Wat traag van begrip? Vanmiddag ook al.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof het ook maar iemand enige reet uitmaakt wat jij van een bepaald team vindt of wat jou boeit.
We hebben het hier over de gezondheid van de sport.
Je bent echt wereldvreemd. Fans zitten niet te wachten op eindeloos gezeur, maar willen de auto's en hun helden zien racen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
"Omdat het een keer niet wint". Kom op man, gedraag je eens als een volwassen iemand. Red Bull is gewoon duidelijk: we willen een goede motor of we stoppen. Dat is geen gejank, dat is simpelweg eerlijk zeggen waar het op staat. Want ze hebben gewoon gelijk, zonder Mercedesmotor wordt je sowieso geen kampioen. En zonder Ferrarimotor win je geen enkele race.
Wereldvreemdquote:Op dinsdag 29 september 2015 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je bent echt wereldvreemd. Fans zitten niet te wachten op eindeloos gezeur, maar willen de auto's en hun helden zien racen.
Zuchtquote:Wil Red Bull blijven dan opereert het niet slim
Als je dat denkt heb je echt geen flauw idee wat er nou precies aan de hand is. Ik heb het nu al drie keer uitgelegd. Dit is een symptoom van een veel groter probleem wat betreft de regelgeving in F1. Daar zijn ik en sasquatch het zelfs over eens! Wederom, denk eens na. Wat doet Red Bull allemaal voor de F1? En wie zou het team kopen als het er mee stopt? Hoe weet je zo zeker dat er iemand zich aan wil branden in het huidige klimaat in F1?quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat traag van begrip? Vanmiddag ook al.
Het gaat er om dat die twee teams blijven bestaan. Het maakt voor de sport echt niet uit of het Red Bull, Porsche of Spyker heet.
Wat is er volgens jou aan de hand dan? Ook toen het team Jaguar heette verliep het prima in de sport. En wat doet RB allemaal voor de sport dan? Volgens mij is het nu niks meer dan een groot bedrijf dat een meerderheidsbelang heeft in twee teams, en in het verleden wel eens wat gesponsord heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je dat denkt heb je echt geen flauw idee wat er nou precies aan de hand is. Ik heb het nu al drie keer uitgelegd. Dit is een symptoom van een veel groter probleem wat betreft de regelgeving in F1. Daar zijn ik en sasquatch het zelfs over eens! Wederom, denk eens na. Wat doet Red Bull allemaal voor de F1? En wie zou het team kopen als het er mee stopt? Hoe weet je zo zeker dat er iemand zich aan wil branden in het huidige klimaat in F1?
Godverdomme je moet het ook allemaal voorkauwen hier.
Deze domme vragen ga ik niet eens meer beantwoorden. Lees het vorige topic maar eens terug.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou aan de hand dan? Ook toen het team Jaguar heette verliep het prima in de sport. En wat doet RB allemaal voor de sport dan? Volgens mij is het nu niks meer dan een groot bedrijf dat een meerderheidsbelang heeft in twee teams, en in het verleden wel eens wat gesponsord heeft.
Wie het zou kopen? Geen idee, maar een achterhoedeteam in grote financiële problemen heeft het ook voor elkaar gekregen. Een groot team zonder financiële ellende en dat meedoet om de podia is voor een investeerder toch interessanter.
de sport kan niet zonder fans en die lopen hard weg door alle politieke spelletjes die de sport blijven overschaduwen. Dan kiezen ze wel iets anders, keuze genoeg. Daarom moet je de fans iets bieden en dat kan nog een stuk beter dan nu.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wereldvreemd! Alsof iemand ook maar een reet geeft om wat de fans willen zien. Of dat dit iets te maken heeft met 'fans'. Bovendien is 'de fans' zo'n heterogene groep dat zulke generaliserende uitspraken volledig zinloos zijn.
Daarmee diskwalificeer je jezelf, omdat je niet vatbaar bent voor een iets andere insteek die bijna op hetzelfde neerkomt.quote:Zucht. Dat heb ik al meerdere keren weggelegd.
En als je nog niet kan zien waarom dit allemaal symptomen zijn van een veel groter probleem ben je nog dommer dan ik dacht.
Mooi dat je jezelf volledig tegenspreektquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de sport kan niet zonder fans en die lopen hard weg door alle politieke spelletjes die de sport blijven overschaduwen. Dan kiezen ze wel iets anders, keuze genoeg. Daarom moet je de fans iets bieden en dat kan nog een stuk beter dan nu.
[..]
Daarmee diskwalificeer je jezelf, omdat je niet vatbaar bent voor een iets andere insteek die bijna op hetzelfde neerkomt.
Kan Red Bull zonder de Formule 1? Ja. Kan de Formule 1 zonder Red Bull? Ja.
Is de huidige Formule 1 gezond? Verre van. Het is niet voor niets dat Force India en Sauber nu een klacht hebben neergelegd bij de Europese Unie. Zij zien geen andere manier om de sport gezonder te maken.
Is de sport zonder Red Bull beter af? Misschien wel, omdat er dan dwang is om het businessmodel aan te passen.
Jij claimt dat de Formule 1 niet zonder RB kan, ik zeg vervolgens dat dat prima mogelijk is. Wat heeft dat precies met de gezondheid van de sport te maken?quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Deze domme vragen ga ik niet eens meer beantwoorden. Lees het vorige topic maar eens terug.
Sowieso is de implicatie dat de naam of eigenaar van het team te maken heeft met de stand van de huidige F1 is bijna te dom om te geloven.
Neen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij claimt dat de Formule 1 niet zonder RB kan
quote:
Mooi, dan zijn we uitgepraat.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi. We zijn het eens dat de regels belachelijk zijn.
[..]
Het bespaart Red Bull waarschijnlijk net zoveel als het kost dus dat maakt niet uit. En nogmaals het maakt niet uit of Ferrari of Mercedes er belang bij hebben, het gaat om de F1 als geheel. Red Bull heeft de F1 niet nodig, andersom wel.
Red Bull zit pas 10 jaar in de F1. Daarvoor ging het ook prima zonder.quote:
Okquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:18 schreef Sinister-D- het volgende:
Zullen we dit topic maar "Fir3fly vs. de rest" noemen
"Nodig hebben" is wat anders dan "niet zonder kunnen" maar ik verwacht niet dat jij die naunce kan maken. Geeft niet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Mooi, dan zijn we uitgepraat.
Nee hoor, Red Bull vertrekt, ander neemt het over. Team krijgt een andere naam, maar verder niks aan de hand. Het zou pas een klap zijn als het team niet overgenomen gaat worden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
"Nodig hebben" is wat anders dan "niet zonder kunnen" maar ik verwacht niet dat jij die naunce kan maken. Geeft niet.
Punt is dat het terugtrekken van Red Bull een enorme klap zou zijn en je bent wel erg naïef om te denken dat dat niet zo is. Of te denken dat er een relatie is tussen hoe de F1 er tien jaar geleden voor stond en tegenwoordig.
Ook geen Mercedes. Zullen we die dan maar de schuld geven?quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Red Bull zit pas 10 jaar in de F1. Daarvoor ging het ook prima zonder.
je vat het helaas volledig verkeerd op. Bij Red Bull is het minder constructief dan bij anderen en ze veroorzaken er juist politieke spelletjes mee, in plaats van dat het een gevolg is.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi dat je jezelf volledig tegenspreekt. Het 'gejank' van Red Bull is dus constructief als ik deze post mag geloven. Bovendien is het 'gejank' een gevolg van die politieke spelletjes zoals jij het noemt, niet een oorzaak.
Zie je wel, zo moeilijk is het niet. Als je gewoon even goed nadenkt en niet met domme oneliners over 'gejank' komt.
En hoe weet je dat dat niet gaat gebeuren? Hoezo ben je er zo zeker van dat er iemand klaar staat met een zak geld?quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee hoor, Red Bull vertrekt, ander neemt het over. Team krijgt een andere naam, maar verder niks aan de hand. Het zou pas een klap zijn als het team niet overgenomen gaat worden.
de kans daarbij is heel groot en reëel dat daarmee een kanshebber van overwinningen, en daarmee de titels, wegvalt. Ze smijten er aardig wat geld tegenaan, en dat eventueel de volgende dat ook gaat doen is klein. En daarmee zou de sport wel zeker iets mee verliezen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee hoor, Red Bull vertrekt, ander neemt het over. Team krijgt een andere naam, maar verder niks aan de hand. Het zou pas een klap zijn als het team niet overgenomen gaat worden.
Je spreekt jezelf tegen. Had je net zo'n goede post gemaakt, moet je het weer verpestenquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je vat het helaas volledig verkeerd op. Bij Red Bull is het minder constructief dan bij anderen en ze veroorzaken er juist politieke spelletjes mee, in plaats van dat het een gevolg is.
Denk dat dat wel meevalt. Vergeet niet dat een overname betekent dat al het personeel, alle ontwerpers, alle gegevens en data meegaan. En met het huidige baggerseizoen is er niet veel meer te verliezen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
de kans daarbij is heel groot en reëel dat daarmee een kanshebber van overwinningen, en daarmee de titels, wegvalt. Ze smijten er aardig wat geld tegenaan, en dat eventueel de volgende dat ook gaat doen is klein. En daarmee zou de sport wel zeker iets mee verliezen.
Die constructie heeft Red Bull naar de top geleid. Het zou me niks verbazen als een toekomstige eigenaar in een soortgelijke constructie terecht komt.quote:No financial details were released but Ford were reported to have asked for a symbolic $1 if the new owners guaranteed to invest $400m into the team over the next three Grand Prix seasons.
10 jaar geleden was dat...quote:"We're really looking forward to our first Formula One season. This step is a provisional summit of our 10-year involvement in motorsport," said Mateschitz.
En hoe komt het dat ze die motor niet kunnen krijgen? De nogal moeizame relatie met Renault is hiervoor iig niet bevorderlijk geweestquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Had je net zo'n goede post gemaakt, moet je het weer verpesten.
Red Bull wil gewoon motoren hebben, daar is niets politieks aan. Het feit dat ze die misschien niet kunnen krijgen, dát is het probleem.
Dan gaat het tenminste nog ergens over. Bij Red Bull is het bashen op Renault. Niet een jaar, maar jaar na jaar. Er klonk dit jaar geen spirit meer om de schouders eronder te zetten om samen tot een oplossing te komen en daarnaast kreeg Renault nooit de waardering voor de motor, ook niet als het wel goed ging.quote:Bovendien 'jankt' iedereen. Mensen zijn gewoon erg selectief in waar ze over klagen en waar niet over. Is iedereen januari alweer vergeten met het hele gezeik over Honda, hun tokens en hun homologatie? Allemaal politieke spelletjes en gezeik. Allemaal het gevolg van belachelijk slecht uitgedachte regelgeving.
Red Bull is een prima team, afgezien van het voortdurende gezeik.quote:Mensen gebruiken gewoon deze situatie om hun gal te spuwen over een team dat ze om een of andere irrationele reden niet leuk vinden. Over kinderachtig gesproken.
De moeizame relatie is er omdat Renault simpelweg een baggermotor bouwt en in plaats van die te verbeteren alleen maar meer achterstand oploopt. Wat vind je van Lotus dan, die hadden vorig jaar nog veel meer kritiek en zijn overgestapt op Mercedes. Het feit dat Red Bull überhaupt Renault nog een jaar gaf was al genereus. Daarnaast heette het team Infinity Red Bull racing, ook toen het aan het winnen was. Èigen schuld als Renault vindt dat ze daar niet genoeg uit gehaald hebben. Bovendien heeft Renault nu zelf ook door dat het leveren van klantenteams geen goede manier is om exposure te krijgen in F1 dus gaan ze terug naar een fabrieksteam. Renault is al lang blij dat ze geen motoren hoeven te leveren aan Red Bull.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En hoe komt het dat ze die motor niet kunnen krijgen? De nogal moeizame relatie met Renault is hiervoor iig niet bevorderlijk geweest
[..]
Dan gaat het tenminste nog ergens over. Bij Red Bull is het bashen op Renault. Niet een jaar, maar jaar na jaar. Er klonk dit jaar geen spirit meer om de schouders eronder te zetten om samen tot een oplossing te komen en daarnaast kreeg Renault nooit de waardering voor de motor, ook niet als het wel goed ging.
[..]
Red Bull is een prima team, afgezien van het voortdurende gezeik.
Sjonge jonge jongequote:Op dinsdag 29 september 2015 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, ik zit te discussiëren met lui die een week of wat geleden nog geloofden dat Red Bull door VW gekocht zou worden.
Ik hou het denk ik maar bij sasquatch, die heeft tenminste nog een flinke kennis van zaken en maakt af en toe uitstekende punten. Dat houdt de geest scherp.
Hij suggereert dat betere communicatie een oplossing zou kunnen zijn maar dat maakt een motor niet magisch meer pk produceren.quote:We should not be in any doubt that Red Bull are serious when they say they will quit F1 if they cannot get a competitive engine for next season.
Whether you agree with it or not, they have been entirely consistent in their frustration with the situation with Renault, in whom they have lost confidence. They will split at the end of the season.
It's not unlike the situation with Alonso and Button. If people feel there is a genuine will on behalf of their partners to find solutions, they don't bad-mouth them. They try to defuse the difficulties. When they don't, that's when the problems start.
There are a number of people at the top of F1 now who say what they see and whether you agree with it or not, they tell you what they think. Red Bull owner Dietrich Mateschitz and adviser Helmut Marko are among them, along with Mercedes' Toto Wolff and Niki Lauda.
Red Bull have made it very clear their relationship with Renault has broken down. They have tried to get Mercedes engines but their attempts were rejected.
What we have now is a situation where a billionaire who owns two teams is not prepared to accept second best. It is an understandable position.
It's one thing to have a Renault V8 under the previous engine formula that was 5% down on the best and make that up with the excellence of the car.
It's another to be in the hybrid era and to be offered second-grade Ferrari engines when you are a Grade One team. I wouldn't accept that if I owned Red Bull either.
In that situation, why should Mateschitz carry on pumping hundreds of millions a year into F1 and the show it provides to TV viewers while accepting he cannot win, until such time as he finds a better solution down the road?
It all adds up to a pivotal point in F1 history. If the heads of agreement signed by Renault to buy Lotus does not turn into a full sale, and if Red Bull do not get parity on engine power with the works Ferrari team, there could be six fewer cars on the grid next year.
Wat precies zegt hij wat wij niet willen geloven?quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:31 schreef Fir3fly het volgende:
Als je het niet van mij wil horen, DC zegt ongeveer hetzelfde:
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34389232
[..]
Hij suggereert dat betere communicatie een oplossing zou kunnen zijn maar dat maakt een motor niet magisch meer pk produceren.
Je vind jezelf wel geweldig zo, of niet ? Eerst al die Hmmmz, nu jij die deze topics vol kwakt met irritant betweterig gedrag.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:53 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, ik zit te discussiëren met lui die een week of wat geleden nog geloofden dat Red Bull door VW gekocht zou worden.
Ik hou het denk ik maar bij sasquatch, die heeft tenminste nog een flinke kennis van zaken en maakt af en toe uitstekende punten. Dat houdt de geest scherp.
Dat ben je zeker niet, teringquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Jammer maar helaas voor hem, ik laat mij het plezier van het lezen van F1 topics hier niet vergallen door 1 zo'n narcistisch vuurvliegje.. Ik heb er melding van gemaakt. Ik zal niet de enige zijn die zich stoort aan zijn gedrag.
Oh ja? Waar heeft hij dat laten zien dan?quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..] Button is een goede ontwikkelingscoureur
Op de motor heeft hij weinig invloed. Maar afstelling en feedback heeft hij veel ervaring in.quote:Op woensdag 30 september 2015 00:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Oh ja? Waar heeft hij dat laten zien dan?
Ik heb juist een beetje het tegenovergestelde idee.
Ik vraag het nog maar een keertje dan: waar heeft Button laten zien dat hij een goede ontwikkelingscoureur is? Welke auto werd nou beter naarmate Button er langer inzat?quote:Op woensdag 30 september 2015 00:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op de motor heeft hij weinig invloed. Maar afstelling en feedback heeft hij veel ervaring in.
BAR/Honda met de verborgen benzinetankquote:Op woensdag 30 september 2015 01:00 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik vraag het nog maar een keertje dan: waar heeft Button laten zien dat hij een goede ontwikkelingscoureur is? Welke auto werd nou beter naarmate Button er langer inzat?
Niet de McLaren met Mercedes-motoren. Niet de fabrieks-Honda. De BAR/Honda daarvoor wellicht? Benetton/Renault? Williams? Brawn?
Geralt, Firefly gaf commentaar op iedereen, constant weerquote:Op woensdag 30 september 2015 01:15 schreef Geralt het volgende:
Nergens ben ik van mening.
Anyway, over dat hele Fir3fly tegen de rest geneuzel ben ik het eigenlijk wel eens met Swets. Dat het absurd is dat je een motor moet afnemen van iemand die zelf ook een team hebben en er dus alle belang bij hebben dat ze winnen van degene aan wie ze de klantenmotor geven.
Dus als er iets hypocriet is dan is het wel Ferrari wat (naar het schijnt) alleen de 2015 spec wil leveren aan RB; terwijl Sauber en Haas (op papier toch een bak mindere teams) wél de 2016 spec zouden krijgen.
Dat slaat nergens op. Geef ze of allemaal die 2016 versie of voor mijn part allemaal de 2015 versie. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de 2016 versie en dan moet de fabrikant van het ding met zijn eigenste F1 team maar gewoon heel erg goed zijn best doen om voor de klantenteams te finishen.
Ow en verder vind ik nog dat Meike niet zo moet Me( i)kkeren () over van nou dan ga ik wel ergens een ander F1 forum opzoeken.
Dat is nergens voor nodig.
Doe eens wat aardiger allemaal
We zijn toch allemaal vrinden.
Ouwe jongens krentenbrood.![]()
Ik neem nog een pot bier.![]()
En nog een.![]()
En nog een.
dat kan toch ook een logistiek verhaal zijn van Ferrari, je moet wel de capaciteit hebben, het is geen off the rack productquote:Op woensdag 30 september 2015 01:15 schreef Geralt het volgende:
Nergens ben ik van mening.
Anyway, over dat hele Fir3fly tegen de rest geneuzel ben ik het eigenlijk wel eens met Swets. Dat het absurd is dat je een motor moet afnemen van iemand die zelf ook een team hebben en er dus alle belang bij hebben dat ze winnen van degene aan wie ze de klantenmotor geven.
Dus als er iets hypocriet is dan is het wel Ferrari wat (naar het schijnt) alleen de 2015 spec wil leveren aan RB; terwijl Sauber en Haas (op papier toch een bak mindere teams) wél de 2016 spec zouden krijgen.
Dat slaat nergens op. Geef ze of allemaal die 2016 versie of voor mijn part allemaal de 2015 versie. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de 2016 versie en dan moet de fabrikant van het ding met zijn eigenste F1 team maar gewoon heel erg goed zijn best doen om voor de klantenteams te finishen.
Ow en verder vind ik nog dat Meike niet zo moet Me( i)kkeren () over van nou dan ga ik wel ergens een ander F1 forum opzoeken.
Dat is nergens voor nodig.
Doe eens wat aardiger allemaal
We zijn toch allemaal vrinden.
Ouwe jongens krentenbrood.![]()
Ik neem nog een pot bier.![]()
En nog een.![]()
En nog een.
Het lijkt me goedkoper en eenvoudiger om 50x dezelfde motor met dezelfde specs te leveren dan 2 lijnen te hanteren met een A- en B-spec motorquote:Op woensdag 30 september 2015 07:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan toch ook een logistiek verhaal zijn van Ferrari, je moet wel de capaciteit hebben, het is geen off the rack product
Hoo hoo dat in beeld was natuurlijk een snaai van Bernie.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:57 schreef Benoves het volgende:
Ik denk dat RedBull en STR gewoon f1 rijden volgend jaar. Ze zijn volop in beeld en hebben een leuk team. Voor hun imago kiezen ze voor een andere motorleverancier en stappen ze niet zo uit de F1.
Ik heb hem nergens lelijk zien doen eigenlijk?quote:Op woensdag 30 september 2015 07:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geralt, Firefly gaf commentaar op iedereen, constant weerplaatsen en meneer weet heet continu beter. Als je het niet eens met iemand met bent, prima, maar de reacties van Firefly naar anderen en op laatst naar mij waren gewoon niet fair en hebben naar mijn idee veel lezers afgeschrikt. Het is de laatste edities ook een stuk rustiger in de topics met een handvol reaguurders. Dit heeft ie echt aan zichzelf te danken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |