12.2.4 waaraan gerefereerd wordt zegt dat pitlane penalties alsmede andere penalties expliciet genoemd in de sporting regulations uitgezonderd zijn van het doen van een protest.quote:Op maandag 3 september 2018 22:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier staat dat het wel mag.
Mooi voorbeeld hoe media met foutieve vertalingen een verkeerd beeld wegzetten.quote:RenaultSportF1
ANOTHER UPDATE: It is a shame that due to his penalty Verstappen narrowly missed out on a podium in Monza, with the new Renault Spec C PU. We can confirm that after studying the PU on Ricciardo’s car, his retirement was not linked to the engine. It was rather a clutch issue.
Die zin is ook wel wat raar.quote:Op dinsdag 4 september 2018 05:57 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)-lag-niet-aan-motor/
[..]
Mooi voorbeeld hoe media met foutieve vertalingen een verkeerd beeld wegzetten.
It's a shame is niet: het is een schande, het betekent: het is jammer dat. Shame on Verstappen zou beteken dat hij zich moet schamen.
sowieso die Nederlandse F1 nieuws sites , copy paste google translatequote:Op dinsdag 4 september 2018 05:57 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)-lag-niet-aan-motor/
[..]
Mooi voorbeeld hoe media met foutieve vertalingen een verkeerd beeld wegzetten.
It's a shame is niet: het is een schande, het betekent: het is jammer dat. Shame on Verstappen zou beteken dat hij zich moet schamen.
Okquote:Op maandag 3 september 2018 22:55 schreef TagForce het volgende:
[..]
12.2.4 waaraan gerefereerd wordt zegt dat pitlane penalties alsmede andere penalties expliciet genoemd in de sporting regulations uitgezonderd zijn van het doen van een protest.
Regel 38.3 van de sporting regulations somt 7 straffen waartegen geen beroep aangetekend kan worden. Tijdstraffen voor een coureur tijdens de race staan daar genoemd.
Sporting Code
12.2.4 Penalties of drive‐through or stopping in pit lanes,
together with certain penalties specified in the applicable
sporting regulations where this is expressly stated, are not
susceptible to appeal.
Sporting Regulations
38.3 The stewards may impose any one of the penalties below on any driver involved in an
Incident :
a) A five second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop
position for at least five seconds and then re-join the race. The relevant driver may
however elect not to stop, provided he carries out no further pit stop before the end of
the race. In such cases five seconds will be added to the elapsed race time of the driver
concerned.
b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop
position for at least ten seconds and then re-join the race. The relevant driver may
however elect not to stop, provided he carries out no further pit stop before the end of
the race. In such cases ten seconds will be added to the elapsed race time of the driver
concerned.
In both of the above cases the driver concerned must carry out the penalty the next time he
enters the pit lane and, for the avoidance of doubt, this includes any stop the driver makes
whilst a VSC or safety car procedure is in use.
c) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without
stopping.
d) A ten second stop-and-go time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit
stop position for at least ten seconds and then re-join the race.
If any of the four penalties above are imposed upon a driver, and that driver is unable to serve
the penalty due to retirement from the race, the stewards may impose a grid place penalty on
the driver at his next Event.
If any of the four penalties above are imposed during the last three laps, or after the end of a
race, Article 38.4(b) below will not apply and five seconds will be added to the elapsed race
time of the driver concerned in the case of (a) above, 10 seconds in the case of (b), 20 seconds
in the case of (c) and 30 seconds in the case of (d).
e) A time penalty.
f) A reprimand.
g) A drop of any number of grid positions at the driver’s next Event.
If any of the seven penalties above are imposed they shall not be subject to appeal.
h) Disqualification from the results.
i) Suspension from the driver’s next Event.
Op zich prima ware het niet dat het altijd zo'n wellus/nietus issue wordt. En dus te lang door ettert.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:17 schreef JayHovah het volgende:
Wat is het lekker als straks de nieuwe Raceweek aanbreekt en dat geneuzel over de eventuele terechte of onterechte straf van Max eens over is...
Hetzelfde dus als altijd wanneer max een straf krijgt.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:17 schreef JayHovah het volgende:
Wat is het lekker als straks de nieuwe Raceweek aanbreekt en dat geneuzel over de eventuele terechte of onterechte straf van Max eens over is...
Nietus.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Op zich prima ware het niet dat het altijd zo'n wellus/nietus issue wordt. En dus te lang door ettert.
Ericsson.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Hetzelfde dus als altijd wanneer max een straf krijgt.
Ps: het is de schuld van grosjean!!
de vraag is of Leclerc beter of minder had gepresteerd met deze auto maar eigenlijk staat Seb ook ter discussie, die haalt er toch ook niet uit wat er in zit.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:54 schreef vosss het volgende:
Kimi zn 100ste podium gepakt; dat had ik even gemist.
Zijn maar 4 anderen die dat ook hebben.
1. Schumacher - 155
2. Hamilton - 128
3. Vettel - 107
4. Prost - 106
5. Kimi - 100
Ferrari zou wel gek zijn om hem buiten te flikkeren
Ik denk dat het over het functioneren van Vettel een goede discussie gevoerd kan worden want hij heeft het zelf een paar keer verpest. Een paar keer hoort er bij, maar misschien wel te vaak. Hamilton is weinig op fouten te betrappen (helaas)quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
de vraag is of Leclerc beter of minder had gepresteerd met deze auto maar eigenlijk staat Seb ook ter discussie, die haalt er toch ook niet uit wat er in zit.
Kimi maakt toch wel regelmatig fouten in de kwalificatie. Hij was een aantal keren sneller, maar maakte dan toch een klein foutje in een sector.quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat het over het functioneren van Vettel een goede discussie gevoerd kan worden want hij heeft het zelf een paar keer verpest. Een paar keer hoort er bij, maar misschien wel te vaak. Hamilton is weinig op fouten te betrappen (helaas)
Kimi is ook niet op fouten te betrappen, alleen is hij vaak langzamer
Zeker, maar al met al is Kimi wel nog altijd een prima puntenpakkerquote:Op dinsdag 4 september 2018 12:03 schreef Waffle het volgende:
[..]
Kimi maakt toch wel regelmatig fouten in de kwalificatie. Hij was een aantal keren sneller, maar maakte dan toch een klein foutje in een sector.
Het is niet voor niets dat Vettel liever geen Leclerc in het team heeft. Veel te bang dat die meteen mee kan komen en wat zegt dat dan over hem...quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat het over het functioneren van Vettel een goede discussie gevoerd kan worden want hij heeft het zelf een paar keer verpest. Een paar keer hoort er bij, maar misschien wel te vaak. Hamilton is weinig op fouten te betrappen (helaas)
Kimi is ook niet op fouten te betrappen, alleen is hij vaak langzamer
Dan gaat ie nog meer fouten maken om zich te bewijzen wellicht.quote:Op dinsdag 4 september 2018 12:36 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat Vettel liever geen Leclerc in het team heeft. Veel te bang dat die meteen mee kan komen en wat zegt dat dan over hem...
Peptalk niet gezien, denk ik?quote:Op dinsdag 4 september 2018 13:14 schreef Sjemmert het volgende:
Max komt voorzichtig al wat tot inkeer lijkt het.
https://www.f1today.net/n(...)-ruimte-kunnen-geven
Nee niet gezien inderdaad ik kijk dat zeldenquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:54 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Peptalk niet gezien, denk ik?
Hij heeft dit wel gezegd, maar hij heeft nog wel meer gezegd dat niet (of niet duidelijk) in dit stukje staat. Hij is het niet eens met de straf (vooral vanwege de inconsistentie ervan, vanuit de stewards), maar berust zich erin (omdat je als team er toch niet tegen in verweer kunt gaan), dat is iets anders dan tot inkeer komen .
Was wel een leuk interview trouwens.
Hij maakt ze wel, alleen komt hij er altijd mee weg. Baku bijvoorbeeld, dat had vele malen slechter kunnen aflopen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamilton is weinig op fouten te betrappen (helaas)
twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 04-09-2018 om 15:30:18 McLaren can today confirm that Pat Fry will return to the team as our Engineering Director. https://t.co/7ic1US38Op reageer retweet
Bij gebrek aan Key moeten ze toch iemand hebben die de bouw van de nieuwe wagen coördineertquote:Op dinsdag 4 september 2018 15:39 schreef Tarado het volgende:twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 04-09-2018 om 15:30:18 McLaren can today confirm that Pat Fry will return to the team as our Engineering Director. https://t.co/7ic1US38Op reageer retweet
voordeel is wel dat ze volgend jaar sowieso de al op één na snelste Renault powered auto zijnquote:Op dinsdag 4 september 2018 15:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bij gebrek aan Key moeten ze toch iemand hebben die de bouw van de nieuwe wagen coördineert
Herinner me er even aan welke fout Hamilton in Baku maakte?quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij maakt ze wel, alleen komt hij er altijd mee weg. Baku bijvoorbeeld, dat had vele malen slechter kunnen aflopen.
Hij verremde zich in bocht 1 en rookte zijn banden compleet op en moest daardoor veel eerder pitten dan gepland. Maar door de SC maakte het uiteindelijk niet uit.quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:59 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Herinner me er even aan welke fout Hamilton in Baku maakte?
Dat je je dat nog herinnertquote:Op dinsdag 4 september 2018 18:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij verremde zich in bocht 1 en rookte zijn banden compleet op en moest daardoor veel eerder pitten dan gepland. Maar door de SC maakte het uiteindelijk niet uit.
Ik herinner me het niet zo goed, ik moest het even opzoeken maar in m'n achterhoofd wist ik nog wel dat Lewis in Baku een fout maakte.quote:
Singapore wordt natuurlijk een RBR 1-2'tje.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:09 schreef Monolith het volgende:
Ik hoop wel dat we nog een P1 van Vettel krijgen in combinatie met een uitvalbeurt van Hamilton om de boel weer een beetje spannend te krijgen. Niet in Singapore natuurlijk.
Dat zou mooi zijn ja. Gun Max dat jongste pole record ook nog wel, mochten ze er in de kwalificatie dicht genoeg bij zitten.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Singapore wordt natuurlijk een RBR 1-2'tje.
Vettel op 1 en Kimi op 2. Daarachter strijdt Max met Hammie en Bottas om plek 3quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Singapore wordt natuurlijk een RBR 1-2'tje.
Ham heeft ook vaak veel geluk bij kleine touches, waar bij een ander direct wat knapt lid, heeft hij altijd het geluk gewoon door te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik herinner me het niet zo goed, ik moest het even opzoeken maar in m'n achterhoofd wist ik nog wel dat Lewis in Baku een fout maakte.
Ik vind juist dat mensen dingen veel te snel vergeten, vooral als iemand weg komt met zoiets. Vettel heeft twee grote fouten gemaakt dit seizoen (Duitsland, Frankrijk) en een kleine in Baku. Maar Hamilton is absoluut niet foutloos geweest en heeft heel veel geluk gehad met safety cars als het even tegen zat.
ditquote:Op dinsdag 4 september 2018 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel op 1 en Kimi op 2. Daarachter strijdt Max met Hammie en Bottas om plek 3
Dat had hij in Monaco moeten doen Singapore wordt lastiger denk.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn ja. Gun Max dat jongste pole record ook nog wel, mochten ze er in de kwalificatie dicht genoeg bij zitten.
Dat eerste sowieso. Dat tweede vrees ik ook.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat had hij in Monaco moeten doen Singapore wordt lastiger denk.
Vorig jaar Monaco al.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat had hij in Monaco moeten doen Singapore wordt lastiger denk.
Dan heeft hij wel heel vaak geluk. Ik vermoed dat hij precies weet hoe je een goede beuk uitdeelt of opvangt. Zo, dat die ander met de schade zit.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:33 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ham heeft ook vaak veel geluk bij kleine touches, waar bij een ander direct wat knapt lid, heeft hij altijd het geluk gewoon door te kunnen rijden.
En Hongarije dit jaar.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat had hij in Monaco moeten doen Singapore wordt lastiger denk.
Afgelopen weekend was hier dus een voorbeeld van, en natuurlijk Bahrein met Verstappen. Beide keren neemt hij enorm veel risico en beide keren pakt het voor hem goed uit en voor de tegenstander niet. Dat gaat natuurlijk een keer fout.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:33 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ham heeft ook vaak veel geluk bij kleine touches, waar bij een ander direct wat knapt lid, heeft hij altijd het geluk gewoon door te kunnen rijden.
Ook 2x pech gehad met VSC's.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik herinner me het niet zo goed, ik moest het even opzoeken maar in m'n achterhoofd wist ik nog wel dat Lewis in Baku een fout maakte.
Ik vind juist dat mensen dingen veel te snel vergeten, vooral als iemand weg komt met zoiets. Vettel heeft twee grote fouten gemaakt dit seizoen (Duitsland, Frankrijk) en een kleine in Baku. Maar Hamilton is absoluut niet foutloos geweest en heeft heel veel geluk gehad met safety cars als het even tegen zat.
Kunnen ze niet Vettel inruilen voor Leclerc?quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
https://thesportsrush.com(...)i-over-monza-fiasco/
Eigen schuld, dikke "Boehoe ze gaan niet voor me aan de kant "
Jankerdje is weer terug?
Gewoon dom om Hamilton niet te verdedigen. Hij hoefde Kimi niet in de eerste bocht voorbij. Hij moest alleen Hamilton achter zich te houden. Na 2 rondjes had Kimi in alle rust Vettel voorbij kunnen laten gaan en vervolgens Hamilton blocken zo lang als dat lukt.quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
https://thesportsrush.com(...)i-over-monza-fiasco/
Eigen schuld, dikke "Boehoe ze gaan niet voor me aan de kant "
Jankerdje is weer terug?
Mwoah, als je hele interview ziet is hij erg weinig afgeweken van zijn oorspronkelijke standpunt hoor. Hij zegt het zelfde maar dan zonder adrenaline.quote:Op dinsdag 4 september 2018 14:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee niet gezien inderdaad ik kijk dat zelden
Dat hij het er niet mee eens is staat ook wel in dat stukje maar ik bedoel vooral dat hij nu zegt dat hij misschien iets meer ruimte had moeten/kunnen laten. Dat is al wat anders dan wat hij na de race zei.
Misschien later nog even peptalk terug kijken.
Inderdaad. Interessante situatie die ontstaan is, misschien omdat Kimi een clausule heeft waar hij volledig voor eigen kansen mag gaan indien hij een PP scoort of misschien omdat hij einde contract is. Al met al, had Ferrari met Vettel een flinke slag kunnen slaan die ze bewust hebben laten lopen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:53 schreef Gezicht het volgende:
Ergens heeft Vettel wel gelijk natuurlijk. Allemaal leuk en aardig dat Kimi sneller was en Vettel er niet in de eerste 2 bochten langsliet, maar als je wilt meedoen voor het constructeurs- én coureurskampioenschap zijn team orders / 1e + 2e coureursrelaties nodig.
.
Donderdag schijnt: https://www.gpblog.com/nl(...)rook-aanstaande.htmlquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad. Interessante situatie die ontstaan is, misschien omdat Kimi een clausule heeft waar hij volledig voor eigen kansen mag vanaf bij een PP of misschien omdat hij einde contract is. Al met al, had Ferrari met Vettel een flinke slag kunnen slaan die ze bewust hebben laten lopen.
Zou er vandaag niet iets zijn met Räikkönen?
BWOAHquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Donderdag schijnt: https://www.gpblog.com/nl(...)rook-aanstaande.html
Met video erbij nog leukerquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een andere mening; Windsor is op de hand van Max:
https://www.gpblog.com/nl(...)niks-te-zoeken-.html
quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met video erbij nog leuker
https://motorsport.tv/embed/qtaSTzuF
En wat ze al zeiden, dit doe je dus niet:
Ja maar Bottas is dan ook geen racer, dat hadden we al bediscussieerdquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:53 schreef Gezicht het volgende:
Ergens heeft Vettel wel gelijk natuurlijk. Allemaal leuk en aardig dat Kimi sneller was en Vettel er niet in de eerste 2 bochten langsliet, maar als je wilt meedoen voor het constructeurs- én coureurskampioenschap zijn team orders / 1e + 2e coureursrelaties nodig.
Zonder Bottas had Hamilton er nu immers ook niet zo goed voorgestaan. Het is dat iedereen Kimi een succesje gunt. Had Bottas op pole gestaan en Hamilton P2 was het altijd Hamilton geweest die als eerste de chicane uitkomt.
quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met video erbij nog leuker
https://motorsport.tv/embed/qtaSTzuF
En wat ze al zeiden, dit doe je dus niet:
Wellicht is het ook moeilijk om bij de start meteen positie te wisselen. Raikkonen kon natuurlijk ook niet te langzaam weg.quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad. Interessante situatie die ontstaan is, misschien omdat Kimi een clausule heeft waar hij volledig voor eigen kansen mag gaan indien hij een PP scoort of misschien omdat hij einde contract is. Al met al, had Ferrari met Vettel een flinke slag kunnen slaan die ze bewust hebben laten lopen.
Zou er vandaag niet iets zijn met Räikkönen?
Een keer, en daar verloor hij slechts één plaats.quote:
Is nog steeds pech.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een keer, en daar verloor hij slechts één plaats.
Is ook niet erg logisch om bij de start bewust van plek te wisselen. Veel te hectisch en onzeker. Vettel voordeel geven bij de pitstopstrategie is een veel logischer optie.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wellicht is het ook moeilijk om bij de start meteen positie te wisselen. Raikkonen kon natuurlijk ook niet te langzaam weg.
Oostenrijk ook. Vettel heeft in Monza en Paul Ricard ook een gelukje gehad dat er direct een Sc op de baan kwam. Al met al is het redelijk gelijkwaardig wat betreft SC's. Alleen Ricciardo heeft daar veel geluk mee gehad en Bottas de meeste pech.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een keer, en daar verloor hij slechts één plaats.
Dat was een fout van zijn team, geen pech met de VSC. Die kwam daarna pas.quote:
Dat was dus Hamilton. En met succes.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:31 schreef Fer het volgende:
zo agressief te wurgen in de eerste ronde.
Dat was toch niet agressief?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat was dus Hamilton. En met succes.
Natuurlijk is dat agressief, hij remde heel laat en haalde de chicane maar net buitenom. Dat het deze keer werkte is mooi voor hem, maar net doen alsof dat geen agressieve actie was slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat was toch niet agressief?
Seb ging links, dus Hamilton pakte rechts en doordat Seb moest remmen voor een verdedigende Raikkonen, kwam hij vanzelf ernaast/voor.
Vettel moest remmen om niet vol in de zijkant van Hamilton te zittenquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat was toch niet agressief?
Seb ging links, dus Hamilton pakte rechts en doordat Seb moest remmen voor een verdedigende Raikkonen, kwam hij vanzelf ernaast/voor.
Zonder Vsc had de concurrentie nooit een kans gehad in Oostenrijk. Incidenten van Vettel waren niet de oorzaak van de SC.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat was een fout van zijn team, geen pech met de VSC. Die kwam daarna pas.
En zeggen dat Vettel mazzel heeft met een SC die veroorzaakt wordt door incidenten waar hij bij betrokken is: .
Zonder Bottas die kapot ging ook niet. Kom op man, dit gaat toch nergens over.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zonder Vsc had de concurrentie nooit een kans gehad in Oostenrijk.
Gaat idd nergens over als je de gelukjes met de SC (Baku en Silverstone) wel benoemt maar de 2 ongelukkige momenten niet.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zonder Bottas die kapot ging ook niet. Kom op man, dit gaat toch nergens over.
1 ongelukkig moment, en dat kostte hem maar één plek. Zoals ook al gezegd. Die SCs leverden veel meer op. Oh, en het helpt ook dat Bottas altijd aan de kant gezet wordt.quote:Op woensdag 5 september 2018 00:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Gaat idd nergens over als je de gelukjes met de SC (Baku en Silverstone) wel benoemt maar de 2 ongelukkige momenten niet.
Wanneer is Bottas aan de kant gegaan dan?quote:Op woensdag 5 september 2018 00:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
1 ongelukkig moment, en dat kostte hem maar één plek. Zoals ook al gezegd. Die SCs leverden veel meer op. Oh, en het helpt ook dat Bottas altijd aan de kant gezet wordt.
Ik denk dat jij het zo moet zien. Jij loopt 's nachts door een ongure buurt en wordt met een zwaar voorwerp op de kop getikt en vervolgens beroofd van al je bezitting. Als jij na een bezoek aan de eerste hulp thuiskomt, ben jij boos door het onrecht dat jou is aangedaan.quote:Op dinsdag 4 september 2018 14:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee niet gezien inderdaad ik kijk dat zelden
Dat hij het er niet mee eens is staat ook wel in dat stukje maar ik bedoel vooral dat hij nu zegt dat hij misschien iets meer ruimte had moeten/kunnen laten. Dat is al wat anders dan wat hij na de race zei.
Misschien later nog even peptalk terug kijken.
Engeland en Duitsland. En ook deze race werd hij geofferd.quote:Op woensdag 5 september 2018 00:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wanneer is Bottas aan de kant gegaan dan?
Vettel laat daar toch een enorm gat aan de buitenkant?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vettel moest remmen om niet vol in de zijkant van Hamilton te zitten
over de zaterdag misschien wel ja al was zijn laatste rondje ook gewoon niet zo clean maar daar moet je op zondag dan ook niet meer over zeuren, je kan moeilijk verlangen van de polesitter dat hij maar inhoudt bij de start, dat is toch niet te managen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:53 schreef Gezicht het volgende:
Ergens heeft Vettel wel gelijk natuurlijk. Allemaal leuk en aardig dat Kimi sneller was en Vettel er niet in de eerste 2 bochten langsliet, maar als je wilt meedoen voor het constructeurs- én coureurskampioenschap zijn team orders / 1e + 2e coureursrelaties nodig.
Zonder Bottas had Hamilton er nu immers ook niet zo goed voorgestaan. Het is dat iedereen Kimi een succesje gunt. Had Bottas op pole gestaan en Hamilton P2 was het altijd Hamilton geweest die als eerste de chicane uitkomt.
Dat weet jij, dat weet ik en dat heeft Vettel nu ook gemerkt.quote:Op woensdag 5 september 2018 08:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vettel laat daar toch een enorm gat aan de buitenkant?
Natuurlijk moet je harder remmen als je de binnenbocht wil gaan nemen. Dat is logisch.
ALs je het over agressief wurgen wil hebben:
[ afbeelding ]
Slechte vergelijking, want hij hield zich niet aan de regels. Als hij die paar centimeter meer ruimte had overgelaten had hij zich wel aan de regels gehouden en was hij niet bestraft.quote:Op woensdag 5 september 2018 00:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het zo moet zien. Jij loopt 's nachts door een ongure buurt en wordt met een zwaar voorwerp op de kop getikt en vervolgens beroofd van al je bezitting. Als jij na een bezoek aan de eerste hulp thuiskomt, ben jij boos door het onrecht dat jou is aangedaan.
De volgende dag zeg jij: ik had die wijk misschien beter kunnen mijden of ik had een taxi kunnen pakken. Dat wil niet zeggen dat jij niet nog altijd boos bent over het onrecht dat jou is aangedaan, maar jij kijkt wel hoe jij de kans had kunnen verkleinen om met het onrecht geconfronteerd te worden.
Zo is het ook bij Max. Hem is onrecht aangedaan, maar had hij een paar centimeter meer ruimte gegeven, dan was de kans dat hem onrecht was aangedaan kleiner.
Ach, had vandeweek een aardige discussie met een paar mensen op Twitter (en Tom Coronel), en dat mondde ook uit in een scheldpartij van de andere kant toen ik daadwerkelijk de betrokken artikelen uit de regels inclusief foto's van het vergrijp plaatste en hij zijn ongelijk niet wilde toegeven. Toen ging het ineens over mijn 'slechts' 12 volgers, en mijn intelligentie, enzo.quote:Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-
Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke
Goed van hen!quote:Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-
Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke
Daar valt nogal over te twisten. Wat mij betreft was er genoeg ruimte, de touché was nauwelijks de moeite waard om over te praten.quote:Op woensdag 5 september 2018 12:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Slechte vergelijking, want hij hield zich niet aan de regels
https://www.fia.com/regulation/category/123quote:Op woensdag 5 september 2018 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar valt nogal over te twisten. Wat mij betreft was er genoeg ruimte, de touché was nauwelijks de moeite waard om over te praten.
Nice, nu hier nog. Al moet ik zeggen dat die live topics behoorlijk schoon gehouden worden en dat je daar tenminste een normale discussie kan voeren, zonder last van Klapmongeaul, Rubensosa of andere trolls. AL is die laatste wel een stukje ingebonden de laatste tijd, maar ik vermoed dat Gaslygod een alias van m is.quote:Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-
Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke
Gaslygod is een anti-troll registratiequote:Op woensdag 5 september 2018 14:39 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nice, nu hier nog. Al moet ik zeggen dat die live topics behoorlijk schoon gehouden worden en dat je daar tenminste een normale discussie kan voeren, zonder last van Klapmongeaul, Rubensosa of andere trolls. AL is die laatste wel een stukje ingebonden de laatste tijd, maar ik vermoed dat Gaslygod een alias van m is.
Dat werk je ook zelf in de hand. Tweakers is veelal gewoon duidelijk in hun beleid en er wordt ingegrepen. Zag laatst ook alweer een 'Het is hier geen Fok!'-waarschuwing voorbij komen.quote:Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-
Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke
Helemaal mee eens en het klopt ook.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
https://www.fia.com/regulation/category/123
Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid b) Minstens 1 wagenbreedte vrij laten tot de rand van de baan als je na verdedigd te hebben buiten de racelijn weer teruggaat naar de racelijn om een bocht in te sturen.
Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid c) Om enige twijfel weg te nemen hoort de witte lijn die de rand van de baan aangeeft bij de baan, maar de kerbstones niet.
Dus reglementair zat Max fout want Bottas zat met zijn linkerachterwiel al op het groen (en dus over de witte lijn) toen Max hem raakte. Max had door die overtreding voordeel. Dus de enige conclusie die je kan trekken is dat de straf terecht was.
Of die regel niet volledig onzinnig is, en of de handhaving van deze regels altijd even consistent is kun je over twisten, maar de straf is wel degelijk terecht.
Edit: En mocht je willen aanvoeren dat Max niet terugging naar zijn lijn maar Bottas buitenom verdedigde, dan zegt 2.b ook nog eens dat je maar 1 keer voor een verdedigende actie van lijn mag veranderen, en dat had ie al gedaan door naar binnen te gaan om Bottas daar niet langs te laten.
GPblog is ook altijd een feestje.quote:Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-
Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke
Zeg dat.. Een hoop vd reacties daarquote:Op woensdag 5 september 2018 17:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
GPblog is ook altijd een feestje.
Geloof het maar niet meteen.. Ze hebben wel vaker prachtige plannen gehad (en halfslachtig wat gedaan wat tap doodbloedde), maar nooit doorgepakt. Hoop dat ze het nu wel doen, maar ik geloof het niet op voorhand.quote:Op woensdag 5 september 2018 13:59 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Goed van hen!
Met dit verschil dat het daar tenminste keihard (zero tolerance) aangepakt wordt, op FOK zie ik sommige (niet alle!) moderators gewoon meedoen, of (laat ik het milder stellen) de trollen aanmoedigen door lollig mee te reageren.
Het mag hier op FOK ook wel eens tijd worden voor een zero tolerance beleid.
Hij zat op het moment van het contact nog midden op de witte lijn. Door het contact brak zijn achterkant uit en kwam die over de lijn heen. Je kan een penalty geven volgens de regels maar andersom was het nooit gebeurd.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
https://www.fia.com/regulation/category/123
Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid b) Minstens 1 wagenbreedte vrij laten tot de rand van de baan als je na verdedigd te hebben buiten de racelijn weer teruggaat naar de racelijn om een bocht in te sturen.
Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid c) Om enige twijfel weg te nemen hoort de witte lijn die de rand van de baan aangeeft bij de baan, maar de kerbstones niet.
Dus reglementair zat Max fout want Bottas zat met zijn linkerachterwiel al op het groen (en dus over de witte lijn) toen Max hem raakte. Max had door die overtreding voordeel. Dus de enige conclusie die je kan trekken is dat de straf terecht was.
Of die regel niet volledig onzinnig is, en of de handhaving van deze regels altijd even consistent is kun je over twisten, maar de straf is wel degelijk terecht.
Edit: En mocht je willen aanvoeren dat Max niet terugging naar zijn lijn maar Bottas buitenom verdedigde, dan zegt 2.b ook nog eens dat je maar 1 keer voor een verdedigende actie van lijn mag veranderen, en dat had ie al gedaan door naar binnen te gaan om Bottas daar niet langs te laten.
Het is wel vervelend,maar het komt er nu wel op neer dat het Vettel VS Räikkönen VS Hamilton is, daar waar Bottas volledig in dienst rijdt voor Hamilton.quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
https://thesportsrush.com(...)i-over-monza-fiasco/
Eigen schuld, dikke "Boehoe ze gaan niet voor me aan de kant "
Jankerdje is weer terug?
Dat wordt leuk als Leclerc bij Ferrari komt rijden, die wil zich ook bewijzenquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
https://thesportsrush.com(...)i-over-monza-fiasco/
Eigen schuld, dikke "Boehoe ze gaan niet voor me aan de kant "
Jankerdje is weer terug?
Met Leclerc kunnen ze zoiets contractueel vastleggen mbt het 1e en 2e rijderschap.quote:Op woensdag 5 september 2018 17:58 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat wordt leuk als Leclerc bij Ferrari komt rijden, die wil zich ook bewijzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |