abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27253707
Aangezien ik zelf een grote fan van deze auto ben en er volgens mij wel meer MR2 fans hier rondlopen dacht ik: laat ik eens een centraal topic uit de grond schoppen.
Ik geloof niet dat dat er al is en zonder fatsoenlijk search kom ik er ook niet achter, dus als het wel zo is hoor ik het wel.

Het gaat dus vooral over deze auto:

model voor '94
en

model na '94

Natuurlijk is er hier ook plaats voor het oude model (AW11??)en misschien ook het nieuwe, maar het gaat mij vooral om de 2.0 GTI die van 1990 tot 2000 is gemaakt.
Verder zijn er nog wat US en Japanse uitvoering oa met turbo erop

In het volgende topic waren ook al wat MR2 fans: [Eerste auto/project] Toyota MR2 SW20 (1992)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr._T-Rex op 22-05-2005 20:56:21 ]
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27253833
Meteen een vraag voor de liefhebber:

Hoe ziet de achterkant van je ideale MR2 er uit?
Zelf ben ik een grote fan van de 94-spec achterlichten, maar de achterspoiler van dat model en dat van de 98-spec vind ik minder mooi (btje groot naar mijn smaak)

De ideale combo vind ik dus:


Ik zag al dat er minimaal 3 MR2 rijders hier op Fok! rondlopen, namelijk:
DeForumgebruiker
Mad-Matt (nice ride )
johnwoo

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr._T-Rex op 22-05-2005 20:31:34 ]
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27256190
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:25 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Meteen een vraag voor de liefhebber:

Hoe ziet de achterkant van je ideale MR2 er uit?
Zelf ben ik een grote fan van de 94-spec achterlichten, maar de achterspoiler van dat model en dat van de 98-spec vind ik minder mooi (btje groot naar mijn smaak)

De ideale combo vind ik dus:
[afbeelding]

Ik zag al dat er minimaal 3 MR2 rijders hier op Fok! rondlopen, namelijk:
DeForumgebruiker
Mad-Matt (nice ride )
johnwoo
thanx

Anyway, die gele:

bodykit combo:
Border neus
Greddy skirts
Toms achterbumper
1994 achterlichten
Kawasaki tankdop
Honda S2000 geel

mooi wagentje (ook al is hij onlangs verneukt door een geflipte vent)


Gelijk maar even pimpen (m`n kenteken staat erop, maar I don't care )
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  zondag 22 mei 2005 @ 22:04:26 #4
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_27257466
Ik vind het echt een te geile wagen, absoluut een wagen die ik zeker nog eens ga aanschaffen. Maar waar mijn vraag altijd blijft bestaan is:

- Brandstofverbruik?
- Achterbank(je?) (Mijn huidige Nissan 100 NX heeft er wel een).
pi_27257580
brandstofgebruik: 1:10 a 1:12 (voor een na dan, ik doe rond de 1:8)

achterbank:
MR2
Mid engine - Rear wheel drive - TWO seater
achter licht de motor dus geen bankje.
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_27259484
Die gele heeft trouwens een ronde tankdop, is dat de amerikaanse uitvoering?
Is trouwens wel een hele mooie bodykit IMO (die gele), beter dan die veilside shit die je wel eens ziet. Alleen btje vreemd dat de skirt achter net waar het spatbord begint een btje naar binnen loopt terwijl het spatbord net naar buiten loopt. Lijkt net of ie niet goed past. grotere versie van het bovenstaande plaatje
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27269711
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:07 schreef Mad-Matt het volgende:
brandstofgebruik: 1:10 a 1:12 (voor een na dan, ik doe rond de 1:8)
Voor een standaard turbo is 1 op 10 ook wel haalbaar (ik doe gemiddeld 1 op 9.5). Het ligt er ook maar net aan wat voor wegen je rijdt, want op een lang stuk snelweg haal ik wel 1 op 12.
pi_27271988
Mad-Matt en johnwoo, hebben jullie allebei een amerikaanse of japanse turbo uitvoering?

Wat zijn trouwens punten om bij deze auto op te letten bij aankoop?
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27280953
Hij loopt ook naar binnen, kwaal van replica zooi.

Ik heb een Japanse turbo en johnwoo een amerikaanse.

Mijnes zuipt idd iets meer omdat m`n turbodruk omhoog geschroefd is en dan heb je ook wat meer benzine nodig.

Checklist zal ik vanavond even plaatsen (zit nu op m'n werk).

En er zijn dus wel 4 mr2 fans op dit forum
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  maandag 23 mei 2005 @ 18:03:15 #10
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_27282120
Er waren toch wel MR2's met een achterbank?
pi_27282489
quote:
Ik heb een Japanse turbo en johnwoo een amerikaanse.
Herstel, ik had een Amerikaanse
Op dit moment heb ik helemaal geen turbo in de auto zitten, want hij staat nog steeds opgebokt. Maar de Japanse turbo zit al aan het spruitstuk
So make that two Japs
quote:
Er waren toch wel MR2's met een achterbank?
Nee, die zijn er nooit geweest.
  maandag 23 mei 2005 @ 18:16:04 #12
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_27282531
Hmmm... Vergis ik me op een of andere manier met een andere auto
pi_27283080
pi_27287340
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:14 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Herstel, ik had een Amerikaanse
Op dit moment heb ik helemaal geen turbo in de auto zitten, want hij staat nog steeds opgebokt. Maar de Japanse turbo zit al aan het spruitstuk
So make that two Japs
[..]

Nee, die zijn er nooit geweest.
Je hebt nog steeds een amerikaanse turbo, EGR etc
En dat hebt ik niet
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_27288986
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:41 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds een amerikaanse turbo, EGR etc
En dat hebt ik niet
Lees m'n post nog eens goed
Met name dit stukje: "Maar de Japanse turbo zit al aan het spruitstuk "
Ik heb dus ook een keramische turbo (afkomstig uit een Japanse Celica GT4 clip).
En de EGR is er ook af



[ Bericht 7% gewijzigd door johnwoo op 23-05-2005 21:34:37 ]
pi_27289168
Jij hebt ook een Amerikaanse wagen Matthijs, alleen je blokje komt uit Japan.
pi_27289257
quote:
Op maandag 23 mei 2005 21:33 schreef MikdawG het volgende:
Jij hebt ook een Amerikaanse wagen Matthijs, alleen je blokje komt uit Japan.
niet mutsen jij.

Johnwoo:
Dan heb je idd ook bijna een japanse motor (voor onze zeurpiet mike)
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_27289362
Wat nou zeurpiet? Ik verbeter jou gewoon even.
pi_27289377
Yup, het enige verschil is nog dat een originele Jap motor wat agressievere fuelmaps in de ECU heeft, wegens het verschil in octaangetal tussen Japanse en Amerikaanse benzine. Dat wil ik oplossen met een SMT7, die ik ook gelijk wil gebruiken voor een AFM -> MAP conversie zodat ik van de trapdoor in het inlaattraject af ben (en ook een atmo dumpvalve kan gebruiken zonder rijk te lopen )

Oh, en natuurlijk de ceramics power badge op het inlaatspruitstuk Enig idee of zoiets los te koop is?
pi_27289424
quote:
Op maandag 23 mei 2005 21:38 schreef MikdawG het volgende:
Wat nou zeurpiet? Ik verbeter jou gewoon even.
oh ok
en btw:
je sig, MR2 Turbo, zou ik ff veranderen in Civic 1.5 DXi

Volgens mij is de MR2 de meest ondergewaardeerde wagen allertijde....
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_27289666
Sssshhht.. Ik doe net alsof ik m'n MR2 nog heb..
pi_27294041
Hebben jullie ze zelf ingevoerd vanuit Japan/Amerika?

@MikdawG: Heb je een pic van je oude MR2? Ik neem aan dat het niet die uit je avatar is
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27294727
ja ik vind het mooie auto's , ik rij zelf momenteel een carolla gtsi .
maar er moet een 2e auto bij en dan is dit een mooie optie

zit alleen te twijfelen tussen een pontiac firebird en een mr2

ben zelf gek op ami's maar toyota kan bijna niet stuk en de ami's wel
dus nog ff twijvelen maar ik blijf dit ff volgen
pi_27295072
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 00:10 schreef siekman het volgende:
ja ik vind het mooie auto's , ik rij zelf momenteel een carolla gtsi .
maar er moet een 2e auto bij en dan is dit een mooie optie

zit alleen te twijfelen tussen een pontiac firebird en een mr2

ben zelf gek op ami's maar toyota kan bijna niet stuk en de ami's wel
dus nog ff twijvelen maar ik blijf dit ff volgen
Corolla
pi_27296195








Was een volledig originele US turbo die ik zelf wat aangepakt had d.m.v. een APEXi luchtfilter en een boostcontroller.. 16" ATP velgen en heldere knipperlichtjes. Helaas roestte dat ding onder mijn ass vandaan (wat niet op de pics te zien is)..
pi_27299158
Is roest een bekend punt bij MR2's? Of was het toevallig bij die van jou zo?
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27299181
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:29 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Is roest een bekend punt bij MR2's? Of was het toevallig bij die van jou zo?
niet bij de SW20's
zijn allemaal verzinkt.
Alleen de rode hebben wel eens problemen, en na schade natuurlijk
pi_27324250
Mijn mr2 is vanuit amerika geimporteerd.
Eerste eigenaar in nederland heeft het blok vergalt en is toen verkocht aan een mr2 handelaar.
Deze heeft er een japanse turbo motor ingelegd en verkocht aan de 2e eigenaar.
Ik heb hem weer van hem overgenomen, dus ben nu de 3e eigenaar in nederland
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:49:53 #29
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_27325368
Zeer vette bak blijft het zeker, baal alleen van het feit dat het een 2-zitter is!
pi_27327411
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:49 schreef aKra het volgende:
Zeer vette bak blijft het zeker, baal alleen van het feit dat het een 2-zitter is!
Juist NIET
Als je dat zegt begrijp je imo het principe van een MR2 niet..
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:01:02 #31
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_27330857
Mid engine, Rear wheel drive en geschikt voor 2 persoontjes. MR2
pi_27330893
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:49 schreef aKra het volgende:
Zeer vette bak blijft het zeker, baal alleen van het feit dat het een 2-zitter is!
Nee, dat vind ik ook niet echt een nadeel op het moment. Alleen met stappen zou het vervelend zijn, voor de rest zit ik bijna nooit met meer de 2 mensen in de auto
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27332340
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:01 schreef Meeh het volgende:
Mid engine, Rear wheel drive en geschikt voor 2 persoontjes. MR2
precies
zou echt verschrikkelijk zijn.. als er in een MR2 meer dan 2 personen kunnen zitten
  woensdag 25 mei 2005 @ 11:01:45 #34
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_27332684
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:49 schreef aKra het volgende:
Zeer vette bak blijft het zeker, baal alleen van het feit dat het een 2-zitter is!
Je moet het iets anders opvatten dus, ik vind het een zeer vette bak en inderdaad terecht dat het een 2-zitter is maar ik wil op het moment gewoon een auto waar ik ook nog mensen (meer dan 1) in kan meenemen dus kan ik gewoonweg nog niet voor deze auto kiezen... Meer in die trant dus.
  woensdag 25 mei 2005 @ 11:19:01 #35
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_27333262
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:01 schreef Meeh het volgende:
Mid engine, Rear wheel drive en geschikt voor 2 persoontjes. MR2
of terwijl Midship Runabout.
pi_27335966
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:19 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

of terwijl Midship Runabout.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27336789
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:36 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

Dat is de "officiele" benaming.
"Midship Roundabout 2 Seater"
  woensdag 25 mei 2005 @ 13:08:26 #38
62217 TommyZ
Zelfkennis siert den Mensch
pi_27336987
Ik had ook het liefst dit model MR2 gehad (wat is die 'nieuwe' trouwens lelijk, maar dat ff terzijde), stond bovenaan m'n lijstje. Maar moest nog een achterbankje hebben -> Celica T20.
I do not regret the things I've done but those I did not do
pi_27338045
Wat is de typeaanduiding van de MR2 hiervoor? En wat vinden jullie daarvan.
pi_27339009
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 13:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat is de "officiele" benaming.
"Midship Roundabout 2 Seater"
of terwijl of tewel...
nu valt het kwartje
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27339127
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 13:38 schreef LangeJan het volgende:
Wat is de typeaanduiding van de MR2 hiervoor? En wat vinden jullie daarvan.
AW11, mooi
pi_27346282
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

AW11, mooi
Mooi, mits bepaalde velgen, kleur en body parts.
Standaard: lelijke vierkante blokkendoos
pi_27347882
AW11 = geinig uiterlijk, hopeloos interieur
SW20 = perfectie
ZZW30 = tja, dit is geen mr2
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_27348918
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:35 schreef Mad-Matt het volgende:
AW11 = geinig uiterlijk, hopeloos interieur
SW20 = perfectie
ZZW30 = tja, dit is geen mr2
rijdt wel als een MR2.. tenminste je kan lekker controleerbaar dwars gaan
pi_27360854
Hoe snel is zo'n Jap of US turbo eigenlijk? standaard en na de aanpassingen die jullie hebben gedaan?
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27361218
Er zijn twee generaties van de 3S-GTE in de MR2 geleverd, namelijk de tweede en de derde (bekend als gen2 en gen3). Bij de gen2 wordt onderscheid gemaakt tussen de Amerikaanse en de Japanse uitvoering. Tot 1994 werd de gen2 geleverd; vanaf 1994 de gen3.

gen2 US: 204 PK, 0-100 in net iets meer dan 6 seconden (6.1 a 6.2)
gen2 Jap: 225 PK, 0-100 in 6 seconden rond of net eronder (5.9 a 6.0)
gen3: 245 PK, 0-100 in minder dan 6 seconden (5.7 ofzo)

De topsnelheid zal voor de gen2 zo rond de 240 liggen, en voor de gen3 rond de 245. In Japan worden ze wel begrensd op 180...

Mad-Matt zal hier vast wel exact kunnen vermelden wat voor vermogen en 0-100 hij haalt met z'n mods Ik dacht dat het zo'n 285 PK was (244 aan de wielen, toch?) en 5 seconden naar de honderd. Ikzelf hoop de 200 aan de wielen te halen als de auto weer rijdt.

[ Bericht 13% gewijzigd door johnwoo op 26-05-2005 00:34:39 ]
pi_27382342
mijnes:

244pk op de wielen
334nm op de wielen
0-100: 5.14 secs

best snel voor een stom mr2tje (wat een hooooop mensen denken)
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_27382746
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:33 schreef Mad-Matt het volgende:
mijnes:

244pk op de wielen
334nm op de wielen
0-100: 5.14 secs
Respect!
pi_27383195
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:33 schreef Mad-Matt het volgende:
mijnes:

244pk op de wielen
334nm op de wielen
0-100: 5.14 secs

best snel voor een stom mr2tje (wat een hooooop mensen denken)
Goeiendag very nice!
BlaBlaBla
pi_27383789
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:33 schreef Mad-Matt het volgende:
mijnes:

244pk op de wielen
334nm op de wielen
0-100: 5.14 secs

best snel voor een stom mr2tje (wat een hooooop mensen denken)
nais, velly nais
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')