Sjemmert | maandag 3 september 2018 @ 22:30 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Singapore [ Bericht 27% gewijzigd door zoem op 10-09-2018 21:03:21 ] | |
TagForce | maandag 3 september 2018 @ 22:55 |
12.2.4 waaraan gerefereerd wordt zegt dat pitlane penalties alsmede andere penalties expliciet genoemd in de sporting regulations uitgezonderd zijn van het doen van een protest. Regel 38.3 van de sporting regulations somt 7 straffen waartegen geen beroep aangetekend kan worden. Tijdstraffen voor een coureur tijdens de race staan daar genoemd. Sporting Code 12.2.4 Penalties of drive‐through or stopping in pit lanes, together with certain penalties specified in the applicable sporting regulations where this is expressly stated, are not susceptible to appeal. Sporting Regulations 38.3 The stewards may impose any one of the penalties below on any driver involved in an Incident : a) A five second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop position for at least five seconds and then re-join the race. The relevant driver may however elect not to stop, provided he carries out no further pit stop before the end of the race. In such cases five seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned. b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop position for at least ten seconds and then re-join the race. The relevant driver may however elect not to stop, provided he carries out no further pit stop before the end of the race. In such cases ten seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned. In both of the above cases the driver concerned must carry out the penalty the next time he enters the pit lane and, for the avoidance of doubt, this includes any stop the driver makes whilst a VSC or safety car procedure is in use. c) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping. d) A ten second stop-and-go time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop position for at least ten seconds and then re-join the race. If any of the four penalties above are imposed upon a driver, and that driver is unable to serve the penalty due to retirement from the race, the stewards may impose a grid place penalty on the driver at his next Event. If any of the four penalties above are imposed during the last three laps, or after the end of a race, Article 38.4(b) below will not apply and five seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned in the case of (a) above, 10 seconds in the case of (b), 20 seconds in the case of (c) and 30 seconds in the case of (d). e) A time penalty. f) A reprimand. g) A drop of any number of grid positions at the driver’s next Event. If any of the seven penalties above are imposed they shall not be subject to appeal. h) Disqualification from the results. i) Suspension from the driver’s next Event. | |
ender_xenocide | dinsdag 4 september 2018 @ 05:57 |
https://www.gpfans.com/nl(...)-lag-niet-aan-motor/Mooi voorbeeld hoe media met foutieve vertalingen een verkeerd beeld wegzetten. It's a shame is niet: het is een schande, het betekent: het is jammer dat. Shame on Verstappen zou beteken dat hij zich moet schamen. | |
motorbloempje | dinsdag 4 september 2018 @ 07:53 |
-verkeerd gelezen- | |
mikieu | dinsdag 4 september 2018 @ 08:09 |
Die zin is ook wel wat raar. | |
Tarado | dinsdag 4 september 2018 @ 09:19 |
sowieso die Nederlandse F1 nieuws sites , copy paste google translate | |
daNpy | dinsdag 4 september 2018 @ 09:30 |
Ok | |
JayHovah | dinsdag 4 september 2018 @ 10:17 |
Wat is het lekker als straks de nieuwe Raceweek aanbreekt en dat geneuzel over de eventuele terechte of onterechte straf van Max eens over is... | |
ondeugend | dinsdag 4 september 2018 @ 10:21 |
Op zich prima ware het niet dat het altijd zo'n wellus/nietus issue wordt. En dus te lang door ettert. | |
vosss | dinsdag 4 september 2018 @ 10:22 |
Hetzelfde dus als altijd wanneer max een straf krijgt. Ps: het is de schuld van grosjean!! | |
daNpy | dinsdag 4 september 2018 @ 10:34 |
Nietus. | |
Nattekat | dinsdag 4 september 2018 @ 10:40 |
Ericsson. | |
vosss | dinsdag 4 september 2018 @ 10:54 |
Kimi zn 100ste podium gepakt; dat had ik even gemist. Zijn maar 4 anderen die dat ook hebben. 1. Schumacher - 155 2. Hamilton - 128 3. Vettel - 107 4. Prost - 106 5. Kimi - 100 Ferrari zou wel gek zijn om hem buiten te flikkeren | |
Tarado | dinsdag 4 september 2018 @ 11:27 |
de vraag is of Leclerc beter of minder had gepresteerd met deze auto maar eigenlijk staat Seb ook ter discussie, die haalt er toch ook niet uit wat er in zit. | |
opgebaarde | dinsdag 4 september 2018 @ 11:35 |
Ik denk dat het over het functioneren van Vettel een goede discussie gevoerd kan worden want hij heeft het zelf een paar keer verpest. Een paar keer hoort er bij, maar misschien wel te vaak. Hamilton is weinig op fouten te betrappen (helaas) Kimi is ook niet op fouten te betrappen, alleen is hij vaak langzamer | |
Waffle | dinsdag 4 september 2018 @ 12:03 |
Kimi maakt toch wel regelmatig fouten in de kwalificatie. Hij was een aantal keren sneller, maar maakte dan toch een klein foutje in een sector. | |
vosss | dinsdag 4 september 2018 @ 12:33 |
Zeker, maar al met al is Kimi wel nog altijd een prima puntenpakker | |
vosss | dinsdag 4 september 2018 @ 12:35 |
En ik denk dat de druk bij Ferrari voor een broekie als Leclerc gewoon echt nog te groot is. Als je dan een prima 2de man hebt; waarom zou je dan risico's gaan nemen? Leuk dat nieuw talent een kans moet krijgen en alles, maar laat die eerst maar bewijzen. De kans dat het compleet mis gaat als je zo een broekie in de Ferrari zet is gewoon groot met alle druk die daarbij komt. | |
Rossdale | dinsdag 4 september 2018 @ 12:36 |
Het is niet voor niets dat Vettel liever geen Leclerc in het team heeft. Veel te bang dat die meteen mee kan komen en wat zegt dat dan over hem... | |
daNpy | dinsdag 4 september 2018 @ 12:44 |
Dan gaat ie nog meer fouten maken om zich te bewijzen wellicht. Hij wil natuurlijk zijn 5e titel pakken; zeker voor Hamilton dat doet, dat is logisch. Hij was ook erg goed begonnen dit seizoen en kwam heel anders over als vorig jaar. Jammer dat sommige kleine dingetjes je dan best wat punten kunnen kosten. | |
Sjemmert | dinsdag 4 september 2018 @ 13:14 |
Max komt voorzichtig al wat tot inkeer lijkt het. https://www.f1today.net/n(...)-ruimte-kunnen-geven | |
KillerBee4ever | dinsdag 4 september 2018 @ 13:54 |
Peptalk niet gezien, denk ik? Hij heeft dit wel gezegd, maar hij heeft nog wel meer gezegd dat niet (of niet duidelijk) in dit stukje staat. Hij is het niet eens met de straf (vooral vanwege de inconsistentie ervan, vanuit de stewards), maar berust zich erin (omdat je als team er toch niet tegen in verweer kunt gaan), dat is iets anders dan tot inkeer komen . Was wel een leuk interview trouwens. | |
Sjemmert | dinsdag 4 september 2018 @ 14:55 |
Nee niet gezien inderdaad ik kijk dat zelden Dat hij het er niet mee eens is staat ook wel in dat stukje maar ik bedoel vooral dat hij nu zegt dat hij misschien iets meer ruimte had moeten/kunnen laten. Dat is al wat anders dan wat hij na de race zei. Misschien later nog even peptalk terug kijken. | |
Fir3fly | dinsdag 4 september 2018 @ 15:36 |
Hij maakt ze wel, alleen komt hij er altijd mee weg. Baku bijvoorbeeld, dat had vele malen slechter kunnen aflopen. | |
Tarado | dinsdag 4 september 2018 @ 15:39 |
| |
sasquatsch | dinsdag 4 september 2018 @ 15:45 |
Bij gebrek aan Key moeten ze toch iemand hebben die de bouw van de nieuwe wagen coördineert | |
Tarado | dinsdag 4 september 2018 @ 15:46 |
voordeel is wel dat ze volgend jaar sowieso de al op één na snelste Renault powered auto zijn | |
Gezicht | dinsdag 4 september 2018 @ 17:59 |
Herinner me er even aan welke fout Hamilton in Baku maakte? | |
Fir3fly | dinsdag 4 september 2018 @ 18:28 |
Hij verremde zich in bocht 1 en rookte zijn banden compleet op en moest daardoor veel eerder pitten dan gepland. Maar door de SC maakte het uiteindelijk niet uit. | |
Gezicht | dinsdag 4 september 2018 @ 18:54 |
Dat je je dat nog herinnert | |
Fir3fly | dinsdag 4 september 2018 @ 19:03 |
Ik herinner me het niet zo goed, ik moest het even opzoeken maar in m'n achterhoofd wist ik nog wel dat Lewis in Baku een fout maakte. Ik vind juist dat mensen dingen veel te snel vergeten, vooral als iemand weg komt met zoiets. Vettel heeft twee grote fouten gemaakt dit seizoen (Duitsland, Frankrijk) en een kleine in Baku. Maar Hamilton is absoluut niet foutloos geweest en heeft heel veel geluk gehad met safety cars als het even tegen zat. | |
Monolith | dinsdag 4 september 2018 @ 19:09 |
Ik hoop wel dat we nog een P1 van Vettel krijgen in combinatie met een uitvalbeurt van Hamilton om de boel weer een beetje spannend te krijgen. Niet in Singapore natuurlijk. | |
Gezicht | dinsdag 4 september 2018 @ 19:14 |
Singapore wordt natuurlijk een RBR 1-2'tje. | |
Monolith | dinsdag 4 september 2018 @ 19:15 |
Dat zou mooi zijn ja. Gun Max dat jongste pole record ook nog wel, mochten ze er in de kwalificatie dicht genoeg bij zitten. | |
Peterselieman | dinsdag 4 september 2018 @ 19:22 |
Vettel op 1 en Kimi op 2. Daarachter strijdt Max met Hammie en Bottas om plek 3 | |
#ANONIEM | dinsdag 4 september 2018 @ 19:33 |
Ham heeft ook vaak veel geluk bij kleine touches, waar bij een ander direct wat knapt lid, heeft hij altijd het geluk gewoon door te kunnen rijden. | |
potjecreme | dinsdag 4 september 2018 @ 19:35 |
dit | |
Sjemmert | dinsdag 4 september 2018 @ 19:44 |
Dat had hij in Monaco moeten doen Singapore wordt lastiger denk. | |
Monolith | dinsdag 4 september 2018 @ 19:45 |
Dat eerste sowieso. Dat tweede vrees ik ook. | |
mikieu | dinsdag 4 september 2018 @ 19:59 |
Vorig jaar Monaco al. | |
Fer | dinsdag 4 september 2018 @ 20:02 |
Dan heeft hij wel heel vaak geluk. Ik vermoed dat hij precies weet hoe je een goede beuk uitdeelt of opvangt. Zo, dat die ander met de schade zit. | |
potjecreme | dinsdag 4 september 2018 @ 20:02 |
En Hongarije dit jaar. | |
Fir3fly | dinsdag 4 september 2018 @ 20:04 |
Afgelopen weekend was hier dus een voorbeeld van, en natuurlijk Bahrein met Verstappen. Beide keren neemt hij enorm veel risico en beide keren pakt het voor hem goed uit en voor de tegenstander niet. Dat gaat natuurlijk een keer fout. | |
M.Melandri | dinsdag 4 september 2018 @ 20:33 |
Ook 2x pech gehad met VSC's. | |
daNpy | dinsdag 4 september 2018 @ 20:37 |
https://thesportsrush.com(...)i-over-monza-fiasco/ Eigen schuld, dikke "Boehoe ze gaan niet voor me aan de kant " Jankerdje is weer terug? | |
Nattekat | dinsdag 4 september 2018 @ 20:46 |
Kunnen ze niet Vettel inruilen voor Leclerc? | |
opgebaarde | dinsdag 4 september 2018 @ 20:48 |
Die quotes komen van Ziggo en die hebben wij allemaal gemist. Interessant | |
XL | dinsdag 4 september 2018 @ 20:52 |
Gewoon dom om Hamilton niet te verdedigen. Hij hoefde Kimi niet in de eerste bocht voorbij. Hij moest alleen Hamilton achter zich te houden. Na 2 rondjes had Kimi in alle rust Vettel voorbij kunnen laten gaan en vervolgens Hamilton blocken zo lang als dat lukt. | |
Gezicht | dinsdag 4 september 2018 @ 20:53 |
Ergens heeft Vettel wel gelijk natuurlijk. Allemaal leuk en aardig dat Kimi sneller was en Vettel er niet in de eerste 2 bochten langsliet, maar als je wilt meedoen voor het constructeurs- én coureurskampioenschap zijn team orders / 1e + 2e coureursrelaties nodig. Zonder Bottas had Hamilton er nu immers ook niet zo goed voorgestaan. Het is dat iedereen Kimi een succesje gunt. Had Bottas op pole gestaan en Hamilton P2 was het altijd Hamilton geweest die als eerste de chicane uitkomt. | |
TAV74 | dinsdag 4 september 2018 @ 20:56 |
Mwoah, als je hele interview ziet is hij erg weinig afgeweken van zijn oorspronkelijke standpunt hoor. Hij zegt het zelfde maar dan zonder adrenaline. | |
opgebaarde | dinsdag 4 september 2018 @ 20:58 |
Inderdaad. Interessante situatie die ontstaan is, misschien omdat Kimi een clausule heeft waar hij volledig voor eigen kansen mag gaan indien hij een PP scoort of misschien omdat hij einde contract is. Al met al, had Ferrari met Vettel een flinke slag kunnen slaan die ze bewust hebben laten lopen. Zou er vandaag niet iets zijn met Räikkönen? | |
Whiskers2009 | dinsdag 4 september 2018 @ 20:58 |
Een andere mening; Windsor is op de hand van Max: https://www.gpblog.com/nl(...)niks-te-zoeken-.html | |
Whiskers2009 | dinsdag 4 september 2018 @ 20:59 |
Donderdag schijnt: https://www.gpblog.com/nl(...)rook-aanstaande.html | |
opgebaarde | dinsdag 4 september 2018 @ 21:01 |
BWOAH | |
TheFreshPrince | dinsdag 4 september 2018 @ 21:10 |
Met video erbij nog leuker https://motorsport.tv/embed/qtaSTzuF En wat ze al zeiden, dit doe je dus niet: | |
Whiskers2009 | dinsdag 4 september 2018 @ 21:19 |
| |
daNpy | dinsdag 4 september 2018 @ 21:21 |
Ja maar Bottas is dan ook geen racer, dat hadden we al bediscussieerd | |
potjecreme | dinsdag 4 september 2018 @ 21:21 |
| |
potjecreme | dinsdag 4 september 2018 @ 21:23 |
Wellicht is het ook moeilijk om bij de start meteen positie te wisselen. Raikkonen kon natuurlijk ook niet te langzaam weg. | |
Fir3fly | dinsdag 4 september 2018 @ 21:24 |
Een keer, en daar verloor hij slechts één plaats. | |
potjecreme | dinsdag 4 september 2018 @ 21:28 |
Is nog steeds pech. | |
TAV74 | dinsdag 4 september 2018 @ 22:18 |
Is ook niet erg logisch om bij de start bewust van plek te wisselen. Veel te hectisch en onzeker. Vettel voordeel geven bij de pitstopstrategie is een veel logischer optie. | |
Fer | dinsdag 4 september 2018 @ 22:23 |
Of gewoon met een DRS? | |
potjecreme | dinsdag 4 september 2018 @ 22:24 |
?? | |
Fer | dinsdag 4 september 2018 @ 22:31 |
Paar rondjes geduld en Vettel had de DRS kunnen gebruiken, i.p.v. zo agressief te wurgen in de eerste ronde. | |
M.Melandri | dinsdag 4 september 2018 @ 22:31 |
Oostenrijk ook. Vettel heeft in Monza en Paul Ricard ook een gelukje gehad dat er direct een Sc op de baan kwam. Al met al is het redelijk gelijkwaardig wat betreft SC's. Alleen Ricciardo heeft daar veel geluk mee gehad en Bottas de meeste pech. | |
Fir3fly | dinsdag 4 september 2018 @ 22:35 |
Dat was een fout van zijn team, geen pech met de VSC. Die kwam daarna pas. En zeggen dat Vettel mazzel heeft met een SC die veroorzaakt wordt door incidenten waar hij bij betrokken is: . | |
Fir3fly | dinsdag 4 september 2018 @ 22:36 |
Dat was dus Hamilton. En met succes. | |
Fer | dinsdag 4 september 2018 @ 22:43 |
Dat was toch niet agressief? Seb ging links, dus Hamilton pakte rechts en doordat Seb moest remmen voor een verdedigende Raikkonen, kwam hij vanzelf ernaast/voor. | |
Fir3fly | dinsdag 4 september 2018 @ 22:47 |
Natuurlijk is dat agressief, hij remde heel laat en haalde de chicane maar net buitenom. Dat het deze keer werkte is mooi voor hem, maar net doen alsof dat geen agressieve actie was slaat natuurlijk nergens op. Het enige verwijt dat je Vettel kunt maken is dat hij wellicht Hamilton eerder had af moeten dekken, maar dat is achteraf makkelijk praten natuurlijk. | |
Nattekat | dinsdag 4 september 2018 @ 22:47 |
Vettel moest remmen om niet vol in de zijkant van Hamilton te zitten | |
M.Melandri | dinsdag 4 september 2018 @ 23:02 |
Zonder Vsc had de concurrentie nooit een kans gehad in Oostenrijk. Incidenten van Vettel waren niet de oorzaak van de SC. | |
Fir3fly | dinsdag 4 september 2018 @ 23:47 |
Zonder Bottas die kapot ging ook niet. Kom op man, dit gaat toch nergens over. | |
M.Melandri | woensdag 5 september 2018 @ 00:19 |
Gaat idd nergens over als je de gelukjes met de SC (Baku en Silverstone) wel benoemt maar de 2 ongelukkige momenten niet. | |
Fir3fly | woensdag 5 september 2018 @ 00:21 |
1 ongelukkig moment, en dat kostte hem maar één plek. Zoals ook al gezegd. Die SCs leverden veel meer op. Oh, en het helpt ook dat Bottas altijd aan de kant gezet wordt. | |
M.Melandri | woensdag 5 september 2018 @ 00:29 |
Wanneer is Bottas aan de kant gegaan dan? En hoeveel punten extra leverden die 2 sc situaties volgens jou op? | |
maan_man | woensdag 5 september 2018 @ 00:35 |
Ik denk dat jij het zo moet zien. Jij loopt 's nachts door een ongure buurt en wordt met een zwaar voorwerp op de kop getikt en vervolgens beroofd van al je bezitting. Als jij na een bezoek aan de eerste hulp thuiskomt, ben jij boos door het onrecht dat jou is aangedaan. De volgende dag zeg jij: ik had die wijk misschien beter kunnen mijden of ik had een taxi kunnen pakken. Dat wil niet zeggen dat jij niet nog altijd boos bent over het onrecht dat jou is aangedaan, maar jij kijkt wel hoe jij de kans had kunnen verkleinen om met het onrecht geconfronteerd te worden. Zo is het ook bij Max. Hem is onrecht aangedaan, maar had hij een paar centimeter meer ruimte gegeven, dan was de kans dat hem onrecht was aangedaan kleiner. | |
Fir3fly | woensdag 5 september 2018 @ 01:38 |
Engeland en Duitsland. En ook deze race werd hij geofferd. | |
daNpy | woensdag 5 september 2018 @ 08:52 |
Vettel laat daar toch een enorm gat aan de buitenkant? Natuurlijk moet je harder remmen als je de binnenbocht wil gaan nemen. Dat is logisch. ALs je het over agressief wurgen wil hebben: | |
Tarado | woensdag 5 september 2018 @ 09:08 |
over de zaterdag misschien wel ja al was zijn laatste rondje ook gewoon niet zo clean maar daar moet je op zondag dan ook niet meer over zeuren, je kan moeilijk verlangen van de polesitter dat hij maar inhoudt bij de start, dat is toch niet te managen. | |
Nattekat | woensdag 5 september 2018 @ 09:54 |
Dat weet jij, dat weet ik en dat heeft Vettel nu ook gemerkt. | |
sasquatsch | woensdag 5 september 2018 @ 12:54 |
Slechte vergelijking, want hij hield zich niet aan de regels. Als hij die paar centimeter meer ruimte had overgelaten had hij zich wel aan de regels gehouden en was hij niet bestraft. Dat hij het niet eens is met de regels wil niet zeggen dat hem onrecht is aangedaan. | |
vosss | woensdag 5 september 2018 @ 13:32 |
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/- Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke | |
DKUp | woensdag 5 september 2018 @ 13:39 |
Vorig jaar was Max wel heel goed tijdens de kwalificatie in Singapore, hopelijk niet weer een drama zoals in de race alleen | |
TagForce | woensdag 5 september 2018 @ 13:56 |
Ach, had vandeweek een aardige discussie met een paar mensen op Twitter (en Tom Coronel), en dat mondde ook uit in een scheldpartij van de andere kant toen ik daadwerkelijk de betrokken artikelen uit de regels inclusief foto's van het vergrijp plaatste en hij zijn ongelijk niet wilde toegeven. Toen ging het ineens over mijn 'slechts' 12 volgers, en mijn intelligentie, enzo. Conclusie: Eikels heb je altijd en overal... | |
KillerBee4ever | woensdag 5 september 2018 @ 13:59 |
Goed van hen! Met dit verschil dat het daar tenminste keihard (zero tolerance) aangepakt wordt, op FOK zie ik sommige (niet alle!) moderators gewoon meedoen, of (laat ik het milder stellen) de trollen aanmoedigen door lollig mee te reageren. Het mag hier op FOK ook wel eens tijd worden voor een zero tolerance beleid. | |
Fir3fly | woensdag 5 september 2018 @ 14:01 |
Daar valt nogal over te twisten. Wat mij betreft was er genoeg ruimte, de touché was nauwelijks de moeite waard om over te praten. | |
TagForce | woensdag 5 september 2018 @ 14:11 |
https://www.fia.com/regulation/category/123 Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid b) Minstens 1 wagenbreedte vrij laten tot de rand van de baan als je na verdedigd te hebben buiten de racelijn weer teruggaat naar de racelijn om een bocht in te sturen. Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid c) Om enige twijfel weg te nemen hoort de witte lijn die de rand van de baan aangeeft bij de baan, maar de kerbstones niet. Dus reglementair zat Max fout want Bottas zat met zijn linkerachterwiel al op het groen (en dus over de witte lijn) toen Max hem raakte. Max had door die overtreding voordeel. Dus de enige conclusie die je kan trekken is dat de straf terecht was. Of die regel niet volledig onzinnig is, en of de handhaving van deze regels altijd even consistent is kun je over twisten, maar de straf is wel degelijk terecht. Edit: En mocht je willen aanvoeren dat Max niet terugging naar zijn lijn maar Bottas buitenom verdedigde, dan zegt 2.b ook nog eens dat je maar 1 keer voor een verdedigende actie van lijn mag veranderen, en dat had ie al gedaan door naar binnen te gaan om Bottas daar niet langs te laten. [ Bericht 8% gewijzigd door TagForce op 05-09-2018 14:15:34 (kleine toevoeging) ] | |
Donderkonijn | woensdag 5 september 2018 @ 14:39 |
Nice, nu hier nog. Al moet ik zeggen dat die live topics behoorlijk schoon gehouden worden en dat je daar tenminste een normale discussie kan voeren, zonder last van Klapmongeaul, Rubensosa of andere trolls. AL is die laatste wel een stukje ingebonden de laatste tijd, maar ik vermoed dat Gaslygod een alias van m is. | |
#ANONIEM | woensdag 5 september 2018 @ 14:48 |
Gaslygod is een anti-troll registratie [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 14:58:14 ] | |
Twieki | woensdag 5 september 2018 @ 16:52 |
De docu 'Senna' uit 2010 staat op Netflix voor de geďnteresseerden. | |
Monolith | woensdag 5 september 2018 @ 16:55 |
Dat werk je ook zelf in de hand. Tweakers is veelal gewoon duidelijk in hun beleid en er wordt ingegrepen. Zag laatst ook alweer een 'Het is hier geen Fok!'-waarschuwing voorbij komen. | |
Nieuwschierig | woensdag 5 september 2018 @ 17:14 |
Helemaal mee eens en het klopt ook. | |
nogeenoudebekende | woensdag 5 september 2018 @ 17:27 |
GPblog is ook altijd een feestje. | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 17:34 |
Zeg dat.. Een hoop vd reacties daar Maar benieuwd of F1 Today nu eindelijk eens gaat doorpakken. Vanaf 2016 waten er al plannen voor mods, maar ze hebben nooit doorgepakt... En ze hebben een vrij vreemde keuze in welke users ze waarderen. Een user die constant uitlokt/zuigt willen belonen omdat betreffende user al X jaar lid is bijvoorbeeld... | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 17:37 |
Geloof het maar niet meteen.. Ze hebben wel vaker prachtige plannen gehad (en halfslachtig wat gedaan wat tap doodbloedde), maar nooit doorgepakt. Hoop dat ze het nu wel doen, maar ik geloof het niet op voorhand. | |
franske19 | woensdag 5 september 2018 @ 17:40 |
Hij zat op het moment van het contact nog midden op de witte lijn. Door het contact brak zijn achterkant uit en kwam die over de lijn heen. Je kan een penalty geven volgens de regels maar andersom was het nooit gebeurd. | |
HansvanOchten | woensdag 5 september 2018 @ 17:46 |
Het is wel vervelend,maar het komt er nu wel op neer dat het Vettel VS Räikkönen VS Hamilton is, daar waar Bottas volledig in dienst rijdt voor Hamilton. Als Ferrari kampioen wil worden zullen er echt keuzes gemaakt moeten worden | |
ESF1Gamer | woensdag 5 september 2018 @ 17:58 |
Dat wordt leuk als Leclerc bij Ferrari komt rijden, die wil zich ook bewijzen | |
HansvanOchten | woensdag 5 september 2018 @ 18:08 |
Met Leclerc kunnen ze zoiets contractueel vastleggen mbt het 1e en 2e rijderschap. | |
Peterselieman | woensdag 5 september 2018 @ 18:20 |
Dat kun je niet zomaar zeggen, alleen dat als je rustig de situatie bekijkt de straf voor Max terecht was. | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 18:22 |
Waarom kun je dat wel zeggen? | |
maan_man | woensdag 5 september 2018 @ 18:39 |
Goede vergelijking! Want de vraag was of Max met zijn uitspraak over de paar centimeter tot inkeer kwam en dat is duidelijk niet zo, want Max vindt nog altijd dat hij genoeg ruimte liet voor Bottas. En of Max genoeg ruimte liet? Volgende sommige wel en volgens sommige niet. Max behoort nog altijd tot de eerste groep en kwam dus niet tot inkeer. Jij gaat dingen uit zijn context trekken. | |
sasquatsch | woensdag 5 september 2018 @ 18:42 |
De vraag was of hem onrecht was aangedaan, en dat is niet zo want hij is volgens de geldende regels terecht bestraft. | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 18:50 |
Dat is wat kort door de bocht. | |
Peterselieman | woensdag 5 september 2018 @ 18:54 |
het gaat om centimeterwerk, maar Max liet Bottas net niet genoeg ruimte. Hadden beiden 10 centimeter meer naar rechts gezeten dan was er niets aan de hand geweest, want dan had Bottas nog raceroom gehad, zoals je dat kunt noemen. | |
sasquatsch | woensdag 5 september 2018 @ 18:56 |
De regels zijn duidelijk. | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 19:18 |
Maar worden niet consequent nageleefd. En ook over deze casus valt te discussiëren | |
sasquatsch | woensdag 5 september 2018 @ 19:28 |
Eens. Maar dat wil niet zeggen dat de straf niet terecht is. | |
flipsen | woensdag 5 september 2018 @ 20:58 |
Teringjantje zeg, nog steeds dit gezeik? Zelfs RBR hoor je er niet meer over, zouden we een voorbeeld aan moeten nemen. Dat straffen inconsequent zijn, daar zijn we intussen wel aan gewend toch? Doe je niets aan en al helemaal niet via een forum als dit. | |
sasquatsch | woensdag 5 september 2018 @ 21:23 |
Alonso test vandaag in de IndyCar | |
daNpy | woensdag 5 september 2018 @ 21:33 |
Als Ferrari kampioen wil worden moeten Kimi en Vettel zo veel mogelijk 1 en 2 worden, wie 1 en wie 2 wordt maakt niet uit. Als Vettel kampioen wil worden moet hij zijn gedrag van vorig jaar nog eens na gaan zien en begrijpen dat hij met eigen rechtertje spelen en andere domme acties niets wint. Hij heeft het zelf in de hand en was goed onderweg, maar het verslapt gewoon. | |
potjecreme | woensdag 5 september 2018 @ 21:41 |
Ik vind dat de lat wel erg hoog ligt bij sommige. Vettel heeft niet iets fout gedaan. Hij ging voor zijn kansen en dat lukte dit keer niet. Dat gebeurt meerdere coureurs wel eens. Het is zo jammer dat het meteen als fout wordt bestempeld. It's part of the game. [ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 05-09-2018 21:48:49 ] | |
daNpy | woensdag 5 september 2018 @ 21:45 |
Klopt, maar Vettel had veel meer punten binnen gehaald met wat kalmer rijden. En de lat ligt hoog: híj wil toch WK worden? Dan moet je dus meer punten halen dan allle anderen http://www.skysports.com/(...)ttel-making-mistakes | |
JayHovah | woensdag 5 september 2018 @ 21:53 |
Hamilton vs. Vettel in een notendop: https://twitter.com/LH44u(...)318183337984/video/1 | |
potjecreme | woensdag 5 september 2018 @ 22:03 |
| |
KlapMongeaul | woensdag 5 september 2018 @ 22:12 |
De mening van een kenner: https://www.telegraaf.nl/(...)-mercedes-en-ferrari | |
potjecreme | woensdag 5 september 2018 @ 22:14 |
Gras is groen. | |
SuperGaslyGod | woensdag 5 september 2018 @ 22:17 |
Ik kan me hier wel in vinden. | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 22:18 |
Je snapt dat dat een compliment is he? | |
ColtZ40 | woensdag 5 september 2018 @ 22:25 |
Tegen de tijd dat verstappen daar klaar voor is zijn Vettel en Hamilton al met pensioen. | |
Klummie | woensdag 5 september 2018 @ 22:29 |
Bernie snapt het. Ham en Vet willen Ver niet omdat dat geen mak schaap is en meteen een directe concurrent is voor ze. Bernie bedoelt niet dat Max er niet klaar voor zou zijn. | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 22:29 |
Kennelijk niet... Begrijpend lezen mensen | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 22:30 |
Jij snapt het wel Het is juist een compliment | |
HansvanOchten | woensdag 5 september 2018 @ 22:32 |
Eigen rechter en domme acties heb ik hem dit jaar niet zien maken. Domme fouten in Duitsland en nu Monza wel, in mindere mate in Frankrijk. Feit blijft wel dat hij op een nadeel heeft tov Mercedes daar twee personen rijden voor Hamilton en bij Ferrari dit niet zo uitgesproken is. [ Bericht 1% gewijzigd door HansvanOchten op 05-09-2018 22:38:37 ] | |
KlapMongeaul | woensdag 5 september 2018 @ 22:48 |
Nee. Je wil niet naast Max rijden omdat hij altijd loopt te piepen. Max speelt gewoon 2e viool bij Lewis en Vettel. | |
Gezicht | woensdag 5 september 2018 @ 22:59 |
- hoe dom je de reactie ook vindt, probeer het een beetje fatsoenlijk te houden - [ Bericht 68% gewijzigd door Nattekat op 05-09-2018 23:09:43 ] | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 23:02 |
Lees gewoon eens goed wat Bernie zegt Daarnaast piept Max amper. Maar als hij ergens een punt van maakt is het wel ferm. En hij speelt nergens 2e viool | |
Peterselieman | woensdag 5 september 2018 @ 23:13 |
Max maakt van die twee in dezelfde auto gehakt van hen | |
Monolith | woensdag 5 september 2018 @ 23:20 |
Het is toch niet zo moeilijk? Op het moment dat er meer dan één team serieus meedingt naar het WDC ben je als team toch al snel genoodzaakt om een eerste en tweede rijder te kiezen. Van Verstappen weet je gewoon dat die absoluut geen tweede viool gaat spelen. Die is nu bij RB in wezen de eerste rijder. Zo'n Leclerc kun je wellicht nog wel één seizoen als tweede rijder positioneren, maar die zal ook zsm mee willen strijden om het WDC. | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 23:23 |
Bernie geeft Max dus een compliment ipv hem af te branden. | |
maan_man | woensdag 5 september 2018 @ 23:41 |
Ik zal wel gek zijn, maar volgens mij gaat het er hier echt over of Max tot inkeer is gekomen. | |
daNpy | donderdag 6 september 2018 @ 08:31 |
Bij Ferrari is het ook gewoon zo. Als Kimi (direct) voor Vettel rijdt wordt er ook gewoon gewisseld van positie. | |
Refragmental | donderdag 6 september 2018 @ 10:11 |
Mooi compliment voor Max. Hij zou dus gelijk een bedreiging zijn voor Hamilton/Vettel en meedingen voor het kampioenschap. Dat willen die 2 rijders dus niet, het zijn in principe 2 diva's die hulp nodig hebben om te kunnen winnen. | |
Fir3fly | donderdag 6 september 2018 @ 10:14 |
Niet in Oostenrijk. | |
nogeenoudebekende | donderdag 6 september 2018 @ 10:17 |
Zouden ze al wakker zijn in Maranello? | |
TagForce | donderdag 6 september 2018 @ 10:20 |
In Maranello is het pas op vrijdag middag donderdag... Verwacht vandaag dus maar geen mededelingen. | |
nogeenoudebekende | donderdag 6 september 2018 @ 10:22 |
Ohja dat was ik even vergeten. | |
maniack28 | donderdag 6 september 2018 @ 10:35 |
Mietjes zijn het... | |
TAV74 | donderdag 6 september 2018 @ 11:06 |
Uiteraard is het een compliment. En het is ook goed zo, het heeft echt geen zin om Max te halen als je denkt dat je hem als tweede rijder neer kunt zetten naast een coureur die ook vol voor het WK wil gaan. | |
THEFXR | donderdag 6 september 2018 @ 11:27 |
Hamilton: "De Formule 1 gaat Kimi Raikkonen missen" https://www.gpupdate.net/(...)mi-raikkonen-missen/ | |
nogeenoudebekende | donderdag 6 september 2018 @ 12:33 |
Schijnt officiëel te zijn. https://www.gpblog.com/nl(...)rt-bekendmaking.html Kimi in de TR? . | |
sasquatsch | donderdag 6 september 2018 @ 12:39 |
Nog niet. Vandaag is er overleg op het hoogste niveau over wie volgend jaar in Ferrari zit. Daarna zou de bekendmaking volgen. | |
Nattekat | donderdag 6 september 2018 @ 12:50 |
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE | |
VenusFlyTrap | donderdag 6 september 2018 @ 13:03 |
F5 F5 F5... | |
TAV74 | donderdag 6 september 2018 @ 14:28 |
Dat laatste lijkt me niet. Wel een trendbreuk bij Ferrari als ze een jonkie nemen. En een risico, Kimi haalde op zich wel genoeg punten binnen, hoewel het niet zo sterk is dat hij al jaren geen GP meer wint. | |
Whiskers2009 | donderdag 6 september 2018 @ 14:40 |
Niks officieels aan, sorry. De Gazetta is Ferrari niet. | |
beantherio | donderdag 6 september 2018 @ 15:46 |
Tancredi Palmeri is ook geen Gazetta (meer). We wachten het af. | |
tja77 | donderdag 6 september 2018 @ 15:55 |
Kimi in de TR? Die zal wel stoppen als hij weggaat bij Ferrari. | |
VEM2012 | donderdag 6 september 2018 @ 16:03 |
Nou ja, hij heeft afgelopen weekend laten zien bepaald niet de ideale tweede rijder te zijn. | |
Tarado | donderdag 6 september 2018 @ 16:17 |
moet de situatie er ook naar zijn, bij de kwalificatie vroeg hij nog of dit de volgorde zou blijven en afspraken maken bij de start lijkt me toch echt te risicovol | |
TAV74 | donderdag 6 september 2018 @ 16:22 |
Waarin heeft hij dat laten zien dan? Hij heeft de kans niet eens gehad om zich als tweede rijder in te zetten aangezien Vettel in de eerste ronde al weg was. | |
Donderkonijn | donderdag 6 september 2018 @ 17:06 |
En het uitvallen van Bottas op sleutelposities iedere keer. Anders had dat kampioenschap er echt heel anders uit gezien. Nu kon Bottas er geen echt gevecht van maken, heeft echt veel pech gehad. | |
THEFXR | donderdag 6 september 2018 @ 18:01 |
Whiskers2009 | donderdag 6 september 2018 @ 18:02 |
En die hebben nu ook zo'n bericht: https://www.gpblog.com/nl(...)t-op-gpblog-com.html | |
Nattekat | donderdag 6 september 2018 @ 18:12 |
Gesolliciteerd. | |
potjecreme | donderdag 6 september 2018 @ 18:19 |
tl;dw | |
beantherio | donderdag 6 september 2018 @ 19:25 |
Nog steeds geen witte rook m.b.t. de Räikkönen/Leclerc/Ferrari-situatie? Waar kwam het bericht eigenlijk vandaan dat daar vandaag een besluit over zou vallen? | |
#ANONIEM | donderdag 6 september 2018 @ 19:40 |
Is een vermoeden, er is vandaag een belangrijke meeting bij Ferrari. Waar normaal dit soort dingen worden besloten. | |
sasquatsch | donderdag 6 september 2018 @ 21:52 |
GPBlog ook niet. Die neem ik niet meer serieus als ze niet weten hoe ze Lando moeten spellen. | |
daNpy | donderdag 6 september 2018 @ 22:01 |
https://www.f1maximaal.nl(...)-ferrari-in-2019.amp | |
Nattekat | donderdag 6 september 2018 @ 22:03 |
Een site die niet eens goed laadt is ook geen Ferrari. | |
nogeenoudebekende | donderdag 6 september 2018 @ 22:05 |
Ja ik las het. Afgelopen weekend was ook best wel bizar. Overal op alle F1 gerelateerde sites met comments was het wel raak. | |
nogeenoudebekende | donderdag 6 september 2018 @ 22:05 |
Geeft nog wat mocht Max ooit echt meestrijden voor het WK bedenk ik mij net. | |
vosss | donderdag 6 september 2018 @ 22:29 |
| |
vosss | donderdag 6 september 2018 @ 22:33 |
Ow man, ik denk echt dat het hele internet dan gaat downmelten of iets. Het gaat in elk geval chaos worden overal. En straatfeest | |
Nattekat | donderdag 6 september 2018 @ 22:37 |
Herinner me eraan dat ik voor die tijd weer ontslag heb genomen bij die site. | |
vosss | donderdag 6 september 2018 @ 22:39 |
ja want dan heb je echt geen tijd meer voor een 2de baan naast deze. | |
TagForce | vrijdag 7 september 2018 @ 09:35 |
Ik had toch al gezegd dat het vanmiddag pas donderdag is in Maranello? Ik verwacht vanmiddag een persbericht/tweetje van Ferrari dat Kimi exit is, niet eerder. | |
Rossdale | vrijdag 7 september 2018 @ 10:13 |
Lance Norris | |
Nattekat | vrijdag 7 september 2018 @ 11:04 |
Lando Stroll | |
KillerBee4ever | vrijdag 7 september 2018 @ 11:31 |
Ik vermoed eerder dat er verdeeldheid heerst over wie komend seizoen 2e viool mag spelen, onder de Ferrari bobo's. Ik ben dan ook benieuwd of er vandaag duidelijkheid over komt. | |
Whiskers2009 | vrijdag 7 september 2018 @ 11:34 |
Dit is vooralsnog het "nieuwtje" vanuit Ferrari: https://www.gpblog.com/nl(...)&utm_content=Ferrari Raikkonen Leclerc | |
tja77 | vrijdag 7 september 2018 @ 12:14 |
Moeilijk voor te stellen dat Ocon volgend jaar geen zitje in de F1 heeft. Ook Toro Rosso heeft geen interesse in Ocon | |
Rossdale | vrijdag 7 september 2018 @ 12:24 |
http://www.skysports.com/(...)-to-help-f1-2019-bid Ocon volgend jaar dus zonder Mercedes backing in de Toro Rosso | |
Rossdale | vrijdag 7 september 2018 @ 12:28 |
Ik zou trouwens best graag Stoffel en Ocon in de TR zien. Van Ocon is duidelijk dat hij een lekker potje kan sturen, dus kan tweede kans voor Stoffel zijn om zich te bewijzen, al denk ik niet dat we die nog terug gaan zien | |
Tarado | vrijdag 7 september 2018 @ 12:30 |
hij is wel groot dus als hij niet snel wat heeft is het gewoon te laat | |
vosss | vrijdag 7 september 2018 @ 12:47 |
Komend seizoen is zo een beetje de grootste verschuiving die ik mij kan heugen. | |
Sinister-D- | vrijdag 7 september 2018 @ 12:49 |
feestje was helemaal compleet geweest als Hamilton en Vettel ook nog eens mee roeleeren wie weet doet er eentje een Rosbergje de week na Abu Dhabi | |
Whiskers2009 | vrijdag 7 september 2018 @ 12:50 |
Ik zou Vandoorne ook graag in de STR zien Ik vrees echter dat die kans klein is. | |
Tarado | vrijdag 7 september 2018 @ 12:59 |
wanneer loopt Vettels contract af? | |
opreis | vrijdag 7 september 2018 @ 13:01 |
Ocon bij TR zou wel leuk zijn. Kunnen ze met zn 3en uitmaken wie er in de RB moet rijden | |
vosss | vrijdag 7 september 2018 @ 13:02 |
Dat maakt niks uit. Rosberg had ook gewoon nog een contract. | |
Tarado | vrijdag 7 september 2018 @ 13:04 |
OK, Vettel zie ik alleen stoppen als hij WK wordt en dat gaat helaas heel moeilijk worden | |
sasquatsch | vrijdag 7 september 2018 @ 13:07 |
eind 2020, net zoals dat van Hamilton | |
Fir3fly | vrijdag 7 september 2018 @ 13:10 |
Ik denk dat het dit jaar gaat gebeuren. | |
Tarado | vrijdag 7 september 2018 @ 13:12 |
ik hoop het, is gewoon goed als die Mercedes hegemonie doorbroken wordt | |
Whiskers2009 | vrijdag 7 september 2018 @ 13:14 |
En dat van Max. | |
Fir3fly | vrijdag 7 september 2018 @ 13:16 |
En Hamilton. Vettel is uiteindelijk een betere coureur. | |
daNpy | vrijdag 7 september 2018 @ 13:19 |
Maar Hamilton is slimmer. | |
Tarado | vrijdag 7 september 2018 @ 13:19 |
Hamilton heb ik eigenlijk altijd een snelle rijder gevonden en geen racer, dat heeft Vettel wel meer inderdaad | |
Nattekat | vrijdag 7 september 2018 @ 13:37 |
Hamilton is beter dan Vettel. Als je kan winnen van een betere auto is dat gewoon een feit. | |
Rossdale | vrijdag 7 september 2018 @ 13:40 |
Hamilton is de enige van de twee die een WK gewonnen heeft in een niet enorm dominante auto. | |
potjecreme | vrijdag 7 september 2018 @ 13:45 |
Beide zijn even goed. Alle bij andere soort coureurs. Wat dat betreft net mensen. | |
Whiskers2009 | vrijdag 7 september 2018 @ 13:53 |
Niki Lauda zou nog op de intensive care liggen. Overigens geen idee of dat wel of niet normaal is na een longtransplantatie: https://www.gpblog.com/nl(...)nal&utm_content=niki lauda%2C helmut marko%2C f1%2C intensive care | |
Metalfreak | vrijdag 7 september 2018 @ 14:00 |
Dat lijkt me wel ja, het is niet zomaar een kleine ingreep. | |
Fir3fly | vrijdag 7 september 2018 @ 14:01 |
Zucht. 2010. En dan ook 2012. | |
Blik | vrijdag 7 september 2018 @ 14:05 |
Ham is sowieso stabieler van de 2. Vet maakt onder druk grotere fouten | |
sasquatsch | vrijdag 7 september 2018 @ 14:06 |
Zucht! Gezien alle pech die Vettel had in 2010 zou hij zonder die pech met overmacht het kampioenschap gewonnen hebben. En 2012 won hij door de vele uitvallers van de McLaren. | |
Fir3fly | vrijdag 7 september 2018 @ 14:07 |
Daar gaat het toch helemaal niet over? Beetje beter lezen ouwe. | |
Gruj0 | vrijdag 7 september 2018 @ 14:29 |
Ik hoop het, maar Vettel kan zich binnenkort geen enkele fout meer permitteren. | |
Weltschmerz | vrijdag 7 september 2018 @ 14:29 |
Wat een onzin. RBR was geen topteam toen Vettel erbij kwam en bleek nog steeds geen topteam toen Vettel was vertrokken. De auto was relatief goed voor een subtopteam, maar Webber kon er niet eens één keer tweede mee worden. Hamilton zat toen in een McLaren, maar deed er helemaal niets mee. Button kon er tenminste nog wel tweede mee worden. Hamilton had al snel een titel in de schoot geworpen gekregen en toch was zijn carriere al een flop. De toekomstig tienvoudig wereldkampioen waartoe hij in zijn eerste jaar al was uitgeroepen werd luid en duidelijk verslagen door een jonger en groter talent. En toen viel hij met zijn neus in de boter door zomaar ineens de meest dominante auto uit de F1-geschiedenis onder zijn kont te krijgen. Met hulp van het team en de stewards wist hij dan net Rosberg, van wie 'iedereen' zeker wist dat hij tegen Hamilton geen kans zou maken, met 2-1 te verslaan. En nou zou hij ineens weer de beste zijn? Hij heeft gewoon heel erg weinig gedaan met de uitstekende teams en auto's waarin hij is beland. | |
Gezicht | vrijdag 7 september 2018 @ 14:39 |
Is that Glock!?
| |
sasquatsch | vrijdag 7 september 2018 @ 14:41 |
Een dominante RB in 2010, waarbij het door de pech van Vettel nog spannend werd. En misschien een iets minder dominante RB in 2012, waarbij het door de pech van Hamilton in het voordeel van Vettel uit viel. Het zegt niets over wie nu wel of niet beter is, maar meer dat de seizoenen vooral door pech van een van beide dan wel nog spannend werd, dan wel werd beslist. | |
Asschen_sukar | vrijdag 7 september 2018 @ 14:44 |
Zo lang na de transplantatie hoor je niet meer op de intensive care te liggen. Doorgaans liggen ze alleen maar zo lang als er wat complicaties in het herstel zijn, wat bij de beste man natuurlijk best zo kan zijn. | |
potjecreme | vrijdag 7 september 2018 @ 14:52 |
Zucht....deze discussie met de bekende stokpaardjes | |
opgebaarde | vrijdag 7 september 2018 @ 14:53 |
Bedankt voor het delen van je mening | |
potjecreme | vrijdag 7 september 2018 @ 14:56 |
Tis wat op zo'n forum. | |
Tarado | vrijdag 7 september 2018 @ 15:00 |
ik heb bij geen van beide dat Schumacher gevoel maar goed die werd ook door veel mensen gehaat. | |
Fir3fly | vrijdag 7 september 2018 @ 15:00 |
De RB was helemaal niet zo dominant, getuige ook het feit dat Webber in de meeste jaren dat hij bij RB reed geen tweede werd. Totaal niet te vergelijken met de vrijwel gratis WK's die Hamilton in de schoot geworpen heeft gekregen. | |
Fir3fly | vrijdag 7 september 2018 @ 15:01 |
En de Ferrari moet heel blijven natuurlijk. | |
VEM2012 | vrijdag 7 september 2018 @ 15:08 |
Hij had het gat voor Vettel open kunnen houden (waar Vettel in wilde duiken, waardoor hij de ruimte gaf aan Hamilton), dan was Vettel op kop gekomen en had hij Hamilton kunnen afhouden. Echt heel moeilijk was dat niet. | |
opgebaarde | vrijdag 7 september 2018 @ 15:09 |
Ja nou ik begrijp zo'n posting van jou niet. Een forum is bedoeld om onderwerpen te bespreken en dat gebeurt. Als het je niet zint, wordt mod en verwijder alles wat je niet aanstaat weg of laat anders anderen lekker van gedachten wisselen en negeer het. Onderwerpen kunnen niet altijd actueel zijn of in je straatje passen. | |
Tarado | vrijdag 7 september 2018 @ 15:12 |
nee het was helemaal niet zo makkelijk | |
VEM2012 | vrijdag 7 september 2018 @ 15:14 |
Nou ja, voor een F1 coureur wel. | |
Tarado | vrijdag 7 september 2018 @ 15:18 |
kijk nog eens zou ik zeggen, ik zie hier Kimi niets verkeerds doen | |
Wombcat | vrijdag 7 september 2018 @ 15:21 |
Eens. | |
sasquatsch | vrijdag 7 september 2018 @ 15:25 |
Webber is imho dan ook maar een middelmatige coureur. Dan zijn Button, Bottas en Rosberg imho een stuk beter. Hij heeft dan ook vrij weinig laten zien voor zijn tijd bij Red Bull als wel in de Red Bull afgezien van een enkele overwinning dankzij de auto. | |
Fir3fly | vrijdag 7 september 2018 @ 15:28 |
Zal best. Maar net doen alsof de Red Bull ook maar enigszins in de buurt kwam van de dominantie van Mercedes slaat natuurlijk nergens op. Ook het feit dat Vettel de enige is die het Hamilton überhaupt moeilijk kan maken in een slechtere auto zegt al genoeg. | |
potjecreme | vrijdag 7 september 2018 @ 16:34 |
Ik heb niks tegen het onderwerp of tegen gedachten wisselen. Alleen is het nu een herhaling van zetten en niet een uitwisseling van gedachten. Ik mag daar wat van zeggen. Net als zij weer hun stokpaardjes mogen produceren. | |
habitue | vrijdag 7 september 2018 @ 16:45 |
Dit seizoen is Hamilton gewoon veruit het beste, vrijwel geen fouten. En een mindere auto dan de ferrari. Alleen de Hamilton haters kunnen dat niet handelen. | |
maniack28 | vrijdag 7 september 2018 @ 17:27 |
Als Ocon geen zitje krijgt is er echt wat mis met de F1... | |
Monolith | vrijdag 7 september 2018 @ 17:33 |
Vettel maakt inderdaad gewoon te veel fouten. Maar ik zou de Ferrari zeker niet superieur noemen. | |
Fir3fly | vrijdag 7 september 2018 @ 17:37 |
Wat is te veel? Hij heeft er maar eentje meer gemaakt dan Hamilton. | |
Rossdale | vrijdag 7 september 2018 @ 17:41 |
Ik ben een Hamilton hater, maar ik ben het wel met je eens | |
daNpy | vrijdag 7 september 2018 @ 17:42 |
Te veel is naast het kampioenschap grijpen. | |
Weltschmerz | vrijdag 7 september 2018 @ 18:51 |
Button liet ook heel weinig zien tot hij in de Brawn zat. Wat we bij alle teamgenoten van Hamilton behalve Kovalainen zien is dat ze een positieve herwaardering krijgen nadat ze Hamilton aanzienlijk meer partij gaven dan voorspeld. Bij Vettel zien we precies het tegenovergestelde. Eerst zou Webber wereldkampioen kunnen worden, en toen die steeds verder en verder zoek werd gereden door Vettel werd het een middelmatige coureur. Hetzelfde met Raikkonen, eerst zou die Vettel wel eens even laten zien wat hard stampen is, als Vettel hem gewoon weer structureel op 3 tienden of meer zet terwijl Bottas eigenlijk beter presteert dan Hamilton dan is hij te oud en kan hij er neit zoveel meer van. Om dan vervolgens als hij 1 of 2 keer Vettel matcht allerlei dingen te verzinnen waarmee hij wordt gedwarsboomd door Ferrari of pech heeft. Dat lijkt me ook sterk. Ik hoor ook niks meer over hoe Force India en Haas aantonen dat de Ferrari motor zo sterk is zoals kortgeleden toen FI in de shit zat. Als Vettel 3 FP's nodig heeft om een goede kwalificatie en racepace uit de auto te halen dan is de auto gewoon heel goed. Als Hamilton er in FP1 of FP2 er een keer niet bij zit dan is het zijn persoonlijke klasse waardoor hij goed kwalificeert en de racepace is ook zijn verdienste. Vettel heeft drie fouten gemaakt die heel duur uitpakten, maar zelfs daarmee heeft hij dit seizoen tot nu toe sterker gereden dan Hamilton. | |
mikieu | vrijdag 7 september 2018 @ 19:11 |
Ligt gewoon aan Toto met zn derde auto, beetje huilie huilie doen terwijl je een bottas in je team hebt.. | |
sasquatsch | vrijdag 7 september 2018 @ 19:54 |
Bottas is een prima tweede rijder. Ideaal naast Hamilton. Daar wil je Ocon niet naast zetten, want die pakt punten van Hamilton af. Ocon wordt klaargestoomd om over een paar jaar de fakkel van Hamilton over te nemen. Maar dan moet er wel plek zijn en niet ingenomen worden door iemand die zijn stoeltje gekocht heeft met de miljoenen van papa, waar er steeds meer van lijken te komen (naast Stroll bijvoorbeeld ook Latifi en Mazepin). | |
Donderkonijn | vrijdag 7 september 2018 @ 20:44 |
Eh, Dat ligt eraan. Ik ben zelf chronisch ziek , en heb meerdere transplantaties nodig. Wat ze doen is transplanteren, daarna leggen ze je afweersysteem totaal plat. Als je dan een verkoudheidje oploopt, kan je er gewoon dood aan gaan, waar een ander ff 2 dagen niest en vrolijk verder loopt. De laatste keer dat mijn afweersysteem plat gelegd werd liep ik een kindervirus op. Duur bij een normaal mens: 2-3 dagen. Bij mij: 8 maanden. Braken, misselijkheid, diarree, en niet van die normale ook, nee van het soort waar je dan gelijk er uit gaat zien als een junk omdat je zoveel afvalt. En dat was dan nog een heel mild virusje. Nu ben ik geen bekend persoon, maar Lauda wel, dus ik denk dat ze daar NOG voorzichtiger zijn, in geval van publiciteit. Edit: wat ik dus bedoel te zeggen is: die complicatie heb je zo. En geloof me maanden in het hospitaal is niet grappig. [ Bericht 4% gewijzigd door Donderkonijn op 07-09-2018 20:59:58 ] | |
mikieu | vrijdag 7 september 2018 @ 21:08 |
Hoezo? Hamilton is toch de god, beste rijder ooit etc.., enige wat Ocon zou doen is meer punten van derest afpakken. | |
pmponer | vrijdag 7 september 2018 @ 22:48 |
Zo weer even zitten voor de Verstappen show van Ziggo. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 september 2018 @ 22:54 |
Ocon moet gewoon blijven. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 september 2018 @ 22:59 |
Gekke analyse van Doornbos. Terwijl ik het wel vaak met hem eens ben. Nu niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 september 2018 @ 23:02 |
Wat een non discussie. Max zat fout deze keer. Dan moeten ze de regels veranderen. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 september 2018 @ 23:03 |
Hamilton. Want cooler dan Vettel. | |
maniack28 | vrijdag 7 september 2018 @ 23:10 |
Dat is exact mijn punt. Maar ze willen Ocon niet naast Hamilton want Ocon is een echte racer, geen teamspeler | |
opgebaarde | vrijdag 7 september 2018 @ 23:30 |
Waar komt het grote enthousiasme voor Ocon vandaan? "Playdriver" Perez lijkt tot op heden licht de overhand te hebben | |
Fer | zaterdag 8 september 2018 @ 00:33 |
Ooit stopt hij en dat kan weleens net zoals met Rosberg gaan. | |
sasquatsch | zaterdag 8 september 2018 @ 01:07 |
Juist niet. Ocon wint het in de kwalificatie en eindigt dit seizoen vaker een race voor Perez, die 1 punt voor staat in punten omdat hij een keer mazzel had met een podium. https://www.racefans.net/(...)mate-battles-so-far/ | |
aesop | zaterdag 8 september 2018 @ 01:24 |
Dat Icon geen stoeltje heeft ligt toch echt aan Mercedes, en aan Ocon. Wat voor nut heeft het om tig coureurs aan je te verbinden als je er geen stoeltjes voor hebt? En andersom, waarom teken je als coureur zoiets? Max verkoos destijds niet voor niets RedBull boven Mercedes. En Stoffel, tja. Ik vind het lullig voor hem, maar het lijkt einde verhaal. Zonde want hij moet echt wel wat kunnen maar hij heeft in 2 jaar geen moment laten zien dat hij in de formule 1 thuis hoort. | |
beantherio | zaterdag 8 september 2018 @ 10:30 |
Interessante grafieken. Grappig ook hoe sommige reageerders onder het artikel, ondanks de duidelijke cijfers, nog steeds overeind proberen te houden dat Ricciardo de snellere coureur is dan Verstappen. | |
opgebaarde | zaterdag 8 september 2018 @ 11:15 |
Oh boy, daar ging ik hard op mijn bek. Ik had vorig jaar te veel in mijn hoofd? | |
needakill | zaterdag 8 september 2018 @ 11:29 |
Dat zien wij. Hun willen dat nog steeds niet geloven en dan komen ze met een filmpje van Massa aan van jaren geleden. Dat is gewoon niet meer relevant meer. Max zat gewoon fout klaar. | |
Sounddragon | zaterdag 8 september 2018 @ 11:31 |
eigenlijk raar idd.. Dan ben je imo als team net zo hard bezig om de sport te vernaggelen als dat men roeptoetert over de FIA. Er moet geracet worden, je teammaat moet je gewoon onder je kont kunnen- en mogen schoppen als hij sneller wil en kan. Het is een race, geen spelletje. | |
Tarado | zaterdag 8 september 2018 @ 11:44 |
op deze manier vermijden ze dat toch lekker en het hangt ook van de teammaat af, Rosberg is het tenslotte wel gelukt en het is nog maar de vraag of Ocon veel beter is dan Bottas ik verwacht van wel maar echt weten doen we het niet. | |
Sounddragon | zaterdag 8 september 2018 @ 12:02 |
mjah, maar op deze manier managen ze dus wie er wel of geen kans heeft op de titel, en dat vind ik geen goede zaak. Als er iemand potentie heeft om Hamilton onder druk te zetten of zelfs af te troeven, is dat juist de coureur die je moet willen hebben. Zelfde als dat ik van de week ergens las dat Benz en Ferrari Max niet zouden willen hebben omdat hun 'numero uno' het dan wel eens lastig zou kunnen krijgen.. Like WTF, willen ze nou kampioen worden of hun breekbare pedaaltrappertjes de hand boven het hoofd houden? Je moet de 2 snelste coureurs in het veld in je auto hebben, en wie er voor wie finisht, zoeken ze maar effe lekker uit op zondag, zolang ze elkaar maar niet van de baan rossen In het voetbal schrijven ze ook niet voor wie er wel en wie er niet de bal in het net mag schoppen, het team moet winnen, punt. | |
Tarado | zaterdag 8 september 2018 @ 12:07 |
dat ze Max niet zouden willen is een mening van Bernie, zegt niet zoveel en wat ik al eerder zei, met Rosberg was het veel gelijkwaardiger, Bottas is gewoon een slagje minder maar Ocon nog niet bewezen sneller, ook is zijn lengte een groot probleem. En dat laatste klopt, het team moet winnen en dat zijn niet altijd de 11 beste spelers | |
aesop | zaterdag 8 september 2018 @ 12:11 |
Onzin, Bottas zat fout, die rijdt sec tegen Max aan. Wijfelkont pur sang. En dat filmpje van Massa was van vorig jaar. | |
Sounddragon | zaterdag 8 september 2018 @ 12:18 |
Ecclestone weet heus wel wat hij zegt hoor.. Die lult echt niet zomaar een beetje uit zijn nek. Waar rook is is meestal ook vuur. Als Max in een rode of zilveren auto zou gaan rijden weet ik zeker dat het huilen wordt voor de numero uno van het desbetreffende team, en dat willen ze dus blijkbaar niet. Als ze om diezelfde reden Ocon die kans niet geven, zijn ze dus blijkbaar bang dat hun potentiële kampioenen niet zo uber goed zijn als het lijkt. Ik denk trouwens ook dat Ocon beter is dan Bottas, beter dan Raikkonen ook, want die is over the top. Vettel stiekem ook een beetje vind ik. | |
Fer | zaterdag 8 september 2018 @ 12:19 |
2007, kampioen vs talentvolle rookie. Spektakel, maar uiteindelijk won de (lachende) 3e. https://en.m.wikipedia.or(...)e_World_Championship | |
Whiskers2009 | zaterdag 8 september 2018 @ 12:28 |
Gerucht dat Kimi nog 1 jaar blijft: https://www.gpblog.com/nl(...)content=Raikkonen%2C Leclerc%2C Ferrari | |
Sounddragon | zaterdag 8 september 2018 @ 12:32 |
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst. | |
Tarado | zaterdag 8 september 2018 @ 12:34 |
Natuurlijk en we willen het ook maar al te graag horen over Max maar het is helemaal niet aan de orde, feit is wel dat Mercedes naar hem geďnformeerd heeft voor hij zijn contract bij RBR verlengde. Ik vind Ocon een goeie coureur, lijkt me ook beter dan Bottas maar het blijft gissen, dat bij Kimi het beste er al een tijdje vanaf is ben ik wel met je eens en Vettel mocht hij geen WK worden moet dan ook maar eens in de spiegel gaan kijken. | |
Sounddragon | zaterdag 8 september 2018 @ 12:41 |
Ferrari is duidelijk toe aan vers en jong bloed En vwb Mercedes zou het goed zijn voor de sport dat er iemand gaat rijden die het Hamilton lastig kan (en mág!) maken. Dan wordt het al veel minder een one-man show daar. Niet meer iemand achter je die je kostbare elitaire billetjes dekt, maar eentje die je er onder schopt als hij erbij kan, en die daar vooral geen toestemming voor nodig heeft. | |
ESF1Gamer | zaterdag 8 september 2018 @ 17:35 |
Wat een kampioensjaar was dat | |
Wombcat | zaterdag 8 september 2018 @ 17:50 |
Bottas mag het Hamilton lastig maken. Als Bottas niet lek had gereden, had hij Baku gewonnen en niet Hamilton. Ook vorig jaar is Bottas een paar keer voor Hamilton gefinished. B.v. in Hongerije, waar ze Hamilton eerst voor hebben gelaten om de Ferrari's aan te vallen, maar toen hij er niet langs kwam, moest hij Bottas weer voor laten. Bij Mercedes hebben ze gelijke kansen aan het begin van het seizoen, alleen op het moment dat een van beide uit de race is voor de titel, dan wordt die 2e rijder. Alleen is Bottas niet goed genoeg om het Hamilton structureel lastig te maken, dus vandaar dat hij tijdens het seizoen op achterstand komt en dan dus de 2e rijder is. | |
ColtZ40 | zaterdag 8 september 2018 @ 17:55 |
Geloof je het zelf? Gelijke kansen | |
Wombcat | zaterdag 8 september 2018 @ 18:16 |
Als dat niet zo is, waarom lieten ze dan Bottas op kop rijden in Baku, met Hamilton in 2e positie? Waarom moest Hamiton dan terug achter Bottas in Hongerije vorig jaar? | |
Fir3fly | zaterdag 8 september 2018 @ 18:31 |
Om dezelfde reden als dat Raikkonen voor Vettel mocht blijven in Oostenrijk gok ik. | |
TheFreshPrince | zaterdag 8 september 2018 @ 18:51 |
Max zal bij een Vettel of Hamilton zich niet als 2e rijder opofferen, wat dat betreft mooi plekje bij RB nu. | |
Meike26 | maandag 10 september 2018 @ 09:13 |
Het is maandag, 09;12 op de klok en nog niemand die RACEWEEK ..heeft geschreeuwd. tegenvaller | |
Meike26 | maandag 10 september 2018 @ 09:14 |
RACEWEEK Zo.. | |
Nattekat | maandag 10 september 2018 @ 09:42 |
Niet zo hard, er proberen nog mensen te slapen | |
Themeparktommy | maandag 10 september 2018 @ 10:15 |
Eindelijk weer! | |
GM78 | maandag 10 september 2018 @ 10:37 |
Een avondrace Geeft toch wat extra sfeer aan de wedstrijd | |
Gezicht | maandag 10 september 2018 @ 10:41 |
Soberso Singapore topcircuit | |
Smacked_Actor | maandag 10 september 2018 @ 11:30 |
Lekker weer bij Ferrari in de zandloper | |
Nattekat | maandag 10 september 2018 @ 11:41 |
Weg jij | |
JayHovah | maandag 10 september 2018 @ 12:51 |
Staat er voor zondag nog een Ferrari sandwich op het menu bij de start? | |
Blik | maandag 10 september 2018 @ 12:53 |
Ja, maar dit keer met ham | |
SnowOokami | maandag 10 september 2018 @ 15:42 |
Ik ben weer in Nederland maar goed, wel weer race week | |
theclansman | maandag 10 september 2018 @ 17:14 |
| |
Peterselieman | maandag 10 september 2018 @ 17:48 |
had er al iemand gezegd dat het RACEWEEK is? | |
franklop | maandag 10 september 2018 @ 17:58 |
Ga de race zondag missen | |
Peterselieman | maandag 10 september 2018 @ 18:00 |
#nattefrank | |
franklop | maandag 10 september 2018 @ 18:01 |
#frankflop Maar goed, dat hebben we allemaal wel eens in een seizoen. En het is voor een goed doel. | |
SnowOokami | maandag 10 september 2018 @ 18:19 |
2e post boven je | |
Nattekat | maandag 10 september 2018 @ 18:59 |
Jaja. Ik en mijn bezem zijn weer van de partij | |
#ANONIEM | maandag 10 september 2018 @ 19:05 |
Toch wel zo'n echte eckte oma bezem uit 1882 zoals die lui langs de baan in Monza eh? | |
SnowOokami | maandag 10 september 2018 @ 19:13 |
M'n verlate foto's van Monza 2018 (gisteren thuis gekomen van m'n vakantie), heb tijdens de race niet echt foto's genomen... wel wat filmpjes maar ja /care Ben elke dag geweest, was me een ervaring wel maar vind het voor de TV toch relaxter denk ik Al wil ik ooit nog wel naar de race van Singapore Pitlanewalk: Pitlanewalk: Pitlanewalk: Gasly die stoeltje past in de auto van Ricciaro: Ocon die door de massa heen loopt naar de auto: Ricciardo die zelf wegrijdt Kimi die wegrijdt: Redbull dingetje in centrum van Monza zelf: Angela Cullen die daarna naast ons kwam staan om uit te leggen aan wat fans dat Hamilton te laat was Aftermath van Eriksson's auto: Verstappen @ Q1: Richting de Race: Race start: | |
Nattekat | maandag 10 september 2018 @ 19:31 |
Uiteraard | |
THEFXR | maandag 10 september 2018 @ 19:35 |
goede foto's | |
#ANONIEM | maandag 10 september 2018 @ 19:45 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Singapore [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2018 20:44:18 ] | |
THEFXR | maandag 10 september 2018 @ 20:15 |
#ANONIEM | maandag 10 september 2018 @ 20:26 |
Wat een gruwelijk lelijk outfits pyama's Al blijft Kirsty Gallacher (en Pinkham mag ook altijd langskomen voor een beschuitje ) [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2018 20:28:32 ] | |
sasquatsch | maandag 10 september 2018 @ 22:26 |
Volgens het Duitse Auto Motor und Sport komt Honda in Austin met een motor van 750 pk. Nu hebben ze 715 pk. De Renault C spec zou 730 pk hebben (en de b spec slechts 710 pk) en Ferrari en Mercedes respectievelijk 790 en 780 pk. Hierbij is alleen gekeken naar de verbrandingsmotor. https://www.auto-motor-un(...)-10-ps-vor-mercedes/ | |
Fir3fly | maandag 10 september 2018 @ 22:44 |
Is dat dezelfde 40 pk waar ze zo over zaten op te scheppen in Canada? Gaan die paardjes ook zomaar ineens weer in het niets verdwijnen? (Of blijkt het wederom bij PR-gezeik). | |
Fer | maandag 10 september 2018 @ 23:33 |
750pk met 40s ERS of 60s ERS, dat is nog wel een dingetje. Enige die de kale vermogens van de ICE (verbrandingsmotor) echt kennen zijn de techneuten uit het fabrikanten. Schatting in de garages of naast de baan is altijd met ERS meegerekend. [ Bericht 9% gewijzigd door Fer op 10-09-2018 23:42:50 ] | |
opreis | dinsdag 11 september 2018 @ 03:07 |
Zelfs met die optimistische stap hebben ze nog 40pk achterstand op ferrari. Al zou het natuurlijk wel een stap zijn als ze straks renault voorbij zijn. Die komen nauwelijks met updates terwijl honda aan de lopende band met updates komen. Waarschijnlijk omdat honda zich volledig op de motor kan richten en renault ook op aero en dergelijke. Die slaan natuurlijk een modderfiguur dat klanten team RB met dezelfde motor een seconde sneller is. Zolang dat gat niet overbrugd is zullen ze hun resources wel meer daar aan spenderen dan aan de motor. | |
XL | dinsdag 11 september 2018 @ 08:57 |
In het artikel staat het eigenlijk al. Die berekende waardes kun je slechts vergelijken als je alle cijfers van 1 fabrikant hebt. Als ze nu volgens Ferrari Methode Honda op 710 zetten en Honda zegt dat ze naar 750 springen. Wat zegt Honda dan over het vermogen nu? Al met al moeten ze volgend jaar binnen 20 pk van de top zitten als Verstappen op eigen kracht wereldkampioen wil worden. Dat lijkt er niet in te zitten. | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 09:23 |
Met Renault ook niet. | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 10:14 |
De kogel is door de kerk. Raikkonen vertrekt eind dit seizoen bij Ferrari. http://formula1.ferrari.c(...)-at-the-end-of-2018/ | |
JayHovah | dinsdag 11 september 2018 @ 10:16 |
Even een belangrijke reminder voor iedereen: De racestart is zondag om 14.10 uur! (Zoals CrashO in de vernieuwde OP heeft gezet) | |
Earl_J_Hickey | dinsdag 11 september 2018 @ 10:20 |
En gaat naar Sauber voor 2 jaar. Bron zijn instagram | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:20 |
Leclerc de opvolger? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:21 |
Wait what edit: holy fuck https://www.instagram.com(...)=kimimatiasraikkonen [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 10:26:59 ] | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 10:22 |
Dat is de enige reden dat Raikkonen moest vertrekken, anders was hij gebleven. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:26 |
Zou wel baas zijn als kimi, vettel nog voorbij gaat qua punten | |
Oldground | dinsdag 11 september 2018 @ 10:28 |
Mooi dat Kimi actief blijft. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:28 |
https://www.sauberf1team.(...)-f1-team-from-2019-2 |