thanxquote:Op zondag 22 mei 2005 20:25 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Meteen een vraag voor de liefhebber:
Hoe ziet de achterkant van je ideale MR2 er uit?
Zelf ben ik een grote fan van de 94-spec achterlichten, maar de achterspoiler van dat model en dat van de 98-spec vind ik minder mooi (btje groot naar mijn smaak)
De ideale combo vind ik dus:
[afbeelding]
Ik zag al dat er minimaal 3 MR2 rijders hier op Fok! rondlopen, namelijk:
DeForumgebruiker
Mad-Matt (nice ride )
johnwoo
Voor een standaard turbo is 1 op 10 ook wel haalbaar (ik doe gemiddeld 1 op 9.5). Het ligt er ook maar net aan wat voor wegen je rijdt, want op een lang stuk snelweg haal ik wel 1 op 12.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:07 schreef Mad-Matt het volgende:
brandstofgebruik: 1:10 a 1:12 (voor een na dan, ik doe rond de 1:8)
Herstel, ik had een Amerikaansequote:Ik heb een Japanse turbo en johnwoo een amerikaanse.
Nee, die zijn er nooit geweest.quote:Er waren toch wel MR2's met een achterbank?
Je hebt nog steeds een amerikaanse turbo, EGR etcquote:Op maandag 23 mei 2005 18:14 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Herstel, ik had een Amerikaanse
Op dit moment heb ik helemaal geen turbo in de auto zitten, want hij staat nog steeds opgebokt. Maar de Japanse turbo zit al aan het spruitstuk
So make that two Japs
[..]
Nee, die zijn er nooit geweest.
Lees m'n post nog eens goedquote:Op maandag 23 mei 2005 20:41 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds een amerikaanse turbo, EGR etc
En dat hebt ik niet
niet mutsen jij.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:33 schreef MikdawG het volgende:
Jij hebt ook een Amerikaanse wagen Matthijs, alleen je blokje komt uit Japan.
oh okquote:Op maandag 23 mei 2005 21:38 schreef MikdawG het volgende:
Wat nou zeurpiet? Ik verbeter jou gewoon even.
Corollaquote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:10 schreef siekman het volgende:
ja ik vind het mooie auto's , ik rij zelf momenteel een carolla gtsi .
maar er moet een 2e auto bij en dan is dit een mooie optie
zit alleen te twijfelen tussen een pontiac firebird en een mr2
ben zelf gek op ami's maar toyota kan bijna niet stuk en de ami's wel
dus nog ff twijvelen maar ik blijf dit ff volgen
niet bij de SW20'squote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:29 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Is roest een bekend punt bij MR2's? Of was het toevallig bij die van jou zo?
Juist NIETquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:49 schreef aKra het volgende:
Zeer vette bak blijft het zeker, baal alleen van het feit dat het een 2-zitter is!
Nee, dat vind ik ook niet echt een nadeel op het moment. Alleen met stappen zou het vervelend zijn, voor de rest zit ik bijna nooit met meer de 2 mensen in de autoquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:49 schreef aKra het volgende:
Zeer vette bak blijft het zeker, baal alleen van het feit dat het een 2-zitter is!
preciesquote:Op woensdag 25 mei 2005 10:01 schreef Meeh het volgende:
Mid engine, Rear wheel drive en geschikt voor 2 persoontjes. MR2
Je moet het iets anders opvatten dus, ik vind het een zeer vette bak en inderdaad terecht dat het een 2-zitter is maar ik wil op het moment gewoon een auto waar ik ook nog mensen (meer dan 1) in kan meenemen dus kan ik gewoonweg nog niet voor deze auto kiezen... Meer in die trant dus.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:49 schreef aKra het volgende:
Zeer vette bak blijft het zeker, baal alleen van het feit dat het een 2-zitter is!
of terwijl Midship Runabout.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:01 schreef Meeh het volgende:
Mid engine, Rear wheel drive en geschikt voor 2 persoontjes. MR2
quote:
of terwijl of tewel...quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat is de "officiele" benaming.
"Midship Roundabout 2 Seater"
AW11, mooiquote:Op woensdag 25 mei 2005 13:38 schreef LangeJan het volgende:
Wat is de typeaanduiding van de MR2 hiervoor? En wat vinden jullie daarvan.
Mooi, mits bepaalde velgen, kleur en body parts.quote:
rijdt wel als een MR2.. tenminste je kan lekker controleerbaar dwars gaanquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:35 schreef Mad-Matt het volgende:
AW11 = geinig uiterlijk, hopeloos interieur
SW20 = perfectie
ZZW30 = tja, dit is geen mr2
Respect!quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:33 schreef Mad-Matt het volgende:
mijnes:
244pk op de wielen
334nm op de wielen
0-100: 5.14 secs
Goeiendag very nice!quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:33 schreef Mad-Matt het volgende:
mijnes:
244pk op de wielen
334nm op de wielen
0-100: 5.14 secs
best snel voor een stom mr2tje (wat een hooooop mensen denken)
nais, velly naisquote:Op donderdag 26 mei 2005 18:33 schreef Mad-Matt het volgende:
mijnes:
244pk op de wielen
334nm op de wielen
0-100: 5.14 secs
best snel voor een stom mr2tje (wat een hooooop mensen denken)
heeft de mr2 een map sensor, of krijg je een grotere/andere afm voor de injectoren?quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:51 schreef Mad-Matt het volgende:
ik ga voor 550cc injectoren (of 540cc)
ic weet ik nog niet
Als hij toch een andere computer (ik neem aan een complete standalone?) neemt dan zal hij wel overstappen naar een MAP sensor...quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:02 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
heeft de mr2 een map sensor, of krijg je een grotere/andere afm voor de injectoren?
(of een fuelcomputer? )
Komt een gen3 ecu in met alle sensoren, en die zijn gemaakt voor 550cc injectorenquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:02 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
heeft de mr2 een map sensor, of krijg je een grotere/andere afm voor de injectoren?
(of een fuelcomputer? )
ik had nog wel zo'n nettte sluitpost gemaaktquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:51 schreef 2NutZ het volgende:
Ik ben ook van plan 1 te kopen, gister mn topic dichtgegooid
hahahaquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:36 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik had nog wel zo'n nettte sluitpost gemaakt
En iedereen die daar reageerde had zelf ook een emmer 2, behalve GDV.
Ik heb hem in het echt gezien (volgens mij) en ik vond hem er wel gaaf uit zien.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:25 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
[afbeelding]
Ik zelf vind het echt super lelijk, neem aan jullie ook?
heeft ie al een keus gemaakt?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:13 schreef Mad-Matt het volgende:
zijn andere velgen zijn onderweg, duurt alleen nog een tijdje
ik vind die kit zo enorm lelijk, ik kan niet begrijpen waarom iemand dat op z`n auto zou willen....quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:25 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
[afbeelding]
Ik zelf vind het echt super lelijk, neem aan jullie ook?
Ja heb je gelijk in idd.quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:12 schreef Mad-Matt het volgende:
Goede mr2's zijn moeilijk te vinden, neem je tijd en van een particulier kopen is denk ik beter, zeker als je hem via het mr2 forum aanschaft, daar zijn altijd mensen die wat van de auto afweten.
http://www.mr2club.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.plquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:15 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in idd.
Heb je link van MR2 forum?
Ligt eraan, er zijn weinig turbo's en de turbo's die vaak te koop staan zijn vaak van slechte kwaliteit.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:10 schreef Metalfreak het volgende:
Oeh, een MR-2 staat ook nog op mijn verlanglijstje voor ooit. Voor de volgende fun-auto komt die zeker in aanmerking. Maar dan wel een turbo... Wat kost een redelijke turbo-uitvoering eigenlijk?? (Amerikaanse bijv.)
Mijn oom heeft er een uit 1998, toen gleodnieuw gekocht.
Voorlopig voldoet m'n Honda nog heel goed en ben bang dat die ook nog een heeeeele tijd blijft hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:07 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
Ligt eraan, er zijn weinig turbo's en de turbo's die vaak te koop staan zijn vaak van slechte kwaliteit.
Mooie auto's en hele mooie foto's! Nederland is momenteel mooi groen zie ikquote:Op maandag 30 mei 2005 21:47 schreef Mad-Matt het volgende:
om in het topic maar wat nieuw leven te blazen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
enjoy
Dat ging over die gele mr2, gozer heeft heel z`n auto verbouwd en vervolgens gaat een vent er stenen tegen aan gooienquote:Op zondag 5 juni 2005 07:47 schreef StefanP het volgende:
[..]
Mooie auto's en hele mooie foto's! Nederland is momenteel mooi groen zie ik
Maar wat is er met je auto gebeurd? Op pagina 1 in je 1e post typ je iets over verneukt door een geflipte vent?
Dude, en je bent er zo blij meequote:Op zondag 5 juni 2005 15:30 schreef Mad-Matt het volgende:
Ik ben aan het twijfelen hoelang ik mijn emmer2 nog ga houden
Wat wil je er dan vor in de plaats?quote:Op zondag 5 juni 2005 15:30 schreef Mad-Matt het volgende:
verzekering is vrij hoog, zelf betaal ik zo`n 1100 euro per jaar, dit is voor WA casco (alles op eigen gereden schade na) dit voor een risicogroep (23 jaar) en risico woonplaats (Rotterdam)
Wegenbelasting, hij weegt zo`n 1150kg, reken maar uit).
Ik ben aan het twijfelen hoelang ik mijn emmer2 nog ga houden
Valt mee, er kan best veel met de motor op z'n plek, alleen gaat het wel onhandiger danquote:Op zondag 5 juni 2005 20:47 schreef StefanP het volgende:
Alleen die motor zit zo onhandig, daar kun je toch nooit aan werken? Bij het minste of geringste moet ie er uit, dus je kunt niks zelf doen lijkt me...
Een aw11 zou je ook voor kunnen gaan. Die is lichter, en dus goedkoper.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:19 schreef 2NutZ het volgende:
ZO al beetje gekeken op mr2 forum
Staan helaas geen emmers te koop.
Paar vraagjes die ik hier ook wel kan stellen;
Wat betaal je nu voor verzekering en wegenbelasting ? duur?
Ik lees allemaal studenten die mr2 hebben maar verzekering hoorde ik is ook nie goedkoop.
heb je een linkje met advertentie?quote:Op maandag 27 juni 2005 23:36 schreef JackDaRippa het volgende:
<- heeft er 1 te koop... 2.0 zonder Turbo uit NL
Heb je alleen een FCD ingebouwd? of ook andere spulletjes om je mengsel e.d. in de gaten te houden?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 21:45 schreef johnwoo het volgende:
*Schopje...*
Gisteren een fuelcut defense ingebouwd, waardoor de boost controller eindelijk omhoog kon naar 14 psi. Filmpje van het resultaat: van buiten en van binnen
Okay. Maar meten is weten he.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:32 schreef Mad-Matt het volgende:
ik zit ook zonder FC, met een mr2 kan je veilig tot zo`n 1.2bar (iedereen blijft op max 1.1 zitten).
Die stink mr2's zijn zo enorm rijk afgesteld dat je wel wat marge hebt
Ik heb ook een losse (betere) turbodruk meter, een mbc en een FPR.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:33 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Okay. Maar meten is weten he.
En als je last krijgt van boost creep ben je de pisang.
Ah kijk dat bedoel ik. Ik neem tenminste aan dat er even netjes een AFR meting gedaan is tijdens het dyno'en. Dan is het al heel wat minder gokken volgens mij.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:37 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
Ik heb ook een losse (betere) turbodruk meter, een mbc en een FPR.
Gezellig afgesteld op de rollerbank met alle benodigde meetspullen.
Tot zo ver rijdt hij perfect (al 1.5 jaar sinds deze afstelling)
Deze winter:quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:55 schreef johnwoo het volgende:
Maarre, wat voor upgrade ga je doen Tjab? Andere turbo? 2JZ conversie?
ik heb een 1 of ander cheap ass ding van 100 euro, maar het werkt uitstekend.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:41 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ah kijk dat bedoel ik. Ik neem tenminste aan dat er even netjes een AFR meting gedaan is tijdens het dyno'en. Dan is het al heel wat minder gokken volgens mij.
Je hebt geen EVC ?
En wat voor FPR heb je? ik zit er over te denken welke ik zal aanschaffen (er zit een enorme vette upgrade aan te komen ).
De aeromotive is goed maar zooooo gruwelijk duur.
Mijn EVC kostte ook rond dat geld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:34 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
ik heb een 1 of ander cheap ass ding van 100 euro, maar het werkt uitstekend.
[afbeelding]
mijn dynorun, helaas geen filmpjes
gvd die achterkantquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:32 schreef Mad-Matt het volgende:
ik zit ook zonder FC, met een mr2 kan je veilig tot zo`n 1.2bar (iedereen blijft op max 1.1 zitten).
Die stink mr2's zijn zo enorm rijk afgesteld dat je wel wat marge hebt
En nog maar wat pats-pics van mijn kant
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was dat volgas? Zoja, dan valt me dat best tegen, zo snel issie dan nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 21:45 schreef johnwoo het volgende:
*Schopje...*
Gisteren een fuelcut defense ingebouwd, waardoor de boost controller eindelijk omhoog kon naar 14 psi. Filmpje van het resultaat: van buiten en van binnen
Ik zal straks ff filmpjes van mijnes postenquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:27 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Was dat volgas? Zoja, dan valt me dat best tegen, zo snel issie dan niet
Als ik m'n koppeling misbruik om vanuit stilstand weg te komen zit hij in minder dan 6 seconden op de 100. 80-120 is minder dan 4 seconden in z'n 3quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:27 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Was dat volgas? Zoja, dan valt me dat best tegen, zo snel issie dan niet
Hehe op dat stuk gaat iedereen vol in het gas!quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:34 schreef Mad-Matt het volgende:
http://carpron.com/albums/Movies/P8310215.mov
Het verschil tussen een n/a en een turbo als ze op het gas gaan
Ik denk het niet hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:12 schreef Mr._T-Rex het volgende:
zit je ondertussen boven de 300 pk Matt?
Aan de foto's te zien is dat je einddemper? Ziet er wel dik uitquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:12 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor.
Laatste mod die ik heb gedaan is m'n mongoose vervangen door een HKS Hiper.
Hij pakt wel beter op dan eerst
[afbeelding]
[afbeelding]
En geloof me, hij is stiller dan eerst
Zonde misschien wel, maar ik heb plannen die ook jou wel aanspreken waarschijnlijk!quote:Op zondag 12 februari 2006 13:34 schreef Mad-Matt het volgende:
Zonde dat je hem weg doet het is echt 1 van de mooiste mr2's in nederland
Uiteidelijk wil iedereen tóch een supraquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:00 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Doe jij hem ook al weg? Waarom?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:49 schreef Fiets-toeter het volgende:
Mad-Matt:
"Vorige eigenaar had hem in onderhoud bij een Toyota dealer in Maassluis."
Dan weet ik wel waarom je de wagen nu weg doet.
Uhm niet generaliseren bitte , ik heb liever een skylinequote:Op woensdag 22 februari 2006 09:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Uiteidelijk wil iedereen tóch een supra
Gelukkig weet jij hoe het zit met mijn auto, mafketel.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:49 schreef Fiets-toeter het volgende:
Mad-Matt:
"Vorige eigenaar had hem in onderhoud bij een Toyota dealer in Maassluis."
Dan weet ik wel waarom je de wagen nu weg doet.
Wat de staat van je auto is kan me geen zak boeien, je reputatie ook niet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:52 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij hoe het zit met mijn auto, mafketel.
Ik zou zeggen kijk ff op het mr2 forum hoe mensen over de auto en mij denken.
Dwaas
Dus loopt niet zo dom te lullen fiets-toeter.quote:"Vorige eigenaar had hem in onderhoud bij een Toyota dealer in Maassluis."
Dan weet ik wel waarom je de wagen nu weg doet.
Zijn die mensen van die mr 2 forum niet een beetje bevooroordeeld omdat juist gaat om een mr2?. Ze zullen het vast wel allemaal fantasties vinden en roepen dat de auto geweldig is. Een getunede opel doet het op een opel forum ook goedquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:52 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij hoe het zit met mijn auto, mafketel.
Ik zou zeggen kijk ff op het mr2 forum hoe mensen over de auto en mij denken.
Dwaas
En ik geloof niet dat ik voor een supra ga. Ik ben opzoek naar een auto waar mensen het niet van zullen snappen, maar dat boeit me niet echt.
Ach, als dat aan de wielen is dan is het juist heel erg netjes, zou dan +/- 190 PK aan de krukas zijnquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:45 schreef Ger-E het volgende:
Resultaten zijn niet spectaculair, maar vandaar deze run, nu weet ik wat ik bezit, zodat er wellicht wat aan gedaan kan worden.
Max vermogen: 152,6
Max koppel: 171,8
Air/Fuel: Rijk (Persoonlijk van mening dat dit niet erg is)
Goede turbo's zijn best moeilijk te vinden ja, daar moet je tegenaan lopen of veel geduld hebben. Als je een 1990-1992 Amerikaan neemt (stuur links), reken dan op zo'n 8000 euro, of wat meer als er wat mods op zitten of de auto in bovengemiddelde staat verkeert. Als je zelf kan en wil sleutelen kom je misschien ook wel weg met een goedkoper exemplaar (je ziet ze soms al wel voor 5~6000, maar dat zijn dan wel de "projectjes" ).quote:Op zondag 5 maart 2006 13:52 schreef BaraCuda het volgende:
Aan wat voor prijs moet je denken bij zo'n turbo model?
Zijn de uberhaubt wel te vinden die dingen?
Toevallig hebben er de laatste tijd een paar te koop gestaan (die van Mad-Matt, maar die was iets duurder, nog een stocker in technisch goede staat voor 7500, en ik geloof nog een derde), maar volgens mij zijn die nu allemaal al van eigenaar gewisseld...quote:Op zondag 5 maart 2006 16:15 schreef BaraCuda het volgende:
Hmmm dat ligt wel in m'n budget...
Aangezien ik nu een turbo gewend ben, ben ik op zoek naar een auto met of 4wd of rwd.
En de Mr2 is zo'n kandidaat. Alleen was ik al bang dat een turbo amper te vinden is
Thanks voor de tips Maar rechts gestuurde auto's krijg je volgends mij "nooit" meer verkochtquote:Op maandag 6 maart 2006 23:30 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Toevallig hebben er de laatste tijd een paar te koop gestaan (die van Mad-Matt, maar die was iets duurder, nog een stocker in technisch goede staat voor 7500, en ik geloof nog een derde), maar volgens mij zijn die nu allemaal al van eigenaar gewisseld...
Als je niet zoveel haast hebt, gewoon een tijd het Te Koop forum op mr2club.nl in de gaten houden.
Of als je een jongere rechtsgestuurde wilt importeren, de Sale section van het Engelse forum (in Engeland zijn er veel meer tubby's dan hier, dus er zijn er ook meer te koop).
OK er is wel een marktje, maar let's face it, die is vrij beperkt. Je kunt een rechtsgestuurde auto eigenlijk alleen kwijt aan een liefhebber van dat type auto die (indien het om een auto gaat die ook linksgestuurd te krijgen is) niet het extra geld heeft voor een linksgestuurd exemplaar. En dan moeten je eventuele mods ook nog maar net in de smaak vallen. In de praktijk krijg je voor een rechtsgestuurde maar weinig terug vergeleken met een linksgestuurde (denk 2/3 van de prijs van de linksgestuurde).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:33 schreef Fiets-toeter het volgende:
Jahoor, tegenwoordig begint die markt steeds meer te groeien.
Hint: 205 Dimma met 2.0 16v Turbo en AWDquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:52 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
En ik geloof niet dat ik voor een supra ga. Ik ben opzoek naar een auto waar mensen het niet van zullen snappen, maar dat boeit me niet echt.
De mijne niet!quote:Op maandag 20 maart 2006 14:00 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Zijn de 2tjes al verkocht?
Leuke stoeltjesquote:Op donderdag 23 maart 2006 08:17 schreef Ger-E het volgende:
En ik ga vrolijk door met me MR2....
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks, de wielen maken inderdaad de auto, ik vind het zelfs zo'n verschil dat ik denk dat ik de bodykit en paintjob maar ff lekker voor onbeperkte tijd ga uitstellen en eerst voor de "go" ga:quote:Op maandag 27 maart 2006 20:06 schreef Ger-E het volgende:
ERG vette velgen Johnwoo, staan zeer zeer sexy.
Velgen blijft gewoon "het zicht" van de wagen, en dit oogt erg erg netjes.
Maat van me heeft laatst onder zijn RX-7 FC nieuwe velgen gefixt, en dan kijk je gelijk anders tegen zo'n geweldige auto aan.
Van wie is die strakka zwarte Suup? Quad shoot houden.....
Fiets-toeter heet ik hierquote:Op maandag 27 maart 2006 21:58 schreef johnwoo het volgende:
Shootje lijkt me leuk; de Suup is van Fietsbel (aka Homedisc), die zwerft hier ook af en toe wel rond...
Addedquote:Houden contact!
Da's een goede, als ik er eens eentje tegenkom (liefst gelijk al zwart, zodat er niet gespoten hoeft te worden) doe ik dat wel... Weet je toevallig wat zo'n lipje moet opbrengenquote:@ Johnwoo, neem wel ff een 93 onderlip, maakt je auto zoveel mooier en veel kost het niet.
Een fiets heeft toch helemaal geen toeterquote:Fiets-toeter heet ik hier
Hey Fietstoeter, ik heb geen turbo plannen.... zoals bekend is het vrij moeilijk een 3S-GE te voorzien van Turbo, of athans, op de goede manier dan.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:29 schreef Fiets-toeter het volgende:
[..]
Fiets-toeter heet ik hier
Ger-E, ben je ook nog van plan om een turbo op je huidge blok te gaan zetten? of lees ik eroverheen wat je plannen zijn
[Late reactie]Zag dat je een email had gestuurd, die stond in m;n Spam boxquote:Op woensdag 29 maart 2006 09:09 schreef Ger-E het volgende:
[..]
Hey Fietstoeter, ik heb geen turbo plannen.... zoals bekend is het vrij moeilijk een 3S-GE te voorzien van Turbo, of athans, op de goede manier dan.
En een vind ik wat overdreven, kan ik beter opzoek naar een turbo mr2tje.
Maar mocht ik me huidige blokje gaan oppeppen, wordt het supercharged, en ecu upgrade, tbv afstellen etc etc.
Maar dat is verweg hoor.
Mag ik vragen, hoe ben jij aan die supra gekomen? Zelf geimporteerd? Dealer?
Sorry, maar ben zelf ook erg supra fan, en het ziet er naar uit dat hij er ooit gaat komen.... maar dan wil ik denk een engelse import doen. Alhoewel in engeland nouwelijks twin-t's te koop staan.
http://hyves.de/index.php?l1=fr&l2=classifieds&l3=item&id=28457quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:22 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
heb je een linkje met advertentie?
Trust me!quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:55 schreef Ger-E het volgende:
Ja, begin dit jaar was het nog een twijfel, maar nu is het definitief:
*For Sale* Toyota MR2 SW20 1993, Zwart
Hoe zit het nou met het vermogen dat jij hebt?quote:
hoezo wil je een lederen interieur?quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:52 schreef BaraCuda het volgende:
[..]Verder jammer dat er geen lederen interieur in zit, is hier "makkelijk" aan te komen?
gewoon opnieuw laten bekleden?quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:52 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Hoe zit het nou met het vermogen dat jij hebt?
Vanaf 94 hebben ze 175pk fabriek af toch? aangezien dit een 93er is...
Verder jammer dat er geen lederen interieur in zit, is hier "makkelijk" aan te komen?
Precies.quote:
Leer staat gewoon veel mooier bij zo'n auto.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:54 schreef Furb het volgende:
[..]
hoezo wil je een lederen interieur?
vind maar eens een auto van 10-12 jaar oud waarvan t leer nog in goede conditie is...
autotrader.nlquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:21 schreef Aarde het volgende:
ik wil het 2 na laatste model (91-95?) in het zwart zonder spoiler, dealeronderhouden met weinig km
nah onvindbaarquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
autotrader.nl
speurders.nl
marktplaats.nl
e.d.
Toevallig heb ik zaterdag mijn MR2 op gehaald me eerste autotje en ik ben nog 19 en heb hem zonder enige moeite kunnen verzekeren bij centraal beheer.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:49 schreef babba het volgende:
Zijn er hier mensen die een MR2 hebben en nog in de risicogroep vallen bij de verzekering? Ik stond op het punt een MR2 aan te schaffen maar omdat ik 20 jaar oud ben kan ik hem nergens verzekeren
Heb je een SW20 of een AW11? En wat kost het je per jaar?quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:08 schreef flyguy het volgende:
[..]
Toevallig heb ik zaterdag mijn MR2 op gehaald me eerste autotje en ik ben nog 19 en heb hem zonder enige moeite kunnen verzekeren bij centraal beheer.
Zal met gemak wel wat foto's posten
een SW20 en hij kost me 876,43 per jaar.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:20 schreef babba het volgende:
[..]
Heb je een SW20 of een AW11? En wat kost het je per jaar?
vind het wel meevallen. Als student is het prima te doen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:44 schreef babba het volgende:
Een boel geld, maar valt te overwegen Ik zal deze zomer even kijken, eerst ff een vaste baan zoeken
Nice, recentelijk geswapt?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:44 schreef Stuiterbal.nl het volgende:
*meld zich*
http://img176.imageshack.us/my.php?image=mr2hx5.jpg
Das de mijne.
Bouwjaar : 1991
KM stand: auto 130k KM , motor 72k KM
Mods:
rev2 3SGTE engine swap
TRD bougie kabels + splitfire bougies
K&N filter
Full 3 inch downpipe + uitlaat
http://img96.imageshack.us/my.php?image=21072007124du0.jpg
Tof stukje forum hier
yups!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Nice, recentelijk geswapt?
Ook nog maar eens wat recente fotootjes dumpen om het topic levend te houden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar ben ik al geweest, daar heb ik al aardig wat info vandaanquote:Op woensdag 28 november 2007 20:28 schreef tevebe het volgende:
www.mr2club.nl Kijk daar eens op. Heel veel vragen over velgenmaten en bandenmaten.
kan beide natuurlijk.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:58 schreef babba het volgende:
Bedankt voor de hulp Maar dan heb ik nog één vraag dus, Euro 95 of Euro 98 in een SW20 ?
Nee, wel geinformeerd, maar het was geen kit, alleen de turbo en wastegate los. Voor mij is het interessanter om gelijk de MR2 kit te kopen met alle fittings, downpipe, spruitstuk adapter etc. Bovendien had JW een single entry (wegens spruitstuk) GT3076R en wilde ik liever een twin entry GT3071R voor wat betere spool/minder lag en dus meer mid-end drivability. Het topvermogen van 450 rwhp voor de GT3071R is voor mij al ruim genoeg, liever de betere spool dan de 50 rwhp die de GT3076R meer kan leveren).quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:23 schreef Tjabbo het volgende:
heb je die kit van de bak van JW gekocht ?
Er zijn uberhaupt niet veel 3S-GTE's in Nederland met een standalone EMSquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:23 schreef Tjabbo het volgende:
Ok gaaf.
Wat heeft je doen besluiten voor een Hydra Nemesis systeem te gaan? Er zijn nog niet veel 3sgte's in NL die succesvol op zo'n ecu gemapped zijn.
Er is geen verschil in roestvorming tussen de modellen van voor of na 92 hoor, buiten leeftijd dan. De SW20 heeft een paar gevoelige plekjes (twee strutjes met open uiteinde onderin de motorruimte; onderzijde van de deuren; rond een lekkend T-bar dak) waar sommigen last van krijgen, maar over het algemeen is de auto verder behoorlijk goed bestand tegen roest, in tegenstelling tot de AW11jes die er erg veel last van hebben. In ieder geval heeft een 93'er over een jaar evenveel kans op plekjes als een 92'er nu. Gewoon iedere auto apart bekijken.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:28 schreef tevebe het volgende:
Mr2 staat hoog op mijn lijstje om mijn auto te worden als ik terug ben in NL en weer wat gespaard heb. Wel een 92+ model ivm versnellingsbak en roestvorming van de modellen voor 92.
Ik dacht altijd dat de modellen na 92 minder last van roestvorming hadden, maar schijnbaar niet dan. Toch wil ik liever een 92+ model ook vanwege de extra verstevigingen. Zodra ik terug ben zal ik in ieder geval enkele gaan bekijken.quote:Op zondag 2 december 2007 01:28 schreef johnwoo het volgende:
Er is geen verschil in roestvorming tussen de modellen van voor of na 92 hoor, buiten leeftijd dan. De SW20 heeft een paar gevoelige plekjes (twee strutjes met open uiteinde onderin de motorruimte; onderzijde van de deuren; rond een lekkend T-bar dak) waar sommigen last van krijgen, maar over het algemeen is de auto verder behoorlijk goed bestand tegen roest, in tegenstelling tot de AW11jes die er erg veel last van hebben. In ieder geval heeft een 93'er over een jaar evenveel kans op plekjes als een 92'er nu. Gewoon iedere auto apart bekijken.
vanaf 1988 zijn alle toyota's verzinkt.quote:Op zondag 2 december 2007 19:57 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de modellen na 92 minder last van roestvorming hadden, maar schijnbaar niet dan. Toch wil ik liever een 92+ model ook vanwege de extra verstevigingen. Zodra ik terug ben zal ik in ieder geval enkele gaan bekijken.
Ik dacht altijd vanaf 1992. Meen ik een keer ergens gelezen te hebben, maar zal dan wel fout zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 20:01 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
vanaf 1988 zijn alle toyota's verzinkt.
Nou ik moet wel toegeven dat de resources/support van de fabrikant wat mager zijn, je moet het van de community hebben. Heb je op mr2oc gekeken? Daar zit toch best wat Nemesis ervaring, en de leverancier van de MR2 kit (mrcontrols) doet daar erg behulpzaam mee als er vragen zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 16:12 schreef Tjabbo het volgende:
Ik vond de hoeveelheid die er te vinden was over de nemesis wel wat tegen vallen.
Heb dat ding terug uitgebouwd voor JW toen hij tegenover (of met, hoe je het zien wilt) zjin tuner wilde bewijzen dat de auto het wél deed met de mods en dat die ecu het probleem was.
anyway lang verhaal kort: zorg voor een goed (duur) usb--com poort omzetter. door het gekloot met een goedkope kwam elke keer de data garbled over in de ecu.
'We' hadden wat links toen ja, maar ook maar 1 zaterdag om het te fixen en het blok zat nog niet weer helemaal terug in elkaar toen we aan kwamen Dus niet veel tijd gehad.quote:Op zondag 2 december 2007 22:20 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Nou ik moet wel toegeven dat de resources/support van de fabrikant wat mager zijn, je moet het van de community hebben. Heb je op mr2oc gekeken? Daar zit toch best wat Nemesis ervaring, en de leverancier van de MR2 kit (mrcontrols) doet daar erg behulpzaam mee als er vragen zijn.
Mijn laptop heeft nog een ouderwetsche fysieke seriële poort dus dat zal naar verwachting geen problemen opleveren Misschien tik ik voor dit doel zelfs nog wel een keer een tweedehands laptopje op de kop, de mijne is een desktopvervanger met 15" scherm en desktop-CPU waardoor hij maar zo'n 2 uur meegaat op de batterij Het ultieme doel is het RS232 protocol reverse engineeren en (niet voor mappen maar voor data visualisatie) een proggel te bouwen voor op m'n (Windows Mobile) PDA phone
Jawel, werkt prima op de laptop met het Nemesis programma. Maar ik was niet van plan om (als het ding eenmaal is afgesteld) constant met een laptop rond te gaan rijdenquote:Op maandag 3 december 2007 00:19 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Waarom moet je zo moeilijk doen om een signaal te krijgen? zit er geen fatsoenlijke output op dat ding?
Hey... Fietsbel z'n Supra!quote:Op deze foto waarbij 'ie in z'n veren hangt kan je goed zien dat 'ie achter een paar mm kan gebruiken:
[ afbeelding ]
en op shoarmateam forum ookquote:Op maandag 3 december 2007 20:06 schreef johnwoo het volgende:
Hij post af en toe een update in z'n autofans topic.
Verkeerde topic ja!quote:Op donderdag 6 december 2007 12:20 schreef _Drake_ het volgende:
aw11
quote:Op donderdag 6 december 2007 12:20 schreef _Drake_ het volgende:
aw11
Ja goed, er zit 900 euro aan nieuwe onderdelen in dus gaat hij niet voor een paar tientjes weg daarbij is hij niet rot. Maar het maakt niks uit, als ik hem nu wel verkocht krijg zeg ik over 10 jaar "die auto had ik nooit weg moeten doen".quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:49 schreef _Drake_ het volgende:
ik zou hem in de stalling, nofi maar je prijs is vrij hoog en de vraag is laag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |