CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:42 |
http://www.rtvoost.nl/nie(...)580739110.1456215202 Op het spoor bij Dalfsen is rond negen uur vanochtend een trein ontspoord. De trein zou op de spoorwegovergang bij het Lage Veld zijn gebotst op een hoogwerker. Mogelijk is sprake van veel gewonden. Zeker tien tot twaalf ambulances rijden die kant op. Er liggen drie treinstellen in het weiland naast de spoorlijn. Meer info volgt nog. Lees in bron het live-verslag van vanochtend [ Bericht 31% gewijzigd door paddy op 23-02-2016 15:27:41 ] | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:43 |
Komt niet uit Drenthe/Overijssel. | |
CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:43 |
O, er is een thema. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:43 |
Yup. | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44 |
Lekkere nieuwsberichten dan ook weer, ik kreeg dit van de Stentor.. | |
Hallojo | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:45 |
Een hoogwerker kan wel 12.000 kilo wegen. | |
flufffy | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:45 |
Gratis moshpit | |
superniger | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:45 |
RIP | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:45 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:45 |
Het zal geen pruts hoogwerkertje zijn geweest | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:46 |
| |
StaceySinger | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:47 |
CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:48 |
Mooie foto eigenlijk wel, met die lijnen. | |
ESF1Gamer | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:48 |
Deze Arriva trein maakt gebruik van de bovenleiding, zie ik. In het Noorden gebruiken, rijden de treinen op diesel. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:49 |
Op tijd eruit gesprongen dus. | |
StaceySinger | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:49 |
RingBewoner | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:50 |
Al 10 keer voorbij gekomen. | |
ludovico | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:50 |
Dat hoort niet | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:51 |
9292.nl meldt bussen van Ommen naar Zwolle v.v. Langere reistijd 30-60 minuten. Iig tot 24 februari 05:00 uur. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:51 |
Wat? | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:52 |
En ook wel veel meer, de middelmaten van 23meter zitten daar al boven, ik heb ook wel met dit type gereden van 43meter, die wogen over de 20 ton. | |
Evertjan | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:52 |
Hoogwerker kwam uit barneveld | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:53 |
We zouden dus wel mogen stellen dat jij een hoogwerkerexpert bent. | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:54 |
Geen expert, maar heb jaren bijna dagelijks met vele types gewerkt en heb de papieren. Wat jij aan de hand daarvan wilt stellen moet jij weten. | |
Gutmensch | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:54 |
En wie van die was betrokken bij dit ongeluk? | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:54 |
Die berichtgevingen in het begin altijd . Valt dus mee met de gewonden.http://www.destentor.nl/r(...)uk-dalfsen-1.5754319 | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:55 |
Geen idee, dat kan ik niet goed lezen want hij ligt op z'n kant, maar er lijken 2 korte en dan een langer woord op te staan. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:55 |
Een ongeluk. | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:55 |
Edit: foutje. | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:59 |
Nog even opnieuw gekeken, maar gezien de zwarte telescoop en het aantal rupsgeleiders moet het wel de RT27D zijn geweest, enige die overeenkomt. http://www.brinkkraanverhuur.nl/rups-telescoophoogwerkers | |
Jano9 | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:01 |
Hoe zwaar is zo'n ding? | |
RingBewoner | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:02 |
Klik eens op de link. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:02 |
Staat in de pdf... | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:02 |
19.596 kg | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:03 |
8 niet 6 | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:03 |
Net zo zwaar als 17 nieuwe VW polo's | |
Jano9 | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:04 |
Dat is dan een zwaar apparaat. Heb jij hier ook mee gewerkt? | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:04 |
De trein heeft verloren. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:05 |
Nou, de hoogwerker staat er ook niet meer fris en fruitig bij... | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:05 |
De hoogwerker ook. | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:06 |
Soortgelijke dingen en kleiner en groter, wij huurden nooit bij van den brink. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:07 |
Zo'n trein knalt ook aardig door, gelijkspel dan. | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:07 |
| |
CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:08 |
Spanning ende sensatie! | |
RingBewoner | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:09 |
| |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:09 |
Ik zeg: luchtafweergeschut in stelling brengen. | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:09 |
de piloot | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:10 |
Eentje met een camera. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:10 |
Wat als het een drone is? | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:11 |
Dan niet. | |
ACT-F | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:11 |
Dan staat de piloot veilig aan de grond. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12 |
Precies! Vragen, vragen... de spanning loopt op! | |
Ajacied422 | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:14 |
| |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:16 |
Maar even serieus, doet zo'n hoogwerker er werkelijk tien minuten over om over te steken? | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:16 |
Nee normaal niet. | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:17 |
Ik lees het her en der namelijk. Vaag. | |
Starm | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:17 |
| |
ACT-F | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:18 |
Ik zat naar de beelden te kijken die via EVN uitgewisseld worden met buitenlandse media. http://www98.zippyshare.com/v/Libk3V1s/file.html Vooral het einde deed me denken aan:
| |
RingBewoner | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:19 |
| |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:21 |
Ik las het echt een paar keer: | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:21 |
Nee, seconde of 20 tenzij de machinist van de bak heel voorzichtig was met het rijden, het kan sneller maar dan schud je alle kanten op in de bak. | |
RingBewoner | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:22 |
En als jij iets een paar keer leest stop je zelf met nadenken en neem je het aan voor waarheid? | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:22 |
Uh, nee, ik vraag het hier na waar er mensen zitten met verstand van zaken. | |
RingBewoner | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:23 |
10 minuten is langzamer dan een slak. | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:24 |
Ja, het is duidelijk dat het geen tien minuten was. | |
ACT-F | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:25 |
Slakken zijn nu eenmaal sneller dan een rups. | |
Tomatenboer | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:32 |
Komt omdat een omwonende / ooggetuige op het NOS journaal dat vertelde. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:33 |
Die zat nog volop in shock omdat ze een trein op zijn kant voorbij hoorde komen (en dus zelf geen ooggetuige was). | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:34 |
Maar nadat een slagboom dichtgaat en voordat de trein daadwerkelijk passeert, daar zit toch wel meer dan 30 seconden tussen?? | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:36 |
Ik denk dat de hoogwerkerwerker die tijd heeft gebruikt om zichzelf te redden. | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:38 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:38 |
Als ik de berichten lees, dan lijkt het alsof hij op het nippertje eruit is gesprongen? | |
Szikha2 | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:39 |
Een triest ongeval. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:40 |
Hij kan eest nog geprobeerd hebben de hoogwerker van de rails te krijgen? | |
Q. | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:41 |
Hoe? Duwen? Zo'n ding gaat maximaal 1 km per uur, die krijg je er niet af. | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:42 |
Nee. En een onbewaakte overgang heeft geen slagbomen. | |
BE | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:42 |
Maar zit er dan heel vlakbij die overgang een wissel ofzo, dat er zo snel al weer een tweede trein kwam? Het is ten slotte enkel spoor en ik kan me op dat lijntje ook niet voorstellen dat ze om de vijf minuten achter elkaar aan rijden qua drukte. | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:42 |
Maar deze was bewaakt toch? | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:42 |
Hoe? Hoe beweeg je normaliter zo'n ding? En op het moment dat die hoogwerkerwerker door kreeg dat hij hem er niet af zou krijgen voordat de trein bij hem was, zal hij zichzelf wel in veiligheid hebben gebracht. | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:43 |
Edit, mijn fout was met één op wielen in de war. | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:44 |
Op station Dalfsen komen beiden ongeveer gelijk aan. Dus die paar minuten na elkaar geloof ik wel. Ze rijden om het half uur. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:44 |
dit was een bewaakte overgang. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:44 |
Het station Dalfsen is een kilometertje van deze plek verwijderd. | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:44 |
Ja dat lees ik nu ook, eerdere berichtgeving had het over onbewaakt. Maar is een bewaakte altijd met slagbomen? dat gaat toch ook al op als er een alarmering is? | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:45 |
Geenstijl had een fotootje van de overgang, daar zag je wel slagbomen. Even zoeken. edit; https://www.google.nl/map(...)f:0x91315635d44e3908 | |
Ener-G | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:47 |
Lijkt erop dat het wel een grote is geweest ja: | |
Postbus100 | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:48 |
Pijnlijk constatering, afgaande op de dienstregeling van NS: hoogwerker wacht eerst tot de trein vanuit Emmen geweest is, besluit daarna over te steken, niet wetende dat de trein vanuit Zwolle enkele minuten later komt. Hadden ze die ook voorbij laten gaan, hadden ze 27 minuten de tijd gehad om over te steken. Wrang | |
Leandra | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:49 |
Oef, dat is idd wel heel triest | |
BE | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:55 |
Pfoe... dat is idd zeer wrang... | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:55 |
Zwarte pijl is plek ongeluk Blauwe rechthoek is plek trein (ongeveer) De trein kwam van links (station Dalfsen) | |
hottentot | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:56 |
Tja, oversteken in wat je kunt overzien, kun je niet oversteken binnen de tijd en de afstand die je kunt overzien, dan ben je fout bezig. Max snelheid van dit ding is 0,28m/sec. Laten we wat aannames doen? Arm wat omhoog zodat je goed zicht hebt, lengte dan 10 meter, spoorbreedte 3 meter (inclusief veilige marge), dus 13 meter overbruggen. Duurt dus 13/0.28 = 46,3seconde. Stel de trein rijd 80km/pu dan moet je dus al minimaal (80/3.6)*46,3 = 1029 meter minimaal vrij zicht hebben, ik vind het nogal wat. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:57 |
Zo lang duurt het toch niet om over te steken, als je de bomen dicht ziet gaan en weet dat je de overweg zo snel mogelijk vrij moet maken? | |
Twiitch | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:00 |
Weten ze al wie er in dat vliegtuigje zit? | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:00 |
Live persconferentie op NPO1 zometeen. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:00 |
evert. | |
Messina | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:01 |
Begint nu: http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html | |
NoXia | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:01 |
Mulder. | |
NoXia | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:01 |
Half bewaakt dus. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:01 |
1 dode, 15 gewonden waarvan 1 ernstig. | |
StephanL | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:02 |
Grote kans dat het mensen van de veiligheidsraad is om foto's te maken van boven af voor dat de trein wordt weg gehaald. | |
NoXia | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:02 |
Geen ondertitels. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:02 |
Wanneer is iemand ernstig gewond? Als iets gebroken is? Als iemand levensgevaarlijk gewond is? Als iemand naar het ziekenhuis moet? | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:03 |
De ene overledene is de machinist. | |
NoXia | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:03 |
| |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:03 |
Joh? | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:04 |
Het is nu dus officieel bevestigd. JOH! | |
superniger | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:04 |
Er is 1 iemand ernstig dood. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:05 |
"Het kleine vliegtuigje dat rondcirkelde is overigens.. weg." | |
NoXia | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:05 |
Die is zeker naar het ziekenhuis gebracht? Eerste hulp? | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:08 |
Treinverkeer zou "een paar dagen" stil kunnen liggen. Eerst onderzoek, dan herstel van het spoor. | |
NoXia | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:11 |
"Of de hoogwerker op dat moment wel het spoor had mogen oversteken, moet nog worden onderzocht." | |
NoXia | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:11 |
machinist van de hoogwerker is aangehouden. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:12 |
Ze gaan dus onderzoeken of de spoorbomen naar beneden waren/gingen en/of de lampen brandden en/of de bel rinkelde. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:12 |
Uiteraard. Da's standaard in dit soort gevallen. | |
motorbloempje | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:13 |
Nou, het was zelfs nieuws op de radio hier in het VK Ziet er niet goed uit, die foto's | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:15 |
Het is eigenlijk niet eens zo'n erg ongeluk, ware het niet dat er iemand is overleden. | |
motorbloempje | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:15 |
Springen vast even op de Duitslandbandwagon dan | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:16 |
? | |
motorbloempje | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:17 |
Gebeurt wel vaker met nieuws is mijn observatie. Als er eenzelfde soort ongeluk/iets gebeurt in korte tijd dan is dat eerder nieuws. 2 weken geleden was dat ongeluk met die Duitse trein | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:19 |
In Dalfsen zijn vandaag een trein en een hoogwerker op elkaar gebotst. Twee passagiers overleden onmiddellijk, drie na enig aandringen. © Finkers | |
nietzman | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:19 |
Ik ken in elk geval de helipiloot die er boven hangt. . Stuk. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:19 |
Ahja, op die manier. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:20 |
En we kunnen potverdulleme nog steeds de naam van die trein niet lezen | |
NoXia | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:23 |
Waar moet die staan dan? | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:25 |
Voor en achter in de zwarte rechthoek, aan beide kanten van de trein | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:26 |
| |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:26 |
oh nvm, spijkerpaintgod was me al voor. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:27 |
| |
nietzman | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:36 |
Idisrom | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:36 |
OmmenVan Zwolle tot Dalfsen is de lijn dubbelbaans. Dus als de trein vanuit Ommen/Emmen dan het station van Dalfsen bereikt, dan kan de reeds wachtende trein de andere kant op gelijk vertrekken vanaf het station Dalfsen. En zoals ik al eerder meldde, de Arrivatreinen trekken heel snel op. | |
Nieuwschierig | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:40 |
Er is daar nauwelijks ruimte om met een "hoogwerker" te manouvreren https://www.google.nl/map(...)!7i2048!8i1366?hl=nl | |
Ener-G | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:40 |
Zo snel gaat zo'n apparaat niet. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:42 |
En er zit ook nog een bocht tussen station Dalfsen en de plek des onheils. | |
Ener-G | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:42 |
En die arm wil je niet omhoog, want bovenleiding. | |
Doc__Zenith | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:44 |
Je kan ook bekijken of dit voertuig wel over had mogen steken, zonder dat hiervoor meer handelingen nodig zijn. Als je bijvoorbeeld weet dat je minimaal een halve minuut nodig hebt, dan moet je extra maatregelen nemen. Dan kan je echt niet op eigen inzicht oversteken. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:46 |
Dús is het goed dat ze het gaan onderzoeken. | |
Doc__Zenith | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:46 |
Die 27 minuten weet je niet. Allereerst is er een spitsdienst op het traject, dus die bewering gaat al niet op. Daarnaast kan je ritten hebben als een goederentrein die direct volgt of leeg materieel van de vervoerder zelf of een andere vervoerder. Of een meettrein. Je kan die aanname niet doen. | |
Doc__Zenith | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:47 |
Precies, en dat is dus meer dan kijken naar de overweg alleen. Wellicht dat je dat niet bedoelde, dat is dan prima, maar ik las: "Ze gaan dus onderzoeken of: - de spoorbomen naar beneden waren/gingen; - de lampen brandden; - de bel rinkelde." Alles met en/of ertussen. Maar het is prima zo, het onderzoek zal het verder laten zien. [ Bericht 23% gewijzigd door Doc__Zenith op 23-02-2016 13:44:56 (mijn beeld van het comment, geen wel/niet verder) ] | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:47 |
Ik zeg dan ook nergens dat ze niet meer dat de overweg gaan/moeten onderzoeken. | |
Gehenna | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:58 |
Naar verluid is het de Ilse de Lange trein.. | |
tong80 | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:04 |
Triviale informatie, ik weet het. René Eijkelkamp en Erben Wennemars komen uit Dalfsen. Angus Young, de gitarist van AC/DC woont er in een roze huis. | |
tong80 | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:05 |
Kim Holland-lijn. Een dubbeldekker. | |
Postbus100 | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:06 |
Oja, goed punt. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:07 |
Angus Young woont in Aalten, niet in Dalfsen. | |
nanuk | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:07 |
Dan zou je verwachten dat een dergelijke oversteek toestemming moet hebben van de treindienstleider. Of overdrijf ik nu. | |
So_Surreal | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:11 |
Ik heb wel eens een liedje gehoord van Ilse de Lange op de radio, het komt wel erg dichtbij zo ! | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:41 |
En dat gaat niet gebeuren, kan ik je vertellen. | |
Roel_Jewel | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:41 |
Klopt:
| |
Gehenna | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:44 |
Een journalist die Feijten heet | |
nanuk | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:45 |
Een belletje naar de verkeerscentrale is niet ingewikkeld. Het zou mij niet verbazen als dat opeens regel gaat worden. Of zelfs wet. edit: Op het water is dat al heel vaak zo dat je een 'beweging' moet aanmelden. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:47 |
Ilse heeft nog niet gereageerd. | |
CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:54 |
Volgens mij is het juist een vrij korte trein. | |
Gehenna | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:55 |
Verdomme, daar ging mijn thee | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:55 |
| |
ACT-F | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:55 |
Om 13:05:17 maakte ik de onderstaande foto vanuit Goor: Dat is op 4 seconden een uur na je post. Het is een teken | |
ACT-F | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:57 |
Fuck, dit is helemaal creepy. Terwijl ik gepost heb zie ik op EVN die beelden die vanuit het vliegtuigje geschoten worden http://www64.zippyshare.com/v/AeBYc7Yb/file.html | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:03 |
Lol die burgemeester. "De hoogwerker is aangehouden door de politie voor nader onderzoek." | |
ACT-F | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:04 |
"De politie had grote moeite bij de aanhouding" | |
Doc__Zenith | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:09 |
Die treindienstleiders zien je aankomen. Voor voertuigen op de openbare weg zijn er eisen. Ook zal de spoorwegwet wel wat zeggen over spoorwegovergangen. Ik weet niet of daar nu allemaal aan voldaan is, daar zal het onderzoek voor komen. | |
sacha | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:09 |
jullie zijn vermakelijk | |
de_boswachter | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:23 |
Lekkere afstemming tussen de partij die de werkzaamheden uitvoerde en de NS Waarschijnlijk gewoon geen communicatie onderling plaatsgevonden. Welke droeftoeter gaat nou met een hoogwerker een spoor oversteken zonder controle | |
BE | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:25 |
Wat heeft de NS hier mee van doen? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:25 |
Dat. Als je niet zeker van je zaak bent bij een overweg, moet je omrijden naar een tunnel of viaduct. Veiligheid staat voorop. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:28 |
De NS is geen partij in dezen. En er waren geen werkzaamheden aan het spoor. | |
Spezza19 | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:38 |
Mooi hè van die blind roepers. .. | |
Ama | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:39 |
superniger | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:42 |
Jammer dat het niet de Waylon trein was. | |
ACT-F | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:44 |
Op deze foto zie je dat de dwarsliggers helemaal verschoven zijn: | |
TigerXtrm | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:45 |
Wat een ongelovelijk vaag verhaal. Wie gaat er nou een spoorweg oversteken met een hoogwerker met het bakje ook nog 2 a 3 meter in de lucht? Wat deed die hoogwerker daar uberhaupt | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:46 |
Oversteken, denk ik. | |
bluemoon23 | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:47 |
Het is al een mooie natte bende in die akker waar die trein ligt. Daar moeten aardig wat draglineschotten en rijplaten op om die zooi weg te krijgen. Doe niet zo dramatisch, zo hoog is 2 a 3 meter niet. Je doet zo`n bakje altijd wat hoger tijdens het rijden anders zie je helemaal niets en raak je bij elke hobbel de grond. De reling van dat bakje is ook al gauw 120-140cm hoog, dus ja als je daar snel over heen wilt dan zit je al snel op 2/3m vanaf de grond. [ Bericht 73% gewijzigd door bluemoon23 op 23-02-2016 14:53:21 ] | |
de_boswachter | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:47 |
Arriva dan. En verder geef ik ook niet aan dat er werkzaamheden aan het spoor waren; op het moment dat je met zo'n langzaam ding het spoor overmoet is er toch een soort van overleggebied lijkt me. | |
de_boswachter | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:47 |
Ja want jij weet het, expert. | |
TigerXtrm | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:48 |
| |
Starm | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:48 |
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor? | |
de_boswachter | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:48 |
Op die manier kun je een hoogwerker bedienen, dus zo onlogisch is het niet dat hij er op stond. Hoogwerker kan overal aan het werk zijn geweest ? Bij een boer, voor staatsbosbeheer, etc. etc. Maar dat maakt ook niet uit lijkt me. | |
TigerXtrm | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:49 |
Ja dat leek mij dus ook, vandaar dat ik het een vaag verhaal vond. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:49 |
Nee | |
de_boswachter | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:49 |
tuurlijk niet. | |
Messina | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:53 |
Bovenleiding hangt op zo'n 5,50m hoogte | |
Starm | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:54 |
Dat is iets duidelijker dan een simpele nee of zoals hierboven | |
bluemoon23 | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:56 |
Ik mag toch hopen dat de bovenleidingen hoger hangen dan 2/3m, anders heeft menig bouwvakkersbusje een probleem. Laat staan de landbouwvoertuigen die daar vast ook wel zullen rijden en oversteken. | |
spijkerbroek | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:56 |
Ooit wel eens met de trein gereisd? En kon je de bovenleiding aanraken als je op het perron stond? Nou dan. [ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 23-02-2016 15:43:51 ] | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:56 |
Eens. | |
ElviraKlapmuts | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:57 |
Ik heb nog nooit met een hoogwerker op het perron gestaan. Jij? | |
Ama | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:59 |
Je zou er maar naast wonen. Krijg je ook wel een hartverzakking. | |
Rabieluh | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:00 |
Dat zou ook hele aparte treinen opleveren, treinen waar je in moet kruipen en in ligt tijdens de reis . | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:06 |
Dat paard bovenin heeft alles zien gebeuren. | |
bluemoon23 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:08 |
Of kindertjes op die trampoline bij de boerderij, 100m verderop | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:10 |
Ik voorzie een jaarlijkse herdenking bij Het Paard Dat Alles Zag. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:11 |
Mooi zooitje. Ik las dat de kraanmachinist al vastzit. Toch fijn dat dat soort dingen in sommige situaties wel snel kan. Mirakel dat er maar één dode is gevallen trouwens. | |
Rabieluh | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:11 |
Ik wil liever een politieonderzoek naar dat paard, kijk hem staan dan... | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:13 |
Waarom is dat fijn dan? Die zal dat ook wel niet met opzet gedaan hebben. Als hij gewoon overgestoken is terwijl de slagbomen open waren en hem er niet op tijd weer vanaf kreeg toen ze dichtgingen kon hij er ook niet veel aan doen. Maarja, ik snap ook niet dat je niet even onderzoek doet als je een spoorweg over moet steken en dat even duurt. Prorail bellen ofzo. | |
CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:14 |
Nou echt, levensgevaarlijk zo'n kerel, meteen vastzetten. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:15 |
Het lijkt me voor de nabestaanden van de dode machinist toch wel prettig, denk je niet? | |
CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:16 |
Ik denk dat die ook wel kunnen begrijpen dat die man het niet expres deed. Of dat ze daar nu helemaal niet aan denken. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:17 |
Dat zeg ik ook niet. Maar volgens de burgemeester heeft de kraanmachinist een inschattingsfout gemaakt, waarmee hij de dood van de treinmachinist heeft veroorzaakt. Geen idee, ik kan niet in hun hoofd kijken. | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:21 |
Dood door schuld; kan iedereen overkomen. | |
Postbus100 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:21 |
Ik las ook ergens dat het een vrouw is. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:21 |
Dood door schuld heet dat. Niet opzettelijk, wel strafbaar. | |
CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:22 |
Geen verrassing. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:22 |
NOH! | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:22 |
De man is een professional. Volgens mij wordt ie betaald om met een hoog ding onder lage dingen door te rijden, dus dit valt niet onder 'kan iedereen overkomen'. Het is zijn taak om te zorgen dat dit niet gebeurt. Vrouw, ook goed. | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:24 |
Tja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. En nu eentje met dodelijke afloop. Ik denk niet dat zo iemand vervolgd wordt. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:26 |
Een dooie meer of minder, maakt het uit. Kan gebeuren. | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:27 |
Wat is je punt? juist daarom is er een 'dood door schuld'. Juist omdat je een professional bent. Dat gebeurt zo vaak in het verkeer. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:29 |
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn. Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was? | |
CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:29 |
Vooral als hij heeft gewacht tot de andere trein weg was. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:30 |
Oh, gelukkig maar. Dan is het minder erg. Bel jij zijn vrouw even om het door te geven? | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:30 |
Waar zeg ik dat het niet erg is? | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:31 |
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt. | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:31 |
Ja, maar beantwoord de vraag eens? | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:32 |
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:32 |
Precies, kun je stellen dat hij had moeten weten dat er zeer spoedig nog een trein zou aankomen. Of kun je stellen dat hij had kunnen weten dat na het dalen van de spoorbomen er onvoldoende tijd was tot de trein bij de overgang was. | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:32 |
Wat probeer je nou te zeggen? Het is moord? Het is niet relativeren het is een constatering. Dood door schuld is vreselijk voor zowel de nabestaanden als de mensen die het overkomt. Er was laatst een documentaire gemaakt over personen die een dodelijk ongeluk hebben veroorzaakt. Ik ken verhalen van mensen die op het politiebureau niet meer op hun benen konden staan toen ze gehoord hadden wat ze gedaan hadden. Een klapband en het kan verkeerd aflopen. Soms zijn er omstandigheden waar je niks aan kan doen. Wat er hier is gebeurd moet uitgezocht gaan worden. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:32 |
Het is goed dat hij vastzit. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:32 |
Ja, maar het is de vraag of je dat de man kan aanrekenen? | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:33 |
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet. | |
VMSDKR | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:34 |
Maar waarom zou je met een hoogwerker voor een overgang remmen als je geen trein ziet en de slagbomen omhoog zijn. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:34 |
Feit is ook dat de spoorbomen open waren en hij had gewacht tot de vorige trein voorbij was. | |
CherryLips | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:35 |
Nu kan die Bundy in de dop het gelukkig niet nog een keer doen. | |
nanuk | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:35 |
Dit dus, hij heeft gewacht op de trein, WAAROM wist hij dan niet dat er nog een trein kwam volgens de dienstregeling? Lijkt mij inderdaad dat al je bijna een minuut nodig hebt om een punt te passeren dat je dan 'even' moet verifiëren (bellen) of het kan. | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:35 |
En als de remmen kapot zijn gegaan? | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:35 |
Omdat je hoger bent dan de bovenleiding, omdat je langer de tijd nodig hebt dan een gewone auto, omdat de overweg op een bult ligt? Volgens mij wordt zo iemand betaald om daar rekening mee te houden. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:36 |
Is dat een feit, een verklaring van een ooggetuige, of een aanname? Zolang we de feiten niet weten, valt er eigenlijk bar weinig te concluderen. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:36 |
De machinist heeft een inschattingsfout gemaakt, aldus het bevoegde gezag (de burgemeester). | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:36 |
Misschien heeft hij gewacht tot de bomen weer open gingen en de lichten uit waren en meteen begonnen aan de oversteek.. | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:37 |
Als het blijkt dat de bomen openstonden dan kan er redelijkerwijs worden aangetoond dat hij voldoende rekening heeft gehouden met de situatie. Vreselijk ongeval dus. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:37 |
Hangt er vanaf of dat apparaat in normale tijd een spoorwegovergang kan oversteken. Kennelijk niet. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:37 |
De machinist van de hoogwerker bedoel je dan, neem ik aan. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:38 |
Natuurlijk. | |
nanuk | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:38 |
Ja, maar volgens het spoorboekje kwam er binnen een paar minuten nog een trein. Hij had voor de eerste trein ook al staan wachten terwijl de bomen nog open waren. | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:38 |
Kennelijk wel want zulke apparaten steken dagelijks een treinovergang over. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:38 |
Is dat een feit? Of een aanname? | |
Rabieluh | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:39 |
Op een aanhanger misschien. | |
nanuk | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:39 |
Staat in het begin van de draad, mogelijk in de OP | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:39 |
Goed zo. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:39 |
Maar ze rijden niet dagelijks een trein uit het spoor. | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:41 |
En hoe zou dat nou komen? | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:42 |
Omdat de rest beter oplet of weet waar ze mee rijden? | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:44 |
Of omdat bij andere overgangen de tijd van dalen slagboom tot naderen trein wel voldoende is? | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:45 |
Nee, simpelweg omdat het goed gaat. Als ik met mijn auto een probleem heb precies op de overgang heb ik ook een probleem. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:45 |
Maar dat is geen inschattingsfout. | |
Knetterkrankjorum | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:47 |
het is ook nog niet zeker of die gemaakt is. Jij maakt nu een conclusie op basis van een aanname | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:47 |
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester. | |
Knetterkrankjorum | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:48 |
en die burgemeester zegt- waarschijnlijk- dus is het een aanname | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:49 |
En dus dood door schuld AANNAME | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:49 |
Die heeft al eerder zn verklaring moeten aanpassen? | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:52 |
Geen idee, is dat zo? | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:54 |
Jup. De burgemeester stelde namelijk vrij snel dat het zou gaan om 2 doden. | |
Knetterkrankjorum | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:55 |
mja die man is burgemeester van een dorpje waar nooit wat gebeurd.. Vond op zich dat hij het al wel heel goed heeft gereageerd | |
p1no | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:56 |
Hier iemand die aangeeft dat hij niet met een rupskraan over het spoor mag rijden. https://twitter.com/MartinNorge/status/702138387495591938 Niet vergezocht dus dat met een rupsband over het spoor rijden riskanter is dan met wielen. Voortaan toch maar even bellen met de spoorwegbeheerder.. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:56 |
Ik neem die man ook niks kwalijk, maar ook de burgemeester heeft heus niet alle feiten op een rij. Dat moet allemaal blijken uit de onderzoeken. | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:59 |
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven. | |
Knetterkrankjorum | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:02 |
eens tot het onderzoek is geweest is er wat mij betreft nog niemand 'schuldig' | |
p1no | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:04 |
De beste man zou natuurlijk onzin kunnen verkopen dat hij het niet mag, ik zou alleen niet weten waarom. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:08 |
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken. | |
Ticootje | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:14 |
Dan had de trein zeker moeten remmen. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:16 |
Moet er wel op de juiste plek een sein staan natuurlijk. | |
butz0rs | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:17 |
Het zal ook wel uitmaken of the rupsen van rubber of metaal zijn. | |
BE | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:18 |
Er is nergens op de luchtfoto's de vrachtauto te zien waar dit soort hoogwerkertjes normaal gesproken op vervoerd worden toch? Ik ben benieuwd waar deze persoon vandaan kwam dan wel heen ging. Het lijkt me niet dat je in dat ding met je rupsbandjes sowieso kilometers af gaat leggen, toch? | |
Geralt | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:21 |
Op FOK! zitten ook een paar machinisten. Is daar al iets van vernomen? Dus dat die het niet zijn bedoel ik dan? Niet dat het dan minder erg is als het iemand anders is verder ofzo hoor, maar ik vroeg het me ineens af | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:22 |
Ik kan je geruststellen, die zijn het niet. Tenzij er nog eentje lurkt die niet in het treinentopic komt, maar dat denk ik niet. [ Bericht 3% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 23-02-2016 16:57:04 ] | |
Spezza19 | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:51 |
Nee hoor. Maar jij roept blind zonder daadwerkelijk te Hebben gelezen. | |
Gia | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:01 |
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:04 |
Aannames. Overigens is er altijd een minumumtijd tussen het activeren van de overweg en het passeren van een trein. Er kunnen lokaal verschillen tussen zitten, maar nooit naar de kortere kant. | |
xzaz | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:16 |
| |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:17 |
En de tijd tussen tingeling en trein is ook iets van dertig seconden. | |
Rabieluh | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:22 |
Tussen het eerste alarm en het passeren van de trein zit hier maar 20 seconden. Het kan dus best weinig zijn. | |
-0- | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:24 |
Het is enkelspoor dus de kans dat er nog een trein kwam in de tijd dat het rode licht nog brandde is wel erg klein, anders is er iets heel vreemds gebeurd op het spoor. | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:25 |
Dit. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:27 |
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor. | |
-0- | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:27 |
Maar als die hoogwerker inclusief arm 20 meter lang is en de arm rijdt eerst moet je dus 30 meter afleggen voor het spoor vrij is van het zware deel. De maximumsnelheid van dat ding is 1km/h maar hij kwam uit stilstand en moest een bocht om. Halveer daarom de snelheid en je zit al op een dikke 3 minuten. | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:28 |
Overwegen de grootste bron van ellende. Gelukkig worden een hoop overwegen gesaneerd. Dat kan niet snel genoeg gaan. | |
Rabieluh | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:32 |
Waar heb je die norm gevonden? | |
p1no | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:32 |
<delete> | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:33 |
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan. | |
matthias24 | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:33 |
ja klopt. | |
matthias24 | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:36 |
woow die 23 seconden zijn best snel voorbij. | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:43 |
Dat klopt. | |
Gia | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:46 |
Man, ik neem niks aan. Leer lezen. Ik zeg toch niet dat dit het geval is, maar dat het zou kunnen. | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:52 |
Je kunt als machinst van een trein niets doen dan hopen dat het goed afloopt als je dit voor je neus zo plots opduikt. Nu is het de machinist van de trein erg genoeg fataal geworden. Sterkte aan de nabestaanden. Vreselijk drama met de nodige gewonden ook nog. | |
Gia | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:53 |
Dsn nig ben je verplicht te wachten tot het rode licht gedoofd is. Misschien waren de bomen in die tijd alweer naar beneden gegaan. Maar dat zal allemaal wel onderzocht worden, neem ik aan. | |
Gia | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:54 |
Goddank zat de trein niet stampvol. | |
-0- | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:58 |
Ja, en waar zou die trein in de tijd tussen de vorige trein en het omhoog gaan van de bomen vandaan moeten komen? | |
matthias24 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:01 |
tegenovergestelde richting bedoel je dan toch? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:13 |
Oh nee sorry. Het waren speculaties. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:13 |
Ik heb zo mijn bronnen. | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:14 |
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld. | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:18 |
Nu ben ik geen kraanmachinist, maar worden routes vooraf niet verkend. Zou dat niet in de nacht verplaatst kunnen worden? Ik weet het allemaal niet. Wel weet ik dat bij zeer zwaar transport complete tekeningen worden gemaakt ivm draaicirkels, obstakels etc. Dat is een complete planning vooraf. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:19 |
Exact. Wat ik begrijp uit de NOS-Journaals is dat de hoogwerker bestemd was voor het snoeien van bomen. Het is me niet helemaal duidelijk of de man op de kraan nu machinist of hovenier was. Het lijkt om zo'n ding te gaan: Met de bak omlaag is het nogal een lang gevaarte. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:21 |
Beiden wrs. Om een hoogwerker te mogen gebruiken moet je een cursus doen van 1 dag. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:22 |
Cursus hoogwerker volstaat. Wat ik lees is dat-ie te weinig tijd had om het spoor over te komen. | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:22 |
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:24 |
Mwoah zo spannend is het niet hoor een hoogwerker bedienen en door ervaring leer je het, zeg maar. Alleen hij rijdt stapvoets. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:26 |
Had ie kennelijk toch niet zo goed opgelet op zijn cursus. | |
Loekie1 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:28 |
Ik heb zo het idee dat hij vond dat hij lang genoeg had gewacht. | |
groteknakworst | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:30 |
wat een onzin. | |
Knetterkrankjorum | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:31 |
want er gebeuren dagelijks /wekelijks dodelijke ongelukken met die dingen ? | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:34 |
De bediening neem ik aan. Maar de regels die gelden op de openbare weg, Het onderhoud, gewicht. Enfin de laatste tijd komt het wel vaker voor dan het werken met hijswerktuigen compleet mis gaat. In | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:35 |
Hoezo onzin? |