quote:Verbod op 2015-motoren nog ter discussie
In de huidige Formule 1-regelementen die de FIA voor volgend jaar heeft gepubliceerd staat dat motorfabrikanten niet meer dan één soort motor per seizoen mag inzetten. Door deze regel is het niet meer mogelijk om oudere motoren te leveren aan klantenteams. Echter, volgens het Britste Autosport zal deze regel snel aangepast worden.
Tijdens een vergadering van de technisch directeuren in Augustus is er een unaniem akkord gesloten om meerdere specifiecaties per fabrikant toe te staan, wat een verandering in de regelementen mogelijk maakt. Of er ook daadwerkelijk een aanpassing gaat komen wordt besproken op de volgende F1 Commision vergadering, die binnenkort zal plaatsvinden.
Een akkoord zal zeer positief zijn voor Toro Rosso, dat naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar met 2015-motoren op de grid zal verschijnen.
quote:McLaren will not be renewing the contract of Formula 1 reserve driver Kevin Magnussen at the end of this season, Autosport understands.
After two years as part of McLaren's F1 outfit, including a full-time race seat in 2014, Magnussen will part company with the team after the final race of the campaign in Abu Dhabi, leaving the 23-year-old now with limited opportunities to bag a drive for next season.
New GP2 champion Stoffel Vandoorne is set to take on the role of reserve to Jenson Button and Fernando Alonso for 2016.
Only last month racing director Eric Boullier confirmed McLaren would not stand in the way of Magnussen securing another drive elsewhere.
Magnussen had recently been linked with a move to newcomer Haas, only for the team to sign Romain Grosjean, while Esteban Gutierrez is due to be confirmed as the second driver at some stage in the build up to the Mexican Grand Prix.
Autosport understands Magnussen is one of three names on the shortlist for the second Lotus seat alongside Pastor Maldonado, with Jean-Eric Vergne and the team's resrerve Jolyon Palmer also in the frame.
Magnussen is also believed to be in the running for a Manor drive, with Mercedes reserve Pascal Wehrlein and current Manor drivers Will Stevens and Alexander Rossi still in the mix too.
The team, however, will not be making any announcement on its line-up until after the season has concluded.
Earlier this week veteran Button confidently vouched for the credentials of Magnussen.
Speaking to Danish newspaper BT, Button said: "The Kevin I saw at the start of 2014 was a very different guy from the one I saw towards the end of our campaign together.
"He learned so much over the 12 months we spent working together, and he often pushed me to my limits, and even over my limits on many occasions.
"I don't know whether or not he's got a chance of bagging any of the remaining vacant Formula 1 seats, but he's clearly the best driver available, and I'd therefore very much recommend him to any team that has a vacancy.
"He's good enough not only to race in Formula 1, but also to help a team succeed in Formula 1."
Of hij heeft een contract, of hij is de pineut van grotere talenten naast hem die in de rij staan. Wront time, wrong place. Dat laatste vermoed ik dus. Hij heeft nou niet bepaald een echt diepe indruk gelaten, behalve zijn 2e plek in Australie 2014.. daarna bleven de resultaten een beetje uit, daar waar imo Perez meer met de McLaren liet zien een jaar eerder. Hij heeft ook nou niet echt hetr charisma mee zoals Hamilton, meer zoals Hulkenbnerg, die al wel zijn snelheid bewezen heeft.quote:
ik zie het wel gebeuren. Met wat er bekend is, is dit een redelijk waarschijnlijke uitkomstquote:
Voor Renault is het wel makkelijk. Die krijgen extra poen van Ecclestonequote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:36 schreef Meike26 het volgende:
Maar hoe gaat RBR dit in hemelsnaam verkondigen naar de buitenwereld.. Eerst die motoren en Renault afbranden en zeer ontevreden te zijn en dan straks verkondigen dat ze blij zijn dat ze met Renault verder kunnen. Dat word me een poppekast hé ..
Die zullen hun heritage pay wel krijgen nuquote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor Renault is het wel makkelijk. Die krijgen extra poen van Ecclestone
Of IndyCar. Daar zou hij vorig jaar al heen gaan maar toen mocht hij invallen voor Alonso en ging het niet door.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of hij heeft een contract, of hij is de pineut van grotere talenten naast hem die in de rij staan. Wront time, wrong place. Dat laatste vermoed ik dus. Hij heeft nou niet bepaald een echt diepe indruk gelaten, behalve zijn 2e plek in Australie 2014.. daarna bleven de resultaten een beetje uit, daar waar imo Perez meer met de McLaren liet zien een jaar eerder. Hij heeft ook nou niet echt hetr charisma mee zoals Hamilton, meer zoals Hulkenbnerg, die al wel zijn snelheid bewezen heeft.
Eerst maar eens afwachten, wieiweet gaat hij voor Manor rijden (hoeft geen slechte zet te zijn, Manor zie ik nog wel klimmen voorbij Sauber en misschien ook wel Lotus/Renault.
quote:Formula 1's engine manufacturers and the FIA have agreed to allow in-season development for 2016, Autosport has learned.
Under the present regulations the amount of tokens available for development was due to decrease from the 32 available this year to 25 for next season.
The systems were set for homologation by the end of February, while the FIA was also due to impose a block on teams using a year-old spec of engine.
Following a meeting in Geneva involving the heads of Mercedes, Ferrari, Renault and Honda, along with senior representatives from the FIA - including president Jean Todt - unanimously agreed not to tighten the regulations.
The amount of tokens available will remain at 32, with the areas that were due to be blocked off for development - upper/lower crankcase, valve drive, part of the crankshaft, air-valve system and ancillaries drive - remaining open.
This decision is crucial for the likes of Honda and Renault given the struggles they have faced.
It means neither has to rush to develop its engine over the next four and a half months, and they will now be able to work on future problems during the season, rather than being unable to play catch up.
The aim of the Geneva meeting was to ascertain a more level playing field for the four power unit manufacturers for 2016, but also the longer term.
Todt is understood to have played a pro-active role in what has been described as highly positive and constructive proceedings.
The rule regarding manufacturers no longer being able to supply older engines, as Manor has done this year with a 2014 system supplied by Ferrari, has also been dropped, as predicted by Autosport.
This will allow Toro Rosso to run a 2015-spec Ferrari engine for next season, reviving the 2007-2013 partnership.
All the proposals have to be agreed upon by the F1 Commission, which are expected to be a formality, before being rubber stamped by the World Motor Sport Council at its final meeting of the year in early December.
Autosport has also learned there will be no alternative engine in the near future.
F1 supremo Bernie Ecclestone was rumoured to be considering options to the current 1.6-litre V6 turbo-charged hybrid systems, such as a 3.5-litre twin-turbo V6 or a pre-2014 V8.
But despite it being recognised sustainability is key to the future of the smaller teams, and a standardised customer engine could be a way forward, that idea has been comprehensively rejected.
Goed nieuws.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:25 schreef sasquatsch het volgende:
In-season development voor 2016 komt er ook weer aan. En 2015 motoren worden toegestaan. Zo hebben de FIA en motorfabrikanten afgesproken.
http://m.autosport.com/news/report.php/id/121347
[..]
Slecht nieuws als je het mij vraagt, dat 2015 motoren toegestaan worden. Beetje competitie vervalsing op die manier.quote:
True. Heb je een 2015 motor heb je een verloren seizoen. Want 2016 motoren worden alleen maar beter. Dat is wel jammer.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Slecht nieuws als je het mij vraagt, dat 2015 motoren toegestaan worden. Beetje competitie vervalsing op die manier.
Jammer wel. Van mij mogen ze morgen nog terug naar de V8 of nog beter V10 of V12's.quote:Autosport has also learned there will be no alternative engine in the near future.
Heeft RB aan zichzelf te wijten door het contract met Renault op te zeggen. Anders hadden beiden gewoon met 2016 motoren gereden.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:54 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
True. Heb je een 2015 motor heb je een verloren seizoen. Want 2016 motoren worden alleen maar beter. Dat is wel jammer.
Denk dat het voor nu goed is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jammer wel. Van mij mogen ze morgen nog terug naar de V8 of nog beter V10 of V12's.
Eigenlijk zouden ze gewoon heel de motoren vrij moeten geven. Wil je een V6? Prima doe maar, Liever een V12 als je denkt sneller te zijn? Ook goed.
En dan bv op de V6 een biturbo toestaan en op de V8 een enkele turbo en op de V10 en V12 geen turbo's. En dan bv een maximum van 1000 pk of weet ik het wat.
Gewoon een heel zooitje door mekaar. Dat zou imo veel mooier zijn. En buiten dat fuck het milieu; de aarde overleefd ons allemaal wel
Klopt. Kunnen ze 2016 als een tussen jaar gaan beschouwen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Heeft RB aan zichzelf te wijten door het contract met Renault op te zeggen. Anders hadden beiden gewoon met 2016 motoren gereden.
Ze dachten dat ze wel een betere motor zouden kunnen krijgen maar dat is ze dus niet gelukt. Sowieso hoeven Ferrari en Mercedes niet te leveren omdat ze al het maximale aantal teams (3) leveren. Elk extra team zal door de FIA goedgekeurd moeten worden. Mercedes had vorig jaar die toestemming voor Lotus en zal dat nu voor Manor hebben gekregen nu Lotus waarschijnlijk Renault wordt.
Yep. Jaguar Cosworth combi waren wel mooie kapotte motoren 👍👍😄quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:08 schreef Geralt het volgende:
Kan Ford ook weer auto's met die typeaanduiding gaan verkopen
Ik neem aan van wel. En dan de versie die Ferrari nog krijgt waarbij alle tokens gebruikt zijn. Dus beter dan de Sauber van afgelopen zondag.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:10 schreef Meike26 het volgende:
Maar die Ferrari 2015 motor, dag is san de motor met de laatste specs? Zoals die Sauber ging zondag best hard, samen met het STR chassis zie ik wel een mooi seizoen voor Max & Sainz in het vooruitzicht. Mogen ze daar dan ook niets meer aan veranderen? Soort half '15/half '16 motor ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |