Dat ze rijden: Jaquote:Op zondag 25 maart 2007 21:37 schreef Peewee het volgende:
Maar het blijft wel bittere noodzaak,..
Gelukkig maar dat ze in een vrachtwagen rijden dan!quote:Op zondag 25 maart 2007 21:32 schreef zure_apple het volgende:
ze zijn met andere dingen bezig dan met autorijden (krantje lezen, bellen, koffiezetten, magnetronmaaltijd klaarmaken)
quote:Op zondag 25 maart 2007 21:32 schreef zure_apple het volgende:
Wat een asociaal volk... <- jij zielige huilie, wie gaat nou oop zondagavond daarover janken
rijden ALTIJD te hard (voor de mensen die het nog niet wisten, een vrachtwagen mag maar 80 ipv de gebruikelijke 95) <- stel die fietscomputer van jou eens goed af
als ze willen inhalen, doen ze dat ook, gooien hem er zonder pardon voor <- vind je het gek met die 3 plekken in nederland waar je nog mag inhalen, daar moet men die voorste eikel die 75 rijd wel voorbij
altijd maar elkaar voorlaten bij invoegstroken, maar als ik een keer met een zware aanhanger rij en dus moeilijk snelheid kan maken, gaan ze dus echt niet aan de kant <- nee tuurlijk niet, ga jij wel aan de kant dan?
ze kleven; soms zit er nog geen meter tussen <- heb je enig ruimtelijk inzicht? een meter lijkt me overdreven
ze vooroorzaken files met dat inhalen <- ja dat vinden ze leuk, en dat komt omdat er overal een inhaalverbod is, en daar waar je dan mag inhalen gaat iedereen maar inhalen
ze zijn met andere dingen bezig dan met autorijden (krantje lezen, bellen, koffiezetten, magnetronmaaltijd klaarmaken) <- ja in vergelijking met jou zit zoiemand meestal 10 uur per dag te sturen, en heeft wat meer voertuigcontrole als jij in je micra heb.
Irritant dus! <- jankert dus!
Jij doet net alsof vrachtwagens elkaar alleen maar inhalen op die drie plekken in Nederlandquote:als ze willen inhalen, doen ze dat ook, gooien hem er zonder pardon voor <- vind je het gek met die 3 plekken in nederland waar je nog mag inhalen, daar moet men die voorste eikel die 75 rijd wel voorbij
Daar zou ik ook over zeiken ja.. in plaats van dat ze niet hard genoeg rijden...quote:rijden ALTIJD te hard (voor de mensen die het nog niet wisten, een vrachtwagen mag maar 80 ipv de gebruikelijke 95)
Omdat de meeste chauffeurs geen havo oid afgerond hebben? de chauffeurs die ik ken rijden hun hele leven al, en keken vroeger liever naar buiten dan in de boekenquote:Op zondag 25 maart 2007 22:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Waarom spreken internationale chauffeurs eigenlijk nooit een andere taal buiten hun eigen taal?![]()
veel meer plekken zijn er ook helaas niet meer?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:12 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Jij doet net alsof vrachtwagens elkaar alleen maar inhalen op die drie plekken in Nederland
De maximum snelheid is ingesteld op 90 kilometer per uur. <- dat staat er, er staat nergens hoe hard een vrachtwagen in nederland mag rijden. Jou auto kan toch ook harder als 120?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:20 schreef mrSPLIFFY het volgende:
http://www.ivw.nl/nl/land/goederenvervoer/Regels/Voertuig/
NOOB!@!!
Dus dan zou je conclusie moeten zijn: "Dan blijf ik rechts rijden", en niet: "Ach, 't mag eigenlijk bijna nergens meer maar ik 'moet' er wel langs. Laat die rukkers achter me maar een kwartier wachten todat ik er voorbij ben en de resulterende verkeersopstopping weer opgetrokken is..."quote:Op zondag 25 maart 2007 22:18 schreef sj44k het volgende:
[..]
veel meer plekken zijn er ook helaas niet meer?
maarre is dat jouw auto in je foboquote:
och, en als je dan een kwartier te laat bent bij je losadres, en een claim van teveel duizend euro aan je broek hebt hangen dan is dat niet even fijn om dat proberen te voorkomenquote:Op zondag 25 maart 2007 22:34 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Dus dan zou je conclusie moeten zijn: "Dan blijf ik rechts rijden", en niet: "Ach, 't mag eigenlijk bijna nergens meer maar ik 'moet' er wel langs. Laat die rukkers achter me maar een kwartier wachten todat ik er voorbij ben en de resulterende verkeersopstopping weer opgetrokken is..."
Voor jou je baas wel ja, voor die 25 mensen achter je die ook elk hun eigen afspraken hebben niet.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:39 schreef sj44k het volgende:
[..]
och, en als je dan een kwartier te laat bent bij je losadres, en een claim van teveel duizend euro aan je broek hebt hangen dan is dat niet even fijn om dat proberen te voorkomen
Dan is dat niet aan de chauffeur zelf te wijten maar aan de plannersquote:Op zondag 25 maart 2007 22:39 schreef sj44k het volgende:
[..]
och, en als je dan een kwartier te laat bent bij je losadres, en een claim van teveel duizend euro aan je broek hebt hangen dan is dat niet even fijn om dat proberen te voorkomen
Dat mag ook wel na die 2 wrakken die je in je fotoboek hebt staanquote:Op zondag 25 maart 2007 22:37 schreef sj44k het volgende:
ja die kleine blauwe, maar die heb ik niet meerik heb nu gewoon een volvo
Ja, bij Schuitemaquote:Op zondag 25 maart 2007 22:49 schreef Tha_T het volgende:
Al eens een dag meegereden met een van dat asociale volk? Jij ziet slechts een gedeelte van de werkzaamheden van een chauffeur. Ik zou zeggen, klim eens in een truck en kom dan nog eens hier posten hoe het beviel
Dan zou je al helemaal niet zo moeten praten over je ex-collega's (asociaal volk). Je weet zelf ook wel hoe het werkt en dat er voor hoffelijkheid nou niet altijd tijd is. Om nog niet te spreken over de sjonnie's die denken dat de weg voor hun alleen is.quote:
"Om nog niet te spreken over de sjonnie's die denken dat de weg voor hun alleen is. "quote:Op zondag 25 maart 2007 22:56 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dan zou je al helemaal niet zo moeten praten over je ex-collega's (asociaal volk). Je weet zelf ook wel hoe het werkt en dat er voor hoffelijkheid nou niet altijd tijd is. Om nog niet te spreken over de sjonnie's die denken dat de weg voor hun alleen is.
En wat wil je met die? fucking newbie
Maar goed dat jij eruit gestapt bentquote:Op zondag 25 maart 2007 22:58 schreef zure_apple het volgende:
[..]
"Om nog niet te spreken over de sjonnie's die denken dat de weg voor hun alleen is. "
Vrachtwagenchauffeurs dus
ja,want ze worden lastig gevallen door volk wat geen idee heeft wat er op de weg speelt:dit noemen we planners.Verder zijn de meeste auto's begrensd op 90.Ik rijd zelf meestal 84.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:32 schreef zure_apple het volgende:
Wat een asociaal volk...
rijden ALTIJD te hard (voor de mensen die het nog niet wisten, een vrachtwagen mag maar 80 ipv de gebruikelijke 95)
Daar zijn personenauto's ook heel goed in.quote:als ze willen inhalen, doen ze dat ook, gooien hem er zonder pardon voor
Dat ligt ook aan de situatie.Jij zult ,ondanks je zware aanhanger ,sneller op snelheid zijn dan een volle vrachtwagen.quote:altijd maar elkaar voorlaten bij invoegstroken, maar als ik een keer met een zware aanhanger rij en dus moeilijk snelheid kan maken, gaan ze dus echt niet aan de kant
Dat heb ik inderdaad ook nooit begrepen,dat rijdt echt heel a-relaxedquote:ze kleven; soms zit er nog geen meter tussen
Files worden veroorzaakt door mensen die niet op zitten te letten en dus ineens in de remmen moeten.quote:ze vooroorzaken files met dat inhalen
Vertegenwoordigers zitten zelfs met een laptop op schootquote:ze zijn met andere dingen bezig dan met autorijden (krantje lezen, bellen, koffiezetten, magnetronmaaltijd klaarmaken)
Maar helaas voor jou wel noodzakelijk.Probeer jij maar eens wat bedenken wat jij gebruikt en dat niet in de vrachtwagen heeft gezeten.quote:Irritant dus!
ja jonge, ik zag er zelfs een keer een die je moeder tijdens het rijden een beurt gaf.quote:Op maandag 26 maart 2007 08:04 schreef ballieking het volgende:
ja 1 keer jonge ik zag zon chauffeur he die was gewoon ze koelkast aan het leeg halen tijdens het rijden
Ik zit zelf in de logistiek dus ik ben me echt wel bewust van het belang van vrachtwagenchauffeurs. Neemt niet weg dat zij zich ook aan de regels moeten houden!quote:Op maandag 26 maart 2007 01:00 schreef paradoXical het volgende:
Besef wel dat zonder die vrachtwagenchauffeurs jij niet kon genieten van je luxe leventje.
Dus zeik niet zo en neem het voor lief.
En jij houdt je natuurlijk altijd aan de regelsquote:Op maandag 26 maart 2007 09:16 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ik zit zelf in de logistiek dus ik ben me echt wel bewust van het belang van vrachtwagenchauffeurs. Neemt niet weg dat zij zich ook aan de regels moeten houden!
Dat zeg ik niet. Feit is wel dat ze graag automobilisten afsnijden, kilomters doen over het inhalen van 1 vrachtwagen, altijd te hard rijden.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En jij houdt je natuurlijk altijd aan de regels![]()
Afsnijden? Alleen bij jou zeker, nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:43 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Feit is wel dat ze graag automobilisten afsnijden, kilomters doen over het inhalen van 1 vrachtwagen, altijd te hard rijden.
Afsnijden: dan heb je gelukg gehadquote:Op maandag 26 maart 2007 09:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Afsnijden? Alleen bij jou zeker, nog nooit meegemaakt.
Kilometers inhalen? Ja, gek he. De ene gaat 75 en de ander 80. Ja, dan duurt het even.
Te hard rijden? Ja, en nu? Wie heeft daar last van?
Of je zit niet op vrachtwagens te letten. Ik hou er altijd wel rekening mee dat er eentje voor me kan schieten.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:05 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Afsnijden: dan heb je gelukg gehad
Kilomters inhalen: Eerder 80 en 85 km/h. Ze mogen maar 80 dus geen noodzaak om in te halen
Te hard rijden: heb ik geen last van, maar hierdoor gaan ze wel inhalen, waar ik wel last van heb. Bovendien als ik een keer 10 km/h te hard rij kan ik meteen een bon verwachten, bij vrachtwagens is dat (meestal) niet.
kom fittiquote:Op maandag 26 maart 2007 09:13 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
ja jonge, ik zag er zelfs een keer een die je moeder tijdens het rijden een beurt gaf.
Er zitten inderdaad aso's tussen.Maar ja,als je geen enkele mogelijkheid krijgt er tussen te komen,moet je maar gaan dwingen.En zoals ik al zei:personenauto's doen het ook,zelfs nog wel erger.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:05 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Afsnijden: dan heb je gelukg gehad
Jij mag ook maar 120,maar jij rijdt vast ook wel eens te hard.quote:Kilomters inhalen: Eerder 80 en 85 km/h. Ze mogen maar 80 dus geen noodzaak om in te halen
Als je goed anticipeert hoef jij niet klangzamer te rijden dan 100quote:Te hard rijden: heb ik geen last van, maar hierdoor gaan ze wel inhalen, waar ik wel last van heb.
Die krijgen hem niet,want??? Met de vrachtwagen kun je ook geflitst worden.quote:Bovendien als ik een keer 10 km/h te hard rij kan ik meteen een bon verwachten, bij vrachtwagens is dat (meestal) niet.
En hoe verklaar je dan dat op de moerdijkbrug waar je toch echt maar 70 mag de vrachtwagens altijd nog ff inhalen en dus met veel meer dan 70 voorbij komen. Op een stuk waar de weg toch al versmald is en dat dus niet fijn is.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:56 schreef Barcaconia het volgende:
Whehe, als ik op zaterdag zelf op de vrachtwagen rij zie ik pas hoe asociaal autobestuurders eigenlijk zijn. Vooral degenen die mij dwingen om de cruise control 1 á 2 kmpu lager te zetten terwijl ze een dikke BMW rijden ofzo moeten dood, en je verbaast je er nog over hoeveel er dat zijn. Ook die mensen die op de invoegstrook niet door durven rijden omdat ik erlangs zit en allemaal twijfelachtig gedrag vertonen zijn irritant, om nog maar te zwijgen over ongeduldige mensen achter me als ik eindelijk eens een andere achterkant wil zien als de vrachtauto waar ik al een uur of 2 achter zit.
Omdat jouw teller niet geeikt is en die van een vrachtwagen wel waardoor jij in de praktijk altijd wat langzamer rijdt dan 70.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:08 schreef Spookje81 het volgende:
[..]
En hoe verklaar je dan dat op de moerdijkbrug waar je toch echt maar 70 mag de vrachtwagens altijd nog ff inhalen en dus met veel meer dan 70 voorbij komen. Op een stuk waar de weg toch al versmald is en dat dus niet fijn is.
Je rijdt een opgevoerde brommobiel?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:10 schreef Mute_Me het volgende:
Ik heb nog nooit last gehad van vrachtwagenchauffeurs, ook al heb ik veel met ze te maken aangezien mijn auto met enige tegenzin maar 100km/u haalt.
Ga weg, die gasten zorgen echt voor kilometers ander verkeer wat opeens op de rem moet gaan staan en opeens van >120 naar 70 terug als de enige slak de andere met 3km/u verschil inhaaltquote:Vrachtwagenchaufeerus zijn naar mijn idee juist okee.
En dat ze af entoe inhalen.. boeient.. dan ben je misschien een minuut later op je bestemming..
Ja als vrachtwagens dan ook eens gaan beseffen dat auto's 120 rijden op een snelweg en dat zij ook volop in de ankers moeten als meneer ineens beslist om in te gaan halen ongeacht of dat mag of niet.quote:Op zondag 1 april 2007 15:14 schreef Redbaron het volgende:
Ga eens voor de verandering zelf in zon vrachtwagen rijden voordat je zoveel commentaar levert, misschien krijg je dan wat meer begrip voor de chauffeurs. ik rij sinds kort ook vrachtwagen en zie nu pas wat voor rare capriolen die auto/scooters/fietsen uithalen en geen rekening houden dat jy met een kleine 20 ton aan komt denderen of traag op gang komt!
Euhm nee. Dat is nog altijd 80 hoor. De begrenzing ligt op 90quote:Op zondag 1 april 2007 10:18 schreef Robin2130 het volgende:
Ik dacht eerst ook dat vrachtwagens maar 80 mogen, maar dat is inmiddels dus 90.
zolang 9 van de 10 autos nog gas bijgeven om het gaatje dicht te rijden als een vrachtwagen met zn knipperlicht naar links uit rijdt, dan moeten ze inderdaad stevig remmen als een vrachtwagen naar links komt jaquote:Op zondag 1 april 2007 15:25 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja als vrachtwagens dan ook eens gaan beseffen dat auto's 120 rijden op een snelweg en dat zij ook volop in de ankers moeten als meneer ineens beslist om in te gaan halen ongeacht of dat mag of niet.
Jammer dat een vrachtwagen dat nu altijd net voor mijn neus doet...quote:Op zondag 1 april 2007 18:08 schreef sj44k het volgende:
zolang 9 van de 10 autos nog gas bijgeven om het gaatje dicht te rijden als een vrachtwagen met zn knipperlicht naar links uit rijdt, dan moeten ze inderdaad stevig remmen als een vrachtwagen naar links komt ja
Een Mustang Mach 1 noem jij een Johny bak?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
gelukkig maar voor je... ( en ik bedoelde die johnny bak, die gele )
Dat lijkt me stug. Heb je enig idee hoeveel leesvoer je voor je kiezen krijgt als je zo'n ding wil besturen?quote:Op zondag 1 april 2007 18:49 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Jammer dat een vrachtwagen dat nu altijd net voor mijn neus doet...
... wanneer er een inhaal verbod voor vrachtwagens is
Ik verdenk vrachtwagenchauffeurs er dan ook van dat het analfabeten zijn.
Euhm niet om het een of ander maar recht doorgaand verkeer heeft gewoon voorrang en dat geld dus ook in zo'n situatie, ieder voertuig hoort gewoon te wachten tot de hele rij voorbij is dus zou niet weten waarom een vrachtwagen dat niet zou hoeven. Daarbij hoort een vrachtwagen chauffeur ook nog eens rekening te houden met het snelheidsverschil.quote:Op zondag 1 april 2007 18:08 schreef sj44k het volgende:
[..]
zolang 9 van de 10 autos nog gas bijgeven om het gaatje dicht te rijden als een vrachtwagen met zn knipperlicht naar links uit rijdt, dan moeten ze inderdaad stevig remmen als een vrachtwagen naar links komt ja
Dat zal best, maar ik werk bij een transport bedrijf en de sollicitatie brieven die je van dat soort figuren krijgt is echt om te janken zo slecht. Menig taalpurist op Fok! zal dan zelfmoord willen plegen.quote:Op zondag 1 april 2007 20:41 schreef RealZeus het volgende:
Dat lijkt me stug. Heb je enig idee hoeveel leesvoer je voor je kiezen krijgt als je zo'n ding wil besturen?
ALLES waar je naar kijkt in de stad heeft wel 1 of meerdere keren in een vrachtwagen gezeten. Dus niets bestellen heeft geen zin.quote:Op zondag 1 april 2007 22:24 schreef Bobby18 het volgende:
WTF, deze "irritante" medeweggebruikers leveren iedere dag hun goederen af die julliie bestellen(uitleveren), vreet niet meer bestel niets meer, probleem opgelost, kijken of jullie bedrijf nog lekker draait zonder dat, mafkezen.
En dus mogen ze irritant doen? How about dat zij rekening houden met de mensen die hun werk verschaffen.quote:Op zondag 1 april 2007 22:24 schreef Bobby18 het volgende:
WTF, deze "irritante" medeweggebruikers leveren iedere dag hun goederen af die julliie bestellen(uitleveren), vreet niet meer bestel niets meer, probleem opgelost, kijken of jullie bedrijf nog lekker draait zonder dat, mafkezen.
Raad eens wie er echt irritant doen?quote:Op zondag 1 april 2007 22:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En dus mogen ze irritant doen? How about dat zij rekening houden met de mensen die hun werk verschaffen.![]()
We hebben elkaar allebei nodig maar daardoor hoor je je nog wel netjes aan de regels te houden.
Ooh dan was ik daarmee in de warquote:Op zondag 1 april 2007 17:41 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Euhm nee. Dat is nog altijd 80 hoor. De begrenzing ligt op 90
Ja gelukkig doen alle forensen dat, dat scheelt, WTFquote:Op zondag 1 april 2007 22:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En dus mogen ze irritant doen? How about dat zij rekening houden met de mensen die hun werk verschaffen.![]()
We hebben elkaar allebei nodig maar daardoor hoor je je nog wel netjes aan de regels te houden.
Gelukkig doe jij het wel foutloos. Ik mis in jouw zin al een komma, om maar eens wat te noemen.quote:Op zondag 1 april 2007 20:46 schreef worldpimber het volgende:
ReulZeus ..Alsof jij kunt lezen, volgens mij doet een spraakcomputer alles voor je anders zou er wel een spatie tussen een komma en een woord erna zitten.
Dat is waar, en daarom zal een goede chauffeur ook niet gelijk zijn auto naar links gooien. Zie het knipperlicht als een verzoek aan de medeweggebruikers: in de trant van:"Mag ik er alstublieft even tussen?" Als je een vrachtwagen voor laat (en dat maak je kenbaar door even met je grootlicht te knipperen) zal hij je negen van de tien keer bedanken door even met zijn knipperlichten te knipperen.quote:Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En ja RealZeus, dat doen automobilisten onder elkaar ook maar daarom is het nog wel steeds asociaal. Verschil is wel dat wanneer een auto het doet die auto doorgaans weer vaart maakt iets waarbij het bij een vrachtwagen nogal ontbreekt dankzij de snelheidslimiet en begrenzer.
Dat zal best, maar ik vind het altijd zo jammer dat ALLE vrachtwagenchauffeurs worden afgeschilderd als die gehaktbal-etende dikzak die met een shaggie in zijn bekkie al rijdend naar Henk Wijngaard zit te luisteren. Ondertussen ziet hij vanuit zijn ooghoek nog net de nieuwste poster uit de Passie die de achterwand van zijn cabine siert en hij grabbelt even met zijn gelige nicotine-vingertjes dioor zijn kruis, terwijl een collega over de bak even een schunnige mop verteld.quote:[..]
Dat zal best, maar ik werk bij een transport bedrijf en de sollicitatie brieven die je van dat soort figuren krijgt is echt om te janken zo slecht. Menig taalpurist op Fok! zal dan zelfmoord willen plegen.
Als een chauffeur dit doet en ik zie dat er een hele rij achter me is en het inhaal verbod geld niet ben ik de beroerdste niet om deze persoon even voor te laten.quote:Op zondag 1 april 2007 23:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is waar, en daarom zal een goede chauffeur ook niet gelijk zijn auto naar links gooien. Zie het knipperlicht als een verzoek aan de medeweggebruikers: in de trant van:"Mag ik er alstublieft even tussen?" Als je een vrachtwagen voor laat (en dat maak je kenbaar door even met je grootlicht te knipperen) zal hij je negen van de tien keer bedanken door even met zijn knipperlichten te knipperen.
Ach ja, ik maakte me schuldig aan het over 1 kam scheren van vrachtwagenchauffeurs en dat is inderdaad niet correct van mij, maar ik kan me gewoon aardig ergeren aan de figuren die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen maar goed, dat geld ook voor automobilisten en motorfietsers.quote:Dat zal best, maar ik vind het altijd zo jammer dat ALLE vrachtwagenchauffeurs worden afgeschilderd als die gehaktbal-etende dikzak die met een shaggie in zijn bekkie al rijdend naar Henk Wijngaard zit te luisteren. Ondertussen ziet hij vanuit zijn ooghoek nog net de nieuwste poster uit de Passie die de achterwand van zijn cabine siert en hij grabbelt even met zijn gelige nicotine-vingertjes dioor zijn kruis, terwijl een collega over de bak even een schunnige mop verteld.
Er zijn namelijk ook chauffeurs die niet roken en die wel een hoger IQ en een lager promillage hebben dan Bonnie St. Claire. Chauffeurs die zich wel aan de regels houden.
Daar geloof ik niks van. Ik zie ze regelmatig de krant lezen onder het rijden.quote:Op zondag 1 april 2007 18:49 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik verdenk vrachtwagenchauffeurs er dan ook van dat het analfabeten zijn.
quote:Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Euhm niet om het een of ander maar recht doorgaand verkeer heeft gewoon voorrang en dat geld dus ook in zo'n situatie, ieder voertuig hoort gewoon te wachten tot de hele rij voorbij is dus zou niet weten waarom een vrachtwagen dat niet zou hoeven. Daarbij hoort een vrachtwagen chauffeur ook nog eens rekening te houden met het snelheidsverschil.
Een knipperlicht is namelijk geen lamp waardoor je op magische wijze ineens voorrang krijgt op de rest van het verkeer, maar dat is een veel gemaakte fout, ook bij automobilisten.
Laatst ook nog meegemaakt dat zo'n figuur naar me zat te flitsen omdat ik hem gewoon voorbij reed want meneer vond blijkbaar dat ik had moeten uitwijken dan wel achter hem had moeten blijven.
En ja RealZeus, dat doen automobilisten onder elkaar ook maar daarom is het nog wel steeds asociaal. Verschil is wel dat wanneer een auto het doet die auto doorgaans weer vaart maakt iets waarbij het bij een vrachtwagen nogal ontbreekt dankzij de snelheidslimiet en begrenzer.
Ja inderdaad, heel fijn dat zo'n chauffeur flink heeft moeten leren, dat heb ik ook moeten doen... Denk nog wel heel wat harder. Heb ooit een keer een klein verkeersexamen gedaan toen ik nog een jaar of 15 was of zo met voor de rest allemaal beroepschauffeurs. Opmerkelijk was dat ik een heel stuk minder fouten had dan de meeste mensen daar. Er zou slechts 1 persoon geslaagd zijn als dat echt was geweest....quote:[..]
Dat zal best, maar ik werk bij een transport bedrijf en de sollicitatie brieven die je van dat soort figuren krijgt is echt om te janken zo slecht. Menig taalpurist op Fok! zal dan zelfmoord willen plegen.
Gelukkig leer je van je fouten en ga je nu eens gewoon een spatie achter je punten en komma's neerzetten, wat dacht je daarvan?quote:Op zondag 1 april 2007 23:24 schreef RealZeus het volgende:
Gelukkig doe jij het wel foutloos. Ik mis in jouw zin al een komma, om maar eens wat te noemen.
verbeteringquote:Op zondag 25 maart 2007 21:39 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Dat ze rijden: Ja
Dat ze verschrikkelijk asociaal rijden: nee soms
Dan worden ze het spontaan als ze de kabine in stappen.quote:Op zondag 1 april 2007 20:41 schreef RealZeus het volgende:
Dat lijkt me stug. Heb je enig idee hoeveel leesvoer je voor je kiezen krijgt als je zo'n ding wil besturen?
De slechten verpesten het..quote:Op maandag 2 april 2007 11:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als een chauffeur dit doet en ik zie dat er een hele rij achter me is en het inhaal verbod geld niet ben ik de beroerdste niet om deze persoon even voor te laten.Maar als ik de enige auto ben en ik nader hem kan ie best even wachten tot ik voorbij ben in plaats ben hem er gewoon voor te pleuren.
[..]
Ach ja, ik maakte me schuldig aan het over 1 kam scheren van vrachtwagenchauffeurs en dat is inderdaad niet correct van mij, maar ik kan me gewoon aardig ergeren aan de figuren die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen maar goed, dat geld ook voor automobilisten en motorfietsers.
Op een of andere manier denken die vrachtwagen chauffeurs ook dat het inhaal verbod niet geld op een feestdag zoals vandaag. Massaal waren ze aan het inhalen terwijl je denkt lekker door te kunnen rijden.quote:Op maandag 2 april 2007 18:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dan worden ze het spontaan als ze de kabine in stappen.
Vandaag ook weer een paar van die sjakies die niet kunnen lezen waardoor er een sliert ander verkeer achterhangt van een kilometer lang.
Er zijn genoeg chauffeurs die 's avonds en 's nachts willen rijden, alleen willen de winkeliers hin handel dan niet in ontvangst nemen. Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:51 schreef BobbyB het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze dat beter aangepakt, daar geld vandaag tot 10 uur vanavond een algeheel vrachtverkeer verbodZouden ze hier ook eens moeten doen tussen 6 uur 's ochtends en 19 uur 's avonds...
Kan me ook best voorstellen dat ze dat willen, het lijkt me namelijk als vrachtwagen chauffeur ook geen pretje om in die drukte te rijden met dat gekriejoel van die autootjes om je heen, laat staan het file rijden.quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Er zijn genoeg chauffeurs die 's avonds en 's nachts willen rijden, alleen willen de winkeliers hin handel dan niet in ontvangst nemen. Dat is het probleem.
Dit is het enige dat wel echt gevaarlijk is, er was laatst (half jaar ofzo) geloof ik een vrachtwagen bovenop een personenauto gereden, bestuurder van de auto dood.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:32 schreef zure_apple het volgende:
ze kleven; soms zit er nog geen meter tussen
Jumbo is daar nu mee bezig (een proef)quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Er zijn genoeg chauffeurs die 's avonds en 's nachts willen rijden, alleen willen de winkeliers hin handel dan niet in ontvangst nemen. Dat is het probleem.
In Duitsland op goede vrijdag een algeheel verbod op vrachtverkeer? Wat gristelijkquote:Op vrijdag 6 april 2007 10:51 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Op een of andere manier denken die vrachtwagen chauffeurs ook dat het inhaal verbod niet geld op een feestdag zoals vandaag. Massaal waren ze aan het inhalen terwijl je denkt lekker door te kunnen rijden.
In Duitsland hebben ze dat beter aangepakt, daar geld vandaag tot 10 uur vanavond een algeheel vrachtverkeer verbodZouden ze hier ook eens moeten doen tussen 6 uur 's ochtends en 19 uur 's avonds...
Ik weet niet of het in het hele land zo was, maar het was wel zoiets, maar het had meer te maken met de vakantie drukte van al die duitsers die naar Nederland gaan en andersom.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:13 schreef frenkck het volgende:
[..]
In Duitsland op goede vrijdag een algeheel verbod op vrachtverkeer? Wat gristelijk.
Ja dat ken ik. Rij dagelijks over de A15, voorheen was er een wegversmalling bij Sliedrecht, nu weer nabij knooppunt Deil die nog eens wat smaller is en ze blijven maar doorrijden en inhalen met hun grote aso bakken... maar als een vrachtwagen moet uitwijken heb je wel een probleem. Kan de vrachtwagen chauffeurs die dan op beide banen gaan rijden zodat er niemand langs kan dan wel weer waarderen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:48 schreef Ridocar het volgende:
Automobilisten
Ik ben nog aan het lessen voor CE, en ik krijg al tijdens het lessen aangeleerd hoe men met eigenwijze chauffeurs in luxe wagens om moet gaan. Je denkt als het ware voor 2.
Heel vaak zie ik automobilisten stug doorrijden op plaatsen waar het smal wordt. Buiten het feit dat het een beetje moeilijker is voor de vrachtautochauffeur om zijn wagen te manouvreren, is het ook nog lastig om >20 ton tot stilstand te krijgen.
Die kan je als gewoon automobilist ook wel posten hoor. Tis niet dat ik vind dat ik zelf nu zo geweldig rijd, maar ik krijg steeds meer het idee dat mensen hun rijbewijs bij een pak cornflakes krijgen, man man wat hebben veel automobilisten toch moeite met een beetje fatsoenlijk rijden. Ritsen, voorsorteren, richting aangeven en niet te vergeten eens een keer niet zo gestressed en gehaast in dat ding stappen en dan heb ik het nog niet eens over dat gerem om de meest onzinnige dingen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Je zou eens vrachtwagenchauffeur moeten worden.. dan post je hier een topic met KUT AUTORIJDERS!
Reden te meer om netjes 80 te rijden en niet harderquote:Op zaterdag 7 april 2007 11:48 schreef Ridocar het volgende:
Automobilisten
Buiten het feit dat het een beetje moeilijker is voor de vrachtautochauffeur om zijn wagen te manouvreren, is het ook nog lastig om >20 ton tot stilstand te krijgen.
Ik zie regelmatig opaatjes op de A28 naar Drenthe (ja seniorenhighway), die met 70km/h voortsukkelen en 30 vrachtwagens erachter.quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dit is het enige dat wel echt gevaarlijk is, er was laatst (half jaar ofzo) geloof ik een vrachtwagen bovenop een personenauto gereden, bestuurder van de auto dood.
Je zult het maar op je geweten hebben.![]()
Jij runt zeker een schadebedrijf, of niet?quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:34 schreef Vampier het volgende:
gewoon dat achterlijk verbod afschaffen dat je niet rechts mag inhalen.
Kreeg je ook een gratis cursus 1-meter-afstand-houden-bij-je-collega-trucker en een lesje automobilist-die-met-140-aankomt-rijden-afsnijden-omdat-mijn-voorligger-0,005km/h-langzamer-rijdt ?quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:48 schreef Ridocar het volgende:
Automobilisten
Ik ben nog aan het lessen voor CE, en ik krijg al tijdens het lessen aangeleerd hoe men met eigenwijze chauffeurs in luxe wagens om moet gaan. Je denkt als het ware voor 2.
Heel vaak zie ik automobilisten stug doorrijden op plaatsen waar het smal wordt. Buiten het feit dat het een beetje moeilijker is voor de vrachtautochauffeur om zijn wagen te manouvreren, is het ook nog lastig om >20 ton tot stilstand te krijgen.
Dat is ook al, tenminste op bijna alle 2 baans snelwegen. Maar zodra het 3 of meer baans wordt geld het al niet meer, resultaat: 3 tot 4 rijen dik aan vrachtwagensquote:Op zaterdag 7 april 2007 18:12 schreef Samson het volgende: Wat de vrachtwagens betreft, die zou je verplicht enkel op de rechterbaan moeten laten rijden. Zeker in de spits, dat zou een hoop ellende voorkomen...
Die rijden gewoon 80 hoor, zou jij ook moeten doenquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En we veroorzaken allemaal ongelukken. Dat doen wij alleen.Wij alleen houden het verkeer op, die caravans niet, die rijden lekker door.
[..]
![]()
Alsof die automobilisten netjes 120 rijden.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:25 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Die rijden gewoon 80 hoor, zou jij ook moeten doen![]()
Dan rijden we allebei 83 hoor, de teller geeft iets anders aan, maar dat is niet je snelheidquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:28 schreef highway101 het volgende:
[..]
Alsof die automobilisten netjes 120 rijden.
En FYI, tellers van vrachtwagens zijn veel nauwkeuriger dan die van je auto. Als je achter een vrachtwagen 90 rijdt, rijdt die wagen dus eerder 83 ofzo.
80 is ook te langzaam. In canada rijden ze 100. Rijdt iedereen 100. Dan heb je ook geen last van vrachtwagenchauffeurs. Feit is dat hier het verschil tussen een personenauto en een vrahctwagen 40 km/h uur is en dat is veel, zeker als je op het laatste moment moet remmen omdat zon trucker zn wagen er voor gooit.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:37 schreef highway101 het volgende:
Ja, maar jij ziet wat anders op je teller en denkt damn, wat rijdt die vrachtwagen snel.
Overigens gaan buitenlandse trucks vaak tot 90km/h (Belgisch, Frans, Spaans), en Engelse volgens mij zelfs 96km/h (60MPH)
Heb ik ook weleens gehad. Maar dat kwam omdat een vrachtwagen inhaalde met 0,00000001 km/h verschil.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:41 schreef highway101 het volgende:
De A1 is wel een ramp wat dat betreft. Ik reed laatst van Apeldoorn naar Almelo, en heb de gehele reis op de linkerstrook gezeten, omdat op de rechterrijstrook het één lange rij vrachtwagens was. Best wel apart om te zien.
Doe eens rustig man, ik ben er vrij zeker van dat het hier heus niet gaat over alle vrachtwagen chauffeurs net als dat er altijd maar gezegd dat jongeren en ouderen brokken piloten zijn of dat alle Golf, BMW en Mercedes rijders aso's zijn of dat alle buitenlanders tuig zijn. Moeten we dan bij iedere posting een disclaimer neerzetten dat we het niet over iedereen hebben? Het feit dat jij je aangesproken voelt voorspelt niet veel goeds eerlijk gezegd, maar dat kan ik mis hebben.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:21 schreef RealZeus het volgende:
Gadverdamme,wat wordt ik schijtziek van dat generaliseren van sommige klapdeurjosti's hier.
Ja hoor, vrachtwagenchauffeurs zijn allemaal aso's echt allemaal.
En we veroorzaken allemaal ongelukken. Dat doen wij alleen.Wij alleen houden het verkeer op, die caravans niet, die rijden lekker door.
En als we nou allemaal tegelijk dat ding een week aan de kant zetten is het ook niet goed. Ga er verdomme zelf eens in rijden voordat je oordeelt ,sukkels. Ik wed dat je hem zonder schade nog geen bocht omkrijgt.
Het is heel simpel: we moeten in dit veel te volle land rekening met elkaar houden. Dus als vrachtwagenchauffeur met de automobilist maar ook andersom.
![]()
Wij mogen dus niet oordelen omdat we zelf geen vrachtwagen rijden, beetje vreemde redenatie lijkt me, dan kun je over bijna niets een oordeel hebben. Zou toch wat zijn, als je eerst alles zefl geprobeerd moet hebben voordat je er een oordeel over mag vormen. Er zijn blijkbaar nogal wat vrachtwagenchauffeurs die m idd niet zonder schade een bocht omkrijgen, vandaar al die ongelukken....quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:21 schreef RealZeus het volgende:
Gadverdamme,wat wordt ik schijtziek van dat generaliseren van sommige klapdeurjosti's hier.
Ja hoor, vrachtwagenchauffeurs zijn allemaal aso's echt allemaal.
En als we nou allemaal tegelijk dat ding een week aan de kant zetten is het ook niet goed. Ga er verdomme zelf eens in rijden voordat je oordeelt ,sukkels. Ik wed dat je hem zonder schade nog geen bocht omkrijgt.
Het is heel simpel: we moeten in dit veel te volle land rekening met elkaar houden. Dus als vrachtwagenchauffeur met de automobilist maar ook andersom.
![]()
Amerikaanse studie heeft uitgewezen, dat 2/3e van alle vrachtwagenongevallen veroorzaakt worden door personenauto's, met name door snijden.quote:vandaar al die ongelukken....
Auto's rijden zoveel harder dat vrachtwagens daar geen last van hebben. Anders is het als ik op de linkerbaan rij met 120 (130 op de tellerquote:Op zaterdag 7 april 2007 23:23 schreef highway101 het volgende:
[..]
Amerikaanse studie heeft uitgewezen, dat 2/3e van alle vrachtwagenongevallen veroorzaakt worden door personenauto's, met name door snijden.
Je moest eens weten hoeveel mensen hem snel nog van de linkerbaan op de uitvoegstrook gooien voor zo'n vrachtwagen langs. Lijkt soms net zelfmoord.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:32 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Auto's rijden zoveel harder dat vrachtwagens daar geen last van hebben.
Tja. Dat zijn ook eikels. Zijn wss dezelfde mensen die bij het ritsen tot op het einde doorrijden en over tankstations files inhalen. Kutvolk ja.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:34 schreef highway101 het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen hem snel nog van de linkerbaan op de uitvoegstrook gooien voor zo'n vrachtwagen langs. Lijkt soms net zelfmoord.
Ik heb zelf eens zo'n ongeluk zien gebeuren, zo'n 40tonner gaat geheel over een auto heen, dat wil je niet meemaken.
Laatst was er een frontale aanrijding op de N348 bij Lemelerveld met een vrachtauto en een personenauto. Van die auto was niets meer over, het leek net of er een motorongeluk was gebeurd.
Nee, niet direct, maar als die chauffeur instinctief die wagen te hard bijstuurd, raakt ie de controle er zo over kwijt, en schaart ie, kantelt ie, of schiet ie zelfs door de middenberm.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:37 schreef zure_apple het volgende:
Maar door snijden krijg je geen frontale botsing hoor![]()
En wat te denken van al die auto's die, vlak voor dat een vrachtwagen een stoplicht nadert, nog even besluiten voor de vrachtwagen te gaan rijden.Daar kun je ook leuke klappers van krijgen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:40 schreef highway101 het volgende:
[..]
Nee, niet direct, maar als die chauffeur instinctief die wagen te hard bijstuurd, raakt ie de controle er zo over kwijt, en schaart ie, kantelt ie, of schiet ie zelfs door de middenberm.
Als ik me goed herinner was dat een aantal jaren geleden bij Eindhoven en ging het om een tankauto met LPG.quote:Vooral bij een tankwagen kunnen de gevolgen rampzalig zijn. Ik zag op TV eens een volvo onder een tankwagen liggen met één of ander bijtend zuur, nouja, daar was weinig van over, met name van de inzittenden![]()
Ja, het zou, mijns inziens niet verkeerd zijn om automobilisten een dag op een vrachtwagen te laten rijden. Dan bekijk je alles toch anders.Sinds ik vrachtauto rijd houd ik, ook als ik in de personenauto rijd , veel meer rekening met het vrachtverkeer. En ja, natuurlijk zijn er van die klapdeurjosti's doe denken dat je met een volle vrachtauto net zo snel de hoek om kunt dat met een personenauto, maar gelukkig hebben we het niet over alle chauffeurs.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Wij mogen dus niet oordelen omdat we zelf geen vrachtwagen rijden, beetje vreemde redenatie lijkt me, dan kun je over bijna niets een oordeel hebben. Zou toch wat zijn, als je eerst alles zefl geprobeerd moet hebben voordat je er een oordeel over mag vormen. Er zijn blijkbaar nogal wat vrachtwagenchauffeurs die m idd niet zonder schade een bocht omkrijgen, vandaar al die ongelukken...
Ik zeg in dit soort gevallen niet gelijk dat die chauffeur een lul is, maar ik vraag me af of je niet toevallig in de dode hoek zat. Als je een vrachtwagen inhaalt kijk dan altijd even in de spiegel van de vrachtwagen. Als jij de chauffeur ziet, ziet hij jou ook.En die dode hoek is echt groot, daar verdwijnen complete bestelbussen in.quote:Ik ben het zeker met je eens dat we rekening met elkaar moeten houden maar dat lijkt voor een hoop vrachtwagenchauffeurs enkel vanaf de kant van de automobilist te moeten komen helaas. Het geeft niet echt een fijn gevoel naast een vrachtwagenchauffeur te rijden die zonder te kijken zn richtingaanwijzer aanzet en al jouw kant op begint te gaan. Ja, dan moet je wel volop in de rem of gaan gassen lijkt me. Je zou af en toe denken dat er een hoop vrouwen op een vrachtwagen rijden, die doen vaak ook eerst de richting aangeven, en terwijl ze al van baan gaan wisselen gaan ze nog ns kijken of t kan.....
Ja, er zijn veel vrachtwagens, maar dat komt gewoon omdat we in de wereld steeds meer consumeren, dus is er ook meer te vervoeren.Vervelend , maar het is niet anders.En ook al is het soms bloedirritant, ik denk wel dat de inhaalverboden in de spits een goede zaak zijn.Bovendien mogen vrachtwagens op snelwegen met meer dan twee rijstroken al niet op de meest linkse komen.(eigenlijk zeg ik dat verkeerd, want dat moet zijn: voertuigen met een lengte van 7 meter of met een aanhangwagen.)quote:Volgens mij zijn er relatief gewoon veel te veel vrachtwagens op de weg gekomen dus mogen de verkeersregels bij wegen met meer banen wel ns aangepast worden, ook daar enkel rechts voor de vrachtwagens. Als je toch niet meekan in t snellere verkeer, waarom zou je dan in een andere baan moeten rijden?
Is dat een studie over de Amerikaanse situatie? Ik lees nl in een andere post hier ergens dat in Amerika dezelfde snelheidslimiet als voor personenauto's is, of klopt dat dan toch niet? Anders kun je voor de NL situatie toch helemaal geen gevolgtrekkingen maken uit die studie?quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:23 schreef highway101 het volgende:
[..]
Amerikaanse studie heeft uitgewezen, dat 2/3e van alle vrachtwagenongevallen veroorzaakt worden door personenauto's, met name door snijden.
Dat soort figuren vragen er ook gewoon om. Op zich ben ik er niet rouwig om als zo'n wegpiraat het loodje legt maar zo'n chauffeur zit wel weer met een trauma.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En wat te denken van al die auto's die, vlak voor dat een vrachtwagen een stoplicht nadert, nog even besluiten voor de vrachtwagen te gaan rijden.Daar kun je ook leuke klappers van krijgen.
Die zit erbij inbegrepen. Wij moeten het aso-gehalte van de koekblikchauffeur in kunnen schatten en daarop kunnen bepalen wanneer we onze auto ertussen kunnen wringen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:12 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Kreeg je ook een gratis cursus 1-meter-afstand-houden-bij-je-collega-trucker en een lesje automobilist-die-met-140-aankomt-rijden-afsnijden-omdat-mijn-voorligger-0,005km/h-langzamer-rijdt ?
Voor mijn gevoel doen ze er 14uur over meestal.quote:Op maandag 9 april 2007 08:23 schreef Ridocar het volgende:
vrachtauto's met een onderling snelheidsverschil van 0,005km/h...Dat zou dus betekenen dat een inhalactie ongeveer 7 uur duurt. Reken maar na.
Nee.quote:Op maandag 9 april 2007 10:06 schreef worldpimber het volgende:
Wonen alle vrachtwagen chauffeurs nog bij hun ouders thuis?
nou...quote:Op maandag 9 april 2007 08:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die zit erbij inbegrepen. Wij moeten het aso-gehalte van de koekblikchauffeur in kunnen schatten en daarop kunnen bepalen wanneer we onze auto ertussen kunnen wringen.
Dat is onze missie. Goederen leveren is immers bijzaak, toch?
vrachtauto's met een onderling snelheidsverschil van 0,005km/h...Dat zou dus betekenen dat een inhalactie ongeveer 7 uur duurt. Reken maar na.
Om vrachtwagens in te halen heb je toch die lege strook rechts?quote:Op maandag 9 april 2007 11:42 schreef worldpimber het volgende:
Het was van Brussel naar Antwerpen.
Iets nadat ik vanuit Brussel de snelweg opreed totdat je bijna bij de Ring van Antwerpen komt. En daarna ging ik hem inhalen.![]()
Top 1 ergernis in Belgiëquote:Op maandag 9 april 2007 11:53 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Om vrachtwagens in te halen heb je toch die lege strook rechts?
Het was een driebaans tot vierbaansweg, dus er waren geen mensen die er last van hadden.quote:Op maandag 9 april 2007 11:53 schreef zure_apple het volgende:
Om vrachtwagens in te halen heb je toch die lege strook rechts?
0,005km/h is dus 5 meter per uur.quote:Op maandag 9 april 2007 11:18 schreef zure_apple het volgende:
[..]
nou...
0.0005 km/h is 0.018 m/s, is 1,08 meter per minuut. Aangezien een vrahctwagen is Nederland iets van 18 meter is, betekend dit iets van 18 minuten.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 03:27 schreef Devilnl het volgende:
Offf. van die irritante afgekeurde politie-agent vrachtwagen chauffeurs
najah gelukkig kwam er een afrit gevolg door een oprit er aan.. die maar genomen om er omheen tekomen..
sommige chauffeurs...
Ik snap dat ook niet. Wauw, 1 auto winst, weer 2 milliseconde eerder thuis...quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Goed bezig, zo krijg je nou files.
Als we in dit land eens leerden ritsen scheelde dat aanzienlijk. En ja, je hebt gelijk dat hij niet voor politieagent mag spelen, maar waarom moet je er nou persé voorbij? Ik snap dat nooit zo goed, mensen die nog net even die auto voor hun moeten inhalen.
najah.quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als we in dit land eens leerden ritsen scheelde dat aanzienlijk. En ja, je hebt gelijk dat hij niet voor politieagent mag spelen, maar waarom moet je er nou persé voorbij? Ik snap dat nooit zo goed, mensen die nog net even die auto voor hun moeten inhalen.
want dat bespaart brandstofkosten .En een volle vrachtauto is zwaar en heeft dus een langere remweg. En omdat jij 30 seconden eerder thuis wil zijn moet jij daar tussen gaan zitten.Is er een vrachtwagenchauffeur die niet kleeft is het weer niet goed.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:32 schreef Devilnl het volgende:
[..]
najah.
1) die vrachtauto laat 50+ meter ruimte voor hem. zodat ie niet constant hoeft te remmen door de meute voor hem.
Nou, 20 tot 30 auto's. Dat is hooguit 1 minuut. Ja ,dat is echte tijdwinst. Iedereen baalt van de file. Iedereen is later thuisquote:2)dat uit/invoegen scheelt soms meer dan 20~30 autos.
Nou, wat een wereldafstand.Dus je moet nog een dik uur rijden en dan 1 minuut winst maken door over de invoegstrook in te halen, een vrachtwagen in de weg te zitten en 20 - 30 mensen achterlatend die jou wel graag een half uurtje op je egoistische bek willen hameren. Nee, dat is echt het soort automobilist die dit land nodig heeft. Tip: ga dichterbij je werk wonen.quote:daar vanaf de coentunnel moet ik nog 125km![]()
Maar als de rest ook 50 rijdt houdt het wel op.quote:heb echt een schijt hekel aan die lui die 50 of langzamer gaan rijden als het matrixbord 70 aangeeft.
Nee, maar er zijn van die mensen die gaan ineens al dan niet rechts inhalen en gooien hem dan voor een andere auto en die moet dan remmen. Doordat ieder mens ongeveer een seconde reactietijd heeft moet de volgende auto iets harder remmen, die daarachter weer wat harder en de laatste moet zelfs stoppen.quote:zo eng kan tunnel verwisselen niet zijn toch![]()
En van die geirriteerde vwchauffeurs die op 2 stroken gaan rijden waardoor er niert meer geritst kan worden maw alle het achteropkomende verkeer tegen (proberen te) houden. en dat soms kilometers lang...quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
vet netjes van hem. een hele sliert auto's ophouden! jaja, wat een nette manquote:Op zondag 25 maart 2007 22:06 schreef EsDe het volgende:
lekker generaliserend![]()
Waarschijnlijk rijdt TS een sjonniebak en heeft i daarom zoveel last van vrachtwagenchauffeurs. Ik heb toevallig vorige week nog meegemaakt dat toen ik wegreed bij een tankstation binnen de bebouwde kom een vrachtwagenschauffeur netjes het verkeer even ophield voor mij zodat ik rustig kon invoegen...![]()
Ze bestaan dus heus wel die nette, normale chauffeurs, pauper TS.
Dan komt er direct een vrachtwagen tussenvallen. Ik zie dat altijd op de A1. Hele rijen vrachtwagens dicht op elkaar.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:32 schreef Devilnl het volgende:
[..]
najah.
1) die vrachtauto laat 50+ meter ruimte voor hem. zodat ie niet constant hoeft te remmen door de meute voor hem.
Inderdaad, 20 auto's ophouden om 1 iemand in te laten voegen is gewoon asociaal. Dat het jou (EsDe) beter uit kwam is wat anders maar netjes is het tegenover die 20 anderen totaal niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:43 schreef rival het volgende:
[..]
vet netjes van hem. een hele sliert auto's ophouden! jaja, wat een nette man
Die gaat bij mij in het archief 'sterke verhalen'.quote:Op donderdag 12 april 2007 00:36 schreef Devilnl het volgende:
volgens mij word het tijd voor wat road-trains hier en daar.
rotondes of grotermaken. of verwijderen op bepaalde plaatsen.
en laat maar eens fatsoenlijke trucks 2-3-4 trailers trekken.
lijkt me ook wel eens machtig om tezien :p
en Therealzeus (oid)
als jij ook zo'n chauffeur bent die in de midden van een snelweg gaat rijden tijdens spits oid. zou ik maar op passen.
collega van me pa. en daar weer een kennis van oid..
die werd dus ook getreitert door zo'n afgekeurde politieman vracht auto chauffeur
die gast vloog over de vluchtstrook om de vrachtauto heen.
hengst z'n auto op de handrem. stapt uit
pakt een moker uit z'n kofferbak. trekt de deur open van die vrachtauto
en rost zo die moker vlak bij die chauffeur langs naar binnen. en die moker kwam er aan de bij rijders kant weer uit![]()
Dus pas op voor mensen met een pest humeur![]()
Inderdaad. Net alsof die chauffeur stoptquote:Op donderdag 12 april 2007 09:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die gaat bij mij in het archief 'sterke verhalen'.
quote:Op donderdag 12 april 2007 10:19 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Inderdaad. Net alsof die chauffeur stoptDie was gewoon druk bezig zn krantje te lezen heeft heel die vent met hamer neit eens gezien
Daar hebben ze Polen voor uitgevonden, voor de prijs van 1 RealZeus koop ik 5 Polen die A goedkoper zijn en B hun klep dicht houdenquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:21 schreef RealZeus het volgende:
In Polen leren ze misschien trucjes, hier heb je een rijopleiding waar je tegenwoordig u tegen zegt. Nog iets, de eerste Pool die normaal Nederlands spreekt moet ik nog tegenkomen. Meestal is het gebrekkig Engels of Duits wat eruit komt.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:24 schreef Public Enemy het volgende:
[..]
Daar hebben ze Polen voor uitgevonden, voor de prijs van 1 RealZeus koop ik 5 Polen die A goedkoper zijn en B hun klep dicht houden
En probeer niet uit de hoogte te doen over je rijbewijs want je bent in mijn ogen niet meer dan een aap die een trucje geleerd heeft![]()
En daarom zijn Polen goedkoper en gebeuren er steeds meer ongelukken met vrachtwagens.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In Polen leren ze misschien trucjes, hier heb je een rijopleiding waar je tegenwoordig u tegen zegt. Nog iets, de eerste Pool die normaal Nederlands spreekt moet ik nog tegenkomen. Meestal is het gebrekkig Engels of Duits wat eruit komt.
Ja inderdaad, wie neemt mij nou serieus? Bij voorkeur een lekker wijf, dan hoor je mij niet klagen.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:18 schreef worldpimber het volgende:![]()
Sowieso, wie neemt RealZeus nou serieus.
en alles jatten wat los en vast zit.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:24 schreef Public Enemy het volgende:
[..]
Daar hebben ze Polen voor uitgevonden, voor de prijs van 1 RealZeus koop ik 5 Polen die A goedkoper zijn en B hun klep dicht houden![]()
En dat laatste is de essentie van elke opleiding.quote:En probeer niet uit de hoogte te doen over je rijbewijs want je bent in mijn ogen niet meer dan een aap die een trucje geleerd heeft![]()
Idd, en dan gaat die ook bij je moeder inwonen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:12 schreef RealZeus het volgende:
Ja inderdaad, wie neemt mij nou serieus? Bij voorkeur een lekker wijf, dan hoor je mij niet klagen.
Da's idd erg lomp van die chauffeur. Dat kan ik niet goedpraten. Ik vind ook dat sommige beroepschauffeurs veel beter op moeten letten, niet in de laatste plaats omdat een aanrijding met een vrachtauto meestal een grotere ravage is dan luxe auto's onderling.quote:Op maandag 23 april 2007 18:38 schreef BobbyB het volgende:
Vandaag opnieuw een dodelijk slachtoffer door een onoplettende josti chauffeur.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2007.113.05
Wanneer gaan die lijers nu eens AFSTAND HOUDEN? Als je soms ook ziet hoe dicht ze op personen auto's rijden is het niet zo gek dat dit soort dingen gebeuren. Hopelijk gaan ze snel eens iets doen aan dat aso en roekeloze gedrag van sommige truckers.
Inderdaad, hier nog eentje van vandaag, maar goed, daarin is niet uit op te maken wie de veroorzaker was.quote:Op maandag 23 april 2007 19:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Da's idd erg lomp van die chauffeur. Dat kan ik niet goedpraten. Ik vind ook dat sommige beroepschauffeurs veel beter op moeten letten, niet in de laatste plaats omdat een aanrijding met een vrachtauto meestal een grotere ravage is dan luxe auto's onderling.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:22 schreef worldpimber het volgende:
3-0 voor de vrachtwagens al. [afbeelding]
typisch voorbeeld van de werkwijze van die Polen: kortgeleden bedacht een transporteur ook dat 'ie een paar goedkope Polen wilde hebben. De eerste werd direct retour Polen gestuurd omdat z'n vrachtwagen een oud barrel was, de tweede moest maandags laden in NL, dinsdag lossen in Italie........quote:Op donderdag 12 april 2007 17:24 schreef Public Enemy het volgende:
[..]
Daar hebben ze Polen voor uitgevonden, voor de prijs van 1 RealZeus koop ik 5 Polen die A goedkoper zijn en B hun klep dicht houden![]()
En probeer niet uit de hoogte te doen over je rijbewijs want je bent in mijn ogen niet meer dan een aap die een trucje geleerd heeft![]()
jouw probleem, kortzichtigheid, bevooroordeeld, en een smerige teringhomo!quote:Op woensdag 25 april 2007 08:39 schreef edraket31 het volgende:
Het "probleem" Polen wordt vanzelf opgelost. Slechte mentaliteit, slechte communicatie maar worden wel steeds duurder. Uiteindelijk zal men gewoon liever iets meer betalen voor een echte vakkracht uit NL.
Wauw, jij bent stoer. Mag ik je aanraken?quote:Op woensdag 25 april 2007 08:49 schreef hiolpi het volgende:
als ik last heb van inhalende vrachtwagen (waar ze niet mogen inhalen) laat ik diegene altijd even merken hoe irritant het is om voor een langzamer voertuig te moeten remmen (lees, 70km/h voor hun gaan rijden) als ze jouw willen inhalen, vrolijk meegaan naar linker baan
ik heb tegenwoordig ook standaard geprint papiertje liggen op me hoedenplank, "Irritant he, dat 1km/h sneller inhalen"
Bij mij is de hoedenplank wat dieper geleger dan begin kofferbak, dus normale automobilist ziet het niet... ik wil idd niet zeggen dat ze allemaal crap zijn, want dat is niet zo. maar meestal als er 1 gaat inhalen volgen er snel meer (ook waar het niet mag, dat mot je gewoon de kop indrukken meteen
)
ik eerst!quote:Op woensdag 25 april 2007 10:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wauw, jij bent stoer. Mag ik je aanraken?
Op VID wel... okee niet voor iedere aanrijding met een deukje maar de wat ergere gevallen wel degelijk. Waarschijnlijk heeft het ook te maken dat ongevallen met vrachtauto's doorgaans de hele snelweg blokkeren eveneens dat het verliezen van lading ook niet echt handig is en voor veel vertraging zorgt.quote:Op woensdag 25 april 2007 07:28 schreef Ridocar het volgende:
Ongevallen met auto's onderling worden niet vaak vermeld.
Heb vandaag serieus 10 minuten achter zo'n achterlijk kut pool gezeten die een hele rij vrachtwagens in ging halen, dat op een punt en tijdstip dat het niet mocht en er waren veel mogelijkheden om naar rechts te gaan maar ook dat deed ie niet. Later werd ie afgestraft want toen moest ie de afslag hebben maar ja, toen reed iedereen die eerst achter hem reed, rechts van hem en kon ie er lekker niet af. Zal hem leren, de klapmongool. Helaas heb je in Nederland voor ieder boerendorpje een afslag, dus zo ver hoefde hij waarschijnlijk niet om te rijden, jammer genoeg.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:49 schreef hiolpi het volgende:
als ik last heb van inhalende vrachtwagen (waar ze niet mogen inhalen) laat ik diegene altijd even merken hoe irritant het is om voor een langzamer voertuig te moeten remmen (lees, 70km/h voor hun gaan rijden) als ze jouw willen inhalen, vrolijk meegaan naar linker baan
ik heb tegenwoordig ook standaard geprint papiertje liggen op me hoedenplank, "Irritant he, dat 1km/h sneller inhalen"
Bij mij is de hoedenplank wat dieper geleger dan begin kofferbak, dus normale automobilist ziet het niet... ik wil idd niet zeggen dat ze allemaal crap zijn, want dat is niet zo. maar meestal als er 1 gaat inhalen volgen er snel meer (ook waar het niet mag, dat mot je gewoon de kop indrukken meteen
)
Vond hem wel leuk. Heb ik ook weleens gedaan: trucker pesten. Ik reed namelijk op een 80 km weg en daar reed ik hel braaf 85. Meneer de trucker vond echter dat ik te langzaam reed en besloot mijn bumper eens van dichtbij te bekijken. Toen ben ik steeds langzamer gaan rijden, en als hij er voorbij wou gas bijgeven. Op een gegeven moment reden we 40, hehe. Was ook wel niet eerlijk: een S80 tegen een bavaria-daf maar goed.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wauw, jij bent stoer. Mag ik je aanraken?
Vind het maar kinderachtig gedrag.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:29 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Vond hem wel leuk. Heb ik ook weleens gedaan: trucker pesten. Ik reed namelijk op een 80 km weg en daar reed ik hel braaf 85. Meneer de trucker vond echter dat ik te langzaam reed en besloot mijn bumper eens van dichtbij te bekijken. Toen ben ik steeds langzamer gaan rijden, en als hij er voorbij wou gas bijgeven. Op een gegeven moment reden we 40, hehe. Was ook wel niet eerlijk: een S80 tegen een bavaria-daf maar goed.
Was wel een beetje asociaal, maar ik neem aan dat die trucker begreep dat kleven (echt kleven, dus minder dan 2 meter) erg irritant is,.
Maar dat doen ze dus welquote:Op woensdag 25 april 2007 11:35 schreef oshiro het volgende:
TS is een pauper, ik heb eerbied voor de chauffeurs die het geduld hebben om mensen als TS niet gewoon in puin te rijden.
Best, doe het dan ook alleen op stukken en tijden waar het mag. Ze halen namelijk op zat plaatsen in waar het niet mag. En als het dan al wel mag is dat niet een reden om andere auto's af te snijden. Van rijstrook wisselen is een bijzondere verrichting en dus moet hij al het verkeer op de linkerbaan eerst voor laten gaan. Maar ze proppen hem er gewoon voor waardoor een hele rij op de linkerbaan boven op de rem moet. "Ja, maar dan komt ie er nooit tussen" hoor ik je zeggen. Dat klopt, en dat is dan maar niet anders. Bovendien mogen vrachtwagens maar 80, en de meesten rijden 90 dus ze hebben al een snelheid winst.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:49 schreef The_Masterer het volgende:
Zeker niets beters te doen dan kinderachtig en puberaal gedrag te vertonen op de weg, fijn figuur.
Voor zover de wetgeving het niet verbiedt mogen vrachtwagens elkaar inhalen (ook met een klein verschil) moet je er maar mee leven dat dat ook gebeurt. De chauffeur heeft kennelijk een goede reden om in te halen net zo'n goede als jij op het moment dat jij iemand inhaalt. Beetje meer tolerantie mag wel.
Zo te zien kom jij alleen in de zandbak met je snorfietsquote:Op woensdag 25 april 2007 11:35 schreef oshiro het volgende:
TS is een pauper, ik heb eerbied voor de chauffeurs die het geduld hebben om mensen als TS niet gewoon in puin te rijden.
quote:Op woensdag 25 april 2007 10:43 schreef rival het volgende:
[..]
jouw probleem, kortzichtigheid, bevooroordeeld, en een smerige teringhomo!
quote:Op woensdag 25 april 2007 13:41 schreef edraket31 het volgende:
[..]
(oh, wacht! ff je fotoboek bekeken....gaat inderdaad niet zo best)
ook heeeeel stoer vanchter je schermpjequote:Op woensdag 25 april 2007 10:43 schreef rival het volgende:
[..]
jouw probleem, kortzichtigheid, bevooroordeeld, en een smerige teringhomo!
Uitwijken en remmen? Het is niet waarquote:Op woensdag 25 april 2007 14:05 schreef Yankee_One het volgende:
Wat is vrijdag toch meemaakte.. Ik reed op de A1 op knooppunt Hoevelaken bij Amersfoort richting Apeldoorn in de file en verkeer van de A28 moest invoegen, waaronder een vrachtwagen. Wat doet hij, hij rijdt de hele invoegstrook af en op het einde hiervan doet hij zijn knipperlichten aan om in te voegen, ware het niet dat naast hem nog een auto reed die dus én moest uitwijken én moest remmen.
Gevaarlijke gasten![]()
je verwacht toch niet dat een vrachtwagen de hele strook afrijdt? audi's met bellende mannetjes, okquote:Op woensdag 25 april 2007 14:43 schreef edraket31 het volgende:
Die auto had daarop ook kunnen anticiperen door een gaatje vrij te maken
Volgens mij is het gewoon 120 seconden, maar hoeveel is het dan volgens jou?quote:Op woensdag 25 april 2007 12:43 schreef highway101 het volgende:
een inhaalactie mag niet meer dan 2 minuten duren, anders krijgen ze artikel 5.
2 minuten is overigens langer dan de meeste mensen denken.
Was het een rijdende file en reden de mensen op de invoegstrook ook?quote:Op woensdag 25 april 2007 14:05 schreef Yankee_One het volgende:
Wat is vrijdag toch meemaakte.. Ik reed op de A1 op knooppunt Hoevelaken bij Amersfoort richting Apeldoorn in de file en verkeer van de A28 moest invoegen, waaronder een vrachtwagen. Wat doet hij, hij rijdt de hele invoegstrook af en op het einde hiervan doet hij zijn knipperlichten aan om in te voegen, ware het niet dat naast hem nog een auto reed die dus én moest uitwijken én moest remmen.
Gevaarlijke gasten![]()
quote:Op woensdag 25 april 2007 15:18 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Was het een rijdende file en reden de mensen op de invoegstrook ook?
Slecht geanticipeerd dus van de automobilist.quote:
Die strook ligt er niet voor niets, en is handig voor vrachtwagens om op snelheid te komen.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:58 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
je verwacht toch niet dat een vrachtwagen de hele strook afrijdt? audi's met bellende mannetjes, ok
zelfs een vrachtwagen heeft geen hele strook nodig om naar de 30 op te trekkenquote:Op woensdag 25 april 2007 16:19 schreef highway101 het volgende:
[..]
Die strook ligt er niet voor niets, en is handig voor vrachtwagens om op snelheid te komen.
Lees de volgende keer evenquote:Op woensdag 25 april 2007 16:19 schreef highway101 het volgende:
[..]
Die strook ligt er niet voor niets, en is handig voor vrachtwagens om op snelheid te komen.
Krijg je daar een harde piemel van? Ik hoop toch zo op een ontmoeting met jou op de snelweg.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:49 schreef hiolpi het volgende:
)
Uiteraard had die auto ook ff in zijn spiegels kunnen kijken of er een vrachtwagen op de invoegstrook reed, dan had ie het aan zien komen, sterker nog, dan had ie netjes ruimte moeten laten zodat de vrachtwagen kan invoegen.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:05 schreef Yankee_One het volgende:
Gevaarlijke gasten![]()
Komen we bij de volgende asocialen (nee deze keer geen truckers):quote:Op woensdag 25 april 2007 16:52 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Uiteraard had die auto ook ff in zijn spiegels kunnen kijken of er een vrachtwagen op de invoegstrook reed, dan had ie het aan zien komen, sterker nog, dan had ie netjes ruimte moeten laten zodat de vrachtwagen kan invoegen.Je mag namelijk gewoon de hele strook gebruiken, dat mensen hem er bij het begin al tussen proppen is niet correct, je kan beter doorrijden, dan zorg je ook voor een betere doorstroming namelijk.
Dat is inderdaad bloedirritant, zeker als je er achter zit. Op de snelweg kun je als het mee zit wel naar de linkerbaan,maar op een autoweg knipper ik dan maar even met mijn remlichten voor het achteropkomend verkeer. Dat zijn trouwens ook de mensen die nooit harder rjjden dan 80.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:20 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Komen we bij de volgende asocialen (nee deze keer geen truckers):
Mensen die op het moment dat de blokmarkering begint (dus wanneer je kunt gaan invoegen) nog steeds 60 km/h rijden![]()
Waar hebben die mensen rijles gehad zeg? Ik heb geleerd dat je zo snel mogelijk op de snelheid van de andere weggebruikers moet zijn, zodat je ruim de tijd hebt om een gaatje te zoeken. Bij mijn weten is dat nog altijd minimaal 80/90 (als er geen files zijn)
Tja, dan ken ik er nog eentje, als het druk is heb je altijd mensen die denken er niet tussen te komen, en gaan dus maar voordat het wisselvak begint alvast over die streep met hun auto. Die laat ik er dus meteen al niet tussen. Hebben ze een gigantisch stuk weg om te wisselen maar nee, dan moet het gebeuren voordat het wisselvak begintquote:Op woensdag 25 april 2007 19:20 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Komen we bij de volgende asocialen (nee deze keer geen truckers):
Mensen die op het moment dat de blokmarkering begint (dus wanneer je kunt gaan invoegen) nog steeds 60 km/h rijden![]()
Waar hebben die mensen rijles gehad zeg? Ik heb geleerd dat je zo snel mogelijk op de snelheid van de andere weggebruikers moet zijn, zodat je ruim de tijd hebt om een gaatje te zoeken. Bij mijn weten is dat nog altijd minimaal 80/90 (als er geen files zijn)
Maar maar maar stel nou dat je er niet tussen komt?quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:32 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, dan ken ik er nog eentje, als het druk is heb je altijd mensen die denken er niet tussen te komen, en gaan dus maar voordat het wisselvak begint alvast over die streep met hun auto. Die laat ik er dus meteen al niet tussen. Hebben ze een gigantisch stuk weg om te wisselen maar nee, dan moet het gebeuren voordat het wisselvak begint![]()
Dan heb je altijd nog de acceleratiestrook rechts van jequote:Op vrijdag 27 april 2007 08:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar maar maar stel nou dat je er niet tussen komt?![]()
Weet ik, zorg wel dat ik ertussen kom. Soms beetje asociaalquote:Op vrijdag 27 april 2007 08:49 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Dan heb je altijd nog de acceleratiestrook rechts van je![]()
Gewoon er tussen drukken. Bij mij in de buurt heb je een 2 baans rotonde met verhoogde afscheiding, ken je wel. Na de rotonde gaan er dus 2 banen richting punt A. Echter, die 2 banen worden na 100 meter al 1 baan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Weet ik, zorg wel dat ik ertussen kom. Soms beetje asociaal![]()
Die heb je hier ook. 100 meter voor de rotonde komt er rechts een baan bij, die 100 meter na de rotonde weer ophoud. En iedereen blijft op de origele baan, ik nietquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:31 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Gewoon er tussen drukken. Bij mij in de buurt heb je een 2 baans rotonde met verhoogde afscheiding, ken je wel. Na de rotonde gaan er dus 2 banen richting punt A. Echter, die 2 banen worden na 100 meter al 1 baan.
Eerst was er zo'n simpele in zn civic die mij geen ruimte wou geven, ik gaf al extra gas om er voor te komen (achter hem was geen ruimte). Geeft die lul ook gas bij. Nou dan zit er maar 1 ding op en dat is vol naar rechts toe gooien, oftewel erg goed afsnijden.
Dan heb je gewoon een kut-auto. Ik sta toch redelijk luxe in de filequote:Op vrijdag 27 april 2007 12:44 schreef Bdijk het volgende:
Wat ik helemaal ergelijk vind is dat ze personenauto's "Luxewagens" (met Brabants accent) noemen! alsof ik voor mun lol in de file sta naar m'n werk! weinig luxe aan
Haha, j inderdaad. Maar ook net alsof een vrachtwagen tegenwoordig niet luxe is met zijn luchtvering, luchtgeveerde stoel, airco, tv en koelkastquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:44 schreef Bdijk het volgende:
Wat ik helemaal ergelijk vind is dat ze personenauto's "Luxewagens" (met Brabants accent) noemen! alsof ik voor mun lol in de file sta naar m'n werk! weinig luxe aan
Valt reuze tegen. Zelfs met luchtvering en luchtgeveerde stoel stuiter je door de auto.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:35 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Haha, j inderdaad. Maar ook net alsof een vrachtwagen tegenwoordig niet luxe is met zijn luchtvering, luchtgeveerde stoel, airco, tv en koelkast![]()
oorzaak nr één van het kantelen.quote:MAASTRICHT - Een vrachtwagen heeft vrijdagavond op de A2 nabij Maastricht een lading lege bierflesjes verloren. De vrachtwagen werd door een personenauto gesneden, waarna de aanhanger schaarde door het plotselinge remmen. De weg ligt over een lengte van 300 meter bezaaid met glas en flesjes. Dat heeft de politie laten weten.
Onzin. koelkast hebben alleen internationale trucks, en een TV ontbreekt vaak.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:35 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Haha, j inderdaad. Maar ook net alsof een vrachtwagen tegenwoordig niet luxe is met zijn luchtvering, luchtgeveerde stoel, airco, tv en koelkast![]()
quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die heb je hier ook. 100 meter voor de rotonde komt er rechts een baan bij, die 100 meter na de rotonde weer ophoud. En iedereen blijft op de origele baan, ik nietRij elke dag weer zo 5/6 auto's voorbij.
Jij bent dus zo'n aap die links blijft rijden en het ontzettend raar vind als iemand je rechts inhaalt op een volledige lege rijbaan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:06 schreef HenryHill het volgende:
[..]
![]()
Goed gedaan, gefeliciteerd jongen.![]()
Hopelijk kantelt zo'n aanhanger een keer boven op zo'n auto, maar dat zal wel niet. Het zijn dan altijd de mensen die wel normaal rijden die de pineut zijn.quote:
Je vergeet koffiezet apperaat en magnetron ook een gasstel is reuze handig, voor als je in de file staat bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:35 schreef zure_apple het volgende:
[..]
En nu het zo warm is zullen ze de BBQ ook wel weer aanstekenquote:Op zaterdag 28 april 2007 14:25 schreef Toitle het volgende:
[..]
Je vergeet koffiezet apperaat en magnetron ook een gasstel is reuze handig, voor als je in de file staat bijvoorbeeld.
Precies. Hoeveel vrachtwagens die ik een stuk vluchtstrook zie meepakken....quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:26 schreef BobbyB het volgende:
Ja, dat is gewoon belachelijk natuurlijk. Als je gaat staken omdat je het ergens niet mee eens bent okee, maar val daar lekker je werkgever mee lastig en niet honderden anderen die er niks aan kunnen doen.
Ik zag overigens in Wegmisbruikers zo'n trucker die even gezellig de andere baan op kwam terwijl er een auto reed. Maar aanhouden ho maar. Constant zijn ze mensen die te hard rijden op lege weggetjes aan het bekeuren en dan doet er zich echt een gevaarlijke situatie voor en dan zijn ze te lui om uit te stappen omdat het toch geen geld oplevert.
Das gevaarlijk in de auto.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:39 schreef zure_apple het volgende:
[..]
En nu het zo warm is zullen ze de BBQ ook wel weer aansteken
Als ik die truckers zo zie kleven hebben ze volgens mij een hele korte remweg.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:43 schreef Toitle het volgende:
[..]
Das gevaarlijk in de auto.![]()
Maar als je in een lange file staat wel handig.
Mensen zouden voordat ze hun examen doen verplicht tegen korting ofzo een les in een vrachtwagen moeten nemen, dan zie je pas wat je in spiegels ziet en niet ziet en hoeveel meters je nodig hebt om snelheid te maken en hoeveel je nodig hebt om te remmen.
(en hoe moeilijk het is om kaart te lezen, koffie te zetten en bellen tegelijk terwijl je invoegt)
Ligt eraan hoe hard je rijd, haha. Nee remweg is helaas vrij lang, is idd niet echt verantwoord.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:45 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Als ik die truckers zo zie kleven hebben ze volgens mij een hele korte remweg.
Zitten ze in de slipstream, gaan ze 0,005 km/h harderquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:50 schreef Toitle het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe hard je rijd, haha. Nee remweg is helaas vrij lang, is idd niet echt verantwoord.
Ik denk wel dat chauffeurs zo kort oprijden omdat wanneer je afstand houd er steeds een personenauto zich er tussen wurmt. Is geen excuus maar toch.
En dat is natuurlijk weer een reden om in te gaan halen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:52 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Zitten ze in de slipstream, gaan ze 0,005 km/h harder![]()
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:43 schreef Toitle het volgende:
[..]
Das gevaarlijk in de auto.![]()
Maar als je in een lange file staat wel handig.
Mensen zouden voordat ze hun examen doen verplicht tegen korting ofzo een les in een vrachtwagen moeten nemen, dan zie je pas wat je in spiegels ziet en niet ziet en hoeveel meters je nodig hebt om snelheid te maken en hoeveel je nodig hebt om te remmen.
(en hoe moeilijk het is om kaart te lezen, koffie te zetten en bellen tegelijk terwijl je invoegt)
In de slipstream rijden is volgens mij alleen nuttig voor het verbruik.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:52 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Zitten ze in de slipstream, gaan ze 0,005 km/h harder![]()
Heerlijk hé? Zo kortzichtig zijn...quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon rukkers, als je op het VMBO niks meer kunt kun je 2 kanten op, of je wordt stucadoor of je wordt vrachtwagenchauffeur, de meesten hebben dat zo'n kleine pik dat ze een vrachtwagen zien als verlengstuk van hun mannelijkheid maar uiteindelijk blijven het wijven want rijden kunnen ze niet...
-Borden lezen kunnen ze niet
-Regels kunnen ze niet
-Op 1 en dezelfde baan blijven kunnen ze niet, nemen geregeld stuk vluchtstrook mee
-Afstand houden kunnen ze niet
-Alleen bezig zijn met rijden kunnen ze niet
En maar zeggen: ja maar ik ben professioneel chauffeur... professioneel chauffeur my ass... Als je je VMBO en daarna MBO afgemaakt had ipv 's avonds te rukken op chauffeursblaadjes dan had je nou wel een baan gehad met wat meer uitdaging waarschijnlijk...
![]()
Maar ben het met dit stukje wel degelijk eens:quote:
Maar er zijn gelukkig ook goede chauffeurs.quote:-Op 1 en dezelfde baan blijven kunnen ze niet, nemen geregeld stuk vluchtstrook mee
-Afstand houden kunnen ze niet
-Alleen bezig zijn met rijden kunnen ze niet
Vluchtstrook is op zich niet zo erg, tenzij je er staat met pech, maar ze komen ook regelmatig half over de linker rijbaan zeilen... en dat is lekker als je er naast zit.quote:-Op 1 en dezelfde baan blijven kunnen ze niet, nemen geregeld stuk vluchtstrook mee
Ja, oke. Dat zie ik ook regelmatig gebeuren. Kwestie van goed opletten en anticiperen. En verder je er niet te druk over maken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar ben het met dit stukje wel degelijk eens:
[..]
Maar er zijn gelukkig ook goede chauffeurs.
Overigens:
[..]
Vluchtstrook is op zich niet zo erg, tenzij je er staat met pech, maar ze komen ook regelmatig half over de linker rijbaan zeilen... en dat is lekker als je er naast zit.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon rukkers, als je op het VMBO niks meer kunt kun je 2 kanten op, of je wordt stucadoor of je wordt vrachtwagenchauffeur,
Service engineer klinkt inderdaad een stuk uitdagenderquote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly WANKER het volgende:
En maar zeggen: ja maar ik ben professioneel chauffeur... professioneel chauffeur my ass... Als je je VMBO en daarna MBO afgemaakt had ipv 's avonds te rukken op chauffeursblaadjes dan had je nou wel een baan gehad met wat meer uitdaging waarschijnlijk...
![]()
Slaap zacht.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
![]()
Ik vind dat de opleiding er ook weinig tot doet eigenlijk. Er zijn ook zat hoog opgeleiden die zich misdragen, ook in het verkeer dus om dat als argument te gebruiken is nogal dom.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Slaap zacht.
Het maakt me geen ruk uit wat men denkt over vrachtautochauffeurs, ik heb gekozen voor dit beroep omdat ik nog eens wat van de wereld te zien krijg.
Leuke vooroordelen trouwens. Ik heb zelf gewoon een MBO-3 diploma. Okee, het is geen studie waar je u tegen zegt, maar elektromonteur is nou niet bepaald een beroep dat ik mij over 20 jaar nog zie doen.
Uitdaging zat. Als ik maar geen stropdas hoef te dragen vind ik het best.
Ja, een kantoorbaan, dat is lekker uitdagend.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, een kantoorbaan, dat is lekker uitdagend.
ik weet nu niet waar ik morgen allemaal heen rijd, dat vind ik persoonlijk meer een uitdaging dan een simpele servicemonteur die één soort kunstje kan, namelijk een apparaat repareren en that's it.
Wij moeten iets meer kunstjes kunnen, lading in de auto is soms puzzelen en je hebt veel diverese dingen in de auto. Bovendien is het de bedoeling dat het spul ook in de bochten blijft staan en derhalve moet het vast gezet worden. (ook al hebben sommige chauffeurs daar weer schijt aan, maar die moeten ze ook ter plekke achter het stuur weg trappen.)
Meestal wel jaquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar als je onzekerheid hebt over je salaris blokkeer je meteen de wegquote:ik weet nu niet waar ik morgen allemaal heen rijd,
jullie kunnen een vrachtwagen besturen, that's itquote:dat vind ik persoonlijk meer een uitdaging dan een simpele servicemonteur die één soort kunstje kan, namelijk een apparaat repareren en that's it.
Is inderdaad heel erg moeilijk met al die standaardmaten en een planningafdelingquote:Wij moeten iets meer kunstjes kunnen, lading in de auto is soms puzzelen
Dat klopt: koelkast, tv, koffiezetapparaat, luchtvering, telefoon, posters van naakte mevrouwenquote:en je hebt veel diverese dingen in de auto.
Echt een uitdaging en bovendien heeeeel erg moeilijk!quote:Bovendien is het de bedoeling dat het spul ook in de bochten blijft staan en derhalve moet het vast gezet worden. (ook al hebben sommige chauffeurs daar weer schijt aan, maar die moeten ze ook ter plekke achter het stuur weg trappen.)
Wat een onzin. Wees gewoon stilquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
ik weet nu niet waar ik morgen allemaal heen rijd, dat vind ik persoonlijk meer een uitdaging dan een simpele servicemonteur die één soort kunstje kan, namelijk een apparaat repareren en that's it.
Wij moeten iets meer kunstjes kunnen, lading in de auto is soms puzzelen en je hebt veel diverese dingen in de auto. Bovendien is het de bedoeling dat het spul ook in de bochten blijft staan en derhalve moet het vast gezet worden. (ook al hebben sommige chauffeurs daar weer schijt aan, maar die moeten ze ook ter plekke achter het stuur weg trappen.)
En schiet dat dan op?quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die heb je hier ook. 100 meter voor de rotonde komt er rechts een baan bij, die 100 meter na de rotonde weer ophoud. En iedereen blijft op de origele baan, ik nietRij elke dag weer zo 5/6 auto's voorbij.
En als dat ook niet lukt.....dan wordt je helaas TheOneAndOnly.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon rukkers, als je op het VMBO niks meer kunt kun je 2 kanten op, of je wordt stucadoor of je wordt vrachtwagenchauffeur,
Het schiet zeker op. En waarom zou ik in de rij moeten blijven als ik verplicht ben om zoveel mogelijk op de rechterbaan te blijven?quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
En schiet dat dan op?
Blijf gewoon in de rij zoals de rest, dat is toch veel rustiger voor iedereen?
Zo spannend hej.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
jij kan 1 klusje... je auto besturen... komt op hetzelfde neer.... je weet niet waar je morgen heen rijd. maar je weet wel dat het dezelfde files zijn op hetzelfde asfalt.... je ziet zogenaamd wat van de wereld... maar je bent aan het werk...., ergens langs rijden op een stuk weg is niet de wereld zien... dat is langsrijdenquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
iets vast zetten is een spanbandje aantrekken dat kan elke idioot... en als het voor jou in de auto al lastig puzzelen is, kan je nagaan hoe moielijk dat is met een geheel kantoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
de rest moet naar rechts.... als je niiet inhaald, dan behoor je rechts te rijden!quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
En schiet dat dan op?
Blijf gewoon in de rij zoals de rest, dat is toch veel rustiger voor iedereen?
Als dit je trucks zijn ben je echt wel stoer:quote:
Wat een held inderdaadquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:13 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Als dit je trucks zijn ben je echt wel stoer:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
ja maar hij weet niet wat morgen hem zal brengen hoor.... zal ie naar barneveld of naar utrecht moetenquote:
Oeh, wat een uitdagingen allemaal. Zal ik de A12 of de A2 nemenquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:24 schreef rival het volgende:
[..]
ja maar hij weet niet wat morgen hem zal brengen hoor.... zal ie naar barneveld of naar utrecht moeten
sufferd. mijn vader heeft jarenlang zijn eigen transportbedrijf gehad... en ik ben vaak genoeg mee geweest.. en heb ik denk ik dus kennis om zo mijn mening te vormen.....quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:24 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Wat een schreeuwerige pubertjes hier
Ga maar es een dagje mee, dan lul je wel anders en heb je tenminste kennis om zo een mening te kunnen vormen.
En als je dan nog zo'n grote smoel hebt hoop ik dat je eens de wielen van een oplegger van heel dichtbij mag bekijken...
Ik kijk elke week naar RTL Transportwereldquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:24 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Ga maar es een dagje mee, dan lul je wel anders en heb je tenminste kennis om zo een mening te kunnen vormen.
En als je dan nog zo'n grote smoel hebt hoop ik dat je eens de wielen van een oplegger van heel dichtbij mag bekijken...
oe.. die bocht is wel scherp.... ik hoop maar dat ik die ijskast goed vast heb gezetquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oeh, wat een uitdagingen allemaal. Zal ik de A12 of de A2 nemen![]()
![]()
Al die uitdagingen, ik kan er niet meer tegen. Ik denk dat ik overspannen raakquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:27 schreef rival het volgende:
[..]
oe.. die bocht is wel scherp.... ik hoop maar dat ik die ijskast goed vast heb gezet![]()
Heheh, en ff toeteren naar z'n look a like Toontje hequote:Op donderdag 3 mei 2007 11:24 schreef rival het volgende:
niet wat morgen hem zal brengen hoor.... zal ie naar barneveld of naar utrecht moeten
weetje wat ik ga doen... ik ga wel ff op de linkerbaan afkoelen...... heerlijk zo een hele rij autos gefrustreerd achter me.. weten ze eens wat ik meemaak de hele dag!quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Al die uitdagingen, ik kan er niet meer tegen. Ik denk dat ik overspannen raak![]()
Ik zal ze krijgenquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:29 schreef rival het volgende:
[..]
weetje wat ik ga doen... ik ga wel ff op de linkerbaan afkoelen...... heerlijk zo een hele rij autos gefrustreerd achter me.. weten ze eens wat ik meemaak de hele dag!![]()
Ja, want daar rijden alle chauffeurs heen hč, zielig bekrompen tienerkuttekopje.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:24 schreef rival het volgende:
[..]
ja maar hij weet niet wat morgen hem zal brengen hoor.... zal ie naar barneveld of naar utrecht moeten
Heerlijk hé, zo gefrustreerd zijn?quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:36 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
[..]
Ja, want daar rijden alle chauffeurs heen hč, zielig bekrompen tienerkuttekopje.
Ooit wel eens gedacht aan internationale chauffeurs? Die dus de ene week in Lapland zitten, de andere week in Ierland en dan weer in Sicilie?
Nee hč, want jij schijt al zes kleuren stront als je zonder je mammie de oprit af moet naar de buurtsuper.
En alle chauffeurs zijn dom, er is niemand bij die bijvoorbeeld wat van de wereld wil zien en niet direct met een stationwagentje de rest van zijn leven in de file gaat staan op weg naar zijn uitgezakte vrouw in een Vinex-legbatterij.
Of die dit doet om zijn rechtenstudie te bekostigen omdat je nu eenmaal (nog) flink veel verdiend als je veel uren maakt.
Klopt helemaal, sneu manneke. Kun je al fietsen?![]()
I'm out, ritje Schotland voor de boeg.
En nee, niet met een bestelbus:
[afbeelding]
Je bent welkom als je even voor een van de wielen wil gaan liggen...
Zitten er ook Chinezen in die container?quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:36 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
[..]
Ja, want daar rijden alle chauffeurs heen hč, zielig bekrompen tienerkuttekopje.
Ooit wel eens gedacht aan internationale chauffeurs? Die dus de ene week in Lapland zitten, de andere week in Ierland en dan weer in Sicilie?
Nee hč, want jij schijt al zes kleuren stront als je zonder je mammie de oprit af moet naar de buurtsuper.
En alle chauffeurs zijn dom, er is niemand bij die bijvoorbeeld wat van de wereld wil zien en niet direct met een stationwagentje de rest van zijn leven in de file gaat staan op weg naar zijn uitgezakte vrouw in een Vinex-legbatterij.
Of die dit doet om zijn rechtenstudie te bekostigen omdat je nu eenmaal (nog) flink veel verdiend als je veel uren maakt.
[afbeelding]
Ben vaak zat meegeweest. Bovendien zit ik in de logistiek dus ik weet echt wel wat die truckers de hele dag doen. Als ik jou was zou ik ook maar niet zo'n "grote smoel" hebben want voor jou 10 Polen die harder werken en minder zeiken.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:24 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
ben met me vader vroeger vaak genoeg meegereden naar italie e.d. dus waar praat je over flapdrol? en tegenwoordig ga ik op vakantioe met de auto europa rond e.d. dus waar rpaat je over flapdrol? en niet alle chauffeurs zij n dom, me vader is best slim.. maar die gozer die we net belachelijk maakte maakte het wel heel duidelijk dat ie het iq van een bonnie hadquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:36 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat maakt allemaal niks uit want je hoort je gewoon lekker aan de verkeersregeltjes te houden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:24 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Wat ben jij een ongelooflijke kneus en sorry dat ik het zeg, maar je bevestigd de vooroordelen alleen meer weer met zo'n post. Jij bent zeker ook zo'n chauffeur die een automobilist wel even af zal straffen als die iets doet wat jou niet zint.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:36 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:Door actievoerende vrachtwagenchauffeurs is op de rotonde van Joure rond 08.00 een file van zes kilometer op de A7 tussen Heerenveen-West en knooppunt Joure ontstaan. Dat meldde de ANWB.
De vrachtwagenchauffeurs reden tussen 07.00 en 09.00 uur drie extra rondjes op de rotonde van Joure die de A6 en A7 met elkaar verbindt. De rondjes symboliseren de 3% looneis die de vakbonden hebben gesteld. De werkgevers bieden maximaal 2,5% . De actie bij Joure maakt deel uit van prikacties die de chauffeurs deze en volgende week voeren
Dat was vanmorgen al, je loopt achterquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:19 schreef zure_apple het volgende:
En de truckers zijn weer positief in het nieuws hoor![]()
Actie truckers op rotonde Joure
[..]
En ik maar denken dat ik breaking news hadquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat was vanmorgen al, je loopt achter![]()
Sorryquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:24 schreef zure_apple het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik breaking news had![]()
Van mij hoeft geen ene trucker meer begrip te verwachtenquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:19 schreef zure_apple het volgende:
En de truckers zijn weer positief in het nieuws hoor![]()
Actie truckers op rotonde Joure
[..]
Maar dat is toch ook het doel van stakingen?quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:29 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het zijn altijd de burgers die onder stakingen van dit soort paupers moeten lijden...
Nou ja, ik denk dat burgers weinig kunnen doen aan hun contracten of CAO, daarvoor zullen ze toch echt bij hun werkgever of de overheid moeten zijn... of ik snap de hele logica achter het staken niet, dat kan natuurlijk ook....quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook het doel van stakingen?![]()
Ze vergeten alleen dat er voor 1 nederlandse trucker er 10 Poolse zijn, die minder salaris vragen, harder werken en minder zeurenquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:57 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat burgers weinig kunnen doen aan hun contracten of CAO, daarvoor zullen ze toch echt bij hun werkgever of de overheid moeten zijn... of ik snap de hele logica achter het staken niet, dat kan natuurlijk ook....
Ik dacht altijd dat het doel van staken was om anderen te hinderen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:57 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat burgers weinig kunnen doen aan hun contracten of CAO, daarvoor zullen ze toch echt bij hun werkgever of de overheid moeten zijn... of ik snap de hele logica achter het staken niet, dat kan natuurlijk ook....
Nee,ik heb nog geen seconde de weg geblokkeerd, omdat ik daar namelijk niks mee op schiet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:07 schreef zure_apple het volgende:
[..]
[..]
Maar als je onzekerheid hebt over je salaris blokkeer je meteen de weg
[..]
Mijn uitzicht verandert tenminste, dat kun je op een kantoor niet zeggen, of het moet iedere keer weer een andere collega zijn die langsloopt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:05 schreef rival het volgende:
[..]
jij kan 1 klusje... je auto besturen... komt op hetzelfde neer.... je weet niet waar je morgen heen rijd. maar je weet wel dat het dezelfde files zijn op hetzelfde asfalt.... je ziet zogenaamd wat van de wereld... maar je bent aan het werk...., ergens langs rijden op een stuk weg is niet de wereld zien... dat is langsrijden
[..]
Een kantoor beweegt niet en als ik sommige chauffeurs zie is een spanband aantrekken blijkbaar niet iets wat elke idioot kan.quote:iets vast zetten is een spanbandje aantrekken dat kan elke idioot... en als het voor jou in de auto al lastig puzzelen is, kan je nagaan hoe moielijk dat is met een geheel kantoor
Dat deden ze toch al en dat zal nooit meer veranderen. Ik kijk altijd vol medelijden naar mensen met een kantoorbaan. Elke dag binnen zitten van 9 tot 5 , tussen de middag een broodje in de kantine en altijd weer die ene collega die op woensdag steevast:" Zo, de week is weer doormidden." roept.quote:goddamn door jou gaan mensen echt neerkijken op vrachtwagenschauffeurs
![]()
Vanuit een vliegtuig zie je ook alleen maar lucht en wolken. In een auto zie je het landschap iedere keer weer anders.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:01 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Zo spannend hej.
Maar waarom word je dan geen piloot ofzo?
Die Sprinter bestuurde ik tussen 2000 en 2002 en die Master was bij mijn vorige werkgever.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:13 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Als dit je trucks zijn ben je echt wel stoer:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Helaas jongens, het wordt Hamburg.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:24 schreef rival het volgende:
[..]
Tussen iets zien en iets oen zit een verschil.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:26 schreef rival het volgende:
[..]
sufferd. mijn vader heeft jarenlang zijn eigen transportbedrijf gehad... en ik ben vaak genoeg mee geweest.. en heb ik denk ik dus kennis om zo mijn mening te vormen.....
Gelukkig ligt dat alleen aan de chauffeur en nooit aan de planning. En andere mensen maken nooit fouten, dat doen alleen chauffeurs.quote:zo moielijk is het niet hoor wat jullie doen..... ergens heenrijden en zorgen dat de juiste pakketje eruit komen en dat je dat niet door elkaar haalt.... en zelfs dat soort simpele dingen gaan vaak genoeg fout....
quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:28 schreef worldpimber het volgende:
Die "trucks" zijn van z'n vorige werk, daar werd ie er al uitgegooid. Immers, de hele wereld heeft ie vanuit dat busje al gezien dus het werd tijd voor een nieuwe uitdaging.
[..]
Heheh, en ff toeteren naar z'n look a like Toontje he![]()
[afbeelding]
Pauper in een F430?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:19 schreef Qunak het volgende:
Net bij het verlaten van mijn werk bijna geplet tussen de vrachtwagen en een F430. Beter opletten, pauper!
Je zit in de logistiek? Wat doe je? Pallets sorteren zeker.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:39 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ben vaak zat meegeweest. Bovendien zit ik in de logistiek dus ik weet echt wel wat die truckers de hele dag doen. Als ik jou was zou ik ook maar niet zo'n "grote smoel" hebben want voor jou 10 Polen die harder werken en minder zeiken.
Mocht ie willen. F430 stond geparkeerd.quote:
Jajaquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:26 schreef Qunak het volgende:
[..]
Mocht ie willen. F430 stond geparkeerd.
Kom eens op de koffie zou ik zeggen.quote:
quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:23 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je zit in de logistiek? Wat doe je? Pallets sorteren zeker.
Ik heb vorig jaar een dag als bijrijder op een vrachtwagen gezeten. Nou, al na vijf minuten wist dat ik een lange dag tegemoet ging. Wat een hork was die gast, niet normaal.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:25 schreef tvvanham2002 het volgende:
Vrachtwagenchaffeurs zijn wel degelijke mensen, er zijn uiteraard aso's, maar dat is in ieder vak.
Maar je een lange rit maakt met een kind achterin - dat uiteraard naar auto's kijkt - dan zijn het alleen vrachtwagenchauffeurs die naar dat kind zwaaien of gekke bekken trekken, prachtig om te zien, voor dat kind dan uiteraard. Dat heeft gewoon iets bijzonders.
Dus ja, er zijn zat lamzakken die gewoon 19 uur per dag rijden, zich asociaal op de weg gedragen en een beetje aankloten, maar de boven omschreven chauffeurs maken wat mij betreft dat alles weer helemaal goed.
En dat lijkt mij ook wel nice, internationaal transport, overal gaan en staand, geweldig, helaas ben ik niet die kant opgegaan, maar ach. En daarbij zorgen die mensen wel voor je eten en alles wat we dagelijks gebruiken op elke plaats in de wereld ..
Ik ken je niet, maar ik denk dat chauffeurs in het algemeen niet echt gesteld zijn op 'n wildvreemde bijrijder, omdat ze al hun hele 'leven' lang alleen in de auto zitten. Dat is enorm wennen voor die mennekes hoor.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:48 schreef Qunak het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar een dag als bijrijder op een vrachtwagen gezeten. Nou, al na vijf minuten wist dat ik een lange dag tegemoet ging. Wat een hork was die gast, niet normaal.
Alleen vrachtwagenchauffeurs die naar kinderen zwaaien, overal gaan en staan, geweldig, ze zorgen voor ons eten. Heb je thuis een altaartje met een vrachtwagen staan of zoquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:25 schreef tvvanham2002 het volgende:
Vrachtwagenchaffeurs zijn wel degelijke mensen, er zijn uiteraard aso's, maar dat is in ieder vak.
Maar je een lange rit maakt met een kind achterin - dat uiteraard naar auto's kijkt - dan zijn het alleen vrachtwagenchauffeurs die naar dat kind zwaaien of gekke bekken trekken, prachtig om te zien, voor dat kind dan uiteraard. Dat heeft gewoon iets bijzonders.
Dus ja, er zijn zat lamzakken die gewoon 19 uur per dag rijden, zich asociaal op de weg gedragen en een beetje aankloten, maar de boven omschreven chauffeurs maken wat mij betreft dat alles weer helemaal goed.
En dat lijkt mij ook wel nice, internationaal transport, overal gaan en staand, geweldig, helaas ben ik niet die kant opgegaan, maar ach. En daarbij zorgen die mensen wel voor je eten en alles wat we dagelijks gebruiken op elke plaats in de wereld ..
quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:03 schreef Samson het volgende:
[..]
Alleen vrachtwagenchauffeurs die naar kinderen zwaaien, overal gaan en staan, geweldig, ze zorgen voor ons eten. Heb je thuis een altaartje met een vrachtwagen staan of zo![]()
Tja, vakantiewerk en zo. Ik zou ook niet vrolijk zijn als een brugpieper mijn werk kwam overnemen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:57 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik ken je niet, maar ik denk dat chauffeurs in het algemeen niet echt gesteld zijn op 'n wildvreemde bijrijder, omdat ze al hun hele 'leven' lang alleen in de auto zitten. Dat is enorm wennen voor die mennekes hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |