abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47725901
Nieuwe topic.

Ging aan het eind van het vorige topic voor een groot deel over mijn tennisracketaankoop en de clubkampioensschappen (in maart ) van TheVulture (en over ingewikkelde racket-specificaties)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_47725933
Ohja...Het lichtere racket wat ik ging testen wordt hem sowieso niet (nog erger dan het veels te zware). Ik denk dus dat ik nu definitief de knoop naar de N-Blade heb doorgehakt
Zat nog te kijken naar de N-Six Team, maar zo licht merkte ik vandaag wel ontzettend kut te vinden. Alleen mijn volleyspel ging er van vooruit...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_47727176
Slotje! Vorige topic is nog niet vol!
pi_47731951
tvp.
Geen referral hier.
pi_47747858
Yay! We mogen erin

Ik heb vanochtend mijn N-Blade besteld...Ik hoop dat ik ondanks dat ik er niet mee gespeeld heb de goede keuze gemaakt heb. Ik verwacht in ieder geval van wel want ik heb veel vergelijkingsmateriaal vergaard en de specs zijn gewoonweg precies wat ik wil...
Ik ben benieuwd. De winkel moest het wel nog bestellen dus ik mag denk ik nog ongeveer anderhalve week wachten (Kann k tenminste studeren)...
pi_47748004
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:50 schreef Norrage het volgende:
Jammer Vulture. Moet je nog een wedstrijd?
Ja zaterdagochtend nog een potje... heb vrijdagavond een concert dus ik ben bang dat het niet veel wordt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:03:59 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_47748194
ik speel dit weekend mijn eerste toernooi van het seizoen.
Dat is ook de eerste keer in 3 weken dat ik ga spelen

Dat is nogal wat voor mij!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_47748313
LUST dus?
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:11:04 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_47748426
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:08 schreef Norrage het volgende:
LUST dus?
Tuurlijk en ik heb geen tentamens, maar begin wel maandag met een nieuwe baan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_47749012
Is het ook echt bij je eigen club of gewoon in je omgeving?
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:26:24 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_47749038
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:25 schreef Norrage het volgende:
Is het ook echt bij je eigen club of gewoon in je omgeving?
Ik speel bij Lacoste. Al woon ik dus sindskort in Den Haag en speel ik volgend seizoen hier.
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:49:49 #12
52774 Laakie
Doet het voor een knaakie!
pi_47752444
Binnenkort m,n eerste wedstrijd sinds 5 jaar spelen, na eerst goed te hebben geoefend, bij m,n ouwe cluppie in Hilversum
:D
pi_47753024
Gisteren weer getraind met het competitie team, ging best goed. Service zit al weer lekker op tempo, ik schat zo rond de 170km/u en het spel aan het net stelde ook niet teleur. Soms nog ietwat verkeerd geraakte balen midden in een rally die dan opeens afzwaaien, maar dat komt door een te gespannen slag denk ik zelf.
Geen referral hier.
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:05:19 #14
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_47755658
Vanavond tweede wedstrijd enkel. Ik moet tegen een 7, die in de vorige ronde een 6 eruit geslagen heeft.

Gisteren tevens dubbel gewonnen; weliswaar met andere partner dan verwacht, maar toch: 6-2 6-1.
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_47757815
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:41 schreef XL het volgende:
Norrage, speel jij op LUST?
Ik reageer ook maar even, speel weliswaar bij FUST en niet in de buurt, maar ook van FUST (http://www.hetfust.nl) zal een delegatie richting Lust gaan. Ikzelf alleen helaas niet, begin zaterdag bij m'n nieuwe baan + ben tijdelijk gestopt met studeren, heb dus mijn OV in moeten leveren, en om dan van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden te reizen zonder OV.. Nee. Kom volgend jaar wel!

Lijkt me wel lachen trouwens, als ik dan gewoon mensen zou ontmoeten die ook altijd in dit topic posten!
pi_47757904
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gisteren weer getraind met het competitie team, ging best goed. Service zit al weer lekker op tempo, ik schat zo rond de 170km/u en het spel aan het net stelde ook niet teleur. Soms nog ietwat verkeerd geraakte balen midden in een rally die dan opeens afzwaaien, maar dat komt door een te gespannen slag denk ik zelf.
Wat heb jij op je spelerspasje staan voor niveau?
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:35:58 #17
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_47758787
zo weer tennissen met het team. Zondag toernooitje van de club en dan nog volgende week maandag en woensdag.
Zo hoop ik dat ik klaargestoomd ben voor vlg. week zaterdag.

Service liep redelijk. Heb alleen problemen met 2e service.
Doorslaan is nu nog meer doorduwen.
Net moet ik me meer gaan concentreren.

Dit zijn een beetje mijn aandachtspunten tot nu toe.
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:50:31 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_47759295
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:35 schreef -Sandstorm- het volgende:
zo weer tennissen met het team. Zondag toernooitje van de club en dan nog volgende week maandag en woensdag.
Zo hoop ik dat ik klaargestoomd ben voor vlg. week zaterdag.

Service liep redelijk. Heb alleen problemen met 2e service.
Doorslaan is nu nog meer doorduwen.
Net moet ik me meer gaan concentreren.

Dit zijn een beetje mijn aandachtspunten tot nu toe.
De service duwen is voor huisvrouwen
pi_47759415
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ik reageer ook maar even, speel weliswaar bij FUST en niet in de buurt, maar ook van FUST (http://www.hetfust.nl) zal een delegatie richting Lust gaan. Ikzelf alleen helaas niet, begin zaterdag bij m'n nieuwe baan + ben tijdelijk gestopt met studeren, heb dus mijn OV in moeten leveren, en om dan van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden te reizen zonder OV.. Nee. Kom volgend jaar wel!

Lijkt me wel lachen trouwens, als ik dan gewoon mensen zou ontmoeten die ook altijd in dit topic posten!
Van ons gaat ook wel een kleine delegatie. Wat een fijne naam trouwens "het fust" Maar studenten in Leeuwarden? Scholieren bedoel je?
Zou inderdaad wel grappig zijn om de tennisgekken van dit forum te ontmoeten Maar ja, volgend jaar beter.

Gaan jullie nog naar het NSK in Amsterdam toevallig? (Ik weet het nog niet)
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:55:03 #20
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_47759445
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:50 schreef XL het volgende:

[..]

De service duwen is voor huisvrouwen
Geen lobjes

Ik bedoel meer nog niet vol doorslaan omdat ik het vertrouwen nog niet helemaal heb. Beetje lafjes slaan is wat ik nu doe.

En verder heb ik mijn bespanning van een jaar oud niet laten vervangen. Simpelweg omdat ik met een nieuwe de eerste 3 maanden kut tennis, en het nu redelijk tot goed vordert.
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:55:48 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_47759461
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:55 schreef -Sandstorm- het volgende:
Beetje lafjes slaan is wat ik nu doe.
Huisvrouwen service dus!
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:58:19 #22
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_47759570
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:55 schreef XL het volgende:

[..]

Huisvrouwen service dus!
Service ?

Denk dat als mijn service in is je weinig kans maakt Maar helaas heb ik een 1st service percentage van 29% ofzo
pi_47759669
Je bedoelt service als in hapjes rond brengen in een bejaardentehuis?
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:04:16 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_47759779
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:58 schreef -Sandstorm- het volgende:

[..]

Service ?

Denk dat als mijn service in is je weinig kans maakt Maar helaas heb ik een 1st service percentage van 29% ofzo
Kun je dan niet wat minder risico nemen en vaker in slaan?

Ik serveer van mijn 1ste service denk ik 75% in, daarvan is denk ik de helft een direct punt.
Tweede service is 90% in en daarvan scoor ik denk ik 33% van mijn punten direct. Mijn tweede service heeft heel veel spin, zodat hij met veel marge over het net gaat. De eerste service heeft heel veel snelheid, maar ook aardig wat spin. Hij verdwijnt dus alleen regelmatig in het net.

Soms wil ik extreme hoeken slaan met mijn service, dan loopt het foutpercentage wat op. Dat is dus ook voor als ik voorsta.
pi_47760138
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

Van ons gaat ook wel een kleine delegatie. Wat een fijne naam trouwens "het fust" Maar studenten in Leeuwarden? Scholieren bedoel je?
Zou inderdaad wel grappig zijn om de tennisgekken van dit forum te ontmoeten Maar ja, volgend jaar beter.

Gaan jullie nog naar het NSK in Amsterdam toevallig? (Ik weet het nog niet)
Scholieren, omdat Leeuwarden geen universiteit heeft? (wel drie hogescholen) Jammer...
pi_47760230
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Scholieren, omdat Leeuwarden geen universiteit heeft? (wel drie hogescholen) Jammer...
Dat is heel Delfts om te zeggen Je hoeft je dan ook niet aangesproken te voelen (zeker als je mijn knipoogje had gezien)
pi_47760490
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Jullie bestaan ook nog niet zo lang? Of is de site gewoon nieuw?

Wij zijn ook pas opgericht ergens in 2005 en dus redelijk nieuw. Dat er toch nog zo veel ontwikkeling nodig is.
pi_47763955
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Jullie bestaan ook nog niet zo lang? Of is de site gewoon nieuw?

Wij zijn ook pas opgericht ergens in 2005 en dus redelijk nieuw. Dat er toch nog zo veel ontwikkeling nodig is.
Over een paar weken bestaan 'we' vier jaar (ik ben lid sinds september 2005 )
pi_47775465
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Wat heb jij op je spelerspasje staan voor niveau?
Zesjes, lastig punten verdienen in de jeugdklasse (dit jaar eindelijk senior geworden), en speel mijn competitie in een erg lage klasse (deed vorig jaar ook al mee met senioren) waardoor ik vrijwel alleen maar 7 a 8 spelers tegenover me krijg. Komt doordat de vrouwelijke helft van het team wat achterloopt op de mannelijke helft zeg maar. Het is wel erg gezellig, dus ik vind het wel best zo. (we spelen met zn viertjes, verder niemand in het team). Wel van plan dit jaar veel punten te pakken op open toernooien.
Geen referral hier.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:10:09 #30
75556 erkel
back from Dagestan
pi_47783299
Volgende week vrijdag pas buiten spelen Tot dan aan toe zal ik verder weinig/tot niet tennissen.

Moet het dit jaar ook van de toernooien hebben, want speel verder geen competitie.
Weisst
pi_47798389
Vanaf zondag buiten spelen!
pi_47798523
Ik speel lekker al vanaf maandag buiten .
Geen referral hier.
pi_47798612
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik speel lekker al vanaf maandag buiten .
Ssssht!

donderdag 29 maart 2007 @ 18:01:08 #34
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_47799896
Hmmm ben aan het twijfelen om me zaterdag een nieuw racket te halen. Mijn Wilson Hyper Hammer (model weet ik even niet, een wit/zwarte i.i.g) is nu een jaar of 4 oud.
Maar is dat wel verstandig zo een week voor de competitie, of ben je snel gewend aan een nieuw racket ?
pi_47800233
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:01 schreef -Sandstorm- het volgende:
Hmmm ben aan het twijfelen om me zaterdag een nieuw racket te halen. Mijn Wilson Hyper Hammer (model weet ik even niet, een wit/zwarte i.i.g) is nu een jaar of 4 oud.
Maar is dat wel verstandig zo een week voor de competitie, of ben je snel gewend aan een nieuw racket ?
Ik zelf speelde in dezelfde training met mij nieuwe racket (Head Radical) al goed, maar de echte beheersing laat dan toch wel een paar maandjes op zich wachten.
Geen referral hier.
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:14:51 #36
75556 erkel
back from Dagestan
pi_47800316
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik zelf speelde in dezelfde training met mij nieuwe racket (Head Radical) al goed, maar de echte beheersing laat dan toch wel een paar maandjes op zich wachten.
Wat hij hier zegt boven. Heb vanaf zomer vorig jaar nieuw racket aangeschaft en pas in de winter dacht ik: 'Verrek, wat speelt dit ding lekker' Toen voelde het echt pas goed aan, dan heb je het gevoel dat je alles kan doen met het racket.
Weisst
pi_47903844
Toen ik mijn vorige racket kocht was ik genoodzaakt dat midden in een toernooi te doenn, omdat ik mijn toen huidige racket kapot had weten te slaan ...Ik speelde eerst nog met een testracket maar toen ik vervolgens al mijn wedstrijden gewon (op de finale na) met dat racket ben ik het meteen gaan kopen
Dus in mijn ervaring hoeft het niet heel lang te duren voordat je gewend bent. Wel is het handig om het zo vroeg mogelijk te pakken te krijgen, zeker omdat je dan ook al kan kijken welke snaren je er het relaxed in vind zitten. Nu ben ik jammergenoeg wat laat, maar ik had geen andere keus (Als je racket kapot gaat.....(dit keer niet door onsportiviteit trouwens ))
pi_47904196
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:26 schreef XL het volgende:

[..]

Ik speel bij Lacoste. Al woon ik dus sindskort in Den Haag en speel ik volgend seizoen hier.
Hoe was LUST?
pi_48097488
Vanavond een gezelligheidstoernooitje gespeeld op de club, 3 keer een half uurtje dubbelen met verschillende partners.. 2 keer gewonnen en 1 keer verloren... was weer goed voor het zelfvertrouwen na drie keer toch wel dik te hebben verloren in de enkel van de clubkampioenschappen.... service ging aardig, volleys echt super

Morgen mijn racket opnieuw laten bespannen, kun je daar op wachten in de winkel of duurt dat altijd effe
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_48097776
Racket bespannen duurt altijd wel een dagje of twee...zeker als je het naar een winkel brengt...
Maar heb wel eens meegemaakt dat ik het dezelfde dag nog kreeg, maar ter plekke wachten lijkt me niet echt mogelijk
  zaterdag 7 april 2007 @ 07:04:37 #41
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_48102357
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:53 schreef Norrage het volgende:
Racket bespannen duurt altijd wel een dagje of twee...zeker als je het naar een winkel brengt...
Maar heb wel eens meegemaakt dat ik het dezelfde dag nog kreeg, maar ter plekke wachten lijkt me niet echt mogelijk
Er zijn ook klaar terwijl u wacht winkels hoor. Commercieel best interessant, je loopt toch 20 minuten producten te bekijken in die sportshop. Tenniskantines zijn ook vrijwel altijd klaar terwijl u wacht.
pi_48102360
Bij mijn tenniskantine was ie de volgende dag ook al klaar.
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:58:40 #43
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_48108713
Eerste competitiedag:

4-2 gewonnen. Single ging eerste set goed, tweede set veel fouten gemaakt: 6-2 7-6. Dubbel was erg lekker, niet te moeilijk gemaakt 6-2 6-3.

Even een vraagje: Moeten de spelers bij het dubbelspel ook op speelsterkte gerangeerd worden, dus eerst de 7'ens en dan de 8'en? Of maakt de volgorde niet uit?

Let op: Dit gaat over de jeugd, weet niet of er andere regels gelden voor jeugd
pi_48109603
ZOver ik weet zijn er geen verschillende regels. Bij de dubbels mag je geen zwakker team opstellen in de eerste dan in de tweede, maar je mag wel 2 7/8 combo's op de baan zetten...Je hoeft dus niet persé 7/7 op te stellen...

En jij mazzelpik, nu al beginnen met competitie Ik moet nog een week wachten
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:45:08 #45
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_48109696
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:41 schreef Norrage het volgende:
ZOver ik weet zijn er geen verschillende regels. Bij de dubbels mag je geen zwakker team opstellen in de eerste dan in de tweede, maar je mag wel 2 7/8 combo's op de baan zetten...Je hoeft dus niet persé 7/7 op te stellen...

En jij mazzelpik, nu al beginnen met competitie Ik moet nog een week wachten
Oke, dank je! Succes in ieder geval In welke klasse en bij welke club speel je?
pi_48110039
Ik ga 7e klasse gemengd zondag spelen (district Den Haag)..Ik speel zelf in Delft.

Zou op zich absoluut mogelijk moeten zijn om te promoveren. Wij zijn allen 6jes of 7tjes die erg dicht tegen 6 aanzitten, en dat in de 7e klasse waar normaalgesproken alles 7/8 is...
Het hangt denk ik allemaal een beetje af van hoe goed de chokevaardigheden van ons team zijn (die van mij is in ieder geval redelijk tot goed te noemen )
pi_48110667
Ik ook nog een week wachten... een weekje nog maar!
  zaterdag 7 april 2007 @ 15:29:02 #48
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_48110768
Was wel heerlijk weer vandaag. Geen wind en die zon erbij was prima
pi_48319945
Wat heerlijk tennissen zeg deze week..En morgen dan lekker die competitie

Maar ik heb dus nog steeds mijn rackets niet (eerst hadden ze de verkeerde besteld ( ) en nu duurt het weer langer want de manager was op vakantie (Alsof dat zou moeten uitmaken ( )..dat is echt zo kut. Speel nu steeds met een vervelend racket en ik hoop dat ik morgen maar naar behoren kan spelen (of ze moeten me vanmiddag ineens bellen dat de rackets er eindelijk zijn....maar dan ben ik er iig nog niet mee ingespeeld :/)
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:07:47 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_48323037
Ik mag komende week ook weer gaan tennissen

Het is alweer 5 maanden geleden (buitenland enzo) dus het zal wel weer heel erg wennen worden maar ik moet me klaar stomen voor het voorspelen voor de tennislerarenopleiding en de competitie volgend weekend
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')