abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156807255
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:43 schreef exile79 het volgende:

[..]

Zoveel plekken zijn er niet meer toch?
Is de tweede rijder van Haas al bekend?

Maar dan nog, het opzeggen van een team kost ook geld, afkopen contracten enz. Daar kun je als klein team nog wel even doorrijden hoor.
.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:16:34 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_156807297
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:05 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Eerste keer dat ik er van hoor dat ie al een 2de heeft :o :@
Al in Singapore geloof ik gunste het rondt.

Heb ergens gelezen dat de Motorleveranciers en de teams donderdag samen komen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_156807425
quote:

[..]

Alleen Haas F1 en Lotus (als die doorgaan :+ ) hebben nog een plekje.
pi_156807498
quote:

[..]

Wel als er 3de wagens ingezet gaan worden als RB en STR zich terugtrekken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156807510
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Is de tweede rijder van Haas al bekend?

Maar dan nog, het opzeggen van een team kost ook geld, afkopen contracten enz. Daar kun je als klein team nog wel even doorrijden hoor.
Nee, maar de verwachting is dat dat Gutierrez wordt en dat in Mexico (het thuisland van Gutierrez) bekend gemaakt wordt.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156807527
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:22 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Alleen Haas F1 en Lotus (als die doorgaan :+ ) hebben nog een plekje.
En Manor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:28:14 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156807544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, maar de verwachting is dat dat Gutierrez wordt en dat in Mexico (het thuisland van Gutierrez) bekend gemaakt wordt.
Dat zou echt een enorm slechte beslissing zijn naast Grosjean. Ik zie persoonlijk liever iemand die nog een hele toekomst heeft, niet iemand die zijn beste tijd gehad heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156807695
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En Manor.
Huh? die hebben er toch 3, of gaan die eruit?

Will Stevens
Alexander Rossi
Roberto Merhi
pi_156807819
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:34 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Huh? die hebben er toch 3, of gaan die eruit?

Will Stevens
Alexander Rossi
Roberto Merhi
Die hebben alleen een contract voor dit jaar en zijn nog niet bevestigd voor volgend jaar. En er zijn meerdere rijders voor die plekken beschikbaar. Naast deze 3 worden ook Pascal Wehrlein en Rio Haryanto genoemd als mogelijke kandidaten (zoals eerder in het ter ziele gegane Silly Season topic gemeld was).
pi_156810680
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zou echt een enorm slechte beslissing zijn naast Grosjean. Ik zie persoonlijk liever iemand die nog een hele toekomst heeft, niet iemand die zijn beste tijd gehad heeft.
voor een nieuw team is het vaak belangrijk om twee wat ervarener coureurs te hebben, om zo sneller wat te leren over de wagen en deze te verbeteren. Nu kunnen jonge gasten dat ook wel natuurlijk, maar mensen met meer ervaring nog meer.

Daarnaast Ferrari-testcoureur bij team met Ferrari motor, alleen maar logisch
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_156819830
Als RB en Torro Rosso uit de formule1 stappen kan altijd Jaguar en Minardi de team terug kopen. Ik mis die 2 teams nu al.
RB loopt alleen te zeiken in tegenstelling tot Mclaren of Ferrari toen het minder ging.

Het wordt de grootste tijd dat we terug gaan naar v10. Veel motoren leverancier willen eens niet in de formule 1 wegens de v6 motoren. De uitdaging is gewoon weg.
pi_156820102
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gutierrez is nog jong, heeft een ongelukkig debuutjaar gehad in een zeer matige Sauber, maar werd als redelijk talentvol gezien, niveautje Nasr. Geen Frijns of Vandoorn, maar dat maakt zijn sponsor goed.
pi_156820218
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:15 schreef Breaker.Faker het volgende:
Als RB en Torro Rosso uit de formule1 stappen kan altijd Jaguar en Minardi de team terug kopen. Ik mis die 2 teams nu al.
RB loopt alleen te zeiken in tegenstelling tot Mclaren of Ferrari toen het minder ging.

Het wordt de grootste tijd dat we terug gaan naar v10. Veel motoren leverancier willen eens niet in de formule 1 wegens de v6 motoren. De uitdaging is gewoon weg.
Leveranciers hadden ook geen interesse in de V8, laat staan een V10. De V6 turbo is juist geïntroduceerd om nieuwe leveranciers te trekken. Audi was mede verantwoordelijk voor de regels (maar besloten uiteindelijk nog niet in te stappen) en Honda is er voor teruggekomen.
pi_156821476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:04 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

_O- leuke dromen heb je toch....

[..]

Ik wel, wat dacht je ervan dat hij zich gewoon niet bedreigd voelt en Rosberg zolang mogelijk als 2de rijder naast hem wilt hebben in de weet dat hij niet tegen hem opkan in normale omstandigheden. Dit is enkel en alleen maar om te benadrukken richting Mercedes dat ze Nico niet moeten kicken.
dat is toch precies wat ik zeg? Hij zegt via de media tegen zijn baas hou Rosberg maar want die kan ik altijd hebben. Waarom zou hij dat zeggen? Behalve dan om die reden? Juist, omdat hij liever niet iemand anders naast zich heeft waarvan hij heel zo zeker niet is dat hij die kan hebben. En dat komt dan een dag nadat Jos en Vermeulen zijn geweest babbelen met Toto waarbij laatstgenoemde nogal dubieus antwoordde op vragen waarover dat gesprek ging.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156822820
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

dat is toch precies wat ik zeg? Hij zegt via de media tegen zijn baas hou Rosberg maar want die kan ik altijd hebben. Waarom zou hij dat zeggen? Behalve dan om die reden? Juist, omdat hij liever niet iemand anders naast zich heeft waarvan hij heel zo zeker niet is dat hij die kan hebben. En dat komt dan een dag nadat Jos en Vermeulen zijn geweest babbelen met Toto waarbij laatstgenoemde nogal dubieus antwoordde op vragen waarover dat gesprek ging.
We hadden toch een tijd geleden uitgemaakt dat Max niks is voor Merc?
pi_156822872
Maakt mij niet uit in welke auto Max rijdt, zolang het maar in een auto is die sneller is dan de TR waar hij nu in zit :P
pi_156823970
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:33 schreef Geralt het volgende:
Maakt mij niet uit in welke auto Max rijdt, zolang het maar in een auto is die sneller is dan de TR waar hij nu in zit :P
Met de tijd die Max nog heeft zie ik hem in elk team uit gaan komen. Zou mooi zijn al hij na 3x WK te zou zijn geworden de uitdaging aan gaat nemen om een team als Manor kampioen te gaan maken.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_156825346
Waarbij Jos dan zelf de motor onder handen neemt om er wat meer PKtjes uit te persen zoals ie ook Max (en bv vd Garde) kampioen gemaakt heeft in de karts _O_
pi_156825368
quote:
De laatste geruchten uit de paddock inzake de toekomst van Red Bull laten verstaan dat eigenaar Dietrich Mateschitz sterk overweegt om een eigen kampioenschap voor eenzitters op te starten, het ‘Red Bull Formula Series’, zo meldt thejudge13.com.

Het kampioenschap zou inhouden dat Adrian Newey wagens ontwerpt op aanvraag voor kandidaat teams, met een enkelvoudige specificatie van een V8 F1-motor die vroeger werd gebruikt. De rijders zouden tot 25 miljoen Amerikaanse dollar worden geboden om deel te nemen en zouden worden gecontracteerd door de promotor van het kampioenschap.

Aangezien de huidige F1-circuits onder contract vallen bij het FOM zal Red Bull niet zo maar gebruik kunnen maken van de huidige F1-circuits in hun kampioenschap. Het biedt echter wel mogelijkheden om de fans te geven wat ze willen, een competitieve racing series op historische circuits. Brands Hatch, Paul Ricard, Magny Cours, Mugello, Jerez, Imola, het behoort allemaal tot de mogelijkheden. En dat is dan enkel nog voor races in Europa.

Natuurlijk is dit voorstel van Red Bull bedoelt om de F1 een loer te draaien en om Bernie Ecclestone ertoe aan te zetten om een oplossing te zoeken voor Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hun motorenprobleem, zodat ze toch competitief aan de start kunnen verschijnen volgend jaar.

Het mag misschien onwaarschijnlijk lijken, maar met het kapitaal dat Mateschitz tot zijn beschikking heeft doet de F1 er goed aan om dit dreigement serieus te nemen.
#Het houdt niet op, niet vanzelf :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 10:19:11 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156825488
Hmm... dejavu. Was het niet ooit Ferrari dat precies hetzelfde dreigement had?

En zelfs als het er komt, vrees ik eenzelfde afloop als de A1GP.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156825682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:19 schreef Nattekat het volgende:
Hmm... dejavu. Was het niet ooit Ferrari dat precies hetzelfde dreigement had?

En zelfs als het er komt, vrees ik eenzelfde afloop als de A1GP.
Dat heeft Ferrari toch ook soort van? De Florida Winter Series?

*En het laatste seizoen A1GP was toch al een veredeld Ferrari kampioenschap? :P
pi_156825736
Als Dieter wil koopt hij gewoon de F1 op. Dus waarom de moeite een eigen serie te starten?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_156825760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:34 schreef Spooky4u het volgende:
Als Dieter wil koopt hij gewoon de F1 op. Dus waarom de moeite een eigen serie te starten?
En dan Lotus/Renault eruit bonjouren en Ferrari of Mercedes de keus geven;'motor leveren of oprotten? _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 10:44:18 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156825886
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:32 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Dat heeft Ferrari toch ook soort van? De Florida Winter Series?

*En het laatste seizoen A1GP was toch al een veredeld Ferrari kampioenschap? :P
Soort van. Het heeft die mooie klasse wel de kop gekost ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156825920
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Soort van. Het heeft die mooie klasse wel de kop gekost ;(
Zandvoort 2006 met Bleekemolen O+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 10:46:31 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156825928
quote:
17s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:46 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Zandvoort 2006 met Bleekemolen O+
Ik was er zo uit mijn hoofd in 2008 O+

Volgens mij ook het laatste jaar dat ze op Zandvoort reden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156826636
Zozo, van 1 naar mogelijk 3 pijpen volgend jaar.. Als dat geen spektakel wordt :9

http://www.motorsport.com(...)iple-exhaust-option/

quote:
Formula 1 teams will have the option of running a triple exhaust layout next season as the result of efforts to make cars louder.

Motorsport.com revealed back at the Monaco Grand Prix that teams have been working on a solution to ramp up the noise following complaints from fans.

The plan was to make it mandatory for there to be two tailpipe exits, rather than the current single one that has resulted in a muffled sound.

The ideas were subsequently approved by all of F1's teams to be put in to the regulations, and were duly ratified by the FIA's recent World Motor Sport Council meeting.

The FIA has now published the specific regulations, which make clear that the exhaust exit from the turbine must be separate from that of the wastegate.

But interestingly, teams will be allowed to run two wastegate tailpipes if they want.

A new article 5.8.2 of F1's Technical Regulations states: "Engine exhaust systems must have only a single turbine tailpipe exit and either one or two wastegate tailpipe exits which must all be rearward facing and through which all exhaust gases must pass.

"All and only the turbine exit exhaust gases must pass through the turbine tailpipe and all and only the wastegate exhaust gases must pass through the wastegate tailpipe(s). None of the tailpipes may be contained within any of the other tailpipes."

The FIA has included regulations to specify where the exit of the exhausts can be on the car, in a bid to prevent the return of blown diffusers.

However, there is an increased likelihood that teams will now look in to ways of trying to help manage airflow from the exhausts on to other aerodynamic devices at the back of the car.
Where facts are few, experts are many.
pi_156827034
Grootste nieuws is de bevestiging dat er vooralsnog geen 2015 spec motor wordt toegestaan.
pi_156827140
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:53 schreef aesop het volgende:
Grootste nieuws is de bevestiging dat er vooralsnog geen 2015 spec motor wordt toegestaan.
Was vorige week al bekend. In de komende weken komt de WMSC weer bij elkaar en dan kan dat alsnog op tafel komen.

Het stond namelijk al sinds begin dit jaar in de Sporting Regulations en is dus niets nieuws dat het niet mag.

[ Bericht 9% gewijzigd door sasquatsch op 14-10-2015 12:04:25 ]
pi_156828363
quote:
1) An homologated power unit must include all the parts described as “INC” in the “App. 4 Sporting regs.” column of Appendix 2 of the F1 Technical Regulations.

2) Any manufacturer who homologated a power unit during the 2014-2020 period may re-homologate this power unit prior to the 28 February of each subsequent year in accordance with the table in Appendix 4 of the F1 Technical Regulations.

Details of all modifications must be included in a dossier supplied to the FIA 14 days prior to re-homologation. The manufacturer must hold a complete power unit to this specification in a container sealed by the FIA prior to the 28 February of the year of re-homologation.

3) Any manufacturer intending to homologate a new power unit during the 2016-2020 period must provide the FIA with full details of the power unit on or before 28 February of the year of homologation. The FIA must be satisfied, at its absolute discretion, that such a power unit could fairly and equitably be allowed to compete with other homologated power units.

Details of the above power unit must be included in a dossier supplied to the FIA 14 days prior to the date of homologation. The manufacturer must hold a complete power unit to this specification in a container sealed by the FIA prior to the 28 February of the year of homologation.

4) Other than any parts agreed by the FIA at their absolute discretion to be solely associated with power unit installation with different teams, each manufacturer may supply only one specification of homologated power unit during any given calendar year, subject to any changes permitted by the FIA in accordance with the procedure set out in 5) below.

5) A manufacturer may apply to the FIA during the course of the homologation period to carry out modifications to their homologated power unit for the sole purposes of reliability, safety, cost-saving.

Applications must be made in writing to the FIA Technical Department and must provide all necessary supporting information including, where appropriate, clear evidence of failures. The FIA will circulate the correspondence to all manufacturers for comment. If the FIA is satisfied, in its absolute discretion, that these changes are acceptable, they will confirm to the manufacturer concerned that they may be carried out.

6) All power units must be delivered such that the seals required under Article 23.4 can be fitted. Both The manufacturer and users of a homologated power unit must take whatever steps are required at any time by the FIA, in its absolute discretion, to demonstrate that a power unit used at an Event is identical to the corresponding power unit held as required by either paragraph 2 or 3 above.
Hier de ontwerp-tekst.

Naar ik begreep komen ze morgen bij elkaar om dit te bespreken.
Als dit er door komt dan kan Ferrari dus wel roepen dat ze een 2015 spec willen leveren, maar dat mag dan helemaal niet. En dus willen ze dus eigenlijk gewoon niet leveren als ze zeggen alleen een 2015spec te willen leveren.

Spannende tijden wel. :)
pi_156828397
Ow en vanavond is Max te gast bij Umberto in RTL Late Night. Voor mocht het iemand vergeten zijn of nog niet weten :)

Zelf neem ik het op, want ik ben dan nog aan het werk :)
pi_156828403
Ik zag ook in een artikel staan dat ze donderdag bij elkaar komen, maar wordt nergens officieel gemeld :?
Where facts are few, experts are many.
pi_156828509
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hier de ontwerp-tekst.

Naar ik begreep komen ze morgen bij elkaar om dit te bespreken.
Als dit er door komt dan kan Ferrari dus wel roepen dat ze een 2015 spec willen leveren, maar dat mag dan helemaal niet. En dus willen ze dus eigenlijk gewoon niet leveren als ze zeggen alleen een 2015spec te willen leveren.

Spannende tijden wel. :)
Dit is niet de ontwerptekst maar de huidige regelgeving voor 2016. Die is niet veranderd ten opzichte van de eerdere versie. Wat ik dus al eerder in dit topic heb gequote, vanwege de geruchten over STR met een Ferrari 2015 motor.

Waar ze donderdag over gaan spreken is over in-season development en misschien ook wel het gebruik van 2015 motoren. Als ze daar over eens zijn moet dat daarna nog door het WMSC geratificeerd worden en komt daarna pas in de regels terecht.
pi_156828548
Ow dan heb ik het verkeerd begrepen. Nog niet heel lang wakker en net een paar uur zitten studeren dus mn kop is nog niet heel helder/leeg :@
pi_156828560
Zou overigens een Cosworth ineens iets uit een hoge hoed kunnen toveren voor RB/TR? Desnoods met aanpassing van regels mocht dat noodzakelijk zijn?
pi_156828923
quote:
5s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:15 schreef Geralt het volgende:
Zou overigens een Cosworth ineens iets uit een hoge hoed kunnen toveren voor RB/TR? Desnoods met aanpassing van regels mocht dat noodzakelijk zijn?
Tuurlijk niet, reken op 2 jaar werk, voordat minimaal iets hebben dat niet ontploft na 3 rondjes.

Maar ik kan mijn niet voorstellen dat ze niet een paar prototypes gebouwd hebben de afgelopen jaar, om minstens te kijken hoe ze ervoor staan.
.
pi_156828932
Wie weet zijn ze al even bezig :@
pi_156829441
quote:
5s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:15 schreef Geralt het volgende:
Als Cosworth al bezig zou zijn met iets, ben ik bang dat ze net zoiets uit 'de hoge hoed toveren' als waar Honda mee kwam. Dus dan nog minimaal een jaar ellende, denk niet dat RBR en TR daar op zitten te wachten.
pi_156830707
Had Cosworth niet al een prototype voor 2014 klaarliggen?
Die kun je als basis gebruiken, zorgen dat ie bij aanvang van het seizoen betrouwbaar is en dan gedurende het seizoen proberen om de snelheid erin te krijgen. Maar dan moet de rest akkoord gaan met het overboord gooien van de enginefreeze.
pi_156831082
Mario Illien was dit jaar toch al bezig bij Red Bull?

Volgens mij had hij voorstellen gedaan aan Renault over hoe hun motor aan te passen en heeft Renault die naast zich neergelegd en hun eigen route gevolgd.

Wie weet is hij bezig met een nieuwe motor die dan over een paar jaar (2017 of 2018) komt. Eventueel gerebadged voor een autofabrikant (zoals Audi waarover gespeculeerd werd).
pi_156834504
quote:
De motoren die aan klantenteams worden geleverd, moeten vanaf volgend jaar van dezelfde specificatie zijn als waarmee het fabrieksteam rijdt. Zo blijkt uit de nieuwe sportregels die deze week zijn gepubliceerd. Daarmee behoort een deal waarbij een team een jaar oude motor afneemt, niet langer tot de mogelijkheden.

Afgelopen weekend in Rusland deed het gerucht de ronde dat Scuderia Toro Rosso volgend seizoen over een jaar oude Ferrari-krachtbron kan beschikken. Volgens de nieuwe regels is dit echter niet toegestaan. Als Toro Rosso en Red Bull een motorendeal weten te krijgen voor volgend seizoen en verder, moeten zij dezelfde motorspecificatie krijgen als waarmee de fabrieksformatie op dat moment rijdt, al zal dat team nog steeds een voordeel hebben op de klanten doordat de power unit voor de eigen auto wordt geoptimaliseerd.

De regelwijziging is een steuntje in de rug van Red Bull, dat niet wil worden afgescheept met een tweederangs motor. Of Ferrari en Red Bull samen tot een deal kunnen komen, is echter nog altijd niet zeker. Red Bull-teambaas Christian Horner liet in Sotsji herhaaldelijk weten dat er nog steeds wordt onderhandeld.
http://www.gpupdate.net/n(...)en-als-fabrieksteam/
pi_156834731
Zie ze ook nog wel 2 jaar verdwijnen, als een malle testen en dan jaar erop winnend terugkomen. Had Mclaren eigenlijk gewoon 1 jaar moeten doen. Of gaat die loophole niet op?
pi_156834767
quote:
Niets nieuws, want zoals hierboven al door mij is gezegd, stond dit al in februari in de regels. Donderdag komen de fabrikanten en de FIA bij elkaar om over het motorreglement te praten, waaronder in-season development en mogelijk gebruik van 2015 motoren.

Daarna wordt dit bij een overeenkomst voorgelegd aan de WMSC waarna dit alsnog in de regels terecht kan komen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 18:02:16 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156834814
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niets nieuws, want zoals hierboven al door mij is gezegd, stond dit al in februari in de regels. Donderdag komen de fabrikanten en de FIA bij elkaar om over het motorreglement te praten, waaronder in-season development en mogelijk gebruik van 2015 motoren.

Daarna wordt dit bij een overeenkomst voorgelegd aan de WMSC waarna dit alsnog in de regels terecht kan komen.
Nee, er stond een vreemde regel die dat zou kunnen betekenen. Net als de motor updates dit seizoen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156834855
wat een drama voor de nr1 motorsport, kunnen nog niet eens motoren regelen, dit is al maanden bezig
pi_156835020
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, er stond een vreemde regel die dat zou kunnen betekenen. Net als de motor updates dit seizoen.
Hier staat wat ik eerder gequote heb over de regels uit de februari versie. Daar staat precies hetzelfde in als er nu in staat. Met andere woorden, niks vreemde regel, maar letterlijk wat er nu ook staat, dat er maar een spec engine gebruikt mag worden per leverancier en dat er geen in-season development mag plaatsvinden, enkele uitzonderingen daargelaten.

Sporting Regalations 2016 (versie 13-10-2015)
pi_156835636
Als Ferrari niet een clausule in de deal met STR heeft opgenomen dat de deal niet doorgaat als het rijden met 2015 motoren en 2016 motoren van dezelfde fabrikant verboden is (let wel, het is niet verboden met 2015 motoren te rijden, maar dan moet iedereen van diezelfde motor van deze fabrikant gebruik maken) dan heeft Ferrari wel een probleempje nu.

Mijn inschatting is de volgende:
Bernie heeft een deal voor Max (want hij wil hem ECHT ECHT ECHT niet kwijt) met Ferrari, en Max wordt als onderdeel van die deal volgend jaar bij Haas gepropt. In 2017 gaat ie gewoon naar Ferrari want Kimi = exit. RBR en STR houden op met bestaan, en verdwijnen, of worden overgenomen om in 2017 als een ander team weer terug te komen.

Andere optie:
RBR en STR houden op, en Horner neemt RBR en STR over en merged deze tot 1 nieuw team. Arden schrijft zich in voor 2016 met de Ferrari motoren waar STR recht op zou hebben (overgenomen bij overname van STR). Max gaat naar Haas, en Sainz en Ricciardo naar Arden. In 2017 gaat Max naar Ferrari.
In een iets aangepast scenario gaat Max samen met Ricciardo naar Arden en Sainz en Kvyatt exit.

Andere mogelijkheid is dat Max gewoon een stoeltje kwijt is en de F1 volgend jaar weer een stuk minder leuk is voor iedereen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 oktober 2015 @ 18:52:19 #198
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156835864
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:43 schreef TagForce het volgende:

<knip>

Andere optie:
<knip>
In een iets aangepast scenario <knip>

Andere mogelijkheid is <knip>
Kortom, je hebt geen idee.
pi_156835924
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:43 schreef TagForce het volgende:
Als Ferrari niet een clausule in de deal met STR heeft opgenomen dat de deal niet doorgaat als het rijden met 2015 motoren en 2016 motoren van dezelfde fabrikant verboden is (let wel, het is niet verboden met 2015 motoren te rijden, maar dan moet iedereen van diezelfde motor van deze fabrikant gebruik maken) dan heeft Ferrari wel een probleempje nu.

Bernie heeft een deal voor Max (want hij wil hem ECHT ECHT ECHT niet kwijt) met Ferrari, en Max wordt als onderdeel van die deal volgend jaar bij Haas gepropt. In 2017 gaat ie gewoon naar Ferrari want Kimi = exit. RBR en STR houden op met bestaan, en verdwijnen, of worden overgenomen om in 2017 als een ander team weer terug te komen.

Andere optie:
RBR en STR houden op, en Horner neemt RBR en STR over en merged deze tot 1 nieuw team. Arden schrijft zich in voor 2016 met de Ferrari motoren waar STR recht op zou hebben (overgenomen bij overname van STR). Max gaat naar Haas, en Sainz en Ricciardo naar Arden. In 2017 gaat Max naar Ferrari.
In een iets aangepast scenario gaat Max samen met Ricciardo naar Arden en Sainz en Kvyatt exit.

Andere mogelijkheid is dat Max gewoon een stoeltje kwijt is en de F1 volgend jaar weer een stuk minder leuk is voor iedereen.
of Max gaat mee naar Arden
pi_156836634
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

of Max gaat mee naar Arden
Dat staat ook in het aangepaste scenario bij 'andere optie'... laatste regel. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')