lijkt me, uitgaande van de huidige selectie, een goede opstelling.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
Van Basten kennende, want wie kent hem beter dan ik:
Van der Sar
Heijtinga - Boulahrouz - Mathijsen/Bouma - Emmanuelson
Seedorf - de Zeeuw - Sneijder
Kuijt - Huntelaar - Robben
Uit inderdaad, ook slecht. Maar die 0-0 was helemaal een drama, ook al waren we al zeker van de 1e plek.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
0-0? Volgens mij speelden we toen 2-2 uit tegen Macedonië.
quote:Coach Slovenie: "Oranje niet beter dan Bulgarije"
27 maart 2007
Met vier punten uit vier wedstrijden speelt Slovenië voorlopig een bescheiden rol in Groep G. Het land werd vooraf gezien als een gevaarlijke outsider in de strijd om de EK-tickets, maar kan zich inmiddels geen puntverlies meer permitteren. Toch ziet bondscoach Matjaz Kek het duel met Oranje, morgenavond in Celje, niet als een laatste kans, vertelt hij aan FCUpdate.nl. "Ik zie dit vooral als een mooie kans om een grote ploeg te verslaan", sprak hij strijdlustig.
Enkele jaren geleden was de nationale ploeg van Slovenie nog een team om rekening mee te houden. De ploeg plaatste zich voor het EK van 2000 en bereikte twee jaar later ook het WK. Onder leiding van vedette Zlakto Zahovic waren de Slovenen uitgegroeid tot een uiterst lastige tegenstander, die het iedereen moeilijk kon maken.
Nu, amper vijf jaar na het WK in Japan en Zuid-Korea, is daar weinig meer van over. "We zitten in een opbouwfase", legt bondscoach Kek, die woensdag overigens pas voor de derde keer op de bank zit bij de Sloveense ploeg, uit. "Ik ben er van overtuigd dat we in de toekomst weer deel kunnen nemen aan grote toernooien, maar op dit moment liggen we gewoon een stukje achter op de Europese top."
Kek bouwt momenteel aan een nieuwe, jonge ploeg. "We moeten nu de basis leggen voor de komende jaren. Het EK van 2008 komt vermoedelijk nog te vroeg, maar hopelijk kunnen we met deze ploeg een gooi doen naar deelname aan de volgende grote toernooien", aldus de 46-jarige oefenmeester.
De coach lijkt zich er al bij te hebben neergelegd dat hij zijn ploeg niet naar het EK van 2008 zal loodsen. "Of deze wedstrijd tegen Oranje onze laatste kans is om terug in de race te komen? Nee, zo zie ik het niet. Ik zie dit vooral als een mooie kans om een grote ploeg te verslaan en drie punten te halen. Natuurlijk zou een nederlaag niet dramatisch zijn gezien de kwaliteit van Nederland, maar we gaan er het beste van maken."
Oranje zal woensdag bestreden worden vanuit een hechte organisatie. "Natuurlijk zal de nadruk liggen op de defensie", vertelt Kek. "Afgelopen zaterdag tegen Albanie (0-0) hebben we laten zien dat we defensief onze zaken goed voor elkaar kunnen hebben. Hopelijk is dit tegen Nederland ook het geval." De coach is het er niet mee eens dat Slovenie niets te verliezen heeft tegen Nederland. "Natuurlijk hebben we wel iets te verliezen. Drie punten", zegt hij droogjes.
Eerder deze cyclus verloor Slovenie al met 3-0 van Bulgarije, een land dat met Oranje en Roemenië uit lijkt te moeten maken wie er naar het EK gaan. Volgens Kek in Nederland niet beter dan Bulgarije. "Nederland is niet de beste ploeg in de groep. Ik denk dat Roemenie, Bulgarije en Nederland qua niveau vergelijkbaar zijn. Het is gewoon een heel zware, interessante groep, waarin niemand nog zeker is van kwalificatie voor het Europees kampioenschap van 2008."
Oranje kan dus maar beter achterin blijven hangen en dan hopen dat Huntelaar ergens tegenaan loopt.quote:Slovenië is momenteel de nummer 72 van de FIFA-ranglijst. Het land, dat zich 1991 afscheidde van Joegoslavië en zelfstandig werd, speelde zijn eerste officiële interland op 19 juni 1991 tegen Kroatië (1-0 verlies). De ploeg van bondscoach Matja¸ Kek was het enige team dat de latere wereldkampioen Italië tijdens de WK-kwalificatiereeks drie punten afhandig wist te maken. (KNVB)
In Celje werd het op 9 oktober 2004 1-0 dankzij een late goal, in de 82e minuut, van Bo¨tjan Cesar. Uiteindelijk eindigde de ploeg vierde in de campagne op weg naar Duitsland, achter groepswinnaar Italië, runner-up Noorwegen en nummer drie Schotland.
Hij had liever heel Ajax uitgenodigd... ongeacht dat dat wat wisselvallig speelt, soms. Hé Oranje ook!quote:Vermoedelijke opstelling Nederland:
Van der Sar
Heitinga, Mathijsen, Bouma,Van Bronckhorst
Sneijder, De Jong, Seedorf
Babel, Huntelaar, Robben
NOS TT
Hij had liever Ajax ja, DUIDELIJKquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:50 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hij had liever heel Ajax uitgenodigd... ongeacht dat dat wat wisselvallig speelt, soms. Hé Oranje ook!
Wat een lachertje weer die opstelling. Met zo'n opstelling krijg je het nog lastig tegen sterren als Robert Koren, Bostjan Cesar en de levensgevaarlijke Andrej Komacquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:50 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hij had liever heel Ajax uitgenodigd... ongeacht dat dat wat wisselvallig speelt, soms. Hé Oranje ook!
Onderschat ze niet ...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:15 schreef chrisgyan het volgende:
[..]
Wat een lachertje weer die opstelling. Met zo'n opstelling krijg je het nog lastig tegen sterren als Robert Koren, Bostjan Cesar en de levensgevaarlijke Andrej Komac![]()
Ik ken hem nog van een oude versie van Championship Manager bij de club CMC Publikumquote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:49 schreef Fides het volgende:
[..]
Robert Koren is notabene middenvelder van het jaar geworden in Noorwegen![]()
die krijgt later wel een uitnodiging want hij is "pas" ajacied vanaf januari '07.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:33 schreef Longmen het volgende:
[..]
Oh ja die 0-0 in de Arena afschuwelijke wedstrijd ook.
En van Basten teste toen voor t laatst Davids, alsof die wedstrijd zo'n goed beeld gaf.![]()
wat een verstandquote:
Waarop baseer Tien zich? Want dit is wel een mooi elftal.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:06 schreef koningdavid het volgende:
Vermoedelijke opstelling volgens Tien:
Robben----Huntelaar------Kuyt
--Seedorf---------------Sneijder--
--------------De Zeeuw------------
Gio----Mathijsen-Boulah--Heitinga
---------------V.D.Sar---------------
Dat lijkt er al meer op.
Op die plek heeft hij zijn slechtste wedstrijden ooit gespeeld voor Oranjequote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:09 schreef RayMania het volgende:
Waarom Kuijt rechtsbuiten? Gewoon in de spits doen, áls je hem opstelt dan. De Zeeuw erin is al een goede beslissing van Marco. Verder vind ik de keuzes voor Heitinga rechtsback raar (speelt daar nooit echt goed), en ik zou Sneijder achter Huntelaar laten spelen, en Seedorf rechts.
Sjonnie op RB is wat ongelukkig inderdaad. Maar ik snap niet wat jij en vele anderen tegen Mathijsen hebben. Ik vind het een prima verdediger en een uitstekende mandekker.quote:Op woensdag 28 maart 2007 00:03 schreef cultheld het volgende:
Kut-middenveld, Heitinga RB en Joris Clitoris achterin.
Ik zou het ook anders gedaan hebben dan Van Basten en ook ik vind het belachelijk hoe hij met bepaalde sterren om is gegaan, maar ik zal nooit, maar dan ook nooit tegen Oranje zijn. En natuurlijk hoop ik dat we het EK halen. En dat gaat wel lukken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 01:33 schreef ericajax het volgende:
Mijn haat tegen onze bondscoach maakt het zelfs zo erg dat ik morgen echt tégen Oranje ben
Mathijsen vind ik ook een erg goede verdediger. Ik zou eerder Fredje Bouma eruit halen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 06:59 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Sjonnie op RB is wat ongelukkig inderdaad. Maar ik snap niet wat jij en vele anderen tegen Mathijsen hebben. Ik vind het een prima verdediger en een uitstekende mandekker.
Kuijt en Huntelaar samen in de spitsquote:Op woensdag 28 maart 2007 08:48 schreef Vakkie_W het volgende:
Pffff weer de mensen op de verkeerde plek zetten. Heitinga is geen rechtsback, en Kuijt geen rechtsbuiten. Dat hij na 10x Kuijt op rechtsbuiten opgesteld te hebben nog steeds niet ziet dat dat geen plek voor Kuijt is![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:42 schreef PyTh het volgende:
Ik hoop serieus dat Nederland vanavond verliest.
Ik ben ook tegen Nederland tegenwoordig, en ik ik hoop dat we het EK missen. Dat is nl. de enige manier om de achterlijke mongolen van de KNVB zover te krijgen dat ze v Basten ontslaan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 08:45 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik zou het ook anders gedaan hebben dan Van Basten en ook ik vind het belachelijk hoe hij met bepaalde sterren om is gegaan, maar ik zal nooit, maar dan ook nooit tegen Oranje zijn. En natuurlijk hoop ik dat we het EK halen. En dat gaat wel lukken.
Dat Oranje presteert, maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren onder Van Basten.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Jullie zijn verraders. Wat is nou het hoogste doel: dat Oranje presteert of dat Van Basten geen coach meer is?
Pcies, daarom dus...quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:51 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat Oranje presteert, maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren onder Van Basten.
Kneusquote:Op woensdag 28 maart 2007 12:28 schreef Malibu-06 het volgende:
OMG de Jong en Heitinga![]()
Hup Slovenie dan maar! Met dit soort spelers hoeft oranje van mij niet eens naar het EK
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |