abonnement Unibet Coolblue
pi_149389145
Putin heeft een antwoord voor Merkel en Hollande:

quote:
BREAKING: Putin decrees the immediate conscription of the reservists:
http://www.garant.ru/news/605541/
pi_149389184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:07 schreef Odaiba het volgende:
.
Tyf eens op met je zooi aub
pi_149389217
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef Nintex het volgende:
Putin heeft een antwoord voor Merkel en Hollande:

[..]

Wat staat er nou precies? Ik kan geen Russisch.
pi_149389239
quote:
9s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat staat er nou precies? Ik kan geen Russisch.
Same here
pi_149389271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En dan gaat het daarna vrolijk verder...
Voorbij Charkov is niet meer interessant voor de Russen.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:00 schreef Infection het volgende:

[..]

Dan geef je Rusland alleen maar zijn zin en gaan ze denken dat ze nog wel meer kunnen flikken.
Dan wordt het een EU/NAVO probleem want ze naderen de grenzen, en kun je overwegen Oekraïne te hulp te schieten uit eigenbelang.
Say what?
pi_149389283
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

En dan wachten tot Adolf, ik bedoel Vladimir de rest komt opeisen als verkiezingsstunt.

VN peacekeepers in het gebied en zowel Kiev als Rusland eruit totdat ze het eens worden is de enige 'neutrale' oplossing, VN soldaten mogen niet Amerikaans, Oekraiens of Russisch zijn. Worden ze het politiek niet eens, jammer dan blijft het gebied gewoon onder VN controle.
Het is lastig om VN vredestroepen te gebruiken als er nog geen overeenstemming is tussen de strijdende partijen om de strijd te staken. Het enige wat er dan gebeurd is dat:
1. De VN vredestroepen zelf gaan vechten of
2. De VN vredestroepen 'sitting duck' zijn, die door de strijdende partijen worden misbruikt.
The view from nowhere.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:13:22 #8
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149389325
quote:
9s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat staat er nou precies? Ik kan geen Russisch.
Rusland begint een 'draft'. Dat staat er.

Dus ze gaan actief burgers werven om het leger in te gaan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149389331


[ Bericht 100% gewijzigd door deelnemer op 05-02-2015 15:15:11 ]
The view from nowhere.
pi_149389362
quote:
9s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat staat er nou precies? Ik kan geen Russisch.
Google Translate naar Engels geeft

quote:
Today, Russian President Vladimir Putin signed a decree on conscription of citizens of the Russian Federation, in reserve, for military training.

According to the document, this year's military training will be held in the Armed Forces of the Russian Federation, in the Russian Interior Ministry, as well as in government and protection of the FSB of Russia. They will be held for up to two months. Specific dates for the military training will be coordinated with the regional authorities, with the exception of check fees, which determines the timing of the Russian Defense Ministry.

Recall that the military training of citizens in reserve, are held to prepare them for military service. Such fees are divided into training and validation. They are held in a period not exceeding two months. The total duration of military training, which involved a citizen during his stay in stock (except for reservists), shall not exceed 12 months. Conscription of citizens in reserve, in training sessions can not be done more than once in three years. On checking fees being called up regardless of the passage of the training assemblies (Art. 54 of the Federal Law of 28 March 1998 № 53-FZ "On Military Duty and Military Service")

Presidential Decree of February 5, 2015 № 53 "On conscription of citizens of the Russian Federation, in reserve, for military training in 2015," shall enter into force today.
pi_149389426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Google Translate naar Engels geeft

[..]

Rusland bereidt zich blijkbaar dus voor op iets groots.
pi_149389447
quote:
15s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:16 schreef Infection het volgende:

[..]

Rusland bereidt zich blijkbaar dus voor op iets groots.
Moeten we nu bang zijn of wat?
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:16:51 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149389451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Google Translate naar Engels geeft

[..]

Eigenlijk gaan ze dus mensen werven om ze om te leiden tot reservisten.

De werving zal 2 maanden duren en de opleiding duurt een jaar. Waarna ze dus officieel reservisten zijn en opgeroepen kunnen worden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149389461
quote:
15s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:16 schreef Infection het volgende:

[..]

Rusland bereidt zich blijkbaar dus voor op iets groots.
Goed voorbereid zijn is altijd goed...
Plus dat dit onderdeel is van de propagandamachine enzo...
pi_149389594
Het wordt gewoon N-Korea 2.0
pi_149389599
Om een lang verhaal korte te maken, Rusland heeft de dienstplicht vandaag weer ingesteld. Vanaf nu kan iedere Russische burger opgeroepen worden voor een militaire training van ten minste 2 maanden en vervolgens gemobiliseerd worden.
pi_149389638
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:21 schreef Nintex het volgende:
Om een lang verhaal korte te maken, Rusland heeft de dienstplicht vandaag weer ingesteld. Vanaf nu kan iedere Russische burger opgeroepen worden voor een militaire training van ten minste 2 maanden en vervolgens gemobiliseerd worden.
Ff random, Sorry als ik dr over door klaag, moeten we ons er zorgen om maken of is het net zo iets van in case of emergancy dienstplicht?
pi_149389737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Goed voorbereid zijn is altijd goed...
Plus dat dit onderdeel is van de propagandamachine enzo...
Ze laten in ieder geval zien niet achter een 'vredige' oplossing te staan in tegenstelling tot het westen.

Zoiets moet van twee kanten komen, wat dus niet het geval is. Voor mijn part gaan de wapenleveranties aan Oekraïne gewoon door.
pi_149389764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:22 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ff random, Sorry als ik dr over door klaag, moeten we ons er zorgen om maken of is het net zo iets van in case of emergancy dienstplicht?
Mijn vermoeden is dat dit is ingevoerd om ervoor te zorgen dat de Russische 'vrijwilligers' officieel worden als Oekraine officieel de oorlog verklaard aan Rusland en het is een mogelijkheid om lui uit arme gebieden en deelrepublieken, zoals Tsjetsjenie als kanonnenvoer naar Oekraine te sturen mocht dat nodig zijn.

Al met al heeft Rusland genoeg 'professionele' soldaten om Oekraine onder de voet te lopen, maar als het een langdurige bezetting moet worden van het hele land hebben ze veel meer man nodig.
pi_149389782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is dat dit is ingevoerd om ervoor te zorgen dat de Russische 'vrijwilligers' officieel worden als Oekraine officieel de oorlog verklaard aan Rusland en het is een mogelijkheid om lui uit arme gebieden en deelrepublieken, zoals Tsjetsjenie als kanonnenvoer naar Oekraine te sturen mocht dat nodig zijn.

Al met al heeft Rusland genoeg 'professionele' soldaten om Oekraine onder de voet te lopen, maar als het een langdurige bezetting moet worden van het hele land hebben ze veel meer man nodig.
Meer man dan ze hebben*.
pi_149389866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:22 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ff random, Sorry als ik dr over door klaag, moeten we ons er zorgen om maken of is het net zo iets van in case of emergancy dienstplicht?
Dat weet niemand, Rusland doet gedurende het hele conflict er alles aan om zo onduidelijk mogelijk te zijn.

Wij proberen de tekenen op de muur te lezen. En dit is een veeg teken, de zoveelste.

Het lijkt er steeds meer op dat Rusland een oorlog afdwingt. Want er is een grens aan de concessies en Rusland dendert gewoon door. Als geen middel een land tegenhoud, anders dan een oorlog, dan zoek je oorlog.
The view from nowhere.
pi_149389924
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:29 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat weet niemand, Rusland doet gedurende het hele conflict er alles aan om zo onduidelijk mogelijk te zijn.

Wij proberen de tekenen op de muur te lezen. En dit is een veeg teken, de zoveelste.

Het lijkt er steeds meer op dat Rusland een oorlog afdwingt. Want er is een grens aan de concessies en Rusland dendert gewoon door. Als geen middel een land tegenhoud, anders dan een oorlog, dan zoek je oorlog.
Oké, ik zelf ben er gewoon doodsbang voor maar probeer er gewoon niet aan te denken, want ik hoop dat iemand in godsnaam zijn hoofd gebruikt voor goeie beslissingen, maar Noord Korea loopt toch ook al jaren te dreigen met USA dat ze kernwapens gaan gebruiken of loop ik nu appels met peren te vergelijken?

Ik denk dat Rusland zonder Europa niet zoveel kan, denk ik zelf dan tenminste.
pi_149390041
Ach ik vond de dreiging toen ik jong was erger.
pi_149390053
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:31 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Oké, ik zelf ben er gewoon doodsbang voor maar probeer er gewoon niet aan te denken, want ik hoop dat iemand in godsnaam zijn hoofd gebruikt voor goeie beslissingen, maar Noord Korea loopt toch ook al jaren te dreigen met USA dat ze kernwapens gaan gebruiken of loop ik nu appels met peren te vergelijken?

Ik denk dat Rusland zonder Europa niet zoveel kan, denk ik zelf dan tenminste.
Zolang het Westen zijn boycot als "machtigste" wapen aanhoud zullen de Russen hun leger als machtigste wapen inzetten.
De Oekraine is gewoonweg geen oorlog waard. De Amerikanen worstelen nog steeds met hun schulden, opgebouwd vanwege Irak en Afghanistan, en zien een oorlog tegen Rusland echt niet zitten, laat staan dat de EU hier blij mee moet zijn.
En dan hebben we China nog die uiteraard een "neutrale" positie zal innemen maar ondertussen alles zeer nauwgezet volgt. En ik denk zomaar dat die niet zo blij zullen zijn als de USA steeds verder oprukt naar haar grenzen.
Het blijft een vervelende situatie.
pi_149390130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zolang het Westen zijn boycot als "machtigste" wapen aanhoud zullen de Russen hun leger als machtigste wapen inzetten.
De Oekraine is gewoonweg geen oorlog waard. De Amerikanen worstelen nog steeds met hun schulden, opgebouwd vanwege Irak en Afghanistan, en zien een oorlog tegen Rusland echt niet zitten, laat staan dat de EU hier blij mee moet zijn.
En dan hebben we China nog die uiteraard een "neutrale" positie zal innemen maar ondertussen alles zeer nauwgezet volgt. En ik denk zomaar dat die niet zo blij zullen zijn als de USA steeds verder oprukt naar haar grenzen.
Het blijft een vervelende situatie.
Voel me deels best wel pussy om dit te zegge, enige reden waarom ik FOK joinde was omdat jullie de situatie lekker nuchter bekijken en hem gewoon afkraken en gewoon doven met humor. 9/10 als je op nu.nl kijkt loopt iedereen gelijk al te schreeuwen WO||| en kernwapens en van we zijn erbij. En hier ziek beide kanten eens want nu.nl censureerd ook alleen maar het een en ander.
pi_149390213
Rusland is al in oorlog, als je tanks en troepen op een frontlinie staan dan ben je in oorlog. Ze kunnen het beide ontkennen wat ze willen, maar dit is gewoon een oorlog tussen Oekraine en Rusland waarin wij als EU betrokken zijn geraakt. Het feit dat de Amerikanen er een dikke vinger in de pap hebben door het financieren van liberale pro-democratie praat en activiteiten clubjes werkt ook niet in 'ons' voordeel.

Dat de EU en VS schuldig zouden zijn is de grootste nonsense die de Russen ooit verzonnen hebben. Het was notabene Obama die actie ondernam om de wapens die opgeslagen waren te vernietigen.
quote:
Tuesday, August 30, 2005

DONETSK, Ukraine – U.S. Senators Dick Lugar (R-IN) and Barack Obama (D-IL) called for the immediate destruction of 15,000 tons of ammunition, 400,000 small arms and light weapons, and 1,000 man-portable air defense systems (MANPADS) or shoulder missile launchers that are often sought by terrorists.

Lugar and Obama toured the Donetsk State Chemical Production Plant, a conventional weapons destruction facility where the U.S. has taken the lead in a three-year NATO program to destroy the weapons. Another 117,000 tons of ammunition and 1.1 million small arms and light weapons are slated for destruction within 12 years.

So far, the U.S. has contributed $2.1 million to the project, and Austria, Bulgaria, Luxembourg, Lithuania, Netherlands, Norway, Slovakia, Switzerland, and the United Kingdom have contributed $1.2 million.
Oekraine heeft zelfs de nuclaire wapens op gegeven en nu zouden 'zij' de agressor zijn?
pi_149390220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:21 schreef Nintex het volgende:
Om een lang verhaal korte te maken, Rusland heeft de dienstplicht vandaag weer ingesteld. Vanaf nu kan iedere Russische burger opgeroepen worden voor een militaire training van ten minste 2 maanden en vervolgens gemobiliseerd worden.
De dreiging van de NAVO counteren
quote:
NATO to meet on Russia; US may send officers to east Europe

Douglas Lute, U.S. ambassador to NATO, said Hagel would make a formal announcement on Thursday, but he expected the United States will deploy American military officers to all six new command and control centers in Eastern Europe and contribute as well as to the corps-level headquarters in Szczecin, western Poland.
http://www.stripes.com/ne(...)east-europe-1.327697
quote:
NATO Meets to Discuss Strengthening Defenses Near Russia
Stoltenberg said defense ministers meeting in the Belgian capital plan to boost the size of the NATO response force from 13,000 to 30,000. They will also likely approve the establishment of a new rapid-response force of about 5,000 troops, he said.
http://www.voanews.com/co(...)-agenda/2629744.html
pi_149390273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zolang het Westen zijn boycot als "machtigste" wapen aanhoud zullen de Russen hun leger als machtigste wapen inzetten.
De Oekraine is gewoonweg geen oorlog waard. De Amerikanen worstelen nog steeds met hun schulden, opgebouwd vanwege Irak en Afghanistan, en zien een oorlog tegen Rusland echt niet zitten, laat staan dat de EU hier blij mee moet zijn.
En dan hebben we China nog die uiteraard een "neutrale" positie zal innemen maar ondertussen alles zeer nauwgezet volgt. En ik denk zomaar dat die niet zo blij zullen zijn als de USA steeds verder oprukt naar haar grenzen.
Het blijft een vervelende situatie.
Wij zoeken geen oorlog. De vraag is of Rusland oorlog zoekt.
The view from nowhere.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:43:35 #29
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149390282
quote:
Ja, de NAVO is degene die dreigend is _O-

Niet Rusland die een buurland is binnengevallen en al een stuk ervan aan haar eigen land heeft toegevoegd :|W
pi_149390299
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:39 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Voel me deels best wel pussy om dit te zegge, enige reden waarom ik FOK joinde was omdat jullie de situatie lekker nuchter bekijken en hem gewoon afkraken en gewoon doven met humor. 9/10 als je op nu.nl kijkt loopt iedereen gelijk al te schreeuwen WO||| en kernwapens en van we zijn erbij. En hier ziek beide kanten eens want nu.nl censureerd ook alleen maar het een en ander.
Hier kan iedereen zowat bijna alles zeggen wat hij wil, daarom is Fok ook zo groot.
En Poetin maakt op mij totaal geen indruk, wel die Griekse premier die Poetin gaat bezoeken dat klinkt als hoogverraad
Nee Poetin mag wat mij betreft lekker anaal genomen worden door een paar Nederlandse parkeerplaats.homo's
pi_149390303
quote:
Ach ja net in de kranten: Nederland, Duitsland en Noorwegen gaan zich beraden over een snelle inzetbare strijdmacht.
Wel goed voor de werkgelegenheid EN wapenindustrie natuurlijk. :Y
pi_149390391
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:41 schreef Nintex het volgende:

Oekraine heeft zelfs de nuclaire wapens op gegeven en nu zouden 'zij' de agressor zijn?
Ja dat is wel een beetje jammer nu
pi_149390414
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:43 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wij zoeken geen oorlog. De vraag is of Rusland oorlog zoekt.
Tja als je geen oorlog zoekt dan is het niet zo slim om een pro Rusland president af te zetten en je eigen marionet in de Oekrainie te plaatsen terwijl je WEET dat de Oekrainie een zeer belangrijk knooppunt (militair en handel) is voor de Russen.

Maar dat hebben we al meer gezien van de USA; Irak was vriendje van de USa en opeens de vijand die teveel naar Russische zijde draaide. Lybia, pro Rusland, platgebombardeerd en nu een chaos. Syrie, pro Rusland en nu een teringzooi. Servie, pro Rusland, platgegooid en Kosovo afgepakt.
Oekraine past prima in dit rijtje hoor.... :Y
pi_149390457
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja dat is wel een beetje jammer nu
Idd en net nu de wind gunstig staat.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:51:05 #35
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149390471
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja als je geen oorlog zoekt dan is het niet zo slim om een pro Rusland president af te zetten en je eigen marionet in de Oekrainie te plaatsen terwijl je WEET dat de Oekrainie een zeer belangrijk knooppunt (militair en handel) is voor de Russen.

Maar dat hebben we al meer gezien van de USA; Irak was vriendje van de USa en opeens de vijand die teveel naar Russische zijde draaide. Lybia, pro Rusland, platgebombardeerd en nu een chaos. Syrie, pro Rusland en nu een teringzooi. Servie, pro Rusland, platgegooid en Kosovo afgepakt.
Oekraine past prima in dit rijtje hoor.... :Y
De VS/EU heeft helemaal niemand afgezet.
pi_149390483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja dat is wel een beetje jammer nu
Oekraine was HET land om illigaal wapentuig aan te schaffen en te verhandelen t.m nukes aan toe....
pi_149390496
quote:
Russian court backs order evicting Polish diplomats in St. Petersburg

A Russian court on Wednesday upheld a government agency's order evicting Polish envoys from their consulate in St. Petersburg in a move Warsaw called a breach of diplomatic convention and the Kremlin said was simply a matter of overdue rent.
http://www.latimes.com/wo(...)-20150204-story.html
pi_149390541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oekraine was HET land om illigaal wapentuig aan te schaffen en te verhandelen t.m nukes aan toe....
Misschien hebben ze d'r dan nog eentje over...
pi_149390587
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja als je geen oorlog zoekt dan is het niet zo slim om een pro Rusland president af te zetten en je eigen marionet in de Oekrainie te plaatsen terwijl je WEET dat de Oekrainie een zeer belangrijk knooppunt (militair en handel) is voor de Russen.
Wij wisten niet dat Oekraine eigenlijk bestuurd wordt vanuit Rusland, en de bijna 50 miljoen mensen in Oekraine daarover niets te zeggen hebben. Wisten wij veel dat de machtigste binkies het recht hebben voor God te spelen, en de rest de plicht heeft daarvoor op de knieen te gaan zitten omdat je anders geweld uitlokt.

quote:
Maar dat hebben we al meer gezien van de USA; Irak was vriendje van de USa en opeens de vijand die teveel naar Russische zijde draaide. Lybia, pro Rusland, platgebombardeerd en nu een chaos. Syrie, pro Rusland en nu een teringzooi. Servie, pro Rusland, platgegooid en Kosovo afgepakt.
Oekraine past prima in dit rijtje hoor.... :Y
The view from nowhere.
pi_149390643
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
En Poetin maakt op mij totaal geen indruk, wel die Griekse premier die Poetin gaat bezoeken dat klinkt als hoogverraad
Griekenland mag wat mij betreft binnengevallen worden als het zo doorgaat.
pi_149390644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:43 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja, de NAVO is degene die dreigend is _O-

Niet Rusland die een buurland is binnengevallen en al een stuk ervan aan haar eigen land heeft toegevoegd :|W
De standaard Pavlovreactie is het. Alles is in principe altijd de schuld van de VS.
pi_149390692
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:51 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De VS/EU heeft helemaal niemand afgezet.
Nee natuuuuuurlijk niet..... _O-
pi_149390772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wij wisten niet dat Oekraine eigenlijk bestuurd wordt vanuit Rusland, en de bijna 50 miljoen mensen in Oekraine daarover niets te zeggen hebben. Wisten wij veel dat de machtigste binkies het recht hebben voor God te spelen, en de rest de plicht heeft daarvoor op de knieen te gaan zitten omdat je anders geweld uitlokt.

[..]

Dat is de algemene tendens in deze wereld en kan je doorvoeren t/m huisgezin situaties.

Zie het maar als binkie USA en binkie Rusland, twee pestkoppen uit twee verschillende wijken die nu mot hebben. En wij zitten ertussen in....
pi_149390812
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Misschien hebben ze d'r dan nog eentje over...
Misschien wel maar ik denk zomaar dat de uitverkoop afgelopen is.... :Y
pi_149390937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat is de algemene tendens in deze wereld en kan je doorvoeren t/m huisgezin situaties.

Zie het maar als binkie USA en binkie Rusland, twee pestkoppen uit twee verschillende wijken die nu mot hebben. En wij zitten ertussen in....
Het idee van een rechtssysteem is volgens jou allemaal onzin. Echt intelligente mensen weten dat er alleen machtsspel is. Dat escaleert natuurlijk voortdurend, afgewisseld met momenten van wonden likken, hergroeperen of een tijdelijk machtsevenwicht. De regel is dat je elkaar probeert af te maken om de baas te kunnen spelen. In dat geval is het beste, om alle kernwapens in 1x af te schieten, zodat dat de mislukte aap 'mens' van de aardbodem verdwijnt.
The view from nowhere.
pi_149391151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:05 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het idee van een rechtssysteem is volgens jou allemaal onzin. Echt intelligente mensen weten dat er alleen machtsspel is. Dat escaleert natuurlijk voortdurend, afgewisseld met momenten van wonden likken, hergroeperen of een tijdelijk machtsevenwicht. De regel is dat je elkaar probeert af te maken om de baas te kunnen spelen. In dat geval is het beste, om alle kernwapens in 1x af te schieten, zodat dat de mislukte aap 'mens' van de aardbodem verdwijnt.
Hoe kom je erbij dat ik het rechtsysteem onzin vind?
Ik lap geen regels aan mijn laars. De USA en Rusland (of beter gezegd: de regeringen) wel.
En het zal heel erg moeten escaleren wil men kernwapens afschieten want i.t.t. religie idioten zijn de Russen en de Amerikanen nog een beetje in het bezit van normaal werkende hersentjes en begrijpen ook wel dat het dan einde oefening is.
pi_149391273
Oorlog is duur, Oekraine is failliet:

Ukraine International Reserves


Wat de nukes betreft, Putin gokt er op dat wij ze niet gebruiken en hij krijgt gelijk. Daarnaast zijn de andere wapens ook dusdanig sterk geworden (vliegdekschepen, moderne bommenwerpers) dat de noodzaak om atoombommen te schieten om veel schade aan te richten er ook niet meer is. Wij zijn heel lang op zoek geweest naar het antwoord tegen rebellen legers en guerilla strijders en hebben die in het westen nog steeds niet gevonden. Putin heeft wel de oplossing ontdekt, zelf een guerilla leger oprichten en deze actief begeleiden en aansturen. Daar zit het grote verschil met bijvoorbeeld de Koerden of de FSA die wel 'steun' krijgen in vorm van geld en wapens, maar geen strategische hulp.

Daarnaast maken de Duitsers officieel bekend om wapens te leveren aan de Koerden. De Russen hebben ook hier een truc voor bedacht, gewoon net doen of je nergens iets vanaf weet en blijven roepen dat het vrijwilligers zijn, terwijl de staats TV embedded is bij de vrijwilligers.
pi_149391329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:05 schreef deelnemer het volgende:
cht intelligente mensen weten dat er alleen machtsspel is.
_O_

En Europa doet daar even hard aan mee. Het is absoluut onzinnig anders te denken.
pi_149391341
quote:
NATO praises aspiring member Georgia

TBILISI: Deputy NATO head Alexander Vershbow on Thursday praised Georgia's democratic reforms and reiterated the alliance's commitment to the ex-Soviet country's eventual membership in the 28-nation bloc.

"We truly commend the reforms aimed to strengthen your defence, rule of law, and governance," Vershbow told reporters in the Georgian capital Tbilisi after a meeting with the country's Prime Minister Irakli Garibashvili.

"We see a mature democracy" in Georgia, the former US ambassador to Russia said, adding that "all 28 NATO allies are committed to Georgia's future membership in the alliance, provided it meets all necessary criteria."

"Integration into the North-Atlantic Alliance is a steadfast choice of the Georgian people and we are doing everything to achieve this goal," Garibashvili said for his part.

NATO leaders agreed in 2008 that Tbilisi could join at an unspecified future date but decided against giving Georgia a formal pre-membership status.

Last year NATO offered Tbilisi a "substantive package" aimed at "bringing Georgia closer to NATO."
http://www.brecorder.com/(...)-member-georgia.html
quote:
The expansion of NATO into Eastern Europe has destroyed the European security order, former Soviet President Mikhail Gorbachev told Der Spiegel, adding that the Ukraine crisis could easily lead to nuclear war.

“The expansion of the bloc in the east [of Europe] has destroyed the European security order which was written in the Helsinki Final Act of 1975,” the 83-year-old political veteran told the German newspaper.

He added that NATO’s expansion has become “a 180-degree turn drawing us away from the Paris Charter of 1990, which was made together with all European states to finally leave the Cold War in the past.”
http://rt.com/news/221367-gorbachev-nato-war-russia/
pi_149391344
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:16 schreef Nintex het volgende:
Oorlog is duur, Oekraine is failliet:

Ukraine International Reserves
[ afbeelding ]

Wat de nukes betreft, Putin gokt er op dat wij ze niet gebruiken en hij krijgt gelijk. Daarnaast zijn de andere wapens ook dusdanig sterk geworden (vliegdekschepen, moderne bommenwerpers) dat de noodzaak om atoombommen te schieten om veel schade aan te richten er ook niet meer is. Wij zijn heel lang op zoek geweest naar het antwoord tegen rebellen legers en guerilla strijders en hebben die in het westen nog steeds niet gevonden. Putin heeft wel de oplossing ontdekt, zelf een guerilla leger oprichten en deze actief begeleiden en aansturen. Daar zit het grote verschil met bijvoorbeeld de Koerden of de FSA die wel 'steun' krijgen in vorm van geld en wapens, maar geen strategische hulp.

Daarnaast maken de Duitsers officieel bekend om wapens te leveren aan de Koerden. De Russen hebben ook hier een truc voor bedacht, gewoon net doen of je nergens iets vanaf weet en blijven roepen dat het vrijwilligers zijn, terwijl de staats TV embedded is bij de vrijwilligers.
Ik dacht dat de coalitie partners juist actief vanuit de lucht ISIS bombarderen of heb ik nu iets gemist?
pi_149391386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik dacht dat de coalitie partners juist actief vanuit de lucht ISIS bombarderen of heb ik nu iets gemist?
Het heeft jaren geduurd en is specifiek gericht op ISIS. Ze laten Assad nog lekker zitten.
pi_149391403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik dacht dat de coalitie partners juist actief vanuit de lucht ISIS bombarderen of heb ik nu iets gemist?
Volgens mij valt dat ''actief'' erg tegen.
pi_149391449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:19 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het heeft jaren geduurd en is specifiek gericht op ISIS. Ze laten Assad nog lekker zitten.
Omdat ze Assad opeens nodig hebben als tegenwicht tegen de radicalen. _O-

Wederom een land ontwricht en de gevolgen zijn terug geslingerd in ons gezicht. (net als Afghanistan etc etc)
pi_149391575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat ''actief'' erg tegen.
Maar dat bedoel ik ook.
Isis kan snel opgerold worden maar toch gebeurd het niet. Waarom niet? Is ISIS een factor wat in stand gehouden moet worden? Komt het omdat ISIS (en meerdere radicalen) gefinancieerd worden door SA, het vriendje van de USA?
Is dit een tactiek wat word toegepast in de trend van: jaag ze een burgeroorlog in zodat ze ons niet meer lastig vallen?
Of wil men zo langzamerhand het komplete Midden Oosten onder westerse invloed hebben?
Waarom breid de NATO willens en wetens uit naar het Oosten, tegen alle overeenkomsten in?
pi_149391805
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar dat bedoel ik ook.
Isis kan snel opgerold worden maar toch gebeurd het niet. Waarom niet? Is ISIS een factor wat in stand gehouden moet worden? Komt het omdat ISIS (en meerdere radicalen) gefinancieerd worden door SA, het vriendje van de USA?
Is dit een tactiek wat word toegepast in de trend van: jaag ze een burgeroorlog in zodat ze ons niet meer lastig vallen?
Of wil men zo langzamerhand het komplete Midden Oosten onder westerse invloed hebben?
Waarom breid de NATO willens en wetens uit naar het Oosten, tegen alle overeenkomsten in?
Zou kunnen inderdaad. Het antwoord lijkt mij vrij simpel: macht(s behoud). Veel meer dan dat valt er niet van te maken. De uitbreiding richting NATO vind ik overigens wel gewoon ''moreel'' verantwoord als die landen er zelf voor kiezen zich erbij aan te sluiten. Wat ik precies van de reactie van Rusland daarop moet vinden weet ik niet. Heeft het Westen zich echt zo vijandig opgesteld tegen Rusland de laatste 2 decennia? Heeft het een duidelijke ''wij - zij'' geprojecteerd? Die vragen heb ik al vaker gesteld en volgens mij valt er niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Dus tja...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2015 16:32:29 ]
pi_149391912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Omdat ze Assad opeens nodig hebben als tegenwicht tegen de radicalen. _O-

Wederom een land ontwricht en de gevolgen zijn terug geslingerd in ons gezicht. (net als Afghanistan etc etc)
Aanrader: Bitter Lake van Adam Curtis

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar dat bedoel ik ook.
Isis kan snel opgerold worden maar toch gebeurd het niet. Waarom niet? Is ISIS een factor wat in stand gehouden moet worden? Komt het omdat ISIS (en meerdere radicalen) gefinancieerd worden door SA, het vriendje van de USA?
Is dit een tactiek wat word toegepast in de trend van: jaag ze een burgeroorlog in zodat ze ons niet meer lastig vallen?
Zie ook Bitter Lake, Roosevelt en de koning van Saudie Arabie maakten een deal voor olie daar waren de salafisten op tegen en in ruil voor steun voor de deal werden de salafisten naar alle uithoeken van het Midden Oosten gestuurd om scholen op te richten door de koning van SA.

quote:
Of wil men zo langzamerhand het komplete Midden Oosten onder westerse invloed hebben?
Waarom breid de NATO willens en wetens uit naar het Oosten, tegen alle overeenkomsten in?
Als de VS dat wilde dan hadden ze dat veel gemakkelijker kunnen doen. Punt 2 ook, de EU en VS hadden alles kunnen pakken in de jaren '90 toen de USSR uit elkaar was en Rusland in crisis.
pi_149391976
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:35 schreef Nintex het volgende:

[..]

Aanrader: Bitter Lake van Adam Curtis

[..]

Zie ook Bitter Lake, Roosevelt en de koning van Saudie Arabie maakten een deal voor olie daar waren de salafisten op tegen en in ruil voor steun voor de deal werden de salafisten naar alle uithoeken van het Midden Oosten gestuurd om scholen op te richten door de koning van SA.

[..]

Als de VS dat wilde dan hadden ze dat veel gemakkelijker kunnen doen. Punt 2 ook, de EU en VS hadden alles kunnen pakken in de jaren '90 toen de USSR uit elkaar was en Rusland in crisis.
Zal dat boek eens bekijken.
En wat de laatste opmerking betreft: zo "makkelijk" gaat alles natuurlijk niet.
Het is geen potje Risk of zo.....
pi_149392018
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zal dat boek eens bekijken.
En wat de laatste opmerking betreft: zo "makkelijk" gaat alles natuurlijk niet.
Het is geen potje Risk of zo.....
Het is een lange zit, maar het kijken waard:
pi_149392331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:39 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is een lange zit, maar het kijken waard:
Deze ook.
Dirty Wars (2013) - IMDb
pi_149394071
Het nieuwe Frans/Duitse plan (als het klopt):
http://www.sueddeutsche.de/politik/neuer-friedensplan-fuer-ukraine-mehr-territorium-fuer-separatisten-1.2337464

- Direct einde van de gevechten
- 1500 km2 extra voor de seperatisten
- Oost Oekraine autonoom gebied

De grote vraag is of Poroshenko akkoord gaat, als hij dat doet vliegen Merkel en Hollande naar Moskou, maar het is min of meer politieke zelfmoord voor Poroshenko.

quote:
they intend to tell Poroshenko that if he does not accept it, Ukraine will lose militarily and will go bankrupt
"Peace in our time"

Yatsenyuk is nog altijd strijdbaar:
NoahSneider twitterde op donderdag 05-02-2015 om 17:58:28 Yatsenyuk on possible new #Ukraine peace deal: "Having a new deal, not executing the previous one, seems to be a trap" reageer retweet


[ Bericht 26% gewijzigd door Nintex op 05-02-2015 18:01:46 ]
pi_149394344
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

_O_

En Europa doet daar even hard aan mee. Het is absoluut onzinnig anders te denken.
Dan heb je nog nooit verder doorgedacht. Het heeft alleen zin als je wilt winnen, maar je verliest daarbij alles dat het leven zinvol maakt, en daarom is het dom.

'De wil tot macht' ala Nietzsche is een ziekte.
The view from nowhere.
pi_149394464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:01 schreef deelnemer het volgende:
Dan heb je nog nooit verder doorgedacht. Het heeft alleen zin als je wilt winnen, maar je verliest daarbij alles dat het leven zinvol maakt, en daarom is het dom.
Winnen is niet het doel. Alhoewel dat ongetwijfeld een bijkomende of misschien zelfs bepalende factor is om tot handelen over te aan. Waarom verlies je ''alles dat het leven zinvol maakt'' bij het verkrijgen van macht?
pi_149394748
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Winnen is niet het doel. Alhoewel dat ongetwijfeld een bijkomende of misschien zelfs bepalende factor is om tot handelen over te aan. Waarom verlies je ''alles dat het leven zinvol maakt'' bij het verkrijgen van macht?
Niet het verkrijgen van macht, maar het machtsdenken.

Omdat machtsdenken de verhoudingen verziekt. Het vernielt het vertrouwen van mensen in hun medemens. Dat maakt relaties tussen mensen waardeloos, omdat je niet meer open in goed vertrouwen kunt samenwerken. Een negatief mensbeeld maakt ook de waardering van andere mensen voor jou waardeloos. Waardoor alleen een agressieve overheersing overblijft.
The view from nowhere.
pi_149394812
Als Obama geen wapens stuurt gaat McCain het Congres en de Senaat erover laten stemmen, uitkomst van zo'n stemming staat al min of meer vast, wapens voor Oekraine.

Voor Hollande en Merkel een tikkende tijdbom voor hun vredesplan.
pi_149394947
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:16 schreef Nintex het volgende:
Als Obama geen wapens stuurt gaat McCain het Congres en de Senaat erover laten stemmen, uitkomst van zo'n stemming staat al min of meer vast, wapens voor Oekraine.
Obama kan dat veto-en.
The view from nowhere.
pi_149395682
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:16 schreef Nintex het volgende:
Als Obama geen wapens stuurt gaat McCain het Congres en de Senaat erover laten stemmen, uitkomst van zo'n stemming staat al min of meer vast, wapens voor Oekraine.

Voor Hollande en Merkel een tikkende tijdbom voor hun vredesplan.
Nog los van het eventuele veto van Obama is het wel goed dat hier in de volksvertegenwoordiging over gesproken en besloten wordt. Ik ben tegen extra wapens daar omdat die het conflict zeker niet oplossen maar als het moet is het wel een betere route.
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:45:20 #69
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_149395715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:16 schreef Nintex het volgende:
Als Obama geen wapens stuurt gaat McCain het Congres en de Senaat erover laten stemmen, uitkomst van zo'n stemming staat al min of meer vast, wapens voor Oekraine.

Voor Hollande en Merkel een tikkende tijdbom voor hun vredesplan.
achterlijke republikeinen
pi_149397769
Oekrainers doen ook een duit in het zakje, SBU beweerd dat Russische terroristen deze raketwerpers wilden gebruiken om de Rada aan te vallen afgelopen donderdag:
http://nv.ua/ukraine/sbu-izyala-oruzhie-iz-kotorogo-terroristy-planirovali-obstrelyat-verhovnuyu-radu-33002.html



Merkel en Hollande zijn intussen aangekomen in Oekraine overigens.
pi_149398366
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:14 schreef deelnemer het volgende:
Niet het verkrijgen van macht, maar het machtsdenken.

Omdat machtsdenken de verhoudingen verziekt. Het vernielt het vertrouwen van mensen in hun medemens. Dat maakt relaties tussen mensen waardeloos, omdat je niet meer open in goed vertrouwen kunt samenwerken. Een negatief mensbeeld maakt ook de waardering van andere mensen voor jou waardeloos. Waardoor alleen een agressieve overheersing overblijft.
Ga hier even op zitten.
pi_149399496
Heeft Merkel voor het nemen van deze foto het slechte nieuws gedropped in Kiev?



Moeilijk voor Poroshenko hij was er vrij zeker van wapens te krijgen in plaats daarvan willen Merkel en Hollande de capitulatie van Kiev.
pi_149399682
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:28 schreef Nintex het volgende:
Heeft Merkel voor het nemen van deze foto het slechte nieuws gedropped in Kiev?

[ afbeelding ]
Ze hebben nu pas binnen gekregen dat de wodka prijs gedaald is en de diesel omhoog is gejorrist.
pi_149399909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:28 schreef Nintex het volgende:
Moeilijk voor Poroshenko hij was er vrij zeker van wapens te krijgen in plaats daarvan willen Merkel en Hollande de capitulatie van Kiev.
hij zegt ja en amen en gaat gewoon verder met zijn oorlog en geeft de seperatisten vervolgens de schuld net als laatst
There is only one religion
pi_149400022
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:38 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

hij zegt ja en amen en gaat gewoon verder met zijn oorlog en geeft de seperatisten vervolgens de schuld net als laatst
De kaart van Oekraine voor en na de Minsk gesprekken, lijkt me toch duidelijk wie hier de aanval heeft ingezet:

http://video.uk.businessinsider.com/4c12ebe3-8ed4-4fb0-825e-07c221b72a26.mp4
pi_149400134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:41 schreef Nintex het volgende:

[..]

De kaart van Oekraine voor en na de Minsk gesprekken, lijkt me toch duidelijk wie hier de aanval heeft ingezet:

http://video.uk.businessinsider.com/4c12ebe3-8ed4-4fb0-825e-07c221b72a26.mp4
Die kaart laat alleen zien dat het regeringsleger flink verloren heeft , ja ook gebied.
Het laat niet zien wie het begonnen is
There is only one religion
pi_149401287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Die kaart laat alleen zien dat het regeringsleger flink verloren heeft , ja ook gebied.
Het laat niet zien wie het begonnen is
Is er na Minsk dan überhaupt een volledige wapenstilstand geweest?
pi_149401538
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Is er na Minsk dan überhaupt een volledige wapenstilstand geweest?
Kijk, dat is nou de juiste vraag.
There is only one religion
pi_149402411
kgorchinskaya twitterde op donderdag 05-02-2015 om 17:57:27 Kerry says #Merkel and #Hollande will give an alternative peace proposal to #Putin, implying that Putin had given his and it's unacceptable reageer retweet
ChristopherJM twitterde op donderdag 05-02-2015 om 19:19:15 .@SZ report: #Ukraine peace plan to offer immediate ceasefire, grant separatists far-reaching autonomy in area larger than agreed before. reageer retweet
shaunwalker7 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 18:29:41 So, Petro... about that territorial integrity thing... http://t.co/u2sO2bVeqi reageer retweet


myroslavapetsa twitterde op donderdag 05-02-2015 om 20:25:22 Everybody in Ukraine is scared of what seems like an inevitable Munich pact plotted by Merkel-Hollande-Putin. And there's a reason for that reageer retweet


[ Bericht 6% gewijzigd door deelnemer op 05-02-2015 21:41:02 ]
The view from nowhere.
pi_149402759
Tja Kiev moet wel realistisch blijven, ze kunnen blijven vechten, maar daar gaat het land niet beter van worden. De kans dat ze Rusland militair kunnen verslaan is nihil en de kas is leeg. De enige gok die ze kunnen nemen is dat het de republikeinen lukt om ze toch wapens te leveren. Daarmee breekt Poroshenko dan wel met zijn EU bondgenoten.

Grootste probleem is dat Poroshenko zijn volk heeft toegezegd geen centimeter land op te willen geven en dat hij zowel de Krim als de Donbass terug wil. Een nieuwe coup is met een vredesakkoord in het voordeel van Putin alles behalve uitgesloten.
pi_149405331
Poroshenko kan beter die deal aannemen. w/
Ура для россии
pi_149405480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:25 schreef Woestijnvos het volgende:
Poroshenko kan beter die deal aannemen. w/
En zo zijn presidentschap na een paar maand weer beëindigen?
pi_149405722
Wie zegt eigenlijk dat die separatisten die deal (mocht die er überhaupt al zijn) aannemen? Ze hebben de Minsk-akkoorden ook aan hun laars gelapt en zonder Marioepol (haven + staalindustrie) is dat gebied wat ze in handen hebben geen moer waard. Ik ben bijzonder pessimistisch wat betreft de kansen op een akkoord, niet in de laatste plaats omdat Rusland zich de laatste jaren bar weinig aan blijkt te trekken van diplomatie.
pi_149406172
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En zo zijn presidentschap na een paar maand weer beëindigen?
Wat is de andere optie? zijn leger verder slopen?
Ура для россии
pi_149406489
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:34 schreef J.B. het volgende:
Wie zegt eigenlijk dat die separatisten die deal (mocht die er überhaupt al zijn) aannemen?
Het huidige offensief van de rebellen begon met een uitspraak van de DNR voorman dat ze nog grote delen wilde veroveren. Het is alleen de vraag of de rebellen een onafhankelijke stem hebben. Ik heb bij de rebellen al een aantal afwisselingen gezien van sleutelfiguren, die vrij soepel verlopen.
The view from nowhere.
pi_149407100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:51 schreef Nintex het volgende:
- 1500 km2 extra voor de seperatisten
Enig idee om welk gebied dit zou gaan?
pi_149407567
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:43 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Wat is de andere optie? zijn leger verder slopen?
Het zal iets geopolitieks worden. Maar de optie om Rusland volledig haar zin te geven lijkt me niet bepaald de meest duurzame oplossing.
pi_149408617
De linie bij Debaltseve, of eigenlijk wat er van over is. De Oekrainers zijn hun defensieve positie kwijt, maar zeggen gewonnen te hebben, omdat ze veel Russische tanks gesloopt hebben. Ik zie het eerder als een verlies.


quote:
BREAKING: Donetsk People's Republic and Ukraine agree on Ceasefire beginning Friday at 9:00 Moscow time - TASS
Staakt het vuren zodat Oekraine de burgers kan evacueren uit Debaltseve.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nintex op 06-02-2015 00:04:38 ]
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:44:19 #89
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149409878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:36 schreef Nintex het volgende:
Tja Kiev moet wel realistisch blijven, ze kunnen blijven vechten, maar daar gaat het land niet beter van worden. De kans dat ze Rusland militair kunnen verslaan is nihil en de kas is leeg. De enige gok die ze kunnen nemen is dat het de republikeinen lukt om ze toch wapens te leveren. Daarmee breekt Poroshenko dan wel met zijn EU bondgenoten.

Grootste probleem is dat Poroshenko zijn volk heeft toegezegd geen centimeter land op te willen geven en dat hij zowel de Krim als de Donbass terug wil. Een nieuwe coup is met een vredesakkoord in het voordeel van Putin alles behalve uitgesloten.
Hier zat ik ook al aan te denken. Circa vijf maanden geleden had ik een stuk gelezen dat Poroshenko snel vervangen gaat worden door Yatsenyuk die toch meer de beuk erin zal gooien om het op zijn zachts uit te drukken(meer war). Deze schrijver zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen. Overigens valt het me op dat het steeds om Putin, Merkel, Poroshenko gaat. Hebben de rebellen ook nog iets te zeggen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:49:21 #90
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149409961
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hier zat ik ook al aan te denken. Circa vijf maanden geleden had ik een stuk gelezen dat Poroshenko snel vervangen gaat worden door Yatsenyuk die toch meer de beuk erin zal gooien om het op zijn zachts uit te drukken(meer war). Deze schrijver zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen. Overigens valt het me op dat het steeds om Putin, Merkel, Poroshenko gaat. Hebben de rebellen ook nog iets te zeggen?
Nee die hebben niets te zeggen, net als de Oekrainie zich straks zal moeten schikken naar de EU en de VS.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:49:50 #91
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149409970
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:50 schreef Nintex het volgende:
De linie bij Debaltseve, of eigenlijk wat er van over is. De Oekrainers zijn hun defensieve positie kwijt, maar zeggen gewonnen te hebben, omdat ze veel Russische tanks gesloopt hebben. Ik zie het eerder als een verlies.


[..]

Staakt het vuren zodat Oekraine de burgers kan evacueren uit Debaltseve.
Zo was er ook sprake dat de luchtmacht van de rebellen was uitgeschakeld. Maar het bleek om een musea te gaan waar veel toestellen stonden die helemaal niet meer ingezet kunnen worden. Een stuk historie.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:55:09 #92
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149410066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zo was er ook sprake dat de luchtmacht van de rebellen was uitgeschakeld. Maar het bleek om een musea te gaan waar veel toestellen stonden die helemaal niet meer ingezet kunnen worden. Een stuk historie.
Oekraine hoopt nog steeds op een Westers ingrijpen....en dat is vergeefs....
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:57:47 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149410107
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oekraine hoopt nog steeds op een Westers ingrijpen....en dat is vergeefs....
Je weet niet wat de VS nu precies wil. Dat is nog afwachten of zij alsnog wapens gaan leveren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 6 februari 2015 @ 01:00:25 #94
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149410129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je weet niet wat de VS nu precies wil. Dat is nog afwachten of zij alsnog wapens gaan leveren.
Wapens leveren is wat anders dan ingrijpen.
En als ze dat doen dan is het olie op het vuur en worden er nog meer mensen afgeslacht....
pi_149410460
Column van Frits Bolkestein over Oekraïne crisis, ik weet niet of jullie dit interessant vinden. Lang stuk! https://jalta.nl/column/o(...)8Z-zA_PceUmuPKGA2LzI
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 6 februari 2015 @ 02:42:08 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_149410528
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 02:09 schreef maryen65 het volgende:
Column van Frits Bolkestein over Oekraïne crisis, ik weet niet of jullie dit interessant vinden. Lang stuk! https://jalta.nl/column/o(...)8Z-zA_PceUmuPKGA2LzI
Gelezen.

"Ik maakte daarentegen een vergelijking met Duitsland en het Diktat von Versailles."

Ja en de vrije wil van de Oekraïners benoemt ie niet eens :')

Pfff, een egocentrische uitgerangeerde plofkop die alsnog z'n gelijk wil halen.
pi_149410551
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 02:09 schreef maryen65 het volgende:
Column van Frits Bolkestein over Oekraïne crisis, ik weet niet of jullie dit interessant vinden. Lang stuk! https://jalta.nl/column/o(...)8Z-zA_PceUmuPKGA2LzI
Volledig gelijk, zoals altijd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149410604
quote:
German Chancellor Angela Merkel and French President Francois Hollande did not consult Washington before deciding to visit Moscow to hold talks on the Ukrainian crisis, a source in the French government told AP.

The two leaders, who are part of the so-called ‘Normandy Four’ group along with Moscow and Kiev, decided on a trip on Wednesday night, an unnamed French government official said. Merkel and Hollande are due to arrive to the Russian capital on Friday, the next day after visiting Kiev.

“Together with Angela Merkel we have decided to take a new initiative,” Hollande told a news conference on Thursday.
[..]
As Hollande and Merkel are set to discuss a peaceful resolution to the conflict, the US Secretary of State John Kerry is in Ukraine to answer Kiev’s plea for weapons. Kerry told reporters that US President Barack Obama will make his decision on the possibility of sending lethal aid to Ukraine next week.
http://rt.com/news/229783-hollande-merkel-moscow-ukraine/
Met andere woorden Merkel en Hollande willen zo snel mogelijk weer de handel met Rusland herstellen, en de VS hebben volgens hen andere belangen. Wat Amerika betreft is de tweespalt tussen de Duitsland/Frankrijk en Rusland immers juist voordelig, voor Duitsland en Rusland is de economische schade niettemin aanzienlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149410605
Bolkestein wordt betaald door de olie-lobby of een andere van Rusland afhankelijke sector? Het valt me nog mee dat hij niet de Krimoorlog erbij haalde om zijn punt te staven!

Het probleem met dit soort politici is dat ze oprecht denken dat de alles weer business as usual is wanneer Poetin en de seperatisten hun zin krijgen. Maar dat is allerminst het geval. Elke nieuwe verandering van de machtsbalans, elk nieuw zuchtje wind van kritiek op Poetin vanuit omringende landen, het zal allemaal met de Oekrainecrisis-mentaliteit worden aangepakt dus.

Deze hele situatie heeft bovendien ervoor gezorgd dat in veel landen in deze regio iets is veranderd. Rusland zelf is getroffen door sancties, Kazachstan en Wit-Rusland zijn ongerust, en zelfs binnen de EU overdenken sommige lidstaten waar hun loyaliteit nu echt ligt.

Types als Bolkestein hebben hier weinig boodschap aan zolang de handelsstromen tussen Rusland en Nederland maar weer zsm hervat kunnen worden. Het is te treurig voor woorden.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 03:51:01 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_149410608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 03:46 schreef waht het volgende:

[..]

Met andere woorden Merkel en Hollande willen zo snel mogelijk weer de handel met Rusland herstellen, en de VS hebben volgens hen andere belangen. Wat Amerika betreft is de tweespalt tussen de Duitsland/Frankrijk en Rusland immers juist voordelig, voor Duitsland en Rusland is de economische schade niettemin aanzienlijk.
Uiteraard heeft de EU andere belangen dan de VS. Maar het accepteren van annexatie van gebieden in onafhankelijke landen door Rusland hoort daar volgens mij niet bij.
pi_149410627
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 03:47 schreef DeParo het volgende:
Bolkestein wordt betaald door de olie-lobby of een andere van Rusland afhankelijke sector? Het valt me nog mee dat hij niet de Krimoorlog erbij haalde om zijn punt te staven!

Het probleem met dit soort politici is dat ze oprecht denken dat de alles weer business as usual is wanneer Poetin en de seperatisten hun zin krijgen. Maar dat is allerminst het geval. Elke nieuwe verandering van de machtsbalans, elk nieuw zuchtje wind van kritiek op Poetin vanuit omringende landen, het zal allemaal met de Oekrainecrisis-mentaliteit worden aangepakt dus.

Deze hele situatie heeft bovendien ervoor gezorgd dat in veel landen in deze regio iets is veranderd. Rusland zelf is getroffen door sancties, Kazachstan en Wit-Rusland zijn ongerust, en zelfs binnen de EU overdenken sommige lidstaten waar hun loyaliteit nu echt ligt.

Types als Bolkestein hebben hier weinig boodschap aan zolang de handelsstromen tussen Rusland en Nederland maar weer zsm hervat kunnen worden. Het is te treurig voor woorden.
Ik lees nergens dat het weer 'business as usual' zou worden. Dat bedoelt Bolkestein helemaal niet. Hij biedt enkel wat historische duiding en geeft aan hoe de Russen dit zien, niet hoe wij dit zien. Dat verschil is nogal essentieel om het conflict te begrijpen.

Poetin ziet dat er 25 jaar geleden Sovjet-soldaten bij checkpoint Charlie stonden, en nu horen de Baltische staten bij de NAVO en hebben vrijwel alle buurlanden van Rusland wel enige cooperatie met de NAVO. Ook landen als Kazachstan voelen de druk van Moskou en staan niet bijzonder negatief tegenover het Westen.

De vraag is dus vooral hoeveel je de Russen in het nauw wil drijven. Enerzijds hebben ze aan zichzelf te danken dat voormalige Sovjet-staten zich tegen Moskou keren, maar het is niet te ontkennen dat het Westen sinds de val van de USSR nog steeds bezig is om Rusland te bestrijden. In principe is er weinig mis met zo'n strategie, maar dan zul je de gevolgen moeten accepteren.

Feitelijk hebben de Russen de soevereiniteit van Oekraïne geschonden en voeren ze nog steeds oorlog met Oekraïne. Allemaal laakbaar, maar ook weer de normaalste zaak van de wereld. In dit machtsspel heeft Rusland vanaf 1990 continu verloren, en sinds pakweg 2008 zien ze weer kans om te winnen. Je kan van geen land verlangen dat het alles lijdzaam zal ondergaan, tenzij de machtsbalans dermate in het voordeel van één kant is, maar zelfs dan zou je conflict uitlokken via guerilla's. De Russen zullen m.a.w. reageren op welke strategie dan ook, en ik vermoed dat de reactie op verdere escalatie van dit conflict erger is dan het normaliseren van de zaak. Je moet ook niet vergeten dat Rusland z'n hoogtepunt al lang heeft gehad. Het is een aflopende zaak die zichzelf vanzelf op zal lossen.

Derhalve is het zaak om conflict met Rusland te vermijden zoals Bolkestein zegt. Als we dan toch de Russen willen blijven indammen gaan we verder met wat al continu gebeurt: het steunen van de volkeren die zich toch al tegen Moskou keren. Dat is niet zo moeilijk zo lang Rusland minder te bieden heeft dan het Westen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 08:04:29 #102
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149411067
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:51 schreef Nintex het volgende:
Het nieuwe Frans/Duitse plan (als het klopt):
http://www.sueddeutsche.de/politik/neuer-friedensplan-fuer-ukraine-mehr-territorium-fuer-separatisten-1.2337464

- Direct einde van de gevechten
- 1500 km2 extra voor de seperatisten
- Oost Oekraine autonoom gebied
Dat is toch geen vredesplan. Dat is Poetin alles geven wat ie wil zodat hij je maar met rust laat.

Man, man, man.

Dit is niet 'peace in our time', maar 'appeasement in our time'.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149411367
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is toch geen vredesplan. Dat is Poetin alles geven wat ie wil zodat hij je maar met rust laat.

Man, man, man.

Dit is niet 'peace in our time', maar 'appeasement in our time'.
Lees het stuk van waht hierboven, oorlog in de EU is ook niet alles
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149411515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 04:18 schreef waht het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat het weer 'business as usual' zou worden. Dat bedoelt Bolkestein helemaal niet. Hij biedt enkel wat historische duiding en geeft aan hoe de Russen dit zien, niet hoe wij dit zien. Dat verschil is nogal essentieel om het conflict te begrijpen.

Poetin ziet dat er 25 jaar geleden Sovjet-soldaten bij checkpoint Charlie stonden, en nu horen de Baltische staten bij de NAVO en hebben vrijwel alle buurlanden van Rusland wel enige cooperatie met de NAVO. Ook landen als Kazachstan voelen de druk van Moskou en staan niet bijzonder negatief tegenover het Westen.

De vraag is dus vooral hoeveel je de Russen in het nauw wil drijven. Enerzijds hebben ze aan zichzelf te danken dat voormalige Sovjet-staten zich tegen Moskou keren, maar het is niet te ontkennen dat het Westen sinds de val van de USSR nog steeds bezig is om Rusland te bestrijden. In principe is er weinig mis met zo'n strategie, maar dan zul je de gevolgen moeten accepteren.

Feitelijk hebben de Russen de soevereiniteit van Oekraïne geschonden en voeren ze nog steeds oorlog met Oekraïne. Allemaal laakbaar, maar ook weer de normaalste zaak van de wereld. In dit machtsspel heeft Rusland vanaf 1990 continu verloren, en sinds pakweg 2008 zien ze weer kans om te winnen. Je kan van geen land verlangen dat het alles lijdzaam zal ondergaan, tenzij de machtsbalans dermate in het voordeel van één kant is, maar zelfs dan zou je conflict uitlokken via guerilla's. De Russen zullen m.a.w. reageren op welke strategie dan ook, en ik vermoed dat de reactie op verdere escalatie van dit conflict erger is dan het normaliseren van de zaak. Je moet ook niet vergeten dat Rusland z'n hoogtepunt al lang heeft gehad. Het is een aflopende zaak die zichzelf vanzelf op zal lossen.

Derhalve is het zaak om conflict met Rusland te vermijden zoals Bolkestein zegt. Als we dan toch de Russen willen blijven indammen gaan we verder met wat al continu gebeurt: het steunen van de volkeren die zich toch al tegen Moskou keren. Dat is niet zo moeilijk zo lang Rusland minder te bieden heeft dan het Westen.
Goed stuk.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:10:36 #105
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149411729
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:41 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Lees het stuk van waht hierboven, oorlog in de EU is ook niet alles
Nee, maar de geschiedenis herhaalt zich nu wel. En we weten allemaal hoe dat de vorige keer afliep.

Niemand wil oorlog in de EU. Maar als je Poetin nu zijn zin geeft zal hij niet ophouden bij Oekraïne.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149411739
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, maar de geschiedenis herhaalt zich nu wel. En we weten allemaal hoe dat de vorige keer afliep.

Niemand wil oorlog in de EU. Maar als je Poetin nu zijn zin geeft zal hij niet ophouden bij Oekraïne.
Dat weet je helemaal niet.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:11:42 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149411753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 04:18 schreef waht het volgende:
Derhalve is het zaak om conflict met Rusland te vermijden zoals Bolkestein zegt. Als we dan toch de Russen willen blijven indammen gaan we verder met wat al continu gebeurt: het steunen van de volkeren die zich toch al tegen Moskou keren. Dat is niet zo moeilijk zo lang Rusland minder te bieden heeft dan het Westen.
Dit hebben we bij Oekraïne ook gedaan en je ziet wat er gebeurd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:14:16 #108
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149411802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet.
Dus jij denkt dat als we nu Poetin zijn zin geven, wat het plan van Merkel en Hollande feitelijk is (nog los van het feit of Kiev dat accepteert), dat het dan klaar is?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149411821
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat als we nu Poetin zijn zin geven, wat het plan van Merkel en Hollande feitelijk is (nog los van het feit of Kiev dat accepteert), dat het dan klaar is?
Dat weet ik niet en dat weet jij net zo min.

Punt is dat het nu niet werkt dus dan zal je toch naar een oplossing moeten kijken.
pi_149411848
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet.
Het is niet bepaald het eerste buurland waar hij zich militair inmengt. Dus erg vreemd zou het niet zijn wanneer hij dit trucje herhaalt als het een succes blijkt. Er zijn nog wel wat kandidaten beschikbaar.
pi_149411878
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is niet bepaald het eerste buurland waar hij zich militair inmengt. Dus erg vreemd zou het niet zijn wanneer hij dit trucje herhaalt als het een succes blijkt. Er zijn nog wel wat kandidaten beschikbaar.
Het lijkt mij constructiever om nu aan deze situatie iets te doen en mocht dit zich in de toekomst ergens herhalen om dan andere maatregelen te treffen.
pi_149411880
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:15 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet en dat weet jij net zo min.

Punt is dat het nu niet werkt dus dan zal je toch naar een oplossing moeten kijken.
En waarom denk je dat Poetin zijn zin geven en daarmee zijn agressie belonen een goede oplossing zal zijn?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:17:30 #113
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149411884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:15 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet en dat weet jij net zo min.

Punt is dat het nu niet werkt dus dan zal je toch naar een oplossing moeten kijken.
Dit is geen oplossing. Dit is 'might makes right'.

Poetin wil die bufferzone in Oekraïne en ondanks alle protesten en sancties is Europa hem nu bereid die te geven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149411887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het lijkt mij constructiever om nu aan deze situatie iets te doen en mocht dit zich in de toekomst ergens herhalen om dan andere maatregelen te treffen.
Constructiever voor wie?
pi_149411896
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit is geen oplossing. Dit is 'might makes right'.

Poetin wil die bufferzone in Oekraïne en ondanks alle protesten en sancties is Europa hem nu bereid die te geven.
Dat hij die bufferzone wil is ook wat voor te zeggen natuurlijk.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:18:56 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149411911
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:18 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat hij die bufferzone wil is ook wat voor te zeggen natuurlijk.
Probleem is dat die bufferzone in een soeverein land ligt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149411921
Zielig hoe Kerry daar rondloopt met zijn verdeel-en-heers-filosofietje en zijn wapen-bestelboekje.

En zou in dat autistische Merkel-hoofd toch iets doorgedrongen zijn?
Dat niet Putin, maar de neocons in een andere wereld leven?
Heeft ze toch iets begrepen van wat Dr. Wagenknecht zei?
Het is niet uitgesloten.

Life is what happens while planning other things
pi_149411928
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Constructiever voor wie?
Vooral voor de burgers die nu gevaar lopen om gewond te raken of vermoord te worden.

Ik stel namelijk deze mensen voorop, ik weet niet hoe het met jou zit.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:22:47 #119
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149411976
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vooral voor de burgers die nu gevaar lopen om gewond te raken of vermoord te worden.

Ik stel namelijk deze mensen voorop, ik weet niet hoe het met jou zit.
Laten we niet vergeten wie deze burgers in eerste instantie in gevaar heeft gebracht.
Diezelfde partij die we nu eigenlijk zijn zin geven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149411997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vooral voor de burgers die nu gevaar lopen om gewond te raken of vermoord te worden.

Ik stel namelijk deze mensen voorop, ik weet niet hoe het met jou zit.
Als je die burgers voorop stelt waarom ben je dan zo fanatiek voor het belonen van de Russische agressie? Zodat straks ook burgers in Wit-Rusland of Azerbeidzjan gevaar gaan lopen na een door Rusland gesteunde "opstand"?
pi_149412010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Laten we niet vergeten wie deze burgers in eerste instantie in gevaar heeft gebracht.
Diezelfde partij die we nu eigenlijk zijn zin geven.
Geloof niet dat hij voor die suggestie openstaat.
pi_149412079
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Laten we niet vergeten wie deze burgers in eerste instantie in gevaar heeft gebracht.

  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:34:26 #123
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149412180
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:28 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waar was dit? Donetsk? Nee, hè? Beetje dom dan, hè?

Geeft niet, knul. Komt wel weer goed.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149412214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waar was dit? Donetsk? Nee, hè? Beetje dom dan, hè?

Geeft niet, knul. Komt wel weer goed.
Op de man spelen is het enige wat overblijft.
Life is what happens while planning other things
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:37:20 #125
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149412240
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:36 schreef JCats het volgende:

[..]

Op de man spelen is het enige wat overblijft.
Dit is niet op de man. Dit is inhoudelijk.

Wij hebben het over de inval van Rusland in het oosten van Oekraïne en hij komt met een plaatje van het Maidan plein in Kiev.

Plus, als er hier één iemand constant op de man blijft spelen. :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149412444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waar was dit? Donetsk? Nee, hè? Beetje dom dan, hè?

Geeft niet, knul. Komt wel weer goed.
Met Maiden begon het hele gedoe in Oekraïne..
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:50:54 #127
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149412491
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:48 schreef reza1 het volgende:

[..]

Met Maiden begon het hele gedoe in Oekraïne..
Ja, dat snap ik ook. Maar maakt dat het ok voor Rusland om eerst een annexatie en vervolgens een invasie te plegen? Want dat wordt nu geïmpliceerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door DustPuppy op 06-02-2015 09:59:24 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2015 @ 09:52:16 #128
230491 Zith
pls tip
pi_149412515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 04:18 schreef waht het volgende:

[..]

Als we dan toch de Russen willen blijven indammen gaan we verder met wat al continu gebeurt: het steunen van de volkeren die zich toch al tegen Moskou keren. Dat is niet zo moeilijk zo lang Rusland minder te bieden heeft dan het Westen.
Dat is redelijk moeilijk als die landen zien dat Rusland zonder probleem openlijk opstandige landen invalt bij verkeerde beslissingen. Als wij het 'machtsspelletje' (een machtsspel met een land die 2% van de wereldeconomie is lijkt me wat overdreven) willen meespelen dan moeten we juist iets doen wat het overlopen aanmoedigd en/of beschermt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149412870
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waar was dit? Donetsk? Nee, hè? Beetje dom dan, hè?

Geeft niet, knul. Komt wel weer goed.
Ah, het is niet begonnen met Maidan?
pi_149412891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:08 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ah, het is niet begonnen met Maidan?
Leg nog eens uit hoe dat precies de Russische inval rechtvaardigt?
pi_149412920
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leg nog eens uit hoe dat precies de Russische inval rechtvaardigt?
Voor zover ik weet is het nog steeds een burgeroorlog waarin beide partijen buitenlandse steun ontvangen.
pi_149412973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat is redelijk moeilijk als die landen zien dat Rusland zonder probleem openlijk opstandige landen invalt bij verkeerde beslissingen. Als wij het 'machtsspelletje' (een machtsspel met een land die 2% van de wereldeconomie is lijkt me wat overdreven) willen meespelen dan moeten we juist iets doen wat het overlopen aanmoedigd en/of beschermt.
Ja maar dat werkt twee kanten op. Je kan landen wel blijven intimideren, maar dat gaat tegen je keren. Dat zien we vandaag de dag bij buurlanden van Rusland en China.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:17:20 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149413067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:11 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het nog steeds een burgeroorlog waarin beide partijen buitenlandse steun ontvangen.
De grens van alleen maar 'steun' werd overschreden zodra Rusland (iets wat ze later ook toegaven) de Krim annexeerde.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149413080
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:11 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het nog steeds een burgeroorlog waarin beide partijen buitenlandse steun ontvangen.
Aha, de annexatie van de Krim is een burgeroorlog? Bijzonder weer :)
pi_149413139
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:13 schreef waht het volgende:

[..]

Ja maar dat werkt twee kanten op. Je kan landen wel blijven intimideren, maar dat gaat tegen je keren. Dat zien we vandaag de dag bij buurlanden van Rusland en China.
Wie wordt er vanuit de EU geïntimideerd dan? Wie heeft er in die regio iets te vrezen van een inval van de EU? D'r wordt alleen gefaciliteerd dat mensen zelf kiezen zich bij de EU c.q. het Westen aan te sluiten. Naar hoor.
pi_149413142
De Krim was de rechtzetting van een historische fout.
pi_149413168
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef meth1745 het volgende:
De Krim was de rechtzetting van een historische fout.
En zo lullen we weer alles recht wat krom is. Oekraïne tot de tanden toe bewapenen en dat stukske land terugveroveren en aan de Tataren schenken is het herstellen van een historische fout.
pi_149413199
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef meth1745 het volgende:
De Krim was de rechtzetting van een historische fout.
Eerder een daad van agressie en in andere gevallen was het opgevat als oorlogshandeling
pi_149413223
Is die stemming in de Amerikaanse senaat d'r nou al geweest?
pi_149415226
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:24 schreef Solstice1 het volgende:
Is die stemming in de Amerikaanse senaat d'r nou al geweest?
Obama heeft nog een weekje de tijd om zelf een besluit te nemen anders gaan McCain en andere senatoren het via een andere weg proberen. De Amerikaanse media verwacht dat Obama maandag een besluit neemt als Merkel en Hollande terug zijn uit Moskou.
pi_149415364
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

Obama heeft nog een weekje de tijd om zelf een besluit te nemen anders gaan McCain en andere senatoren het via een andere weg proberen. De Amerikaanse media verwacht dat Obama maandag een besluit neemt als Merkel en Hollande terug zijn uit Moskou.
Ik zelf vind dat McCain zich er niet mee moet bemoeien, heb die man altijd al niks gevonden, wat voor een besluit denken jullie dat Obama zal nemen?
pi_149415531
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wie wordt er vanuit de EU geïntimideerd dan? Wie heeft er in die regio iets te vrezen van een inval van de EU? D'r wordt alleen gefaciliteerd dat mensen zelf kiezen zich bij de EU c.q. het Westen aan te sluiten. Naar hoor.
En degenen waarvan het vermoeden bestaat dat ze dat niet willen om bv.'administratieve redenen' niet te laten stemmen..tot 2 keer toe zowel bij Poroshenko als bij de parlementsverkiezingen.
Janoekovitsj is uiteindelijk minder frauduleus verkozen en dat is best naar als dat inzicht er bij de heilige EU onderdanen niet is
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149415613
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:41 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik zelf vind dat McCain zich er niet mee moet bemoeien, heb die man altijd al niks gevonden, wat voor een besluit denken jullie dat Obama zal nemen?
Wapens sturen. Het houdt toch niet eerder op dan dat Poetin eens genoeg verliezen gaat lijden.
pi_149415776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:49 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wapens sturen. Het houdt toch niet eerder op dan dat Poetin eens genoeg verliezen gaat lijden.
Als wij er maar geen last van hebben, of klinkt dit nu heel verkeerd en arrogant?
pi_149415929
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:54 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Als wij er maar geen last van hebben, of klinkt dit nu heel verkeerd en arrogant?
Nee, al zou ik financieel best een beetje pijn willen lijden hierom trouwens. Op oorlog in eigen land zit niemand te wachten, maar zo ver komt het ook niet.
pi_149415939
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:41 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik zelf vind dat McCain zich er niet mee moet bemoeien, heb die man altijd al niks gevonden, wat voor een besluit denken jullie dat Obama zal nemen?
Amerika moet zich er sowieso buiten houden, maarja schaliegas he
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149415953
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nee, al zou ik financieel best een beetje pijn willen lijden hierom trouwens. Op oorlog in eigen land zit niemand te wachten, maar zo ver komt het ook niet.
Ik denk dat Amerika alleen zichzelf maar hier in de nesten werkt, eerst met Noord Korea, en nu ook met Rusland
pi_149415985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:00 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik denk dat Amerika alleen zichzelf maar hier in de nesten werkt, eerst met Noord Korea, en nu ook met Rusland
Amerika zal hier niet onder lijden. Die leveren alleen militaire hardware en misschien wat training. Daar gaan ze verder geen effecten van onder vinden.
pi_149416135
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:47 schreef ZOA het volgende:

[..]

En degenen waarvan het vermoeden bestaat dat ze dat niet willen om bv.'administratieve redenen' niet te laten stemmen..tot 2 keer toe zowel bij Poroshenko als bij de parlementsverkiezingen.
Janoekovitsj is uiteindelijk minder frauduleus verkozen en dat is best naar als dat inzicht er bij de heilige EU onderdanen niet is
En hoe verliep het referendum in de Krim wat jou betreft?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 12:24:00 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149416559
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En hoe verliep het referendum in de Krim wat jou betreft?
Dit verliep natuurlijk vlekkeloos.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:10:52 #151
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149417813
HarrietSalem twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 07:59:51 Charting death in Donbas: "The lull at the end of 2014 has been replaced by bloody fighting" http://t.co/6MzdGSenuO http://t.co/ffdTuTRiKK reageer retweet

5 september: Minsk akkoord
9 december: Regime of silence
The view from nowhere.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:20:28 #152
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149418045
quote:
Rebels, Ukrainian forces agree on humanitarian corridor

[...]

Rebel leaders said they reached agreement with Ukrainian authorities to allow the evacuation of civilians from Debaltseve, a key railway hub on a link between the two main rebel-controlled cities that has become the main target of a rebel offensive. It wasn't immediately clear where the evacuees would go.

The cease-fire around Debaltseve held Friday as a convoy of several dozen buses drove from nearby Vuhelhirsk toward Debaltseve, where a shrinking population has been trapped in cross-fire and left without power, heating and running water for almost two weeks.

Zorian Shkiryak, an adviser to the Ukrainian interior minister, said on Facebook that "the green corridor has been confirmed."

Eduard Basurin, a rebel spokesman in Donetsk, said about 1,000 civilians were expected to be evacuated Friday, adding that they will be offered a choice of going to rebel- or government-controlled territory.

[...]

Western diplomats said Putin gave the French and Germans a nine-page peace plan, and that Hollande and Merkel were taking a repackaged version of that with them. The European version drops the most objectionable elements of the Russian plan to fit what Ukraine and the Europeans want, but it does offer some autonomy for eastern Ukraine with special protections for language, culture and local taxes, the diplomats said.

[...]


[ Bericht 6% gewijzigd door deelnemer op 06-02-2015 13:41:05 ]
The view from nowhere.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:29:15 #153
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149418300
quote:
Lukt het Merkel en Hollande om de oorlog in Oekraïne te beëindigen?

[...]

De reis van Merkel en Hollande doet denken aan de bemiddeling van Hollandes voorganger Nicolas Sarkozy in de korte maar felle Georgië-oorlog in augustus 2008. Onder Russische druk werd het oorspronkelijke ‘vierpuntenplan’ van Sarkozy een plan van zes punten. In punt vijf en zes kreeg Rusland ruimte om militair aanwezig te blijven in Abchazië en Zuid-Ossetië, de twee regio’s die zich van Georgië hadden afgescheiden. Enkele weken later erkende Rusland de twee regio’s als onafhankelijke staten.
The view from nowhere.
pi_149418525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het lijkt mij constructiever om nu aan deze situatie iets te doen en mocht dit zich in de toekomst ergens herhalen om dan andere maatregelen te treffen.
Zoals we met de Krim gedaan hebben bedoel je?
Had oekraine dit geweten dan hadden ze al die russische soldaten meteen afgeschoten ipv het toe te laten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149418860
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zoals we met de Krim gedaan hebben bedoel je?
Had oekraine dit geweten dan hadden ze al die russische soldaten meteen afgeschoten ipv het toe te laten.
Daar hadden ze toen de mogelijkheid niet voor, omdat nog niet eens heel Kiev onder controle was. Rusland ondernam veel sneller actie dan de andere partijen in het conflict. De EU delegatie zat nog in overleg, terwijl de politie er vandoor ging:

http://www.nytimes.com/2015/01/04/world/europe/ukraine-leader-was-defeated-even-before-he-was-ousted.html?_r=0
quote:
The scene dismayed and alarmed Poland’s foreign minister, Radoslaw Sikorski, who signed the truce deal as an observer. “It was astonishing. Within 45 minutes of the signing, after some prayer, we were walking out of the building, and all the riot police were leaving as we left the building,” Mr. Sikorski recalled. “Not just from the presidential compound, but from all the government buildings.”

When Russia’s foreign minister, Sergey V. Lavrov, later complained to him that Mr. Yanukovych had been ousted in an armed coup, Mr. Sikorski told him that “this wasn’t a coup. The government was abandoned.” Mr. Lavrov, according to Mr. Sikorski, responded that “the police were without the power to shoot, so they were afraid of Maidan, so they left.”
Al met al hebben de Europese onderhandelaars geprobeerd om de machtswisseling zo goed mogelijk te laten verlopen, maar de aanhangers van Yanukovich in het parlement en de veiligheidsdiensten lieten hem heel snel vallen na het tekenen van het akkoord.
pi_149420008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zou kunnen inderdaad. Het antwoord lijkt mij vrij simpel: macht(s behoud). Veel meer dan dat valt er niet van te maken. De uitbreiding richting NATO vind ik overigens wel gewoon ''moreel'' verantwoord als die landen er zelf voor kiezen zich erbij aan te sluiten. Wat ik precies van de reactie van Rusland daarop moet vinden weet ik niet. Heeft het Westen zich echt zo vijandig opgesteld tegen Rusland de laatste 2 decennia? Heeft het een duidelijke ''wij - zij'' geprojecteerd? Die vragen heb ik al vaker gesteld en volgens mij valt er niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Dus tja...
Stel dat de NAVO het niet gedaan had dan waren die landen onderling wel een pact aangegaan en waren ze nog steeds westers georiënteerd geweest.

Ik denk zelfs dat de NAVO een verzachtende werking heeft gehad op ze want de kans is groot dat die coalitie al veel eerder Rusland had aangevallen dan nu ze in de navo zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149420346
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zou kunnen inderdaad. Het antwoord lijkt mij vrij simpel: macht(s behoud). Veel meer dan dat valt er niet van te maken. De uitbreiding richting NATO vind ik overigens wel gewoon ''moreel'' verantwoord als die landen er zelf voor kiezen zich erbij aan te sluiten. Wat ik precies van de reactie van Rusland daarop moet vinden weet ik niet. Heeft het Westen zich echt zo vijandig opgesteld tegen Rusland de laatste 2 decennia? Heeft het een duidelijke ''wij - zij'' geprojecteerd? Die vragen heb ik al vaker gesteld en volgens mij valt er niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Dus tja...
Stel dat de NAVO het niet gedaan had dan waren die landen onderling wel een pact aangegaan en waren ze nog steeds westers georiënteerd geweest.

Ik denk zelfs dat de NAVO een verzachtende werking heeft gehad op ze want de kans is groot dat die coalitie al veel eerder Rusland had aangevallen dan nu ze in de navo zitten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 03:46 schreef waht het volgende:

[..]

Met andere woorden Merkel en Hollande willen zo snel mogelijk weer de handel met Rusland herstellen, en de VS hebben volgens hen andere belangen. Wat Amerika betreft is de tweespalt tussen de Duitsland/Frankrijk en Rusland immers juist voordelig, voor Duitsland en Rusland is de economische schade niettemin aanzienlijk.
Is het niet good cop, bad cap?

Hetzelfde spelletje wordt vaak gespeeld mbt Iran.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149423896
Ondertussen blijft Oekraine het volk bewapenen

RyskeldiSatke twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 12:15:24 Meanwhile in Mariupol, high school students on training & learning how to use arms https://t.co/pOgiTQ37DN http://t.co/LbaplGpG28 reageer retweet
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:01:50 #159
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149424429
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 02:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Gelezen.

"Ik maakte daarentegen een vergelijking met Duitsland en het Diktat von Versailles."

Ja en de vrije wil van de Oekraïners benoemt ie niet eens :')

Pfff, een egocentrische uitgerangeerde plofkop die alsnog z'n gelijk wil halen.
Volledig gelijk en een helder stuk.

En dit is inderdaad de key: "Wat ons werkelijk bedreigt, is niet het Russische gedrag in Oekraïne waarop onze sancties het antwoord vormen, maar het groeiende gevoel van wederzijds wantrouwen tussen Rusland en het Westen."
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:03:09 #160
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149424470
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:43 schreef Nintex het volgende:
Ondertussen blijft Oekraine het volk bewapenen

RyskeldiSatke twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 12:15:24 Meanwhile in Mariupol, high school students on training & learning how to use arms https://t.co/pOgiTQ37DN http://t.co/LbaplGpG28 reageer retweet
[ afbeelding ]
Net als de Nazi's, je jeugd naar het front sturen.
En natuurlijk blijven hopen op USA interventie.
Zegt genoeg over de machtshebbers daar.....
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:06:44 #161
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149424568
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:
En dit is inderdaad de key: "Wat ons werkelijk bedreigt, is niet het Russische gedrag in Oekraïne waarop onze sancties het antwoord vormen, maar het groeiende gevoel van wederzijds wantrouwen tussen Rusland en het Westen."
Sinds de muur weg is voelen we ons niet meer op ons gemak. Poetin wil opnieuw een buffer tussen Rusland en het enge Westen.

HarrietSalem twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 14:00:26 "Europe thinks it has a #Ukraine problem. In truth it has a Vladimir Putin problem." http://t.co/BaypCRFzkM http://t.co/RkP6ImsN3m reageer retweet
The view from nowhere.
pi_149424609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook. Maar maakt dat het ok voor Rusland om eerst een annexatie en vervolgens een invasie te plegen? Want dat wordt nu geïmpliceerd.
Invasie? Rebellen steunen is een invasie? Met die redenatie is het westen momenteel bezig met een invasie van Syrië.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:09:48 #163
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149424639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:08 schreef reza1 het volgende:

[..]

Invasie? Rebellen steunen is een invasie? Met die redenatie is het westen momenteel bezig met een invasie van Syrië.
Klopt precies.
Wij (het Westen) doen dit al decennia in andere landen maar ja,.....wij zijn de "goeden" he...... :)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:12:38 #164
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149425458
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:08 schreef reza1 het volgende:

[..]

Invasie? Rebellen steunen is een invasie? Met die redenatie is het westen momenteel bezig met een invasie van Syrië.
De annexatie van de Krim gaat verder dan wat het westen in Syrië doet. Niet dat ik de inmenging overigens steun.
pi_149425476
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Klopt precies.
Wij (het Westen) doen dit al decennia in andere landen maar ja,.....wij zijn de "goeden" he...... :)
Heel naar dat het westen dit doet. Maar hoe wou je daarmee precies het gedrag van de Russen goedpraten?
pi_149425551
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heel naar dat het westen dit doet. Maar hoe wou je daarmee precies het gedrag van de Russen goedpraten?
....
pi_149425564
http://empr.media/opinion(...)does-not-want-to-see

brief van een Rus uit de Donbas regio in door Rusland bezet gebied.
pi_149425615
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De annexatie van de Krim gaat verder dan wat het westen in Syrië doet. Niet dat ik de inmenging overigens steun.
Ik dacht dat hij met invasie niet doelde op de Krim maar op Oost-Oekraïne.
pi_149425648
Ben benieuwd wat de uitkomst is, Merkel was eerder vandaag weinig hoopvol:
AFP twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 17:35:32 #BREAKING Putin, Merkel and Hollande begin Ukraine peace talks: Kremlin reageer retweet
https://twitter.com/AFP/status/563737767193362434
pi_149425770
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit hebben we bij Oekraïne ook gedaan en je ziet wat er gebeurd.
Dit is simpelweg de minst schadelijke uitkomst, althans als het conflict nu uitdooft. Het ene deel van Oekraine wil aansluiting met de EU, het andere deel niet. Bij een land als Oekraine is dat geen gek resultaat.

Poetin zal verder een deel van Georgie inlijven maar meer dan dat zal moeilijk gaan. Verdere territoriale ambities zullen veel te hoge kosten dragen, waardoor het Russische vuur vanzelf dooft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149425798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:46 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij met invasie niet doelde op de Krim maar op Oost-Oekraïne.
Daar lopen heel wat Russen rond dus dat lijkt ook verdacht veel op een invasie in de praktijk.
pi_149426128
http://www.nu.nl/buitenla(...)rikaanse-senaat.html

quote:
De prominente Amerikaanse senator John McCain heeft hard uitgehaald naar bondskanselier Merkel en haar diplomatieke initiatief over Oekraïne.
Hij zei in een interview met de Duitse omroep ZDF dat de Duitse regering "zo te zien geen flauw benul heeft of het niets kan schelen dat mensen in Oekraïne worden afgeslacht". De Republikein McCain is voor wapenleveranties aan Oekraïne en vindt de diplomatieke voorstellen van Duitsland en Frankrijk slap.

Hij vergeleek Merkels houding met de politiek van de jaren dertig, toen de Britten en Fransen niets deden tegen de opkomst van Adolf Hitler in Duitsland

"Wil ze alleen maar toekijken hoe een land in Europa voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog vertrapt wordt?", zei McCain. Hij zei teleurgesteld te zijn over de Europese houding, maar hij had eigenlijk "niets anders verwacht".

De partij van Merkel, de CDU, heeft excuses geëist van de Amerikaan. "Gelukkig hebben wij een bondskanselier die haar woorden en daden weegt en zich niet gedraagt als een cowboy", zei CDU-voorman Tauber.
Knuffelmaatje van je, 99.999?
so long and thanks for all the fish
pi_149426150
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:45 schreef Solstice1 het volgende:
http://empr.media/opinion(...)does-not-want-to-see

brief van een Rus uit de Donbas regio in door Rusland bezet gebied.
Jep, het echte verhaal van het conflict. Niemand daar wacht op Russische 'bevrijding'. Op de Krim zag je hetzelfde, het is daar nu een teringbende, bedrijven trekken zich terug uit het gebied en de Tartaren worden onderdrukt. Hoeveel had Medvedev belooft? 1 miljard? 100 miljard? niets van terecht gekomen.
pi_149426204
pi_149426334
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar lopen heel wat Russen rond dus dat lijkt ook verdacht veel op een invasie in de praktijk.
Er lopen ook heel wat Europeanen rond in Syrië.
pi_149426557
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:51 schreef waht het volgende:

[..]

Dit is simpelweg de minst schadelijke uitkomst, althans als het conflict nu uitdooft. Het ene deel van Oekraine wil aansluiting met de EU, het andere deel niet. Bij een land als Oekraine is dat geen gek resultaat.

Poetin zal verder een deel van Georgie inlijven maar meer dan dat zal moeilijk gaan. Verdere territoriale ambities zullen veel te hoge kosten dragen, waardoor het Russische vuur vanzelf dooft.
Waarom zou het nu wel uitdoven dan? Het is de hele tijd al geweest dat wanneer Poetin een vinger kreeg hij meteen een hele hand pakte. Die heeft helemaal geen belang bij vrede lijkt het en kan sowieso absoluut niet op z'n woord vertrouwd worden. Als er al iets van een overeenkomst komt zou dat meteen bewaakt moeten worden door een grote VN-troepenmacht anders blijft de hele ellende gewoon doorgaan. Wat dat betreft heeft Rusland aangetoond volkomen onbetrouwbaar te zijn.
pi_149426842
quote:
Omdat ik tegen wapenleveranties ben en McCain voor?
pi_149426855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:12 schreef reza1 het volgende:

[..]

Er lopen ook heel wat Europeanen rond in Syrië.
Aha, welke westerse legers lopen daar dan op de grond rond?
pi_149427012
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat ik tegen wapenleveranties ben en McCain voor?
Nee, vanwege eenzelfde vorm van seniliteit en voorliefde van cowboytaal, ad hominems en good ol' commy hate:)
so long and thanks for all the fish
pi_149427075
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, welke westerse legers lopen daar dan op de grond rond?
waar lees jij grond? _O-

Ga je nu al ontkennen dat er geen Westerse legers actief zijn in Syrie, zonder mandaat, en daarnaast zonder authorisatie van de legale authoriteit. Vind McCain niet leuk hoor.
so long and thanks for all the fish
pi_149427215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

Jep, het echte verhaal van het conflict. Niemand daar wacht op Russische 'bevrijding'. Op de Krim zag je hetzelfde, het is daar nu een teringbende, bedrijven worden door het Westen gedwongen zich terug te trekken uit het gebied en de Tartaren worden onderdrukt. Hoeveel had Medvedev belooft? 1 miljard? 100 miljard? niets van terecht gekomen.
fixed
pi_149427436
Autist Putin is weer in zijn nopjes met hoog bezoek

pi_149427531
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Klopt precies.
Wij (het Westen) doen dit al decennia in andere landen maar ja,.....wij zijn de "goeden" he...... :)
Maar wij zijn ook de goeden. Onze cultuur en normen en waarden zijn beter dan die van Rusland of IS.

We kunnen die niet met bommenwerpers aan andere volkeren opdringen, maar we kunnen wel proberen te voorkomen dat plekken waar de mensen ze wel onderschrijven door anderen met wapens verslagen worden.
pi_149427882
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:52 schreef Nintex het volgende:
Autist Putin is weer in zijn nopjes met hoog bezoek

[ afbeelding ]
Ah, een blik van herkenning. Altijd mooi.
so long and thanks for all the fish
pi_149427929
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

waar lees jij grond? _O-
hoe zie jij een invasie voor je zonder aanwezigheid op de grond?
pi_149427956
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:52 schreef Nintex het volgende:
Autist Putin is weer in zijn nopjes met hoog bezoek

[ afbeelding ]
Zinloze bedoening, oorlog tussen Oost en West is onvermijdelijk, kan beter vroeger dan later komen.
pi_149427961
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:39 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee, vanwege eenzelfde vorm van seniliteit en voorliefde van cowboytaal, ad hominems en good ol' commy hate:)
Wat een nonsens weer.
Heb je vandaag overigens wel een keer iets inhoudelijks in te brengen in de discussie of beperk je je weer tot op de man spelen?
pi_149427999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Zinloze bedoening, oorlog tussen Oost en West is onvermijdelijk, kan beter vroeger dan later komen.
Waarom dan? Heb je echt geen enkele hoop meer op een diplomatieke oplossing? Een oorlog kent immers alleen maar verliezers.
pi_149428107
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een nonsens weer.
Heb je vandaag overigens wel een keer iets inhoudelijks in te brengen in de discussie of beperk je je weer tot op de man spelen?
Scroll nog eens terug dan. Je quote mijn post zowaar, maar erop in gaan, ho maar. Of vind je nu.nl niet meer inhoudelijk en speelt nu.nl op de man. Je laat je wel weer kennen hoor, mis je nog altijd die spiegel?
so long and thanks for all the fish
pi_149428116
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom dan? Heb je echt geen enkele hoop meer op een diplomatieke oplossing? Een oorlog kent immers alleen maar verliezers.
Waarom pleit je dan doorlopend voor _meer_ conflict?
so long and thanks for all the fish
pi_149428134
De VS heeft een nieuwe strategie die Obama's falende strategie officieel maakt

http://foreignpolicy.com/2015/02/05/white-house-to-unveil-call-for-strategic-patience-russia-ukraine-syria-iraq-china-asia/
quote:
White House Unveils Call for ‘Strategic Patience’
Critics accuse the administration of being too slow to act in Syria and Russia. In a new strategy document, the White House will say that was the plan all along.
pi_149428212
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:10 schreef Nintex het volgende:
De VS heeft een nieuwe strategie die Obama's falende strategie officieel maakt

http://foreignpolicy.com/2015/02/05/white-house-to-unveil-call-for-strategic-patience-russia-ukraine-syria-iraq-china-asia/

[..]

Nou ja, met alle bezuinigingen kunnen ze geen twintig conflicten tegelijk meer aanjagen. Damn budget cuts.
so long and thanks for all the fish
pi_149428289
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:12 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nou ja, met alle bezuinigingen kunnen ze geen twintig conflicten tegelijk meer aanjagen. Damn budget cuts.
Nee, dit heeft meer te maken met het feit dat Obama zich eigenlijk niet al te veel met het buitenland wil bemoeien, iets dat hij zal sinds het begin van zijn presidentsschap zegt. Vandaar ook de breuk met Hillary Clinton die genoeg had van de passieve houding.
pi_149428354
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:10 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waarom pleit je dan doorlopend voor _meer_ conflict?
Waar doe ik dat dan precies? ik pleit doorlopend voor een diplomatieke oplossing. Maar daarbij wil ik de rol van Rusland als agressor niet vergeten. Iets waar jij constant aan voorbij gaat...
pi_149428387
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:10 schreef Nintex het volgende:
De VS heeft een nieuwe strategie die Obama's falende strategie officieel maakt

http://foreignpolicy.com/2015/02/05/white-house-to-unveil-call-for-strategic-patience-russia-ukraine-syria-iraq-china-asia/

[..]

Niets doen is qua Syrië sowieso een goede strategie. Aan die bende valt niets te redden noch te winnen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149429056
En uit hetzelfde bericht. Goed dat Europa zich niet voor het oorlogskarretje van de USA laten spannen. En natuurlijk ontbeert weer elke bewijs voor de stellingen van de oorlogszuchtige Biden en McCain. Om maar een populaire gast hier te quoten 'heb je ook bewijs hiervoor?", Biden?

quote:
Biden sprak met name harde woorden over de Russische president Vladimir Poetin. Hij beschuldigde Poetin ervan om vrede te roepen en tegelijkertijd Russische troepen naar Oekraïne te sturen. ''Rusland verslechtert het conflict.''

''Dit is het moment dat de VS en Europa standvastig moeten zijn. Rusland mag niet worden toegestaan om de kaart van Europa opnieuw te tekenen. Want dat is precies wat ze aan het doen zijn'', zei Biden. Volgens Biden negeert Poetin elk verdrag dat Rusland heeft ondertekend en dat Poetin recent zelf nog heeft getekend.

Biden is kort in Brussel waar hij spreekt met onder meer de voorzitter van het Europees Parlement, Martin Schulz, en de voorzitter van de Europese Commissie, Jean-Claude Juncker. Een eerder aangekondigd persmoment met Biden en Juncker is afgelast.
Dit is het moment om een middelvinger richting de eenrichtingsrethoriek te geven. Put up or shut up, Biden, kut je voor shale gas aspriraties van je zoon.
so long and thanks for all the fish
pi_149429319
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

hoe zie jij een invasie voor je zonder aanwezigheid op de grond?
Oh ja, sorry, een souvereign land zonder mandaat naar de middeleeuwen bombarderen is geen invasie. :)

Wat is dat dan wel?

En is volledig quoten en een antwoord geven zo moeilijk? Grappige discussietechniek weer.

[ Bericht 4% gewijzigd door crashbangboom op 06-02-2015 19:53:41 ]
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:52:18 #199
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_149429500
Wat een kneus die McCain _O-
pi_149429686
Gezellig daar in Moskou
pi_149429702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:52 schreef MrStalin het volgende:
Wat een kneus die McCain _O-
Biden die namens jr zijn shale gas aspiraties in Ukraine komt 'verdedigen, en McCain die namens de LNG lobby gas in de EU komt verkopen.

Ziekmakend hoe ze daar Ukrainse levens aan ondergeschikt maken. Over lijken gaan ze, en nu Merckel ook beschuldigen van ten geboorte brengen van de nieuwe Hitler.....

Dat mensen hier dat nog kunnen verdedigen :(

(nee, dan zijn inhoudsloze foto's belangrijker en veel informatiever _O- )
so long and thanks for all the fish
pi_149429844
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:58 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Biden die namens jr zijn shale gas aspiraties in Ukraine komt 'verdedigen, en McCain die namens de LNG lobby gas in de EU komt verkopen.

Ziekmakend hoe ze daar Ukrainse levens aan ondergeschikt maken. Over lijken gaan ze, en nu Merckel ook beschuldigen van ten geboorte brengen van de nieuwe Hitler.....

Dat mensen hier dat nog kunnen verdedigen :(

(nee, dan zijn inhoudsloze foto's belangrijker en veel informatiever _O- )
Lol wat is dit voor een rant, die bedrijven zijn juist gebaat bij samenwerking met de grote Russische (staats) bedrijven en niet bij dit conflict.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:08:20 #203
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149429949
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:58 schreef Nintex het volgende:
Gezellig daar in Moskou
[ afbeelding ]
Waarom zit Hollande er bij dan? Die gast kan geen woord Russisch en Poetin geen Frans.
Say what?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:34:28 #204
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_149430807
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:08 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Waarom zit Hollande er bij dan? Die gast kan geen woord Russisch en Poetin geen Frans.
voor de sier.
pi_149430977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Lol wat is dit voor een rant, die bedrijven zijn juist gebaat bij samenwerking met de grote Russische (staats) bedrijven en niet bij dit conflict.
Alles wel met U? :D :D

Biden heeft een rechtstreeks belang in Urkains shale, precies waar nu gevochten wordt, en McCain zit in de zak bij de Amerikaanse LNG lobby, en stond ongeneneerd en bedroevend opzichtig twee dagen (of was het zelfs maar één dag, alsof ie het wist...) na MH17 in Amsterdam Amerikaanse LNG als alternatief voor Russisch gas te verkopen (tegen drie keer de prijs, dat wel....). Die had zelf de trekker overgehaald als het kon - en hij doet ook nu nog een goede tweede poging.

Maar wel alle nazi taal van McCain jegens Merckel goedpraten.... _O-
Wat zal een niet nader te noemen Godheid daar wel niet van denken :)

[ Bericht 4% gewijzigd door crashbangboom op 06-02-2015 20:46:13 ]
so long and thanks for all the fish
pi_149431132
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:58 schreef Nintex het volgende:
Gezellig daar in Moskou
[ afbeelding ]
Merkel heeft vroeger geen manieren geleerd, niet eens Poetin aankijken als hij wat tegen haar zegt.
pi_149431797
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:39 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Alles wel met U? :D :D

Biden heeft een rechtstreeks belang in Urkains shale, precies waar nu gevochten wordt, en McCain zit in de zak bij de Amerikaanse LNG lobby, en stond ongeneneerd en bedroevend opzichtig twee dagen (of was het zelfs maar één dag, alsof ie het wist...) na MH17 in Amsterdam Amerikaanse LNG als alternatief voor Russisch gas te verkopen (tegen drie keer de prijs, dat wel....). Die had zelf de trekker overgehaald als het kon - en hij doet ook nu nog een goede tweede poging.

Maar wel alle nazi taal van McCain jegens Merckel goedpraten.... _O-
Wat zal een niet nader te noemen Godheid daar wel niet van denken :)
Ah McCain is de nieuwe vijand, geen wonder las vandaag al een niet samenhangend stukje prutswerk op Russia Today over McCain en clusterbommen.

Volgens mij was Cameron de eerste die Putin vergeleek met Hitler toen hij de Krim afpakte. Nazi-taal wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt. Iedere partij vind de andere partij een Nazi.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:09:16 #208
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149431990
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:44 schreef reza1 het volgende:

[..]

Merkel heeft vroeger geen manieren geleerd, niet eens Poetin aankijken als hij wat tegen haar zegt.
Poetin legt zijn plan uit voor een federalisering van Europa. Merkel toont haar afkeer op een concrete en beschaafde manier door zich fysiek af te wenden.

Of iets anders. Er zijn Interpretaties genoeg te bedenken.
The view from nowhere.
pi_149432197
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Poetin legt zijn plan uit voor een federalisering van Europa. Merkel toont haar afkeer op een concrete en beschaafde manier door zich fysiek af te wenden.

Of iets anders. Er zijn Interpretaties genoeg te bedenken.
Ja, genoeg, maar dat je deze ene opwerpt, zegt al genoeg ;)
so long and thanks for all the fish
pi_149432250
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:02 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ah McCain is de nieuwe vijand, geen wonder las vandaag al een niet samenhangend stukje prutswerk op Russia Today over McCain en clusterbommen.

Nee, hoor, voor elke weldenkende wereldburger is McCain niet de nieuwe vijand, maar de oude. Anders lees en reageer je gewoon eens even op wat deze malloot zegt.

Zit je ons nou voor de gek te houden, of wat?

quote:
De prominente Amerikaanse senator John McCain heeft hard uitgehaald naar bondskanselier Merkel en haar diplomatieke initiatief over Oekraïne.
Hij zei in een interview met de Duitse omroep ZDF dat de Duitse regering "zo te zien geen flauw benul heeft of het niets kan schelen dat mensen in Oekraïne worden afgeslacht". De Republikein McCain is voor wapenleveranties aan Oekraïne en vindt de diplomatieke voorstellen van Duitsland en Frankrijk slap.

Hij vergeleek Merkels houding met de politiek van de jaren dertig, toen de Britten en Fransen niets deden tegen de opkomst van Adolf Hitler in Duitsland

"Wil ze alleen maar toekijken hoe een land in Europa voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog vertrapt wordt?", zei McCain. Hij zei teleurgesteld te zijn over de Europese houding, maar hij had eigenlijk "niets anders verwacht".

De partij van Merkel, de CDU, heeft excuses geëist van de Amerikaan. "Gelukkig hebben wij een bondskanselier die haar woorden en daden weegt en zich niet gedraagt als een cowboy", zei CDU-voorman Tauber.
Kun je wel leuk mallootig eromheen lullen, maar met dit soort medestanders heb je geen vijanden meer nodig.
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:18:15 #211
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149432309
Als Merkel en Poetin er nu nóg niet uitkomen is het wel heel treurig gesteld met de wereldleiders van tegenwoordig. :')
Say what?
pi_149432891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:06 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Sinds de muur weg is voelen we ons niet meer op ons gemak. Poetin wil opnieuw een buffer tussen Rusland en het enge Westen.

HarrietSalem twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 14:00:26 "Europe thinks it has a #Ukraine problem. In truth it has a Vladimir Putin problem." http://t.co/BaypCRFzkM http://t.co/RkP6ImsN3m reageer retweet
[ afbeelding ]
Goh ik heb me er nooit ongemakkelijk onder gevoeld, heb Rusland nooit als een dreiging gezien. De US wel, gek he
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149433073
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom dan? Heb je echt geen enkele hoop meer op een diplomatieke oplossing? Een oorlog kent immers alleen maar verliezers.
Het zit er al 20 jaar aan te komen. Elk bezwaar van Rusland heeft men steeds weggewuifd of genegeerd.

- Uitbreiding van de NAVO naar het Oosten
- Ingrijpen in ex-Joegoslavië
- Ingrijpen in Irak op basis van een VN resolutie die daar niet voor bedoeld was.
- Negeren van bezwaren tegen missile shield, en claims dat het tegen Iran gericht was.
- Negeren van bezwaren tegen Oekrainse aansluiting bij het Westen.
- Achterlaten van een rotzooi in Afghanistan, met een record opium oogst waardoor Rusland overspoeld wordt door goedkope heroine. Dat de oogst het sterkst steeg in de regio's waar de UK de boeren betaalde om "over te schakelen" wekt zeker geen vertrouwen..
- Inmenging in interne aangelegenheden (steun aan NGO's en de oppositie, Pussy Riot...)

Rusland heeft steeds luider z'n ongenoegen laten horen, tot en met openlijke dreigementen (preventieve aanval op het rakettenschild, steun aan separatisten in Oekraine, status van de Krim), en telkens werden die dreigementen weggehoond. ("die generaal moet dronken geweest zijn, hopelijk wordt ie zwaar gestraft", "we leven niet meer in de negentiende eeuw").
Voor de Russen is het duidelijk geworden dat er niet naar hen geluisterd wordt, de indruk heerst dat men Rusland wil vernietigen of minstens regime change wil forceren, en ze zullen toeslaan vooraleer het rakettenschild en de opbouw van NAVO troepen in Oost Europa dit onmogelijk maakt.

Het rakettenschild is een typisch voorbeeld: men zegt dat de Russen zich geen zorgen moeten maken omdat het nooit alle raketten zou kunnen tegenhouden. Dat argument geldt enkel in geval van een totale kernoorlog, niet bij beperkt gebruik ervan in een "lokaal" conflict. Het Westen rekende vroeger zelf op kernwapens als tegengewicht tegen de conventionele overmacht van het Warschau pact; maar nu de rollen omgekeerd zijn negeert men bewust zulke scenario's.
Andere zaken zijn bvb het gedoe rond het verdrag van Conventionele Strijdkrachten in Europa (CFE)...

Rusland moest een grens stellen, en heeft dit gedaan door z'n dreigementen in Oekraine uit te voeren. Maar met de Westerse interpretatie als "Russische expansiedrang" zal het beoogde effect niet bereikt worden, en op termijn lijkt een oorlog onvermijdelijk.

Dit heeft niets te maken met wie "het recht heeft" om wat dan ook te doen, het gaat om overleving. Reagan zei ooit dat de grootste verrassing voor hem was dat Sovjet leiders oprecht bang waren dat de VS een verrassingsaanval op de Sovjet Unie zouden lanceren als ze de kans kregen.

Rusland heeft veel meer dan westerse landen geleden tijdens de tweede wereldoorlog. Die erfenis is onderdeel van hun nationale psyche. En de invloed daarvan moet je niet onderschatten. Als Bandera in 2010 nog tot "held van Oekraine" uitgeroepen werd hoeft het niet te verbazen dat Russische media over nazi's spreken.
Men noemt zo'n artikels in de Russische pers "Kremlin propaganda". Blijkbaar is het in Wallonië al even erg, als ik een Vlaams parlementslid mag geloven:
quote:
Ik heb het gezien bij de opkomst van het Vlaams Blok: nie wieder fascismus, u kent die affiches wel. En nu de N-VA in de regering sleutelposten inneemt, oreren Franstaligen dat ze de laarzen horen dreunen door de straten, en waarschuwen ze voor een scenario van 1933 met als extra argument: die Vlaams-nationalisten waren toen ook fout. En dan volgen de oproepen om afstand te nemen van dat verleden.
(Pieter bauwens, N-VA, 2014)
http://www.standaard.be/c(...)bfea3e09c5e663f171d1
lol, ik bekijk z'n twitter kanaal, laatste twee tweets vermelden Hitler... https://twitter.com/pieterbauwens

In Nederland zie je ook de effecten van WO2: het schuldgevoel over het grote percentage weggevoerde Joden maakt Nederland zeventig jaar later nog steeds één van de trouwste bondgenoten van Israël (oa in de VN).

Door het voor te stellen alsof Rusland slechts bezig is aan een imperialistische uitbreiding van z'n invloedssfeer maakt de pers en de politiek een caricatuur van de situatie. En dat is de reden ook waarom ik vrees dat het tot een oorlog zal komen; want vroeger had je nog realpolitik, tegenwoordig lijken politici eerder gedreven door de media...
pi_149433124
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:08 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Waarom zit Hollande er bij dan? Die gast kan geen woord Russisch en Poetin geen Frans.
Poetin kan wel Duits.
Ура для россии
pi_149433181
Zonde van de effort meth1745, wordt toch genegeerd, of er wordt een enkele regel uitgepikt om belachelijk te maken met iets met een vraagteken....
so long and thanks for all the fish
pi_149433195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:43 schreef crashbangboom het volgende:
Zonde van de effort meth1745, wordt toch genegeerd, of er wordt een enkele regel uitgepikt om belachelijk te maken met iets met een vraagteken....
Kan je dat eens onderbouwen?
pi_149433197
Rusland gaat echt never nooit een nato land aanvallen, ze gaan heus geen zelfmoord plegen
pi_149433241
Mooie post Meth1745
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149433497
.

[ Bericht 29% gewijzigd door crashbangboom op 06-02-2015 21:57:00 ]
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:57:26 #220
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149433623
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:41 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Poetin kan wel Duits.
Klopt, en Merkel wel Russisch.
Say what?
pi_149434086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:44 schreef reza1 het volgende:

[..]

Merkel heeft vroeger geen manieren geleerd, niet eens Poetin aankijken als hij wat tegen haar zegt.
Vooral oordelen zonder dat je de context weet ^O^
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:28:52 #222
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149434629
rConflictNews twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 22:13:11 BREAKING: Negotiations were 'constructive and fruitful',now it's over, #Merkel #Hollande head twrds airport, but work will continue - Peskov reageer retweet
Say what?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:35:30 #223
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149434853
asya_lugovska twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 22:04:20 #Merkel and #Hollande ‘want to offer #Putin federalization and non-alignment of #Ukraine in exchange for peace’ http://t.co/WvaqWbleY4 reageer retweet
Say what?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:53:35 #224
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_149435466
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:35 schreef UpsideDown het volgende:
asya_lugovska twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 22:04:20 #Merkel and #Hollande ‘want to offer #Putin federalization and non-alignment of #Ukraine in exchange for peace’ http://t.co/WvaqWbleY4 reageer retweet
maar als Putin hiermee akkoord gaat, bevestigt het toch in principe dat Rusland meevecht in Oekraine?
pi_149435569
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:53 schreef MrStalin het volgende:

[..]

maar als Putin hiermee akkoord gaat, bevestigt het toch in principe dat Rusland meevecht in Oekraine?
Who cares. Poetin kan alleen maar winnen _O_ Wat een ultimate baas
pi_149435693
Doordat de Roebel minder waard is geworden word alles duurder in Rusland, dat is de schuld van Poetin.
pi_149435734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:53 schreef MrStalin het volgende:

[..]

maar als Putin hiermee akkoord gaat, bevestigt het toch in principe dat Rusland meevecht in Oekraine?
En als Duitsland en Frankrijk dit voorstellen, bevestigt het toch in principe dat...?
pi_149435781
quote:
KYIV, February 6 /Ukrinform/. The National Bank of Ukraine has declared Nadra Bank insolvent. Nadra Bank is one of the Ukraine's largest banks and is the structure affiliated with Group DF owned by Ukrainian tycoon Dmytro Firtash.

"February 5, the Board of the National Bank of Ukraine adopted the decision to put Nadra Bank in the category of insolvent banks. The main reason for putting it in the category is the bank's capital deficiency under the requirements of stress testing and failure to bring its activities in accordance with the laws of Ukraine," reads the NBU statement, posted on its Facebook page.
http://www.ukrinform.ua/e(...)red_insolvent_328861
pi_149435836
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:00 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En als Duitsland en Frankrijk dit voorstellen, bevestigt het toch in principe dat...?
Dat Oekraïne op dit moment niet 'not-aligned' is.
pi_149435841
Word die bank dan gesloten of wat
pi_149435898
quote:
Dat zal met de 'Privat Bank' van minister president Jatsenjoek niet gebeuren..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149435938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:03 schreef arjan1112 het volgende:
Word die bank dan gesloten of wat
99% van de klanten zouden hun geld terugkrijgen las ik ergens, neem aan dat ze dus inderdaad gesloten wordt...
pi_149436381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]
Door het voor te stellen alsof Rusland slechts bezig is aan een imperialistische uitbreiding van z'n invloedssfeer maakt de pers en de politiek een caricatuur van de situatie. En dat is de reden ook waarom ik vrees dat het tot een oorlog zal komen; want vroeger had je nog realpolitik, tegenwoordig lijken politici eerder gedreven door de media...
Tja, goed verhaal en wat de Amerikanen gedaan hebben in het Midden Oosten heeft niet de gewenste effecten gehad. Echter zie ik de link tussen het bombarderen van arme boeren dorpjes van een failliet land in een grensstreek met GRAD raketten en het gedrag van de VS/NAVO niet (of je het nu eens bent met wat ze doen of niet).

Duitsland kan ook Kalingrad gaan bombarderen, omdat ze het niet eens zijn met de situatie in Georgie, maar daar wordt niemand beter van. Al met al hebben de Amerikanen hier naast de Chinezen het minste last van en is het bombarderen van een van de armste streken in Europa niet iets waarmee je de VS eens lekker kunt terugpakken.
pi_149436426
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:04 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat zal met de 'Privat Bank' van minister president Jatsenjoek niet gebeuren..
Geen idee wat de rol van Yatseniuk is bij Privatbank, maar Nadra bank was eigendom van (of opgericht door) Dmytro Firtash, de man die in oostenrijk aangehouden werd op verzoek van de VS, en een borgsom van 125 miljoen euro moest betalen.

wikipedia artikel over Privatbank verdient wel een {{advert}} template message btw.. http://en.wikipedia.org/wiki/PrivatBank
pi_149437159
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:43 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland gaat echt never nooit een nato land aanvallen, ze gaan heus geen zelfmoord plegen
Rusland gaat ervan uit dat niet ingrijpen op termijn neerkomt op zelfmoord, omdat de NAVO zal aanvallen wanneer ze sterk genoeg zijn. De NAVO heeft het recht opgeëist om in te grijpen in soevereine staten wanneer het dit nodig acht wegens "humanitaire redenen". De NAVO is op zoek naar een nieuwe bestaansreden; Rusland kan er niet op rekenen dat de NAVO niet zou ingrijpen als het Kremlin in de toekomst optreedt tegen een door het Westen aangemoedigde opstand in één van z'n republieken (Westerse landen steunen opstanden in Oost-Europa, de Amerikaanse propagandazender RFE/RL speelde een beslissende rol in Tsjecho-Slowakije door te berichten dat de oproerpolitie student Martin Smid gedood had; Smid was veilig en wel, maar het bracht wel de mensen op straat ). De enige garantie die de Russen hebben is militaire afschrikking, en het Westen kan wel zeggen dat Rusland nu te sterk staat om zoiets te overwegen, het streeft naar een situatie waarin dit niet meer het geval is.
pi_149437218
Dus over 2 jaar valt Rusland Polen binnen ?
Lijkt me nogal sterk.
pi_149438021
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:46 schreef arjan1112 het volgende:
Dus over 2 jaar valt Rusland Polen binnen ?
Lijkt me nogal sterk.
Nee, het is waarschijnlijker dat "brinkmanship" toeneemt tot er iets misloopt en het in een rechtstreeks treffen uitmondt dat daarna escaleert. De Zwarte Zee leek me de voor de hand liggende plaats, maar heb al een tijd geen berichten meer gelezen over een Westerse opbouw van schepen daar, misschien zijn ze zich ook bewust van het gevaar, al lijkt het me waarschijnlijker dat Turkije ingegrepen heeft (Montreux conventie).

Met al de vluchten van de NAVO aan de Russische grens en de (meer gepubliceerde) vluchten van Russische bommenwerpers is er ook steeds kans op een incident.
pi_149438704
ChristopherJM twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 22:57:34 Talks b/t Putin, Hollande, Merkel in Moscow were 'constructive & substantive,' says Kremlin spox Peskov. Merkel, Hollande on a plane home. reageer retweet
The view from nowhere.
pi_149439172
Het bestand in Debaltsevo is in ieder geval verlengd, volgens de telegraaf

telegraaf twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 01:07:41 Bestand Oekraïne verlengd voor evacuaties http://t.co/ACQEqsPWhg reageer retweet
pi_149439228
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Het bestand in Debaltsevo is in ieder geval verlengd, volgens de telegraaf

telegraaf twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 01:07:41 Bestand Oekraïne verlengd voor evacuaties http://t.co/ACQEqsPWhg reageer retweet
Evacuaties als voorbereiding op de Russische invasie.
pi_149439308
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:14 schreef Infection het volgende:

[..]

Evacuaties als voorbereiding op de Russische invasie.
Die kans is wel heel groot ja, of het gesprek tussen Merkel en Poetin moet nog wat opleveren
pi_149439347
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Die kans is wel heel groot ja, of het gesprek tussen Merkel en Poetin moet nog wat opleveren
Die kans zit er wel in, voor het eerst wat positieve berichten van de Russische media
http://rt.com/news/230123-putin-hollande-merkel-talks/
quote:
"On the basis of proposals made by the French President and German Chancellor, there is currently ongoing joint work to prepare the text of a possible joint document on the implementation of the Minsk agreements – a document that would include proposals made by Ukrainian President Poroshenko and proposals put forward today by Russian President Putin," Dmitry Peskov said after the talks between the three leaders finished in Moscow on Friday.
quote:
He explained that after the document is prepared it will be presented to both sides in the conflict in Ukraine for approval. Peskov characterized the talks as "constructive, informative and substantive."
Het zou grote winst betekenen voor Frankrijk en Duitsland.
pi_149439588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:24 schreef Nintex het volgende:

[..]

Die kans zit er wel in, voor het eerst wat positieve berichten van de Russische media
http://rt.com/news/230123-putin-hollande-merkel-talks/

[..]

[..]

Het zou grote winst betekenen voor Frankrijk en Duitsland.
Mensen die RT geloven ... :')

don't mind me, ben
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aan't bekijken, veel leuker dan Oekraine..
  zaterdag 7 februari 2015 @ 02:03:31 #244
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149439870
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het zit er al 20 jaar aan te komen. Elk bezwaar van Rusland heeft men steeds weggewuifd of genegeerd.

- Uitbreiding van de NAVO naar het Oosten
- Ingrijpen in ex-Joegoslavië
- Ingrijpen in Irak op basis van een VN resolutie die daar niet voor bedoeld was.
- Negeren van bezwaren tegen missile shield, en claims dat het tegen Iran gericht was.
- Negeren van bezwaren tegen Oekrainse aansluiting bij het Westen.
- Achterlaten van een rotzooi in Afghanistan, met een record opium oogst waardoor Rusland overspoeld wordt door goedkope heroine. Dat de oogst het sterkst steeg in de regio's waar de UK de boeren betaalde om "over te schakelen" wekt zeker geen vertrouwen..
- Inmenging in interne aangelegenheden (steun aan NGO's en de oppositie, Pussy Riot...)

Rusland heeft steeds luider z'n ongenoegen laten horen, tot en met openlijke dreigementen (preventieve aanval op het rakettenschild, steun aan separatisten in Oekraine, status van de Krim), en telkens werden die dreigementen weggehoond. ("die generaal moet dronken geweest zijn, hopelijk wordt ie zwaar gestraft", "we leven niet meer in de negentiende eeuw").
Voor de Russen is het duidelijk geworden dat er niet naar hen geluisterd wordt, de indruk heerst dat men Rusland wil vernietigen of minstens regime change wil forceren, en ze zullen toeslaan vooraleer het rakettenschild en de opbouw van NAVO troepen in Oost Europa dit onmogelijk maakt.

Het rakettenschild is een typisch voorbeeld: men zegt dat de Russen zich geen zorgen moeten maken omdat het nooit alle raketten zou kunnen tegenhouden. Dat argument geldt enkel in geval van een totale kernoorlog, niet bij beperkt gebruik ervan in een "lokaal" conflict. Het Westen rekende vroeger zelf op kernwapens als tegengewicht tegen de conventionele overmacht van het Warschau pact; maar nu de rollen omgekeerd zijn negeert men bewust zulke scenario's.
Andere zaken zijn bvb het gedoe rond het verdrag van Conventionele Strijdkrachten in Europa (CFE)...

Rusland moest een grens stellen, en heeft dit gedaan door z'n dreigementen in Oekraine uit te voeren. Maar met de Westerse interpretatie als "Russische expansiedrang" zal het beoogde effect niet bereikt worden, en op termijn lijkt een oorlog onvermijdelijk.

Dit heeft niets te maken met wie "het recht heeft" om wat dan ook te doen, het gaat om overleving. Reagan zei ooit dat de grootste verrassing voor hem was dat Sovjet leiders oprecht bang waren dat de VS een verrassingsaanval op de Sovjet Unie zouden lanceren als ze de kans kregen.

Rusland heeft veel meer dan westerse landen geleden tijdens de tweede wereldoorlog. Die erfenis is onderdeel van hun nationale psyche. En de invloed daarvan moet je niet onderschatten. Als Bandera in 2010 nog tot "held van Oekraine" uitgeroepen werd hoeft het niet te verbazen dat Russische media over nazi's spreken.
Men noemt zo'n artikels in de Russische pers "Kremlin propaganda". Blijkbaar is het in Wallonië al even erg, als ik een Vlaams parlementslid mag geloven:

[..]

(Pieter bauwens, N-VA, 2014)
http://www.standaard.be/c(...)bfea3e09c5e663f171d1
lol, ik bekijk z'n twitter kanaal, laatste twee tweets vermelden Hitler... https://twitter.com/pieterbauwens

In Nederland zie je ook de effecten van WO2: het schuldgevoel over het grote percentage weggevoerde Joden maakt Nederland zeventig jaar later nog steeds één van de trouwste bondgenoten van Israël (oa in de VN).

Door het voor te stellen alsof Rusland slechts bezig is aan een imperialistische uitbreiding van z'n invloedssfeer maakt de pers en de politiek een caricatuur van de situatie. En dat is de reden ook waarom ik vrees dat het tot een oorlog zal komen; want vroeger had je nog realpolitik, tegenwoordig lijken politici eerder gedreven door de media...
Deze man begrijpt tenminste hoe de vork in de steel zit en omschrift het voortreffelijk. _O_
pi_149440396


[ Bericht 30% gewijzigd door SuicideErrorist op 07-02-2015 06:16:48 ]
pi_149441590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:24 schreef Nintex het volgende:

[..]

Die kans zit er wel in, voor het eerst wat positieve berichten van de Russische media
http://rt.com/news/230123-putin-hollande-merkel-talks/

[..]

[..]

Het zou grote winst betekenen voor Frankrijk en Duitsland.
Groot verlies voor Oekraïne lijkt me, maar dat boeit Merkel en Hollande waarschijnlijk minder. Als er maar gehandeld kan worden. Dan ook nog eens de kans dat Poetin zich weer nergens een fuck van aan trekt, zoals gebruikelijk en de Russen nog een stukje verder oprukken.
pi_149442077
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Rusland moest een grens stellen, en heeft dit gedaan door z'n dreigementen in Oekraine uit te voeren. Maar met de Westerse interpretatie als "Russische expansiedrang" zal het beoogde effect niet bereikt worden, en op termijn lijkt een oorlog onvermijdelijk.

[..]
Goed verhaal, behalve bovenstaande. Een oorlog is namelijk prima te vermijden (uitgezonderd de kleine conflicten zoals nu in Oekraïne), en oorlog tussen Duitsland of Frankrijk en Rusland is vrijwel uitgesloten. Beide landen hechten namelijk veel meer aan economische belangen. De VS kan het allemaal wat minder schelen en marginaliseren Rusland graag nog meer, maar zeker niet middels grootschalige oorlog.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149442205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:39 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Groot verlies voor Oekraïne lijkt me, maar dat boeit Merkel en Hollande waarschijnlijk minder. Als er maar gehandeld kan worden. Dan ook nog eens de kans dat Poetin zich weer nergens een fuck van aan trekt, zoals gebruikelijk en de Russen nog een stukje verder oprukken.
En er is ook nog een kans dat KIEV zich geen moer aantrekt van het duo Merkel & Hollande
Verkoop het maar eens aan je bevolking dat je een stukje VADERLAND cadeau geeft aan de gehate voormalige overheerser (de Russen)

Persoonlijk verwacht ik een soort pad stelling zoals je ook in het voormalig Joegoslavië zag.
Kroatië durfde niet in te grijpen in de Krainja (Servisch gebied in Kroatië) uit angst voor ingrijpen van het Servische leger.

Toen duidelijk werd dat Milo¨ević niet zou ingrijpen bij een Kroatische aanval op de Servische enclave bedachten de Kroaten zich geen moment en veegden het gebied van de kaart.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149442896
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:20 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nee, het is waarschijnlijker dat "brinkmanship" toeneemt tot er iets misloopt en het in een rechtstreeks treffen uitmondt dat daarna escaleert. De Zwarte Zee leek me de voor de hand liggende plaats, maar heb al een tijd geen berichten meer gelezen over een Westerse opbouw van schepen daar, misschien zijn ze zich ook bewust van het gevaar, al lijkt het me waarschijnlijker dat Turkije ingegrepen heeft (Montreux conventie).

Met al de vluchten van de NAVO aan de Russische grens en de (meer gepubliceerde) vluchten van Russische bommenwerpers is er ook steeds kans op een incident.
En dat kan dus wat betekenen?
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:37:32 #251
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_149443121
America and Russia have two nearly opposite narratives on Ukraine, which is more an indictment of the U.S. news media which feigns objectivity but disseminates what amounts to propaganda. These divergent narratives are driving the world toward a possible nuclear crisis, writes Robert Parry.

https://consortiumnews.co(...)-ukraine-narratives/
Life is what happens while planning other things
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:46:11 #253
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149443221
quote:
NAVO-generaal: Westen moet bewapening Oekraïne niet uitsluiten

Het Westen zou niet moeten uitsluiten wapens en materieel te leveren aan Oekraïne in de strijd tegen de separatisten in het oosten van het land. Dat zei de hoogste militair bij de NAVO, generaal Philip Breedlove, op de veiligheidsconferentie in München.

Hij sprak daar vandaag van een “militaire optie”, maar doelde daarmee niet op westerse soldaten, schrijft persbureau Reuters. Dat gesprek is er nu niet, zei hij. Gisteren zei de voorzitter van de conferentie, de Duitser Wolfgang Ischinger ook al dat bewapening van de regeringstroepen in Oekraïne een optie zou moeten kunnen zijn, schreef persbureau ANP. Rusland levert volgens hem immers al maanden wapens aan de separatisten. Rusland zelf ontkent nog steeds stellig elke bemoeienis met de strijd.

De Duitse bondskanselier Angela Merkel lijkt er in ieder geval niets in te zien. Zelfs niet in wapens ter verdediging. Een oplossing kan er alleen via de diplomatieke weg komen.

[...]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ine-niet-uitsluiten/
'Verstandige woorden'...
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149443947
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:46 schreef DeJori het volgende:

[..]

'Verstandige woorden'...
Die gast is Amerikaans, die willen alleen maar wapens financieren, want het gebeurd toch maar in Europa, klinkt hard om te zeggen maar gewoon niet mee bemoeien en eens je hersens gebruiken, anders komt er alleen maar meer gezeik.
pi_149443977
quote:
MERKEL UNCERTAIN WHETHER UKRAINE TALKS WILL SUCCEED

MUNICH (AP) -- German Chancellor Angela Merkel said Saturday it's uncertain whether a flurry of diplomacy aimed at resolving the crisis in Ukraine will succeed, and warned that there are no guarantees that any deal would stick.

[...]
The view from nowhere.
pi_149444014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:25 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Die gast is Amerikaans, die willen alleen maar wapens financieren, want het gebeurd toch maar in Europa, klinkt hard om te zeggen maar gewoon niet mee bemoeien en eens je hersens gebruiken, anders komt er alleen maar meer gezeik.
En als je je hersens gebruikt wat doe je dan?
pi_149444084
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:29 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

En als je je hersens gebruikt wat doe je dan?
Ervoor zorgen dat er een oplossing komt en geen escalatie, als ze alleen maar wapens gaan leveren dan gaan er meer onschuldigen dood, en dan heeft Putin nog meer redenen om verder over de grenzen te gaan die er al zijn, wat is het trouwens toch met al die Amerikanen (niet allemaal maar de meeste die wapens willen sturen) weten ze nou dat het alleen maar ervoor zorgt dat het slechter gaat in plaats van beter.
Vooral McCain, in zijn campagne van 2009 "Ik wil door blijven vechten tot er geen oorlog meer is." ik weet dat niet alles met praten kan worden opgelost maar de desbetreffende partijen moeten ook ervoor zorgen dat de economie in eigen land goed gaat, alleen dat zie ik niet gebeuren hier zie ik alleen maar dat bepaalde landen alleen maar geld willen hebben voor hun eigen economie en het kan hun niet schelen dat er bloed aan hun handen zit van onschuldige mensen die geen oorlog willen.

(Oké dit is langer dan ik had verwacht maar ja.)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:48:23 #258
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149444274
De balans is ver zoek hier, ieder weldenkend mens moet toch inzien dat de agressie van 2 kanten komt en niet enkel vanuit Rusland. Dat er 2 EU landen voor vredesduif spelen is uiterlijke schijn.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149444278
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:34 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ervoor zorgen dat er een oplossing komt en geen escalatie, als ze alleen maar wapens gaan leveren dan gaan er meer onschuldigen dood, en dan heeft Putin nog meer redenen om verder over de grenzen te gaan die er al zijn, wat is het trouwens toch met al die Amerikanen (niet allemaal maar de meeste die wapens willen sturen) weten ze nou dat het alleen maar ervoor zorgt dat het slechter gaat in plaats van beter.
Vooral McCain, in zijn campagne van 2009 "Ik wil door blijven vechten tot er geen oorlog meer is." ik weet dat niet alles met praten kan worden opgelost maar de desbetreffende partijen moeten ook ervoor zorgen dat de economie in eigen land goed gaat, alleen dat zie ik niet gebeuren hier zie ik alleen maar dat bepaalde landen alleen maar geld willen hebben voor hun eigen economie en het kan hun niet schelen dat er bloed aan hun handen zit van onschuldige mensen die geen oorlog willen.

(Oké dit is langer dan ik had verwacht maar ja.)
Ervoor zorgen dat er een oplossing komt, hoe had je dat in gedachten? Poetin heeft tot zover met elke overeenkomst z'n reet afgeveegd. Compleet lak aan wat voor diplomatieke oplossing dan ook. Ondertussen voert hij de aanvallen op en worden complete dorpen aan puin geschoten met grads e.d. Hoeveel verder zou het dan nog kunnen escaleren volgens jou?

Met de hightech wapens die Europa en de VS zouden kunnen leveren kun je juist veel gerichter schieten op de Russische tanks e.d. dan met grads. In het kader van het minimaliseren van onschuldige slachtoffers zou je dat dus juist toe kunnen juichen.
pi_149444303
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:48 schreef Izzy73 het volgende:
De balans is ver zoek hier, ieder weldenkend mens moet toch inzien dat de agressie van 2 kanten komt en niet enkel vanuit Rusland. Dat er 2 EU landen voor vredesduif spelen is uiterlijke schijn.
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne en z'n wapentuig meeneemt blijven d'r een paar boeren met AK's over, dat is zo op te lossen. Dat doen ze niet dus is het terecht dat ze hier als schuldige worden aangewezen.
pi_149444321
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:48 schreef Izzy73 het volgende:
De balans is ver zoek hier, ieder weldenkend mens moet toch inzien dat de agressie van 2 kanten komt en niet enkel vanuit Rusland. Dat er 2 EU landen voor vredesduif spelen is uiterlijke schijn.
Welke andere landen hebben een stuk buurland geannexeerd in dit conflict en steunen en sturen daar bovenop ook nog eens militair 'rebellen' in een buurland?
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:53:53 #262
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149444351
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke andere landen hebben een stuk buurland geannexeerd in dit conflict en steunen en sturen daar bovenop ook nog eens militair 'rebellen' in een buurland?
Dat was een reactie van Rusland n.a.v. de bemoeienissen van de VS in Oekraïne.
Verder bestaat een groot deel van de rebellen uit Oekraïense soldaten die in opstand komen tegen het beleid van Oekraïne. Het is niet alleen Rusland.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:56:07 #263
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149444387
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:50 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne en z'n wapentuig meeneemt blijven d'r een paar boeren met AK's over, dat is zo op te lossen. Dat doen ze niet dus is het terecht dat ze hier als schuldige worden aangewezen.
Als de VS en de EU zich dan ook totaal niet meer bemoeien met Oekraïne zal de opstand van de rebellen ook niet meer nodig zijn.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149444394
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:34 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ervoor zorgen dat er een oplossing komt en geen escalatie, als ze alleen maar wapens gaan leveren dan gaan er meer onschuldigen dood, en dan heeft Putin nog meer redenen om verder over de grenzen te gaan die er al zijn, wat is het trouwens toch met al die Amerikanen (niet allemaal maar de meeste die wapens willen sturen) weten ze nou dat het alleen maar ervoor zorgt dat het slechter gaat in plaats van beter.
Vooral McCain, in zijn campagne van 2009 "Ik wil door blijven vechten tot er geen oorlog meer is." ik weet dat niet alles met praten kan worden opgelost maar de desbetreffende partijen moeten ook ervoor zorgen dat de economie in eigen land goed gaat, alleen dat zie ik niet gebeuren hier zie ik alleen maar dat bepaalde landen alleen maar geld willen hebben voor hun eigen economie en het kan hun niet schelen dat er bloed aan hun handen zit van onschuldige mensen die geen oorlog willen.

(Oké dit is langer dan ik had verwacht maar ja.)
Rumsfeld, McCain en anderen zijn er van overtuigd dat Amerika een actieve rol moet spelen om de wereld veilig te houden. Dezelfde manier van denken bracht Bush Sr. naar Koeweit en Bush Jr. naar Irak. Republikeinen en democraten die deze lijn aanhouden zien nu hun gelijk in de escalatie in Syrie en Irak waar Obama een hele passieve rol in speelt. Putin en tot zekere hoogte de jihadisten, Saudi's en Israeli's zien deze passieve rol als 'zwakte' die ze kunnen gebruiken om hun invloed te vergroten.

Zoals ik al eerder eens zei. De Russen hebben een best een punt dat de Amerikanen zich te pas en te onpas met hen bemoeien en ze hebben ook een punt dat mede door acties van de Amerikanen de situatie in het Midden Oosten alles behalve stabieler is geworden. De neo-Nazi deathsquads waar Parry over schrijft bestaan echter niet in die vorm van grote moordpartijen is ook geen enkel bewijs. De enige houvast die ze hebben is de knokpartij rondom het vakbondsgebouw in Odessa dat eindigde in een vlammen zee. Buiten dat zijn er tientallen filmpjes van Oekrainse soldaten, tanks en raketsalvo's, maar geen enkele beelden van deathsquads en massale executies. Er zijn wel beelden van ontvoeringen, moordpartijen en andere acties tegen de pro-Kiev politci en burgers in de Donbass uitgevoerd door de seperatisten.

Er zijn burgers het slachtoffer geworden van de gevechten tussen de ATO en de rebellen en nu Russen, maar van een gerichte campagne om de Donbass uit te moorden vanuit Kiev is geen enkel bewijs, zelfs niet in de Russische media.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nintex op 07-02-2015 13:14:14 ]
pi_149444450
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke andere landen hebben een stuk buurland geannexeerd in dit conflict en steunen en sturen daar bovenop ook nog eens militair 'rebellen' in een buurland?
Historisch gezien heeft Oekraïne heeft een stuk van Rusland geannexeerd :).

Maar serieus, een twee statenoplossing lijkt mij het meest realistische, alle voor- en nadelen tegen elkaar afwegend. Of we krijgen een lekker slepend conflict zoals Israël-Palestina. Wat overigens geïnitieerd werd door de westerse wereld door een stuk land aan de andere kant van de wereld te annexeren.
pi_149444465
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:53 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dat was een reactie van Rusland n.a.v. de bemoeienissen van de VS in Oekraïne.
Welke actie van de VS en hoe praat dat militair ingrijpen van Rusland in Oekraine precies goed?
quote:
Verder bestaat een groot deel van de rebellen uit Oekraïense soldaten die in opstand komen tegen het beleid van Oekraïne. Het is niet alleen Rusland.
Zonder Russische steun en sturing waren de rebellen nooit zo ver gekomen natuurlijk.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:00:54 #267
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149444468
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Historisch gezien heeft Oekraïne heeft een stuk van Rusland geannexeerd :).
Tot welke periode refereer je dan terug?
pi_149444512
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:34 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ervoor zorgen dat er een oplossing komt en geen escalatie, als ze alleen maar wapens gaan leveren dan gaan er meer onschuldigen dood, en dan heeft Putin nog meer redenen om verder over de grenzen te gaan die er al zijn, wat is het trouwens toch met al die Amerikanen (niet allemaal maar de meeste die wapens willen sturen) weten ze nou dat het alleen maar ervoor zorgt dat het slechter gaat in plaats van beter.
Vooral McCain, in zijn campagne van 2009 "Ik wil door blijven vechten tot er geen oorlog meer is." ik weet dat niet alles met praten kan worden opgelost maar de desbetreffende partijen moeten ook ervoor zorgen dat de economie in eigen land goed gaat, alleen dat zie ik niet gebeuren hier zie ik alleen maar dat bepaalde landen alleen maar geld willen hebben voor hun eigen economie en het kan hun niet schelen dat er bloed aan hun handen zit van onschuldige mensen die geen oorlog willen.

(Oké dit is langer dan ik had verwacht maar ja.)
Een voorwaarde daarvoor is dat je redelijk bent, en dus een redelijke oplossing nastreeft. Maar wat te doen, als de interpretatie verschillen zo groot zijn, dat men radicaal verschillende opinies heeft over welke oplossingen redelijk zijn?
The view from nowhere.
pi_149444513
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Historisch gezien heeft Oekraïne heeft een stuk van Rusland geannexeerd :).
Hoe dan precies?
Overigens hebben Rusland en Oekraine in het verleden altijd goede afspraken over de Krim kunnen maken en heeft Rusland ook gewoon erkend dat het deel is van Oekraine.
quote:
Maar serieus, een twee statenoplossing lijkt mij het meest realistische, alle voor- en nadelen tegen elkaar afwegend. Of we krijgen een lekker slepend conflict zoals Israël-Palestina. Wat overigens geïnitieerd werd door de westerse wereld door een stuk land aan de andere kant van de wereld te annexeren.
Volgens mij moet men het in Oekraine samen op gaan lossen. Dan lijkt een Russische vazalstaat binnen de grenzen me niet echt een basis voor een duurzame oplossing.
pi_149444565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:03 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een voorwaarde daarvoor is dat je redelijk bent, en dus een redelijke oplossing nastreeft. Maar wat te doen, als de interpretatie verschillen zo groot zijn, dat men radicaal verschillende opinies heeft over welke oplossingen redelijk zijn?
Ja dat is weer het probleem waar ze tegen aan kijken, alleen beiden partijen zijn zogezegd net twee kleine kinderen die niet naar elkaar willen luisteren terwijl ik persoonlijk vind dat ze beiden er schuld aan hebben. (Ben niet pro Rusland of Pro Oekraïne) maar beiden partijen hebben een soort trots waar ze niet voor willen duiken.

(btw bedankt voor het luisteren, ander forum waar ik onder zit werk dr afgekickt omdat ik tegen McCain etc en wapenlevering ben, ik weet dat je het niet altijd goed kan praten met geweld of met praten maar welke andere oplossingen blijven dan over?)
pi_149444619
Om de zoveel weken komt Jatsenjoek weer bedelen om een paar miljard euro a la Griekenland wat rechtstreeks doorgestuurd wordt naar Rusland en dat gaat de aankomende 10 jaar nog wel door.
Alles waar de EU/VS zo rijkhalzend naar uitkeken zoals Krim met daarbij Sevestapol en Oost Oekraine met een bult aan schaliegas is buiten bereik en alleen een 'full scale war' kan dat veranderen.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149444620
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:07 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ja dat is weer het probleem waar ze tegen aan kijken, alleen beiden partijen zijn zogezegd net twee kleine kinderen die niet naar elkaar willen luisteren terwijl ik persoonlijk vind dat ze beiden er schuld aan hebben. (Ben niet pro Rusland of Pro Oekraïne) maar beiden partijen hebben een soort trots waar ze niet voor willen duiken.

(btw bedankt voor het luisteren, ander forum waar ik onder zit werk dr afgekickt omdat ik tegen McCain etc en wapenlevering ben, ik weet dat je het niet altijd goed kan praten met geweld of met praten maar welke andere oplossingen blijven dan over?)
Tsja, je keuzes zijn gewoon fuck Oekraïne of fuck Rusland. Gezien de agressie van de laatste zou ik zeggen fuck Rusland. Sancties opschroeven, economisch naar de grond brengen, Oekraïne betere verdedigingsmogelijkheden geven.

De andere optie is dat je niks doet en Rusland doorrolt en moord over de rug van het Oekraïense volk.
pi_149444665
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:56 schreef Nintex het volgende:
De enige houvast die ze hebben is de knokpartij rondom het vakbondsgebouw in Mariupol dat eindigde in een vlammen zee.
Je bedoelt natuurlijk Odessa.
The view from nowhere.
pi_149444689
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:12 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk Odessa.
Odessa inderdaad.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:15:07 #275
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149444701
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke actie van de VS en hoe praat dat militair ingrijpen van Rusland in Oekraine precies goed?

[..]

Zonder Russische steun en sturing waren de rebellen nooit zo ver gekomen natuurlijk.
Dat is niet zomaar even uit te leggen, de situatie in Oekraïne is een stukje van de puzzel.
Het heeft te maken met jarenlange Geo-politiek van de VS en indirect verbonden met de strijd in het Midden-Oosten en de economische belangen die het westen heeft in Oekraïne.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149444739
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:15 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dat is niet zomaar even uit te leggen, de situatie in Oekraïne is een stukje van de puzzel.
Het heeft te maken met jarenlange Geo-politiek van de VS en indirect verbonden met de strijd in het Midden-Oosten en de economische belangen die het westen heeft in Oekraïne.
Aha, dat complotdenken trekt me niet zo. Ik kijk liever naar de feiten en beoordeel de situatie op zich. Het goedpraten van deze agressie gaat me gewoon te ver.
pi_149444745
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:25 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Die gast is Amerikaans, die willen alleen maar wapens financieren, want het gebeurd toch maar in Europa, klinkt hard om te zeggen maar gewoon niet mee bemoeien en eens je hersens gebruiken, anders komt er alleen maar meer gezeik.
Eens. Die smeerlapperij begon al na MH17. Verkooppraatjes.

Sommigen blijven erin volharden dat het onze vrienden zijn helaas.
pi_149444751
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, dat complotdenken trekt me niet zo. Ik kijk liever naar de feiten en beoordeel de situatie op zich. Het goedpraten van deze agressie gaat me gewoon te ver.
Je negeert ook erg veel feiten als ze je niet aanstaan..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149444773
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:18 schreef ZOA het volgende:

[..]

Je negeert ook erg veel feiten als ze je niet aanstaan..
Oh? Kan je dat ook toelichten? Welke feiten negeer ik dan?
Of bedoel je met feiten negeren het niet blind meegaan in propaganda?
pi_149444781
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh? Kan je dat ook toelichten? Welke feiten negeer ik dan?
Of bedoel je met feiten negeren het niet blind meegaan in propaganda?
Ik bedoel het zoals het er staat ... je mag het negeren
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149444801
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:20 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik bedoel het zoals het er staat ... je mag het negeren
Geen onderbouwing van je onzin dus?
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:21:26 #282
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149444810
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, dat complotdenken trekt me niet zo. Ik kijk liever naar de feiten en beoordeel de situatie op zich. Het goedpraten van deze agressie gaat me gewoon te ver.
Geo-politiek is complotdenken?
Dat is wel een erg makkelijke manier om je eigen wereldbeeld in stand te houden.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149444837
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen onderbouwing van je onzin dus?
Dat jij het onzin vind dat je feiten negeert als ze je niet aanstaan was uiteraard te verwachten..onderbouwing is daarom zinloos
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149444839
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:21 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Geo-politiek is complotdenken?
Dat is wel een erg makkelijke manier om je eigen wereldbeeld in stand te houden.
Geopolitiek is geen complotdenken. Het misdragen van de VS in het MO gebruiken om het misdragen van Rusland in haar buurlanden goed te praten komt wel dicht in die richting. En welke economische belangen van de VS zouden dit veroorzaakt hebben?
pi_149444853
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:23 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat jij het onzin vind dat je feiten negeert als ze je niet aanstaan was uiteraard te verwachten..onderbouwing is daarom zinloos
Erg jammer dat je de inhoudelijke discussie weigert en weer alleen op de man wilt spelen.
pi_149444873
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg jammer dat je de inhoudelijke discussie weigert en weer alleen op de man wilt spelen.
Kun je exact aangeven waar dat gebeurt?
so long and thanks for all the fish
pi_149444897
Lavrov: US escalated Ukraine crisis at every stage & blamed Russia
quote:
At every stage of the Ukrainian crisis Washington has been taking steps that “only promoted further aggravation of the situation,” Russian FM Sergey Lavrov said at the Munich Security Conference.

The West connives to justify Kiev’s military operation in eastern Ukraine, which involves the use of internationally prohibited munitions, such as cluster weapons, the head of the Russian delegation in Munich pointed out.

“We cannot understand why in Afghanistan, Yemen and Mali the West is calling on the governments to hold talks with the opposition, in some cases even with extremists, whereas in regard to the Ukrainian crisis, the West is indulging Kiev in its military operation,” Lavrov said.

However, there is every chance the peace talks in Moscow could unravel the conflict in Ukraine, Lavrov said, adding that Russia will persist in pursuing the peace process.

“Russia is set to promote the peace process in Ukraine.We consistently stand against further warring, we advocate withdrawal of heavy weapons and initiating direct talks between Kiev and the militia in the Donetsk and Lugansk regions,” Russia’s Foreign Minister stressed.

The opposition currently emerging in Europe to the plans of arming Kiev gives hope that the tragedy of the Ukrainian people will not be exacerbated, Lavrov said.

The structure of European security has been undermined by the actions of the US and its allies, the head of Russian diplomacy stated.

“European security is based on the UN Charter and Helsinki Declaration principles, long sabotaged by the actions of the US and its allies,” said Lavrov.

He added that the US and Europe should answer a question whether they are they going to maintain European security with Russia or without it.
Hij heeft gelijk.
pi_149444899
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geopolitiek is geen complotdenken. Het misdragen van de VS in het MO gebruiken om het misdragen van Rusland in haar buurlanden goed te praten komt wel dicht in die richting. En welke economische belangen van de VS zouden dit veroorzaakt hebben?
Wat mij betreft wordt beiden een harde halt toegeroepen.
pi_149444902
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg jammer dat je de inhoudelijke discussie weigert en weer alleen op de man wilt spelen.
Bij eerdere pogingen je een iets genuanceerdere kijk op de Oekrainecrisis te laten hebben
waarbij ik mijn persoonlijke ervaringen en feiten in het geheel aangeef doe je het af als propaganda
en speel jij op de man .. niet ik
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149444909
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:25 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kun je exact aangeven waar dat gebeurt?
Zeer recent in Posts 278, 280 en 283.
pi_149444916
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:27 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt beiden een harde halt toegeroepen.
pi_149444931
Lavrov :') .
pi_149444951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:27 schreef ZOA het volgende:

[..]

Bij eerdere pogingen je een iets genuanceerdere kijk op de Oekrainecrisis te laten hebben
waarbij ik mijn persoonlijke ervaringen en feiten in het geheel aangeef doe je het af als propaganda
en speel jij op de man .. niet ik
Je lijkt die 'genuanceerde' wel vrij eenzijdig te hebben ingestoken ;).
Maar ik grijp gewoon graag terug op feiten en daarin ging het bij jouw verhaaltje toch net even te vaak mis naar mijn idee. Overigens speel je wel vrij veel op de man zodra mensen je verhaal niet direct voor waar aannemen.
pi_149444953
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg jammer dat je de inhoudelijke discussie weigert en weer alleen op de man wilt spelen.
Op de man spelen :D Zou jij nooooooit doen he? :*
pi_149444977
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:21 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Geo-politiek is complotdenken?
Dat is wel een erg makkelijke manier om je eigen wereldbeeld in stand te houden.
Het bestaan van geopolitiek is op zichzelf nog geen rechtvaardiging.

Als de VS geopolitiek kan bedrijven op een vreedzame manier, namelijk met lobbywerk en het financieel steunen van bepaalde NGO's, en Rusland kan dat niet, dan is dat nog geen rechtvaardiging om dan toch maar je zin erdoor te proberen te drammen door een burgeroorlog te organiseren.
pi_149444979
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je lijkt die 'genuanceerde' wel vrij eenzijdig te hebben ingestoken ;).
Maar ik grijp gewoon graag terug op feiten en daarin ging het bij jouw verhaaltje toch net even te vaak mis naar mijn idee. Overigens speel je wel vrij veel op de man zodra mensen je verhaal niet direct voor waar aannemen.
Nu zeg je het zelf.... je grijpt graag terug op feiten... maar alleen als ze je aanstaan
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149445024
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:07 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ja dat is weer het probleem waar ze tegen aan kijken, alleen beiden partijen zijn zogezegd net twee kleine kinderen die niet naar elkaar willen luisteren terwijl ik persoonlijk vind dat ze beiden er schuld aan hebben. (Ben niet pro Rusland of Pro Oekraïne) maar beiden partijen hebben een soort trots waar ze niet voor willen duiken.

(btw bedankt voor het luisteren, ander forum waar ik onder zit werk dr afgekickt omdat ik tegen McCain etc en wapenlevering ben, ik weet dat je het niet altijd goed kan praten met geweld of met praten maar welke andere oplossingen blijven dan over?)
Alle partijen claimen onrecht te bestrijden of escalatie te vermijden. Ze beoogen allemaal het goede, want dat is het enige dat verkoopbaar is. Maar ondertussen doen ze alleen zetten die hun machtspositie versterken, want in een machtsspel verlies als je dat niet doet.
The view from nowhere.
pi_149445051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:31 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nu zeg je het zelf.... je grijpt graag terug op feiten... maar alleen als ze je aanstaan
Nee, zeker niet. Maar dan komen we weer terug bij die feiten die ik zogenaamd zou negeren. Waar heb je het dan over?
pi_149445061
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeer recent in Posts 278, 280 en 283.
Kun je je uitleggen hoe je je dat daarin kan lezen?
so long and thanks for all the fish
pi_149445087
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Het bestaan van geopolitiek is op zichzelf nog geen rechtvaardiging.

Als de VS geopolitiek kan bedrijven op een vreedzame manier, namelijk met lobbywerk en het financieel steunen van bepaalde NGO's, en Rusland kan dat niet, dan is dat nog geen rechtvaardiging om dan toch maar je zin erdoor te proberen te drammen door een burgeroorlog te organiseren.
Is dit een verwijzing naar Kiev 1 jaar geleden?
En de woorden van die Belg.. het associatieverdrag tussen EU en Oekraine drukken we er hoe dan ook door
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149445150
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Alle partijen claimen onrecht te bestrijden of escalatie te vermijden. Ze beoogen allemaal het goede, want dat is het enige dat verkoopbaar is. Maar ondertussen doen ze alleen zetten die hun machtspositie versterken, want in een machtsspel verlies als je dat niet doet.
Toch wel bijzonder dat lieden als McCain en Biden juist claimen voor meer escalatie als oplossing. En ook hier lees ik vaak dat 'we' die Russen maar eens een onverholen lesje moeten lezen, omdat ze anders bij wijze van spreken morgen in onze achtertuin staan. Overigens denk ik dat het een volslagen misvatting is dat je daarmee je machtspositie zou verbeteren. Zeker niet de EU. En kennelijk hebben Merkel en Hollande dat onderhand door, waarvoor hulde.
so long and thanks for all the fish
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')