Ik heb de druk zelfs op 14 psi (minder dan 1 bar) staan om wat marge te houden (aangezien ik nog de stock intercooler heb). Overigens, @Matt: ik dacht dat 15 psi (1.0 bar) als veilig dagelijks maximum werd gezien; hoe kom jij op die 1.2?
@Tjabbo: tegen boost creep heb ik dus die (variabele) FCD gebouwd, in plaats van gewoon het slangetje van de MAP sensor los te trekken
![]()
Door die FCD is de fuelcut nu verplaatst van zo'n 12 psi (stock) naar 15 a 15.5. Dus als de druk om wat voor reden dan ook omhoog creept wordt alsnog de peut afgesloten
![]()
De FCD en MBC heb ik gisteren afgesteld; morgen ga ik de dyno op, dus kan alles nog eens goed nagekeken worden
![]()
Het mengsel is standaard inderdaad veel te rijk (Amerikaanse omschrijving: filthy pig-rich); later wil ik daar nog eens een FPR en SMT7 chip voor inbouwen, om het mengsel goed af te kunnen stellen. Leuke bijkomstigheid van die SMT7 is dat ik dan ook gelijk een AFM naar MAP conversie kan doen en dan een open BOV monteren
![]()
Maar een grotere intercooler (en misschien water injectie) staat hoger op het verlanglijstje
En nu heb ik gelijk opgenoemd wat ik er motorisch nog mee van plan ben; veel verder dan dit wil ik niet gaan
![]()
Tegen de tijd dat dit en mijn "optische" plannen klaar zijn ben ik wel enkele jaartjes verder, en dan zie ik wel hoe lang ik ervan blijf genieten tot ik wat anders wil
![]()
Een GT-R33 moet over een paar jaar zeker haalbaar zijn
Maarre, wat voor upgrade ga je doen Tjab? Andere turbo?
![]()
2JZ conversie?
[ Bericht 2% gewijzigd door johnwoo op 19-08-2005 23:06:04 ]