Uiteindelijk isoleert Rusland zich hiermee vooral internationaal.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik denk dat je vanzelf toegroeit naar een situatie waarin het federaliseren van Oekraine een goed idee wordt. Want na verloopt van tijd creeer je vanzelf twee kampen die niet meer kunnen samenleven.
Niet alleen een splitsing van Oekraine, maar daarbij ook een nieuwe verwijdering tussen Rusland en Het Westen; het gevolg van de Russische agressie in dit conflict jegens Het Westen.
Dat weet ik niet. Er lijkt een behoefte te bestaan in de opkomende landen om zichzelf tegen de VS te keren. Misschien wel vergelijkbaar met de neiging van Oekraine om zich los te maken van de Russische invloed.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteindelijk isoleert Rusland zich hiermee vooral internationaal.
Ze hadden al niet veel 'vrienden' in de wereld en dat is nog minder geworden. Hun Euraziatische unie is al mislukt voor deze goed en wel van start is gegaan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:23 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Er lijkt een behoefte te bestaan in de opkomende landen om zichzelf tegen de VS te keren.
In de EU zeker niet, op termijn lijkt het me wel goed om de handelsbetrekkingen weer te normaliseren. Maar dat zal met Poetin aan het roer niet meer lukken.quote:Misschien wel vergelijkbaar met de neiging van Oekraine om zich los te maken van de Russische invloed.
Maar wat mij betreft heeft Rusland voorlopig weinig meer te zoeken in de EU. Ik hou niet van handel drijven met een land dat je naar het leven staat.
Tja, daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd.quote:In speltheorie wordt tit for tat als de beste strategie gezien, in niet-cooprative spelvormen waarin mensen alleen rekening houden met hun eigen belang. In dat geval zou de VS de steun van Rusland aan de rebellen moeten matchen met een even grote steun aan Kiev. Dan betaalt Rusland een prijs bij het escaleren van het conflict.
Het nadeel is dat de prijs wordt betaald in bloed van vaak onschuldige mensen. Het is te walgelijk om over na te denken.
Het opsplitsen van Oekraine kan beter niet de vorm aannemen van een federatie ala Belgie. In dat geval mag Kiev uiteindelijk de puin opruimen, die het gevolg is van de aspiraties van hun tegenstanders. Dan maar gewoon radicaal gescheiden gebieden, een volksverhuizing zodat iedereen in zijn deel woont. En zorgen dat er een direct antwoord is, voor het geval dat Rusland weer aan een nieuw avontuur begint.
twitter:RobinWigg twitterde op donderdag 05-02-2015 om 12:57:37Ukraine's currency is now in TOTAL freefall. Biggest crash in two-decade history. http://t.co/JxGiRkHPhc http://t.co/0O7jI921FP reageer retweet
De beste oplossing is het machtsspel aan banden te leggen. Dwz een internationale rechtsorde zo goed mogelijk laten functioneren. Rusland heeft in dit conflict duidelijk gemaakt dat ze het internationaal recht gebruikt als dekmantel voor alles dat daarmee in strijd is. Referenda houden, na een militaire machtsovername, en dan wijze naar het internationale recht op afscheiding. Partij zijn in een conflict, en de rol van neutrale bemiddelaar opeisen. etc ...quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:32 schreef 99.999 het volgende:
Tja, daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd.
De helft staat al klaar aan de grens blijkbaar:quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:44 schreef Infection het volgende:
Wanneer zet Rusland die 100k troepen in waar de 'separatisten' om gevraagd hebben?
twitter:ianbateson twitterde op donderdag 05-02-2015 om 09:59:18General Staff's Andriy Ordynovych: 50,000 Russian Troops Positioned on #Ukraine's Borders http://t.co/7hjykLgHx0 http://t.co/TnqEuJj5LR reageer retweet
Vraag me altijd af hoe betrouwbaar zulke informatie is. Heb wel vaker dergelijke berichten voorbij zien komen. Ook dat de VS satellietfoto's in handen heeft en dergelijke, maar nooit komen ze met hard bewijs.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De helft staat al klaar aan de grens blijkbaar:twitter:ianbateson twitterde op donderdag 05-02-2015 om 09:59:18General Staff's Andriy Ordynovych: 50,000 Russian Troops Positioned on #Ukraine's Borders http://t.co/7hjykLgHx0 http://t.co/TnqEuJj5LR reageer retweet
zolang ze aan de grens staan maakt het ook niet uit of het er 10 of 100.000 zijn. Het wordt pas een probleem als ze de grens oversteken.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Vraag me altijd af hoe betrouwbaar zulke informatie is. Heb wel vaker dergelijke berichten voorbij zien komen. Ook dat de VS satellietfoto's in handen heeft en dergelijke, maar nooit komen ze met hard bewijs.
Er zijn er sowieso al een aantal de grens overgestoken. Het zou naef zijn om te denken dat alle 'separatisten' normale Oekraners zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:15 schreef Romanus het volgende:
[..]
zolang ze aan de grens staan maakt het ook niet uit of het er 10 of 100.000 zijn. Het wordt pas een probleem als ze de grens oversteken.
Edit: verkeerde gequote, vind mobiele telefoon niet handig werken op webpagina's
Waarover?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:24 schreef alpeko het volgende:
Ligt het aan mij of hoor je hier in 'de' media maar weinig over?
uiteraard, het lijkt me onwaarschijnlijk dat de gemiddelde rebel tanks of self-propelled artillerie in zijn schuur had staan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Er zijn er sowieso al een aantal de grens overgestoken. Het zou naef zijn om te denken dat alle 'separatisten' normale Oekraners zijn.
De rebellen hebben in het begin een aantal militaire basissen overgenomen. Maar volgens mij hebben ze daar weinig wapens buit gemaakt. Verder zijn er nog oude opslagplaatsen van wapens & munitie uit WOII. Maar recentelijk las ik dat deze nog niet in handen van de rebellen zijn. Net zoals het grote tank depot.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:37 schreef Romanus het volgende:
[..]
uiteraard, het lijkt me onwaarschijnlijk dat de gemiddelde rebel tanks of self-propelled artillerie in zijn schuur had staan.
Wat ze niet zeggen is dat er altijd duizenden Russische militairen nabij de grens gestationeerd zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De helft staat al klaar aan de grens blijkbaar:twitter:ianbateson twitterde op donderdag 05-02-2015 om 09:59:18General Staff's Andriy Ordynovych: 50,000 Russian Troops Positioned on #Ukraine's Borders http://t.co/7hjykLgHx0 http://t.co/TnqEuJj5LR reageer retweet
Dit inderdaad...twitter:shaunwalker7 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 14:45:43Main diplomatic options:1. Kiev capitulates, pays for E areas without getting control 2. Putin offers surprise concessions 3. WW3 4. Umm reageer retweet
Omdat ze dan niet meer kunnen doen alsof ze zich er niet mee bemoeien.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:19 schreef Odaiba het volgende:
Waarom stormt Rusland niet gewoon met groot leger de grens over?
Optie 1 is onacceptabel. In dat geval kun je beter afstand nemen van het gebied.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:48 schreef DustPuppy het volgende:
Dit inderdaad...twitter:shaunwalker7 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 14:45:43Main diplomatic options:1. Kiev capitulates, pays for E areas without getting control 2. Putin offers surprise concessions 3. WW3 4. Umm reageer retweet
Maar iedereen weet toch al dat ze zich ermee bemoeien.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat ze dan niet meer kunnen doen alsof ze zich er niet mee bemoeien.
En dan gaat het daarna vrolijk verder...quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:57 schreef UpsideDown het volgende:
Troepen terugtrekken tot Charkov-Odessa en het oosten opgeven.
En dan wachten tot Adolf, ik bedoel Vladimir de rest komt opeisen als verkiezingsstunt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:57 schreef UpsideDown het volgende:
Troepen terugtrekken tot Charkov-Odessa en het oosten opgeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |