Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 12:01 |
![]() Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V. November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven Mei 2007: Groningen-Roodeschool Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren Augustus 2007: Groningen-Delfzijl September 2007: Leeuwarden-Groningen De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen. - De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd). - De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie. Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein. ![]() ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. meerspannings BNL-loc (NMBS De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 12:04 |
En ik sloot de vorige af met:quote:1500 is de IC Amsterdam - Deventer die met bonte stoeten gehuurde duitse zooi gereden wordt met een vleugje ICK ![]() 3700 is de IC Nijmegen - Zwolle. Nou ja, het heet een IC, maar er rijdt wat er op dat moment maar een draaiende motor heeft. Het is de "schroot"-helft van de voormalige "Schrootlijn" ![]() ![]() | |
brandsrus | maandag 26 maart 2007 @ 12:05 |
Weet iemand meer van het uitvallen van treinen in Leeuwarden van Arriva die nieuwe treinen? Ze zeggen dat ze soms gewoon uitvallen etc. en dat de passagiers moeten overstappen naar een zogenaamde gele trein. Klopt dit en heeft men hier op het forum ervaring mee? | |
Duvel | maandag 26 maart 2007 @ 12:10 |
quote:Om een collega te quoten: "Het is techniek, dus het kan kapot.". ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 26 maart 2007 @ 12:10 |
quote:Afgelopen zaterdag reed er 1 trein met ICR rijtuigen en een loc voor en achter, ipv dat stuurstandrijtuig waarvan ik de officiële naam niet weet ![]() | |
Dichterbijer | maandag 26 maart 2007 @ 12:13 |
quote:Ah verhip ![]() ![]() * Dichterbijer hoopt dat het idd de 1500 reeks dan word ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 12:30 |
quote:Dat gebeurt heul vaak, dan wordt er een loc op sleeptouw meegenomen die ze ergens anders nodig hebben. De jargonjeukers willen dat graag "in opzending" noemen ![]() Overigens zit er dan meestal nog steeds wel een BDs tussen hoor ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 26 maart 2007 @ 12:34 |
quote:Als een BD een stuurstandrijtuig is.., nou, die was er dus niet. Gewoon ouderwets, als in de tijd voor de BD's: een loc voor en achter. And that's it!! ![]() En dat vond ik wel opmerkelijk genoeg om er een mooie tvp van te maken voor deel55 ![]() | |
Duvel | maandag 26 maart 2007 @ 12:41 |
quote:Tja, als die BDs stuk is, wordt ie door een loc vervangen, dan hoeven ze niet om te lopen. | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 13:07 |
quote:De trek-trek treinen zijn terug ![]() | |
Dichterbijer | maandag 26 maart 2007 @ 13:15 |
quote:Dan kom jij dus wel weer aan je trekken ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 13:18 |
quote:gaatie weer hoor ![]() | |
Duvel | maandag 26 maart 2007 @ 13:46 |
quote:Dit is symptomatisch aan het worden! | |
Dr.Aart | maandag 26 maart 2007 @ 14:01 |
26 en 27 maart Almelo<->Hengelo<->Enschede Almelo<->Marienberg Door werkzaamheden die langer duren dan gepland rijden er geen treinen maar bussen tussen * Almelo en Hengelo * Almelo en Marienberg Er rijden minder treinen tussen Hengelo en Enschede. Vertraging: 15-30 minuten. Prognose: * Dit duurt in ieder geval tot dinsdag 13.00 uur. Hoe kan dat nou zo uitlopen? een planning van niets dus | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 14:23 |
quote:daarom vind ik dat MAT 64 op de schrootlijn moet blijven ![]() mat 54 is daar ook afgereden geloof ik? | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 14:24 |
quote:reden daar treinen dan? | |
Dichterbijer | maandag 26 maart 2007 @ 14:40 |
quote:Ik zal mijn mond houden voortaan ![]() ![]() | |
Luco | maandag 26 maart 2007 @ 14:43 |
Vrijdag weer 4 wadlopers vanuit Groningen richting Zwolle zien vertrekken vanaf dat rangeerterreintje. Richitng Maaslijn neem ik aan? | |
Duvel | maandag 26 maart 2007 @ 14:44 |
quote:Of uitvoering van niets. Of gewoon echt domme pech, dat kan ook gebeuren. | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 14:49 |
quote:Denk het, staat genoeg GTW op groningen te niksen buiten de spits ![]() en reed er nou GTW op de stoptrein lw - gn tussen 10 en 11? iig dat hoorde ik van 1? en volgens die zelfde persoon stond er op lw riching sneek (stavoren) een perron lengte vol met wadlopers, en nog een plaatje wat ik toe gemaild kreeg! ![]() ze hebben vast bij Arriva nog wat wasmuntjes gevonden ![]() ![]() | |
Brembo | maandag 26 maart 2007 @ 14:59 |
quote:Staan geparkeerd in Ah. Waren 2 DH2'tjes, nu hebben ze ondertussen toch wel is genoeg stellen daar in Nmg ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 15:01 |
quote:volgens mij kan je bij Veoslopia niet genoeg stellen afleveren ![]() | |
Dichterbijer | maandag 26 maart 2007 @ 15:10 |
Ze kunnne daar denk ik niet plannen... Volgens mij zijn ze beter in bussen plannen dan treinen... | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 15:20 |
rofl, mja hoeveel fototjes zouden we vandaag hebben ? tis wel mooi weer om fotos te beuken | |
Jerommeke.nl | maandag 26 maart 2007 @ 15:23 |
Volgens mij was t een zaakje beveliging. Vanochtend over Amsterdam Zuid - Enschede 1 uur extra gedaan. Was de internationale naar Berlijn meteen maar in z'n geheel opgedoekt. Ben via Duivendrecht, Bijlmer, Utrecht, Arnhem, Zutphen naar Hengelo gegaan. Was een leuk ritje ![]() En ik wil die ICMm in de Noordoost. | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 15:26 |
quote:Zo heul af en toe kan dat ja ![]() en OU-T: R-E-S-I-Z-E-N ![]() Welpotjandosie nog ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 15:27 |
quote: ![]() en niet te vergeten de belgische M2 rijtuigen, waarvan er geeneen meer bestaat ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 26 maart 2007 @ 15:46 |
quote:Die heb ik vroeger, toen ik nog lief en onschuldig was, hier langs zien rijden, met een 1200 ervoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 15:47 |
quote:ik heb er nog in gezeten zelfs ![]() ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 26 maart 2007 @ 15:49 |
ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit ingezeten heb... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 15:52 |
quote:Ik heb vast wel naar je gezwaaid dan, ooit, ergens ![]() | |
Duvel | maandag 26 maart 2007 @ 16:00 |
quote:Ik heb nog een keer zo'n sleepje M2'tjes gedaan met een 1200 ervoor. Dat is echt zonde, zo'n mooie lok en dan die meuk er achter... | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 16:20 |
quote:zeik niet ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 16:20 |
quote:Mat54 heb ik geloof ik wel 1x mogen reizen ![]() | |
Areyoutalkingtome | maandag 26 maart 2007 @ 16:29 |
tvp ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 16:36 |
quote:Wel, als je het goed doet. En minder layoutvernaggelneukend ook. Zie FB of zo voor meer info ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 16:42 |
quote:hadi k ff geen zin in :p volgende keer beter ok? ![]() (en wees blij dat t maar 2MP is .. ipv 4 of 8 ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 26 maart 2007 @ 18:20 |
Heeft er iemand toevallig foto's van een willekeurig overslag/distributie punt van de toenmalige PTT-post. Ik bedoel de waar de post overgeladen werd in oa de motorpost.. Ik heb al lang plannen om zoiets in model te maken (1:87), maar foto's van zoiets kan ik maar niet vinden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 18:22 |
quote:Ga een keer in Den Bosch kijken, zo vlakbij waar je woont? ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 26 maart 2007 @ 18:31 |
quote:Ja, ik kan wel gaan kijken, alleen wordt daar niet meer echt gewerkt. Ik had graag foto's uit de goede oude tijd toen de post nog per spoor vervoerd werd... Trouwens, in Den Bosch staat het hele laadperron vol rolcontainers.., meer valt er niet te zien ![]() | |
Wadloper | maandag 26 maart 2007 @ 18:38 |
quote:Voor zover ik weet gingen er na de 3228 en 3230 geen wadlopers meer naar Veolivla? | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 18:39 |
quote:hebben ze dan genoeg? ![]() | |
Brembo | maandag 26 maart 2007 @ 18:48 |
quote:Geloof in Rotterdam ergens is nog een laadperrron en in Zwolle zou er ook nog een moeten zijn! | |
Wadloper | maandag 26 maart 2007 @ 18:50 |
quote:Dat zouden voorlopig de laatsten zijn die erheen gingen ![]() http://www.stationzwolle.web-log.nl/ Foto's van de 4011 ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 26 maart 2007 @ 18:52 |
quote:Ja, de laadperrons zijn er nog wel.., maar zijn er ook foto's uit de tijd dat ze nog in gebruik waren?? Die zou ik erg graag zien! | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 18:54 |
quote:hmm vind t een beetje VIRM / ICRm looks hebben nu ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 19:14 |
quote:gewerkt wordt er allang niet meer. En idd, ik heb nooit geweten dat er ter wereld ZO veel rolcontainers bestonden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 19:22 |
http://www.nicospilt.com/Posttreinen.htm | |
Dichterbijer | maandag 26 maart 2007 @ 20:13 |
quote:En toch vind ik het vet!! Want ICRm vind ik al lekker zitten... eindelijk voor mijn laptop een goede houder ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 20:16 |
quote:had ik in ICM ook geen probleem mee hoor... eerder dat mn accu altijd eerder uitgeput is dat ik uitgereist ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 20:20 |
tof hee, EEN toilet in dat hele stel ![]() extra klapstoeltjes erbij ![]() Welnee, schijten doe je thuis maar ![]() Groningen - Utrecht hou je maar even op hoor, in Utrecht kan je voor ruim een gulden weer op een pot zitten, als de automaat het doet ![]() | |
Wadloper | maandag 26 maart 2007 @ 20:25 |
Ja, dat vind ik inderdaad ook zwaar belachelijk... Maar 1 wc in een trein... | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 20:27 |
als die dan maar schoon blijft! ![]() niet dat je de deur open trekt dat je er een walm uit komt :x | |
Automatic_Rock | maandag 26 maart 2007 @ 20:35 |
quote: ![]() Dit zijn een paar foto's alvast. Maar er moeten toch wel meer foto's zijn van het laden en lossen van posttreinen?? | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 20:38 |
quote:Nou ja dat is nog het minste... ken je die stickers "DEFECT"? nee okee dan | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 20:46 |
ICMm Inter City Materieel voor de Middeleeuwen. zowel het dichtlassen van die doorloopkoppen als het verwijderen van die toiletten getuigt van een IQ van VER onder WELK vriespunt dan ook ![]() Hier is het laatste woord nog niet over gezegd ![]() Oh ja de punctualiteitscijfers worden zo 0,02 % beter ![]() oh ja er ontstaan 2 zitplaatsen extra ![]() NOU wat een pret. Beetje logisch realistisch nadenken is kennelijk minstens 3 bruggen te ver ![]() Ik zeg het niet vaak, maar voor deze keer, echt. KANKER NS ![]() zelf verdiend. Ga zo door jongens, echt. ![]() ![]() | |
En_ieka | maandag 26 maart 2007 @ 20:55 |
tvp | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 21:06 |
dat met die tvp's moet ook eens voor goed en voor altijd afgelopen zijn trouwens. | |
Brembo | maandag 26 maart 2007 @ 21:07 |
quote:Zei ik al, maar ja niemand geloofde me ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 21:14 |
quote:ja die ken ik.. maar die deur krijg ik wel open :] en vaak kan je dan gewoon je leuter nog prima uitleggen hoor! | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 21:27 |
quote:ik zal die schoonmaakkasten op de valleilijn ook eens een slinger verkopen ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 21:29 |
quote:grote kans dat de pot er gewoon in zit ja! ![]() net als in die DM90 op zutphen apeldoorn | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 21:53 |
quote:is de WC daar ook officieel afgesloten ja? | |
Brembo | maandag 26 maart 2007 @ 21:53 |
quote:Krijg je een boete vanwege het openen van een afgesloten hok zonder toestemming ![]() Neem je zo'n tv-detective mee, zie je geen schoonmaak spullen, maar een toilet!! Ik word bedrogen, bedriegers! Connexxion ![]() En dan krijg je weer van die Kassa programma's, hoe komt dat jullie de lijn aanbesteed kregen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 21:59 |
quote:boete? nee hoor hij stond gewoon open ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 22:12 |
quote:Yep last time i checked :x | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 22:13 |
quote:zal wel komen omdat ze te beroerd zijn om te betalen voor een schoonmaak :d | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 22:16 |
quote:Ze mogen de lijmresten achter "SCHOONMAAKKAST" zelf weglikken van mij | |
Ou-Tannu | maandag 26 maart 2007 @ 22:21 |
quote:rofl! hax die deur dan een keer! | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 22:36 |
quote:coolity | |
Remco | maandag 26 maart 2007 @ 22:38 |
quote:Sjongejonge jij hebt echt altijd wat te zeiken hé ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 22:45 |
quote:Wacht maar tot jij eens moet zeiken, en je vriendelijk verzocht wordt het nog even 50 km op te houden. Met dank aan die twee lege klapstoeltjes tegenover je dan he ![]() | |
Brembo | maandag 26 maart 2007 @ 23:17 |
quote:Ach ik zeik al 3 maanden over de 3700, maar ja iedereen vind het terecht ![]() ![]() | |
vw_caddy | maandag 26 maart 2007 @ 23:41 |
quote: | |
Dichterbijer | maandag 26 maart 2007 @ 23:43 |
quote:Vind je nou niet dat je nu niet een klein beetje doordraait? Het woord kanker in combinatie met zoiets? Er zit een WC in! Nou, dan wacht je toch even netjes tot dat die gene voor jou klaar is? Of heb je dan al in je broek geplast... sorry, maar hetwoord kanker gebruiken als het niet nodig is, daar word ik pas giftig van ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Dichterbijer op 26-03-2007 23:53:26 ] | |
Peterselieman | maandag 26 maart 2007 @ 23:48 |
quote:Zeker weten dat de stellen niet naar Onnen gingen voor een bezoekje aan de kuilwielenbank. Tevens een schaamteloze TVP | |
Peterselieman | maandag 26 maart 2007 @ 23:51 |
quote:Op Lw-Gn is de .01 stoptrein overdag het domein van de GTW. En dat volle perron in Lw komt omdat er 2 DH2 stellen naar dat spoor gerangeerd worden voor de spitsdiensten. Eentje blijft vervolgens meer dan 40 minuten wachten, alvorens ingezet te worden. Het bespaart kosten bij het rangeren | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2007 @ 00:00 |
quote:Ik heb er ervaring mee als passagier van de sneltrein naar Gn, die de gestrande passagiers meermalen heeft opgepikt. Een keer had een setje van 3x GTW 2/6 technische problemen, waardoor er besloten werd om de trein in Buitenpost te laten keren en als LM naar Lw te sturen. Alle passagiers moesten in de 30315, die hierdoor 10 minuten vertraging opliep, naast de 5 die er al waren. Daarna werd er gestopt te Grijpskerk en Zuidhorn. Ik kan je zeggen dat het gezellig druk was. Passagiers in de richting Lw hadden pech, omdat er geen vervangend stel ingezet was voor de volgende trein. Een andere keer was een setje van 3x GTW 2/6 helemaal niet vertrokken uit Lw. Daardoor stopte de sneltrein op alle tussengelegen stations. De gewone stoptrein zat hier 5 tot 10 minuten achter. Dit was vanaf Buitenpost een zeer gezellige trein. Vanuit Groningen richting Leeuwarden is later wel een vervangend stel ingezet. Een aantal problemen schijnen te zijn veroorzaakt door slecht werkende software. Arriva, het is al een gewoonte, had namelijk goedkope software besteld om te beknibbelen met als resultaat dus uitgevallen treinen. Een ander iets is dat om brandstof te besparen de motoren van de GTW iets geknepen zijn. Dit staat een gewone uitvoering van de dienstregeling echter niet in de weg. Arriva doet zoiets wel vaker, zoals ook met sommige bussen is gedaan. | |
Dr.Aart | dinsdag 27 maart 2007 @ 00:14 |
Nederland is tijdelijk een klein stukje enkelspoor rijker: Almelo-Almelo de Riet. iemand een idee of dat prolemen en vertragingen gaat opleveren? | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2007 @ 00:20 |
Het beperkt het aantal treinen dat er per uur kan rijden behoorlijk. Met andere woorden, de vertragingsgevoeligheid neemt op dat stuk toe. Ik denk niet dat het voor erg veel problemen zal zorgen. | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2007 @ 09:03 |
quote:Wat ben je verschrikkelijk chagrijnig, had je niet gewoon beter met een biertje in de zon kunnen gaan zitten, in plaats van de gaan kankeren achter een beeldscherm? | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 10:15 |
quote:ja, klopt. Ik was dronken. Til er niet te zwaar aan. Sorry. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 10:16 |
quote:De zon was al onder ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 10:57 |
Overigens zag ik vanmorgen dat het treinverkeer tussen ALmelo en Hengelo nog altijd met uitgelopen werkzaamheden te maken heeft. Even los van al mijn eerdere geklaag en geschreeuw en zo ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 maart 2007 @ 10:59 |
quote:dr stond iets 3x dh2 en 2x dh1 ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:05 |
quote:Van de ProRail site: quote:Foutzoeken in beveiligingsinstallaties is klotewerk... En als de fout gevonden is en nog moet worden opgelost, duurt het nog langer. | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:05 |
quote:Dan kijk je toch naar de prachtige sterrenhemel? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:13 |
quote:speciaal voor fles ![]() ![]() wel ff uitprinten en aan je raam plakken | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:16 |
quote:Ja ja ja, sorry, okee? Gewoon sorry ![]() Maar die toestand bij Almelo kan dus net zo goed de hele week gaan duren begrijp ik... Want inderdaad, als DAT het is, begin er maar aan.... | |
Remco | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:27 |
Vanochtend stond dat het om 1 uur was afgelopen, nu staat er weer 'onbekend tot hoelang dit duurt'.... Duurt dus nog wel ff... | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:27 |
de communucatie was vast stuk ![]() | |
jorienvdherik | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:31 |
terugvind... | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:37 |
quote:Fles,? zug? selie? duv? kunnen we TVP zonder foto niet verbieden? ![]() | |
Erosjuhhh | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:38 |
ik reis dus elke dag enschede-almelo, zeer shit dat je nu ook nog over moet stappen op de bus ![]() opzich wel vreemd dat ze er een enkel spoor van hebben gemaakt, omdat op dat stukje de intercity's elkaar kruizen 2 x per uur, dat wordt vertraging dus ![]() | |
jorienvdherik | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:38 |
quote:moeten hier zeker meer fotos komen ![]() iemand al door de spoortunnel van antwerpen geweest ? | |
Klonk | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:39 |
kleine televisiekijktip: Vanavond op de ZDF deel een van een reisverslag van iemand die van Berlijn naar Saigon is gegaan per trein http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/16/0,1872,5255568,00.html | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:48 |
quote:vond ik ook.. daarom een fotoloze TVP verbieden? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:55 |
quote:Ik mag er van duv niks meer over zeggen ![]() | |
Luco | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:56 |
![]() ![]() treinen zijn mooier met zo'n horizontale blauwe streep, dan die 3 lelijke diagonale strepen!!! (Al pak ik nu wel een mooi voorbeeld natuurlijk) | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 12:13 |
quote:Mwoa in dit geval maakt het natuurlijk ook uit welke hoek je kiest als fotograaf ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 12:14 |
Wie gaat er mee? ![]() | |
ReisT | dinsdag 27 maart 2007 @ 12:36 |
quote:Als ze die doorloopkop erin hadden gehouden was het niet zo vervelend geweest, kon je altijd nog naar de WC in het andere stel lopen. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:10 |
NS Hispeed? Nooit van gehoord, maar ik kreeg opeens dit mailtje ![]() quote:Had iemand anders al eens van NS Hispeed gehoord? Dat het zo zou gaan heten zeg maar? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:17 |
quote:klinkt wel erg vet.. denk alleen dat t wel erg ZUIG wordt om vanuit hier naar haarlem te komen ![]() laat staan Den haag of rotterdamned | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:18 |
quote:Ja, Q-day he ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:28 |
quote:juist.. dat vrees ik ook.. zal richting amsterdam wel goed vol zitten en vertragend zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:28 |
Vast de avond van tevoren een slaapplaats regelen in de buurt ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:39 |
quote:ken dr niemand ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2007 @ 20:09 |
quote: ![]() | |
Socios | dinsdag 27 maart 2007 @ 20:20 |
Tvp. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2007 @ 20:38 |
quote:Ikke niet. Ik denk dat ik op koninginne dag pas laat mn nest uit zal komen. Heb er dan namelijk net 3 dagen feesten op zitten. En dan moet je even bijkomen he ![]() | |
thats-me | dinsdag 27 maart 2007 @ 22:07 |
Vanochtend ruim een uur later op mijn bestemming Enschede dan normaal. Vanmiddag (14.00) toen wij in Enschede het station op kwam stond de 4444 op spoor 2, we zijn toen maar gewoon, de menigte (10 pers.) achter aan gelopen en hebben toen een plaats gezocht in de trein. Kwam rond 14.15 een trein binnen rijden (spoor 3) en reed na 5 min weer weg als stoptrein, we dachten toen dat onze trein de IC was van half. Toen kwam op spoor 4 een trein binnen rijden, waar ook weer mensen in stapten. We kregen een gevoel dat iets niet klopte, en zijn toen door de trein naar achteren gelopen, we merkte halver wege dat de deuren sloten, en dachten dus dat we zouden vertrekken. Weer terug naar voren gelopen en weer plaats genomen. Toen vertrok de trein van Spoor4. Dus toen zijn we ( alle inzittende van de trein 8 personen) weer naar achteren gelopen deuren waren nog steeds vergrendeld, toen maar uit het raam gaan hangen en vragen of iemand de deur open wou doen. Toen hadden we het gehad, ijsje gehaald bij de BK. En toen gaan wachten op de volgende trein, deze vertok om 14.45, Toen waren we dus al 45min op station Enschede. Toen waren we eindelijk in Hengelo daar een Zag trouwens dat de Wadlopers tussen Almelo - Mariënberg weer reden, ze stonden gekoppeld op spoor 3 in Almelo rond 15.50. En even verder op stond een Lint. Weet iemand hoe die daar is gekomen? En waar zijn die wadlopers bij getankt? Toen ik vanavond ik om 20.50 langs station Wierden fietste stond op Spoor 1 3X Dm'90 klaar richting aml (denk ik). Op spoor 3 kwam 2X Dm'90 binnen rijden richting Zwolle. Normaal kruisen deze treinen elkaar tussen Wierden / Almelo. | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2007 @ 22:20 |
zouden de stellen even naar zwolle zijn geweest om te tanken, omdat twente de afgelopen dagen deels afgesloten geweest van de rest van het spoornet? Er is dacht ik wel een lint in zwolle gemeld gister. Dan zal die lint wel via het dieselspoortje richting almelo zijn gegaan | |
Yankee_One | woensdag 28 maart 2007 @ 10:47 |
![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 10:49 |
quote:zuipen die krengen dan zo veel? ![]() en godsklere een DM90 trekt idd freaking sloom op ![]() tot een 80 gaat t redelijk door, maar daar boven? ![]() (en die zou je dus ook harder kunnen laten rijden :p ) | |
Zug-Chef | woensdag 28 maart 2007 @ 11:14 |
Mogguh heren. Ben weer terug van 2 dagen uber vet mooi zomer weer en een bulk foto's waar je niet goed van wordt. Vooral gisteren was super, langs de Montzenlijn gestaan maar erg mooie cargo's met dieseltractie op een diesellijn rijden. Vlakbij het drielandenpunt. Foto's volgen nog, maar het was de reis zeker waard! Op de terugreis nog een niet bestaande overstap in Utrecht gehaald: Vaals 19:31 v Maastricht 20:10 a Maastricht 20:21 v Utrecht 22:22 a Utrecht 22:20 v Leeuwarden 0:17 a ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 11:15 |
quote:Het is de regel om de tank van de wadsloper bij te vullen tot het maximum als de dienst is afgelopen. Waarschijnlijk gebeurt dit minder vaak dan vroeger. Volgens mij is het ook zo dat de DM'90 tot ongeveer 100 behoorlijk doortrekt en daarna als de koppelomvormer is uitgeschakeld het een stuk langzamer gaat. @Ou-Tannu: Heb je al vrij kunnen regelen voor morgen? @Zug-Chef: Morgen wordt het minder goed weer, dus minder kans om ergens iets te platen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 11:17 |
quote:nee ![]() ![]() en met de GPS ging die tot 80 redelijk door en daarna kruipend verder naar de 140 welke die amper stabiel blijft rijden ![]() | |
Automatic_Rock | woensdag 28 maart 2007 @ 11:20 |
@Zug-chef Jij bent machinist he?? Toevallig ooit op een motorpost gereden?? ![]() | |
Remco | woensdag 28 maart 2007 @ 11:34 |
quote:Heb ik ook regelmatig in Zwolle. Vanuit Leeuwarden aankomst .07/.37 Vertrek naar Almelo .06/.36 Maar vaak genoeg ook niet ![]() Kan trouwens nog steeds niet naar de Riet weet echt niet wat ze er allemaal aan het doen zijn ![]() | |
Duvel | woensdag 28 maart 2007 @ 11:34 |
quote:Dat wordt dikke pret op die beurs! | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 11:36 |
quote:Hoezo? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 12:13 |
De eerste protos van xx is vanochtend in Nederland gearriveerd | |
Dichterbijer | woensdag 28 maart 2007 @ 12:47 |
quote:Weet jij ook toevallig waar die is gearriveerd? | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 12:53 |
Gemeld op Rolandrail werd er een 64/65xx met enkele koppelwagens en een protos aan de haak door Horst-Sevenum richting Eindhoven. Waar het stel nu is, weet ik niet. | |
Dichterbijer | woensdag 28 maart 2007 @ 13:12 |
quote:Wachten op de eerste foto's dan maar... | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 13:16 |
Vanmorgen drie DH1 in de spits. Lekker vol met een heerlijke zweetlucht. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 13:26 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 13:30 |
Tsja, hoe ie er op komt ![]() | |
Brembo | woensdag 28 maart 2007 @ 13:46 |
quote:Het zit hem niet in de naam ![]() | |
Wadloper | woensdag 28 maart 2007 @ 15:27 |
quote:*doet mee ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | woensdag 28 maart 2007 @ 15:28 |
quote:3112 V 3109 M 3112 A toevallig? ![]() | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 15:37 |
Dat klopt als een | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 15:50 |
quote: quote:Knap, er bestaan twee 3112's? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 16:27 |
quote:Yep weet je toch! ![]() | |
Brembo | woensdag 28 maart 2007 @ 16:29 |
quote:Mwah, zag laatst op Utrecht Centraal een Citypendel staan, waar je ook niet door kan lopen. Wel twee bakken, maar geen doorgang. En de 3700 is weer good old mat'64 ![]() En kon vandaag voor het eerst sinds mensenheugenis, zitten in de spits! Goed was in de laatste bak, achteraan in die gezellige met zijn vieren op een rijbankje ![]() Ik vroeg me af, vroeger had je van die fietsenrijtuigen bij de icm mee rijden, waar zijn deze eigenlijk gebleven ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 16:32 |
quote: ![]() Ja, dat gebeurt weleens ja. Met citypendels. Of moet ik me voorstellen dat ze hier een enkelbaks wadje in 2en gezaagd hebben, beide helften een beetje dansend op 1 draaistel, en koppelen maar? Zoiets? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 16:40 |
quote:ja ![]() | |
Brembo | woensdag 28 maart 2007 @ 17:05 |
quote:NEEEEE!!! ![]() Bedoelde meer, dat bij een citypendel (oude) dat je niet van de ene bak naar de andere kan lopen ![]() ![]() En nog een vraag, waarom is er vanuit den bosch een aftakking naar Utrecht Maliebaan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 17:07 |
quote:en wat heeft dat met die wadlopertjes te maken dan? ![]() quote:Nog niet genoeg cargo's door Utrecht Centraal soms? Of wou je het museumpendeltje via Hollandse Rading gaan driehoeken of zo? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 17:19 |
quote:Museumpendeltje is alles behalve efficient ![]() ik neem de volgende keer de BUS naar t spoorwegmuseum! | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 17:20 |
quote:Ik neem liever de TREIN naar het Noord-Nederlands Trammuseum, of zo WEL constant in je neus douwen door welk kutbedrijfje die site mede mogelijk gemaakt is, maar zinnige info als openingstijden of bezoekgelegenheid, ho maar. Oh wacht, je kan het Museum alleen op afspraak bezoeken ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door Dr_Flash op 28-03-2007 17:26:16 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 17:27 |
quote:ik doelde vanaf utrecht CS met de bus is sneller naar de malibaan dan de trein ![]() NNTTM is het toch? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 17:38 |
quote:Dat zal ongetwijfeld wel ja ![]() ![]() quote:Die ja ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 17:40 |
quote:die pendel staat als je pech heb meer stil dan dat die rijd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 17:46 |
quote:Ja nou ja, voor zo'n pendel boeit dat dus ook precies niks ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 17:57 |
quote:Klopt! op je benewagen doe je er trouwens 20 min over ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 18:11 |
quote:Me zole ![]() doe mij die pendelt maar ![]() | |
Jerommeke.nl | woensdag 28 maart 2007 @ 18:20 |
Almelo Verstrikt duurt nog op z'n minst tot 1 april........ | |
ReisT | woensdag 28 maart 2007 @ 18:20 |
quote:Dat was toch altijd alleen in de zomer, in de IC naar Maastricht? Die oude rijtuigen zijn denk ik allang gesloopt, het laatst jaar hadden ze zo'n dubbeldeksrijtuig erin gedaan, en dan beneden alle banken eruit gesloopt. Maar het zal wel niet meer terugkomen, nu zie die treinen met VIRM rijden, daar kan je niet zomaar ff een extra fietsenwagentje achter hangen. Hoewel, ze zouden natuurlijk wel de Wadfietser er achter kunnen hangen. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 18:22 |
quote:casco wagen er achter aan! klaar ;+ | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 18:28 |
quote:Whehehehe ![]() Goeie grap wel ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 18:31 |
en Fles! op de site van de NNTTM staat dat t bezoek adres voorlopig op afspraak only is ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 18:33 |
quote:ja, dat zei ik al even terug. Waarbij ik me meteen afvroeg wat dan de reden is om een museum te beginnen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 18:33 |
quote:Geen idee! misbruik t contact formulier! | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 18:34 |
quote:ik denk het niet ![]() gewoon 1. zorgen voor voldoende crew 2. openingstijden 3. tarieven dan kijk ik wel ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 18:35 |
ok, volgende museum dan :p | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 18:35 |
quote:Besides, zo'n formulier vol traceerbaar DNA en een gat erin, wat hebben ze DAAR aan? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 18:36 |
quote:OMFG! fles toch ![]() | |
thats-me | woensdag 28 maart 2007 @ 18:52 |
quote:Mag het hopen, Elke dag ruim anderhalf uur vertraging is ook niet alles. Denk het alleen niet ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 28 maart 2007 @ 19:08 |
Het is dus geen grap. Lijkt me toch sterk dat een overheidsbedrijf (ProRail) zulke dingen beweert | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 19:09 |
[omroepmodus] Zugchef moet zich even melden, ivm morgen [/omroepmodus] | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 19:10 |
Pling plong! wil de FOK! user met de schermnaam ZUG-CHEF zich melden bij de informatie balie! | |
Remco | woensdag 28 maart 2007 @ 19:12 |
quote:Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is dan? Ben er vanmiddag weer langs gefietst maar ik zag niemand ook maar ergens mee bezig, het noodspoor lag er de seinen ook en de andere twee sporen+bovenleidingen waren al afgebroken.... | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 19:13 |
quote:"Ja ehhhh ik weet het ook niet hoor, misschien bij de loketten iemand? " | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 19:13 |
quote:een computerstoring in de beveiligingssoftware bla weet ik veel zoiets | |
Zug-Chef | woensdag 28 maart 2007 @ 19:15 |
quote:Ik zit nog voor in mn trein he ![]() Maar wat is er ? Die beurs ja... Hmmmm | |
Zug-Chef | woensdag 28 maart 2007 @ 19:26 |
Joehoe groenteboer... waar blijf je dan ? | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 19:28 |
quote:TWEE BOSSEN PETERSELIE! LEKKERSTE IN OETREGT! SEVVE GOELDE! | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 19:31 |
2 halen 1 betalen! | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 19:33 |
Ik was even eten koken ![]() Zonder peterselie dit keer ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 19:33 |
met peterselie er in zeker ? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 19:40 |
quote:De Groenteboer is er weer en heeft zn kaart al binnen voor Railtech. Toch even ¤15 uitgespaard ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 19:44 |
quote:Zou dat niet wat zijn trouwens? Geflambeerde peterselietaart met peterselie-lentedressing op een bedje van peterselie? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 19:45 |
Als Fles m voor mij wil bereiden | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 19:46 |
quote:doe je best Fles ![]() | |
hermanf | woensdag 28 maart 2007 @ 19:54 |
Van de week werd de trein waar ik in zat ingehaald door wat volgens mijn beredenatie de koninklijke trein geweest moet zijn. Er werd omgeroepen dat die trein voorrang had en dat de mijne daarop moest wachten. De trein die passeerde bestond uit 3 locs aan de voorkant, 2 wagons (1 donkerblauw met een kroontje ofzo) en 1 loc aan de achterkant. | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 19:57 |
quote:Nog even een foto erbij: ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 19:58 |
speelgoedtreintje! | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 19:59 |
Die trein was niet meer vol ![]() | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 20:00 |
Jij wil niet weten hoeveel mensen er buiten de trein stonden om in te kunnen stappen. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 20:10 |
Nog steeds geen Zug-Chef die de knoop doorgehakt heeft? | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 20:14 |
quote:Ik kook alleen voor lekkere wijven ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 20:15 |
quote:is dit nou de linkse of de rechtse helft van de 3112? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 28 maart 2007 @ 20:16 |
Nog niet echt peterselie, maar reken er maar even niet op... | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 20:17 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 20:18 |
pas ff je sig aan Zug, hij is een beetje achterhaald. Denk ik ![]() | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 20:20 |
Wat een lelijke grafbak trouwens die Protos. ![]() | |
Automatic_Rock | woensdag 28 maart 2007 @ 20:20 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 20:24 |
quote:Boejje, alles voorde Diversiteit | |
Automatic_Rock | woensdag 28 maart 2007 @ 20:25 |
quote:foto?? ![]() | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 20:27 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 20:27 |
quote: ![]() | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 20:28 |
Dat is een tekening, in het echie is ie nog lelijker. | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 20:28 |
Mja, mooi hoef je t niet te vinden. Maar het was een DDR ontwerp wat in anderhalf jaar van het papier naar het ijzer ging, waar normaal eeen jaar of 10 staat voor de complete ontwikkelgang, zoiets. | |
thats-me | woensdag 28 maart 2007 @ 20:30 |
![]() Van Somda gehaald Edit: Met zijn 3en tegelijk een foto posten ![]() Maar ff de dubbele foto weg gehaald Edit: Nu is het wel goed | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 20:31 |
Net te laat ![]() | |
Wadloper | woensdag 28 maart 2007 @ 20:32 |
quote:Goh goh, ik maak ook even een typfoutje hoor ![]() | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 20:33 |
![]() Te Ehv. Inclusief Aircounits van heb ik jou daar, gaan ze de Noordpool simuleren ofzo? | |
Automatic_Rock | woensdag 28 maart 2007 @ 20:38 |
Da's inderdaad niet moeders mooiste ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 21:02 |
noordpoolsimulatie trein.. die hadden we nog niet! | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 21:04 |
quote:Nou nou, er gaat niemand dood hoor | |
ReisT | woensdag 28 maart 2007 @ 21:05 |
Lelijke treinen zijn blijkbaar een trend, als je ziet waarmee de HSA / NS Hispeed komt aanzetten:![]() Hier in het midden, tussen twee beter gestroomlijnde collega's: ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 21:06 |
die grill ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 21:12 |
na ja beter dan die spaanse schoenlepel toch? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 21:16 |
In dat plaatje is de ICE3 sowieso niet te kloppen trouwens | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 21:22 |
quote:dr klopt wel meer niet ![]() | |
Brembo | woensdag 28 maart 2007 @ 21:23 |
quote:ICE3m klopt wel ![]() ![]() ![]() Zag vandaag trouwens een Thalys die over Ut reed, waarom ging die zo? | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 21:25 |
* Ou-Tannu roept vast wat vandalen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 21:39 |
Ken je er zoveel dan? Die conifeerfikje stokers hebben ze al te pakken gehad daar bij jullie ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 21:41 |
quote:ja die zijn busted! 3 jaar brommen @ max voor 1 ![]() | |
Duvel | woensdag 28 maart 2007 @ 22:14 |
quote:Seinstoring Ddr - Zlw? Die Protos is niet echt mooi, we zullen het eens afwachten. Ik heb nog even een beurs-updateje nodig. Hoe laat wilde men gaan en zo? En wie? Anders hobbel ik in mijn eentje even een rondje en dat scheelt me weer mijn pauze. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 22:19 |
Zoals het nu staat ga ik dus alleen. Ik vertrek met de 530 en ben dan om 10.40 in Ut. | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 22:22 |
quote:Mja, jammer... Dit soort meets lijkt me echt wel cool hoor, maar het gaat gewoon ff niet.... | |
vw_caddy | woensdag 28 maart 2007 @ 22:27 |
Voor de forumleden die al geil worden van een ICM-cabine: pak je kans, NSR zoekt machinisten. Zie de tweede alinea van deze interne memo.![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 22:36 |
Hoe laat ben jij er dan Duvel? | |
NordicBlue | woensdag 28 maart 2007 @ 22:38 |
tevepe | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 22:38 |
quote:Van mijn open sollicitatie waren ze niet echt gediend geloof ik ![]() Nu ja, als je geen kwaliteit WIL, ben je op de goeie weg natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2007 @ 22:38 |
quote:Lazer eens op ballenkrabber | |
NordicBlue | woensdag 28 maart 2007 @ 22:41 |
quote:ballenkrabber in je kont ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 22:49 |
* Ou-Tannu hijackt de protos en beukt die over NordicBlue heen | |
ReisT | woensdag 28 maart 2007 @ 22:52 |
Hebben de Belgen een mooie tunnel onder Antwerpen gebouwd, blijken de ouwe locomotieven te gammel om boven te komen :quote: [ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 28-03-2007 23:19:31 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 23:00 |
quote:hoor het net op het nieuws ja | |
Brembo | woensdag 28 maart 2007 @ 23:04 |
quote:Als student een open solicitatie doen naar een deeltijd baan als machinist ![]() Lijkt me best wel lache bijbaantje... | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 23:07 |
quote:Yeah! ![]() of als conducteur | |
Zug-Chef | woensdag 28 maart 2007 @ 23:24 |
De Montzenlijn, dé goederenspoorlijn tussen Duitsland en België. De spoorlijn loopt van Aachen West tot Tongeren, maar het meest spectaculaire stuk van de lijn loopt van Aachen tot Montzen. Dit stuk is grotendeels nog niet geëlektrificeerd. Tevens loopt het door een wonderschoon stukje natuur waar de rust nog heerst. De spoorlijn loopt onder het Drielandenpunt bij Vaals door, het is het herkenningspunt voor de omgeving. Wie is er vroeger niet geweest. Waar het aan Nederlandse kant een drukte van jewelste is, met vele toeristen en dagjesmensen, zo rustig en stil is het aan Belgische kant. Met het zonnetje erbij is het puur genieten van de omgeving, de rust en de vogeltjes. Er wordt voornamelijk gereden met de dieselloks 241, 225 (DB) en 55, 77 (NMBS). Daarnaast rijden er ook een particulier in de vorm van de DLC. Hun rijden met Class 66. Over de goederenlijn komen verschillende cargo's langs, hieronder een impressie van een lentedag. Bij aankomst komt 241 801 als losse loc van Aachen naar Montzen om daar een trein op te halen. ![]() Dillen & Le Jeune Cargo (DLC) met lok PB15 komt met een (tank)containertrein langs richting de Antwerpse Haven ![]() Houtafval komen we nog wel eens tegen in Nederland, maar het vervoer van boomstammen volgens mij niet. Het was daarom ook enorm leuk zo'n trein langs te zien komen. Voorop Ludmilla 241 802. ![]() Vervolgens komen 2 Belgische dieselloks (5531 en de 5508) zonder trein langs welke weer een trein gaan ophalen in Montzen. Er was helaas geen trekkracht nodig voor een trein deze kant op. ![]() Ondanks wat tegenlicht toch geprobeerd iets van de andere kant te schieten. De eerder al gespotte 241 801 komt nu met een keteltrein langs. ![]() Een groot overzicht van de omgeving, drielandenpunt en een gemengde goederentrein Gremberg - Antwerpen. Trekkracht is de 241 805. ![]() De diesellok serie 215-218 is ook van de partij op de lijn. Genummerd in de serie 225 komen de 225 025 en 225 023 langs met een gemengde goederentrein waaronder staalwagens achterop. ![]() De 241 802 trekt een goederentrein bestaande uit alleen gesloten wagons de grens over richting Montzen en Antwerpen. ![]() De Belgische loks reeks 77 rijden ook een enkele slag zoals hier te zien is met de 7772 en de 7780 met wederom een gemengde goederentrein. ![]() Een kolentrein met voorop de 5518 en de 5510 hebben veel power nodig om de 'berg' op te komen. Van alle loks die hier langs komen, maken deze toch wel het mooiste geluid. ![]() De 241 802 komt weer langs, nu met een keteltrein, mooi op de achtergrond het uitzichttorentje van het Drielandenpunt. ![]() Een stukje dichter bij de Gemmenicher tunnel ligt de grens tussen Belgisch en Duits gedeelte. Opvallend zijn de wissels die hier liggen, in voorgaande jaren wilden de treinen nog wel eens van spoor wisselen omdat in België links gereden wordt. De eerder al gespotte 225 025 en 225 027 komen langs zonder trein. ![]() In de bocht vormen de 5510 en de 5518 de power voor een Staaltrein. ![]() Nog een stukje verder is de tunnelingang te zien. Ook te zien zijn de Duitse seinen. Helaas weer twee losse loks richting Montzen in het laatste licht van de dag. ![]() Zo'n dag als vandaag wordt zeker vervolgd in de nabije toekomst. Dit omdat er binnen niet al te lange tijd het traject geheel geëlektrificeerd gaat worden. | |
Ou-Tannu | woensdag 28 maart 2007 @ 23:31 |
elektrificatie zal geen mooi gezicht zijn daar denk ik, | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2007 @ 23:43 |
Mooie platen, zug-chef. Het zou jammer zijn als er draad komt te hangen op zo'n mooi lijntje | |
Brembo | donderdag 29 maart 2007 @ 00:00 |
quote:In amsterdam kon je al gratis opleiding tot chauffeur doen, moest je wel in de zomer bijna fulltime werken ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 29 maart 2007 @ 00:08 |
Oei mooie foto's Zug! Echt karakterestiek hoe deze foto's eruit zien en doen mij verlangen naar een mooie hobby spoorbaan H0 ![]() | |
Frederic | donderdag 29 maart 2007 @ 00:57 |
Foto's van het vernieuwde Antwerpen-Centraal. Ongetwijfeld het mooiste treinstation van Europa: Klik | |
thats-me | donderdag 29 maart 2007 @ 00:58 |
BRON: www.tctubantia.nl![]() ALMELO - Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo zal niet voor maandag 2 april worden hervat. Reizigers moeten tot en met het weekend rekening houden met langere reistijden. Vrijdag 30 maart komt ProRail met een prognose over de hervatting van de treinenloop. Het aansluiten van het hulpspoor voor het project Almelo Verdiept in het weekend van 24 en 25 maart leidde tot langdurige vertraging doordat het testen van het veiligheidssysteem op problemen stuitte. ProRail geeft het spoor pas vrij als de veiligheid gegarandeerd is. Ondanks alle inspanningen zijn de betrokken partijen er de afgelopen dagen niet in geslaagd een werkende en veilige oplossing te vinden. ProRail heeft extra deskundigheid ingeschakeld. Ook in de komende dagen zal in volcontinudienst worden gewerkt aan het oplossen van de problemen. ![]() Ik sta net rechts buiten deze foto ![]() ![]() | |
jorienvdherik | donderdag 29 maart 2007 @ 01:00 |
quote:thalys ![]() | |
Duvel | donderdag 29 maart 2007 @ 08:43 |
quote:Dat kan ik zelf uitmaken, nog geen tijd gepland... Maar ik vind het wel een klein comité zo, als je dit nog leest tenminste. | |
Remco | donderdag 29 maart 2007 @ 10:54 |
Gisteren kon het treintje Almelo - Marienberg niet rijden omdat ze niet konden tanken in Hengelo... ![]() | |
vw_caddy | donderdag 29 maart 2007 @ 11:04 |
Van wat ik heb gehoord zijn ze gistermiddag gevuld door een tankwagen vol met diesel. | |
NordicBlue | donderdag 29 maart 2007 @ 11:19 |
Gisterochtend in de trein: Mcn over de omroep:"Dames en heren, helaas krijgen wij een snelremming, houd u goed vast aangezien de kans op een kleine schok aanwezig is" Net toen de mcn de hoorn er weer op gooide, remden we af ![]() Wat ik ook wel is heb gehad, is dat in een oude Mat'64 alle motoren op 1 na uitvielen tussen voorschoten en mariahoeve Resultaat: stapvoets uitrijden tot den haag CS, was best grappig aangezien de mcn zich als verslaggever opstelde "Ja er moeten nog een paar treintjes door de wisselstraat en dan heeft prorail ons beloofd dat we erdoorheen mogen, echt hard zal het niet gaan , blablablablablabla" Tot slot nog een grappige foto die ik net tegenkwam: ![]() | |
JaFFe | donderdag 29 maart 2007 @ 12:17 |
heeft iemand een idee van de extra reistijd tussen hengelo en almelo? | |
verzameldirk | donderdag 29 maart 2007 @ 12:18 |
Brandweersite meld brand in trein op station Weesp ![]() Brand is geblust 12.35 uur ![]() wel een vertraging van 60 minuten ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door verzameldirk op 29-03-2007 12:39:15 ] | |
Ajaman | donderdag 29 maart 2007 @ 12:24 |
quote:Ongeveer 30 minuten, maar als je echt ergens op tijd moet zijn ; ga dan maar uit van ietsie meer. De treinen tussen Hengelo en Enschede rijden volgens mij ook maar wanneer het ze uitkomt! [ Bericht 0% gewijzigd door Ajaman op 29-03-2007 12:40:05 ] | |
Dichterbijer | donderdag 29 maart 2007 @ 12:49 |
quote:Die was er al door een defecte bovenleiding tussen Hilversum -> Naarden Bussum | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 12:57 |
weer een paar DD-AR bakken stuk? ![]() | |
NordicBlue | donderdag 29 maart 2007 @ 13:01 |
quote:Je zou het bijna zeggen he ![]() | |
NordicBlue | donderdag 29 maart 2007 @ 13:02 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 13:05 |
quote: | |
NordicBlue | donderdag 29 maart 2007 @ 13:06 |
quote: | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 13:09 |
maar waar zijn de foto's! | |
Dr_Flash | donderdag 29 maart 2007 @ 13:12 |
quote:Kan je er de volgende keer alleen die paar letters uithalen die van belang zijn? ![]() | |
NordicBlue | donderdag 29 maart 2007 @ 13:14 |
quote:Zoals? | |
Dichterbijer | donderdag 29 maart 2007 @ 13:15 |
Spoor 5 is meestal het spoor waar de sneltrein naar Amsterdam stopt. | |
Duvel | donderdag 29 maart 2007 @ 13:15 |
quote:"Brugwachters" | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 13:16 |
quote:ik heb geen idee ![]() tis nu iig een verbrandetrein ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 29 maart 2007 @ 13:21 |
quote:Reageer es op IRC man ![]() Ja verbrand is ie zeker, wel snel geblust... | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 13:22 |
quote:gezellig! nieuw model trein.. ![]() en maak je IRC id dan bekend ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 29 maart 2007 @ 13:29 |
Andere vraag: wie weet wat voor gebouw er bij Nedtrain te Haarlew Spaarwoude word gebouwd? Is dat een hal voor ombouw of voor reperatie's. | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 13:30 |
trouwens, fikken treinen net zo hard als BUSSEN? ![]() | |
Duvel | donderdag 29 maart 2007 @ 13:31 |
quote:Bussen zijn iets meer plastic volgens mij. | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 13:34 |
quote:dunno ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 maart 2007 @ 13:42 |
quote:weet ik veel, ik zit nou naar een eindeloze lap teks te staren waar "scanner meldt brand in Weesp" ook genoeg geweest was, en wel zo duidelijk ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 29 maart 2007 @ 14:13 |
quote:Niet zo mierenn**ken... beter teveel info dan te weinig ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 maart 2007 @ 14:16 |
quote:blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla dat ben ik niet met je eens blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla enig idee waarom niet? ![]() blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablabla | |
Dichterbijer | donderdag 29 maart 2007 @ 14:18 |
quote:Je hebt overdrijven en je hebt overdrijven..... | |
Dr_Flash | donderdag 29 maart 2007 @ 14:20 |
wat jij wil hoor schat ![]() zullen we het weer over treinen gaan hebben? ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 29 maart 2007 @ 14:21 |
quote:Graag.... trein verkeer ligt plat ![]() | |
ACT-F | donderdag 29 maart 2007 @ 14:45 |
Waar gaan de goederentreinen langs nu het bij Almelo gestremd is, via Hengelo - Zutphen? | |
Brembo | donderdag 29 maart 2007 @ 17:11 |
quote:Er rijden al goederentreinen tussen Zw-Nm, dus dat past echt niet! | |
Dr_Flash | donderdag 29 maart 2007 @ 19:21 |
quote:Ja, ook nog een wisselstoring tussen Ut en Amf net ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 29 maart 2007 @ 19:23 |
quote:En de 2800 van 17.03 was andermaal proppen, met dit keer wel één bak meer dan gisteren, hetgeen het totaal op vier bracht. ![]() | |
NordicBlue | donderdag 29 maart 2007 @ 20:06 |
Mischien moet ik maar is ophouden met het hacken van ProRail? Nee grapje ![]() | |
Peterselieman | donderdag 29 maart 2007 @ 20:08 |
Ik heb de 4206 aan het begin van de middag wel in zn uppie gezien in de 2800. Verder heb ik uiteraard even rondgelopen op de beurs. Zat prachtig materieel tussen. | |
Dr_Flash | donderdag 29 maart 2007 @ 20:23 |
quote:Foto's gemaakt ook? ![]() | |
Duvel | donderdag 29 maart 2007 @ 21:22 |
quote:Ik ben te laat gegaan, heb staan kletsen met wat bekenden en voor ik het wist was het 17.00u. En toen moest ik een trein gaan halen. | |
Dr.Aart | donderdag 29 maart 2007 @ 21:23 |
21:12 uur Zutphen<->Hengelo Door blikseminslag rijden er tussen Zutphen en Goor geen treinen maar bussen. Vertraging: 30-45 minuten. Prognose: * het is niet bekend tot wanneer dit duurt. 20:41 uur Amersfoort<->Apeldoorn Door een defecte bovenleiding, veroorzaakt door wegverkeer, rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle. Prognose: * deze situatie duurt naar verwachting tot vrijdag na de ochtendspits 29 maart Door werkzaamheden is de treindienst aangepast op de volgende trajecten: * Almelo<->Hengelo<->Enschede De hele dag. Zo Oost-Nederland is niet meer bereikbaar:P | |
Dr_Flash | donderdag 29 maart 2007 @ 21:27 |
![]() | |
Robin__ | donderdag 29 maart 2007 @ 21:29 |
Het gaat lekker rond de gooiboog, zat om 7 uur in de trein vanuit amsterdam naar almere (sneltrein) bij weesp stopte de trein 'in verband met *onverstaanbaar* 'een levend wezen' *onverstaanbaar* wij stoppen toevallig naast het perron dus zullen we de deuren even opendoen voor een frisse neus' Iemand een idee wat er gebeurt is? geen springer lijkt me, om kwart over 8 reed alles weer | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 21:37 |
Waar blijven die fotos van die verbrande weesp triein? | |
NordicBlue | donderdag 29 maart 2007 @ 21:51 |
quote:Edit: even zoeken | |
Erosjuhhh | donderdag 29 maart 2007 @ 21:56 |
quote: ![]() maandag ochtend zou hengelo-almelo alweer bereikbaar zijn...toen maandag na 13:00, toen dinsdag, en in tubantia stond dat t tot aanstaande maandag nog ging duren ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 22:10 |
prutsrail moet personeel aannemen xD | |
Dichterbijer | donderdag 29 maart 2007 @ 22:56 |
Het was inderdaad een Sprinter dus GEEN DD-AR bak.![]() Meer foto's en info: http://www.brandweerweesp.nl/Uitrukken2007/Station_weesp.html Nog iets anders: http://damncoolpics.blogspot.com/2007/03/trains-on-streets.html Via http://weblog.fok.nl/ | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 23:00 |
VLAVLIP en bananen zijn ook stom dus ![]() | |
thats-me | donderdag 29 maart 2007 @ 23:00 |
Vanochtend (11.10) toen ik bij het station aan kwam fietsen stond mijn trein er al (met deuren gesloten), dat kon geen goed teken zijn. Dus ik heb mij gehaast, kwam bij de trein maar de deuren gingen niet meer los. Dus ik draai me om om maar naar spoor 1 te lopen. Gaat de deur van de machinist los, Vraagt de conducteur die er bij zat of ik met deze trein mee wou. Dat wou ik ja, moest toen maar via de cabine de trein in. ![]() Zag vanmiddag van uit de trein rond 12.05 een goederentrein door Hengelo rijden uit de richting van Zutphen (lijkt mij). Had voor op 2 Loc's , lange zijden tegen elkaar. | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 23:03 |
jij blij ! mocht je eens door de cabine baggeren ![]() en hoe was het! ![]() | |
Luco | donderdag 29 maart 2007 @ 23:05 |
Treinen midden op straat! Wel grappig, onderaan, zie je (geloof ik) GTW rijden, met erachter een of andere bak en nog een locje | |
thats-me | donderdag 29 maart 2007 @ 23:08 |
quote:Goddelijk ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 29 maart 2007 @ 23:09 |
idd! die GTW met iets op sleeptouw,, of andere loc met gtw op sleep ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 maart 2007 @ 00:39 |
quote:Heb nog geen camera. Volgende maand wel. Voor de liefhebber een quizvraagje: Welke tekst stond er op filmkast van de eerste GTW van de 4e generatie? | |
Dichterbijer | vrijdag 30 maart 2007 @ 08:53 |
http://stream.nxs.nl/asx/flexdot/rennenvoordetrein spreekt voor zich lijkt mij | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 09:28 |
De IC van Amf naar Gvc had vanochtend ineens een "tot nu toe onbekende vertraging", en er was nu weer een aanrijding tussen Apeldoorn en Deventer... Het is wel een beetje bizar aan het worden hoeveel ellende er deze week op Asd - Es zit ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:18 |
quote:Jij neemt toch ook regelmatig de 2800 tussen Ut en Amf, heb je daar ook al zoveel gezeik mee deze week? | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:25 |
quote:Nee, valt eigenlijk wel mee. Ik heb ook vaak de 500 en de 12700 trouwens hoor. Alleen gisteren viel er eentje uit om 17:40 (de 2860). | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:27 |
quote:Door (opnieuw) gekut bij Woerden ja, ik was op tijd weg uit Ut, had maar vijf minuten vertraging. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:28 |
quote:Huh? Wij kregen te horen dat er een wisselstoring tussen Ut en Amf was... Als er bij Woerden gekut is, kan je toch nog wel gewoon doorrijden naar Ut? ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:38 |
quote:Ja, maar dat moet de treindienstleider het nog snappen, en daar zit de crux. Of misschien was er op twee plaatsen tegelijk gekloot. Ik heb gemerkt dat zodra er ergens op de relatie Amf - Gv/Rtd iets mis gaat, de 2800 als eerste geslachtofferd wordt (zoals voorheen eigenlijk ook al). Blijkbaar vinden ze het niet rendabel om 'm op Ut - Amf te laten pendelen als ie niet door kan richting Rtd, dus heffen ze 'm maar helemaal op. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:39 |
quote:How could I forget ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:03 |
Cursuspakket treindienstleider:![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:11 |
![]() ![]() Met de Expert Plus Pack ook nog. Zullen we even beginnen met EEN treintje? Da's al lastig zat lijkt me. ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:45 |
Oeh... dan is dit zeker voor hun te hoog gegrepen: ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:53 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:54 |
quote:Een doos met draadjes erin? Wat denk je zelf? ![]() Polietsiepolietsie!! ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 30 maart 2007 @ 13:08 |
ROFL! ![]() oh NEXT! |