whehequote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:29 schreef Urquhart het volgende:
Is er nog iets anders op tv woensdag?
Volgens mijn welingelichte bronnen verschijnt zometeen het volgende persbericht:quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:26 schreef tong80 het volgende:
Volgens welingelichte bronnen wordt dit de start-opstelling van Nederland.
Henk Timmer,
Boateng, Heitinga, Maduro, Emanuelson
Van Bommel, Van Nistelrooy, Seedorf
Makaay, Kuijt, Hans Kraaij jr.
Die gaat daar vast niet alleen voor het voetbal heen.quote:Op zondag 25 maart 2007 17:56 schreef Paaskonijn het volgende:
Mijn oom gaat erheen.
Wat heb ik een medelijden met hem
quote:Landzaat, Jaliens en De Cler naar huis gestuurd
25/3/2007 17:46
Het Nederlands elftal dat woensdag aantreedt tegen Slovenië krijgt in ieder geval op twee plaatsen een ander gezicht. Bondscoach Marco van Basten heeft Denny Landzaat en Kew Jaliens laten afvallen voor het EK-kwalificatieduel. Ook Tim de Cler moest naar huis.
Het ontbreken van Landzaat en Jaliens is opvallend omdat Van Basten de twee tegen Roemenië nog aan de wedstrijd liet beginnen. Mogelijk dat hij een aanvallender team het veld wil insturen tegen de lager ingeschatte Slovenen.
De Cler lijkt in de pikorde derde keus als linksback. De verdediger van AZ moet aanvoerder Giovanni van Bronckhorst en de tegen de Roemenen ingevallen Urby Emanuelson voor zich dulden.
De twintigkoppige selectie telt nu zeventien veldspelers en drie keepers. Edwin van der Sar sluit weer aan maar moet wel fit genoeg blijken om Maarten Stekelenburg of Henk Timmer naar de tribune te verwijzen.
Jaliens heeft gister zeer duidelijk gemaakt waarom hij niet in NL elftal moetquote:Op zondag 25 maart 2007 18:39 schreef BB-King het volgende:
Vogens mij heeft Van Basten de pik op (ex-) AZ spelers.
Jaliens en De Cler naar huis en Landzaat (al ben ik daar bij die laatste wel blij mee)!
En dan ook nog eens De Zeeuw en Koevermans niet opstellen terwijl die het verschil maken!
Hij heeft anders achterin wel de 0 gehouden...quote:Op zondag 25 maart 2007 18:41 schreef Grimm het volgende:
[..]
Jaliens heeft gister zeer duidelijk gemaakt waarom hij niet in NL elftal moet
Boulahrouz moet daar staan of kromkamp, oprotten met die furby, de cler, jaliens, heitinga spelers.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:43 schreef BB-King het volgende:
[..]
Hij heeft anders achterin wel de 0 gehouden...![]()
Opbouwend was het echter een ramp ja, dat doet ie bij AZ beter!
Ik ben nu eigenlijk erg bang dat Heitinga daar opgesteld gaat worden.
Die heeft al tig keer meer dan Jaliens laten zien dat hij daar niet hoort te staan.
Als ie de pik op ze had dan had ie ze helemaal niet opgeroepen lijkt mij.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:39 schreef BB-King het volgende:
Vogens mij heeft Van Basten de pik op (ex-) AZ spelers.
Jaliens en De Cler naar huis en Landzaat (al ben ik daar bij die laatste wel blij mee)!
En dan ook nog eens De Zeeuw en Koevermans niet opstellen terwijl die het verschil maken!
Koevermans in de spits in je favo opstelling?quote:Op zondag 25 maart 2007 21:51 schreef HeyFreak het volgende:
Mijn ideale opstelling (blessures daar gelaten)
V.d. Sar
Heitinga/Kromkamp, Boulahrouz, Van Bronckhorst
De Zeeuw
Seedorf, V.d.Vaart, Sneijder
Van Persie, Koevermans, Robben
Maar dat zal wel nooit gebeuren...
Tja, even een kans gunnen, Huntelaar met zijn elleboogjes en Kuyt zie ik ook niet geweldig presteren en Makaay is helemaal uitgesloten wat mij betreft...quote:Op zondag 25 maart 2007 22:11 schreef Corksterr het volgende:
[..]
Koevermans in de spits in je favo opstelling?
sarquote:Op zondag 25 maart 2007 21:51 schreef HeyFreak het volgende:
Mijn ideale opstelling (blessures daar gelaten)
V.d. Sar
Heitinga/Kromkamp, Boulahrouz, Van Bronckhorst
De Zeeuw
Seedorf, V.d.Vaart, Sneijder
Van Persie, Koevermans, Robben
Maar dat zal wel nooit gebeuren...
Ik heb liever dat Nederland van de mat wordt gespeeld, waarna Bassie de eer aan zichzelf houdt. Je moet er toch niet aan denken dat die vent er nog bij is in 2008quote:Op zondag 25 maart 2007 23:02 schreef BB-King het volgende:
We gaan Slovenië SLOPEN !!!
quote:Op maandag 26 maart 2007 09:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb liever dat Nederland van de mat wordt gespeeld, waarna Bassie de eer aan zichzelf houdt. Je moet er toch niet aan denken dat die vent er nog bij is in 2008.
Als nederland er maar bij isquote:Op maandag 26 maart 2007 09:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb liever dat Nederland van de mat wordt gespeeld, waarna Bassie de eer aan zichzelf houdt. Je moet er toch niet aan denken dat die vent er nog bij is in 2008.
En welke grootmachten heeft Bassie zoal verslagen als het er echt om gingquote:Op maandag 26 maart 2007 09:45 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat een jankerds hier... Geef mij maar puur resultaatvoetbal. Deze bondscoach heeft nog maar twee keer verloren geloof ik. Tegen Italië, de latere wereldkampioen en tegen Portugal op het WK. Mooi voetbal ben je zo vergeten, goede resultaten niet.
Je hebt gelijk. Van Basten verdient alle respect wegens glorieuze overwinningen op een Nedved-loos Tsjechië, Roemenië, Andorra, Armenië, Servië en Ivoorkustquote:Op maandag 26 maart 2007 09:59 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat kun je uiteindelijk van iedere bondscoach zeggen, dat de tegenstanders niet zulke grootheden waren. Blijft staan dat het uiteindelijke resultaat van Van Basten als bondscoach helemaal niet zo slecht is. D'r uit tegen Portugal is geen schande.
Heel makkelijk om dat land er dan uit te pakken. Maar wat kan Van Basten meer doen dan winnen van die landen die je noemde?quote:Op maandag 26 maart 2007 10:15 schreef cultheld het volgende:
Onnodige risico's nemen tegen Andorra: Geloof je er zelf ook in?
Waren zij zo sterk of waren wij zo zwakquote:
Z'n retoriek waar maken.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:17 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Heel makkelijk om dat land er dan uit te pakken. Maar wat kan Van Basten meer doen dan winnen van die landen die je noemde?
Wij speelden als mongolen.quote:
elke wedstrijd?quote:Op maandag 26 maart 2007 10:21 schreef Camplo het volgende:
[..]
Wij speelden als mongolen.
Tering man, we zijn godverdomme NL. Geen één of ander zwak boerenland met semi-profs.
Damnit.
Dat die kneuzen zich kapotschamen en ons woensdag 0-7 trakteren.
Vroeger jonge, toen kan ik me herinneren elke wedstrijd was wel 4-0 / 0-5 en het was slecht als er maar 2-0 /0-2 gewonnen werd.
Waar is die tijd???![]()
Dan is het een laffe coach, iets wat helemaal niet bij Oranje past. En dan komt hij ook nog uit de Cruijff-school. Maar het ergste is nog dat hij helemaal geen resultaatvoetbal wil spelen. Van Basten wil mooi en aanvallend spelen, wat hem nog nooit gelukt is (op een helft tegen Duitsland na). Dus doe nu niet net alsof dit allemaal deel uitmaakt van het masterplan van Van Basten. Als je de eerste kwalificatiereeks bekijkt, dan hingen die wedstrijden stuk voor stuk van geluk aan elkaar. Dat zal dan wel beginnersgeluk zijn geweest, want de resultaten beginnen nu al minder te worden.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:13 schreef Heerlijkheid het volgende:
Hij neemt tenminste geen onnodige risico's. Hij doet dus wat 'ie moet doen.
Kwalificatie reeksen heb ik het over.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:24 schreef Longmen het volgende:
[..]
elke wedstrijd?Damn hoe oud ben jij wel niet?
Plus... het WK hebben we ook geen moment de tegenstander onze wil opgelegd.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:25 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dan is het een laffe coach, iets wat helemaal niet bij Oranje past. En dan komt hij ook nog uit de Cruijff-school. Maar het ergste is nog dat hij helemaal geen resultaatvoetbal wil spelen. Van Basten wil mooi en aanvallend spelen, wat hem nog nooit gelukt is (op een helft tegen Duitsland na). Dus doe nu niet net alsof dit allemaal deel uitmaakt van het masterplan van Van Basten. Als je de eerst kwalificatiereeks bekijkt, dan hingen die wedstrijden stuk voor stuk van geluk aan elkaar. Dat zal dan wel beginnersgeluk zijn geweest, want de resultaten beginnen ook al minder te worden.
Ik kan me anders herrineren dat pak m beet de laatste 10 jaar de kwalificatie uiterst moeizaam verliep, en de 5-0 uitslagen zeldzaam waren... Alleen de laatste reeks onder van basten ging eenvoudig. En eerlijk is eerlijk ook nu staan we er nog steeds prima voor.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:25 schreef Camplo het volgende:
[..]
Kwalificatie reeksen heb ik het over.
Sjonge jonge, nu spelen we tegen de mongolischte landen soms 2-2... en moeizaam ergens 0-1 winnen van Andorra. Etc etc.
Belachelijk.
Met mooi en aanvallend is niets mis, alleen was het dat maar, dat is onder van B. nog nooit vertoont....quote:Op maandag 26 maart 2007 10:25 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dan is het een laffe coach, iets wat helemaal niet bij Oranje past. En dan komt hij ook nog uit de Cruijff-school. Maar het ergste is nog dat hij helemaal geen resultaatvoetbal wil spelen. Van Basten wil mooi en aanvallend spelen, wat hem nog nooit gelukt is (op een helft tegen Duitsland na). Dus doe nu niet net alsof dit allemaal deel uitmaakt van het masterplan van Van Basten. Als je de eerste kwalificatiereeks bekijkt, dan hingen die wedstrijden stuk voor stuk van geluk aan elkaar. Dat zal dan wel beginnersgeluk zijn geweest, want de resultaten beginnen nu al minder te worden.
Dat zeg ik ook niet en natuurlijk geef ik de voorkeur aan aanvallend voetbal omdat dat bij Oranje hoort. Maar het ging mij erom dat er door sommige mensen hier net wordt gedaan alsof Van Basten met opzet resultaatvoetbal speelt. Maar het schrijnende is juist dat zijn eftal op een totaal andere manier voetbalt dan hij voor ogen heeft. Daarom is hij zo'n matige bondscoach.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:30 schreef Longmen het volgende:
[..]
Met mooi en aanvallend is niets mis, alleen was het dat maar, dat is onder van B. nog nooit vertoont....![]()
quote:Op maandag 26 maart 2007 11:38 schreef AminBen het volgende:
0-0.
Dat sowieso.quote:
Ja en vervolgens gaat hij weer van alles wijzigen en mensen passeren, onbegrijpelijk. Incapabel.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:45 schreef koningdavid het volgende:
Het ligt simpelweg aan de opstellingen van Van Basten.
De laatste keer dat hij ECHT een goede opstelling had die klopte speelde Oranje een erg goede wedstrijd. Tegen Ierland: 4-0
Aanval was Robben - Huntelaar - Van Persie. Van der Vaart was de grote spelverdeler en stond aan de basis van vrijwel elke aanval. Landzaat en Schaars speelden heel sober in dienst van Van der Vaart.
Dat KLOPTE gewoon. Sindsdien is het altijd maar schipperen geweest.
dat laatste.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:30 schreef Zwoerd het volgende:
Als er wordt verloren, wordt v Basten er dan uitgegooit of is dat valse hoop?
Tja in 010 valt weinig te halen.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:20 schreef PabloLopez het volgende:
waarom stelt ie niet gewoon heel 020 op?
tegen san marino won NL toen destijds met een nulletje of 8, bergkamp/kluivert periode.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:28 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ik kan me anders herrineren dat pak m beet de laatste 10 jaar de kwalificatie uiterst moeizaam verliep, en de 5-0 uitslagen zeldzaam waren... Alleen de laatste reeks onder van basten ging eenvoudig. En eerlijk is eerlijk ook nu staan we er nog steeds prima voor.![]()
(alleen het vertoonde spel...)
ik plijt ervoor dat het of een 0 - 10 overwinning voor NL moet worden, alles minder voor NL moet dan bestraft worden met een 1 of 2 - 0 overwinning voor slovenie. maar ik denk dat het van een koude kermis thuis komen wordt en dat NL er 1 pisballetje bij slovenie er in glijd en dat er voor de rest niets gebeurd.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:23 schreef mitt het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Maar goed, Nederland zal wel 'gewoon' winnen.
Eh ja maar dat is niet elke wedstrijdquote:Op maandag 26 maart 2007 13:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
tegen san marino won NL toen destijds met een nulletje of 8, bergkamp/kluivert periode.
die periode doelt hij op, en ik ook!
luxemburg = san marino, geen verschil in kwaliteiten, allebij amateur voetbal. waarom wou het toen wel tegen san marino een nulletje of 8, en waarom nu een schamele klote 0 - 1 tegen de luxemburgers?quote:Op maandag 26 maart 2007 14:11 schreef Longmen het volgende:
[..]
Eh ja maar dat is niet elke wedstrijdEn met zo'n groot verschil winnen doet bijna geen enkele ploeg meer. Bovendien is Roemenië zeker geen san marino. Letland ook niet.
Ja luxemburg was idd een drama.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:15 schreef Apekoek het volgende:
[..]
luxemburg = san marino, geen verschil in kwaliteiten, allebij amateur voetbal. waarom wou het toen wel tegen san marino een nulletje of 8, en waarom nu een schamele klote 0 - 1 tegen de luxemburgers?
Wat ga je doen dan?quote:Op maandag 26 maart 2007 14:31 schreef PizzaSalami het volgende:
Geen tijd om te kijken.
Andere dingenquote:
Weer zuipen en snuiven zekerquote:
Lijkt me de ideale voorbereiding op wat belangrijke tentamens jaquote:
Zo zet je je spelers wel op scherp zegquote:"We moeten niet vergeten dat Roemenië een sterke tegenstander is. We hebben niet goed gevoetbald, maar het is geen schande dat je gelijk speelt tegen Roemenië. Dat kan best gebeuren”, aldus de bondscoach in De Telegraaf.
Roemenie en Bulgarije hebben evenveel verliespunten, dus zo gemakkelijk gaat het ook weer niet hoor. Een misstap kan al fataal zijn, lijkt me niet een relaxed gevoel.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Nee, gewoon met 0-0. Prima resultaat. We gaan weer makkelijk naar het EK, en worden europees kampioen. Maar dan kijken jullie waarschijnlijk al niet eens meer.
Ook 0-0 kan wel maar dan wel na een boeiende/spannende wedstrijd. Op deze manier is het namelijk wel een schande dat je 0-0 speelt.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:41 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hij heeft uiteraard wel gelijk, Roemenie is best een aardig ploegje en je kunt er tegen gelijk spelen, maar doe het dan met 2-2 of zo.
http://www.nu.nl/news/102(...)ectie_uitdunnen.htmlquote:Van Basten ziet zijn selectie uitdunnen
KATWIJK - Bondscoach Marco van Basten van het Nederlands elftal kon maandag tijdens de eerste training voor het EK-kwalificatieduel met Slovenië niet over Arjen Robben en Wesley Sneijder beschikken.
Robben verscheen niet op het hoofdveld van Quick Boys vanwege een knieblessure. Sneijder had te veel last van een kneuzing in zijn onderbeen.
Ook Joris Mathijsen is niet ongeschonden uit het duel van afgelopen zaterdag met Roemenië (0-0) gekomen. De verdediger oefende apart van de spelersgroep. Mathijsen klaagde over zijn bovenbeen.
Van der Vaart
Middenvelder Rafael van der Vaart en derde doelman Henk Timmer reizen dinsdag niet mee met Oranje voor de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Slovenië, woensdag in Celje. Van der Vaart ondervindt te veel last van een kuitblessure, die hij zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Roemenië (0-0) opliep.
Timmer blijft thuis, omdat eerste doelman Edwin van der Sar weer fit is. De recordinternational ontbrak zaterdag in De Kuip doordat hij nog niet helemaal was hersteld van een kuitblessure.
Zowel Van der Vaart als Timmer hebben het trainingskamp van Oranje in Noordwijk maandagmiddag verlaten. Bondscoach Marco van Basten roept voor Van der Vaart geen vervanger op. Hij vertrekt daardoor dinsdagochtend met achtttien man in zijn uitgedunde selectie naar Slovenië.
Fitte selectie
Van Basten heeft, ondanks de lichte blessures,goede hoop dat hij woensdag tijdens de uitwedstrijd tegen Slovenië over een fitte selectie beschikt.
"Maar de verwachting is dat ze allemaal kunnen spelen", verklaarde de bondscoach, die zijn selectie inmiddels tot achttien man heeft zien inkrimpen. Naast Timmer en Van der Vaart maken ook De Cler, Jaliens en Landzaat niet langer deel uit van de selectie.
Strijdwijze
De bondscoach verklaarde dat hij nog steeds achter zijn strijdwijze van zaterdag staat. "Ik heb de videoband van de wedstrijd nog een keer helemaal bekeken. Ik sta nog steeds achter mijn beslissingen. Ik vind het niet raar dat ik in de slotfase geen andere aanvaller heb gebracht. De drie spitsen die speelden, kunnen namelijk allemaal een doelpunt maken."
Van Basten: "We moeten niet vergeten dat Roemenië een sterke tegenstander is. We hebben niet goed gevoetbald maar het is geen schande dat je gelijk speelt tegen Roemenië. Dat kan best gebeuren."
Goede vervangers
Van Basten benadrukte dat hij Denny Landzaat en Kew Jaliens niet verantwoordelijk houdt voor de slechte teamprestatie tegen Roemenië (0-0). Beide spelers maakten zaterdag nog deel uit van de basisformatie van Oranje voor het duel in De Kuip.
Van Basten besloot zondag dat hij het duo net als Tim de Cler niet meer nodig heeft voor de uitwedstrijd van woensdag tegen Slovenië. "We winnen en verliezen met z'n allen", verklaarde Van Basten.
"We hebben Landzaat en Jaliens laten afvallen omdat we denken dat we ze tegen Slovenië niet nodig hebben. We denken dat we goede vervangers voor die spelers hebben. Dat wil niet zeggen dat andere spelers ook niet slecht hebben gespeeld. Maar voor die voetballers hebben we misschien wel geen goede vervangers."
Kuyt
Alsof er zaterdag helemaal niets was gebeurd, liep Dirk Kuyt maandag weer voorop bij de training van het Nederlands elftal in Katwijk. De spits van Liverpool trainde scherp en bezorgde zijn ploeg met enkele doelpunten de overwinning tijdens het partijspelletje.
"Ik geef niet zo snel op", verklaarde de aanvaller nadat hem was gevraagd of hij had overwogen om zich net als Ruud van Nistelrooij niet meer voor het Nederlands elftal beschikbaar te stellen. "Ik ga gewoon weer mijn best doen voor het duel van woensdag tegen de Slovenen. Hopelijk mag ik dan beginnen. En als ik dan weer niet speel? Dan mag je best spreken van een teleurstellende week."
Je moet geen genoegen nemen met slechte wedstrijden en magere overwinningen tegen B-landen als Roemenie, Slovenie, Luxenburg etc. Als ze zich kwalificeren vallen ze op het EK, net als we in 2006 met WK zagen, toch wel weer door de mand.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:28 schreef Heerlijkheid het volgende:
Waarom zou je het spannend gaan maken, en zo nodig leuk voetbal moeten spelen. Uiteindelijk moet je nummer 1 of 2 worden. Dat betekent: in ieder geval niet verliezen tegen Roemenië of Bulgarije en winnen van de rest. Dan wordt je altijd 1e of 2e. Totnogtoe gaat alles goed.
Van Basten![]()
Onderling resultaat eerst.quote:Op maandag 26 maart 2007 17:22 schreef mcyodogg het volgende:
Voor als dadelijk Nederland, Roemenie en Bulgarije gelijk eindigen, telt dan het onderling resultaat of het doelsaldo eerst?
Aanpakken!quote:Op maandag 26 maart 2007 17:38 schreef sanni het volgende:
Ik hoop heel erg dat het Nederlands elftal zich revancheert voor afgelopen zaterdag in de Kuip
en daar met minstens 0-1 wegkomt. Alles wat minder is,is nog meer munitie om 'Bassie' eruit te
gooien. Hij is trouwens op zondag 7 april 2007 te gast bij Jack v.Gelder en Hugo Borst en Youri Mulder.
Lekker...quote:**De Spaanse arbiter Eduardo Iturralde
González,die het EK-kwalificatieduel
van Nederland met Slovenië van woensdag
zou leiden,moet vanwege ziekte verstek
laten gaan.Hij wordt vervangen door
zijn landgenoot Manuel Enrique Mejuto
Gonzalez.
Mejuto Gonzalez floot Oranje één keer
eerder.Hij leidde tijdens Euro 2004 het
met 2-3 verloren duel met Tsjechië.John
Heitinga werd toen door Mejuto Gonzalez
na twee gele kaarten weggestuurd.
Doen ze niet, want dan komt ie nooit meer terug. Dohquote:
zekerquote:Op maandag 26 maart 2007 21:16 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mejuto Gonzalez, wat een kutscheids is dat
dat is natuurlijke in de praktijk een 4-3-3...of denk je dat Robben echt gaat middenvelden? Heeft hij dat wel eens eerder gedaan? Ik kan me niet voorstellen dat hij die discipline heeft.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik ben benieuwd wat het woensdag wordt. Hopelijk speelt Marco woensdag eindelijk eens een keer 4-4-2. Mijn opstelling mits iedereen fit is:
Van der Sar
Heitinga - Boulahrouz - Mathijsen - Gio
Seedorf - De Zeeuw - Robben
Sneijder
Kuijt - Huntelaar
Je hebt gelijk. Daarom baal ik er ook van dat we Van Bommel/Davids niet opgeroepen hebben en dat Rafael geblesseerd is. Anders had je een veel beter team op kunnen stellen. Ik had trouwens helemaal niet aan Emanuelsson gedacht. Zet hem dus maar op de plek van Robben neer.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:50 schreef Jaggunsu het volgende:
[..]
dat is natuurlijke in de praktijk een 4-3-3...of denk je dat Robben echt gaat middenvelden? Heeft hij dat wel eens eerder gedaan? Ik kan me niet voorstellen dat hij die discipline heeft.
je ziet zo wel op papier dat we Davids en Bommel missen op het middenveld zeg, dat zou echt veel beter 'passen'. Dan zou Sneijder, VdV of van Persie relaxed als 10 kunnen spelen in een vrije rol en eindelijk eens die verbinding naar de spitsen kunnen bewerkstelligen
quote:Frustratie, irritatie, boosheid
Door PETER VAN DUYL
Met Edwin van der Sar, maar zonder Rafael van der Vaart vliegt de selectie van het Nederlands elftal vanmorgen naar Slovenië. In Celje wil Oranje revanche nemen voor de schamele vertoning van zaterdag tegen Roemenië. Winst is noodzakelijk om de kansen op het EK volledig in eigen hand te houden.
Terwijl de selectie van het Nederlands elftal zich gisteren op het veld van Quick Boys in het zweet werkte, galmde de wanvertoning tegen de Roemenen nog na. Daarbij werd één ding duidelijk: als Oranje alle irritatie, boosheid en teleurstelling van zaterdagavond kan omzetten in positieve energie, dan mogen we morgen in Slovenië nog wat verwachten.
Meer dan ooit gingen gisteren de vorige en de volgende interland hand in hand. Spelers en bondscoach werd nog eens massaal gevraagd naar de achtergronden van de tegenvaller tegen Roemenië. ,,Een gezamenlijke verantwoordelijkheid,’’ oordeelde bondscoach Marco van Basten. ,,Dat moeten we onszelf aanrekenen. Zowel de spelers als de technische staf.’’
Het was niet direct de bedoeling, maar met zijn keuzes van zaterdag heeft Van Basten een aantal spelers op scherp gezet. Zo was Khalid Boulahrouz gisteren nog chagrijnig van zijn plek op de tribune. ,,Ik was geïrriteerd en boos,’’ zei de verdediger. ,,En ik denk dat ik ook het recht heb om me zo te voelen. Niemand kan blij zijn met een plek op de tribune.’’
En Dirk Kuyt voegde daaraan toe. ,,Als je de training hebt gezien, dan zie je dat ik scherp ben. Dat is ook de enige manier om iets te laten zien. Als ik tegen Slovenië moet spelen, ben ik er klaar voor.’’
Waar de Katwijker er zaterdag nog opzichtig het zwijgen toe deed, nam hij gisteren wel de tijd om zijn gemoedstoestand toe te lichten. ,,Op de foto’s in de kranten zag ik een heel teleurgestelde blik,’’ analyseerde Kuyt zichzelf. ,,En dat klopte ook volkomen. Boos? Teleurstelling en boosheid lopen in elkaar over.’’
Kuyt zei eerlijk dat hij had gedacht te spelen tegen Roemenië, uiteindelijk kreeg hij zelfs niet één minuut. De aanvaller zegt geen seconde overwogen te hebben het verder voor gezien te houden bij Oranje. ,,Ik ben niet blij met deze rol, dat is toch logisch? Maar ik zal nooit zomaar weglopen, zal altijd proberen terug te knokken. Hopelijk krijg ik de kans tegen Slovenië.’’
Met welke opstelling Van Basten morgen in Celje op de proppen komt, is nog volstrekt onduidelijk. Zeker is dat Kew Jaliens en Denny Landzaat hun basisplek kwijt zijn, zij blijven zelfs thuis. ,,Het was duidelijk dat we met een kleinere groep naar Slovenië zouden gaan,’’ verklaarde de bondstrainer. ,,We kunnen niet tevreden zijn over hetgeen we zaterdag hebben laten zien. Je maakt keuzes en zij zijn afgevallen. That’s all in the game.’’
Edwin van der Sar gaat wel mee naar Slovenië. Hij is hersteld van een kuitblessure, waardoor ook Henk Timmer tot afvaller werd gedegradeerd. Daar staat tegenover dat Rafael van der Vaart de interland tegen Slovenië mist. De speler van HSV heeft last van een kuit, probeerde het gisteren nog wel even, maar moest zich uiteindelijk toch afmelden bij de bondscoach. Het is de vijfde keer sinds het WK dat Van der Vaart door een blessure een interland moet laten schieten. In Duitsland kwam hij door fysiek ongemak ook al nauwelijks in actie.
Naast Van der Vaart trainde gisteren ook Joris Mathijsen (hamstrings) apart. Arjen Robben (knie) en Wesley Sneijder (onderbeen) verschenen zelfs niet op het trainingsveld, maar stappen vanmorgen wel in het vliegtuig naar Slovenië. Duidelijk is dat Oranje morgen vooral moet proberen sneller te voetballen. Ook de Slovenen zullen graag en massaal achterover leunen. Het is een speelwijze die het Nederlands elftal al jaren problemen bezorgt.
De internationals vinden niet dat ze morgen veel anders moeten doen, wel dat het veel beter moet. ,,Het ligt niet aan het systeem,’’ zei Boulahrouz. ,,De spelers moeten het gewoon beter invullen.’’
Oke dus deze twee krijgen nu (in van bastens ogen) vedette trekjes? Dan zullen ze voortaan niet meer geselecteerd worden.quote:
Waarom komt dit uberhaupt ter sprake? Verwachten we nu van iedere bankzitter dat ze gaan bedanken ofzo? Wat een onzin.quote:Kuyt zei eerlijk dat hij had gedacht te spelen tegen Roemenië, uiteindelijk kreeg hij zelfs niet één minuut. De aanvaller zegt geen seconde overwogen te hebben het verder voor gezien te houden bij Oranje.
Bankzitter is 1 ding maar als v Basten een slechte lopende aanvalslinie laat staan terwijl er een topspits op de bank zit dan is een vergelijking met Mark & Ruud snel gemaakt. Vandaar de vraag van de journalist denk ik. Kuyt is natuurlijk niet een bankzitter zoals een Koevermans.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:52 schreef koningdavid het volgende:
Waarom komt dit uberhaupt ter sprake? Verwachten we nu van iedere bankzitter dat ze gaan bedanken ofzo? Wat een onzin.
Kuyt is ook weer geen Pele ofzo.. Een degelijke spits, maar niet verheven boven de rest van de selectie. Als Kuyt gepasseerd wordt voor Huntelaar vind ik dat niet zo heel erg vreemd hoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:55 schreef FJD het volgende:
[..]
Bankzitter is 1 ding maar als v Basten een slechte lopende aanvalslinie laat staan terwijl er een topspits op de bank zit dan is een vergelijking met Mark & Ruud snel gemaakt. Vandaar de vraag van de journalist denk ik. Kuyt is natuurlijk niet een bankzitter zoals een Koevermans.
Tering hey, jij hebt goeie doop gescoord, wat een wereldtrip.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
We gaan weer makkelijk naar het EK, en worden europees kampioen.
Geen Pele nee maar dat zeg ik ook niet. Kuyt is een ander type spits dan Huntelaar. Als je dan ziet dat het geheel Babel-Robben-Huntelaar niet in staat is om op een of andere manier gevaar te creeren dan zul je het op een andere manier moeten proberen. Babel opofferen voor Kuyt om daarmee een betere aanvoer naar de aanval te krijgen lijkt me dan een hele reële optie.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:00 schreef koningdavid het volgende:
Kuyt is ook weer geen Pele ofzo.. Een degelijke spits, maar niet verheven boven de rest van de selectie. Als Kuyt gepasseerd wordt voor Huntelaar vind ik dat niet zo heel erg vreemd hoor.
Inderdaad. Kuijt heeft nog nooit goed gespeeld als centrumspits in Oranje en het probleem lag ook helemaal niet bij Huntelaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Kuyt is ook weer geen Pele ofzo.. Een degelijke spits, maar niet verheven boven de rest van de selectie. Als Kuyt gepasseerd wordt voor Huntelaar vind ik dat niet zo heel erg vreemd hoor.
Toen zat ik in Florence, 10 oktober 2004 ongeveer, wat een grap was dat zeg.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:28 schreef mcyodogg het volgende:
En versloegen Italie thuis met 1-0 in de kwalificatie voor het WK 2006.
Van Hanegem gelezen zekerquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
Van Basten kennende, want wie kent hem beter dan ik:
Van der Sar
Heijtinga - Boulahrouz - Mathijsen/Bouma - Emmanuelson
Seedorf - de Zeeuw - Sneijder
Kuijt - Huntelaar - Robben
Uiteindelijk lachte Italië het hardst in 2006!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Toen zat ik in Florence, 10 oktober 2004 ongeveer, wat een grap was dat zeg.![]()
![]()
Nederland ook niet, toch staan we er goed voor.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:36 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Zoveel goede voetballers hebben ze anders niet meer. Zahovic was tof.
Uitslagen van 0-5 worden er tegenwoordig niet meer gemaakt. Kijk naar afgelopen weekend, allemaal krappe overwinninkjes van de 'grote' landen tegen de 'kleintjes'. 0-1 mag Nederland blij mee zijn, zeker na zaterdagquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
0-5 of 0-6 wordt het niet, maar we moeten Slovenië ook weer niet overschatten. Ik denk een 0-2 overwinning. En dat is een keurig resultaat.
En Nederland speelde toen volgens mij ook gelijk tegen Macedonie geloof ik, dus zoveel te lachen was er niet:P Maar toch.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:37 schreef Longmen het volgende:
[..]
Uiteindelijk lachte Italië het hardst in 2006!![]()
Oh ja die 0-0 in de Arena afschuwelijke wedstrijd ook.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:09 schreef Fides het volgende:
[..]
En Nederland speelde toen volgens mij ook gelijk tegen Macedonie geloof ik, dus zoveel te lachen was er niet:P Maar toch.
lijkt me, uitgaande van de huidige selectie, een goede opstelling.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
Van Basten kennende, want wie kent hem beter dan ik:
Van der Sar
Heijtinga - Boulahrouz - Mathijsen/Bouma - Emmanuelson
Seedorf - de Zeeuw - Sneijder
Kuijt - Huntelaar - Robben
Uit inderdaad, ook slecht. Maar die 0-0 was helemaal een drama, ook al waren we al zeker van de 1e plek.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
0-0? Volgens mij speelden we toen 2-2 uit tegen Macedonië.
quote:Coach Slovenie: "Oranje niet beter dan Bulgarije"
27 maart 2007
Met vier punten uit vier wedstrijden speelt Slovenië voorlopig een bescheiden rol in Groep G. Het land werd vooraf gezien als een gevaarlijke outsider in de strijd om de EK-tickets, maar kan zich inmiddels geen puntverlies meer permitteren. Toch ziet bondscoach Matjaz Kek het duel met Oranje, morgenavond in Celje, niet als een laatste kans, vertelt hij aan FCUpdate.nl. "Ik zie dit vooral als een mooie kans om een grote ploeg te verslaan", sprak hij strijdlustig.
Enkele jaren geleden was de nationale ploeg van Slovenie nog een team om rekening mee te houden. De ploeg plaatste zich voor het EK van 2000 en bereikte twee jaar later ook het WK. Onder leiding van vedette Zlakto Zahovic waren de Slovenen uitgegroeid tot een uiterst lastige tegenstander, die het iedereen moeilijk kon maken.
Nu, amper vijf jaar na het WK in Japan en Zuid-Korea, is daar weinig meer van over. "We zitten in een opbouwfase", legt bondscoach Kek, die woensdag overigens pas voor de derde keer op de bank zit bij de Sloveense ploeg, uit. "Ik ben er van overtuigd dat we in de toekomst weer deel kunnen nemen aan grote toernooien, maar op dit moment liggen we gewoon een stukje achter op de Europese top."
Kek bouwt momenteel aan een nieuwe, jonge ploeg. "We moeten nu de basis leggen voor de komende jaren. Het EK van 2008 komt vermoedelijk nog te vroeg, maar hopelijk kunnen we met deze ploeg een gooi doen naar deelname aan de volgende grote toernooien", aldus de 46-jarige oefenmeester.
De coach lijkt zich er al bij te hebben neergelegd dat hij zijn ploeg niet naar het EK van 2008 zal loodsen. "Of deze wedstrijd tegen Oranje onze laatste kans is om terug in de race te komen? Nee, zo zie ik het niet. Ik zie dit vooral als een mooie kans om een grote ploeg te verslaan en drie punten te halen. Natuurlijk zou een nederlaag niet dramatisch zijn gezien de kwaliteit van Nederland, maar we gaan er het beste van maken."
Oranje zal woensdag bestreden worden vanuit een hechte organisatie. "Natuurlijk zal de nadruk liggen op de defensie", vertelt Kek. "Afgelopen zaterdag tegen Albanie (0-0) hebben we laten zien dat we defensief onze zaken goed voor elkaar kunnen hebben. Hopelijk is dit tegen Nederland ook het geval." De coach is het er niet mee eens dat Slovenie niets te verliezen heeft tegen Nederland. "Natuurlijk hebben we wel iets te verliezen. Drie punten", zegt hij droogjes.
Eerder deze cyclus verloor Slovenie al met 3-0 van Bulgarije, een land dat met Oranje en Roemenië uit lijkt te moeten maken wie er naar het EK gaan. Volgens Kek in Nederland niet beter dan Bulgarije. "Nederland is niet de beste ploeg in de groep. Ik denk dat Roemenie, Bulgarije en Nederland qua niveau vergelijkbaar zijn. Het is gewoon een heel zware, interessante groep, waarin niemand nog zeker is van kwalificatie voor het Europees kampioenschap van 2008."
Oranje kan dus maar beter achterin blijven hangen en dan hopen dat Huntelaar ergens tegenaan loopt.quote:Slovenië is momenteel de nummer 72 van de FIFA-ranglijst. Het land, dat zich 1991 afscheidde van Joegoslavië en zelfstandig werd, speelde zijn eerste officiële interland op 19 juni 1991 tegen Kroatië (1-0 verlies). De ploeg van bondscoach Matja¸ Kek was het enige team dat de latere wereldkampioen Italië tijdens de WK-kwalificatiereeks drie punten afhandig wist te maken. (KNVB)
In Celje werd het op 9 oktober 2004 1-0 dankzij een late goal, in de 82e minuut, van Bo¨tjan Cesar. Uiteindelijk eindigde de ploeg vierde in de campagne op weg naar Duitsland, achter groepswinnaar Italië, runner-up Noorwegen en nummer drie Schotland.
Hij had liever heel Ajax uitgenodigd... ongeacht dat dat wat wisselvallig speelt, soms. Hé Oranje ook!quote:Vermoedelijke opstelling Nederland:
Van der Sar
Heitinga, Mathijsen, Bouma,Van Bronckhorst
Sneijder, De Jong, Seedorf
Babel, Huntelaar, Robben
NOS TT
Hij had liever Ajax ja, DUIDELIJKquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:50 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hij had liever heel Ajax uitgenodigd... ongeacht dat dat wat wisselvallig speelt, soms. Hé Oranje ook!
Wat een lachertje weer die opstelling. Met zo'n opstelling krijg je het nog lastig tegen sterren als Robert Koren, Bostjan Cesar en de levensgevaarlijke Andrej Komacquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:50 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hij had liever heel Ajax uitgenodigd... ongeacht dat dat wat wisselvallig speelt, soms. Hé Oranje ook!
Onderschat ze niet ...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:15 schreef chrisgyan het volgende:
[..]
Wat een lachertje weer die opstelling. Met zo'n opstelling krijg je het nog lastig tegen sterren als Robert Koren, Bostjan Cesar en de levensgevaarlijke Andrej Komac![]()
Ik ken hem nog van een oude versie van Championship Manager bij de club CMC Publikumquote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:49 schreef Fides het volgende:
[..]
Robert Koren is notabene middenvelder van het jaar geworden in Noorwegen![]()
die krijgt later wel een uitnodiging want hij is "pas" ajacied vanaf januari '07.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:33 schreef Longmen het volgende:
[..]
Oh ja die 0-0 in de Arena afschuwelijke wedstrijd ook.
En van Basten teste toen voor t laatst Davids, alsof die wedstrijd zo'n goed beeld gaf.![]()
wat een verstandquote:
Waarop baseer Tien zich? Want dit is wel een mooi elftal.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:06 schreef koningdavid het volgende:
Vermoedelijke opstelling volgens Tien:
Robben----Huntelaar------Kuyt
--Seedorf---------------Sneijder--
--------------De Zeeuw------------
Gio----Mathijsen-Boulah--Heitinga
---------------V.D.Sar---------------
Dat lijkt er al meer op.
Op die plek heeft hij zijn slechtste wedstrijden ooit gespeeld voor Oranjequote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:09 schreef RayMania het volgende:
Waarom Kuijt rechtsbuiten? Gewoon in de spits doen, áls je hem opstelt dan. De Zeeuw erin is al een goede beslissing van Marco. Verder vind ik de keuzes voor Heitinga rechtsback raar (speelt daar nooit echt goed), en ik zou Sneijder achter Huntelaar laten spelen, en Seedorf rechts.
Sjonnie op RB is wat ongelukkig inderdaad. Maar ik snap niet wat jij en vele anderen tegen Mathijsen hebben. Ik vind het een prima verdediger en een uitstekende mandekker.quote:Op woensdag 28 maart 2007 00:03 schreef cultheld het volgende:
Kut-middenveld, Heitinga RB en Joris Clitoris achterin.
Ik zou het ook anders gedaan hebben dan Van Basten en ook ik vind het belachelijk hoe hij met bepaalde sterren om is gegaan, maar ik zal nooit, maar dan ook nooit tegen Oranje zijn. En natuurlijk hoop ik dat we het EK halen. En dat gaat wel lukken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 01:33 schreef ericajax het volgende:
Mijn haat tegen onze bondscoach maakt het zelfs zo erg dat ik morgen echt tégen Oranje ben
Mathijsen vind ik ook een erg goede verdediger. Ik zou eerder Fredje Bouma eruit halen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 06:59 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Sjonnie op RB is wat ongelukkig inderdaad. Maar ik snap niet wat jij en vele anderen tegen Mathijsen hebben. Ik vind het een prima verdediger en een uitstekende mandekker.
Kuijt en Huntelaar samen in de spitsquote:Op woensdag 28 maart 2007 08:48 schreef Vakkie_W het volgende:
Pffff weer de mensen op de verkeerde plek zetten. Heitinga is geen rechtsback, en Kuijt geen rechtsbuiten. Dat hij na 10x Kuijt op rechtsbuiten opgesteld te hebben nog steeds niet ziet dat dat geen plek voor Kuijt is![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:42 schreef PyTh het volgende:
Ik hoop serieus dat Nederland vanavond verliest.
Ik ben ook tegen Nederland tegenwoordig, en ik ik hoop dat we het EK missen. Dat is nl. de enige manier om de achterlijke mongolen van de KNVB zover te krijgen dat ze v Basten ontslaan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 08:45 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik zou het ook anders gedaan hebben dan Van Basten en ook ik vind het belachelijk hoe hij met bepaalde sterren om is gegaan, maar ik zal nooit, maar dan ook nooit tegen Oranje zijn. En natuurlijk hoop ik dat we het EK halen. En dat gaat wel lukken.
Dat Oranje presteert, maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren onder Van Basten.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Jullie zijn verraders. Wat is nou het hoogste doel: dat Oranje presteert of dat Van Basten geen coach meer is?
Pcies, daarom dus...quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:51 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat Oranje presteert, maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren onder Van Basten.
Kneusquote:Op woensdag 28 maart 2007 12:28 schreef Malibu-06 het volgende:
OMG de Jong en Heitinga![]()
Hup Slovenie dan maar! Met dit soort spelers hoeft oranje van mij niet eens naar het EK
Moet je het wel massaal doen....quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:45 schreef samdeman1984 het volgende:
Iemand trouwens nog zijn geld teruggevraagd bij de KNVB voor de wedstrijd van zaterdag? Zit er sterk aan te denken namelijk....
Leuk een EK zonder Nederlandquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen Nederland tegenwoordig, en ik ik hoop dat we het EK missen. Dat is nl. de enige manier om de achterlijke mongolen van de KNVB zover te krijgen dat ze v Basten ontslaan.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:45 schreef samdeman1984 het volgende:
Iemand trouwens nog zijn geld teruggevraagd bij de KNVB voor de wedstrijd van zaterdag? Zit er sterk aan te denken namelijk....
Doe mij maar:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:06 schreef koningdavid het volgende:
Vermoedelijke opstelling volgens Tien:
Robben----Huntelaar------Kuyt
--Seedorf---------------Sneijder--
--------------De Zeeuw------------
Gio----Mathijsen-Boulah--Heitinga
---------------V.D.Sar---------------
Dat lijkt er al meer op.
Hij is de beste middenvelder die we op dit moment hebbenquote:
En terecht, ik denk dat zeker hij in een NL elftal thuishoort. Hij is zo'n beetje de beste waar MvB over kan beschikken denk ik.quote:
Landzaatquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:10 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar beter dan Sneider en vdVaart (laat staan Landzaat).
de winst ook de laatste wedstrijdquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:15 schreef Aanvoerder het volgende:
Objectiviteit is hier ver te zoeken.
Hij kent de Jong nog van Jong Ajax. Hij zal zn kwaliteiten wel denken te kennen. Jammer dat deze er dan nooit uitkomen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:40 schreef dewitteparel het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Jong opgesteld wordt? MvB wil toch een hoger baltempo? De Jong heeft laten zien dat hij zo mogelijk nog trager is dan Landzaat
Goed spel en punten ookquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:15 schreef Aanvoerder het volgende:
Objectiviteit is hier ver te zoeken.
Op het veld ja.quote:
Zolang er gewonnen wordt, wordt de coach niet vervangen natuurlijk.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:42 schreef Damzkieee het volgende:
Die andere coach kan ook wel komen als we gewoon slecht spelen, maar wel winnen bedoel ik maar te zeggen
Ze kunnen ook switchen als oefenwedstrijden belabberd gaan of als er trammalant komt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:58 schreef Fides het volgende:
[..]
Zolang er gewonnen wordt, wordt de coach niet vervangen natuurlijk.
Maargoed, Van Basten gaat sowieso door tot na EK2008, of we ons nou plaatsen of niet. En eigenlijk zie ik ons plaatsing toch niet mislopen.
Hij is held.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:03 schreef outcast_within het volgende:
wat maakt hem eigenlijk gekwalificeerd als bondscoach?
Omdat hij vroeger goed kon voetballen?
Die status had hij bij mij nooit gehad.quote:
achteraf is makkelijk lullen. Ze hadden toen natuurlijk wel moeten inzien dat het duo vB en tS te weinig ervaring hadden op topniveau. Maar zelfs een onervaren coach ziet toch in dat je zonder van nistelrooij en van bommel een stuk minder sterk bent? en als je op zoek bent naar een spelverdeler je niet elke wedstrijd een nieuwe moet kiezen, maar mensen in hun rol moet laten groeien..?quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:23 schreef Skwish het volgende:
[..]
Die status had hij bij mij nooit gehad.
Goede voetballer was hij hoor maar achteraf is hij als bondscoach nooit geschikt geweest.
dankzij Cruijff is hij Bondscoach ...quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:23 schreef Skwish het volgende:
[..]
Die status had hij bij mij nooit gehad.
Goede voetballer was hij hoor maar achteraf is hij als bondscoach nooit geschikt geweest.
Geweldige bondscoach ja. Met een man minder spelen. En met Rafael spelen die geblesseerd isquote:Op woensdag 28 maart 2007 15:27 schreef Silver_Shark het volgende:
----V. D sar-----
-Mathijsen- Boula- Gio-
-------De zeeuw------
---Seedorf-Sneijder---
------V.d.Vaart-----
--Kuijt-Huntelaar--
De zeeuw kan als verdediger spelen of Defensiefe Middevelder.
Van de vaart is nr 10 / schaduwspits
Kuijt haalt de ballen van de middelveld en brengt ze naar huntelaar voor de goals
Seedorf en Sneijder kunnen via de ZijLijn voorzetten geven
en de verdedigen kunnen eventueel wisselen van plekken..
Bondscoach: Silver_shark
![]()
Hehehe lolquote:Op woensdag 28 maart 2007 15:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Geweldige bondscoach ja. Met een man minder spelen. En met Rafael spelen die geblesseerd is![]()
Ik baal ook van die 42, 50 euro plus de geestelijke schade die ik heb opgelopen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:45 schreef samdeman1984 het volgende:
Inderdaad. Net alsof het de afgelopen twee jaar anders is geweest.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:50 schreef DarkShine het volgende:
Wat verwacht je anders als je naar Oranje gaatPubliek was al jaren kut, en je gaat me niet zeggen dat je niet weet dat het huidige Oranje ook gewoon kut is
Tuurlijk ga ik vanavond kijken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:38 schreef Camplo het volgende:
[..]
Hehehe lol
Gaan er vanavond mensen dit kijken trouwens?
Ohja, defensieFe middenvelder![]()
Ik ben normaal niet iemand die zich druk maakt over spelfouten...quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:27 schreef Silver_Shark het volgende:
----V. D sar-----
-Mathijsen- Boula- Gio-
-------De zeeuw------
---Seedorf-Sneijder---
------V.d.Vaart-----
--Kuijt-Huntelaar--
De zeeuw kan als verdediger spelen of Defensiefe Middevelder.
Van de vaart is nr 10 / schaduwspits
Kuijt haalt de ballen van de middelveld en brengt ze naar huntelaar voor de goals
Seedorf en Sneijder kunnen via de ZijLijn voorzetten geven
en de verdedigen kunnen eventueel wisselen van plekken..
Bondscoach: Silver_shark
![]()
't was anders groot feest tijdens de eerste ronde op het WK.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:02 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Inderdaad. Net alsof het de afgelopen twee jaar anders is geweest.
Een eindtoernooi zonder Nederland heb ik in 2002 al meegemaakt en dat wil ik nooit meer mee maken. Ik snap niet dat hier Nederlanders zijn, die hopen dat Nederland zich niet kwalificeertquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:11 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
't was anders groot feest tijdens de eerste ronde op het WK.
En toch zong dat kutpubliek met 250 man 40.000 Ieren eruit in augustus.......quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:50 schreef DarkShine het volgende:
Wat verwacht je anders als je naar Oranje gaatPubliek was al jaren kut, en je gaat me niet zeggen dat je niet weet dat het huidige Oranje ook gewoon kut is
Ireland
ik ben zenuwachtig omdat ik denk dat nederland alweer gelijk speeltquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:52 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ben al zenuwachtig en jullie ?
Bezigrad Stadion Schattig he?quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:04 schreef jorienvdherik het volgende:
Iemand foto van stadion ?
Wedstrijd van het jaar manquote:
Ik hoor de Oostblok toeters nu al in m'n hoofdquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:15 schreef Longmen het volgende:
[..]
Bezigrad Stadion Schattig he?
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou, ik zit helemaal te trillen van de zenuwen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:52 schreef jorienvdherik het volgende:
Beetje morfine, wordt je rustig van.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Nou, ik zit helemaal te trillen van de zenuwen.![]()
Even voor de duidelijkheid: mocht het spel van NL erbarmelijk zijn, kun je altijd nog Sloveense chickies spotten in het publiek.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:30 schreef Aanvoerder het volgende:
[afbeelding]
From Slovenija with love!
wat een user.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:36 schreef jorienvdherik het volgende:
wat een bron.
Moet 10 daar wel oog voor hebben.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:36 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: mocht het spel van NL erbarmelijk zijn, kun je altijd nog Sloveense chickies spotten in het publiek.
Daar ga je alquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:35 schreef Sweetbeach het volgende:
Volgens radio 538
het is geen RaiUno nee.quote:
Zenuwachtig niet. Ik verwacht "gewoon" een overwinning.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:52 schreef jorienvdherik het volgende:
Dan kan Van Basten daar blijvenquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:03 schreef SjonLok het volgende:
We verliezen met 1 - 0.
20:45.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:47 schreef TubewayDigital het volgende:
hoelaat is de aftrap?
Aight denk het ook. Ik ik ben bang dat het geen mooie overwinning wordtquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:43 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zenuwachtig niet. Ik verwacht "gewoon" een overwinning.
Ja, de laatste paar wedstrijden van Jong Oranje werden niet live uitgezonden he..quote:
Iddquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:55 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Ja, de laatste paar wedstrijden van Jong Oranje werden niet live uitgezonden he..![]()
Dat zou meteen de grootste nederlaag ooit zijn voor Slovenie. Ik acht het niet waarschijnlijk dat Nederland in deze vorm dat kan doen. Je moet gewoon blij zijn met de 3 punten, als die er komen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:13 schreef Aanvoerder het volgende:
0-6 vanavond. Dan lijkt het ten minste nog ergens op.
Denk het ook. Het vervelende van dat is eigenlijk dat niemand echt wat wint. Ok, je hebt weer drie punten in de zak maar waarschijnlijk weer klote gespeelt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:15 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat zou meteen de grootste nederlaag ooit zijn voor Slovenie. Ik acht het niet waarschijnlijk dat Nederland in deze vorm dat kan doen. Je moet gewoon blij zijn met de 3 punten, als die er komen.
quote:De goedmaker van Oranje
Na de teleurstellende wedstrijd van Oranje tegen Roemenië afgelopen weekend heeft het Nederlands elftal wel iets goed te maken. Het zou daarom mooi zijn wanneer de ontmoeting met de Slovenen van woensdag op winst uitdraait.
Weet ik allemaal wel. Ik word er gewoon moedeloos van. Ik zou graag in 1 wedstrijd een keer zien wat we in de vorige 25 wedstrijden allang een keer hadden moeten zien met het NL's elftal.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:15 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat zou meteen de grootste nederlaag ooit zijn voor Slovenie. Ik acht het niet waarschijnlijk dat Nederland in deze vorm dat kan doen. Je moet gewoon blij zijn met de 3 punten, als die er komen.
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:40 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik hoop dat we niet te veel op onze broek zullen krijgen, 1-0 zou een morele overwinning zijn![]()
Een Nederland - Schotland ofzo, dat was echt geweldig.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:32 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Weet ik allemaal wel. Ik word er gewoon moedeloos van. Ik zou graag in 1 wedstrijd een keer zien wat we in de vorige 25 wedstrijden allang een keer hadden moeten zien met het NL's elftal.
Zelfs de 2-3 tegen Tsjechie was nog om te smullen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:58 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Een Nederland - Schotland ofzo, dat was echt geweldig.
Hmm.... merkwaardige opstelling weer.quote:Vermoedelijke opstelling:
Doel: Van der Sar
Verdediging: Heitinga, Bouma, Mathijsen, Emanuelson
Middenveld: Sneijder, Afellay, Van Bronckhorst
Aanval: Robben, Kuijt, Babel
Nog steeds pissig dat Van Bommel er niet bij is? Die liet keer op keer z'n man lopen dat had niks te maken met de rest van het middenveld.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:22 schreef cultheld het volgende:
Bassie gaat Afellay naaien. Hem met Sneijder en Van Bronckhorst op één middenveld opstellen betekent een fysiek inferieur middenveld. Uiteraard legt hij na afloop de schuld bij Afellay die z'n man liet lopen om hem vervolgens het komende half jaar niet meer te selecteren
.
Er mag ook nog iets als trots zijn. Dit Oranje hoort niet op een EK thuis.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Een eindtoernooi zonder Nederland heb ik in 2002 al meegemaakt en dat wil ik nooit meer mee maken. Ik snap niet dat hier Nederlanders zijn, die hopen dat Nederland zich niet kwalificeert![]()
Cyprus gaf Ierland nog keihard op hun kloten en een paar dagen later speelde (een zwaar gehavend) Ierland thuis gelijk tegen Tsjechie.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:25 schreef VoreG het volgende:
Tsjechie wint ook maar met 1-0 tegen Cyprus. Het is natuurlijk ook zo dat je je toch minder inspant tegen dit soort landjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |