abonnement Unibet Coolblue
pi_163453033


Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163453224
En natuurlijk ff inchecken bij https://untappd.com
pi_163453268
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 08:41 schreef oompaloompa het volgende:
[ afbeelding ]

Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!
Kon je geen nieuwe tt verzinnen?
pi_163453296
Is Fantome bij de caigny verkrijgbaar? Ik zie die brouwerij zo vaak voorbij komen hier dat ik die ook eens wil proberen. Wat is hun signature bier (zoals Pannepot bij Struisse)?
pi_163453324
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:21 schreef MCH het volgende:
Is Fantome bij de caigny verkrijgbaar? Ik zie die brouwerij zo vaak voorbij komen hier dat ik die ook eens wil proberen. Wat is hun signature bier (zoals Pannepot bij Struisse)?
caigny heeft ze zeker.
Flagship bier is de normale saison. Pissenlit en Magic ghost zijn mijn favo's
pi_163454236
Top, nog een vraagje. De shop van de taproom van Struisse in Oostvleteren verkopen ze daar nog bijzondere bieren en vragen ze daar dezelfde prijzen als bij de drankenhandels of is het goedkoper? Zit even in te calculeren of het de moeite waard is om 1,5 uur in de auto naar die taproom te rijden als ik toch maar 2 glazen kan drinken.
pi_163454266
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:55 schreef MCH het volgende:
Top, nog een vraagje. De shop van de taproom van Struisse in Oostvleteren verkopen ze daar nog bijzondere bieren en vragen ze daar dezelfde prijzen als bij de drankenhandels of is het goedkoper? Zit even in te calculeren of het de moeite waard is om 1,5 uur in de auto naar die taproom te rijden als ik toch maar 2 glazen kan drinken.
Nope. Ze hebben vaak wel iets bijzonders op het growlerstation maar geen flessen ofzo
pi_163457250
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:58 schreef Saind het volgende:

[..]

Nope. Ze hebben vaak wel iets bijzonders op het growlerstation maar geen flessen ofzo
??
https://struise.com/beers/beschikbaarheid-availability/
Er zijn wel flessen te koop, maar niet altijd. En dan nog zijn het vaak de normale bieren. Ik vind het eigenlijk maar een raar bedrijf om eerlijk te zijn. Ze maken geweldige bieren, maar bedrijfsmatig is het een rotzooitje vind ik. Het lijkt net of ze maar wat doen. Taproom is wel leuk, maar dat is zo in de middle of nowhere dat het eigenlijk net zo goed niet kon bestaan. En die wcs die ze daar hebben.. Werkelijk schandalig. Maargoed de fanboys pikken alles.

[ Bericht 38% gewijzigd door mckroket op 02-07-2016 14:01:15 ]
pi_163457648
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:53 schreef mckroket het volgende:

[..]

??
https://struise.com/beers/beschikbaarheid-availability/
Er zijn wel flessen te koop, maar niet altijd. En dan nog zijn het vaak de normale bieren. Ik vind het eigenlijk maar een raar bedrijf om eerlijk te zijn. Ze maken geweldige bieren, maar bedrijfsmatig is het een rotzooitje vind ik. Het lijkt net of ze maar wat doen. Taproom is wel leuk, maar dat is zo in de middle of nowhere dat het eigenlijk net zo goed niet kon bestaan. En die wcs die ze daar hebben.. Werkelijk schandalig. Maargoed de fanboys pikken alles.

En dat is bijna altijd zo.
Ach raar bedrijf, het is een kleine brouwerij. Wat verwacht je. En wat nou dat ze net zo goed niet kunnen bestaan daar? Rare opmerking. Het is waar die gasten vandaan komen.
pi_163459849
begrijpend lezen jwt
beetje uitleg;
1. de keer dat ik er was waren er legio bieren te koop.
2. waarom een raar bedrijf? jij noemt het micro dus normaal, maar dat ze iets maken maar je kan het nooit kopen, dat vind ik raar ja. (want hoeveel van de laatse 50 releases (ratebeer) heb jij kunnen kopen, zelfs in belgie, zelfs bij deconinck, zelfs bij hun zelf? ik denk nog geen 5)
raar dus.
3. waarom ze net zo goed geen taproom daar kunnen hebben, het is zo verschrikkelijk afgelegen. zelfs locals geraken er niet:P niet elke brouwerij heeft een taproom bij de fabriek (nodig). want een rondleiding krijg je niet, en flessen bier kan er er zoals gezegd ook niet altijd kopen. kon dit allemaal wel, dan was het een leuk compleet pakket om naar toe te gaan. nu is het niet nodig zeg maar om er naar toe te gaan, dus niet echt veel bestaansrecht. maargoed, zoals ik al zei, fanboys maakt het allemaal niks uit.

overigens ben ik groot fan hoor van hun bieren.

[ Bericht 49% gewijzigd door mckroket op 02-07-2016 16:09:09 ]
  zaterdag 2 juli 2016 @ 18:52:03 #11
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163464024
Het vreemde is dat de standaard Struise bieren in de US een stuk gemakkelijker te krijgen zijn dan heel veel van de andere NL en BE bieren. Het is onmogelijk om binnen een straal van 100 km een La Trappe trippel te kopen, terwijl er 3 locaties op loopafstand Struise hebben liggen. Op de een ofn andere manier zijn ze daar dan weer wel goed in.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163464388
Ik kom dan weer vaker La Trappe tegen. Sommige Struise biertjes waren hier ook ooit tot shelf turd gedegradeerd (je weet wel, verplaatst naar een onderste plank, moeilijk te zien, etc.) voordat ik ze niet meer zag.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163465491
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:52 schreef mckroket het volgende:
begrijpend lezen jwt
beetje uitleg;
1. de keer dat ik er was waren er legio bieren te koop.
2. waarom een raar bedrijf? jij noemt het micro dus normaal, maar dat ze iets maken maar je kan het nooit kopen, dat vind ik raar ja. (want hoeveel van de laatse 50 releases (ratebeer) heb jij kunnen kopen, zelfs in belgie, zelfs bij deconinck, zelfs bij hun zelf? ik denk nog geen 5)
raar dus.
3. waarom ze net zo goed geen taproom daar kunnen hebben, het is zo verschrikkelijk afgelegen. zelfs locals geraken er niet:P niet elke brouwerij heeft een taproom bij de fabriek (nodig). want een rondleiding krijg je niet, en flessen bier kan er er zoals gezegd ook niet altijd kopen. kon dit allemaal wel, dan was het een leuk compleet pakket om naar toe te gaan. nu is het niet nodig zeg maar om er naar toe te gaan, dus niet echt veel bestaansrecht. maargoed, zoals ik al zei, fanboys maakt het allemaal niks uit.

overigens ben ik groot fan hoor van hun bieren.
26 van de 50.
pi_163468278
Wow, dronk net deze op het café:



Niet bijzonder als ik het aantal check-ins kijk op untappd maar die hazelnoot proef je echt overweldigend. Genietennn. :9~
pi_163475405
Vandaag naar Oedipus festival geweest. Moet zeggen dat het aardig aan de prijs is met 2,5 euro per muntje (glaasjes vullen ze minimaal 12cl vol) voor de meeste bieren en enkele specialere dingen zijn 1,5 muntje. Eten is ook met muntjes en echt veel te duur. Ander eten mag niet op het terrein maar naast de deur zit een grote supermarkt waar je zelfs binnen je gekochte waar op kan eten.

Maar goed je krijgt er wel een hele goede organisatie voor met voldoende plek om te zitten binnen en buiten, nergens lange rijen, aardige muziek van dj's en bandjes en een hele mooie selectie brouwerijen (o.a. Cascade, Omnipollo, Stillwater, Stone, Freigeist en Lervig).

Al met al een aanwinst voor de Nederlandse festivals.
pi_163475630
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:01 schreef opperkleurder het volgende:
Vandaag naar Oedipus festival geweest. Moet zeggen dat het aardig aan de prijs is met 2,5 euro per muntje (glaasjes vullen ze minimaal 12cl vol) voor de meeste bieren en enkele specialere dingen zijn 1,5 muntje. Eten is ook met muntjes en echt veel te duur. Ander eten mag niet op het terrein maar naast de deur zit een grote supermarkt waar je zelfs binnen je gekochte waar op kan eten.

Maar goed je krijgt er wel een hele goede organisatie voor met voldoende plek om te zitten binnen en buiten, nergens lange rijen, aardige muziek van dj's en bandjes en een hele mooie selectie brouwerijen (o.a. Cascade, Omnipollo, Stillwater, Stone, Freigeist en Lervig).

Al met al een aanwinst voor de Nederlandse festivals.
Ik ga over twee weekjes maar weer eens naar de Craft Beer Days in Hamburg. Dat zit op het terrein van die belachelijk dure Altes Madchen met hun tripel hop van bijna 8 euro. Echter, het festival is zeer goedkoop als je het vergelijkt met waar jij bent geweest. 10 cl glazen zijn 1 euro, 30 cl 3 euro en de inkom is maar 5 euro. Maar goed, alles in 020 is duur toch?! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2016 00:13:08 ]
pi_163475738
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik ga over twee weekjes maar weer eens naar de Craft Beer Days in Hamburg. Dat zit op het terrein van die belachelijk dure Altes Madchen met hun tripel hop van bijna 8 euro. Echter, het festival is zeer goedkoop als je het vergelijkt met waar jij bent geweest. 10 cl glazen zijn 1 euro, 30 cl 3 euro en de inkom incl. glas is maar 5 euro. Maar goed, alles in 020 is duur toch?! :P
Inkom was hier 20 euro voor glas, boekje, flesje water en 5 munten. Amsterdam is inderdaad altijd duur. Maar bijv het Nederlands bierfestival in Den Haag was ook niet veel goedkoper.
pi_163476166
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:53 schreef Saind het volgende:

[..]

26 van de 50.
in een fles? grote jongen
pi_163476234
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:31 schreef mckroket het volgende:

[..]

in een fles? grote jongen
Nee dat is dus het voordeel en het bestaansrecht van die taproom van ze.
Nouja let's agree to disagree.
pi_163476362
4 uurtjes 1x per week open.. verder nergens en nooit verkrijgbaar. dan heb je inderdaad gelijk, dat is hun bestaansrecht. zo had ik het niet gezien.
maargoed, ik zou denken dat een brouwerij ook echt bieren maakt die je ooit ergens kan drinken.
maarja dat ene beste cafe vd wereld was ook maar een paar uur open op een zondag geloof ik.
pi_163476376
Wat is er zo raar aan bier dat niet in fles / blik wordt verkocht? Hier ook een aantal brouwerijen die wat barrel aged spul hebben wat alleen bij de brouwerij te drinken of bij specifieke tap rooms.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163476558
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:40 schreef mckroket het volgende:
4 uurtjes 1x per week open.. verder nergens en nooit verkrijgbaar. dan heb je inderdaad gelijk, dat is hun bestaansrecht. zo had ik het niet gezien.
maargoed, ik zou denken dat een brouwerij ook echt bieren maakt die je ooit ergens kan drinken.
maarja dat ene beste cafe vd wereld was ook maar een paar uur open op een zondag geloof ik.
Ben je nou gewoon zuur omdat de appie geen cachaca barrel aged t.w.o. verkoopt ofzo? Ze maken weinig, ze experimenteren veel in kleine batches. Ze maken een hoop kutbier maar ik vind je argument dat het te weinig verkrijgbaar is ofzo echt achterlijk.
En haten op In de Verzekering is helemaal raar als je het verhaal niet kent.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2016 00:51:09 ]
pi_163476781
niemand haat
pi_163476795
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:41 schreef OMG het volgende:
Wat is er zo raar aan bier dat niet in fles / blik wordt verkocht? Hier ook een aantal brouwerijen die wat barrel aged spul hebben wat alleen bij de brouwerij te drinken of bij specifieke tap rooms.
hoe vaak is die tap room open dan :P
pi_163476845
pi_163476869
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:01 schreef mckroket het volgende:

[..]

hoe vaak is die tap room open dan :P
Boeit dat? Sterker nog, er zit een brouwerijtje 5-10 minuten vanaf waar ik woon in een strip mall, en die verkopen (nog) helemaal niks in fles / blik. Wil je hun spul drinken, dan zul je het in een bar moeten doen, of daar ter plekke. Wil je het thuis drinken, dan heb je pech.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163476883
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:07 schreef OMG het volgende:

[..]

Boeit dat? Sterker nog, er zit een brouwerijtje 5-10 minuten vanaf waar ik woon in een strip mall, en die verkopen (nog) helemaal niks in fles / blik. Wil je hun spul drinken, dan zul je het in een bar moeten doen, of daar ter plekke. Wil je het thuis drinken, dan heb je pech.
Ze vullen ook geen growlers?
pi_163476918
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:07 schreef OMG het volgende:

[..]

Boeit dat? Sterker nog, er zit een brouwerijtje 5-10 minuten vanaf waar ik woon in een strip mall, en die verkopen (nog) helemaal niks in fles / blik. Wil je hun spul drinken, dan zul je het in een bar moeten doen, of daar ter plekke. Wil je het thuis drinken, dan heb je pech.
haha tuurlijk boeit dat. je snapt mn punt niet hè.
(een taproom wat 4 uur per week open is is geen taproom!)
pi_163477034
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:07 schreef OMG het volgende:
dan zul je het in een bar moeten doen, of daar ter plekke.
ik snap zeker wel dat micros niet bottelen. maar waar moet je het drinken dan in het geval van struise? die 10 cafes in belgie die wel eens een fustje struise (meestal nog de 'normale' bieren) hebben? (dat ene cafeetje in vleteren is het enige wat ik kan bedenken die wel serieus spul heeft, dat is meer een soort taproom van struise)
en niet bij hun taproom, want ja die is nooit open.
dus waar blijft al dat bier?
pi_163477275
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:08 schreef MCH het volgende:

[..]

Ze vullen ook geen growlers?
Tegenwoordig wel, maar voor de meeste "ik haal wat bij de slijterij" mensen is dat wat onhandig. Plus dat growlers niet de houdbaarheid van fles en blik hebben.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163477356
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:11 schreef mckroket het volgende:

[..]

haha tuurlijk boeit dat. je snapt mn punt niet hè.
(een taproom wat 4 uur per week open is is geen taproom!)
Een tap room is een tap room, maakt weinig uit of 'ie 1 uur per maand of 24 uur per dag open is.

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:21 schreef mckroket het volgende:

[..]

ik snap zeker wel dat micros niet bottelen. maar waar moet je het drinken dan in het geval van struise? die 10 cafes in belgie die wel eens een fustje struise (meestal nog de 'normale' bieren) hebben? (dat ene cafeetje in vleteren is het enige wat ik kan bedenken die wel serieus spul heeft, dat is meer een soort taproom van struise)
en niet bij hun taproom, want ja die is nooit open.
dus waar blijft al dat bier?
Aangezien ik in de VS wel eens flesjes heb gezien lijkt me distributie naar andere landen ook wel een mogelijkheid. Wellicht dat een tap room in wat voor obscure locatie dan ook wel eens iets zeldzaams van ze heeft gehad. Zomaar een gok, lijkt me niet geheel onmogelijk. Je zou bij sommige bieren op untappd eens door de check-in geschiedenis kunnen kijken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163477424
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:53 schreef OMG het volgende:

[..]

Een tap room is een tap room, maakt weinig uit of 'ie 1 uur per maand of 24 uur per dag open is.

[..]

Aangezien ik in de VS wel eens flesjes heb gezien lijkt me distributie naar andere landen ook wel een mogelijkheid. Wellicht dat een tap room in wat voor obscure locatie dan ook wel eens iets zeldzaams van ze heeft gehad. Zomaar een gok, lijkt me niet geheel onmogelijk. Je zou bij sommige bieren op untappd eens door de check-in geschiedenis kunnen kijken.
ja merendeel export dacht ik. maar dat zijn ook niet die super bijzondere toch? die barrel aged huppeldepup zijn toch sowieso niet op fles te krijgen, maar ook nergens op tap.
  zondag 3 juli 2016 @ 03:28:23 #33
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163478015
edit: nieuwe pagine gemist :/

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:01 schreef mckroket het volgende:

[..]

hoe vaak is die tap room open dan :P
Hier van 1 dag per week tot elke dag ligt aan de brouwerij.
Was paar dagen geleden bij Walking man en die verkopen maar 1 van hun 9 bieren bottled de rest moet je daar drinken of in een growler meenemen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:13 schreef OMG het volgende:
Ik kom dan weer vaker La Trappe tegen. Sommige Struise biertjes waren hier ook ooit tot shelf turd gedegradeerd (je weet wel, verplaatst naar een onderste plank, moeilijk te zien, etc.) voordat ik ze niet meer zag.
De meeste la trappes zijn te vinden maar om de een of andere reden is het onmogelijk de trippel binnen een straal van 100 km te vinden. Ik hoop maar dat het een leveringsprobleem is o.i.d. want na een paar maanden heb ik er toch wel heel erg zin in.

[ Bericht 37% gewijzigd door oompaloompa op 03-07-2016 03:35:04 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163485611
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 03:28 schreef oompaloompa het volgende:
edit: nieuwe pagine gemist :/

[..]

Hier van 1 dag per week tot elke dag ligt aan de brouwerij.
Was paar dagen geleden bij Walking man en die verkopen maar 1 van hun 9 bieren bottled de rest moet je daar drinken of in een growler meenemen.

[..]

De meeste la trappes zijn te vinden maar om de een of andere reden is het onmogelijk de trippel binnen een straal van 100 km te vinden. Ik hoop maar dat het een leveringsprobleem is o.i.d. want na een paar maanden heb ik er toch wel heel erg zin in.
gek he, en ik smacht naar dikke ipa`s en stouts om de hoek. die tripels kunnen mij gestolen worden.
  zondag 3 juli 2016 @ 17:11:25 #35
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163488842
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:13 schreef mckroket het volgende:

[..]

gek he, en ik smacht naar dikke ipa`s en stouts om de hoek. die tripels kunnen mij gestolen worden.
Elke dag dikke ipa's gaat ook wel vervelen hoor *first world problems*
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163489313
IPAs/APAs kan ik bijna altijd wel drinken, sours en zo ook. Bij stouts, hoe laag in ABV dan ook, is de kans groot dat ik er na 1 of 2 wel genoeg van heb. Maar deels wel first World problems, ja :P.

Het helpt dan ook wel als je in een staat of regio woont waar sommige dingen "gemakkelijk" te krijgen zijn. Zo heb ik Heady Topper (die buiten VT alleen getrade lijkt te worden) eens op m'n untappd wishlist gezet, en kwam er van de week achter dat die wel een paar keer is ingecheckt bij een concert venue waar ik binnenkort heen ga. Ben benieuwd naar de selectie craft beer daar (en niet om de prijs, want $10 per biertje ;( ).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163489427
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:29 schreef OMG het volgende:
IPAs/APAs kan ik bijna altijd wel drinken, sours en zo ook. Bij stouts, hoe laag in ABV dan ook, is de kans groot dat ik er na 1 of 2 wel genoeg van heb. Maar deels wel first World problems, ja :P.

Het helpt dan ook wel als je in een staat of regio woont waar sommige dingen "gemakkelijk" te krijgen zijn. Zo heb ik Heady Topper (die buiten VT alleen getrade lijkt te worden) eens op m'n untappd wishlist gezet, en kwam er van de week achter dat die wel een paar keer is ingecheckt bij een concert venue waar ik binnenkort heen ga. Ben benieuwd naar de selectie craft beer daar (en niet om de prijs, want $10 per biertje ;( ).
Zou het dan niet meegenomen zijn door iemand? Is vaak met blik. Ik neem tegenwoordig ook blikken beavertown en Magic rock mee naar dat soort dingen
  zondag 3 juli 2016 @ 17:44:13 #38
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163489609
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:29 schreef OMG het volgende:
IPAs/APAs kan ik bijna altijd wel drinken, sours en zo ook. Bij stouts, hoe laag in ABV dan ook, is de kans groot dat ik er na 1 of 2 wel genoeg van heb. Maar deels wel first World problems, ja :P.

Het helpt dan ook wel als je in een staat of regio woont waar sommige dingen "gemakkelijk" te krijgen zijn. Zo heb ik Heady Topper (die buiten VT alleen getrade lijkt te worden) eens op m'n untappd wishlist gezet, en kwam er van de week achter dat die wel een paar keer is ingecheckt bij een concert venue waar ik binnenkort heen ga. Ben benieuwd naar de selectie craft beer daar (en niet om de prijs, want $10 per biertje ;( ).
Hier krijgt op woensdag geen enkele bar, maar wel de lokale pizza tent een fust Pliny die meestal ook weer op woensdag op is
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163490239
My first Estonian beer. Only had the To Ol collab Taanilinn BA. This is good stuff btw.

pi_163490801
Bijna alle Pohjalas gehad, en stuk voor stuk goed spul eigenlijk. Een red ipa gehad die iets minder was.
pi_163491027
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:35 schreef Saind het volgende:

[..]

Zou het dan niet meegenomen zijn door iemand? Is vaak met blik. Ik neem tegenwoordig ook blikken beavertown en Magic rock mee naar dat soort dingen
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar je mag geen coolboxen of wat dan ook naar binnen sjouwen, en lauwe IPAs zijn meestal niet te doen. En ik las ergens een comment over de prijs ter plekke, dus ik hoop dat ze niet alleen Coors / Bud Light en de standaard troep hebben.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163491412
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 19:00 schreef OMG het volgende:

[..]

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar je mag geen coolboxen of wat dan ook naar binnen sjouwen, en lauwe IPAs zijn meestal niet te doen. En ik las ergens een comment over de prijs ter plekke, dus ik hoop dat ze niet alleen Coors / Bud Light en de standaard troep hebben.
Gaat als een heel sterk verhaal klinken, maar ik ken dus iemand die ergens dus blikken bier naar binnen smokkelde, een prullenbak in de fik stak met een peuk, een co2 blusser pakt, daarmee het vuurtje dooft en meteen even de blikken koelt (dat gaat razend snel met zo'n ding). Maar goed, dat moet je dus net buiten het zicht lukken.
pi_163492669

Lekker fris. Wel heel eendimensionaal.
pi_163494243
Wel heel jaloers.
pi_163494605
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:29 schreef OMG het volgende:
IPAs/APAs kan ik bijna altijd wel drinken, sours en zo ook. Bij stouts, hoe laag in ABV dan ook, is de kans groot dat ik er na 1 of 2 wel genoeg van heb. Maar deels wel first World problems, ja :P.

Het helpt dan ook wel als je in een staat of regio woont waar sommige dingen "gemakkelijk" te krijgen zijn. Zo heb ik Heady Topper (die buiten VT alleen getrade lijkt te worden) eens op m'n untappd wishlist gezet, en kwam er van de week achter dat die wel een paar keer is ingecheckt bij een concert venue waar ik binnenkort heen ga. Ben benieuwd naar de selectie craft beer daar (en niet om de prijs, want $10 per biertje ;( ).
Nou voor mij elke dag een ipa. Eerst nog meerdere, maar het werd een beetje prijzig. Op een vrije dag wel meerdere, heerlijk.
pi_163494650
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 19:15 schreef jaipurholic het volgende:

[..]

Gaat als een heel sterk verhaal klinken, maar ik ken dus iemand die ergens dus blikken bier naar binnen smokkelde, een prullenbak in de fik stak met een peuk, een co2 blusser pakt, daarmee het vuurtje dooft en meteen even de blikken koelt (dat gaat razend snel met zo'n ding). Maar goed, dat moet je dus net buiten het zicht lukken.
Haha, geen fouillering dan? :p
pi_163499799
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:57 schreef Seul het volgende:
Wel heel jaloers.
Hij was lekker, maar viel toch een tikje tegen. Een soort slap aftreksel van een geuze.
pi_163500569
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 18:50 schreef jaipurholic het volgende:
Bijna alle Pohjalas gehad, en stuk voor stuk goed spul eigenlijk. Een red ipa gehad die iets minder was.
Pühaste maakt ook fijne bieren. Wat dat betreft is het wel fijn dat deze brouwerijen ook redelijk in Nederland worden gedistribueerd.
pi_163501429
Tanker en Sori hebben ook wat leuke ertussen zitten. Best wel wat voor zo'n relatief klein land.
  maandag 4 juli 2016 @ 05:25:27 #50
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163503434
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:57 schreef Seul het volgende:
Wel heel jaloers.
Stuur me een berichtje begin Augustus en ik neem er eentje voor je mee.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163503565
*O*
pi_163514316
First week of paid vacation.

pi_163518917
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:35 schreef Seul het volgende:
First week of paid vacation.

[ afbeelding ]
Wil ik nog keertje proberen maar nog niet tegen gekomen.
pi_163520387
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:35 schreef Seul het volgende:
First week of paid vacation.

[ afbeelding ]
Welk jaar?
Zoek alleen de golden doesjel nog voor een tasting.



Rijtje bijna compleet
pi_163520893
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:01 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Wil ik nog keertje proberen maar nog niet tegen gekomen.
Betaalde vakantie?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 02:57:21 #56
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163527979
Heb je nou heel veel Bourbon County of is dat elke keer dezelfde?

[ Bericht 3% gewijzigd door oompaloompa op 05-07-2016 04:25:55 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163528174
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:57 schreef Saind het volgende:
Welk jaar?Rijtje bijna compleet
2014.
pi_163528175
Dubbel post :(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 juli 2016 @ 16:10:17 #59
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_163536784
Wat vinden jullie de lekkerste, redelijk verkrijgbare, Nederlandse speciaalbiertjes?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_163536791
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:10 schreef rubbereend het volgende:
Wat vinden jullie de lekkerste, redelijk verkrijgbare, Nederlandse speciaalbiertjes?
Wieckse Witte
pi_163540345
Holy smokes this is good!..

pi_163546553
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:52 schreef Seul het volgende:
Holy smokes this is good!..

[ afbeelding ]
Genot _O_
Is dat tegenwoordig te krijgen in Bels?
pi_163546599
Ik ga over een paar weekjes op vakantie naar Bamberg. _O_
pi_163546607
Echt smullen als je die trip reports leest op beer advocate. :9~
  Moderator dinsdag 5 juli 2016 @ 23:15:44 #65
45833 crew  Fogel
pi_163546663
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:57 schreef Saind het volgende:

[..]

Welk jaar?
Zoek alleen de golden doesjel nog voor een tasting.


[ afbeelding ]
Rijtje bijna compleet
De tweede van links hebben ze hier tegenwoordig ook. Ca 10 euro per fles. Heb nog maar even laten staan want ik moet rustigaandoen met mijn geld.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_163546671
Opperkleurder heeft me overigens op het idee gebracht.
pi_163548820
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

De tweede van links hebben ze hier tegenwoordig ook. Ca 10 euro per fles. Heb nog maar even laten staan want ik moet rustigaandoen met mijn geld.
Is wel een heftig bedrag ja. Volgens mij 3,50 betaald voor deze.
pi_163550457
Bij de lokale slijter nog wat flesjes double faced jack gehaald, Moet zeggen dat ik die wel erg lekker vind :)
pi_163550708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:13 schreef MCH het volgende:
Ik ga over een paar weekjes op vakantie naar Bamberg. _O_
Jaloers!..

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:11 schreef Saind het volgende:
Is dat tegenwoordig te krijgen in Bels?
Geers!.. Ze hebben de Weizen, Doppelbock, en Märzen. Spotgoedkoop ook.
pi_163550877
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:53 schreef mckroket het volgende:

[..]

??
https://struise.com/beers/beschikbaarheid-availability/
Er zijn wel flessen te koop, maar niet altijd. En dan nog zijn het vaak de normale bieren. Ik vind het eigenlijk maar een raar bedrijf om eerlijk te zijn. Ze maken geweldige bieren, maar bedrijfsmatig is het een rotzooitje vind ik. Het lijkt net of ze maar wat doen. Taproom is wel leuk, maar dat is zo in de middle of nowhere dat het eigenlijk net zo goed niet kon bestaan. En die wcs die ze daar hebben.. Werkelijk schandalig. Maargoed de fanboys pikken alles.
Fanboy meld zich!

Het is zo dat er veel vraag is naar de bieren van struise
Urbain is zijn bier al bijna kwijt voordat het in de fles zit.

Als je niet helemaal naar oostvleteren wil rijden kan je ook naar de Struiseshop in Brugge.
JA!
pi_163551740
Struiseshop in Brugge waar je toeristenprijzen betaalt... Laten we hopen dat ze productie beetje kunnen uitbreiden... Que distributie van hun gebottelde bieren zit het wel snor, vind 'k.
pi_163551818
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:52 schreef Seul het volgende:

[..]

Jaloers!..

[..]

Geers!.. Ze hebben de Weizen, Doppelbock, en Märzen. Spotgoedkoop ook.
In Bamberg drinken is geloof ik ook goedkoop. Zie halve liter prijzen zo laag als 2,30 in de brouwhuizen.
pi_163552384
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:13 schreef MCH het volgende:
Ik ga over een paar weekjes op vakantie naar Bamberg. _O_
Ik ook _O_
pi_163552416
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:16 schreef MCH het volgende:
Opperkleurder heeft me overigens op het idee gebracht.
Geen dank, wanneer ga je?
pi_163552602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:34 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Geen dank, wanneer ga je?
Ben daar dan op 29 en 30 juli daarna een razendsnel rondje van een week door het zuiden van Beieren. Ga helaas wel kamperen dus hoop dat het goed weer is anders misschien wat anders verzinnen.
pi_163552674
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:34 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Geen dank, wanneer ga je?
Als ik uiteindelijk toch op de Biermeile beland vanwege slecht weer stuur ik je nog wel een dm. :P
  Moderator woensdag 6 juli 2016 @ 10:45:59 #77
45833 crew  Fogel
pi_163552708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:54 schreef Saind het volgende:

[..]

Is wel een heftig bedrag ja. Volgens mij 3,50 betaald voor deze.
Het is geen ongewone prijs hier in Noorwegen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_163552816
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Als ik uiteindelijk toch op de Biermeile beland vanwege slecht weer stuur ik je nog wel een dm. :P
Ja doe dat.
pi_163552847
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:49 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ja doe dat.
Heb je in Bamberg een kamer gehuurd in een brauhaus?
pi_163553459
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je in Bamberg een kamer gehuurd in een brauhaus?
Nee, zit Ibis Budget voor 43 euro per nacht. Verblijf ook maar 1 nacht trouwens.
pi_163556130
duitsland is juist zo mooi omdat er overal vakantie huizen/kamers te huur zijn. toen ik nog een vriendin had deden we wel eens wat rondjes :)
pi_163561766
Meanwhile, in Belgium...

Fantôme Hiver, since it's the most miserable season of the year, and I long for winter... This year's batch is INSANELY good imo...



¤urope's answer to Mexican Cake...



Canadian and American beer... So fucking stoked on these...

pi_163600979
Onderweg... Benieuwd... Yep: hetzelfde marketingtruc'je als Tap 6 Vintage 2012... Enkele jaartjes de kelder in, en het dubbele vragen per flesje. In dit geval 4.6¤. Niet dat het me ene fuck interesseert, natuurlijk... Maar ik pareer de Hollandse commentaren alvast :)

pi_163601387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:09 schreef Seul het volgende:
Onderweg... Benieuwd... Yep: hetzelfde marketingtruc'je als Tap 6 Vintage 2012... Enkele jaartjes de kelder in, en het dubbele vragen per flesje. In dit geval 4.6¤. Niet dat het me ene fuck interesseert, natuurlijk... Maar ik pareer de Hollandse commentaren alvast :)

[ afbeelding ]
Echt chill. Ga ik ook doen met Aventinus en deze ook maar groots inslaan. Waar zou ik dat op internet kunnen verkopen over zoveel jaar?
pi_163602915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:09 schreef Seul het volgende:
Onderweg... Benieuwd... Yep: hetzelfde marketingtruc'je als Tap 6 Vintage 2012... Enkele jaartjes de kelder in, en het dubbele vragen per flesje. In dit geval 4.6¤. Niet dat het me ene fuck interesseert, natuurlijk... Maar ik pareer de Hollandse commentaren alvast :)

[ afbeelding ]
Prima toch dat het wat meer kost, alsof opslagruimte gratis is
Stop rockin' the boat.
pi_163603204
Nogmaals: ik vind het dus helemaal niet erg dat het wat meer kost...

4.6¤/ 5 jaar gekelderde halve liter van die kwaliteit = SPOTGOEDKOOP (imo).
pi_163603288
Zelfs voor niet ge-aged craft beer vind ik het geen slechte prijs.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163603416
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:40 schreef Seul het volgende:
Nogmaals: ik vind het dus helemaal niet erg dat het wat meer kost...

4.6¤/ 5 jaar gekelderde halve liter van die kwaliteit = SPOTGOEDKOOP (imo).
Droom nog van de 2010 Chimay aan de 2,50 die ze hier laatst hadden
pi_163603649
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:50 schreef Saind het volgende:

[..]

Droom nog van de 2010 Chimay aan de 2,50 die ze hier laatst hadden
Krat meegenomen?
Stop rockin' the boat.
pi_163606553
Soft carbonation. No funk, no sourness. Pretty much nothing, actually.

pi_163606834
^Drainpour. Onwards!.. Smells and tastes like oak aged orange juice.

pi_163608255
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:02 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Krat meegenomen?
Over een half jaar tijd ofzo alles gekocht. Bleef maar staan om de een of andere reden.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:33:28 #93
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163609066
Kwam dit net tegen in de supermarkt, benieuwd of er iets tussenzit:
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163609208


Hij is heavy. En heeeel goed
pi_163609270
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:33 schreef oompaloompa het volgende:
Kwam dit net tegen in de supermarkt, benieuwd of er iets tussenzit:
[ afbeelding ]
M'n untappd vriendjes zijn er niet heel erg over te spreken, een hoop wat als rating door hen rond de 3 lijkt te krijgen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:43:44 #96
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163609342
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:41 schreef OMG het volgende:

[..]

M'n untappd vriendjes zijn er niet heel erg over te spreken, een hoop wat als rating door hen rond de 3 lijkt te krijgen.
Ik vind de originele fat tire kind of meh, niet slecht niet goed. Dat je opgelucht bent als ze hem in een vliegtuig verkopen maar teleurgesteld als een bar hem op tap heeft omdat er iets beters had kunnen zijn. Then again, de collaborators zijn interesant. Voor 14 dollar kan er weinig mis gaan, desnoods wordt het bier voor gasten die normaal bud light drinken en drinken ze zo mijn betere bier niet op :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163616266
O, dat zeker. Fat Tire was één van m'n begin biertjes wat betreft craft beer. Af en toe drink ik wel eens iets van New Belgium, maar ik vind het niet heel bijzonder meer. Maar niks mis mee om als bier voor bezoek te hebben. Ik heb mensen al half over hun nek zien gaan bij het proeven van een simpele Sierra Nevada Pale Ale, sommige smaken en stijlen zijn niet voor iedereen weggelegd.

Score van vandaag;

Victory's Tart Ten, Prairie's Americana, Jolly Pumpkin's Matame Ahorita;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:19:19 #98
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163617220
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 03:05 schreef OMG het volgende:
O, dat zeker. Fat Tire was één van m'n begin biertjes wat betreft craft beer. Af en toe drink ik wel eens iets van New Belgium, maar ik vind het niet heel bijzonder meer. Maar niks mis mee om als bier voor bezoek te hebben. Ik heb mensen al half over hun nek zien gaan bij het proeven van een simpele Sierra Nevada Pale Ale, sommige smaken en stijlen zijn niet voor iedereen weggelegd.

Score van vandaag;

Victory's Tart Ten, Prairie's Americana, Jolly Pumpkin's Matame Ahorita;

[ afbeelding ]
Ze liggen nu koud dus morgen weet ik meer :P
Prairie vind ik heel erg hit or miss, die americana en de phantasmagoria vond ik allebei erg goed, maar eergisteren een 4-pack standard gehaald en die viel nogal tegen.

Net deze opgepikt, ze hadden ook nog stiekem map of the moon op tap, dus geslaagde trip.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163622553
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ze liggen nu koud dus morgen weet ik meer :P
Prairie vind ik heel erg hit or miss, die americana en de phantasmagoria vond ik allebei erg goed, maar eergisteren een 4-pack standard gehaald en die viel nogal tegen.

Net deze opgepikt, ze hadden ook nog stiekem map of the moon op tap, dus geslaagde trip.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
De enige Prairie die ik op heb waar ik niks aan vond was de Ape Snake, een black saison. Maar de meeste black of white IPAs ben ik al geen fan, saisons in dezelfde categorie dus ook niet. Vind het al geweldig dat ik tegenwoordig hun flessen normaal open krijg zonder dat de helft in de gootsteen spuit.

Standard heb ik nog nooit op, misschien een volgende keer eens meenemen. Ik ben in ieder geval gewaarschuwd. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163622972
Prairie Standard is heel lekker.

"What d'you mean I can't take of my clothes... I'm HOT!.."

pi_163626031
Goes down so smoothly for a 8.5% geuze... Real fruity, but real good.

  zaterdag 9 juli 2016 @ 22:42:57 #103
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_163631139
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:44 schreef Seul het volgende:
Prairie Standard is heel lekker.

"What d'you mean I can't take of my clothes... I'm HOT!.."

[ afbeelding ]
Deze vond ik top.

Heb nu nog La Dalmatienne van Fantome staan. Kent iemand deze?

Overigens staan er op Untappd en Ratebeer een Dark & Light versie. Is er daadwerkelijk verschil,of is dit alleen het etiket? (zoals te zien op deze link zijn er zwarte en witte etiketten: https://untappd.com/b/bra(...)atienne/19968/photos )
pi_163633316
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:42 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Deze vond ik top.

Heb nu nog La Dalmatienne van Fantome staan. Kent iemand deze?

Overigens staan er op Untappd en Ratebeer een Dark & Light versie. Is er daadwerkelijk verschil,of is dit alleen het etiket? (zoals te zien op deze link zijn er zwarte en witte etiketten: https://untappd.com/b/bra(...)atienne/19968/photos )
Etiket. Wel verschil maar dat is altijd bij Fantome. Zelfs binnen batches nog
pi_163635548
Is iemand deze ooit al tegengekomen?.. Hij staat nog als actief, dus zou nog relatief recent moeten gebrouwen zijn?..

http://www.ratebeer.com/beer/fantome-extra-sour/180684/

[ Bericht 41% gewijzigd door Seul op 10-07-2016 09:20:37 ]
pi_163635827
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 08:55 schreef Seul het volgende:
Is iemand deze ooit al tegengekomen?.. Hij staat nog als actief, dus zou nog relatief recent moeten gebrouwen zijn?..

http://www.ratebeer.com/beer/fantome-extra-sour/180684/
Maar twee ratings in Europa en geen enkele in België of Nederland. Zal dus helemaal voor de export bedoeld geweest zijn
pi_163636036
En op Beeradvocate is ie wel "retired"... Blijkbaar 600 flessen gebotteld... Enkele jaren terug... Gemist :(

Enkele batches geleden was de Dark White lekker lichtzurig... De nieuwe niet - jammer.
pi_163643222
It's so fucking warm here... This does the job!..

pi_163643407

Deze raakt de spot ook
pi_163648101
Omdat ik morgen naar Geers ga en ze 'm daar hebben... Al es testen... Moet minstens nog één jaar rusten... Te veel koolzuur, te veel bourbon...

http://www.ratebeer.com/b(...)on-americain/155654/

  maandag 11 juli 2016 @ 04:50:29 #111
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163659833
ondertussen 3 van de fat tires collabs geprobeerd.

De Firestone was wel aardig, niet outstanding wel de moeite van het proberen waard. Fris en hoppig goed als ijskoud biertje op een warme dag.
Allegash was tolerable
De Rhinegeist was niks
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163664101
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 18:46 schreef Seul het volgende:
Omdat ik morgen naar Geers ga en ze 'm daar hebben... Al es testen... Moet minstens nog één jaar rusten... Te veel koolzuur, te veel bourbon...

http://www.ratebeer.com/b(...)on-americain/155654/

[ afbeelding ]
Ik had gisteren de Dulcis Succubus van tap. Viel me tegen, beetje muf.
pi_163666502


pi_163667590
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:39 schreef Seul het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die Deux Amis van tap op. Fijn bier. Goed om te zien dat die Canadezen steeds beter verkrijgbaar worden.
pi_163667962
Inderdaad - en de Canooks worden ook steeds goedkoper... Die La Buteuse Special Brassin nog 27¤ betaald vorig jaar bij Saveur Biere... In Geers 12.9... Daarom nu meteen maar drie stuks meegenomen...
pi_163668008
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 15:59 schreef Seul het volgende:
Inderdaad - en de Canooks worden ook steeds goedkoper... Die La Buteuse Special Brassin nog 27¤ betaald vorig jaar bij Saveur Biere... In Geers 12.9... Daarom nu meteen maar drie stuks meegenomen...
Kostte die framboos bij Geers?
pi_163669854
34.
pi_163671069
Kon de Caigny niet halen dit weekend dus moest ik naar die chagrijnige vent van de Buurschuur bij Brussel. Hadden ze de Fantome niet meer. :(

Gelukkig nog wel wat Oerbier van de Dolle, Black Monk Struise, geuze en Kriek Mariage Parfait en nog wat van dochter van de Korenaar kunnen krijgen.
pi_163671099
Bij de AH alle buitenlandse bieren 25% korting deze week.
pi_163678358
Afgelopen weekend was ik naar Gent en dankzij dit topic ben ik naar de Hopduvel gegaan. Helaas hadden ze niet alle biertjes die ik wilde halen, maar toch heb ik wel wat moois meegenomen.
Het valt me op hoe goedkoop ze daar zijn. Voor de Pannepot Grand Reserva betaalde ik 2,80, terwijl ik hier 4,76 moest neertellen voor de Pannepot Reserva.

Jammer dat ik niet met de auto was, anders had ik wel meer mee kunnen nemen :P
pi_163694116
Heb random Piraat Tripel Hop gehaald bij de Lidl, vanavond maar eens proberen
Moeten zij weten
pi_163694315
Should've called it Tempest Bomb!.. Imo as good as Prairie's... Need a side // side...

pi_163716644
Pretty tasty. Can see this aging nicely as well.

pi_163724700
Gister weer een flesje 5am saint gehad, potverdomme wat lekker _O_ , ik moet gewoon zo nu en dan wel een paar flesjes halen :P
pi_163725342
Tand laten trekken, nu mag ik 5 dagen geen bier :(
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163735651
Just SUPERB. Buy as many as possible if you encounter it.

pi_163762938
New beerfridge. It's a BEAST... In pic, compared to a standard bottle of Talisker 10yo.

Gonna be used in combination with an external thermostate of course, set at around 13C°/ 55F.

pi_163763502
Echt een aanrader dezen:



:9~
pi_163763535
Ook geweldig die 66cl flessen. Ik drink in principe altijd samen met m'n vrouwfiguur dus dan is het voordeliger om 66cl te kopen ipv twee normale flesjes. Sowieso is deze brouwerij democratisch geprijsd.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:32:08 #130
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_163764624
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 17:49 schreef Seul het volgende:
New beerfridge. It's a BEAST... In pic, compared to a standard bottle of Talisker 10yo.

Gonna be used in combination with an external thermostate of course, set at around 13C°/ 55F.

[ afbeelding ]
Well...That's one motherfunker you can't miss in the dark.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_163766701

Twee hele fijne jongens
pi_163785445
Negen heel fijne jongens:

pi_163788810
Deze smerige kerels wilden graag met mij mee naar huis;

Fantôme's Printemps en Hiver, Cascade's Kriek 2015, Jolly Pumpkin's Forgotten Tales of the Last Gypsy Vol. 1 en Weizen Bam, Three Floyds' Apocalypse Cow, en 4x Prairie's Standard;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163789587
Als je Printemps echt bijna stroperig is en je kraag bizar qua textuur: gewoon opdrinken!.. :)

De Hiver is buitengewoon lekker.
pi_163789831
^O^.

Ze hadden ook nog Pissenlit, Noël, en DMD. Die eerste 2 haal ik later wel een keer, die DMD weet ik niet, want Black IPA, niet echt een fan van die stijl.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163790186
Black saison > BIPAs imo...

Dupont x Lost Abbey collab saison. I like it, but somehow it doesn't feel balanced.

pi_163790853
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:00 schreef Seul het volgende:
Negen heel fijne jongens:

[ afbeelding ]
Trade of is HF in België aangekomen?
pi_163792159
Trade, Saind!..
pi_163792601
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:01 schreef Seul het volgende:
Trade, Saind!..
Klinkt logisch.
Als we dan toch trades laten zien trouwens



pi_163794032
Lagunitas is wel in Nederland aangekomen. De IPA en de Lagunitas Sucks gedronken. Zijn best goed voor iets van Heineken.
pi_163795330
Da's een beetje alsof je zegt "Bourbon County Stout, best goed voor iets van Budweiser."

Ben nog steeds wel fan van de prijzen van Lagunitas; $4.99 voor een bomber Hop Stoopid. O+.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163801346
Saind: OOMPH!.. Leuke dingen :) Zijn dat HF growlers?.. Is dat niet lastiger om te verschepen?..
pi_163802033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:57 schreef OMG het volgende:
Da's een beetje alsof je zegt "Bourbon County Stout, best goed voor iets van Budweiser."

Ben nog steeds wel fan van de prijzen van Lagunitas; $4.99 voor een bomber Hop Stoopid. O+.
Het was ook met een knipoog. Was nu op het terras 5.75 kwijt, ze zijn nog de enige in de regio die ze hebben.
pi_163809319
Not my fav style, the Flemish Old Brown (despite being named after my region), but this ticks all the boxes...

pi_163810320
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 05:49 schreef Seul het volgende:
Saind: OOMPH!.. Leuke dingen :) Zijn dat HF growlers?.. Is dat niet lastiger om te verschepen?..
Jep, Society & Solitude 5 en Double Citra growlers. Veel tape over de beugels heen, allebei intact aangekomen
pi_163812317
Blij dat het goed aangekomen is!.. Alleen jammer dat ik niet kan meedrinken :N

Dieu du Ciel... They've yet to disappoint me... Mix of an IPA, dryhopped saison, and a sweet tripel.

This beer nears perfection. And 10.2% = perfect (at 341 mls, crazy Canooks!)...



[ Bericht 9% gewijzigd door Seul op 17-07-2016 19:19:22 ]
  zondag 17 juli 2016 @ 19:12:53 #147
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_163812361
Ik drink nu een St. Bernardus Abt 12. Smaakt goed.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 17 juli 2016 @ 19:43:41 #148
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_163812932
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:12 schreef Dagoduck het volgende:
Ik drink nu een St. Bernardus Abt 12. Smaakt goed.
Schijnt dicht in de buurt van westvleteren te komen. Moet nog een keer die twee tegelijk in huis hebben om dat zelf te toetsen.

Sinds gisteren bekend met salty dick van oedipus, perfect bbq bier. Zo fris O+
  zondag 17 juli 2016 @ 20:24:50 #149
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163813756
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Schijnt dicht in de buurt van westvleteren te komen. Moet nog een keer die twee tegelijk in huis hebben om dat zelf te toetsen.

Sinds gisteren bekend met salty dick van oedipus, perfect bbq bier. Zo fris O+
Allebei gebaseerd op hetzelfde recept. Side by side is het verschil wel te proeven (groter dan verwacht) maar niet extreem groot.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163825662
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 20:24 schreef oompaloompa het volgende:
Allebei gebaseerd op hetzelfde recept.
Vroeger werd Westvleteren in licentie voor hen in abdij St Bernardus gebrouwen... Dat bier zijn ze blijven maken in St B... Westvleteren wijzigde z'n recept nadat ze opnieuw in hun eigen abdij brouwden.

Dus nee: niet hetzelfde recept.

En beide bieren zijn sub.
pi_163825707
:O
pi_163828784
:+
  maandag 18 juli 2016 @ 17:41:46 #153
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163833845
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:46 schreef Seul het volgende:

[..]

Vroeger werd Westvleteren in licentie voor hen in abdij St Bernardus gebrouwen... Dat bier zijn ze blijven maken in St B... Westvleteren wijzigde z'n recept nadat ze opnieuw in hun eigen abdij brouwden.

Dus nee: niet hetzelfde recept.

En beide bieren zijn sub.
Ah dat tweede wist ik niet, dat verklaart dan waarom de verschiklen groter waren dan ik dacht :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163833898
Smell > taste. Bit too light bodied for 7.8%. Still a phenomenal offering.

pi_163838482
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ah dat tweede wist ik niet, dat verklaart dan waarom de verschiklen groter waren dan ik dacht :)
St bernardus gebruikt nog de oude gist en westvleteren de Westmalle gist. Heb ik me iig laten vertellen
pi_163846395
Idd zelfde recept. St bernardus nog met de originele gist, westvleteren met gist van westmalle verkregen, en de flesjes ook. Omdat ze te klein zijn om daar zelf voor te zorgen gok ik. De originele westvleteren is dus eigenlijk st bernardus... Zie ook bijvoorbeeld bernardus 6, die westvleteren zelf niet eens meer maakt..
Seul schrijf hier onzin naar mijn mening trouwens. Bernardus brouwde in licentie van westvleteren voor de comercie, westvleteren zelf brouwde voor zichzelf. Die licentie hield in dat dezelfde recepten werden gebruikt en zelfs mr monnink hoofdbrouwer bij bernardus zorgde dat alles klopte. Na de licentie afloop (vanwege het trapisten keurmerk gedoe) is dit dus veranderd. Waarom weet ik niet, maar het zal ongetwijfeld uit een of ander commercieel oogpunt zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door mckroket op 19-07-2016 00:36:40 ]
pi_163848100
"Onzin" - maar het komt wel op hetzelfde neer.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 07:23:35 #158
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163848285
nog meer bourbon county recalls, mijne zjin van oct 15 dus hopelijk niet affected
http://www.chicagobusines(...)&X-IgnoreUserAgent=1
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163849718
Excuseer, deze zin viel me op:

quote:
Ken Stout, Goose Island's president and general manager
pi_163857080
Warm warm arm warm warm warm

pi_163857435


Zeg dat ja
pi_163858278
Plastic fantastic :P
pi_163858397
he ik heb nog zon girardin apparaat staan, wit en zwart. geen geuze fan maar met deze temperatuur zal ik hem wel eens koud zetten. de ongefilterde is stukken beter toch?

edit;
die fles staat hier miss al een jaar rechtop, toch zit er aan de zijkant dat hele bezinksel, dat is dus niet bezonken. hoe de fck kan dat. ziet er echt smerig uit
bovendien ziet de gefilterde er stukken donkerder uit. :P je zou zeggen dat het andersom is.

[ Bericht 13% gewijzigd door mckroket op 19-07-2016 16:26:19 ]
pi_163858922
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:17 schreef mckroket het volgende:
he ik heb nog zon girardin apparaat staan, wit en zwart. geen geuze fan maar met deze temperatuur zal ik hem wel eens koud zetten. de ongefilterde is stukken beter toch?

edit;
die fles staat hier miss al een jaar rechtop, toch zit er aan de zijkant dat hele bezinksel, dat is dus niet bezonken. hoe de fck kan dat. ziet er echt smerig uit
bovendien ziet de gefilterde er stukken donkerder uit. :P je zou zeggen dat het andersom is.
Ongefilterd is veeel beter ja. Blijft aan de zijkant zitten want ze rijpen horizontaal. Je hoort ze ook zo te bewaren. Liggen zelfs in 't krat
pi_163859528
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:44 schreef Saind het volgende:

Je hoort ze ook zo te bewaren. Liggen zelfs in 't krat
Het is nog steeds traditie onder de geuzestekers om ze zo te bewaren, maar voor zover ik weet is dit hedentendage helemaal niet meer nodig... Betere kurken, dus nathouden door horizontaal te bewaren is niet meer nodig. Meer zelfs: kan een fles verkurken.

Maar de discussie blijft in ieder geval gaande... De champagnewereld experimenteerde alvast en kwam tot dit besluit:

https://www.thecaterer.com/articles/21487/the-lay-down-on-storage

Meer hier:

https://www.beeradvocate.com/beer/101/store/

Notie: bij geuze is het wel van belang dat de gist meer verspreid is en zo beter z'n werk kan doen. Maar of dit nou snellere evolutie (en snellere infecties) in de hand werkt... Misschien weet jij dit, Saind.
pi_163871527
Vieze meuk die girardin black label. Vond die ene mariage parfait stukken beter. Maar dit geuze gedoe is gewoon niet voor mij. Dan maar een heerlijke hopvalley citrus mistress.
pi_163871692
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 00:54 schreef mckroket het volgende:
Vieze meuk die girardin black label. Vond die ene mariage parfait stukken beter. Maar dit geuze gedoe is gewoon niet voor mij. Dan maar een heerlijke hopvalley citrus mistress.
Die Mariage Parfait vond je niks toch of was dat iemand anders? Overigens staat op de flessen van Boon dat je ze staand moet bewaren, staat zelfs een kruis door liggend. :P
pi_163872321
Het is niet helemaal mijn ding maar vond de marriage parfait wel goed opzich. Maar heb misschien zelfs liever een goede pils :p beste zurig bier is uiteraard orval, al zullen sommige geuze fans dat niet als zuur beschouwen neem ik aan ;)
  woensdag 20 juli 2016 @ 03:06:55 #169
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163872735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:46 schreef Seul het volgende:
Excuseer, deze zin viel me op:

[..]

haha :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 20 juli 2016 @ 03:07:41 #170
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_163872737


Beperkte, maar fijne oogst van de grote lokale Cantillon klopjacht van juli 2016 *O*

Prijzen gaan wel hard omhoog, en alles is binnen een uur uitverkocht, maar we krijgen het in elk geval :)
pi_163873750
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 03:07 schreef GoCanucksGo het volgende:
[ afbeelding ]

Beperkte, maar fijne oogst van de grote lokale Cantillon klopjacht van juli 2016 *O*

Prijzen gaan wel hard omhoog, en alles is binnen een uur uitverkocht, maar we krijgen het in elk geval :)
Deze twee heb ik ook nog staan, ik ben ook (nog) niet de grootste fan. Al ben ik het langzaam aan meer gaan waarderen sinds de vakantie in België vorig jaar.
Stop rockin' the boat.
pi_163874165
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 03:07 schreef GoCanucksGo het volgende:
[ afbeelding ]

Beperkte, maar fijne oogst van de grote lokale Cantillon klopjacht van juli 2016 *O*

Prijzen gaan wel hard omhoog, en alles is binnen een uur uitverkocht, maar we krijgen het in elk geval :)
Saint Lamvinus is wel een van de lekkerste. Moet nu alleen de LP Framboise, Blåbær Lambic en de Bruocsella 1900 Grand Cru nog eens proberen. Dan heb ik de meest gangbare wel gehad.
pi_163874806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:43 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Saint Lamvinus is wel een van de lekkerste. Moet nu alleen de LP Framboise, Blåbær Lambic en de Bruocsella 1900 Grand Cru nog eens proberen. Dan heb ik de meest gangbare wel gehad.
LPF hebben ze tegenwoordig wel aan de bar daar toch? Moet ook blabaer nog eens regelen. Alleen geen zin naar Kopenhagen te gaan volgende week
pi_163876935
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:25 schreef Saind het volgende:

[..]

LPF hebben ze tegenwoordig wel aan de bar daar toch? Moet ook blabaer nog eens regelen. Alleen geen zin naar Kopenhagen te gaan volgende week
Ja, maar de vorige keer de voorkeur gegeven aan de Carignan.
pi_163876970
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ja, maar de vorige keer de voorkeur gegeven aan de Carignan.
Zeker lekkerder ook. Maar kiezen? Gewoon alles poppen
pi_163876989
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:10 schreef Saind het volgende:

[..]

Zeker lekkerder ook. Maar kiezen? Gewoon alles poppen
Was niet alleen he, soms moet je concessies maken.
pi_163885339
Progenitor is my fav CS beer of the ones I've tried so far.



pi_163898415
Wahey, toch de beste RR sour imo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163900269
Jaloers. En ze maken mooie glazen ook, blijkbaar!.. ^O^
pi_163910326
Local sour... Really good...

  vrijdag 22 juli 2016 @ 06:03:08 #181
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163921147
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:21 schreef Seul het volgende:
Jaloers. En ze maken mooie glazen ook, blijkbaar!.. ^O^
Ik denk niet dat ik er nog kom voordat ik naar NL ga, maar als ik er nog kom kan ik wel wat voor je meenemen, als ik er niet meer kom zal ik, zoals eerder toegezegd 1 flesje voor je meenemen maar is de keuze wat beperkt :P

tevens: mijn supermarkt is de beste supermarkt, vaak een betere selectie dan de speciaalzaken hier.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163921160
Vanavond eens m'n Cascade Brewing Kriek Ale 2015 open geplopt; best een fantastische sour.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 22 juli 2016 @ 06:28:34 #183
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163921179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 06:14 schreef OMG het volgende:
Vanavond eens m'n Cascade Brewing Kriek Ale 2015 open geplopt; best een fantastische sour.
Cascade maakt lekkere dingen, helaas pas door dat ze in Portland zaten toen we Portland al weer uit waren :'(
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163922502
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 06:03 schreef oompaloompa het volgende:
Ik denk niet dat ik er nog kom voordat ik naar NL ga, maar als ik er nog kom kan ik wel wat voor je meenemen, als ik er niet meer kom zal ik, zoals eerder toegezegd 1 flesje voor je meenemen maar is de keuze wat beperkt :P
Deal - laat maar weten :)
pi_163930074
Finally scored some Cuvée Gaston & Armand!..

pi_163939434
Mijn laatste Rio Reserva vandaag aan het drinken, wat een top bier is dat toch.
Stop rockin' the boat.
  Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 21:44:27 #187
45833 crew  Fogel
pi_163940408
Toevallig iemand die een goede craft beer bar weet aan NJ kant (in of nabij Carlstadt) van New York city?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_163948586
Gisteren aangevallen door een Bronze Age van Stillwater en Hof Ten Dormaal. Zit in zo'n 375 fles. Ik draai het ijzertje er af en gelijk schiet de kurk er af. Gelukkig geen slachtoffers en vreemd genoeg geen gusher. Zat qua smaak echt tussen de meer klassieke Belgische saisons en Amerikaanse farmhouse ales.
pi_163949722
quote:
Almost took an eye out with the cork. This thing packed a lot of pressure.
quote:
Cork popped out when i was undoing the metal cage.
quote:
cork almost went through the roof
En het is dan nog es rotbier ook :+
pi_163958356
Seriously so good... And fresh... Bottled July 2016...

http://www.ratebeer.com/b(...)-barrel-aged/328960/

pi_163961382
Aanwinsten voor 't vies warme weekend;

Black Acre's Trulock's Revenge, Fantôme's Pissenlit, Evil Twin's Ron and the Beast Ryan, 4x Prairie's Tulsa Rugby Ale;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163979859
I can't get no (carbonation).

  zondag 24 juli 2016 @ 21:06:21 #193
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_163984495


Die liberty ale is geweldig! De porter gaat richting gunuiss maar dan wat zwaarder
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_163987388
Deze hier in de buurt gevonden na hem in een biercafé geproefd te hebben. Dat is nog eens goed spul.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 25 juli 2016 @ 03:45:13 #195
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163991868
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:44 schreef Fogel het volgende:
Toevallig iemand die een goede craft beer bar weet aan NJ kant (in of nabij Carlstadt) van New York city?
Flying fish is wel aardig
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 25 juli 2016 @ 10:57:01 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163994361
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_164003844
Logsdon's Straffe Drieling triple. Tastes like a subpar Dulle Teve.

pi_164004000
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 18:04 schreef Seul het volgende:
Seriously so good... And fresh... Bottled July 2016...

http://www.ratebeer.com/b(...)-barrel-aged/328960/

[ afbeelding ]
Met oud op nieuw gehad (voor mij geen champagne), al zat toen die wax er nog niet bij. Was idd heerlijk.
pi_164026231
Black Albert Batch 0 2012. Oxidised... Bit too much sherry... Not kept properly... A shame...

pi_164048929
Fav beer?.. Yep... So glad temps are down...

pi_164055902
Vind je de rum of de normale beter? Heb er van beide nog een paar staan gelukkig.
pi_164059335
Sherry
Cognac
Rum

En de normale zit daar ergens tussen/ boven...
pi_164064875


*O*
pi_164065707
^O^ ^O^ ^O^
pi_164065787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:16 schreef Seul het volgende:
^O^ ^O^ ^O^
Ik laat je een dezer dagen weten of ik alles van je wil trouwens, even overleggen met vriend van me met een slijterij of hij een deel wil hebben
pi_164067629
Allemaal goed, Saind!.. Ik hoor het wel!..

Guilty pleasure #1... PERFECT for now... I might have two 8)

pi_164069831
This'un's going down dangerously quick as well...

pi_164070985
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:55 schreef Seul het volgende:
Allemaal goed, Saind!.. Ik hoor het wel!..

Guilty pleasure #1... PERFECT for now... I might have two 8)

[ afbeelding ]
Hoezo nou weer guilty pleasure?
pi_164071328
Gezoete Lambiek bieren = :N
pi_164078800
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoezo nou weer guilty pleasure?
Omdat dat wijven drank is :>
Smerig ook trouwens.
pi_164090612
^Voor jou waarschijnlijk toch nog te zuur?.. :9
pi_164091032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:16 schreef Seul het volgende:
^Voor jou waarschijnlijk toch nog te zuur?.. :9


[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2016 15:36:58 ]
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 15:37:27 #213
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164091113
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:16 schreef Seul het volgende:
^Voor jou waarschijnlijk toch nog te zuur?.. :9
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_164091279
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:16 schreef Seul het volgende:
^Voor jou waarschijnlijk toch nog te zuur?.. :9
Niks mis met een faro. Je komt ze alleen niet zo veel tegen.
pi_164091528
In de winkel zie ik die gewoon altijd staan hoor :p
Geef mij maar goed bitter ;)
pi_164091564
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:45 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Niks mis met een faro. Je komt ze alleen niet zo veel tegen.
De slijter hier heeft nog een volle krat Girardin staan, staat er al bijna een jaar, nog 0 van verkocht.
pi_164091579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:58 schreef Saind het volgende:

[..]

De slijter hier heeft nog een volle krat Girardin staan, staat er al bijna een jaar, nog 0 van verkocht.
Bederven kan het bijna niet. Dat scheelt.
pi_164092263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:58 schreef Saind het volgende:
De slijter hier heeft nog een volle krat Girardin staan, staat er al bijna een jaar, nog 0 van verkocht.
Die is nou echt niet te zuipen... Boon Faro: medicinale troep... Zou graag De Oude Cam en Cantillon es proberen... Wel al lang geleden dat ik die De Cam nog gezien heb in flessen...
pi_164092295
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:38 schreef Seul het volgende:

[..]

Die is nou echt niet te zuipen... Boon Faro: medicinale troep... Zou graag De Oude Cam en Cantillon es proberen... Wel al lang geleden dat ik die De Cam nog gezien heb in flessen...
Heb je die van Tilquin wel eens op. Is prima.
pi_164092619
Enige die ik op heb is Boon en dat was echt zuiver vergif
pi_164092628
En een slok Tilquin van Opper geloof ik :P
pi_164094655
Nee, klopt: die vergat ik!.. Oogjes openhouden voor de Tilquin dus!..
Ondertussen, in Belgie...

pi_164103591
Nieuwe brouwsels!

Cascade Cranberry 2015, Prairie's Funky Gold Mosaic, Evil Twin's Pils Al Pastor, Fantôme's Saison en Noël, en Stillwater's Night Vision (Sensory Series 3 - Tennis)

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164104727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:47 schreef Seul het volgende:
Nee, klopt: die vergat ik!.. Oogjes openhouden voor de Tilquin dus!..
Ondertussen, in Belgie...

[ afbeelding ]
Ben over 2 weken in Bamberg _O_
pi_164107367
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 02:48 schreef OMG het volgende:
Prairie's Funky Gold Mosaic
Ook zeer benieuwd naar... Asap maar es opentrekken...

En hopelijk smaken de Fantômes je!..
pi_164114556
Rum's very prominent. One of ¤urope's best sours.

pi_164120714
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:22 schreef Seul het volgende:

[..]

Ook zeer benieuwd naar... Asap maar es opentrekken...

En hopelijk smaken de Fantômes je!..
Die Prairie gaat vanavond open, denk ik. Die Funky Gold biertjes bevallen me wel, ben ook wel benieuwd naar de Mosaic.

Fantôme stelt tot nu toe niet teleur. Hiver is tot nu toe toch wel m'n favoriet.

Vandaag eens naar een bioscoop + brouwerij geweest; Flix Brewhouse. Best een leuk concept; een bioscoop waar in hetzelfde gebouw bier wordt gebrouwen. Niks wereldschokkends, redelijk standaard IPAs en zo, maar lekker voor tijdens het kijken van een film.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 31 juli 2016 @ 01:53:25 #228
409633 killerkip69
killattack!
pi_164123647
De Gulden Draak 4 flesjes bij de Lidl :') zijn goed te pruimen.
pi_164132502
Moriau geuze 1997. It's absolutely stunning.

pi_164136164
Funky Gold Simcoe - soapy but good.

pi_164136362
Gisteravond de Funky Gold Mosaic op. Verfrissend en een beetje funky, goed te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164181879
Lots of whiskey, oak, vanilla,... Slightly hot... Pretty refined for a US beer... Not bad, WW... Not bad...

  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:24:14 #233
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_164183181
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 augustus 2016 @ 13:21:25 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164197934
Gaan er nog mensen naar Haarlem dit weekend ? :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_164203889
2014 version. Lovely. Vinous. Pinot noir. It's no Bon Chien but it's good.

  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:56:43 #236
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_164205164


Een beetje waarvan ik het weer waard vond om hier te posten; Oediupus Thai Thai. Eén van mijn favo's nu
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_164211206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:21 schreef borisz het volgende:
Gaan er nog mensen naar Haarlem dit weekend ? :)
Nee maar wat is er dan
pi_164225632
I could have this every day...

pi_164227160
Goes down like lemonade...

pi_164227211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:51 schreef Seul het volgende:
I could have this every day...

[ afbeelding ]
Gisteren deze voor het eerst op




En ik moet ze nog eens naast elkaar drinken, maar na vier flessen van deze durf ik wel te zeggen dat hij even goed is als Orval
pi_164229950
Dàt is een sterke uitspraak, Saind!.. Hopelijk vind ik 'm in Deconinck overmorgen!..
pi_164232671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:39 schreef Seul het volgende:
Dàt is een sterke uitspraak, Saind!.. Hopelijk vind ik 'm in Deconinck overmorgen!..
Ja is nogal een uitspraak, maar ik vind hem echt zéér goed!

En er komt de laatste tijd veel lekker spul binnen

pi_164236314
Bah, ik haat bier;

Boulevard's Raspberry Chocolate, Anchorage + Jolly Pumpkin's Calabaza Boreal, Stillwater's Premium, en New Belgium's Tart Lychee.



Zometeen eens aan de Apocalypse Cow, voor de IPA day badge.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164236940
Badges werken verslavend ja. Zou normaal nooit een Stella Artois opentrekken, laatst toch maar gedaan.

Is er ergens een lijstje met Untappd nicks van Fok users?
pi_164237023
Ik ben OMG op untappd. Lekker makkelijk. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164237524
Ik ben wilhelmstroker op untappd.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_164240647
Hey mensen! Ik ga vanaf donderdag tot zondag met vrienden langs brouwerijen rijden. Hebben jullie nog tips? We beginnen bij de winkel bierparadijs. Onze uitval plaats is Maastricht, dus als jullie daar dingen weten of in Noord België hoor ik het graag!
We hebben een auto tot onze beschikking.
pi_164240887
Eerste tip: zorg dat je niet de BOB bent. Als je het Bierparadijs in Meer bedoelt, zou ik doorrijden naar De Caigny in Essen. (of Dranken Geers, Hopduvel of Deconinck)

Ik vond de vernieuwde rondleiding bij Brouwerij de Konick in Antwerpen de moeite waard, met een prima proeflokaal, kaas van Van Tricht en andere lekkernijen http://www.dekoninck.be/nl/bezoek-ons/de-ambachten
Stop rockin' the boat.
pi_164240928
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:27 schreef bassieVL het volgende:
Eerste tip: zorg dat je niet de BOB bent. Als je het Bierparadijs in Meer bedoelt, zou ik doorrijden naar De Caigny in Essen. (of Dranken Geers, Hopduvel of Deconinck)

Ik vond de vernieuwde rondleiding bij Brouwerij de Konick in Antwerpen de moeite waard, met een prima proeflokaal, kaas van Van Tricht en andere lekkernijen http://www.dekoninck.be/nl/bezoek-ons/de-ambachten
Dank! Dan rijden we door naar De Caigny! Naar Brouwerij de Konick ook zitten kijken, maar moeten we wel met de auto antwerpen in...
pi_164242054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:29 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Dank! Dan rijden we door naar De Caigny! Naar Brouwerij de Konick ook zitten kijken, maar moeten we wel met de auto antwerpen in...
Randje Antwerpen Centrum, dat scheelt wel.
Stop rockin' the boat.
pi_164243889
Als je naar Deconinck in Vichte zou gaan: is zondag gesloten. Heads up. Is trouwens een tweetal uurtjes rijden, en alleen maar aan te raden.. Ik ben er zaterdag vanaf ong 14.00 :)
pi_164244110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:24 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Randje Antwerpen Centrum, dat scheelt wel.
klopt, vanaf de randweg een afslag, en dan binnen 5 min ben je er. geen gek gedoe hoor.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:44:04 #253
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164247233
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:12 schreef mckroket het volgende:

[..]

Nee maar wat is er dan
Haarlem Culinair met zoals altijd ook een bierfestival. Dit keer niet op de Botermarkt maar achter de Jopenkerk.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_164248477
Bamberg was fockin geweldig. Zoveel (teveel) brouwerijen en een prachtig stadje. Inmiddels das boot level 20 op untappd. Zometeen bier meile Berlijn.
pi_164248481
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:04 schreef MCH het volgende:
Bamberg was fockin geweldig. Zoveel (teveel) brouwerijen en een prachtig stadje. Inmiddels das boot level 20 op untappd. Zometeen bier meile Berlijn.
Opper is al lekker bezig op de meile.
Parabola bij Firestone blijkbaar.
pi_164248583
Ze verkopen bij de schlenkerla brouwerij flessen marzen rauchbier voor ongeveer 1.70 om mee naar huis te nemen. Zelfde flessen zijn bij de getrankemarkt 89 cent. Lekker Amerikaanse toeristen afzetten :-p
pi_164272422
^Zo moet dat!..
pi_164273101

Zes dagen oud. Lekker spul
pi_164274022
Ben nu bij Stone Brewing. Wat een enorme tent zeg. Mooi aangekleed met nog een te openen speeltuin voor volwassenen. Het heeft wat mogen kosten en dat zie je terug in de prijzen. Ook bizar dat het ergens goed verstopt zit op een oud industrieterrein. O, ik vergeet nog het hipstertuig personeel. Ik werd net geholpen door een meid die op haar vingers van beide handen love beer had getatoeëerd. Pure royal sadness dat laatste maar het bier smaakt goed.
pi_164274288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:34 schreef Saind het volgende:
Zes dagen oud. Lekker spul
Waar vind je die zo vers?..
pi_164274556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:18 schreef Seul het volgende:

[..]

Waar vind je die zo vers?..
Gozer uit California voor me meegenomen samen met een hele lading SARA. West Ashley enzo
pi_164276909
_O_ _O_ _O_
pi_164283573
Bedankt voor alle tips! We gaan naar De Caigny, brouwerij de Konick en Brouwerij Delerium. Daarnaast verschillende kroegen in Maastricht en omgeving.

Mijn Untappd is larry_flynt als je wil zien wat ik deze week allemaal naar binnen giet :')
  zondag 7 augustus 2016 @ 03:15:47 #264
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164289001
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:34 schreef Saind het volgende:
[ afbeelding ]
Zes dagen oud. Lekker spul
Nice! _O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:04 schreef MCH het volgende:
Ben nu bij Stone Brewing. Wat een enorme tent zeg. Mooi aangekleed met nog een te openen speeltuin voor volwassenen. Het heeft wat mogen kosten en dat zie je terug in de prijzen. Ook bizar dat het ergens goed verstopt zit op een oud industrieterrein. O, ik vergeet nog het hipstertuig personeel. Ik werd net geholpen door een meid die op haar vingers van beide handen love beer had getatoeëerd. Pure royal sadness dat laatste maar het bier smaakt goed.
Wat voor bier van hen hebben ze daar nu op de kaart staan? Nog iets speciaals?
pi_164290389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:51 schreef Seul het volgende:
I could have this every day...

[ afbeelding ]
Voorkeur voor jonge of oude Orval?
pi_164294092
1 jaar oude...
pi_164298444
Voor mij mag ie 1,5 jaar maar dat red hij meestal niet...

Ben op Untappd ook Jaipurholic haha.
pi_164301536
New glasswear!!! And part of yesterday's haul. Big bottles not pictured.

pi_164303821
Bruery Mélange 1 2013. Really excellent.

pi_164318002
Black Malts & Body Salts 👌
pi_164335548
World class sour.

pi_164366741
Best sour beer I've had in 2016 thus far?.. Definitely top 3... In love...



[ Bericht 1% gewijzigd door Seul op 09-08-2016 16:56:51 ]
pi_164370802
This is fantastic as well... Beer Gods def be smiling down on me!.. Thanks lasses!..

http://www.ratebeer.com/b(...)-barrel-aged/409096/

pi_164403339
My first Polish beer... It was cheap as fuck, and it's really solid!.. A bit sweet, but I like that!..

pi_164404001
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 17:18 schreef Seul het volgende:
New glasswear!!! And part of yesterday's haul. Big bottles not pictured.

[ afbeelding ]
mooie glazen!
pi_164409672
Afgelopen weekend de Stille Nacht Reserva met vrienden gedeeld, dat is een erg lekker biertje zeg. Zonde dat er zo lastig aan te komen is.
Stop rockin' the boat.
pi_164417669
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:14 schreef Seul het volgende:
My first Polish beer... It was cheap as fuck, and it's really solid!.. A bit sweet, but I like that!..

[ afbeelding ]
Die schijnen ook een briljant witbier te hebben. Krijg 'm wellicht binnenkort via via.
Wel al een aantal van Browar Pinta gehad, niet slecht.
pi_164419639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:04 schreef MCH het volgende:
Ben nu bij Stone Brewing. Wat een enorme tent zeg. Mooi aangekleed met nog een te openen speeltuin voor volwassenen. Het heeft wat mogen kosten en dat zie je terug in de prijzen. Ook bizar dat het ergens goed verstopt zit op een oud industrieterrein. O, ik vergeet nog het hipstertuig personeel. Ik werd net geholpen door een meid die op haar vingers van beide handen love beer had getatoeëerd. Pure royal sadness dat laatste maar het bier smaakt goed.
Super toevallig was ik er ook die dag, waren jullie met 2 (leken mij een vader en zoon ofzo) en zaten jullie binnen met jullie gezicht naar de bar, zo ja dan zat ik naast jullie haha.

De biermeile was top, veel mooi spul geproefd. Wel vooral Duits en de klassieke stijlen met hier en daar wat craft. Praag heeft een interessante craftbeerscene met fantastische prijzen. Gisteren nog een lunch met 3 craftbier voor nog geen 10 euro. Vandaag in Plzen waar ik mij in de brouwerij ga laven aan het origineel waar het allemaal mee begon. Zelden zo uitgekeken naar een pils.
pi_164422590
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 07:58 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Super toevallig was ik er ook die dag, waren jullie met 2 (leken mij een vader en zoon ofzo) en zaten jullie binnen met jullie gezicht naar de bar, zo ja dan zat ik naast jullie haha.

De biermeile was top, veel mooi spul geproefd. Wel vooral Duits en de klassieke stijlen met hier en daar wat craft. Praag heeft een interessante craftbeerscene met fantastische prijzen. Gisteren nog een lunch met 3 craftbier voor nog geen 10 euro. Vandaag in Plzen waar ik mij in de brouwerij ga laven aan het origineel waar het allemaal mee begon. Zelden zo uitgekeken naar een pils.
Das original uit die vaten daar beneden is echt top.
pi_164430617
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:46 schreef bassieVL het volgende:
Afgelopen weekend de Stille Nacht Reserva met vrienden gedeeld, dat is een erg lekker biertje zeg.
Hopelijk asap een nieuwe jaargang!.. Fenomenaal bier!..
pi_164430974
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 07:58 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Super toevallig was ik er ook die dag, waren jullie met 2 (leken mij een vader en zoon ofzo) en zaten jullie binnen met jullie gezicht naar de bar, zo ja dan zat ik naast jullie haha.

De biermeile was top, veel mooi spul geproefd. Wel vooral Duits en de klassieke stijlen met hier en daar wat craft. Praag heeft een interessante craftbeerscene met fantastische prijzen. Gisteren nog een lunch met 3 craftbier voor nog geen 10 euro. Vandaag in Plzen waar ik mij in de brouwerij ga laven aan het origineel waar het allemaal mee begon. Zelden zo uitgekeken naar een pils.
Ik was daar niet met mijn vader. Ik zag wel dat je die vloeibare bounty op untappd hebt ingechecked. ;)

Biermeile was leuk. Dit jaar voor het eerst zonder bierglas van het festival zelf. Dat is wel mooi want dan zit je niet continue lukraak je glas te vullen voor 2 euro. Nu wat beter geselecteerd. Craft Beer is wel in opkomst op dat festival. Paar jaar terug was het meest exotische wat je op dat festival kon krijgen Belgisch speciaalbier. :')
pi_164431059
Ik had in Munchen trouwens deze voor het eerst op. Het blankere broertje van Tap 6. Echt smullen. Sowieso vind ik Schneider Weisse Brauhaus in het centrum van Munchen een aanrader. *O*

pi_164434796
Very nice...

pi_164435411
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:33 schreef Seul het volgende:

[..]

Hopelijk asap een nieuwe jaargang!.. Fenomenaal bier!..
Heh - en ik zie net hun bericht op FB... 2013 versie is gebotteld... Oogjes openhouden...
pi_164435991
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:46 schreef MCH het volgende:
Ik had in Munchen trouwens deze voor het eerst op. Het blankere broertje van Tap 6. Echt smullen. Sowieso vind ik Schneider Weisse Brauhaus in het centrum van Munchen een aanrader. *O*

[ afbeelding ]
Dat is inderdaad een erg prettige Weisse. Een van mijn favorieten uit Duitsland.
Stop rockin' the boat.
pi_164436371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:06 schreef Seul het volgende:

[..]

Heh - en ik zie net hun bericht op FB... 2013 versie is gebotteld... Oogjes openhouden...
Dat wordt een ritje naar Esen zodra ze er zijn. Als je ziet wanneer ze in de verkoop zijn, aub een PM.
Stop rockin' the boat.
  FOK!fotograaf donderdag 11 augustus 2016 @ 20:02:30 #287
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_164437543
Ik ben dit jaar een paar keer naar een bierfestival geweest (deltabrouwers festival Goes, Abdijbierfestival Middelburg, Emelisse bierfestival en Oedipus International Beer Festival). En ik moet zeggen dat dat het concept bierfestival mij wel bevalt eigenlijk.

Begin augustus heb ik Brewda op de planning staan, al weet ik nog niet welke dag.

Hebben jullie nog tips en aanbevelingen voor leuke en gezellige bierfestivals met een goede line-up aan brouwers?

Mijn uptappdnaam is overigens hetzelfde als hier: Mascleta
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_164437595
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:27 schreef bassieVL het volgende:
Eerste tip: zorg dat je niet de BOB bent. Als je het Bierparadijs in Meer bedoelt, zou ik doorrijden naar De Caigny in Essen. (of Dranken Geers, Hopduvel of Deconinck)

Ik vond de vernieuwde rondleiding bij Brouwerij de Konick in Antwerpen de moeite waard, met een prima proeflokaal, kaas van Van Tricht en andere lekkernijen http://www.dekoninck.be/nl/bezoek-ons/de-ambachten
Dank voor je tips beide waren top!
pi_164439299
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:02 schreef Mascleta het volgende:
Ik ben dit jaar een paar keer naar een bierfestival geweest (deltabrouwers festival Goes, Abdijbierfestival Middelburg, Emelisse bierfestival en Oedipus International Beer Festival). En ik moet zeggen dat dat het concept bierfestival mij wel bevalt eigenlijk.

Begin augustus heb ik Brewda op de planning staan, al weet ik nog niet welke dag.

Hebben jullie nog tips en aanbevelingen voor leuke en gezellige bierfestivals met een goede line-up aan brouwers?

Mijn uptappdnaam is overigens hetzelfde als hier: Mascleta
Eind deze maand moll fest in Eindhoven en eind september Borefts. Die laatste is toch wel het hoogtepunt binnen Nederland.
pi_164439986
Kmoet dan altijd werken man, niet daar dan helaas he

[ Bericht 86% gewijzigd door mckroket op 11-08-2016 21:16:38 ]
pi_164441148
Hoe groot zijn die proefglazen bij Borefts? 15cl?
pi_164441208
Binnenkort maar eens kaartjes halen voor de Canvitational hier in Indianapolis. Ik geloof weer tegen de 60 brouwerijen die aan blik bier doen. Vorig jaar was tof, nu weer een leuke line-up.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164442972
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:33 schreef MCH het volgende:
Hoe groot zijn die proefglazen bij Borefts? 15cl?
Vorig jaar wel, verwacht nu ook weer.
pi_164469136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:02 schreef Mascleta het volgende:

Hebben jullie nog tips en aanbevelingen voor leuke en gezellige bierfestivals met een goede line-up aan brouwers?
Afgelopen jaar ben ik op het Van Moll Fest geweest, leuk, klein overzichtelijk bierfestival.
Brewda was ook erg leuk, alleen iets te druk op het einde, gelukkig waren we er op tijd (dit jaar is het 2 dagen).
Bierfestival in Tilburg was aardig, maar meer door de gezelligheid, locatie en het weer.

Dit jaar doen we weer van Moll fest, dan Beer en Boots in Waalwijk (erg mooie line-up) en het Kerstbierenfestival in Essen.
Stop rockin' the boat.
pi_164472392
Seriously so fucking crushable... Even at 9%/ 0.5l...

pi_164487366
Ik zit op Internet te kijken naar van die bier abonnementen, er zijn er een hele hoop en bij elke krijg je voor een bedrag dat schommelt tussen 25 en 40 euro een aantal bieren per maand of eenmalig in een pakket toegezonden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik vraag me vooral af hoe exclusief die bieren zijn, als het bijzondere bieren uit binnen- en buitenland zijn is het wat mij betreft wel interessant maar als het bier is wat de gemiddelde slijterij bij mij op de hoek ook heeft (of zelfs de supermarkt) dan is het mij het geld niet waard.

Dus mijn vraag is: hebben mensen er ervaring mee, zo ja, hoe beviel het en zou je het aanraden.

Mijn favoriete bieren zijn IPA's en af en toe een goede imperial stout. Inwisselbare Belgische blonds dubbels etc vind ik minder interessant.
pi_164487712
Ik heb alleen ervaring met de Mikkeller beerboxes, aangezien mijn maat al meer dan een jaar ge-abonneerd is... Mijn gevoel: de meest interessante bieren, zijn bieren die je zelf ook wel vindt als je geregeld speciaalzaken bezoekt, en de "zeldzame" Mikkeller bieren zijn meestal niet erg goed...

Natuurlijk, misschien heb je ook abo's die niets met een bepaalde brouwerij te maken hebben, en misschien is dat aanbod dan gevarieerder... In elk geval kies en koop ik mijn bieren liever zelf... Als je nood hebt aan wat nieuwe shit, check gewoon Beergium.com en plaats een bestelling... :)
pi_164487788
Mikkeler is dan ook wel echt kut
pi_164487819
Beste statements weer op de zaterdagochtend. :7
pi_164487838
Abonnementen op voedsel, scheermesjes of condooms (en dus ook bier) zijn dan ook voor luie yuppen die teveel geld hebben.
pi_164487856
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')