'Verstandige woorden'...quote:NAVO-generaal: Westen moet bewapening Oekraïne niet uitsluiten
Het Westen zou niet moeten uitsluiten wapens en materieel te leveren aan Oekraïne in de strijd tegen de separatisten in het oosten van het land. Dat zei de hoogste militair bij de NAVO, generaal Philip Breedlove, op de veiligheidsconferentie in München.
Hij sprak daar vandaag van een “militaire optie”, maar doelde daarmee niet op westerse soldaten, schrijft persbureau Reuters. Dat gesprek is er nu niet, zei hij. Gisteren zei de voorzitter van de conferentie, de Duitser Wolfgang Ischinger ook al dat bewapening van de regeringstroepen in Oekraïne een optie zou moeten kunnen zijn, schreef persbureau ANP. Rusland levert volgens hem immers al maanden wapens aan de separatisten. Rusland zelf ontkent nog steeds stellig elke bemoeienis met de strijd.
De Duitse bondskanselier Angela Merkel lijkt er in ieder geval niets in te zien. Zelfs niet in wapens ter verdediging. Een oplossing kan er alleen via de diplomatieke weg komen.
[...]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ine-niet-uitsluiten/
Die gast is Amerikaans, die willen alleen maar wapens financieren, want het gebeurd toch maar in Europa, klinkt hard om te zeggen maar gewoon niet mee bemoeien en eens je hersens gebruiken, anders komt er alleen maar meer gezeik.quote:
quote:MERKEL UNCERTAIN WHETHER UKRAINE TALKS WILL SUCCEED
MUNICH (AP) -- German Chancellor Angela Merkel said Saturday it's uncertain whether a flurry of diplomacy aimed at resolving the crisis in Ukraine will succeed, and warned that there are no guarantees that any deal would stick.
[...]
En als je je hersens gebruikt wat doe je dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:25 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Die gast is Amerikaans, die willen alleen maar wapens financieren, want het gebeurd toch maar in Europa, klinkt hard om te zeggen maar gewoon niet mee bemoeien en eens je hersens gebruiken, anders komt er alleen maar meer gezeik.
Ervoor zorgen dat er een oplossing komt en geen escalatie, als ze alleen maar wapens gaan leveren dan gaan er meer onschuldigen dood, en dan heeft Putin nog meer redenen om verder over de grenzen te gaan die er al zijn, wat is het trouwens toch met al die Amerikanen (niet allemaal maar de meeste die wapens willen sturen) weten ze nou dat het alleen maar ervoor zorgt dat het slechter gaat in plaats van beter.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:29 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
En als je je hersens gebruikt wat doe je dan?
Ervoor zorgen dat er een oplossing komt, hoe had je dat in gedachten? Poetin heeft tot zover met elke overeenkomst z'n reet afgeveegd. Compleet lak aan wat voor diplomatieke oplossing dan ook. Ondertussen voert hij de aanvallen op en worden complete dorpen aan puin geschoten met grads e.d. Hoeveel verder zou het dan nog kunnen escaleren volgens jou?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:34 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat er een oplossing komt en geen escalatie, als ze alleen maar wapens gaan leveren dan gaan er meer onschuldigen dood, en dan heeft Putin nog meer redenen om verder over de grenzen te gaan die er al zijn, wat is het trouwens toch met al die Amerikanen (niet allemaal maar de meeste die wapens willen sturen) weten ze nou dat het alleen maar ervoor zorgt dat het slechter gaat in plaats van beter.
Vooral McCain, in zijn campagne van 2009 "Ik wil door blijven vechten tot er geen oorlog meer is." ik weet dat niet alles met praten kan worden opgelost maar de desbetreffende partijen moeten ook ervoor zorgen dat de economie in eigen land goed gaat, alleen dat zie ik niet gebeuren hier zie ik alleen maar dat bepaalde landen alleen maar geld willen hebben voor hun eigen economie en het kan hun niet schelen dat er bloed aan hun handen zit van onschuldige mensen die geen oorlog willen.
(Oké dit is langer dan ik had verwacht maar ja.)
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne en z'n wapentuig meeneemt blijven d'r een paar boeren met AK's over, dat is zo op te lossen. Dat doen ze niet dus is het terecht dat ze hier als schuldige worden aangewezen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:48 schreef Izzy73 het volgende:
De balans is ver zoek hier, ieder weldenkend mens moet toch inzien dat de agressie van 2 kanten komt en niet enkel vanuit Rusland. Dat er 2 EU landen voor vredesduif spelen is uiterlijke schijn.
Welke andere landen hebben een stuk buurland geannexeerd in dit conflict en steunen en sturen daar bovenop ook nog eens militair 'rebellen' in een buurland?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:48 schreef Izzy73 het volgende:
De balans is ver zoek hier, ieder weldenkend mens moet toch inzien dat de agressie van 2 kanten komt en niet enkel vanuit Rusland. Dat er 2 EU landen voor vredesduif spelen is uiterlijke schijn.
Dat was een reactie van Rusland n.a.v. de bemoeienissen van de VS in Oekraïne.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke andere landen hebben een stuk buurland geannexeerd in dit conflict en steunen en sturen daar bovenop ook nog eens militair 'rebellen' in een buurland?
Als de VS en de EU zich dan ook totaal niet meer bemoeien met Oekraïne zal de opstand van de rebellen ook niet meer nodig zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:50 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne en z'n wapentuig meeneemt blijven d'r een paar boeren met AK's over, dat is zo op te lossen. Dat doen ze niet dus is het terecht dat ze hier als schuldige worden aangewezen.
Rumsfeld, McCain en anderen zijn er van overtuigd dat Amerika een actieve rol moet spelen om de wereld veilig te houden. Dezelfde manier van denken bracht Bush Sr. naar Koeweit en Bush Jr. naar Irak. Republikeinen en democraten die deze lijn aanhouden zien nu hun gelijk in de escalatie in Syrie en Irak waar Obama een hele passieve rol in speelt. Putin en tot zekere hoogte de jihadisten, Saudi's en Israeli's zien deze passieve rol als 'zwakte' die ze kunnen gebruiken om hun invloed te vergroten.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:34 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat er een oplossing komt en geen escalatie, als ze alleen maar wapens gaan leveren dan gaan er meer onschuldigen dood, en dan heeft Putin nog meer redenen om verder over de grenzen te gaan die er al zijn, wat is het trouwens toch met al die Amerikanen (niet allemaal maar de meeste die wapens willen sturen) weten ze nou dat het alleen maar ervoor zorgt dat het slechter gaat in plaats van beter.
Vooral McCain, in zijn campagne van 2009 "Ik wil door blijven vechten tot er geen oorlog meer is." ik weet dat niet alles met praten kan worden opgelost maar de desbetreffende partijen moeten ook ervoor zorgen dat de economie in eigen land goed gaat, alleen dat zie ik niet gebeuren hier zie ik alleen maar dat bepaalde landen alleen maar geld willen hebben voor hun eigen economie en het kan hun niet schelen dat er bloed aan hun handen zit van onschuldige mensen die geen oorlog willen.
Historisch gezien heeft Oekraïne heeft een stuk van Rusland geannexeerdquote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke andere landen hebben een stuk buurland geannexeerd in dit conflict en steunen en sturen daar bovenop ook nog eens militair 'rebellen' in een buurland?
Welke actie van de VS en hoe praat dat militair ingrijpen van Rusland in Oekraine precies goed?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:53 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat was een reactie van Rusland n.a.v. de bemoeienissen van de VS in Oekraïne.
Zonder Russische steun en sturing waren de rebellen nooit zo ver gekomen natuurlijk.quote:Verder bestaat een groot deel van de rebellen uit Oekraïense soldaten die in opstand komen tegen het beleid van Oekraïne. Het is niet alleen Rusland.
Tot welke periode refereer je dan terug?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Historisch gezien heeft Oekraïne heeft een stuk van Rusland geannexeerd.
Een voorwaarde daarvoor is dat je redelijk bent, en dus een redelijke oplossing nastreeft. Maar wat te doen, als de interpretatie verschillen zo groot zijn, dat men radicaal verschillende opinies heeft over welke oplossingen redelijk zijn?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:34 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Hoe dan precies?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Historisch gezien heeft Oekraïne heeft een stuk van Rusland geannexeerd.
Volgens mij moet men het in Oekraine samen op gaan lossen. Dan lijkt een Russische vazalstaat binnen de grenzen me niet echt een basis voor een duurzame oplossing.quote:Maar serieus, een twee statenoplossing lijkt mij het meest realistische, alle voor- en nadelen tegen elkaar afwegend. Of we krijgen een lekker slepend conflict zoals Israël-Palestina. Wat overigens geïnitieerd werd door de westerse wereld door een stuk land aan de andere kant van de wereld te annexeren.
Ja dat is weer het probleem waar ze tegen aan kijken, alleen beiden partijen zijn zogezegd net twee kleine kinderen die niet naar elkaar willen luisteren terwijl ik persoonlijk vind dat ze beiden er schuld aan hebben. (Ben niet pro Rusland of Pro Oekraïne) maar beiden partijen hebben een soort trots waar ze niet voor willen duiken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een voorwaarde daarvoor is dat je redelijk bent, en dus een redelijke oplossing nastreeft. Maar wat te doen, als de interpretatie verschillen zo groot zijn, dat men radicaal verschillende opinies heeft over welke oplossingen redelijk zijn?
Tsja, je keuzes zijn gewoon fuck Oekraïne of fuck Rusland. Gezien de agressie van de laatste zou ik zeggen fuck Rusland. Sancties opschroeven, economisch naar de grond brengen, Oekraïne betere verdedigingsmogelijkheden geven.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:07 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Ja dat is weer het probleem waar ze tegen aan kijken, alleen beiden partijen zijn zogezegd net twee kleine kinderen die niet naar elkaar willen luisteren terwijl ik persoonlijk vind dat ze beiden er schuld aan hebben. (Ben niet pro Rusland of Pro Oekraïne) maar beiden partijen hebben een soort trots waar ze niet voor willen duiken.
(btw bedankt voor het luisteren, ander forum waar ik onder zit werk dr afgekickt omdat ik tegen McCain etc en wapenlevering ben, ik weet dat je het niet altijd goed kan praten met geweld of met praten maar welke andere oplossingen blijven dan over?)
Je bedoelt natuurlijk Odessa.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:56 schreef Nintex het volgende:
De enige houvast die ze hebben is de knokpartij rondom het vakbondsgebouw in Mariupol dat eindigde in een vlammen zee.
Dat is niet zomaar even uit te leggen, de situatie in Oekraïne is een stukje van de puzzel.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke actie van de VS en hoe praat dat militair ingrijpen van Rusland in Oekraine precies goed?
[..]
Zonder Russische steun en sturing waren de rebellen nooit zo ver gekomen natuurlijk.
Aha, dat complotdenken trekt me niet zo. Ik kijk liever naar de feiten en beoordeel de situatie op zich. Het goedpraten van deze agressie gaat me gewoon te ver.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:15 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat is niet zomaar even uit te leggen, de situatie in Oekraïne is een stukje van de puzzel.
Het heeft te maken met jarenlange Geo-politiek van de VS en indirect verbonden met de strijd in het Midden-Oosten en de economische belangen die het westen heeft in Oekraïne.
Eens. Die smeerlapperij begon al na MH17. Verkooppraatjes.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:25 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Die gast is Amerikaans, die willen alleen maar wapens financieren, want het gebeurd toch maar in Europa, klinkt hard om te zeggen maar gewoon niet mee bemoeien en eens je hersens gebruiken, anders komt er alleen maar meer gezeik.
Je negeert ook erg veel feiten als ze je niet aanstaan..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dat complotdenken trekt me niet zo. Ik kijk liever naar de feiten en beoordeel de situatie op zich. Het goedpraten van deze agressie gaat me gewoon te ver.
Oh? Kan je dat ook toelichten? Welke feiten negeer ik dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:18 schreef ZOA het volgende:
[..]
Je negeert ook erg veel feiten als ze je niet aanstaan..
Ik bedoel het zoals het er staat ... je mag het negerenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh? Kan je dat ook toelichten? Welke feiten negeer ik dan?
Of bedoel je met feiten negeren het niet blind meegaan in propaganda?
Geen onderbouwing van je onzin dus?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:20 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ik bedoel het zoals het er staat ... je mag het negeren
Geo-politiek is complotdenken?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dat complotdenken trekt me niet zo. Ik kijk liever naar de feiten en beoordeel de situatie op zich. Het goedpraten van deze agressie gaat me gewoon te ver.
Dat jij het onzin vind dat je feiten negeert als ze je niet aanstaan was uiteraard te verwachten..onderbouwing is daarom zinloosquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen onderbouwing van je onzin dus?
Geopolitiek is geen complotdenken. Het misdragen van de VS in het MO gebruiken om het misdragen van Rusland in haar buurlanden goed te praten komt wel dicht in die richting. En welke economische belangen van de VS zouden dit veroorzaakt hebben?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:21 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Geo-politiek is complotdenken?
Dat is wel een erg makkelijke manier om je eigen wereldbeeld in stand te houden.
Erg jammer dat je de inhoudelijke discussie weigert en weer alleen op de man wilt spelen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:23 schreef ZOA het volgende:
[..]
Dat jij het onzin vind dat je feiten negeert als ze je niet aanstaan was uiteraard te verwachten..onderbouwing is daarom zinloos
Kun je exact aangeven waar dat gebeurt?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Erg jammer dat je de inhoudelijke discussie weigert en weer alleen op de man wilt spelen.
Hij heeft gelijk.quote:At every stage of the Ukrainian crisis Washington has been taking steps that “only promoted further aggravation of the situation,” Russian FM Sergey Lavrov said at the Munich Security Conference.
The West connives to justify Kiev’s military operation in eastern Ukraine, which involves the use of internationally prohibited munitions, such as cluster weapons, the head of the Russian delegation in Munich pointed out.
“We cannot understand why in Afghanistan, Yemen and Mali the West is calling on the governments to hold talks with the opposition, in some cases even with extremists, whereas in regard to the Ukrainian crisis, the West is indulging Kiev in its military operation,” Lavrov said.
However, there is every chance the peace talks in Moscow could unravel the conflict in Ukraine, Lavrov said, adding that Russia will persist in pursuing the peace process.
“Russia is set to promote the peace process in Ukraine.We consistently stand against further warring, we advocate withdrawal of heavy weapons and initiating direct talks between Kiev and the militia in the Donetsk and Lugansk regions,” Russia’s Foreign Minister stressed.
The opposition currently emerging in Europe to the plans of arming Kiev gives hope that the tragedy of the Ukrainian people will not be exacerbated, Lavrov said.
The structure of European security has been undermined by the actions of the US and its allies, the head of Russian diplomacy stated.
“European security is based on the UN Charter and Helsinki Declaration principles, long sabotaged by the actions of the US and its allies,” said Lavrov.
He added that the US and Europe should answer a question whether they are they going to maintain European security with Russia or without it.
Wat mij betreft wordt beiden een harde halt toegeroepen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geopolitiek is geen complotdenken. Het misdragen van de VS in het MO gebruiken om het misdragen van Rusland in haar buurlanden goed te praten komt wel dicht in die richting. En welke economische belangen van de VS zouden dit veroorzaakt hebben?
Bij eerdere pogingen je een iets genuanceerdere kijk op de Oekrainecrisis te laten hebbenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Erg jammer dat je de inhoudelijke discussie weigert en weer alleen op de man wilt spelen.
Zeer recent in Posts 278, 280 en 283.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:25 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kun je exact aangeven waar dat gebeurt?
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:27 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt beiden een harde halt toegeroepen.
Je lijkt die 'genuanceerde' wel vrij eenzijdig te hebben ingestokenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:27 schreef ZOA het volgende:
[..]
Bij eerdere pogingen je een iets genuanceerdere kijk op de Oekrainecrisis te laten hebben
waarbij ik mijn persoonlijke ervaringen en feiten in het geheel aangeef doe je het af als propaganda
en speel jij op de man .. niet ik
Op de man spelenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het bestaan van geopolitiek is op zichzelf nog geen rechtvaardiging.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:21 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Geo-politiek is complotdenken?
Dat is wel een erg makkelijke manier om je eigen wereldbeeld in stand te houden.
Nu zeg je het zelf.... je grijpt graag terug op feiten... maar alleen als ze je aanstaanquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je lijkt die 'genuanceerde' wel vrij eenzijdig te hebben ingestoken.
Maar ik grijp gewoon graag terug op feiten en daarin ging het bij jouw verhaaltje toch net even te vaak mis naar mijn idee. Overigens speel je wel vrij veel op de man zodra mensen je verhaal niet direct voor waar aannemen.
Alle partijen claimen onrecht te bestrijden of escalatie te vermijden. Ze beoogen allemaal het goede, want dat is het enige dat verkoopbaar is. Maar ondertussen doen ze alleen zetten die hun machtspositie versterken, want in een machtsspel verlies als je dat niet doet.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:07 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Ja dat is weer het probleem waar ze tegen aan kijken, alleen beiden partijen zijn zogezegd net twee kleine kinderen die niet naar elkaar willen luisteren terwijl ik persoonlijk vind dat ze beiden er schuld aan hebben. (Ben niet pro Rusland of Pro Oekraïne) maar beiden partijen hebben een soort trots waar ze niet voor willen duiken.
(btw bedankt voor het luisteren, ander forum waar ik onder zit werk dr afgekickt omdat ik tegen McCain etc en wapenlevering ben, ik weet dat je het niet altijd goed kan praten met geweld of met praten maar welke andere oplossingen blijven dan over?)
Nee, zeker niet. Maar dan komen we weer terug bij die feiten die ik zogenaamd zou negeren. Waar heb je het dan over?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:31 schreef ZOA het volgende:
[..]
Nu zeg je het zelf.... je grijpt graag terug op feiten... maar alleen als ze je aanstaan
Kun je je uitleggen hoe je je dat daarin kan lezen?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeer recent in Posts 278, 280 en 283.
Is dit een verwijzing naar Kiev 1 jaar geleden?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Het bestaan van geopolitiek is op zichzelf nog geen rechtvaardiging.
Als de VS geopolitiek kan bedrijven op een vreedzame manier, namelijk met lobbywerk en het financieel steunen van bepaalde NGO's, en Rusland kan dat niet, dan is dat nog geen rechtvaardiging om dan toch maar je zin erdoor te proberen te drammen door een burgeroorlog te organiseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |