abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:28:18 #1
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142917697
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een onregelmatige cyclus (30-55 dagen). Sinds maart 2013 onder behandeling bij fertiliteitspoli, i.v.m. geconstateerde PCOS en verminderde zaadkwaliteit. 9x clomid, 5x gonal-f en ovitrelle waarvan 2x met IUI en in augustus 2014 eerste ivf-poging.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frummeltje86 op 01-08-2014 07:36:03 ]
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:30:44 #2
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142917763
Laatste post

quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:28 schreef Frummeltje86 het volgende:
aurum, ik ken ook genoeg verhalen uit onze omgeving waarbij die laatste iui raak was. Ik hoop dat je/jullie voldoende vertrouwen krijgen in deze laatste poging :* En ik snap je gevoel over ivf heel goed. Het was voor mij ook flink slikken; toch weer een stap verder en tevens 'de laatste optie' in het hele traject. Ik wens jullie sterkte en hoop heel hard voor een succesvolle iui.

Sull, dank :* Zou inderdaad fijn zijn als dit topic eens leeg zou zijn; dat het niet meer nodig is!

Ik gooi hem gelijk maar even dicht :)
Vanmorgen uitgangsecho gehad, dus nu officieel van start gegaan met onze eerste ivf-poging. Er lagen zo'n 25 follikels klaar, dus we starten met 125 eenheden Gonal. Ben benieuwd naar de eerste echo volgende week donderdag :)
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:36:23 #3
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142917907
Mochten er trouwens dames zijn die graag een aanpassing in de OP wensen, dan hoor ik het wel. Heb mijn eigen verhaaltje maar even voorzien van een update.

Zijn er trouwens dames die uit de OP mogen of toegevoegd mogen worden?
pi_142921204
Vanmorgen de echo gehad en zondag de laatste IUI. Ben benieuwd.

Ik heb iig een grote envelop gekregen met IVF info, tzt maar doornemen.

Succes Frum!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_142928900
Aurum, ik snap je gevoel ook. Succes met de laatste IUI. Ik duim voor je.

Frummel, 25 follikels. Ik hoop dat ze lekker rijpen.
Ik wil trouwens wel uit de OP. De info is behoorlijk verouderd intussen.

Ik had vandaag follikelmeting en dat was wel een domper. Ik reageer nog niet op deze dosis Menopur dus weer verhogen. Ik moest eigenlijk zondag weer echo, maar gezien ons weekendje Amsterdam mocht het ook maandag.
pi_142938882
Het is al een tijd geleden dat ik iets heb gepost en ik weet niet of jullie nog weten wie ik ben, maar ik meld me weer even. In november een ICSI met slechts 1 emmy gehad en daarna 6x een IUI, waarvan de laatste voor het vruchtbaarheidsonderzoek op 19 juli.
Mijn NOD is zaterdag en gister heb ik voor het eerst in mijn leven een positieve zwangerschapstest in mijn hand gehad. Onwerkelijk gevoel was dat. Snel naar het Kruidvat gefietst om nieuwe testen te halen, want ik had de laatste gebruikt en ook de tweede test was positief. Vanmorgen was de derde test nog donkerder.
De kliniek heeft me op mijn donder gegeven want ik heb volgens hen veel te vroeg getest. Ik belde voornamelijk om te vragen of de Pregnyl nog in mijn lichaam kon zitten (5000 eenheden 18 juli om 8.00u), maar ze zei dat dat al lang uit mijn lichaam moest zijn. Ik moet zaterdag van hen nog eens testen om te kijken of ik dan nog zwanger ben. Dat tempert mijn enthousiasme en geloof wel een beetje, kan ik jullie vertellen. Voor mijn gevoel is er nog niet echt duidelijkheid eigenlijk.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 07:14:23 #7
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_142945785
MwCactus, ik vroeg me al af hoe het met je ging. 5000IE pregnyl was hier met 5dgn uit mijn systeem, als je Google erop los laat kom je tot 10 dgn of zelfs langer. Maar als je tests donkerder worden dan ben je toch echt zwanger. Bij pregnyl worden die juist lichter :* :*
Ik doe alvast een voorzichtige jompel voor je *O* *O*
Be happy with the little things in life
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 07:39:21 #8
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142945904
Arja, ik heb je uit de OP gehaald. :* Ik kan je wellicht nog wel vermelden als poster in dit topic?

aurum, succes zondag! :* En ik zou inderdaad de informatie over ivf gewoon nog even wegleggen. Mocht je nog al nieuwsgierig zijn, dan kun je natuurlijk alvast eens kijken, maar wellicht geeft het ook meer rust als je eerst focust op de iui. Ik duim in ieder geval heel hard voor jullie. :)

MevrouwCactus, wauw, dat zou mooi zijn! Vanuit mij ook alvast wat voorzichtige jompels voor jou *O* *O*
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 07:47:27 #9
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_142945935
Zo ander topic ook gelezen.

Aurum :* ik duim dat het niet nodig is ivf. Ik zou de info nog even weg leggen en pas lezen als het echt nodig is..

Arja :* dat is idd een domper, hopelijk heeft de ophoging snel effect. Wel fijn dat jullie pas maandag voor een echo hoeven en jullie nu lekker van het weekendje weg kunnen genieten
Be happy with the little things in life
pi_142945998
De test van vanmorgen was donkerder dan die van gister. Dit is stiekem bijna net zo stressvol als dat hele IUI-gebeuren...
pi_142946505
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 07:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
De test van vanmorgen was donkerder dan die van gister. Dit is stiekem bijna net zo stressvol als dat hele IUI-gebeuren...
Voorzichtige jompels *O* Als je zo lang iets zo graag wilt, dan is het toch onwerkelijk als het opeens vlakbij is.

Ik ben net terug van vakantie, rest lees ik straks aan het einde van mijn werkdag door. :* voor iedereen.

kahlie
pi_142946738
MevrouwCactus, van harte!!! *O* wat fijn dat het gewoon toch gelukt is! Geniet ervan!!!!

Frummeltje, ook jij succes met deze nieuwe stap! Klinkt in elk geval fijn dat er genoeg follikels klaar liggen. Hopelijk doet de Gonal goed zijn werk :*

Aurum :* voor jou... het is ook gewoon kut dat je nu zelfs tot de laatste mogelijkheden bent aangewezen, maar wellicht is dit wel jullie succes, dat moet gewoon! Het gaat jullie lukken hoor!
pi_142951529
*O* voor mevrouwcactus
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_142951588
Aurum succes met jullie laatste IUI

Frummeltje jij ook veel succes!

Hier gisteren weer begonnen met spuiten, ben benieuwd :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_142961287
Jeeej mevrouwcactus!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:16:37 #16
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142983702
Mevrouw cactus gefeliciteerd!
Hier kreeg ik ook zo'n reactie van het ziekenhuis... niet leuk dat ze datdoen. Hier ligt ondertussen echt een klein meisje naast me.
pi_143009647
:W

Ben ik ook weer. We gaan IVF-en in september. Eerder raden ze het af, aangezien ik 17 juli curettage had en ik eerst moet 'ontzwangeren'.

Ik vind het wel prima, die wachttijd. Zo lang is het niet.

Succes iedereen en Cactus: gefeliciteerd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_143010805
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:16 schreef Hobbesje het volgende:
Mevrouw cactus gefeliciteerd!
Hier kreeg ik ook zo'n reactie van het ziekenhuis... niet leuk dat ze datdoen. Hier ligt ondertussen echt een klein meisje naast me.
Fijn om dit te lezen. Ik heb vanaf woensdag iedere dag getest en het is nog steeds raak :) . Toch vind ik het nog steeds heel spannend, iedere ochtend.
  maandag 4 augustus 2014 @ 08:01:53 #19
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143042714
Mevrouw cactus, dat behoeft een goede jompel voor jou. Gefeliciteerd! *O*

Mclaura, wat is het voordeel van dat zogeheten ontzwangeren dan? Succes in ieder geval met wachten tot dat moment :*

Klumsy, succes deze ronde!

Ik heb er inmiddels ook vier prikdagen op zitten, de tijd gaat lekker snel. Vanaf vandaag ga ik ook de cetrotide spuiten, twee prikken per dag dus. Vooralsnog geen last van de hormonen en ik hoop dat dat natuurlijk zo blijft.
pi_143049681
Bij de echo vandaag waren 3 follikels te zien. Twee rechts, een van 10 en een van 9 mm. Links een van 9.

Er gebeurt dus eindelijk wat, maar het is wel te hopen dat zich maar 1 of 2 follikels verder ontwikkelen, want anders kans op drieling dus geen IUI.
Zou knap klote zijn, dan ben ik nu al 3 weken voor niks bezig.

Maar goed afwachten, het kan nog alle kanten op. Donderdag weer echo.
pi_143050799
Spannend Arja! Hopelijk gaan er maar 2 door en kunnen jullie misschien eind van de week of volgende week een IUI in! *O* Ik ga duimen voor je.

Dven, wat geweldig!!! Gefeliciteerd!!!

McLaura, spannend joh!
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:03:46 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143050960
go go go Lijnloos!
in de haak.
pi_143051084
Mijn hormonen vieren hoogtij op het moment :@ })
pi_143051571
MevrouwCactus gefeliciteerd! *O*
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:32:40 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143051844
Kappen nou. Gewoon klaar.

[ Bericht 97% gewijzigd door Kyara op 04-08-2014 14:37:45 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:33:59 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143051880
Laat ik toch nog even meedelen dat ik erg blij ben voor MevrouwCactus, ik hoop dat het allemaal eindelijk uitpakt zoals waar zij zo vurig op hoopt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_143061158
Gefeli MevrouwC! *O*

Arja, Klums en Frum succes :)

Lijn, ben ff kwijt waar jij staat nu....

Van het weekend een leuk feestje gehad, beetje ontspannen. Had ik ook echt behoefte aan...zoals ik al zei gaat me niet in de koude kleren zitten allemaal. Zondag IUI gehad en nu is het afwachten. Wel echt last van mijn buik, opgeblazen en gevoelig bij mijn eierstokken. Dus ik hou me ff rustig ;)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_143063012
Fijn zo Aurum!
Hier in de pilfase tot we van vakantie terug zijn (althans op vakantie beginnen met spuiten)... Dus hier nog tot half september weinig actie!
pi_143069201
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:12 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Fijn om dit te lezen. Ik heb vanaf woensdag iedere dag getest en het is nog steeds raak :) . Toch vind ik het nog steeds heel spannend, iedere ochtend.
Gefeliciteerd! *O*
pi_143099232
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:01 schreef Frummeltje86 het volgende:
Mevrouw cactus, dat behoeft een goede jompel voor jou. Gefeliciteerd! *O*

Mclaura, wat is het voordeel van dat zogeheten ontzwangeren dan? Succes in ieder geval met wachten tot dat moment :*

Gewoon mijn lichaam rustig de kans geven hormonaal te resetten. Ze geven liever niet de eerste menstruatie na een miskraam of curettage al hormonen. Dit is namelijk geen echte menstruatie maar een 'onttrekkingsbloeding' zoals bijvoorbeeld na een spiraal. Die bloeding betekent niet dat je cyclus voorbij is, maar dat het zwangerschapshormoon helemaal weg is.

Voor spontaan zwanger worden is er compleet geen beperking na een miskraam of curettage, en er zijn ook mensen die wel direct een cyclus hebben na een miskraam, alleen is dat aannemelijker bij een miskraam die zelf op gang komt dan bij een curettage.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:46:53 #31
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143124086
Klinkt goed, aurum :* spannende weken weer dus voor je.

McLaura, thanks voor de uitleg. Klinkt verstandig inderdaad. Succes met afwachten tot dat moment in ieder geval :*

Pfoe, ik had gisteren mijn eerste hormonale jankbui na het prikken van de cetrotide. De prik deed zeer en ik werd een beetje licht in mijn hoofd. In het verleden wel wat problemen met hyperventilatie gehad, dus ik voelde het aankomen. Gauw gaan zitten (vent prikte 'm bij me, in de keuken, terwijl ik stond), daarna ging het weer goed. Nu na een week prikken begint het me blijkbaar toch niet in de koude kleren te zitten... :{

Oh, en die cetrotide is echt vervelend spul. Eerste uur na die prik superrode huid, brandend gevoel en het lijkt net alsof je ziet hoe het spul zich verspreidt onder je huid. }:|
pi_143138467
Frummel, ik heb geen last van flauwvallen of iets dergelijks, maar toch ging ik altijd even liggen op bed voor het prikken. Dan lag ik er toch iets meer ontspannen bij en voelde ik er ook minder van. Misschien kun je dat doen. Die onderdrukkers (ik had orgalutran) zijn echt naar. Ik had vaak het idee dat de naald bot was. Ik lag regelmatig met mijn tanden op elkaar bij het prikken. En ik heb echt een heel hoge pijngrens normaal gesproken.
pi_143138974
Die pijn bij Orgalutran had ik ook. Volgens mij was er echt iets met die naalden. Met andere zaken heb ik nooit zo'n last gehad bij het prikken.
pi_143139773
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:00 schreef leonieke het volgende:
Die pijn bij Orgalutran had ik ook. Volgens mij was er echt iets met die naalden. Met andere zaken heb ik nooit zo'n last gehad bij het prikken.
Ja ik geloof ook dat er iets met de naalden was hoor, want de andere prikken voelde ik meestal niet (Menopur en Puregon).

:) Leo :W hoe is het met jullie en T?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:29:38 #35
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143140979
Dank voor de tip, Nikki. Ben inderdaad even gaan liggen bij het prikken net. En het lijkt inderdaad alsof die naald ook bot is. Ergens 'fijn' dat ik blijkbaar niet de enige ben...
pi_143147756
Ik heb geen ervaring met de hormonen die jij spuit, maar ik ga juist altijd zitten zodat ik een goede rol spek kan pakken van mijn buik 😋
pi_143155260
Zie je maar weer dat iedereen het anders doet. Ik prik ook altijd staand en ga daarna in bed liggen (prik altijd voor het slapen gaan).

Ik denk dat deze keer ook niet raak is, gisteraaf stervenskoud....en stervenskoud en innesteling is geen goede combinatie.

Ik heb 't al een paar keer eerder gehad, dus ik durf dit wel met 99% zekerheid te zeggen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_143155286
Cetrotide is gemeen spul. Ik kreeg er ook een allergische reactie van, mijn huid werd helemaal rood. De naald leek altijd bot inderdaad. Maar het werkt wel...
Ik spoot meestal zittend, want dan kwam mijn buik toch al naar voren zeg maar. Vond ik net zo makkelijk. En daarna weer door met de orde van de dag en de jeuk negeren.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:41:15 #39
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143157283
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:48 schreef Arja het volgende:
Ik heb geen ervaring met de hormonen die jij spuit, maar ik ga juist altijd zitten zodat ik een goede rol spek kan pakken van mijn buik 😋
Doe ik met de gonal ook inderdaad, maar met die cetrotide is het fijner als ik de naald niet zie. En vetjes op mijn buik heb ik ook wel als ik lig ;)

aurum... :* ik hoop dat je gevoel niet juist is. Ik blijf voor je duimen!

MevrouwCactus, dat is precies wat ik ook heb inderdaad. Al valt de jeuk me gelukkig mee. Bij jou nog alles goed? Dringt het al tot je door dat het gelukt is? :)

Vanmorgen echo, 10 follikels zijn gaan groeien *O* . Netjes binnen de marge dus. Zaterdag opnieuw echo en dan waarschijnlijk maandag de punctie.
pi_143165598
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja ik geloof ook dat er iets met de naalden was hoor, want de andere prikken voelde ik meestal niet (Menopur en Puregon).

:) Leo :W hoe is het met jullie en T?
Goed, hij wordt zo groot. Heeft nu ook een groot bed, discussieert over alles (wanneer houdt die Waarom-fase eindelijk op?). Maar ik denk wel dat hij stiekem ook weer uitkijkt naar school. Het zijn 2 lange maanden vakantie voor hem. Nog een geluk dat hij op vrijdag telkens een speeldate heeft.

Hoe is het met jullie drie (b)engeltjes?
pi_143171637
Frummel 10 follikels, wat goed.

Ik had vandaag echo. Baarmoederslijmvlies was goed dikker geworden. Maar de follikels waren nauwelijks gegroeid. De grootste is nu 11 mm.
Dosis weer wat omhoog en zondag weer echo.

Schiet niet op zo. Al 3,5 week aan het spuiten en heb best wat bijwerkingen. Vandaag een vreemd soort hoofd/oor-suizen. Staat niet in de bijsluiter als zijnde een bijwerking.
Vind het wel gek. Iemand dit eerder gehad bij Menopur?

Ik moet morgen nog bellen voor een afspraak dus zal het dan ook aankaarten.

Ben ook supermoe en ga bijna elke dag na mijn werk een paar uur slapen, dan 2 uur wakker en wat eten en weer verder slapen.
Ook al 3,5 week diarree en geen eetlust en af en aan hoofdpijn.
pi_143171889
Arja, wat vervelend dat je al zo lang moet spuiten. Meestal moest ik ook bijna 3 weken spuiten, maar dan zat het er wel ongeveer op. Hopelijk werkt de hogere dosis wel.

Ik kan me niet herinneren dat ik last had van die bijwerkingen. Kan het niet van iets anders zijn? Of is het echt al de hele tijd?
pi_143175365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:07 schreef leonieke het volgende:

[..]

Goed, hij wordt zo groot. Heeft nu ook een groot bed, discussieert over alles (wanneer houdt die Waarom-fase eindelijk op?). Maar ik denk wel dat hij stiekem ook weer uitkijkt naar school. Het zijn 2 lange maanden vakantie voor hem. Nog een geluk dat hij op vrijdag telkens een speeldate heeft.

Hoe is het met jullie drie (b)engeltjes?
Het gaat echt hard hè, tof dat hij het zo goed doet. En dat waarommen van kleuters stopt denk ik nooit meer. :D

Frummel mooi hoor 10 follikels. Hopelijk groeien ze allemaal door, dan heb je een mooi aantal voor de punctie. :)

Arja, ik herken die bijwerkingen van de menopur niet, maar ik heb dan ook altijd maar een dag of 10 gespoten.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:45:13 #44
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143229194
Arja, wat balen dat er weinig gebeurt... Hoeveel eenheden spuit je nu?

Nou dames, kennen jullie de grap van de 10 follikels al? Het zijn er stiekem 19... :X

Maandag punctie!
pi_143230140
Wow, 19! Heb je daar geen last van?

Ik heb overleg gehad met de gyn over de bijwerkingen, maar hij herkent ze ook niet. Dus de huisarts maar gebeld en daar kan ik dinsdag terecht. Ben er wel klaar mee om me steeds zo belabberd te voelen. Misschien bloedarmoede of zo.

Ik moest donderdag voor het eerst 150 spuiten, dan vrijdag 75 en zaterdag weer 150 en dan echo zondag
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:03:06 #46
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143230600
Irritant Arja! Pfff... kunnen ze niet beter deze ronde laten gaan en het volgende cyclus opnieuw proberen? Succes morgen in ieder geval :*

En ja, die follikels voel ik zeker. Er zitten 16 rechts en 3 links. Met name rechts is heel gevoelig en opgeblazen. Voel me net een broedkip... drukt ook op mijn blaas dus ik moet elk halfuur naar de wc.
pi_143254723
Nog steeds nauwelijks/geen reactie op de hormonen. De gyn heeft er wel vertrouwen in dat het nog zoeken is naar de juiste dosis.

Dus nu 2 dagen 150 menopur spuiten en dan wederom echo.

De gyn die ik vorige keer had zei dat ik omdat ik 3 follikels had, beter met condoom kon vrijen ivm risico drieling.
Deze gyn zei dat die kans zo klein is, zeker op mijn leeftijd, dat ik dat risico zelf mag afwegen. De kans is 0,0 nog wat procent.
pi_143274424
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:45 schreef Frummeltje86 het volgende:
Arja, wat balen dat er weinig gebeurt... Hoeveel eenheden spuit je nu?

Nou dames, kennen jullie de grap van de 10 follikels al? Het zijn er stiekem 19... :X

Maandag punctie!
Wat goed! Ik had dat ook telkens. Ik startte rond de tien en eindigde rond het dubbele. :D Succes bij de punctie. Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen. :*

Arja wat balen. :*
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:00:48 #49
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143302653
Arja, ik hoop heel hard dat deze dosis gaat werken voor je. :*

Ben weer thuis na de punctie. Is me echt ontzettend meegevallen! Mocht het nodig zijn - wat ik natuurlijk niet hoop - dan durf ik dit nog wel een keer te doen. Uiteindelijk hebben ze 12 eicellen gevonden, een mooie score dus. Ook het zaad van mijn man was in orde. Hij vreesde dat hij twee keer op zou moeten, maar dat was dus niet nodig. Weer een hindernis genomen! Nu afwachten tot het verlossende telefoontje aanstaande donderdag...
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:04:34 #50
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_143313271
Frummel fijn dat het is meegevallen! Ik duim voor mooie embryo's donderdag :*
pi_143316904
Frummel wat fijn dat het is meegevallen. Dat scheelt een hoop stress voor als het nog een keer nodig is. Ik duim voor een mooi aantal bevruchtingen en een tp van een topper donderdag. Doe rustig aan. :*
pi_143320200
Goede score, frummel!
Spannend hoor
pi_143322195
Mooie score frummel en ik duim voor een mooie tp donderdag en dan ergens in 2015 een prachtig kindje O+
pi_143330159
Fijn frummel! Mooie score ook :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:50:04 #55
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143331221
Dank jullie wel, meiden! Doet me goed :)

Wel had ik nog twee vraagjes :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb vanmiddag wel een belafspraak met de arts, maar misschien weten jullie het antwoord op mijn vragen ook wel.
pi_143331550
Bij mij gebeurt er ook eindelijk wat. Bms is goed dikker geworden en heb links ineens een follikel van 14mm.

Omdat het zo snel is gegroeid heb ik direct morgen weer een echo. Ze zijn bang dat we anders het moment missen door een mogelijk snellere eisprong
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:11:16 #57
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143331616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:07 schreef Arja het volgende:
Bij mij gebeurt er ook eindelijk wat. Bms is goed dikker geworden en heb links ineens een follikel van 14mm.

Omdat het zo snel is gegroeid heb ik direct morgen weer een echo. Ze zijn bang dat we anders het moment missen door een mogelijk snellere eisprong
Wat een goed nieuws, Arja! ^O^
pi_143346185
Wat super Arja *O*

En frummel geen ervaring mee, dus kan er "helaas" geen antwoord op geven
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143360358
Frummel dat bloed schoonmaken hoeft niet hoor, dat regelt zich vanzelf. Maar schoonmaken met water zou volgens mij geen probleem moeten zijn.

Utrogestan kun je inderdaad inbrengen tot aam de bmm. Hoeft er niet in hoor. En het grootste gedeelte van die pillen druipt toch weer naar buiten. :X Een inlegkruisje is geen overbodige luxe in ieder geval.
pi_143368339
Waar zijn die vaginale tabletten voor?
pi_143368370
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:50 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dank jullie wel, meiden! Doet me goed :)

Wel had ik nog twee vraagjes :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb vanmiddag wel een belafspraak met de arts, maar misschien weten jullie het antwoord op mijn vragen ook wel.
Geen idee Frummel, ik had ipv die tabletten nog een paar dagen Pregnyl spuiten. Als ik jou zo hoor is dat misschien de "fijnere" optie :P
  woensdag 13 augustus 2014 @ 08:55:38 #62
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143368758
Dank voor de reacties. Ben inderdaad niet heel blij met die vaginale pillen, maar ik doe het natuurlijk wel braaf ;)

Utrogestan bevat progesteron en is bedoeld om het baarmoederslijmvlies in optimale conditie te krijgen en houden voor een innesteling. Drie keer per dag twee pillen naar binnen duwen dus....

Ik heb altijd flink last van mijn borsten als ik zelf progesteron aanmaak, dus jullie kunnen wel raden hoe ze inmiddels voelen :X
pi_143369805
3 keer per dag? Wat een gedoe, Frummel.
Hoor je nou morgen of en wanneer je een TP hebt?

Ik had een follikel van 15 mm en een van 10 mm vandaag!
Vrijdag weer echo en dan waarschijnlijk zondag IUI.

Eindelijk, na 4,5 week spuiten!

Mijn lichamelijke klachten zijn sinds zondag gelukkig afgenomen. Ben nog wel bij de huisarts geweest en ga voor de zekerheid bloed prikken.
pi_143370053
Spannend Arja! Mijn duimen draaien weer! ^O^
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:56:05 #65
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143371465
Arja, top!!! Ik begin alvast met duimen voor jou.

Hoor morgen inderdaad of er embryo's zijn ontstaan. Zo ja, dan plaatsen ze er morgenmiddag eentje terug. Mochten er meer embryo's zijn die geschikt zijn om in te vriezen, dan word ik vrijdag weer gebeld. Nog even doorduimen hier ook dus.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:28:39 #66
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143374650
* droomvrouwtje komt weer eens binnenvallen

Frummeltje :* fijn dat het goed gegaan is, mooie opbrengst!! Ik duim voor mooie delingen en embryo's

Arja, wat fijn dat er eindelijk wat groeit, op naar zondag :* mijn duimen draaien

Klumsy hoe gaat het bij jou??

Hier nog steeds niks te melden.. Nog steeds in ruste :) O+ ik geniet er nog steeds van
Be happy with the little things in life
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:13:43 #67
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143406495
Jullie duimen heeft geholpen: we hebben acht embryo's! Vanmiddag terugplaatsing dus. Morgen horen we of en hoeveel van de overige zeven ingevroren zijn.

Ik heb mezelf even helemaal leeggejankt net :'( van blijdschap uiteraard.
pi_143407180
Oh wauw, frummel! Wat goed en wat spannend!
pi_143407198
Waaaaauuuww frummeltje! *O* *O* Heel veel succes vanmiddag!! ^O^
pi_143407322
Frummel wat fantastisch!!! *O* ik ben zo blij al voor jullie! Succes straks met de tp (eitje hoor) en broedze!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:05:20 #71
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143408089
*O* frummeltje *O* wat goed je bent straks gewoon PUPO *O*
Be happy with the little things in life
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:11:58 #72
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143408298
Dank jullie wel! :'( *O*
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:36:53 #73
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_143410859
Frummel *O* haha herkenbaar ook het huilen van blijdschap en opluchting
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:29:16 #74
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143414842
O+ PUPO O+ van een 8-cellig embryo. En de andere zeven zijn tot nu toe ook allemaal goed ontwikkeld.
pi_143417295
Jaaa pupo! *O* heb je een tubetje pattex nodig? O+


Ik ga mij langzaam verdiepen in dit topic, al vind ik het nog wel 'eng' en heb ik het gevoel hier (nog) niet te horen. Informatie en ervaringen lezen kan uiteraard nooit kwaad.
pi_143417540
🐣 PUPO voor Frummel 💃💃💃

Rammeltje, welkom.
Ik snap dat de stap naar dit topic confronterend kan zijn, maar het biedt ook weer nieuwe perspectieven voor je.
En er zitten hier veel ervaringsdeskundigen aan wie je vragen kunt stellen.

Zelf heb ik van nature helemaal geen cyclus. Met hormonen gelukkig wel. En door alle echo's die ik krijg, kunnen ze ook goed timen wanneer mijn eisprong is en nemen de kansen alleen maar toe.
pi_143426594
Nah Frum, mijn duimen draaien!!

En fijn dat er wat gebeurt Arja, 4,5 weken souiten is lang.vis het je eerste IUI?

Wij zijn terug uit Berlijn ( toffe stad!), als alles als normaal gaat, dan word ik dit weekend ongesteld. Ben benieuwd. ):O
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_143427607
Oeh aurum, ik duim voor je hoor, dat het niet normaal gaat.... ^O^ En Berlijn is zeker tof!

Liep er nu ook op elke straathoek een vrouw met baby in draagdoek? :o Ik was daar 2 maandjes voordat ik mijn IUI kreeg en pffffff ik wist echt niet wat ik zag.
pi_143428268
Frummel, succes! Duim voor een plakker :*
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:53:55 #80
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143428801
Aurum ik duim ook dat het niet gaat zoals normaal :*

rammeltje, doe waar jij je goed bij voelt, als je hier niet wilt posten, het is niet verplicht he :*
Be happy with the little things in life
pi_143430601
Frummel wat goed! *O* Ik duim voor een mooie plakkert.

Arja, succes bij de echo morgen!
pi_143431068
Aurum, ik duim ook voor goed nieuws! Zou tof zijn dat de laatste IUI gewoon lukt.

Het is mijn eerste IUI inderdaad. Heb hiervoor alleen 7 rondes hormonen gehad voor ovulatie-inductie en dan samen met mijn man actief zijn.

Heb je nog tips? Dingen die ik zou kunnen doen, of juist laten in de aanloop naar de IUI en daarna?

Dank voor de succeswensen allemaal!

Rammel je moet idd gewoon posten waar jij je lekker bij voelt, maar dat had ik in wohts al gezegd.

Dobs, als je nog meeleest: hoe gaat het met je?
pi_143432655
Frummeltje pupo wat fijn, ik ga voor je duimen dat het een hele lange plakkert gaat worden!

Aurum ook voor jou duim ik dat het zondag anders gaat als normaal.

Lijnloos ook veel succes binnenkort, als ik het goed onthouden heb start je toch met ivf na de vakantie?

Alle anderen natuurlijk ook veel succes, hoop dat voor iedereen de wens (snel) in vervulling zal gaan :*
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 04:05:38 #84
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_143437178
:W ik lees mee en ben er weer van vakantie maar nog geen tijd gehad om te reageren.... Met een man thuis met bijna 40 graden koorts en een hond die een ongelukje heeft gehad toen wij op vakantie waren had ik ff geen puf en tijd. Man is weer aan de beterende hand en hond is vanavond door een orthopedisch chirurg (speciaal overgekomen uit Amsterdam naar ons kleine gehucht onder de rook van hengelo) geopereerd, nieuwe kruisbanden en de knieschijf weer vastgenaaid en nu zit ik op wacht bij een jankende hond dus nu wel ff tijd ;)

Ik zou eigenlijk deze week starten met de therapie maar vanwege man en hond is dat nu doorgeschoven naar volgende week. Vakantie was relaxt met ups en downs maar de rust heeft me over het algemeen goed gedaan.

We zijn nu aan het aftellen naar volgende week donderdag. S'middags hebben we het evaluatiegesprek met Zwolle samen met onze donor en dan gaan we zien wat we dan gaan doen. Voorlopig ga ik eerst de therapieën afwerken en als ik daarvan het grootste gedeelte heb gehad dan willen wij (afhankelijk van de donor uiteraard) de laatste poging gaan benutten, afwachten dus....

Frummel PUPO! *O* ik duim voor een plakker ^O^

Aurum ook hier draaien de duimen volop voor jullie :*

Das ff het enige wat is blijven plakken voor nu :@ Voor een ieder een dikke knuf en een :* en tot later!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 04:06:24 #85
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_143437180
Rammeltje welkom, alles mag en niets moet hier. Gewoon lekker doen waar je jezelf het prettigst bij voelt :*
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:13:13 #86
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143438506
Dank voor alle jompels, meiden! :)

aurum, ik duim heel hard voor een geslaagde IUI-poging!

dobbey, sterkte met de therapie binnenkort :* Ik hoop dat het je gaat brengen wat je nodig hebt.

rammeltje, ik kan me voorstellen dat je twijfelt. Beide is goed, zolang jij je er zelf 'goed' bij voelt. Ik ben uiteindelijk naar dit topic overgestapt omdat ik wat last begon te krijgen van alle tweede streepjes van anderen, terwijl wij nog steeds met lege handen stonden. Toen was er ook nog niet direct bekend wat er bij ons aan de hand was. Mijn onbevangenheid in dit hele proces was weg, terwijl er in het andere topic juist meiden binnenkomen die nog helemaal hyper zijn dat ze net besloten hebben om voor een kindje te gaan ;) . Enerzijds voor mezelf overgestapt dus, maar eigenlijk ook wel om hen niet 'lastig' te vallen met mijn teleurstellingen. Ik gun het anderen juist die onbevangenheid vast te kunnen houden en vertrouwen te hebben dat hun lijf het allemaal prima voor elkaar heeft :).
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:55:43 #87
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143440246
*O* 6 cryo's! *O*
pi_143440361
PUPO en 6 cryo's O+ *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:34:41 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_143448269
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:55 schreef Frummeltje86 het volgende:
*O* 6 cryo's! *O*
*O* wat goed!
Nu hhopen op een positieve test over een paar weken O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_143452041
Ik snap er niks meer van en de gyn ook niet 😢

Had ik woensdag links nog een follikel van 15 mm en keek ik al uit naar de IUI.
Vandaag tijdens de echo was dat follikel er niet meer en uit bloedonderzoek kwam geen eisprong naar voren.
Rechts had ik ineens wel een follikel van 14 mm.
Maar ja die zal ook wel weer verdwijnen en kan ook niet eindeloos doorspuiten natuurlijk.

Dosis is omhoog moet nu 2 dagen 225 spuiten en dan zondag weer echo.

De gyn hoopt deze cyclus meer over mijn lichaam te leren en wat er wel en niet werkt.
Kleine kans dat zondag dit follikel toch groot genoeg is, maar ik reken nergens meer op.

Word steeds zo heen en weer geslingerd door alle teleurstellingen. Iedere keer met hoop naar een echo en dan weer dit.
De afgelopen 5 weken elke avond gespoten en 11 keer naar het ziekenhuis geweest.

Ik heb het nu even moeilijk om positief te blijven en ook om er niet mee bezig te zijn.

Ergens denk ik dat die provera alles verstoord heeft. Het is toen niet tot een bloeding gekomen voor de start van menopur. Zondag maar even navragen of dat kan.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:32:41 #91
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143457993
Jemig wat een rotnieuws, Arja. :{ dat had ik ook niet meer verwacht met een follikel van 15 mm. Snap heel goed dat je baalt :* maar nu dus een ander follikel. Ik duim knetterhard voor je!
pi_143460897
Dat is niet wat je zou verwachten, Arja! Normaal groeit een follikel zo'n 2mm per dag vanaf 14mm, en die van jou is gewoon verdwenen zonder eisprong? Hopelijk kan de gynaecoloog achter komen wat er aan de hand is! Het lijkt mij erg frustrerend. Ben je al weken bezig met spuiten en je gevoelens worden heen en weer geslingerd.


@frummeltje; jouw post is precies hoe ik mij momenteel voel. Wij zijn nu weliswaar pas met ronde 5 bezig, maar ik heb al zo lang het gevoel dat er iets loos is en het niet spontaan wil. Door mijn endometriose heb ik al zoveel verschillende medicijnen gehad dat het mij niet verbaasd dat mijn cyclus verstoord is. Mijn onbevangenheid is inderdaad weg net als de spontaniteit in bed tijdens de vruchtbare dagen. Het is nu nog uitzoeken wat er (naast endometriose) precies aan de hand is. Afgelopen weken genoeg gemarteld op de prikpoli en nu wachten op de bloed uitslagen. Hopelijk belt de gynaecoloog begin deze week met hoe we nu verder gaan. Het staat nu in ieder geval vast dat ik traag groeiende follikels heb (net binnen de norm), en een korte luteale fase. Het is nog afwachten of ik wel een goede eisprong heb gehad.
Ondertussen ben ik soms zo bang om voor altijd kinderloos te blijven :'( , maar dat is ongetwijfeld herkenbaar.
pi_143463025
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh aurum, ik duim voor je hoor, dat het niet normaal gaat.... ^O^ En Berlijn is zeker tof!

Liep er nu ook op elke straathoek een vrouw met baby in draagdoek? :o Ik was daar 2 maandjes voordat ik mijn IUI kreeg en pffffff ik wist echt niet wat ik zag.
Ja, het is ook nog schoolvakantie, dus babies en kleine kinderen galore. Dat doet mij niet zoveel, ik vind de meeste kindjes wel cute. Ik heb niet een waarom zij wel/ ik niet gevoel.

Jij hebt er denk ik wel meer moeite mee? :)

Arja: wat een bagger zeg 8)7 moet je nou nog steeds doorspuiten? Ik hoop dat de follikels zo dag iig gegroeid zijn en wat betreft de IUI volg vooral je gevoel, je hoeft niet anders dan anders te doen. Ik zou de avond na de IUI wel rustig houden :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_143463609
Arja :* ik heb ook een keer gehad dat een follikel van 14mm
ineens weg was
Daarna gaan ophogen en binnen een paar dagen was er een andere :)
Vaak ben ik ook wel rond de 30-34 dagen aan het spuiten....

Vandaag echo gehad en m'n linker eierstok houd niet van op de foto gaan!
Maar na veel gedoe toch 2 eitjes te zien, 1 van 15,5 en de andere 10,5 O+
Vanavond en morgen nog gonal en dan zo dag ochtend de pregnyl!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143463839
En toch he, dat meten van die eitjes blijft een beetje "giswerk"
Het gaat op millimeters, en het is handwerk, dus vraag me af hoe nauwkeurig de metingen zijn? De grootste bij mij had een doorsnee van iets van 17,4 bij 13,6 want dus gemiddeld 15,5 is. Maar heel duidelijk waren ze niet op de echo te krijgen ( vond ik ) dus wie weet had die 13,6 wel meer moeten zijn, dan klopt de hele meting niet meer... Net als een halve mm, dat is toch gewoon eigenlijk niet te meten met een muis en hand...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143466168
Waarom wordt er bij de een gekozen om te spuiten, en de ander krijgt tabletten om de eicel te laten rijpen? Of zijn de spuiten heel ergens anders voor?
pi_143471521
Vaak begin je met tabletten, Clomid, maar daar reageerde m'n lichaam niet op.
Dus toen overgestapt op hormoonspuiten even moeten zoeken naar de juiste dosis, maar wel gelijk de eerste ronde een mooi resultaat :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143471543
Welkom trouwens rammeltje ( sorry was ik helemaal vergeten gisteren :@ )
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:19:44 #99
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143472267
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:45 schreef rammeltje het volgende:
@frummeltje; jouw post is precies hoe ik mij momenteel voel. Wij zijn nu weliswaar pas met ronde 5 bezig, maar ik heb al zo lang het gevoel dat er iets loos is en het niet spontaan wil. Door mijn endometriose heb ik al zoveel verschillende medicijnen gehad dat het mij niet verbaasd dat mijn cyclus verstoord is. Mijn onbevangenheid is inderdaad weg net als de spontaniteit in bed tijdens de vruchtbare dagen. Het is nu nog uitzoeken wat er (naast endometriose) precies aan de hand is. Afgelopen weken genoeg gemarteld op de prikpoli en nu wachten op de bloed uitslagen. Hopelijk belt de gynaecoloog begin deze week met hoe we nu verder gaan. Het staat nu in ieder geval vast dat ik traag groeiende follikels heb (net binnen de norm), en een korte luteale fase. Het is nog afwachten of ik wel een goede eisprong heb gehad.
Ondertussen ben ik soms zo bang om voor altijd kinderloos te blijven :'( , maar dat is ongetwijfeld herkenbaar.
Inderdaad een herkenbaar gevoel :* Ik kan me het ook goed voorstellen dat je met die endometriose al geen goed gevoel hebt. Hebben ze dat al veel eerder ontdekt of is dat ook iets wat uit de huidige onderzoeken gebleken is? Ik denk wel dat het goed is dat je al wat onderzoeken hebt lopen bij de gyn, al zou het natuurlijk mooi zijn als daar uitkomt dat je vanuit jezelf een eisprong krijgt. Zijn ze ook voornemens om het zaad van je partner te testen? Misschien neemt dat uiteindelijk ook nog wat onzekerheid weg.

Voel je vrij om dit topic als uitlaatklep te gebruiken voor alle emoties :* Zoals de meiden al eerder schreven: niets moet, alles mag.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:21:52 #100
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143472284
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:56 schreef klumsy het volgende:
Arja :* ik heb ook een keer gehad dat een follikel van 14mm
ineens weg was
Daarna gaan ophogen en binnen een paar dagen was er een andere :)
Vaak ben ik ook wel rond de 30-34 dagen aan het spuiten....

Vandaag echo gehad en m'n linker eierstok houd niet van op de foto gaan!
Maar na veel gedoe toch 2 eitjes te zien, 1 van 15,5 en de andere 10,5 O+
Vanavond en morgen nog gonal en dan zo dag ochtend de pregnyl!
Klums ook al goed aan het broeden! Spannend weer :)
pi_143474350
Mogguh! Vannacht ongesteld geworden( als dat al niet vervelend genoeg is, kon de kruik niet vinden vannacht dus superveel kramp gehad.....vind ik 'm vanmorgen met 2 mins zoeken ):O ! )

Qua niet zwanger zijn, mjaah, het is wat ik verwachtte dus echt verbaasd ben ik niet. Balen doe ik er wel van, maar dat slijt met de tijd wel wat.

Alle anderen wens ik iig succes ^O^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:39:24 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143475814
Aurum -O-

Was dit de laatste IUI?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143478949
Balen aurum ook al had je het verwacht.

Rammeltje: ik begon met tabletten, maar daar reageerde mijn lichaam niet op.
Spannend he, al die onderzoeken?
Hoe oud ben je?

Klumsy, wat goed dat de follikels lekker aan het groeien zijn.
Doet me wel goed om te lezen dat er bij jou ook een keer een ei is verdwenen en ook dat er meer vrouwen zijn die meer dan 30 dagen moesten spuiten.
Ik kreeg het gevoel dat ik nog afwijkender was dan andere vrouwen en mijn lichaam me opnieuw in de steek laat.
Gisteren daarom maar even de tranen laten komen. Die moest ik steeds wegdrukken omdat ik elke keer na een teleurstellende echo gewoon weer naar mijn werk moest en bv moest vergaderen.
Voel me al weer beter. Morgen maar even verder kijken.

Mijn linker eierstok houdt ook niet van foto's. Vaak moet er nog wat op mijn buik geduwd worden.
pi_143481347
Aurum wat klote -O-

Arja, ik moet bijna altijd lang spuiten en dan weet ik al welke dosis ik moet hebben...
( Bij mij zijn het aantal dagen dat ik per cyclus heb moeten spuiten dit geweest: 30, 30, 32, 23, 23, 30 ,30, 34, 13, en deze ronde "maar" 18 dagen... )
Een keer gehad dat er een eitje verdwenen was en 2 keer een cylcus af moeten breken omdat er meer dan 1 eitje was.
Aangezien de zwangerschap van Lola helemaal goed verlopen is mag ik nu doorgaan bij 2 eitjes, zodra een 3e eitje boven de 14mm komt, moet ik die ronde afbreken...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143484163
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:39 schreef laziness het volgende:
Aurum -O-

Was dit de laatste IUI?
Jups, laatste IUI. Het hoofdstuk zelf zwanger kunnen worden kan ik nu definitief afsluiten -O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:58:40 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143502951
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:00 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Jups, laatste IUI. Het hoofdstuk zelf zwanger kunnen worden kan ik nu definitief afsluiten -O-
Wat ontzettend klote -O- :*

Gaan jullie nu verder met IVF of eerst dit even laten bezinken voorlopig?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143503031
Aurum :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143503033
Rechts een follikel van 17,5 en 15,5!
Vandaag nog een keer menopur. Morgen ovitrelle en dan woensdag IUI!

Eindelijk. Dan heb ik 34 dagen gespoten
pi_143503187
Wat super Arja! *O* niet van het lange spuiten, maar wel van het mooie resultaat :)

Hier vanmorgen pregnyl gezet, dus komende 2 weken weer geduldig wachten
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143503790
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:11 schreef klumsy het volgende:
Wat super Arja! *O* niet van het lange spuiten, maar wel van het mooie resultaat :)

Hier vanmorgen pregnyl gezet, dus komende 2 weken weer geduldig wachten
Spannend klumsy! Dan gaan we aardig gelijk op.

*mijmert*
Zou leuk zijn als we samen doorgaan naar z&g!
pi_143511875
Ja dat zou zeker leuk zijn :Y
Is wel weer eens tijd voor een streepjesregen hier!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143516828
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:40 schreef klumsy het volgende:
Is wel weer eens tijd voor een streepjesregen hier!
Dit keer 100 :Y
pi_143517485
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:48 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit keer 100 :Y
Met hopelijk Frummel als trendsetter!
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:14:05 #114
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143520928
Aurum... Wat ontzettend k*t zeg -O- neem even de tijd om dit te verwerken en je eventueel voor te bereiden op het volgende traject. Mocht je iets willen weten, vraag het gerust :*

Klumsy en Arja nagenoeg gelijk op :) heel mooi, dames!

En ik zou die streepjesregen ook niet heel erg vinden O-)
pi_143532979
thanks Frum! We gaan iig wel naar het zkh om onze vragen te stellen "nav de witte envelop" maar ik neem daarna sowieso weer pauze.

Dan hebben we iig alle info om te beslissen of we IVF willen proberen.

Ik vraag me bijv. af wat de succesrate is van IVF bij stellen die zonder reden verminderd vruchtbaar zijn.

Tegen die tijd heb ik vast nog wel meer vragen :)

Als men nog pointers heeft dan hoor ik het graag ( mag ook via pm)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:41:28 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143533440
Geen pointer maar wel even een dikke :* Klote dit!!
pi_143533638
Aurum, wat super klote :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_143542922
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:33 schreef _aurum_ het volgende:

Ik vraag me bijv. af wat de succesrate is van IVF bij stellen die zonder reden verminderd vruchtbaar zijn.

Bij ons was de eerste poging IVF raak, van een verse terugplaatsing.

We hebben IVF dus jaren als het wondermiddel gezien, tot er vorig jaar een complete poging (1 live tp, 6 cryo) mislukte. Zo'n wondermiddel is het dus niet, te meer omdat alle omstandigheden vorig jaar veel beter waren dan 5 jaar geleden.

Echter is het voor ons wel alles waard geweest, ondanks dat het vorig jaar mislukte. Thijs heeft ons ouders gemaakt, en onze kinderwens is daarmee vervuld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_143543154
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:58 schreef McLaura het volgende:

[..]

Bij ons was de eerste poging IVF raak, van een verse terugplaatsing.

We hebben IVF dus jaren als het wondermiddel gezien, tot er vorig jaar een complete poging (1 live tp, 6 cryo) mislukte. Zo'n wondermiddel is het dus niet, te meer omdat alle omstandigheden vorig jaar veel beter waren dan 5 jaar geleden.

Echter is het voor ons wel alles waard geweest, ondanks dat het vorig jaar mislukte. Thijs heeft ons ouders gemaakt, en onze kinderwens is daarmee vervuld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is precies waarom ik een bevruchting niet meteen zie als een zwangerschap. (Naar aanleiding van vaak de discussie over koperspiraaltjes)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:31:54 #120
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143581431
Klopt, Ticootje. Zo probeer ik het zelf ook te zien. Beetje zoeken naar een balans tussen blij zijn met de dingen die goed zijn gegaan in dit traject en toch ook realistisch blijven. Lijf en embryo moeten elkaar accepteren, embryo moet verder delen, innestelen, enzovoort.

Ik twijfel een beetje of ik de poli even bel vandaag. Blijf last houden van een opgezette buik. Nu is dat ook een mogelijke bijwerking van de Utrogestan, dus kan net zo goed daarbij horen. Maar kan misschien ook lichte overstimulatie zijn. Twijfel alom dus... Geen echte buikpijn trouwens.
pi_143590596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 08:31 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik twijfel een beetje of ik de poli even bel vandaag. Blijf last houden van een opgezette buik. Nu is dat ook een mogelijke bijwerking van de Utrogestan, dus kan net zo goed daarbij horen. Maar kan misschien ook lichte overstimulatie zijn. Twijfel alom dus... Geen echte buikpijn trouwens.
Bij twijfel altijd bellen. Zus heeft overstimulatie gehad met hele nare afloop. Keertje teveel bellen is nooit erg, keertje te weinig wel.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:47:04 #122
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143591869
Inderdaad gebeld. Als het morgen nog zo is, dan even naar ziekenhuis.

Arja, alvast succes bij de iui morgen!
pi_143595451
Succes Arja!

Hopelijk belt de gynaecoloog snel voor de bloeduitslagen + hoe we nu verder gaan. Komende dagen werk ik volledige dagen, waardoor ik de telefoon niet op kan nemen.

Weet iemand waar ik tarwekiemolie(capsules) kan kopen? De kruidvat hier heeft het niet meer.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:42:19 #124
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143595724
Aurum :* wat klote zeg

Klumsy mijn duimen draaien weer en ook voor jou Arja :*

Streepjes regen vind ik een goed plan

Frummel bij twijfel bellen altijd bellen, beter een keer te vaak dan te weinig

Rammeltje, de tuinen misschien??
Be happy with the little things in life
pi_143597432
Dankjulliewel!

Frummel, goed dat je hebt gebeld.

Rammel: is die tarwekiem in overleg met de gyn gegaan? Ik zou het wel even melden in ieder geval.
Heb je geen bel-afspraak met tijdsindicatie gekregen?
pi_143602011
Hier niet zonder reden verminderd vruchtbaar (omwille van PCOS) maar waarbij ik 5 jaar geleden na 2 IUI's zwanger was, lijkt IVF en ICSI hier ook niet te lukken. Iets waar ze in het ziekenhuis geen verklaring voor hebben aangezien het eigenlijk al mislukt in het labo. Maar misschien ligt het "gewoon" aan het feit dat we 5 jaar later zijn.
pi_143620665
Zo, de eerste IUI is een feit.

Er waren, na opwerking, 1,5 miljoen zaadcellen. Dat vond ze aan de lage kant, maar nog niet dramatisch. Als het volgende keer weer onder de 2 miljoen zou zijn, volgt er een gesprek.

1,5 miljoen. Ik vind het wel veel
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:17:16 #128
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_143620970
Ik duim voor een grote streepjesregen dames!

Arja 1,5 miljoen is echt wel aan de lage kant helaas. Maar wel voldoende voor iui. En het kan echt heel erg varieren per keer. Het kan ineens 10x meer zijn....

Leonieke wat zuur dat het nu in het lab al misloopt. :*
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:58:49 #129
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143621859
Kan inderdaad erg variëren, Arja. Ze hielden bij ons ook een minimum aan van 2 miljoen na opwerken. Vanaf nu ook in duimstand voor jou!

Leonieke, bedoel je dat er heel weinig bevruchtingen tot stand kwamen? Hebben ze ivf gedaan of icsi? :*

Edit: slecht gelezen... Beide dus. :{
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:01:47 #130
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143621930
Rammeltje, ik denk dat je die bij de Tuinen wel kunt vinden. Weet niet precies waarvoor je ze wilt gebruiken? Heb je al iets gehoord van de gynaecoloog?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:27:13 #131
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143622535
Ik krijg een beetje last van het wachtwekensyndroom; duurt erg lang. Ik wil braaf wachten tot de testdatum die het ziekenhuis me gegeven heeft. Maar jemig, wat duurt dat nog lang! ;(
pi_143627506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:01 schreef Frummeltje86 het volgende:
Rammeltje, ik denk dat je die bij de Tuinen wel kunt vinden. Weet niet precies waarvoor je ze wilt gebruiken? Heb je al iets gehoord van de gynaecoloog?
Op de site van de tuinen kan ik het wel vinden. Dankjewel droomvrouwtje en frummeltje!
Ik wil proberen om mijn cyclus goed te krijgen, maar het lijkt mij wel beter om het in overleg van de gynaecoloog te doen. Ik neem verder ook foliumzuur, vitamine B-complex en vitamine D in overleg.
Helaas nog niks gehoord van de gynaecoloog. Ik vind het wel lang duren hoor! Vorige week maandag bloed geprikt op progesteron en afgelopen donderdag op de rest (oestradiol, FSH en nog iets geloof ik). Ik wil weten waar we aan toe zijn, ook i.v.m. dat ik ondertussen alweer op cyclusdag 8 zit.

:* voor de stomme wachtweken!
pi_143628786
Rammel: ik zou gewoon zelf bellen en vragen aan de verpleegsters hoe en wanneer je een terugkoppeling krijgt. Misschien maakt ze dan een bel-afspraak voor je met de gyn.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:49:08 #134
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143628993
Ik sluit me aan bij het advies van Arja, Rammeltje. Ik heb altijd een belafspraak voor dat soort uitslagen... En volgens mij zouden die uitkomsten toch snel bekend kunnen zijn. Toen ik een week of vier geleden mijn bloed liet prikken op progesteron en oestradiol, belde de gyn me nota bene dezelfde middag nog op.
pi_143635044
Hoe is het met je opgezette buik?

En het wachtwekensyndroom. De eerste week heb ik er meestal nog geen last van, of kan het goed negeren. Maar de tweede week wordt dat al lastiger.

Wanneer mag je testen frummel?

Ik heb me voorgenomen niet te testen en mijn ongesteldheid af te wachten dit keer. Benieuwd of ik het volhoud..
Maar die witte testen elke keer vind ik ook niets.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:22:33 #136
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143639614
Buik al een stuk beter, dus ben niet meer naar het ziekenhuis geweest. Zodra het weer opkomt, ga ik gelijk weer bellen. Denk dat het gewoon mijn darmen zijn die ook flink opborrelen...

En ik wil inderdaad zelf obsessief testen voorkomen; dat heb ik al eens gedaan en ik sliep in die dagen echt amper nog en maakte mezelf helemaal gek.

Vrijdag de 29e it is. Niet eerder, maar ook zeker niet later ;)
pi_143656873
Fijn om te lezen dat de IUI is goed gegaan Arja, viel 't mee? De handeling an sich is zo gepiept he.

Succes met de wachtdagen iig! (ook voor Frum)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:25:20 #138
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_143660874
* goed_volk meldt

Ik lurk even mee. Sinds ruim 2 jaar proberen mijn vrouw en ik zwanger te raken, helaas zonder succes. Gister eerste afspraken gehad voor de onderzoeken-molen. Nu aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn en hoe ver we willen gaan.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:31:10 #139
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143661076
Dank je, aurum :)

goed_volk, 'welkom' in dit topic, al hadden jullie het vast ook heel graag anders gezien :* Mocht je iets willen weten of gewoon even je hart willen luchten: voel je vrij.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:32:05 #140
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_143661101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:31 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dank je, aurum :)

goed_volk, 'welkom' in dit topic, al hadden jullie het vast ook heel graag anders gezien :* Mocht je iets willen weten of gewoon even je hart willen luchten: voel je vrij.
Dank :)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:53:56 #141
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143667800
Welkom goed_volk, jammer dat je hier moet melden, maar hopelijk kun je hier je hart luchten en als je wat wilt weten, gooi het in de groep
Be happy with the little things in life
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:26:31 #142
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_143672767
Helleuh dames hoe is het hier? Hoe staat het met de wachtdagen?

Welkom goed volk.


Vanmiddag hebben we de evaluatie in Zwolle gehad. De gynaecoloog heeft het een en ander uitgelegd en daar is uitgekomen dat we gewoon vette pech hebben gehad }:|

Normaal is de score van punctie tot bevruchting 70% (er valt altijd wat af) en bij ons was dit 100%. De kwaliteit van de embryo's waren allemaal goed maar dit staat los van het invriezen. Mijn bms was ook in top conditie dus al met al noemde hij het een geslaagde poging met een onverwachte uitkomst.

We hebben gevraagd hoe het kon dat er redelijk wat "mis" is gegaan bij de donor qua medicatie, pijn e.d. En hij kon hier niet echt een antwoord opgeven maar wel wat het vervolg eventueel zou zijn.

Bij de volgende behandeling worden de hormonen verhoogd naar 225 eenheden om toch wat meer eicellen te produceren (laatste kans voor ons dus neemt iets meer risico voor de vriezer) De certrotide word direct vervangen door het andere middel ivm allergische reactie, de hoeveelheid hormonen word dubbel gecheckt zodat we niet zonder komen te zitten, ipv 1 embryo krijg ik er 2 teruggeplaatst en last but not least krijgt onze donor ten tijde van de punctie een roesje zodat ze slaapt en niets van de punctie verneemt omdat hij bang is dat ze gaat verkrampen nav de vorige keer ^O^

Na dit allemaal besproken te hebben vroeg hij wat we wilden gaan doen en de donor heeft aangegeven dat ze op deze voorwaarden graag de laatste kans in gaat met ons :'( :o *O* *O* *O* *O*
Wij wisten het ook nog niet zeker omdat ze eerst het gesprek wilde afwachten.

We weten nog niet wanneer we weer gaan beginnen, dit hebben we in handen gelegd van onze donor en zij gaat overleggen met haar vriend. Tegen de tijd dat het zover is ben ik al zover met de therapie dat dat geen belemmering meer hoeft te zijn en de eerste diagnose van ADHD/ADD is al onofficieel binnen en moet nu nog verder worden uitgewerkt met testen om te zien welke kant het balletje oprolt en wat ik er mee ga doen.

Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat ik onwijs blij ben :7
pi_143673192
*O* *O* *O* *O* *O* ohhh dobbey, wat ontzettend fijn nieuws! En O+ voor je donor! Ontzettend knap van haar dat ze nog een keer wil! Volgens mij was dit een goed gesprek bij de gynaecoloog!


Ik heb ondertussen gebeld met het ziekenhuis, en ze zouden mijn status bij de arts in het bakje leggen. Helaas nog niks gehoord! :{
pi_143692919
Dobbey wat een supernieuws!! *O*
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:20:54 #145
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143694406
Duurt lang zo, rammeltje -O- -O-

dobbey, wat een ontzettend goed nieuws! *O* En diep respect voor je donor, wauw!

Nou meiden, ik heb er niet veel vertrouwen meer in. :{ Vanmorgen tot twee keer toe met afvegen bruinig (dus oud) bloed. Elf dagen na punctie, acht dagen na terugplaatsing. Ik had de eerste dagen na de punctie tot ongeveer de dag van terugplaatsing steeds wel bloedverlies door de punctie, maar dat is dus al zeker een week voorbij.

Dit wordt 'm dus niet denk ik. Ik weet niet hoe dit bij de andere ivf-dames verliep?
pi_143695081
hopen op een innestelingsbloeding, frummeltje!

Hier bericht van het ziekenhuis, op mijn voicemail. De arts wil de uitslag niet per mail bespreken (ik ben zelf slecht bereikbaar i.v.m. eigen spreekuren). Ook was de uitslag nog niet binnen (13 dagen geleden progesteron geprikt en 8 dagen geleden de rest). De secretariaat heeft mij een telefonisch afspraak gegeven welke ik per post zal ontvangen. -O- Waarom moet het zo lang duren...
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:10:30 #147
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143695326
Zou ik wel laat vinden voor een innestelingsbloeding eigenlijk... Maar ja, we gaan het zien. Ik kan niet veel meer doen dan nog verder afwachten.

Getver, wat een stom bericht van het ziekenhuis zeg -O- Echt vaag dat het zo lang duurt! :*
pi_143698134
/lurker
Frummeltje bij mijn eerste zwangerschappen heb ik ook bruinverlies gehad in week 4 en 5, dus zelfs nog iets later. Volgens mij kan nestelbloed nog lang voorkomen, houd moed!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:07:54 #149
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143698629
Dobbey *O* wat een fijn nieuws!!!

Frummel, geen man/vrouw overboord. Oud bloed kan overal van komen, kan ook zijn met het inbrengen van de utrogestan dat je wat geraakt hebt. Mijn duimen draaien :* Wanneer mag je testen??
Be happy with the little things in life
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:46:14 #150
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_143701783
Frummel ik had op dezelfde dag als jij nu ook bruin en lichtrood verlies. En ik was wel zwanger. Mijn mislukte poging was echt bloedverlies op dag 8 na punctie.... Blijf hoop houden zolang je geen bloed ziet :*
*vreselijk die wacht weken. .... *
pi_143703429
Aurum: de IUI was zo gebeurd en viel mee idd.

Dobbey: wat een supernieuws! Klinkt grondig allemaal hoe jullie het willen gaan aanpakken straks.

Rammeltje: bij welk ziekenhuis ben je? Ik snap niet dat het zo lang moet duren.

Frummel: volgens mij hoeft dat beetje bloed niets te zeggen. Ik hoop voor je dat de wachtdagen verder voorbij zullen vliegen
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:38:01 #152
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143703619
Net ook rood bloedverlies... niet heel veel, maar wel echt helder. Buik begint tevens zeer te doen. Ziekenhuis heb ik maar even gebeld qua advies voor de Utrogestan. Moet er nog even mee doorgaan. Het kon meer dingen betekenen op wachtdag acht...

Jemig ik zit echt even in de rats :'(
pi_143704217
Oh, frummel toch. Ik snap dat je in de rats zit, maar er is niets anders dat je kunt doen dan het over je heen laten komen en afwachten.

Machteloos gevoel is dat.

Heb je wat afleiding?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:20:18 #154
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143707553
Frummel :* ik herken het gevoel, maar echt het kan nog alle kanten op. Ziekenhuis hier zegt daarom altijd testen, veel vrouwen verliezen bloed en zijn toch zwanger.

Dikke knuf. Ik hoop dat je de laatste paar dagen een beetje goed doorkomt en afleiding hebt
Be happy with the little things in life
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:13:33 #155
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_143711170
Frummel :* wachtdagen zijn ruk en al helemaal als je lijf een loopje met je neemt.... Succes de aankomende dagen.


Rammel wel vreemd dat je zo lang moet wachten en, hoe ruk ook, bereid je maar vast voor op heel veel wachten en geduldigheid in de mm :@ Ik denk dat iedereen het hier wel herkent ;)
pi_143713008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:38 schreef Frummeltje86 het volgende:
Net ook rood bloedverlies... niet heel veel, maar wel echt helder. Buik begint tevens zeer te doen. Ziekenhuis heb ik maar even gebeld qua advies voor de Utrogestan. Moet er nog even mee doorgaan. Het kon meer dingen betekenen op wachtdag acht...

Jemig ik zit echt even in de rats :'(
Meid, het hoeft echt niets te betekenen. Ik heb behoorlijk wat bloed verloren bij mijn tweeling en ook bij de zwangerschap van L verloor ik bloed voor ik positief testte. Zeker doorgaan met de utro bolletjes inderdaad, je kunt er pas echt wat over zeggen als het (bijna) je nod is. :* voor jou, het wachten vond ik altijd het ergste van alles, het is gewoon ruk die onzekerheid. -O-
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:44:46 #157
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143714673
Jullie zijn ontzettend lief, dank! Het bloeden blijft helaas wel doorgaan, maar het is nog lang niet zoveel als bij een menstruatie. Maar ik zal mijn vertrouwen proberen vast te houden. :)
(8> kwam een uurtje eerder naar huis om me even vast te houden en gerust te stellen. Nu lekker een filmpje aan het kijken. Ben weer rustig dus. :)
pi_143734161
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:58 schreef Frummeltje86 het volgende:
Leonieke, bedoel je dat er heel weinig bevruchtingen tot stand kwamen? Hebben ze ivf gedaan of icsi? :*

Edit: slecht gelezen... Beide dus. :{
1 x IVF en 1 x ICSI
Bij IVF waren er echt veel te weinig bevruchtingen en de bevruchtingen die er waren, waren niet goed (op dag 4 stopte de celdeling en was er dus geen terugplaatsing). Daarom hebben ze ICSI geprobeerd, waarbij er wel iets meer bevruchtingen waren (procentueel gezien eigenlijk nog niet genoeg), maar men stelde op dag 5 al een vertraagde groei vast (dus niet gestopt zoals bij de IVF-poging, maar wel al niet meer snel genoeg). Dan een terugplaatsing gehad die niet gelukt is en geen cryo's omdat ze tegen dag 6 ook volledig gestopt waren met delen.

In het ziekenhuis hebben ze er geen verklaring voor waardoor ze ook niets anders meer kunnen proberen. Wat ook de reden is waarom we de laatste 4 pogingen (nog) niet gebruikt hebben.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:20:19 #159
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143741471
Jemig leonieke, dat heeft dan wel echt tegen gezeten voor jullie... :* wat bijzonder dat het dan zoveel jaar geleden zoveel beter was. Jullie hebben uit die poging toch een kindje? Kunnen ze zoiets verder onderzoeken eigenlijk? Of laten ze het bij 'we weten het niet'? Kan me voorstellen dat je graag met wat meer vertrouwen een eventuele nieuwe poging zou ondernemen...

Bij mij is het bloedverlies inmiddels afgenomen tot af en toe wat bruine rotzooi. Waar ik gisteren echt elke twee uur een nieuw inlegkruisje in moest doen, red ik het vandaag prima met eentje. Beduidend minder dus en ook geen helder bloed meer gehad. Stelt ons op die manier wat meer gerust. (8> is vrij komende week dus ik heb flink wat afleiding :)

Klumsy en Arja, hoe voelen jullie je? Ik duim voor jullie!

Dobbey nog lekker aan het stuiteren van het goede nieuws? ;)

Kahlie, droomvrouwtje, alles oké? :*
pi_143742315
Wat een tegenslagen Leonieke. Wel fijn dat jullie nog pogingen achter de hand hebben.

Frummel: fijn dat je minder bloedverlies hebt.

Met mij gaat het goed. Ik voel me hetzelfde als anders.
  zondag 24 augustus 2014 @ 08:15:56 #161
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143763718
Fijn, Arja :)

Mijn bloedverlies is sinds gisteren rond een uur of twaalf in de middag gestopt. Niks meer! Het ziekenhuis had gezegd dat als het zondag nog steeds veel was, ik mocht stoppen met de Utrogestan. Ik ga nu dus nog maar even door de komende dagen O-)
pi_143763846
Frummel wat fijn dat het gestopt is. Succes met de laatste dagen wachten. :*

Oh en btw, ik mocht nooit stoppen met utro voor nod. Pas als de test aantoonde dat ik niet zwanger was mocht ik stoppen. Ik zou als ik jou was gewoon eigenwijs zijn en altijd doorgaan tot je zekerheid hebt, het kan geen kwaad, alleen die witte prut is vervelend. :X
pi_143763923
Toen ik zwanger was van Leyla dacht ik ook dat ik gewoon ongesteld werd. 2x zelfs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 24 augustus 2014 @ 09:01:38 #164
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143764075
Liever witte prut dan rode prut ;)

Ticootje, wow! Dat kan dus ook nog... Zijn al jouw kindjes ivf-kindjes trouwens? Of alleen Leyla?
pi_143764679
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:20 schreef Frummeltje86 het volgende:
Jemig leonieke, dat heeft dan wel echt tegen gezeten voor jullie... :* wat bijzonder dat het dan zoveel jaar geleden zoveel beter was. Jullie hebben uit die poging toch een kindje? Kunnen ze zoiets verder onderzoeken eigenlijk? Of laten ze het bij 'we weten het niet'? Kan me voorstellen dat je graag met wat meer vertrouwen een eventuele nieuwe poging zou ondernemen...

Bij mij is het bloedverlies inmiddels afgenomen tot af en toe wat bruine rotzooi. Waar ik gisteren echt elke twee uur een nieuw inlegkruisje in moest doen, red ik het vandaag prima met eentje. Beduidend minder dus en ook geen helder bloed meer gehad. Stelt ons op die manier wat meer gerust. (8> is vrij komende week dus ik heb flink wat afleiding :)
Via ICSI hebben ze geprobeerd het aantal bevruchtingen te optimaliseren en dat heeft (deels) gewerkt. Maar men vermoedt dat er iets mis is met de samenstelling van de eicellen of de zaadcellen. Men zou nog kunnen proberen om stoffen toe te voegen aan het hele proces, maar dat zien we zelf niet zitten.
Ook hebben ze geen verklaring voor het feit dat in 2009 de IUI wel lukte (we hebben een zoon van 4.5 jaar) als ze zien wat er nu gebeurt in het labo. Dus ik denk dat we ons gewoon heel erg gelukkig mogen prijzen :)
De IVF/ICSI is voor mij (mentaal en lichamelijk) te zwaar om het nog eens te doorlopen zonder dat men iets meer weet. En ik denk dat je op een bepaald moment ook moet stoppen (niet dat ik dat al luidop heb gezegd, hoor ;) ). We hebben Thomas en hadden effectief erg gehoopt op een tweede, maar ik denk dat het er gewoon niet in zit.

Wat goed dat het bloedverlies verminderd is. Ik duim alvast verder :) Ik mocht met Utrogestan pas stoppen na een negatieve bloedtest (dus zelfs niet als ik thuis al had getest).
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:20:01 #166
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143773653
Leonieke :* Ik snap heel goed dat je als je niet weet wat de oorzaak is van de slechte delingen je niet verder gaat met ivf. Pff heftig hoor, zeker nu het ik zo uitgebreid lees.
Dikke knuf voor jou, lijkt me niet makkelijk zeker omdat je eigenlijk nog best een onvervulde wens hebt voor een 2e
Be happy with the little things in life
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:32:15 #167
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_143774218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:20 schreef Frummeltje86 het volgende:


Dobbey nog lekker aan het stuiteren van het goede nieuws? ;)

Jaaaaaa *O* *O* *O* Zelfs zo erg dat ik de stap heb genomen om alles op alles te zetten om een deeltijdstudie sociaal juridische dienstverlening te gaan doen op hbo niveau :D Ik hoop dat het allemaal nog lukt aangezien de hogescholen hier over 1,5 week gaan starten :X

Hoe is het bij jou nu?
pi_143774594
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:01 schreef Frummeltje86 het volgende:
Liever witte prut dan rode prut ;)

Ticootje, wow! Dat kan dus ook nog... Zijn al jouw kindjes ivf-kindjes trouwens? Of alleen Leyla?
Jen en leyla zijn allebei icsi.
Bram is een gevalletje verkeerd rekenen en in 1x raak. Hoe raar kan het lopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143780435
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:20 schreef droomvrouwtje het volgende:
Leonieke :* Ik snap heel goed dat je als je niet weet wat de oorzaak is van de slechte delingen je niet verder gaat met ivf. Pff heftig hoor, zeker nu het ik zo uitgebreid lees.
Dikke knuf voor jou, lijkt me niet makkelijk zeker omdat je eigenlijk nog best een onvervulde wens hebt voor een 2e
Thx :*
Maar ik hoop dat iedereen in dit topic ons geluk mag kennen :Y
pi_143804634
Lief dat je het vraagt Frummel, hier gaat het prima.
Eerste wachtweek zit erop :) geen idee hoe of wat,
Ik zie het allemaal wel, m'n ervaring is dat wat je allemaal
Voelt of niet voelt gewoon niks zegt....
De dingen die ik elke keer voel horen bij mij volgens mij sowieso bij een eisprong. Los van of het daarna raak is of niet :) dus nog een klein weekje geduld, zondag ga ik testen!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143817536
Herkenbaar, klums. Ik voel ook van alles, maar probeer alles te negeren, want het zegt toch niets.

Test jij 2 weken na de ovitrelle/pregnyl of 2 weken na eisprong?
pi_143820819
Ik ga denk ik zondag testen, dat is 2 weken na de pregnyl..
Bij Roan en Senna heb ik 13 dagen na de pregnyl positief getest, dat is een dag eerder, maar dat was van een tweeling... Weet niet of je lichaam zo snel ook al 2 keer zoveel HCG aanmaakt,
vandaar dat ik "pas" zondag ga testen
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143820825
Wanneer ga jij testen?
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143822164
Ik heb vorige week maandag de ovitrelle gezet en had woensdag mijn eisprong en de IUI

De gyn zei dat ik 2 weken daarna kan testen. Dus volgende week woensdag, als ik nog niet eerder ongesteld ben.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:19:02 #175
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143837505
Wauw dobbey, klinkt goed! :)

Dat is inderdaad bijzonder, Ticootje! Blijkbaar wist je lijf ineen hoe het moest. Was immers al twee keer voorgedaan ;)

Klumsy en Arja, jullie gaan aardig gelijk op! Spannend meiden :)

Ik moet inmiddels op mijn handen zitten om te voorkomen dat ik naar de drogist ga en een test haal. Ik haal ze bewust pas donderdag in huis. Pfff :X
pi_143849825
Lastig he frummel, die laatste wachtdagen... Met die testen die ik heb kan ik 4 dagen voor mn NOD testen, maar dat vind ik te vroeg dus ga ik niet doen... Maar verleiding is groot als je ze hebt liggen
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:00:04 #177
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143875363
Hier inmiddels toch maar wat testen in huis gehaald. Niet zo slim, want ze liggen me echt aan te staren... :X

Ergens ben ik een beetje bang voor vrijdag. We zijn de spanning nu zo aan het opbouwen, dat het straks wel echt een anti-climax is als de test negatief blijkt te zijn :{ . Daarnaast heb ik vandaag ook echt een pesthumeur }:| Normaal gesproken heb ik dat altijd als ik ongesteld ga worden. Ik word volgens mij een beetje zwaarmoedig en geloof er ineens niet meer zo in. Blijf mezelf een beetje gek maken met de vraag 'waarom zou het ons nu ineens wel gegund zijn?' Pfff... ;(
pi_143875467
Frummel :*
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:10:48 #179
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143875660
Frummel :*
Be happy with the little things in life
pi_143878181
Wat een achtbaan, frummel. Al dat wachten en al die gevoelens en hoop en angst. En niet te vergeten de hormonen.

Sterkte nog even met wachten. Je hebt bijna duidelijkheid
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:05:48 #181
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_143885268
Frummel succes met het laatste wachten! Dat wachten wordt je ook superchagerijnig van (ik iig wel). :*
pi_143885321
:* frummel het is ook rete spannend! Al die hormonen in je lijf helpen dan gewoon niet mee...
En het is en blijft een domper als het niet gelukt is...
Wanneer is officieel je NOD?
Als ik echt down ga worden weet ik inmiddels al wel genoeg, maar dat is dan vaak al
Een paar dagen voor m'n NOD.

Hier begin ik het ook steeds spannender te vinden nu ik de laatste wachtdagen in ben gegaan
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143886175
Frummel en klums :* hou vol meiden!!!
pi_143886727
Succes met afwachten Frummel en Klumsy. Ik duim voor jullie! :*
  woensdag 27 augustus 2014 @ 17:16:47 #185
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_143888767
:* frummel! Ik duim voor jou! Hopelijk kun je de dagen wat doorkomen. (En voor klums ook uiteraard!)


Ik krijg morgen de uitslag! Althans... Mits iemand mijn patiënt over kan nemen. Men heeft de telefonische afspraak uiteraard gepland op de dag dat ik moet werken. En anders zou het pas volgende week weer worden. Tot nu toe ben ik nog niet heel erg te spreken over de werkwijze in het umcg. Het is 2,5 week na progesteronbepaling en 2 week na overig bloedonderzoek. :{
pi_143892700
Kop op Frum!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_143906120
Ik heb de hele dag en avond op het terras gezeten. Fijn dat er weer zomer is!

Rammel: daar zou ik zeker wat van zeggen als ik jou was. Zelf kan ik gewoon aan de balie (Antonius) afspraken maken voor bellen en echo's e.d. Dan kan ik die tijd meteen in mijn agenda blokken, zodat ik dan geen afspraken maak met clienten (of deze nog af kan zeggen).

Wel lastig dat de echo's alleen 's ochtends kunnen en ik dan vaak vergadering heb. En in het weekend zou ik liever uitslapen, dan om 9 uur met mijn benen in de beugels te liggen.
Ik moet ook veel van mijn persoonlijke leven aanpassen op dit circuit, maar een beetje overleg is vaak wel mogelijk.
Zo lang op uitslagen wachten als jij is echt niet nodig.

Wat doe je voor werk? (Mag ook per pm)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:48:13 #189
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143907245
Thanx voor alle support. Ik ben gisteren weer doorgekomen en nu is het ook alweer donderdag. Een echte nod weet ik niet; ik ga slechts uit van wat het ziekenhuis me gezegd heeft. Zij willen dat ik 18 dagen na de punctie en dus 15 dagen na terugplaatsing pas een test doe. Andere ziekenhuizen doen het weer anders, maar ja. Ergens de stille hoop dat als ik braaf wacht, ik beloond word...

Gisteren een leuk meidenkastje opgehaald dat ik vond via marktplaats. Klusobjectje voor een toekomstige babykamer. En zo niet, dan voor onze eigen slaapkamer. Ben me nu aan het beraden over de kleur :)

Rammeltje, eindelijk! Ben benieuwd naar de uitkomst.

Klumsy en Arja, mijn fingers are crossed :*
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:16:35 #190
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143907446
Frummel :*
Wanneer mag je van het ziekenhuis testen? Hier was het ook 15dgn na de terugplaatsing. Een echte nod heb je niet, de utrogestan houd ook een menstruatie tegen.
Dikke knuf. Die wachtweken zijn gewoon niet leuk
Be happy with the little things in life
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:22:13 #191
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143907490
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 08:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
Frummel :*
Wanneer mag je van het ziekenhuis testen? Hier was het ook 15dgn na de terugplaatsing. Een echte nod heb je niet, de utrogestan houd ook een menstruatie tegen.
Dikke knuf. Die wachtweken zijn gewoon niet leuk
Morgen mag ik testen van het ziekenhuis... Alhoewel, mogen is meer moeten. De gyn belt namelijk in de middag om te informeren naar de uitslag.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:28:43 #192
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143907571
Je moet niks natuurlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je liever even voor je uitschuift. Maar morgen testen geeft wel duidelijkheid.
Be happy with the little things in life
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:35:42 #193
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143907653
Ik ben er wel echt aan toe om het nu te weten. Vanmorgen getwijfeld om te testen, maar heb het toch niet gedaan. Morgenochtend ga ik ook niet de wekker zetten. Ik zie wel hoe laat ik wakker word. Dan eerst (8> wakker maken en dan maar eens plassen., staafje erin hangen en afwachten. En ja, angst voor een negatieve uitslag heb ik zeker. Maar nog langer in onwetendheid blijven vind ik moeilijker. Als het dan negatief is, dan weet ik in ieder geval dat we weer door kunnen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:02:53 #194
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143907975
Heel herkenbaar.. Het niet weten was hier vaak erger dan het wel weten gevoel
Be happy with the little things in life
pi_143908093
Ik werd standaard 8 tot 10 dagen na de terugplaatsing ongesteld... Ik heb het nooit gered tot 14 dagen als ik weer eens niet zwanger bleek.
Ik had ook kutbolletjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:21:36 #196
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143908259
Dat hoor ik inderdaad meer... Ik zit nu inmiddels op dag 14 na de terugplaatsing. Nu moet ik wel zeggen dat mijn luteale fase altijd wat langer is dan 'normaal'. Kan soms wel tot zo'n 17 dagen na de eisprong duren voordat ik ongesteld word. Voor mij momenteel niet echt een graadmeter denk ik dus...
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:43:10 #197
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143908646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik werd standaard 8 tot 10 dagen na de terugplaatsing ongesteld... Ik heb het nooit gered tot 14 dagen als ik weer eens niet zwanger bleek.
Ik had ook kutbolletjes.
Ik werd ook gewoon ongesteld zo'n 8 tot 10 dagen na de terugplaasting. Mijn lijf gooide gewoon zijn eigen cyclus er tussen.
Maar ik hoor ook wel vaak dat die kutbollen zorgen dat een menstruatie juist niet op gang komt
Be happy with the little things in life
pi_143909848
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:43 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik werd ook gewoon ongesteld zo'n 8 tot 10 dagen na de terugplaasting. Mijn lijf gooide gewoon zijn eigen cyclus er tussen.
Maar ik hoor ook wel vaak dat die kutbollen zorgen dat een menstruatie juist niet op gang komt
Ik heb ook weer gehoord dat die kutbollen ook een soort fake bloeding kunnen geven... Dus alles kan..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:42:28 #199
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143909887
Ja dat is dus precies het kutte aan die bollen, ze geven gemengde signalen, dus het enige wat zekerheid geeft is testen
Be happy with the little things in life
pi_143910453
Zo, ik ben ein-de-lijk ongesteld na de curretage op 17 juli. Dit is dus de 'resetbloeding' en bij de volgende menstruatie gaan we IVF-en.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:20:16 #201
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143910665
spannend!!!

Valt me op dat er op dit moment veel actie is :) ik hoop en duim voor een leegloop hier :*
Be happy with the little things in life
pi_143912582
Zo, even een nieuw accountje aangemaakt. Rammeltje vond ik niet echt geschikt meer.

De arts heeft gebeld. Alle bloeduitslagen zijn goed, dus het is wel raar waarom mijn luteale fase zo kort is. Men wil nu nog 1 cyclus volgen om te kijken of deze nog zo kort is.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:36:35 #203
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143912783
Cocci, fijn dat de bloeduitslagen wel al goed waren. Benieuwd wat een cyclus volgen nog gaat brengen. Succes :*
Be happy with the little things in life
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:05:39 #204
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143942157
Negatief, helaas... :{
pi_143942172
Shit, Frummel :( -O-
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:28:38 #206
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143942228
Frummel :* :(
Be happy with the little things in life
pi_143942256
Frummel :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143942270
He bah -O- Frummel :*
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:44:12 #209
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143942288
Dank, meiden. Ik kruip even onder mijn steen voorlopig :*
pi_143942814
Oh Frummel :*
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:13:39 #211
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_143943151
Frummel :*
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:26:47 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143943442
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:44 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dank, meiden. Ik kruip even onder mijn steen voorlopig :*
Ahw, nou! :( Sterkte Frummel :*
pi_143946609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:05 schreef Frummeltje86 het volgende:
Negatief, helaas... :{
Oh kut..
:(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143948174
Klote frummel.

Ik ben al ongesteld.
pi_143948555
Frummel en Arja wat ontzettend k*t. -O- :( :*
pi_143948682
Ah potver, ook Arja niet.... :( Klote meisjes.... :*
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:55:46 #217
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143948928
potver arja ook niet -O- :* :*
Be happy with the little things in life
pi_143949563
Oh nee Frummel en Arja -O-
Wat een ontzettende teleurstelling.

Sterkte :*
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:38:12 #219
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_143950452
Frummel en Arja... :*
pi_143971525
Arja :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143973619
Ik voel me wel oke. Had er ook niet op gerekend. De teleurstelling valt gelukkig mee. Zie meer op tegen al het nieuwe gedoe en de combi werk en ziekenhuis.

Maar ben nu lekker een weekendje weg.

De ongesteldheid zet niet echt door trouwens.

Mijn duimen draaien nog voor klumsy!
pi_143980847
Zal ik dan maar met goed nieuws komen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is wel nog erg licht, maar deze testen worden dacht ik niet veel donkerder bij mij wat ik me kan herinneren, dus morgen nog testen met een digitale test :)
Maar heb vanaf donderdag al een licht streepje O+ O+ O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143980932
Och lieve meiden hier :* :*

En Klumsy... Prachtig!!
Met een meidenkwartet
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 07:53:33 #224
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143980981
Klums *O* *O* *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143981080
*O* *O* *O* *O*
pi_143981516
*O* dankjullie O+
2 oktober heb ik de eerste echo, spannend!!!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:21:47 #228
386633 Adnap
I love Life !
pi_143981534
*ontlurkt*

Klumsy wat ontzettend gaaf !! *geeft pattex aan voor een goede plakker

*lurkt weer verder*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_143981782
*ook ontlurkt*

Gefeliciteerd klumsy! *O*
pi_143981820
Ohh klums!! Wat super! *O*
pi_143981872
Gefeli Klums!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:16:28 #232
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143982135
Altijd de mooiste strepen hier! Gefeliciteerd *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_143982167
Klums *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:19:04 #234
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143982175
Arja :*

Klumsy wat een goed nieuws *O*
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:20:51 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_143982203
Klumsy, gefeliciteerd!! *O*
disclaimer
pi_143982324
Klumsy wat goed! Gefeliciteerd! *O*
pi_143982365
Klums, wat geweldig! *O* Ook voor jou in de duimstand!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143982381
En een knuf voor iedereen waar het niet zo goed gaat. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143982836
Wauw Klumsy, gefeliciteerd!! *O* *O*


Frummel en Arja, wat klote zeg :*
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:39:15 #240
381212 Gulara
From the future
pi_143983499
Klumsy, Yeah! Gefeliciteerd! *O*
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:41:52 #241
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143983534
Klumsy *O* *O* *O*
Be happy with the little things in life
pi_143983728
Feli klumsy!
Wat ontzettend leuk voor je en ook leuk hier weer eens strepen te zien!

Ik begin vanaf morgen weer met spuiten, meteen op 150. En dan volgende week zondag echo
pi_143983939
Klumsy *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_143984678
YAY Klumsy!!!! *O* O+
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:41:39 #245
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143984785
Klumsy echt geweldig nieuws! Van harte! En nu Bison! Een brusje voor je meisje O+
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:42:22 #246
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_143984803
/doornroosje-modus OFF

Kom ik weer eens op Fok sinds lange tijd, is het gelijk met dit fantastische nieuws! O+ Lieve Klumsy van harte gefeliciteerd!!! *O*

En voor alle meiden die nog met lege handen staan, heel erg veel sterkte, geluk en succes voor de toekomst toegewenst!! :*

/doornroosje-modus ON
pi_143987343
Oh Klums!!!! Jaaa O+ *O*
pi_143987397
O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143990319
Jaaaaa Klums!!! *O* Gefeliciteerd!
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:05:44 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_143996336
Frummeltje86 en arja, dikke knuffel dat het niet gelukt is :*

Klumsy! Gefeliciteerd! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:20:29 #251
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_143998676
Klumsy!!! *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:19:54 #252
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144000622
Echt fijn dat het gelukt is, Klumsy. Ik gun het je echt :) En fijn dat jij weer zo snel ook van start gaat, Arja. :*

Met mij gaat het inmiddels redelijk. We zijn de teleurstelling inmiddels een beetje te boven en proberen ons weer te focussen op het vervolg. Gisteren belde de gyn om te vragen naar de uitslag, was een prettig gesprek. Ik wist nog helemaal niet hoe dat zou gaan met die cryo's, dus gelijk maar even naar gevraagd. Daar mag ik dus gelijk mee beginnen als we dat willen. Overviel me in eerste instantie even, maar ergens ook wel goed om gelijk door te gaan. Dan blijf ik wat minder hangen in deze teleurstelling, maar kan ik me weer richten op een nieuwe kans.

Nog niet ongesteld geworden na het stoppen met de utrogestan, maar dat zal waarschijnlijk nog wel even duren. Ik mocht kiezen voor een natuurlijke cyclus (met kans op mislukking vanwege mijn pcos) of voor een gestuurde cyclus, met als nadeel dat je bij zwangerschap 12 weken utrogestan moet gebruiken. Nooit geweten, pfff... We willen toch voor het laatste gaan, aangezien dat verder geen prikken van medicatie behelst heb ik begrepen.

Natuurlijk snap ik ergens ook wel dat de kans niet zo groot was dat het de eerste keer zou blijven plakken. Maar toch... je hoopt het zó hard. :'(
pi_144003283
*O* gefeliciteerd Klums!


Fijn dat jullie weer snel van start gaan Arja en Frummel :)

Vanochtend de eerste echo voor cyclusanalyse gehad op dag 18. Follikel was nog maar 14mm. Hopelijk lukt het om voor maandagmiddag een echo te krijgen i.v.m. mijn werk. Ik wil het (nog) niet aan mijn werkgever vertellen. Hoe hebben jullie dat gedaan?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:38:19 #254
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144003770
Gewoon gezegd dat ik een afspraak had in het ziekenhuis, de reden waarom niet verteld toen. Werd niet moeilijk over gedaan.
Be happy with the little things in life
pi_144006223
Klumsy *O* *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144010418
Klumsy *O* Wat goed, wat spannend, wat fijn!

Voor alle andere dames een :* Ik lees hier nog regelmatig maar hoor hier niet meer thuis. Ik duim voor snel nog meer goed nieuws!
pi_144013596
Klumsy, gefeliciteerd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_144013744
Klumsy, gefeliciteerd!

Helaas ook veel teleurstellingen voorbij zien komen, sterkte dames :*
pi_144021586
Klumsy gefeliciteerd *O*
pi_144022829
Fijn dat je je weer wat beter voelt Frummel. Hoeveel cryo's heb je nog?

Coc: ik heb het wel aan mijn leidinggevende verteld. Ik moest zo vaak naar het ziekenhuis onder werktijd dat ik er niet meer omheen kon.
pi_144031668
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:00 schreef Arja het volgende:
Fijn dat je je weer wat beter voelt Frummel. Hoeveel cryo's heb je nog?

Coc: ik heb het wel aan mijn leidinggevende verteld. Ik moest zo vaak naar het ziekenhuis onder werktijd dat ik er niet meer omheen kon.
Mocht ik na deze analyse wéér komen voor echo's ben ik bang dat ik mijn leidinggevende ook moet inlichten. Om vrij te krijgen moet er voor vervanging worden gezorgd, of patiënten moeten worden verplaatst.
pi_144032145
Cocc ik heb het ook verteld. Je moet op een gegeven moment zo vaak naar het zh, dan moet je wel. Ik heb het overigens wel alleen aan mijn leidinggevende en directe collega's (drie stuks waar ik heel close mee werk) verteld. De rest gaat het natuurlijk helemaal niets aan.
pi_144035706
Ik heb het deze keer niet verteld, maar werk dan ook maar 3 dagen en hele flexibele uren :) vorige keer heb ik het wel verteld... Gewoon doen wat voor jou het beste voelt!

Ik denk dat ik m'n manager een deze dagen ook wel moet gaan inlichten,
Ben super beroerd en heb wel pilletjes maar die werken niet de hele dag
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_144036690
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:13 schreef klumsy het volgende:
Ik heb het deze keer niet verteld, maar werk dan ook maar 3 dagen en hele flexibele uren :) vorige keer heb ik het wel verteld... Gewoon doen wat voor jou het beste voelt!

Ik denk dat ik m'n manager een deze dagen ook wel moet gaan inlichten,
Ben super beroerd en heb wel pilletjes maar die werken niet de hele dag
Oh nee, nu al Klums. -O- Sterkte ermee komende periode. :*
pi_144038388
Ja dat was eigenlijk de reden dat ik ook zo vroeg getest heb...
Bij Lola duurde het maar tot de 27 weken :')
Maar met die pillen is de dag redelijk door te komen :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_144054483
Succes deze ronde Arja, hopelijk gaat het nu sneller dan de vorige keer :)

Frum; je hoopt iedere ronde dat het lukt...volgens mij. Niks raars aan, hoop dat je de volgende ronde een plakker hebt :*

Cocci: Ik heb niks op werk verteld, ik wil niet dat men vraagt hoe het gaat. Zakenvrouw/emo shizzle zijn gescheiden werelden voor mij. Maakt het voor mezelf af en toe knap lastig, maar dat neem ik voor lief.

Klums: 27 weken :o Pff, sterkte ermee...hopelijk trekt het dit keer sneller weg.

Wij hebben vrijdag ons gesprek bij de gyn, dus van de week de witte envelop nog een keer goed doornemen. Ik ben benieuwd.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144061273
15mm op dag 20 :{ 1mm gegroeid in 2 dagen tijd.

Hopelijk willen ze bij de volgende cyclus niet alleen de luteale fase verlengen maar ook de folliculaire fase verkorten. Weet iemand hoelang deze fase mag duren voor men ingrijpt?
pi_144062493
Ik zou het niet weten coccinelle... ik heb echt geen idee hoe dat bij mij werkt eigenlijk.
Ik heb mijn leidinggevende eind vorig jaar wel ingelicht toen we echt de molen in gingen en mijn projrectteam ook omdat ik niet tegen ze wil liegen en ik ook wel weet dat ze niet elke keer er naar vragen. Tevens snappen ze dan ook als ik me effe kut voel of spontaan later ben of vrij/ziekgemeldt ben.

Hier weer sinds een weekje aan de spuit :P vanaf deze week ook de menopur beginnen, ben benieuwd hoe dat gaat en welk effect het gaat hebben (En of ik dan ook weer zo erg last krijg van opvliegers :') )...
pi_144062571
Oh Frummel, ik wilde nog even zeggen dat ik je top vind! ^O^ ... en tuurlijk is het kut dat het niet gewoon in 1 keer raak is, dat is ook gewoon stom! Fijn dat jullie meteen door mogen met de cryo's! Ik wist niet dat je dan wel of niet weer moet spuiten... nu lijkt het me best logisch eigenlijk, maar nooit over gedacht. :*

Ook Arja, :*

Aurum, spannend! Hoop op een goed gesprek voor jullie!
pi_144070830
Aurum: is dat gesprek voorlichting over ivf?

Cocci: dat weet ik niet, maar ik denk dat ze sowieso ingrijpen met hormonen die beide fases gaan verkorten.

Lijn: succes met de menopur! Ik ben er ook weer mee begonnen. Hoop ook dat de bijwerkingen meevallen.

Dank ook nog aan alle lurkers voor de reacties de afgelopen tijd!
  maandag 1 september 2014 @ 22:44:06 #271
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144082922
Klums *O* *O* *O* Hoop voor je dat de pilletjes doen wat ze moeten doen!


Cocci ik zou je ook geen antwoord kunnen geven, ik weet wel dat ze met medicatie veel kunnen sturen. Onze donor heeft ook bijna 3 weken gespoten om op peil te komen en die ging toen in 2 dagen van 15 naar 19.... Ze had nogal veel last die dag/avond en achteraf bleek dus waarom :o De medicatie die ik krijg voor mijn bms kan ik 3 mnd gebruiken voor ik moet afbreken....


Lijn veel succes... Ik had met de Menopur minder last dan met de Puregon dus hoop voor je dat het mee zal vallen :*

Aurum wow.... Niets gezegd op het werk en wat als je straks zo hormonaal bent als maar kan? Respect! Echt! Veel succes vrijdag met het gesprek ^O^

Hoe is het met de rest?


Ik ben ff in de off modus geweest..... Heb de afgelopen dagen het e.e.a. teruggelezen in OUD en ben voor het eerst in mijn leven boos geweest op iemand die ik niet eens in het echte leven ken :X :@ :') Ik was zo bang om een misplaatste opmerking te maken in een van de andere topics dat het me beter leek om OUD even te vermijden -O-
pi_144089402
Arja: Jups, informatiegesprek en dan moeten we beslissen wat we gaan doen.

Dobbey: Hormonaal als maar kan? Wat voor gedrag of gevoel moet ik me daarbij voorstellen? :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144089906
Dobbey :*
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:07:30 #274
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144090017
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:21 schreef _aurum_ het volgende:

Dobbey: Hormonaal als maar kan? Wat voor gedrag of gevoel moet ik me daarbij voorstellen? :)
Nee niet hormonaal maar gewoon echt pissig. Waarom zij wel en ik/wij hier in het topic niet. Wij maken hier regelmatig de opmerking dat iedere dwaas zich zomaar kan vermenigvuldigen zonder onderzoeken, psychologen, maatschappelijk werk etc...... En dit is er typisch 1 van...... Wil er niet al teveel mee bezig zijn omdat ik het echt iedereen gun maar in dit geval is de gun factor ver te zoeken :@

Ik denk dat de oudgedienden die hier komen mij wel snappen, wil niet teveel in details treden, dat gun ik het dan ook weer niet }:|
pi_144090166
Ik weet over wie je het hebt, maar dat hele waarom zij wel/ik niet daar herken ik me niet in.

Gevalletje shit happens, het leven is niet altijd eerlijk. En dat je hey beter zou kunnen of willen, wil niet zeggen dat het gebeurt. Helaas.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144090194
Ik weet het niet maar ik snap je wel... Zo viel een zwangerschaps-aankondiging van een collega van de week me ook zo rauw op mijn dak dat ik het nog niet heb kunnen opbrengen haar te feliciteren... Dit was overigens ook de persoon die regelmatig informeerde naar Minke's leeftijd en of het dan niet tijd werd voor een tweede... "Ja kut, daar zijn we druk mee bezig, maar het lukt niet!"... :(

Dus ik snap je :*
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:55:39 #277
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144090739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:17 schreef _aurum_ het volgende:
Ik weet over wie je het hebt, maar dat hele waarom zij wel/ik niet daar herken ik me niet in.

Gevalletje shit happens, het leven is niet altijd eerlijk. En dat je hey beter zou kunnen of willen, wil niet zeggen dat het gebeurt. Helaas.
Zo denk ik er normaal gesproken ook over en daarom schrok ik ook best hoe ik reageerde :X
Ik denk ook dat het merendeel de situatie is waar het in zit en dat dat hetgeen is wat mij zo triggerde.

En nu is het klaar hahaha tijd om weer in topic te gaan :)
pi_144093595
Wat het bij mij opriep is meer de verbazing dat zwanger worden kennelijk zo makkelijk en natuurlijk kan/hoort te zijn. Meer frustratie over mijn eigen lijf dus eigenlijk en alle toeters en bellen die er nodig zijn, zonder zekerheid of dit ook lukt.
pi_144096909
Ik vind het lastig om erop te reageren, want je creeert zo heel snel een wij/zij gevoel... Sommige mensen worden sneller zwanger, sommige mensen niet. Dat is ook de natuur. 100 jaar geleden had je op zeker kinderloos geeindigd, nu heb je iig meer opties (en nog steeds geen garanties).

Volgens de statistieken is 90% binnen twee jaar zwanger, tenzij je >30 bent dan wordt het snel minder.

Dat vind ik nu ook lastig voor ons met IVF, als ik 10 jaar jonger had geweest, dan had ik het hele verhaal voor 2 jaar in de koelkast gezet. Maar ik word 36 deze maand, dus de meter loopt :6

Ik houd er nog steeds serieus rekening meer dat het gewoon nooit gaat lukken, vooral ook omdat ze niet weten waarom het niet lukt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144097992
Ik begrijp je wel, dobbey! En het is een gevoel, welke je niet uit kan zetten, hoe graag je het ook wilt. Zelf herken ik het wel, maar lang niet altijd. Het ligt er ook aan wie het is, en hoe mijn humeur op dat moment is.

Hier heb ik de eerste 'je moet er niet zoveel mee bezig zijn, dan gaat het vast sneller' binnen :r :(
pi_144099198
Lekkere dooddoener Cocci.

Mijn pa zei dat als hij een bypass operatie kon overleven dat ik een IVF ook wel zou overleven _O- :D

Heerlijk vent die vader van me O+ /subtiliteit0punten
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:28:32 #282
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144099671
Dobbey :* Ik weet meteen wie je bedoelt, ik heb ook met volle verbijstering het nieuws gelezen. Ik moet zeggen, de ene keer kan ik het heel goed hebben en mijn schouders ophalen en de andere keer vind ik nieuws dat iemand zwanger is vreselijk. Het ligt echt een beetje aan emotioneel stabiel ik dan ben.

Aurum :*

Cocci nou ja zeg, wat een dooddoener zeg. dat soort mensen gun je heel soms een inkijkje in je leven hoe het is als je in de mmm

Even een dikke knuf voor de meiden die het nodig hebben :*
Be happy with the little things in life
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:27:17 #283
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144106005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:31 schreef _aurum_ het volgende:
Ik vind het lastig om erop te reageren, want je creeert zo heel snel een wij/zij gevoel... Sommige mensen worden sneller zwanger, sommige mensen niet. Dat is ook de natuur. 100 jaar geleden had je op zeker kinderloos geeindigd, nu heb je iig meer opties (en nog steeds geen garanties).

Volgens de statistieken is 90% binnen twee jaar zwanger, tenzij je >30 bent dan wordt het snel minder.

Dat vind ik nu ook lastig voor ons met IVF, als ik 10 jaar jonger had geweest, dan had ik het hele verhaal voor 2 jaar in de koelkast gezet. Maar ik word 36 deze maand, dus de meter loopt :6

Ik houd er nog steeds serieus rekening meer dat het gewoon nooit gaat lukken, vooral ook omdat ze niet weten waarom het niet lukt.
Oh begrijp me niet verkeerd.... Het is niet het zij wel/ik niet gevoel waar ik last van heb maar het *&^%*&&9 Hoe haal je het in je hoofd om op deze wijze een kind ter wereld te zetten terwijl de omstandigheden er gewoon NIET naar zijn!

(De rest wat hier achter stond heb ik maar verwijdert voor ik een ban krijg :X :@ :+ )

En nu hou ik echt op :D
pi_144108308
Het is ook niet het wij/zij gevoel waar ik last van heb. Het is meer de oprechte verbazing van: huh? Dus zo makkelijk kan het ook gaan.
pi_144108870
Ik hoefde alleen de op van z&g te openen om een vermoeden te hebben. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_144108994
Oh ja, nu weet ik wel wat/wie je bedoeld... Tja kennelijk kandat.

Bij mij is het wel wij-zij maar dan niet dat ik het hún niet gun, maar mezelf gewoon iets meer.
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:17:53 #287
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144118081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoefde alleen de op van z&g te openen om een vermoeden te hebben. :')
Joh :o en ik probeerde (kuch) nog wel zo subtiel te zijn >:) :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 september 2014 @ 00:14:34 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144123042
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:03 schreef Lijnloos het volgende:
Oh ja, nu weet ik wel wat/wie je bedoeld... Tja kennelijk kandat.

Bij mij is het wel wij-zij maar dan niet dat ik het hún niet gun, maar mezelf gewoon iets meer.
vooral dat laatste, dat was t eerste wat in me op kwam.

K gun t jullie allemaal. Lees hier vaker mee en als ik dat dan lees :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_144133772
Hoe gaat het met de dames?


Hier niet zo goed. Net weer een echo gehad op dag 22. Mijn follikel is niet gegroeid en mijn baarmoederslijmvlies lijkt zelfs afgenomen. De bloeduitslagen waren ook niet goed. Alles veel te laag. Links lijkt nu een follikel te groeien, maar dat is nog even afwachten.

Net weer bloed afgenomen en ik krijg vanmiddag de uitslag al te horen met hoe we het deze cyclus verder gaan doen.
pi_144136593
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:35 schreef coccinelle het volgende:
Hoe gaat het met de dames?


Hier niet zo goed. Net weer een echo gehad op dag 22. Mijn follikel is niet gegroeid en mijn baarmoederslijmvlies lijkt zelfs afgenomen. De bloeduitslagen waren ook niet goed. Alles veel te laag. Links lijkt nu een follikel te groeien, maar dat is nog even afwachten.

Net weer bloed afgenomen en ik krijg vanmiddag de uitslag al te horen met hoe we het deze cyclus verder gaan doen.
Frustrerend cocci. Maar aan de andere kant wordt er nu wel een oorzaak gevonden en kunnen ze er wellicht iets aan doen dmv een gerichte behandeling.
pi_144202667
Lijn: hoe gaat het met de menopur? Vallen de bijwerkingen mee?

Ik heb zondag weer een echo, op dag 10 van mijn cyclus. Zit nu op 150 menopur en verwacht dat ik nog een keer moet ophogen, net als de vorige cyclus.

Hoe is het met de rest?
pi_144202793
Spannend Arja!

De menopur valt kwa bereiding wel een beetje tegen, wat een gedoe zeg! Gisteravond voor het eerst, maar damn... mijn man kwam al vragen of ik mijn eigen crack-lab was begonnen :')
Vanochtend het ziekenhuis gebeld (moest nog een afspraak maken voor een nieuwe echo) en effe gecheckt, maar ik mag gelukkig wel gewoon 1 vloeistof ampul gebruiken ipv 2 zoals in de beschrijving staat (En wat ik dus gisteravond deed). Dat scheelt al een boel.
Verder weer gezellig aan de opvliegers door de deca, fakking irritant! :%
pi_144203440
Voorzichtige meld. Ik weet niet of ik hier al thuishoor; ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog in verband met steeds langer wordende cyclussen na het stoppen met de pil. Ben in november vorig jaar gestopt; toen was mijn eerste cyclus 6 weken (was ik blij mee, dan kon het alleen maar korter worden! Little did I know :N). Vervolgens in periode met werkstress 8 weken; toen drie keer exact 6 weken; vervolgens bijna 8 weken en op dit moment bijna 9. Zwangerschapstest was gisteren negatief.

De ovulatietesten geven geen superduidelijke uitslag, soms wel een LH-piek maar die kan dan net zo goed te wijten zijn aan minder drinken voor de test. Bovendien duurt het daarna vaak nog lang voordat ik ongesteld word dus dan kan het ook geen eisprong zijn geweest. Ik test nu sinds juni een paar keer per week (eisprong).

Verder :* voor iedereen. Ik lees al een tijdje mee en heb veel respect voor jullie doorzettingsvermogen met alle behandelingen, hoop en helaas ook teleurstellingen.
pi_144208802
Lijn gebruik je naast de menopur ook nog deca? Waarom is dat?
Ik gebruik ook maar 1 vloeistof, zelfs als ik straks 3 pillen moet mengen.

Welkom minarosa. Vervelend zulke lange cycli, dan heb je wel erg weinig kansen in een jaar. Goed dat je de medische stap hebt gezet.
Ik had na het stoppen met de pil helemaal geen cyclus meer en dat is al een jaar of 6 geleden.
Vreemde dingen die hormonen.
pi_144219557
Welkom Minarosa! Hopelijk heb je snel bericht wanneer je naar de gyn mag.

Wat moet je allemaal doen met de bereiding, lijnloos?

Ik heb zo spijt dat ik ooit aan de pil ben gegaan! Maar met mijn endometriose kon het ook niet anders.
Goed nieuws uit het ziekenhuis. Links was een follikel van 16mm! Advies gekregen om het van het weekend flink gezellig te maken in de slaapkamer ~O> O+

Klopt het dat je een deel van de utrogestan zelf moet betalen bij de apotheek?
  vrijdag 5 september 2014 @ 22:26:05 #296
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144221040
Welkom Minarosa, hopelijk heb je snel bericht van de gyn en weet je wanneer je mag gaan.

Arja, decapeptyl legt je cyclus stil en om te voorkomen dat je vroegtijdig en uit jezelf een eisprong krijgt, door menopur/puregon/gonal-f samen te gebruiken groeit er onder toezicht follikels en is het allemaal beter in de gaten te houden

cocci, ja utrogestan moet je zelf bij betalen, ik vond het meevallen, voor 4 doosjes moest ik iets meer dan 10euro bijbetalen.

Lijn, wat een gedoe zeg, fijn dat het gewoon te mengen valt met 1 ampul, dat scheelt je weer prikken
Be happy with the little things in life
pi_144224569
Ah zo, dv.
Logisch dat ik het niet ken, want mijn cyclus ligt uit zichzelf al plat 😋
  zaterdag 6 september 2014 @ 06:13:22 #298
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144230926
Hihihi.. Zou je gaan ivfen/icsi dan krijg je het wel gewoon. Dan is alles beter bestuurbaar.
Als je de bijsluiter leest, is het een breed inzetbaar middel

quote:
Triptoreline behoort tot de groep geneesmiddelen die hypothalamushormonen worden genoemd. Het remt de aanmaak van zowel mannelijke als vrouwelijke geslachthormonen.

Artsen schrijven dit middel voor bij een verminderde vruchtbaarheid (IVF-behandeling), endometriose, prostaatkanker, een te vroege puberteit (pubertas praecox), een vleesboom en hyperseksualiteit.
Be happy with the little things in life
pi_144242958
Afspraak van de gynaecoloog is binnen. Eind oktober. Ik ben een beetje teleurgesteld dat het nog zo ver weg is (had begrepen van huisarts dat er geen wachttijd was, dit wordt het eerste bezoek), maar ja zwanger worden is een oefening in geduld en hopelijk kinderen later ook ;)
pi_144314195
Eind oktober duurt best nog wel even :{ . Misschien kun je zo nu en dan bellen om te vragen of er eerder plek is?


Ik mag plaatsnemen op het wachtbankje. Dit weekend is mijn ei gesprongen en goed benut ;) . Nu hopen dat ik een normale luteale fase deze keer heb. Mocht het deze keer wederom niet lukken, dan krijg ik volgende maand clomid.
  maandag 8 september 2014 @ 16:55:06 #301
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144316920
dicht
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')