Precies. Hoeveel vrachtwagens die ik een stuk vluchtstrook zie meepakken....quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:26 schreef BobbyB het volgende:
Ja, dat is gewoon belachelijk natuurlijk. Als je gaat staken omdat je het ergens niet mee eens bent okee, maar val daar lekker je werkgever mee lastig en niet honderden anderen die er niks aan kunnen doen.
Ik zag overigens in Wegmisbruikers zo'n trucker die even gezellig de andere baan op kwam terwijl er een auto reed. Maar aanhouden ho maar. Constant zijn ze mensen die te hard rijden op lege weggetjes aan het bekeuren en dan doet er zich echt een gevaarlijke situatie voor en dan zijn ze te lui om uit te stappen omdat het toch geen geld oplevert.
Das gevaarlijk in de auto.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:39 schreef zure_apple het volgende:
[..]
En nu het zo warm is zullen ze de BBQ ook wel weer aansteken
Als ik die truckers zo zie kleven hebben ze volgens mij een hele korte remweg.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:43 schreef Toitle het volgende:
[..]
Das gevaarlijk in de auto.![]()
Maar als je in een lange file staat wel handig.
Mensen zouden voordat ze hun examen doen verplicht tegen korting ofzo een les in een vrachtwagen moeten nemen, dan zie je pas wat je in spiegels ziet en niet ziet en hoeveel meters je nodig hebt om snelheid te maken en hoeveel je nodig hebt om te remmen.
(en hoe moeilijk het is om kaart te lezen, koffie te zetten en bellen tegelijk terwijl je invoegt)
Ligt eraan hoe hard je rijd, haha. Nee remweg is helaas vrij lang, is idd niet echt verantwoord.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:45 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Als ik die truckers zo zie kleven hebben ze volgens mij een hele korte remweg.
Zitten ze in de slipstream, gaan ze 0,005 km/h harderquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:50 schreef Toitle het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe hard je rijd, haha. Nee remweg is helaas vrij lang, is idd niet echt verantwoord.
Ik denk wel dat chauffeurs zo kort oprijden omdat wanneer je afstand houd er steeds een personenauto zich er tussen wurmt. Is geen excuus maar toch.
En dat is natuurlijk weer een reden om in te gaan halen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:52 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Zitten ze in de slipstream, gaan ze 0,005 km/h harder![]()
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:43 schreef Toitle het volgende:
[..]
Das gevaarlijk in de auto.![]()
Maar als je in een lange file staat wel handig.
Mensen zouden voordat ze hun examen doen verplicht tegen korting ofzo een les in een vrachtwagen moeten nemen, dan zie je pas wat je in spiegels ziet en niet ziet en hoeveel meters je nodig hebt om snelheid te maken en hoeveel je nodig hebt om te remmen.
(en hoe moeilijk het is om kaart te lezen, koffie te zetten en bellen tegelijk terwijl je invoegt)
In de slipstream rijden is volgens mij alleen nuttig voor het verbruik.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:52 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Zitten ze in de slipstream, gaan ze 0,005 km/h harder![]()
Heerlijk hé? Zo kortzichtig zijn...quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon rukkers, als je op het VMBO niks meer kunt kun je 2 kanten op, of je wordt stucadoor of je wordt vrachtwagenchauffeur, de meesten hebben dat zo'n kleine pik dat ze een vrachtwagen zien als verlengstuk van hun mannelijkheid maar uiteindelijk blijven het wijven want rijden kunnen ze niet...
-Borden lezen kunnen ze niet
-Regels kunnen ze niet
-Op 1 en dezelfde baan blijven kunnen ze niet, nemen geregeld stuk vluchtstrook mee
-Afstand houden kunnen ze niet
-Alleen bezig zijn met rijden kunnen ze niet
En maar zeggen: ja maar ik ben professioneel chauffeur... professioneel chauffeur my ass... Als je je VMBO en daarna MBO afgemaakt had ipv 's avonds te rukken op chauffeursblaadjes dan had je nou wel een baan gehad met wat meer uitdaging waarschijnlijk...
![]()
Maar ben het met dit stukje wel degelijk eens:quote:
Maar er zijn gelukkig ook goede chauffeurs.quote:-Op 1 en dezelfde baan blijven kunnen ze niet, nemen geregeld stuk vluchtstrook mee
-Afstand houden kunnen ze niet
-Alleen bezig zijn met rijden kunnen ze niet
Vluchtstrook is op zich niet zo erg, tenzij je er staat met pech, maar ze komen ook regelmatig half over de linker rijbaan zeilen... en dat is lekker als je er naast zit.quote:-Op 1 en dezelfde baan blijven kunnen ze niet, nemen geregeld stuk vluchtstrook mee
Ja, oke. Dat zie ik ook regelmatig gebeuren. Kwestie van goed opletten en anticiperen. En verder je er niet te druk over maken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar ben het met dit stukje wel degelijk eens:
[..]
Maar er zijn gelukkig ook goede chauffeurs.
Overigens:
[..]
Vluchtstrook is op zich niet zo erg, tenzij je er staat met pech, maar ze komen ook regelmatig half over de linker rijbaan zeilen... en dat is lekker als je er naast zit.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon rukkers, als je op het VMBO niks meer kunt kun je 2 kanten op, of je wordt stucadoor of je wordt vrachtwagenchauffeur,
Service engineer klinkt inderdaad een stuk uitdagenderquote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly WANKER het volgende:
En maar zeggen: ja maar ik ben professioneel chauffeur... professioneel chauffeur my ass... Als je je VMBO en daarna MBO afgemaakt had ipv 's avonds te rukken op chauffeursblaadjes dan had je nou wel een baan gehad met wat meer uitdaging waarschijnlijk...
![]()
Slaap zacht.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
![]()
Ik vind dat de opleiding er ook weinig tot doet eigenlijk. Er zijn ook zat hoog opgeleiden die zich misdragen, ook in het verkeer dus om dat als argument te gebruiken is nogal dom.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Slaap zacht.
Het maakt me geen ruk uit wat men denkt over vrachtautochauffeurs, ik heb gekozen voor dit beroep omdat ik nog eens wat van de wereld te zien krijg.
Leuke vooroordelen trouwens. Ik heb zelf gewoon een MBO-3 diploma. Okee, het is geen studie waar je u tegen zegt, maar elektromonteur is nou niet bepaald een beroep dat ik mij over 20 jaar nog zie doen.
Uitdaging zat. Als ik maar geen stropdas hoef te dragen vind ik het best.
Ja, een kantoorbaan, dat is lekker uitdagend.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, een kantoorbaan, dat is lekker uitdagend.
ik weet nu niet waar ik morgen allemaal heen rijd, dat vind ik persoonlijk meer een uitdaging dan een simpele servicemonteur die één soort kunstje kan, namelijk een apparaat repareren en that's it.
Wij moeten iets meer kunstjes kunnen, lading in de auto is soms puzzelen en je hebt veel diverese dingen in de auto. Bovendien is het de bedoeling dat het spul ook in de bochten blijft staan en derhalve moet het vast gezet worden. (ook al hebben sommige chauffeurs daar weer schijt aan, maar die moeten ze ook ter plekke achter het stuur weg trappen.)
Meestal wel jaquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar als je onzekerheid hebt over je salaris blokkeer je meteen de wegquote:ik weet nu niet waar ik morgen allemaal heen rijd,
jullie kunnen een vrachtwagen besturen, that's itquote:dat vind ik persoonlijk meer een uitdaging dan een simpele servicemonteur die één soort kunstje kan, namelijk een apparaat repareren en that's it.
Is inderdaad heel erg moeilijk met al die standaardmaten en een planningafdelingquote:Wij moeten iets meer kunstjes kunnen, lading in de auto is soms puzzelen
Dat klopt: koelkast, tv, koffiezetapparaat, luchtvering, telefoon, posters van naakte mevrouwenquote:en je hebt veel diverese dingen in de auto.
Echt een uitdaging en bovendien heeeeel erg moeilijk!quote:Bovendien is het de bedoeling dat het spul ook in de bochten blijft staan en derhalve moet het vast gezet worden. (ook al hebben sommige chauffeurs daar weer schijt aan, maar die moeten ze ook ter plekke achter het stuur weg trappen.)
Wat een onzin. Wees gewoon stilquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
ik weet nu niet waar ik morgen allemaal heen rijd, dat vind ik persoonlijk meer een uitdaging dan een simpele servicemonteur die één soort kunstje kan, namelijk een apparaat repareren en that's it.
Wij moeten iets meer kunstjes kunnen, lading in de auto is soms puzzelen en je hebt veel diverese dingen in de auto. Bovendien is het de bedoeling dat het spul ook in de bochten blijft staan en derhalve moet het vast gezet worden. (ook al hebben sommige chauffeurs daar weer schijt aan, maar die moeten ze ook ter plekke achter het stuur weg trappen.)
En schiet dat dan op?quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die heb je hier ook. 100 meter voor de rotonde komt er rechts een baan bij, die 100 meter na de rotonde weer ophoud. En iedereen blijft op de origele baan, ik nietRij elke dag weer zo 5/6 auto's voorbij.
En als dat ook niet lukt.....dan wordt je helaas TheOneAndOnly.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon rukkers, als je op het VMBO niks meer kunt kun je 2 kanten op, of je wordt stucadoor of je wordt vrachtwagenchauffeur,
Het schiet zeker op. En waarom zou ik in de rij moeten blijven als ik verplicht ben om zoveel mogelijk op de rechterbaan te blijven?quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
En schiet dat dan op?
Blijf gewoon in de rij zoals de rest, dat is toch veel rustiger voor iedereen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |