zelfs een vrachtwagen heeft geen hele strook nodig om naar de 30 op te trekkenquote:Op woensdag 25 april 2007 16:19 schreef highway101 het volgende:
[..]
Die strook ligt er niet voor niets, en is handig voor vrachtwagens om op snelheid te komen.
Lees de volgende keer evenquote:Op woensdag 25 april 2007 16:19 schreef highway101 het volgende:
[..]
Die strook ligt er niet voor niets, en is handig voor vrachtwagens om op snelheid te komen.
Krijg je daar een harde piemel van? Ik hoop toch zo op een ontmoeting met jou op de snelweg.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:49 schreef hiolpi het volgende:
als ik last heb van inhalende vrachtwagen (waar ze niet mogen inhalen) laat ik diegene altijd even merken hoe irritant het is om voor een langzamer voertuig te moeten remmen (lees, 70km/h voor hun gaan rijden) als ze jouw willen inhalen, vrolijk meegaan naar linker baan
ik heb tegenwoordig ook standaard geprint papiertje liggen op me hoedenplank, "Irritant he, dat 1km/h sneller inhalen"
Bij mij is de hoedenplank wat dieper geleger dan begin kofferbak, dus normale automobilist ziet het niet... ik wil idd niet zeggen dat ze allemaal crap zijn, want dat is niet zo. maar meestal als er 1 gaat inhalen volgen er snel meer (ook waar het niet mag, dat mot je gewoon de kop indrukken meteen
)
Uiteraard had die auto ook ff in zijn spiegels kunnen kijken of er een vrachtwagen op de invoegstrook reed, dan had ie het aan zien komen, sterker nog, dan had ie netjes ruimte moeten laten zodat de vrachtwagen kan invoegen.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:05 schreef Yankee_One het volgende:
Wat is vrijdag toch meemaakte.. Ik reed op de A1 op knooppunt Hoevelaken bij Amersfoort richting Apeldoorn in de file en verkeer van de A28 moest invoegen, waaronder een vrachtwagen. Wat doet hij, hij rijdt de hele invoegstrook af en op het einde hiervan doet hij zijn knipperlichten aan om in te voegen, ware het niet dat naast hem nog een auto reed die dus én moest uitwijken én moest remmen.
Gevaarlijke gasten![]()
Komen we bij de volgende asocialen (nee deze keer geen truckers):quote:Op woensdag 25 april 2007 16:52 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Uiteraard had die auto ook ff in zijn spiegels kunnen kijken of er een vrachtwagen op de invoegstrook reed, dan had ie het aan zien komen, sterker nog, dan had ie netjes ruimte moeten laten zodat de vrachtwagen kan invoegen.Je mag namelijk gewoon de hele strook gebruiken, dat mensen hem er bij het begin al tussen proppen is niet correct, je kan beter doorrijden, dan zorg je ook voor een betere doorstroming namelijk.
Dat is inderdaad bloedirritant, zeker als je er achter zit. Op de snelweg kun je als het mee zit wel naar de linkerbaan,maar op een autoweg knipper ik dan maar even met mijn remlichten voor het achteropkomend verkeer. Dat zijn trouwens ook de mensen die nooit harder rjjden dan 80.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:20 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Komen we bij de volgende asocialen (nee deze keer geen truckers):
Mensen die op het moment dat de blokmarkering begint (dus wanneer je kunt gaan invoegen) nog steeds 60 km/h rijden![]()
Waar hebben die mensen rijles gehad zeg? Ik heb geleerd dat je zo snel mogelijk op de snelheid van de andere weggebruikers moet zijn, zodat je ruim de tijd hebt om een gaatje te zoeken. Bij mijn weten is dat nog altijd minimaal 80/90 (als er geen files zijn)
Tja, dan ken ik er nog eentje, als het druk is heb je altijd mensen die denken er niet tussen te komen, en gaan dus maar voordat het wisselvak begint alvast over die streep met hun auto. Die laat ik er dus meteen al niet tussen. Hebben ze een gigantisch stuk weg om te wisselen maar nee, dan moet het gebeuren voordat het wisselvak begintquote:Op woensdag 25 april 2007 19:20 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Komen we bij de volgende asocialen (nee deze keer geen truckers):
Mensen die op het moment dat de blokmarkering begint (dus wanneer je kunt gaan invoegen) nog steeds 60 km/h rijden![]()
Waar hebben die mensen rijles gehad zeg? Ik heb geleerd dat je zo snel mogelijk op de snelheid van de andere weggebruikers moet zijn, zodat je ruim de tijd hebt om een gaatje te zoeken. Bij mijn weten is dat nog altijd minimaal 80/90 (als er geen files zijn)
Maar maar maar stel nou dat je er niet tussen komt?quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:32 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, dan ken ik er nog eentje, als het druk is heb je altijd mensen die denken er niet tussen te komen, en gaan dus maar voordat het wisselvak begint alvast over die streep met hun auto. Die laat ik er dus meteen al niet tussen. Hebben ze een gigantisch stuk weg om te wisselen maar nee, dan moet het gebeuren voordat het wisselvak begint![]()
Dan heb je altijd nog de acceleratiestrook rechts van jequote:Op vrijdag 27 april 2007 08:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar maar maar stel nou dat je er niet tussen komt?![]()
Weet ik, zorg wel dat ik ertussen kom. Soms beetje asociaalquote:Op vrijdag 27 april 2007 08:49 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Dan heb je altijd nog de acceleratiestrook rechts van je![]()
Gewoon er tussen drukken. Bij mij in de buurt heb je een 2 baans rotonde met verhoogde afscheiding, ken je wel. Na de rotonde gaan er dus 2 banen richting punt A. Echter, die 2 banen worden na 100 meter al 1 baan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Weet ik, zorg wel dat ik ertussen kom. Soms beetje asociaal![]()
Die heb je hier ook. 100 meter voor de rotonde komt er rechts een baan bij, die 100 meter na de rotonde weer ophoud. En iedereen blijft op de origele baan, ik nietquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:31 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Gewoon er tussen drukken. Bij mij in de buurt heb je een 2 baans rotonde met verhoogde afscheiding, ken je wel. Na de rotonde gaan er dus 2 banen richting punt A. Echter, die 2 banen worden na 100 meter al 1 baan.
Eerst was er zo'n simpele in zn civic die mij geen ruimte wou geven, ik gaf al extra gas om er voor te komen (achter hem was geen ruimte). Geeft die lul ook gas bij. Nou dan zit er maar 1 ding op en dat is vol naar rechts toe gooien, oftewel erg goed afsnijden.
Dan heb je gewoon een kut-auto. Ik sta toch redelijk luxe in de filequote:Op vrijdag 27 april 2007 12:44 schreef Bdijk het volgende:
Wat ik helemaal ergelijk vind is dat ze personenauto's "Luxewagens" (met Brabants accent) noemen! alsof ik voor mun lol in de file sta naar m'n werk! weinig luxe aan
Haha, j inderdaad. Maar ook net alsof een vrachtwagen tegenwoordig niet luxe is met zijn luchtvering, luchtgeveerde stoel, airco, tv en koelkastquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:44 schreef Bdijk het volgende:
Wat ik helemaal ergelijk vind is dat ze personenauto's "Luxewagens" (met Brabants accent) noemen! alsof ik voor mun lol in de file sta naar m'n werk! weinig luxe aan
Valt reuze tegen. Zelfs met luchtvering en luchtgeveerde stoel stuiter je door de auto.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:35 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Haha, j inderdaad. Maar ook net alsof een vrachtwagen tegenwoordig niet luxe is met zijn luchtvering, luchtgeveerde stoel, airco, tv en koelkast![]()
oorzaak nr één van het kantelen.quote:MAASTRICHT - Een vrachtwagen heeft vrijdagavond op de A2 nabij Maastricht een lading lege bierflesjes verloren. De vrachtwagen werd door een personenauto gesneden, waarna de aanhanger schaarde door het plotselinge remmen. De weg ligt over een lengte van 300 meter bezaaid met glas en flesjes. Dat heeft de politie laten weten.
Onzin. koelkast hebben alleen internationale trucks, en een TV ontbreekt vaak.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:35 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Haha, j inderdaad. Maar ook net alsof een vrachtwagen tegenwoordig niet luxe is met zijn luchtvering, luchtgeveerde stoel, airco, tv en koelkast![]()
quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die heb je hier ook. 100 meter voor de rotonde komt er rechts een baan bij, die 100 meter na de rotonde weer ophoud. En iedereen blijft op de origele baan, ik nietRij elke dag weer zo 5/6 auto's voorbij.
Jij bent dus zo'n aap die links blijft rijden en het ontzettend raar vind als iemand je rechts inhaalt op een volledige lege rijbaan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:06 schreef HenryHill het volgende:
[..]
![]()
Goed gedaan, gefeliciteerd jongen.![]()
Hopelijk kantelt zo'n aanhanger een keer boven op zo'n auto, maar dat zal wel niet. Het zijn dan altijd de mensen die wel normaal rijden die de pineut zijn.quote:
Je vergeet koffiezet apperaat en magnetron ook een gasstel is reuze handig, voor als je in de file staat bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:35 schreef zure_apple het volgende:
[..]
En nu het zo warm is zullen ze de BBQ ook wel weer aanstekenquote:Op zaterdag 28 april 2007 14:25 schreef Toitle het volgende:
[..]
Je vergeet koffiezet apperaat en magnetron ook een gasstel is reuze handig, voor als je in de file staat bijvoorbeeld.
Precies. Hoeveel vrachtwagens die ik een stuk vluchtstrook zie meepakken....quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:26 schreef BobbyB het volgende:
Ja, dat is gewoon belachelijk natuurlijk. Als je gaat staken omdat je het ergens niet mee eens bent okee, maar val daar lekker je werkgever mee lastig en niet honderden anderen die er niks aan kunnen doen.
Ik zag overigens in Wegmisbruikers zo'n trucker die even gezellig de andere baan op kwam terwijl er een auto reed. Maar aanhouden ho maar. Constant zijn ze mensen die te hard rijden op lege weggetjes aan het bekeuren en dan doet er zich echt een gevaarlijke situatie voor en dan zijn ze te lui om uit te stappen omdat het toch geen geld oplevert.
Das gevaarlijk in de auto.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:39 schreef zure_apple het volgende:
[..]
En nu het zo warm is zullen ze de BBQ ook wel weer aansteken
Als ik die truckers zo zie kleven hebben ze volgens mij een hele korte remweg.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:43 schreef Toitle het volgende:
[..]
Das gevaarlijk in de auto.![]()
Maar als je in een lange file staat wel handig.
Mensen zouden voordat ze hun examen doen verplicht tegen korting ofzo een les in een vrachtwagen moeten nemen, dan zie je pas wat je in spiegels ziet en niet ziet en hoeveel meters je nodig hebt om snelheid te maken en hoeveel je nodig hebt om te remmen.
(en hoe moeilijk het is om kaart te lezen, koffie te zetten en bellen tegelijk terwijl je invoegt)
Ligt eraan hoe hard je rijd, haha. Nee remweg is helaas vrij lang, is idd niet echt verantwoord.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:45 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Als ik die truckers zo zie kleven hebben ze volgens mij een hele korte remweg.
Zitten ze in de slipstream, gaan ze 0,005 km/h harderquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:50 schreef Toitle het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe hard je rijd, haha. Nee remweg is helaas vrij lang, is idd niet echt verantwoord.
Ik denk wel dat chauffeurs zo kort oprijden omdat wanneer je afstand houd er steeds een personenauto zich er tussen wurmt. Is geen excuus maar toch.
En dat is natuurlijk weer een reden om in te gaan halen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:52 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Zitten ze in de slipstream, gaan ze 0,005 km/h harder![]()
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:43 schreef Toitle het volgende:
[..]
Das gevaarlijk in de auto.![]()
Maar als je in een lange file staat wel handig.
Mensen zouden voordat ze hun examen doen verplicht tegen korting ofzo een les in een vrachtwagen moeten nemen, dan zie je pas wat je in spiegels ziet en niet ziet en hoeveel meters je nodig hebt om snelheid te maken en hoeveel je nodig hebt om te remmen.
(en hoe moeilijk het is om kaart te lezen, koffie te zetten en bellen tegelijk terwijl je invoegt)
In de slipstream rijden is volgens mij alleen nuttig voor het verbruik.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:52 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Zitten ze in de slipstream, gaan ze 0,005 km/h harder![]()
Heerlijk hé? Zo kortzichtig zijn...quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon rukkers, als je op het VMBO niks meer kunt kun je 2 kanten op, of je wordt stucadoor of je wordt vrachtwagenchauffeur, de meesten hebben dat zo'n kleine pik dat ze een vrachtwagen zien als verlengstuk van hun mannelijkheid maar uiteindelijk blijven het wijven want rijden kunnen ze niet...
-Borden lezen kunnen ze niet
-Regels kunnen ze niet
-Op 1 en dezelfde baan blijven kunnen ze niet, nemen geregeld stuk vluchtstrook mee
-Afstand houden kunnen ze niet
-Alleen bezig zijn met rijden kunnen ze niet
En maar zeggen: ja maar ik ben professioneel chauffeur... professioneel chauffeur my ass... Als je je VMBO en daarna MBO afgemaakt had ipv 's avonds te rukken op chauffeursblaadjes dan had je nou wel een baan gehad met wat meer uitdaging waarschijnlijk...
![]()
Maar ben het met dit stukje wel degelijk eens:quote:
Maar er zijn gelukkig ook goede chauffeurs.quote:-Op 1 en dezelfde baan blijven kunnen ze niet, nemen geregeld stuk vluchtstrook mee
-Afstand houden kunnen ze niet
-Alleen bezig zijn met rijden kunnen ze niet
Vluchtstrook is op zich niet zo erg, tenzij je er staat met pech, maar ze komen ook regelmatig half over de linker rijbaan zeilen... en dat is lekker als je er naast zit.quote:-Op 1 en dezelfde baan blijven kunnen ze niet, nemen geregeld stuk vluchtstrook mee
Ja, oke. Dat zie ik ook regelmatig gebeuren. Kwestie van goed opletten en anticiperen. En verder je er niet te druk over maken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar ben het met dit stukje wel degelijk eens:
[..]
Maar er zijn gelukkig ook goede chauffeurs.
Overigens:
[..]
Vluchtstrook is op zich niet zo erg, tenzij je er staat met pech, maar ze komen ook regelmatig half over de linker rijbaan zeilen... en dat is lekker als je er naast zit.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon rukkers, als je op het VMBO niks meer kunt kun je 2 kanten op, of je wordt stucadoor of je wordt vrachtwagenchauffeur,
Service engineer klinkt inderdaad een stuk uitdagenderquote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly WANKER het volgende:
En maar zeggen: ja maar ik ben professioneel chauffeur... professioneel chauffeur my ass... Als je je VMBO en daarna MBO afgemaakt had ipv 's avonds te rukken op chauffeursblaadjes dan had je nou wel een baan gehad met wat meer uitdaging waarschijnlijk...
![]()
Slaap zacht.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
![]()
Ik vind dat de opleiding er ook weinig tot doet eigenlijk. Er zijn ook zat hoog opgeleiden die zich misdragen, ook in het verkeer dus om dat als argument te gebruiken is nogal dom.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Slaap zacht.
Het maakt me geen ruk uit wat men denkt over vrachtautochauffeurs, ik heb gekozen voor dit beroep omdat ik nog eens wat van de wereld te zien krijg.
Leuke vooroordelen trouwens. Ik heb zelf gewoon een MBO-3 diploma. Okee, het is geen studie waar je u tegen zegt, maar elektromonteur is nou niet bepaald een beroep dat ik mij over 20 jaar nog zie doen.
Uitdaging zat. Als ik maar geen stropdas hoef te dragen vind ik het best.
Ja, een kantoorbaan, dat is lekker uitdagend.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, een kantoorbaan, dat is lekker uitdagend.
ik weet nu niet waar ik morgen allemaal heen rijd, dat vind ik persoonlijk meer een uitdaging dan een simpele servicemonteur die één soort kunstje kan, namelijk een apparaat repareren en that's it.
Wij moeten iets meer kunstjes kunnen, lading in de auto is soms puzzelen en je hebt veel diverese dingen in de auto. Bovendien is het de bedoeling dat het spul ook in de bochten blijft staan en derhalve moet het vast gezet worden. (ook al hebben sommige chauffeurs daar weer schijt aan, maar die moeten ze ook ter plekke achter het stuur weg trappen.)
Meestal wel jaquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar als je onzekerheid hebt over je salaris blokkeer je meteen de wegquote:ik weet nu niet waar ik morgen allemaal heen rijd,
jullie kunnen een vrachtwagen besturen, that's itquote:dat vind ik persoonlijk meer een uitdaging dan een simpele servicemonteur die één soort kunstje kan, namelijk een apparaat repareren en that's it.
Is inderdaad heel erg moeilijk met al die standaardmaten en een planningafdelingquote:Wij moeten iets meer kunstjes kunnen, lading in de auto is soms puzzelen
Dat klopt: koelkast, tv, koffiezetapparaat, luchtvering, telefoon, posters van naakte mevrouwenquote:en je hebt veel diverese dingen in de auto.
Echt een uitdaging en bovendien heeeeel erg moeilijk!quote:Bovendien is het de bedoeling dat het spul ook in de bochten blijft staan en derhalve moet het vast gezet worden. (ook al hebben sommige chauffeurs daar weer schijt aan, maar die moeten ze ook ter plekke achter het stuur weg trappen.)
Wat een onzin. Wees gewoon stilquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
ik weet nu niet waar ik morgen allemaal heen rijd, dat vind ik persoonlijk meer een uitdaging dan een simpele servicemonteur die één soort kunstje kan, namelijk een apparaat repareren en that's it.
Wij moeten iets meer kunstjes kunnen, lading in de auto is soms puzzelen en je hebt veel diverese dingen in de auto. Bovendien is het de bedoeling dat het spul ook in de bochten blijft staan en derhalve moet het vast gezet worden. (ook al hebben sommige chauffeurs daar weer schijt aan, maar die moeten ze ook ter plekke achter het stuur weg trappen.)
En schiet dat dan op?quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die heb je hier ook. 100 meter voor de rotonde komt er rechts een baan bij, die 100 meter na de rotonde weer ophoud. En iedereen blijft op de origele baan, ik nietRij elke dag weer zo 5/6 auto's voorbij.
En als dat ook niet lukt.....dan wordt je helaas TheOneAndOnly.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon rukkers, als je op het VMBO niks meer kunt kun je 2 kanten op, of je wordt stucadoor of je wordt vrachtwagenchauffeur,
Het schiet zeker op. En waarom zou ik in de rij moeten blijven als ik verplicht ben om zoveel mogelijk op de rechterbaan te blijven?quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
En schiet dat dan op?
Blijf gewoon in de rij zoals de rest, dat is toch veel rustiger voor iedereen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |