Hallo allemaal,
In mn
aircovraag topic kreeg ik de vraag of ik een paar foto's van mijn auto kon posten, en ik zei dat ik daar een apart topic voor zou openen dus bij deze:
Zoals de topictitel doet vermoeden gaat het om een Toyota MR2 uit Augustus 1992. Ik ging speciaal voor een mr2 uit op z'n oudst juli '92 (is dus nét gelukt) omdat er toen een tussentijdse upgrade voor het model is geweest, waarbij de ophanging en remmen zijn veranderd, en tegelijk ook een nieuwe voorlip en motorkruis en andere stabilisatie ditjes en datjes zijn toegevoegd.
Maar goed, eerst even een paar vlugge foto's (de witte MR2 is van een vriend, de zwarte is van mij)
![]()
![]()
Standaard specs:Toyota MR2 SW20
2.0 GTi 16v 4cyl
Pk/Nm: 156/186
Mid-engine RWD
0-100: 7,8 sec
Vmax: 220km/h
Verbruik: 8L/100km
Opties:ABS
Airco
Stuurbekrachtiging
Electrisch verstelbare spiegels/ electrische ramen
Lederen bekleding
ModsEPS Twin Exhaust (RVS)
K&N Open luchfilter
BSA 291 17x7 Velgen
Voor: 205/40/ZR17
Achter: 215/40ZR17
Clear lenses voor
Momo Millenium Stuur
ElectronicaPioneer AVX-7300DVD Headunit
Pioneer AVM-P8000R A/V Master
Pioneer 6CD Changer (kofferbak)
![]()
Het verhaalDit is mn allereerste auto. Heb me een aantal maanden rot moeten sparen, iets minder vaak naar de cokehuizen en de rosse buurten, maar alles is goed gekomen. Zoals de auto nu is, heb ik hem gekocht. De audio/video zat er in, en de velgen lagen er al onder. Ik heb de originele velgen er ook bij, met zo goed als nieuwe banden erop, erg handig voor in de winter.
Ik ben overigens van plan om ergens in de zomer de velgen te gaan vervangen, hoewel ze er zeer mooi uitzien. Achter heeft de vorige eigenaar gebruik gemaakt van spoorverbreders(3cm). Dit schijnt verboden te zijn (is niet zo erg), maar wat wel erg is is dat het bijzonder slecht is voor je lagers. Dus de velgen moeten weg.
Verder heeft de vorige eigenaar veel in de electronica geinvesteerd, maar de boxen heeft hij standaard toyota gehouden. De auto is inmiddels 13 jaar oud, en de boxen zijn gewoon waardeloos. Hier komen volgende week Focal Access of Focal Polyglass compo's voor in de plaats.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik er bijzonder blij mee ben, en dat ik me nog steeds verbaas over de goeie staat. Voor een auto van deze leeftijd ziet het leer er nog erg goed uit, en de lak is ook erg netjes. Er zitten geen rare slijtplekken en kieren in het interieur, er rammelt niks, en alles voelt stabiel aan. Er is niks kapot.. eigenlijk is ie gewoon in perfecte staat. Ik zal wat foto's maken van het interieur en van bijvoorbeeld de reservewielruimte om te laten zien wat ik bedoel.
Dat was het wel zo'n beetje denk ik!
Ik wil gelijk even een paar vragen stellen aan iedereen die dit leest:
- Wat zijn de betere audio inbouw bedrijven in Zuid-Holland?
- Wat voor velgen denk jij dat hier mooi onder zouden staan (bij voorkeur verkrijgbaar in
verschillende breedtematen voor/achter)
Bedankt voor het lezen en kijken. Ik vind het leuk om te horen wat jullie denken, of het nou positief of negatief is.. dus kom maar op met de reacties!