abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:45:53 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166083019
Wanhopige Anti-Pieten door succes Zwarte Piet

Anti-Pieten in Nederland proberen met man en macht om Nederland roet-vrij te krijgen. Men wil af van Zwarte Piet.

Onder leiding van niemand minder dan Tanja Jess, Sylvana Simons, de Eramus Universiteit. Paul de Leeuw, Angela Groothuizen en Jerry Affriyie wordt gepoogd Piet zwart te maken, alhoewel… niet letterlijk dan. Men wil af van de zwarte of bruine kleur van Zwarte Piet. Hoe vervelend het ook voor deze groep onruststokers is: hun protesten werken averechts. Zwarte Piet lijkt populairder dan ooit. 2015 is een zeer succesvol jaar voor Zwarte Piet. De Anti-Pieten zien het succes van Zwarte Piet niet zitten en doen nog een paar wanhopige pogingen Piet voor altijd te verbannen. Zonder succes. Een overzicht:

Kick Out Zwarte Piet zonder succes in Meppel
Hoe sneu moet je zijn om af te reizen naar Meppel om te demonstreren tijdens de nationale intocht, de Sintocht? Kick Out Zwarte Piet wist 4 bussen vol te proppen met ZeurPieten (pepernoten verboden) en reisde af van Rotterdam naar Meppel op zaterdag 14 november 2015. Bezoekers bleken niet onder de indruk. Dichtbij Sinterklaas kon de protestclub niet komen. De groep ging roemloos ten onder en verliet Drenthe zonder succes. Hoe hard de groep ook roept in persberichten dat deze demonstratie succesvol was. Inwoners van Meppel en Drenthe meldden ZwartePieterman dat men de club ZeurPieten onder leiding van Jerry Affriyie geen blik waardig gunde. “Negeren”, was het woord dat ZwartePieterman hoorde in Meppel.

Kick Out Zwarte Piet-protest bij Pietendorp in Enkhuizen
Bij het Nationale Pietendorp in Enkhuizen was het lekker druk het afgelopen weekend. Voor de ingang van het Zuiderzeemuseum stond een handvol ZeurPieten te demonstreren. Mensen van de actieclub Kick Out Zwarte Piet probeerden een feestje voor kinderen en hun ouders te verstoren. Ook deze keer werden de anti-Pieten volledig genegeerd. Tot groot verdriet van de perswoordvoerder van Kick Out Zwarte Piet. Die meldde dat de groep werd uitgescholden voor “apen”. Al zou dit zo zijn, is dat niet netjes. Maar is dat nou een persbericht waardig? Er kon toch ook ‘domme ezels’ geroepen worden tegen deze groep? Dat is nou eenmaal een traditionele uitspraak in Nederland. En zeg nou zelf: de meeste mensen geloven dat ze van apen afstammen. Dus is dat dan zo erg? In elk geval deed KOZP erg zielig, in de hoop nog wat media-aandacht te krijgen. Dat is gelukt: RTV NH en Spitsnieuws besteedden hier aandacht aan. Gelukkig was men dit weer snel vergeten.

Anti-Pieten gooien handdoek in de ring
De eerste anti-Piet, ook wel ZeurPiet genoemd, is de blanke blondine Sunny Bergman. Deze dame maakte vorig jaar de documentaire Zwart als Roet, waarin ze wanhopig probeert een verband te vinden tussen Zwarte Piet, racisme en slavernij. Een mislukte poging. Sunny gooit de handdoek in de ring en laat Kick Out Zwarte Piet zonder blondine achter.

Geen draagvlak politieke verandering Zwarte Piet
Ook politiek gezien zullen de anti-Pieten bot vangen. Er is geen enkel draagvlak onder politieke partijen om Zwarte Piet bij wet vast te leggen of aan te passen. Alleen de PVV wil een Zwarte Pieten-wet waarin Zwarte Piet als ‘zwart figuur’ wordt vastgelegd en beschermd. Andere partijen zijn in overgrote meerderheid geen voorstander van Zwarte Piet in de wetgeving, op welke manier dan ook.


Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.
Enkele voorbeelden:





Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven'

Gek genoeg zien we weinig van Arnold Jan Scheer zijn onderzoek naar het Sinterklaasfeest. Zijn film Wild Geraas is niet welkom bij de nationale media.
Wild Geraas: belangrijkste documentaire over Zwarte Piet van het jaar

De eenzijdige berichtgeving over het ontstaan van Zwarte Piet heeft vervelende gevolgen.
Ouders houden kinderen bewust thuis vanwege Zwarte Piet

Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Zwarte Piet mag gewoon zwart zijn



Pietennieuws
Vergulde pieten leiden opnieuw tot discussie
Vergulde Piet lijdt ook tot ophef.



quote:
Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.


Disclaimer: Elke gelijkenis van Sinterklaas en Zwarte Piet met bestaande personen berust op louter toeval.

Bedankt Sinterklaas & Zwarte Piet!

Tot volgend jaar! :) :W nu verder met de Vuurwerk discussie...

Hier verder.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166083349
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:42 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Voor mij betekend Oud en Nieuw wat het is, het begin van een nieuw kalenderjaar, voor mij heeft dat geen enkele religieuze betekenis 'whatsoever'.
Dat is helemaal prima!
Maar dat kan je ook toepassen bij kerst en pasen, dus waarom je daar religieuze onzin roept en dat bij oud en nieuw niet doet is me een raadsel. Het klopt namelijk gewoonweg niet.
Het is de waarde die je er zelf aan wil geven en waarin je blijkbaar selectief bent. Jouw goed recht nogmaals. Ik vond het alleen een wat vreemde redenering, maar he, die heb ik ook zat!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 16:05:39 #3
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166083416
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is helemaal prima!
Maar dat kan je ook toepassen bij kerst en pasen, dus waarom je daar religieuze onzin roept en dat bij oud en nieuw niet doet is me een raadsel. Het klopt namelijk gewoonweg niet.
Het is de waarde die je er zelf aan wil geven en waarin je blijkbaar selectief bent. Jouw goed recht nogmaals. Ik vond het alleen een wat vreemde redenering, maar he, die heb ik ook zat!
Omdat ik niks met welke religie dan ook heb, zo raar en/of ingewikkeld is het niet.
Snap ook nooit waarom mensen allerlei relie-onzin slikken als zoete koek, en niet willen snappen dat ik er helemaal niets mee heb.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166083545
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:05 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Omdat ik niks met welke religie dan ook heb, zo raar en/of ingewikkeld is het niet.
Snap ook nooit waarom mensen allerlei relie-onzin slikken als zoete koek, en niet willen snappen dat ik er helemaal niets mee heb.
Ook dat is je goed recht, maar als je niets met religie hebt zou je dus ook niets met oud en nieuw moeten hebben, aangezien dat net zo'n religieuze achtergrond heeft als kerst en pasen. Dat is wat ik zeg. Jij zegt immers zelf die feesten niet te vieren door de religieuze achtergrond.

Ik snap heel prima dat je er niets mee hebt, ik begrijp het verschil wat je maakt alleen niet zo goed, waarom je dus geen kerst of pasen viert, maar wel oud en nieuw. Want bij al die feesten geld dat ze een puur religieuze achtergrond hebben, dat is echt niet anders dan bij kerst en pasen. Natuurlijk kan je al die feesten ook prima vieren zonder dat religieuze karakter, maar ook hier geld weer dat dat net zo hard geld voor oud en nieuw als bv kerst.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 16:12:10 #5
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166083603
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook dat is je goed recht, maar als je niets met religie hebt zou je dus ook niets met oud en nieuw moeten hebben, aangezien dat net zo'n religieuze achtergrond heeft als kerst en pasen. Dat is wat ik zeg. Jij zegt immers zelf die feesten niet te vieren door de religieuze achtergrond.

Ik snap heel prima dat je er niets mee hebt, ik begrijp het verschil wat je maakt alleen niet zo goed, waarom je dus geen kerst of pasen viert, maar wel oud en nieuw. Want bij al die feesten geld dat ze een puur religieuze achtergrond hebben, dat is echt niet anders dan bij kerst en pasen. Natuurlijk kan je al die feesten ook prima vieren zonder dat religieuze karakter, maar ook hier geld weer dat dat net zo hard geld voor oud en nieuw als bv kerst.
Ik kan er niets aan doen dat na elk 'oud' jaar weer een 'nieuw' jaar begint. ;)
En vind het compleet onzinnig om daar, zoals jij (nu steeds) doet, een religieuze draai aan te willen geven.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 20 oktober 2016 @ 16:14:04 #6
3542 Gia
User under construction
pi_166083657
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:12 schreef Mo_Muffin het volgende:

Ik kan er niets aan doen dat na elk 'oud' jaar weer een 'nieuw' jaar begint. ;)
En vind het compleet onzinnig om daar, zoals jij (nu steeds) doet, een religieuze draai aan te willen geven.
Ik als katholiek zie niets religieus' in Oud en Nieuw, behalve inderdaad het begin van een nieuw jaar.

Verder hou ik wel van een feestje, dus vier Kerst, Carnaval en Pasen, zoals het een goed katholiek betaamt.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 16:19:49 #7
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166083809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik als katholiek zie niets religieus' in Oud en Nieuw, behalve inderdaad het begin van een nieuw jaar.

Verder hou ik wel van een feestje, dus vier Kerst, Carnaval en Pasen, zoals het een goed katholiek betaamt.
Dat mag je, ik ga met kerst ook naar mijn moeder, omdat het 'moet', zij wil dat, dat is voor mij niet vieren, sterker nog, ben altijd blij als het weer voorbij is, en niet dat ik niet graag naar moeders ga, dat wel, behalve met kerst dus.
Ben ook geen katholiek.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166083856
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:12 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik kan er niets aan doen dat na elk 'oud' jaar weer een 'nieuw' jaar begint. ;)
En vind het compleet onzinnig om daar, zoals jij (nu steeds) doet, een religieuze draai aan te willen geven.
Dat is niet compleet onzinnig, dat is gewoon de realiteit. Het is een religieus verzinsel het dan te doen, die waarde eraan te geven, de "symbolen" die erbij horen komen uit de religieuze koker. Er is daarin werkelijk geen enkel verschil tussen kerst of pasen en oud en nieuw.

Dat is waar ik je op wijs en wat ik apart vind in je redenering. Vind dan ook echt dat je nu loopt te draaien en te doen. Er is echt geen enkel verschil tussen kerst en oud en nieuw op dat gebied, beide kennen ze een zeer lange religieuze achtergrond, zijn echt daaruit ontstaan.
In deze tijd is het zo dat vele mensen die kerst vieren dat zonder een religieus idee doen, net zoals bij oud en nieuw, ook daarin is dus geen verschil.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 16:24:43 #9
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166083898
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is niet compleet onzinnig, dat is gewoon de realiteit. Het is een religieus verzinsel het dan te doen, die waarde eraan te geven, de "symbolen" die erbij horen komen uit de religieuze koker. Er is daarin werkelijk geen enkel verschil tussen kerst of pasen en oud en nieuw.

Dat is waar ik je op wijs en wat ik apart vind in je redenering. Vind dan ook echt dat je nu loopt te draaien en te doen. Er is echt geen enkel verschil tussen kerst en oud en nieuw op dat gebied, beide kennen ze een zeer lange religieuze achtergrond, zijn echt daaruit ontstaan.
In deze tijd is het zo dat vele mensen die kerst vieren dat zonder een religieus idee doen, net zoals bij oud en nieuw, ook daarin is dus geen verschil.
Ik draai niks, jij maakt er iets van dat er niet is. _O-
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166084341
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:24 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik draai niks, jij maakt er iets van dat er niet is. _O-
Ik maak er niets van dat er niet is, ik wijs je op wat er wel is, wel was, op de achtergrond van.

Nog een keer voor de duidelijkheid, als jij zelf het makkelijker hebt om oud en nieuw los te koppelen van de religieuze achtergrond is dat meer dan prima, jouw leven, jouw feestje. Vind ik echt geen slecht iets.
Maar als je aan de ene kant van de toren blaast dat je geen pasen noch kerst viert want religieuze onzin is het raar als je in dezelfde adem wel zegt oud en nieuw te vieren. Want allen hebben ze een lange en diverse religieuze achtergrond. Komen ze uit dezelfde kokers (ok ok, bij nieuw jaar zijn er ook niet westerse religieuze invloeden bij gekomen, maar dat is dan ook het enige verschil).

Verdiep je eens in de achtergrond van het oud en nieuw feest, dan zal er een wereld voor je open gaan. Ik zeg niet dat je daar wat mee moet doen, blijf het vooral lekker vieren op je eigen manier zonder religie onzin erbij zoals je het zelf stelt. Maar besef je wel dat het eenzelfde achtergrond heeft als kerst en pasen, religieus dus en dat al heel erg lang en vanuit diverse religie's.

Maar zoek voor de grap eens op de godin Perchta en oliekoeken (de oorsprong van de oliebol)... Of op het einde van de vastenperiode...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166084371
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 16:46:50 #12
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166084377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik maak er niets van dat er niet is, ik wijs je op wat er wel is, wel was, op de achtergrond van.

Nog een keer voor de duidelijkheid, als jij zelf het makkelijker hebt om oud en nieuw los te koppelen van de religieuze achtergrond is dat meer dan prima, jouw leven, jouw feestje. Vind ik echt geen slecht iets.
Maar als je aan de ene kant van de toren blaast dat je geen pasen noch kerst viert want religieuze onzin is het raar als je in dezelfde adem wel zegt oud en nieuw te vieren. Want allen hebben ze een lange en diverse religieuze achtergrond. Komen ze uit dezelfde kokers (ok ok, bij nieuw jaar zijn er ook niet westerse religieuze invloeden bij gekomen, maar dat is dan ook het enige verschil).

Verdiep je eens in de achtergrond van het oud en nieuw feest, dan zal er een wereld voor je open gaan. Ik zeg niet dat je daar wat mee moet doen, blijf het vooral lekker vieren op je eigen manier zonder religie onzin erbij zoals je het zelf stelt. Maar besef je wel dat het eenzelfde achtergrond heeft als kerst en pasen, religieus dus en dat al heel erg lang en vanuit diverse religie's.
Ojee, als mensen gaan denken dat ik 'iets van de toren blaas' moet ik gaan oppassen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166084418
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:46 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ojee, als mensen gaan denken dat ik 'iets van de toren blaas' moet ik gaan oppassen.
Lekker inhoudelijk...

Je stelt echt zelf dat je geen kerst noch pasen viert omdat het religieuze onzin is. Als je dat werkelijk vindt, ondanks het feit dat je ook die feesten heel prima kan vieren zonder religieuze gedachten erbij, geld dat net zo hard voor oud en nieuw.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 16:56:28 #14
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166084580
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Lekker inhoudelijk...

Je stelt echt zelf dat je geen kerst noch pasen viert omdat het religieuze onzin is. Als je dat werkelijk vindt, ondanks het feit dat je ook die feesten heel prima kan vieren zonder religieuze gedachten erbij, geld dat net zo hard voor oud en nieuw.
Dat vind jij, ik denk er anders over, voor mij geldt dat niet en daar laat ik het bij.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166084630
quote:
12s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:56 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat vind jij, ik denk er anders over, voor mij geldt dat niet en daar laat ik het bij.
Dat vind ik niet, dat is zo. Ik heb die achtergrond niet verzonnen, was er niet eens namelijk.
Welke waarde jij er nu aan geeft is aan jou, dat betwist ik op geen enkel moment. Maar dat geld dus net zo hard voor kerst en pasen.

Allen hebben een regelrechte religieuze achtergrond, allen kan je nu prima vieren zonder die gedachtegang.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:02:24 #16
3542 Gia
User under construction
pi_166084703
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:19 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat mag je, ik ga met kerst ook naar mijn moeder, omdat het 'moet', zij wil dat, dat is voor mij niet vieren, sterker nog, ben altijd blij als het weer voorbij is, en niet dat ik niet graag naar moeders ga, dat wel, behalve met kerst dus.
Ben ook geen katholiek.
Bij ons zit er ook niet echt nog iets kerkelijks aan. Wel de boom en de stal, en driekoningen, leuk. Verder eten, drinken en be merry!
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:03:53 #17
3542 Gia
User under construction
pi_166084728
quote:
Ej, we hadden het over Kerstmis!
pi_166084756
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ej, we hadden het over Kerstmis!
Sprak ik voor mijn beurt? :@
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 17:07:07 #19
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166084791
Het enige dat ik bedoel is dat het me niet boeit, als ik dierbaren om me heen heb die per se een boom willen of dat ik op die dag langs kom, oke, maar voor mij hoeft het helemaal niet, maar ik ben ook niet zo iemand die de boel dan gaat verstieren, ik zit die dagen dan wel uit, onder het genot van een drankje uiteraard. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166084795
quote:
12s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:56 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat vind jij, ik denk er anders over, voor mij geldt dat niet en daar laat ik het bij.
Well lullig dat je al die jaren die religieuze onzin hebt gevierd zonder dat je het wist -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 17:08:32 #21
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166084814
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Well lullig dat je al die jaren die religieuze onzin hebt gevierd zonder dat je het wist -O-
Ja, balen man. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:09:10 #22
3542 Gia
User under construction
pi_166084833
quote:
11s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Sprak ik voor mijn beurt? :@
Nou, dat niet. We hebben hier geen beurten. Maar we zaten midden in een zínnige discussie.
pi_166084846
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:08 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ja, balen man. :7
Voortaan niet meer met Oud en Nieuw duivels verdrijven met viuurwerk he? o|O
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:10:09 #24
3542 Gia
User under construction
pi_166084858
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het enige dat ik bedoel is dat het me niet boeit, als ik dierbaren om me heen heb die per se een boom willen of dat ik op die dag langs kom, oke, maar voor mij hoeft het helemaal niet, maar ik ben ook niet zo iemand die de boel dan gaat verstieren, ik zit die dagen dan wel uit, onder het genot van een drankje uiteraard. :Y
Dat laatste ja, dat is het leukste van de feestdagen. Eat, drink and be merry!
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:11:04 #25
3542 Gia
User under construction
pi_166084880
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:09 schreef Kijkertje het volgende:

Voortaan niet meer met Oud en Nieuw duivels verdrijven met viuurwerk he? o|O
Zonde van het geld en vuurwerk dat anderen, verder weg, afvuren is veel mooier.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 17:11:21 #26
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166084888
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Voortaan niet meer met Oud en Nieuw duivels verdrijven met viuurwerk he? o|O
Ik heb nooit aan vuurwerk gedaan, ben dierenliefhebber.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166084900
quote:
12s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:11 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik heb nooit aan vuurwerk gedaan, ben dierenliefhebber.
_O_
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 17:13:18 #28
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166084929
quote:
17s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

_O_
Mijn poezen zijn niet bang, maar die zitten binnen, voor mensen die hun hond uit moeten laten is het ellende, met name voor de honden.
Hier wordt nu al geknald. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166085003
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:13 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Mijn poezen zijn niet bang, maar die zitten binnen, voor mensen die hun hond uit moeten laten is het ellende, met name voor de honden.
Hier wordt nu al geknald. :')
Ik heb een hond. Die is helegaar niet bang voor vuurwerk maar die van een vriendin kruipt al ver voor de jaarwisseling een kast in ;(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166085107
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het enige dat ik bedoel is dat het me niet boeit, als ik dierbaren om me heen heb die per se een boom willen of dat ik op die dag langs kom, oke, maar voor mij hoeft het helemaal niet, maar ik ben ook niet zo iemand die de boel dan gaat verstieren, ik zit die dagen dan wel uit, onder het genot van een drankje uiteraard. :Y
Onder het genot van een drankje, heerlijke oude religieuze gewoonte! :P \

Ok ok, nu loop ik maar wat te dollen, alhoewel.... Het dus wel echt een pre christelijke gewoonte is dat drankje (en wel meer dan 1 ook) te nuttigen op dat soort momenten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166085163
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:13 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Mijn poezen zijn niet bang, maar die zitten binnen, voor mensen die hun hond uit moeten laten is het ellende, met name voor de honden.
Hier wordt nu al geknald. :')
Mijn honden staan op de vensterbank om mee te kijken. Maar goed, mijn honden zijn dan ook allemaal schotvast/vuurwerkvast getraind. Dat is al begonnen bij de puppycursus waarbij aan het eind van de les een vuurwerk cd wordt afgespeelt terwijl we met de pups spelen om zo een leuke associatie te veroorzaken.
De golden pup die ik nu heb is zelfs al sinds een week of 4 blootgesteld aan "schoten", met mams en oma erbij die actief werken als jachthond en die schoten alles behalve eng vinden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 17:23:28 #32
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166085171
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Onder het genot van een drankje, heerlijke oude religieuze gewoonte! :P \

Ok ok, nu loop ik maar wat te dollen, alhoewel.... Het dus wel echt een pre christelijke gewoonte is dat drankje (en wel meer dan 1 ook) te nuttigen op dat soort momenten.
Het zal best, en verder zal het me ook een zorg wezen, drank maakt dan meer goed dan het geloof op dat moment kapot kan maken. :P
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166085209
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:23 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het zal best, en verder zal het me ook een zorg wezen, drank maakt dan meer goed dan het geloof op dat moment kapot kan maken. :P
Drank en (oud) geloof zijn met elkaar verweven. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 17:26:12 #34
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166085237
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Drank en (oud) geloof zijn met elkaar verweven. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Geloof me, ik ben zelf al een heilige. O-)
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166085295
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:26 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben zelf al een heilige. O-)
Dat geloof ik direct!
Maar nu ga ik maar snel eten maken, want het gaat bergafwaarts zo met mijn gedoe ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 17:29:53 #36
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166085316
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct!
Maar nu ga ik maar snel eten maken, want het gaat bergafwaarts zo met mijn gedoe ;)
Doe je best en have fun.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166085406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct!
Maar nu ga ik maar snel eten maken, want het gaat bergafwaarts zo met mijn gedoe ;)
Laat het vlees maar niet vallen op de keukenvloer, dat heb ik namelijk ook al eens gezien, te weinig tijd voordat de echtgenoot thuis kwam, dus zo de pan weer in, merkt die toch niks van werd er nog gemompelt.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:46:46 #38
3542 Gia
User under construction
pi_166085675
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:13 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Mijn poezen zijn niet bang, maar die zitten binnen, voor mensen die hun hond uit moeten laten is het ellende, met name voor de honden.
Hier wordt nu al geknald. :')
's Middags even lekker buiten de stad door de bossen en verder maar even in de achtertuin.
Onze honden zijn er, gelukkig, niet bang voor. Ons boomertje gaat voor het raam liggen kijken.

Is maar net hoe je ermee om gaat als het het eerste vuurwerk voor een pup is. Het beste is net doen alsof er geen vuurwerk is. Niet reageren en zeker niet een hond troosten als hij piept of blaft.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:48:01 #39
3542 Gia
User under construction
pi_166085705
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:23 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het zal best, en verder zal het me ook een zorg wezen, drank maakt dan meer goed dan het geloof op dat moment kapot kan maken. :P
Dat is een mooie draai aan het gezegde.
Drank maakt meer goed dan het geloof kapot kan maken.

Onthouden, Gia!
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 17:49:17 #40
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166085733
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:46 schreef Gia het volgende:

[..]

's Middags even lekker buiten de stad door de bossen en verder maar even in de achtertuin.
Onze honden zijn er, gelukkig, niet bang voor. Ons boomertje gaat voor het raam liggen kijken.

Is maar net hoe je ermee om gaat als het het eerste vuurwerk voor een pup is. Het beste is net doen alsof er geen vuurwerk is. Niet reageren en zeker niet een hond troosten als hij piept of blaft.
Ik weet hoe het moet, maar heb geen honden. ;)
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:49:35 #41
3542 Gia
User under construction
pi_166085740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct!
Maar nu ga ik maar snel eten maken, want het gaat bergafwaarts zo met mijn gedoe ;)
Wij hebben het al op. Zo nog even boodschappen. Morgen feestje!
pi_166085752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is een mooie draai aan het gezegde.
Drank maakt meer goed dan het geloof kapot kan maken.

Onthouden, Gia!
Mag jij toch helemaal niet tenminste als je alcohol bedoelt.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 17:53:34 #43
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166085799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is een mooie draai aan het gezegde.
Drank maakt meer goed dan het geloof kapot kan maken.

Onthouden, Gia!
Met mate. :P
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:58:12 #44
3542 Gia
User under construction
pi_166085886
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:50 schreef john2406 het volgende:

Mag jij toch helemaal niet tenminste als je alcohol bedoelt.
Hoezo niet? Mag ik gerust.
Bedoel je vanwege de marcoumar?

Je moet regelmatig leven en niet te erg pieken. Nu drinken we niet dagelijks maar soms wel eens wat meer dan een beetje, maar toch heb ik weinig uitschieters.

Daarbij heb ik de bloedverdunners niet voor trombose, maar vanwege de kans op bloedstolling op de klep. Dus alcohol is minder erg dan 2 dagen op een rij andijvie. Daar schiet ik echt van omlaag.

Moet toevallig morgen prikken. Mocht ie nou te hoog zijn, dan doe ik wel heel rustig aan. Maar zoals ik al zei is het niet gauw echt te hoog.

Heb een keer in Frankrijk een uitschieter gehad naar 7! Daar schrok ik wel van. Ben toen in mijn tentje gekropen om me zo min mogelijk in te spannen, uit angst voor bloedingen of zo. Maar hoorde later dat dát nog niet eens zo extreem is.

Ik moet tussen de 2,5 en 3,5 zitten en 5 is bij mij al extreem hoog, maar 1,6 (wat ik laatst dus had na 2 dagen andijvie) vind ik toch enger.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:58:52 #45
3542 Gia
User under construction
pi_166085898
quote:
12s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:53 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Met mate. :P
Ik drink altijd met maten...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 18:23:48 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166086435
quote:
quote:
ARNHEM - 39 Arnhemse scholen moeten de stereotyperende Zwarte Piet aanpassen. Pieten met gouden oorringen onder gitzwart kroeshaar en extra dikke, rood aangezette lippen behoren op de basisscholen in de regio Arnhem vanaf 2018 tot het verleden.

Sinterklaas komt met bruine pieten naar Arnhem
De scholen die onder koepel DeBasisFluvius vallen, krijgen drie jaar de tijd om een aantal stereotypen uit te bannen.

Opdracht
Ook de zwarte huidskleur en de gezagsverhouding tussen Sinterklaas en de vaak domme piet prijken op dat lijstje. Dat is de opdracht die het bestuur van de scholenkoepel aan de scholen heeft verstrekt.

Roetvegen
Directeur Rob Bleumink van de Arnhemse basisschool De Boomhut hoorde deze week dat de organisatie waar de school al jaren mee samenwerkt alleen zwart geschminkte pieten wil verhuren. „Dat willen we niet en dus zijn we geen partner meer. We willen pieten met roetvegen. Als blijkt dat er geen organisatie is die de door ons gewenste pieten kan leveren, dan doen we het zelf. Dat kost alleen wat meer tijd en inspanning.”
Het is het allemaal weer net niet.
Vooral omdat vrijwel overal de gouden oorringen al zijn verdwenen, de rood aangezette lippen geen stereotyp beeld zijn (overal ter wereld gebruikt men lippenstift) en het kroeshaar stereotyp is als een staart bij een hond.
Ze krijgen de tijd om een aantal(!) stereotypen uit te bannen - allemaal is blijkbaar niet nodig.
De domme Piet - vreemde opmerking, aangezien Piet meestal de slimste van de twee is.

Ik hoop dat de Pietenverhuur voet bij stuk houdt.
pi_166086617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

[..]

Het is het allemaal weer net niet.
Vooral omdat vrijwel overal de gouden oorringen al zijn verdwenen, de rood aangezette lippen geen stereotyp beeld zijn (overal ter wereld gebruikt men lippenstift) en het kroeshaar stereotyp is als een staart bij een hond.
Ze krijgen de tijd om een aantal(!) stereotypen uit te bannen - allemaal is blijkbaar niet nodig.
De domme Piet - vreemde opmerking, aangezien Piet meestal de slimste van de twee is.

Ik hoop dat de Pietenverhuur voet bij stuk houdt.
Dat mag hij helemaal zelf bepalen, net als de scholen dat mogen.

Het ging mij er meer om wat ThePostOnline ervan maakt. Aan 'berufsverbot' hangt ook een 'lading'.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166086720
berufsverbot?
Durven ze het niet in het nederlands te vermelden?

Ik zou mijn kind thuis houden dan, dat ze zich er maar eens op beroepen dan vanwege schoolplicht!

De plicht van de school is toch onderwijzen en zich voor de rest met niks te bemoeien?
pi_166086939
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]


[..]

Het is het allemaal weer net niet.
Vooral omdat vrijwel overal de gouden oorringen al zijn verdwenen, de rood aangezette lippen geen stereotyp beeld zijn (overal ter wereld gebruikt men lippenstift) en het kroeshaar stereotyp is als een staart bij een hond.
Ze krijgen de tijd om een aantal(!) stereotypen uit te bannen - allemaal is blijkbaar niet nodig.
De domme Piet - vreemde opmerking, aangezien Piet meestal de slimste van de twee is.

Ik hoop dat de Pietenverhuur voet bij stuk houdt.
Ben benieuwd of de 'roetpiet'-verhuurbedrijfjes nu als paddestoelen uit de lucht gaan schieten.

Misschien iets voor de anti-Piet sympathisanten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166087003
Ze zullen de deur daar wel platlopen, denk dat het niet aan te voeren is het materiaal?

Kort zoals ik het zie wat men geeft kan men ook terug geven, wat men wenst kan men ook terug wensen!
pi_166087113
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ben benieuwd of de 'roetpiet'-verhuurbedrijfjes nu als paddestoelen uit de lucht gaan schieten.

Misschien iets voor de anti-Piet sympathisanten?
Gat in de markt idd waar wel weer ondernemers in zullen springen.

Edit: en als ze slim zijn verkopen ze allerlei varianten :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 20 oktober 2016 @ 19:00:49 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166087445
Dit (zwarte morph suits) vind ik ook een passende oplossing voor Zwarte Piet:

pi_166088314
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:06 schreef richolio het volgende:

Dit is zo belachelijk krom, ik kan in woorden niet uitleggen hoe erg je het niet snapt.
Het toont precies aan hoe krom jij denkt.

Verder zal het me worst wezen wat voor kleur de Pieten hebben.
pi_166089230
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:29 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Doe je best en have fun.
Dank!

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Laat het vlees maar niet vallen op de keukenvloer, dat heb ik namelijk ook al eens gezien, te weinig tijd voordat de echtgenoot thuis kwam, dus zo de pan weer in, merkt die toch niks van werd er nog gemompelt.
Ohhhkee... Ik hou het maar op dank je voor de waarschuwing.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij hebben het al op. Zo nog even boodschappen. Morgen feestje!
Een feestje, altijd goed. Hoop dat je (jullie) erg veel plezier hebben!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166089284
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:00 schreef Lunatiek het volgende:
Dit (zwarte morph suits) vind ik ook een passende oplossing voor Zwarte Piet:

[ afbeelding ]
Dit vind ik echt wel wat hebben, zeker met die oude functie van zp in het achterhoofd.
Zp als schaduwwezen...

Al met al, er zijn zat alternatieven, tussenwegen, er moet toch iets te vinden zijn waar het gros tevreden mee is. De echt grote schreeuwers aan beide kanten kan je toch niet tevreden stellen, dus die mogen van mij best buiten de discussie geplaatst worden, die leren eerst maar eens normaal te praten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166090024
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit vind ik echt wel wat hebben, zeker met die oude functie van zp in het achterhoofd.
Zp als schaduwwezen...
Ja, dat heeft zeker wel wat. :Y
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166091762
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:00 schreef Lunatiek het volgende:
Dit (zwarte morph suits) vind ik ook een passende oplossing voor Zwarte Piet:

[ afbeelding ]
Zwarte Piet gemoderniseerd (en via het zwart toch verwijzend naar het 'oude') en naar deze tijd gebracht. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166092588
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:00 schreef Lunatiek het volgende:
Dit (zwarte morph suits) vind ik ook een passende oplossing voor Zwarte Piet:

[ afbeelding ]
Kijk dat is tenminste vernieuwend. Nou nog het volk met die vastgeroeste tradities overhalen :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166093314
En dan de Sint vervangen door een soortgelijk kostuum maar dan helemaal wit. Zijn we gelijk ook van die maffe Christelijke symboliek af. 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166093879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:59 schreef Molurus het volgende:
En dan de Sint vervangen door een soortgelijk kostuum maar dan helemaal wit. Zijn we gelijk ook van die maffe Christelijke symboliek af. 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt het allemaal wel echt minimalistisch, :D maar in principe wel helemaal terug naar de essentie!

Maar of het daarmee leuker wordt voor de kinderen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166094029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wordt het allemaal wel echt minimalistisch, :D maar in principe wel helemaal terug naar de essentie!

Maar of het daarmee leuker wordt voor de kinderen?
Die vinden het vast net zo spannend en leuk. Maar als verandering is het misschien iets te radicaal voor mensen die daar slecht tegen kunnen. :D Voor de kinderen geldt het eigenlijk niet echt als een verandering: voor kinderen is alles nieuw.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166094298
pi_166094481
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Er moet toch iets te vinden zijn waar het gros tevreden mee is.
'Het gros', is al tevreden, het zijn een stelletje zeurpieten die perse hun 'mening' willen doordrijven.

Zo werken wij niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166094526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:32 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'Het gros', is al tevreden, het zijn een stelletje zeurpieten die perse hun 'mening' willen doordrijven.

Zo werken wij niet.
Een samenleving die geen rekening houdt met minderheden werkt sowieso niet. Daarom hebben we ook een grondwet enzo. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166094616
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een samenleving die geen rekening houdt met minderheden werkt sowieso niet. Daarom hebben we ook een grondwet enzo. :P
En waar precies houden 'wij' geen rekening met minderheden?

Weinig landen die zo tolerant zijn als Nederland.

Houd toch op man, als ik voor elke etnische minderheid 10 cent kreeg dan was ik nu miljonair.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166094661
Een hele nieuwe look! Kan je later trots aan je kleinkinderen vertellen dat je aan de wieg van een nieuw idee hebt gestaan. *O*

Er moet nog wel even bedacht worden hoe deze verschijningen aankomen. per stoomboot lijkt me wat ouwerwets -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166094749
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:37 schreef Kijkertje het volgende:
Er moet nog wel even bedacht worden hoe deze verschijningen aankomen. per stoomboot lijkt me wat ouwerwets -O-
Ouderwets*

Jouw standpunt is duidelijk en het raakt kant noch wal.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166094780
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:36 schreef BoneThugss het volgende:
En waar precies houden 'wij' geen rekening met minderheden?

Weinig landen die zo tolerant zijn als Nederland.

Houd toch op man, als ik voor elke etnische minderheid 10 cent kreeg dan was ik nu miljonair.
Door hun inmenging in een nationaal cultureel debat te frustreren door hun uitspraken vooraf al als onzin te bestempelen.

Oftewel als minderwaardig neer te zetten.

Echt heel moeilijk is dit niet.
pi_166094818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:59 schreef Molurus het volgende:
En dan de Sint vervangen door een soortgelijk kostuum maar dan helemaal wit. Zijn we gelijk ook van die maffe Christelijke symboliek af. 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DIT. GAAT. TE. VER.
pi_166094848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:39 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ouderwets*

Jouw standpunt is duidelijk en het raakt kant noch wal.
Ben je nou aan het zeurpieten? -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166094909
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:40 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Door hun inmenging in een nationaal cultureel debat te frustreren door hun uitspraken vooraf al als onzin te bestempelen.

Oftewel als minderwaardig neer te zetten.
Zo ken ik er nog wel een paar, godverdomme man. _O-

Wie 'frustreer' ik iemand precies en waar|? _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166094968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:43 schreef BoneThugss het volgende:
Zo ken ik er nog wel een paar, godverdomme man. _O-

Wie 'frustreer' ik iemand precies en waar|? _O-
Frustreren betekent 'onmogelijk maken'.
pi_166094993
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:36 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En waar precies houden 'wij' geen rekening met minderheden?

Weinig landen die zo tolerant zijn als Nederland.

Houd toch op man, als ik voor elke etnische minderheid 10 cent kreeg dan was ik nu miljonair.
Wie heeft het over 'wij'? En ik heb het ook niet over etnische minderheden. Eerder over minderheden in het algemeen.

Hoe kom je daar eigenlijk bij? We hadden het toch over 'de minderheid die ZP wil aanpassen'? Er zijn ongetwijfeld weer andere minderheden waartoe jij behoort. Iedereen behoort wel ergens tot een minderheid.

Verder is politieke filosofie een redelijk serieus onderwerp dat wel iets verder gaat dan deze simplistische discussie. Hoe een goed functionerende maatschappij die recht doet aan de rechten van individuen maar tegelijk ook het maatschappelijk belang in het vizier houdt er precies uit zou moeten zien is iets waar politieke filosofen al lange tijd het hoofd over breken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166094994
quote:
9s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ben je nou aan het zeurpieten? -O-
Die zijn er helaas, mensen die in het verleden zijn blijven hangen. Ik kijk er niet eens meer van op, de 'argumenten' heb ik al zo vaak gehoord.

Gr.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166095006
quote:
8s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:41 schreef hoink581 het volgende:

[..]

DIT. GAAT. TE. VER.
:D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166095051
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D
Ik open een nieuw topic als je zulke uitspraken blijft doen.
pi_166095058
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:44 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Frustreren betekent 'onmogelijk maken'.
Uhu, jij mag je eigen invulling aan je eigen posts geven. Doe ik dat, dan is het hek van de dam.

Spinnen is leuk, dat kan ik ook, het is echter bijzonder kinderachtig.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166095106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:46 schreef BoneThugss het volgende:
Uhu, jij mag je eigen invulling aan je eigen posts geven. Doe ik dat, dan is het hek van de dam.

Spinnen is leuk, dat kan ik ook, het is echter bijzonder kinderachtig.
Het is precies wat je doet als je een claim al vooraf als onzin bestempelt.
pi_166095134
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:47 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het is precies wat je doet als je een claim al vooraf als onzin bestempelt.
Dit is nou wat je noemt een 'zwaktebod'.

Geef gewoon eens antwoord vent.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166095174
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:48 schreef BoneThugss het volgende:
Dit is nou wat je noemt een 'zwaktebod'.

Geef gewoon eens antwoord vent.
Ik heb het je al eens eerder uitgelegd. Als jij iemand uitsluit van inmenging in een debat, door hun stelling te 'tolereren' als onzin, dan frustreer jij het debat.
pi_166095231
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:50 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik heb het je al eens eerder uitgelegd. Als jij iemand uitsluit van inmenging in een debat, door hun stelling te 'tolereren' als onzin, dan frustreer jij het debat.
Dit is jouw uitleg:''Als jij iemand uitsluit van inmenging in een debat, door hun stelling te 'tolereren' als onzin, dan frustreer jij het debat''.

Man man. :')

Als je geen normaal antwoord kunt formuleren, zeg dat dan gwn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166095252
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:51 schreef BoneThugss het volgende:
Dat is jouw uitleg ''Als jij iemand uitsluit van inmenging in een debat, door hun stelling te 'tolereren' als onzin, dan frustreer jij het debat''.

Man man. :')
Als je je het niet snapt moet je het gewoon eerlijk toegeven. Een helder licht blijk je niet te zijn.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 22:53:02 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166095271
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:00 schreef Lunatiek het volgende:
Dit (zwarte morph suits) vind ik ook een passende oplossing voor Zwarte Piet:

[ afbeelding ]
nee man die pakken zijn freaky en niet gezellig

itt sint & piet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166095286
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:51 schreef BoneThugss het volgende:
Als je geen normaal antwoord kunt formuleren, zeg dat dan gwn.
Al een heel aantal pagina's lijkt het alsof je het gewoonweg niet snapt.

Kan. Formuleer je vraag duidelijk.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 22:55:07 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166095335
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:53 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Al een heel aantal pagina's lijkt het alsof je het gewoonweg niet snapt.

Kan. Formuleer je vraag duidelijk.
toen ik dat deed werd je mad om die domme vragen en weigerde je antwoord te geven

tikje hypocriet dit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166095338
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee man die pakken zijn freaky en niet gezellig

itt sint & piet
Jij wil meer toeters en bellen? Meer KLEUR? :o
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166095344
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:52 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je je het niet snapt moet je het gewoon eerlijk toegeven. Een helder licht blijk je niet te zijn.
Ah, op de man, daar trappen 'we' niet in.

Je hebt geen argumenten gap, dat hele 'blackface' verhaal is onzin en meerdere keren weerlegd in deze reeks.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166095381
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

toen ik dat deed werd je mad om die domme vragen en weigerde je antwoord te geven

tikje hypocriet dit
Dit.

Echt gap, doe niet zo wijs, Hoink.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166095407
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:55 schreef BoneThugss het volgende:
Ah, op de man, daar trappen 'we' niet in.

Je hebt geen argumenten gap, dat hele 'blackface' verhaal is onzin en meerdere keren weerlegd in deze reeks.
Mooie ironische post.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:55 schreef sp3c het volgende:
toen ik dat deed werd je mad om die domme vragen en weigerde je antwoord te geven

tikje hypocriet dit
Omdat ik van jou meer verwachtte. Ten eerste omdat je mod bent en ten tweede omdat je hier al langer rondhangt en ik mezelf dus niet zou hoeven te herhalen voor je.
pi_166095417
Kunnen jullie dit niet even in DM uitvechten? }:|
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166095441
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:57 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Mooie ironische post.

En als ik dan vraag wat er 'ironisch' aan is heb je weer geen antwoord.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166095592
Ik ben er helemaal niet benieuwd naar, het antwoord.

Waarom niet, denk eens zelf waar hebben die nou wat in in te brengen, kan toch niet waar zijn dat ze uiteindelijk meer zouden mogen wensen als die welke piet liever in de donkere tinten ziet!
pi_166095596
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:58 schreef BoneThugss het volgende:
En als ik dan vraag wat er 'ironisch' aan is heb je weer geen antwoord.

Geef gwn eens antwoord vent!
Er vanuit gaande dat je weet wat ironie is:

Je verwijt mij geen argumenten aan te dragen, terwijl ik in het vorige topic al meerdere keren uitgebreid heb onderbouwd wat de overeenkomsten zijn tussen de karikatuur en Zwarte Piet en waarom het vanuit dat perspectief een idee is om Zwarte Piet aan te passen.

Terwijl zelf je enige bijdragen geveinsde naïviteit zijn en ongefundeerde claims dat 'blackface' onzin is. Iets wat ik overigens zelf ook heb gesteld, maar dan met onderbouwing.
pi_166095745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:03 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Iets wat ik overigens zelf ook heb gesteld, maar dan met onderbouwing.
'Blackface' is dus bullshit in Nederland, dankjewel.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166095753
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:03 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat je weet wat ironie is:

Je verwijt mij geen argumenten aan te dragen, terwijl ik in het vorige topic al meerdere keren uitgebreid heb onderbouwd wat de overeenkomsten zijn tussen de karikatuur en Zwarte Piet en waarom het vanuit dat perspectief een idee is om Zwarte Piet aan te passen.

Terwijl zelf je enige bijdragen geveinsde naïviteit zijn en ongefundeerde claims dat 'blackface' onzin is. Iets wat ik overigens zelf ook heb gesteld, maar dan met onderbouwing.
:Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:35 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hoewel ik het met je eens ben dat 'Blackface' inderdaad niet op een lijn staat met het fenomeen Zwarte Piet ben ik het niet eens dat de aanmerkingen op Zwarte Piet onterecht zouden zijn puur en alleen omdat Nederland niet dezelfde zeer gespannen rassengeschiedenis kent zoals de VS.

De overeenkomst tussen 'Blackface' en Zwarte Piet is de set van uiterlijke kenmerken die afkomstig zijn van dezelfde Westerse karikatuur. Dat is echter niet genoeg om beide tradities op een lijn te zetten. 'Blackface' is een traditie die ontstaan is om zwarte burgers te weren uit het theatermetier en tegelijkertijd raciale stereotypen te propageren. De oorsprong van Piet als 'zwarte helper' ligt zoals Lunatiek steeds aangeeft in (waarschijnlijk) Germaanse symboliek, vergelijkbaar met Kerst.

Echter zijn beiden deze hun (voor-)christelijke kenmerken grotendeels verloren. Zwarte Piet is geen zwarte duivel zoals Krampus. In de 19e eeuw is de koloniale karikatuur van de Afrikaan in gebruik geraakt. Dit beeld legitimeerde alle acties van Westerse mogendheden in Afrika. De karikatuur met de donkere (vaak zwarte) huid in combinatie met de rode lippen en het kroeshaar is tot in de tweede helft van de 20ste eeuw beeldbepalend geweest en dus ook onze houding t.o.v. donkere mensen bepaald.

Het is bijna geschiedvervalsing om te claimen dat de huidige vorm van Zwarte Piet geen overblijfsel is uit datzelfde discours. In de afgelopen decennia is eerst Zwarte Piet slimmer voorgesteld en bij de influx van Surinamers begon Zwarte Piet een Surinaams accent aan te nemen. Een stap die niet te verklaren valt als Zwarte Piet geen donker persoon zou moeten voorstellen.

De reactie tegen dit protest was zo hevig omdat men de laatste jaren men die link in de perceptie van de blanke bevolking was verdwenen. Maar dat het in de perceptie van de meerderheid niet meer bestond, betekent niet dat de historische beladenheid van de karikatuur niet meer zou bestaan en daarom maar getolereerd moet worden. Die beladenheid bestaat nog steeds voor een minderheid en lijkt ook niet helemaal te zijn verdwenen gezien de reacties op het anti-pieten protest.

In een goed werkende democratie wordt de minderheid beschermt voor de meerderheid. Men moet dus niet buigen voor de wil van de minderheid maar men hoort er voor open te staan en bereid te zijn om compromissen te sluiten. In het geval van Zwarte Piet zou dit maar een kleine compromis zijn.

Zoals Etto aangaf is identity politics overgekomen vanuit de Verenigde Staten via de sociale media. Dit doet niets af aan de legitimiteit van kritiek op een reliek uit een Westers koloniaal verleden. Zwarte Piet heeft namelijk duidelijk gemaakt dat er op vele andere gebieden namelijk ook latente spanningen bestaan binnen de multiculturele samenleving op het gebied van identiteit en inclusiviteit.
Deze mag wel in OP van mij, erg informatief :7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166095765
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:03 schreef john2406 het volgende:
Ik ben er helemaal niet benieuwd naar, het antwoord.

Waarom niet, denk eens zelf waar hebben die nou wat in in te brengen, kan toch niet waar zijn dat ze uiteindelijk meer zouden mogen wensen als die welke piet liever in de donkere tinten ziet!
Leer Nederlands.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166095821
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:07 schreef BoneThugss het volgende:
'Blackface' is dus bullshit in Nederland, dankjewel.
Zwarte Piet bestempelen als 'Blackface' vind ik van wel, de kritiek op het uiterlijk van Zwarte Piet blijft natuurlijk legitiem. Dat kun je in de post lezen die Kijkertje gepost heeft.

En daarbij blijft 'Blackface is onzin' een stelling, geen argument.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2016 23:10:18 ]
pi_166095868
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:08 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Leer Nederlands.
Hoef ik niet ik hoef mij ook niet perfect te kleden, waarom niet ik heb het al wat zou ik nog meer willen!
pi_166096174
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoef ik niet ik hoef mij ook niet perfect te kleden, waarom niet ik heb het al wat zou ik nog meer willen!
Dat is de grote vraag, John.

Is jouw zoon net zo dom als jij?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166096243
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is de grote vraag, John.

Is jouw zoon net zo dom als jij?
Wat denk jij daarvan, niet dat het mij boeit hoor!
pi_166096269
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat denk jij daarvan, niet dat het mij boeit hoor!
Oké.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166096293
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:22 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Oké.
Heb jij hem eindelijk door, of doe jij maar zo, wat dacht jij eigenlijk wie dat jij bent?
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 23:26:26 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166096423
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:57 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat ik van jou meer verwachtte. Ten eerste omdat je mod bent en ten tweede omdat je hier al langer rondhangt en ik mezelf dus niet zou hoeven te herhalen voor je.
ik reageerde niet eens op jou dus je hoefde uberhaupt niet te reageren :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166096480
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij hem eindelijk door, of doe jij maar zo, wat dacht jij eigenlijk wie dat jij bent?
Weenie wat hier staat.

Sp3c help me G
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166096525
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Weenie wat hier staat.

Sp3c help me G
Dat jij voor mij nog minder bent als de rotzooi welke ik onder mijn nagels draag!
pi_166096627
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat jij voor mij nog minder bent als de rotzooi welke ik onder mijn nagels draag!
Oké
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166096684
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:33 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Oké
Trots dat heb jij het wel volgens mij goed voor met de Piet. een lichtpuntje is in zicht!
pi_166097181
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:00 schreef Lunatiek het volgende:
Dit (zwarte morph suits) vind ik ook een passende oplossing voor Zwarte Piet:

[ afbeelding ]
Maar goed, behalve dit innovatieve idee van Lunatiek zou men ook terug kunnen gaan naar de Zwarte Piet zoals Schenkman hem opvoerde.

Geen slaaf, maar een reguliere knecht, geen oorbellen, geen dikke rode lippen, geen pagekleding. Ofwel in niets gelijkend op de huidige uitbundige Zwarte Piet die men als karikatuur van een neger kan opvatten. Maar wellicht wel acceptabeler voor de kinderen dan de morphpiet. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 23:53:44 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166097384
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Weenie wat hier staat.

Sp3c help me G
verkeerde dialect denk ik, ik snap er ook geen kut van man

iets met je moeder, meer weet ik niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 23:54:51 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166097417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar goed, behalve dit innovatieve idee van Lunatiek zou men ook terug kunnen gaan naar de Zwarte Piet zoals Schenkman hem opvoerde.

Geen slaaf, maar een reguliere knecht, geen oorbellen, geen dikke rode lippen, geen pagekleding.
dit vind ik wel aardig, gewoon spijkerbroek/voetbalshirt maar wel zwart ... moderne piet

dat moet toch leuk zijn voor iedereen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166097557
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit vind ik wel aardig, gewoon spijkerbroek/voetbalshirt maar wel zwart ... moderne piet

dat moet toch leuk zijn voor iedereen
Toch wel met goudkleurige oorringen en mooi rode lippen mag ik toch hopen?
pi_166097586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Toch wel met goudkleurige oorringen en mooi rode lippen mag ik toch hopen?
Van mij mogen die 2 zaken wel omdat ze ook andere betekenissen hebben dan symbolen van een karikatuur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166097683
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit vind ik wel aardig, gewoon spijkerbroek/voetbalshirt maar wel zwart ... moderne piet

dat moet toch leuk zijn voor iedereen
Tsss, weer typisch een mannen oplossing, een voetbalshirt ;( :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166097694
Ik denk dat er niet iedereen voor te gebruiken is, maar wat maakt dat uit, span ook geen renpaard voor de ploeg!
Met andere woorden men kan de mensen maar gebruiken waar ze goed in of voor zijn!
pi_166097735
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tsss, weer typisch een mannen oplossing, een voetbalshirt ;( :X
Die Piet van Schenkman was dan ook een mannelijke Piet, aan jouw de eer de uitdossing voor een vrouwelijke Piet voor te stellen. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166097776
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die Piet van Schenkman was dan ook een mannelijke Piet, aan jouw de eer de uitdossing voor een vrouwelijke Piet voor te stellen. :)
Zwarte Pieten en witte Pieternelletjes *; :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166097849
En die mogen dan wel oorbellen en rode lippen, lekker ouderwets rolbevestigend :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166097922
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zwarte Pieten en witte Pieternelletjes *; :D
Als die Pieternelletjes er dan uitzien als engeltjes dan heeft dat ook nog met de Sinterklaas traditie te maken. In Tsjechië komt de Sint (St Mikulas) namelijk met duiveltjes en engeltjes.



“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166097973
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tsss, weer typisch een mannen oplossing, een voetbalshirt ;( :X
Seksistische much? Alsof alleen mannen van voetbal houden.. :{
pi_166097983
Mooi! Probleem opgelost *O*

Wit staat voor onschuld en vrouwen zijn toch eik ook altijd al ondervertegenwoordigd geweest in dat hele Sinterklaasfeest :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166098000
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Seksistische much? Alsof alleen mannen van voetbal houden.. :{
Ja want dan kunnen we lekker uitgaan stereotypen. Dat schijnt de meerderheid te willen toch :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:20:23 #122
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166098016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit vind ik wel aardig, gewoon spijkerbroek/voetbalshirt maar wel zwart ... moderne piet

dat moet toch leuk zijn voor iedereen
Prima, maar dan alleen als hij voetbalt met een watermeloen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:22:08 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166098048
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:20 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Prima, maar dan alleen als hij voetbalt met een watermeloen.
als je er zelf al Amerikaanse stereotypes bij gaat trekken is Zwarte Piet al snel Blackface en Blackface is juist niet c00l

domme reactie weer mani, doe toch eens normaal joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:23:06 #124
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166098068
Nou ja zeg.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:24:10 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166098093
echt hoor ... tsss



Matig89 :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166098127
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:24 schreef sp3c het volgende:
echt hoor ... tsss

[ afbeelding ]

Matig89 :')
GVD....wil ik net gaan tukken..... :(
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:27:07 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166098166
ik ga gewoon slapen, fuck you I don't care
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166098171
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

GVD....wil ik net gaan tukken..... :(
Zit er niet aan wat aan een vrouw behoord te zitten?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:27:31 #129
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166098176
Syl is wel lekker dominant.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:27:54 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166098188
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:27 schreef sp3c het volgende:
ik ga gewoon slapen, fuck you I don't care
truss
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:28:57 #131
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166098218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:27 schreef sp3c het volgende:
ik ga gewoon slapen, fuck you I don't care
Zo komen we dus nooit van stereotypes af.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166098236
Hoi. Ik heb de vorige 36 delen helaas gemist.

Zijn we er al uit?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:31:13 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166098257
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:30 schreef Kaas- het volgende:
Hoi. Ik heb de vorige 36 delen helaas gemist.

Zijn we er al uit?
Dit gaat nog wel een jaar of 10 duren, minstens.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166098272
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit gaat nog wel een jaar of 10 duren, minstens.
Maar jullie zijn hopelijk wel wat opgeschoten? Of zijn al die 36 delen precies hetzelfde?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:34:04 #135
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166098325
Wij pro-pieten zijn eigenlijk aan het wachten tot Geert W. aan de macht komt, daarna slaan we onze slag.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166098361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:34 schreef Mani89 het volgende:
Wij pro-pieten zijn eigenlijk aan het wachten tot Geert W. aan de macht komt, daarna slaan we onze slag.
Tsja, maar dat zal nooit gebeuren he.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:37:34 #137
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166098400
Echt wel.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166098438

Krampus, knecht van sinterklaas in Oostenrijk oa.
Hij kon zwart zijn , maar ook andere kleuren.
Wit, rood, bruin, etc... het regenboogconcept voor de gekleurde knecht bestaat al lang
http://opmerkelijk.nieuws(...)-uit-de-hel/26703697
pi_166098461
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:34 schreef Mani89 het volgende:
Wij pro-pieten zijn eigenlijk aan het wachten tot Geert W. aan de macht komt, daarna slaan we onze slag.
vertelll.... wat gaan "wij " doen dan ?
pi_166098504
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar jullie zijn hopelijk wel wat opgeschoten? Of zijn al die 36 delen precies hetzelfde?
We zijn nu bij het voorstel zwarte knechten en witte dienstbodes :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:53:43 #141
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166098717
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit vind ik wel aardig, gewoon spijkerbroek/voetbalshirt maar wel zwart ... moderne piet

dat moet toch leuk zijn voor iedereen
Dat kan de morphpiet ook dragen.
Maar... Barça of Real?
pi_166098730
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja want dan kunnen we lekker uitgaan stereotypen. Dat schijnt de meerderheid te willen toch :?
Volgens mij is het juist de minderheid die krampachtig vast houdt aan het idee dat het uiterlijk van Zwarte Piet stereotyperend is..

Jij zegt dat een voetbalshirt 'typisch een mannen oplossing' is, alsof een voetbalshirt iets typisch mannelijks is.. Alsof vrouwen geen voetbalshirts dragen..
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:54:47 #143
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166098731
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

We zijn nu bij het voorstel zwarte knechten en witte dienstbodes :P
Vergeet dat paard niet!
pi_166098820
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:54 schreef madam-april het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de minderheid die krampachtig vast houdt aan het idee dat het uiterlijk van Zwarte Piet stereotyperend is..

Jij zegt dat een voetbalshirt 'typisch een mannen oplossing' is, alsof een voetbalshirt iets typisch mannelijks is.. Alsof vrouwen geen voetbalshirts dragen..
Klopt, mijn vooroordeel: de meeste vrouwen houden niet van voetbal *)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166098841
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Vergeet dat paard niet!
Het paard blijft gewoon van Sinterklaas toch :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166098853
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat kan de morphpiet ook dragen.
Maar... Barça of Real?
beide + belangrijkste Duitse/Franse/Italiaanse/Portugese/Engelse clubs + alle Eredivisie clubs
pi_166098868
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Klopt, mijn vooroordeel: de meeste vrouwen houden niet van voetbal *)
Veruit de meeste vrouwen die ik ken wel ^O^
pi_166098910
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Veruit de meeste vrouwen die ik ken wel ^O^
Bij mij niet :N Maar ja bij mij houden ook de meeste mannen niet van voetbal _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:06:36 #149
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166098947
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het paard blijft gewoon van Sinterklaas toch :?
Mag het een stracciatelliapaard blijven of moet die ook een andere kleur? Merrie, hengst, ruin? Warm of koudbloedig? Ander merk misschien: Pegasus, eenhoorn, buraq, zeepaard, stokpaard?
pi_166098974
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Mag het een stracciatelliapaard blijven of moet die ook een andere kleur? Merrie, hengst, ruin? Warm of koudbloedig? Ander merk misschien: Pegasus, eenhoorn, buraq, zeepaard, stokpaard?
Hm een ouderwetse Hollandse Frieslander? O+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:08:38 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166098978
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

beide + belangrijkste Duitse/Franse/Italiaanse/Portugese/Engelse clubs + alle Eredivisie clubs
Hij komt uit Spanje... het moet wel een beetje geloofwaardig blijven.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:10:33 #152
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166099022
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

vertelll.... wat gaan "wij " doen dan ?
Geert in de zak naar Spanje ^O^
pi_166099304
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hij komt uit Spanje... het moet wel een beetje geloofwaardig blijven.
Tsja dat is ook wel weer waar..
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 04:51:17 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166099958
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar jullie zijn hopelijk wel wat opgeschoten? Of zijn al die 36 delen precies hetzelfde?
ben jij wat op geschoten metje 57.183 posts hier?
ook niet toch?

we vermaken ons er al 36 delen prima mee dus wat dat betreft lijkt het mij een nuttige reeks :Y
geloof niet dat iemand hier in staat is de wereld te veranderen oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 04:52:33 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166099959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:34 schreef Mani89 het volgende:
Wij pro-pieten zijn eigenlijk aan het wachten tot Geert W. aan de macht komt, daarna slaan we onze slag.
ik stem gewoon weer D66
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166100014
:N
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 04:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik stem gewoon weer D66
:|W :N
pi_166100015
British Army accused of racism after official tweet shows soldier wearing 'blackface' camouflage in jungle
http://www.independent.co(...)humour-a7369291.html



De echte racisten hebben weer wat gevonden hoor, de stumperds. Je zou maar als zelfverzekerde zwarte man een paar van die 'racisme :o - jankers' in je kennissenkring hebben. Ook al sta je nog zo stevig in je schoenen: Binnen een paar weken verander je in een hoopje ellende door het minderwaardigheidscomplex wat ze je aanpraten.
pi_166100314
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 05:52 schreef Braindead2000 het volgende:
British Army accused of racism after official tweet shows soldier wearing 'blackface' camouflage in jungle
http://www.independent.co(...)humour-a7369291.html

[ afbeelding ]

De echte racisten hebben weer wat gevonden hoor, de stumperds. Je zou maar als zelfverzekerde zwarte man een paar van die 'racisme :o - jankers' in je kennissenkring hebben. Ook al sta je nog zo stevig in je schoenen: Binnen een paar weken verander je in een hoopje ellende door het minderwaardigheidscomplex wat ze je aanpraten.
Tja, dat kan je dan alleen maar oplossen door regenboogsoldaten te introduceren he. Geen zwart geschminkte soldaat zonder een groene, een blauwe, een gele, etc etc....

Oh ja, en vergeet de stroopwafelsoldaat niet. :')

Man, man, man..... een blanke mág zich gewoon niet zwart schminken blijkbaar. Zelfs niet wanneer dit voor de eigen veiligheid is.

Dit schiet echt te ver door zo.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:20:53 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166100427
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 05:52 schreef Braindead2000 het volgende:
British Army accused of racism after official tweet shows soldier wearing 'blackface' camouflage in jungle
http://www.independent.co(...)humour-a7369291.html

[ afbeelding ]

De echte racisten hebben weer wat gevonden hoor, de stumperds. Je zou maar als zelfverzekerde zwarte man een paar van die 'racisme :o - jankers' in je kennissenkring hebben. Ook al sta je nog zo stevig in je schoenen: Binnen een paar weken verander je in een hoopje ellende door het minderwaardigheidscomplex wat ze je aanpraten.
dan ben je juist niet zelfverzekerd man :')

ik ken ook zo'n figuur, prima kerel maar dit onderwerp zullen we het nooit over eems worden ... bij normale volwassen mensen kan dat gewoon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:23:25 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166100450
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, dat kan je dan alleen maar oplossen door regenboogsoldaten te introduceren he. Geen zwart geschminkte soldaat zonder een groene, een blauwe, een gele, etc etc....

Oh ja, en vergeet de stroopwafelsoldaat niet. :')

Man, man, man..... een blanke mág zich gewoon niet zwart schminken blijkbaar. Zelfs niet wanneer dit voor de eigen veiligheid is.

Dit schiet echt te ver door zo.
dit heeft met veiligheid te maken ... gewoon een geintje onder de mannen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166100485
Wel bijzonder hoe men een nieuwsbericht schrijft rondom anonieme reacties op twitter. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 21-10-2016 08:42:47 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:31:37 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166100498
dat is al jaren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166100509
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:29 schreef Molurus het volgende:
We bijzonder hoe men een nieuwsbericht schrijft rondom anonieme reacties op twitter. :D
Ik denk dat het eerder komt door de stuip reactie van het Britse leger:

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166100613
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan ben je juist niet zelfverzekerd man :')

ik ken ook zo'n figuur, prima kerel maar dit onderwerp zullen we het nooit over eems worden ... bij normale volwassen mensen kan dat gewoon
Ik ben 1.96 meter en ik heb daar geen probleem mee. Als ik 24 uur per dag krijg te horen: Van politici: "lange mensen worden gediscrimineerd", "we moeten een quota voor lange mensen instellen". Van kennissen of de media: "ik was gisteren in de Efteling en allerlei kinderen zaten te lachen om Lange Jan, wat erg voor je he?", "op de kermis in Appingedam liepen mensen als clown op stelten rond, vreselijk voor je he?", enz. Ik vermoed dat ik dan op een gegeven moment toch wel gaat twijfelen over mijn lengte. Wat dat betreft denk ik dat al die witte mensen, die menen zwarte mensen ten allen tijden te moeten beschermen, meer kwaad dan goed doen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:02:00 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166100770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder komt door de stuip reactie van het Britse leger:

[ afbeelding ]
Manman :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:02:05 #166
3542 Gia
User under construction
pi_166100771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:00 schreef Lunatiek het volgende:
Dit (zwarte morph suits) vind ik ook een passende oplossing voor Zwarte Piet:

[ afbeelding ]
Vind dit best een goede oplossing, maar vrees dat ouders dit te eng gaan vinden voor hun prinsjes en prinsesjes. Dat was de roe en de zak in de jaren 70 al en is alleen maar erger geworden. Stel je voor dat ze er een trauma van krijgen.
pi_166100816
Als sommige zich nog zo benadeeld voelen door de slavernij vind ik dat we ze moeten helpen en ze met de boot terug moeten brengen naar het land van hun voorouders. ^O^
pi_166100930
Dit jaar gaan een aantal maten en ik bewust naar een Sinterklaas intocht waar je de anti-Piet coalitie kan verwachten om daar even tegengas te geven. Ik hoop heel erg dat er een aantal massaal weer gaan lopen provoceren/schreeuwen alias Sylvana Simons/Quincy Gario gedrag vertonen want ik wil sowieso graag even 'boefje' uit de jaren 60 spelen. En daar heb ik een boete en een avondje cel wel voor over zolang de anti-zwarte Piet hufters maar doorkrijgen dat ze lik op stuk krijgen bij ons.

P.s. zouden de meesten van die gasten kunnen zwemmen? })

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 09:18:13 ]
pi_166100960
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:17 schreef Iwanius het volgende:
Dit jaar gaan een aantal maten en ik bewust naar een Sinterklaas intocht waar je de anti-Piet coalitie kan verwachten om daar even tegengas te geven. Ik hoop heel erg dat er een aantal massaal weer gaan lopen provoceren/schreeuwen alias Sylvana Simons/Quincy Gario gedrag vertonen want ik wil sowieso graag even 'boefje' uit de jaren 60 spelen. En daar heb ik een boete en een avondje cel wel voor over zolang de anti-zwarte Piet hufters maar doorkrijgen dat ze lik op stuk krijgen bij ons.

P.s. zouden de meesten van die gasten kunnen zwemmen? })
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:21:31 #170
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166100971
Iwanius gaat met zijn vadsige lijf de nozem uithangen :') .

Kijk je wel uit dat je geen hartinfarct krijgt, opa?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166101029
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:17 schreef Iwanius het volgende:
Dit jaar gaan een aantal maten en ik bewust naar een Sinterklaas intocht waar je de anti-Piet coalitie kan verwachten om daar even tegengas te geven. Ik hoop heel erg dat er een aantal massaal weer gaan lopen provoceren/schreeuwen alias Sylvana Simons/Quincy Gario gedrag vertonen want ik wil sowieso graag even 'boefje' uit de jaren 60 spelen. En daar heb ik een boete en een avondje cel wel voor over zolang de anti-zwarte Piet hufters maar doorkrijgen dat ze lik op stuk krijgen bij ons.

P.s. zouden de meesten van die gasten kunnen zwemmen? })
Mijn god Iwanius. :')

Dat ze maar veel foto's van je op internet zullen plaatsen. Randdebiel.
pi_166101060
Ik zal expres een sigaar in mijn 'bakkes' hebben ter herkenning. Ben jij ook weer blij nobody op je zolderkamer.

quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:21 schreef Copycat het volgende:
Iwanius gaat met zijn vadsige lijf de nozem uithangen :') .

Kijk je wel uit dat je geen hartinfarct krijgt, opa?
I.t.t.wat de meesten denken ben ik fitter en peziger dan menig denkt en ...zie ik er jonger uit dan mijn originele leeftijd. Wat jij? Oh wacht bij vrouwen is dat proces juist anders. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 09:30:43 ]
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:29:16 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166101065
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:26 schreef hoink581 het volgende:

Dat ze maar veel foto's van je op internet zullen plaatsen. Randdebiel.
*O*
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166101423
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind dit best een goede oplossing, maar vrees dat ouders dit te eng gaan vinden voor hun prinsjes en prinsesjes. Dat was de roe en de zak in de jaren 70 al en is alleen maar erger geworden. Stel je voor dat ze er een trauma van krijgen.
Klinkt alsof we hier een potentieel compromis hebben. *O*

Of het nou werkelijk zo eng wordt gevonden is best een onderzoekje waard denk ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166102024
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klinkt alsof we hier een potentieel compromis hebben. *O*

Of het nou werkelijk zo eng wordt gevonden is best een onderzoekje waard denk ik.
We kunnen op ons Fokforumpje dan wel nader tot elkaar zijn gekomen wat betreft het uiterlijk van het karakter Zwarte Piet, maar ik vermoed zomaar dat de anti-Piet activisten en de 'Iwaniussen' van ons land daar geen boodschap aan hebben....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166102153
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:17 schreef Iwanius het volgende:
Dit jaar gaan een aantal maten en ik bewust naar een Sinterklaas intocht waar je de anti-Piet coalitie kan verwachten om daar even tegengas te geven. Ik hoop heel erg dat er een aantal massaal weer gaan lopen provoceren/schreeuwen alias Sylvana Simons/Quincy Gario gedrag vertonen want ik wil sowieso graag even 'boefje' uit de jaren 60 spelen. En daar heb ik een boete en een avondje cel wel voor over zolang de anti-zwarte Piet hufters maar doorkrijgen dat ze lik op stuk krijgen bij ons.

P.s. zouden de meesten van die gasten kunnen zwemmen? })
geweldig !! vooral doen.... zo gaan meer mensen beseffen dat er iets heel verkeerds gaande is rond ZP en meer mensen keren zich af van dit theater.
pi_166102232
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

We kunnen op ons Fokforumpje dan wel nader tot elkaar zijn gekomen wat betreft het uiterlijk van het karakter Zwarte Piet, maar ik vermoed zomaar dat de anti-Piet activisten en de 'Iwaniussen' van ons land daar geen boodschap aan hebben....
Waarom niet?

Het lijkt me toch vrij lastig om hier een koloniale negerkarikatuur in te zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166102245
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

geweldig !! vooral doen.... zo gaan meer mensen beseffen dat er iets heel verkeerds gaande is rond ZP en meer mensen keren zich af van dit theater.
Vind jij zwarte mensen die voor zwarte piet zijn ook racisten?
pi_166102266
'Onderzoek Zwarte Piet vol met vaagheden'

Het oordeel van de Kinderombudsman dat kinderen dankzij Zwarte Piet gediscrimineerd worden, is gebaseerd op vier kringgesprekken met steeds tien scholieren. Dat ontdekte onderwijzer Pim Walenkamp uit Utrecht volgens De Telegraaf.

Kinderombudsman Kalverboer oordeelde dat Zwarte Piet kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie. Sinterklaas zou daardoor in strijd zijn met het VN-Kinderrechtenverdrag.

De Utrechtse leraar werd bijzonder argwanend toen hij de bevindingen las. Hij heeft hele andere ervaringen. Toen hij de onderzoeksmethoden inzag was hij verbijsterd. Academische precisie is in haar pietenstandpunt niet te bekennen, vindt hij. ,,Overal staan vaagheden als 'verschillende gekleurde kinderen', 'een aantal gesprekken' en 'veel kinderen'."

Walenkamp kreeg in een reactie te horen dat het om vier kringgesprekken ging.
http://www.ad.nl/binnenla(...)-vaagheden~a2f0c9a4/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166102300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom niet?

Het lijkt me toch vrij lastig om hier een koloniale negerkarikatuur in te zien.
Zeker, maar hoe krijgen we dit compromis onder de aandacht van die activisten bv?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166102374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klinkt alsof we hier een potentieel compromis hebben. *O*

Of het nou werkelijk zo eng wordt gevonden is best een onderzoekje waard denk ik.
Als nou bevriende Surinaamse ouders en blanke ouders gezamenlijk met enthousiasme Sinterklaas en Zwarte Piet toejuichen zijn de blanke ouders dan racisten en de Surinaamse ouders niet of zijn beide stelletjes racisten?
pi_166102450
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Onderzoek Zwarte Piet vol met vaagheden'

Het oordeel van de Kinderombudsman dat kinderen dankzij Zwarte Piet gediscrimineerd worden, is gebaseerd op vier kringgesprekken met steeds tien scholieren. Dat ontdekte onderwijzer Pim Walenkamp uit Utrecht volgens De Telegraaf.

Kinderombudsman Kalverboer oordeelde dat Zwarte Piet kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie. Sinterklaas zou daardoor in strijd zijn met het VN-Kinderrechtenverdrag.

De Utrechtse leraar werd bijzonder argwanend toen hij de bevindingen las. Hij heeft hele andere ervaringen. Toen hij de onderzoeksmethoden inzag was hij verbijsterd. Academische precisie is in haar pietenstandpunt niet te bekennen, vindt hij. ,,Overal staan vaagheden als 'verschillende gekleurde kinderen', 'een aantal gesprekken' en 'veel kinderen'."

Walenkamp kreeg in een reactie te horen dat het om vier kringgesprekken ging.
http://www.ad.nl/binnenla(...)-vaagheden~a2f0c9a4/
Dat hadden we hier ook al vastgesteld, dat het een flutonderzoek was. Goed dat het opgepikt is door de media.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166102474
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hij komt uit Spanje... het moet wel een beetje geloofwaardig blijven.
Dan moet het een pre zijn... Die komen in allerlei kleuren voor. Maar schimmel is altijd ook wel ruim te verkrijgen, hoe wit of gespikkelt ze zijn hangt af van de leeftijd en of het een appelschimmel is of niet. Een schimmel wordt dus in kleur geboren, bruin, zwart, vos en wordt witter naarmate de jaren verstrijken.
Wil je een paard dan altijd al gespikkelt was en blijft dan moet je een knabstrupper inzetten (pippi langkaus paard) of een noriker in de kleruvariant leopard.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166102687
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vind jij zwarte mensen die voor zwarte piet zijn ook racisten?
Pro-pieters zijn zeker niet daarom racisten.
Voor sommigen is ZP een boegbeeld geworden van 'pleur op buitenlanders, wij zijn politiekcorrect''
En verder zit er bakkenvol racisme bij sommige agressieve verdedigers van ZP.
pi_166102791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als nou bevriende Surinaamse ouders en blanke ouders gezamenlijk met enthousiasme Sinterklaas en Zwarte Piet toejuichen zijn de blanke ouders dan racisten en de Surinaamse ouders niet of zijn beide stelletjes racisten?
Je kunt ook iets smakeloos vinden zonder mensen voor racisten uit te maken, begrijp je dat? (Vermoedelijk niet, anders zou dat kwartje al lang gevallen moeten zijn.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166102800
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Onderzoek Zwarte Piet vol met vaagheden'

Het oordeel van de Kinderombudsman dat kinderen dankzij Zwarte Piet gediscrimineerd worden, is gebaseerd op vier kringgesprekken met steeds tien scholieren. Dat ontdekte onderwijzer Pim Walenkamp uit Utrecht volgens De Telegraaf.

Kinderombudsman Kalverboer oordeelde dat Zwarte Piet kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie. Sinterklaas zou daardoor in strijd zijn met het VN-Kinderrechtenverdrag.

De Utrechtse leraar werd bijzonder argwanend toen hij de bevindingen las. Hij heeft hele andere ervaringen. Toen hij de onderzoeksmethoden inzag was hij verbijsterd. Academische precisie is in haar pietenstandpunt niet te bekennen, vindt hij. ,,Overal staan vaagheden als 'verschillende gekleurde kinderen', 'een aantal gesprekken' en 'veel kinderen'."

Walenkamp kreeg in een reactie te horen dat het om vier kringgesprekken ging.
http://www.ad.nl/binnenla(...)-vaagheden~a2f0c9a4/
Ik heb het al eerder gezegd, wat een vodje van een 'onderzoek'. En dan dat gehuil op TV, man man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166102812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Pro-pieters zijn zeker niet daarom racisten.
Voor sommigen is ZP een boegbeeld geworden van 'pleur op buitenlanders, wij zijn politiekcorrect''
En verder zit er bakkenvol racisme bij sommige agressieve verdedigers van ZP.
Dit ja. Voor een deel geldt ongetwijfeld zeker dat ze geen ruk geven om sinterklaas maar die gewoon deze discussie misbruiken om te schoppen tegen politieke correctheid.

Ik denk niet dat hun mening nou zo interessant is voor deze discussie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166103133
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit ja. Voor een deel geldt ongetwijfeld zeker dat ze geen ruk geven om sinterklaas maar die gewoon deze discussie misbruiken om te schoppen tegen politieke correctheid.

Ik denk niet dat hun mening nou zo interessant is voor deze discussie.
Ik geef om sommige tradities en als jij een konijnenvoer-etende milieuactivist was die de kerstboom wil vervangen door duurzame nepboompjes dan had ik er even lang en even hard op ingegaan.
pi_166103157
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik geef om sommige tradities en als jij een konijnenvoer-etende milieuactivist was die de kerstboom wil vervangen door duurzame nepboompjes dan had ik er even lang en even hard op ingegaan.
Ja, vooral de tradities die je in staat stellen om te schoppen tegen politieke correctheid zonder te erkennen dat je zelf een racist bent zeker. :')

Daarom vind ik jouw mening eigenlijk niet zo heel interessant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166103218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, vooral de tradities die je in staat stellen om te schoppen tegen politieke correctheid zonder te erkennen zelf een racist te zijn zeker. :')

Daarom vind ik jouw mening eigenlijk niet zo heel interessant.
Met mensen die zwart zijn als iets zieligs zien, als een handicap zien en overal racisme in zien heb ik ook niet zoveel. Zijn we het iig erover eens dat elkaars mening niet interessant is.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:41:30 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166103240
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Met mensen die zwart zijn als iets zieligs zien, als een handicap zien en overal racisme in zien heb ik ook niet zoveel. Zijn we het iig erover eens dat elkaars mening niet interessant is.
Maar waarom besteden jullie dan wel veel discussietijd aan elkaar? :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166103294
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar waarom besteden jullie dan wel veel discussietijd aan elkaar? :P
Het onderwerp vind ik wel belangrijk maar het is ook een soort wedstrijd. Zolang mensen met me willen spelen doe ik alles om te winnen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:02:10 #193
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166103654
Van mij mag Zwarte Pedro blijven hoor.

Alleen de plaagpietjes zijn eng.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:05:54 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166103718
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben 1.96 meter en ik heb daar geen probleem mee. Als ik 24 uur per dag krijg te horen: Van politici: "lange mensen worden gediscrimineerd", "we moeten een quota voor lange mensen instellen". Van kennissen of de media: "ik was gisteren in de Efteling en allerlei kinderen zaten te lachen om Lange Jan, wat erg voor je he?", "op de kermis in Appingedam liepen mensen als clown op stelten rond, vreselijk voor je he?", enz. Ik vermoed dat ik dan op een gegeven moment toch wel gaat twijfelen over mijn lengte. Wat dat betreft denk ik dat al die witte mensen, die menen zwarte mensen ten allen tijden te moeten beschermen, meer kwaad dan goed doen.
kan best hoor maar dan ben ik iig blij dat ik een stuk steviger in mijn schoenen sta dan jou _O-

ik denk toch dat dat voortkomt uit een matig zelfvertrouwen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:11:01 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166103789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 05:52 schreef Elzies het volgende:
:N

[..]

:|W :N
*) :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat kan de morphpiet ook dragen.
Maar... Barça of Real?
nee morphpiet is freaky

en gewoon de lokale smaak natuurlijk, Ajax in Amsterdam, Feijenoord in Rotterdam en Bayern Munchen in Tilburg want dat zijn natuurlijk gewoon landverraders

quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tsss, weer typisch een mannen oplossing, een voetbalshirt ;( :X
wat nou, voetbal is nota bene een vrouwensport ... ik ben zelf ook geen liefhebber maar de meeste Nederlanders (in alle kleuren) vinden die shit lachen dus dat offer wil ik best brengen aan de meerderheid

zo ruimdenkend ben ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:26:03 #196
3542 Gia
User under construction
pi_166104012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klinkt alsof we hier een potentieel compromis hebben. *O*

Of het nou werkelijk zo eng wordt gevonden is best een onderzoekje waard denk ik.
Maar, gaan kinderen dan niet in elke schaduw een Zwarte Piet zien?
Worden ze nog bang van hun eigen schaduw!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:26:08 #197
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166104013
Een ijshockeyshirt zou ook weer zo denigrerend zijn.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166104056
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar, gaan kinderen dan niet in elke schaduw een Zwarte Piet zien?
Worden ze nog bang van hun eigen schaduw!
Ach, beter dan dat ze in elke kleurling een zwarte piet zien. :+

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het allemaal wel meevalt. Als we het niet proberen zullen we het ook nooit weten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:35:10 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166104190
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:26 schreef Mani89 het volgende:
Een ijshockeyshirt zou ook weer zo denigrerend zijn.


get it?

BLACKhawks hahaha, jammer dat dat logo ook racisme is tegenwoordig -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:35:37 #200
3542 Gia
User under construction
pi_166104199
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach, beter dan dat ze in elke kleurling een zwarte piet zien. :+

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het allemaal wel meevalt. Als we het niet proberen zullen we het ook nooit weten.
Nee, dat is zo. En naar mijn mening mag er wel weer wat spanning terug komen in het kinderleven. Worden ze juist sterk van.
Halloween, ook zoiets. Ben blij dat dit wat overgewaaid is uit Amerika. Niet vanwege het commerciële, maar om de tere kinderzieltjes wat minder gevoelig te maken.

Bij onze kinderen op de basisschool vroeger, hadden ze eens een sprookjesspel in het bos en één van de juffen speelde voor heks. En die was zo goed geschminkt dat sommige kinderen, de echte watjes dus, er bang van werden en hun ouders dit echt niet vonden kunnen.
pi_166104256
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat is zo. En naar mijn mening mag er wel weer wat spanning terug komen in het kinderleven. Worden ze juist sterk van.
Halloween, ook zoiets. Ben blij dat dit wat overgewaaid is uit Amerika. Niet vanwege het commerciële, maar om de tere kinderzieltjes wat minder gevoelig te maken.

Bij onze kinderen op de basisschool vroeger, hadden ze eens een sprookjesspel in het bos en één van de juffen speelde voor heks. En die was zo goed geschminkt dat sommige kinderen, de echte watjes dus, er bang van werden en hun ouders dit echt niet vonden kunnen.
Yep. Bovendien hebben we hier nu een kans om met z'n allen een nieuwe traditie vorm te geven. Dat heeft ook wel wat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:41:13 #202
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166104273
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

get it?

BLACKhawks hahaha, jammer dat dat logo ook racisme is tegenwoordig -O-
Die ijsmuts op jouw UI ook. Dat is cultural appropriation.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:44:48 #203
3542 Gia
User under construction
pi_166104335
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:40 schreef Molurus het volgende:
Yep. Bovendien hebben we hier nu een kans om met z'n allen een nieuwe traditie vorm te geven. Dat heeft ook wel wat.
Kunnen we, de die-hards in dit topic, zoals BD, Montagui, Erdome, jij en nog een paar, dit niet onder de aandacht van NPO of een andere organisatie brengen?
Voor dit jaar zullen de draaiboeken al wel klaar zijn, maar voor volgend jaar kunnen ze daar dan een verhaal omheen breien.
Bijvoorbeeld iets wat te maken heeft met computer of zo, waardoor de zwarte Pieten in een spel belanden en daar hun menselijke gestalte verliezen en terugkomen als schaduwfiguren. Ze kunnen nog steeds Zwarte Piet heten en ze zijn zwart, maar zeker geen gelijkenis met negers.
pi_166104350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Yep. Bovendien hebben we hier nu een kans om met z'n allen een nieuwe traditie vorm te geven. Dat heeft ook wel wat.
Ja! En Walpurgisnacht! Flikkeren we dat domme koningsfeestje eruit. Nemen we Halloween als sinterklaasvervanger en de winterwende (Joel) in plaats van het jezusfeest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 12:47:00 ]
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:46:53 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166104370
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja! En Walpurgisnacht! Flikkeren we dat domme koningsfeestje eruit. Nemen we Halloween als sinterklaasvervanger en de winterwende in plaats van het jezusfeest.
fuck die onzin, koningsdag blijft gewoon dan gooi ik liever Sinterklaas van de flat met zijn pieten er achteraan w/ :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166104393
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

fuck die onzin, koningsdag blijft gewoon
Waarom? Kutmonarchie kost bakken met geld, deze koning kan niks en erfopvolging is sowieso achterlijk. Als we toch iets moeten vieren, laten we dan in ieder geval iets tofs vieren.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:50:32 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166104438
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom? Kutmonarchie kost bakken met geld, deze koning kan niks en erfopvolging is sowieso achterlijk. Als we toch iets moeten vieren, laten we dan in ieder geval iets tofs vieren.
omdat het leuk is en tof en koeltoer, als je het niet leuk vind heb je pech want je bent hier zelf komen wonen oO/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166104484
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:36 schreef Molurus het volgende:

[..]


Daarom vind ik jouw mening eigenlijk niet zo heel interessant.
Alsof die van jou zo boeiend is :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:56:54 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166104543
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja! En Walpurgisnacht! Flikkeren we dat domme koningsfeestje eruit. Nemen we Halloween als sinterklaasvervanger en de winterwende (Joel) in plaats van het jezusfeest.
Ik stem voor! Ziet er uit als een prima feestje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:59:37 #210
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166104593
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik stem voor! Ziet er uit als een prima feestje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen al doen voor de tetsers.
wooblabalurg
pi_166104595
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik stem voor! Ziet er uit als een prima feestje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor erbij wel.
pi_166104663
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat het leuk is en tof en koeltoer, als je het niet leuk vind heb je pech want je bent hier zelf komen wonen oO/
O ja, dat is dan ook wel weer waar.
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik stem voor! Ziet er uit als een prima feestje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk! Een medestander! Iedereen die het niet met ons eens is, is nepvok.
pi_166104882
De afschaffing van de slavernij lijkt me wel een feestje waard.

Denk alleen dat we dat feestje voorlopig nog niet zullen kunnen vieren...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:20:28 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166104901
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:19 schreef Montagui het volgende:
De afschaffing van de slavernij lijkt me wel een feestje waard.

Denk alleen dat we dat feestje voorlopig nog niet zullen kunnen vieren...
feestje bestaat al wel maar het mag wmb best een nationale feestdag worden :Y

niet ipv koningsdag, gooi maar zo'n gristenfeestje weg (niet kerst want dan ben ik jarig!)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:22:13 #215
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166104922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:19 schreef Montagui het volgende:
De afschaffing van de slavernij lijkt me wel een feestje waard.

Denk alleen dat we dat feestje voorlopig nog niet zullen kunnen vieren...
Waarom niet?
wooblabalurg
pi_166104924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

feestje bestaat al wel maar het mag wmb best een nationale feestdag worden :Y

niet ipv koningsdag, gooi maar zo'n gristenfeestje weg
Geen enkel feestje weg hoogstens erbij, in Duitsland hebben ze ook meer zon en feestdagen waarom zou dat niet ook hier kunnen?
pi_166104931
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom niet?
Misschien op de dag dat ik geen belasting meer hoef te betalen?
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:23:16 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166104937
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geen enkel feestje weg hoogstens erbij, in Duitsland hebben ze ook meer zon en feestdagen waarom zou dat niet ook hier kunnen?
ik zeg toch niet dat het niet kan?

ik ga uit van de huidige situatie, feestdagen erbij ben ik natuurlijk sowieso voorstander van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:24:25 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166104949
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Misschien op de dag dat ik geen belasting meer hoef te betalen?
gewoon stoppen met werken, dan betaald de belasting jou
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166104962
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon stoppen met werken, dan betaald de belasting jou
En zelfs daar wordt weer belasting over betaald!

Toch hoor ik niks over slavernij ervan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 13:25:24 ]
pi_166104965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Onderzoek Zwarte Piet vol met vaagheden'

Het oordeel van de Kinderombudsman dat kinderen dankzij Zwarte Piet gediscrimineerd worden, is gebaseerd op vier kringgesprekken met steeds tien scholieren. Dat ontdekte onderwijzer Pim Walenkamp uit Utrecht volgens De Telegraaf.

Kinderombudsman Kalverboer oordeelde dat Zwarte Piet kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie. Sinterklaas zou daardoor in strijd zijn met het VN-Kinderrechtenverdrag.

De Utrechtse leraar werd bijzonder argwanend toen hij de bevindingen las. Hij heeft hele andere ervaringen. Toen hij de onderzoeksmethoden inzag was hij verbijsterd. Academische precisie is in haar pietenstandpunt niet te bekennen, vindt hij. ,,Overal staan vaagheden als 'verschillende gekleurde kinderen', 'een aantal gesprekken' en 'veel kinderen'."

Walenkamp kreeg in een reactie te horen dat het om vier kringgesprekken ging.
http://www.ad.nl/binnenla(...)-vaagheden~a2f0c9a4/
Goed onderzoek.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:26:13 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166104984
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

En zelfs daar wordt weer belasting over betaald!

Toch hoor ik niks over slavernij ervan.
omdat het niets met slavernij te maken heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166105004
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat het niets met slavernij te maken heeft
Waar vind het nog plaats slavernij, hier niet, althans niet zonder contract, waar wel?
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:29:54 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166105039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar vind het nog plaats slavernij, hier niet, althans niet zonder contract, waar wel?
weet ik toch niet, ik ben niet de koning van de slavernij ofzo :D

maar belasting betalen heeft niets met slavernij te maken, dat moet je meer zien als contributie die je betaald om lid te zijn van club Nederland

heb je daar geen zin an dan moet je een andere club zoeken, Somalie ofzo daar zul je wel niets af hoeven dragen, club Nederland verplicht je niet om lid te blijven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:30:19 #225
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166105048
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Misschien op de dag dat ik geen belasting meer hoef te betalen?
Waarom zijn jouw reacties zo willekeurig? Kijk je wel eerst waar je op reageert of dat ook niet?
wooblabalurg
pi_166105069
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]


heb je daar geen zin an dan moet je een andere club zoeken, Somalie ofzo daar zul je wel niets af hoeven dragen, club Nederland verplicht je niet om lid te blijven
Ik heb geen dubbel paspoort, dus dat zal niet lukken, tevens draag ik al veel te lang bij, dus dan leg ik er geld op toe!
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:33:49 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166105099
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb geen dubbel paspoort, dus dat zal niet lukken, tevens draag ik al veel te lang bij, dus dan leg ik er geld op toe!
das je eigen keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:34:12 #228
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166105107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb geen dubbel paspoort, dus dat zal niet lukken, tevens draag ik al veel te lang bij, dus dan leg ik er geld op toe!
Gewoon schuiven met dat geld. Betalen met uwen mars.
wooblabalurg
pi_166105110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:19 schreef Montagui het volgende:
De afschaffing van de slavernij lijkt me wel een feestje waard.

Denk alleen dat we dat feestje voorlopig nog niet zullen kunnen vieren...
Mwoah. Lijkt me wel een mooi thema om er op Bevrijdingsdag bij te pakken.
pi_166105318
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat het leuk is en tof en koeltoer, als je het niet leuk vind heb je pech want je bent hier zelf komen wonen oO/
Walpurgisnacht is ook cultuur, is echt origineel, weg met die midden oosten gewoontes van het christendom en de zuid europeese gewoontes van de romeinen! Terug naar hoe het was, nou ja, met de feesten dan, de rest liever niet *O* *O* *O*
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166105339
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

feestje bestaat al wel maar het mag wmb best een nationale feestdag worden :Y

niet ipv koningsdag, gooi maar zo'n gristenfeestje weg (niet kerst want dan ben ik jarig!)
Tuurlijk ook kerst, daarvoor in de plaats het oude joelfeest, de volle 12 dagen natuurlijk!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:55:07 #232
3542 Gia
User under construction
pi_166105415
Komt net een verjaardagscadeautje binnen:



Dus, pas maar op. Nog effe en dan weet ik ALLES!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:55:45 #233
3542 Gia
User under construction
pi_166105421
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon stoppen met werken, dan betaald de belasting jou
betaalt
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:01:13 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166105494
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

betaalt
nou en
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:13:25 #235
3542 Gia
User under construction
pi_166105640
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en
Je gedaan dat steeds fout.
Dit is wat ik dan lees. Je, gevolgd door voltooid deelwoord.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:15:13 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166105675
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Je gedaan dat steeds fout.
Dit is wat ik dan lees. Je, gevolgd door voltooid deelwoord.
lijkt me jouw probleem
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:24:28 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166105858
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Walpurgisnacht is ook cultuur, is echt origineel, weg met die midden oosten gewoontes van het christendom en de zuid europeese gewoontes van de romeinen! Terug naar hoe het was, nou ja, met de feesten dan, de rest liever niet *O* *O* *O*
koningsdag is gewoon oerhollands, heeft niets met het midden oosten en/of de romeinen te maken, dat blijft gewoon

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk ook kerst, daarvoor in de plaats het oude joelfeest, de volle 12 dagen natuurlijk!
maakt mij verder niet uit welke naam het beestje heeft zolang ik maar in mijn nest kan blijven liggen op eerste kerstdag want dan heb ik een kater
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166105983
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat de slavernij nog niet overal is afgeschaft, als je al ziet hoe dat de Indische arbeiders in Qatar behandelt worden. Pure slavernij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166106046
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

feestje bestaat al wel maar het mag wmb best een nationale feestdag worden :Y

niet ipv koningsdag, gooi maar zo'n gristenfeestje weg (niet kerst want dan ben ik jarig!)
We kunnen daarvoor ook gewoon het Sinterklaasfeest gebruiken. Vieren we daarmee tegelijk de afschaffing van de slavernij. Wie weet heeft Schenkman het destijds ook zo bedoeld! :D

Aan de andere kant is daar ook al het Keti Koti festival. Dat kunnen we ook volledig multicultureel maken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:35:19 #240
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166106050
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat de slavernij nog niet overal is afgeschaft, als je al ziet hoe dat de Indische arbeiders in Qatar behandelt worden. Pure slavernij.
True. Is heel zielig hoe die Indiase arbeiders moeten leven.
Plus dat we hier nog een gouden koets hebben waarop slaven afgebeeld worden.
wooblabalurg
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:37:20 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166106089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat de slavernij nog niet overal is afgeschaft, als je al ziet hoe dat de Indische arbeiders in Qatar behandelt worden. Pure slavernij.
we vieren toch ook bevrijdingsdag zonder dat iedereen vrij is

de Papua's mogen nog steeds niet met hun vlag zwaaien bv
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166109239
Fascinerend hoe mensen 3, 4 jaar na dato nog steeds met die onzin bezig zijn en keer op keer alle argumenten (voor en tegen) herkauwen. Heb je niks beters te doen vraag ik me af.

Ik maak me gewoon nergens druk om, ik ben blij als de pepernoten en de chocola in de winkel ligt en de rest kan me gestolen worden. Al die onzinnige discussies in het kader van "maatschappelijk vraagstuk". Er zijn zat belangrijkere dingen die nu spelen, zoals werkloosheid onder starters, slechte ouderenzorg, bio-industrie etc. Daar lijden mensen pas echt onder. Dit is gewoon aandachtsgeilerij.
pi_166109242
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:37 schreef sp3c het volgende:

de Papua's mogen nog steeds niet met hun vlag zwaaien bv
Ook niet in Nederland tijdens een vermeende propietdemonstratie... en toen kwam er een echte allochtoon...Geen gespeelde knuffelallochtoon als zp , maar een echt donker mens.
https://decorrespondent.n(...)at/40587668-70079528

quote:
De groep ging in een cirkel om haar heen staan. ‘Jij moet oprotten naar je eigen land, gewoon oprotten,’ riep een man. Tilly Kaisiepo antwoordde gevat. ‘Ik zei: 'Meneer, graag, komt u met mij mee, gaan we samen naar Mark Rutte om het te bespreken'.' De massa brulde, iemand trok aan haar vlag. Twee geschminkte vrouwen stormden op haar af. ‘Ben jij voor zwarte Piet, ben jij voor zwarte Piet?’, schreeuwden ze.

Bijna verloor ze haar zelfbeheersing, toen een man de Morgenster in brand probeerde te steken. ‘Maar ik zei bij mezelf: rustig, Tilly, je doel moet zuiver blijven.’ Dat is wat haar vader ook altijd zei. Een fotograaf greep in en beschermde haar. Politieagenten verschenen. Ze namen haar mee.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:34:17 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166109747
in Nederland mag het gewoon hoor, mevrouwtje had een aanklacht in moeten dienen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166111305
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:34 schreef sp3c het volgende:
in Nederland mag het gewoon hoor, mevrouwtje had een aanklacht in moeten dienen
In het belang van de openbare orde kan de politie ter plekke beslissen iemand weg te halen van een bepaalde plek. Wat ze gedaan hebben met mevrouw Kaisiepo.

Ik ga even offtopic met dit oude nieuws
quote:
Tijdens veteranendag 2014 in Den Haag is Iskandar Bwefar gearresteerd voor het dragen van de Papoea vlag. Deze vlag was dit jaar voor het eerst niet toegestaan in het defile door de Nederlands Nieuw Guinea veteranen. Volgens communicatie vooraf was dit echter wel toegestaan voor bezoekers en omstanders. Toch is Iskander gearresteerd en verteld hierover in een kort interview.

Iskandar Bwefar hardhandig door Haagse politie aangepakt
Geplaatst op: 29 juni 2014 om 15:24 door Redactieteam

http://www.tanahku.west-p(...)gen-papoea-vlag.html

quote:
Nadat bekend werd dat de Morgenster vlag van West-Papua, een zelfstandig land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, niet meegevoerd mocht worden in het defilé, terwijl dat al jarenlang gebeurde door de Nieuw-Guinea veteranen, is er een oproep gedaan aan veteranen, Papua's, ex-inwoners van Nederlands Nieuw-Guinea/West-Papua om massaal met Morgenster naar Den Haag te komen.
http://www.tanahku.west-p(...)rgenstervlaggen.html

gezellig toch even offtopic... iedereen kan uitrusten en dan begint het rituele zwartepietenspel weer *O*
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:47:02 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166111448
je mag ook niet overal alcohol drinken, dat maakt drank nog niet verboden toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166111818
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:55 schreef Gia het volgende:
Komt net een verjaardagscadeautje binnen:

[ afbeelding ]

Dus, pas maar op. Nog effe en dan weet ik ALLES!
*O* En gefeliciteerd ook! w/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:06:35 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166119145
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:55 schreef Gia het volgende:
Komt net een verjaardagscadeautje binnen:

[ afbeelding ]

Dus, pas maar op. Nog effe en dan weet ik ALLES!
*G* Gefeliciteerd!

Nu wil ik dat boeknatuurlijk ook lezen. Misschien komt Piet het brengen *)
https://www.amazon.co.uk/(...)colaas/dp/9460224326
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:16:56 #249
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166119258
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja! En Walpurgisnacht! Flikkeren we dat domme koningsfeestje eruit. Nemen we Halloween als sinterklaasvervanger en de winterwende (Joel) in plaats van het jezusfeest.
Nee. Het een moet het ander niet vervangen, het moet beide gevierd kunnen worden. Meer feestdagen, meer vrije dagen. In vergelijking met de rest van Europa hebben we er al zo weinig.
pi_166127942
Mensen die ervoor zijn om al onze cultuur en identiteit af te breken en naroepen wat de eu-media erover zegt...

Ik ben voor zwarte piet én het koningshuis, beiden zijn kleurgevers aan ons klein stukje thuis dat nederland heet.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166127999
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:55 schreef Gia het volgende:
Komt net een verjaardagscadeautje binnen:

[ afbeelding ]

Dus, pas maar op. Nog effe en dan weet ik ALLES!
Het échte verhaal. :D
Dit, dus.
pi_166129011
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het échte verhaal. :D
Wat is het echte verhaal dan?
Opgezet door het kapitaal, snel een verkoop of een hoge verkoop vlak voor het opmaken van het grootboek?
pi_166130469
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:02 schreef Peachbird het volgende:
Mensen die ervoor zijn om al onze cultuur en identiteit af te breken en naroepen wat de eu-media erover zegt...
Wat zeggen die EU-media en wie zijn dat ?
En wie zijn die mensen die Nederland willen vernietigen ?
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:46:28 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166131120
de anti pieten natuurlijk en de pro pieten ... en de d66 rechters

open je ogen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166131680
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 19:46 schreef sp3c het volgende:
de anti pieten natuurlijk en de pro pieten ... en de d66 rechters

open je ogen
johhh wa gemeen van die pro-pieten... Ze zijn in de meerderheid van 84%.... dus de gemeenheid is het grootst in die groep.
O~)
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:43:45 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166132667
stuk meer dan 84%
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166133699
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:43 schreef sp3c het volgende:
stuk meer dan 84%
ken je nagaan... zo gemeen O-)
pi_166134309
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:43 schreef sp3c het volgende:
stuk meer dan 84%
Vandaar dat steeds meer grote winkels met zwarte piet kappen. :+
Jusqu'ici tout va bien...
pi_166134723
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:31 schreef Manono het volgende:

[..]

Vandaar dat steeds meer grote winkels met zwarte piet kappen. :+
Eigenlijk behoorden de pro pieten ook die winkels te kappen.

84% van hun klandizie weg moet jij eens zien hoe snel die terug draaien.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2016 21:44:52 ]
pi_166135048
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 19:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat zeggen die EU-media en wie zijn dat ?
En wie zijn die mensen die Nederland willen vernietigen ?
Linkse media die eu narratief bezigen, doe niet zo achterlijk.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166135710
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Eigenlijk behoorden de pro pieten ook die winkels te kappen.

84% van hun klandizie weg moet jij eens zien hoe snel die terug draaien.
Mja, alleen draait het in de commercie zelden om principes en meer om de prognose uit reële cijfers.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_166135746
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:27 schreef Manono het volgende:

[..]

Mja, alleen draait het in de commercie zelden om principes en meer om de prognose uit reële cijfers.
Van de ..... Nederlander hoeft men dat heus niet te verwachten, dan zou wel veel komen aan het veranderen denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2016 22:32:51 ]
pi_166135865
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Van de laffe Nederlander hoeft men dat heus niet te verwachten, dan zou wel veel komen aan het veranderen denk ik.
Er komt waarschijnlijk wel veel aan het veranderen ja. :+
Jusqu'ici tout va bien...
pi_166136071
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:33 schreef Manono het volgende:

[..]

Er komt waarschijnlijk wel veel aan het veranderen ja. :+
Als de pro pieten afspreken (en ook doen) weigeren iets te kopen bij die winkels zullen de cijfers snel genoeg aangeven dat er iets fout is!
Alleen zullen de pro s dan wel op 1 lijn komen aan het liggen en ook stellig niks meer aanschaffen van die winkels!
Dan is dat de enigste verandering tot nog toe!

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2016 22:41:13 ]
pi_166136434
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:40 schreef john2406 het volgende:
Als de pro pieten afspreken (en ook doen) weigeren iets te kopen bij die winkels zullen de cijfers snel genoeg aangeven dat er iets fout is!
Alleen zullen de pro s dan wel op 1 lijn komen aan het liggen en ook stellig niks meer aanschaffen van die winkels!
Dan is dat de enigste verandering tot nog toe!
Zo principieel zijn de pro's niet, dat ze nooit meer iets meer bij de Bijenkorf gaan kopen omdat die zwarte pieten in de ban doen.

Zeg john2406, je kijkt vaak in mijn fotoboek, je gaat mij toch niet stalken? :o
Jusqu'ici tout va bien...
pi_166136492
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:53 schreef Manono het volgende:

[..]

Zeg john2406, je kijkt vaak in mijn fotoboek, je gaat mij toch niet stalken? :o
1 keer naar ik mij herinneren kan, geen foto te zien dus wat wil ik stalken een bezemsteel?
pi_166136521
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

1 keer naar ik mij herinneren kan, geen foto te zien dus wat wil ik stalken een bezemsteel?
Dan is het goed!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_166136557
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:56 schreef Manono het volgende:

[..]

Dan is het goed!
Of jij het goed vind of niet je profiel is geloof ik gewoon open. Dus wat wil jij je bent mij toch niet aan het stalken of zo?
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:13:17 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166137025
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:31 schreef Manono het volgende:

[..]

Vandaar dat steeds meer grote winkels met zwarte piet kappen. :+
valt mee volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166137291
Voor wie geïnteresseerd is....zondag 30 oktober te Leiden....de plannen voor de intocht tegen Zwarte Piet.
quote:
Onder het motto “Tot hier en niet verder!” organiseert Doorbraak op 30 oktober in Leiden een bijeenkomst over de protestactie tegen Zwarte Piet tijdens de nationale intocht van Sinterklaas op 12 november in Maassluis. De bijeenkomst maakt deel uit van een landelijke infotour. Jerry Afriyie, een van de kartrekkers van de beweging tegen Zwarte Piet, zal uit de doeken doen wat de plannen van die beweging zijn bij de komende intocht.

Bijeenkomst
Zondag 30 oktober
Vanaf 20:00 uur
Vrijplaats
Middelstegracht 36
Leiden
Facebook

Tijdens de bijeenkomst wordt eerst een film vertoond over de strijd tegen de Zwarte Piet-figuur. Daarna vindt een powerpointpresentatie plaats, waarbij Afriyie onder meer zal ingaan op de geschiedenis van de strijd tegen Zwarte Piet, op de daarbij geboekte overwinningen, en op repressie tegen activisten tegen Zwarte Piet. Aan de orde komt ook wat er op lokaal niveau tegen de racistische karikatuur kan worden ondernomen. Verder is er uiteraard aandacht voor de stand van zaken in de voorbereiding van de protestactie tijdens de nationale intocht van Sinterklaas op 12 november in Maassluis.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166137308
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:55 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Linkse media die eu narratief bezigen, doe niet zo achterlijk.
En die media die willen Nederland vernietigen en de anti-pieters praten hun na ?
pi_166137856
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 00:24:10 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166138550
die loopt echt voor geen meter :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 00:25:30 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166138587
godverdomme wat slecht :')

schaf het nu maar af hoor ... tering :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 00:26:20 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166138607
gay man

echt

gay

:P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 23 oktober 2016 @ 00:53:44 #276
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166139042
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 00:24 schreef sp3c het volgende:
die loopt echt voor geen meter :')
Dat hoort bij Sinterklaasrijm.
pi_166139048
Wat een janknummer :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 23 oktober 2016 @ 01:48:11 #278
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166139863
STEM PVV
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 23 oktober 2016 @ 02:11:07 #279
117098 Hathor
Effe niet
pi_166140207
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:53 schreef Manono het volgende:

[..]

Zo principieel zijn de pro's niet, dat ze nooit meer iets meer bij de Bijenkorf gaan kopen omdat die zwarte pieten in de ban doen.

Zeg john2406, je kijkt vaak in mijn fotoboek, je gaat mij toch niet stalken? :o
Is dit sluikreclame voor jezelf? Ik voelde me namelijk geroepen ook even te kijken hierdoor, maar ik zag geen tieten dus dit was eens maar nooit meer. :(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 23 oktober 2016 @ 02:12:08 #280
117098 Hathor
Effe niet
pi_166140221
quote:
Geprobeerd hardop te zingen maar het is niet te doen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166146601
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 23:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

valt mee volgens mij
Net als die 84% ;)
Jusqu'ici tout va bien...
pi_166146824
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 02:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Is dit sluikreclame voor jezelf? Ik voelde me namelijk geroepen ook even te kijken hierdoor, maar ik zag geen tieten dus dit was eens maar nooit meer. :(
Pcies! Geen tiet! Steeds kijken is dus onnodig!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_166147536
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 23:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En die media die willen Nederland vernietigen en de anti-pieters praten hun na ?
Water is nat.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166147578
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:26 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Water is nat.
ik snap het.... je durft ineens niet meer duidelijk te zeggen wat je dacht.
Het sloeg ook nergens op.
pi_166149365
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik snap het.
Nee, je nee snapt er geen zak van.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166151712
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee, je nee snapt er geen zak van.
Leg het dan goed uit. De bewering is dat media en antipieters Nederland willen vernietigen.
pi_166151801
Antipieters slaan nog geen deuk in een pakje boter dus hoe ze Nederland precies gaan vernietigen is mij een raadsel.
Conscience do cost.
pi_166152010
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Leg het dan goed uit. De bewering is dat media en antipieters Nederland willen vernietigen.

Dat vind ik de grootste onzin, die mensen zullen zich best gekwetst voelen en gekkies heb je overal, maar volgens mij wil niemand 'Nederland vernietigen'.

Dat de media dat zou willen is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik als 'pro-Piet' zijnde vind het gewoon prima zoals het nu is, tevens vind ik 'anti-Piet' mensen meestal nogal dom overkomen, maar ze mogen uiteraard hun mening uiten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166152098
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat vind ik de grootste onzin, die mensen zullen zich best gekwetst voelen en gekkies heb je overal, maar volgens mij wil niemand 'Nederland vernietigen'.

Dat de media dat zou willen is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik als 'pro-Piet' zijnde vind het gewoon prima zoals het nu is, tevens vind ik 'anti-Piet' mensen meestal nogal dom overkomen, maar ze mogen uiteraard hun mening uiten.
idd dat is de grote onzin. Dat was mijn pointe ook
Antipieters zijn ook dom, maar hun broertje propiet is arrogant en nog dommer.
Dat schiet niet op zo. Zo gaat het vaderland ten onder
:+
pi_166152137
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

idd dat is de grote onzin. Dat was mijn pointeook
Antipieters zijn ook dom, maar hun broertje propiet is arrogant en nog dommer.
Dat schiet niet op zo. Zo gaat het vaderland ten onder
:+
GEERT WILDERS 4 MP !!! :P

Nee joh, ik heb alles wel gezegd wat ik wou zeggen. Maar ik vind dit ook wel een interessante discussie om te volgen.

Verder heb je natuurlijk gelijk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166157246
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 02:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik voelde me namelijk geroepen ook even te kijken hierdoor, maar ik zag geen tieten
Nou stel dat waren pannenkoeken geweest?
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 oktober 2016 @ 11:02:40 #292
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166167404
Oproep tot boycot RTL in 3...2...1...

quote:
RTL kiest voor de Schoorsteen Piet. Deze Piet is vanaf nu de enige Piet die in de RTL programma’s te zien is. Dit besluit is genomen door de directie van RTL na de vele gesprekken die zijn gevoerd met zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet. Onder andere in de bijeenkomsten gefaciliteerd door Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken. In de laatste bijeenkomst is door voor- en tegenstanders een verklaring opgetekend waarin afstand wordt gedaan van elke vorm van bedreiging, geweld, polarisatie en agressie rond het Sinterklaasfeest en is het voornemen uitgesproken om het Sinterklaasfeest een feest te laten zijn voor alle kinderen in Nederland. Met de keuze voor de Schoorsteen Piet geeft RTL inhoud aan deze verklaring en volgt het bedrijf het voorbeeld van de Stichting Sinterklaas in Amsterdam, die in 2014 de Schoorsteen Piet introduceerde.

Schoorsteen Piet, die wij vanaf nu gewoon Piet noemen, heeft zwarte vegen op zijn gezicht, omdat hij door de schoorsteen komt. De meesten van ons zijn opgegroeid met het idee dat Piet door de schoorsteen komt. Aan dat verhaal houden wij vast, wij passen alleen zijn uiterlijk aan. Ooit hebben we afscheid genomen van de roe en we stoppen ook geen kinderen meer in de zak naar Spanje, omdat het niet meer paste in ons tijdsbeeld. In onze visie past Zwarte Piet ook niet meer in het huidige tijdsbeeld en daarom kiezen we voor Schoorsteen Piet.

Het Sinterklaasfeest is een prachtig familiefeest voor veel kinderen en gezinnen in Nederland. Een feest dat staat voor gezelligheid en saamhorigheid. De laatste jaren is door de discussie over Zwarte Piet vooral verdeeldheid en onduidelijkheid ontstaan. Voor een deel van Nederland is het beeld van Zwarte Piet discriminerend, terwijl anderen vinden dat Zwarte Piet een onlosmakelijk deel van de traditie is. RTL heeft begrip voor beide standpunten, maar vindt ook dat het in deze discussie niet zou moeten gaan over gelijk, maar over begrip hebben voor elkaar. Wij hopen dat de nieuwe Piet de harten herovert en dat het vieren van een gezellige Sinterklaasavond met het gezin, familie, vrienden, buurten en verenigingen weer centraal staat.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:04:04 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166167421
Mag ie nu ook al niet meer zwart genoemd worden :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166167473
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:02 schreef borisz het volgende:
Oproep tot boycot RTL in 3...2...1...

[..]

Goede ontwikkeling. RTL weet hoe te polderen.
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:07:23 #295
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166167480
Allemaal naar SBS!!!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:07:42 #296
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166167484
Heel goed RTL. Kan er ook niet gemiept worden dat het aan de "staatsomroep" ligt ^O^
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166167499
Het wordt steeds grappiger!
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:09:09 #298
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166167505

RTL-Piet
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:11:27 #299
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_166167543
RTL is geweldig eindelijk een media organisatie die slavernij afwijst.
pi_166167557
Luisteren naar 16% van de bevolking, man man man
pi_166167560
en dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')