Die STR is gewoon de betere wagen dit seizoen, de RBR's zitten er voor mijn idee vaker achter dan voor.. Het is niet zo als ik naar de puntentelling kijk, maar het scheelt niet veel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 09:21 schreef Fer het volgende:
Wat ook nog kan uitmaken, is dat door alleen STR te leveren, zij niet meer klakkeloos de bak en wielophanging van RBR kunnen kopieren, wat dit jaar een enorm sterk punt van STR is.
Nee nog, dat was alleen de eerste 4 races. Je ziet nu dat op moeilijke circuits zoals Suzuka de Redbull een veel betere Aero en downforce heeft.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die STR is gewoon de betere wagen dit seizoen, de RBR's zitten er voor mijn idee vaker achter dan voor.. Het is niet zo als ik naar de puntentelling kijk, maar het scheelt niet veel.
Dat is wel gek inderdaad. STR zou toch in ieder geval het nieuws nu wel naar buiten kunnen brengen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:14 schreef Fer het volgende:
Overigens nog steeds geen nieuws over een engine deal. Bernie lijkt mij te liegen, op de momenten, dat hij zegt dat de problemen geregeld zijn en dat er 22 auto's komen.
Horner ziet er erg bezorgd en gestresst uit.
Horner was vrij duidelijk, of allebei een deal of bij beide gaat stekker eruit. Oftewel geen STR zonder RB.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is wel gek inderdaad. STR zou toch in ieder geval het nieuws nu wel naar buiten kunnen brengen?
Ehm jawel, STR is vrij kansloos zonder de wielophanging en electronica van Redbull. Omdat nu voor twee motoren te ontwikkelen is vrij duur. En het op het bord van STR leggen, zal ook niet de bedoeling zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:13 schreef Geralt het volgende:
Leuk dat Horner zoiets roept, maar het is niet zijn call.
Stel dat STR alleen overblijft, dan denk ik ook wel dat er meer sponsoren zijn om het budget op te krikken en alsnog te ontwikkelen aan het 2016 chassis met de kennis die ze nu nog hebben en mogelijk dat het team 1,5 keer zo groot word met slimme koppen uit het RBR team.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ehm jawel, STR is vrij kansloos zonder de wielophanging en electronica van Redbull. Omdat nu voor twee motoren te ontwikkelen is vrij duur. En het op het bord van STR leggen, zal ook niet de bedoeling zijn.
Of een deal voor beiden of allebei niks. Dat is niet Horner zijn call om te maken. Die kan er maar een maken en dat is Natteschnitzel. Die kan dat roepen. Iemand die de boel gewoon een beetje runt bij een van beide teams mag die call niet maken. Of hij had toevallig eigenaar moeten zijn van beiden teams. En dat is hij van allebei niet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ehm jawel, STR is vrij kansloos zonder de wielophanging en electronica van Redbull. Omdat nu voor twee motoren te ontwikkelen is vrij duur. En het op het bord van STR leggen, zal ook niet de bedoeling zijn.
Ook dat kwam gewoon uit de onderbuik. Jeweettochquote:Op zondag 11 oktober 2015 22:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Wow, Vosss zegt eens iets wat waar is
Welk nieuws? Er is (nog) geen deal. Er zijn onderhandelingen. En daarbij zullen er voor de geruchten over 2015 Ferrari motoren eerst regels veranderd moeten worden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is wel gek inderdaad. STR zou toch in ieder geval het nieuws nu wel naar buiten kunnen brengen?
Behalve als Natteschnitzel eruit stapt en Horner (Arden) de boel overneemt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Of een deal voor beiden of allebei niks. Dat is niet Horner zijn call om te maken. Die kan er maar een maken en dat is Natteschnitzel. Die kan dat roepen. Iemand die de boel gewoon een beetje runt bij een van beide teams mag die call niet maken. Of hij had toevallig eigenaar moeten zijn van beiden teams. En dat is hij van allebei niet.
Ergo: hij heeft daar niets over te zeggen. Mateschitz gaat over dergelijke besluiten en niemand anders.
2 teams?quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Welk nieuws? Er is (nog) geen deal. Er zijn onderhandelingen. En daarbij zullen er voor de geruchten over 2015 Ferrari motoren eerst regels veranderd moeten worden.
[..]
Behalve als Natteschnitzel eruit stapt en Horner (Arden) de boel overneemt.
Misschien.quote:
Bernie zou Renault dat (historische teams) geld dat ze willen beloofd hebben als ze RB blijven voorzien van motoren. De beslissing ligt dus bij Renault op dit moment.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:14 schreef Fer het volgende:
Overigens nog steeds geen nieuws over een engine deal. Bernie lijkt mij te liegen, op de momenten, dat hij zegt dat de problemen geregeld zijn en dat er 22 auto's komen.
Horner ziet er erg bezorgd en gestresst uit.
okequote:Op maandag 12 oktober 2015 08:46 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten nu echt een beslissing gaan nemen ivm de 2016 wagen, je kan er niet zomaar iedere motor inhangen.
Ik heb Dieter ff je reactie gemailed. Als ik antwoord krijg post ik het hier. Geen dank.quote:Op maandag 12 oktober 2015 08:46 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten nu echt een beslissing gaan nemen ivm de 2016 wagen, je kan er niet zomaar iedere motor inhangen.
In principe hoeft er niet zoveel te veranderen. Horner is nu al verantwoordelijk voor het RBR team en RB technologies dat zaken ontwikkeld voor RBR en STR. Dat kan dan onder de Arden vlag vallen, met Redbull als sponsor.quote:Op maandag 12 oktober 2015 00:48 schreef Geralt het volgende:
Arden zie ik geen 2 teams runnen. Het kan wellicht, maar zo snel zie ik dat niet gebeuren eerlijk gezegd
Is dat spieren aanspannen wel een goed idee bij een crash?quote:"Ik zag de muur op me afkomen en wist dat het een grote klap zou worden", aldus de Fransman. "Ik liet in een fractie mijn stuur los, spande mijn spieren aan, sloot mijn ogen en wachtte tot het voorbij was. Toen ik mijn ogen na tien seconden weer opendeed was ik vooral blij dat ik ongedeerd was. Ik zal morgen geen marathon kunnen lopen, maar ik ben dankbaar dat opnieuw bewezen is dat de Formule 1 relatief veilig is."
Spieren aanspannen is wat anders dan je schrap zetten. Hij liet zijn stuur los in plaats van zich schrap te zetten, dus dat is goed. Dat voorkomt dat je je polsen/armen breekt door de klap.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:22 schreef Geralt het volgende:
Quote van Grosjean:
[..]
Is dat spieren aanspannen wel een goed idee bij een crash?
Ik ben (wellicht abusievelijk) in de veronderstelling dat dé reden waarom als een ongeluk gebeurd waarbij een dronkenlap betrokken is dat die er vaak zonder noemenswaardige kleerscheuren vanaf komen en de nuchtere tegenpartij vaak gewond of erger is juist doordat die dronkenlap te bezopen is om in een reflex zijn spieren aan te spannen vlak voordat de klap komt. Nuchtere mensen zien die klap aankomen en zetten zich schrap.
Ergo: is het wel slim van Grosjean om zich schrap te zetten?
De beslissing ligt op dit moment niet bij RB, maar bij de motorenleveranciers (Renault/Ferrari) dan wel bij te wijzigen regelgeving (in het geval van een 2015 Ferrari motor voor STR).quote:Op maandag 12 oktober 2015 08:46 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten nu echt een beslissing gaan nemen ivm de 2016 wagen, je kan er niet zomaar iedere motor inhangen.
Hoe verklaar je dan dat heel vaak de dronkenlap er lichamelijk beter vanaf komt bij een ongeluk dan degene die nuchter is?quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:26 schreef sasquatsch het volgende:
Spieren aanspannen is hetzelfde als wat boksers doen om te voorkomen dat inwendige organen beschadigd worden door de klap op het lichaam, dus ja, dat is denk ik ook goed.
Omdat diegene die nuchter is in een reflex zijn armen naar voren doet om zijn val te breken (en daardoor die breekt) en de dronkelap niet. Ik spreek uit ervaring, heb mijn pols op deze manier een keer gebroken.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat heel vaak de dronkenlap er lichamelijk beter vanaf komt bij een ongeluk dan degene die nuchter is?
Het gaat me niet zozeer alleen om de armen/polsen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat diegene die nuchter is in een reflex zijn armen naar voren doet om zijn val te breken (en daardoor die breekt) en de dronkelap niet. Ik spreek uit ervaring, heb mijn pols op deze manier een keer gebroken.
Oftewel: ook hierbij doet Max het beter dan Sainz.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Mooi voorbeeld ook om te laten zien wat een barrier moet doen als je erin vliegt, itt tot wat het deed bij Sainz zijn auto..
In een normale auto is een ongeluk ook wat anders dan in een F1 wagen... Met een 5 of 6 punts gordel zit je vast. In een normale straatauto wordt de gordel pas bij een klap gespannen en belemmert eigenlijk alleen de voorwaartse beweging.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer alleen om de armen/polsen.
Ja, maar die van Grosjean ging er volgens mij ook gedeeltelijk onderdoor. Althans, de zwieper die hij maakte toen hij de banden in vloog leek mij alsof er meer door de vangrail gedaan werd dan die bandenstapels. Ik vind het zo na dit weekend eigenlijk maar barslechte beveiliging.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Mooi voorbeeld ook om te laten zien wat een barrier moet doen als je erin vliegt, itt tot wat het deed bij Sainz zijn auto..
Eng circuit gewoon, DAB asfalt met veel stof in de lucht (toen ze startte zag je alleen stofquote:Op maandag 12 oktober 2015 18:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, maar die van Grosjean ging er volgens mij ook gedeeltelijk onderdoor. Althans, de zwieper die hij maakte toen hij de banden in vloog leek mij alsof er meer door de vangrail gedaan werd dan die bandenstapels. Ik vind het zo na dit weekend eigenlijk maar barslechte beveiliging.
quote:Ecclestone: “Gesloten cockpit zal nooit een optie worden voor F1”
Gepubliceerd op 13 okt 2015 09:11
Bernie Ecclestone heeft te kennen gegeven niets te voelen voor een gesloten cockpit bij Formule 1-auto’s. Wat hem betreft blijft de Formule 1 altijd race met een open cockpit.
De discussie over gesloten cockpits is de laatste tijd veel aan bod. Vooral na de recentelijke dodelijke crashes van Jules Bianchi en Justin Wilson, maar ook al na de crash van Felipe Massa en het dodelijke ongeval van Henry Surtees enkele jaren geleden. Ook afgelopen weekend kwam de discussie weer tot leven, nadat Carlos Sainz Jr. tijdens zijn crash in de derde vrije training volledig onder de bandenstapels terecht kwam.
Op de vraag of Bernie Ecclestone het nu niet tijd vindt voor gesloten cockpits is de Formule 1-baas duidelijk: “Nee de Formule 1 zal nooit met een gesloten cockpit rijden. Deze klasse is groot geworden omdat het een open raceklasse is. En dat moet je in ere houden.”
“De Formule 1 en het autoracen in het algemeen is nu eenmaal een gevaarlijke sport. Dat weet iedere coureur die ervoor kiest dit beroep te gaan doen. Niemand hoopt natuurlijk op een dodelijk ongeval of dat iemand gewond raakt, maar de mensen houden van de hoge risico factoren. Autosport is gevaarlijk! Niemand wil iemand zien verongelukken, maar die dingen gebeuren soms, hoe triest dan ook, nu eenmaal”, aldus Ecclestone.
Massa, Surtees en Wilson zijn zo de drie die bij me opkomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
Denk ook niet dat zo'n bescherming een takelwagen aan kan die er met 200km/h bovenop valt...
Een van de weinige dingen waar ik het wel mee eens ben, hoe vaak is het nou voorgekomen dat zo'n steun redding had geboden?
Massa waarschijnlijk alleen met een volledig gesloten cockpit, iets wat de andere twee niet gered had. Er bestaat geen materiaal dat een impact van een wiel/dood gewicht met 300+ kan weerstaan en doorzichtig is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Massa, Surtees en Wilson zijn zo de drie die bij me opkomen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa waarschijnlijk alleen met een volledig gesloten cockpit, iets wat de andere twee niet gered had. Er bestaat geen materiaal dat een impact van een wiel/dood gewicht met 300+ kan weerstaan en doorzichtig is.
http://www.formule1.nl/ni(...)elijk-te-realiseren/quote:in 2011 voerde de autosportbond al testen uit, waarbij met hoge snelheid wielen af werden geschoten op een cockpitkap van hetzelfde materiaal dat ook voor de cockpits van straaljagers wordt gebruikt. Het materiaal doorstond de impact met gemak.
Oja, dat bestaat ook nogquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:09 schreef Pagan het volgende:
[..]
[..]
http://www.formule1.nl/ni(...)elijk-te-realiseren/
Lewis heeft meegekregen dat Vermeulen en Verstappen Senior een onderonsje met Toto gehad hebben en begint al bang te worden?quote:Hamilton: “Nico Rosberg is een fantastische teamgenoot”
13 oktober 2015 — Lewis Hamilton is bijna zeker van zijn derde wereldtitel in de Formule 1. Hamilton zei na afloop van de GP van Rusland al dat hij het jammer vond dat Rosberg afgelopen weekend moest opgeven. Nu prijst Hamilton hem ook nog eens als een "fantastische teamgenoot".
Hamilton was vorig jaar verwikkeld in een intense strijd met “goede vriend’ Nico Rosberg, al was die vriendschap vorig jaar bij momenten erg ver te zoeken. Vooral nadat Rosberg en Hamilton vorig jaar tijdens de GP van België tegen elkaar reden leek het water zeer diep tussen beide Mercedes-piloten.
Dit jaar was het tot dusver opnieuw Nico Rosberg die de naaste belager was van Hamilton, al kwam daar afgelopen weekend dus verandering in. Rosberg moest opgeven door technische problemen, waardoor de Duitser nog maar als derde staat in de wk-tussenstand, achter Hamilton en Vettel. Hamilton lijkt dan ook onbedreigd op weg te zijn naar zijn derde wereldtitel.
“Terwijl we allemaal terug hard aan het werk gaan hoop ik dat iedereen de kans krijgt om er even bij stil te staan wat we opnieuw verwezenlijkt hebben,” aldus Hamilton. “Ik weet dat iedereen in de fabriek er voluit zal voor blijven gaan zodat we vooraan kunnen blijven meestrijden. Ikzelf en Nico zullen uiteraard hetzelfde doen.”
“Ik wil ook graag nogmaals benadrukken wat voor een fantastische teamgenoot Nico is. Hij beleeft tot dusver een veel moeilijker seizoen dan mij en toch is heel de tijd een goede teamspeler. Ik ben er tevens van overtuigd dat hij de komende jaren serieus zal terugvechten en dat we elkaar zullen bekampen,” besluit Hamilton.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lewis heeft meegekregen dat Vermeulen en Verstappen Senior een onderonsje met Toto gehad hebben en begint al bang te worden?
Ik wel, wat dacht je ervan dat hij zich gewoon niet bedreigd voelt en Rosberg zolang mogelijk als 2de rijder naast hem wilt hebben in de weet dat hij niet tegen hem opkan in normale omstandigheden. Dit is enkel en alleen maar om te benadrukken richting Mercedes dat ze Nico niet moeten kicken.quote:Meer kan ik er niet van maken. Waarom zou hij dit anders zeggen dan om aan te geven dat hij het liefst nog jaren samen doorgaat met een teamgenoot waarvan hij weet dat hij die kan hebben en niet op de mogelijke komst van een ander zitten te wachten?
Dit idd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik wel, wat dacht je ervan dat hij zich gewoon niet bedreigd voelt en Rosberg zolang mogelijk als 2de rijder naast hem wilt hebben in de weet dat hij niet tegen hem opkan in normale omstandigheden. Dit is enkel en alleen maar om te benadrukken richting Mercedes dat ze Nico niet moeten kicken.
quote:Red Bull trekt ook team Verstappen terug bij uitblijven motordeal
Red Bull Racing heeft bij monde van adviseur Helmut Marko bevestigd dat het ook satellietteam Toro Rosso terugtrekt uit de Formule 1 als het zelf de koningsklasse van de autosport verlaat wegens het uitblijven van een deal met een motorenleverancier.
"Waarom zouden we een team financieren dat coureurs opleidt voor Ferrari en Mercedes?", vraagt Marko zich af in de Duitse krant Die Welt.
Voor Toro Rosso komt Max Verstappen uit. De 18-jarige Limburger eindigde in zijn debuutseizoen in de Formule 1 al zeven keer in de punten.
Red Bull Racing is al lange tijd op zoek naar een nieuwe motorenleverancier. Het Oostenrijkse team voerde zonder succes gesprekken met Mercedes en Ferrari.
De renstal zou nog in onderhandeling zijn met de huidige motorenleverancier Renault, maar technisch directeur Adrian Newey meldde maandag dat er geen schot in de zaak zit.
Mateschitz
Sowieso wil Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz alleen in de Formule 1 blijven als Red Bull weer over een competitieve motor beschikt, hetgeen dit seizoen niet het geval is.
De leiding van het Oostenrijkse team deed al verschillende keren z'n beklag over het gebrek aan vermogen van de Renault-krachtbron.
Newey zei maandag ook dat de tijd begint te dringen. "We moeten de Formule 1 misschien noodgedwongen verlaten."
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:38 schreef THEFXR het volgende:
Ik zie Jos en Max bij verschillende teams op de koffie gaan in Austin.
We weten allemaal hoe veel contracten waard zijn in de F1.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Eerste keer dat ik er van hoor dat ie al een 2de heeftquote:Vettel explains decision to guard private life
13 October, 2015
Sebastian Vettel has explained his decision to fiercely shield his private life from the world’s glare.
His approach to fame and fortune is starkly different to fellow multiple world champion Lewis Hamilton, who is constantly on the red carpet and uploading personal photos to Instagram.
“My lifestyle is nothing like Hamilton’s,” the Ferrari driver told El Pais. “But everyone is free to live their life as they like. At the moment I’m very busy with what I’m doing (in F1) because Ferrari is not yet where we want it to be.”
That is not to say that Vettel, 28, does not have a private life. Indeed, and almost completely unknown to the wider world, the quadruple world champion and his partner Hanna recently welcomed their second baby daughter.
Many people only realised the news about Vettel’s second child when television cameras recently overheard a private conversation between him and Ferrari president Sergio Marchionne.
“Matilda!” Marchionne exclaimed. “Your first one?”
“Second,” Vettel replied.
Asked by El Pais why he chooses to keep his private life so private, he explained: “There are people who respect you and people who do not.
“I am a sportsman, nothing more. Obviously, when you’re on the grid and the stands are filled and people encourage you with your flag or Ferrari’s flag, that’s one thing, but my private life is something else.
“It does not necessarily have to be linked to my work. That’s how I see it anyway,” Vettel added.
Is de tweede rijder van Haas al bekend?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Al in Singapore geloof ik gunste het rondt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik er van hoor dat ie al een 2de heeft![]()
Alleen Haas F1 en Lotus (als die doorgaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Wel als er 3de wagens ingezet gaan worden als RB en STR zich terugtrekken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Nee, maar de verwachting is dat dat Gutierrez wordt en dat in Mexico (het thuisland van Gutierrez) bekend gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Is de tweede rijder van Haas al bekend?
Maar dan nog, het opzeggen van een team kost ook geld, afkopen contracten enz. Daar kun je als klein team nog wel even doorrijden hoor.
En Manor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Alleen Haas F1 en Lotus (als die doorgaan) hebben nog een plekje.
Dat zou echt een enorm slechte beslissing zijn naast Grosjean. Ik zie persoonlijk liever iemand die nog een hele toekomst heeft, niet iemand die zijn beste tijd gehad heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar de verwachting is dat dat Gutierrez wordt en dat in Mexico (het thuisland van Gutierrez) bekend gemaakt wordt.
Die hebben alleen een contract voor dit jaar en zijn nog niet bevestigd voor volgend jaar. En er zijn meerdere rijders voor die plekken beschikbaar. Naast deze 3 worden ook Pascal Wehrlein en Rio Haryanto genoemd als mogelijke kandidaten (zoals eerder in het ter ziele gegane Silly Season topic gemeld was).quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Huh? die hebben er toch 3, of gaan die eruit?
Will Stevens
Alexander Rossi
Roberto Merhi
voor een nieuw team is het vaak belangrijk om twee wat ervarener coureurs te hebben, om zo sneller wat te leren over de wagen en deze te verbeteren. Nu kunnen jonge gasten dat ook wel natuurlijk, maar mensen met meer ervaring nog meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou echt een enorm slechte beslissing zijn naast Grosjean. Ik zie persoonlijk liever iemand die nog een hele toekomst heeft, niet iemand die zijn beste tijd gehad heeft.
Gutierrez is nog jong, heeft een ongelukkig debuutjaar gehad in een zeer matige Sauber, maar werd als redelijk talentvol gezien, niveautje Nasr. Geen Frijns of Vandoorn, maar dat maakt zijn sponsor goed.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou echt een enorm slechte beslissing zijn naast Grosjean. Ik zie persoonlijk liever iemand die nog een hele toekomst heeft, niet iemand die zijn beste tijd gehad heeft.
Leveranciers hadden ook geen interesse in de V8, laat staan een V10. De V6 turbo is juist geīntroduceerd om nieuwe leveranciers te trekken. Audi was mede verantwoordelijk voor de regels (maar besloten uiteindelijk nog niet in te stappen) en Honda is er voor teruggekomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:15 schreef Breaker.Faker het volgende:
Als RB en Torro Rosso uit de formule1 stappen kan altijd Jaguar en Minardi de team terug kopen. Ik mis die 2 teams nu al.
RB loopt alleen te zeiken in tegenstelling tot Mclaren of Ferrari toen het minder ging.
Het wordt de grootste tijd dat we terug gaan naar v10. Veel motoren leverancier willen eens niet in de formule 1 wegens de v6 motoren. De uitdaging is gewoon weg.
dat is toch precies wat ik zeg? Hij zegt via de media tegen zijn baas hou Rosberg maar want die kan ik altijd hebben. Waarom zou hij dat zeggen? Behalve dan om die reden? Juist, omdat hij liever niet iemand anders naast zich heeft waarvan hij heel zo zeker niet is dat hij die kan hebben. En dat komt dan een dag nadat Jos en Vermeulen zijn geweest babbelen met Toto waarbij laatstgenoemde nogal dubieus antwoordde op vragen waarover dat gesprek ging.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]leuke dromen heb je toch....
[..]
Ik wel, wat dacht je ervan dat hij zich gewoon niet bedreigd voelt en Rosberg zolang mogelijk als 2de rijder naast hem wilt hebben in de weet dat hij niet tegen hem opkan in normale omstandigheden. Dit is enkel en alleen maar om te benadrukken richting Mercedes dat ze Nico niet moeten kicken.
We hadden toch een tijd geleden uitgemaakt dat Max niks is voor Merc?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
dat is toch precies wat ik zeg? Hij zegt via de media tegen zijn baas hou Rosberg maar want die kan ik altijd hebben. Waarom zou hij dat zeggen? Behalve dan om die reden? Juist, omdat hij liever niet iemand anders naast zich heeft waarvan hij heel zo zeker niet is dat hij die kan hebben. En dat komt dan een dag nadat Jos en Vermeulen zijn geweest babbelen met Toto waarbij laatstgenoemde nogal dubieus antwoordde op vragen waarover dat gesprek ging.
Met de tijd die Max nog heeft zie ik hem in elk team uit gaan komen. Zou mooi zijn al hij na 3x WK te zou zijn geworden de uitdaging aan gaat nemen om een team als Manor kampioen te gaan maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 01:33 schreef Geralt het volgende:
Maakt mij niet uit in welke auto Max rijdt, zolang het maar in een auto is die sneller is dan de TR waar hij nu in zit
#Het houdt niet op, niet vanzelfquote:De laatste geruchten uit de paddock inzake de toekomst van Red Bull laten verstaan dat eigenaar Dietrich Mateschitz sterk overweegt om een eigen kampioenschap voor eenzitters op te starten, het ‘Red Bull Formula Series’, zo meldt thejudge13.com.
Het kampioenschap zou inhouden dat Adrian Newey wagens ontwerpt op aanvraag voor kandidaat teams, met een enkelvoudige specificatie van een V8 F1-motor die vroeger werd gebruikt. De rijders zouden tot 25 miljoen Amerikaanse dollar worden geboden om deel te nemen en zouden worden gecontracteerd door de promotor van het kampioenschap.
Aangezien de huidige F1-circuits onder contract vallen bij het FOM zal Red Bull niet zo maar gebruik kunnen maken van de huidige F1-circuits in hun kampioenschap. Het biedt echter wel mogelijkheden om de fans te geven wat ze willen, een competitieve racing series op historische circuits. Brands Hatch, Paul Ricard, Magny Cours, Mugello, Jerez, Imola, het behoort allemaal tot de mogelijkheden. En dat is dan enkel nog voor races in Europa.
Natuurlijk is dit voorstel van Red Bull bedoelt om de F1 een loer te draaien en om Bernie Ecclestone ertoe aan te zetten om een oplossing te zoeken voor Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hun motorenprobleem, zodat ze toch competitief aan de start kunnen verschijnen volgend jaar.
Het mag misschien onwaarschijnlijk lijken, maar met het kapitaal dat Mateschitz tot zijn beschikking heeft doet de F1 er goed aan om dit dreigement serieus te nemen.
Dat heeft Ferrari toch ook soort van? De Florida Winter Series?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:19 schreef Nattekat het volgende:
Hmm... dejavu. Was het niet ooit Ferrari dat precies hetzelfde dreigement had?
En zelfs als het er komt, vrees ik eenzelfde afloop als de A1GP.
En dan Lotus/Renault eruit bonjouren en Ferrari of Mercedes de keus geven;'motor leveren of oprotten?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:34 schreef Spooky4u het volgende:
Als Dieter wil koopt hij gewoon de F1 op. Dus waarom de moeite een eigen serie te starten?
Soort van. Het heeft die mooie klasse wel de kop gekostquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:32 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Dat heeft Ferrari toch ook soort van? De Florida Winter Series?
*En het laatste seizoen A1GP was toch al een veredeld Ferrari kampioenschap?
Zandvoort 2006 met Bleekemolenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soort van. Het heeft die mooie klasse wel de kop gekost
Ik was er zo uit mijn hoofd in 2008quote:
quote:Formula 1 teams will have the option of running a triple exhaust layout next season as the result of efforts to make cars louder.
Motorsport.com revealed back at the Monaco Grand Prix that teams have been working on a solution to ramp up the noise following complaints from fans.
The plan was to make it mandatory for there to be two tailpipe exits, rather than the current single one that has resulted in a muffled sound.
The ideas were subsequently approved by all of F1's teams to be put in to the regulations, and were duly ratified by the FIA's recent World Motor Sport Council meeting.
The FIA has now published the specific regulations, which make clear that the exhaust exit from the turbine must be separate from that of the wastegate.
But interestingly, teams will be allowed to run two wastegate tailpipes if they want.
A new article 5.8.2 of F1's Technical Regulations states: "Engine exhaust systems must have only a single turbine tailpipe exit and either one or two wastegate tailpipe exits which must all be rearward facing and through which all exhaust gases must pass.
"All and only the turbine exit exhaust gases must pass through the turbine tailpipe and all and only the wastegate exhaust gases must pass through the wastegate tailpipe(s). None of the tailpipes may be contained within any of the other tailpipes."
The FIA has included regulations to specify where the exit of the exhausts can be on the car, in a bid to prevent the return of blown diffusers.
However, there is an increased likelihood that teams will now look in to ways of trying to help manage airflow from the exhausts on to other aerodynamic devices at the back of the car.
Was vorige week al bekend. In de komende weken komt de WMSC weer bij elkaar en dan kan dat alsnog op tafel komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:53 schreef aesop het volgende:
Grootste nieuws is de bevestiging dat er vooralsnog geen 2015 spec motor wordt toegestaan.
Hier de ontwerp-tekst.quote:1) An homologated power unit must include all the parts described as “INC” in the “App. 4 Sporting regs.” column of Appendix 2 of the F1 Technical Regulations.
2) Any manufacturer who homologated a power unit during the 2014-2020 period may re-homologate this power unit prior to the 28 February of each subsequent year in accordance with the table in Appendix 4 of the F1 Technical Regulations.
Details of all modifications must be included in a dossier supplied to the FIA 14 days prior to re-homologation. The manufacturer must hold a complete power unit to this specification in a container sealed by the FIA prior to the 28 February of the year of re-homologation.
3) Any manufacturer intending to homologate a new power unit during the 2016-2020 period must provide the FIA with full details of the power unit on or before 28 February of the year of homologation. The FIA must be satisfied, at its absolute discretion, that such a power unit could fairly and equitably be allowed to compete with other homologated power units.
Details of the above power unit must be included in a dossier supplied to the FIA 14 days prior to the date of homologation. The manufacturer must hold a complete power unit to this specification in a container sealed by the FIA prior to the 28 February of the year of homologation.
4) Other than any parts agreed by the FIA at their absolute discretion to be solely associated with power unit installation with different teams, each manufacturer may supply only one specification of homologated power unit during any given calendar year, subject to any changes permitted by the FIA in accordance with the procedure set out in 5) below.
5) A manufacturer may apply to the FIA during the course of the homologation period to carry out modifications to their homologated power unit for the sole purposes of reliability, safety, cost-saving.
Applications must be made in writing to the FIA Technical Department and must provide all necessary supporting information including, where appropriate, clear evidence of failures. The FIA will circulate the correspondence to all manufacturers for comment. If the FIA is satisfied, in its absolute discretion, that these changes are acceptable, they will confirm to the manufacturer concerned that they may be carried out.
6) All power units must be delivered such that the seals required under Article 23.4 can be fitted. Both The manufacturer and users of a homologated power unit must take whatever steps are required at any time by the FIA, in its absolute discretion, to demonstrate that a power unit used at an Event is identical to the corresponding power unit held as required by either paragraph 2 or 3 above.
Dit is niet de ontwerptekst maar de huidige regelgeving voor 2016. Die is niet veranderd ten opzichte van de eerdere versie. Wat ik dus al eerder in dit topic heb gequote, vanwege de geruchten over STR met een Ferrari 2015 motor.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hier de ontwerp-tekst.
Naar ik begreep komen ze morgen bij elkaar om dit te bespreken.
Als dit er door komt dan kan Ferrari dus wel roepen dat ze een 2015 spec willen leveren, maar dat mag dan helemaal niet. En dus willen ze dus eigenlijk gewoon niet leveren als ze zeggen alleen een 2015spec te willen leveren.
Spannende tijden wel.
Tuurlijk niet, reken op 2 jaar werk, voordat minimaal iets hebben dat niet ontploft na 3 rondjes.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:15 schreef Geralt het volgende:
Zou overigens een Cosworth ineens iets uit een hoge hoed kunnen toveren voor RB/TR? Desnoods met aanpassing van regels mocht dat noodzakelijk zijn?
Als Cosworth al bezig zou zijn met iets, ben ik bang dat ze net zoiets uit 'de hoge hoed toveren' als waar Honda mee kwam. Dus dan nog minimaal een jaar ellende, denk niet dat RBR en TR daar op zitten te wachten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:15 schreef Geralt het volgende:
Zou overigens een Cosworth ineens iets uit een hoge hoed kunnen toveren voor RB/TR? Desnoods met aanpassing van regels mocht dat noodzakelijk zijn?
http://www.gpupdate.net/n(...)en-als-fabrieksteam/quote:De motoren die aan klantenteams worden geleverd, moeten vanaf volgend jaar van dezelfde specificatie zijn als waarmee het fabrieksteam rijdt. Zo blijkt uit de nieuwe sportregels die deze week zijn gepubliceerd. Daarmee behoort een deal waarbij een team een jaar oude motor afneemt, niet langer tot de mogelijkheden.
Afgelopen weekend in Rusland deed het gerucht de ronde dat Scuderia Toro Rosso volgend seizoen over een jaar oude Ferrari-krachtbron kan beschikken. Volgens de nieuwe regels is dit echter niet toegestaan. Als Toro Rosso en Red Bull een motorendeal weten te krijgen voor volgend seizoen en verder, moeten zij dezelfde motorspecificatie krijgen als waarmee de fabrieksformatie op dat moment rijdt, al zal dat team nog steeds een voordeel hebben op de klanten doordat de power unit voor de eigen auto wordt geoptimaliseerd.
De regelwijziging is een steuntje in de rug van Red Bull, dat niet wil worden afgescheept met een tweederangs motor. Of Ferrari en Red Bull samen tot een deal kunnen komen, is echter nog altijd niet zeker. Red Bull-teambaas Christian Horner liet in Sotsji herhaaldelijk weten dat er nog steeds wordt onderhandeld.
Niets nieuws, want zoals hierboven al door mij is gezegd, stond dit al in februari in de regels. Donderdag komen de fabrikanten en de FIA bij elkaar om over het motorreglement te praten, waaronder in-season development en mogelijk gebruik van 2015 motoren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)en-als-fabrieksteam/
Nee, er stond een vreemde regel die dat zou kunnen betekenen. Net als de motor updates dit seizoen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niets nieuws, want zoals hierboven al door mij is gezegd, stond dit al in februari in de regels. Donderdag komen de fabrikanten en de FIA bij elkaar om over het motorreglement te praten, waaronder in-season development en mogelijk gebruik van 2015 motoren.
Daarna wordt dit bij een overeenkomst voorgelegd aan de WMSC waarna dit alsnog in de regels terecht kan komen.
Hier staat wat ik eerder gequote heb over de regels uit de februari versie. Daar staat precies hetzelfde in als er nu in staat. Met andere woorden, niks vreemde regel, maar letterlijk wat er nu ook staat, dat er maar een spec engine gebruikt mag worden per leverancier en dat er geen in-season development mag plaatsvinden, enkele uitzonderingen daargelaten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, er stond een vreemde regel die dat zou kunnen betekenen. Net als de motor updates dit seizoen.
Kortom, je hebt geen idee.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:43 schreef TagForce het volgende:
Mijn inschatting is de volgende:
<knip>
Andere optie:
<knip>
In een iets aangepast scenario <knip>
Andere mogelijkheid is <knip>
of Max gaat mee naar Ardenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:43 schreef TagForce het volgende:
Als Ferrari niet een clausule in de deal met STR heeft opgenomen dat de deal niet doorgaat als het rijden met 2015 motoren en 2016 motoren van dezelfde fabrikant verboden is (let wel, het is niet verboden met 2015 motoren te rijden, maar dan moet iedereen van diezelfde motor van deze fabrikant gebruik maken) dan heeft Ferrari wel een probleempje nu.
Mijn inschatting is de volgende:
Bernie heeft een deal voor Max (want hij wil hem ECHT ECHT ECHT niet kwijt) met Ferrari, en Max wordt als onderdeel van die deal volgend jaar bij Haas gepropt. In 2017 gaat ie gewoon naar Ferrari want Kimi = exit. RBR en STR houden op met bestaan, en verdwijnen, of worden overgenomen om in 2017 als een ander team weer terug te komen.
Andere optie:
RBR en STR houden op, en Horner neemt RBR en STR over en merged deze tot 1 nieuw team. Arden schrijft zich in voor 2016 met de Ferrari motoren waar STR recht op zou hebben (overgenomen bij overname van STR). Max gaat naar Haas, en Sainz en Ricciardo naar Arden. In 2017 gaat Max naar Ferrari.
In een iets aangepast scenario gaat Max samen met Ricciardo naar Arden en Sainz en Kvyatt exit.
Andere mogelijkheid is dat Max gewoon een stoeltje kwijt is en de F1 volgend jaar weer een stuk minder leuk is voor iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |