zoem | zaterdag 28 mei 2016 @ 12:06 |
Teams: - Scuderia Ferrari - Sahara Force India F1 Team - Haas F1 Team - Manor Racing MRT - McLaren Honda Formula 1 Team - Mercedes AMG Petronas Formula One Team - Red Bull Racing - Renault Sport Formule 1 Team - Sauber F1 Team - Scuderia Toro Rosso - Williams Martini Racing Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo) 03. Daniel Ricciardo 33. Max Verstappen Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo 20. Kevin Magnussen 30. Jolyon Palmer Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015) 26. Daniil Kvyat 55. Carlos Sainz Jr. Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo 94. Pascal Wehrlein 88. Rio Haryanto Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo 08. Romain Grosjean 21. Esteban Gutiérrez F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - GP Update - F1 Today - Autosport.com - Motorsport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 Nederlandse coureurs: - Meindert van Buuren - Robin Frijns - Giedo van der Garde - Daniël de Jong - Nigel Melker - Steijn Schothorst - Kelvin Snoeks - Ho-Pin Tung - Max & Jos Verstappen - Beitske Visser - Nyck de Vries - Renger van der Zande Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2016 Wijzigingen 2016 uitgelegd | |
zoem | zaterdag 28 mei 2016 @ 12:06 |
Pirelli reveal wider, faster 2017 tyres | |
Bluurgh | zaterdag 28 mei 2016 @ 14:57 |
Deze dus: | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:41 |
http://www.telegraaf.nl/p(...)n_tweede_kind__.html Mark webber wordt voor de tweede keer vader | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:51 |
=edit= Ow dat was in het verkeerde topic | |
Fir3fly | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:59 |
Godverdomme . | |
Rossdale | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:39 |
Faalegraaf | |
Sinister-D- | zondag 29 mei 2016 @ 10:50 |
STR terug naar Renault | |
Sinister-D- | zondag 29 mei 2016 @ 10:59 |
En nu ook bevestiging door het team zelf http://www.redbullracing.(...)s-engine-partnership | |
sasquatsch | vrijdag 3 juni 2016 @ 17:27 |
In navolging van het overzicht voor 2017 door Nober gemaakt in dit topic, heb ik het wat uitgebreid en aangevuld met de laatste geruchten, o.a. betreffende Massa en Nasr die genoemd worden bij Renault. Ook Sainz en Kvyat worden genoemd bij Renault. Massa zou dan worden vervangen door Button, die plaats moet maken voor Vandoorne. En mochten de onderhandelingen bij Mercedes met Rosberg mislukken kunnen Sebastian Vettel of Fernando Alonso misschien wel bij Mercedes rijden. Het laatste nieuws is dat zowel Ricciardo als Christian Horner genoemd worden bij Ferrari, maar hoe serieus dat is, vraag ik me af. Als Ricciardo naar Ferrari vertrekt is Sainz de logische opvolger bij Red Bull en zou Gasly naar STR kunnen. Het overzicht: Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis: Mercedes F1 W08 Hybrid Motor: Mercedes PU106D Hybrid Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2016) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2018) Gerucht: Pascal Wehrlein, Sebastian Vettel, Fernando Alonso (mochten de onderhandelingen met Rosberg mislukken) Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari SF17-H Motor: Ferrari 059/6 Coureurs: #5 Sebastian Vettel (contract t/m 2017) #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2016) Gerucht: Nico Rosberg, Romain Grosjean, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz Williams Martini Racing Chassis: Williams FW39 Motor: Mercedes PU106D Hybrid Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2016) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2016) Gerucht: Jenson Button, Alex Lynn, Paul Di Resta, Daniil Kvyat, Carlos Sainz Red Bull Racing Chassis: Red Bull Racing RB12 Motor: TAG Heuer (= Renault RE17) Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2018?) #33 Max Verstappen (contract t/m 2018?) Gerucht: Carlos Sainz Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India VJM10 Motor: Mercedes PU106D Hybrid Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2016) #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2017) Gerucht: Pascal Wehrlein, Alfonso Celis jr. Renault Sport Formula 1 Team Chassis: Renault RS17 Motor: Renault RE17 Coureurs: #20 Kevin Magnusson (contact t/m 2016) #30 Jolyon Palmer (contract t/m 2016) Gerucht: Esteban Ocon, Felipe Nasr, Felipe Massa, Carlos Sainz, Daniil Kvyat, Sergei Sirotkin Scuderia Toro Rosso Chassis: Toro Rosso STR12 Motor: Renault RE17 Coureurs: #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2016) #55 Carlos Sainz (contract t/m 2016) Gerucht: Pierre Gasly Sauber F1 Team Chassis: Sauber C36 Motor: Ferrari 059/6 Coureurs: #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2016) #12 Felipe Nasr (contract t/m 2016) Gerucht: Pastor Maldonado McLaren Honda Formula 1 Team Chassis: McLaren MP4-32 Motor: Honda RA617H Coureurs: #14 Fernando Alonso (contract t/m 2017) #22 Jenson Button (contract t/m 2016) Gerucht: Stoffel Vandoorne Manor Racing MRT Chassis: MRT 06 Motor: Mercedes PU106D Hybrid Coureurs: #94 Pascal Wehrlein (contract t/m 2016) #88 Rio Haryanto (contract t/m Hongarije 2016) Gerucht: Pastor Maldonado, Jordan King Haas F1 Team Chassis: Haas VF-17 Motor: Ferrari 059/6 Coureurs: #8 Romain Grosjean (contract t/m 2016) #21 Esteban Gutiérrez (contract t/m 2016) Gerucht: bold = contract of bevestigd voor 2017 | |
Geralt | woensdag 8 juni 2016 @ 00:41 |
Benieuwd of het waar is. Mooie prijs om te winnen | |
#ANONIEM | woensdag 8 juni 2016 @ 00:47 |
De druk staat er wel op nu, nog meer crashes kan Max zich niet veroorloven, auto heel houden wordt erg gewaardeerd bij het team. | |
Geralt | woensdag 8 juni 2016 @ 01:26 |
Nog meer crashes zullen zeker geaccepteerd worden. Iedereen crashed wel eens. Zaak is om dit weekend gewoon een strak resultaat neer te zetten en niet te crashen. We zullen zien. Mocht hij dit weekend ook weer crashen dan pas staat de druk er vol op voor Baku. Nu nog niet. Coureurs rijden op de limiet. Althans dat zouden ze moeten doen. En dan lig je wel eens in de muur. Shit happens, op naar volgende GP en maar zien. Geen extra druk vanuit het team dit weekend hoor. Behalve dan gewoon zoveel mogelijk punten scoren Max zelf mikt op een podium in elk geval. Mooie uitspraak van hem. Daarmee legt hij juist de druk bij Ricardo, want de Mercs zijn nog te ver weg. Benieuwd ook hoeveel Ferrari wint komend weekend met die nieuwe turbo. Ik heb er in elk geval zin in | |
Bluurgh | woensdag 8 juni 2016 @ 02:29 |
Kom toch altijd weer terug op dit voorbeeld. Mr Alonso die na een jaar Minardi, een testjaar Renault en in z'n 3e F1 race voor ze gewoon ff lekker flink gas blijft geven terwijl overal gele vlaggen en SC borden hangen. Zelfs een Ide, waarbij de FIA notabene z'n licentie introk, maakte niet zulke fouten. En 0 straf voor Alonso, alleen een pijnlijke enkel ofzoiets. Natuurlijk was er kritiek maar volgens mij kwam het zelfs in niemands hoofd op dat hij uit Renault gekickt zou moeten worden.. Ja okay, misschien omdat ie Briatore's lievelingetje was, kijkende naar hoe hij andere coureurs behandelde Maargoed, uiteindelijk maakte Max gewoon een fout. Meerdere zelfs, maar ze zijn daar ook niet gek bij Red Bull.. Fouten moet je maken om beter te worden en als je meerdere lagere klassen overslaat dan blijft er maar 1 plek over om ze te maken. | |
opreis | woensdag 8 juni 2016 @ 06:02 |
En Kvyat doet het natuurlijk ook niet veel beter momenteel. En Sainz rijdt ook de sterren niet consequent van de hemel. Volgens mij was dit pas het eerste slechte weekend van Max dit jaar, maar dan nog, na 3 crashes in Monaco moet je nu natuurlijk gewoon een degelijk resultaat neerzetten. Wat een P6 waarschijnlijk al is.Ik denk als hij zonder gekke dingen de wagen naar huis rijdt dat geen moeilijke opgaven moet zijn. En dan als de concurrentie een fout maakt krijg je andere plekken er gratis bij. Al ligt het gevaar natuurlijk dat williams dit weekend zich er misschien in wil mengen en eindig je zomaar op P8 | |
Wombcat | woensdag 8 juni 2016 @ 09:07 |
Wel een beetje vroeg om zo'n prijs al uit te delen. Het jaar is nog niet eens half voorbij. | |
Smacked_Actor | woensdag 8 juni 2016 @ 10:26 |
Ben je weer stiekum achter het fornuis vandaan geslopen? Hop, vort, terug naar je potjes en pannetjes. Je pollepel mist je. | |
Smacked_Actor | woensdag 8 juni 2016 @ 10:32 |
Hoezo vroeg? Zijn overwinning was een noemenswaardige prestatie en alle kenners zijn het er over eens dat hij een grote belofte is voor de toekomst. All boxes ticked.Prijs is rechtvaardig. Nog meer zeurpieten? [ Bericht 1% gewijzigd door Smacked_Actor op 08-06-2016 10:45:51 ] | |
Swetsenegger | woensdag 8 juni 2016 @ 10:49 |
Het is voor seizoen 2015 begreep ik. Dus eerder laat zou ik zeggen | |
Mexicanobakker | woensdag 8 juni 2016 @ 13:42 |
Er was ook verkeerd geradio'd naar Alonso, praat niet alles goed maar het is een blinde volgas bocht (en niemand remt volledig af bij een SC, wat overigens wel kwalijk is) | |
Nattekat | woensdag 8 juni 2016 @ 13:51 |
Tja... je had ook onder een gele vlag van de baan kunnen glijden met wat minder prettige gevolgen. Dat vind ik persoonlijk nog wat stommer dan zo'n band niet meer kunnen ontwijken. | |
Wolve000 | woensdag 8 juni 2016 @ 14:48 |
Wat dat betreft is de VSC tegenwoordig wel een hele goede toevoeging. Dan gaan alle auto's tenminste direct een stuk langzamer. | |
Wombcat | woensdag 8 juni 2016 @ 14:58 |
Ik ging ervan uit dat de prijs voor dit jaar was, wat kennelijk niet het geval is. Als 'ie voor dit jaar was geweest, dan kan het natuurlijk nog zijn dat er in het komende half jaar nog iemand een prestatie neerzet die net zo, of nog meer, bijzonder is. | |
Smacked_Actor | woensdag 8 juni 2016 @ 15:35 |
Daar ging ik ook van uit. Welke prestatie zou net zo of nog bijzonderderderder zijn dan die Max heeft neergezet? En welke coureur of team zou dat dan zijn? Laten we eerlijk zijn, de rest zijn toch allemaal stoethaspels en Max=god. | |
Wombcat | woensdag 8 juni 2016 @ 15:37 |
B.v. als dit jaar Alexander Rossi Le Mans zou winnen, een paar weken nadat hij als rookie de Indy 500 heeft gewonnen. | |
Smacked_Actor | woensdag 8 juni 2016 @ 15:46 |
Leuk bedacht maar zeer onwaarschijnlijk... | |
Sinister-D- | woensdag 8 juni 2016 @ 18:09 |
Haryanto die in de Manor door iedereen in te halen op eigen kracht de GP van Baku wint | |
JimmyManna | woensdag 8 juni 2016 @ 19:01 |
Raikkonen die een volzin uitspreekt? | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 19:18 |
Palmer die zijn auto nu wel eens uit de muur houdt en twee races achter elkaar wint? | |
Swetsenegger | woensdag 8 juni 2016 @ 21:56 |
dit soort mensen | |
sasquatsch | woensdag 8 juni 2016 @ 22:05 |
| |
ElmarO | woensdag 8 juni 2016 @ 22:07 |
Stiekem heb ik toch nog een stille hoop dat dit een grap is, maar dat zal wel niet. | |
twiFight | woensdag 8 juni 2016 @ 22:07 |
Ik wil niet zeiken maar ik doe het toch, maar voor een nieuwtjestopic zie ik vrij weinig nieuwtjes voorbij komen. Deze discussies kunnen beter in het algemene topic. | |
Nattekat | woensdag 8 juni 2016 @ 22:16 |
Dat hoort idd niet hier thuis. Discussies over nieuwtjes is niks mis mee, maar dat soort Facebook berichtjes kunnen gewoon in het andere topic. | |
Swetsenegger | woensdag 8 juni 2016 @ 22:17 |
het was onder het nieuwtje op facebook over de Lorenzo Bandini Award. | |
nils7 | woensdag 8 juni 2016 @ 22:51 |
Kan helaas geen foto vanuit FB hier op zetten (via mobiel). Maar de eerste Heineken foto's op Illes de Notre Dame gaan al rond. | |
ChatGirl | woensdag 8 juni 2016 @ 23:07 |
| |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 23:15 |
Duidelijk dus over Heineken | |
Smacked_Actor | woensdag 8 juni 2016 @ 23:36 |
| |
nils7 | donderdag 9 juni 2016 @ 20:18 |
Heineken and Formula One Management (FOM) have reached an agreement for Heineken® to become a Global Partner of Formula 1® (F1®). This significant partnership will start this year at the newly renamed Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2016, in Monza, and run for a multi-year term. From the 2017 F1® season onwards, Heineken® will be the F1® Event Title Partner of three Formula 1® Grands Prix (GP). It will also have a significant presence at several additional F1® Events chosen by Heineken® and Formula One Management. Heineken® will be the exclusive Global Beer Partner of Formula 1® and will also have substantial pouring, activation and access rights across the majority of F1® Events in the FIA Formula One World Championship™. Heineken® will not be visible on any F1® cars. Heineken® will create fully integrated global F1® 'Open your World' manifesto and "If You Drive, Never Drink" campaigns. Activations will include F1® circuit branding, TV commercials, digital activations, live fan experiences and events, dedicated PR initiatives, and packaging/point-of-sale activations. David Coulthard and Sir Jackie Stewart will be ambassadors for the respective campaigns. | |
franklop | donderdag 9 juni 2016 @ 20:20 |
Dus vooralsnog geen teamsponsoring. Daar was ook eerst sprake van | |
Fer | donderdag 9 juni 2016 @ 21:02 |
Ik denk dat ze het gewoon niet op een auto willen hebben. Met een Premium pilsner naar auto's kijken,mdat moet het uitstralen. | |
Wombcat | zaterdag 11 juni 2016 @ 18:42 |
Er schijnen nu serieuze plannen te zijn om weer een GP in Las Vegas te organiseren.meer | |
nils7 | zaterdag 11 juni 2016 @ 18:47 |
Contract is al enkele weken geleden getekend. | |
Nattekat | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:17 |
| |
Geralt | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:29 |
Er zijn circuits die altijd op de kalender zouden moeten staan. Desnoods met overheidssteun of voor niks. Deze circuits zijn: Silverstone Interlagos Spa Monza Monaco Montreal Suzuka Melbourne De rest van de kalender mag aangevuld worden met nietszeggende kutcircuits, maar dit rijtje zou er ALTIJD bij moeten zitten. Fuck al zouden er nog maar 8 races per seizoen overblijven, dan zouden het deze moeten zijn. Ophoeren met de rest voor mijn part. | |
Weltschmerz | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:31 |
Ik vraag me af of het uberhaupt zo mogen in de EU. | |
Tarado | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:36 |
Heineken doet sowieso geen team sponsoring, hoe lang zitten ze al in de Champions League zonder een club te sponsoren. | |
sasquatsch | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:55 |
Volgens de geruchten in maart al enkele maanden. | |
nils7 | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:29 |
Als ik een bedrijf had van zon schaal had ik dat ook zo gedaan. | |
Joene | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:08 |
waarom zo een saai circuit als Montreal ? gebeurt geen fuck in die race ? | |
SnowOokami | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:41 |
http://www.gpupdate.net/n(...)rechte-stuk-in-baku/ hoop niet dat waar is, zou wel drama zijn. | |
Meike26 | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:44 |
Dit jaar was Montreal indd saai, maar zeer uitzonderlijk voor deze GP, meestal wel een actionpacked festijn in Canada. Ik zou eerder Silverstone er af halen, het is een legendarisch circuit dat enkele jaren geleden de nek is omgedraaid.. het gebrek aan Bridge is als Spa zonder Eau Rouge en Suzuka zonder 130R. | |
SnowOokami | dinsdag 14 juni 2016 @ 21:32 |
Vorig jaar was Canada ook niet leuk hoor | |
Joene | dinsdag 14 juni 2016 @ 21:59 |
Montreal is al jaren saai ? | |
MakkieR | woensdag 15 juni 2016 @ 02:28 |
Als ik Max zie rijden, dan denk ik niet dat de druk met name daar bij het crashen ligt. Dan denk ik nog eerder dat de druk om niet te crashen bij de kleinere teams als Torro Rosso en Renault manor etc groter is dat bij teams als Ferrari en RBR of Mercedes. Grote teams willen denk ik vooral dat hun coureur tot het uiterste gaat en daarmee veel risico's neemt. Crashes horen er gewoon nou eenmaal bij en bij de grote teams is er overvloed aan geld. De kleine teams kan een crash een financiële fiasco betekenen omdat het budget maar klein is. De druk ligt vooral bij de constructeurs, hun auto moet het snelste zijn en bij de coureur ligt de druk vooral bij de prestatie. Als je de race uit rijdt, wat heb je dan gedaan om te winnen, heb je alles uit de auto gehaald en hoeveel risico heb je genomen om er alles uit te persen wat er in de auto zit. Ik denk niet dat een top team zit te wachten op een voorzichtige coureur die elke keer veilig in de top10 eindigt en daarmee de auto heel houdt. En als een auto crasht zul je nooit van de teambaas horen hoe het met de auto is, dat interesseert hem echt niet. Zijn bezorgdheid gaat altijd uit naar de coureur die zijn leven waagt om het uiterste uit de auto van de team te halen. Bovendien kijken de grote teams ook vooral naar de data dat binnenstroomt en misschien is dat nog wel belangrijker voor het team dan het winnen van de race. Data wordt gebruikt om de auto beter te maken, het wordt gebruikt voor een betere afstelling voor de massaproductie. En het draait vooral om het constant innoveren van de autotechniek. De formule 1 is dan zeg maar de kweekvijver om nieuwe technieken uit te testen waardoor een auto sneller gaat, betere chassis heeft of betere grip op de banden etc. Olav had zoiets geloof ik al eens uitgelegd hoe belangrijk het is dat Verstappen constante stints maakt met exacte rondes. dat dit allemaal kostbare data is. | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 02:50 |
Tijdens de qualificatie deed ie het toch wat rustig aan waren zijn eigen woorden. Nog keer een muur is niet goed voor het imago. | |
twiFight | woensdag 15 juni 2016 @ 03:59 |
Met alle respect, maar dit is bullshit. Voor alle teams telt maar 1 ding en dat zijn constructeurspunten. Als een rijder crasht dan haalt het team 0 punten. Voor de grote teams betekent dat ook nog eens dat ze daarmee een hoop potentiele punten mislopen. | |
nils7 | woensdag 15 juni 2016 @ 12:45 |
Heineken set for tie-up with two Formula 1 teams
| |
VacaLoca | woensdag 15 juni 2016 @ 12:48 |
Wilde net hetzelfde komen posten. Heineken dus in zee met twee teams maar niet als sponsoring op de auto of coureur maar meer op gebied van beleving. Ben benieuwd. | |
Rossdale | woensdag 15 juni 2016 @ 13:12 |
Zeker niet | |
Joene | woensdag 15 juni 2016 @ 13:18 |
Nah volgens mij is het al sinds v6 niet echt meer een hoogtepuntje. | |
Waffle | woensdag 15 juni 2016 @ 13:22 |
Klinkt allemaal erg goed. Heineken kan wel eens zijn wat de F1 nodig had. De F1 meer naar de fans brengen. Al vind ik dat de F1 het inmiddels alweer stukken beter doet dan de fabrieksteams tijd. Toen werd echt alles afgeschermd. Tegenwoordig heb ik het idee dat het beter is. | |
MakkieR | woensdag 15 juni 2016 @ 14:45 |
Leg mij dan eens uit, waarom ik altijd bij vrijwel elke team zag, hoe de coureur met een duimbreedte op hoge snelheid langs the wall of Champions reed, waarvan sommigen zelfs de muur even toucheerde soms met fatale gevolg. Dan neem je toch alle risico om een betere positie in te nemen of een snellere ronde te krijgen? Als je instructies mee krijgt niet crashen, dan zorg je ervoor netjes op de weg te blijven en niet op curvestones te komen of zo dicht langs de muur passeren. | |
Beach | woensdag 15 juni 2016 @ 21:25 |
F1 meer naar de fans brengen met alles achter een paywall | |
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 21:35 |
Even een leuk nieuwtje tussendoor, Rubens Barrichello doet tegenwoordig ook aan simracen en organiseerde afgelopen week een race op iRacing voor zijn foundation en reed zelf ook mee. Ik had bijna meegedaan maar het was toch wel iets te laat in de nacht... | |
zoem | dinsdag 21 juni 2016 @ 18:26 |
Ik zag deze nog nergens gepost staan. Video van Ted over de pitstops van Williams: 2016 Canada - Williams’ pit-stop secrets | |
Meike26 | dinsdag 21 juni 2016 @ 20:27 |
21 man bij een pitstop.. Wow.. Maar echt vrolijk word ik er niet van, als het alleen gaat om 4 banden wisselen, dan komt het neer op ca 5 man per wiel. Dat moet met 3 man per wiel ook wel kunnen. 2 werkers per wiel (wiel er af + wiel er op) Houd je 4 man over voor lollipop/systeem, mannetje voor, mannetje achter met zo'n karretje en nog één iemand om de boel in gaten te houden. Dan houd je eventueel 3/4 man achter de hand voor neus wissel of ander reparatie, maar 21 bij reguliere stop is gewoon jammer. Bovendien hebben ze dan wel snelle stops, qua strategie hebben ze het bij Williams nog niet helemaal door, daar zit er maar 1 achter de tafel? | |
Nattekat | dinsdag 21 juni 2016 @ 20:31 |
Krik x2 Reserve krik x1 Wheelgun gozer x4 Wiel opzetter x4 Wiel afhaler x4 Dan kom je al aardig ver | |
Wombcat | dinsdag 21 juni 2016 @ 20:34 |
Ik zou er wel voor zijn om het aantal mensen dat tijdens de stop aan de auto mag werken te beperken. Dan kun je ook nog een beetje zien wat er gebeurt. | |
Swetsenegger | dinsdag 21 juni 2016 @ 20:34 |
Plus lollipop, plus verkeer checker | |
WEST | dinsdag 21 juni 2016 @ 20:37 |
Dat afschermen is verboden. is een veiligheid gevalletje. Vooral McLaren had er een handje van. | |
Geralt | dinsdag 21 juni 2016 @ 20:51 |
Die 21 man staan daar niet voor niks. Het is sneller. Zo simpel is het. Als het sneller was om het met 16 man te doen dan deden ze het met 16 man. Overigens lees ik zojuist dat er sinds begin dit jaar een wet van kracht is in Italië die een eventuele uitwijking naar Imola verbied. De race in Italië mag louter en alleen op Monza gehouden worden en nergens anders. | |
twiFight | dinsdag 21 juni 2016 @ 21:14 |
Deze is ook wel tof, van dit weekend. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 juni 2016 @ 21:45 |
Plus man met starter plus vizierafveger plus 2xsidepodschoonmaker. | |
zoem | dinsdag 21 juni 2016 @ 22:20 |
En ze hadden nog een mannetje voor het schoonvegen van de achtervleugel | |
THEFXR | woensdag 22 juni 2016 @ 16:10 |
Renault staat op het punt om Sainz vast te leggen | |
sasquatsch | woensdag 22 juni 2016 @ 16:17 |
STR verwacht Sainz ook volgend jaar te behouden. Daarbij heeft Sainz aangegeven bij RB te willen blijven. Dus we zullen wel zien. | |
THEFXR | woensdag 22 juni 2016 @ 16:21 |
dat heet prijsopdrijving, hadden ze hem maar een contractverlenging moeten geven. | |
Sinister-D- | woensdag 22 juni 2016 @ 19:11 |
Vorige week was het kvyat nog, begin van de week was het Massa..... Waar zijn de komkommers en de klok? | |
zoem | woensdag 22 juni 2016 @ 19:15 |
Ik zie Renault volgend jaar nog niet meedoen om het podium, dus echt veel schiet Sainz er niet mee op. Momenteel mogen ze al blij zijn wanneer ze voor McLaren eindigen. | |
Rossdale | woensdag 22 juni 2016 @ 19:39 |
Weet je niet, de motor is een stuk beter en ze richten zich nu al op volgend seizoen. Het hele chassis wordt anders dus alles is mogelijk. | |
Beach | woensdag 22 juni 2016 @ 19:58 |
Enstone heeft ervaring met goede auto's bouwen als er geld is hoor. | |
MT10 | woensdag 22 juni 2016 @ 20:00 |
Renault heeft natuurlijk zat ervaring met raceteams, waaronder hun oude F1 team natuurlijk, dus bij een stal als Renault is het puur een kwestie van geld. Als zij er voldoende geld in steken om top engineers aan te trekken en hun faciliteiten op niveau van Mercedes/RedBull/Ferrari te brengen/houden staan die er over een paar jaar echt wel weer hoor. Geen slechte overstap voor Sainz dan lijkt me. TR zal altijd een tweederangsteam blijven en ik zie bij RB niet snel een plaats vrijkomen met de Ricciardo en Max. Het zou zomaar eens kunnen dat ze er volgend jaar al staan, ze stapten uiteindelijk heel laat bij Lotus in wat hiervoor geldproblemen had en dus een ontwikkelingsachterstand had opgelopen. Dat maak je niet in een paar maandjes goed maar op een dik jaar kun je vrij ver komen. En als ze er volgend jaar nog niet helemaal staan kan hij lekker een jaartje aan het team wennen om daarna te gaan knallen. | |
Fer | woensdag 22 juni 2016 @ 21:49 |
De Renault van dit jaar is een feite de Lotus van 2015, omgebouwd voor een Renault motor ipv een Mercedes. Torro Rosso doet geen moer meer voor de ontwikkeling van de STR-Ferrari, die rijden volgend jaar ook weer met Renault en kopieren dan weer de complete Redbull achterbody/gearbox/wielophanging. | |
MT10 | woensdag 22 juni 2016 @ 22:28 |
Dat geeft natuurlijk alleen maar het potentieel aan dat er bij Renault nog is als hun ingenieurs een chassis gaan ontwerpen wat bij een Renault motor past. Natuurlijk zal STR volgend jaar met een halve RB ook weer lekker voor de dag komen maar het blijft in alles natuurlijk gewoon een opleidingsteam wat goed presteert voor het budget dat ze hebben. Als je dan eerste rijder kunt worden bij een team wat de potentie heeft om met de juiste middelen de komende jaren naar een wagen toe kan werken waarmee je wereldkampioen kunt worden dan zou ik het wel weten.. | |
Geralt | donderdag 23 juni 2016 @ 00:00 |
Ik wor echt gek als Sainz volgend jaar in die auto rijdt en het dan blijkt dat Renault beter zn huiswerk gedaan heeft waardoor hij steevast voor Max eindigt | |
Geralt | donderdag 23 juni 2016 @ 00:00 |
Beter eerst Max voor het kampioenschap #chauvinistischelul | |
Rossdale | donderdag 23 juni 2016 @ 09:00 |
Laat Sainz en Magnussen in de Renault, Max en Gasly in de Red Bull, Vandoorne en De Vries in de McLaren, Fuoco en Leclerc in de Ferrari & Ocon en Wehrlein in de Mercedes over een jaar of 4-5 maar strijden om de titel! Out with the old, in with the new | |
Swetsenegger | donderdag 23 juni 2016 @ 09:01 |
Dat zou me ten zeerste verbazen. | |
Sinister-D- | donderdag 23 juni 2016 @ 12:41 |
Gasly is nog niet constant genoeg voor de F1.... | |
Nattekat | donderdag 23 juni 2016 @ 12:56 |
Verschoor ipv Gasly | |
sasquatsch | donderdag 23 juni 2016 @ 12:59 |
Dit. | |
Fer | donderdag 23 juni 2016 @ 13:05 |
Denk dat ze Sainz houden en Kvyat vertrekt. Als ze Gasly nog niet willen, dan misschien iemand uit de stal van Renault? | |
opreis | donderdag 23 juni 2016 @ 13:34 |
Zo goed is de TR meestal niet, en kijk eens naar het verschil in punten dat ze hebben gehaald toen Max er reed en toen hij er niet reed, en waar ze hadden gestaan als ze alleen 2x de punten van sainz hadden gehad | |
Rossdale | donderdag 23 juni 2016 @ 13:54 |
Verschoor is nu 15, die zit waarschijnlijk over 4-5 jaar zijn eerste of tweede jaar in de TR | |
Nattekat | donderdag 23 juni 2016 @ 14:06 |
Ik heb geduld. Hamilton en Rosberg zullen ook niet zo snel verdwijnen. | |
Fer | donderdag 23 juni 2016 @ 17:44 |
Voor de Ferrari pu hebben ze een eigen achterkant moeten ontwerpen, maar ze zijn er sneller mee dan 2015. Sowieso het 5e team kwa snelheid, alleen de bandenslijtage houd ze tegen in de race. Maar wellicht is dat volgend jaar opgelost, aangezien ik verwacht van Redbull dat ze er extra aandacht aan zullen geven, aan bandensljlage dus. | |
MT10 | donderdag 23 juni 2016 @ 19:30 |
Ik zeg toch ook niet dat die TR super goed is? Het is gewoon altijd een middenmoter en met volgend jaar weer de Renault motor waarmee ze de halve RB kunnen kopiëren verwacht ik dat ze dat weer zullen zijn. Het enige wat ik zeg is dat het best zou kunnen dat volgend jaar de TR beter is dan de Renault (aangezien Renault nog een lange weg te gaan heeft) maar dat het mij desondanks een prima keuze lijkt voor Sainz omdat de Renault echt wel weer over een aantal jaar aan de top komt waar de TR dat door een beperkt budget nooit zal komen. | |
Rossdale | donderdag 23 juni 2016 @ 20:14 |
Helemaal niet... er komt zo'n godsgruwelijk lelijke Halo op | |
Meike26 | donderdag 23 juni 2016 @ 20:38 |
Niet helemaal zeker. De regels wat betreft de Halo/Canopy hadden officieel vastgelegd moeten worden voor 1 Mei dit jaar. Kan best zijn dat ze er nog een testjaar aan vastplakken. | |
nils7 | zaterdag 25 juni 2016 @ 17:26 |
Assen wil Formule 1 Grand Prix van Nederland
| |
Nattekat | zaterdag 25 juni 2016 @ 17:26 |
Ja, nee. Assen een beetje verneuken | |
THEFXR | zaterdag 25 juni 2016 @ 17:53 |
die zijn gek, dat is 5 uur rijden vanuit Limboland | |
bloodymary1 | zaterdag 25 juni 2016 @ 17:55 |
Lekker vaag bericht ook. "De vraag is ons gesteld". Ja door wie, door zijn moeder of zo? | |
Fir3fly | zaterdag 25 juni 2016 @ 18:00 |
Ik hoop dat het doorgaat, misschien kunnen ze dan het circuit weer interessanter maken na de verneuking in 2006 . | |
vaarsuvius | zaterdag 25 juni 2016 @ 18:08 |
Ik keek laatst de race in Maleisie 2001, 15 jaar geleden, terug omdat het zo'n heerlijke chaos race was, met hoosbuien aan de ene kant van het circuit en een droog stuk aan de andere kant.... Toen deden wat jonge broekjes Alonso, Raikkonen en Button óók al mee! | |
Afhaalchinees | zaterdag 25 juni 2016 @ 18:09 |
Als Tilke er maar vanaf blijft | |
WEST | zaterdag 25 juni 2016 @ 18:29 |
En een goed half uurtje bij mij vandaan dus ik zeg doen. | |
Wertha | zaterdag 25 juni 2016 @ 19:01 |
Ecclestone hartje Tilke! | |
ColtZ40 | zaterdag 25 juni 2016 @ 19:08 |
Met je brommer wel ja. | |
Peterselieman | zaterdag 25 juni 2016 @ 19:29 |
mja, Assen is al vernacheld sinds ze de verkantingen eruit hebben gehaald | |
Fer | zaterdag 25 juni 2016 @ 20:03 |
Heb ik al voorgesteld om een eilandje op de Maasvlakte te spuiten en daar Zandvoort op na te bouwen incl hoogteverschil enz? En een dikke snelweg naar Rotterdam. | |
Nieuwschierig | zaterdag 25 juni 2016 @ 20:04 |
Een stratencircuit is denk ik aantrekkelijker, vooral voor tv en het hosten van de VIP's. F1 GP van Nijmegen: Start Waalkade (Casino) Hezelpoort Voorstadslaan Marialaan Tunnel Nassausingel Keizer Karelplein Oranjesingel Keizer Traianusplein Voerweg Finish Waalkade Lengte precies 6,0 km (minus de rotonde ) [ Bericht 36% gewijzigd door Nieuwschierig op 25-06-2016 20:51:49 ] | |
Nattekat | zaterdag 25 juni 2016 @ 20:07 |
Gaat nooit gebeuren. De tweede maasvlakte was al kantje boord met die milieugekkies. | |
buzz1291 | zaterdag 25 juni 2016 @ 23:27 |
En dan zeker in de vorm voor vóór de Panorama bocht, zo van het Scheivlak rechtdoor Bosuit het rechte eind op. Zoiets? Ik heb Zandvoort altijd een kut circuit gevonden. Bouw dan maar iets na als Nivelles-Baulers. #dromenmag | |
Bluurgh | maandag 27 juni 2016 @ 02:43 |
Juist Van wiki wel jajaja. | |
Meike26 | maandag 27 juni 2016 @ 06:16 |
Jij misschien ook, ik riep het vorig jaar al, (2e ) maasvlakte zou ideaal kunnen zijn, echter is daar de infra ook niet echt best met 1 hoofd snelweg naar het gebied. Is de flevopolder mogelijk toch interessanter. | |
4-elements | maandag 27 juni 2016 @ 09:22 |
En wie gaat dat betalen? Om een Grand Prix te mogen houden moet je alleen al iets van 25 miljoen euro (als het inmiddels al niet meer is) betalen. Dus nog los van alle investeringen om een nieuw circuit te bouwen of een bestaand circuit aan te passen. Aangezien wij in een democratie wonen, gaat dat dus nooit gebeuren. Vandaar dat Ecclestone uitwijkt naar landen als Bahrein, Azerbeidzjan en Rusland. | |
WEST | maandag 27 juni 2016 @ 09:25 |
Vooral die voerweg is een lekkere plek omhoog. Waar is de pitstraat? kan niet bij de waalkade als dat SF is. | |
Geralt | maandag 27 juni 2016 @ 09:34 |
Gaat het hier nou nog steeds over een F1 race in Nederland? Dat is geen F1 nieuws. Pas als Bernie zijn handtekening gezet heeft is het F1 nieuws. Dit is gewoon compleet zinloos gelul in de ruimte. Er komt geen F1 race in Nederland. Nu niet en nooit niet. De kosten zijn gewoon veel te hoog en het is veel te onzeker allemaal. | |
Meike26 | maandag 27 juni 2016 @ 09:37 |
Gespeculeer over een F1 race in NL zal je de komende jaren nog wel houden, maar indd niet in dit topic en alsjeblieft ook niet al te vaak in het Algemene topic. Ik zeg niet dat het er nooit komt, maar het is vooralsnog erg erg ver weg. | |
THEFXR | maandag 27 juni 2016 @ 10:36 |
ik wil geen rijken met helikopters zijn komen aanvliegen | |
WEST | maandag 27 juni 2016 @ 10:45 |
als er een discussie over GP in Nederland kan er beter een nieuw topic over aangemaakt worden. | |
sasquatsch | maandag 27 juni 2016 @ 11:07 |
Prins Bernhard jr? Die wil een Grand Prix in Nederland organiseren en heeft daarom Zandvoort gekocht. | |
nils7 | maandag 27 juni 2016 @ 11:44 |
Met Heineken als titelsponsor van enkele GP's zou het wel mogelijk moeten zijn. | |
Nattekat | maandag 27 juni 2016 @ 11:48 |
Zo lang er nog niet eens geruchten zijn voor een Dutch GP, dit topic graag gebruiken voor niks dan nieuwtjes. | |
Nattekat | maandag 27 juni 2016 @ 20:16 |
Toro Rosso zet Red Bull-junior Camara in tijdens Silverstone test En drie keer raden welke van de twee TR-coureurs er dus niet in actie komt tijdens deze tweedaagse test? U raadt het al, Kvyat. Al heeft die Camara geen ene biet gepresteerd tot nu toe, dat ie überhaupt al bij RB zit verbaast me. Kan geen concurrentie voor Verschoor zijn | |
Nattekat | dinsdag 28 juni 2016 @ 10:14 |
Beslissing FIA over invoering halo op 15 juli Ik blijf hoop houden dat dit afgeschoten wordt... | |
THEFXR | dinsdag 28 juni 2016 @ 13:20 |
BeamofLight | woensdag 29 juni 2016 @ 18:22 |
HIJ is vrijgezel | |
motorbloempje | woensdag 29 juni 2016 @ 18:24 |
Bedankt Hans. | |
motorbloempje | woensdag 29 juni 2016 @ 18:24 |
Is dit SHO? | |
Peterselieman | woensdag 29 juni 2016 @ 18:26 |
Formule 1 is showbusiness | |
franklop | woensdag 29 juni 2016 @ 18:36 |
op haas na overal hetzelfde binnen een team | |
Rossdale | woensdag 29 juni 2016 @ 20:04 |
Carlos heeft een contractverlenging met Toro Rosso getekend voor 2017. Geen switch naar Ferrari voor hem dus, belachelijk gerucht ook trouwens | |
Bluurgh | woensdag 29 juni 2016 @ 20:33 |
Sowieso lijkt Ferrari me niet de beste overstap op het moment | |
nils7 | woensdag 29 juni 2016 @ 20:54 |
Van alle rijders die nog vrij zijn zou denk ik alleen Perez een goede vervanger kunnen zijn | |
Meike26 | woensdag 29 juni 2016 @ 21:18 |
Eens. Geen andere rijder zo puur, jong en volwassen als Perez. Kimi vervangen voor Button zou ook lood om ijzer zijn, die houdt er ook snel mee op. Dan Hulkie en Bottas, niet constant genoeg. Grosjean, het zelfde. Sainz, te jong. Enige andere rijder die ik ná 2017 ook wel naar Ferrari zie gaan is Guttierez, maar dan moet ie snel verbeteren. | |
Rossdale | woensdag 29 juni 2016 @ 21:37 |
Vraag me af waarom, waardeloze coureur en als je hem om zijn afkomst kiest is Perez 100x beter | |
Rossdale | woensdag 29 juni 2016 @ 21:38 |
Dan liever Vergne! | |
Bonobo11 | donderdag 30 juni 2016 @ 11:35 |
Als Grosjean dit jaar nog wat in de Haas kan laten zien geef ik hem ook nog kansen, maar verder met je eens. Perez lijkt de beste papieren te hebben. Waarom stuurde McLaren hem ook alweer weg? | |
Rossdale | donderdag 30 juni 2016 @ 11:42 |
Onstuimig en slechter dan Button dat jaar. Waarschijnlijk wilde hij te veel met een auto die absoluut niet vooruit te branden was. | |
THEFXR | donderdag 30 juni 2016 @ 12:04 |
| |
Rossdale | donderdag 30 juni 2016 @ 12:07 |
Snelwegen vermijden aangezet zeker | |
sasquatsch | donderdag 30 juni 2016 @ 14:31 |
Sauber schijnt een investeerder gevonden te hebben die een meerderheidsbelang in het team wil nemen, de schulden wil aflossen en een nieuwe start wil maken.
| |
Meike26 | donderdag 30 juni 2016 @ 14:31 |
Viel tegen of iets, maar die McLaren was gewoon een knakenbak. Geen eerlijke kans gekregen en ze moesten het veelbeloofde talent Magnussen een kans geven natuurlijk.. | |
Meike26 | donderdag 30 juni 2016 @ 14:32 |
Onstuimig was hij wel ja, maar qua snelheid kon hij goed mee | |
Rossdale | donderdag 30 juni 2016 @ 14:35 |
Hij kwam Button regelmatig op de baan tegen en dat ging vaak niet zo goed: http://www.bbc.com/sport/formula1/22240236 | |
sasquatsch | donderdag 30 juni 2016 @ 14:42 |
Kans genoeg gekregen, alleen niet gepakt. Eindigde ruim achter Button in het kampioenschap en ook in de race eindigde Button regelmatig voor hem (11-5 voor Button in races die beiden finishten). | |
Meike26 | donderdag 30 juni 2016 @ 15:25 |
Gek, mijn herinnering spreekt het tegen, maar data zegt meer. Hij heeft iig wel indruk gemaakt . Ik zie hem in de toekomst nog wel naar McLaren gaan.. beetje zelfde move als wat Alonso heeft gedaan. | |
Niox | woensdag 6 juli 2016 @ 11:48 |
Sauber heeft geen geld voor updates en geen geld om te testen: http://www.motorsport.com(...)tone-f1-test-795981/ | |
Sjemmert | woensdag 6 juli 2016 @ 11:54 |
Nou ja dat is niet helemaal wat er staat. Er staat dat ze niet gaan testen omdat ze toch geen niewe updates hebben en het daarom een beetje zonde van het geld is. | |
Fopje | woensdag 6 juli 2016 @ 12:01 |
Je zou een goede zijn voor de redactie van F1 Today | |
Peterselieman | woensdag 6 juli 2016 @ 12:10 |
nah, wij kunnen ook wel wat hulp gebruiken nog | |
sasquatsch | woensdag 6 juli 2016 @ 13:14 |
Gewoon een junior laten rijden voor geld. Verdienen ze er nog aan. | |
Nattekat | woensdag 6 juli 2016 @ 13:16 |
De kweekvijvers zijn een beetje leeg momenteel... misschien De Jong wel | |
franklop | woensdag 6 juli 2016 @ 13:16 |
Ook niet de eerste test die ze missen dit jaar. | |
Rossdale | woensdag 6 juli 2016 @ 13:22 |
Nou een betalende rijder is ook niet kostendekkend lijkt me. Het zorgt er alleen voor dat je goedkoper kunt testen, maarja als er niets nieuws te testen valt is het gewoon geld weggooien natuurlijk | |
Sjemmert | woensdag 6 juli 2016 @ 13:24 |
Zon testdag kost behoorlijk wat geld hoor, wie zouden ze daarvoor moeten strikken dan. | |
Sunri5e | woensdag 6 juli 2016 @ 13:25 |
Pastor Maldonado | |
sasquatsch | woensdag 6 juli 2016 @ 13:32 |
Markelov? | |
Sjemmert | woensdag 6 juli 2016 @ 13:36 |
Die zal wel de backing hebben maar om nou een complete testsessie te gaan betalen zodat je een keer f1 kan rijden is een beetje onrealistisch denk. Wat schieten hij en zijn backers daar mee op ? | |
sasquatsch | woensdag 6 juli 2016 @ 13:44 |
Exposure, binding met een team, testkilometers, etc. Waar zijn anders de Young Driver testen in Abu Dhabi voor na het seizoen? | |
Sinister-D- | woensdag 6 juli 2016 @ 16:08 |
Ferrari kan rustig wat flappen, of motor-korting, op tafel gooien om Fuoco of Leclerc een dagje te laten rijden. | |
Niox | woensdag 6 juli 2016 @ 17:04 |
Nee, zo staat het er idd niet maar daar komt het wel op neer toch? Het is van enorm groot belang om bij de eerste tien te eindigen in het constructeurs kampioenschap en zelfs voordat Wehrlein afgelopen zondag een punt scoorde was het al zeer waarschijnlijk dat de auto daarvoor doorontwikkeld moet worden. Geen stappen maken in de ontwikkeling kan in mijn ogen maar 1 reden hebben: een uitgemaxte creditcard. | |
Geralt | vrijdag 8 juli 2016 @ 09:43 |
Niet echt F1 nieuws, maar toch wel een beetje:RIP | |
RingBewoner | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:21 |
http://www.gpupdate.net/n(...)n-2017-naast-vettel/Ik had liever Perez of Bottas daar gezien. | |
Dos37 | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:22 |
Nee man Kimi is tof | |
Joene | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:24 |
Fijn , Kimi is een prima 2e man. | |
RingBewoner | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:31 |
Kimi is zeker tof. Ik had het gewoon leuker gevonden als Kimi was vertrokken waardoor er daar ruimte kwam en dus ook bij een ander team. Nu is het silly season al voorbij nog voordat het is begonnen. | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:34 |
Alsjeblieft niet zeg... ik zie hooguit Sainz daar nog naartoe gaan, maar verder zijn erg geen serieuze kandidaten. | |
RingBewoner | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:35 |
Perez is een sympathieke coureur die absoluut een aanwinst zou zijn voor Ferrari. Hij heeft bij McLaren helaas nooit een eerlijke kans gekregen en die verdient hij wel. | |
Peterselieman | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:37 |
Perez in de huidige vorm zou veel dichter tegen Vettel aan zitten dan Kimi nu zit | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:37 |
Perez wordt zwaar overschat door je nu... helemaal om de oren gereden door elke teamgenoot die hij tot dusver heeft gehad. Dit seizoen lijkt alles wat beter op z'n plek te vallen, maar we zijn pas op een kwart. | |
Tarado | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:38 |
Sainz? Zoiets zou Ferrari nooit doen | |
sasquatsch | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:42 |
Onzin. Hij heeft een kans gehad en niet gegrepen. Hij was duidelijk minder consistent in zijn resultaten bij McLaren dan Button. En eindigde meestal achter Button als beiden finishten. | |
RingBewoner | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:42 |
In het verleden behaalde resultaten . Perez zou sneller zijn dan Kimi nu is. | |
Weltschmerz | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:44 |
Dat geldt ook voor Hamilton. | |
RingBewoner | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:47 |
Het was pas zijn derde seizoen in de F1. De auto was niet best. Button scoorde wel 23 hele punten meer toen, poe poe. En niet consistent genoeg? Button had dat seizoen ook een aantal tegenvallende resultaten. Magnussen een seizoen later was nog slechter. | |
caspervc | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:47 |
Toch maar hier een autosport nieuwtje. Frijns krijgt een kans in de indycars. https://www.instagram.com/p/BHmAXb9AjOX/ | |
Rossdale | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:48 |
Mooi | |
opreis | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:49 |
Sainz kan beter eerst een tussenstop maken bij een team van het kaliber van williams ofzo, misschien renault. Beter dan Perez vind ik hem niet. | |
sasquatsch | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:50 |
Het gaat niet om de punten maar hoe vaak de een voor de ander eindigt. En dat was bij Button 2x zoveel als bij Perez. Duidelijk de mindere dus. | |
RingBewoner | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:54 |
Allemaal prima. Feit is dat Hulkenberg in het verleden wel eens is gelinkt aan Ferrari en dat hij vorig jaar voldoende aandacht kreeg door zijn winst in Le Mans. Dit jaar heeft Perez al 2x op het podium gestaan en al 7 keer in zijn carrière. Dus om nou te stellen dat Perez een prutser is vind ik niet terecht. | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 10:59 |
Perez en Hulkenberg gaan op onderling resultaat redelijk gelijk op. Het verschil is dat Hülkenberg door de mand valt in de races dat de FI wel sterk is, en dat Perez door de mand valt in de andere races. Allebei veel te afwisselend. | |
sasquatsch | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:01 |
Ook Hulkenberg zal niet voor Ferrari rijden. Net als Perez niet constant genoeg. Er is een reden dat beiden nog steeds 'maar' bij FI rijden. Edit: Wat Nattekat zegt. | |
opreis | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:02 |
Kimi mocht van mij prima blijven, maar laten we hopen dat Massa optyft, Button naar Williams gaat en dat Stoffel dan ook een kansje krijgt (des noods bij een ander team nog) | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:10 |
Fix'd | |
opreis | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:15 |
Waarom moet button weg? Behoort wat mij betreft tot de betere helft van het veld | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:24 |
Nee... die is klaar in de F1. Maak plek voor de nieuwe generatie. | |
Rossdale | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:35 |
Het wordt inderdaad tijd dat de oudere garde langzaam gaat afzwaaien en er nieuwe talenten een kans krijgen. Het veld is al jarenlang veel te statisch. Sowieso is Massa echt zwaar op zijn retour, Button kan naar Williams maar mag van mij ook wel lekker gaan WEC'en. Alonso blijft nog wel even hangen maar is over 2 jaar ook wel echt klaar. Kimi helaas nog een jaartje, mooi figuur maar ook duidelijk over zijn hoogtepunt heen. Verder hebben Nasr, Ericcson, Gutierrez, Palmer en Haryanto ook weinig meerwaarde maar die zullen volgend jaar allemaal wel verdwenen zijn. | |
Fir3fly | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:44 |
En wie moeten er allemaal voor hen in de plaats komen? | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:46 |
Je weet dat de GP2 gewoon helemaal leeg is op dit moment? | |
Rossdale | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:53 |
Vandoorne bij McLaren, Vergne bij Haas, Rossi bij Manor, Lynn bij Williams, Gasly (Al hoeft kvyat van mij niet weg), Ocon bij Renault, Leclerc en Marciello bij Sauber bijvoorbeeld. | |
opreis | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:53 |
Wat het dus nog lachwekkender maakt dat je Button weg wil hebben terwijl hij beter is dan de helft van het huidige F1 veld | |
Rossdale | vrijdag 8 juli 2016 @ 11:53 |
Dat zegt meer over het huidige veld, dan over Button | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 12:07 |
Vandoorne. Opgelost. Bij WIlliams heb je Lynn (één van de betere in de GP2), dus ook opgelost. | |
Beach | vrijdag 8 juli 2016 @ 12:14 |
Kyle Bush. Alex Rossi en Valentino Rossi erin. | |
opreis | vrijdag 8 juli 2016 @ 12:16 |
Wat los je daar precies mee op? Het niveau van het deelnemers veld is nog steeds hoger met button erbij dan zonder | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 12:25 |
Een fris deelnemersveld. Lynn kan zich nog ontwikkelen, Button is niks dan gridvulling. En Vandoorne is imo van een hoger niveau dan Button. | |
opreis | vrijdag 8 juli 2016 @ 12:33 |
Nou, types als Haryanto en Palmer zorgen dit jaar ook voor een fris deelnemers veld. Echte aanwinsten hoor. Ik vind het prima als Vandoorne Button zn stoeltje krijgt, maar ik zie niet in waarom Lynn het beter bij williams doet dan Button. Laat Lynn lekker bij Manor beginnen ofzo. | |
Joene | vrijdag 8 juli 2016 @ 12:54 |
Maar goed silly Season 2016 . Massa moet veld ruimen bij Williams zodat Button zijn plek kan oppakken Buttons plek wordt opgevuld door Stoffel. Massa pakt een van de 2 plekken van Renault. En thats it vrees ik. | |
HerrFritz | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:03 |
Massa naar renault ? Massa naar de Formule E ! | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:24 |
Nee, donder op met Button. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:24 |
Leeftijden van de grid in maart 2017 bron: Reddit De grid leeftijd valt me eerlijk gezegd nog behoorlijk mee. De oudste coureurs zullen in maart 2017 37 jaar oud zijn, mits niet op retour kwa motivatie moeten die echt nog wel even mee kunnen. Op vier coureurs na zit het veld onder de leeftijd van 35 jaar. Dat het veld erg statisch is wordt inderdaad wel duidelijk in dit overzicht. De coureurs met de meeste ervaring zitten ook bij de traditionele of succesvolle teams en tekenen daar langdurige contracten. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 08-07-2016 13:33:22 ] | |
Fir3fly | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:28 |
Is er verder nog nieuws? | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:32 |
Je zit op een forum, waar ook wel eens gediscussieerd wordt over nieuws | |
Meike26 | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:34 |
Button kan nog prima een jaar of twee mee. Als ie uit F1 gaat ook prima (ik zou hem ook graag wec zien rijden), maar ik zie niet in waarom Button eerder of gelijk moet ruimen dan een Alonso of Massa. | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:36 |
Zeg ik niet. Massa vervangen bij Williams is wel pure onzin. | |
Meike26 | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:45 |
Ik denk als zij Button binnenhalen veel meer technische kennis binnenhalen dan wat Massa bezit. Zowel qua banden als wagensfstelling en mogelijk ook racestrategie wat ze goed kunnen gebruiken. | |
Rossdale | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:00 |
Alsof Massa zo'n pannenkoek is... Nee Massa of Button is mijns inziens echt lood om oud ijzer | |
exile79 | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:04 |
Dat denk ik ook. Button is wk geweest in het diffuserjaar en Massa een keer nipt tweede in een Ferrari. Die weten allebei wel hoe het werkt denk ik. | |
Joene | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:43 |
Dat denk ik ook ware het niet dat Buttons sponsor pakket sterker is. | |
sasquatsch | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:56 |
Ericsson zit dankzij zijn backers volgend jaar nog steeds bij Sauber als die deal met de investeerders doorgaat.. Een deel daarvan schijnt Zweeds te zijn. | |
sasquatsch | vrijdag 8 juli 2016 @ 15:00 |
Vergne is klaar in de F1 en blijft Formule E doen. Heeft afgelopen week weer getekend voor een nieuw seizoen. Gasly moet eerst maar eens zien te winnen, zo lang dat niet gebeurt wordt hij niet gepromoveerd. Marciello heeft geen link met Ferrari meer en dus ook niet met Sauber. | |
opreis | vrijdag 8 juli 2016 @ 17:18 |
Massa en Button hetzelfde niveau rot toch op man. Massa werd helemaal zoek gereden door Alonso bij ferarri, heeft al een jaar of 6 geen race meer gewonnen en is vanaf begins af aan al minder geweest dan Bottas. Button laat zien dat ie niet zo heel ver achter Alonso zit die toch wel als de top 3 onder de coureurs wordt gezien. Jullie sporen echt niet. | |
exile79 | vrijdag 8 juli 2016 @ 17:38 |
Denk je dat ze nú, of komend jaar veel verschillen? Ik weet niet hoor. | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 17:44 |
Je hebt het tegen iemand met een roze Buttonbril. Je kan net zo goed tegen een stenen muur praten. | |
opreis | vrijdag 8 juli 2016 @ 17:53 |
Weer bullshit, ik vind button geen geweldenaar, het niveau van Hamilton, Vettel of Alonso heeft hij niet. Maar Massa is gewoon troep. | |
exile79 | vrijdag 8 juli 2016 @ 18:06 |
Oh, zeg dat er dan meteen bij, dat Massa 'gewoon' troep is. Dan zijn we klaar. | |
Meike26 | vrijdag 8 juli 2016 @ 18:38 |
Ik hoop echt dat als Button volgend jaar in de Williams zit, Bottas (of iemand anders) totaal zoek word gereden, top races kan rijden en niet teveel belemmerd word door technisch falen. Nog leuker zal het zijn als Bottas weggaat en hij samen met Massa de kar moet trekken. | |
Nattekat | vrijdag 8 juli 2016 @ 18:47 |
Roze bril much? Of McLaren of plaats maken. Niet roest om oud ijzer bij Williams, slaat helemaal nergens op. | |
Meike26 | vrijdag 8 juli 2016 @ 18:57 |
Wat heeft het met roze bril te maken? Ik kan het ook objectief bekijken. Jij noemt het lood om oud ijzer. Ik noem het eerder oud ijzer om oud jjzer van betere kwaliteit. Je hoeft geen f1 kenner te zijn om het verschil in fitheid te zien tussen Jenson en Massa. Massa, waar ik geen fan van ben, heeft mij wel verrast afgelopen jaren, maar als je ziet hoe hij uit de races komt, dan is hij bekaf. Kijk naar Jenson zijn post-race interviews en hij lijkt dan zo weer opnieuw een race te willen rijden. En dat is slechts 1 verschil. Ook zijn motivatie/vechtlust tijdens de races lijkt gewoon beter dan die van Massa, als Flip buiten de top 10 komt van een top 10 startplek is het vaak al einde race/geen vuur meer. Button blijft ervoor gaan. In zijn eerste helft van zijn carriere was hij ook minder gemotiveerd lijkt wel, maar die vent geniet nog steeds van het racen. Maakt niet uit om welke plek het gaat. | |
Fir3fly | vrijdag 8 juli 2016 @ 19:35 |
Er zijn nog Button-fans? Goh. Verder, is er nog nieuws? | |
caspervc | vrijdag 8 juli 2016 @ 20:26 |
Ja Perez en Hulk rijden ook volgend jaar voor FI http://www.f1journaal.be/(...)+Dagelijks+F1+Nieuws | |
Geralt | zaterdag 9 juli 2016 @ 13:20 |
http://www.f1today.net/nl(...)-uitgesteld-tot-2018 Halo mogelijk uitgesteld tot 2018. Hopelijk komt van uitstel afstel. Lelijk gedrocht wat ongevallen zoals Surtees, Massa en Bianchi hadden wellicht niet eens kan voorkomen dat ze zwaar letsel op lopen of erger. Ophoeren met dat lelijk ding | |
D. | woensdag 13 juli 2016 @ 22:00 |
http://www.z24.nl/ondernemen/gaat-apple-formule-1-kopen
| |
Swetsenegger | woensdag 13 juli 2016 @ 22:14 |
Het lijkt me echt complete nonsens. | |
D. | woensdag 13 juli 2016 @ 22:21 |
Ach, dat zei men vooraf wellicht ook van Kippenboer koopt gameontwikkelaar | |
sasquatsch | woensdag 13 juli 2016 @ 22:25 |
Joe Saward zegt zelf ook dat het een gerucht is.
| |
Peterselieman | woensdag 13 juli 2016 @ 22:30 |
Allemaal geld dat bijvoorbeeld op de Kaaimaneilanden is gestald en waar bedrijven niet weten wat ze ermee moeten doen. Overboeken naar bijvoorbeeld de VS willen ze niet, want dan moeten ze er belasting over betalen | |
Swetsenegger | woensdag 13 juli 2016 @ 22:34 |
Aziaten staan bekend om agglomeraties van uiteenlopende bedrijven. Dat doen amerikanen niet. Die houden focus. | |
Geralt | woensdag 13 juli 2016 @ 22:34 |
Als ze met dat geld nou eens gewoon een beetje die vluchtelingen gingen helpen met opvang in de regio. Dat zou al schelen. | |
Swetsenegger | woensdag 13 juli 2016 @ 22:35 |
Wat heeft dat met een bedrijf te maken | |
Geralt | woensdag 13 juli 2016 @ 22:37 |
Niks. Maar als die knaker van Apple van gekkigheid niet meer weet wat ie met zn centen moet doen lijkt me dat een betere optie dan de F1 over te kopen | |
Swetsenegger | woensdag 13 juli 2016 @ 22:39 |
Er gaat niet 1 persoon bij apple over de poen. Daar hebben de aandeelhouders wat over te zeggen | |
Peterselieman | woensdag 13 juli 2016 @ 22:43 |
Weet je wat de grap is? Een deel van het geld gaat in staatsleningen voor de VS zitten waardoor de bedrijven er nog rente over krijgen ook ipv de Amerikaanse staatskas te spekken. | |
Geralt | woensdag 13 juli 2016 @ 22:45 |
Als ik zoveel geld had kocht ik persoonlijk de F1 en dan maakte ik iedereen die hier al jaren post in de F1 topics CEO en dan zouden we het wel eventjes regelen. Ophoeren met die halo, DRS wegtiefen, geen SC tot de baan bijna droog is en die vermaledijde V6 de deur uit en terug naar de V10 om er maar een paar te noemen Boh dat zou mooi zijn. Zullen we met zn allen geld bij elkaar leggen? | |
nils7 | woensdag 13 juli 2016 @ 22:52 |
Apple en F1, Yeah right. Misschien als investering maar buiten dat t technologisch is hebben ze weinig met elkaar van doen. Tenzij Apple toch iets net auto's gaat doen maar dan blijft voor mij de vraag waarom F1. Maar goed wat moeten ze dan met dat geld.. | |
Fir3fly | woensdag 13 juli 2016 @ 22:59 |
Van hetzelfde kaliber als 'VW gaat Red Bull kopen'. Onzin dus. | |
sasquatsch | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:40 |
Volgend jaar minder snel slijtende banden.
| |
VacaLoca | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:42 |
Vond het eigenlijk wel prima zo. En was in voordeel Max | |
twiFight | vrijdag 15 juli 2016 @ 16:48 |
Ik vind snel slijtende banden ook prima. Of anders gezegd, van banden die een hele race meegaan wordt het ook niet leuker om te kijken. Het hele veld op een 1 stop, hoera Wel mogen de banden wat consistenster zijn en een wat wijdere operating window hebben w.m.b. | |
kareltjoo | vrijdag 15 juli 2016 @ 18:56 |
Liever een 1 stop dan gevalletjes Bottas in Canada die je een hele race niet ziet en op het einde ineens derde rijd omdat ie het best op z'n banden gepast heeft | |
Sunri5e | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:09 |
Dat hoort er toch gewoon bij? | |
sasquatsch | maandag 18 juli 2016 @ 13:26 |
Volgend jaar GP van Italië op Imola?
| |
BeamofLight | maandag 18 juli 2016 @ 13:28 |
RBR is het hier niet mee eens | |
Geralt | maandag 18 juli 2016 @ 13:33 |
Zie ik niet gebeuren. Er is daar onlangs een wet aangenomen dat als de overheid financieel bij moet springen voor een GP dat dat dan louter en alleen voor Monza gaat zijn en niet voor een eventueel ander circuit. Tevens denk ik niet dat Imola de financiën alleen zou kunnen dragen zonder overheidssteun, maar ik kan natuurlijk niet in hun portemonnee kijken. Ergo: dit gaat er alleen van komen als de overheid besluit om géén financiële steun aan een Grand Prix te leveren én als Monza het zelf NIET kan betalen én als Imola het zelf WEL kan betalen. Monza staat volgend jaar gewoon op de kalender verwacht ik en de jaren erna ook wel | |
Geralt | maandag 18 juli 2016 @ 13:42 |
http://www.motorsport.com(...)-790564/?s=1&q=monza En dat is het bericht waarover ik het had. We zien het wel vanzelf wat er gaat gebeuren | |
Kleffe_Dop | dinsdag 19 juli 2016 @ 13:51 |
Ferrari targets Brawn as part of new action plan Ross Brawn has emerged as one of the key targets for Ferrari as the Italian outfit weighs up a staffing overhaul on the back of its disappointing campaign. Je kan het niet eens een verrassing noemen eigenlijk, maar Brawn in een consultancy rol gaat 'm nooit worden. Dat zal niets veranderen aan de diepgewortelde interne (vriendjes)politiek en het ontbrekende topsport cultuur/klimaat binnen Ferrari. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-07-2016 16:15:24 ] | |
sasquatsch | woensdag 20 juli 2016 @ 14:48 |
Sauber is gered. Ze worden ovegenomen door Longbow FinanceEdit: Hier meer informatie in het Duits: http://www.blick.ch/sport(...)ettet-id5285968.html Kaltenborn blijft aan als teambaas en Peter Sauber verdwijnt volledig uit beeld. | |
Fir3fly | woensdag 20 juli 2016 @ 14:52 |
Zou toch Alfa Romeo worden? | |
sasquatsch | woensdag 20 juli 2016 @ 14:58 |
Al lang niet meer. Eerst zou het Sauber worden, toen Toro Rosso en later werd gezegd dat Alfa Romeo pas de F1 in stapt als de Giulia een succes wordt. http://www.espn.co.uk/f1/(...)ys-sergio-marchionne
| |
nils7 | woensdag 20 juli 2016 @ 14:58 |
Zijn dat die gasten van Ericsson? | |
sasquatsch | woensdag 20 juli 2016 @ 14:59 |
Nee, is een Zwitsers investeringsfonds. | |
Fir3fly | woensdag 20 juli 2016 @ 15:02 |
Zoals verwacht weer een complete losse flodder dus. | |
Rossdale | woensdag 20 juli 2016 @ 15:16 |
Zijn we alsnog niet van Kaltenborn af | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2016 @ 16:03 |
Ik volg het niet helemaal op de voet, wat is er mis met Kaltenborn? | |
sasquatsch | woensdag 20 juli 2016 @ 16:08 |
Soap rond Giedo vorig jaar niet meegemaakt? | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2016 @ 16:16 |
Ohja, vergeten dat zij dat was, nu duidelijk. Kaltenborn | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2016 @ 16:24 |
Hm. Jammer. Ik had eigenlijk gehoopt op overname door een autofabrikant. Een Nederlands bedrijf was ook leuk geweest. Maar we houden dus gewoon hetzelfde Sauber minus Peter Sauber, maar met dat rare wijf. Bijzonder hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om binnen een paar jaar te degraderen van het sympathiekste team op de grid tot het onsympathiekste. | |
Fir3fly | woensdag 20 juli 2016 @ 16:25 |
Een vrouw een belangrijke positie geven. En dan maakt het geen bal uit wat ze dan doet. | |
sasquatsch | woensdag 20 juli 2016 @ 16:37 |
Claire Williams doet het toch een stuk beter. | |
Fer | woensdag 20 juli 2016 @ 16:43 |
http://www.finews.com/new(...)uber-marcus-ericsson De sponser van Ericsson heeft er ook mee te maken, dus die blijft. | |
Fir3fly | woensdag 20 juli 2016 @ 16:51 |
Maar krijgt ook een hoop gezeik. | |
Kleffe_Dop | woensdag 20 juli 2016 @ 16:54 |
Ik denk ook dat de prioriteiten van Alfa Romeo op het moment wel ergens anders liggen. Het is al jaren geen vetpot meer daar, en hun modellen gamma droogt ook op. Ze hebben nog even kunnen genieten van de naweeën van de BMW periode, waardoor ze nog best leuk voor de dag wisten te komen met een goed chassis en prima coureurs, wat sympathie opleverde. Maar zonder de BMW euro's verdween het nodige talent, kennis en R&D mogelijkheden uit de organisatie, en tweederangs (kleurloze) coureurs moesten worden aangetrokken om de begroting sluitend te krijgen. En het laatste beetje sympathie verspeelden ze natuurlijk met de soap rondom de vier coureurs die ze onder contract hadden staan voor 2015. Zeker, en het zal tegenwoordig lang niet zo'n luxe positie meer zijn bij Williams zoals vroeger, maar Williams heeft nog nooit zo'n knieval moeten maken zoals Sauber heeft moeten doen. Met het verdwijnen van BMW verloor Sauber ook al haar grote sponsoren; van 2009 op 2010 verdwenen Petronas, Intel, Syntium, T-Mobile en het jaar daarvoor ook al Credit Suisse. Dat moet een ongekende mokerslag zijn geweest. Vervolgens kan je je wel afvragen waarom Sauber er niet meer in slaagde om een fatsoenlijke sponsor binnen te hengelen in de jaren daarna. [ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-07-2016 18:01:52 ] | |
opreis | woensdag 20 juli 2016 @ 17:26 |
Vind je? Die gaan alleen maar verder achteruit, hebben na een zeer slecht jaar in 2013, aan het begin van de V6 periode enorm geprofiteerd van het goede werk van de mercedes motor, maar ze weten bijna nooit te optimaliseren, maken veel blunders. Krijgen nu nog veel geld van de FOM (geloof ik) maar zelf komen ze met vrij weinig budget uit mijn hoofd. Het is echt de overstap van renault naar mercedes geweest die ze gered heeft maar ook nu hebben ze een daaldende lijn ingezet. | |
Beach | woensdag 20 juli 2016 @ 17:38 |
Want Claire is alleen verantwoordelijk voor het team. | |
sasquatsch | woensdag 20 juli 2016 @ 17:58 |
Ja dat vind ik. Dat de prestaties teruglopen doet imho niets af aan de kwaliteiten van Claire Williams. Sowieso doet Williams het beter dan Sauber en doet Claire het beter dan Monisha. En heeft Williams betere sponsoren (Martini), die niet van een coureur afkomstig zijn, aan de haak geslagen dan Sauber, | |
Fer | woensdag 20 juli 2016 @ 18:41 |
Sauber begon in 2015 met 4 coureurs en een hele competitive auto. Hierna is er amper ontwikkeling geweest en zakten ze in amper 1,5 seizoen naar de achterste linie, waar ze overigens in 2014 ook stonden. Williams heeft dit jaar Ferrari en Redbull voor moeten laten, teams die met een drievoudig budget voor het kampioenschap vechten. Zolang Williams voor blijft aan Torro Rosso en Force India doen ze het heel keurig. | |
twiFight | donderdag 21 juli 2016 @ 00:41 |
Mensen, leer het nou een keer. Claire is niet verantwoordelijk voor het technische aspect (en de waardeloze pitstrategie).
| |
Meike26 | donderdag 21 juli 2016 @ 07:45 |
Voor Williams zou het denk ik geen verkeerde stap zijn om van motor te wisselen, immers ForceIndia ook een merc klanten team is, van Manor hebben ze nog weinig te vrezen. Interessanter kan een deal met Honda en McLaren zijn, beide puur Engelse bedrijven met een grote historie, Williams Honda is ook geen onbekende combinatie. Williams kan dus een satelliet team van McLaren worden. Het is een gok, maar ik denk persoonlijk dat dit nog wel een springplank kan zijn. Honda moet volgend jaar een team van motoren voorzien en alleen Williams en Sauber zijn potentiële klanten, de rest van de teams zijn al zeker van een torretje. En dan krijgen ze Jenson er bij, als een 'Offer you can't refuse' | |
motorbloempje | donderdag 21 juli 2016 @ 08:02 |
Dit. En Claire | |
motorbloempje | donderdag 21 juli 2016 @ 08:03 |
Claire was op Silverstone na de race bij het publiek in the F1 Village aan het lobbyen om Button naar Williams te lokkenn. | |
sasquatsch | donderdag 21 juli 2016 @ 08:18 |
Williams blijft bij Mercedes. En Honda hoeft geen ander team te leveren zolang ieder team een motor heeft. Alleen in een situatie zoals vorig jaar bij Red Bull is Honda verplicht om te leveren als de FIA dat vraagt. Maar dat is niet het geval. | |
Meike26 | donderdag 21 juli 2016 @ 09:35 |
Balen | |
sasquatsch | donderdag 21 juli 2016 @ 10:37 |
Tetra Laval is eigenaar van Longbow Finance en sponsor van Ericsson, dus ja. | |
Fir3fly | donderdag 21 juli 2016 @ 10:39 |
Is dat een nieuwe regel? | |
sasquatsch | donderdag 21 juli 2016 @ 11:09 |
Ja, motorleveranciers moeten voor 15 mei aangeven aan wie ze het jaar erop gaan leveren en als er teams buiten de boot vallen kan de FIA de motorleverancier(s) met het minste aantal teams verplichten om een motor te leveren. Dit geldt niet voor een nieuwe motorleverancier. Dit heeft de FIA afgesproken met de motorleveranciers om de situatie met Red Bull vorig jaar te voorkomen. Staat (veel uitgebreider) in de nieuwe Sporting Regulations voor 2017 (pdf). | |
Fir3fly | donderdag 21 juli 2016 @ 11:11 |
Aha, duidelijk. Dus de regel dat er minstens aan twee teams geleverd moet worden is ook geschrapt. | |
sasquatsch | donderdag 21 juli 2016 @ 11:23 |
Ja. Maar een leverancier mag maximaal aan 4 teams leveren en mag niet weigeren om 3 teams te leveren als dat door de FIA gevraagd wordt (met het huidige aantal teams en leveranciers). Voor 2017 is de situatie als volgt: Mercedes (4): Mercedes, Williams, Force India, Manor Ferrari (3): Ferrari, Sauber, Haas Renault (3): Renault, Red Bull, Toro Rosso Honda (1): McLaren | |
#ANONIEM | donderdag 21 juli 2016 @ 11:24 |
Gelukkig wel. Anders zou je de situatie kunnen krijgen dat je niet anders kunt dan met een bepaalde motor rijden. Leuk als dat een Mercedesblok is, maar de kans is enorm veel groter dat je dan dus bij Honda eindigt. | |
Beach | donderdag 21 juli 2016 @ 11:44 |
Is die leverancier dan ook verplicht om de meest up to date versie te leveren? Stel dat je de 2016 Honda krijgt | |
Geralt | donderdag 21 juli 2016 @ 11:44 |
Jammer dat Peter zelf helemaal uit beeld verdwijnt | |
sasquatsch | donderdag 21 juli 2016 @ 11:50 |
Ja, de regel dat er (met toestemming van de FIA) meer dan één gehomologeerde versie gebruikt mag worden is eruit gehaald. | |
Fir3fly | donderdag 21 juli 2016 @ 11:58 |
Klopt. Maar het grappige is dus omdat de Honda zo bagger is ze de regels mochten breken. Weer typisch voor hoe slecht het motorregelement is. | |
sasquatsch | donderdag 21 juli 2016 @ 13:14 |
Ik kan die regel niet terugvinden in de Sporting Regulations van de afgelopen 3 jaar (2014 - 2016). Dus ik vraag me af of die regel er überhaupt officieel is geweest. | |
sasquatsch | vrijdag 22 juli 2016 @ 10:51 |
In het kader van silly season: Rosberg heeft voor twee jaar bijgetekend bij Mercedes. Zowel hij als Hamilton hebben nu een contract t/m 2018.
| |
Geralt | vrijdag 22 juli 2016 @ 11:37 |
Nog 2 jaar vuurwerk en elkaar van de baan rossen. Kansen genoeg voor Max zou ik zeggen | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juli 2016 @ 13:36 |
Van der Garde schrijft op Facebook:Suggereert hij nou serieus dat hij het toch weer aan het proberen is? | |
Geralt | vrijdag 22 juli 2016 @ 13:47 |
Geen idee. Ik lees overigens dat men wil kijken om altijd een staande start te doen bij regen. Eventueel door eerst een paar rondjes SC te doen en dan staand starten. In Duitsland gaan ze daar verder over praten. | |
sasquatsch | vrijdag 22 juli 2016 @ 14:45 |
Yep, las ik ook. https://thejudge13.com/20(...)sed-start-procedure/ | |
Meike26 | vrijdag 22 juli 2016 @ 17:12 |
Sowieso, puik idee ! En geen aftrek meer van de SC laps (bij start) van de raceafstand.. Moeten ze maar meer prut meenemen.. | |
Meike26 | vrijdag 22 juli 2016 @ 17:13 |
Dan heb je wel lef.. nog meer lef als het weer bij Sauber is .. | |
sasquatsch | dinsdag 26 juli 2016 @ 08:37 |
Ecclestones schoonmoeder is ontvoerd. Er wordt 33 miljoen euro losgeld geëist. | |
Zorro | dinsdag 26 juli 2016 @ 08:42 |
Een schoonmoeder die 18 jaar jonger is dan je zelf bent | |
nils7 | dinsdag 26 juli 2016 @ 08:45 |
Die man leeft toch wel in een droom, zoveel miljarden op je bank en dan ook nog eens je schoonmoeder ontvoerd. Die van mij zouden ze mogen houden | |
buzz1291 | dinsdag 26 juli 2016 @ 09:30 |
Joh, wanneer je drieduizend euro bezit, is 33 euro betalen natuurlijk peanuts. Om het maar even in perspectief te plaatsen wanneer je te gierig bent voor een fatsoenlijke beveiliging van je schoonmoeder. | |
caspervc | dinsdag 26 juli 2016 @ 10:23 |
Ja prachtig! Hij had de vader van zijn schoonmoeder kunnen zijn :D | |
Kleffe_Dop | dinsdag 26 juli 2016 @ 18:11 |
Wisselgeld voor Bernie. |