Ik heb verschillende ideeen... Welke het gaat worden, nee, geen idee... Er zijn maar bar weinig mensen op deze wereld die het wel weten... Ik denk Bernie, en Olavquote:
Ze willen volgens de geruchten een eigen serie opzetten: New single seater Red Bull Racing Series | thejudge13 - http://thejudge13.com/201(...)-bull-racing-series/quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:37 schreef Rossdale het volgende:
Lees nu weer dat Red Bull kijkt of er volgend jaar met V8 motoren gereden kan worden... De geruchten worden steeds vreemder
Een nieuwe A1GP. Zal net zo'n succes worden, denk ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Ze willen volgens de geruchten een eigen serie opzetten: New single seater Red Bull Racing Series | thejudge13 - http://thejudge13.com/201(...)-bull-racing-series/
Dat zeg ik netquote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfs een aangepaste V8 wordt genoemd voor Red Bull en Toro Rosso
weet je zeker dat je alle opties hebt gehad?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:29 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat staat ook in het aangepaste scenario bij 'andere optie'... laatste regel.
Nope... Kan er nog wel een paar bedenken. Met de huidige berichten lijken dit me de meest wenselijke buiten die laatste. Uiteindelijk zal RBR en STR wel blijven en het met wen sisser aflopen. Hehequote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weet je zeker dat je alle opties hebt gehad?
Volgens mij dat RB in gesprek was met Mercedes over motoren?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:13 schreef alwaysonhold het volgende:
Max heeft bevestigd in gesprek te zijn met Mercedes bij RTL Late Night. Plan b dus.
Dat dus !quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij dat RB in gesprek was met Mercedes over motoren?
Haas is ook nog een mogelijkheid. Nog een jaar ervaring op doen naast Grosjean en dan in 2017 naar Ferrari als vervanger van Kimi.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat dus !
Bedenk ook dat Ferrari en Renault (als deal doorgaat met Lotus + RB gaat uit de F1), dan hebben zij beste papieren om stoeltje voor Max te schuimen. Mercedes heeft niets meer, behalve Manor en Max gaat niet naar Manor. Persoonlijk hoop ik op Renault nu. Ferrari of Mercedes is leuk, maar het zijn teams waar je altijd nog naartoe kan. Met Renault kan hij zijn eigen ding doen, zonder druk om gelijk te moeten presteren en bij de underdog wederom op te vallen !
Ik verstond echt in gesprek met Mercedes team van Humberto. Plan b is dus 3 auto opties met gelijk instappen naast Nico en Lewis.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij dat RB in gesprek was met Mercedes over motoren?
Ik heb het even teruggespoeld en opnieuw geluisterd, maar het gaat echt over de motoren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:30 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik verstond echt in gesprek met Mercedes team van Humberto. Plan b is dus 3 auto opties met gelijk instappen naast Nico en Lewis.
Ok...verkeerd verstaan dan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het even teruggespoeld en opnieuw geluisterd, maar het gaat echt over de motoren.
Humberto zei wel tegen Max "jullie zijn in gesprek met Mercedes" maar doelde dus op Red Bull over de motoren, want daarvoor en daarna ging het over de motoren. En Max heeft er alle vertrouwen in volgend jaar met STR op de grid te staan.quote:
Klopt. Jammer dat de meeste media dit continu parafraseren als "Mercedes weigert....". Daarna hebben ze een deal gesloten met Manor er kunnen ze ook niet meer leveren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:44 schreef Meike26 het volgende:
RB is volgens Wolff nooit echt in gesprek geweest. Er is een balletje opgegooid ooit, maar nooit opgevangen en wat meegedaan.
Max weet het dus, maar mag niks zeggenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Humberto zei wel tegen Max "jullie zijn in gesprek met Mercedes" maar doelde dus op Red Bull over de motoren, want daarvoor en daarna ging het over de motoren. En Max heeft er alle vertrouwen in volgend jaar met STR op de grid te staan.
Dat denk ik ook. Net op dat moment zag je Jos in plaats van trots kijken wat hij de rest van de tijd deed omlaag kijken. En ik denk dan dat op zo een moment Jos denkt godverdomme hou je kop dicht Max, want hier mag nog niets over gezegd worden!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max weet het dus, maar mag niks zeggen
quote:Verbod op 2015-motoren nog ter discussie
In de huidige Formule 1-regelementen die de FIA voor volgend jaar heeft gepubliceerd staat dat motorfabrikanten niet meer dan één soort motor per seizoen mag inzetten. Door deze regel is het niet meer mogelijk om oudere motoren te leveren aan klantenteams. Echter, volgens het Britste Autosport zal deze regel snel aangepast worden.
Tijdens een vergadering van de technisch directeuren in Augustus is er een unaniem akkord gesloten om meerdere specifiecaties per fabrikant toe te staan, wat een verandering in de regelementen mogelijk maakt. Of er ook daadwerkelijk een aanpassing gaat komen wordt besproken op de volgende F1 Commision vergadering, die binnenkort zal plaatsvinden.
Een akkoord zal zeer positief zijn voor Toro Rosso, dat naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar met 2015-motoren op de grid zal verschijnen.
quote:McLaren will not be renewing the contract of Formula 1 reserve driver Kevin Magnussen at the end of this season, Autosport understands.
After two years as part of McLaren's F1 outfit, including a full-time race seat in 2014, Magnussen will part company with the team after the final race of the campaign in Abu Dhabi, leaving the 23-year-old now with limited opportunities to bag a drive for next season.
New GP2 champion Stoffel Vandoorne is set to take on the role of reserve to Jenson Button and Fernando Alonso for 2016.
Only last month racing director Eric Boullier confirmed McLaren would not stand in the way of Magnussen securing another drive elsewhere.
Magnussen had recently been linked with a move to newcomer Haas, only for the team to sign Romain Grosjean, while Esteban Gutierrez is due to be confirmed as the second driver at some stage in the build up to the Mexican Grand Prix.
Autosport understands Magnussen is one of three names on the shortlist for the second Lotus seat alongside Pastor Maldonado, with Jean-Eric Vergne and the team's resrerve Jolyon Palmer also in the frame.
Magnussen is also believed to be in the running for a Manor drive, with Mercedes reserve Pascal Wehrlein and current Manor drivers Will Stevens and Alexander Rossi still in the mix too.
The team, however, will not be making any announcement on its line-up until after the season has concluded.
Earlier this week veteran Button confidently vouched for the credentials of Magnussen.
Speaking to Danish newspaper BT, Button said: "The Kevin I saw at the start of 2014 was a very different guy from the one I saw towards the end of our campaign together.
"He learned so much over the 12 months we spent working together, and he often pushed me to my limits, and even over my limits on many occasions.
"I don't know whether or not he's got a chance of bagging any of the remaining vacant Formula 1 seats, but he's clearly the best driver available, and I'd therefore very much recommend him to any team that has a vacancy.
"He's good enough not only to race in Formula 1, but also to help a team succeed in Formula 1."
Of hij heeft een contract, of hij is de pineut van grotere talenten naast hem die in de rij staan. Wront time, wrong place. Dat laatste vermoed ik dus. Hij heeft nou niet bepaald een echt diepe indruk gelaten, behalve zijn 2e plek in Australie 2014.. daarna bleven de resultaten een beetje uit, daar waar imo Perez meer met de McLaren liet zien een jaar eerder. Hij heeft ook nou niet echt hetr charisma mee zoals Hamilton, meer zoals Hulkenbnerg, die al wel zijn snelheid bewezen heeft.quote:
ik zie het wel gebeuren. Met wat er bekend is, is dit een redelijk waarschijnlijke uitkomstquote:
Voor Renault is het wel makkelijk. Die krijgen extra poen van Ecclestonequote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:36 schreef Meike26 het volgende:
Maar hoe gaat RBR dit in hemelsnaam verkondigen naar de buitenwereld.. Eerst die motoren en Renault afbranden en zeer ontevreden te zijn en dan straks verkondigen dat ze blij zijn dat ze met Renault verder kunnen. Dat word me een poppekast hé ..
Die zullen hun heritage pay wel krijgen nuquote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor Renault is het wel makkelijk. Die krijgen extra poen van Ecclestone
Of IndyCar. Daar zou hij vorig jaar al heen gaan maar toen mocht hij invallen voor Alonso en ging het niet door.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of hij heeft een contract, of hij is de pineut van grotere talenten naast hem die in de rij staan. Wront time, wrong place. Dat laatste vermoed ik dus. Hij heeft nou niet bepaald een echt diepe indruk gelaten, behalve zijn 2e plek in Australie 2014.. daarna bleven de resultaten een beetje uit, daar waar imo Perez meer met de McLaren liet zien een jaar eerder. Hij heeft ook nou niet echt hetr charisma mee zoals Hamilton, meer zoals Hulkenbnerg, die al wel zijn snelheid bewezen heeft.
Eerst maar eens afwachten, wieiweet gaat hij voor Manor rijden (hoeft geen slechte zet te zijn, Manor zie ik nog wel klimmen voorbij Sauber en misschien ook wel Lotus/Renault.
quote:Formula 1's engine manufacturers and the FIA have agreed to allow in-season development for 2016, Autosport has learned.
Under the present regulations the amount of tokens available for development was due to decrease from the 32 available this year to 25 for next season.
The systems were set for homologation by the end of February, while the FIA was also due to impose a block on teams using a year-old spec of engine.
Following a meeting in Geneva involving the heads of Mercedes, Ferrari, Renault and Honda, along with senior representatives from the FIA - including president Jean Todt - unanimously agreed not to tighten the regulations.
The amount of tokens available will remain at 32, with the areas that were due to be blocked off for development - upper/lower crankcase, valve drive, part of the crankshaft, air-valve system and ancillaries drive - remaining open.
This decision is crucial for the likes of Honda and Renault given the struggles they have faced.
It means neither has to rush to develop its engine over the next four and a half months, and they will now be able to work on future problems during the season, rather than being unable to play catch up.
The aim of the Geneva meeting was to ascertain a more level playing field for the four power unit manufacturers for 2016, but also the longer term.
Todt is understood to have played a pro-active role in what has been described as highly positive and constructive proceedings.
The rule regarding manufacturers no longer being able to supply older engines, as Manor has done this year with a 2014 system supplied by Ferrari, has also been dropped, as predicted by Autosport.
This will allow Toro Rosso to run a 2015-spec Ferrari engine for next season, reviving the 2007-2013 partnership.
All the proposals have to be agreed upon by the F1 Commission, which are expected to be a formality, before being rubber stamped by the World Motor Sport Council at its final meeting of the year in early December.
Autosport has also learned there will be no alternative engine in the near future.
F1 supremo Bernie Ecclestone was rumoured to be considering options to the current 1.6-litre V6 turbo-charged hybrid systems, such as a 3.5-litre twin-turbo V6 or a pre-2014 V8.
But despite it being recognised sustainability is key to the future of the smaller teams, and a standardised customer engine could be a way forward, that idea has been comprehensively rejected.
Goed nieuws.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:25 schreef sasquatsch het volgende:
In-season development voor 2016 komt er ook weer aan. En 2015 motoren worden toegestaan. Zo hebben de FIA en motorfabrikanten afgesproken.
http://m.autosport.com/news/report.php/id/121347
[..]
Slecht nieuws als je het mij vraagt, dat 2015 motoren toegestaan worden. Beetje competitie vervalsing op die manier.quote:
True. Heb je een 2015 motor heb je een verloren seizoen. Want 2016 motoren worden alleen maar beter. Dat is wel jammer.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Slecht nieuws als je het mij vraagt, dat 2015 motoren toegestaan worden. Beetje competitie vervalsing op die manier.
Jammer wel. Van mij mogen ze morgen nog terug naar de V8 of nog beter V10 of V12's.quote:Autosport has also learned there will be no alternative engine in the near future.
Heeft RB aan zichzelf te wijten door het contract met Renault op te zeggen. Anders hadden beiden gewoon met 2016 motoren gereden.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:54 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
True. Heb je een 2015 motor heb je een verloren seizoen. Want 2016 motoren worden alleen maar beter. Dat is wel jammer.
Denk dat het voor nu goed is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jammer wel. Van mij mogen ze morgen nog terug naar de V8 of nog beter V10 of V12's.
Eigenlijk zouden ze gewoon heel de motoren vrij moeten geven. Wil je een V6? Prima doe maar, Liever een V12 als je denkt sneller te zijn? Ook goed.
En dan bv op de V6 een biturbo toestaan en op de V8 een enkele turbo en op de V10 en V12 geen turbo's. En dan bv een maximum van 1000 pk of weet ik het wat.
Gewoon een heel zooitje door mekaar. Dat zou imo veel mooier zijn. En buiten dat fuck het milieu; de aarde overleefd ons allemaal wel
Klopt. Kunnen ze 2016 als een tussen jaar gaan beschouwen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Heeft RB aan zichzelf te wijten door het contract met Renault op te zeggen. Anders hadden beiden gewoon met 2016 motoren gereden.
Ze dachten dat ze wel een betere motor zouden kunnen krijgen maar dat is ze dus niet gelukt. Sowieso hoeven Ferrari en Mercedes niet te leveren omdat ze al het maximale aantal teams (3) leveren. Elk extra team zal door de FIA goedgekeurd moeten worden. Mercedes had vorig jaar die toestemming voor Lotus en zal dat nu voor Manor hebben gekregen nu Lotus waarschijnlijk Renault wordt.
Yep. Jaguar Cosworth combi waren wel mooie kapotte motoren 👍👍😄quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:08 schreef Geralt het volgende:
Kan Ford ook weer auto's met die typeaanduiding gaan verkopen
Ik neem aan van wel. En dan de versie die Ferrari nog krijgt waarbij alle tokens gebruikt zijn. Dus beter dan de Sauber van afgelopen zondag.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:10 schreef Meike26 het volgende:
Maar die Ferrari 2015 motor, dag is san de motor met de laatste specs? Zoals die Sauber ging zondag best hard, samen met het STR chassis zie ik wel een mooi seizoen voor Max & Sainz in het vooruitzicht. Mogen ze daar dan ook niets meer aan veranderen? Soort half '15/half '16 motor ?
nah, Ferrari gaat echt niks meer aan een 2015 motor verbouwen voor een teamquote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel. En dan de versie die Ferrari nog krijgt waarbij alle tokens gebruikt zijn. Dus beter dan de Sauber van afgelopen zondag.
Tenzij ze er baat bij hebben dat Max (nog) beter gaat presteren en zijn marktwaarde verhoogd. Nieuwe sponsors voor Ferrari ? Of voor Haas, waar Max in combi met Ferrari nog verder kan rijpen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nah, Ferrari gaat echt niks meer aan een 2015 motor verbouwen voor een team
Tuurlijk wel. Hebben ze zelf ook voordeel van als ze alle tokens verbruiken. Anders moet dat binnen de tokens voor volgend jaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nah, Ferrari gaat echt niks meer aan een 2015 motor verbouwen voor een team
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jammer wel. Van mij mogen ze morgen nog terug naar de V8 of nog beter V10 of V12's.
Eigenlijk zouden ze gewoon heel de motoren vrij moeten geven. Wil je een V6? Prima doe maar, Liever een V12 als je denkt sneller te zijn? Ook goed.
En dan bv op de V6 een biturbo toestaan en op de V8 een enkele turbo en op de V10 en V12 geen turbo's. En dan bv een maximum van 1000 pk of weet ik het wat.
Gewoon een heel zooitje door mekaar. Dat zou imo veel mooier zijn. En buiten dat fuck het milieu; de aarde overleefd ons allemaal wel
Als ik het me goed herinner dan waren volgens mij zijn moeder en zusje er in Spa ook bij in de pitbox.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat Max Verstappen zijn moeder Sophie Kumpen geheel in de achtergrond staat. Zou dat iets te maken hebben met de scheiding tussen Jos en haar?
Hoe dan ook de racesport zit in de genen van hun zoon dat is inmiddels wel duidelijk en het schijnt dat ook zijn moeder daar een groot aandeel in heeft zitten als racetalent. Weet iemand hier iets meer over te vertellen?
Kan me herinneren dat ze ooit gezegd heeft graag op de achtergrond te blijven om voor Max een echte thuis te geven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat Max Verstappen zijn moeder Sophie Kumpen geheel in de achtergrond staat. Zou dat iets te maken hebben met de scheiding tussen Jos en haar?
Hoe dan ook de racesport zit in de genen van hun zoon dat is inmiddels wel duidelijk en het schijnt dat ook zijn moeder daar een groot aandeel in heeft zitten als racetalent. Weet iemand hier iets meer over te vertellen?
ik bedoel in 2016quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Hebben ze zelf ook voordeel van als ze alle tokens verbruiken. Anders moet dat binnen de tokens voor volgend jaar.
Sowieso las ik dat ze nog met een nieuwe versie zouden komen (dacht in Austin al).
Jos heeft zijn ex meerdere malen mishandeld heeft er ook voor gezeten, echt een lulloquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat Max Verstappen zijn moeder Sophie Kumpen geheel in de achtergrond staat. Zou dat iets te maken hebben met de scheiding tussen Jos en haar?
Hoe dan ook de racesport zit in de genen van hun zoon dat is inmiddels wel duidelijk en het schijnt dat ook zijn moeder daar een groot aandeel in heeft zitten als racetalent. Weet iemand hier iets meer over te vertellen?
Een maand gezeten maar vrijgesproken en schadevergoeding gekregen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jos heeft zijn ex meerdere malen mishandeld heeft er ook voor gezeten, echt een lullo
dat was voor zijn 24 jarige vriendin, losse handjes die gastquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een maand gezeten maar vrijgesproken en schadevergoeding gekregen.
Dat was dezelfde vrouw waar hij inmiddels mee getrouwd is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat was voor zijn 24 jarige vriendin, losse handjes die gast
andersom, maar het verklaart wel waarom je Sophie niet naast Jos ziet
Maar zouden jullie er ook iets voor voelen dat Sophie Kumpen wat vaker aan komt schuiven als het om Max Verstappen gaat. Als het over Jos gaat dan is alles zo'n beetje wel bekend, ik vind het juist verfrissend om ook de moeder achter het aanstormend talent te horen bijvoorbeeld hoe een moeder omgaat met haar zorgen dat haar zoon in een voertuig rijdt dat pieken haalt boven de 300 km/uur terwijl hij geeneens een rijbewijs heeft. En in hoever zij anders is dan de veel voorkomende moeder die wij allemaal wel kennen. Ook omdat zij succesvol coureur was of is en misschien daarmee een hele andere kijk heeft dan een gemiddelde bezorgde moeder. Ik zit natuurlijk maar wat te gissen net als zoveel andere bijzonderheden wat deze familie zo apart maakt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat was voor zijn 24 jarige vriendin, losse handjes die gast
andersom, maar het verklaart wel waarom je Sophie niet naast Jos ziet
op tv verschijnen of dat max aan het racen is?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Misschien wil ze dat helemaal niet?
http://www.redbull.com/nl(...)-over-max-verstappenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Misschien wil ze dat helemaal niet?
Op TV.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
op tv verschijnen of dat max aan het racen is?
hij heeft ook mensen op een kartcentrum mishandeld.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat was dezelfde vrouw waar hij inmiddels mee getrouwd is.
En Sophie (en Victoria) zie je wel met Jos samen, zoals in Bahrein dit jaar.
Neemt niet weg dat hij een kort lontje heeft en zich eerder in de shit heeft gewerkt maar vertel dan het hele verhaal
Het is gewoon een tokkie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft ook mensen op een kartcentrum mishandeld.
Tja, hij werd uitgedaagd schijnt. En Sophie hoef ik niet te zien hoor, het is geen koffietijd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft ook mensen op een kartcentrum mishandeld.
Zouden ze daarom zo vaak problemen met de remmen hebben?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vond nog wel een artikel over Mercedes dat de remmen verwarmt om zo de aangescherpte restricties van Pirelli te kunnen omzeilen. Het betekent dat bijvoorbeeld de banden op het moment dat de FIA meet aan de regels voldoen, maar wel zo weinig mogelijk druk hebben. Dit komt de prestaties te goede, zeker omdat de optimale werktemperatuur makkelijker bereikt kan worden en niet zoals in Singapore dat ze met te koude banden rijden.
Het kan ook de ultra langzame opwarmronde zoals in Sochi verklaren.
http://www.motorsport.com(...)heating-a-tyre-boost
Was jij daarbij?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft ook mensen op een kartcentrum mishandeld.
Zag die auto laatst op Discovery Channel (rat rod nog iets) vond het best ernstig wat voor uitlaat gassen daaruit kwam... meeste diesels doen een paar mg per km, maar die doet een paar gr/km ongefilterdquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar 2015 motoren voor STR is natuurlijk gewoon heel erg slecht. In het begin van het seizoen zullen ze nog wel mee kunnen komen, maar daarna mag iedereen doorontwikkelen en is STR al snel helemaal nergens meer.
Dan liever een slechte renault met potentie, dan een redelijk goede ferrari zonder ontwikkeling maargoed.
quote:Red Bull will have Renault's upgraded engine available for this weekend's United States Grand Prix should the four-time world champion team choose to use it, Autosport has learned.
Renault had yet to dip into its allocation of 12 engine development tokens so far this season, but it is understood Renault has now used a "significant" amount of tokens, close to its full allowance.
The decision on whether or not to use the latest spec will be made jointly with Red Bull at Austin.
Any change will incur a grid penalty as Red Bull's Daniel Ricciardo and Daniil Kvyat have already exceeded their engine allocations.
Renault will make the previous spec, used in Russia, available should Red Bull decide against using the upgraded engine.
It is understood Renault's other customer Toro Rosso, which is close to a deal to use 2015-spec Ferrari engines next year, will not run the Renault upgrade at Austin.
The Renault updates are focused on the internal combustion engine (ICE), with some changes made to the turbo, all of which form part of the French manufacturer's preparations for 2016.
It is understood the Austin update has been validated, having completed a full cycle on the dyno to sign it off for reliability.
Renault will have a few tokens left following this update, however it is unlikely the French manufacturer will use the remainder of its allocation given only three races remain after Austin.
Regardless of whether Red Bull uses the new engine or not, Renault is pushing on with its development plans for next season as it looks to close the deficit to Mercedes and Ferrari.
It remains unclear whether Red Bull will use Renault power next season, with the two parties involved in talks as the former is currently without an engine supply for 2016.
Meanwhile, Renault is locked in talks with Lotus to make the Enstone-based team its works outfit next term.
Jammer jammer... had graag meer power + meer overtake actie van Max gezien xDquote:It is understood Renault's other customer Toro Rosso, which is close to a deal to use 2015-spec Ferrari engines next year, will not run the Renault upgrade at Austin.
Iedereen naar de bookmakers... Hamilton gaat sowieso punten scoren !! En dat in de week van BTTF !quote:Ook in Rusland kon Hamilton de pole niet veroveren. Die was opnieuw voor Rosberg. Tijdens de start probeerde Lewis zijn teamgenoot wel te passeren, maar het lukte net niet. Hamilton kreeg uiteindelijk toch de leiding in handen, toen Rosberg problemen kreeg met het gaspedaal en moest opgeven. Hamilton bouwde z'n voorsprong opnieuw uit en kon hierdoor in de volgende race in de VS zijn derde wereldtitel veiligstellen.
hij kon het, maar of hij het heeft gedaan....quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:48 schreef Meike26 het volgende:
Zat even op de wikipedia van Lewis Hamilton te kijken, de Nederlandse versie.
Maar wat lees ik daar..
[..]
Iedereen naar de bookmakers... Hamilton gaat sowieso punten scoren !! En dat in de week van BTTF !![]()
![]()
http://www.gpupdate.net/n(...)otoren-in-formule-1/quote:Als het aan Formule 1-baas Bernie Ecclestone ligt, wordt er zo snel mogelijk weer met V8-motoren gereden in de koningsklasse van de autosport. Volgens de 84-jarige Brit is een terugkeer naar deze krachtbron, waarmee eerder van 2006 tot en met 2013 werd geracet in de Formule 1, volgend jaar al mogelijk.
Met een dergelijke verandering moeten de teams wel akkoord gaan, wat gezien de enorme investeringen die in de ontwikkeling van de huidige V6-turbo zijn gedaan, niet waarschijnlijk lijkt. Ecclestone wil de teams er desnoods toe dwingen om terug te gaan naar de V8. "Ik denk niet dat we de teams om toestemming moeten vragen. Ik denk dat we het gewoon moeten doen en tegen de teams moeten zeggen dat ze maar een zaak moeten aanspannen als het hen niet bevalt", zegt Ecclestone in The Independent. "We zouden volgend jaar weer met V8-motoren kunnen rijden. Deze zijn heel snel te bouwen, dus ik denk dat we het moeten doen."
Een veelgehoorde klacht sinds de introductie van de V6 is dat deze motor te weinig lawaai maakt. Daarnaast zou het accent te veel op efficiëntie liggen, met als gevolg dat coureurs moeten letten op hun brandstofconsumptie.
Die man zegt nogal rare dingen de laatste tijdquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:30 schreef Rossdale het volgende:
Ja leuk, maar de motorfabrikanten wilden een V6 anders zouden ze uit de F1 stappen. Bernie kan zoveel willen
Dat kan wel zijn, maar op dit punt ben ik het met hem eens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die man zegt nogal rare dingen de laatste tijd
Oh ik ook wel hoor, maar de kans dat het gebeurt lijkt me nogal minimaal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar op dit punt ben ik het met hem eens.
Als de lagere klasse een beter geluid heeft dan de koningsklasse dan MOET er iets gebeuren.
Ik ben voorstander van de V8 terug.
Alleen moeten alle teams het wel eens zijn met zo'n regelwijziging en dat zie ik niet gebeuren. En dwingen kan hij niet (zonder er wat tegenover te stellen), anders stappen ze naar de rechter, zoals Sauber en FI al naar de EU stapten,quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:52 schreef Fer het volgende:
Verbaas je niet als die oude seniele gek, gelijk krijgt straks.
Hij heeft nu twee teams (Redbull) wellicht wel drie als Renault vertrekt en Lotus zonder motor achterlaat. Een motorfabrikant (Cosworth) en een aanzienlijk deel van de fanbase achter zich. Verder rijkt zijn invloed achter de schermen ver.
Alleen als die midden in het seizoen plaats vind, of wanneer er een uitzondering op een regel toegelaten moet worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 23:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen moeten alle teams het wel eens zijn met zo'n regelwijziging en dat zie ik niet gebeuren. En dwingen kan hij niet (zonder er wat tegenover te stellen), anders stappen ze naar de rechter, zoals Sauber en FI al naar de EU stapten,
Dat is natuurlijk waar de schoen (voor Bernie) echt wringt. Hij kan van alles willen, maar hij is wel afhankelijk van wat de fabrikanten bereidt zijn te leveren... En op dit moment is dat een Hybrid v6.quote:Daarbij heeft Lotus voor zover ik weet nog steeds een contract met Mercedes, dat pas ontbonden wordt als het daadwerkelijk overgenomen wordt door Renault.
En Renault, Mercedes en Honda wilden zo'n motor. Die zie ik nog wel de F1 uitstappen als de V8 terugkomt. Dan is Bernie nog verder van huis, of hij moet ergens een leverancier hebben die aan alle teams wil leveren, waarbij de F1 gedegradeerd wordt tot spec klasse.
Ben het wel met hem eens dat er weer een onafhankelijke leverancier moet komen die aan elk team wil leveren.
Regelwijzigingen na 1 maart voor het volgende seizoen moeten door alle teams worden goedgekeurd. Daarvoor kan de FIA dat alleen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 07:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen als die midden in het seizoen plaats vind, of wanneer er een uitzondering op een regel toegelaten moet worden.
De regels voor het begin van het seizoen kunnen, in principe, alleen door de FIA bepaalt worden bij monde van de WMSC. Een normaal pad voor regelwijzigingen zou echter zijn: F1 Strategy Group (6 stemmen FIA, 6 stemmen FOM, 6 stemmen teams), F1 Commission (Iedereen 1 stem, waaronder: FIA, Teams, Tire Manufacturer, Engine Manufacturers, Fuel Supplier, etc), en daarna de WMSC (Bernie Ecclestone (FOM), en 23 FIA delegates).
[..]
Dat is natuurlijk waar de schoen (voor Bernie) echt wringt. Hij kan van alles willen, maar hij is wel afhankelijk van wat de fabrikanten bereidt zijn te leveren... En op dit moment is dat een Hybrid v6.
quote:The 2016 rules can only be changed after March 1 if there is unanimous support from all the teams entered in the championship - and such agreement is rarely possible in F1.
Mwaoh, ik kan mij nog wel een jaar herinneren dat de banden in het seizoen van compound samenstelling veranderde, daar waren teams als Ferrari op zijn zachts gezegd niet blij mee.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Regelwijzigingen na 1 maart voor het volgende seizoen moeten door alle teams worden goedgekeurd. Daarvoor kan de FIA dat alleen.
[..]
quote:Mercedes boss Toto Wolff explained: "In anticipation of Renault’s takeover of the Lotus F1 Team, we are pleased to announce Manor Marussia as a new customer of Mercedes-Benz."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |