Wat traag van begrip? Vanmiddag ook al.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof het ook maar iemand enige reet uitmaakt wat jij van een bepaald team vindt of wat jou boeit.
We hebben het hier over de gezondheid van de sport.
Je bent echt wereldvreemd. Fans zitten niet te wachten op eindeloos gezeur, maar willen de auto's en hun helden zien racen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
"Omdat het een keer niet wint" . Kom op man, gedraag je eens als een volwassen iemand. Red Bull is gewoon duidelijk: we willen een goede motor of we stoppen. Dat is geen gejank, dat is simpelweg eerlijk zeggen waar het op staat. Want ze hebben gewoon gelijk, zonder Mercedesmotor wordt je sowieso geen kampioen. En zonder Ferrarimotor win je geen enkele race.
Wereldvreemd ! Alsof iemand ook maar een reet geeft om wat de fans willen zien. Of dat dit iets te maken heeft met 'fans'. Bovendien is 'de fans' zo'n heterogene groep dat zulke generaliserende uitspraken volledig zinloos zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je bent echt wereldvreemd. Fans zitten niet te wachten op eindeloos gezeur, maar willen de auto's en hun helden zien racen.
Zucht . Dat heb ik al meerdere keren weggelegd.quote:Wil Red Bull blijven dan opereert het niet slim
Als je dat denkt heb je echt geen flauw idee wat er nou precies aan de hand is. Ik heb het nu al drie keer uitgelegd. Dit is een symptoom van een veel groter probleem wat betreft de regelgeving in F1. Daar zijn ik en sasquatch het zelfs over eens! Wederom, denk eens na. Wat doet Red Bull allemaal voor de F1? En wie zou het team kopen als het er mee stopt? Hoe weet je zo zeker dat er iemand zich aan wil branden in het huidige klimaat in F1?quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat traag van begrip? Vanmiddag ook al.
Het gaat er om dat die twee teams blijven bestaan. Het maakt voor de sport echt niet uit of het Red Bull, Porsche of Spyker heet.
Wat is er volgens jou aan de hand dan? Ook toen het team Jaguar heette verliep het prima in de sport. En wat doet RB allemaal voor de sport dan? Volgens mij is het nu niks meer dan een groot bedrijf dat een meerderheidsbelang heeft in twee teams, en in het verleden wel eens wat gesponsord heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je dat denkt heb je echt geen flauw idee wat er nou precies aan de hand is. Ik heb het nu al drie keer uitgelegd. Dit is een symptoom van een veel groter probleem wat betreft de regelgeving in F1. Daar zijn ik en sasquatch het zelfs over eens! Wederom, denk eens na. Wat doet Red Bull allemaal voor de F1? En wie zou het team kopen als het er mee stopt? Hoe weet je zo zeker dat er iemand zich aan wil branden in het huidige klimaat in F1?
Godverdomme je moet het ook allemaal voorkauwen hier .
Deze domme vragen ga ik niet eens meer beantwoorden. Lees het vorige topic maar eens terug.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou aan de hand dan? Ook toen het team Jaguar heette verliep het prima in de sport. En wat doet RB allemaal voor de sport dan? Volgens mij is het nu niks meer dan een groot bedrijf dat een meerderheidsbelang heeft in twee teams, en in het verleden wel eens wat gesponsord heeft.
Wie het zou kopen? Geen idee, maar een achterhoedeteam in grote financiële problemen heeft het ook voor elkaar gekregen. Een groot team zonder financiële ellende en dat meedoet om de podia is voor een investeerder toch interessanter.
de sport kan niet zonder fans en die lopen hard weg door alle politieke spelletjes die de sport blijven overschaduwen. Dan kiezen ze wel iets anders, keuze genoeg. Daarom moet je de fans iets bieden en dat kan nog een stuk beter dan nu.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wereldvreemd ! Alsof iemand ook maar een reet geeft om wat de fans willen zien. Of dat dit iets te maken heeft met 'fans'. Bovendien is 'de fans' zo'n heterogene groep dat zulke generaliserende uitspraken volledig zinloos zijn.
Daarmee diskwalificeer je jezelf, omdat je niet vatbaar bent voor een iets andere insteek die bijna op hetzelfde neerkomt.quote:Zucht . Dat heb ik al meerdere keren weggelegd.
En als je nog niet kan zien waarom dit allemaal symptomen zijn van een veel groter probleem ben je nog dommer dan ik dacht.
Mooi dat je jezelf volledig tegenspreekt . Het 'gejank' van Red Bull is dus constructief als ik deze post mag geloven. Bovendien is het 'gejank' een gevolg van die politieke spelletjes zoals jij het noemt, niet een oorzaak.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de sport kan niet zonder fans en die lopen hard weg door alle politieke spelletjes die de sport blijven overschaduwen. Dan kiezen ze wel iets anders, keuze genoeg. Daarom moet je de fans iets bieden en dat kan nog een stuk beter dan nu.
[..]
Daarmee diskwalificeer je jezelf, omdat je niet vatbaar bent voor een iets andere insteek die bijna op hetzelfde neerkomt.
Kan Red Bull zonder de Formule 1? Ja. Kan de Formule 1 zonder Red Bull? Ja.
Is de huidige Formule 1 gezond? Verre van. Het is niet voor niets dat Force India en Sauber nu een klacht hebben neergelegd bij de Europese Unie. Zij zien geen andere manier om de sport gezonder te maken.
Is de sport zonder Red Bull beter af? Misschien wel, omdat er dan dwang is om het businessmodel aan te passen.
Jij claimt dat de Formule 1 niet zonder RB kan, ik zeg vervolgens dat dat prima mogelijk is. Wat heeft dat precies met de gezondheid van de sport te maken?quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Deze domme vragen ga ik niet eens meer beantwoorden. Lees het vorige topic maar eens terug.
Sowieso is de implicatie dat de naam of eigenaar van het team te maken heeft met de stand van de huidige F1 is bijna te dom om te geloven .
Neen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij claimt dat de Formule 1 niet zonder RB kan
quote:
Mooi, dan zijn we uitgepraat.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi. We zijn het eens dat de regels belachelijk zijn.
[..]
Het bespaart Red Bull waarschijnlijk net zoveel als het kost dus dat maakt niet uit. En nogmaals het maakt niet uit of Ferrari of Mercedes er belang bij hebben, het gaat om de F1 als geheel. Red Bull heeft de F1 niet nodig, andersom wel.
Red Bull zit pas 10 jaar in de F1. Daarvoor ging het ook prima zonder.quote:
Okquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:18 schreef Sinister-D- het volgende:
Zullen we dit topic maar "Fir3fly vs. de rest" noemen
"Nodig hebben" is wat anders dan "niet zonder kunnen" maar ik verwacht niet dat jij die naunce kan maken. Geeft niet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Mooi, dan zijn we uitgepraat.
Nee hoor, Red Bull vertrekt, ander neemt het over. Team krijgt een andere naam, maar verder niks aan de hand. Het zou pas een klap zijn als het team niet overgenomen gaat worden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
"Nodig hebben" is wat anders dan "niet zonder kunnen" maar ik verwacht niet dat jij die naunce kan maken. Geeft niet.
Punt is dat het terugtrekken van Red Bull een enorme klap zou zijn en je bent wel erg naïef om te denken dat dat niet zo is. Of te denken dat er een relatie is tussen hoe de F1 er tien jaar geleden voor stond en tegenwoordig.
Ook geen Mercedes. Zullen we die dan maar de schuld geven?quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Red Bull zit pas 10 jaar in de F1. Daarvoor ging het ook prima zonder.
je vat het helaas volledig verkeerd op. Bij Red Bull is het minder constructief dan bij anderen en ze veroorzaken er juist politieke spelletjes mee, in plaats van dat het een gevolg is.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi dat je jezelf volledig tegenspreekt . Het 'gejank' van Red Bull is dus constructief als ik deze post mag geloven. Bovendien is het 'gejank' een gevolg van die politieke spelletjes zoals jij het noemt, niet een oorzaak.
Zie je wel, zo moeilijk is het niet. Als je gewoon even goed nadenkt en niet met domme oneliners over 'gejank' komt.
En hoe weet je dat dat niet gaat gebeuren? Hoezo ben je er zo zeker van dat er iemand klaar staat met een zak geld?quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee hoor, Red Bull vertrekt, ander neemt het over. Team krijgt een andere naam, maar verder niks aan de hand. Het zou pas een klap zijn als het team niet overgenomen gaat worden.
de kans daarbij is heel groot en reëel dat daarmee een kanshebber van overwinningen, en daarmee de titels, wegvalt. Ze smijten er aardig wat geld tegenaan, en dat eventueel de volgende dat ook gaat doen is klein. En daarmee zou de sport wel zeker iets mee verliezen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee hoor, Red Bull vertrekt, ander neemt het over. Team krijgt een andere naam, maar verder niks aan de hand. Het zou pas een klap zijn als het team niet overgenomen gaat worden.
Je spreekt jezelf tegen. Had je net zo'n goede post gemaakt, moet je het weer verpesten .quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je vat het helaas volledig verkeerd op. Bij Red Bull is het minder constructief dan bij anderen en ze veroorzaken er juist politieke spelletjes mee, in plaats van dat het een gevolg is.
Denk dat dat wel meevalt. Vergeet niet dat een overname betekent dat al het personeel, alle ontwerpers, alle gegevens en data meegaan. En met het huidige baggerseizoen is er niet veel meer te verliezen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
de kans daarbij is heel groot en reëel dat daarmee een kanshebber van overwinningen, en daarmee de titels, wegvalt. Ze smijten er aardig wat geld tegenaan, en dat eventueel de volgende dat ook gaat doen is klein. En daarmee zou de sport wel zeker iets mee verliezen.
Die constructie heeft Red Bull naar de top geleid. Het zou me niks verbazen als een toekomstige eigenaar in een soortgelijke constructie terecht komt.quote:No financial details were released but Ford were reported to have asked for a symbolic $1 if the new owners guaranteed to invest $400m into the team over the next three Grand Prix seasons.
10 jaar geleden was dat...quote:"We're really looking forward to our first Formula One season. This step is a provisional summit of our 10-year involvement in motorsport," said Mateschitz.
En hoe komt het dat ze die motor niet kunnen krijgen? De nogal moeizame relatie met Renault is hiervoor iig niet bevorderlijk geweestquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Had je net zo'n goede post gemaakt, moet je het weer verpesten .
Red Bull wil gewoon motoren hebben, daar is niets politieks aan. Het feit dat ze die misschien niet kunnen krijgen, dát is het probleem.
Dan gaat het tenminste nog ergens over. Bij Red Bull is het bashen op Renault. Niet een jaar, maar jaar na jaar. Er klonk dit jaar geen spirit meer om de schouders eronder te zetten om samen tot een oplossing te komen en daarnaast kreeg Renault nooit de waardering voor de motor, ook niet als het wel goed ging.quote:Bovendien 'jankt' iedereen. Mensen zijn gewoon erg selectief in waar ze over klagen en waar niet over. Is iedereen januari alweer vergeten met het hele gezeik over Honda, hun tokens en hun homologatie? Allemaal politieke spelletjes en gezeik. Allemaal het gevolg van belachelijk slecht uitgedachte regelgeving.
Red Bull is een prima team, afgezien van het voortdurende gezeik.quote:Mensen gebruiken gewoon deze situatie om hun gal te spuwen over een team dat ze om een of andere irrationele reden niet leuk vinden. Over kinderachtig gesproken.
De moeizame relatie is er omdat Renault simpelweg een baggermotor bouwt en in plaats van die te verbeteren alleen maar meer achterstand oploopt. Wat vind je van Lotus dan, die hadden vorig jaar nog veel meer kritiek en zijn overgestapt op Mercedes. Het feit dat Red Bull überhaupt Renault nog een jaar gaf was al genereus. Daarnaast heette het team Infinity Red Bull racing, ook toen het aan het winnen was. Èigen schuld als Renault vindt dat ze daar niet genoeg uit gehaald hebben. Bovendien heeft Renault nu zelf ook door dat het leveren van klantenteams geen goede manier is om exposure te krijgen in F1 dus gaan ze terug naar een fabrieksteam. Renault is al lang blij dat ze geen motoren hoeven te leveren aan Red Bull.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En hoe komt het dat ze die motor niet kunnen krijgen? De nogal moeizame relatie met Renault is hiervoor iig niet bevorderlijk geweest
[..]
Dan gaat het tenminste nog ergens over. Bij Red Bull is het bashen op Renault. Niet een jaar, maar jaar na jaar. Er klonk dit jaar geen spirit meer om de schouders eronder te zetten om samen tot een oplossing te komen en daarnaast kreeg Renault nooit de waardering voor de motor, ook niet als het wel goed ging.
[..]
Red Bull is een prima team, afgezien van het voortdurende gezeik.
Sjonge jonge jongequote:Op dinsdag 29 september 2015 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, ik zit te discussiëren met lui die een week of wat geleden nog geloofden dat Red Bull door VW gekocht zou worden .
Ik hou het denk ik maar bij sasquatch, die heeft tenminste nog een flinke kennis van zaken en maakt af en toe uitstekende punten. Dat houdt de geest scherp .
Hij suggereert dat betere communicatie een oplossing zou kunnen zijn maar dat maakt een motor niet magisch meer pk produceren.quote:We should not be in any doubt that Red Bull are serious when they say they will quit F1 if they cannot get a competitive engine for next season.
Whether you agree with it or not, they have been entirely consistent in their frustration with the situation with Renault, in whom they have lost confidence. They will split at the end of the season.
It's not unlike the situation with Alonso and Button. If people feel there is a genuine will on behalf of their partners to find solutions, they don't bad-mouth them. They try to defuse the difficulties. When they don't, that's when the problems start.
There are a number of people at the top of F1 now who say what they see and whether you agree with it or not, they tell you what they think. Red Bull owner Dietrich Mateschitz and adviser Helmut Marko are among them, along with Mercedes' Toto Wolff and Niki Lauda.
Red Bull have made it very clear their relationship with Renault has broken down. They have tried to get Mercedes engines but their attempts were rejected.
What we have now is a situation where a billionaire who owns two teams is not prepared to accept second best. It is an understandable position.
It's one thing to have a Renault V8 under the previous engine formula that was 5% down on the best and make that up with the excellence of the car.
It's another to be in the hybrid era and to be offered second-grade Ferrari engines when you are a Grade One team. I wouldn't accept that if I owned Red Bull either.
In that situation, why should Mateschitz carry on pumping hundreds of millions a year into F1 and the show it provides to TV viewers while accepting he cannot win, until such time as he finds a better solution down the road?
It all adds up to a pivotal point in F1 history. If the heads of agreement signed by Renault to buy Lotus does not turn into a full sale, and if Red Bull do not get parity on engine power with the works Ferrari team, there could be six fewer cars on the grid next year.
Wat precies zegt hij wat wij niet willen geloven?quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:31 schreef Fir3fly het volgende:
Als je het niet van mij wil horen, DC zegt ongeveer hetzelfde:
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34389232
[..]
Hij suggereert dat betere communicatie een oplossing zou kunnen zijn maar dat maakt een motor niet magisch meer pk produceren.
Je vind jezelf wel geweldig zo, of niet ? Eerst al die Hmmmz, nu jij die deze topics vol kwakt met irritant betweterig gedrag.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, ik zit te discussiëren met lui die een week of wat geleden nog geloofden dat Red Bull door VW gekocht zou worden .
Ik hou het denk ik maar bij sasquatch, die heeft tenminste nog een flinke kennis van zaken en maakt af en toe uitstekende punten. Dat houdt de geest scherp .
Dat ben je zeker niet, teringquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Jammer maar helaas voor hem, ik laat mij het plezier van het lezen van F1 topics hier niet vergallen door 1 zo'n narcistisch vuurvliegje.. Ik heb er melding van gemaakt. Ik zal niet de enige zijn die zich stoort aan zijn gedrag.
Oh ja? Waar heeft hij dat laten zien dan?quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..] Button is een goede ontwikkelingscoureur
Op de motor heeft hij weinig invloed. Maar afstelling en feedback heeft hij veel ervaring in.quote:Op woensdag 30 september 2015 00:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Oh ja? Waar heeft hij dat laten zien dan?
Ik heb juist een beetje het tegenovergestelde idee.
Ik vraag het nog maar een keertje dan: waar heeft Button laten zien dat hij een goede ontwikkelingscoureur is? Welke auto werd nou beter naarmate Button er langer inzat?quote:Op woensdag 30 september 2015 00:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op de motor heeft hij weinig invloed. Maar afstelling en feedback heeft hij veel ervaring in.
BAR/Honda met de verborgen benzinetankquote:Op woensdag 30 september 2015 01:00 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik vraag het nog maar een keertje dan: waar heeft Button laten zien dat hij een goede ontwikkelingscoureur is? Welke auto werd nou beter naarmate Button er langer inzat?
Niet de McLaren met Mercedes-motoren. Niet de fabrieks-Honda. De BAR/Honda daarvoor wellicht? Benetton/Renault? Williams? Brawn?
Geralt, Firefly gaf commentaar op iedereen, constant weer plaatsen en meneer weet heet continu beter. Als je het niet eens met iemand met bent, prima, maar de reacties van Firefly naar anderen en op laatst naar mij waren gewoon niet fair en hebben naar mijn idee veel lezers afgeschrikt. Het is de laatste edities ook een stuk rustiger in de topics met een handvol reaguurders. Dit heeft ie echt aan zichzelf te danken.quote:Op woensdag 30 september 2015 01:15 schreef Geralt het volgende:
Nergens ben ik van mening.
Anyway, over dat hele Fir3fly tegen de rest geneuzel ben ik het eigenlijk wel eens met Swets. Dat het absurd is dat je een motor moet afnemen van iemand die zelf ook een team hebben en er dus alle belang bij hebben dat ze winnen van degene aan wie ze de klantenmotor geven.
Dus als er iets hypocriet is dan is het wel Ferrari wat (naar het schijnt) alleen de 2015 spec wil leveren aan RB; terwijl Sauber en Haas (op papier toch een bak mindere teams) wél de 2016 spec zouden krijgen.
Dat slaat nergens op. Geef ze of allemaal die 2016 versie of voor mijn part allemaal de 2015 versie. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de 2016 versie en dan moet de fabrikant van het ding met zijn eigenste F1 team maar gewoon heel erg goed zijn best doen om voor de klantenteams te finishen.
Ow en verder vind ik nog dat Meike niet zo moet Me( i)kkeren ( ) over van nou dan ga ik wel ergens een ander F1 forum opzoeken.
Dat is nergens voor nodig.
Doe eens wat aardiger allemaal
We zijn toch allemaal vrinden.
Ouwe jongens krentenbrood.
Ik neem nog een pot bier.
En nog een.
En nog een.
dat kan toch ook een logistiek verhaal zijn van Ferrari, je moet wel de capaciteit hebben, het is geen off the rack productquote:Op woensdag 30 september 2015 01:15 schreef Geralt het volgende:
Nergens ben ik van mening.
Anyway, over dat hele Fir3fly tegen de rest geneuzel ben ik het eigenlijk wel eens met Swets. Dat het absurd is dat je een motor moet afnemen van iemand die zelf ook een team hebben en er dus alle belang bij hebben dat ze winnen van degene aan wie ze de klantenmotor geven.
Dus als er iets hypocriet is dan is het wel Ferrari wat (naar het schijnt) alleen de 2015 spec wil leveren aan RB; terwijl Sauber en Haas (op papier toch een bak mindere teams) wél de 2016 spec zouden krijgen.
Dat slaat nergens op. Geef ze of allemaal die 2016 versie of voor mijn part allemaal de 2015 versie. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de 2016 versie en dan moet de fabrikant van het ding met zijn eigenste F1 team maar gewoon heel erg goed zijn best doen om voor de klantenteams te finishen.
Ow en verder vind ik nog dat Meike niet zo moet Me( i)kkeren ( ) over van nou dan ga ik wel ergens een ander F1 forum opzoeken.
Dat is nergens voor nodig.
Doe eens wat aardiger allemaal
We zijn toch allemaal vrinden.
Ouwe jongens krentenbrood.
Ik neem nog een pot bier.
En nog een.
En nog een.
Het lijkt me goedkoper en eenvoudiger om 50x dezelfde motor met dezelfde specs te leveren dan 2 lijnen te hanteren met een A- en B-spec motorquote:Op woensdag 30 september 2015 07:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan toch ook een logistiek verhaal zijn van Ferrari, je moet wel de capaciteit hebben, het is geen off the rack product
Hoo hoo dat in beeld was natuurlijk een snaai van Bernie.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:57 schreef Benoves het volgende:
Ik denk dat RedBull en STR gewoon f1 rijden volgend jaar. Ze zijn volop in beeld en hebben een leuk team. Voor hun imago kiezen ze voor een andere motorleverancier en stappen ze niet zo uit de F1.
Ik heb hem nergens lelijk zien doen eigenlijk?quote:Op woensdag 30 september 2015 07:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geralt, Firefly gaf commentaar op iedereen, constant weer plaatsen en meneer weet heet continu beter. Als je het niet eens met iemand met bent, prima, maar de reacties van Firefly naar anderen en op laatst naar mij waren gewoon niet fair en hebben naar mijn idee veel lezers afgeschrikt. Het is de laatste edities ook een stuk rustiger in de topics met een handvol reaguurders. Dit heeft ie echt aan zichzelf te danken.
Er missen wat posts...quote:Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb hem nergens lelijk zien doen eigenlijk?
Althans niet in die mate dat ik me er door af zou laten schrikken
En dat zou niemand moeten doen.
We hoeven het toch allemaal niet met elkaar eens te zijn?
Zo vind ik nog altijd dat het de schuld van HHF is (de lul ), en daar is ook lang niet iedereen het mee eens
Ja zeg hoor eens even hier; als jij van allerlei posts gaat lopen verwijderen dan kan je mij natuurlijk niet kwalijk nemen dat ik niet alles gelezen heb omdat ik druk doende was de crisis af te wenden en de maatschappij draaiende te houden hequote:Op woensdag 30 september 2015 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er missen wat posts...
En nou genoeg over fir3fly.
Er was meer aan de hand dan dat. Als het echt daarover ging, was het vorige deel al ontploftquote:Op woensdag 30 september 2015 11:57 schreef Twieki het volgende:
Jemig. Even unfollowen dit topic. Of is dit inmiddels niet meer nodig? Je hóéft het niet met elkaar eens te zijn hoor.
Ik denk dat het Aixam wordt.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:08 schreef Beach het volgende:
Ik lees dat McLaren een nieuwe hoofdsponsor aan gaat kondigen,
1 of ander alcohol merk. Iniedergeval weer wat money erbij aldaarquote:
Zenuwachtig voor een rijexamen en met 300 buitenom Blanchimont inhalenquote:Max slaagt op z’n verjaardag voor zijn rijbewijs
Geplaatst op 30 september 2015 door Niels Hendrix
Het grootste cadeau ontving Max Verstappen vandaag van zichzelf: op zijn achttiende verjaardag is de Scuderia Toro Rosso-coureur geslaagd voor zijn rijbewijs. Een jaar geleden ontving Max al zijn superlicentie, het Formule 1-rijbewijs, waardoor hij aan Grand Prix-weekenden deel mocht nemen. En vanaf nu, na het behalen van zijn praktijkexamen, mag Max dan ook zelfstandig op de openbare weg rijden.
“Ik ben blij om achttien te zijn en ook om mijn rijbewijs gehaald te hebben”, vertelt Max aan Verstappen.nl. “Dat ik eindelijk alleen de weg op mag, geeft me meer zelfstandigheid, daar ben ik heel blij mee. Het is wel een opluchting om geslaagd te zijn. Ik was een beetje zenuwachtig om fouten te maken, maar het examen ging prima.”
In januari slaagde Max voor het theoretisch examen van het rijbewijs en sindsdien mocht hij - als in België woonachtige Nederlander - onder begeleiding autorijden, zij het alleen in België. Vandaag tijdens zijn praktijkexamen moest Max als bijzondere verrichtingen inparkeren en keren op de weg. Dat ging probleemloos, ondanks dat de jarige pas op maandagavond zijn eerste rijles had en niet meer dan vijf uur met een rijinstructeur had gereden.
Max heeft altijd gezegd liever als passagier in een straatauto te zitten dan achter het stuur. Dat is voor hem een rustmoment. “Zo denk ik daar nog steeds over. Maar als ik voortaan zelf ergens heen wil gaan, kan ik mijn eigen Renault Clio RS pakken. Die vrijheid geeft me een goed gevoel.”
Max belooft een heer in het verkeer te zijn. Een misstap kan hij zich op dat gebied ook niet veroorloven, want tegenwoordig is een gewoon rijbewijs een vereiste om als Formule 1-coureur te mogen (blijven) rijden. “Ik ga me netjes aan de regels houden”, zegt Max toe, voor hij een stukje taart tot zich neemt om deze heuglijke dag te vieren.
McLaren heeft de champagne voor dit jaar toch weten te regelen.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:18 schreef Fiorano het volgende:
[..]
1 of ander alcohol merk. Iniedergeval weer wat money erbij aldaar
Hij heeft een eigen Clio RS zoals ik lees. Geen idee of hij die zelf gekocht heeft of dat zijn pa die gekocht heeft of dat dat part of the deal was en gekregen heeft. Leuke hot hatch in elk geval; 200pk en onder de 7 seconden naar de 100.quote:
Die zal gesponsord zijn. Ongetwijfeld zal hij zelf nog wel een keer wat anders komen, maar voor de pers zal hij dit vertellen denk ik.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij heeft een eigen Clio RS zoals ik lees. Geen idee of hij die zelf gekocht heeft of dat zijn pa die gekocht heeft of dat dat part of the deal was en gekregen heeft. Leuke hot hatch in elk geval; 200pk en onder de 7 seconden naar de 100.
quote:Pirelli overweegt vertrek bij wegvallen Red Bull
De motorsportbaas van Pirelli, Paul Hembery, heeft naar buiten gebracht dat een vertrek van Red Bull en Toro Rosso uit de Formule 1 ook het einde van Pirelli in de sport kan betekenen. De toekomst van de twee teams hangt aan een zijden draadje na het opzeggen van het contract met motorleverancier Renault. De huidige onderhandelingen met Ferrari vormen een laatste hoop.
Meer in bron.
nou,nou, de druk loopt wel op zo, je ontwikkelt niet zomaar nieuwe banden in een paar maanden.quote:
Algemene F1 topicquote:Op woensdag 30 september 2015 16:18 schreef Twieki het volgende:
Niet echt een nieuwtje, maar ik twijfel tussen het GP-topic en dit topic. Mijn keuze valt op dit topic omdat eh... geen idee.
De GP van Amerika wordt 25 oktober verreden. Juist die dag ga ik naar België. Iemand die weet of deze race uitgezonden wordt op de BBC of op één of andere Belgische zender?
Ze hebben een contract voor 2016 en daarna kan Michelin mooi instappen. Krijgen we in ieder geval betere banden.quote:
Nou ja, andere. Of het beter wordt is nog maar afwachten.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben een contract voor 2016 en daarna kan Michelin mooi instappen. Krijgen we in ieder geval betere banden.
Het gaat toch over de races, dus zou dan in dat topic moeten?quote:
Muah. Kan ook, maar die leeft alleen tijdens weekenden. Hier iig nietquote:Op woensdag 30 september 2015 17:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou ja, andere. Of het beter wordt is nog maar afwachten.
[..]
Het gaat toch over de races, dus zou dan in dat topic moeten?
Johnny Walker gestopt met sponsoring ?quote:Op woensdag 30 september 2015 13:45 schreef Pagan het volgende:
[..]
McLaren heeft de champagne voor dit jaar toch weten te regelen.
[ afbeelding ]
BBC heeft hem niet dat weekend. Heel makkelijk zelf te zoeken met Google hoor. En in België worden de races in het Vlaams uitgezonden op Sporting Telenet, achter de decoder. In het Frans op de La Deux, en die is gewoon op de kabel te krijgen. In sommige regio's is RTL+ te ontvangen, dat hangt dan af van de distributeur. Telenet heeft 'm iig niet meer op de kabel. Belgacom/Proximus wel nog. Het Waalse VOO ook nog.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:18 schreef Twieki het volgende:
Niet echt een nieuwtje, maar ik twijfel tussen het GP-topic en dit topic. Mijn keuze valt op dit topic omdat eh... geen idee.
De GP van Amerika wordt 25 oktober verreden. Juist die dag ga ik naar België. Iemand die weet of deze race uitgezonden wordt op de BBC of op één of andere Belgische zender?
Dat is goed nieuws! Thanks!quote:Op woensdag 30 september 2015 18:38 schreef Sjemmert het volgende:
net op radio veronica gehoord dat max verstappen volgend jaar augustus wereld kampioen wordt.
Bron: een waarzegster van astro tv.
Ik heb het dan toch echt liever bij Sport1. Eurosport heb ik geen goed gevoel bij, het is gewoonweg geen autosportzender.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:17 schreef borisz het volgende:
Eurosport koopt rechten voor de F1 in Portugal http://www.sportspromedia(...)1_rights_in_portugal
T/m 2018 is sport1 nog de rechtenhouder in NL, maar daarna zou het best eens Eurosport kunnen worden.
Ik zou het wel graag op Eurosport zien, tenminste geen gezeik meer met steams.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het dan toch echt liever bij Sport1. Eurosport heb ik geen goed gevoel bij, het is gewoonweg geen autosportzender.
Wel veel reclame.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:16 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik zou het wel graag op Eurosport zien, tenminste geen gezeik meer met steams.
Eurosport, alleen maar reclame man.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het dan toch echt liever bij Sport1. Eurosport heb ik geen goed gevoel bij, het is gewoonweg geen autosportzender.
goh, die is weer anders dan wat ik gisteren lasquote:Op woensdag 30 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
FIA publiceert voorlopige F1-kalender
Mijn potentiële België-plannen hoeven niet de prullenbak in
Dus geen Le Mans voor Hulkenberg volgend jaar..quote:Op woensdag 30 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
FIA publiceert voorlopige F1-kalender
Mijn potentiële België-plannen hoeven niet de prullenbak in
Zuurquote:Op woensdag 30 september 2015 22:34 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus geen Le Mans voor Hulkenberg volgend jaar..
De mijne ook nietquote:Op woensdag 30 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
FIA publiceert voorlopige F1-kalender
Mijn potentiële België-plannen hoeven niet de prullenbak in
Baku zit te dicht op Canada imho, dus misschien verandert dat nog.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:34 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus geen Le Mans voor Hulkenberg volgend jaar..
Pastor heeft gewoon een contract voor volgend jaar hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:33 schreef Geralt het volgende:
Het zal toch niet dat de beste GP2 rijder ooit komend jaar zonder stoeltje gaat komen te zitten wel?
Dan zouden ze zichzelf behoorlijk belachelijk maken
Ik kijk in elk geval al uit naar over een paar jaar. Dikke clash tussen Nederland en België als die 2 allebei bij een winnend team zitten
En Ocon ook erbij. Dat zou leuk zijn
Het is een trend om GP2 kampioenen niet te laten promoveren naar de F1. Grosjean was de laatste 4 jaar geleden. De drie daaropvolgende zijn allemaal nog niet in de F1 terecht gekomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:33 schreef Geralt het volgende:
Het zal toch niet dat de beste GP2 rijder ooit komend jaar zonder stoeltje gaat komen te zitten wel?
Dan zouden ze zichzelf behoorlijk belachelijk maken
Ik kijk in elk geval al uit naar over een paar jaar. Dikke clash tussen Nederland en België als die 2 allebei bij een winnend team zitten
En Ocon ook erbij. Dat zou leuk zijn
Ehm... nee.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:33 schreef Geralt het volgende:
Het zal toch niet dat de beste GP2 rijder ooit komend jaar zonder stoeltje gaat komen te zitten wel?
dat is hier ook het plan.quote:
Hamilton heeft toch gewoon een contract voor volgend jaar?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:33 schreef Geralt het volgende:
Het zal toch niet dat de beste GP2 rijder ooit komend jaar zonder stoeltje gaat komen te zitten wel?
Dan zouden ze zichzelf behoorlijk belachelijk maken
Ik kijk in elk geval al uit naar over een paar jaar. Dikke clash tussen Nederland en België als die 2 allebei bij een winnend team zitten
En Ocon ook erbij. Dat zou leuk zijn
Manor samen met Wehrlein?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:26 schreef Geralt het volgende:
Button bijgetekend voor komend jaar.
Ja ok leuk en alles.
Waar moet Stoffel heen dan? Die moet toch echt een stoeltje krijgen lijkt me toch?
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:31 schreef nils7 het volgende:
Hamilton heeft toch gewoon een contract voor volgend jaar?
Alonso heeft nog een doorlopend contract, maar de vraag na afgelopen weekend is of hij nog blijftquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:26 schreef Geralt het volgende:
Button bijgetekend voor komend jaar.
Ja ok leuk en alles.
Waar moet Stoffel heen dan? Die moet toch echt een stoeltje krijgen lijkt me toch?
welke teams zijn voor hem een optie?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alonso heeft nog een doorlopend contract, maar de vraag na afgelopen weekend is of hij nog blijft
Porsche.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welke teams zijn voor hem een optie?
Dan heeft ie letterlijk een GP2 enginequote:
Alsof de Honda beter is.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan heeft ie letterlijk een GP2 engine
Manorquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welke teams zijn voor hem een optie?
Je slaat weer eens door.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Pastor heeft gewoon een contract voor volgend jaar hoor.
quote:Former Formula 1 driver Jaime Alguersuari has announced that he has retired from motor-racing at the age of 25.
As a Red Bull junior Alguersuari claimed the British Formula 3 title in 2008 and competed in Formula Renault 3.5 the follow year, before he was called up to race in Formula 1 for Toro Rosso.
Then aged 19, Alguersuari became the youngest Formula 1 driver, a record which was broken by Max Verstappen in 2015.
Alguersuari continued with Toro Rosso until the end of 2011, claiming a best of seventh in Italy and Korea en-route to 14th in the championship.
However, Alguersuari was dropped by Red Bull and was left to collect a test driver role with tyre supplier Pirelli, though he was unable to find a route back into the sport.
Alguersuari raced for Virgin in the inaugural Formula E championship but fainted following the Moscow round and missed the season finale in London.
Alguersuari stressed during a news conference on Thursday that his retirement was down to a lack of motivation, rather than any underlying health concerns.
"I need a change," said Alguersuari during a press conference in Madrid. "I've lost my love for this girlfriend. I'm 25 and I've decided to start a new chapter.
"Nowadays I don't belong in racing, but I can't say it's the end either."
Wél nog steeds de enige Formule 2/Formule 3000/GP2 kampioen die ook Formule 1 kampioen is geworden!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:31 schreef nils7 het volgende:
Hamilton heeft toch gewoon een contract voor volgend jaar?
hebben volgend jaar tenminste wel een Mercedes PU.quote:
Of ze plegen allemaal harakiriquote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:15 schreef SnowOokami het volgende:
Respect van Button en misschien ook wel een goeie zet, als ik Japanners een beetje ken was die insult van Alonso genoeg om ze hard aan het werk te zetten straks rijden ze Mercedes er nog uit
Nee dat is pas als ze ontslagen wordenquote:
Was jij niet een keer in de uitzending bij man bijt hond? Die gozer die zijn hele kamer vol had hangen met foto's van Maldonado, met een Maldonado dekbedje en bijbehorende pyjama?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Pastor heeft gewoon een contract voor volgend jaar hoor.
Ik zat er wel aan te denken, 1 van de mooiste autos die er rond rijdt. Maar ik heb er al 5 van Verstappen besteldquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb een Minichamps schaalmodel besteld van de Lotus met Maldonado!
Heel gedetailleerd, er mist een wiel en een voorvleugel, net als in het echt!
M'n garp, wat doe je...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:50 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik zat er wel aan te denken, 1 van de mooiste autos die er rond rijdt. Maar ik heb er al 5 van Verstappen besteld
Wanneer denken jullie dat er een beslissing komt over RB? Moet toch wel heel erg binnenkort zijn?
FOK! begint echt steeds meer op Tweakers te lijken met de "regeltjes zus en regeltjes zo".quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:05 schreef Nattekat het volgende:
[warning]Voor algemene F1 zaken en slowchat zie SPT / [Formule 1] Algemeen F1 topic #1[/warning]
Echt...
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, het zijn ook geen harde grenzen, maar soms wordt het even iets tequote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
FOK! begint echt steeds meer op Tweakers te lijken met de "regeltjes zus en regeltjes zo".
Er lopen verdomme 4 F1 topics doorelkaar, denk je dat ik na 8 pagina's doorlezen nog weet in welk topic ik reageer? Ik reageer op wat ik lees.
Gelukkig niet zeg, ik heb een teringhekel aan Man bijt hond plus ik heb geen Pastor merchandise.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:21 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Was jij niet een keer in de uitzending bij man bijt hond? Die gozer die zijn hele kamer vol had hangen met foto's van Maldonado, met een Maldonado dekbedje en bijbehorende pyjama?
4 topics vind ik ook nergens op slaanquote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
FOK! begint echt steeds meer op Tweakers te lijken met de "regeltjes zus en regeltjes zo".
Er lopen verdomme 4 F1 topics doorelkaar, denk je dat ik na 8 pagina's doorlezen nog weet in welk topic ik reageer? Ik reageer op wat ik lees.
+1 ! Helemaal mee eensquote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:38 schreef Beach het volgende:
[..]
4 topics vind ik ook nergens op slaan
2 is meer dan zat
(races + algemeen samenvoegen)
(nieuwtjes+silly season samenvoegen)
Nu wordt er driftig geëdit en weten mensen (waaronder ik) niet meer precies waar iets moet komen te staan.
Daardoor heb ik weinig zin meer om nieuwtjes te posten.
zie ik ook wel zitten,jaquote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:38 schreef Beach het volgende:
[..]
4 topics vind ik ook nergens op slaan
2 is meer dan zat
(races + algemeen samenvoegen)
(nieuwtjes+silly season samenvoegen)
Nu wordt er driftig geëdit en weten mensen (waaronder ik) niet meer precies waar iets moet komen te staan.
Daardoor heb ik weinig zin meer om nieuwtjes te posten.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:57 schreef Nattekat het volgende:
Zal eindigen met het dumpen van GPs en Silly Season. Valt te overwegen
Zoals http://formule1.fok.nl ?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:10 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat dat wel meevalt.. Races + algemeen is gedurende het jaar voornamelijk GP - gerelateerd en in de winter/zomerstop een rehab van verslaafde F1 fans die blijven mauwen om waneer de eerst volgende test/training/race is..
Nieuwtjes & silly season gaan ook goed samen want alles wat betrekking heeft op silly season zijn nieuwtjes.. Enige waar je aan zou kunnen denken om meer met de FP of een wiki te doen op fok en alle nieuwtjes/geruchten daar te verzamelen en per deel de hoogtepunten (belangrijkste nieuwtjes) in de OP te noemen.
GP's vind ik juist wel leuk, Silly Season en Nieuwtjes kunnen wat mij betreft ook wel samen, wat is er verder nog?quote:
Waar denk je dat die tag in mijn naam voor staat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
...
Ik zit al jaren in dit topic en ik kijk dus al jaren over deze fp heen..
Oké
Probleem is dat het altijd oud nieuws is op http://frontpage.fok.nl/formule1quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
...
Ik zit al jaren in dit topic en ik kijk dus al jaren over deze fp heen..
Oké
Het Silly Season topic is zo'n beetje mijn geesteskindje geweest, vandaar. Maar als dat wordt samengevoegd met het nieuwtjes topic, ga ik daar wel verder met mijn gespam.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
GP's vind ik juist wel leuk, Silly Season en Nieuwtjes kunnen wat mij betreft ook wel samen, wat is er verder nog?
Ehm... Nee. Regelmatig eerder dan GPUpdate. Nieuwtjes uit dit topic probeer ik ook zo snel mogelijk te plaatsen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Probleem is dat het altijd oud nieuws is op http://frontpage.fok.nl/formule1
Algemeen naar GP's zou ik doenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:29 schreef Nattekat het volgende:
Dus silly hierheen (sorry sasquatsch ).
GPs naar Algemeen is dan nog een tweede oplossing, dan is er altijd een topic ipv enkel rond een weekend.
Er zit nog een gedachte achter algemeen, er is een reden geweest om die te openen. Als je die weer wegneemt, heb je twee specifieke topics over, met weinig ruimte voor randzaken. In algemeen kan dan gewoon alles uit GPs, inclusief de OP, meegenomen worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Algemeen naar GP's zou ik doen
OK misschien is het nu verbeterd, ik heb al een tijd niet meer gekeken vanwege dat oude nieuwsquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehm... Nee. Regelmatig eerder dan GPUpdate. Nieuwtjes uit dit topic probeer ik ook zo snel mogelijk te plaatsen.
Sterker nog, Manor met Mercedes stond 5 dagen geleden al op FOK!sport
Wat let je om er gewoon mee door te gaan, ik zie het probleem niet, er komen zoveel dingen dubbel voorbij en als mensen het niet willen volgen dan klikken ze toch op "stop volgen"quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het Silly Season topic is zo'n beetje mijn geesteskindje geweest, vandaar. Maar als dat wordt samengevoegd met het nieuwtjes topic, ga ik daar wel verder met mijn gespam.
Hmmm, ik snap je gedachte, maar persoonlijk vind ik het prettiger als ik in mijn actieve topic lijst kijk en de GP titel + reeks ummer zie, ipv dat er altijd maar algemeen staat + gp op het eind.. Het zoekt gewoon fijner en naar mijn idee is juist algemeen er gekomen vanwege het slowchat gebeuren, iets waar ik totaal geen moeite mee heb (behalve als het een discussie word die langer gaat duren dan 2 pagina's of er al een topic over is, zoals de F1 spellen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zit nog een gedachte achter algemeen, er is een reden geweest om die te openen. Als je die weer wegneemt, heb je twee specifieke topics over, met weinig ruimte voor randzaken. In algemeen kan dan gewoon alles uit GPs, inclusief de OP, meegenomen worden.
De twee elimineren en een nieuw topic kan ook natuurlijk.
De titel hoeft natuurlijk niet hetzelfde te blijvenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hmmm, ik snap je gedachte, maar persoonlijk vind ik het prettiger als ik in mijn actieve topic lijst kijk en de GP titel + reeks ummer zie, ipv dat er altijd maar algemeen staat + gp op het eind.. Het zoekt gewoon fijner en naar mijn idee is juist algemeen er gekomen vanwege het slowchat gebeuren, iets waar ik totaal geen moeite mee heb (behalve als het een discussie word die langer gaat duren dan 2 pagina's of er al een topic over is, zoals de F1 spellen.
Mwah, ik vond dat wel meevallen.. het is F1 gerelateerd, dus zou moeten kunnen. Zoals eerder al aangegeven, vind ik het Hardloop topic waar ook MoBlo in post het goede voorbeeld. Daar word echt van van alles besproken, gedeeld en gegrapt. Eigenlijk is alles daar wel ontopic. Schoenen, trainingen, wedstrijden, vakanties, blessures, nieuwe 'leden'.. iedereen en alles is welkom.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De titel hoeft natuurlijk niet hetzelfde te blijven
Vooral vanwege sc in dit topic ja, en om het andere topic ook gewoon ontopic te houden. Ruimte voor schaalmodellen, leuke foto's, overige dingen enzulks was er niet.
Ná dit jaar zet hij de Clio in de stalling en gaat hij in de Audi van paps rijdenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:09 schreef KingRadler het volgende:
Max Verstappen is deze week 18 geworden. En wat krijgt een jonge knul die Formule 1 rijdt voor auto van zijn werkgever? Juist, een gruwelijk snelle hatchback met 200 pk.
Renault heeft Verstappen een Clio R.S. gegeven. Absoluut niet verkeerd voor een 'beginnend bestuurder'.
De Clio heeft een 1.6 liter viercilinder turbomotor onder de kap met 200 pk. Net als in zijn Formule 1-auto heeft Max een setje schakelflippers aan het stuur waarmee hij van versnelling kan wisselen. Het is maar te hopen voor Max dat deze Renault hem niet zo vaak in de steek laat als in de Formule 1 het geval is.
bron: 1Limburg
Een clio...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:09 schreef KingRadler het volgende:
Max Verstappen is deze week 18 geworden. En wat krijgt een jonge knul die Formule 1 rijdt voor auto van zijn werkgever? Juist, een gruwelijk snelle hatchback met 200 pk.
Renault heeft Verstappen een Clio R.S. gegeven. Absoluut niet verkeerd voor een 'beginnend bestuurder'.
De Clio heeft een 1.6 liter viercilinder turbomotor onder de kap met 200 pk. Net als in zijn Formule 1-auto heeft Max een setje schakelflippers aan het stuur waarmee hij van versnelling kan wisselen. Het is maar te hopen voor Max dat deze Renault hem niet zo vaak in de steek laat als in de Formule 1 het geval is.
bron: 1Limburg
Dat voedt natuurlijk weer geruchten dat Max part of the deal voor 2017 gaat zijn als Ferrari aan TR/RB gaat leveren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:23 schreef alwaysonhold het volgende:
Honda zegt nee tegen motoren leveren aan Toro Rosso
http://www.motorsport.com(...)rosso-engine-deal-2/
Ik zie Red Bull en Toro Rosso vertrekken. Ferrari moet als ze motoren leveren de nieuwe motoren leveren aan beide Red Bull en Toro Rosso volgens bekend autosport verslaggever Jon Noble. Had hij net op Twitter gezet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat voedt natuurlijk weer geruchten dat Max part of the deal voor 2017 gaat zijn als Ferrari aan TR/RB gaat leveren.
We zien wel.
Eerst maar eens dit jaar afmaken
Wat dat betreft zou een leverancier toch mogen zeggen.. joh, prima, jullie krijgen nieuwe motor van ons, maar met 20% minder power... Dan nog heeft RBR en TR een ijzersterke deal vanwege hun sterke chassis, nu lijkt Ferrari dus vast te zitten aan nieuwe motor en zonder motor restrictie te leveren aan RBR ? Ja logisch dat ze (waarschijnlijk) nee zeggen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:38 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik zie Red Bull en Toro Rosso vertrekken. Ferrari moet als ze motoren leveren de nieuwe motoren leveren aan beide Red Bull en Toro Rosso volgens bekend autosport verslaggever Jon Noble. Had hij net op Twitter gezet.
Dan gaat die Red Bull en Toro Rosso straks harder dan de Ferrari zelf. Gaat niet gebeuren.
2015 motoren wordt geblokt door Red Bull omdat dat unaniem moet en RB geheid tegen zal zijn. Zoals in het artikel staat zullen ze waarschijnlijk ook de in-season development gaan blokken om te zorgen dat ze leverage hebben. Dus heeft Ferrari de keuze, of niet leveren en geen in-season development, of leveren en wel in-season development toestaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:38 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik zie Red Bull en Toro Rosso vertrekken. Ferrari moet als ze motoren leveren de nieuwe motoren leveren aan beide Red Bull en Toro Rosso volgens bekend autosport verslaggever Jon Noble. Had hij net op Twitter gezet.
Dan gaat die Red Bull en Toro Rosso straks harder dan de Ferrari zelf. Gaat niet gebeuren.
ik zie nog wel een aanbod andersom komen. 2015-motor Red Bull en 2016-motor Toro Rossoquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:56 schreef SnowOokami het volgende:
Aangezien RB zelf de grootste bek heeft en omzich heen loopt te schoppen zie ik STR nog wel een motor aangeboden krijgen geef STR anders de 2015 Ferrari motor...
Moet RB dat wel goedkeuren, want zonder hun goedkeuring mag er volgend jaar geen 2015 motoren gebruikt worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie nog wel een aanbod andersom komen. 2015-motor Red Bull en 2016-motor Toro Rosso
weet ik, maar het zou zomaar in een voorstel kunnen komen te staanquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moet RB dat wel goedkeuren, want zonder hun goedkeuring mag er volgend jaar geen 2015 motoren gebruikt worden.
Lol, Christian Horne krijgt een hartinfarct bij zo'n aanbieding xDquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie nog wel een aanbod andersom komen. 2015-motor Red Bull en 2016-motor Toro Rosso
Dan moet Max een eventueel aanbod om naar RB te gaan maar afslaanquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie nog wel een aanbod andersom komen. 2015-motor Red Bull en 2016-motor Toro Rosso
Bij STR blijven is sowieso wel een goede zet voor Max denk ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan moet Max een eventueel aanbod om naar RB te gaan maar afslaan
Nee, motoren van 2015 zijn volgend jaar sowieso niet legitiem. Dat is het drukmiddel van RB om 2016 motoren te krijgen. Ze zullen zo'n voorstel om dat toe te staan (zoals dit jaar voor Manor) blokkeren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:01 schreef Meike26 het volgende:
Zijn de 2015 motoren volgend jaar nog wel legitiem met andere uitlaten etc ?
Zeker, maar aangezien hij bij RB onder contract staat kan het zomaar zijn dat RB zegt overstappen naar ons.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Bij STR blijven is sowieso wel een goede zet voor Max denk ik.
Ik denk dat het voor alle 4 de coureurs onzeker zal zijn. Ook Max is er dan niet zeker van om ergens op de grid te staan volgend jaar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik vraag het mij af wat er gebeurd als STR en RBR indd de F1 gaan verlaten.. 2 teams minder op de grid? Zie ik niet gebeuren.
Voor Max maak ik mij geen zorgen, eerder Ricciardo die hierdoor echt de pineut kan worden.
1 team minder, Haas F1 komt erbij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik vraag het mij af wat er gebeurd als STR en RBR indd de F1 gaan verlaten.. 2 teams minder op de grid? Zie ik niet gebeuren.
Voor Max maak ik mij geen zorgen, eerder Ricciardo die hierdoor echt de pineut kan worden.
kijk, er is iemand wakkerquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:13 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
1 team minder, Haas F1 komt erbij.
Zonder chauvenistisch te zijn of oranje bril op te hebben, maar Max is denk ik al van zo'n grote waarde dat alle advocaatjes bij de teams in de papieren gaan duiken om te zien welke coureur er het heetst op de schopstoel zit.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:11 schreef Geralt het volgende:
Ja misschien bij een derderangs gaar kutteam. Waar je weinig tot niks kan laten zien. En dan raak je al snel in de vergetelheid bij de topteams natuurlijk.
Laten we hopen dat dat niet het geval gaat zijn. Ik hoop dat ze er gewoon bij blijven, TR en RB
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Ericson zich dan wel zorgen mag gaan maken..
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:11 schreef Geralt het volgende:
Ja misschien bij een derderangs gaar kutteam.
Maar hij rijdt dan wel.. tuurlijk, het is speculaas (dol op) en zoals het nu lijkt een zeer betrouwbare krachtbron, hele jaar door vuurwerk in 2016 !quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:17 schreef Geralt het volgende:
Sauber is navenant failliet en kwalificeert inmiddels (imo dan) wel voor derderangs gaar kutteam.
Dus of Max daar zo blij mee zou moeten zijn waag ik te betwijfelen
Die deur is indd ook nog open en ik vind het persoonlijk vreemd dat Renault, aan het einde van deal met RB, nog een Clio cadeau doet aan Max..quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:18 schreef SnowOokami het volgende:
Grosjean gaat toch naar Haas? Dan kan Max toch naar Renault Lotus
Alsof Crashtornado nog nooit Stokbrood vabn de baan gecrashed heeftquote:
Dat was tijdens zijn rijlessen-jaar..quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Alsof Crashtornado nog nooit Stokbrood vabn de baan gecrashed heeft
Het zou kunnen als Toro Rosso uit de boedel van Red Bull gehaald wordt. Het team staat bij mijn weten nog steeds te koop en als Bernie in 2016 twintig auto's op de grid wil hebben kan dit wel een optie zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:28 schreef SnowOokami het volgende:
Nja eerst maar afwachten wat die nieuwe Renault motor gaat doen, hopelijk zet STR hem in.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:07 schreef Nattekat het volgende:
Leuk om te horen dat deze reeks weer iemand is kwijtgeraakt.. hoera
Dit topic is veel te vaak offtopic of sc, er lopen mensen weg om die reden, mensen die je ook niet meer terugziet.quote:
Maar ik ben er bij gekomenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit topic is veel te vaak offtopic of sc, er lopen mensen weg om die reden, mensen die je ook niet meer terugziet.
lekker boeiend mensen komen en gaan. Ga lekker op een besloten forum zitten anders als je zo graag een vast groepje wilt houdenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit topic is veel te vaak offtopic of sc, er lopen mensen weg om die reden, mensen die je ook niet meer terugziet.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:07 schreef Nattekat het volgende:
Leuk om te horen dat deze reeks weer iemand is kwijtgeraakt.. hoera
rust in vredequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit topic is veel te vaak offtopic of sc, er lopen mensen weg om die reden, mensen die je ook niet meer terugziet.
Als Max door z,n volgende motortje heen is...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:58 schreef alwaysonhold het volgende:
Deze week zou er meer bekend worden voor Red Bull zei de heer Helmut Marko afgelopen weekend in Japan. Wanneer hebben we witte rook?!
Gewoon niet vooruitkijkend.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:38 schreef THEFXR het volgende:
Ik snap echt niet dat RB die renault motoren opzegt zonder plan voor vervanging, Bernie was hun wilde gok?
Of hadden een pitbord voor hun kop. Zoals ik ook ergens anders heb gelezen, is het wel bewonderenswaardig hoe RB huilie doet als ze geen kans meer maken op het podium, terwijl McLaren en Williams (al helemaal), een aantal jaar zwaar tegenvallen en de winning spirit houden om weer naar voren te komen. Wat dat betreft moeten we misschien maar blij zijn als RB het toneel verlaat en er weer echte teams gaan meedoen, die niet vies zijn van wat tegenslag.quote:
Of misschien komt er wel weer een geheimzinnig Zwitsers-Arabisch consortium van rijke oliesjeiks, die anoniem wensen te blijven, die de treams wil overnemen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:49 schreef JopJuh het volgende:
Of ... Redbullt stopt, Jos vindt wat sponsors (wie wil Max niet sponsoren?) en neemt STR over voor 1euro (scheelt immers RB een boete), regelen deal met Ferrari (want alleen TR willen ze best leveren). Max in 2017 naar Ferrari.
Mjah het gaat gewoon om heul veul geld. En kan me niet voorstellen dat er op dit (zakelijk) niveau zulke beslissingen uit emotie genomen worden. Die deal met renault opzeggen was een wel overwogen beslissing. Naar het waarom kan je heel lang zoeken, maar denk niet dat je het echte verhaal de eerst komende 10 jaar hoort.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of hadden een pitbord voor hun kop. Zoals ik ook ergens anders heb gelezen, is het wel bewonderenswaardig hoe RB huilie doet als ze geen kans meer maken op het podium, terwijl McLaren en Williams (al helemaal), een aantal jaar zwaar tegenvallen en de winning spirit houden om weer naar voren te komen. Wat dat betreft moeten we misschien maar blij zijn als RB het toneel verlaat en er weer echte teams gaan meedoen, die niet vies zijn van wat tegenslag.
Hij zal nu al inzet van de onderhandelingen zijnquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:55 schreef Sunri5e het volgende:
Max heeft direct een ander team als RB eruit stapt
Max naar Ferrari, RB de motor van 2016 van Ferrariquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zal nu al inzet van de onderhandelingen zijn
Geen team wat voor de prijzen gaat....quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:55 schreef Sunri5e het volgende:
Max heeft direct een ander team als RB eruit stapt
Je hebt het zitje bij Renault Lotus nogquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:25 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Geen team wat voor de prijzen gaat....
Het wordt met de dag gekker 😊quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:38 schreef THEFXR het volgende:
wat als RB, manor koopt voor de motoren?
Misschien zinspelen ze erop dat niemand hen 2016 motoren wil leveren en proberen ze zo de fia overstag te laten gaan met welk snode plannetje dan ook, wat ze uitspoken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:22 schreef Beach het volgende:
Red Bull heeft toch nog steeds Ilmor, zijn die toch niet stiekem aan de gang gegaan?
Ilmor is van Mercedes tegenwoordig. Die hebben de huidige F1 motor gebouwd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:22 schreef Beach het volgende:
Red Bull heeft toch nog steeds Ilmor, zijn die toch niet stiekem aan de gang gegaan?
Je hebt twee Ilmors. Het ene bedrijf is van Mercedes en nu genaamd Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd . Het andere bedrijf is Ilmor Engineering Ltd en is weer in handen van Roger Penske en Mario Illien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ilmor is van Mercedes tegenwoordig. Die hebben de huidige F1 motor gebouwd.
quote:za 03 okt 2015, 05:15
F1-baas wil Verstappen niet kwijt
Door Frank Woestenburg
Formule 1-baas Bernie Ecclestone probeert achter de schermen zijn invloed aan te wenden om de twee Formule 1-teams Red Bull en Scuderia Toro Rosso alsnog aan een competitieve motor voor volgend seizoen te helpen.
„In het belang van de Formule 1. Het zou een groot gemis zijn wanneer een talent als Max Verstappen volgend seizoen niet op de grid staat”, zegt Ecclestone exclusief tegen Telesport.
Karakter
„De entree van Max is ontzettend goed geweest voor de Formule 1. Hij is snel, maar tevens een jongen met karakter. Op en naast de baan. Dat spreekt tot de verbeelding. Momenteel hebben de meeste topteams hem in het vizier en staat hij hoog op allerlei lijstjes voor het geval er ergens een stoeltje vrijkomt. Ik verwacht grote dingen van Max in de toekomst, maar uiteindelijk is ook hij afhankelijk van de omstandigheden.”
Motor
Na de aangekondigde breuk met motorleverancier Renault is de leiding van Red Bull er nog steeds niet in geslaagd een nieuwe partner te vinden voor komend seizoen. Mercedes en Honda zien niets in een samenwerking. De hoop op een alliantie met Volkswagen ging in rook op. En Ferrari is alleen bereid beide teams te voorzien van 2015-motoren, die qua vermogen aanzienlijk tekort komen ten opzichte van de geavanceerde 2016-krachtbronvan het Ferrari-fabrieksteam.
„Het is een gecompliceerde situatie met tegenstrijdige belangen”, vertelt de 84-jarige Brit. „Waarom de concurrentie uit de brand helpen en het risico lopen dat je met eigen wapens verslagen wordt?”
nee joh, die teams blijven bestaan, Bernie dwingt wel een motor af.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:02 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik denk dat RB geen Ferrari motoren krijgt omdat RB veel te lang heeft gewacht. En Ferrari niet kan leveren. En RB en STR zijn alle 2 exit.
Ik vraag me ook af heeft Ferrari ook de middelen om aan 2 extra teams te leveren.
Ik heb jaren RB en STR een mooi team gevonden maar de laatste tijd niet meer. Sinds dat het wat minder gaat lopen ze alleen maar te zeiken. Ze zijn hierdoor een motor leverancier kwijt. Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan Honda of aan Ferrari toen het minder ging met hun.
Nee, maar wel 1 per fabrikant per jaar. Dus je mag niet en 2015 en 2016 spec motoren leveren.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:39 schreef LWD-Godius het volgende:
Ja een gehomologeerde motor, niet perse een 2016 spec als ik het goed begrijp.
quote:2) Any manufacturer who homologated a power unit during the 2014-2020 period may re- homologate this power unit prior to the 28 February of each subsequent year in accordance with the table in Appendix 4 of the F1 Technical Regulations.
4) Other than any parts agreed by the FIA at their absolute discretion to be solely associated with power unit installation with different teams, each manufacturer may supply only one specification of homologated power unit during any given calendar year, subject to any changes permitted by the FIA in accordance with the procedure set out in 5) below.
Maar dan de vraag, mag je als leverancier je klanten een 2016 spec leveren met een begrenzer = 10/15 procent minder vermogen ? Want Ferrari wil op zich wel leveren, maar niet aan een team die met een sterke motor + goed chassis je eigen team om de oren kan rijden.. Dat wil je gewoon niet. Als dit mag, zie ik het nog wel gebeuren dat ze STR een minder geknepen motor leveren dan RBR. Ze willen eerder Max zien winnen/scoren, dan een Ricciardo waar ze niets aan hebben.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar wel 1 per fabrikant per jaar. Dus je mag niet en 2015 en 2016 spec motoren leveren.
Uit de Sporting regulations voor volgend jaar:
[..]
Dat mag gewoon. Er staat nergens in de regels dat de klantenmotors dezelfde specs moeten hebben.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar dan de vraag, mag je als leverancier je klanten een 2016 spec leveren met een begrenzer = 10/15 procent minder vermogen ? Want Ferrari wil op zich wel leveren, maar niet aan een team die met een sterke motor + goed chassis je eigen team om de oren kan rijden.. Dat wil je gewoon niet. Als dit mag, zie ik het nog wel gebeuren dat ze STR een minder geknepen motor leveren dan RBR. Ze willen eerder Max zien winnen/scoren, dan een Ricciardo waar ze niets aan hebben.
dat lees ik toch anders in Sasq zijn post...quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat mag gewoon. Er staat nergens in de regels dat de klantenmotors dezelfde specs moeten hebben.
Slechte woordkeuzequote:Op zondag 4 oktober 2015 13:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat lees ik toch anders in Sasq zijn post...
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 183
Geldt dus niet meer als er gedurende het seizoen niet meer gesleuteld mag worden. Dan kun je hooguit nog wat doen met de software van de ECU.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Slechte woordkeuze
Doelde meer op het gevalletje Sauber dat een update achterloopt op Ferrari.
waar heb je dat gezien?quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:07 schreef Kanjer het volgende:
STR en dus Max toch met een Ferrarimotor in 2016!
Wel de 2015 spec.
Bron?quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:07 schreef Kanjer het volgende:
STR en dus Max toch met een Ferrarimotor in 2016!
Wel de 2015 spec.
Ten opzichte van hun huidige motor gaan ze vooruit, dus zo veel maakt dat ook niet echt uit. Het enige verschil met volgend jaar zal de betrouwbaarheid zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:35 schreef THEFXR het volgende:
wel kut dat ze dus het hele jaar met die 2015 spec rijden, dan vallen ze terug later in het jaar, als de andere motoren hun tokens gebruiken.
quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ten opzichte van hun huidige motor gaan ze vooruit, dus zo veel maakt dat ook niet echt uit. Het enige verschil met volgend jaar zal de betrouwbaarheid zijn.
we zijn al blij dat Max kan rijden eigenlijkquote:Op maandag 5 oktober 2015 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ten opzichte van hun huidige motor gaan ze vooruit, dus zo veel maakt dat ook niet echt uit. Het enige verschil met volgend jaar zal de betrouwbaarheid zijn.
als dit echt gebeurd, mogen ze dan ook weer tokens gebruiken om deze motor te updaten gedurende het jaar?quote:Op imaandag 5 oktober 2015 14:35 schreef THEFXR het volgende:
wel kut dat ze dus het hele jaar met die 2015 spec rijden, dan vallen ze terug later in het jaar, als de andere motoren hun tokens gebruiken.
Mag wel, gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:50 schreef franklop het volgende:
[..]
als dit echt gebeurd, mogen ze dan ook weer tokens gebruiken om deze motor te updaten gedurende het jaar?
nee, dat is al de hoogste update van 2015, dan zouden ze de 2016 moeten krijgen en dat mag niet.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:50 schreef franklop het volgende:
[..]
als dit echt gebeurd, mogen ze dan ook weer tokens gebruiken om deze motor te updaten gedurende het jaar?
Dit is een interpretatiekwestie. Vanuit het Red Bull-perspectief klopt jouw stelling. Maar zowel Mercedes als Ferrari houden de andere interpretatie er op na die ik in de eerdere post gegeven heb.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Other than any parts agreed by the FIA at their absolute discretion to be solely associated with power unit installation with different teams, each manufacturer may supply only one specification of homologated power unit during any given calen
De 2015 motor moet sowieso een update krijgen dat hij "legaal" is voor 2016 toch? Dus waarschijnlijk gaat die hetzelfde geluid geven als de 2016 motorquote:Op maandag 5 oktober 2015 15:00 schreef Nattekat het volgende:
Gaat toch mooi worden met het geluid. 18xfantastisch 2xgrasmaaier
Nope. 2015 is 2015.quote:Op maandag 5 oktober 2015 15:14 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De 2015 motor moet sowieso een update krijgen dat hij "legaal" is voor 2016 toch? Dus waarschijnlijk gaat die hetzelfde geluid geven als de 2016 motor
Met andere woorden: de motor van 2015 mag niet opnieuw gehomologeerd worden als Ferrari al een nieuwe motor heeft voor 2016. Tokensysteem voor 2016 geeft mij hoofdpijn, maar ga er maar niet van uit dat er ook maar iets veranderd gaat worden.quote:4. A manufacturer may homologate no more than one specification of power unit.
Alleen de uitlaat danquote:Op maandag 5 oktober 2015 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met andere woorden: de motor van 2015 mag niet opnieuw gehomologeerd worden als Ferrari al een nieuwe motor heeft voor 2016. Tokensysteem voor 2016 geeft mij hoofdpijn, maar ga er maar niet van uit dat er ook maar iets veranderd gaat worden.
Dit kan niet met de huidige regelgeving voor 2016. Ferrari mag volgend jaar maar een soort motor inzetten en dat is de 2016 spec motor. Er is dus met de huidige regelgeving geen team dat met een 2015 motor mag rijden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:30 schreef THEFXR het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)verancier-toro-rosso
Dat zijn de 2015 regels, die voor 2016 zijn dichtgetimmerd omdat daar geen in-season development meer mogelijk is (homologatiedatum van 28 februari).quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:57 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Dit is een interpretatiekwestie. Vanuit het Red Bull-perspectief klopt jouw stelling. Maar zowel Mercedes als Ferrari houden de andere interpretatie er op na die ik in de eerdere post gegeven heb.
Hetgeen al gebeurt met Manor F1 die 2014 spec Ferrari motoren gebruikt. Daarnaast stond dit jaar tokenontwikkeling gedurende het seizoen ook open wat een situatie opleverde dat Sauber de 2015 versie van het begin van het seizoen tot een paar races geleden moest gebruiken. Daar waar Ferrari al 2 stappen verder ontwikkelde 2015 gebruikte in Monza ( de andere was volgens mij in Canada geïntroduceerd).
Dus als er een fout in de motor zit en hij valt elke race uit heb je gewoon pech de rest van het seizoen?? wat een rare regelquote:Op maandag 5 oktober 2015 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zijn de 2015 regels, die voor 2016 zijn dichtgetimmerd omdat daar geen in-season development meer mogelijk is (homologatiedatum van 28 februari).
Manor heeft voor 2015 een uitzondering gekregen waar alle teams mee in hebben moeten stemmen.
Dus zonder nieuwe aanpassingen in de regels (waar elk team unaniem mee in moet stemmen) is er geen in-season development mogelijk en geen gebruik van meerdere specs van een motor.
Met een bepaalde interpretatie van de regels zou je lezen dat het wel mag. Een fabrikant mag niet meer dan één spec homologeren, maar de 2015 motor is al gehomologeerd en bestaat dus al. Als ze vervolgens de 2016 versie homologeren (wat een kutwoord trouwens ), is er geen enkele reden om de 2015 versie niet mee te laten doen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 15:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit kan niet met de huidige regelgeving voor 2016. Ferrari mag volgend jaar maar een soort motor inzetten en dat is de 2016 spec motor. Er is dus met de huidige regelgeving geen team dat met een 2015 motor mag rijden.
Willen ze dit überhaupt voor elkaar krijgen zal eerst de regelgeving aangepast moeten worden en daar zal elk team mee moeten instemmen. De kans dat dat gebeurt is vooralsnog erg klein omdat ieder team wel een 2016 motor wil hebben.
Verder heb ik nog geen enkele andere bron gezien van dit gerucht, dus neem ik het vooralsnog met een korreltje zout. (In tegenstelling tot Fok! )
Je mag de motor aanpassen als er een betrouwbaarheidsprobleem isquote:Op maandag 5 oktober 2015 15:50 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dus als er een fout in de motor zit en hij valt elke race uit heb je gewoon pech de rest van het seizoen?? wat een rare regel
Hoe controleren ze dat? xD straks levert dat oplossen van het probleem ook opeens 50bhp extra opquote:Op maandag 5 oktober 2015 15:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mag de motor aanpassen als er een betrouwbaarheidsprobleem is
Ze moeten toestemming hebben om een verandering door te voeren. Hoe ze het controleren maakt niet echt uit dan.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoe controleren ze dat? xD straks levert dat oplossen van het probleem ook opeens 50bhp extra op
Waar dan? Als ik de regels lees wordt er gesproken over re-homologatie van een power unit en je mag maar een gehomologeerde motor leveren. Ik zie nergens in de regels dat je meerdere gehomologeerde versies hebt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 15:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met een bepaalde interpretatie van de regels zou je lezen dat het wel mag. Een fabrikant mag niet meer dan één spec homologeren, maar de 2015 motor is al gehomologeerd en bestaat dus al. Als ze vervolgens de 2016 versie homologeren (wat een kutwoord trouwens ), is er geen enkele reden om de 2015 versie niet mee te laten doen.
Sterker nog, die regel is geschrapt uit de 2016-regels.
quote:2) Any manufacturer who homologated a power unit during the 2014-2020 period may re-homologate this power unit prior to the 28 February of each subsequent year in accordance with the table in Appendix 4 of the F1 Technical Regulations.
Details of all modifications must be included in a dossier supplied to the FIA 14 days prior to re-homologation. The manufacturer must hold a complete power unit to this specification in a container sealed by the FIA prior to the 28 February of the year of re-homologation.
4) Other than any parts agreed by the FIA at their absolute discretion to be solely associated with power unit installation with different teams, each manufacturer may supply only one specification of homologated power unit during any given calendar year, subject to any changes permitted by the FIA in accordance with the procedure set out in 5) below.
Wat ik zei: het staat nergens.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waar dan? Als ik de regels lees wordt er gesproken over re-homologatie van een power unit en je mag maar een gehomologeerde motor leveren. Ik zie nergens in de regels dat je meerdere gehomologeerde versies hebt.
[..]
Wie zegt dat de 2015 (veel) onder doet voor de 2016 motor? Maar idd als ze zo snel zijn als Manor dit jaar dan blijft er weinig motivatie over om nog door te gaan.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:16 schreef merino het volgende:
Dus blijven de Toro Rosso's volgend jaar in ieder geval wel heel maar worden ze er op motorkracht uitgereden door zowel Manor, Sauber en Haas.
Afhankelijk van hun aero pakket (die dit jaar erg sterk was maar dat niet altijd geweest is) is Max volgend jaar dus mogelijk volledig kansloos.
Leuk dit
Dus... Ferrari mag maar 1 power unit homologeren, maar eventuele aanpassingen daaraan welke goedgekeurd worden door de FIA en overige leveranciers, geeft de mogelijkheid om met verschillende motoren te rijden. Aangezien de 2015 motor al gehomologeerd is, en het inzetten van de 2015 motor met kostenbesparing te maken heeft zie ik ze onder deze uitzondering wel deze power unit kunnen inzetten.quote:1. An homologated power unit must include all the parts described as “INC” in the “App. 4
Sporting regs.” column of Appendix 2 of the F1 Technical Regulations.
Other than any parts solely associated with power unit installation in different types of car
(which have no performance benefit and which may be changed from time to time during the
homologation period with the consent of the FIA), any such power unit is one which is
identical in every respect to either :
a) A power unit delivered to the FIA no later than 28 February 2014.
b) A power unit delivered to the FIA after 28 February 2014 which has been modified in
accordance with the Annual F1 Power Unit Homologation table in Appendix 4 to the F1
Technical Regulations.
Once homologated in accordance with a) or b) above, and except as permitted by (c)
below, no changes may be made to the design or construction of the homologated
parts for the duration of the homologation period laid out in Article 28.5 of the F1
Sporting Regulations.
c) A power unit delivered to the FIA after 28 February 2014, or modified and re-delivered
to the FIA after that date, which the FIA is satisfied, in its absolute discretion and after
full consultation with all other suppliers of power units for the Championship, could
fairly and equitably be allowed to compete with other homologated power units.
Such changes will normally only be accepted if they are being proposed for reliability,
safety or cost-saving reasons. Any manufacturer wishing to make a change for any of
the above reasons must apply in writing to the FIA Technical Department and provide all
necessary information including where appropriate, clear evidence of failures. The FIA
will study such requests and, if they agree that the changes should be permitted, will
circulate the correspondence to all manufacturers for comment. If the FIA receive no
comments which cast doubt on their original decision about the proposed
modification(s) they will confirm to the manufacturer concerned that they may be
carried out.
All such power units should be delivered in such a condition that the seals required
under Article 28.4 can be fitted. Power units will be held by the FIA throughout the
homologation period.
Hoezo? Nu hebben ze toch ook veel minder PK dan de rest van het veld?quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:16 schreef merino het volgende:
Dus blijven de Toro Rosso's volgend jaar in ieder geval wel heel maar worden ze er op motorkracht uitgereden door zowel Manor, Sauber en Haas.
Afhankelijk van hun aero pakket (die dit jaar erg sterk was maar dat niet altijd geweest is) is Max volgend jaar dus mogelijk volledig kansloos.
Leuk dit
Dat zijn dus de 2015-regelsquote:Op maandag 5 oktober 2015 16:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dus... Ferrari mag maar 1 power unit homologeren, maar eventuele aanpassingen daaraan welke goedgekeurd worden door de FIA en overige leveranciers, geeft de mogelijkheid om met verschillende motoren te rijden. Aangezien de 2015 motor al gehomologeerd is, en het inzetten van de 2015 motor met kostenbesparing te maken heeft zie ik ze onder deze uitzondering wel deze power unit kunnen inzetten.
Hmmmzzz... Je hebt gelijkquote:
Dat is net zozeer gissen als dat ik nu doe. Vind het geen rare aanname dat de 2016 PU's een stuk meer PK's gaan hebben. Ferrari heeft ook geen grote problemen met betrouwbaarheid dus kunnen ze zich volledig op performance focussen bij het ontwikkelen van de motor.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:31 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hoezo? Nu hebben ze toch ook veel minder PK dan de rest van het veld?
Ik denk dat er minder verschil zit tussen de 2015/2016 motor van Ferrari dan tussen de Renault 2015 / Ferrari 2015.
Iedereen zit nog steeds met het rev. en benzine limiet. Mijn auto 1.6 16v motor kan ook zonder problemen naar de 200pk opgekrikt worden maar dan verbruikt ie wel "iets" meer brandstof met meer rpm.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:40 schreef merino het volgende:
[..]
Dat is net zozeer gissen als dat ik nu doe. Vind het geen rare aanname dat de 2016 PU's een stuk meer PK's gaan hebben. Ferrari heeft ook geen grote problemen met betrouwbaarheid dus kunnen ze zich volledig op performance focussen bij het ontwikkelen van de motor.
Het gaat om de efficientie, daar werken ze momenteel aan. Eigenlijk zoveel mogelijk energie uit die uitlaatgassen halen met de turbine en mgu-h, terwijl de backpressure laag blijft.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Iedereen zit nog steeds met het rev. en benzine limiet. Mijn auto 1.6 16v motor kan ook zonder problemen naar de 200pk opgekrikt worden maar dan verbruikt ie wel "iets" meer brandstof met meer rpm.
De vraag is wel of het mag met de nieuwe regels. Nou, iedergeval 20 auto's op de grid in 2016!quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:38 schreef Spatzmann het volgende:
Ik zie het als een positief iets hoor. Ze lopen gewoon fors in, zefls met een 2015 ferrari motor. Die gaan relatief gewoon inlopen.
Ze lopen in2016 minder achter met motorvermogen dan ze dit jaar doen. Dus wat is het probleem dan?!
Kijk naar de snelheid van de Saubers af en toe (en dat zonder upgrade) + het chassis van de TR, ik denk ook dat we een leuk seizoen gaan krijgenquote:Op maandag 5 oktober 2015 19:38 schreef Spatzmann het volgende:
Ik zie het als een positief iets hoor. Ze lopen gewoon fors in, zefls met een 2015 ferrari motor. Die gaan relatief gewoon inlopen.
Ze lopen in2016 minder achter met motorvermogen dan ze dit jaar doen. Dus wat is het probleem dan?!
Je kan nu niet meer zeggen dat er niks is...twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 05-10-2015 om 16:46:45 @Soofes al meer dan twee weken bijna,....maar mocht niks zeggen reageer retweet
Van toro rosso ja, Red Bull afwachtenquote:Op maandag 5 oktober 2015 19:43 schreef THEFXR het volgende:
er is dus bevestiging van meerdere bronnen over die ferrari motoren?
Waar staat dat dan?quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:44 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Van toro rosso ja, Red Bull afwachten
dat zal ook erg afhankelijk zijn van de verbeteringen van de 2016 tov 2015 motorenquote:Op maandag 5 oktober 2015 19:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Kijk naar de snelheid van de Saubers af en toe (en dat zonder upgrade) + het chassis van de TR, ik denk ook dat we een leuk seizoen gaan krijgen
Nee dus, want volgens diezelfde Olaf Mol weet hij niet of het al rond is.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:25 schreef alwaysonhold het volgende:
Olav Mol bevestigt net op Twitter dan Toro Rosso definitief 2015 spec Ferrari motoren gaat krijgen.
Beter dan niks natuurlijk voor Max Verstappen.
En nog eentwitter:Olav_Mol twitterde op maandag 05-10-2015 om 19:27:52 @Soofes politiek, redbull moet nog beslissen denk ik, weet ok niet of zij al 100% rond zijn. dan is het dus nog niet officieel reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 05-10-2015 om 19:52:33 @Sven__M jij trekt conclusies en legt mij woorden in de mond die niet door mij gezegd zijn. ik denk dat het die kant op gaat, that's all reageer retweet
Het is nog helemaal niet officieel.quote:
Zou me niks verbazen als Horner vanavond hierover iets gaat zeggen op Servus TV.quote:
Dan moeten eerst de regels voor 2016 weer aangepast worden. Dat is vorige week niet gebeurd door de WMSC op het gebied van het gebruik van een jaar oude motoren, dus nog niet officieel.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als Horner vanavond hierover iets gaat zeggen op Servus TV.
Zelfs op mijn PC niet. Ik zie ze alleen als ik Olav's profiel opvraag en dan klik op Tweets en antwoorden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:06 schreef Pagan het volgende:
OT
Raar, ik volg Olav maar zijn tweets komen niet binnen (android), straks maar eens op de pc kijken.
Het is een antwoord op een andere tweet.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:06 schreef Pagan het volgende:
OT
Raar, ik volg Olav maar zijn tweets komen niet binnen (android), straks maar eens op de pc kijken.
Heb ik ook last van. Normaal gesproken zie je alle tweets, ook mentions naar anderen kan je lezen, nu helemaal niets, alleen als ik er echt op zoek.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:06 schreef Pagan het volgende:
OT
Raar, ik volg Olav maar zijn tweets komen niet binnen (android), straks maar eens op de pc kijken.
Mijn vrouw, achter de pc, heeft ook hetzelfde als jij en ik.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs op mijn PC niet. Ik zie ze alleen als ik Olav's profiel opvraag en dan klik op Tweets en antwoorden.
Dat dachten wij ook al, thanks (1vingertypen op een klein schermpje duurt wat langer).quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een antwoord op een andere tweet.
wat ben jij nu aan het fantaseren?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:23 schreef Pagan het volgende:
[..]
Dat dachten wij ook al, thanks (1vingertypen op een klein schermpje duurt wat langer).
Kvyat naar Haas, Max naar RB met de 2016 ferrari motor en aansluitend in 2017 naar Ferrari zelf?!
Lolquote:Op maandag 5 oktober 2015 20:23 schreef Pagan het volgende:
[..]
Dat dachten wij ook al, thanks (1vingertypen op een klein schermpje duurt wat langer).
Kvyat naar Haas, Max naar RB met de 2016 ferrari motor en aansluitend in 2017 naar Ferrari zelf?!
Wat moet Max nog leren, dat je moet oppassen met Grosjean, Perez en Maldonado? Bedenk dat Hamilton kampioen kon worden in zin debuutjaar bij McLaren. Vettel was al goed in 2008 en deed ook al poging voor wdc in 2009, alleen de voorsprong van Button was te groot.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:31 schreef Meike26 het volgende:
Enige alternatief wat ik kan bedenken is dat Kvyat naar Renault gaat (Rus, Lada is Russisch, wat weer onderdeel is van Renault) en Max naar RBR. Maar ze houden denk ik Max Liever in de Tr dan dat hij naar Rbr gaat en mogelijk minder kan schitteren en leren.
Bij RB blijft het gewoon zoals het is en word het een race tussen meerdere coureurs bij Haas en Renault.
wat een lul van een journalist, ik wist het al 2 weken,maar mocht niks zeggen, man,manquote:Op maandag 5 oktober 2015 19:44 schreef Nattekat het volgende:Je kan nu niet meer zeggen dat er niks is...twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 05-10-2015 om 16:46:45 @Soofes al meer dan twee weken bijna,....maar mocht niks zeggen reageer retweet
Niet bekend met NDA's?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een lul van een journalist, ik wist het al 2 weken,maar mocht niks zeggen, man,man
Juist ! Zo zie ik het ook, vanuit de achterhoede zie en beleef je meer als rijder, die ervaring neem je mee als je in een gp-winnende auto komt,Grosjean had dat Crashtestdummie jaar ook niet nodig gehad als hij in de F1 was gekomen bij een lager team. Het hangt dan veel meer af van anticiperen en ja Max is echt wel een groter talent dan Crashjean was, maar aan de kop van het veld word het lastiger inhalen en raak je eerder gefrustreerd, die situatie heeft Max nog niet gehad. Hoe gaat hij dan met de druk om? Ik denk ook wel heel goed, maar je weet nooit. Ik denk dat nog een jaar STR hem beter zou doen dan nu naar RBR te gaan.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:30 schreef Geralt het volgende:
Ik kan me haast niet aan de indruk onttrekken dat dat jochie toch eens een jaar a la stokbrood mee moet maken. Dat kán toch gewoon haast niet anders?
Alles waar hij gereden heeft heeft hij bijzondere en hele mooie dingen laten zien. Dat moet toch haast een keer gewoon een jaar gigantisch KUT gaan?
Maargoed, ik zie ook niet in waarom hij nog per se een jaar TR zou moeten doen. Goed voor wat extra ervaring en alles, maar dat heeft hij in het verleden ook niet echt nodig gehad als hij een stapje (of een hele flinke stap!) omhoog deed.
Max heeft altijd tegen oudere gasten met veel meer ervaring gereden en heeft ze altijd de oren gewassen. Dat geeft wel aan wat voor talent het is. Voor mij is ie ook wel klaar voor een team waarmee podiums tot de mogelijkheid behoren en misschien wel een overwinning, maar je zal net zien dat áls je die stap maakt dat je dan net een gigantisch kutjaar hebt.
En later ontkent hij zelfs dat hij het wist, maar verwacht dat het die kant op gaat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een lul van een journalist, ik wist het al 2 weken,maar mocht niks zeggen, man,man
Ja, dat heet embargo. Dat schenden en je hoort nooit meer iets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een lul van een journalist, ik wist het al 2 weken,maar mocht niks zeggen, man,man
Pcies, je snijdt je alleen maar in eigen vingers dat embargo te schenden. Door je aan embargo te houden maakt je vertrouwd en krijg je vaker nieuwtjes die jevwel/niet mag doorsijpelen of gebruiken voor lange achtergrond verhalen die niemand anders heeft.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, dat heet embargo. Dat schenden en je hoort nooit meer iets.
Volgens mij is Olav geen journalistquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een lul van een journalist, ik wist het al 2 weken,maar mocht niks zeggen, man,man
Ditquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Pcies, je snijdt je alleen maar in eigen vingers dat embargo te schenden. Door je aan embargo te houden maakt je vertrouwd en krijg je vaker nieuwtjes die jevwel/niet mag doorsijpelen of gebruiken voor lange achtergrond verhalen die niemand anders heeft.
of hij lult achteraf dat hij het wist, om interessant te doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Pcies, je snijdt je alleen maar in eigen vingers dat embargo te schenden. Door je aan embargo te houden maakt je vertrouwd en krijg je vaker nieuwtjes die jevwel/niet mag doorsijpelen of gebruiken voor lange achtergrond verhalen die niemand anders heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |