abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28367272
die oranje is meer dan verschrikkelijk.

En die Witte is idd enorm snel, maar niet de 1 na snelste.

Ergens op m`n pc heb ik nog een 10-sec mr2 staan, dat ding trekt gewoon scheef tijdens het optrkken, niet normaal meer.

Maar dat WOOT filmpje is zekers een inspiratie.


Foto naast de erasmusbrug is helaas mislukt....
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_28369491
Uhm, wat was je van plan Matt? De weg ergens blokkeren?
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_28369840
nope, vanwege het wielrennen afgelopen weekend moest er een weg afgesloten worden en er moest nog wat heen gebracht worden, dus dat heb ik ff gedaan, moest ervoor m`n auto op de stoep zetten naast de Erasmusbrug

Je had die koppen van al die mensen moeten zien
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_28373735
hahaha, vet
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_29794433
*Schopje...*

Gisteren een fuelcut defense ingebouwd, waardoor de boost controller eindelijk omhoog kon naar 14 psi. Filmpje van het resultaat: van buiten en van binnen
pi_29794520
En gezondheid he
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:15:14 #107
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29795332
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:45 schreef johnwoo het volgende:
*Schopje...*

Gisteren een fuelcut defense ingebouwd, waardoor de boost controller eindelijk omhoog kon naar 14 psi. Filmpje van het resultaat: van buiten en van binnen
Heb je alleen een FCD ingebouwd? of ook andere spulletjes om je mengsel e.d. in de gaten te houden?
Ik weet niet precies hoeveel je 3S blok kan hebben, maar je weet dat alleen een FCD gewoon solliciteren naar problemen he?

Wel vet dat je nu zonder FC kan dooraccelereren natuurlijk!
pi_29796003
ik zit ook zonder FC, met een mr2 kan je veilig tot zo`n 1.2bar (iedereen blijft op max 1.1 zitten).

Die stink mr2's zijn zo enorm rijk afgesteld dat je wel wat marge hebt

En nog maar wat pats-pics van mijn kant



Liefde is niet blind, het is achterlijk
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:33:41 #109
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29796048
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:32 schreef Mad-Matt het volgende:
ik zit ook zonder FC, met een mr2 kan je veilig tot zo`n 1.2bar (iedereen blijft op max 1.1 zitten).

Die stink mr2's zijn zo enorm rijk afgesteld dat je wel wat marge hebt
Okay. Maar meten is weten he.
En als je last krijgt van boost creep ben je de pisang.
pi_29796198
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:33 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Okay. Maar meten is weten he.
En als je last krijgt van boost creep ben je de pisang.
Ik heb ook een losse (betere) turbodruk meter, een mbc en een FPR.
Gezellig afgesteld op de rollerbank met alle benodigde meetspullen.

Tot zo ver rijdt hij perfect (al 1.5 jaar sinds deze afstelling)
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:41:27 #111
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29796338
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:37 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

Ik heb ook een losse (betere) turbodruk meter, een mbc en een FPR.
Gezellig afgesteld op de rollerbank met alle benodigde meetspullen.

Tot zo ver rijdt hij perfect (al 1.5 jaar sinds deze afstelling)
Ah kijk dat bedoel ik. Ik neem tenminste aan dat er even netjes een AFR meting gedaan is tijdens het dyno'en. Dan is het al heel wat minder gokken volgens mij.
Je hebt geen EVC ?
En wat voor FPR heb je? ik zit er over te denken welke ik zal aanschaffen (er zit een enorme vette upgrade aan te komen ).
De aeromotive is goed maar zooooo gruwelijk duur.
pi_29796901
Ik heb de druk zelfs op 14 psi (minder dan 1 bar) staan om wat marge te houden (aangezien ik nog de stock intercooler heb). Overigens, @Matt: ik dacht dat 15 psi (1.0 bar) als veilig dagelijks maximum werd gezien; hoe kom jij op die 1.2?

@Tjabbo: tegen boost creep heb ik dus die (variabele) FCD gebouwd, in plaats van gewoon het slangetje van de MAP sensor los te trekken Door die FCD is de fuelcut nu verplaatst van zo'n 12 psi (stock) naar 15 a 15.5. Dus als de druk om wat voor reden dan ook omhoog creept wordt alsnog de peut afgesloten

De FCD en MBC heb ik gisteren afgesteld; morgen ga ik de dyno op, dus kan alles nog eens goed nagekeken worden

Het mengsel is standaard inderdaad veel te rijk (Amerikaanse omschrijving: filthy pig-rich); later wil ik daar nog eens een FPR en SMT7 chip voor inbouwen, om het mengsel goed af te kunnen stellen. Leuke bijkomstigheid van die SMT7 is dat ik dan ook gelijk een AFM naar MAP conversie kan doen en dan een open BOV monteren Maar een grotere intercooler (en misschien water injectie) staat hoger op het verlanglijstje
En nu heb ik gelijk opgenoemd wat ik er motorisch nog mee van plan ben; veel verder dan dit wil ik niet gaan Tegen de tijd dat dit en mijn "optische" plannen klaar zijn ben ik wel enkele jaartjes verder, en dan zie ik wel hoe lang ik ervan blijf genieten tot ik wat anders wil Een GT-R33 moet over een paar jaar zeker haalbaar zijn

Maarre, wat voor upgrade ga je doen Tjab? Andere turbo? 2JZ conversie?

[ Bericht 2% gewijzigd door johnwoo op 19-08-2005 23:06:04 ]
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:05:18 #113
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29797261
Ok cool. Je zei er eerst niet bij dat je de FC verhoogde he.
En een SMT7, dat is een piggyback he? Welke voordelen bied deze boven bijv. een SAFC?
En wel filmpjes posten van je dyno runs he!

Veel plezier morgen op de dyno
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:06:37 #114
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29797311
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:55 schreef johnwoo het volgende:

Maarre, wat voor upgrade ga je doen Tjab? Andere turbo? 2JZ conversie?
Deze winter:

Lexus AFM en Nippon Denso 550cc injectoren.
(verhoogd de fuel cut naar zo'n 2 bar)

AFPR en een Zeitronic wideband sensor.

Dat moet eerst genoeg zijn. Als alles meezit deze winter ook de koppakking vernieuwen.
pi_29797930
SMT7 is inderdaad een piggyback. Enkele redenen:
- Aanschafprijs van een standalone vind ik niet gerechtvaardigd voor het relatief lage vermogen waar ik op wil uitkomen. Ik ga niet boven de grenzen van de stock turbo, ECU en fuelsystem uit (max 250 rwhp; stock turbo en fuelsystem gaan tot zo'n 265).
- SMT7 is vrij makkelijk te monteren, en dus ook weer te demonteren bij verkoop.
- De SMT7 kan precies wat ik wil (brandstofinspuiting adhv wideband, AFM->MAP conversie en ontsteking mocht ik dat nog willen). De S-AFC doet alleen maar brandstofregeling.
- Ik ken iemand die ervaring heeft met de SMT6, en dus weet hoe een en ander werkt bij Perfect-Power's chips
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:27:53 #116
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29798204
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ah kijk dat bedoel ik. Ik neem tenminste aan dat er even netjes een AFR meting gedaan is tijdens het dyno'en. Dan is het al heel wat minder gokken volgens mij.
Je hebt geen EVC ?
En wat voor FPR heb je? ik zit er over te denken welke ik zal aanschaffen (er zit een enorme vette upgrade aan te komen ).
De aeromotive is goed maar zooooo gruwelijk duur.
ik heb een 1 of ander cheap ass ding van 100 euro, maar het werkt uitstekend.


mijn dynorun, helaas geen filmpjes
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:38:28 #118
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29805852
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:34 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

ik heb een 1 of ander cheap ass ding van 100 euro, maar het werkt uitstekend.

[afbeelding]
mijn dynorun, helaas geen filmpjes
Mijn EVC kostte ook rond dat geld.
pi_29830623
Vandaag dus de dyno opgeweest
Tijdens de run zag ik vermogenswaarden van 260 PK voorbij flitsen, maar na correctie voor de aandrijfverliezen bleef daar nog 225 van over. Toch niet slecht

Ook het koppel was wel lekker, 367 Nm (ongecorrigeerd, dus aan de krukas), en dat al bij 3300 toeren

Zoals het een MR2 turbo betaamt liep hij veel en veel te rijk (AFR 1:10), dus daar valt nog wel het een en ander te winnen. Nu snap ik hoe Matt zoveel won met z'n FPR
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:47:56 #120
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29832471
welke dyno ben je geweest?
pi_29839155
Speed centre in Geldermalsen.

Hier is de sheet:


Let op: het vermogen is gecorrigeerd voor aandrijfverliezen; het koppel niet! (vandaar dat het koppel zoveel hoger lijkt dan in Matt z'n sheet). Maar dat zal ook nog steeds boven de 300 Nm aan de wielen liggen
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:40:12 #122
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29843899
ik vind die velgen ECHT geweldig
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:06:40 #123
109577 2609
Paris (L)
pi_29848645
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:32 schreef Mad-Matt het volgende:
ik zit ook zonder FC, met een mr2 kan je veilig tot zo`n 1.2bar (iedereen blijft op max 1.1 zitten).

Die stink mr2's zijn zo enorm rijk afgesteld dat je wel wat marge hebt

En nog maar wat pats-pics van mijn kant
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
gvd die achterkant
pi_29850284
Ben er ook erg trots op
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_30208959



hihi, enige ter wereld, maar ik kan er meer maken
Liefde is niet blind, het is achterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')