Jij runt zeker een schadebedrijf, of niet?quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:34 schreef Vampier het volgende:
gewoon dat achterlijk verbod afschaffen dat je niet rechts mag inhalen.
Kreeg je ook een gratis cursus 1-meter-afstand-houden-bij-je-collega-trucker en een lesje automobilist-die-met-140-aankomt-rijden-afsnijden-omdat-mijn-voorligger-0,005km/h-langzamer-rijdt ?quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:48 schreef Ridocar het volgende:
Automobilisten
Ik ben nog aan het lessen voor CE, en ik krijg al tijdens het lessen aangeleerd hoe men met eigenwijze chauffeurs in luxe wagens om moet gaan. Je denkt als het ware voor 2.
Heel vaak zie ik automobilisten stug doorrijden op plaatsen waar het smal wordt. Buiten het feit dat het een beetje moeilijker is voor de vrachtautochauffeur om zijn wagen te manouvreren, is het ook nog lastig om >20 ton tot stilstand te krijgen.
Dat is ook al, tenminste op bijna alle 2 baans snelwegen. Maar zodra het 3 of meer baans wordt geld het al niet meer, resultaat: 3 tot 4 rijen dik aan vrachtwagensquote:Op zaterdag 7 april 2007 18:12 schreef Samson het volgende: Wat de vrachtwagens betreft, die zou je verplicht enkel op de rechterbaan moeten laten rijden. Zeker in de spits, dat zou een hoop ellende voorkomen...
Die rijden gewoon 80 hoor, zou jij ook moeten doenquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En we veroorzaken allemaal ongelukken. Dat doen wij alleen.Wij alleen houden het verkeer op, die caravans niet, die rijden lekker door.
[..]
![]()
Alsof die automobilisten netjes 120 rijden.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:25 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Die rijden gewoon 80 hoor, zou jij ook moeten doen![]()
Dan rijden we allebei 83 hoor, de teller geeft iets anders aan, maar dat is niet je snelheidquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:28 schreef highway101 het volgende:
[..]
Alsof die automobilisten netjes 120 rijden.
En FYI, tellers van vrachtwagens zijn veel nauwkeuriger dan die van je auto. Als je achter een vrachtwagen 90 rijdt, rijdt die wagen dus eerder 83 ofzo.
80 is ook te langzaam. In canada rijden ze 100. Rijdt iedereen 100. Dan heb je ook geen last van vrachtwagenchauffeurs. Feit is dat hier het verschil tussen een personenauto en een vrahctwagen 40 km/h uur is en dat is veel, zeker als je op het laatste moment moet remmen omdat zon trucker zn wagen er voor gooit.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:37 schreef highway101 het volgende:
Ja, maar jij ziet wat anders op je teller en denkt damn, wat rijdt die vrachtwagen snel.
Overigens gaan buitenlandse trucks vaak tot 90km/h (Belgisch, Frans, Spaans), en Engelse volgens mij zelfs 96km/h (60MPH)
Heb ik ook weleens gehad. Maar dat kwam omdat een vrachtwagen inhaalde met 0,00000001 km/h verschil.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:41 schreef highway101 het volgende:
De A1 is wel een ramp wat dat betreft. Ik reed laatst van Apeldoorn naar Almelo, en heb de gehele reis op de linkerstrook gezeten, omdat op de rechterrijstrook het één lange rij vrachtwagens was. Best wel apart om te zien.
Doe eens rustig man, ik ben er vrij zeker van dat het hier heus niet gaat over alle vrachtwagen chauffeurs net als dat er altijd maar gezegd dat jongeren en ouderen brokken piloten zijn of dat alle Golf, BMW en Mercedes rijders aso's zijn of dat alle buitenlanders tuig zijn. Moeten we dan bij iedere posting een disclaimer neerzetten dat we het niet over iedereen hebben? Het feit dat jij je aangesproken voelt voorspelt niet veel goeds eerlijk gezegd, maar dat kan ik mis hebben.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:21 schreef RealZeus het volgende:
Gadverdamme,wat wordt ik schijtziek van dat generaliseren van sommige klapdeurjosti's hier.
Ja hoor, vrachtwagenchauffeurs zijn allemaal aso's echt allemaal.
En we veroorzaken allemaal ongelukken. Dat doen wij alleen.Wij alleen houden het verkeer op, die caravans niet, die rijden lekker door.
En als we nou allemaal tegelijk dat ding een week aan de kant zetten is het ook niet goed. Ga er verdomme zelf eens in rijden voordat je oordeelt ,sukkels. Ik wed dat je hem zonder schade nog geen bocht omkrijgt.
Het is heel simpel: we moeten in dit veel te volle land rekening met elkaar houden. Dus als vrachtwagenchauffeur met de automobilist maar ook andersom.
![]()
Wij mogen dus niet oordelen omdat we zelf geen vrachtwagen rijden, beetje vreemde redenatie lijkt me, dan kun je over bijna niets een oordeel hebben. Zou toch wat zijn, als je eerst alles zefl geprobeerd moet hebben voordat je er een oordeel over mag vormen. Er zijn blijkbaar nogal wat vrachtwagenchauffeurs die m idd niet zonder schade een bocht omkrijgen, vandaar al die ongelukken....quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:21 schreef RealZeus het volgende:
Gadverdamme,wat wordt ik schijtziek van dat generaliseren van sommige klapdeurjosti's hier.
Ja hoor, vrachtwagenchauffeurs zijn allemaal aso's echt allemaal.
En als we nou allemaal tegelijk dat ding een week aan de kant zetten is het ook niet goed. Ga er verdomme zelf eens in rijden voordat je oordeelt ,sukkels. Ik wed dat je hem zonder schade nog geen bocht omkrijgt.
Het is heel simpel: we moeten in dit veel te volle land rekening met elkaar houden. Dus als vrachtwagenchauffeur met de automobilist maar ook andersom.
![]()
Amerikaanse studie heeft uitgewezen, dat 2/3e van alle vrachtwagenongevallen veroorzaakt worden door personenauto's, met name door snijden.quote:vandaar al die ongelukken....
Auto's rijden zoveel harder dat vrachtwagens daar geen last van hebben. Anders is het als ik op de linkerbaan rij met 120 (130 op de tellerquote:Op zaterdag 7 april 2007 23:23 schreef highway101 het volgende:
[..]
Amerikaanse studie heeft uitgewezen, dat 2/3e van alle vrachtwagenongevallen veroorzaakt worden door personenauto's, met name door snijden.
Je moest eens weten hoeveel mensen hem snel nog van de linkerbaan op de uitvoegstrook gooien voor zo'n vrachtwagen langs. Lijkt soms net zelfmoord.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:32 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Auto's rijden zoveel harder dat vrachtwagens daar geen last van hebben.
Tja. Dat zijn ook eikels. Zijn wss dezelfde mensen die bij het ritsen tot op het einde doorrijden en over tankstations files inhalen. Kutvolk ja.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:34 schreef highway101 het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen hem snel nog van de linkerbaan op de uitvoegstrook gooien voor zo'n vrachtwagen langs. Lijkt soms net zelfmoord.
Ik heb zelf eens zo'n ongeluk zien gebeuren, zo'n 40tonner gaat geheel over een auto heen, dat wil je niet meemaken.
Laatst was er een frontale aanrijding op de N348 bij Lemelerveld met een vrachtauto en een personenauto. Van die auto was niets meer over, het leek net of er een motorongeluk was gebeurd.
Nee, niet direct, maar als die chauffeur instinctief die wagen te hard bijstuurd, raakt ie de controle er zo over kwijt, en schaart ie, kantelt ie, of schiet ie zelfs door de middenberm.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:37 schreef zure_apple het volgende:
Maar door snijden krijg je geen frontale botsing hoor![]()
En wat te denken van al die auto's die, vlak voor dat een vrachtwagen een stoplicht nadert, nog even besluiten voor de vrachtwagen te gaan rijden.Daar kun je ook leuke klappers van krijgen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:40 schreef highway101 het volgende:
[..]
Nee, niet direct, maar als die chauffeur instinctief die wagen te hard bijstuurd, raakt ie de controle er zo over kwijt, en schaart ie, kantelt ie, of schiet ie zelfs door de middenberm.
Als ik me goed herinner was dat een aantal jaren geleden bij Eindhoven en ging het om een tankauto met LPG.quote:Vooral bij een tankwagen kunnen de gevolgen rampzalig zijn. Ik zag op TV eens een volvo onder een tankwagen liggen met één of ander bijtend zuur, nouja, daar was weinig van over, met name van de inzittenden![]()
Ja, het zou, mijns inziens niet verkeerd zijn om automobilisten een dag op een vrachtwagen te laten rijden. Dan bekijk je alles toch anders.Sinds ik vrachtauto rijd houd ik, ook als ik in de personenauto rijd , veel meer rekening met het vrachtverkeer. En ja, natuurlijk zijn er van die klapdeurjosti's doe denken dat je met een volle vrachtauto net zo snel de hoek om kunt dat met een personenauto, maar gelukkig hebben we het niet over alle chauffeurs.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Wij mogen dus niet oordelen omdat we zelf geen vrachtwagen rijden, beetje vreemde redenatie lijkt me, dan kun je over bijna niets een oordeel hebben. Zou toch wat zijn, als je eerst alles zefl geprobeerd moet hebben voordat je er een oordeel over mag vormen. Er zijn blijkbaar nogal wat vrachtwagenchauffeurs die m idd niet zonder schade een bocht omkrijgen, vandaar al die ongelukken...
Ik zeg in dit soort gevallen niet gelijk dat die chauffeur een lul is, maar ik vraag me af of je niet toevallig in de dode hoek zat. Als je een vrachtwagen inhaalt kijk dan altijd even in de spiegel van de vrachtwagen. Als jij de chauffeur ziet, ziet hij jou ook.En die dode hoek is echt groot, daar verdwijnen complete bestelbussen in.quote:Ik ben het zeker met je eens dat we rekening met elkaar moeten houden maar dat lijkt voor een hoop vrachtwagenchauffeurs enkel vanaf de kant van de automobilist te moeten komen helaas. Het geeft niet echt een fijn gevoel naast een vrachtwagenchauffeur te rijden die zonder te kijken zn richtingaanwijzer aanzet en al jouw kant op begint te gaan. Ja, dan moet je wel volop in de rem of gaan gassen lijkt me. Je zou af en toe denken dat er een hoop vrouwen op een vrachtwagen rijden, die doen vaak ook eerst de richting aangeven, en terwijl ze al van baan gaan wisselen gaan ze nog ns kijken of t kan.....
Ja, er zijn veel vrachtwagens, maar dat komt gewoon omdat we in de wereld steeds meer consumeren, dus is er ook meer te vervoeren.Vervelend , maar het is niet anders.En ook al is het soms bloedirritant, ik denk wel dat de inhaalverboden in de spits een goede zaak zijn.Bovendien mogen vrachtwagens op snelwegen met meer dan twee rijstroken al niet op de meest linkse komen.(eigenlijk zeg ik dat verkeerd, want dat moet zijn: voertuigen met een lengte van 7 meter of met een aanhangwagen.)quote:Volgens mij zijn er relatief gewoon veel te veel vrachtwagens op de weg gekomen dus mogen de verkeersregels bij wegen met meer banen wel ns aangepast worden, ook daar enkel rechts voor de vrachtwagens. Als je toch niet meekan in t snellere verkeer, waarom zou je dan in een andere baan moeten rijden?
Is dat een studie over de Amerikaanse situatie? Ik lees nl in een andere post hier ergens dat in Amerika dezelfde snelheidslimiet als voor personenauto's is, of klopt dat dan toch niet? Anders kun je voor de NL situatie toch helemaal geen gevolgtrekkingen maken uit die studie?quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:23 schreef highway101 het volgende:
[..]
Amerikaanse studie heeft uitgewezen, dat 2/3e van alle vrachtwagenongevallen veroorzaakt worden door personenauto's, met name door snijden.
Dat soort figuren vragen er ook gewoon om. Op zich ben ik er niet rouwig om als zo'n wegpiraat het loodje legt maar zo'n chauffeur zit wel weer met een trauma.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En wat te denken van al die auto's die, vlak voor dat een vrachtwagen een stoplicht nadert, nog even besluiten voor de vrachtwagen te gaan rijden.Daar kun je ook leuke klappers van krijgen.
Die zit erbij inbegrepen. Wij moeten het aso-gehalte van de koekblikchauffeur in kunnen schatten en daarop kunnen bepalen wanneer we onze auto ertussen kunnen wringen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:12 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Kreeg je ook een gratis cursus 1-meter-afstand-houden-bij-je-collega-trucker en een lesje automobilist-die-met-140-aankomt-rijden-afsnijden-omdat-mijn-voorligger-0,005km/h-langzamer-rijdt ?
Voor mijn gevoel doen ze er 14uur over meestal.quote:Op maandag 9 april 2007 08:23 schreef Ridocar het volgende:
vrachtauto's met een onderling snelheidsverschil van 0,005km/h...Dat zou dus betekenen dat een inhalactie ongeveer 7 uur duurt. Reken maar na.
Nee.quote:Op maandag 9 april 2007 10:06 schreef worldpimber het volgende:
Wonen alle vrachtwagen chauffeurs nog bij hun ouders thuis?
nou...quote:Op maandag 9 april 2007 08:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die zit erbij inbegrepen. Wij moeten het aso-gehalte van de koekblikchauffeur in kunnen schatten en daarop kunnen bepalen wanneer we onze auto ertussen kunnen wringen.
Dat is onze missie. Goederen leveren is immers bijzaak, toch?
vrachtauto's met een onderling snelheidsverschil van 0,005km/h...Dat zou dus betekenen dat een inhalactie ongeveer 7 uur duurt. Reken maar na.
Om vrachtwagens in te halen heb je toch die lege strook rechts?quote:Op maandag 9 april 2007 11:42 schreef worldpimber het volgende:
Het was van Brussel naar Antwerpen.
Iets nadat ik vanuit Brussel de snelweg opreed totdat je bijna bij de Ring van Antwerpen komt. En daarna ging ik hem inhalen.![]()
Top 1 ergernis in Belgiëquote:Op maandag 9 april 2007 11:53 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Om vrachtwagens in te halen heb je toch die lege strook rechts?
Het was een driebaans tot vierbaansweg, dus er waren geen mensen die er last van hadden.quote:Op maandag 9 april 2007 11:53 schreef zure_apple het volgende:
Om vrachtwagens in te halen heb je toch die lege strook rechts?
0,005km/h is dus 5 meter per uur.quote:Op maandag 9 april 2007 11:18 schreef zure_apple het volgende:
[..]
nou...
0.0005 km/h is 0.018 m/s, is 1,08 meter per minuut. Aangezien een vrahctwagen is Nederland iets van 18 meter is, betekend dit iets van 18 minuten.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 03:27 schreef Devilnl het volgende:
Offf. van die irritante afgekeurde politie-agent vrachtwagen chauffeurs
najah gelukkig kwam er een afrit gevolg door een oprit er aan.. die maar genomen om er omheen tekomen..
sommige chauffeurs...
Ik snap dat ook niet. Wauw, 1 auto winst, weer 2 milliseconde eerder thuis...quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Goed bezig, zo krijg je nou files.
Als we in dit land eens leerden ritsen scheelde dat aanzienlijk. En ja, je hebt gelijk dat hij niet voor politieagent mag spelen, maar waarom moet je er nou persé voorbij? Ik snap dat nooit zo goed, mensen die nog net even die auto voor hun moeten inhalen.
najah.quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als we in dit land eens leerden ritsen scheelde dat aanzienlijk. En ja, je hebt gelijk dat hij niet voor politieagent mag spelen, maar waarom moet je er nou persé voorbij? Ik snap dat nooit zo goed, mensen die nog net even die auto voor hun moeten inhalen.
want dat bespaart brandstofkosten .En een volle vrachtauto is zwaar en heeft dus een langere remweg. En omdat jij 30 seconden eerder thuis wil zijn moet jij daar tussen gaan zitten.Is er een vrachtwagenchauffeur die niet kleeft is het weer niet goed.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:32 schreef Devilnl het volgende:
[..]
najah.
1) die vrachtauto laat 50+ meter ruimte voor hem. zodat ie niet constant hoeft te remmen door de meute voor hem.
Nou, 20 tot 30 auto's. Dat is hooguit 1 minuut. Ja ,dat is echte tijdwinst. Iedereen baalt van de file. Iedereen is later thuisquote:2)dat uit/invoegen scheelt soms meer dan 20~30 autos.
Nou, wat een wereldafstand.Dus je moet nog een dik uur rijden en dan 1 minuut winst maken door over de invoegstrook in te halen, een vrachtwagen in de weg te zitten en 20 - 30 mensen achterlatend die jou wel graag een half uurtje op je egoistische bek willen hameren. Nee, dat is echt het soort automobilist die dit land nodig heeft. Tip: ga dichterbij je werk wonen.quote:daar vanaf de coentunnel moet ik nog 125km![]()
Maar als de rest ook 50 rijdt houdt het wel op.quote:heb echt een schijt hekel aan die lui die 50 of langzamer gaan rijden als het matrixbord 70 aangeeft.
Nee, maar er zijn van die mensen die gaan ineens al dan niet rechts inhalen en gooien hem dan voor een andere auto en die moet dan remmen. Doordat ieder mens ongeveer een seconde reactietijd heeft moet de volgende auto iets harder remmen, die daarachter weer wat harder en de laatste moet zelfs stoppen.quote:zo eng kan tunnel verwisselen niet zijn toch![]()
En van die geirriteerde vwchauffeurs die op 2 stroken gaan rijden waardoor er niert meer geritst kan worden maw alle het achteropkomende verkeer tegen (proberen te) houden. en dat soms kilometers lang...quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
vet netjes van hem. een hele sliert auto's ophouden! jaja, wat een nette manquote:Op zondag 25 maart 2007 22:06 schreef EsDe het volgende:
lekker generaliserend![]()
Waarschijnlijk rijdt TS een sjonniebak en heeft i daarom zoveel last van vrachtwagenchauffeurs. Ik heb toevallig vorige week nog meegemaakt dat toen ik wegreed bij een tankstation binnen de bebouwde kom een vrachtwagenschauffeur netjes het verkeer even ophield voor mij zodat ik rustig kon invoegen...![]()
Ze bestaan dus heus wel die nette, normale chauffeurs, pauper TS.
Dan komt er direct een vrachtwagen tussenvallen. Ik zie dat altijd op de A1. Hele rijen vrachtwagens dicht op elkaar.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:32 schreef Devilnl het volgende:
[..]
najah.
1) die vrachtauto laat 50+ meter ruimte voor hem. zodat ie niet constant hoeft te remmen door de meute voor hem.
Inderdaad, 20 auto's ophouden om 1 iemand in te laten voegen is gewoon asociaal. Dat het jou (EsDe) beter uit kwam is wat anders maar netjes is het tegenover die 20 anderen totaal niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:43 schreef rival het volgende:
[..]
vet netjes van hem. een hele sliert auto's ophouden! jaja, wat een nette man
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |