abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26595987
Hallo allemaal,

In mn aircovraag topic kreeg ik de vraag of ik een paar foto's van mijn auto kon posten, en ik zei dat ik daar een apart topic voor zou openen dus bij deze:

Zoals de topictitel doet vermoeden gaat het om een Toyota MR2 uit Augustus 1992. Ik ging speciaal voor een mr2 uit op z'n oudst juli '92 (is dus nét gelukt) omdat er toen een tussentijdse upgrade voor het model is geweest, waarbij de ophanging en remmen zijn veranderd, en tegelijk ook een nieuwe voorlip en motorkruis en andere stabilisatie ditjes en datjes zijn toegevoegd.

Maar goed, eerst even een paar vlugge foto's (de witte MR2 is van een vriend, de zwarte is van mij)

Standaard specs:

Toyota MR2 SW20
2.0 GTi 16v 4cyl
Pk/Nm: 156/186
Mid-engine RWD

0-100: 7,8 sec
Vmax: 220km/h
Verbruik: 8L/100km

Opties:

ABS
Airco
Stuurbekrachtiging
Electrisch verstelbare spiegels/ electrische ramen
Lederen bekleding

Mods

EPS Twin Exhaust (RVS)
K&N Open luchfilter

BSA 291 17x7 Velgen
Voor: 205/40/ZR17
Achter: 215/40ZR17

Clear lenses voor
Momo Millenium Stuur

Electronica

Pioneer AVX-7300DVD Headunit
Pioneer AVM-P8000R A/V Master
Pioneer 6CD Changer (kofferbak)

Het verhaal

Dit is mn allereerste auto. Heb me een aantal maanden rot moeten sparen, iets minder vaak naar de cokehuizen en de rosse buurten, maar alles is goed gekomen. Zoals de auto nu is, heb ik hem gekocht. De audio/video zat er in, en de velgen lagen er al onder. Ik heb de originele velgen er ook bij, met zo goed als nieuwe banden erop, erg handig voor in de winter.
Ik ben overigens van plan om ergens in de zomer de velgen te gaan vervangen, hoewel ze er zeer mooi uitzien. Achter heeft de vorige eigenaar gebruik gemaakt van spoorverbreders(3cm). Dit schijnt verboden te zijn (is niet zo erg), maar wat wel erg is is dat het bijzonder slecht is voor je lagers. Dus de velgen moeten weg.

Verder heeft de vorige eigenaar veel in de electronica geinvesteerd, maar de boxen heeft hij standaard toyota gehouden. De auto is inmiddels 13 jaar oud, en de boxen zijn gewoon waardeloos. Hier komen volgende week Focal Access of Focal Polyglass compo's voor in de plaats.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik er bijzonder blij mee ben, en dat ik me nog steeds verbaas over de goeie staat. Voor een auto van deze leeftijd ziet het leer er nog erg goed uit, en de lak is ook erg netjes. Er zitten geen rare slijtplekken en kieren in het interieur, er rammelt niks, en alles voelt stabiel aan. Er is niks kapot.. eigenlijk is ie gewoon in perfecte staat. Ik zal wat foto's maken van het interieur en van bijvoorbeeld de reservewielruimte om te laten zien wat ik bedoel.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik!

Ik wil gelijk even een paar vragen stellen aan iedereen die dit leest:

- Wat zijn de betere audio inbouw bedrijven in Zuid-Holland?
- Wat voor velgen denk jij dat hier mooi onder zouden staan (bij voorkeur verkrijgbaar in
verschillende breedtematen voor/achter)

Bedankt voor het lezen en kijken. Ik vind het leuk om te horen wat jullie denken, of het nou positief of negatief is.. dus kom maar op met de reacties!
pi_26596098
Mooie bak! Succes er mee!!!

Ow, en meer foto's zijn altijd welkom.
pi_26596905
Als ik het mag vragen, hoeveel heb je er voot betaald?
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:17:25 #4
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_26598521
leuke auto, ik heb zelf een AW11, die gaat ff wat sneller de bocht door maar met een sw20 kan je ook aardig scheuren.
Hou hem ajb wel orgineel dan blijft ie ook het meeste waard.
pi_26600903
Mooie velgen, klasse
pi_26601641
mooie wagens
ken je MewBie?
pi_26602395
Ik post normaal nooit, maar ik moet toegeven:
Klasse!
pi_26602758
Mooie GTS die witte

De jouwe ziet er ook netjes uit hoor

Picje van de mijne:
pi_26604154
Nice.

Voor audio zeg ik:
Complete Service in Barendrecht

Voor velgen:
Koop een japans merk, zijn duurder, maar zijn stukke mooier onder een mr2.

Heb mijn velgen afgelopen woensdag binnen gekregen, ben er erg tevreden mee:

Mocht je vragen hebben mag je me altijd lastig vallen op msn: matthijsroskam @ hetepost
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_26609163
Bedankt voor alle leuke reacties, ben blij dat er nog geen sjonnie-bak aso-bak etc reacties zijn geweest!

FF het lijstje af:

Cosworth, meer foto's komen eraan, vooral het interieur wil ik laten zien want dat is echt erg netjes met de dvd speler.

dynamiet, kijk op autotrader naar MR2's uit 92/93 (als je ze kan vinden), marktplaats etc en je weet het zo'n beetje (niet de extra's vergeten he!)

Speedrock, bodykit komt er niet op, vind het prima zo, en ook geen last met drempels dus dat is fijn.

Jasperaldo, Daan, flipkick, 3maal dank!

Johnwoo en Matt, hebben jullie allebei een engine swap gedaan? Of zijn het USA turbo's?
De GTS op de foto's is uit Japan geïmporteerd, is van '96.. erg mooie auto.. Overigens nog een vraagje Matt, heb je zelf ervaring bij Complete Service, of weet je gewoon dat ze goed zijn?
Mooie velgen trouwens, welk merk is dat als ik vragen mag?

Ik zat zelf te denken aan de 5zigen Pro Racer GN+:

En dan voor 17x7.5, achter 17x8,5

Wat zegt men daarvan?
pi_26611280
Haha, die staan ook op mijn verlanglijstje alleen dan in bronze.
Heb je een adres (in Nederland) ervoor? Daar ben ik dan wel in geinteresseerd

Nog twee andere velgen die ik erg mooi vind onder de MR2:
SSR Competition
A-tech Weapon

[edit] De mijne is inderdaad een US turbo, zeer binnenkort Jap turbo
Zelfde geldt voor Matt, dat was ook een US turbo met nu een Japanse turbo erin.
  zaterdag 30 april 2005 @ 00:16:23 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26611385
Sjonnie bak

sorry, kon het niet laten
Nee, nette bak. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je er andere velgen onder wil. Deze staat behoorlijk netjes!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_26612816
Johnwoo, ik heb ze gevonden bij fullcartuning:

http://www.fullcartuning.nl/webshop/index.php
Heb ze nog niet gebeld, dus ik weet niet hoe het zit met voorraad etc.

Xtreem, ik legde het in mijn openingspost al uit: De huidige velgen, hoe goed ik ze ook vind staan, kloppen niet met de auto, er zijn spoorverbreders gebruikt achter om de velg mooi aan de rand van de auto te positioneren. Spoorverbreders zijn a. verboden b. slecht voor je ophanging. Omdat ik het niet logisch vind om een potentieel probleem te laten bestaan terwijl ik er wat aan kan doen ga ik er andere velgen onder gooien.
pi_26615499
Mooie auto

Ik vind de Mr2 al tijden een mooie auto, misschien wel leuk als eerste auto. Welke uitvoeringen rijden er nu allemaal rond in Nederland? Wat is het verschil met die nederlandse MR2's en de US of Jap Turbo's?
En vanaf wanneer zijn ze met die nieuwe achterlichten (zoals die witte), '94 ofzo?

Nog een andere vraag: ze zijn best ruim van binnen of niet? Hoofdruimte bedoel ik dan vooral, want wil met m'n 1,93 wel fatsoenlijk kunnen zitten.

Veel vraagjes dus, maar weet ook nog weinig van deze mooie auto

ontopic: Wat wil je er nog allemaal aan doen, behalve de velgen?
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_26615579
Die velgen van de Lexus IS 200 staan echt retegaaf onder een MR2.

Klasgenoot van me had dit, zag er echt super uit.
pi_26616129
Bedankt T-Rex!

Bij mijn weten is alleen de 2.0 GTi in nederland ingevoerd. Verschil met de US en Jap turbo's is dus dat dat turbo's zijn Daarbij heeft de US turbo 202pk geloof ik, en de jap turbo afhankelijk van het bouwjaar 225 of 245.

De nieuwe achterlichten zijn er inderdaad vanaf '94 opgekomen. Ik zat er eerst aan te denken om die nieuwe achterlichten erop te gaan zetten, maar ik vind mijn achterlichten wel euhh.. japans eruit zien.. past wel bij de auto.

Ze zijn niet heel krap van binnen, maar met je lengte weet ik niet of het gaat.. goeie vriend van me is 1,95 en die moet de bijrijderstoel helemaal naar achteren zetten om erin te passen haha

Velgen van een lexus? apart, zal eens even kijken hoe die eruit zien..
pi_26617024
Deze motoren zijn in de MR2 geleverd:
3S-GE 2.0 GTi: 156 PK t/m 1993, 175 PK daarna
3S-GTE 2.0 turbo: 204 (US) of 225 (Jap) PK t/m 1993, 245 daarna (niet geleverd in NL)
3S-FE 2.0 economy: 130 PK (niet geleverd in NL)
5S-FE 2.2 economy: 135 PK (niet geleverd in NL)

Voor de sleutelaars: de 1MZ-FE past er met enkele aanpassingen ook in. Dat is de 3.0 V6 uit de Camry. Het grote voordeel van de turbo's is dat ze relatief makkelijk te tunen zijn. De turbomotor voor straatgebruik is afgeleid van een race motor en is behoorlijk conservatief afgesteld af-fabriek. 300 PK is zonder ingrijpende c.q. dure aanpassingen mogelijk (en veel meer dan dat als het veel geld mag kosten In Amerika rijdt er een rond met bijna 800 PK).

Ik ben 1.86 en kan prima zitten in de MR2, zelfs met de targapanelen achter de stoelen hou ik nog een centimeter of 4 over tussen de stoel en het paneel. Hoofdruimte is er genoeg als je de zonwering niet gebruikt (dat zijn losse panelen die je onder de targadakjes plaatst zodat je een dicht dak hebt).
pi_26617645
5zigen Pro Racer GN+ is een werkelijk een prachtige velg!
De plaatjes doen de velgen geen goed, zodra je deze in het echt ziet ben je gelijk totaal verkocht.
Deze velgen zitten ook onder een Celica GT4 waarvan ik een paar foto's van heb.

Ik weet dat www.supras.nl aka www.suprasport.nl/ er ook aan kan komen, even een emailtje sturen en je weet de prijs en levertijd.

Ik moet ergens ook nog een close-up foto hebben van de velgen, die zal ik nog even opzoeken
  zaterdag 30 april 2005 @ 15:11:33 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26619423
Ik vind dat je geweldige velgen hebt onder je zeer fraaie MR-2

Als je de velgen ooit weg doet (verkoopt) dan hoor ik dat graag...
pi_26620583
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 11:12 schreef BaraCuda het volgende:
Die velgen van de Lexus IS 200 staan echt retegaaf onder een MR2.

Klasgenoot van me had dit, zag er echt super uit.
Heb ik idd ook al eens gezien, zag er wel vet uit, maar denk dat er mooiere velgen voor te krijgen zijn. Verder zijn OZ Superlegera's ook mooi eronder.

Deze velgen zijn ook wel gaaf op een MR2
of deze (zijn denk ik Volk Racing)

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr._T-Rex op 30-04-2005 16:34:54 ]
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_26624901
zeer geslaagt!
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_26625926

Dit zijn die Is200 velgen, ik moet zeggen dat het onder die auto niet echt mooi staat, maar onder een zwarte of rode mr2 is het helemaal top.
pi_26631255
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 16:24 schreef Mr._T-Rex het volgende:

of deze (zijn denk ik Volk Racing)
Inderdaad, Volk TE37 zo te zien. Die dingen kosten een klein vermogen Wel heel erg mooi.
pi_26631439
mooie auto, maar vind je zo'n gepimpte auto niet eng?
pi_26634052
Mooie foto's fietstoeter, ze zien er zeer mooi uit onder die gt4.. close up foto zou ik wel op prijs stellen!

Tjabbo, bedankt voor het compliment, vind de velgen zelf ook zeer mooi, maar ik wil van die spoorverbreders af achter dus binnen een paar maanden gooi ik dit setje in de verkoop (Die 5zigens zijn niet goedkoop, en heb ook nog airco-ombouwkosten en vervanging van de boxen volgende week). Maar als ze eraf zijn hoor je het direct.

Volk racing = inderdaad zeer zeer mooi, maar kosten inderdaad zoveel.. ik wil toch max 1600 a 1700 kwijt zijn met banden erbij.

KonnieKipke, bedankt, en wat bedoel je met eng?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')