgende:
Agassi sloeg op het einde van zijn carriere met een Head met een bladgrootte van 670 cm3. Dat is vrij groot voor een prof, maar Agassi wilde veel power waarschijnlijk en controle boeide hem wat minder.
quote:Agassi '93 Radical Limited Edition
Specificaties:
Bladgrootte: 690 cm2
Gewicht (onbesp): 343 gr.
Balans: 325 mm
Lengte: Standaard
Dit weekend is het voorweekend van het toernooi? Of is jouw eerste wedstrijd (bye, walk-over, beide) pas zo laat?quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:50 schreef Norrage het volgende:
Persoonlijk mag ik aanstaande zaterdag beginnen met mijn HE6 (Mijn doel is vooral om daar 1 ronde te winnen) en daarna nog ergens een mix
Ze is m'n vaste dubbelpartner, zijn lekker op elkaar ingespeeld. Vorig jaar samen toernooi gewonnen DD8, al twee seizoenen samen competitie gespeeld, en kunnen het buiten de tennisbaan ook goed met elkaar vinden. Vond ik genoeg redenen om samen te gaan dubbelen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:06 schreef Norrage het volgende:
Waarom ben je in eerste instantie met haar gaan dubbelen dan?![]()
Je kunt dat niet maken tov. de toernooileiding (worden zoooveel walkovers gegeven dit jaar), tegenover je tegenstanders (er is nu één koppel dat met damesdubbel na één gespeelde wedstrijd in de finale staatquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:06 schreef Norrage het volgende:Maar vakantie lijkt mij wel een spontane verhindering..Ik snap je vraagtekens daarbij niet echt
Aangezien ik al een tijdje met haar samen tennis, weet ze onderhand wel dat ik het wel serieus neem. En zij wilde er ook voor gaan... dacht ik...quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:06 schreef Norrage het volgende:Wel stom dat ze dat op het laatste moment nog even doet.....ik heb daar ook wel eens last van als ik zelf het tennis allemaal wat serieuzer neem en de anderen er niet bij stilstaan dat je toch voor een toernooi een hele week beschikbaar moet zijn..
Nee.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:06 schreef Norrage het volgende:Gaan jullie trouwens nog najaarscompetitie spelen? Ik in principe wel, maar ik denk dat ik wel een paar daagjes niet kan...Maar is in ieder geval top dat er nog meer competitite gespeeld kan worden
Da's wel apart. Het enige wat ik voorzie, is dat er met andere opstellingen (misschien zelfs met andere spelers) gespeeld kan/gaan worden bij de tweede competitiedag tegen hetzelfde team?quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:06 schreef Norrage het volgende:Ik hoorde trouwens geruchten dat ze de voorjaarscompetitie naar 14 weken wilden brengen, (x2, uit en thuis tegen alle teams)...
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:06 schreef Norrage het volgende:Ik vind het een pluspunt: de competitie kan me niet lang genoeg duren, maar maak dan gewoon grotere poules of zo...om nou steeds tegen dezelfde teams te spelen.......
Dat is anders niet het racket waar Agassi de laatste tijd mee gespeeld heeft... (Agassi speelde op het laatst met Head Radical Flexpoint OS)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:00 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
agassie had dacht ik 690 cm2.
http://www.tennisdirectonline.com/nl/producten/flypage.php?product=4320&cat=1&subcat=997&level=2
[..]
Dat is een grip waarmee 80% van de recreatieve tennissers nog niet eens een bal over het net kunnen krijgen. Dus zo'n geweldige tennisles is dat nou ook weer niet...quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:00 schreef TubewayDigital het volgende:
[afbeelding]
tennisles van justin: zo houden we de grip vast
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Gisteravond mijn allereerste echte overwinning geboekt in een erkend KNLTB-toernooi...In de HD 8 samen met mijn partner een slijtageslag van 2 uur en een kwartier uiteindelijk gewonnen met 6-4 2-6 6-4
Morgenavond de kwartfinale, maar ik ben bang dat dat een onhaalbare kaart wordt maar we zullen zien
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Gisteravond mijn allereerste echte overwinning geboekt in een erkend KNLTB-toernooi...In de HD 8 samen met mijn partner een slijtageslag van 2 uur en een kwartier uiteindelijk gewonnen met 6-4 2-6 6-4
Morgenavond de kwartfinale, maar ik ben bang dat dat een onhaalbare kaart wordt maar we zullen zien
Ach altijd ff afwachten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:13 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
ik vind dit een verbazend intelligente opmerking van mijzelf
Die opmerking ligt een beetje in het verlengde van die van mijquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:10 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik heb er nog één:
Plaatsingen geven ook geen garantie voor het verloop van het toernooi
Ben bij het toernooi over 1.5 week 2e geplaatst, lag er deze week ook in de eerste ronde uit, als vierde geplaatste.![]()
Zou ik in de 7 mee mogen doen? Kunnen we samen mixenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:20 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vorig jaar was ik twee keer eerste geplaatst, één keer ook echt eerste geworden, één keer tweede.
Dit jaar dus één keer vierde geplaatst (lag eerste wedstrijd eruit, kwartfinale, omdat ik een bye had) en over 1.5 week dus 2e geplaatst (schema van 16 speelsters).
@ Komakie, we zijn een geweldig team samen!![]()
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zou ik in de 7 mee mogen doen? Kunnen we samen mixen
ik doelde meer op de hoogte/laagte van haar hand. Haar pink zit echt tegen de richel aan.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is een grip waarmee 80% van de recreatieve tennissers nog niet eens een bal over het net kunnen krijgen. Dus zo'n geweldige tennisles is dat nou ook weer niet...
Eerste heb ik geen idee van, maar waarom wil je dat weg hebbenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:50 schreef TubewayDigital het volgende:ik heb me teruggetrokken voor een toenrooi maar in toernooi.nl staat het toernooi er nog steeds tussen. Ik wil hem weg hebben, hoe doe ik dat? Waarom zijn de meeste toernooien op gravel? Ik wil op hardcore spelen!
quote:Specificaties:
Bladgrootte: 581 cm2
Gewicht (onbesp): 325 gr.
Balans: 310 mm
Lengte: Standaard
Vond al dat het zo lastig was om spin te krijgen. Snap nu dus waaromquote:An open string pattern will deflect more on impact than a denser pattern, providing greater ball rebound. Strung at the same tension (in similar racquets) an open string pattern won’t feel as “tight” as a dense string pattern. Open string patterns also allow for more spin potential, as the ball can embed itself into the strings more, due to their wider spacing. Players seeking more spin will benefit from a more open string pattern. The price one may pay for this, though, is reduced string durability. Open string patterns allow the strings to move more freely, increasing abrasion which causes string breakage.
A denser string pattern won’t deflect as much upon ball impact, resulting in less rebound energy. More closely spaced strings will also offer less spin potential but will last longer than a similar racquet featuring a more open string pattern. Players who don’t hit with much spin and are seeking enhanced control will generally prefer racquets with denser string patterns, as will hard-hitting topspin players seeking increased string durability.
Ik ben 4 in de dubbel. Wie weet degradeer ik dit jaar weer. Kunnen we in de 5quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Misschien ben ik volgend jaar wel een zesje, dan doen we samen mee in de vier.Of ben je vijf met dubbelen??
![]()
Slaaplekker!
PMquote:
De Head Prestige Mid heeft dat ook. Zijn nog wel meer rackets met een 10.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:57 schreef TubewayDigital het volgende:
[afbeelding]
hewitt zijn racket.
moeilijkste wat ze op dit moment op tennisdirect hebben. Swingstijl rating TIEN
[..]
Oktober of november '07 worden ze bekend, gaan wel pas in per 01-01-'08.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:39 schreef TubewayDigital het volgende:
wanneer worden de nieuwe ratings vergeven? 1 jan 2008?
Privéberichten systeem van Fok! (zie envelopje naast frontpage - sport - games - forum - weblog - fotoboek - chat - dev - ENVELOP!quote:
ENVELOP! gevondenquote:Op maandag 18 juni 2007 20:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Oktober of november '07 worden ze bekend, gaan wel pas in per 01-01-'08.
[..]
Privéberichten systeem van Fok! (zie envelopje naast frontpage - sport - games - forum - weblog - fotoboek - chat - dev - ENVELOP!helemaal rechts bovenin dus
)
Ik zou doorprikken en dan een pleister eroverheen zodat je huid wel intact blijft, als je hem helemaal opentrekt zit je op vers vlees zeg maar, dat tennist niet echt prettigquote:Op maandag 18 juni 2007 23:25 schreef Norrage het volgende:
Ik heb een beetje een blaar op mijn hand, die een beetje pijn begint te doen...Wat is het verstandigst om daar mee om te gaan? Speel morgen mijn eerste toernooiwedstrijd en speel daarna ook vast nog veel dus heb geen zin om de rest van de toernooien pijn te hebben aan mijn hand....
Doorprikken? Of er gewoon doorheen spelen? Of wat?
Doorprikken maar het velletje wel laten zitten.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:25 schreef Norrage het volgende:
Ik heb een beetje een blaar op mijn hand, die een beetje pijn begint te doen...Wat is het verstandigst om daar mee om te gaan? Speel morgen mijn eerste toernooiwedstrijd en speel daarna ook vast nog veel dus heb geen zin om de rest van de toernooien pijn te hebben aan mijn hand....
Doorprikken? Of er gewoon doorheen spelen? Of wat?
1 woord: prioriteiten!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Altijd is het zaterdag uit gaan en dus gaar op zondag.
Nou de kans bestaat dat je dan pas rond 23.30 of nog later van de baan afstapt en vervolgens stuiterend van de adrenaline niet in slaap valt... dat vind ik altijd mega-irritantquote:
mja ik weet het. Maar het zijn wel moeilijke prioriteitenquote:
Ligt beetje aan het toernooi, maar meestal 2 of 3 dagen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:08 schreef Norrage het volgende:
Duurt altijd iets van een halve week of langer...Iig altijd dusdanig dat je tijdens een nieuw toernooi je nieuwe rating nog niet weet....(en bv plaatsingen misschien niet helemaal meer kloppen)
hmmm heb ik nooit zo'n last van.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou de kans bestaat dat je dan pas rond 23.30 of nog later van de baan afstapt en vervolgens stuiterend van de adrenaline niet in slaap valt... dat vind ik altijd mega-irritant
Je moet een beweging naar boven maken met je racket, met een harde service is die beweging meer naar onder gericht.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:20 schreef TheVulture het volgende:
Zorgt het omhoogspringen voor de kick in je service of moet je daar ook nog wat anders voor doen?
Jammer van je verloren partij Norrage.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:09 schreef Norrage het volgende:
Iemand nog goede tips voor 2e service?
Nu vrijdag waarschijnlijk mijn GD, die meteen in de kwartfinale begint...
Ik dubbelde met een 7 (ik 6.6, zij 7.3), tegen een 7 en een 8, die beiden wel een hogere actuele rating hadden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:14 schreef Norrage het volgende:
dat dubbel systeem is nu zo waanzinnig raar geworden...als je als 8je met een 6je dubbelt bv kan je uberhaupt geen punten meer krijgen, of je nou samen van 2 3tjes wint of van 2 9tjes verliest :/
bron: http://www.knltb.nl/asp/default.asp?DIR=../competities/&PAG=competitie/dss.htmquote:Aanpassingen DSS
Het DSS (Dynamische Speelsterkte Systeem) leeft sterk onder de leden en levert veel positieve reacties op. Het spelersprofiel en de ratingoverzichten op de website worden zeer frequent bezocht. Een aantal opmerkingen van leden heeft er toe geleid dat het systeem de afgelopen jaren op een aantal punten is aangepast. Met ingang van 2007 zal het systeem twee wijzigingen ondergaan, te weten:
1. Dubbelspelresultaten vanaf nu bepaald op basis van rating
Sinds november 2004 worden de resultaten in het enkelspel bepaald op basis van de actuele rating. Dit heeft een positieve invloed op de resultaatbepaling gehad en uiteindelijk ook op de bepaling van de nieuwe speelsterktes. Om die reden zal vanaf medio november 2006 ook de afrekening in het dubbelspel plaats gaan vinden op basis van de actuele rating. Het systeem zal hierdoor niet eenvoudiger worden, maar wel beter. Vanaf het moment dat de nieuwe berekeningsmethode daadwerkelijk van start gaat, kunt u op deze website hierover meer informatie terug vinden.
2. Aangepaste ratingbepaling categorie 8 en 9 spelers na speelsterktebepaling
Daarnaast kan een categorie 8 of 9 speler na het moment van de speelsterktebepaling en tot het moment van de eerste partij die gespeeld wordt, nooit meer een slechtere rating hebben dan 9,0000. Bij een categorie 9 speler worden geen basisresultaten meer opgehoogd vanwege het feit dat een speler niet actief deelneemt aan competities en/of toernooien. Een categorie 8 speler heeft voortaan altijd een 8 als basisgetal. In het verleden was bij spelers die zonder te spelen automatisch categorie 8 werden het basisgetal 9, waardoor soms ratings voorkwamen die vanwege inactiviteit slechter waren dan 9,0000.
Omhoog springen doe je niet alleen bij je 2de service maar ook bij de eerste.quote:
Gripmaat 4quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:40 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is jullie gripmaat?
ik zelf speel L4 met overgrip
Ik wil over het algemeen toch niet afwijken van die specs.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef TubewayDigital het volgende:
ik kick wel op specificaties hoor. Snarenpatroon, bladgrote, gewicht, stijfheid.
mijn specs lijken hier op. Ideaal zou zijn voor mij: 310 gram en 16 horizontale snaren (betere spin)quote:Snarenpatroon: 18/20
bladgrootte: ongeveer 98 spaure inch
gewicht: +/- 320 gram
Balanspunt: ongeveer 12 inch
stijfheid: Gewoon, stijf
Moh ik heb er niet zo'n moeite mee. Spin is ook een kwestie van techniek en het racket maar een hulpmiddel. Je bent dus allereerst zelf verantwoordelijk voor de hoeveelheid spin en ik kan dat prima controlerenquote:Op woensdag 20 juni 2007 15:40 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
mijn specs lijken hier op. Ideaal zou zijn voor mij: 310 gram en 16 horizontale snaren (betere spin)
met die prestige is het moeilijk om spin te genereren
En de enige echte Martin Verkerk natuurlijk ook tegenwoordig hequote:Op woensdag 20 juni 2007 16:44 schreef erkel het volgende:
Baghdatis speelt met Fisher en Chakvetadze ook geloof ik, maar het is niet zo'n bekend merk.
Zwartquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:09 schreef Norrage het volgende:
Over dingetjes gesproken van je racket...Welke grip is het slimst om te nemen? qua kleur? Mijn rackets hadden witte grips maar ja, die blijven 1wedstrijd wit of zo...
Welke kleur blijft het langst een beetje fatsoenlijk?![]()
En wat voor grips zijn sowieso het lekkerst volgens jullie?
wit, dan zie je tenminste of het vies is, met zwart zit je eigenlijk gewoon jezelf voor de gek te houden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:09 schreef Norrage het volgende:
Over dingetjes gesproken van je racket...Welke grip is het slimst om te nemen? qua kleur? Mijn rackets hadden witte grips maar ja, die blijven 1wedstrijd wit of zo...
Welke kleur blijft het langst een beetje fatsoenlijk?![]()
En wat voor grips zijn sowieso het lekkerst volgens jullie?
quote:En de enige echte Martin Verkerk natuurlijk ook tegenwoordig he
Als het verschil bij een dubbel 2 of groter is in de rating, dan kunnen er geen punten verdient worden (dacht ik)quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:46 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Phaelanx_NL, jullie speelden in een poule oid?
Ik snap echt NIKS meer van DSS. Uitslagen van Friesland Cup staan online. Moest met een 5 dubbelen tegen twee 7's (ben zelf dus ook 7).
Weer niks veranderd aan m'n rating.Snap er echt niks meer van.
Klopt, weet ik, maar, ik sta 6.6 en zij 4.8... Dus dacht: dan telt het wel mee.. Aangezien er met dubbelspel tegenwoordig ook naar actuele ratings gekeken wordt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:54 schreef erkel het volgende:
[..]
Als het verschil bij een dubbel 2 of groter is in de rating, dan kunnen er geen punten verdient worden (dacht ik)
Daar is op zich wel wat voor te zeggen omdat je met een betere medespeler ook makkelijker je potjes wint wellicht, dan krijg je wel een vertekend beeld over je eigen capaciteiten als dubbelspelerquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:21 schreef Norrage het volgende:
Dat is inderdaad weer het probleem wat ik eerder zei: Ook al hebben jullie actueel dezelfde rating, als de ene op het pasje!! 9 heeft staan en de andere 7 dan krijg je alsnog geen punten
Dat nieuwe dubbel RSS is echt bullshit....Je kan dus als je een 9 bent die beter is dan 9 gewoonweg niet je dubbelrating verbeteren tenzij je met andere 9ens gaat spelen (of dispensatie aanvraagt):'(
En zo gaat dat dus ook bij 4jes en 6jes en zo.
We spelen voorronde's in poule idd.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:46 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Phaelanx_NL, jullie speelden in een poule oid?
Ik snap echt NIKS meer van DSS. Uitslagen van Friesland Cup staan online. Moest met een 5 dubbelen tegen twee 7's (ben zelf dus ook 7).
Weer niks veranderd aan m'n rating.Snap er echt niks meer van.
We hebben hier tennis-direct.nl toch? Dat is vrij goedkoop en betrouwbaar, dus waarom bij een buitenlandse site bestellen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:49 schreef TubewayDigital het volgende:
Iemand wel eens wat bij tennis-warehouse bestelt ?
Zal me echt een worst zijn. Als ik getennist heb ben ik sowieso vies.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:29 schreef Norrage het volgende:
zwart geeft weer af op je handen, das ook weer vervelend
Wat is er zo erg aan als het vies is?quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:37 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
wit, dan zie je tenminste of het vies is, met zwart zit je eigenlijk gewoon jezelf voor de gek te houden.
Ik speel in principe altijd met overgrip. Vind het fijn. Je moet zelf een beetje experimenteren met diktes en merken.
Omdat ze er alles hebben. Die Nederlandse sites willen nog wel eens iets niet hebben.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:20 schreef erkel het volgende:
[..]
We hebben hier tennis-direct.nl toch? Dat is vrij goedkoop en betrouwbaar, dus waarom bij een buitenlandse site bestellen?
Omdat je met de huidige gunstige euro/dollar koers + de standaard lagere prijzen daar tot 2 keer zo goedkoop een wedstrijd racket kan kopenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:20 schreef erkel het volgende:
[..]
We hebben hier tennis-direct.nl toch? Dat is vrij goedkoop en betrouwbaar, dus waarom bij een buitenlandse site bestellen?
Yup!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:49 schreef TubewayDigital het volgende:
Iemand wel eens wat bij tennis-warehouse bestelt ?
Je kan betalen via PayPal, maar ook met creditcards, te weten: Visa, MasterCard, American Express en Discover.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:49 schreef TubewayDigital het volgende:
Mr Sander:
Wat was de betaalmethode? Ik neem aan dat ze, omdat je buiten amerika woont, extra verzendkosten rekenen maar komen er behalve dat nog andere extra kosten bij ?
Moet ook trainen, maar hopelijk kan het buiten. De zon schijnt hier weer nu, maar voor hoe langquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:03 schreef Norrage het volgende:
wordt fijn met het weer vanavond
Gelukkig hebben ze binnenbanen
quote:Wednesday, September 1, 2004
Updated: September 2, 11:03 AM ET
The tennis racket
By Darren Rovell
ESPN.com
NEW YORK -- A Yonex brochure found at its store at the U.S. Open shows Lleyton Hewitt, the company's high-profile spokesman, playing with the racket manufacturer's RDX 500 model. But at center court Wednesday at Arthur Ashe Stadium, Hewitt used an older, discontinued racket that was painted to look like the newer model to dispatch Wayne Ferreira in a first-round, straight-sets victory.
Lleyton Hewitt
Lleyton Hewitt may fire up fans to buy a tennis racket, but they can't buy the one he used Wednesday at the U.S. Open.
Those inside tennis circles know that Hewitt is one of many players who use a paint job to disguise their outdated rackets to look like the newer models they are paid to endorse. While top players on the ATP and WTA Tours might be willing to cash a manufacturer's endorsement check, often they aren't willing to part with their most prized piece of equipment on the court.
Hewitt uses Yonex's outdated Super RD-Tour, a model that was introduced in 1996 and has since been discontinued. The RDX 500 is distinctive with its "rectangular" style head; the Super RD-Tour's head is more "triangular" in shape, tennis experts explain.
Derrick Applegate, national sales manager for Yonex's racket sports division, said he doesn't believe consumers are being misled that they are buying the same racket players use in tournaments "as long as the player is using the same brand."
Still available on its Web site, however, is a 2002 advertisement that touts Hewitt and Yonex's MP Tour-1 model. "20-year-old U.S. Open champ grabs the 'New' Muscle Power racquet to supercharge his game," it claims. "For playability and pinpoint control -- Lleyton's choice."
An advertisement for the RDX 300, which includes images of Hewitt, Jelena Dokic and David Nalbandian, claims: "More power. More stability. More trophies."
Quietly, for the past several decades, racket painting has become a common practice in the tennis industry without many consumers being aware of it. It emerged as racket companies sought to break out their latest and greatest in technology; players, though, often prefer to use the same model that allowed them to reach elite status.
Painting was first seen as a temporary solution to that issue, but it's still prevalent today. Graphic designers paint the rackets to resemble the marketed model to the very detail, including the model names, at a cost of hundreds of dollars per racket.
According to one stringer who adjusts the rackets of many of today's top players, 90 percent of players alter the weight or distribution in a new racket. Of those who use older rackets, more than 25 percent use paint jobs to disguise them as newer models, he said.
"It has been going on for so long that it's just a part of doing business," said Nate Ferguson, who was Pete Sampras' exclusive stringer for the last five years of his career. "It's to a point where someone comes in to a tournament with a new look on their racket, we don't assume that he has switched rackets."
It's no surprise that pro players add more weight to their rackets than the store-bought models. They're asked to hit the ball with exponentially more speed than most amateur players. But is using an entirely different racket than the one they endorse disingenuous in a marketplace that generates $350 million in business each year?
Yonex advertisement
Yonex touted Hewitt in this 2002 advertisement for its MP Tour-1 racket.
Hewitt doesn't think so.
"A lot of things are still very similar" between the racket he uses and the actual model he endorses, which he says he helped design. "Obviously the head is a little bit heavier and stuff like that -- things I need as a professional," he added.
Some industry insiders are not sure why racket painting takes place to begin with.
"Clearly it's not a great strategy to deceive the public," said Jay Schweid, a longtime stringer who customizes rackets for players. He often is asked by players to verify that the rackets are indeed theirs after they have been painted to meet manufacturer's specifications. "The sport would be better if this would go away."
The tennis racket world has not been tested like the golf ball market was in 2000. That's when Public Remedies, a non-profit consumer watchdog group, sued Nike Golf after its top endorser Tiger Woods admitted that the golf ball he uses wasn't available to the public.
Shortly after the suit was filed, Nike debuted the Tiger ball to the market.
Because of player preferences, tennis racket manufacturers don't usually force their high-profile players to actually switch rackets. Contracts merely say that they have to make an effort to try the latest models. Many keep their old standards.
"The racket companies can ask the player to at least try a new racket, but no agent should approve a contract that says that a player has to use it," said legendary tennis coach Nick Bollettieri, whose most high-profile pupil is Andre Agassi. Officials of racket manufacturer Head say Agassi uses its Radical model, which is available in stores, though it is customized to his specifications.
Paradorn Srichaphan, who is ranked 15th in the world, has used the Yonex RD-40 for five years.
"Of course they want me to use a new racket, but I've kept the same one for a while now," said Srichaphan, who advanced to the second round of the U.S. Open on Tuesday.
Because players often don't want to change, the companies don't pay them top dollar to endorse their rackets.
Throughout his whole career, Pete Sampras used a Wilson Pro Staff. According to Ferguson, Wilson asked Sampras to change rackets or at least paint the racket to the colors of the models being sold in stores. Sampras -- whose racket weight was equivalent to the Jack Kramer wooden racket he used while growing up -- refused to deviate from the black racquet with red and yellow pinstripes of the Wilson Pro Staff, since he claimed it felt different. As a result, Wilson didn't pay top dollar to the longtime No. 1-ranked player in the world.
"At the end of the day money means very little," said Hewitt, who has won $12.96 million in prize money throughout his career. Agassi and Hewitt are two players who reportedly guaranteed to make more than $1 million a year as the flagship for their respective brands. It is estimated that other top players make in the low- to mid-six figures.
Players who refuse to change rackets make it hard on agents, who make the bulk of their income on commissions from marketing deals. Good agents, though, also realize anything that will significantly affect a top player's performance on the court will decrease off-the-court earnings anyway.
Andy Roddick
"I think it's kind of cool that people can play with the racket that I actually play with," says Andy Roddick, the defending U.S. Open champion.
"Agents have a tough time making deals for their clients because some of them don't want to adapt to all the new technology," said Ken Meyerson, the agent for defending U.S. Open champion Andy Roddick.
When Roddick turned pro, his Babolat Pure Drive racket was sent to him straight off the shelves with no custom specifications. Now, the stick is a little bit heavier, but there are no paint jobs.
"I think it's kind of cool that people can play with the racket that I actually play with," Roddick said.
Roddick and Agassi have a major influence on tennis racket sales in today's market, according to Tom Russ, promotion director for Babolat USA.
The racket Roddick uses is not named after him (it's called the Pure Drive), but after he beat Marcelo Rios and Pete Sampras at the Tennis Masters Series event in Miami in 2001, Babolat started receiving calls asking for the "Roddick racket."
Head's Kevin Kempin says sales of the company's Radical racket are often proportional to how well Agassi is doing. Head officials "won't dupe the public," Kempin said.
Mike Ludwig, a Florida-based racket stringer, said he's handled the rackets of Head endorsers Marat Safin and Gustavo Kuerten. Under the paint, Ludwig claims that Safin uses a Prestige Classic, which was made in the early 1990s, and that Kuerten uses a Pro Tour 630. According to Head, Safin uses a LM Prestige 600 and Kuerten uses a LM Prestige, the company's latest models.
The association between player and racket is further pitched to the public on the ATP and WTA Web sites. There, fans can click to buy the brand of racket that the player is supposedly using. For those players who use paint jobs, it is most often the brand of racket associated with the paint, not the one that the player is really using, that the fan can buy.
"In the inner circle, a lot of us just laugh about it," said Ludwig, who has handled some of Maria Sharapova's rackets. They were Prince's Triple Threat Hornet models, he says, painted to look like the company's More Attack rackets.
Linda Glassel, vice president of sports marketing for Prince, said Sharapova has used its More Attack model and, since capturing her title at Wimbledon, she has switched to the Shark -- a Sharapova-endorsed racket that went on sale on Wednesday. After her first-round victory on Tuesday, Sharapova announced that she is now using the Shark.
Stringers, though, are skeptical that this could be another paint job.
"It's a gray area," Russ said. "It's assumed that each player in tennis might alter the weight of their racket, and that's not the problem. When it's a painted racket, that might be when you cross the line."
Few players have rebelled against the tennis racket painting. Mark Philippoussis has his racket painted entirely black because he doesn't want to give free publicity to companies he says either wanted him to paint it or use a new one.
"I used rackets that they stopped making years ago," Philippoussis said. "Companies obviously want you to paint it so that it looks like you are playing with the latest thing. But I just don't want to do that."
Even though racket painting emerged when older players couldn't adjust to technology, the practice shows no sign of slowing down. Stringers say many of the top college players are using older rackets with paint jobs.
"When people find out about this, I don't think they will care that much," Ferguson said. "They'll identify that Lleyton plays with a Yonex and that Roddick plays with a Babolat, and if they are fans of those players and they like the racket on the shelves, they'll buy it. Just like fans of Jeff Gordon will buy a Chevrolet because he drives one. They all know their car is going to be different from his."
Darren Rovell, who covers sports business for ESPN.com, can be reached at darren.rovell@espn3.com
heb er zelf een. Ik zou in ieder geval demoenquote:Op zondag 24 juni 2007 11:56 schreef Daklem het volgende:
Hmm, ik zit te twijfelen of ik de Head Flexpoint prestige zal bestellen of niet. lastig!!!
Misschien moet ik het gewoon ook wel doen. Ik speel nu met een Liquidmetal Heat 2006. Opzich een prima racket. maar de techniek in de prestige spreekt mij erg aan!quote:Op zondag 24 juni 2007 12:33 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
heb er zelf een. Ik zou in ieder geval demoen
kga in de winter niveau 7, of misschien niveau 6 spelen.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:21 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is je rating?
Hmm, opzich sla ik die ook niet super vaak. Alleen wel met mijn service. daabij sla ik behoorlijk met spin.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:39 schreef TubewayDigital het volgende:
het is op zich een fijn degelijk racket alleen het is moeilijk om er spin of slice mee te genereren.
Wat je ook kan doen is een testracket bestellen, bij TennisDirect of TennisOnly.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:43 schreef Daklem het volgende:
[..]
Hmm, opzich sla ik die ook niet super vaak. Alleen wel met mijn service. daabij sla ik behoorlijk met spin.
Misschien moeten we het gewoon maar proberen. op Ebay kun je die dingen kopen voor 109 euro (onbespannen).
goeie tip!quote:Op zondag 24 juni 2007 15:17 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen is een testracket bestellen, bij TennisDirect of TennisOnly.
Enorm frustrerend als het niet lukt!quote:Op zondag 24 juni 2007 15:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Men, net een pot 6-3 6-3 verloren. Leuke wedstrijd, maar ik had hem gewoon moeten winnen, alle kans voor gehad.
Eerste set stond ik 3-2 voor, hij was aan service, 15-40. Houdt hij hem als nog, service game daarna 40-15 voor, opeens weer deuce. Was niks vandaag, geen overtuiging.
Alsnog tweede in de poule, dus de schade is gelukkig niet zo groot.
In de dubbel welquote:Op zondag 24 juni 2007 01:09 schreef TubewayDigital het volgende:
ben je zelf ook 4 komakie ?
Mja dat was mij ook al bekend. Er schijnen nog een heleboel spelers met de oude prestige (de eerste) te spelen.quote:Op zondag 24 juni 2007 01:23 schreef TubewayDigital het volgende:
must read voor iedereen die gear interesant vind
http://sports.espn.go.com/espn/print?id=1872892&type=story (+ plaatjes)
[..]
Jimmy Connersquote:Op zondag 24 juni 2007 15:26 schreef TubewayDigital het volgende:
speelt er hier iemand met een Tecnifibre
quote:Op zondag 24 juni 2007 21:36 schreef Daklem het volgende:
Ik ga in de winter weer knltb spelen + competitie. Ik heb er nu al zin in!
ben benieuwd wat je er van vindt. Probeer als het kan er ook een wedstrijdje mee te spelenquote:Ik heb trouwens een Head flexpoint prestige mp besteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |