abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2005 @ 21:03:55 #76
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_27588925
Ben vandaag ff wezen kijken maar t gaat niet door :huil: :`( wel een hele mooie bak zeg, super geluid ook enzo.
Krijg voor mijn auto die 4 jaar jonger is dan die MR2 te weinig terug.
Mja, maar weer verder kijken dan..... komen vanzelf wel weer zoiets tegen, hoop ik
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_27589195
Goede mr2's zijn moeilijk te vinden, neem je tijd en van een particulier kopen is denk ik beter, zeker als je hem via het mr2 forum aanschaft, daar zijn altijd mensen die wat van de auto afweten.
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_27605292
Woei, m'n MR2 zit weer in elkaar \o/



Alleen is de oliedruksensor waarschijnlijk overleden; het oliedruk waarschuwingslampje blijft branden. Aangezien we maar met 1 olieleiding te maken hebben gehad tijdens de operatie, namelijk die naar de turbo en terug, en die 100% zeker netjes vastzit, lijkt het me erg stug dat er echt geen oliedruk is. Maar ik neem het zekere voor het onzekere en rijd er nog niet mee totdat dit is opgelost, want als er om een of andere obscure reden echt geen oliedruk is en ik ga ermee rijden, dan is dat zeer schadelijk...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:10:54 #79
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_27607606
Oeh, een MR-2 staat ook nog op mijn verlanglijstje voor ooit. Voor de volgende fun-auto komt die zeker in aanmerking. Maar dan wel een turbo... Wat kost een redelijke turbo-uitvoering eigenlijk?? (Amerikaanse bijv.)

Mijn oom heeft er een uit 1998, toen gleodnieuw gekocht.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:15:46 #80
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_27609515
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 21:12 schreef Mad-Matt het volgende:
Goede mr2's zijn moeilijk te vinden, neem je tijd en van een particulier kopen is denk ik beter, zeker als je hem via het mr2 forum aanschaft, daar zijn altijd mensen die wat van de auto afweten.
Ja heb je gelijk in idd.
Heb je link van MR2 forum?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_27609593
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 15:15 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ja heb je gelijk in idd.
Heb je link van MR2 forum?
http://www.mr2club.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl
pi_27618109
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:10 schreef Metalfreak het volgende:
Oeh, een MR-2 staat ook nog op mijn verlanglijstje voor ooit. Voor de volgende fun-auto komt die zeker in aanmerking. Maar dan wel een turbo... Wat kost een redelijke turbo-uitvoering eigenlijk?? (Amerikaanse bijv.)

Mijn oom heeft er een uit 1998, toen gleodnieuw gekocht.
Ligt eraan, er zijn weinig turbo's en de turbo's die vaak te koop staan zijn vaak van slechte kwaliteit.
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:25:39 #83
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_27622160
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 20:07 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

Ligt eraan, er zijn weinig turbo's en de turbo's die vaak te koop staan zijn vaak van slechte kwaliteit.
Voorlopig voldoet m'n Honda nog heel goed en ben bang dat die ook nog een heeeeele tijd blijft hoor
Don't let my username fool you...
  zondag 5 juni 2005 @ 07:47:08 #84
46960 StefanP
polemicist
pi_27637373
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:47 schreef Mad-Matt het volgende:
om in het topic maar wat nieuw leven te blazen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

enjoy
Mooie auto's en hele mooie foto's! Nederland is momenteel mooi groen zie ik

Maar wat is er met je auto gebeurd? Op pagina 1 in je 1e post typ je iets over verneukt door een geflipte vent?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_27639274
quote:
Op zondag 5 juni 2005 07:47 schreef StefanP het volgende:

[..]

Mooie auto's en hele mooie foto's! Nederland is momenteel mooi groen zie ik

Maar wat is er met je auto gebeurd? Op pagina 1 in je 1e post typ je iets over verneukt door een geflipte vent?
Dat ging over die gele mr2, gozer heeft heel z`n auto verbouwd en vervolgens gaat een vent er stenen tegen aan gooien
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  zondag 5 juni 2005 @ 15:19:30 #86
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_27645857
ZO al beetje gekeken op mr2 forum
Staan helaas geen emmers te koop.

Paar vraagjes die ik hier ook wel kan stellen;
Wat betaal je nu voor verzekering en wegenbelasting ? duur?
Ik lees allemaal studenten die mr2 hebben maar verzekering hoorde ik is ook nie goedkoop.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_27646209
verzekering is vrij hoog, zelf betaal ik zo`n 1100 euro per jaar, dit is voor WA casco (alles op eigen gereden schade na) dit voor een risicogroep (23 jaar) en risico woonplaats (Rotterdam)
Wegenbelasting, hij weegt zo`n 1150kg, reken maar uit).

Ik ben aan het twijfelen hoelang ik mijn emmer2 nog ga houden
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_27651332
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:30 schreef Mad-Matt het volgende:
Ik ben aan het twijfelen hoelang ik mijn emmer2 nog ga houden
Dude, en je bent er zo blij mee
pi_27651652
1100 euro!! Ben ik ff blij dat ik al risicogroep-uit ben .. Want dat is nogal een smak geld .. 430 euri per jaar voor mij, voor WA Plus. (30 jaar, wonend in het westland)
pi_27652049
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:30 schreef Mad-Matt het volgende:
verzekering is vrij hoog, zelf betaal ik zo`n 1100 euro per jaar, dit is voor WA casco (alles op eigen gereden schade na) dit voor een risicogroep (23 jaar) en risico woonplaats (Rotterdam)
Wegenbelasting, hij weegt zo`n 1150kg, reken maar uit).

Ik ben aan het twijfelen hoelang ik mijn emmer2 nog ga houden
Wat wil je er dan vor in de plaats?
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27653757
Na wat verzekerings-rekenen, kom ik er toch op uit dat ik deze nog wel ffies blijf rijden

En dan in de toekomst maar wat anders, dan maar geen kinderen, mot je ermee
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_27654937
In Leiden zag ik er ook 1 staan bij een garage, een rode, of die te koop is geen idee.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:47:04 #93
46960 StefanP
polemicist
pi_27654996
Alleen die motor zit zo onhandig, daar kun je toch nooit aan werken? Bij het minste of geringste moet ie er uit, dus je kunt niks zelf doen lijkt me...

Maar wat is er met die gele gebeurd? Wat was de aanleiding? Is de auo nu helemaal stuk?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_27658337
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:47 schreef StefanP het volgende:
Alleen die motor zit zo onhandig, daar kun je toch nooit aan werken? Bij het minste of geringste moet ie er uit, dus je kunt niks zelf doen lijkt me...
Valt mee, er kan best veel met de motor op z'n plek, alleen gaat het wel onhandiger dan
Al het werk aan de kop, en de kop eraf, kan bv met het blok op z'n plek. Distributie vervangen ook (maar wel moeilijk). Op een brug kan je het carter eraf halen en zelfs van onder bij krukas en zuigers.

Dus er is wel wat mogelijk zonder de motor eruit te lichten, maar wel moeilijk, het neemt veel tijd in beslag.

Zo stond de mijne er een maand geleden bij:

Downpipe, turbo, spruitstuk en kleppendeksel eraf...
  maandag 6 juni 2005 @ 19:55:00 #95
105973 suprachick
eat my dust
pi_27686299
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:19 schreef 2NutZ het volgende:
ZO al beetje gekeken op mr2 forum
Staan helaas geen emmers te koop.

Paar vraagjes die ik hier ook wel kan stellen;
Wat betaal je nu voor verzekering en wegenbelasting ? duur?
Ik lees allemaal studenten die mr2 hebben maar verzekering hoorde ik is ook nie goedkoop.
Een aw11 zou je ook voor kunnen gaan. Die is lichter, en dus goedkoper.
Zelf vind ik de sw20 mooier. Ik rijd nu supra en corolla, maar die corolla ga ik ooit nog wel eens inwisselen voor een sw20. (of een sw22 zoals iemand mij verbeterde, ik wil nl. een turboversie..)
De meeste aw11-jes die ik zie zijn behoorlijk roestig.
ik ben dan wel blond, ik rij wel in een supra...
pi_28282059
Ik kwam net een leuk projectje tegen: http://www.extremeboost.com/Jeffrey/ProjectSW20/index.htm

Dit is blijkbaar de op 1 na snelste mr2 ter wereld en dat geloof ik graag als ik de filmpje zie. Ongelofelijk, wat is dat ding snel. Ook erg mooi qua looks, wat mij betreft op velgen en kleur na perfect.



Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_28288807
<- heeft er 1 te koop... 2.0 zonder Turbo uit NL
* I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it *
pi_28290152
Erg mooie bodykit op die witte turbo jah.. Border front, Greddy sides... Staan ook nog op mijn verlanglijstje
pi_28290276
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:36 schreef JackDaRippa het volgende:
<- heeft er 1 te koop... 2.0 zonder Turbo uit NL
heb je een linkje met advertentie?
pi_28357205
Wat vinden jullie hier van?

Ik vind hem niet erg mooi, maar smaken verschillen.
Hij zal wel snel zijn gok ik

Check deze MR2:

When Dee wanted to build a monster MR2 he took his time and sourced the perfect motor to start with from Japan. It looked shit, it had holes in the dashboard and none of the wheels matched but as we all know that doesn’t matter when you’re going to rip a car to bits and start afresh with your own vision driving you…


It was the summer of 2003 when Dee spotted this Toyota MR2 Turbo appearing for auction in Japan. It was tatty, shitty, and crappy but the engine was in good condition and the chassis and structure were sound. Since it looked awful it ended up going for a song and when Dee got the car into the UK he stored it in the workshop in preparation for tinkering. Dee’s business is fast cars, whether it be importing and selling or servicing and tuning, day in day out his life revolves around the best that Japan’s motor industry can produce. With this being the case he couldn’t devote large chunks of time to getting the MR2 in a road worthy condition as bills need to be paid and the rest of the business had to take priority.



When time was available Dee and the team at CRD would tinker in the engine bay and using an array of parts they built the basis for an awesomely powerfully rear wheel drive road car. The revision 3 3S-GTE power plants are amazingly rugged and even though it’s only a 2 litre engine there are cars running over 800bhp in Japan and the USA with unmodified blocks. The CRD crew stripped the engine down completely and replaced everything. HKS were chosen for forged pistons, the head gasket; exhaust manifold, big ass turbo with external Wastegate, cams and pullies. The inlet charge cooling was taken care of by a custom intercooler setup located under the boot floor and connected by stainless pipe work through the boot floor and then into the engine bay via the bulkhead. It’s an idea that’s becoming more popular with MR2’s as the stock intercooler is tiny, mounted in a daft location and is completely shit to be honest. Running the bigger turbo means a larger volume of air to cool and the new setup works very well. Of course the factory ECU wouldn’t know where to begin with such a setup and to take care of the smooth running an A’PEXi PowerFC takes over duties to make sure the fuelling, timing and boost are all kept in check. Naturally keeping the 2835’s output matched with petrol would be out with the scope of the Toyota injectors and fuel pump so a Bosch unit has been fitted which feeds a set of 600cc injectors.



Obviously making a car shift is great fun but Dee knows only too well that when you make something go quicker you need to make it slow quicker and the brakes and suspension have been replaced to help. Cusco coil overs pin the car to the tarmac and EBC discs and pads make sure that the car halts as soon as the middle pedal is feathered. Having 400 ponies tearing the lining from the clutch meant the Toyota OE unit was soon binned in favour of a highly uprated OS Giken twin plate version. Sure it’s a bit grabby for town driving but its one of those sacrifices you have to make when you want the power available under your right foot. While they were at it the original limited slip diff was binned and a higher rated Cusco one was fitted to handle the extra power.



To aid the driver there is a whole bank of gauges setup in the cabin to keep things in check. We’ve got boost pressure, exhaust gas temperature, oil pressure and of course the obligatory turbo timer. The seats, door cards and gear gaiter have been treated to a retrim in black and leather which looks awesome and matches the exterior perfectly. Of course the biggest change to the car is the ultra wide body work with extended wings, arches and bumpers increasing the span of the car by a good 20cm on each side. It looks as if the car could be on its way to the LeMans 24 hour challenge the way it sits menacingly on the road. The kit is based on a Japanese 8 piece mould but CRD in association with A & E Forrest and C.A.R.S. have blended the side skirts, wings and rear quarters together in a seamless one piece fibreglass cast adding a few unique touches along the way. This makes for a car that looks like it was designed that way instead of having box sections added on at a later stage. The door mouldings have also been removed, filled and smoothed in. Clear Lexus style clusters live on the rear but look completely dwarfed by the humungous rear arches and back bumper. It might not look like it but the wheels hiding under the arches are in fact 19”s! It was impossible to fit them to the car without the Cusco coil overs and even with spaces and low profile tyres it’s a tight fit between those arches and the rubber.



The only thing this car doesn’t have is big sounds but as Dee puts it “that would only slow me down anyway”. Who needs audio when you have a blower sucking air in at a phenomanl rate right behind your head! The engine bay is littered with all kinds of shiny pipework, tanks and polished bits. The rocker cover, catch tank, inlet piping, intercooler piping and lid cover are all produced in polished stainless steel which not only looks great but functions perfectly.

Dee isn’t know for his show cars but this motor is definitely one for the road as it’s designed to look stunning but be driveable on the public highways, a bit of a break from the usual 1000bhp+ drag strip demons he usually pilots. With our visit nearing completition Dee tries to talk me into following his lead with my own car, and you know what, I might just nick a few of his ideas!

Do you ken you’ve got a tax disc holder
stuck to your arse?”



Car
Toyota MR2 Turbo
GT-S Revision 3

Bodywork
Full Respray in Lambo Orange with House Of Kolor Rainbow Effect additive
CRD Custom Wide Arch Body Kit
Twin Tom’s Air Scoops
Modified Rear Spoiler
Custom Front Grille
All Mouldings Removed and Smoothed
Dark Lexus Rear Lights
Clear Front & Side Repeaters

Transmission
OS Giken Twin Plate Clutch
Cusco Limited Slip Differential
Cusco Coil Over Suspension
EBC Brake Discs & Pads

Engine
HKS Forged Pistons
HKS Steel Head Gasket
HKS Tubular Exhaust Manifold
HKS External Waste Gate
HKS 2835 Turbo
HKS Exhaust
Cusco Intercooler (Located under car)
Custom Hard Pipes
HKS Super Power Flow Filter
HKS Cam’s
HKS Pullies
A’Pexi Power F.C.
600cc Injectors
Bosch Motor Sports High Pressure Fuel Pump
Blitz Boost Controller
Blitz Turbo Timer
GReddy Oil Pressure Gauge
GReddy Water Temp Gauge
GReddy Exhaust Gas Temp Gauge
All Visibile Engine Parts Mirror Polished
Power Expected to be around 400bhp @ 1.2bar

Wheels
Mercedes Carlson
19”x9” @ Front
19”x12” @ Rear

Interior
2x Recaro Recliners from a Honda Integra Type-R
Retrimmed in Orange & Black with embroidered logos
Colour Coded Gear Gaitor
Billet Alloy Gear Knob
Custom Dash Pod with Gauges
Window Tints
Kenwood Double DIN CD + MD
Pioneer 6x9s
Pioneer Door Speakers
Retrimmed Door Panels


http://www.fastandmodifie(...)7/issue16feacar.html
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')