abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:27:02 #226
75556 erkel
back from Dagestan
pi_50627385
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:09 schreef Norrage het volgende:

Iemand nog goede tips voor 2e service?

Nu vrijdag waarschijnlijk mijn GD, die meteen in de kwartfinale begint...
Jammer van je verloren partij Norrage.

De kunst is om je 2e service net zo door te slaan als je 1e service. Dit kun je doen door er veel spin in te gooien, zodat je meer zekerheid hebt dat de bal ingaat.

Je kunt er een kickservice van maken door de bal een beetje achter je te gooien en er veel spin en een klein beetje zijwaards effect er aan te geven.
Weisst
pi_50629842
Springen met tweede service? Lijkt me, voor mezelf, geen strak plan.

M'n toernooi is trouwens al bijgeschreven op m'n dss-dinges... Sta nu 7.1 voor enkel en nog steeds 6.6 met dubbel. Dacht dat ik er een 6.3 voor dubbel bij zou krijgen, maar er staat niks. Vreemd...
pi_50631547
dat dubbel systeem is nu zo waanzinnig raar geworden...als je als 8je met een 6je dubbelt bv kan je uberhaupt geen punten meer krijgen, of je nou samen van 2 3tjes wint of van 2 9tjes verliest :/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_50632774
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:14 schreef Norrage het volgende:
dat dubbel systeem is nu zo waanzinnig raar geworden...als je als 8je met een 6je dubbelt bv kan je uberhaupt geen punten meer krijgen, of je nou samen van 2 3tjes wint of van 2 9tjes verliest :/
Ik dubbelde met een 7 (ik 6.6, zij 7.3), tegen een 7 en een 8, die beiden wel een hogere actuele rating hadden.
Snap er ook niks van.

Had gisteren trouwens training, zat me vreselijk op te vreten. Vond er helemaal niks meer aan, alles rondom het toernooi vorige week heeft me zo teleurgesteld. Zulke dingen moeten er niet te vaak tussen zitten, anders gaat de lol er wel af voor mij...
pi_50632995
Zelfs een 9tje met een actuele rating van 5 krijg je geen punten voor in de dubbel volgens mij....volgens mij berekent de knltb alleen maar ratings als het hun goed uitkomt
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_50634608
Jawel, sinds dit seizoen rekenen ze met actuele ratings, ook voor dubbelspel.
quote:
Aanpassingen DSS
Het DSS (Dynamische Speelsterkte Systeem) leeft sterk onder de leden en levert veel positieve reacties op. Het spelersprofiel en de ratingoverzichten op de website worden zeer frequent bezocht. Een aantal opmerkingen van leden heeft er toe geleid dat het systeem de afgelopen jaren op een aantal punten is aangepast. Met ingang van 2007 zal het systeem twee wijzigingen ondergaan, te weten:

1. Dubbelspelresultaten vanaf nu bepaald op basis van rating
Sinds november 2004 worden de resultaten in het enkelspel bepaald op basis van de actuele rating. Dit heeft een positieve invloed op de resultaatbepaling gehad en uiteindelijk ook op de bepaling van de nieuwe speelsterktes. Om die reden zal vanaf medio november 2006 ook de afrekening in het dubbelspel plaats gaan vinden op basis van de actuele rating. Het systeem zal hierdoor niet eenvoudiger worden, maar wel beter. Vanaf het moment dat de nieuwe berekeningsmethode daadwerkelijk van start gaat, kunt u op deze website hierover meer informatie terug vinden.

2. Aangepaste ratingbepaling categorie 8 en 9 spelers na speelsterktebepaling
Daarnaast kan een categorie 8 of 9 speler na het moment van de speelsterktebepaling en tot het moment van de eerste partij die gespeeld wordt, nooit meer een slechtere rating hebben dan 9,0000. Bij een categorie 9 speler worden geen basisresultaten meer opgehoogd vanwege het feit dat een speler niet actief deelneemt aan competities en/of toernooien. Een categorie 8 speler heeft voortaan altijd een 8 als basisgetal. In het verleden was bij spelers die zonder te spelen automatisch categorie 8 werden het basisgetal 9, waardoor soms ratings voorkwamen die vanwege inactiviteit slechter waren dan 9,0000.
bron: http://www.knltb.nl/asp/default.asp?DIR=../competities/&PAG=competitie/dss.htm

Maargoed, stel dat ze echt met de speelsterktes rekenden die op de pasjes stonden.. dan had ik, als 6.6, er toch nóg een 6.5 bij moeten krijgen??
  woensdag 20 juni 2007 @ 01:20:05 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50638849
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:09 schreef Norrage het volgende:
Iemand nog goede tips voor 2e service?
Omhoog springen doe je niet alleen bij je 2de service maar ook bij de eerste.
Zoals Chris2k al zei geef je dan de bal meer vaart mee.
Niet recht omhoog springen maar ietsje naar voren.
Daarnaast is het geen hoogspringwedstrijd. Je hoeft het dus niet overdrijven.
Gewoon bal iets voor je opgooien, door je knieën gaan, opveren en de bal op het hoogste punt raken. Dat laatste is ook belangrijjk. Als je de bal weer laat zakken is het moeilijker om hem een goede lengte mee te geven.
Op die manier serveer je inprincipe het hardste en het meest gecontroleerd.

Mijn service is 1 van mijn wapens en ik probeer altijd op deze manier te serveren. Ontspannen arm houden en vooral goed bedenken waar de bal heen moet en als je hem niet goed opgooit oid gewoon de service niet slaan. (dat is iets wat ik nogal eens fout doe. Verkeerd opgooien en toch slaan. Ziet er grappig uit )

2de service kun je ietsje meer achter je opgooien en dan wat meer langs de bal slaan. Dit is wel een slag die je niet makkelijk onder de knie krijgt. Als je het goed doet heb je een grotere kans dat de bal in gaat, maar dan moet je het wel goed doen.
Als je zo'n service met een redelijke vaart slaat kan het ook zeker een goed middel zijn om de tegenstander in de problemen te brengen. Als je het goed doet kun je de bal heel vreemd laten opstuiteren

Je kunt je opgooi ook iets meer naar voren maken en dan een sliceservice doen (met naar voren bedoel ik niet naar het net maar echt voor je lichaam. Je staat immers bij je service niet met je lichaam recht naar het net)
Op die manier kun je ook langs de bal slaan. Dat is over het algemeen wel effectief als je op gras tennist of op (snellere) indoorbanen.
Op Gravel werkt spin wat beter en op hardcourt werkt eigenlijk alles wel redelijk

Ik probeer altijd te varieren. Dan weer een spinservice, dan weer vlak en heel soms slice. Vooral op de rechterkant (als je rechts bent) is met slice naar buiten serveren vaak erg effectief. Op gras betekent het vaak gelijk punt als hij goed geplaatst is
Maar ik heb wel me voorkeuren.
Spin is het lekkerste op me 2de service, wat vlakker met soms een beetje spin op me eerste. Ik sla er regelmatig aces mee

Een service met effect (spin of slice) slaan is trouwens best moeilijk. Dus daar moet je echt wel ff op oefenen. Ik heb het geleerd van naar de TV kijken, proberen en gecorrigeerd worden door trainers enzo. Maar het is niet iets wat je ff in een wedstrijd wilt gaan uitproberen want in het begint zul je geen bal goed slaan. als je helemaal niet met spin kunt slaan in je service, zul je waarschijnlijk het eerste half uur dat je alleen maar aan het serveren bent geen bal goed slaan. Maar eenmaal onder controle is het een mooi wapen.
Zeker op een iets hoger niveau (vanaf 5 ongeveer) is het bijna onmisbaar...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:11:14 #233
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_50643721
Ik speel mijn tweede service ook met (heel veel) topspin. Dat is zo'n beetje een wapen van me, erg leuk als we weer eens thuis (op gravel ) tegen een onbekende tegenstander spelen. Als ze die bal voor de eerste keer krijgen denken ze dat ie wegspringt op een hoopje gravel Die service gooi ik er ook wel eens doorheen als eerste service, alleen dan met meer snelheid, zeker als ik merk dat de tegenstander er moeite mee heeft.

Hoe je die moet slaan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een idee heb. Ik tennis ondertussen zo'n 17 jaar en in de loop van de tijd heb ik die service mezelf aangeleerd, nooit echt training in gehad (ja, pas toen ik m onder de knie had en m mocht voordoen voor de anderen in de groep). Inderdaad een must om te hebben!
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:22:18 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50644129
Het is wel lachen want me pa tennist al sinds het begin met me en die weet hoe je hem terug kunt slaan met zijn speelsterkte 7, maar als ik tegen iemand anders speel met die speelsterkte duurt het echt 5 games ofzo voordat hij de bal uberhaupt terug krijgt

Me pa staat dan ook echt 3m achter de baseline om die bal uit te laten stuiteren en hem daarna terug te slaan

Enige nadeel voor mij is dat ik links ben en dus sla ik bij een spinservice (die op rechts vaak naar buiten gaat en dan nog verder naar buiten springt) op iemand zijn forehand. Bij slice heb ik dat niet, maar die is (op gravel) net iets minder effectief...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_50649372
wat is jullie gripmaat?
ik zelf speel L4 met overgrip
pi_50649570
L3 maar met mijn vorige racket had ik L4...Weet nog niet helemaal wat optimaal is voor mij..

En bedankt voor de servicetips...Spinnen met mijn service vind ik echt verdomd lastig, maar het gaat wel steeds beter...Ik denk dat ik inderdaad die tweede service iets meer moet doorslaan want ik hou daar gewoon te veel in...En tijdens trainingen en zo loopt hij altijd wel lekker, omdat je dan aan het doorslaan bent ....misschien ook af en toe de dubbele fouten voor lief nemen...alhoewel ze op mijn niveau het punt wel mogen proberen te maken (want dat wil nog wel eens misgaan...)...maar als ik wat hoger speel zal ik wat meer risico moeten nemen...
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:49:19 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50649678
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:40 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is jullie gripmaat?
ik zelf speel L4 met overgrip
Gripmaat 4
Al het andere is te klein voor mijn grote klauwen

Ik vind het trouwens wel grappig dat ik bij tennissen eigenlijk nooit aan het geilen ben op nieuwe dingen of op veranderingen enzo.

Bij snowboarden kijk ik elk jaar weer naar elk merk wat ze nu weer bedacht hebben en wat voor nieuwe kleurtjes ze bedacht hebben, etc.
Bij tennis heb ik dat helemaal niet. Ik heb dan meer zoiets van "het werkt prima, niets aan veranderen"
Best grappig dat verschil.

wel maar goed ook want anders zou ik helemaal geen geld meer overhouden. Snowbarden is al zo duur
pi_50649836
ik kick wel op specificaties hoor. Snarenpatroon, bladgrote, gewicht, stijfheid.
pi_50650120
Ik begin daar ook steeds meer op te letten tegenwoordig...Vind het ook gewoon wel interessant...Het enige wat ik nog eens moet testen is een enorm groot of een enorm klein racket (qua bladgrootte)...

Maar ik ben ook steeds meer op kleren aan het letten Ik speel nu ook gewoon standaard helemaal in het wit (af en toe met een blauw broekje omdat de rest in de was zit) omdat ik dat gewoon stoerder vind

En toen ik met mijn moeder tennisschoenen ging kopen keek ze mij ook echt zo aan van: "wat maakt het uit hoe ze eruit zien? Als ze maar lekker zitten?" ...Normaalgesproken maakte me dat dus inderdaad ook niks uit, maar tegenwoordig wel of zo

Ook de keuze die ik maakte om gewoon puur voor Wilson te gaan qua racket...normaal zou ik dat ook nooit gedaan hebben, maar nu let ik veel meer op dat soort details...

Mijn racket is nu ook "hybride" bespannen (met 2 verschillende snaren)...Had ik trouwens niet zelf voor gekozen,maar tot nu toe vind ik het een beetje stijf spelen...
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:46:41 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50651748
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef TubewayDigital het volgende:
ik kick wel op specificaties hoor. Snarenpatroon, bladgrote, gewicht, stijfheid.
Ik wil over het algemeen toch niet afwijken van die specs.

Snarenpatroon: 18/20
bladgrootte: ongeveer 98 spaure inch
gewicht: +/- 320 gram
Balanspunt: ongeveer 12 inch
stijfheid: Gewoon, stijf

Er waren voor mij 2 rackets die in aanmerking kwamen om mee te spelen. De Babolat Pure Control en de Head Prestige. Vond ze allebij wel lekker spelen en heb toen voor de prestige gekozen.

Je hebt natuurlijk wel meer merken met die specs maar ik vind een hoop van die rackets niet lekker spelen. Wilson, Tonex en Dunlop moet ik bijvoorbeeld niets van hebben. Vind het niet lekker spelen. Prince staat bekent om zijn grote racketbladen en verlengde rackets (niet altijd) en dat is voor mij als jongen van 190cm niet echt lekker. Geeft minder wendbaarheid en aangezien ik al groot ben is dat al niet me sterkste punt.

Ik heb een tijdje met Tyger gespeeld en dat speelde wel lekker en 2 jaar geleden overstap gemaakt naar Head. Wat ook prima bevallen is.
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:10:26 #241
75556 erkel
back from Dagestan
pi_50652664
Gripmaat 3 met overgrip speel ik. Had hiervoor gripmaat 4, maar had het gevoel dat ik te hard kneep en daardoor last van arm kreeg.

Ik heb bijna een jaar lang gezocht naar een nieuw racket en nog een Head en een Dunlop getest, maar kwam toch weer uit bij WIlson. Op één of andere manier speelt dat voor mij toch het fijnst. Ik speel nu met de Wilson N-Six One Team en dat was al een aardige sprong qua gewicht (289 gr), want mijn vorige racket woog maar 256 gram ongeveer . Had het gevoel dat ik het niet helemaal meer bij kon benen met zo'n licht racket, dus het moest iig zwaarder zijn.

Qua bladgrootte heb ik 613 cm2 gehouden (95 sq inch). Wat betreft de snaren had ik eerst altijd zo'n hele stugge gele snaar. Het is een goede spin snaar, maar hij gaat wel snel stuk. Vandaar dat ik overgestapt ben op een iets minder stugge snaar en die blijft er 3x zo lang inziiten en speelt net zo fijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door erkel op 20-06-2007 14:23:57 ]
Weisst
pi_50655813
quote:
Snarenpatroon: 18/20
bladgrootte: ongeveer 98 spaure inch
gewicht: +/- 320 gram
Balanspunt: ongeveer 12 inch
stijfheid: Gewoon, stijf
mijn specs lijken hier op. Ideaal zou zijn voor mij: 310 gram en 16 horizontale snaren (betere spin)

met die prestige is het moeilijk om spin te genereren
pi_50655931
vinden jullie merken als fisher, yonex, pro-kennex ook gaver dan de grote merken als dunlop, wilson head.

speel nu zelf trouwens met zo'n head maar hou wel een oogje op de wat kleinere merken
pi_50656020
die wilson van erkel heb ik ook gedemoed. Vond hem wel fijn maar heb uiteindelijk voor de zwaardere head prestige gekozen. Echter als je van 256 gram komt is die wilson een zeer goede keuze
pi_50656336
Yonex wil ik nog wel eens interessant vinden. Vroeger had ik een Kennex en dat was rampzalig...Fisher ken ik niet.
  woensdag 20 juni 2007 @ 16:44:05 #246
75556 erkel
back from Dagestan
pi_50657886
Baghdatis speelt met Fisher en Chakvetadze ook geloof ik, maar het is niet zo'n bekend merk.
Weisst
pi_50658600
Over dingetjes gesproken van je racket...Welke grip is het slimst om te nemen? qua kleur? Mijn rackets hadden witte grips maar ja, die blijven 1wedstrijd wit of zo...
Welke kleur blijft het langst een beetje fatsoenlijk?

En wat voor grips zijn sowieso het lekkerst volgens jullie?
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:28:48 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50659270
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:40 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

mijn specs lijken hier op. Ideaal zou zijn voor mij: 310 gram en 16 horizontale snaren (betere spin)

met die prestige is het moeilijk om spin te genereren
Moh ik heb er niet zo'n moeite mee. Spin is ook een kwestie van techniek en het racket maar een hulpmiddel. Je bent dus allereerst zelf verantwoordelijk voor de hoeveelheid spin en ik kan dat prima controleren
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:44 schreef erkel het volgende:
Baghdatis speelt met Fisher en Chakvetadze ook geloof ik, maar het is niet zo'n bekend merk.
En de enige echte Martin Verkerk natuurlijk ook tegenwoordig he
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:09 schreef Norrage het volgende:
Over dingetjes gesproken van je racket...Welke grip is het slimst om te nemen? qua kleur? Mijn rackets hadden witte grips maar ja, die blijven 1wedstrijd wit of zo...

Zwart
pi_50659295
zwart geeft weer af op je handen, das ook weer vervelend
pi_50663455
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:09 schreef Norrage het volgende:

wit, dan zie je tenminste of het vies is, met zwart zit je eigenlijk gewoon jezelf voor de gek te houden.

Ik speel in principe altijd met overgrip. Vind het fijn. Je moet zelf een beetje experimenteren met diktes en merken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')