quote:Bernie Ecclestone heeft dinsdagmiddag bij de conferentie Camp Beckenbauer een verrassende mededeling gedaan. De 84-jarige baas van de Formule 1 zegt dat 'er nog dit jaar een nieuwe eigenaar komt van de Formule 1.'
Volgens de puissant rijke zakenman zouden er drie gegadigden zijn voor de rechten van de koningsklasse in de autosport.
Op dit moment bezit het investeringsbedrijf CVC 35,5 procent van de aandelen in de Formule 1 en daarmee de meeste zeggenschap. Ecclestone zelf heeft 5,3 procent in handen. De nieuwe eigenaar zou beide delen willen kopen.
Op de conferentie was ook oud-wereldkampioen Mika Hakkinen aanwezig. De Fin reageerde verrast: ,,Bernie heeft de Formule 1 gebracht waar het nu is. Hij is de Formule 1."
Volgens het Duitse Sport1 wordt de Amerikaanse miljardair Stephen Ross als belangrijkste gegadigde genoemd. De eigenaar van het NFL-team Miami Dolphins zou samen met Qatar Sports Investments de aandelen willen overnemen.
De Qatarezen, die ook eigenaar zijn van Paris Saint-Germain, zien vooral kansen op de markten van Azië en de Verenigde Staten.
Ok... Die zag ik ff niet aankomen.quote:
zandhazenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog liever Bernie dan een stel woestijnmensen
zulke slechte mensen worden tenminste 100 jaar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ok... Die zag ik ff niet aankomen.
Bernie is stervende?
Verkoop dan maar aan RedBull... Die Qatarezen gaan het niet beter maken.
Jean Todt?!!? Dat achterbaks Frans mietje wat zich niet laat horen als het gaat om autosport en er alleen staat als ie leuk zijn kop kan laten zien bij finale races met wat paraplu-meisjes? Stuk stokbrood wat bekwame mensen op sleutel posities vervangt zonder geldige redenen en er een Fransman neerzet zonder enige ervaringen in sporten? De man die zijn organisatie overal onderuit muist nadat er een comateus geval met uiteindelijk dodelijke afloop, de eerste in 20 jaar, is geweest en waarbij niemand anders blaam heeft behalve de rijder. Die Jean Todt? Ja, laat die maar komen....quote:
DIe heeft serieus een goede kans denk ik om Bernie te vervangen ja.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 06:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jean Todt?!!? Dat achterbaks Frans mietje wat zich niet laat horen als het gaat om autosport en er alleen staat als ie leuk zijn kop kan laten zien bij finale races met wat paraplu-meisjes? Stuk stokbrood wat bekwame mensen op sleutel posities vervangt zonder geldige redenen en er een Fransman neerzet zonder enige ervaringen in sporten? De man die zijn organisatie overal onderuit muist nadat er een comateus geval met uiteindelijk dodelijke afloop, de eerste in 20 jaar, is geweest en waarbij niemand anders blaam heeft behalve de rijder. Die Jean Todt? Ja, laat die maar komen....
De enige die het geld er voor heeft, eet inmiddels door een rietjequote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:18 schreef Bluurgh het volgende:
Het mooiste zou een (aantal) oud coureur(s) zijn, maar die zijn waarschijnlijk niet hard genoeg voor het wereldje. Maar waarschijnlijk wordt het iemand met veel geld en weinig hart voor de sport..
als dat hem al luktquote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
De enige die het geld er voor heeft, eet inmiddels door een rietje
Mijn post was vrij optimistisch ja.quote:
Precies wat ik ook denk. Hij verblijft in zijn eigen huis zover ik weet (in de situatie waarin ze hem schetsen vind ik het niet een bepaald gezellig/fijn thuis komen voor zijn kinderen) en door dit soort negatieve berichten te spreiden creëer je meer afstand met de pers ipv te zeggen dat hij kan praten en een bewustzijn heeft, dan lopen de paparazzi de deur bij hem plat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mijn post was vrij optimistisch ja.
Alhoewel ik me best kan voorstellen om dit aan te grijpen voor wat meer privacy, dus hopelijk kan ie meer dan dat we weten.
quote:Lotus’ travelling Formula 1 staff are once again locked out of the team’s designated paddock building ahead of a grand prix.
Amid the Enstone team’s obvious financial struggles amid negotiations with Renault for a takeover, staff had no access to the Lotus-reserved hospitality tent at Suzuka recently (pictured above) because the bill was not paid.
Now, as the other F1 teams happily set up in the Sochi paddock, the same situation is unfolding. That is despite the fact that Renault has signed a letter of intent to buy Lotus within the next few weeks.
“It looks like we’re engaged to be married again,” team deputy Federico Gastaldi said, “which is positive for the sport and positive for Enstone.”
But it is not yet positive for those wearing black and gold uniforms in the paddock ahead of the Russian grand prix.
Indeed, one source said there was no sign of any activity whatsoever from Lotus’ closed hospitality area or even the garage late on Tuesday.
Later, team staff were spotted sitting on the ground or utilising a plastic garden table outside the locked paddock facilities.
Zo niet een klein beetje ookquote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:17 schreef Pagan het volgende:
Ook op ebay gaat Max harder als Carlos.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ook beter dan Lewis Hamilton, wiens overall nu op $ 5998 staat. Max staat nu op $ 16000quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:17 schreef Pagan het volgende:
Ook op ebay gaat Max harder als Carlos.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
opgespaard statiegeldquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik wist niet dat Geralt zoveel geld had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Where facts are few, experts are many.
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:42 schreef Atreidez het volgende:
Interessant stuk van Noble over de Engine Silly season - Weet niet of t voorbij was gekomen, maar wmb wel redelijk goed geanalyseerd.
http://www.motorsport.com(...)rid-rules-a-failure/
Copy van text in de spoilerDeze man weet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen ziet dat elke poging om de kosten te drukken juist zorgt voor meer kosten, maar niemand die er iets aan wil doen.
Wat moet ik met een gedragen overal die louter ruikt naar zweet?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik wist niet dat Geralt zoveel geld had
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:42 schreef Atreidez het volgende:
Interessant stuk van Noble over de Engine Silly season - Weet niet of t voorbij was gekomen, maar wmb wel redelijk goed geanalyseerd.
http://www.motorsport.com(...)rid-rules-a-failure/
Copy van text in de spoilerHet stuk over het brandstofverbruik van de auto's in vergelijking tot die van het hele circus slaat natuurlijk nergens op. Het is een enorme impuls voor de hybride technologie, daarbij valt het verbruik van dat twintigtal autootjes op de zondagmiddag in het niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft wel een goed punt met het beperken van de hoeveelheid data, omdat die data-analyse zo kostbaar is. Maar ja, dat punt had ik een paar jaar geleden ook al gemaakt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Misschien moet Renault alvast de knip trekken en even wat krediet beschikbaar stellen. Beetje lullig als de monteurs in Sochi bij de voedselbank moeten bedelen voor een maaltje.quote:
wil Brennie eens voelenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Overigens een vraag van Brennie: Sinister-D-? Dat is toch die met die grote tieten in zijn icoontje?
[/offtopic]
Schijnt al weer tegengesproken te zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien moet Renault alvast de knip trekken en even wat krediet beschikbaar stellen. Beetje lullig als de monteurs in Sochi bij de voedselbank moeten bedelen voor een maaltje.
Die is er ook niet, dus dat kan wel kloppen danquote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:29 schreef THEFXR het volgende:
ik heb nog geen officiële bevestiging van de Ferrari motoren voor STR gezien?
quote:
Volgens Mateschitz wordt pas eind oktober een beslissing verwacht.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:29 schreef THEFXR het volgende:
ik heb nog geen officiële bevestiging van de Ferrari motoren voor STR gezien?
Ik heb minder moeite met offtopic dan dat er in meerdere topics hetzelfde 'nieuws' geplaatst wordt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:01 schreef Nattekat het volgende:
Ja godverdomme ga gewoon verder met offtopic
Misschien moeten er ook even knopen doorgehakt worden met betrekking tot de vier F1-topics
Het plan is ook om 2x2 topics samen te voegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb minder moeite met offtopic dan dat er in meerdere topics hetzelfde 'nieuws' geplaatst wordt.
Voer je dat toch gewoon lekker uit. Jij bent de baas toch? Regel die zaken gewoon evenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het plan is ook om 2x2 topics samen te voegen.
Democratiequote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Voer je dat toch gewoon lekker uit. Jij bent de baas toch? Regel die zaken gewoon even
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 07-10-2015 om 20:16:58 Net droog in sochi. Na veel onweer en regen. Komende dagen allemaal droog en rond 19 grd http://t.co/TU3OAWR5Aq reageer retweet
Vrijdag kan er wel een kleine kans op regenbuiquote:Op woensdag 7 oktober 2015 23:26 schreef Meike26 het volgende:
Klein nieuwtje.. Ook dit gp weekeinde weer droog en 'komende dagen' geen regen voorspeld.twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 07-10-2015 om 20:16:58 Net droog in sochi. Na veel onweer en regen. Komende dagen allemaal droog en rond 19 grd http://t.co/TU3OAWR5Aq reageer retweet
Helemaal geen pitstops meer? ;_;quote:Patrick Allen, de baas van het circuit van Silverstone, vindt de Formule 1 in zijn huidige staat een product dat niet meer te verkopen is.
"Fans willen geen optocht zien", zegt Allen in de Britse krant The Independent. "Als promotor kan ik alleen maar promoten wat aan mij gegeven wordt en als dat product niet op het juiste niveau zit, dan gaan mensen het niet kopen."
"Ik heb maanden geleden al aan Formule 1-baas Bernie Ecclestone laten weten dat ik geen kaarten kan verkopen voor een schijtproduct."
Silverstone is al jaren het toneel voor de Grand Prix van Groot-Brittannië en heeft nog een contract tot en met 2026, maar officials van het Engelse circuit hebben recent laten weten dat ze moeite hebben om de 22 miljoen euro te betalen die de Formule 1 vraagt om een race te mogen organiseren.
"Ik heb al eerder gezegd dat fans niet komen kijken naar mensen die alleen maar op dataschermen staren. Fans willen gladiatoren zien racen en het hen zien uitvechten op het circuit."
Allen vindt dat er veel te weinig opwinding is tijdens Grands Prix en dat coureurs te veel over de radio te horen krijgen wat ze moeten doen en dat ze zich moeten inhouden.
"Wat mij betreft zouden we pitstops moeten afschaffen. En zodra ze op het circuit zijn, moeten de coureurs het zelf maar uitzoeken, er zou helemaal geen communicatie mogen zijn."
Ecclestone laat in een reactie aan The Independent weten dat hij het met Allen eens is dat de Formule 1 momenteel een lastig product is om te verkopen.
"Vergeet de Formule 1, het is lastig voor iedereen om iets te verkopen als het niet aan zijn top zit en jammer genoeg zit ons product niet aan zijn top."
Aanstaande zondag staat de Grand Prix van Rusland in Sotsji op het programma.
Red Bull is er dus ook bij gekomen... ben benieuwd of zij wel de 2016 krijgen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:29 schreef nils7 het volgende:
http://www.thesportreview(...)r&utm_medium=Twitter
ik zie het nog nergens anders staanquote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Red Bull is er dus ook bij gekomen... ben benieuwd of zij wel de 2016 krijgen.
Dus? Het is wel de tweede bron die met TR komt, terwijl dat nieuws ook als onzin afgestempeld werd.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie het nog nergens anders staan
Omdat 2015 motoren volgens de huidige regels voor 2016 nog niet mogelijk is. Dus ofwel moeten de regels aangepast worden (en geratificeerd door de WMSC), ofwel is het geen 2015 motor maar een 2016 motor, ofwel is het onzin.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus? Het is wel de tweede bron die met TR komt, terwijl dat nieuws ook als onzin afgestempeld werd.
het UK artikel is van 11.00 uur.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus? Het is wel de tweede bron die met TR komt, terwijl dat nieuws ook als onzin afgestempeld werd.
Waarom zou dat betekenen dat het nieuws niet waar kan zijn?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het UK artikel is van 11.00 uur.
with the news set to be officially announced imminently.
Misschien krijgen ze wel 4 2016 units, gelijk bij aanvang van het seizoen en dus geen updates meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat 2015 motoren volgens de huidige regels voor 2016 nog niet mogelijk is. Dus ofwel moeten de regels aangepast worden (en geratificeerd door de WMSC), ofwel is het geen 2015 motor maar een 2016 motor, ofwel is het onzin.
Er zijn sowieso geen updates meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:33 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien krijgen ze wel 4 2016 units, gelijk bij aanvang van het seizoen en dus geen updates meer.
Dat willen ze toch nog veranderd hebben? Maar dan nog lijkt mij dat Ferrari zelf gedurende het seizoen hun eigen mappings nog een tandje scherper kunnen zetten.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn sowieso geen updates meer.
Waarom zouden ze niet meteen op 100% lopen? Daar doen ze enkel zichzelf te kort mee.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat willen ze toch nog veranderd hebben? Maar dan nog lijkt mij dat Ferrari zelf gedurende het seizoen hun eigen mappings nog een tandje scherper kunnen zetten.
ja, dan worden ze dus voorbij gereden, aan de andere kant zie ik RB geen genoegen nemen met 2015 motoren.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:33 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien krijgen ze wel 4 2016 units, gelijk bij aanvang van het seizoen en dus geen updates meer.
bij Honda nog niet genoeg onderedelen voor een tweede motorquote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:59 schreef SnowOokami het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)e-tokens-for-russia/
Alleen voor Alonso inclusief de bijbehorende penalties...
of geen motorenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:47 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn twee mogelijkheden:
a) Er wordt met een 2016-motor gereden, in al z'n glorie
b) Er is een maas in de vage wetgeving gevonden en er ligt een 2015-motor in.
Meer is niet mogelijk.
Dit.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:23 schreef HerrFritz het volgende:
Ik geloof het pas als het officieel is!
Ja hallo, ze weten toch van tevoren ook niet exact waar die 100% precies ligt. Naar mate ze meer kilometers maken op de baan, kunnen ze vast ergens nog een paar pk vinden. Alleen wellicht delen ze die mappings misschien niet met RedBull.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet meteen op 100% lopen? Daar doen ze enkel zichzelf te kort mee.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bij Honda nog niet genoeg onderedelen voor een tweede motor
een "GP2 engine" of een die kan ploffenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Kan ook gewoon een test zijn... ze weten dat de huidige motor het in ieder geval niet begeeft, dus Button rijdt met de "betrouwbare" motor en Alonso met de experimentele (voor straf )
Ik zie het al voor me, laatste ronde net voor de finish "poef" en dan over de radio "Duwen Alonso!!"quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een "GP2 engine" of een die kan ploffen
Of ze passen, net als vorig jaar, de regels nog aan. Alleen kan dat pas als elk team er mee instemt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:47 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn twee mogelijkheden:
a) Er wordt met een 2016-motor gereden, in al z'n glorie
b) Er is een maas in de vage wetgeving gevonden en er ligt een 2015-motor in.
Meer is niet mogelijk.
dus ze zijn al rond en nu probeert bernie via de achterdeuren alle teams mee te krijgen?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 21:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of ze passen, net als vorig jaar, de regels nog aan. Alleen kan dat pas als elk team er mee instemt.
quote:Michael Schumacher's long-time manager and media spokesperson Sabine Kehm continues to guard her client and his family's privacy. She demands that all official news must come from her despite all the speculations revolving around Schumacher's health condition.
According to an article by BBC, the seven-time Formula One champion suffered major injuries after a skiing trip gone wrong on the 29th of December in 2013. He was reportedly descending down the Combe de Saulire below the Dent de Burgin above Meribel in the French Alps when he slipped and hit his head on a rock despite donning a protective helmet. The accident was reconstructed by experts who examined his personal equipment and footage captured from a video camera attached to the helmet.
Schumacher was placed in a medically-induced coma to keep his condition stable. He was then gradually withdrawn from the coma and showed signs of progress as well as moments of consciousness. Unfortunately, the press had been intent on covering the athlete's condition going through unreasonable lengths of trying to unauthorized gain access into his tightly guarded medical facility.
Another article by Grand Prix 247 alleged that several media outlets attempted to capture footage of Schumacher's return to his Lake Geneva villa after recuperating for a while at the University Hospital in Switzerland. Photographers swarmed around the property, even using drones to invade Schumacher and his family's privacy. Schumacher's long-time manager and spokesperson Sabine Kehm commented, "It is mainly the French paparazzi who are not respecting Michael's privacy."
Kehm intended to keep details of his rehabilitation sparse and that all official news updates of her client's status come exclusively from her, according to Express. One of the latest announcements Kehm made revealed that Schumacher is "making progress" and that the public "must always keep the seriousness of his injuries in mind." She also added that her fierce secrecy is owed to her client's policy of keeping his job and private life strictly separate from each other.
It was further reported that Schumacher's family is spending an estimated £100,000-a-week to help with his recovery. Kehm also revealed that they are constantly on guard since several desperate paparazzi have created a permanent camp outside the family's property.
No photographs have ever been released of the retired German driver since his accident and details of his condition have been kept extremely private. Several communities online have emerged showing support for Schumacher and his family.
Bron?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:17 schreef SnowOokami het volgende:
Geen motor voor RB... ben wel heel erg benieuwd hoe de Ferrari 2015 motor zich houdt tegen de 2016 motoren. Ik zie STR echt niet een heel jaar achteraan rijden zoals McLaren en Manor dit jaar....
Dat was beschamendquote:
Dat zou ik wel een mooie oplossing vinden. En Toro Rosso dan met 2016 Ferrari motoren en met Red Bull als hoofdsponsor?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:31 schreef Fiorano het volgende:
Wilde geruchten uit het paddock: Renault gaat toch leveren en Arden zou Red Bull over willen nemen.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was beschamend
Maar goed ik neem het net als de bevestiging met een korreltje zout.
Yesquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:38 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Gp2 team van Horner toch?
Teambaas redbull racing
Ik denk dat ze op deze manier een management buyout van Horner willen ensceneren. Mercedes en Ferrari zeggen "No" tegen Redbull. En die zullen niet met hangende poten naar Renault teruggaan. Maar onder de Arden/Horner naam, kunnen zonder gezichtsverlies met Renault in de subtop meedoen. Lekker vechten met Sauber, Mclaren en Force India.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:31 schreef Fiorano het volgende:
Wilde geruchten uit het paddock: Renault gaat toch leveren en Arden zou Red Bull over willen nemen.
Ik denk wel dat deze situatie met RedBull-motor-gedoe goed is voor de F1 in 2016 (mits de teams in F1 blijven, onder andere naam of niet) Het zou vele fans aan de buis gekluisterd laten zitten bij de eerste race. En mijzelf ook..quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze op deze manier een management buyout van Horner willen ensceneren. Mercedes en Ferrari zeggen "No" tegen Redbull. En die zullen niet met hangende poten naar Renault teruggaan. Maar onder de Arden/Horner naam, kunnen zonder gezichtsverlies met Renault in de subtop meedoen. Lekker vechten met Sauber, Mclaren en Force India.
Ik overwoog dat heel even op Sport! te gooien, maar met al die verhalen dat Toro Rosso al motoren heeft en dat Renault helemaal stopt, geloof ik hier niet veel van.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:20 schreef SnowOokami het volgende:
http://www.nu.nl/formule-(...)rek-met-renault.html
*popcorn pakt*
Ik denk dat er gezien is dat Renault en Horner en Marko of Matteschitz ergens samen naar binnen zijn gestapt. Dus gesproken wordt er wel, maar wat eruit komt, dat weten we nog niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik overwoog dat heel even op Sport! te gooien, maar met al die verhalen dat Toro Rosso al motoren heeft en dat Renault helemaal stopt, geloof ik hier niet veel van.
Aangezien RB geen motor heeft kan het zijn dat STR met de Ferrari 2015 motor verder gaat en RB wel de Renault motor krijgt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat er gezien is dat Renault en Horner en Marko of Matteschitz ergens samen naar binnen zijn gestapt. Dus gesproken wordt er wel, maar wat eruit komt, dat weten we nog niet.
Hoeven niet eens gesprekken over volgend jaar te zijn geweest. Ze rijden nu nog met Renault.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat er gezien is dat Renault en Horner en Marko of Matteschitz ergens samen naar binnen zijn gestapt. Dus gesproken wordt er wel, maar wat eruit komt, dat weten we nog niet.
Een Spanjaardquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:43 schreef tralalala het volgende:
Max zijn overall is opeens niet meer dan 6000 dollar waard, zeker een nepaccount op Ebay?
2015 motoren mogen (nog) niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Aangezien RB geen motor heeft kan het zijn dat STR met de Ferrari 2015 motor verder gaat en RB wel de Renault motor krijgt.
Maar het blijft spannend... heb trouwens nog nooit zoveel geruchten meegemaakt in een sport
Was het toch Jos Verstappen die al die biedingen deedquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:43 schreef tralalala het volgende:
Max zijn overall is opeens niet meer dan 6000 dollar waard, zeker een nepaccount op Ebay?
Die STR is gewoon de betere wagen dit seizoen, de RBR's zitten er voor mijn idee vaker achter dan voor.. Het is niet zo als ik naar de puntentelling kijk, maar het scheelt niet veel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 09:21 schreef Fer het volgende:
Wat ook nog kan uitmaken, is dat door alleen STR te leveren, zij niet meer klakkeloos de bak en wielophanging van RBR kunnen kopieren, wat dit jaar een enorm sterk punt van STR is.
Nee nog, dat was alleen de eerste 4 races. Je ziet nu dat op moeilijke circuits zoals Suzuka de Redbull een veel betere Aero en downforce heeft.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die STR is gewoon de betere wagen dit seizoen, de RBR's zitten er voor mijn idee vaker achter dan voor.. Het is niet zo als ik naar de puntentelling kijk, maar het scheelt niet veel.
Dat is wel gek inderdaad. STR zou toch in ieder geval het nieuws nu wel naar buiten kunnen brengen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:14 schreef Fer het volgende:
Overigens nog steeds geen nieuws over een engine deal. Bernie lijkt mij te liegen, op de momenten, dat hij zegt dat de problemen geregeld zijn en dat er 22 auto's komen.
Horner ziet er erg bezorgd en gestresst uit.
Horner was vrij duidelijk, of allebei een deal of bij beide gaat stekker eruit. Oftewel geen STR zonder RB.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is wel gek inderdaad. STR zou toch in ieder geval het nieuws nu wel naar buiten kunnen brengen?
Ehm jawel, STR is vrij kansloos zonder de wielophanging en electronica van Redbull. Omdat nu voor twee motoren te ontwikkelen is vrij duur. En het op het bord van STR leggen, zal ook niet de bedoeling zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:13 schreef Geralt het volgende:
Leuk dat Horner zoiets roept, maar het is niet zijn call.
Stel dat STR alleen overblijft, dan denk ik ook wel dat er meer sponsoren zijn om het budget op te krikken en alsnog te ontwikkelen aan het 2016 chassis met de kennis die ze nu nog hebben en mogelijk dat het team 1,5 keer zo groot word met slimme koppen uit het RBR team.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ehm jawel, STR is vrij kansloos zonder de wielophanging en electronica van Redbull. Omdat nu voor twee motoren te ontwikkelen is vrij duur. En het op het bord van STR leggen, zal ook niet de bedoeling zijn.
Of een deal voor beiden of allebei niks. Dat is niet Horner zijn call om te maken. Die kan er maar een maken en dat is Natteschnitzel. Die kan dat roepen. Iemand die de boel gewoon een beetje runt bij een van beide teams mag die call niet maken. Of hij had toevallig eigenaar moeten zijn van beiden teams. En dat is hij van allebei niet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ehm jawel, STR is vrij kansloos zonder de wielophanging en electronica van Redbull. Omdat nu voor twee motoren te ontwikkelen is vrij duur. En het op het bord van STR leggen, zal ook niet de bedoeling zijn.
Ook dat kwam gewoon uit de onderbuik. Jeweettochquote:Op zondag 11 oktober 2015 22:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Wow, Vosss zegt eens iets wat waar is
Welk nieuws? Er is (nog) geen deal. Er zijn onderhandelingen. En daarbij zullen er voor de geruchten over 2015 Ferrari motoren eerst regels veranderd moeten worden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is wel gek inderdaad. STR zou toch in ieder geval het nieuws nu wel naar buiten kunnen brengen?
Behalve als Natteschnitzel eruit stapt en Horner (Arden) de boel overneemt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Of een deal voor beiden of allebei niks. Dat is niet Horner zijn call om te maken. Die kan er maar een maken en dat is Natteschnitzel. Die kan dat roepen. Iemand die de boel gewoon een beetje runt bij een van beide teams mag die call niet maken. Of hij had toevallig eigenaar moeten zijn van beiden teams. En dat is hij van allebei niet.
Ergo: hij heeft daar niets over te zeggen. Mateschitz gaat over dergelijke besluiten en niemand anders.
2 teams?quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Welk nieuws? Er is (nog) geen deal. Er zijn onderhandelingen. En daarbij zullen er voor de geruchten over 2015 Ferrari motoren eerst regels veranderd moeten worden.
[..]
Behalve als Natteschnitzel eruit stapt en Horner (Arden) de boel overneemt.
Misschien.quote:
Bernie zou Renault dat (historische teams) geld dat ze willen beloofd hebben als ze RB blijven voorzien van motoren. De beslissing ligt dus bij Renault op dit moment.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:14 schreef Fer het volgende:
Overigens nog steeds geen nieuws over een engine deal. Bernie lijkt mij te liegen, op de momenten, dat hij zegt dat de problemen geregeld zijn en dat er 22 auto's komen.
Horner ziet er erg bezorgd en gestresst uit.
okequote:Op maandag 12 oktober 2015 08:46 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten nu echt een beslissing gaan nemen ivm de 2016 wagen, je kan er niet zomaar iedere motor inhangen.
Ik heb Dieter ff je reactie gemailed. Als ik antwoord krijg post ik het hier. Geen dank.quote:Op maandag 12 oktober 2015 08:46 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten nu echt een beslissing gaan nemen ivm de 2016 wagen, je kan er niet zomaar iedere motor inhangen.
In principe hoeft er niet zoveel te veranderen. Horner is nu al verantwoordelijk voor het RBR team en RB technologies dat zaken ontwikkeld voor RBR en STR. Dat kan dan onder de Arden vlag vallen, met Redbull als sponsor.quote:Op maandag 12 oktober 2015 00:48 schreef Geralt het volgende:
Arden zie ik geen 2 teams runnen. Het kan wellicht, maar zo snel zie ik dat niet gebeuren eerlijk gezegd
Is dat spieren aanspannen wel een goed idee bij een crash?quote:"Ik zag de muur op me afkomen en wist dat het een grote klap zou worden", aldus de Fransman. "Ik liet in een fractie mijn stuur los, spande mijn spieren aan, sloot mijn ogen en wachtte tot het voorbij was. Toen ik mijn ogen na tien seconden weer opendeed was ik vooral blij dat ik ongedeerd was. Ik zal morgen geen marathon kunnen lopen, maar ik ben dankbaar dat opnieuw bewezen is dat de Formule 1 relatief veilig is."
Spieren aanspannen is wat anders dan je schrap zetten. Hij liet zijn stuur los in plaats van zich schrap te zetten, dus dat is goed. Dat voorkomt dat je je polsen/armen breekt door de klap.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:22 schreef Geralt het volgende:
Quote van Grosjean:
[..]
Is dat spieren aanspannen wel een goed idee bij een crash?
Ik ben (wellicht abusievelijk ) in de veronderstelling dat dé reden waarom als een ongeluk gebeurd waarbij een dronkenlap betrokken is dat die er vaak zonder noemenswaardige kleerscheuren vanaf komen en de nuchtere tegenpartij vaak gewond of erger is juist doordat die dronkenlap te bezopen is om in een reflex zijn spieren aan te spannen vlak voordat de klap komt. Nuchtere mensen zien die klap aankomen en zetten zich schrap.
Ergo: is het wel slim van Grosjean om zich schrap te zetten?
De beslissing ligt op dit moment niet bij RB, maar bij de motorenleveranciers (Renault/Ferrari) dan wel bij te wijzigen regelgeving (in het geval van een 2015 Ferrari motor voor STR).quote:Op maandag 12 oktober 2015 08:46 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten nu echt een beslissing gaan nemen ivm de 2016 wagen, je kan er niet zomaar iedere motor inhangen.
Hoe verklaar je dan dat heel vaak de dronkenlap er lichamelijk beter vanaf komt bij een ongeluk dan degene die nuchter is?quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:26 schreef sasquatsch het volgende:
Spieren aanspannen is hetzelfde als wat boksers doen om te voorkomen dat inwendige organen beschadigd worden door de klap op het lichaam, dus ja, dat is denk ik ook goed.
Omdat diegene die nuchter is in een reflex zijn armen naar voren doet om zijn val te breken (en daardoor die breekt) en de dronkelap niet. Ik spreek uit ervaring, heb mijn pols op deze manier een keer gebroken.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat heel vaak de dronkenlap er lichamelijk beter vanaf komt bij een ongeluk dan degene die nuchter is?
Het gaat me niet zozeer alleen om de armen/polsen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat diegene die nuchter is in een reflex zijn armen naar voren doet om zijn val te breken (en daardoor die breekt) en de dronkelap niet. Ik spreek uit ervaring, heb mijn pols op deze manier een keer gebroken.
Oftewel: ook hierbij doet Max het beter dan Sainz.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Mooi voorbeeld ook om te laten zien wat een barrier moet doen als je erin vliegt, itt tot wat het deed bij Sainz zijn auto..
In een normale auto is een ongeluk ook wat anders dan in een F1 wagen... Met een 5 of 6 punts gordel zit je vast. In een normale straatauto wordt de gordel pas bij een klap gespannen en belemmert eigenlijk alleen de voorwaartse beweging.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer alleen om de armen/polsen.
Ja, maar die van Grosjean ging er volgens mij ook gedeeltelijk onderdoor. Althans, de zwieper die hij maakte toen hij de banden in vloog leek mij alsof er meer door de vangrail gedaan werd dan die bandenstapels. Ik vind het zo na dit weekend eigenlijk maar barslechte beveiliging.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Mooi voorbeeld ook om te laten zien wat een barrier moet doen als je erin vliegt, itt tot wat het deed bij Sainz zijn auto..
Eng circuit gewoon, DAB asfalt met veel stof in de lucht (toen ze startte zag je alleen stof ) dus 0 grip. DAB wordt in Nederland alleen nog voor parkeerplaatsen gebruikt....quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, maar die van Grosjean ging er volgens mij ook gedeeltelijk onderdoor. Althans, de zwieper die hij maakte toen hij de banden in vloog leek mij alsof er meer door de vangrail gedaan werd dan die bandenstapels. Ik vind het zo na dit weekend eigenlijk maar barslechte beveiliging.
quote:Ecclestone: “Gesloten cockpit zal nooit een optie worden voor F1”
Gepubliceerd op 13 okt 2015 09:11
Bernie Ecclestone heeft te kennen gegeven niets te voelen voor een gesloten cockpit bij Formule 1-auto’s. Wat hem betreft blijft de Formule 1 altijd race met een open cockpit.
De discussie over gesloten cockpits is de laatste tijd veel aan bod. Vooral na de recentelijke dodelijke crashes van Jules Bianchi en Justin Wilson, maar ook al na de crash van Felipe Massa en het dodelijke ongeval van Henry Surtees enkele jaren geleden. Ook afgelopen weekend kwam de discussie weer tot leven, nadat Carlos Sainz Jr. tijdens zijn crash in de derde vrije training volledig onder de bandenstapels terecht kwam.
Op de vraag of Bernie Ecclestone het nu niet tijd vindt voor gesloten cockpits is de Formule 1-baas duidelijk: “Nee de Formule 1 zal nooit met een gesloten cockpit rijden. Deze klasse is groot geworden omdat het een open raceklasse is. En dat moet je in ere houden.”
“De Formule 1 en het autoracen in het algemeen is nu eenmaal een gevaarlijke sport. Dat weet iedere coureur die ervoor kiest dit beroep te gaan doen. Niemand hoopt natuurlijk op een dodelijk ongeval of dat iemand gewond raakt, maar de mensen houden van de hoge risico factoren. Autosport is gevaarlijk! Niemand wil iemand zien verongelukken, maar die dingen gebeuren soms, hoe triest dan ook, nu eenmaal”, aldus Ecclestone.
Massa, Surtees en Wilson zijn zo de drie die bij me opkomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
Denk ook niet dat zo'n bescherming een takelwagen aan kan die er met 200km/h bovenop valt...
Een van de weinige dingen waar ik het wel mee eens ben, hoe vaak is het nou voorgekomen dat zo'n steun redding had geboden?
Massa waarschijnlijk alleen met een volledig gesloten cockpit, iets wat de andere twee niet gered had. Er bestaat geen materiaal dat een impact van een wiel/dood gewicht met 300+ kan weerstaan en doorzichtig is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Massa, Surtees en Wilson zijn zo de drie die bij me opkomen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa waarschijnlijk alleen met een volledig gesloten cockpit, iets wat de andere twee niet gered had. Er bestaat geen materiaal dat een impact van een wiel/dood gewicht met 300+ kan weerstaan en doorzichtig is.
http://www.formule1.nl/ni(...)elijk-te-realiseren/quote:in 2011 voerde de autosportbond al testen uit, waarbij met hoge snelheid wielen af werden geschoten op een cockpitkap van hetzelfde materiaal dat ook voor de cockpits van straaljagers wordt gebruikt. Het materiaal doorstond de impact met gemak.
Oja, dat bestaat ook nogquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:09 schreef Pagan het volgende:
[..]
[..]
http://www.formule1.nl/ni(...)elijk-te-realiseren/
Lewis heeft meegekregen dat Vermeulen en Verstappen Senior een onderonsje met Toto gehad hebben en begint al bang te worden?quote:Hamilton: “Nico Rosberg is een fantastische teamgenoot”
13 oktober 2015 — Lewis Hamilton is bijna zeker van zijn derde wereldtitel in de Formule 1. Hamilton zei na afloop van de GP van Rusland al dat hij het jammer vond dat Rosberg afgelopen weekend moest opgeven. Nu prijst Hamilton hem ook nog eens als een "fantastische teamgenoot".
Hamilton was vorig jaar verwikkeld in een intense strijd met “goede vriend’ Nico Rosberg, al was die vriendschap vorig jaar bij momenten erg ver te zoeken. Vooral nadat Rosberg en Hamilton vorig jaar tijdens de GP van België tegen elkaar reden leek het water zeer diep tussen beide Mercedes-piloten.
Dit jaar was het tot dusver opnieuw Nico Rosberg die de naaste belager was van Hamilton, al kwam daar afgelopen weekend dus verandering in. Rosberg moest opgeven door technische problemen, waardoor de Duitser nog maar als derde staat in de wk-tussenstand, achter Hamilton en Vettel. Hamilton lijkt dan ook onbedreigd op weg te zijn naar zijn derde wereldtitel.
“Terwijl we allemaal terug hard aan het werk gaan hoop ik dat iedereen de kans krijgt om er even bij stil te staan wat we opnieuw verwezenlijkt hebben,” aldus Hamilton. “Ik weet dat iedereen in de fabriek er voluit zal voor blijven gaan zodat we vooraan kunnen blijven meestrijden. Ikzelf en Nico zullen uiteraard hetzelfde doen.”
“Ik wil ook graag nogmaals benadrukken wat voor een fantastische teamgenoot Nico is. Hij beleeft tot dusver een veel moeilijker seizoen dan mij en toch is heel de tijd een goede teamspeler. Ik ben er tevens van overtuigd dat hij de komende jaren serieus zal terugvechten en dat we elkaar zullen bekampen,” besluit Hamilton.
leuke dromen heb je toch....quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lewis heeft meegekregen dat Vermeulen en Verstappen Senior een onderonsje met Toto gehad hebben en begint al bang te worden?
Ik wel, wat dacht je ervan dat hij zich gewoon niet bedreigd voelt en Rosberg zolang mogelijk als 2de rijder naast hem wilt hebben in de weet dat hij niet tegen hem opkan in normale omstandigheden. Dit is enkel en alleen maar om te benadrukken richting Mercedes dat ze Nico niet moeten kicken.quote:Meer kan ik er niet van maken. Waarom zou hij dit anders zeggen dan om aan te geven dat hij het liefst nog jaren samen doorgaat met een teamgenoot waarvan hij weet dat hij die kan hebben en niet op de mogelijke komst van een ander zitten te wachten?
Dit idd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik wel, wat dacht je ervan dat hij zich gewoon niet bedreigd voelt en Rosberg zolang mogelijk als 2de rijder naast hem wilt hebben in de weet dat hij niet tegen hem opkan in normale omstandigheden. Dit is enkel en alleen maar om te benadrukken richting Mercedes dat ze Nico niet moeten kicken.
quote:Red Bull trekt ook team Verstappen terug bij uitblijven motordeal
Red Bull Racing heeft bij monde van adviseur Helmut Marko bevestigd dat het ook satellietteam Toro Rosso terugtrekt uit de Formule 1 als het zelf de koningsklasse van de autosport verlaat wegens het uitblijven van een deal met een motorenleverancier.
"Waarom zouden we een team financieren dat coureurs opleidt voor Ferrari en Mercedes?", vraagt Marko zich af in de Duitse krant Die Welt.
Voor Toro Rosso komt Max Verstappen uit. De 18-jarige Limburger eindigde in zijn debuutseizoen in de Formule 1 al zeven keer in de punten.
Red Bull Racing is al lange tijd op zoek naar een nieuwe motorenleverancier. Het Oostenrijkse team voerde zonder succes gesprekken met Mercedes en Ferrari.
De renstal zou nog in onderhandeling zijn met de huidige motorenleverancier Renault, maar technisch directeur Adrian Newey meldde maandag dat er geen schot in de zaak zit.
Mateschitz
Sowieso wil Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz alleen in de Formule 1 blijven als Red Bull weer over een competitieve motor beschikt, hetgeen dit seizoen niet het geval is.
De leiding van het Oostenrijkse team deed al verschillende keren z'n beklag over het gebrek aan vermogen van de Renault-krachtbron.
Newey zei maandag ook dat de tijd begint te dringen. "We moeten de Formule 1 misschien noodgedwongen verlaten."
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:38 schreef THEFXR het volgende:
Ik zie Jos en Max bij verschillende teams op de koffie gaan in Austin.
We weten allemaal hoe veel contracten waard zijn in de F1.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Eerste keer dat ik er van hoor dat ie al een 2de heeftquote:Vettel explains decision to guard private life
13 October, 2015
Sebastian Vettel has explained his decision to fiercely shield his private life from the world’s glare.
His approach to fame and fortune is starkly different to fellow multiple world champion Lewis Hamilton, who is constantly on the red carpet and uploading personal photos to Instagram.
“My lifestyle is nothing like Hamilton’s,” the Ferrari driver told El Pais. “But everyone is free to live their life as they like. At the moment I’m very busy with what I’m doing (in F1) because Ferrari is not yet where we want it to be.”
That is not to say that Vettel, 28, does not have a private life. Indeed, and almost completely unknown to the wider world, the quadruple world champion and his partner Hanna recently welcomed their second baby daughter.
Many people only realised the news about Vettel’s second child when television cameras recently overheard a private conversation between him and Ferrari president Sergio Marchionne.
“Matilda!” Marchionne exclaimed. “Your first one?”
“Second,” Vettel replied.
Asked by El Pais why he chooses to keep his private life so private, he explained: “There are people who respect you and people who do not.
“I am a sportsman, nothing more. Obviously, when you’re on the grid and the stands are filled and people encourage you with your flag or Ferrari’s flag, that’s one thing, but my private life is something else.
“It does not necessarily have to be linked to my work. That’s how I see it anyway,” Vettel added.
Is de tweede rijder van Haas al bekend?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Al in Singapore geloof ik gunste het rondt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik er van hoor dat ie al een 2de heeft
Alleen Haas F1 en Lotus (als die doorgaan ) hebben nog een plekje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Wel als er 3de wagens ingezet gaan worden als RB en STR zich terugtrekken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Nee, maar de verwachting is dat dat Gutierrez wordt en dat in Mexico (het thuisland van Gutierrez) bekend gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Is de tweede rijder van Haas al bekend?
Maar dan nog, het opzeggen van een team kost ook geld, afkopen contracten enz. Daar kun je als klein team nog wel even doorrijden hoor.
En Manor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Alleen Haas F1 en Lotus (als die doorgaan ) hebben nog een plekje.
Dat zou echt een enorm slechte beslissing zijn naast Grosjean. Ik zie persoonlijk liever iemand die nog een hele toekomst heeft, niet iemand die zijn beste tijd gehad heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar de verwachting is dat dat Gutierrez wordt en dat in Mexico (het thuisland van Gutierrez) bekend gemaakt wordt.
Huh? die hebben er toch 3, of gaan die eruit?quote:
Die hebben alleen een contract voor dit jaar en zijn nog niet bevestigd voor volgend jaar. En er zijn meerdere rijders voor die plekken beschikbaar. Naast deze 3 worden ook Pascal Wehrlein en Rio Haryanto genoemd als mogelijke kandidaten (zoals eerder in het ter ziele gegane Silly Season topic gemeld was).quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Huh? die hebben er toch 3, of gaan die eruit?
Will Stevens
Alexander Rossi
Roberto Merhi
voor een nieuw team is het vaak belangrijk om twee wat ervarener coureurs te hebben, om zo sneller wat te leren over de wagen en deze te verbeteren. Nu kunnen jonge gasten dat ook wel natuurlijk, maar mensen met meer ervaring nog meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou echt een enorm slechte beslissing zijn naast Grosjean. Ik zie persoonlijk liever iemand die nog een hele toekomst heeft, niet iemand die zijn beste tijd gehad heeft.
Gutierrez is nog jong, heeft een ongelukkig debuutjaar gehad in een zeer matige Sauber, maar werd als redelijk talentvol gezien, niveautje Nasr. Geen Frijns of Vandoorn, maar dat maakt zijn sponsor goed.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou echt een enorm slechte beslissing zijn naast Grosjean. Ik zie persoonlijk liever iemand die nog een hele toekomst heeft, niet iemand die zijn beste tijd gehad heeft.
Leveranciers hadden ook geen interesse in de V8, laat staan een V10. De V6 turbo is juist geïntroduceerd om nieuwe leveranciers te trekken. Audi was mede verantwoordelijk voor de regels (maar besloten uiteindelijk nog niet in te stappen) en Honda is er voor teruggekomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:15 schreef Breaker.Faker het volgende:
Als RB en Torro Rosso uit de formule1 stappen kan altijd Jaguar en Minardi de team terug kopen. Ik mis die 2 teams nu al.
RB loopt alleen te zeiken in tegenstelling tot Mclaren of Ferrari toen het minder ging.
Het wordt de grootste tijd dat we terug gaan naar v10. Veel motoren leverancier willen eens niet in de formule 1 wegens de v6 motoren. De uitdaging is gewoon weg.
dat is toch precies wat ik zeg? Hij zegt via de media tegen zijn baas hou Rosberg maar want die kan ik altijd hebben. Waarom zou hij dat zeggen? Behalve dan om die reden? Juist, omdat hij liever niet iemand anders naast zich heeft waarvan hij heel zo zeker niet is dat hij die kan hebben. En dat komt dan een dag nadat Jos en Vermeulen zijn geweest babbelen met Toto waarbij laatstgenoemde nogal dubieus antwoordde op vragen waarover dat gesprek ging.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
leuke dromen heb je toch....
[..]
Ik wel, wat dacht je ervan dat hij zich gewoon niet bedreigd voelt en Rosberg zolang mogelijk als 2de rijder naast hem wilt hebben in de weet dat hij niet tegen hem opkan in normale omstandigheden. Dit is enkel en alleen maar om te benadrukken richting Mercedes dat ze Nico niet moeten kicken.
We hadden toch een tijd geleden uitgemaakt dat Max niks is voor Merc?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
dat is toch precies wat ik zeg? Hij zegt via de media tegen zijn baas hou Rosberg maar want die kan ik altijd hebben. Waarom zou hij dat zeggen? Behalve dan om die reden? Juist, omdat hij liever niet iemand anders naast zich heeft waarvan hij heel zo zeker niet is dat hij die kan hebben. En dat komt dan een dag nadat Jos en Vermeulen zijn geweest babbelen met Toto waarbij laatstgenoemde nogal dubieus antwoordde op vragen waarover dat gesprek ging.
Met de tijd die Max nog heeft zie ik hem in elk team uit gaan komen. Zou mooi zijn al hij na 3x WK te zou zijn geworden de uitdaging aan gaat nemen om een team als Manor kampioen te gaan maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 01:33 schreef Geralt het volgende:
Maakt mij niet uit in welke auto Max rijdt, zolang het maar in een auto is die sneller is dan de TR waar hij nu in zit
#Het houdt niet op, niet vanzelfquote:De laatste geruchten uit de paddock inzake de toekomst van Red Bull laten verstaan dat eigenaar Dietrich Mateschitz sterk overweegt om een eigen kampioenschap voor eenzitters op te starten, het ‘Red Bull Formula Series’, zo meldt thejudge13.com.
Het kampioenschap zou inhouden dat Adrian Newey wagens ontwerpt op aanvraag voor kandidaat teams, met een enkelvoudige specificatie van een V8 F1-motor die vroeger werd gebruikt. De rijders zouden tot 25 miljoen Amerikaanse dollar worden geboden om deel te nemen en zouden worden gecontracteerd door de promotor van het kampioenschap.
Aangezien de huidige F1-circuits onder contract vallen bij het FOM zal Red Bull niet zo maar gebruik kunnen maken van de huidige F1-circuits in hun kampioenschap. Het biedt echter wel mogelijkheden om de fans te geven wat ze willen, een competitieve racing series op historische circuits. Brands Hatch, Paul Ricard, Magny Cours, Mugello, Jerez, Imola, het behoort allemaal tot de mogelijkheden. En dat is dan enkel nog voor races in Europa.
Natuurlijk is dit voorstel van Red Bull bedoelt om de F1 een loer te draaien en om Bernie Ecclestone ertoe aan te zetten om een oplossing te zoeken voor Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hun motorenprobleem, zodat ze toch competitief aan de start kunnen verschijnen volgend jaar.
Het mag misschien onwaarschijnlijk lijken, maar met het kapitaal dat Mateschitz tot zijn beschikking heeft doet de F1 er goed aan om dit dreigement serieus te nemen.
Dat heeft Ferrari toch ook soort van? De Florida Winter Series?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:19 schreef Nattekat het volgende:
Hmm... dejavu. Was het niet ooit Ferrari dat precies hetzelfde dreigement had?
En zelfs als het er komt, vrees ik eenzelfde afloop als de A1GP.
En dan Lotus/Renault eruit bonjouren en Ferrari of Mercedes de keus geven;'motor leveren of oprotten?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:34 schreef Spooky4u het volgende:
Als Dieter wil koopt hij gewoon de F1 op. Dus waarom de moeite een eigen serie te starten?
Soort van. Het heeft die mooie klasse wel de kop gekostquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:32 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Dat heeft Ferrari toch ook soort van? De Florida Winter Series?
*En het laatste seizoen A1GP was toch al een veredeld Ferrari kampioenschap?
Zandvoort 2006 met Bleekemolenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soort van. Het heeft die mooie klasse wel de kop gekost
Ik was er zo uit mijn hoofd in 2008quote:
quote:Formula 1 teams will have the option of running a triple exhaust layout next season as the result of efforts to make cars louder.
Motorsport.com revealed back at the Monaco Grand Prix that teams have been working on a solution to ramp up the noise following complaints from fans.
The plan was to make it mandatory for there to be two tailpipe exits, rather than the current single one that has resulted in a muffled sound.
The ideas were subsequently approved by all of F1's teams to be put in to the regulations, and were duly ratified by the FIA's recent World Motor Sport Council meeting.
The FIA has now published the specific regulations, which make clear that the exhaust exit from the turbine must be separate from that of the wastegate.
But interestingly, teams will be allowed to run two wastegate tailpipes if they want.
A new article 5.8.2 of F1's Technical Regulations states: "Engine exhaust systems must have only a single turbine tailpipe exit and either one or two wastegate tailpipe exits which must all be rearward facing and through which all exhaust gases must pass.
"All and only the turbine exit exhaust gases must pass through the turbine tailpipe and all and only the wastegate exhaust gases must pass through the wastegate tailpipe(s). None of the tailpipes may be contained within any of the other tailpipes."
The FIA has included regulations to specify where the exit of the exhausts can be on the car, in a bid to prevent the return of blown diffusers.
However, there is an increased likelihood that teams will now look in to ways of trying to help manage airflow from the exhausts on to other aerodynamic devices at the back of the car.
Was vorige week al bekend. In de komende weken komt de WMSC weer bij elkaar en dan kan dat alsnog op tafel komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:53 schreef aesop het volgende:
Grootste nieuws is de bevestiging dat er vooralsnog geen 2015 spec motor wordt toegestaan.
Hier de ontwerp-tekst.quote:1) An homologated power unit must include all the parts described as “INC” in the “App. 4 Sporting regs.” column of Appendix 2 of the F1 Technical Regulations.
2) Any manufacturer who homologated a power unit during the 2014-2020 period may re-homologate this power unit prior to the 28 February of each subsequent year in accordance with the table in Appendix 4 of the F1 Technical Regulations.
Details of all modifications must be included in a dossier supplied to the FIA 14 days prior to re-homologation. The manufacturer must hold a complete power unit to this specification in a container sealed by the FIA prior to the 28 February of the year of re-homologation.
3) Any manufacturer intending to homologate a new power unit during the 2016-2020 period must provide the FIA with full details of the power unit on or before 28 February of the year of homologation. The FIA must be satisfied, at its absolute discretion, that such a power unit could fairly and equitably be allowed to compete with other homologated power units.
Details of the above power unit must be included in a dossier supplied to the FIA 14 days prior to the date of homologation. The manufacturer must hold a complete power unit to this specification in a container sealed by the FIA prior to the 28 February of the year of homologation.
4) Other than any parts agreed by the FIA at their absolute discretion to be solely associated with power unit installation with different teams, each manufacturer may supply only one specification of homologated power unit during any given calendar year, subject to any changes permitted by the FIA in accordance with the procedure set out in 5) below.
5) A manufacturer may apply to the FIA during the course of the homologation period to carry out modifications to their homologated power unit for the sole purposes of reliability, safety, cost-saving.
Applications must be made in writing to the FIA Technical Department and must provide all necessary supporting information including, where appropriate, clear evidence of failures. The FIA will circulate the correspondence to all manufacturers for comment. If the FIA is satisfied, in its absolute discretion, that these changes are acceptable, they will confirm to the manufacturer concerned that they may be carried out.
6) All power units must be delivered such that the seals required under Article 23.4 can be fitted. Both The manufacturer and users of a homologated power unit must take whatever steps are required at any time by the FIA, in its absolute discretion, to demonstrate that a power unit used at an Event is identical to the corresponding power unit held as required by either paragraph 2 or 3 above.
Dit is niet de ontwerptekst maar de huidige regelgeving voor 2016. Die is niet veranderd ten opzichte van de eerdere versie. Wat ik dus al eerder in dit topic heb gequote, vanwege de geruchten over STR met een Ferrari 2015 motor.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hier de ontwerp-tekst.
Naar ik begreep komen ze morgen bij elkaar om dit te bespreken.
Als dit er door komt dan kan Ferrari dus wel roepen dat ze een 2015 spec willen leveren, maar dat mag dan helemaal niet. En dus willen ze dus eigenlijk gewoon niet leveren als ze zeggen alleen een 2015spec te willen leveren.
Spannende tijden wel.
Tuurlijk niet, reken op 2 jaar werk, voordat minimaal iets hebben dat niet ontploft na 3 rondjes.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:15 schreef Geralt het volgende:
Zou overigens een Cosworth ineens iets uit een hoge hoed kunnen toveren voor RB/TR? Desnoods met aanpassing van regels mocht dat noodzakelijk zijn?
Als Cosworth al bezig zou zijn met iets, ben ik bang dat ze net zoiets uit 'de hoge hoed toveren' als waar Honda mee kwam. Dus dan nog minimaal een jaar ellende, denk niet dat RBR en TR daar op zitten te wachten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:15 schreef Geralt het volgende:
Zou overigens een Cosworth ineens iets uit een hoge hoed kunnen toveren voor RB/TR? Desnoods met aanpassing van regels mocht dat noodzakelijk zijn?
http://www.gpupdate.net/n(...)en-als-fabrieksteam/quote:De motoren die aan klantenteams worden geleverd, moeten vanaf volgend jaar van dezelfde specificatie zijn als waarmee het fabrieksteam rijdt. Zo blijkt uit de nieuwe sportregels die deze week zijn gepubliceerd. Daarmee behoort een deal waarbij een team een jaar oude motor afneemt, niet langer tot de mogelijkheden.
Afgelopen weekend in Rusland deed het gerucht de ronde dat Scuderia Toro Rosso volgend seizoen over een jaar oude Ferrari-krachtbron kan beschikken. Volgens de nieuwe regels is dit echter niet toegestaan. Als Toro Rosso en Red Bull een motorendeal weten te krijgen voor volgend seizoen en verder, moeten zij dezelfde motorspecificatie krijgen als waarmee de fabrieksformatie op dat moment rijdt, al zal dat team nog steeds een voordeel hebben op de klanten doordat de power unit voor de eigen auto wordt geoptimaliseerd.
De regelwijziging is een steuntje in de rug van Red Bull, dat niet wil worden afgescheept met een tweederangs motor. Of Ferrari en Red Bull samen tot een deal kunnen komen, is echter nog altijd niet zeker. Red Bull-teambaas Christian Horner liet in Sotsji herhaaldelijk weten dat er nog steeds wordt onderhandeld.
Niets nieuws, want zoals hierboven al door mij is gezegd, stond dit al in februari in de regels. Donderdag komen de fabrikanten en de FIA bij elkaar om over het motorreglement te praten, waaronder in-season development en mogelijk gebruik van 2015 motoren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)en-als-fabrieksteam/
Nee, er stond een vreemde regel die dat zou kunnen betekenen. Net als de motor updates dit seizoen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niets nieuws, want zoals hierboven al door mij is gezegd, stond dit al in februari in de regels. Donderdag komen de fabrikanten en de FIA bij elkaar om over het motorreglement te praten, waaronder in-season development en mogelijk gebruik van 2015 motoren.
Daarna wordt dit bij een overeenkomst voorgelegd aan de WMSC waarna dit alsnog in de regels terecht kan komen.
Hier staat wat ik eerder gequote heb over de regels uit de februari versie. Daar staat precies hetzelfde in als er nu in staat. Met andere woorden, niks vreemde regel, maar letterlijk wat er nu ook staat, dat er maar een spec engine gebruikt mag worden per leverancier en dat er geen in-season development mag plaatsvinden, enkele uitzonderingen daargelaten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, er stond een vreemde regel die dat zou kunnen betekenen. Net als de motor updates dit seizoen.
Kortom, je hebt geen idee.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:43 schreef TagForce het volgende:
Mijn inschatting is de volgende:
<knip>
Andere optie:
<knip>
In een iets aangepast scenario <knip>
Andere mogelijkheid is <knip>
of Max gaat mee naar Ardenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:43 schreef TagForce het volgende:
Als Ferrari niet een clausule in de deal met STR heeft opgenomen dat de deal niet doorgaat als het rijden met 2015 motoren en 2016 motoren van dezelfde fabrikant verboden is (let wel, het is niet verboden met 2015 motoren te rijden, maar dan moet iedereen van diezelfde motor van deze fabrikant gebruik maken) dan heeft Ferrari wel een probleempje nu.
Mijn inschatting is de volgende:
Bernie heeft een deal voor Max (want hij wil hem ECHT ECHT ECHT niet kwijt) met Ferrari, en Max wordt als onderdeel van die deal volgend jaar bij Haas gepropt. In 2017 gaat ie gewoon naar Ferrari want Kimi = exit. RBR en STR houden op met bestaan, en verdwijnen, of worden overgenomen om in 2017 als een ander team weer terug te komen.
Andere optie:
RBR en STR houden op, en Horner neemt RBR en STR over en merged deze tot 1 nieuw team. Arden schrijft zich in voor 2016 met de Ferrari motoren waar STR recht op zou hebben (overgenomen bij overname van STR). Max gaat naar Haas, en Sainz en Ricciardo naar Arden. In 2017 gaat Max naar Ferrari.
In een iets aangepast scenario gaat Max samen met Ricciardo naar Arden en Sainz en Kvyatt exit.
Andere mogelijkheid is dat Max gewoon een stoeltje kwijt is en de F1 volgend jaar weer een stuk minder leuk is voor iedereen.
Ik heb verschillende ideeen... Welke het gaat worden, nee, geen idee... Er zijn maar bar weinig mensen op deze wereld die het wel weten... Ik denk Bernie, en Olavquote:
Ze willen volgens de geruchten een eigen serie opzetten: New single seater Red Bull Racing Series | thejudge13 - http://thejudge13.com/201(...)-bull-racing-series/quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:37 schreef Rossdale het volgende:
Lees nu weer dat Red Bull kijkt of er volgend jaar met V8 motoren gereden kan worden... De geruchten worden steeds vreemder
Een nieuwe A1GP. Zal net zo'n succes worden, denk ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Ze willen volgens de geruchten een eigen serie opzetten: New single seater Red Bull Racing Series | thejudge13 - http://thejudge13.com/201(...)-bull-racing-series/
Dat zeg ik netquote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfs een aangepaste V8 wordt genoemd voor Red Bull en Toro Rosso
weet je zeker dat je alle opties hebt gehad?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:29 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat staat ook in het aangepaste scenario bij 'andere optie'... laatste regel.
Nope... Kan er nog wel een paar bedenken. Met de huidige berichten lijken dit me de meest wenselijke buiten die laatste. Uiteindelijk zal RBR en STR wel blijven en het met wen sisser aflopen. Hehequote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weet je zeker dat je alle opties hebt gehad?
Volgens mij dat RB in gesprek was met Mercedes over motoren?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:13 schreef alwaysonhold het volgende:
Max heeft bevestigd in gesprek te zijn met Mercedes bij RTL Late Night. Plan b dus.
Dat dus !quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij dat RB in gesprek was met Mercedes over motoren?
Haas is ook nog een mogelijkheid. Nog een jaar ervaring op doen naast Grosjean en dan in 2017 naar Ferrari als vervanger van Kimi.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat dus !
Bedenk ook dat Ferrari en Renault (als deal doorgaat met Lotus + RB gaat uit de F1), dan hebben zij beste papieren om stoeltje voor Max te schuimen. Mercedes heeft niets meer, behalve Manor en Max gaat niet naar Manor. Persoonlijk hoop ik op Renault nu. Ferrari of Mercedes is leuk, maar het zijn teams waar je altijd nog naartoe kan. Met Renault kan hij zijn eigen ding doen, zonder druk om gelijk te moeten presteren en bij de underdog wederom op te vallen !
Ik verstond echt in gesprek met Mercedes team van Humberto. Plan b is dus 3 auto opties met gelijk instappen naast Nico en Lewis.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij dat RB in gesprek was met Mercedes over motoren?
Ik heb het even teruggespoeld en opnieuw geluisterd, maar het gaat echt over de motoren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:30 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik verstond echt in gesprek met Mercedes team van Humberto. Plan b is dus 3 auto opties met gelijk instappen naast Nico en Lewis.
Ok...verkeerd verstaan dan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het even teruggespoeld en opnieuw geluisterd, maar het gaat echt over de motoren.
Humberto zei wel tegen Max "jullie zijn in gesprek met Mercedes" maar doelde dus op Red Bull over de motoren, want daarvoor en daarna ging het over de motoren. En Max heeft er alle vertrouwen in volgend jaar met STR op de grid te staan.quote:
Klopt. Jammer dat de meeste media dit continu parafraseren als "Mercedes weigert....". Daarna hebben ze een deal gesloten met Manor er kunnen ze ook niet meer leveren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:44 schreef Meike26 het volgende:
RB is volgens Wolff nooit echt in gesprek geweest. Er is een balletje opgegooid ooit, maar nooit opgevangen en wat meegedaan.
Max weet het dus, maar mag niks zeggenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Humberto zei wel tegen Max "jullie zijn in gesprek met Mercedes" maar doelde dus op Red Bull over de motoren, want daarvoor en daarna ging het over de motoren. En Max heeft er alle vertrouwen in volgend jaar met STR op de grid te staan.
Dat denk ik ook. Net op dat moment zag je Jos in plaats van trots kijken wat hij de rest van de tijd deed omlaag kijken. En ik denk dan dat op zo een moment Jos denkt godverdomme hou je kop dicht Max, want hier mag nog niets over gezegd worden!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max weet het dus, maar mag niks zeggen
quote:Verbod op 2015-motoren nog ter discussie
In de huidige Formule 1-regelementen die de FIA voor volgend jaar heeft gepubliceerd staat dat motorfabrikanten niet meer dan één soort motor per seizoen mag inzetten. Door deze regel is het niet meer mogelijk om oudere motoren te leveren aan klantenteams. Echter, volgens het Britste Autosport zal deze regel snel aangepast worden.
Tijdens een vergadering van de technisch directeuren in Augustus is er een unaniem akkord gesloten om meerdere specifiecaties per fabrikant toe te staan, wat een verandering in de regelementen mogelijk maakt. Of er ook daadwerkelijk een aanpassing gaat komen wordt besproken op de volgende F1 Commision vergadering, die binnenkort zal plaatsvinden.
Een akkoord zal zeer positief zijn voor Toro Rosso, dat naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar met 2015-motoren op de grid zal verschijnen.
quote:McLaren will not be renewing the contract of Formula 1 reserve driver Kevin Magnussen at the end of this season, Autosport understands.
After two years as part of McLaren's F1 outfit, including a full-time race seat in 2014, Magnussen will part company with the team after the final race of the campaign in Abu Dhabi, leaving the 23-year-old now with limited opportunities to bag a drive for next season.
New GP2 champion Stoffel Vandoorne is set to take on the role of reserve to Jenson Button and Fernando Alonso for 2016.
Only last month racing director Eric Boullier confirmed McLaren would not stand in the way of Magnussen securing another drive elsewhere.
Magnussen had recently been linked with a move to newcomer Haas, only for the team to sign Romain Grosjean, while Esteban Gutierrez is due to be confirmed as the second driver at some stage in the build up to the Mexican Grand Prix.
Autosport understands Magnussen is one of three names on the shortlist for the second Lotus seat alongside Pastor Maldonado, with Jean-Eric Vergne and the team's resrerve Jolyon Palmer also in the frame.
Magnussen is also believed to be in the running for a Manor drive, with Mercedes reserve Pascal Wehrlein and current Manor drivers Will Stevens and Alexander Rossi still in the mix too.
The team, however, will not be making any announcement on its line-up until after the season has concluded.
Earlier this week veteran Button confidently vouched for the credentials of Magnussen.
Speaking to Danish newspaper BT, Button said: "The Kevin I saw at the start of 2014 was a very different guy from the one I saw towards the end of our campaign together.
"He learned so much over the 12 months we spent working together, and he often pushed me to my limits, and even over my limits on many occasions.
"I don't know whether or not he's got a chance of bagging any of the remaining vacant Formula 1 seats, but he's clearly the best driver available, and I'd therefore very much recommend him to any team that has a vacancy.
"He's good enough not only to race in Formula 1, but also to help a team succeed in Formula 1."
Of hij heeft een contract, of hij is de pineut van grotere talenten naast hem die in de rij staan. Wront time, wrong place. Dat laatste vermoed ik dus. Hij heeft nou niet bepaald een echt diepe indruk gelaten, behalve zijn 2e plek in Australie 2014.. daarna bleven de resultaten een beetje uit, daar waar imo Perez meer met de McLaren liet zien een jaar eerder. Hij heeft ook nou niet echt hetr charisma mee zoals Hamilton, meer zoals Hulkenbnerg, die al wel zijn snelheid bewezen heeft.quote:
ik zie het wel gebeuren. Met wat er bekend is, is dit een redelijk waarschijnlijke uitkomstquote:
Voor Renault is het wel makkelijk. Die krijgen extra poen van Ecclestonequote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:36 schreef Meike26 het volgende:
Maar hoe gaat RBR dit in hemelsnaam verkondigen naar de buitenwereld.. Eerst die motoren en Renault afbranden en zeer ontevreden te zijn en dan straks verkondigen dat ze blij zijn dat ze met Renault verder kunnen. Dat word me een poppekast hé ..
Die zullen hun heritage pay wel krijgen nuquote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor Renault is het wel makkelijk. Die krijgen extra poen van Ecclestone
Of IndyCar. Daar zou hij vorig jaar al heen gaan maar toen mocht hij invallen voor Alonso en ging het niet door.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of hij heeft een contract, of hij is de pineut van grotere talenten naast hem die in de rij staan. Wront time, wrong place. Dat laatste vermoed ik dus. Hij heeft nou niet bepaald een echt diepe indruk gelaten, behalve zijn 2e plek in Australie 2014.. daarna bleven de resultaten een beetje uit, daar waar imo Perez meer met de McLaren liet zien een jaar eerder. Hij heeft ook nou niet echt hetr charisma mee zoals Hamilton, meer zoals Hulkenbnerg, die al wel zijn snelheid bewezen heeft.
Eerst maar eens afwachten, wieiweet gaat hij voor Manor rijden (hoeft geen slechte zet te zijn, Manor zie ik nog wel klimmen voorbij Sauber en misschien ook wel Lotus/Renault.
quote:Formula 1's engine manufacturers and the FIA have agreed to allow in-season development for 2016, Autosport has learned.
Under the present regulations the amount of tokens available for development was due to decrease from the 32 available this year to 25 for next season.
The systems were set for homologation by the end of February, while the FIA was also due to impose a block on teams using a year-old spec of engine.
Following a meeting in Geneva involving the heads of Mercedes, Ferrari, Renault and Honda, along with senior representatives from the FIA - including president Jean Todt - unanimously agreed not to tighten the regulations.
The amount of tokens available will remain at 32, with the areas that were due to be blocked off for development - upper/lower crankcase, valve drive, part of the crankshaft, air-valve system and ancillaries drive - remaining open.
This decision is crucial for the likes of Honda and Renault given the struggles they have faced.
It means neither has to rush to develop its engine over the next four and a half months, and they will now be able to work on future problems during the season, rather than being unable to play catch up.
The aim of the Geneva meeting was to ascertain a more level playing field for the four power unit manufacturers for 2016, but also the longer term.
Todt is understood to have played a pro-active role in what has been described as highly positive and constructive proceedings.
The rule regarding manufacturers no longer being able to supply older engines, as Manor has done this year with a 2014 system supplied by Ferrari, has also been dropped, as predicted by Autosport.
This will allow Toro Rosso to run a 2015-spec Ferrari engine for next season, reviving the 2007-2013 partnership.
All the proposals have to be agreed upon by the F1 Commission, which are expected to be a formality, before being rubber stamped by the World Motor Sport Council at its final meeting of the year in early December.
Autosport has also learned there will be no alternative engine in the near future.
F1 supremo Bernie Ecclestone was rumoured to be considering options to the current 1.6-litre V6 turbo-charged hybrid systems, such as a 3.5-litre twin-turbo V6 or a pre-2014 V8.
But despite it being recognised sustainability is key to the future of the smaller teams, and a standardised customer engine could be a way forward, that idea has been comprehensively rejected.
Goed nieuws.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:25 schreef sasquatsch het volgende:
In-season development voor 2016 komt er ook weer aan. En 2015 motoren worden toegestaan. Zo hebben de FIA en motorfabrikanten afgesproken.
http://m.autosport.com/news/report.php/id/121347
[..]
Slecht nieuws als je het mij vraagt, dat 2015 motoren toegestaan worden. Beetje competitie vervalsing op die manier.quote:
True. Heb je een 2015 motor heb je een verloren seizoen. Want 2016 motoren worden alleen maar beter. Dat is wel jammer.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Slecht nieuws als je het mij vraagt, dat 2015 motoren toegestaan worden. Beetje competitie vervalsing op die manier.
Jammer wel. Van mij mogen ze morgen nog terug naar de V8 of nog beter V10 of V12's.quote:Autosport has also learned there will be no alternative engine in the near future.
Heeft RB aan zichzelf te wijten door het contract met Renault op te zeggen. Anders hadden beiden gewoon met 2016 motoren gereden.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:54 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
True. Heb je een 2015 motor heb je een verloren seizoen. Want 2016 motoren worden alleen maar beter. Dat is wel jammer.
Denk dat het voor nu goed is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jammer wel. Van mij mogen ze morgen nog terug naar de V8 of nog beter V10 of V12's.
Eigenlijk zouden ze gewoon heel de motoren vrij moeten geven. Wil je een V6? Prima doe maar, Liever een V12 als je denkt sneller te zijn? Ook goed.
En dan bv op de V6 een biturbo toestaan en op de V8 een enkele turbo en op de V10 en V12 geen turbo's. En dan bv een maximum van 1000 pk of weet ik het wat.
Gewoon een heel zooitje door mekaar. Dat zou imo veel mooier zijn. En buiten dat fuck het milieu; de aarde overleefd ons allemaal wel
Klopt. Kunnen ze 2016 als een tussen jaar gaan beschouwen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Heeft RB aan zichzelf te wijten door het contract met Renault op te zeggen. Anders hadden beiden gewoon met 2016 motoren gereden.
Ze dachten dat ze wel een betere motor zouden kunnen krijgen maar dat is ze dus niet gelukt. Sowieso hoeven Ferrari en Mercedes niet te leveren omdat ze al het maximale aantal teams (3) leveren. Elk extra team zal door de FIA goedgekeurd moeten worden. Mercedes had vorig jaar die toestemming voor Lotus en zal dat nu voor Manor hebben gekregen nu Lotus waarschijnlijk Renault wordt.
Yep. Jaguar Cosworth combi waren wel mooie kapotte motoren 👍👍😄quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:08 schreef Geralt het volgende:
Kan Ford ook weer auto's met die typeaanduiding gaan verkopen
Ik neem aan van wel. En dan de versie die Ferrari nog krijgt waarbij alle tokens gebruikt zijn. Dus beter dan de Sauber van afgelopen zondag.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:10 schreef Meike26 het volgende:
Maar die Ferrari 2015 motor, dag is san de motor met de laatste specs? Zoals die Sauber ging zondag best hard, samen met het STR chassis zie ik wel een mooi seizoen voor Max & Sainz in het vooruitzicht. Mogen ze daar dan ook niets meer aan veranderen? Soort half '15/half '16 motor ?
nah, Ferrari gaat echt niks meer aan een 2015 motor verbouwen voor een teamquote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel. En dan de versie die Ferrari nog krijgt waarbij alle tokens gebruikt zijn. Dus beter dan de Sauber van afgelopen zondag.
Tenzij ze er baat bij hebben dat Max (nog) beter gaat presteren en zijn marktwaarde verhoogd. Nieuwe sponsors voor Ferrari ? Of voor Haas, waar Max in combi met Ferrari nog verder kan rijpen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nah, Ferrari gaat echt niks meer aan een 2015 motor verbouwen voor een team
Tuurlijk wel. Hebben ze zelf ook voordeel van als ze alle tokens verbruiken. Anders moet dat binnen de tokens voor volgend jaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nah, Ferrari gaat echt niks meer aan een 2015 motor verbouwen voor een team
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jammer wel. Van mij mogen ze morgen nog terug naar de V8 of nog beter V10 of V12's.
Eigenlijk zouden ze gewoon heel de motoren vrij moeten geven. Wil je een V6? Prima doe maar, Liever een V12 als je denkt sneller te zijn? Ook goed.
En dan bv op de V6 een biturbo toestaan en op de V8 een enkele turbo en op de V10 en V12 geen turbo's. En dan bv een maximum van 1000 pk of weet ik het wat.
Gewoon een heel zooitje door mekaar. Dat zou imo veel mooier zijn. En buiten dat fuck het milieu; de aarde overleefd ons allemaal wel
Als ik het me goed herinner dan waren volgens mij zijn moeder en zusje er in Spa ook bij in de pitbox.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat Max Verstappen zijn moeder Sophie Kumpen geheel in de achtergrond staat. Zou dat iets te maken hebben met de scheiding tussen Jos en haar?
Hoe dan ook de racesport zit in de genen van hun zoon dat is inmiddels wel duidelijk en het schijnt dat ook zijn moeder daar een groot aandeel in heeft zitten als racetalent. Weet iemand hier iets meer over te vertellen?
Kan me herinneren dat ze ooit gezegd heeft graag op de achtergrond te blijven om voor Max een echte thuis te geven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat Max Verstappen zijn moeder Sophie Kumpen geheel in de achtergrond staat. Zou dat iets te maken hebben met de scheiding tussen Jos en haar?
Hoe dan ook de racesport zit in de genen van hun zoon dat is inmiddels wel duidelijk en het schijnt dat ook zijn moeder daar een groot aandeel in heeft zitten als racetalent. Weet iemand hier iets meer over te vertellen?
ik bedoel in 2016quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Hebben ze zelf ook voordeel van als ze alle tokens verbruiken. Anders moet dat binnen de tokens voor volgend jaar.
Sowieso las ik dat ze nog met een nieuwe versie zouden komen (dacht in Austin al).
Jos heeft zijn ex meerdere malen mishandeld heeft er ook voor gezeten, echt een lulloquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat Max Verstappen zijn moeder Sophie Kumpen geheel in de achtergrond staat. Zou dat iets te maken hebben met de scheiding tussen Jos en haar?
Hoe dan ook de racesport zit in de genen van hun zoon dat is inmiddels wel duidelijk en het schijnt dat ook zijn moeder daar een groot aandeel in heeft zitten als racetalent. Weet iemand hier iets meer over te vertellen?
Een maand gezeten maar vrijgesproken en schadevergoeding gekregen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jos heeft zijn ex meerdere malen mishandeld heeft er ook voor gezeten, echt een lullo
dat was voor zijn 24 jarige vriendin, losse handjes die gastquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een maand gezeten maar vrijgesproken en schadevergoeding gekregen.
Dat was dezelfde vrouw waar hij inmiddels mee getrouwd is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat was voor zijn 24 jarige vriendin, losse handjes die gast
andersom, maar het verklaart wel waarom je Sophie niet naast Jos ziet
Maar zouden jullie er ook iets voor voelen dat Sophie Kumpen wat vaker aan komt schuiven als het om Max Verstappen gaat. Als het over Jos gaat dan is alles zo'n beetje wel bekend, ik vind het juist verfrissend om ook de moeder achter het aanstormend talent te horen bijvoorbeeld hoe een moeder omgaat met haar zorgen dat haar zoon in een voertuig rijdt dat pieken haalt boven de 300 km/uur terwijl hij geeneens een rijbewijs heeft. En in hoever zij anders is dan de veel voorkomende moeder die wij allemaal wel kennen. Ook omdat zij succesvol coureur was of is en misschien daarmee een hele andere kijk heeft dan een gemiddelde bezorgde moeder. Ik zit natuurlijk maar wat te gissen net als zoveel andere bijzonderheden wat deze familie zo apart maakt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat was voor zijn 24 jarige vriendin, losse handjes die gast
andersom, maar het verklaart wel waarom je Sophie niet naast Jos ziet
op tv verschijnen of dat max aan het racen is?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Misschien wil ze dat helemaal niet?
http://www.redbull.com/nl(...)-over-max-verstappenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Misschien wil ze dat helemaal niet?
Op TV.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
op tv verschijnen of dat max aan het racen is?
hij heeft ook mensen op een kartcentrum mishandeld.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat was dezelfde vrouw waar hij inmiddels mee getrouwd is.
En Sophie (en Victoria) zie je wel met Jos samen, zoals in Bahrein dit jaar.
Neemt niet weg dat hij een kort lontje heeft en zich eerder in de shit heeft gewerkt maar vertel dan het hele verhaal
Het is gewoon een tokkie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft ook mensen op een kartcentrum mishandeld.
Tja, hij werd uitgedaagd schijnt. En Sophie hoef ik niet te zien hoor, het is geen koffietijd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft ook mensen op een kartcentrum mishandeld.
Zouden ze daarom zo vaak problemen met de remmen hebben?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vond nog wel een artikel over Mercedes dat de remmen verwarmt om zo de aangescherpte restricties van Pirelli te kunnen omzeilen. Het betekent dat bijvoorbeeld de banden op het moment dat de FIA meet aan de regels voldoen, maar wel zo weinig mogelijk druk hebben. Dit komt de prestaties te goede, zeker omdat de optimale werktemperatuur makkelijker bereikt kan worden en niet zoals in Singapore dat ze met te koude banden rijden.
Het kan ook de ultra langzame opwarmronde zoals in Sochi verklaren.
http://www.motorsport.com(...)heating-a-tyre-boost
Was jij daarbij?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft ook mensen op een kartcentrum mishandeld.
Zag die auto laatst op Discovery Channel (rat rod nog iets) vond het best ernstig wat voor uitlaat gassen daaruit kwam... meeste diesels doen een paar mg per km, maar die doet een paar gr/km ongefilterdquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar 2015 motoren voor STR is natuurlijk gewoon heel erg slecht. In het begin van het seizoen zullen ze nog wel mee kunnen komen, maar daarna mag iedereen doorontwikkelen en is STR al snel helemaal nergens meer.
Dan liever een slechte renault met potentie, dan een redelijk goede ferrari zonder ontwikkeling maargoed.
quote:Red Bull will have Renault's upgraded engine available for this weekend's United States Grand Prix should the four-time world champion team choose to use it, Autosport has learned.
Renault had yet to dip into its allocation of 12 engine development tokens so far this season, but it is understood Renault has now used a "significant" amount of tokens, close to its full allowance.
The decision on whether or not to use the latest spec will be made jointly with Red Bull at Austin.
Any change will incur a grid penalty as Red Bull's Daniel Ricciardo and Daniil Kvyat have already exceeded their engine allocations.
Renault will make the previous spec, used in Russia, available should Red Bull decide against using the upgraded engine.
It is understood Renault's other customer Toro Rosso, which is close to a deal to use 2015-spec Ferrari engines next year, will not run the Renault upgrade at Austin.
The Renault updates are focused on the internal combustion engine (ICE), with some changes made to the turbo, all of which form part of the French manufacturer's preparations for 2016.
It is understood the Austin update has been validated, having completed a full cycle on the dyno to sign it off for reliability.
Renault will have a few tokens left following this update, however it is unlikely the French manufacturer will use the remainder of its allocation given only three races remain after Austin.
Regardless of whether Red Bull uses the new engine or not, Renault is pushing on with its development plans for next season as it looks to close the deficit to Mercedes and Ferrari.
It remains unclear whether Red Bull will use Renault power next season, with the two parties involved in talks as the former is currently without an engine supply for 2016.
Meanwhile, Renault is locked in talks with Lotus to make the Enstone-based team its works outfit next term.
Jammer jammer... had graag meer power + meer overtake actie van Max gezien xDquote:It is understood Renault's other customer Toro Rosso, which is close to a deal to use 2015-spec Ferrari engines next year, will not run the Renault upgrade at Austin.
Iedereen naar de bookmakers... Hamilton gaat sowieso punten scoren !! En dat in de week van BTTF !quote:Ook in Rusland kon Hamilton de pole niet veroveren. Die was opnieuw voor Rosberg. Tijdens de start probeerde Lewis zijn teamgenoot wel te passeren, maar het lukte net niet. Hamilton kreeg uiteindelijk toch de leiding in handen, toen Rosberg problemen kreeg met het gaspedaal en moest opgeven. Hamilton bouwde z'n voorsprong opnieuw uit en kon hierdoor in de volgende race in de VS zijn derde wereldtitel veiligstellen.
hij kon het, maar of hij het heeft gedaan....quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:48 schreef Meike26 het volgende:
Zat even op de wikipedia van Lewis Hamilton te kijken, de Nederlandse versie.
Maar wat lees ik daar..
[..]
Iedereen naar de bookmakers... Hamilton gaat sowieso punten scoren !! En dat in de week van BTTF !
http://www.gpupdate.net/n(...)otoren-in-formule-1/quote:Als het aan Formule 1-baas Bernie Ecclestone ligt, wordt er zo snel mogelijk weer met V8-motoren gereden in de koningsklasse van de autosport. Volgens de 84-jarige Brit is een terugkeer naar deze krachtbron, waarmee eerder van 2006 tot en met 2013 werd geracet in de Formule 1, volgend jaar al mogelijk.
Met een dergelijke verandering moeten de teams wel akkoord gaan, wat gezien de enorme investeringen die in de ontwikkeling van de huidige V6-turbo zijn gedaan, niet waarschijnlijk lijkt. Ecclestone wil de teams er desnoods toe dwingen om terug te gaan naar de V8. "Ik denk niet dat we de teams om toestemming moeten vragen. Ik denk dat we het gewoon moeten doen en tegen de teams moeten zeggen dat ze maar een zaak moeten aanspannen als het hen niet bevalt", zegt Ecclestone in The Independent. "We zouden volgend jaar weer met V8-motoren kunnen rijden. Deze zijn heel snel te bouwen, dus ik denk dat we het moeten doen."
Een veelgehoorde klacht sinds de introductie van de V6 is dat deze motor te weinig lawaai maakt. Daarnaast zou het accent te veel op efficiëntie liggen, met als gevolg dat coureurs moeten letten op hun brandstofconsumptie.
Die man zegt nogal rare dingen de laatste tijdquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:30 schreef Rossdale het volgende:
Ja leuk, maar de motorfabrikanten wilden een V6 anders zouden ze uit de F1 stappen. Bernie kan zoveel willen
Dat kan wel zijn, maar op dit punt ben ik het met hem eens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die man zegt nogal rare dingen de laatste tijd
Oh ik ook wel hoor, maar de kans dat het gebeurt lijkt me nogal minimaal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar op dit punt ben ik het met hem eens.
Als de lagere klasse een beter geluid heeft dan de koningsklasse dan MOET er iets gebeuren.
Ik ben voorstander van de V8 terug.
Alleen moeten alle teams het wel eens zijn met zo'n regelwijziging en dat zie ik niet gebeuren. En dwingen kan hij niet (zonder er wat tegenover te stellen), anders stappen ze naar de rechter, zoals Sauber en FI al naar de EU stapten,quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:52 schreef Fer het volgende:
Verbaas je niet als die oude seniele gek, gelijk krijgt straks.
Hij heeft nu twee teams (Redbull) wellicht wel drie als Renault vertrekt en Lotus zonder motor achterlaat. Een motorfabrikant (Cosworth) en een aanzienlijk deel van de fanbase achter zich. Verder rijkt zijn invloed achter de schermen ver.
Alleen als die midden in het seizoen plaats vind, of wanneer er een uitzondering op een regel toegelaten moet worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 23:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen moeten alle teams het wel eens zijn met zo'n regelwijziging en dat zie ik niet gebeuren. En dwingen kan hij niet (zonder er wat tegenover te stellen), anders stappen ze naar de rechter, zoals Sauber en FI al naar de EU stapten,
Dat is natuurlijk waar de schoen (voor Bernie) echt wringt. Hij kan van alles willen, maar hij is wel afhankelijk van wat de fabrikanten bereidt zijn te leveren... En op dit moment is dat een Hybrid v6.quote:Daarbij heeft Lotus voor zover ik weet nog steeds een contract met Mercedes, dat pas ontbonden wordt als het daadwerkelijk overgenomen wordt door Renault.
En Renault, Mercedes en Honda wilden zo'n motor. Die zie ik nog wel de F1 uitstappen als de V8 terugkomt. Dan is Bernie nog verder van huis, of hij moet ergens een leverancier hebben die aan alle teams wil leveren, waarbij de F1 gedegradeerd wordt tot spec klasse.
Ben het wel met hem eens dat er weer een onafhankelijke leverancier moet komen die aan elk team wil leveren.
Regelwijzigingen na 1 maart voor het volgende seizoen moeten door alle teams worden goedgekeurd. Daarvoor kan de FIA dat alleen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 07:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen als die midden in het seizoen plaats vind, of wanneer er een uitzondering op een regel toegelaten moet worden.
De regels voor het begin van het seizoen kunnen, in principe, alleen door de FIA bepaalt worden bij monde van de WMSC. Een normaal pad voor regelwijzigingen zou echter zijn: F1 Strategy Group (6 stemmen FIA, 6 stemmen FOM, 6 stemmen teams), F1 Commission (Iedereen 1 stem, waaronder: FIA, Teams, Tire Manufacturer, Engine Manufacturers, Fuel Supplier, etc), en daarna de WMSC (Bernie Ecclestone (FOM), en 23 FIA delegates).
[..]
Dat is natuurlijk waar de schoen (voor Bernie) echt wringt. Hij kan van alles willen, maar hij is wel afhankelijk van wat de fabrikanten bereidt zijn te leveren... En op dit moment is dat een Hybrid v6.
quote:The 2016 rules can only be changed after March 1 if there is unanimous support from all the teams entered in the championship - and such agreement is rarely possible in F1.
Mwaoh, ik kan mij nog wel een jaar herinneren dat de banden in het seizoen van compound samenstelling veranderde, daar waren teams als Ferrari op zijn zachts gezegd niet blij mee.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Regelwijzigingen na 1 maart voor het volgende seizoen moeten door alle teams worden goedgekeurd. Daarvoor kan de FIA dat alleen.
[..]
quote:Mercedes boss Toto Wolff explained: "In anticipation of Renault’s takeover of the Lotus F1 Team, we are pleased to announce Manor Marussia as a new customer of Mercedes-Benz."
Laat die vrouw lekker op de achtergrond blijven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:26 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar zouden jullie er ook iets voor voelen dat Sophie Kumpen wat vaker aan komt schuiven als het om Max Verstappen gaat. Als het over Jos gaat dan is alles zo'n beetje wel bekend, ik vind het juist verfrissend om ook de moeder achter het aanstormend talent te horen bijvoorbeeld hoe een moeder omgaat met haar zorgen dat haar zoon in een voertuig rijdt dat pieken haalt boven de 300 km/uur terwijl hij geeneens een rijbewijs heeft. En in hoever zij anders is dan de veel voorkomende moeder die wij allemaal wel kennen. Ook omdat zij succesvol coureur was of is en misschien daarmee een hele andere kijk heeft dan een gemiddelde bezorgde moeder. Ik zit natuurlijk maar wat te gissen net als zoveel andere bijzonderheden wat deze familie zo apart maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |