De moeizame relatie is er omdat Renault simpelweg een baggermotor bouwt en in plaats van die te verbeteren alleen maar meer achterstand oploopt. Wat vind je van Lotus dan, die hadden vorig jaar nog veel meer kritiek en zijn overgestapt op Mercedes. Het feit dat Red Bull überhaupt Renault nog een jaar gaf was al genereus. Daarnaast heette het team Infinity Red Bull racing, ook toen het aan het winnen was. Èigen schuld als Renault vindt dat ze daar niet genoeg uit gehaald hebben. Bovendien heeft Renault nu zelf ook door dat het leveren van klantenteams geen goede manier is om exposure te krijgen in F1 dus gaan ze terug naar een fabrieksteam. Renault is al lang blij dat ze geen motoren hoeven te leveren aan Red Bull.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En hoe komt het dat ze die motor niet kunnen krijgen? De nogal moeizame relatie met Renault is hiervoor iig niet bevorderlijk geweest
[..]
Dan gaat het tenminste nog ergens over. Bij Red Bull is het bashen op Renault. Niet een jaar, maar jaar na jaar. Er klonk dit jaar geen spirit meer om de schouders eronder te zetten om samen tot een oplossing te komen en daarnaast kreeg Renault nooit de waardering voor de motor, ook niet als het wel goed ging.
[..]
Red Bull is een prima team, afgezien van het voortdurende gezeik.
Sjonge jonge jongequote:Op dinsdag 29 september 2015 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, ik zit te discussiëren met lui die een week of wat geleden nog geloofden dat Red Bull door VW gekocht zou worden .
Ik hou het denk ik maar bij sasquatch, die heeft tenminste nog een flinke kennis van zaken en maakt af en toe uitstekende punten. Dat houdt de geest scherp .
Hij suggereert dat betere communicatie een oplossing zou kunnen zijn maar dat maakt een motor niet magisch meer pk produceren.quote:We should not be in any doubt that Red Bull are serious when they say they will quit F1 if they cannot get a competitive engine for next season.
Whether you agree with it or not, they have been entirely consistent in their frustration with the situation with Renault, in whom they have lost confidence. They will split at the end of the season.
It's not unlike the situation with Alonso and Button. If people feel there is a genuine will on behalf of their partners to find solutions, they don't bad-mouth them. They try to defuse the difficulties. When they don't, that's when the problems start.
There are a number of people at the top of F1 now who say what they see and whether you agree with it or not, they tell you what they think. Red Bull owner Dietrich Mateschitz and adviser Helmut Marko are among them, along with Mercedes' Toto Wolff and Niki Lauda.
Red Bull have made it very clear their relationship with Renault has broken down. They have tried to get Mercedes engines but their attempts were rejected.
What we have now is a situation where a billionaire who owns two teams is not prepared to accept second best. It is an understandable position.
It's one thing to have a Renault V8 under the previous engine formula that was 5% down on the best and make that up with the excellence of the car.
It's another to be in the hybrid era and to be offered second-grade Ferrari engines when you are a Grade One team. I wouldn't accept that if I owned Red Bull either.
In that situation, why should Mateschitz carry on pumping hundreds of millions a year into F1 and the show it provides to TV viewers while accepting he cannot win, until such time as he finds a better solution down the road?
It all adds up to a pivotal point in F1 history. If the heads of agreement signed by Renault to buy Lotus does not turn into a full sale, and if Red Bull do not get parity on engine power with the works Ferrari team, there could be six fewer cars on the grid next year.
Wat precies zegt hij wat wij niet willen geloven?quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:31 schreef Fir3fly het volgende:
Als je het niet van mij wil horen, DC zegt ongeveer hetzelfde:
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34389232
[..]
Hij suggereert dat betere communicatie een oplossing zou kunnen zijn maar dat maakt een motor niet magisch meer pk produceren.
Je vind jezelf wel geweldig zo, of niet ? Eerst al die Hmmmz, nu jij die deze topics vol kwakt met irritant betweterig gedrag.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, ik zit te discussiëren met lui die een week of wat geleden nog geloofden dat Red Bull door VW gekocht zou worden .
Ik hou het denk ik maar bij sasquatch, die heeft tenminste nog een flinke kennis van zaken en maakt af en toe uitstekende punten. Dat houdt de geest scherp .
Dat ben je zeker niet, teringquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Jammer maar helaas voor hem, ik laat mij het plezier van het lezen van F1 topics hier niet vergallen door 1 zo'n narcistisch vuurvliegje.. Ik heb er melding van gemaakt. Ik zal niet de enige zijn die zich stoort aan zijn gedrag.
Oh ja? Waar heeft hij dat laten zien dan?quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..] Button is een goede ontwikkelingscoureur
Op de motor heeft hij weinig invloed. Maar afstelling en feedback heeft hij veel ervaring in.quote:Op woensdag 30 september 2015 00:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Oh ja? Waar heeft hij dat laten zien dan?
Ik heb juist een beetje het tegenovergestelde idee.
Ik vraag het nog maar een keertje dan: waar heeft Button laten zien dat hij een goede ontwikkelingscoureur is? Welke auto werd nou beter naarmate Button er langer inzat?quote:Op woensdag 30 september 2015 00:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op de motor heeft hij weinig invloed. Maar afstelling en feedback heeft hij veel ervaring in.
BAR/Honda met de verborgen benzinetankquote:Op woensdag 30 september 2015 01:00 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik vraag het nog maar een keertje dan: waar heeft Button laten zien dat hij een goede ontwikkelingscoureur is? Welke auto werd nou beter naarmate Button er langer inzat?
Niet de McLaren met Mercedes-motoren. Niet de fabrieks-Honda. De BAR/Honda daarvoor wellicht? Benetton/Renault? Williams? Brawn?
Geralt, Firefly gaf commentaar op iedereen, constant weer plaatsen en meneer weet heet continu beter. Als je het niet eens met iemand met bent, prima, maar de reacties van Firefly naar anderen en op laatst naar mij waren gewoon niet fair en hebben naar mijn idee veel lezers afgeschrikt. Het is de laatste edities ook een stuk rustiger in de topics met een handvol reaguurders. Dit heeft ie echt aan zichzelf te danken.quote:Op woensdag 30 september 2015 01:15 schreef Geralt het volgende:
Nergens ben ik van mening.
Anyway, over dat hele Fir3fly tegen de rest geneuzel ben ik het eigenlijk wel eens met Swets. Dat het absurd is dat je een motor moet afnemen van iemand die zelf ook een team hebben en er dus alle belang bij hebben dat ze winnen van degene aan wie ze de klantenmotor geven.
Dus als er iets hypocriet is dan is het wel Ferrari wat (naar het schijnt) alleen de 2015 spec wil leveren aan RB; terwijl Sauber en Haas (op papier toch een bak mindere teams) wél de 2016 spec zouden krijgen.
Dat slaat nergens op. Geef ze of allemaal die 2016 versie of voor mijn part allemaal de 2015 versie. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de 2016 versie en dan moet de fabrikant van het ding met zijn eigenste F1 team maar gewoon heel erg goed zijn best doen om voor de klantenteams te finishen.
Ow en verder vind ik nog dat Meike niet zo moet Me( i)kkeren ( ) over van nou dan ga ik wel ergens een ander F1 forum opzoeken.
Dat is nergens voor nodig.
Doe eens wat aardiger allemaal
We zijn toch allemaal vrinden.
Ouwe jongens krentenbrood.
Ik neem nog een pot bier.
En nog een.
En nog een.
dat kan toch ook een logistiek verhaal zijn van Ferrari, je moet wel de capaciteit hebben, het is geen off the rack productquote:Op woensdag 30 september 2015 01:15 schreef Geralt het volgende:
Nergens ben ik van mening.
Anyway, over dat hele Fir3fly tegen de rest geneuzel ben ik het eigenlijk wel eens met Swets. Dat het absurd is dat je een motor moet afnemen van iemand die zelf ook een team hebben en er dus alle belang bij hebben dat ze winnen van degene aan wie ze de klantenmotor geven.
Dus als er iets hypocriet is dan is het wel Ferrari wat (naar het schijnt) alleen de 2015 spec wil leveren aan RB; terwijl Sauber en Haas (op papier toch een bak mindere teams) wél de 2016 spec zouden krijgen.
Dat slaat nergens op. Geef ze of allemaal die 2016 versie of voor mijn part allemaal de 2015 versie. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de 2016 versie en dan moet de fabrikant van het ding met zijn eigenste F1 team maar gewoon heel erg goed zijn best doen om voor de klantenteams te finishen.
Ow en verder vind ik nog dat Meike niet zo moet Me( i)kkeren ( ) over van nou dan ga ik wel ergens een ander F1 forum opzoeken.
Dat is nergens voor nodig.
Doe eens wat aardiger allemaal
We zijn toch allemaal vrinden.
Ouwe jongens krentenbrood.
Ik neem nog een pot bier.
En nog een.
En nog een.
Het lijkt me goedkoper en eenvoudiger om 50x dezelfde motor met dezelfde specs te leveren dan 2 lijnen te hanteren met een A- en B-spec motorquote:Op woensdag 30 september 2015 07:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan toch ook een logistiek verhaal zijn van Ferrari, je moet wel de capaciteit hebben, het is geen off the rack product
Hoo hoo dat in beeld was natuurlijk een snaai van Bernie.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:57 schreef Benoves het volgende:
Ik denk dat RedBull en STR gewoon f1 rijden volgend jaar. Ze zijn volop in beeld en hebben een leuk team. Voor hun imago kiezen ze voor een andere motorleverancier en stappen ze niet zo uit de F1.
Ik heb hem nergens lelijk zien doen eigenlijk?quote:Op woensdag 30 september 2015 07:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geralt, Firefly gaf commentaar op iedereen, constant weer plaatsen en meneer weet heet continu beter. Als je het niet eens met iemand met bent, prima, maar de reacties van Firefly naar anderen en op laatst naar mij waren gewoon niet fair en hebben naar mijn idee veel lezers afgeschrikt. Het is de laatste edities ook een stuk rustiger in de topics met een handvol reaguurders. Dit heeft ie echt aan zichzelf te danken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |