abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149384404
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit lijkt voor ons heel logisch. Voor de Poetinfanboys is dat minder logisch.
Zolang jij elke maand netjes salaris krijgt met als afzender de Nederlandse overheid, ben jij vooral een fanboy van de overheid, nu snap ik ook waarom je iemand met een andere mening uitmaakt voor fanboy. :W
pi_149384867
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zolang jij elke maand netjes salaris krijgt met als afzender de Nederlandse overheid, ben jij vooral een fanboy van de overheid, nu snap ik ook waarom je iemand met een andere mening uitmaakt voor fanboy. :W
Ga je nog in op de reacties op je stukje over de verplichte neutraliteit van Oekrane? Dat staat je vast beter dan op de man spelen...
pi_149384892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:31 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De 16,4 miljoen dollar (14,4 miljoen euro) is voor humanitaire hulp.

[..]

Levering van wapens is nog onder discussie.
Ik vermoed dat Oekrane uiteindelijk wel Amerikaanse wapens krijgt. Poetin weet dat het makkelijk is om de EU onschadelijk te maken, de VS zijn een ander verhaal. Maar goed, dat zal enkel Oekrane dichter bij het westen brengen, niet de Krim of Nieuw-Rusland heroveren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149385253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:38 schreef waht het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Oekrane uiteindelijk wel Amerikaanse wapens krijgt. Poetin weet dat het makkelijk is om de EU onschadelijk te maken, de VS zijn een ander verhaal. Maar goed, dat zal enkel Oekrane dichter bij het westen brengen, niet de Krim of Nieuw-Rusland heroveren.
Ik denk dat je vanzelf toegroeit naar een situatie waarin het federaliseren van Oekraine een goed idee wordt. Want na verloopt van tijd creeer je vanzelf twee kampen die niet meer kunnen samenleven.

Niet alleen een splitsing van Oekraine, maar daarbij ook een nieuwe verwijdering tussen Rusland en Het Westen; het gevolg van de Russische agressie in dit conflict jegens Het Westen.
The view from nowhere.
  donderdag 5 februari 2015 @ 12:58:42 #275
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_149385350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En als een land niet handelt uit jouw belang, dan vervang je gewoon de regering door een coup (te financieren).
Of je stopt een stroman en zijn kompanen wat geld toe.

Dat is nog altijd een stuk netter dan troepen er zonder insignes heen sturen.
pi_149385494
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik denk dat je vanzelf toegroeit naar een situatie waarin het federaliseren van Oekraine een goed idee wordt. Want na verloopt van tijd creeer je vanzelf twee kampen die niet meer kunnen samenleven.

Niet alleen een splitsing van Oekraine, maar daarbij ook een nieuwe verwijdering tussen Rusland en Het Westen; het gevolg van de Russische agressie in dit conflict jegens Het Westen.
Uiteindelijk isoleert Rusland zich hiermee vooral internationaal.
pi_149385963
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteindelijk isoleert Rusland zich hiermee vooral internationaal.
Dat weet ik niet. Er lijkt een behoefte te bestaan in de opkomende landen om zichzelf tegen de VS te keren. Misschien wel vergelijkbaar met de neiging van Oekraine om zich los te maken van de Russische invloed.

Maar wat mij betreft heeft Rusland voorlopig weinig meer te zoeken in de EU. Ik hou niet van handel drijven met een land dat je naar het leven staat.

In speltheorie wordt tit for tat als de beste strategie gezien, in niet-cooprative spelvormen waarin mensen alleen rekening houden met hun eigen belang. In dat geval zou de VS de steun van Rusland aan de rebellen moeten matchen met een even grote steun aan Kiev. Dan betaalt Rusland een prijs bij het escaleren van het conflict. Het nadeel is dat de prijs wordt betaald in bloed van vaak onschuldige mensen. Het is te walgelijk om over na te denken.

Dan maar opsplitsen. Het opsplitsen van Oekraine kan beter niet de vorm aannemen van een federatie ala Belgie. In dat geval mag Kiev uiteindelijk de puin opruimen, die het gevolg is van de aspiraties van hun tegenstanders. Dan maar gewoon radicaal gescheiden gebieden, een volksverhuizing zodat iedereen in zijn deel woont. En zorgen dat er een direct antwoord is, voor het geval dat Rusland weer aan een nieuw avontuur begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 05-02-2015 13:32:10 ]
The view from nowhere.
pi_149386176
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:23 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Er lijkt een behoefte te bestaan in de opkomende landen om zichzelf tegen de VS te keren.
Ze hadden al niet veel 'vrienden' in de wereld en dat is nog minder geworden. Hun Euraziatische unie is al mislukt voor deze goed en wel van start is gegaan.

quote:
Misschien wel vergelijkbaar met de neiging van Oekraine om zich los te maken van de Russische invloed.

Maar wat mij betreft heeft Rusland voorlopig weinig meer te zoeken in de EU. Ik hou niet van handel drijven met een land dat je naar het leven staat.
In de EU zeker niet, op termijn lijkt het me wel goed om de handelsbetrekkingen weer te normaliseren. Maar dat zal met Poetin aan het roer niet meer lukken.
quote:
In speltheorie wordt tit for tat als de beste strategie gezien, in niet-cooprative spelvormen waarin mensen alleen rekening houden met hun eigen belang. In dat geval zou de VS de steun van Rusland aan de rebellen moeten matchen met een even grote steun aan Kiev. Dan betaalt Rusland een prijs bij het escaleren van het conflict.

Het nadeel is dat de prijs wordt betaald in bloed van vaak onschuldige mensen. Het is te walgelijk om over na te denken.

Het opsplitsen van Oekraine kan beter niet de vorm aannemen van een federatie ala Belgie. In dat geval mag Kiev uiteindelijk de puin opruimen, die het gevolg is van de aspiraties van hun tegenstanders. Dan maar gewoon radicaal gescheiden gebieden, een volksverhuizing zodat iedereen in zijn deel woont. En zorgen dat er een direct antwoord is, voor het geval dat Rusland weer aan een nieuw avontuur begint.
Tja, daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd.
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:38:40 #279
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149386372
*CRASH*
RobinWigg twitterde op donderdag 05-02-2015 om 12:57:37 Ukraine's currency is now in TOTAL freefall. Biggest crash in two-decade history. http://t.co/JxGiRkHPhc http://t.co/0O7jI921FP reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149386552
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:32 schreef 99.999 het volgende:
Tja, daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd.
De beste oplossing is het machtsspel aan banden te leggen. Dwz een internationale rechtsorde zo goed mogelijk laten functioneren. Rusland heeft in dit conflict duidelijk gemaakt dat ze het internationaal recht gebruikt als dekmantel voor alles dat daarmee in strijd is. Referenda houden, na een militaire machtsovername, en dan wijze naar het internationale recht op afscheiding. Partij zijn in een conflict, en de rol van neutrale bemiddelaar opeisen. etc ...

De pro-russen in dit topic (en velen daarvan hebben waarschijnlijk wortels in oost-Europa) geven aan dat ze alleen het machtsspel begrijpen, en moeten lachen bij het idee van een rechtssysteem. Dat geeft te denken.
The view from nowhere.
pi_149386584
Wanneer zet Rusland die 100k troepen in waar de 'separatisten' om gevraagd hebben?
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:45:51 #282
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149386616
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:44 schreef Infection het volgende:
Wanneer zet Rusland die 100k troepen in waar de 'separatisten' om gevraagd hebben?
De helft staat al klaar aan de grens blijkbaar:
ianbateson twitterde op donderdag 05-02-2015 om 09:59:18 General Staff's Andriy Ordynovych: 50,000 Russian Troops Positioned on #Ukraine's Borders http://t.co/7hjykLgHx0 http://t.co/TnqEuJj5LR reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149386662
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

ianbateson twitterde op donderdag 05-02-2015 om 09:59:18 General Staff's Andriy Ordynovych: 50,000 Russian Troops Positioned on #Ukraine's Borders http://t.co/7hjykLgHx0 http://t.co/TnqEuJj5LR reageer retweet
Vraag me altijd af hoe betrouwbaar zulke informatie is. Heb wel vaker dergelijke berichten voorbij zien komen. Ook dat de VS satellietfoto's in handen heeft en dergelijke, maar nooit komen ze met hard bewijs.
pi_149387530
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:47 schreef Infection het volgende:

[..]

Vraag me altijd af hoe betrouwbaar zulke informatie is. Heb wel vaker dergelijke berichten voorbij zien komen. Ook dat de VS satellietfoto's in handen heeft en dergelijke, maar nooit komen ze met hard bewijs.
zolang ze aan de grens staan maakt het ook niet uit of het er 10 of 100.000 zijn. Het wordt pas een probleem als ze de grens oversteken.

Edit: verkeerde gequote, vind mobiele telefoon niet handig werken op webpagina's :P
pi_149387629
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:15 schreef Romanus het volgende:

[..]

zolang ze aan de grens staan maakt het ook niet uit of het er 10 of 100.000 zijn. Het wordt pas een probleem als ze de grens oversteken.

Edit: verkeerde gequote, vind mobiele telefoon niet handig werken op webpagina's :P
Er zijn er sowieso al een aantal de grens overgestoken. Het zou naef zijn om te denken dat alle 'separatisten' normale Oekraners zijn.
pi_149387661
Waarom stormt Rusland niet gewoon met groot leger de grens over?
pi_149387796
Ligt het aan mij of hoor je hier in 'de' media maar weinig over?
pi_149387916
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:24 schreef alpeko het volgende:
Ligt het aan mij of hoor je hier in 'de' media maar weinig over?
Waarover?
pi_149388176
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:18 schreef Infection het volgende:

[..]

Er zijn er sowieso al een aantal de grens overgestoken. Het zou naef zijn om te denken dat alle 'separatisten' normale Oekraners zijn.
uiteraard, het lijkt me onwaarschijnlijk dat de gemiddelde rebel tanks of self-propelled artillerie in zijn schuur had staan.
pi_149388403
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:37 schreef Romanus het volgende:

[..]

uiteraard, het lijkt me onwaarschijnlijk dat de gemiddelde rebel tanks of self-propelled artillerie in zijn schuur had staan.
De rebellen hebben in het begin een aantal militaire basissen overgenomen. Maar volgens mij hebben ze daar weinig wapens buit gemaakt. Verder zijn er nog oude opslagplaatsen van wapens & munitie uit WOII. Maar recentelijk las ik dat deze nog niet in handen van de rebellen zijn. Net zoals het grote tank depot.

De wapens komen waarschijnlijk grotendeels uit Rusland.
The view from nowhere.
pi_149388430
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat ze niet zeggen is dat er altijd duizenden Russische militairen nabij de grens gestationeerd zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:48:50 #292
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149388482
shaunwalker7 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 14:45:43 Main diplomatic options:1. Kiev capitulates, pays for E areas without getting control 2. Putin offers surprise concessions 3. WW3 4. Umm reageer retweet
Dit inderdaad... :{
pi_149388622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:19 schreef Odaiba het volgende:
Waarom stormt Rusland niet gewoon met groot leger de grens over?
Omdat ze dan niet meer kunnen doen alsof ze zich er niet mee bemoeien.
pi_149388628
Nieuwe beelden van het front:

Hopelijk kunnen Hollande en Merkel met Putin tot een overeenkomst komen. Als hij weer de deur dicht gooit hebben de Amerikanen ruim baan om wapens te leveren aan Kiev.

Poroshenko zal dan waarschijnlijk Martial Law invoeren het hele land en overgaan tot totale mobilisatie:
http://www.kyivpost.com/content/ukraine/poroshenko-may-introduce-martial-law-all-over-ukraine-if-donbas-conflict-escalates-379596.html
pi_149388684
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:48 schreef DustPuppy het volgende:
shaunwalker7 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 14:45:43 Main diplomatic options:1. Kiev capitulates, pays for E areas without getting control 2. Putin offers surprise concessions 3. WW3 4. Umm reageer retweet
Dit inderdaad... :{
Optie 1 is onacceptabel. In dat geval kun je beter afstand nemen van het gebied.
The view from nowhere.
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:57:35 #296
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149388761
Troepen terugtrekken tot Charkov-Odessa en het oosten opgeven.
Say what?
pi_149388836
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat ze dan niet meer kunnen doen alsof ze zich er niet mee bemoeien.
Maar iedereen weet toch al dat ze zich ermee bemoeien.
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 15:00:08 #298
8781 crew  Frutsel
pi_149388846
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:57 schreef UpsideDown het volgende:
En dan gaat het daarna vrolijk verder...
pi_149388864
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:57 schreef UpsideDown het volgende:
En dan wachten tot Adolf, ik bedoel Vladimir de rest komt opeisen als verkiezingsstunt.

VN peacekeepers in het gebied en zowel Kiev als Rusland eruit totdat ze het eens worden is de enige 'neutrale' oplossing, VN soldaten mogen niet Amerikaans, Oekraiens of Russisch zijn. Worden ze het politiek niet eens, jammer dan blijft het gebied gewoon onder VN controle.
pi_149388880
edit

[ Bericht 91% gewijzigd door Frutsel op 05-02-2015 15:02:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')