abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50006475
4e geplaatst DE7 toernooi over twee weken!
Leuke bijkomstigheid, meisje dat eerste geplaatst is, heb ik paar weken terug tweemaal met dubbelen verslagen (tijdens competitie, moest tegen de eerste dame enkelen toen, niet tegen haar..)
pi_50030193
Sinds kort zit ik ook weer op tennis, en ik heb wel het gevoel dat ik ze weer lekker sta te raken. Ik heb 4 jaar geleden een tijdje op tennis gezeten (toen ik 14 was ) en toen aan een paar toernooitjes meegedaan. Daardoor kreeg ik speelsterkte 8 en die heb ik nu nog steeds.

Nu is er dus binnenkort een open toernooi hier op de club met HE8. Echter heb ik geen idee wat het niveau is van de gemiddelde speler met speelsterkte 8. Ik kan zelf een aardig balletje slaan, maar wel hier en daar een dubbel foutje, een domme misser of iets dergelijks. Wie kan mij zeggen hoe hoog het niveau is van een gemiddeldheren 8je?
pi_50031287
Het niveau van een herenenkel 8je is heel wisselend. Echt heel wisselend. Maar als jij zegt dat je wel een aardig balletje kunt slaan, zou ik je gewoon opgeven (kennelijk vind je het wel leuk , anders denk je niet over inschrijven)... Als je niet in de eerste ronde tegen een geplaatste speler hoeft ofzo, dan kom je vast wel een of meerdere rondes verder. Gewoon doen dus, als het aan mij ligt.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:29:33 #104
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_50127288
Het is natuurlijk een beetje de vraag wat je bedoelt met lekker raken, kan je lange rally's volhouden of kan je veel punten maken met je backhand en forehand, maak je weinig fouten? Maar als ik aan het niveau van 8-spelers bij mij op de club denk en jij zegt dat je de ballen lekker staat te raken, lijkt me wel dat je gewoon mee kan in de 8.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:19:09 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50134566
Gewoon inschrijven en zien hoe ver je komt
Wij kunnen ook niet ruiken hoe goed ze echt zijn. Je kunt er van alles tegen komen. Van mensen die echt niet kunnen tennissen (lees: geen bal goed slaan) tot aan mensen die lange rally's kunnen spelen. Alleen niet op een heel hoog tempo. Kan van alles zijn.

En wat ik goed vind aan niveau kun jij wel helemaal niet goed vinden of juist omgekeerd. Is natuurlijk afhankelijk van jou eigen niveau

Gewoon een keer een toernooitje inschrijven anders weet je het nooit.
Daarnaast leer je best veel van wedstrijden tennissen. Als je het leuk vind tenminst
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 7 juni 2007 @ 23:29:50 #106
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50221371
ook maar eens voor een paar toernooien ingeschreven.
Doet echt pijn om een 5je in te moeten tikken bij speelsterkte single
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_50222551
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:29 schreef Komakie het volgende:
ook maar eens voor een paar toernooien ingeschreven.
Doet echt pijn om een 5je in te moeten tikken bij speelsterkte single
Maar, dan win je toch gewoon alles in de 5, als je beweert niet in die klasse thuis te horen? (niet verkeerd bedoeld maar gewoon zo van: gezien jij meent dat je niet in die klasse thuis hoort)
Verdien je ook nog een zakcentje mee..

Ik ben me ook aan het oriënteren op welke toernooien ik van het zomer ga/ wil spelen.
Ís er een keer een toernooi in de buurt, valt het tegelijk met bijv. de clubkampioenschappen van m'n club, waar ik eigenlijk ook wel m'n gezicht wil laten zien. Maar heb op het moment niet de beschikking over een auto, dus als de toernooien een béétje dichtbij zijn, wil ik daar het liefst wel aan meedoen...
Dillema! (moet het voor zondag weten, ivm. sluiting inschrijving..)
  vrijdag 8 juni 2007 @ 00:57:38 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50223940
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:01 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Maar, dan win je toch gewoon alles in de 5, als je beweert niet in die klasse thuis te horen? (niet verkeerd bedoeld maar gewoon zo van: gezien jij meent dat je niet in die klasse thuis hoort)
Verdien je ook nog een zakcentje mee..
ik zei niet dat ik niet in die klasse thuis hoor. Het doet echter wel pijn om te realiseren dat je niet meer (op je pasje) het niveau hebt dat je eerst wel had...
ik ben bang dat ik dit jaar nog niet terug op niveau kan komen. Daarvoor speel ik te weinig en is mijn voetenwerk te matig. Maar ik ga wel toernooien spelen en het wel proberen. En met een paar keer een gunstige loting kom je ook een eind
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:37:57 #109
79837 Lemming22
pi_50228429
Ik sla weer eens wat toernooien over, zoals gewoonlijk

Ik speel alleen de clubkampioenschappen, het open toernooi op mijn club en het open toernooi in mijn woonplaats. Dan is het wel weer mooi geweest voor dit jaar...
pi_50228757
Wij hebben net de clubkampioenschappen gespeeld, en ik was één van de organisatoren. Was leuk toernooi. Was vooral leuk dat voor onze (relatief) kleine vereniging we een HE3 schema'tje konden opstellen Kwam zelfs een finale uitrollen van 6-3 5-7 7-5

Zelf ben ik niet verder gekomen dan de halve finale in de HE7...maar dat is nog een lang verhaal. Mijn tegenstander was eigenlijk beter dan 7, en dat zei hij zelf ook meerdere keren, maar hij had zich te laat ingeschreven en we hadden geen plaats meer in het 5/6 schema dus mocht hij er in het 7 schema bij
En ik moest dus tegen hem. Gelukkig ben ik zelf stiekem ook wel wat beter dan 7 dus waren we in voor een fijne partij.

Gistermiddag hebben we er 2.45 over gedaan om de wedstrijd af te ronden in, zo voelde het, 45 graden met een vochtigheidsgraad van 100%...Ik heb zelden dat ik echt last van mijn conditie heb, maar gister? Begin tweede set had ik het even niet meer hoor...
Had vervolgens nog een matchpoint gehad waarin ik een smash kreeg. Raad eens wat er gebeurt? Ik struikelde Echt...je zou het gewoonweg niet kunnen geloven...Ik viel achterover op matchpoint terwijl ik een maakbare smash had Ik val wel vaker op die smashcourtbanen, want ze zijn op veel punten nogal stroef....en ja...dit was een goed moment ervoor...

Nouja...Na uiteraard die game verloren te hebben (was 5-4 3e set) was ik mentaal en fysiek echt helemaal op en had ik eigenlijk de laatste games weggetankt (alleen in de 5-4 game probeerde ik het nog...werd nog paar keer deuce, maar tevergeefs...)
Ik moet echt mentaal wat sterker worden hoor, want op deze manier word ik echt gek. Nu ging het gelukkig al vooruit...Ik moet vooral onthouden dat ik niet halve slagbewegingen moet maken maar gewoon ontspannen door moet slaan

Uitslag: 7-6 4-6 5-7...Uiteraard won mijn tegenstander 2 uur later het toernooi (want de finale en halve finale moesten op één dag wegens een gebrekkig speelschema voor ons...want we moesten het in vier dagen indelen)

In ieder geval een redelijk lekkere partij gespeeld, al was de derde set voornamelijk een mentale uitputtingsslag. We hadden een aantal mooie punten
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_50229844
Morgenavond mijn eerste officiele toernooiwedstrijd.... speel zowel enkel- als dubbel de aankomende week

Tot nu toe alleen enkel gespeeld op de clubkampioenschappen (3* verlies) en in oefenpotjes.. in de interne dubbelcompetitie ging het wel goed, van de 18 wedstrijden 13 gewonnen 1 gelijk en 4 verloren... uiteindelijk 2e met het team
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_50234519
binnenkort flink aan de bak

we maken van de zomer een tennisvakantie in eigen land
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:00:50 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50235074
Wij hebben begin juli de clubkampioenschappen van de single. Maar ik denk niet dat ik er aan mee doe. Ben niet bepaald in vorm ofzo en dat gaat voorlopig ook nog niet gebeuren ben ik bang
Daarnaast heb ik om die week heen ook een paar toernooien al ingeschreven (hoorde gisteren dat het begin juli was en heb 2 dagen daarvoor me ingeschreven voor een paar toernooien )

dubbel spelen we aan het einde van het seizoen. Misschien dat ik daaraan mee doe...
pi_50239133
Oh ik zie zojuist mijn loting, dat enkelspel wordt een hele zware dobber... heb wel eens vaker tegen hem gespeeld, is ook van mijn club.... heeft in de dubbel een rating van 6,7 vanaf 9 dit jaar... en hij enkelt eigenlijk nooit in toernooien... ik verloor altijd redelijk dik als we enkel speelden... dat wordt doorbijten morgenavond
pi_50243130
vorig weeldn nog een toernooi gespeeld.
dubbel konden we niet veel uitrichten ondank dat we goed gespeeld hadden.

singel ben ik naar bijna 2 jaar weer eens in een finale gekomen.
deze wel verloren met 6-1 3-6-3-6 :S (dat krijg je er now van als je het niet mer gewend bent zoveel te spelen en je arm maar besluit te zeggen vn belijk jij het maar mooi ik kap er mee)

volgende keer beter
pi_50259379
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

ik zei niet dat ik niet in die klasse thuis hoor. Het doet echter wel pijn om te realiseren dat je niet meer (op je pasje) het niveau hebt dat je eerst wel had...
Sorry, ik had in m'n hoofd dat je eind vorig seizoen zoiets gezegd had. Dat je niet in de vijf thuis zo horen. Misschien had je gezegd dat je er niet in wílde thuishoren oid.
Maar niet dus. Ik heb niets gezegd, oke?
pi_50262353
Vandaag HE7 en HD6 Heel erg zin in, jammer van het weer alleen!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:50:13 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50263397
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Sorry, ik had in m'n hoofd dat je eind vorig seizoen zoiets gezegd had. Dat je niet in de vijf thuis zo horen. Misschien had je gezegd dat je er niet in wílde thuishoren oid.
Maar niet dus. Ik heb niets gezegd, oke?
Ach ik weet niet meer wat ik toen gezegd heb. Misschien dat ik in mijn teleurstelling zoiets gezegd heb ofzo. Zou natuurlijk wel kunnen. Ik kan me wel voorstellen dat ik vorig jaar zoiets dacht en op basis van eerdere jaren vind ik ook dat ik daar niet in thuis hoor. Maar ja, dit jaar speel ik tot nu toe ook nog niet geweldig dus op dit moment denk ik wel. We zullen zien wat de toernooien voor uitkomst bieden. Als ik dan 5 blijf dan is het niet meer dan terecht. Als ik 4 word denk ik dat het een ander verhaal is maar goed

Het is natuurlijk wel pijnlijk dat je een jaar of 4 op dat niveau hebt gespeeld en het jaar daarvoor zelfs nog finales hebt gespeeld op dat niveau je een jaar later degradeerd. Zeker gezien mijn blessure van vorig jaar die mee heeft gespeeld. Dan nog is het mijn eigen schuld dat ik wedstrijden heb gespeeld op het moment dat ik niet 100% fit was.

Ik denk alleen dat mijn niveau momenteel eigenlijk niet zo heel veel hoger ligt dan 5. Gewoon door te weinig trainen enzo. Maar ja dat was 2 jaar geleden ook zo en toen speelde ik het eerste toernooi ook slecht en kwam ik daarna in de finale van het volgende toernooi. Gevolgt door een halve finale, 2 kwart finales en nog een finale. Dus tja.... Je weet nooit hoe het loopt
Als het op een gegeven moment gaat lopen en je wint wat wedstrijdjes dan krijg je meer ritme en ga je vanzelf beter spelen
pi_50265091
Kon 't niet laten het even op te zoeken.
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gezien het geringe aantal dubbels dat ik gespeeld heb, hing het er bij mij om of ik op 3.5 zou eindingen of als 4 Dubbel verloren dus werd het 4

Anyway, zoals verwacht terug gegaan naar 5 in de single. Volgend jaar zonder blessures (hopelijk) ertegenaan en gewoon weer 4 worden.

Ik heb me trouwens van het weekend opgegeven bij mijn nieuwe club voor de competitie.
Zal waarschijnlijk 4de klasse zondag gemengd gaan worden...
Maar het lijkt me idd frustrerend niet op je 'eigen'/oude niveau te zitten.

Ik heb getennist van mijn 8e t/m m'n 15e.. toen ben ik gestopt, en heb het (bijna twee jaar geleden) op mijn 18e weer opgepakt.. Duurde zeker een halfjaar voordat ik weer tenniste als op m'n 15e.. ongeveer dan.. aantal wedstrijden gewonnen met competitie toen. Ik weet niet precies wat m'n speelsterkte was, toen ik stopte, volgens mij gewoon D2, maar wist m'n actuele rating enzo niet.. was ik ook nooit mee bezig. Jammer, want ben er nu wel benieuwd naar.

Maar nu gaat het in ieder geval wel lekker.. Volgens mij speel ik nu beter dan toen ik stopte.. ben nu 7/7, maar m'n actuele rating is al hoger!
Hele competitie (18 wedstrijden gespeeld) maar 3 van verloren. En speelde de eerste damesenkel en eerste gemengd dubbel (vorig jaar van alles de tweede )

[ Bericht 19% gewijzigd door Zonnestraaltje op 09-06-2007 12:23:51 ]
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:38:51 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50265584
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Kon 't niet laten het even op te zoeken.
[..]

Maar het lijkt me idd frustrerend niet op je 'eigen'/oude niveau te zitten.

Ik heb getennist van mijn 8e t/m m'n 15e.. toen ben ik gestopt, en heb het (bijna twee jaar geleden) op mijn 18e weer opgepakt.. Duurde zeker een halfjaar voordat ik weer tenniste als op m'n 15e.. ongeveer dan.. aantal wedstrijden gewonnen met competitie toen. Ik weet niet precies wat m'n speelsterkte was, toen ik stopte, volgens mij gewoon D2, maar wist m'n actuele rating enzo niet.. was ik ook nooit mee bezig. Jammer, want ben er nu wel benieuwd naar.

Maar nu gaat het in ieder geval wel lekker.. Volgens mij speel ik nu beter dan toen ik stopte.. ben nu 7/7, maar m'n actuele rating is al hoger!
Hele competitie (18 wedstrijden gespeeld) maar 3 van verloren. En speelde de eerste damesenkel en eerste gemengd dubbel (vorig jaar van alles de tweede )
Dan wordt het wel tijd dat je een niveautje hoger komt te spelen. Als je bijna alles wint zit je een beetje te laag ingeschaald.

Het slaan op zich gaat wel weer redelijk momenteel. Alleen me voetenwerk is echt dramatisch. Speelde van de week tegen een jongen uit me team die 4 is in de single. Verloor de set met 7-5. Maar elke keer als ik goed voor de bal stond speelde ik veel hoger tempo dan hij. Iets wat altijd mijn grote kracht is geweest. Alleen het voetenwerk was zo erg dat op het moment dat ik 5 meter moest lopen ik de bal vaak fout sloeg. Echt te erg voor woorden gewoon.
Maar ja, Ik weet iig waar me sterke punten liggen
pi_50266629
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dan wordt het wel tijd dat je een niveautje hoger komt te spelen. Als je bijna alles wint zit je een beetje te laag ingeschaald.
Moest 4 keer enkelen tegen 8'jes. (of iig, 3 keer tegen 8, 1 keer tegen 7 met een actuele rating van 8.4 ofzo) --> alles ruim gewonnen
1 keer tegen een 7 (gewonnen in drie sets)
1 keer tegen een 6. (verloren met 6-3 6-0)

Die 6 was echt heel goed, plus ze had de ondergrond mee (kunstgras).

Weet niet of ik wel in de 6 thuishoor, heb aankomende week wel een toernooitje in de 7 (single), ben 4e geplaatst.
pi_50266907
Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar hoe ik het in de toernooien ga doen.
Van de 6 enkels die ik deze competitie heb gespeeld heb ik er 4 gewonnen.
De 2 die ik verloor verloor ik tegen 6jes in 3-sets (en vooral de laatste had ik moeten winnen...), d andere won ik allemaal zeer gemakkelijk in straight sets tegen 7tjes (waarbij er één 6 was maar 6.7 actueel, ondertussen zelfs 7.2 )

Ik kan in de trainingen, en nu ook in de clubkampioenschappen merkte ik, prima meekomen met de meeste 6jes van onze vereniging (en eigenlijk hebben we nauwelijks slecht 6jes, de meesten kunnen me echt wel imponeren en neigen allemaal naar 5) en er zelfs een paar verslaan...Als het bij mij echter aankomt op wedstrijden voor punten (toernooien vooral) gaat het echter altijd mis (nu in ieder geval, vroeger niet )...Ik schrijf mij nu voornamelijk voor HE6 toernooien in (sta nu 6.4 actueel) zodat ik tenminste die druk van "moeten winnen" niet voel (want dat is voornamelijk waar het aan mankeert, vorig jaar kwam ik ook verder in HE6 toernooien dan in HE7 ) en gewoon leuke wedstrijden speel ook al verlies ik ze.

Bovendien kom ik dan minder ver in de toernooien en heb ik nog tijd voor studeren

Ga ook wat mixen in een aantal toernooitjes denk ik, maar daarin maakt mijn rating me niet zoveel uit (6 worden zou wel leuk zijn maar het is meer voor de gezelligheid )

[ Bericht 4% gewijzigd door Norrage op 09-06-2007 13:30:10 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_50270918
Kan iemand me vertellen of dit toernooi meetelt voor DSS?
http://www.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=13722

Kan het er niet echt uit opmaken , en de wedstrijdleiding neemt de telefoon niet op , de kantine ook niet.

Inschrijving sluit morgen, en morgen ben ik de hele dag niet thuis, doet het moet eigenlijk wel nu..
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:45:00 #124
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_50271070
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Kan iemand me vertellen of dit toernooi meetelt voor DSS?
http://www.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=13722

Kan het er niet echt uit opmaken , en de wedstrijdleiding neemt de telefoon niet op , de kantine ook niet.
Moet je ff checken op KNLTB.nl en dan kalender en je regio. De wedstrijden die daarop staan zijn allemaal bij de KNLTB aangemeld, dus voor de ranking.

Succes !

-------

Ik gisteren voor clubkampioenschappen getennist. Raket van 2 maanden oud -> Babolat NCT Tour. Krijg ik 3 volle smashen die ik goed raak, heeft de tegenstander ze alle 3. Bij bal 3 lobt die gek zo over mij en mn partner heen. Ik uit frustratie mijn racket vanuit het net tegen de omheining geboomerangd.
En nu zit mijn heel racket onder de schaven en deuken
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
pi_50271566
Week Datum Nummer Toernooi Organisatie/Parkgegevens ToernooiCategorie District
26 25-06-2007
- 01-07-2007 072112 Senior Open Molentoernooi T.V. De Molen
8924 JJ LEEUWARDEN Open toernooi
6 17+, 6 35+, 7 17+, 7 35+, 8 17+, 8 35+ FRI

Hij staat erbij! Bedankt, -sandstorm-!
Zonde van je racket trouwens.. maar aan de andere kant, dat krijg je toch wel, vroeg of laat.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:03:15 #126
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_50271580
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Week Datum Nummer Toernooi Organisatie/Parkgegevens ToernooiCategorie District
26 25-06-2007
- 01-07-2007 072112 Senior Open Molentoernooi T.V. De Molen
8924 JJ LEEUWARDEN Open toernooi
6 17+, 6 35+, 7 17+, 7 35+, 8 17+, 8 35+ FRI

Hij staat erbij! Bedankt, -sandstorm-! [afbeelding]
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:13:52 #127
79837 Lemming22
pi_50276670
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:45 schreef -Sandstorm- het volgende:

Ik gisteren voor clubkampioenschappen getennist. Raket van 2 maanden oud -> Babolat NCT Tour. Krijg ik 3 volle smashen die ik goed raak, heeft de tegenstander ze alle 3. Bij bal 3 lobt die gek zo over mij en mn partner heen. Ik uit frustratie mijn racket vanuit het net tegen de omheining geboomerangd.
En nu zit mijn heel racket onder de schaven en deuken
Oeps! Bezint eer ge begint!

Doet me trouwens denken aan een competitieronde van dit jaar. 3 rackets op één dag gesneuveld. Toch weer 600 euro naar de klote. Hij had het ook direct op mijn rekening mogen storten.
pi_50282131
Tsjongejonge, dit zijn van die momenten dat ik dat hele tennis zwaar kut vindt... net afgedroogd met 6-0 6-1... tegenstander was gewoon veel te goed, staat 9 op het pasje maar ondertussen het niveau van een 7, misschien 6... heb het nog een paar games tot deuce weten te krijgen maar ik was op alle fronten minder... om moedeloos van te worden...
pi_50285292
Toernooi in de HD 5 is vandaag begonnen, 1e ronde gelijk een bye te pakken .
Geen referral hier.
pi_50285475
Ik mag ook weer eens een leuk toernooitje uit gaan zoeken. Ik ben jaren gestopt met tennissen, maar ben sinds 2 maandjes geleden weer vol op aan het trainen. 8 op mn pasje, maar wil weer mee gaan draaien in de 6. De 5 is nog net iets te hoog gegrepen voor me denk ik
+ ωєℓ¢σмє тσ му ωσяℓ∂ +
pi_50290908
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 23:48 schreef Boterham het volgende:
Ik mag ook weer eens een leuk toernooitje uit gaan zoeken. Ik ben jaren gestopt met tennissen, maar ben sinds 2 maandjes geleden weer vol op aan het trainen. 8 op mn pasje, maar wil weer mee gaan draaien in de 6. De 5 is nog net iets te hoog gegrepen voor me denk ik
Ranken gaat dan lekker snel in de 6
  maandag 11 juni 2007 @ 11:00:43 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50324187
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Moest 4 keer enkelen tegen 8'jes. (of iig, 3 keer tegen 8, 1 keer tegen 7 met een actuele rating van 8.4 ofzo) --> alles ruim gewonnen
1 keer tegen een 7 (gewonnen in drie sets)
1 keer tegen een 6. (verloren met 6-3 6-0)

Die 6 was echt heel goed, plus ze had de ondergrond mee (kunstgras).

Weet niet of ik wel in de 6 thuishoor, heb aankomende week wel een toernooitje in de 7 (single), ben 4e geplaatst.
Ach je kunt op zijn minst in een 6 toernooi een keer inschrijven dan ben je al een stuk verder. Maar als je alles wint word je vanzelf ook wel 6
pi_50330643
Wellicht later in de zomer dat ik me eens inschrijf in de 6. Maar waar ik bang voor ben, is dat ik dan direct tegen een 'goede' zes moet en er na één ronde uit lig...
pi_50331497
zijn er hier mensen die met < 600 cm2 bladoppervlak spelen?
pi_50331512
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 23:48 schreef Boterham het volgende:
hou ons op de hoogte, ben zeer benieuwd hoe je het er vanaf brengt
  maandag 11 juni 2007 @ 17:48:01 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50339023
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Wellicht later in de zomer dat ik me eens inschrijf in de 6. Maar waar ik bang voor ben, is dat ik dan direct tegen een 'goede' zes moet en er na één ronde uit lig...
tja beetje risico moet je nemen he

Daarnaast is het wel een goeie leerschool en alleen maar winnen is ook niet echt leuk (hoewel.... )
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:27 schreef TubewayDigital het volgende:
zijn er hier mensen die met < 600 cm2 bladoppervlak spelen?
hoeveel inch is dat

Ik speel iig met Mid Wide Plus. Iets wat neer komt op 98inch als ik me niet vergis...
pi_50340774
Da's waar... Wellicht iets verder in het seizoen een DE6 toernooitje voor mij.

Over 1.5 uur eerst DD7... morgenavond DE7.
Zin in!
  maandag 11 juni 2007 @ 18:58:31 #138
75556 erkel
back from Dagestan
pi_50341419
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

tja beetje risico moet je nemen he

Daarnaast is het wel een goeie leerschool en alleen maar winnen is ook niet echt leuk (hoewel.... )
[..]

hoeveel inch is dat

Ik speel iig met Mid Wide Plus. Iets wat neer komt op 98inch als ik me niet vergis...
95 inch is dacht ik 613 cm2, dus dan zal 98 iets van 630 zijn ofzoiets...Ik speel zelf met 95 inch blad. Volgens mij spelen alleen de 1'tjes met zulke kleine bladen, want je techniek moet wel uitstekend zijn wil je met zulke kleine bladen goed kunnen spelen.

en succes Zonnestraaltje
Weisst
pi_50344946
Ik speel met een '90 racket (wilson nCode six one tour 90), tis even wennen maar het geeft ongelooflijk veel controle en power, mits je de juiste techniek hebt... Ik heb ook met de K-factor '90 getennist maar verschilt niks met de oude..
pi_50344954
edit: dubbelpost
  maandag 11 juni 2007 @ 20:27:24 #141
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50345387
Een heel klein racketblad geeft over het algemeen niet veel power, alleen meer controle. Maar dan moet je hem ook nog eens heel precies raken...
pi_50345541
quote:
Op maandag 11 juni 2007 20:27 schreef Komakie het volgende:
Een heel klein racketblad geeft over het algemeen niet veel power, alleen meer controle. Maar dan moet je hem ook nog eens heel precies raken...
Je moet de bal gewoon precies in het midden van de sweetspot raken. Dan sla ik in ieder geval harder dan met een prince racket o.i.d. omdat de kracht veel gecontreerder is. Ik snap wel wat je bedoelt, want als m'n bespanning slap wordt (ik laat m bespannen op 27 kg) dan vliegen de ballen vaker het gordijn in, omdat ze er ineens ongecontroleerd hard afvliegen, maar ik heb t over gecontroleerde kracht.
pi_50348051
Hoewel ik niet zo'n goeie rating heb ga ik wel een 600 cm2 demoen van de zomer.
pi_50348554
Het lijkt me wel supercool om met zo'n racket te spelen om één of andere reden...maar het lijkt me vooral voor de technisch begaafden het geschikst..daarom speelt Fed er denk ik ook mee
pi_50349172
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:26 schreef Norrage het volgende:
Het lijkt me wel supercool om met zo'n racket te spelen om één of andere reden...maar het lijkt me vooral voor de technisch begaafden het geschikst..daarom speelt Fed er denk ik ook mee
fed heeft 581 cm2
nog een graadje erger

Heb zelf, toen ik tennis weer oppakte, met 613 cm2 gespeelt en ging eigenlijk best goed. Speel nu met 630 cm2
  maandag 11 juni 2007 @ 21:44:48 #146
79837 Lemming22
pi_50349580
Ik heb zo'n rode Babolat, pure control ofzo. Geen idee hoe groot ie is, maar hij tennist prima!
pi_50349932
Babolat is vaak 645 cm2
  maandag 11 juni 2007 @ 23:09:21 #148
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50354533
Kunnen we het ook over sq inch hebben
Zo heb ik het altijd geleerd en ik kan de omrekening niet zo goed maken
  maandag 11 juni 2007 @ 23:21:16 #149
79837 Lemming22
pi_50355286
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:50 schreef TubewayDigital het volgende:
Babolat is vaak 645 cm2
Okee, dan zit ik boven de 600cm2. Maar is dat zo groot dan? Ik ken weinig rackets die kleiner zijn..
  maandag 11 juni 2007 @ 23:44:38 #150
75556 erkel
back from Dagestan
pi_50356444
645 cm3 is 100 of 103 sq inch (weet niet helemaal cker welke) En dat is redelijk normaal hoor.

Agassi sloeg op het einde van zijn carriere met een Head met een bladgrootte van 670 cm3. Dat is vrij groot voor een prof, maar Agassi wilde veel power waarschijnlijk en controle boeide hem wat minder .

De meeste recreanten en competitieve spelers van een redelijk niveau slaan met rackets groter dan 600 cm3. Ik weet dan ook niet of het zin heeft om een racket te testen kleiner dan dat, want daar moet je toch een redelijk hoog niveau voor hebben.
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')