Dat werk je ook zelf in de hand. Tweakers is veelal gewoon duidelijk in hun beleid en er wordt ingegrepen. Zag laatst ook alweer een 'Het is hier geen Fok!'-waarschuwing voorbij komen.quote:Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-
Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke
Helemaal mee eens en het klopt ook.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
https://www.fia.com/regulation/category/123
Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid b) Minstens 1 wagenbreedte vrij laten tot de rand van de baan als je na verdedigd te hebben buiten de racelijn weer teruggaat naar de racelijn om een bocht in te sturen.
Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid c) Om enige twijfel weg te nemen hoort de witte lijn die de rand van de baan aangeeft bij de baan, maar de kerbstones niet.
Dus reglementair zat Max fout want Bottas zat met zijn linkerachterwiel al op het groen (en dus over de witte lijn) toen Max hem raakte. Max had door die overtreding voordeel. Dus de enige conclusie die je kan trekken is dat de straf terecht was.
Of die regel niet volledig onzinnig is, en of de handhaving van deze regels altijd even consistent is kun je over twisten, maar de straf is wel degelijk terecht.
Edit: En mocht je willen aanvoeren dat Max niet terugging naar zijn lijn maar Bottas buitenom verdedigde, dan zegt 2.b ook nog eens dat je maar 1 keer voor een verdedigende actie van lijn mag veranderen, en dat had ie al gedaan door naar binnen te gaan om Bottas daar niet langs te laten.
GPblog is ook altijd een feestje.quote:Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-
Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke
Zeg dat.. Een hoop vd reacties daarquote:Op woensdag 5 september 2018 17:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
GPblog is ook altijd een feestje.
Geloof het maar niet meteen.. Ze hebben wel vaker prachtige plannen gehad (en halfslachtig wat gedaan wat tap doodbloedde), maar nooit doorgepakt. Hoop dat ze het nu wel doen, maar ik geloof het niet op voorhand.quote:Op woensdag 5 september 2018 13:59 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Goed van hen!![]()
Met dit verschil dat het daar tenminste keihard (zero tolerance) aangepakt wordt, op FOK zie ik sommige (niet alle!) moderators gewoon meedoen, of (laat ik het milder stellen) de trollen aanmoedigen door lollig mee te reageren.
Het mag hier op FOK ook wel eens tijd worden voor een zero tolerance beleid.
Hij zat op het moment van het contact nog midden op de witte lijn. Door het contact brak zijn achterkant uit en kwam die over de lijn heen. Je kan een penalty geven volgens de regels maar andersom was het nooit gebeurd.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
https://www.fia.com/regulation/category/123
Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid b) Minstens 1 wagenbreedte vrij laten tot de rand van de baan als je na verdedigd te hebben buiten de racelijn weer teruggaat naar de racelijn om een bocht in te sturen.
Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid c) Om enige twijfel weg te nemen hoort de witte lijn die de rand van de baan aangeeft bij de baan, maar de kerbstones niet.
Dus reglementair zat Max fout want Bottas zat met zijn linkerachterwiel al op het groen (en dus over de witte lijn) toen Max hem raakte. Max had door die overtreding voordeel. Dus de enige conclusie die je kan trekken is dat de straf terecht was.
Of die regel niet volledig onzinnig is, en of de handhaving van deze regels altijd even consistent is kun je over twisten, maar de straf is wel degelijk terecht.
Edit: En mocht je willen aanvoeren dat Max niet terugging naar zijn lijn maar Bottas buitenom verdedigde, dan zegt 2.b ook nog eens dat je maar 1 keer voor een verdedigende actie van lijn mag veranderen, en dat had ie al gedaan door naar binnen te gaan om Bottas daar niet langs te laten.
Het is wel vervelend,maar het komt er nu wel op neer dat het Vettel VS Räikkönen VS Hamilton is, daar waar Bottas volledig in dienst rijdt voor Hamilton.quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
https://thesportsrush.com(...)i-over-monza-fiasco/
Eigen schuld, dikke "Boehoe ze gaan niet voor me aan de kant![]()
"
Jankerdje is weer terug?
Dat wordt leuk als Leclerc bij Ferrari komt rijden, die wil zich ook bewijzenquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
https://thesportsrush.com(...)i-over-monza-fiasco/
Eigen schuld, dikke "Boehoe ze gaan niet voor me aan de kant![]()
"
Jankerdje is weer terug?
Met Leclerc kunnen ze zoiets contractueel vastleggen mbt het 1e en 2e rijderschap.quote:Op woensdag 5 september 2018 17:58 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat wordt leuk als Leclerc bij Ferrari komt rijden, die wil zich ook bewijzen
Dat kun je niet zomaar zeggen, alleen dat als je rustig de situatie bekijkt de straf voor Max terecht was.quote:Op woensdag 5 september 2018 17:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hij zat op het moment van het contact nog midden op de witte lijn. Door het contact brak zijn achterkant uit en kwam die over de lijn heen. Je kan een penalty geven volgens de regels maar andersom was het nooit gebeurd.
Waarom kun je dat wel zeggen?quote:Op woensdag 5 september 2018 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kun je niet zomaar zeggen, alleen dat als je rustig de situatie bekijkt de straf voor Max terecht was.
Goede vergelijking! Want de vraag was of Max met zijn uitspraak over de paar centimeter tot inkeer kwam en dat is duidelijk niet zo, want Max vindt nog altijd dat hij genoeg ruimte liet voor Bottas.quote:Op woensdag 5 september 2018 12:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Slechte vergelijking, want hij hield zich niet aan de regels. Als hij die paar centimeter meer ruimte had overgelaten had hij zich wel aan de regels gehouden en was hij niet bestraft.
Dat hij het niet eens is met de regels wil niet zeggen dat hem onrecht is aangedaan.
De vraag was of hem onrecht was aangedaan, en dat is niet zo want hij is volgens de geldende regels terecht bestraft.quote:Op woensdag 5 september 2018 18:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Goede vergelijking! Want de vraag was of Max met zijn uitspraak over de paar centimeter tot inkeer kwam en dat is duidelijk niet zo, want Max vindt nog altijd dat hij genoeg ruimte liet voor Bottas.
En of Max genoeg ruimte liet? Volgende sommige wel en volgens sommige niet. Max behoort nog altijd tot de eerste groep en kwam dus niet tot inkeer. Jij gaat dingen uit zijn context trekken.
Dat is wat kort door de bocht.quote:Op woensdag 5 september 2018 18:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De vraag was of hem onrecht was aangedaan, en dat is niet zo want hij is volgens de geldende regels terecht bestraft.
het gaat om centimeterwerk, maar Max liet Bottas net niet genoeg ruimte. Hadden beiden 10 centimeter meer naar rechts gezeten dan was er niets aan de hand geweest, want dan had Bottas nog raceroom gehad, zoals je dat kunt noemen.quote:Op woensdag 5 september 2018 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom kun je dat wel zeggen?
De regels zijn duidelijk.quote:Op woensdag 5 september 2018 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht.
Maar worden niet consequent nageleefd. En ook over deze casus valt te discussiërenquote:
Eens. Maar dat wil niet zeggen dat de straf niet terecht is.quote:Op woensdag 5 september 2018 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar worden niet consequent nageleefd. En ook over deze casus valt te discussiëren![]()
Als Ferrari kampioen wil worden moeten Kimi en Vettel zo veel mogelijk 1 en 2 worden, wie 1 en wie 2 wordt maakt niet uit.quote:Op woensdag 5 september 2018 17:46 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Het is wel vervelend,maar het komt er nu wel op neer dat het Vettel VS Räikkönen VS Hamilton is, daar waar Bottas volledig in dienst rijdt voor Hamilton.
Als Ferrari kampioen wil worden zullen er echt keuzes gemaakt moeten worden
Klopt, maar Vettel had veel meer punten binnen gehaald met wat kalmer rijden. En de lat ligt hoog: híj wil toch WK worden? Dan moet je dus meer punten halen dan allle anderenquote:Op woensdag 5 september 2018 21:41 schreef potjecreme het volgende:
Ik vind dat de lat wel erg hoog ligt bij sommige. Vettel heeft niet iets fout gedaan. Hij ging voor zij kansen en dat lukte dit keer niet. Dat gebeurt meerdere coureurs wel eens. Het is zo jammer dat het meteen als fout wordt bestempeld. It's part of the game.
quote:Op woensdag 5 september 2018 21:53 schreef JayHovah het volgende:
Hamilton vs. Vettel in een notendop:
https://twitter.com/LH44u(...)318183337984/video/1
Gras is groen.quote:Op woensdag 5 september 2018 22:12 schreef KlapMongeaul het volgende:
De mening van een kenner:
https://www.telegraaf.nl/(...)-mercedes-en-ferrari
Ik kan me hier wel in vinden.quote:Op woensdag 5 september 2018 22:12 schreef KlapMongeaul het volgende:
De mening van een kenner:
https://www.telegraaf.nl/(...)-mercedes-en-ferrari
Je snapt dat dat een compliment is he?quote:Op woensdag 5 september 2018 22:12 schreef KlapMongeaul het volgende:
De mening van een kenner:
https://www.telegraaf.nl/(...)-mercedes-en-ferrari
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |